Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 203 ... 284 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 13:12

dano_nl

Meh

Ik ben van spd overgestapt naar flats, zie m'n posts en de helpende antwoorden eerder in dit topic. Ik ben erg tevreden met m'n keuze voor de DMR vault. Qua grip erg fijn (in hoogte verstelbare stevige pins) en echt flat!
kippy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:24:
[...]

Ik heb geen ervaring met de bovenstaande pedalen. Maar voornaamste waar de grip vandaan komt zijn de pinnen in de pedalen, misschien eens kijken naar iets langere varianten (meestal kun je de pinnen ook gewoon vervangen).
En de schoenen zijn natuurlijk heel belangrijk hierbij. Een harde zool zal nooit goed pakken.

Meh

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:24
Ben vandaag wat dingen wezen overzetten, crank, derries en ketting.
Toen het "nieuwe" wiel erin, en dan hoor ik dit geluid.
Hij loopt nergens aan maar maakt een geluid alsof hij het wel doet. En dan ook niet elke keer.
Ik sta perplex en weet het even niet meer, zou er toch mee naar de fietsenboer gaan om ze te laten checken maar mss herkennen jullie het?

[Streamable: 20220607_160742]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Kluus schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:11:
[...]
Persoonlijk vind ik een Exceed (heb ik zelf ook) ook niet echt een fiets voor flats. O-)
Nee dat onderbuik gevoel had ik al ;) Bedankt voor jullie reacties! Ga volgende week maar eens een knoop doorhakken.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:59

Kluus

Gang is alles

Bad Brains schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:17:
Ben vandaag wat dingen wezen overzetten, crank, derries en ketting.
Toen het "nieuwe" wiel erin, en dan hoor ik dit geluid.
Hij loopt nergens aan maar maakt een geluid alsof hij het wel doet. En dan ook niet elke keer.
Ik sta perplex en weet het even niet meer, zou er toch mee naar de fietsenboer gaan om ze te laten checken maar mss herkennen jullie het?

[Streamable: 20220607_160742]
Is het niet dat er iets los in de velg zit, spaaknippeltje ofzo?

• Bad Brains
Kluus schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:51:
[...]

Ja het lijkt in de velg te zitten, zo raar dat het exact klinkt zoals iets aanloopt tegen je frame of zo.
Morgen laat ik de FM even de spaken enzo langslopen en dan hoop ik dat hij het vindt.
Zo weird.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:21
Kluus schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:51:
[...]

scherp ;)
zonder visueel aanlopen, en zonder druk op het wiel kan het niet veel anders zijn..
Het is ook wel zo onregelmatig als je van een rondtollend nippeltjes kan verwachten

het aanlopende geluid is waarschijnlijk als ie weer naar beneden glijdt

[ Voor 22% gewijzigd door Prulleman op 07-06-2022 17:32 ]

Strava

• Prulleman
@Bad Brains nog een extra check, als je wiel snel genoeg draait (zonder stuiteren) zal ie netjes op zijn plek blijven en geen geluid maken, pas als de middelpuntvliedende kracht lager wordt gaat ie weer rond tuimelen en schuiven
(en ermee rammelen natuurlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 07-06-2022 17:44 ]

Strava

• Bad Brains
Ik ben erachter wat het is, ik heb ze gekocht van iemand die zei dat ze lang op zolder hadden gestaan.
Er is nog niet op gereden (want geen banden) dus ik ben naar de nippels gaan kijken.
Er zat niets in of los, toen alle spaken even tussen duim en wijsvinger even op spanning gezet en het is weg.
Waren waarschijnlijk twee of drie spaken die op een rare manier spanningsgeluid maakten.
Vooralsnog verholpen. bedankt voor het meedenken.

Ga sowieso nog even bij de FM langs want ik kan niet beoordelen of alles snor zit qua spaak, tot zover gaat mijn kennis niet.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-12 22:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als je ze met de hand op spanning hebt gedraaid, dan zit er nog lang niet genoeg spanning op. Als er voldoende spanning op zit, tordeer je op een keer de spaak ipv dat de nippel over het draad loopt, dat ga je met je vingers niet bereiken ;)
Of bedoel je dat je de spaken per setje ingeknepen hebt? Dat zou kunnen met nieuwe wielen, dat de spanning van het bouwen nog her en der in de spaken zit, met wat knijpen hoor je dan een beetje getokkel en dan is het weg.

[ Voor 31% gewijzigd door Demo op 07-06-2022 18:44 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Prulleman
Ik denk dat ie knijpen/ontstressen bedoeld, maar je punt blijft wel staan.. als spaken zonder load al gaan pingelen, dan is het wiel niet al te best gebouwd

Strava

• Bad Brains
Demo schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:41:

Of bedoel je dat je de spaken per setje ingeknepen hebt? Dat zou kunnen met nieuwe wielen, dat de spanning van het bouwen nog her en der in de spaken zit, met wat knijpen hoor je dan een beetje getokkel en dan is het weg.
Ja dit, vermoed dat het idd echt in een berging heeft gelegen want de spaken etc ziet er allemaal goed uit.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:34
Vraagje, mijn shifter voor mijn achterderailleur is I-spec origineel, maar na een aanvaring met de grond is mijn remhendel helaas gesneuveld. Voor I-spec origineel was geen remhendel meer te vinden, we zijn inmiddels 5 I-spec's verder volgens mij. De I-spec beugel komt er helaas ook niet af voor een direct mount. Daarnaast heeft de achterderailleur een slap veertje/geen demping en rijd ik vaak over wortels waardoor mijn ketting er nogal eens naast ligt.

De remhendel ga ik vervangen voor (is onderweg):
https://www.bike-componen...M8000-Brake-Lever-p43935/
Met shifter (moet ik nog bestellen):
https://www.bike-componen.../?o=200118-black-10-speed
En derailleur (moet ik nog bestellen):
https://www.bike-componen...2373/?o=200081-black-long

Past dit?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Bastard op 07-06-2022 21:49 ]

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bastard schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:40:
Vraagje, mijn shifter voor mijn achterderailleur is I-spec origineel, maar na een aanvaring met de grond is mijn remhendel helaas gesneuveld. Voor I-spec origineel was geen remhendel meer te vinden, we zijn inmiddels 5 I-spec's verder volgens mij. De I-spec beugel komt er helaas ook niet af voor een direct mount. Daarnaast heeft de achterderailleur een slap veertje/geen demping en rijd ik vaak over wortels waardoor mijn ketting er nogal eens naast ligt.

Past dit?

Alvast bedankt!
Ja dat lijkt me te passen. Zijn beide I-spec II.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:29
Bad Brains schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:57:
Ik ben erachter wat het is, ik heb ze gekocht van iemand die zei dat ze lang op zolder hadden gestaan.
Er is nog niet op gereden (want geen banden) dus ik ben naar de nippels gaan kijken.
Er zat niets in of los, toen alle spaken even tussen duim en wijsvinger even op spanning gezet en het is weg.
Waren waarschijnlijk twee of drie spaken die op een rare manier spanningsgeluid maakten.
Vooralsnog verholpen. bedankt voor het meedenken.

Ga sowieso nog even bij de FM langs want ik kan niet beoordelen of alles snor zit qua spaak, tot zover gaat mijn kennis niet.
Ik geloof eigenlijk niet dat het alleen dat was. Het is een "schuif" geluidje, ik denk dat er toch nog iets in de velgrand los zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Mistraller op 07-06-2022 23:19 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nav. een kraak die steeds wat luider werd toch maar even wat zaken gecontroleerd en weer voorzien van vet en montagepasta. Lijkt hem toch in de drive-side lager van de BB te zitten. Die loopt totaal niet soepel meer, dus is aan vervanging toe. Dus nu in de zee van verschillende BB types de juiste vinden (BB90 24/22mm als ik het goed heb) en dan maar eens aan de klus. Ook nog niet het juiste gereedschap, dus twijfel nog even ik hem weg breng of eerst de spullen maar ga verzamelen.

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:58

Daan_

Alles op zijn tijd !!

pjlgt schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:45:
Nav. een kraak die steeds wat luider werd toch maar even wat zaken gecontroleerd en weer voorzien van vet en montagepasta. Lijkt hem toch in de drive-side lager van de BB te zitten. Die loopt totaal niet soepel meer, dus is aan vervanging toe. Dus nu in de zee van verschillende BB types de juiste vinden (BB90 24/22mm als ik het goed heb) en dan maar eens aan de klus. Ook nog niet het juiste gereedschap, dus twijfel nog even ik hem weg breng of eerst de spullen maar ga verzamelen.
Als je gereedschap nog niet hebt en je laat doen door fietsenmaker. Dan kost het je vaak ook de kop niet. Aantal maanden terug heeft kennis het laten doen voor 25 euro. En dan zelf BB online besteld.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12 18:33
Volgens Rockshox kan mijn voorvork + demper een 200 uur servicebeurt gebruiken, zijn er Tweakers die dit ook zelf doen?

Hoeveel tijd zijn jullie hier de eerste keer mee kwijt geweest? 50 uur onderhoud kun je volgens mij nog wel zelf doen, volgens mij is het vooral een kwestie om het een keer te proberen.

Jammer dat het vrij prijzig is om dit te laten doen, bij bikesuspension ga je voor beide samen al snel richting de € 280 (inc. verzenden). Dat zijn toch wel bedragen waarbij ik ga kijken wat ik zelf kan :)

Zijn dit de juiste stappen voor een 50 hour service? Ziet er goed te doen uit:
YouTube: How to Service a Rockshox Yari RC | 50 hour lower leg service

Voor de demper heb je een strap wrench nodig, iemand een idee waar je die goedkoop kunt kopen? Bij bike components zijn ze 61 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door Strider op 08-06-2022 15:48 ]

BlaBlaBla

• Bad Brains
Nou blijkt bij mijn velg toch iets ergers te zijn.
Fietsenmaker zei dat het kwam door een te dunne rem/velg deel ding.
Dus de velgen moeten vervangen worden, velg stond op de rem rand ook concaaf, had ik beter moeten opletten met kopen. Maarja onder het mom niet genoeg ervaring en leergeld weer verder klunzen. |:( ;)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:29
Bad Brains schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:59:
Nou blijkt bij mijn velg toch iets ergers te zijn.
Fietsenmaker zei dat het kwam door een te dunne rem/velg deel ding.
Dus de velgen moeten vervangen worden, velg stond op de rem rand ook concaaf, had ik beter moeten opletten met kopen. Maarja onder het mom niet genoeg ervaring en leergeld weer verder klunzen. |:( ;)
Vind het wel gek om te stellen dat dat geluid hier vandaan komt, maar goed.. Ik heb ook een achterwiel met een dergelijke remrand, en dat gebruik ik indoor op de tacx want ik heb een wheel-on trainer.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bastard schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:40:

Past dit?

Alvast bedankt!
Past, maare voor dat geld, is dan niet een 1x11 setje een overweging? Moet je wel nieuwe cassette + ketting kopen en ga je terug naar een Deore (die nog flink goedkoper is) als derailleur maar wel in tijd flink vooruit
https://www.bike-componen...s-Rear-Derailleur-p77729/
https://www.bike-componen...ifter-w-I-Spec-EV-p77724/
Je rem moet dan even terug voor een I-Spec EV variant maar dat is het grote verschil niet

Voor rem en casette moet je even een andere shop zoeken maar dat gaat tegenwoordig wel als je even het rondje Bike24, Rose, Bike-Discount, R2-Bike en BIke-Components maakt.
https://www.bike-componen...M6100-Brake-Lever-p77706/
https://www.bike-componen...11-Speed-Cassette-p77710/
Strider schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:13:
Volgens Rockshox kan mijn voorvork + demper een 200 uur servicebeurt gebruiken, zijn er Tweakers die dit ook zelf doen?

Hoeveel tijd zijn jullie hier de eerste keer mee kwijt geweest? 50 uur onderhoud kun je volgens mij nog wel zelf doen, volgens mij is het vooral een kwestie om het een keer te proberen.

Jammer dat het vrij prijzig is om dit te laten doen, bij bikesuspension ga je voor beide samen al snel richting de € 280 (inc. verzenden). Dat zijn toch wel bedragen waarbij ik ga kijken wat ik zelf kan :)

Voor de demper heb je een strap wrench nodig, iemand een idee waar je die goedkoop kunt kopen? Bij bike components zijn ze 61 euro.
De aircan krijg je met het handje, als je sterke handen hebt, ook wel los, desnoods met iets van rubber tussen je hand en de aircan voor extra grip. Laat hem wel eerst leeg lopen ;)

Demper service begin ik niet aan, is bij Fox ook wat lastiger dan RockShock naar het schijnt. Aircan service is een eitje buiten het vissen naar wat rubbers en ringen zonder te krassen in de aircan. Dat is vooral gepiel, niet lastig. Lowerlegservice moet ik nog gaan doen maar lijkt ook niet zo lastig.

[ Voor 47% gewijzigd door GoldenSample op 08-06-2022 21:16 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Bad Brains
Heb voor het velgen probleem inmiddels nieuwe velgen besteld.

Mijn vriendin wil toch graag 2 voorbladen dus ik ben de voor derrie aan het monteren.
Dit is een FD-M780 XT met zowel up als down shift kabel.
Nu heb ik de shifter op het stuur op de 2 stand gezet en hij schakelt ook netjes alleen omhoog en naar beneden dus die doet het prima.

Op dit "nieuwe" mtb frame schakelt de derrie niet naar het grootste blad op zijn uiterste stand.
Ik kan met H en L draaien wat ik wil maar daar gaat niets gebeuren om het geat te overbruggen.
Nu heb ik 2 shims aan de tandwiel kant zitten en kan daar heel misschien nog iets mee doen (denk dat het nie genoeg is en dat het crank weird uit het midden komt te staan).
Op het tweede blad zit het goed, maar gaat met geen mogelijkheid naar grootste.

Het lijkt me een geval van, ding staat te ver van je tandwielen af, maar begrijp niet dat het op een ander frame wel werkte.
Het makkelijkst is te zeggen dat ze een blad moet gebruiken, maar als ze het nou zo graag wil... :X Wat moet je dan als vent..

feuteuuws.

Hoogste stand (grootste blad)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCyDsnVnn5Y43lvBmdHUQceb5ZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y4wJ9CRszHpY3QnfGjWc4WSk.jpg?f=fotoalbum_large

Onderste stand (midden blad)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5iqhCZr6ok5Bh2Z-S87dz2Qyf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sYKOzeedAybyheL5t2IJb987.jpg?f=fotoalbum_large

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:34
GoldenSample schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:04:
[...]

Past, maare voor dat geld, is dan niet een 1x11 setje een overweging? Moet je wel nieuwe cassette + ketting kopen en ga je terug naar een Deore (die nog flink goedkoper is) als derailleur maar wel in tijd flink vooruit
https://www.bike-componen...s-Rear-Derailleur-p77729/
https://www.bike-componen...ifter-w-I-Spec-EV-p77724/
Je rem moet dan even terug voor een I-Spec EV variant maar dat is het grote verschil niet

Voor rem en casette moet je even een andere shop zoeken maar dat gaat tegenwoordig wel als je even het rondje Bike24, Rose, Bike-Discount, R2-Bike en BIke-Components maakt.
https://www.bike-componen...M6100-Brake-Lever-p77706/
https://www.bike-componen...11-Speed-Cassette-p77710/
In principe heb je gelijk, maar ik heb de hele rommel al besteld :z.

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 20:16

AntonT

One Ton!

Strider schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:13:

Ik doe de lower leg en full service van mijn vork zelf en de aircan (50h) service van mijn dempers. RockShox heeft van alle (recente?) producten heel uitgebreide service manuals online staan. Ook de spare parts catalogue is uitgebreid en makkelijk beschikbaar. Daar kan Fox nog wat van leren.

Overigens kan je bij gebruik in Nederland - zeker als je nog regelmatig stukken over de weg fietst - de service intervals flink wat oprekken.

De aircan service is eigenlijk het makkelijkste. Op dit moment is het voor mijn SIDluxe nog de moeilijkste stap om een service kitje te verkrijgen. Strap wrench heb ik van Amazon, maar kan je inderdaad zoals gezegd waarschijnlijk ook wel met de hand loskrijgen. Een pick om de seals eruit te krijgen is handig, maar niet per sé noodzakelijk. Voornaamste reden om niet de 200h-service zelf uit te voeren is omdat de demper (in principe) met stikstof moet worden gevuld.

Voor een lower leg service van je vork heb je voor RockShox alleen standaard inbus nodig (evt dopsleutel voor een SID ultimate). Iets van een doseerspuit om de juiste hoeveelheid olie goed in je vork te krijgen is wel noodzakelijk. Ik gebruik de bleed kit voor de demper daarvoor, die had ik toch nodig voor de full service. Als je de poten weer netjes op moment wilt vastzetten (doe ik wel) heb je natuurlijk ook nog een momentsleutel nodig. Fox is wat lastiger, die schrijven nogal dure tools (wat eigenlijk neerkomt op een verlengde dop die je op de schroefdraad van de air spring en demper draait waar je tegenaan kan hameren) voor om de poten los te krijgen.

Het moeilijke aan de full service ten opzichte van de lower leg is de hoeveelheid benodigde tools.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Daan_ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:11:
[...]

Als je gereedschap nog niet hebt en je laat doen door fietsenmaker. Dan kost het je vaak ook de kop niet. Aantal maanden terug heeft kennis het laten doen voor 25 euro. En dan zelf BB online besteld.
Heb een Praxis crank op mijn Anthem en deze blijkt , na mail contact met Praxis, ook gewoon in een SRAM GXP bottom bracket te passen. Dus gisteravond BB besteld en vandaag al binnen. Oude lagers met een hamer en stuk hout eruit getikt. Zelf even een pers gemaakt van een stuk draadeind en wat ringen en moeren. In 1 keer kaarsrecht erin en loopt weer soepel. Alleen nog even de crank op het juiste moment vastzetten. Alles bij elkaar klusje van niets eigenlijk.

[ Voor 0% gewijzigd door pjlgt op 09-06-2022 14:55 . Reden: tiepvauten ]

• zonoskar
  • Laatst online: 12:18

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bad Brains schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:26:
Heb voor het velgen probleem inmiddels nieuwe velgen besteld.

Mijn vriendin wil toch graag 2 voorbladen dus ik ben de voor derrie aan het monteren.
Dit is een FD-M780 XT met zowel up als down shift kabel.
Nu heb ik de shifter op het stuur op de 2 stand gezet en hij schakelt ook netjes alleen omhoog en naar beneden dus die doet het prima.

Op dit "nieuwe" mtb frame schakelt de derrie niet naar het grootste blad op zijn uiterste stand.
Ik kan met H en L draaien wat ik wil maar daar gaat niets gebeuren om het geat te overbruggen.
Nu heb ik 2 shims aan de tandwiel kant zitten en kan daar heel misschien nog iets mee doen (denk dat het nie genoeg is en dat het crank weird uit het midden komt te staan).
Op het tweede blad zit het goed, maar gaat met geen mogelijkheid naar grootste.

Het lijkt me een geval van, ding staat te ver van je tandwielen af, maar begrijp niet dat het op een ander frame wel werkte.
Het makkelijkst is te zeggen dat ze een blad moet gebruiken, maar als ze het nou zo graag wil... :X Wat moet je dan als vent..

feuteuuws.

Hoogste stand (grootste blad)
[Afbeelding]

Onderste stand (midden blad)
[Afbeelding]
Het ziet er uit als een 3x crank, klopt dat? Dan moet je ook een 3x derailleur gebruiken. Anders kun je idd een spacer (slechts 1) van rechts naar links verhuizen. Check wel of je crank dan niet tegen het frame komt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Bad Brains
zonoskar schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:53:
[...]

Het ziet er uit als een 3x crank, klopt dat? Dan moet je ook een 3x derailleur gebruiken. Anders kun je idd een spacer (slechts 1) van rechts naar links verhuizen. Check wel of je crank dan niet tegen het frame komt.
Klopt het is een drie crank met een 3 of 2 shifter (zit een schroefje onderop), heb nu 1 ring naar de andere kant omgezet en dan werkt het bijna. Dus het wordt een fiets met 1 tandwiel op de crank. Verder experimenteren ga ik niet.
Cranks lopen niet aan, en zijn nu 1.8 (drive) en 1.9 (non drive) van het frame weg.
Nog een omzetten is 1.55 - 2.15 en dan is het niet gezegd of het wel werkt.

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:29
Waar kan ik het beste/goedkoopste k-edge stem mount kopen in NL?

Deze zoek ik, voor mijn wahoo elemnt v2

https://k-edge.com/shop/c...mounts/wahoo-gravity-cap/

Of zijn er nog alternatieven?

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:47

Sherlock

No Shit

Bad Brains schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:58:
[...]

Klopt het is een drie crank met een 3 of 2 shifter (zit een schroefje onderop), heb nu 1 ring naar de andere kant omgezet en dan werkt het bijna. Dus het wordt een fiets met 1 tandwiel op de crank. Verder experimenteren ga ik niet.
Cranks lopen niet aan, en zijn nu 1.8 (drive) en 1.9 (non drive) van het frame weg.
Nog een omzetten is 1.55 - 2.15 en dan is het niet gezegd of het wel werkt.
Je focust nogal op de shifter, maar is je derailleur nu 2x? Die spacing is toch heel anders dan bij 3x?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Bad Brains
Sherlock schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:01:
[...]

Je focust nogal op de shifter, maar is je derailleur nu 2x? Die spacing is toch heel anders dan bij 3x?
Heb het ook geprobeerd met een Ultegra derrie 2x, er is iets met dit frame (1990) de Hollowtech II en nieuwere shifters kan er niets anders van maken op het ogenblik.
Het origineel (Concorde Kudu) was uitgerust met square taper dus dan is het zoeken naar wat werkt.

• zonoskar
  • Laatst online: 12:18

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Probeer eens een MTB 3x derailleur. Dat zou moeten werken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-12 10:48

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

replica17 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:48:
Waar kan ik het beste/goedkoopste k-edge stem mount kopen in NL?

Deze zoek ik, voor mijn wahoo elemnt v2

https://k-edge.com/shop/c...mounts/wahoo-gravity-cap/

Of zijn er nog alternatieven?
Dit ziet er wel top uit! Weet iemand of dit ook op een Neuron gaat?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 18:52
Nutterd schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:38:
[...]

Dit ziet er wel top uit! Weet iemand of dit ook op een Neuron gaat?
Op elke fiets met een topcap.

Maar bij Ome Ali heb je er 10 voor de prijs van een zo'n ding. Ik heb op beide mtb's er een voor mn garmin...bevalt goed.

• Bad Brains
zonoskar schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:51:
Probeer eens een MTB 3x derailleur. Dat zou moeten werken.
De XT set die ik heb voor deze fiets is een 3 speed voor derrie, de HB FT T780(-3?)

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Bad Brains schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:37:
[...]

De XT set die ik heb voor deze fiets is een 3 speed voor derrie, de HB T780(-3?)
Dat is een naaf voor een voorwiel toch, geen derailleur?

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Medico schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:46:
[...]

Maar bij Ome Ali heb je er 10 voor de prijs van een zo'n ding. Ik heb op beide mtb's er een voor mn garmin...bevalt goed.
Volgens mij wel 20… Ik heb er volgens mij krap €1,50 voor betaald …

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-12 10:48

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

D-Ed schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:12:
[...]

Volgens mij wel 20… Ik heb er volgens mij krap €1,50 voor betaald …
ik hoop dat mijn fiets binnen nu en een week komt dus had geen tijd om te wachten op ali helaas :+ heb hem besteld op Bike24 :|

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Bad Brains
Sherlock schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:53:
[...]

Dat is een naaf voor een voorwiel toch, geen derailleur?
FT, verkeerde gekopieerd.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Nog even een recap:
Je hebt een 3x crank, een 3x derailleur en een 3x shifter die je als 2x wil gebruiken? Klopt dat?

Zoja; waarom niet gewoon 3x houden?
Zonee; dan snap ik er niks meer van :D

• Bad Brains
Klopt, en met de spullen die ik heb zou het moeten werken.

Ik wil zelf een groter voorblad en dan een daarop afgestelde 9 speed set tandwielen voor stads gebruik.
Mijn vriendin wil graag een tweede blad (het wordt haar fiets), ze komt morgen terug van vakantie en dan heb ik het of opgelost, of het wordt 1 voorblad. ;)

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Dan snap ik alleen niet waarom je niet gewoon dat derde blad er (eventueel als dummy) opzet en alles laat werken zoals het bedoeld is?

• Bad Brains
Omdat het op dit frame / fiets nooit heeft gewerkt.
Wel op de fiets die ze had (maar niet meer op kan fietsen)

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12 11:22
Medico schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:46:
[...]

@Nutterd

https://www.bol.com/nl/nl...ps/9200000116767830/?s2a=

Heb ik op m'n Izzo, werkt prima. Even de bout die mee komt niet gebruiken maar de originele die je er uit draait (die was een stuk korter) maar voor de rest hele mooie manier van monteren van je computer. De Garmin mount zit er bij, weet niet of daar de Wahoo in past

• Strider
AntonT schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:53:
[...]

Ik doe de lower leg en full service van mijn vork zelf en de aircan (50h) service van mijn dempers. RockShox heeft van alle (recente?) producten heel uitgebreide service manuals online staan. Ook de spare parts catalogue is uitgebreid en makkelijk beschikbaar. Daar kan Fox nog wat van leren.

Overigens kan je bij gebruik in Nederland - zeker als je nog regelmatig stukken over de weg fietst - de service intervals flink wat oprekken.

De aircan service is eigenlijk het makkelijkste. Op dit moment is het voor mijn SIDluxe nog de moeilijkste stap om een service kitje te verkrijgen. Strap wrench heb ik van Amazon, maar kan je inderdaad zoals gezegd waarschijnlijk ook wel met de hand loskrijgen. Een pick om de seals eruit te krijgen is handig, maar niet per sé noodzakelijk. Voornaamste reden om niet de 200h-service zelf uit te voeren is omdat de demper (in principe) met stikstof moet worden gevuld.

Voor een lower leg service van je vork heb je voor RockShox alleen standaard inbus nodig (evt dopsleutel voor een SID ultimate). Iets van een doseerspuit om de juiste hoeveelheid olie goed in je vork te krijgen is wel noodzakelijk. Ik gebruik de bleed kit voor de demper daarvoor, die had ik toch nodig voor de full service. Als je de poten weer netjes op moment wilt vastzetten (doe ik wel) heb je natuurlijk ook nog een momentsleutel nodig. Fox is wat lastiger, die schrijven nogal dure tools (wat eigenlijk neerkomt op een verlengde dop die je op de schroefdraad van de air spring en demper draait waar je tegenaan kan hameren) voor om de poten los te krijgen.

Het moeilijke aan de full service ten opzichte van de lower leg is de hoeveelheid benodigde tools.
Vervang jij bij de 50h service alleen de foam ringen, of gebruik je echt zo'n 50hour servicekit?
Daan_ schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:21:
[...]

Op mijn Neuron met een float X. Laat ik demper niet leeg lopen en ga ook niet op de fiets zitten. Tool er tegen aan en gaat al twee jaar goed. Bij fully van kennis werkte dit niet. En hem op fiets laten zitten en toen afgesteld en werkt ook prima.

Leeg laten lopen zou ik persoonlijk niet doen. Is ook weer zo’n gedoe om weer precies goed te krijgen. ;-)
Gisteren de derailleurpad (die was toch recht) en de chaingap maar bij de fietsenmaker laten afstellen, maar het gaf geen enkele verbetering, mijn AXS blijft slecht schakelen en is daarnaast op de probleem tandwielen ook niet echt stil te noemen. Mijn oude 2x10 XT setup schakelde veel beter en was echt fluiterstil.

De probleem tandwielen zijn denk ik 8-9-10, ik moet bijv. regelmatig 2x omlaag shiften en 1x omhoog om op 1 van die tandwielen terecht te komen.

Iemand een idee? Wat ik denk ik dus kan gaan uitsluiten:
1. Microadjustments
2. Chaingap
3. Derailleurpad

[ Voor 19% gewijzigd door Strider op 10-06-2022 11:26 ]

BlaBlaBla

• AntonT

AntonT

One Ton!

Strider schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:17:
[...]

Vervang jij bij de 50h service alleen de foam ringen, of gebruik je echt zo'n 50hour servicekit?
Foam ringen zitten alleen in de vork, onder de wiper seals. Voor mijn SID en Pike bestaat er geen 50h-kit. Voor de vork vervang ik de foam ringen. Grappig genoeg zijn die voor RockShox los te verkrijgen (hoewel niet altijd even makkelijk op voorraad te vinden), terwijl RS in de handleiding aangeeft dat je ze alleen hoeft schoon te maken voor de 50h-service. Fox zegt dat je ze moet vervangen bij lower leg service, maar die heb ik nergens kunnen vinden. Mede vanwege handleidingen en beschikbaarheid van onderdelen heb ik nu een grote voorkeur voor RockShox. Op zich overigens wel handig om een 200h-kit te hebben liggen als je aan de lower leg service begint. Dan heb je spares als je per ongeluk iets beschadigt.

Voor de achterdemper gebruik ik de 50h-service kit, hoewel die nu zo slecht leverbaar is dat ik olie heb besteld (1L terwijl ik 1ml nodig heb per service 8)7 ) en probeer de ringen een keer opnieuw te gebruiken. Waarschijnlijk is de lastigste opgave om ze zonder beschadiging uit de aircan te vissen.

• Demo

Demo

Ik heb eens een werkplaats-zak met van die foamringen gekocht, 20 stuks voor 13 euro. Voor dat geld vervang ik ze bij iedere gelegenheid dat de onderpoten er af komen, dan moet er toch ook nieuwe olie in :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Strider
AntonT schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Foam ringen zitten alleen in de vork, onder de wiper seals. Voor mijn SID en Pike bestaat er geen 50h-kit. Voor de vork vervang ik de foam ringen. Grappig genoeg zijn die voor RockShox los te verkrijgen (hoewel niet altijd even makkelijk op voorraad te vinden), terwijl RS in de handleiding aangeeft dat je ze alleen hoeft schoon te maken voor de 50h-service. Fox zegt dat je ze moet vervangen bij lower leg service, maar die heb ik nergens kunnen vinden. Mede vanwege handleidingen en beschikbaarheid van onderdelen heb ik nu een grote voorkeur voor RockShox. Op zich overigens wel handig om een 200h-kit te hebben liggen als je aan de lower leg service begint. Dan heb je spares als je per ongeluk iets beschadigt.

Voor de achterdemper gebruik ik de 50h-service kit, hoewel die nu zo slecht leverbaar is dat ik olie heb besteld (1L terwijl ik 1ml nodig heb per service 8)7 ) en probeer de ringen een keer opnieuw te gebruiken. Waarschijnlijk is de lastigste opgave om ze zonder beschadiging uit de aircan te vissen.
In een voorvork zit toch meer dan 1ml olie? Of bedoel je in de rear shock?
Hoelang zou die olie goed blijven?
Demo schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:53:
Ik heb eens een werkplaats-zak met van die foamringen gekocht, 20 stuks voor 13 euro. Voor dat geld vervang ik ze bij iedere gelegenheid dat de onderpoten er af komen, dan moet er toch ook nieuwe olie in :)
Dus jij vervangt bij een service ook alleen de foamringen? Want waarom zou je anders de onderpoten eraf halen? :)

[ Voor 59% gewijzigd door Strider op 10-06-2022 13:38 ]

BlaBlaBla

• Demo

Demo

Strider schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:36:
[...]

Dus jij vervangt bij een service ook alleen de foamringen? Want waarom zou je anders de onderpoten eraf halen? :)
Ja, bij 50h vervang ik de foamringen. Andere redenen om de onderpoten er af te halen, kunnen zijn om de airshaft te vervangen, omdat Rockshox een vernieuwd Debonair-ontwerp heeft of om de travel te veranderen. In oktober heb ik 'm uit elkaar gehad om de onderpoten te spuiten en daarbij teveel vet gebruikt op de airshaft, waardoor de negatieve luchtkamer te vol zat en de vork nog maar de helft van zijn travel had :X Dus kort daarna weer uit elkaar getrokken, toen heb ik de schuimpjes maar gelaten :+

• Strider
Onderpoten te spuiten? bedoel je met een smeermiddel zoals Brunox Deo?
Is er eigenlijk iemand hier dat gebruikt?

BlaBlaBla

• Demo

Demo

Strider schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:39:
Onderspoten te spuiten? bedoel je met een smeermiddel zoals Brunox Deo?
Nee, met verf :P
Brunox is voor op de binnenpoten (stanchions), ik heb het staan maar gebruik het niet heel vaak. Hoor ook wel eens van mensen dat ze een tandenstoker tussen de seals van de vork steken zodat de Brunox naar binnen kan lopen, maar dat moet je dus niet doen, daar moet je de olie gewoon zijn werk laten doen. Als je de foamrings wat vetter wil krijgen, je fiets een nachtje ondersteboven zetten, dan staat de olie op de foams.

• AntonT

AntonT

One Ton!

Demo schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:53:
Heb ik ook gedaan inderdaad. Heb die ringen voor mijn SID alleen los gevonden bij Bike24.
Strider schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:36:
[...]

In een voorvork zit toch meer dan 1ml olie? Of bedoel je in de rear shock?
Hoelang zou die olie goed blijven?
Vork zit zeker meer in. Ik bedoelde rear shock inderdaad. Denk dat ongebruikte olie wel een paar jaar goed blijft. Als het goed werkt gebruik ik de service kit misschien elke 100h. Denk dat ik die hele kan dan na 1 beurt al heb terugverdiend.
Strider schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:39:
Onderpoten te spuiten? bedoel je met een smeermiddel zoals Brunox Deo?
Brunox ken ik niet, maar wellicht te vergelijken met RSP hyper wiper? Dat heb ik wel. Soort van hele dunne olie. Ik gebruik het als de vork richting het einde van het service interval wat zwaarder beweegt (zeker bij slecht weer tijdens stage races). Paar druppels op de stanchion, paar keer stuiteren en het restant afvegen. Maakt flink verschil, voor een zwaarder lopende dropper nog meer!

• Holk
Bike Yoke to the rescue! Nieuwe lever (Triggy) voor de dropper. Uiteindelijk bleek de interne kabel een breuk te hebben in 1 van de metalen kabeltjes. Die was gaan draaien en dat is weerstand, waardoor de originele lever brak. Kan weer swag op en afstappen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pw3hgGLFd4g1DH1YJ88tYmL3lvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlUdoSl2TtYYNJuXnRKt15cf.jpg?f=fotoalbum_large

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:44
ivm aanhoudende klachten aan achillespezen wordt hardlopen steeds lastiger voor mij. Problemen blijven terug komen naar verschillende bezoeken aan bepaalde mensen die er verstand van hebben.

Ik ben nu aan het twijfelen om toch te veranderen van sport die minder belastend zijn voor mijn pezen.
Mountainbike was het eerste wat in mij op komt, op 1km van mijn huis is er een mooi parcours dus ideaal.

Aangezien er 0 kennis is weet ik echt niet wat iets waard is of wat een juiste prijs is voor een bepaalde fiets.
https://www.marktplaats.n...on-cf-sl-29er-maat-l-1x12

Zo zou ik deze b.v. voor 1100 kunnen ophalen, is dat dan duur betaald of een mooie prijs? Volgens mij is het wel al een wat ouder Canyon model.

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:26
Dirk0s schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:35:
ivm aanhoudende klachten aan achillespezen wordt hardlopen steeds lastiger voor mij. Problemen blijven terug komen naar verschillende bezoeken aan bepaalde mensen die er verstand van hebben.

Ik ben nu aan het twijfelen om toch te veranderen van sport die minder belastend zijn voor mijn pezen.
Mountainbike was het eerste wat in mij op komt, op 1km van mijn huis is er een mooi parcours dus ideaal.

Aangezien er 0 kennis is weet ik echt niet wat iets waard is of wat een juiste prijs is voor een bepaalde fiets.

Zo zou ik deze b.v. voor 1100 kunnen ophalen, is dat dan duur betaald of een mooie prijs? Volgens mij is het wel al een wat ouder Canyon model.
Misschien een stomme vraag, maar is het misschien handiger om eerst anders een paar keer wat te huren om te kijken of je het een leuke sport vind en of je achillespezen daar geen last van hebben.

En helaas is dit momenteel de tijd waar niemand meer weet wat iets waard is en het gewoon is wat de gek er voor geeft.
[edit] Als je naar de kleurstelling kijkt lijkt het een 2014 model te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ZanielGa op 12-06-2022 14:38 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dirk0s schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:35:

Als je net begint, waarom carbon? Verder zie ik niet echt hoe oud het ding is maar de Grand Canyon is sowieso niet echt een modern modelletje. Verder heb je voor dat geld ook gewoon een knal aluminium expemplaar maar nieuw. Met een dropper.

Welk parcours heb je in de buurt?

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Dirk0s
GoldenSample schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:25:
[...]

Als je net begint, waarom carbon? Verder zie ik niet echt hoe oud het ding is maar de Grand Canyon is sowieso niet echt een modern modelletje. Verder heb je voor dat geld ook gewoon een knal aluminium expemplaar maar nieuw. Met een dropper.

Welk parcours heb je in de buurt?
Ik woon in de buurt van de gulbergen omgeving Eindhoven.
Uiteraard is eerst huren de beste optie, ga ook niet direct wat kopen hoor, gewoon even aan het oriënteren. O-)

• Holk
Is een oud frame met nieuwe upgrades. De NX drivetrain past op de oudere naaf wat deze upgrade mogelijk maakt (fietsmaatje heeft hetzelfde gedaan op zijn GC) maar wil je verder dan heb je een nieuwe hub of achterwiel nodig, let daar even op. De SID vork klinkt leuk, maar die moet wel een servicebeurt hebben of hebben gehad anders is een nieuwe Judy beter ;)

1100 voor zo’n fiets is in mijn ogen top of the range, 7 of 8 jaar oud Carbon frame is niet meer zo stijf en kan ook schade hebben, NX drivetrain is niet heel speciaal.

• Dirk0s
Holk schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:14:
Is een oud frame met nieuwe upgrades. De NX drivetrain past op de oudere naaf wat deze upgrade mogelijk maakt (fietsmaatje heeft hetzelfde gedaan op zijn GC) maar wil je verder dan heb je een nieuwe hub of achterwiel nodig, let daar even op. De SID vork klinkt leuk, maar die moet wel een servicebeurt hebben of hebben gehad anders is een nieuwe Judy beter ;)

1100 voor zo’n fiets is in mijn ogen top of the range, 7 of 8 jaar oud Carbon frame is niet meer zo stijf en kan ook schade hebben, NX drivetrain is niet heel speciaal.
Thanks, duidelijk verhaal. Dit was dus een te dure koop geweest. Blijft lastig voor een leek een 2e hands fiets kopen.

• Holk
Als je een nieuwe Canyon GC (is wel alu) 7 koopt voor hetzelfde geld heb je wel allemaal nieuw spul, garantie en modernere geometrie. Als het leuk is en je gaat upgraden in fiets kun je die met een gerust hart doorverkopen.

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:42
@Strider Welke vork heb je?

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-12 13:33

steel123

Cryman9

Wij zijn eens een weekendje technische trails gaan rijden in Ardennen Belgie. Gister gestart met Esneux, maar pfoe dat was best heftig. Ik dacht wel wat te kunnen fietsen, maar de rode trails waren toch uitermate pittig, ook op elke trail wel een stukje gelopen(geklauterd wat nog moeilijker was).

Vandaag naar Spa geweest en dat is allemaal prima te doen. Alle routes zonder problemen kunnen fietsen, dus 2x blauw, 3x rood, 2x zwart. Echt een zeer groot niveau verschil met Esneux!

Dus als iemand nog ooit van plan is om de nieuwe technische trailparken te bezoeken in Belgie, dan zou ik aanraden om te beginnen in Spa.

[ Voor 6% gewijzigd door steel123 op 12-06-2022 20:22 ]

• Strider
Rockshox SID Select+ 120mm (2021)

BlaBlaBla

• sjorsjuhmaniac
Strider schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:36:
[...]

Rockshox SID Select+ 120mm (2021)
Het is niet de makkelijkste vork om mee te beginnen, maar met tijd, geduld en rustig/logisch nadenken is het goed te doen. RockShox service manuals zijn ook best goed: duidelijk foto's en tekst. Kunnen vele leveranciers nog een voorbeeld aan nemen. reken maar op een goede 6 uur sleutelen als het je eerste keers is (veel kijken en checken en dubbelchecken).

Heb net even de tool list in de manual (pg 8) bekeken. Het ligt er maar net aan wat je special gereedschap noemt maar ik zet de volgende gereedschappen die ik 'speciaal' zou noemen,of die men niet verwacht nodig te hebben voor een vork:
- cartridge tool om de topcap van je spring te verwijderen, mogelijk heb je die wel liggen maar is een beetje ongewoon.
- bleed spuit + fitting (ik kon niet vinden welke draad)
- moment sleutel laag koppel
- moment sleutel om een SW19 te kunnen torquen (voor de rebound cartridge)
- ze gebruiken 'speciale' bekken in de bankschroef. Het is goed als je die hebt, geen must imho. het is wel een must om je spullen alleen in een bankschroef te klemmen met bekken van een zacht metaal zodat je schade aan de onderdelen toebrengt.

Ik zou me niet druk maken over de SW19 torque. Ik zou daar geen special tool voor kopen maar gewoon met hand vast zetten met een sleutel 19. Je kan van de te voren gevoel krijgen hoeveel 9nm is door bv te oefenen op je moment sleutel. Je kan ook berekenen wat je nodig hebt, 9nm = 900 gram op een afstand van 1m. Dus als je sleutel 20cm lang is kan je er 4,5 kG aan hangen.

Maar doe het anders samen met iemand die het vaker heeft gedaan, waarschijnlijk zijn er wel mensen bij je in de buurt.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@Strider qua tools, vlak socket en een inpress tool voor de dichtingen zijn wel handig (2e niet 100% noodzakelijke). Socket kan je vlak slijpen of anders eentje kopen. Ook daarvoor de hieronder genoemde Unior is een goede tip imho, qua prijs redelijk betaalbaar en breed assortiment. Als je van ze direct online koopt heb je wel een eurotje of 9 verzendkosten geloof ik.

Voor de bekken van je bankschoef, Je kan ook hout gebruiken, beschadigd het zeker niet. Even bij de bouwmarkt een kantlijst oid halen/z'n houten hoek profieltje.
steel123 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:21:
Wij zijn eens een weekendje technische trails gaan rijden in Ardennen Belgie. Gister gestart met Esneux, maar pfoe dat was best heftig. Ik dacht wel wat te kunnen fietsen, maar de rode trails waren toch uitermate pittig, ook op elke trail wel een stukje gelopen(geklauterd wat nog moeilijker was).

Vandaag naar Spa geweest en dat is allemaal prima te doen. Alle routes zonder problemen kunnen fietsen, dus 2x blauw, 3x rood, 2x zwart. Echt een zeer groot niveau verschil met Esneux!

Dus als iemand nog ooit van plan is om de nieuwe technische trailparken te bezoeken in Belgie, dan zou ik aanraden om te beginnen in Spa.
Tja blijft flink verschillen tussen plekken, de ene rood is de andere niet en vergeet ook niet dat op sommige plekken rood lastiger is dan zwart :P
Holk schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:48:
Als je een nieuwe Canyon GC (is wel alu) 7 koopt voor hetzelfde geld heb je wel allemaal nieuw spul, garantie en modernere geometrie. Als het leuk is en je gaat upgraden in fiets kun je die met een gerust hart doorverkopen.
Ter verduidelijking, bedoelde met 'een aluminium exemplaar ook een Grand Canyon. hoewel ik alitjd iets moderners qua geo zou kopen als ik meer dan 1000 euro zou uitgeven. Stoic, Trek Roscoe 7 (of hoger), Commencal Meta Hardtail oid meer in die richting.

Iemand nog een tipje voor goedkope inpress adapter voor een 10x19x5/6800 lager? Unior heeft helaas dit maatje niet en vind veel nogal duur. Of zeggen jullie, gewoon socket die zo goed mogelijk past (of carrosseriering) er omgekeerd op en er in draaien met een lange bout en moer aan andere kant?
-edit-
dat er in drukken ging wel, had een socket dat precies de juiste maat was.. Er uit daar in tegen.. Er zit in de main pivot een bus tussen de beide lagers in veel Treks die het nogal lastig maakt om het lager er uit te tikken. Als ik deze nog een keer er uit moet halen overweeg ik serieus een lagertrekker die blind kan trekken..

Anyway als je vervolgens het lager er gewoon strak in drukt (goed schoonmaken en vol proppen met vet en ze liepen weer prima, dan drukt die bus op de innerrace aan beide kanten en is je lager enorm gritty. Heb dus de lagers net niet helemaal tot het einde er in geperst.

Conclusie: onderhoudstechnisch redelijk ruk ontworpen. Als het even kan wil ik een volgende fiets sowieso met dubbel gesealde lagers, gewoon dat er een extra afdichting overheen valt oid.

[ Voor 28% gewijzigd door GoldenSample op 13-06-2022 18:41 ]

• Holk
@GoldenSample Canyon heeft de Grand Canyon tot een jaar of 2018 verkocht in zowel aluminium en carbon versies. Daarna hebben ze de Grand Canyon aluminium gehouden en de carbon versies Exceed gaan noemen. De fiets van marktplaats is een oudere, carbon Grand Canyon (GC) versie

• Strider
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 13 juni 2022 @ 00:01:
[...]

Het is niet de makkelijkste vork om mee te beginnen, maar met tijd, geduld en rustig/logisch nadenken is het goed te doen. RockShox service manuals zijn ook best goed: duidelijk foto's en tekst. Kunnen vele leveranciers nog een voorbeeld aan nemen. reken maar op een goede 6 uur sleutelen als het je eerste keers is (veel kijken en checken en dubbelchecken).

Heb net even de tool list in de manual (pg 8) bekeken. Het ligt er maar net aan wat je special gereedschap noemt maar ik zet de volgende gereedschappen die ik 'speciaal' zou noemen,of die men niet verwacht nodig te hebben voor een vork:
- cartridge tool om de topcap van je spring te verwijderen, mogelijk heb je die wel liggen maar is een beetje ongewoon.
- bleed spuit + fitting (ik kon niet vinden welke draad)
- moment sleutel laag koppel
- moment sleutel om een SW19 te kunnen torquen (voor de rebound cartridge)
- ze gebruiken 'speciale' bekken in de bankschroef. Het is goed als je die hebt, geen must imho. het is wel een must om je spullen alleen in een bankschroef te klemmen met bekken van een zacht metaal zodat je schade aan de onderdelen toebrengt.

Ik zou me niet druk maken over de SW19 torque. Ik zou daar geen special tool voor kopen maar gewoon met hand vast zetten met een sleutel 19. Je kan van de te voren gevoel krijgen hoeveel 9nm is door bv te oefenen op je moment sleutel. Je kan ook berekenen wat je nodig hebt, 9nm = 900 gram op een afstand van 1m. Dus als je sleutel 20cm lang is kan je er 4,5 kG aan hangen.

Maar doe het anders samen met iemand die het vaker heeft gedaan, waarschijnlijk zijn er wel mensen bij je in de buurt.
6 uur voor volledig onderhoud?
Hoeveel tijd schat je in voor het basis onderhoud? Rockshox support gaf aan dat daar niet eens een servicekit voor is. Dat zou betekenen dat naast de tools je alleen olie nodig hebt (en misschien een nieuwe foam ring), en het uiteindelijk ook niet veel meer is dan schoonmaken + olie verversen?

[ Voor 10% gewijzigd door Strider op 17-06-2022 17:56 ]

BlaBlaBla

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Levertijden gaan nog steeds nergens over. Eind april een Canyon Spectral ON CFR besteld verwachte levertijd staat nu op oktober. Men geeft aan dat dit te maken heeft met levertijden van de batterij. Chip tekorten.

Vandaag kwam zelfde fiets, maar dan met 720Wh batterij in plaats van grotere 900Wh. Deze heeft verwachte leverdatum augustus. Nu twee fietsen in bestelling staan. Benieuwd welke als eerste geleverd gaat worden. Hoop dat levertijd niet nog verder naar achter geschoven gaat worden ;-)

De gene met kleinere 720Wh batterij is 300,- goedkoper en 900gr lichter. En als ik het goed heb heeft de 720Wh batterij genoeg power voor dagje fun.

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Daan_ schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:18:
Levertijden gaan nog steeds nergens over. Eind april een Canyon Spectral ON CFR besteld verwachte levertijd staat nu op oktober. Men geeft aan dat dit te maken heeft met levertijden van de batterij. Chip tekorten.

Vandaag kwam zelfde fiets, maar dan met 720Wh batterij in plaats van grotere 900Wh. Deze heeft verwachte leverdatum augustus. Nu twee fietsen in bestelling staan. Benieuwd welke als eerste geleverd gaat worden. Hoop dat levertijd niet nog verder naar achter geschoven gaat worden ;-)

De gene met kleinere 720Wh batterij is 300,- goedkoper en 900gr lichter. En als ik het goed heb heeft de 720Wh batterij genoeg power voor dagje fun.
Dit is helaas een bekend probleem. Een bekende van ons reviseert fietsaccu's en het is een drama om aan printplaten en BMS'en voor meerdere e-bikesystemen te komen. Bosch heeft gigantische problemen en daar is ook qua onderdelen extreem lastig spul voor te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door daanb14 op 13-06-2022 16:11 ]

• nooberke
  • Laatst online: 12:49
Iemand toevallig Limburgs mooiste gefietst afgelopen week? Ik verblijf deze week nog in Limburg maar vind de mtb routes tot nu toe niet heel uitdagend (wel mooi en rustig), benieuwd of dat nog een leuke route is om te fietsen.

• Fuwor
  • Laatst online: 14:56
nooberke schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:19:
Iemand toevallig Limburgs mooiste gefietst afgelopen week? Ik verblijf deze week nog in Limburg maar vind de mtb routes tot nu toe niet heel uitdagend (wel mooi en rustig), benieuwd of dat nog een leuke route is om te fietsen.
St-Pietersberg al gedaan? Enige route die ik tot nu toe gedaan heb in Limburg (kom niet uit de buurt) maar dat is wel een lekker uitdagende route (vooral het stuk naar beneden): https://www.mtbroutes.nl/...-st-pietersberg-observant

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-12 13:33

steel123

Cryman9

nooberke schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:19:
St pietersberg of de parkstad routes(rode beek, brunsum en landgraaf) zullen waarschijnlijk uitdagender zijn dan limburgs mooiste. Die tocht is te populair en gaat eigenlijk nooit over technische paden.

• sjorsjuhmaniac
Strider schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:01:
[...]

6 uur voor volledig onderhoud?
ga er maar even vanuit. gewoon op het gemakje, gereedschap verzamelen, handleiding lezen, fiets schoonmaken, beginnen, keertje gestoord worden door man/vrouw/maat/kinderen, keertje handleiding dubbelchecken, mis een tooltje -> zoeken, noem het maar op. Tuurlijk kan het sneller maar leg jezelf vooral geen druk op de eerste keer, zo maak je (dure) fouten.

Afgelopen zondag een simpele vork (alleen demper en air spring) met een maat gedaan die nog nooit een vork aangeraakt. Met die 200h beurt zijn we vier uurtjes bezig geweest. Natuurlijk ook geen handleiding geprint (hij houd niet van voorbreiding ;) ) dus wel 100x die telefoon met de handleiding erbij. Maar ik heb m lekker laten doen, geen stress bakkie koffie erbij, komt goed. Volgende keer gaat t sneller en zal hij wel beter voorbereiden.
Strider schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:01:
[...]

Hoeveel tijd schat je in voor het basis onderhoud? Rockshox support gaf aan dat daar niet eens een servicekit voor is. Dat zou betekenen dat naast de tools je alleen olie nodig hebt (en misschien een nieuwe foam ring), en het uiteindelijk ook niet veel meer is dan schoonmaken + olie verversen?
Wat is basis onderhoud, bedoel je de 50h beurt? Daar heb je volgens de manual geen onderdelen voor nodig. alleen wat vet en olie. De foam ringen gebruiken ze opnieuw. Heb je de manual nu ondertussen al eens gelezen?
Gok op 2 uur werk maar who cares als je er 3 uur over doet? Doe het niet zaterdag avond voor je zondag ochtend rit, relax, geen haast. Je staat niet op de klok, het is hobby! En vind je dit onderhoud geen 'hobby' dan denk je maar aan de 200e die je nu uitspaart ;)

als je het kan vinden zou ik wel foamringen bestellen en die crush washers voor de bottom bolts. Niets is zo k*t als een service gedaan te hebben en dan een lekkage op dat afdichtinkje te hebben.

Ze hebben trouwens een 200h kitje op stock, ik zou het kopen en lekker op de plank leggen. En gaat er wat lek tijdens je eerste beurt of tijdens het fietsen kan je de volgende dag weer rijden.
* zelf even alle onderdeel nummers dubbelchecken voor je besteld

[ Voor 1% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 13-06-2022 22:03 . Reden: typoooooo's ]

• Klitse
  • Niet online
Frame voor het nieuwste project is ook binnen:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0GY4ybN/IMG-20220613-210451.jpg

Het wachten is op een aantal onderdelen, en de vork moet nog opnieuw gespoten. Ik gok een week of 2 voor ik hem klaar heb.

[ Voor 38% gewijzigd door Klitse op 13-06-2022 22:35 ]

• Bad Brains
Klitse schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:26:

Het wachten is op een aantal onderdelen, en de vork moet nog opnieuw gespoten. Ik gok een week of 2 voor ik hem klaar heb.
Zoek voor het project van mijn vriendin ook nog een spuiterij, spuit jij hem zelf of heb je het uitbesteed.
Kwam op fiets.nl een spuiterijen topic tegen dus er ik heb wel al wat info maar was even nieuwsgierig.

Project is overigens van de Mongoose veranderd naar een 1990 Concorde Kudu die praktisch dezelfde geometrie heeft als haar ouwe fiets met dunne bandjes (Koga Terraliner alloy 1992) waar ze niet meer op durfde te fietsen.
In bestelling nog een NOS XT HP-M741 balhoofd uit Italie (ebay) en een XT M735 Cantilever setje (MP).
Wachten is ook op de Ryde (Rigida?) Andra 40 velgen, die kunnen dan op de aangekocht XT M750 wielset.

Wordt wel een heel gaaf dingetje al zeg ik het zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WGmEzj6ONeVCtDOVXqDfuEQ44c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zhkNH4dQ4DmMILf6NF7p7Ec.jpg?f=fotoalbum_large

• Klitse
  • Niet online
Bad Brains schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:25:
[...]

Zoek voor het project van mijn vriendin ook nog een spuiterij, spuit jij hem zelf of heb je het uitbesteed.
Kwam op fiets.nl een spuiterijen topic tegen dus er ik heb wel al wat info maar was even nieuwsgierig.

Project is overigens van de Mongoose veranderd naar een 1990 Concorde Kudu die praktisch dezelfde geometrie heeft als haar ouwe fiets met dunne bandjes (Koga Terraliner alloy 1992) waar ze niet meer op durfde te fietsen.
In bestelling nog een NOS XT HP-M741 balhoofd uit Italie (ebay) en een XT M735 Cantilever setje (MP).
Wachten is ook op de Ryde (Rigida?) Andra 40 velgen, die kunnen dan op de aangekocht XT M750 wielset.

Wordt wel een heel gaaf dingetje al zeg ik het zelf.

[Afbeelding]
Ik doe het zelf met een paar spuitbussen. Zeker deze hoeft niet perfect. Wordt een soort van klunker. High End frames zou ik niet zelf doen, maar ik heb al 2 dirtjumpers zelf gedaan en dat werkt prima. Dus een vorkje weer opnieuw zwart spuiten zal ook wel lukken. Schuren is vaak het meeste werk.

• Dirk0s
dano_nl schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:14:
Whoei! Nieuwe fiets uitgeprobeerd, damn wat is dat lekker. Stad en land gemaild en uiteindelijk raak. Tip: als je een fiets zoekt stuur een dm naar de insta van het merk, ik kreeg daardoor een lijst van waar deze twostroke al two werd geleverd!

[Afbeelding]
Even een vraagje, hoe bevalt de fiets? Wat heb je er destijds voor betaald? Ben ook opzoek naar dit model maar weinig aanbieders te vinden

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 13:12

dano_nl

Meh

Dirk0s schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:14:
[...]

Even een vraagje, hoe bevalt de fiets? Wat heb je er destijds voor betaald? Ben ook opzoek naar dit model maar weinig aanbieders te vinden
Ik ben er erg blij mee, ik vind het fijne geometrie en voor de prijs is het echt een goeie fiets. Ik heb 1199 betaald hij Piet de Wit in wormerveer, zij hebben nog wel wat bmc staan geloof ik. Inmiddels zijn er wel nieuwere modellen verschenen van de Al serie.

(ik heb om er een te vinden contact gehad via het instagram account van bmc die mij een lijst stuurde welke dealers dit model gingen binnenkrijgen, ik heb toen al die dealers gemaild met succes)

Meh

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-12 08:41
Iemand ervaring met dailedin-mtb.nl als shop en hun voorraadstatus? Ik ken de shop niet en alles lijkt met Google Translate vertaald, dus ik vertrouw het niet helemaal.

• Prulleman
bas-r schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:34:
Iemand ervaring met dailedin-mtb.nl als shop en hun voorraadstatus? Ik ken de shop niet en alles lijkt met Google Translate vertaald, dus ik vertrouw het niet helemaal.
Nee, is gewoon NL shop voor zover ik weet, heb via mail contact gehad over de oneup dropper en dat klopte qua voorraad, communicatie en levering was dus niks mis mee.

Volgens mij is de eigenaar ook vrij actief op mtbpraat/Facebook, maar misschien haal ik nu 2 shops door elkaar..

Strava

• bas-r
Prulleman schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:41:
[...]

Nee, is gewoon NL shop voor zover ik weet, heb via mail contact gehad over de oneup dropper en dat klopte qua voorraad, communicatie en levering was dus niks mis mee.

Volgens mij is de eigenaar ook vrij actief op mtbpraat/Facebook, maar misschien haal ik nu 2 shops door elkaar..
Thanks! Dan ga ik even een berichtje sturen. Gaat toevallig ook over een Oneup dropper 😅

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb ook wel eens wat besteld bij Dialedin, de voorraadstatus klopt in principe gewoon. Contact was ook snel en goed.

Levering ging wel mis destijds bij mij, de goede klemming voor de dropper remote was niet meegestuurd, maar dat werd netjes nageleverd. Als ik weer eens OneUp spul nodig heb dan bestel ik het daar weer.

• Demo

Demo

Klitse schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:26:
Frame voor het nieuwste project is ook binnen:

[Afbeelding]

Net zo'n 'OG' singlespeed als mijn 1x1 :D Welk formaat wielen gaat er in?

@Bad Brains fraai retro-project!
bas-r schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:34:
Da's Roel, zoals @Prulleman zegt erg actief op MTB-Praat facebook. Ik ben twee weken terug met 'm wezen fietsen, prima vent, een echte fietsliefhebber.

• Klitse
  • Niet online
Demo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:20:
[...]
Net zo'n 'OG' singlespeed als mijn 1x1 :D Welk formaat wielen gaat er in?
29". Wielen zijn al binnen. Combinatie van Elan/SramX9 naven en Rad15 velgen.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

daanb14 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:11:
[...]

Dit is helaas een bekend probleem. Een bekende van ons reviseert fietsaccu's en het is een drama om aan printplaten en BMS'en voor meerdere e-bikesystemen te komen. Bosch heeft gigantische problemen en daar is ook qua onderdelen extreem lastig spul voor te krijgen.
Het is voorlopig geduld hebben. Al is half jaar wachten best lang O-) Voor nu poging doen om keuze te maken tussen de batterij. Wachten tot oktober op de fiets met met de 900Wh batterij of augustus voor de 720Wh.

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:03
Heb zelf een e-mtb, de CUBE STEREO HYBRID 140 HPC SL 750 29. Deze is met een 750 Wh accu. Afhankelijk van de gekozen ondersteuning kun je met een volle accu echt wel 3 uur fun hebben. 3 uur knallen op standje turbo lukt wel/niet. Ik fiets veel op eco (de laagste ondersteuningsstand) en dan schakel ik af en toe naar tour+ en dan is met ca. 2 uur fietsen de lading ca. 40-50% afgenomen. Dus ik reken meestal met 20-25% acculading afname per uur. Gaat het enorm veel omhoog dan wordt het natuurlijk anders.

Veel is natuurlijk ook afhankelijk van hoe vol de accu is bij aanvang. Voor een langere levensduur van de accu laad ik meestal tot ca 80%.

[ Voor 13% gewijzigd door mountainbiker op 14-06-2022 10:31 ]

mountainbiker

• Klitse
  • Niet online
Daan_ schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:06:
[...]

Het is voorlopig geduld hebben. Al is half jaar wachten best lang O-) Voor nu poging doen om keuze te maken tussen de batterij. Wachten tot oktober op de fiets met met de 900Wh batterij of augustus voor de 720Wh.
Ik zou in dat geval altijd voor 900Wh gaan. 2 maanden extra wachten, maar dan kun je net ff verder of langer in turbo. Al kun je natuurlijk op lange ritten ook gewoon een extra accu meenemen.

• bas-r
Demo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:20:
Da's Roel, zoals @Prulleman zegt erg actief op MTB-Praat facebook. Ik ben twee weken terug met 'm wezen fietsen, prima vent, een echte fietsliefhebber.
Dan heeft ie gewoon een stukje van Oneup gegoogletranslate.
Ik heb inmiddels met 'm gewhatsapped en een Oneup bij hem (o.a. door alle enthousiaste verhalen hier) besteld :)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Klitse schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:49:
[...]

Ik zou in dat geval altijd voor 900Wh gaan. 2 maanden extra wachten, maar dan kun je net ff verder of langer in turbo. Al kun je natuurlijk op lange ritten ook gewoon een extra accu meenemen.
Zelf geen/te weinig ervaring met emtb. Dat maakt het maken van keuze wat lastiger. Slepen met extra batterij tijdens een rit is voor mij geen optie. Gelukkig heb ik nog even bedenk tijd en tijd om het één en ander uit te zoeken ;-)

[ Voor 37% gewijzigd door Daan_ op 14-06-2022 13:54 ]

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:43

Appie

F1RST Racing

Daan_ schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:06:
[...]

Ik heb zelf een Levo met 700W en woon in een wat meer bergachtig gebied. Met 85kg mijn langste rit met 5% batterij over was 72KM met 1400 hoogte meters met 4u fietsen.

Veel reviewers zeggen dat momenteel de sweetspot is rond de 700W momenteel. Dat is op basis van rij eigenschappen daar de 900W de fiets weer zwaarder maakt. Loamwolf heeft een aantal goede reviews - https://theloamwolf.com/emtb/.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• sjorsjuhmaniac
GoldenSample schreef op maandag 13 juni 2022 @ 02:01:

Anyway als je vervolgens het lager er gewoon strak in drukt (goed schoonmaken en vol proppen met vet en ze liepen weer prima, dan drukt die bus op de innerrace aan beide kanten en is je lager enorm gritty. Heb dus de lagers net niet helemaal tot het einde er in geperst.
Dat is echt wel slecht. Zou zelf kijken of ik niet een shim zou kunnen knippen. Welke fiest/onderdeel OEM is dat?

[ Voor 3% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 14-06-2022 16:39 ]

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Appie schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:58:
[...]

Ik heb zelf een Levo met 700W en woon in een wat meer bergachtig gebied. Met 85kg mijn langste rit met 5% batterij over was 72KM met 1400 hoogte meters met 4u fietsen.

Veel reviewers zeggen dat momenteel de sweetspot is rond de 700W momenteel. Dat is op basis van rij eigenschappen daar de 900W de fiets weer zwaarder maakt. Loamwolf heeft een aantal goede reviews - https://theloamwolf.com/emtb/.
Dank... Site was ik al keer tegen gekomen. Zo als met elke review is het een persoonlijke voorkeur/ervaring. Zij hebben de versie getest met Rockshox flight attendant. Zelf gekozen voor de FOX factory. Waar ik dan de dropper en derailleur/shifter vervang voor AXS versie.

Canyon heeft gewicht aanzienlijk naar beneden weten te brengen van de 720Wh en 900Wh batterij. Het was onderstaande wat mij triggerde. Om een 720Wh te overwegen. Zeker nu er levering problemen zijn met de 900Wh batterij zijn en ze nu een optie bieden met de 720Wh batterij.
The 900Wh battery life was impressive, allowing the Spectral:ON to run laps around the competitors with smaller units. We would likely pick the 720Wh to save us about 1.5lbs and we simply don’t have enough free time in our lives to make use of the 900Wh, sadly.

[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 14-06-2022 18:03 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:01
Hallo.

Hulpvraag. Ik zit nu in Normandië, in de buurt van Remalard en Bretoncelles
Ik zie tijdens mijn wandelingen meerdere malen de bekende MTB bordjes. En ik heb ook mijn MTB bij. Dus ik op zoek naar de gpx files voor mijn fietsgps (ja, een 830). Maar of ik nu google of wikiloc of komoot of sitytrail, ik kan geen van die routes vinden.
Tevens vind ik geen site, zoals we die in de lage landen hebben, met alle routes er op.
Dus ; help aub, waar kan ik nog zoeken

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Al eens op Komoot gekeken ? Die wil ik nog wel eens gebruiken samen met trailforks.

[ Voor 50% gewijzigd door Daan_ op 14-06-2022 18:05 ]

• Klitse
  • Niet online
Daan_ schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:04:
Al eens op Komoot gekeken ? Die wil ik nog wel eens gebruiken samen met trailforks.
maartend schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:03:
Maar of ik nu google of wikiloc of komoot of sitytrail,......
Tja, als daar al niks op staat....
Plaatselijke VVV ff vragen?

[ Voor 3% gewijzigd door Klitse op 14-06-2022 18:35 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:33

charrel

Cortisol4life..

@maartend of gewoon de bordjes volgens met de GPS als backup?
Zie op wikiloc wel meerdere routes in de buurt?

[ Voor 28% gewijzigd door charrel op 14-06-2022 18:41 ]

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:50

Roozzz

Plus ultra

Hallo.

Ik zie tijdens mijn wandelingen meerdere malen de bekende MTB bordjes. En ik heb ook mijn MTB bij. Dus ik op zoek naar de gpx files voor mijn fietsgps (ja, een 830). Maar of ik nu google of wikiloc of komoot of sitytrail, ik kan geen van die routes vinden.
Tevens vind ik geen site, zoals we die in de lage landen hebben, met alle routes er op.
Office de tourism...

If you can see, look. If you can look, observe

• maartend
Aanvullende opmerking ; volgens de office dus tourisme zijn er geen gpx bestanden. Heb bijv een routeboekje met 30 wandelingen hier (jeez, echt mooi hier) en haal die gpx files dus wel her en der weg. Veelal van dat sitytrail. Maar dus niet officieel van de tourism site
En bordjes volgen? Ik raad het een ieder hier af, veelal overgroeid en enkel zichtbaar omdat ik wandel.
En bordjes hier hebben allemaal dezelfde kleur, maakt het ook zo leuk. Enkel een kleursticker bij routesplitsing

[ Voor 19% gewijzigd door maartend op 14-06-2022 18:55 ]

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:43

Appie

F1RST Racing

maartend schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:53:
Aanvullende opmerking ; volgens de office dus tourisme zijn er geen gpx bestanden. Heb bijv een routeboekje met 30 wandelingen hier (jeez, echt mooi hier) en haal die gpx files dus wel her en der weg. Veelal van dat sitytrail. Maar dus niet officieel van de tourism site
En bordjes volgen? Ik raad het een ieder hier af, veelal overgroeid en enkel zichtbaar omdat ik wandel.
En bordjes hier hebben allemaal dezelfde kleur, maakt het ook zo leuk. Enkel een kleursticker bij routesplitsing
Ook op Strava gekeken? RidewithGPS?

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• maartend
Appie schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:04:
[...]

Ook op Strava gekeken? RidewithGPS?
Nope. Morgen eens doen. Strava ken ik, 2de niet. Thnx

Ok, snap echt niks van dat Strava. Kan niks vinden en willen me steeds een abbo aansmeren

[ Voor 18% gewijzigd door maartend op 14-06-2022 19:13 ]

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:50

Roozzz

Plus ultra

Hallo.

Alltrails geeft in ieder geval deze route: https://www.alltrails.com...-l-huisne?ref=result-card

Als je op de kaart zoekt en filtert naar mountainbike, dan liggen er nog een paar in de omgeving.

If you can see, look. If you can look, observe

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:26

MJV

maartend schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:07:
[...]

Nope. Morgen eens doen. Strava ken ik, 2de niet. Thnx

Ok, snap echt niks van dat Strava. Kan niks vinden en willen me steeds een abbo aansmeren
Trucje wat ik nog wel eens toepas op Strava in onbekend gebied:
- Zoek middels de route builder een aantal segmenten die er leuk/interessant uitzien
- Klik vervolgens door om bij de Leaderboards van die segmenten te komen
- Klik door op de datums van die top-noteringen, je komt nu bij een Activity terecht, en ziet dus de hele route die is gereden.

Vaak zijn de top-10's lokale rijders, met kennis van het gebied. Lijkt omslachtiger dan het is.
Pagina: 1 ... 203 ... 284 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic