Geen lint maar tubeless tape. Wat er nu in zit is inderdaad een traditioneel velg lint.
Zorg dat je juiste maat tape koopt: iets breder 2 a 4 mm dan de internal width om te corrigeren voor bolling van het velgbed.
Geen lint maar tubeless tape. Wat er nu in zit is inderdaad een traditioneel velg lint.
Ik heb Schwalbe Tubeless "Velglint" van 25mm besteld voor mijn 23mm velgen. Was nog een aardige uitdaging om ergens voorraad te vinden met een fatsoenlijke levertijd.Ko.Kane schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:42:
[...]
Zorg dat je juiste maat tape koopt: iets breder 2 a 4 mm dan de internal width om te corrigeren voor bolling van het velgbed.
Zeer goede keuzeSouthern Sun schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:01:
Na veel getwijfel de afgelopen weken, de knoop doorgehakt. Merk dat ik bij elke zoektocht vooral op xc-georienteerde fietsen uit kom. Waar ik normaal gesproken al gauw vrij conservatief en veilig kies, besloten daar deze keer eens vanaf te wijken. Ook bij de racer toentertijd gekozen voor een basic model en uitvoering wat ik acheraf toch anders gedaan zou hebben. Gezien de routes die ik het meeste zal fietsen besloten om een Canyon Exceed te bestellen en wel de 6 in het blauw omdat ik stiekem gewoon het mooiste vind
Wat bedoel je met niet conservatief? In mijn belevingswereld is een Exceed (in NL) juist een behoorlijk conservatieve boscross XC fiets. Maar daar is niets mis mee hoor, gewoon de geschikte fiets voor alles wat je in Nederland tegenkomt vind ik.Southern Sun schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:01:
Na veel getwijfel de afgelopen weken, de knoop doorgehakt. Merk dat ik bij elke zoektocht vooral op xc-georienteerde fietsen uit kom. Waar ik normaal gesproken al gauw vrij conservatief en veilig kies, besloten daar deze keer eens vanaf te wijken. Ook bij de racer toentertijd gekozen voor een basic model en uitvoering wat ik acheraf toch anders gedaan zou hebben. Gezien de routes die ik het meeste zal fietsen besloten om een Canyon Exceed te bestellen en wel de 6 in het blauw omdat ik stiekem gewoon het mooiste vind
[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 07-04-2022 16:23 ]
Doel meer op prijs en afmontage en dat bijv. de instap Grand Canyon voor mij als veiliger voelt.Kluus schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:19:
[...]
Wat bedoel je met niet conservatief? In mijn belevingswereld is een Exceed (in NL) juist een behoorlijk conservatieve boscross XC fiets. Maar daar is niets mis mee hoor, gewoon de geschikte fiets voor alles wat je in Nederland tegenkomt vind ik.
Ik heb ook een Exceed 6, wel het vorige frame model helaas (2020) en niet in zo'n mooie kleur, maar heerlijk fietsje, zou nog altijd niets anders hoeven eigenlijk.
Die had ik ook in bestelling maar toen kwam de Trek plots op voorraad dus die werd het. Die blauwe Exceed is inderdaad een beautySouthern Sun schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:01:
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Heb een tijdje in een fietsenzaak gewerkt en kan nou niet zeggen dat ik je plan een toffe move vind.Griffin schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:20:
Vanavond na het werk naar 12GoBiking want ze zijn tot 20uur open. Even goede info inwinnen en even proefzitten op wat merken en types. Dan kan ik kijken hoe mijn bovenlichaam en benen verhouding is qua geometrie. Die info hoop ik dan te kunnen gebruiken qua vergelijking met Rose en Radon aangezien die prijs met wat je krijgt erg interessant is. En anders een cube attention sl oid.
Moet er alleen rekening mee houden dat ik ook even budget reserveer voor een nieuwe fietsendrager (al weet vrouwlief dat nog niet). Iemand ervaring met Pro-User Diamant SG3? Deze is qua prijs vergelijkbaar met een Thule voor 3 fietsen maar die ProUser is heel makkelijk in te klappen.
Verder heb ik gelukkig alle kleding alleen voor nu ga ik gewoon even wat oudere sportschoenen gebruiken met flat padels.
lag het er een beetje OK bij? begon namelijk al weer aardig droog te worden voor de regen.. met name die nieuwe bochtjes om af te remmen voor kruisingen liepen nog voor geen meter..D-Ed schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:41:
Ondanks de stevige wind toch besloten Dorst drieluik te rijden, nét voor het donker de bossen uit en 4 minuten van mijn tijd afgereden![]()
Gisteren rondje stadsbos 013 niet vooruit te branden en nu kon de rit me niet lang genoeg duren, heerlijk!
Lag er heerlijk bij! Natuurlijk wat losse takjes op de route maar geen grote takken of bomenPrulleman schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:31:
[...]
lag het er een beetje OK bij? begon namelijk al weer aardig droog te worden voor de regen.. met name die nieuwe bochtjes om af te remmen voor kruisingen liepen nog voor geen meter..
ja.. kost wat tijd helaas om een beetje te settelen, maar dat moet wel goed komen.. dat stukje wat er vorig jaar (of 2 jaar terug??) bij is gekomen bij de oversteek voor "de drop" was in het begin net zo erg, (zowel de flow als de snelheid helemaal weg), maar nu zit de flow er terug in, maar de snelheid is fatsoenlijk genoeg omlaag voor een drukke oversteekD-Ed schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:34:
[...]
Lag er heerlijk bij! Natuurlijk wat losse takjes op de route maar geen grote takken of bomen
Die nieuwe bochtjes beginnen iets steviger te worden maar verdienen vooralsnog niet de schoonheidsprijs.. Niet geoefende mensen kunnen er lelijk mee op hun plaat gaan volgens mij, zitten echt hele vreemde hoekjes in..
Ik heb nu een setje Ride Concepts Livewires welke uitstekend bevallen. Hiervoor verschillende flatpedal schoen gehad waaronder FiveTen en Vaude.ZanielGa schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:09:
Heeft er nog iemand goede suggesties voor goeie Flat pedal schoenen. Na mijn huidige ervaringen met de Adidas webshop wil ik echt nooit meer 1 van hun producten dus Five-Ten gaat het niet worden.
Life's not a Krentenbol
Yep, komt wel goed. Ik maak me meer zorgen over de eerste aanpassingen in Dorst. Bochtje naar links beneden en weer naar rechts… Voor beginners volgens mij een flinke uitdaging om de remmen goed te doseren..Prulleman schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:37:
[...]
ja.. kost wat tijd helaas om een beetje te settelen, maar dat moet wel goed komen.. dat stukje wat er vorig jaar (of 2 jaar terug??) bij is gekomen bij de oversteek voor "de drop" was in het begin net zo erg, (zowel de flow als de snelheid helemaal weg), maar nu zit de flow er terug in, maar de snelheid is fatsoenlijk genoeg omlaag voor een drukke oversteek
Laat ik m even nuanceren, met alle liefde koop ik bij 12GoBiking of een andere lokale fietsenzaak, maar het heeft ook te maken met voorraad, afmontage en de prijzen die ze vragen natuurlijk. En ja de service mag ook wat kosten, maar het moet niet zo zijn dat dit een paar 100EUR moet schelen natuurlijk (dief van eigen portemonnee).edoappelhof schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:23:
[...]
Heb een tijdje in een fietsenzaak gewerkt en kan nou niet zeggen dat ik je plan een toffe move vind.
[ Voor 3% gewijzigd door Ko.Kane op 08-04-2022 15:57 ]
Ik zag ze ook en ze lijken me zeer interessant. Maar ik heb hier nog een nieuw setje Der Baron/Trailking liggen die ik eerst op moet slijten.Ko.Kane schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:56:
Qua bandenkeus: Continental heeft nieuwe bandjes gelanceerd. De trail casing is vanaf 45e (iig bij bike-component staat al deel van nieuwe range in de shop), dus dat is redelijk scherpe prijs:
https://www.pinkbike.com/...w-gravity-tire-range.html
Het is wel echt voor trail tot DH qua casings maar ook profiel. Maar de trail-casing kan zeker wel interessant zijn voor NL trail fietsen denk ik. Wat ook goedkoopste versie is.
Er is wel een hoog, beter goed gejat dan slecht bedacht qua profiel, maar de constructie is wel wat anders dan Maxxis. Grofweg lijken ze wat qua inzet en design overeen te komen met:
Xynotal – Dissector
Kryptotal Re – DHRII
Kryptotal FR – Assegai
Argotal – Shorty2
Hydrotal - Wetscream
Gewicht en constructies staan me we aan en prijs is best concurrerend met Maxxis dus kan best wel een keertje keus worden bij een volgende bestelling.
Goed verdient!TommyknockerNL schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:16:
Heuj! Vandaag een Cube Stereo 120 Race besteld. 21 april mag ik hem ophalen. Cadeautje voor mezelf. Sinds ik vorig jaar september begonnen ben met mountainbiken 30kg ben afgevallen.
jammer genoeg niks voor XC, de hardpack trail banden zien er al redelijk heftig uitKo.Kane schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:56:
Qua bandenkeus: Continental heeft nieuwe bandjes gelanceerd. De trail casing is vanaf 45e (iig bij bike-component staat al deel van nieuwe range in de shop), dus dat is redelijk scherpe prijs:
https://www.pinkbike.com/...w-gravity-tire-range.html
Het is wel echt voor trail tot DH qua casings maar ook profiel. Maar de trail-casing kan zeker wel interessant zijn voor NL trail fietsen denk ik. Wat ook goedkoopste versie is.
Er is wel een hoog, beter goed gejat dan slecht bedacht qua profiel, maar de constructie is wel wat anders dan Maxxis. Grofweg lijken ze wat qua inzet en design overeen te komen met:
Xynotal – Dissector
Kryptotal Re – DHRII
Kryptotal FR – Assegai
Argotal – Shorty2
Hydrotal - Wetscream
Gewicht en constructies staan me we aan en prijs is best concurrerend met Maxxis dus kan best wel een keertje keus worden bij een volgende bestelling.
Niets mis met Merida, maar ik zou zeggen lekker rustig verder kijken. Laat je niet pushen in een fiets die je eigenlijk niet wilt.Griffin schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:33:
En toen stond ik bij 12go biking... Ze hebben eigenlijk maar 1 fiets... De https://www.12gobiking.nl/merida-big-nine-400-2021
Tja ik ken Merida niet en dan komt verkoop praatje van morgen is de bike event En dan is de voorraad vast weg.
* Griffin is in dilemma
Nu dus deze doen of gewoon rustig verder kijken en levertijd voor lief nemen
:strip_exif()/f/image/skI5GlzYpF5OE0cUAvMMJBkC.jpg?f=fotoalbum_medium)
Die 2fo schoenen zijn wel veel beter geprijsd!drBunhead schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:00:
[...]
De Specialized 2FO schoenen schijnen ook heel goed te zijn. Maar ik persoonlijk zou ik bij Five-Ten blijven. Dan maar met een sharpie het Adidas logo wegwerken.
BlaBlaBla
Jij verwijst naar de XT2. Ik heb ook een big nine xt, nog nooit problemen gehad in de 2 jaar, zelfs niet na 5 keer gevallen te hebben. Wel krassen, maarja.NewbieNeo schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:59:
@Griffin Merida is een van de grootste fietsenmerken en is zelfs voor 49% eigenaar van Specialized.
Vandaar dat Merida ook niet in Amerika te koop is.
Heb zelf een Merida Big Nine XT en ben er prima tevreden over.
[ Voor 32% gewijzigd door mobie2 op 09-04-2022 20:25 ]
Dat is echt alles behalve marketing. Die pinnen zijn een wereld van verschil met die budget dingen met een geribbelde rand. Als je gewoon degelijke grip wil hebben op je pedalen zou je echt voor iets anders moeten gaan.mobie2 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:11:
[...]
Jij verwijst naar de XT2. Ik heb ook een big nine xt, nog nooit problemen gehad in de 2 jaar, zelfs niet na 5 keer gevallen te hebben. Wel krassen, maarja.
Heb trouwens een vraag over flat pedals. Ik gebruik al van sinds het begin getande pedalen ipv pinnetjes. Ik had voor deze pedals gekozen in de winkel, ze hadden alleen klikpedalen op voorraad, de verkoper had mij dan maar die gegeven: https://bbbcycling.com/be_nl/bpd-16-bigfeet (toen ik de mtb aankocht!)
Maar nu, is het verschil werkelijk groot als met de pinnetjes of is het gewoon marketing?
Zoals deze: https://bbbcycling.com/be_nl/bpd-32-mountainhigh
Ik kan ook hele goedkope vinden op aliexpress!
Flat pedals met pinnen geven echt veel meer grip!mobie2 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:11:
[...]
Maar nu, is het verschil werkelijk groot als met de pinnetjes of is het gewoon marketing?
Zoals deze: https://bbbcycling.com/be_nl/bpd-32-mountainhigh
Ik kan ook hele goedkope vinden op aliexpress!

[ Voor 6% gewijzigd door Ko.Kane op 10-04-2022 12:35 ]
Klopt, maar deze heeft 24inch wielen waardoor hij nog wat kleiner aanvoelt. Ik heb meerdere DJ's gehad en deze voelt echt kleiner dan de rest. Al kan het natuurlijk komen omdat ik de laatste tijd alleen maar op een Moxie heb gefiets met een wheelbase van 1290mmKo.Kane schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:31:
@Klitse DJ's zijn jaren lang one-size-fits-all geweest met een reach van 400mm, dus ze passen altijd.
Laatste jaren zijn er wel vaak 2 maten, kort en lang, maar lang is dan ook maar vaak iets van 420-430. Mijn DJ is nog uit de one-size-fits-all met 400mm en dat is met zelfde flinke riser als jij goed te doen. Ik ben zelf 1,83m. Voor mij is het vooral pumptrack fietsje, DJ is niet echt mijn ding en weinig aanbod hier.
[ Voor 7% gewijzigd door Klitse op 10-04-2022 12:37 ]
Ik dacht dat je gewoon hele grote stoeptegels had....Klitse schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:35:
[...]
Klopt, maar deze heeft 24inch wielen waardoor hij nog wat kleiner aanvoelt. Ik heb meerdere DJ's gehad en deze voelt echt kleiner dan de rest. Al kan het natuurlijk komen omdat ik de laatste tijd alleen maar op een Moxie heb gefiets met een wheelbase van 1290mm.
Maar hij gaat gewoon in de verkoop en ik koop weer een andere (om op te knappen). Blijft een leuke hobby.
[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 10-04-2022 18:37 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
:strip_exif()/f/image/kmYrwCLS8xuOaeTEoVAGwzWN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r77uN65rSsb1lbIQgK2CEob4.jpg?f=fotoalbum_large)
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Nog aardig aan het stoeien geweest met de banden uiteindelijk. Na de eerste keer tubeless tape plakken was één van de velgen nog behoorlijk lek. Deze vervolgens nog wat "gepatcht" met de tape die over was. Nu lijken ze aardig op spanning te blijven. Ik ben absoluut niet handig met dit soort grapjes, maar ik vond dat ik dit echt zelf moest kunnen. Wel goede training, ben zeker handiger geworden in bandjes wisselennooberke schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:48:
[...]
Ik heb Schwalbe Tubeless "Velglint" van 25mm besteld voor mijn 23mm velgen. Was nog een aardige uitdaging om ergens voorraad te vinden met een fatsoenlijke levertijd.
Ik ga ermee aan de slag wanneer het binnen is, allemaal bedankt voor meedenken
:strip_exif()/f/image/vBjhogcjuJ1JNTBcnIYst0ld.jpg?f=fotoalbum_large)
ik heb een setje van de decathlon, maar nog nooit gebruikt, maar ik zou niet weten waarom het niet zou werken..nooberke schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:28:
[...]
Nog aardig aan het stoeien geweest met de banden uiteindelijk. Na de eerste keer tubeless tape plakken was één van de velgen nog behoorlijk lek. Deze vervolgens nog wat "gepatcht" met de tape die over was. Nu lijken ze aardig op spanning te blijven. Ik ben absoluut niet handig met dit soort grapjes, maar ik vond dat ik dit echt zelf moest kunnen. Wel goede training, ben zeker handiger geworden in bandjes wisselen![]()
De Schwalbe Tire Booster 2/3 keer oppompen achter elkaar naar 11 bar is overigens ook een goede manier om op je gasrekening te besparen![]()
Gisteren eerste meters gereden met de nieuwe bandjes en dus ook tubeless, Dorst/Oosterhout/Teteringen, dat kon ik handig combineren met een bezoek aan mijn ouders. Gevoelsmatig wel flink verschil met de standaard bandjes, maar mijn durf, techniek en conditie blijven toch veelal de grootste beperking. Ik blijf keer op keer verbaasd hoeveel zo'n fiets kan![]()
[Afbeelding]
Wat adviseren jullie als repair kitje voor tubeless? Ik zie online van alles voorbij komen in de range van 20 tot 60 euro, iemand goede ervaringen met een bepaald setje?
/f/image/oGRvjHRCmXOAPknR390qnAdd.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cdum4Yn2fBFFmF0p3CaIxwpx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0QP4Lqnp7NGavj3EoeWdFfO8.jpg?f=fotoalbum_large)
De kleur is echt moeilijk op een foto vast te leggen. Moet je gewoon in het echt zien.Prulleman schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:22:
[...]
(en in het echt is die kleur nog zoveel mooier)
Toevallig gisteren nog m'n, zo goed als nieuwe, band moeten repareren. In m'n vorige rit een lek gereden op het laatste stuk, dus toen geen aandacht aan besteed. Met een halve bar toen rustig terug gereden naar de auto en thuis de band weer opgepompt. De druk bleef toen goed dus ik dacht dat het wel goed zou zijn. Helaas liep gisteren m'n band al vrij snel leeg op de trail. Zie ik een snee van zo'n 6mm. Terug naar huis en een plug erin gestopt. Daar heb ik momenteel enkel een decathlon setje van, maar die werkt al behoorlijk goed. De plugs zelf zijn wel redelijk lang, maar snij ze door de helft en ze zijn nog steeds lang genoeg.nooberke schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:28:
[...]
Wat adviseren jullie als repair kitje voor tubeless? Ik zie online van alles voorbij komen in de range van 20 tot 60 euro, iemand goede ervaringen met een bepaald setje?
Was zeker leuke bonte verzameling. Mijn grijze muis stond op dat moment nog in de schuurPrulleman schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:22:
[...]
ik heb een setje van de decathlon, maar nog nooit gebruikt, maar ik zou niet weten waarom het niet zou werken..
https://www.decathlon.nl/...tb/_/R-p-326972?mc=967767
ik denk dat de duurdere sets met name voordelen bieden qua gebruiksgemak en storage, maar deze zit bij mij in de rugzak, of voor kortere ritten steek ik een co2 + 1 strip + het bovenste tooltje in mijn shirt
[Afbeelding]
oja, en van het weekend een beetje uit de comfort zone gestapt en wat gekke dingen in het Reichswald gereden met wat gasten van hier.
Het was een mooie bonte verzameling:
[Afbeelding]
lekker contrast tussen mijn fiets en die van @Klitse , staal vs carbon, enduro vs xc![]()
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O1iGeJnJoq5H32jFSQtT3COr.jpg?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Daan_ op 11-04-2022 10:41 ]
3 weken terug voor het eerst moeten pluggen in mijn fietscarriere.Prulleman schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:22:
[...]
ik heb een setje van de decathlon, maar nog nooit gebruikt, maar ik zou niet weten waarom het niet zou werken..
ik denk dat de duurdere sets met name voordelen bieden qua gebruiksgemak en storage, maar deze zit bij mij in de rugzak, of voor kortere ritten steek ik een co2 + 1 strip + het bovenste tooltje in mijn shirt
[Afbeelding]
oja, en van het weekend een beetje uit de comfort zone gestapt en wat gekke dingen in het Reichswald gereden met wat gasten van hier.
[Afbeelding]
lekker contrast tussen mijn fiets en die van @Klitse , staal vs carbon, enduro vs xc![]()
[Afbeelding]
Toen zat mijn crank er nog op.Daan_ schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:33:
[...]
Was zeker leuke bonte verzameling. Mijn grijze muis stond op dat moment nog in de schuur
Was weer een leuk gezellig groepje om mee op pad te gaan. Voor herhaling vatbaar![]()
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/yOGi3vaWR2VcLHqq8lnvBABp.jpg?f=fotoalbum_large)
BlaBlaBla
nee, tijdens mtb hoor ik graag wat de fiets en de banden etc doen.. En ook is het wel handig als je kan horen wat er achter je gebeurd.Strider schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:13:
Gebruikt er hier iemand Airpods 2/3 tijdens het MTB'en, blijven die een beetje zitten?
[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 11-04-2022 12:36 ]
Is muziek tijdens het wielrennen niet veel gevaarlijker dan op de MTB? In het bos zit je op een singletrack en gaat alles normaliter 1 kant op. Ook kom je geen auto's tegen (anders dan bij kruispunten en verbindingsstukken) en ligt de snelheid over het algemeen een stuk lager. Juist op een racefiets zou ik geen muziek willen om het verkeer te kunnen horen. Je bent dan immers veel kwetsbaarder.Prulleman schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:26:
[...]
nee, tijdens mtb hoor ik graag wat de fiets en de banden etc doen.. En ook is het wel handig als je kan horen wat er achter je gebeurd.
(al is het alleen maar om op tijd te stoppen met trappen als er een tak in je derailleur zit...)
Ook is de cognitieve load gewoon te hoog om er iets van mee te krijgen, dus voor mij voegt het ook niks toe..
op de racefiets gebruik ik de Airpod Pro wel regelmatig, maar op de MTB moet ik er echt niet aan denken...
maar om toch antwoord te geven op je vraag, de pro's zouden wel blijven zitten denk ik, de 2/3 heb ik nooit gehad, maar in beide gevallen kan je nog niks met het antwoord omdat jou oren ongetwijfeld niet exact dezelfde vorm hebben als die van mij
mja.. op de racefiets heb ik visueel het verkeer om me heen wel in kaart, zeker bij kruisingen rij ik op zicht en niet op gehoor.. bij onoverzichtelijke stukken gaat de snelheid er ook gewoon helemaal uit.Klitse schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:38:
[...]
Is muziek tijdens het wielrennen niet veel gevaarlijker dan op de MTB? In het bos zit je op een singletrack en gaat alles normaliter 1 kant op. Ook kom je geen auto's tegen (anders dan bij kruispunten en verbindingsstukken) en ligt de snelheid over het algemeen een stuk lager. Juist op een racefiets zou ik geen muziek willen om het verkeer te kunnen horen. Je bent dan immers veel kwetsbaarder.
Overigens heb ik eigenlijk nooit muziek tijdens het fietsen tenzij ik op de spinningbike zit
[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 11-04-2022 12:46 ]
Zijn wielrenners sowieso niet gevaarlijker. Gister 3 bijna aanvaringen gehad met wielrenners, terwijl ik onderweg naar Schoorl was. Eerste rij ik rechtsachter eentje beetje uit de wind terwijl ie daarvoor voorrang nam bij het oversteken: gaat ie verderop opeens naar links, over de witte strepen op de tegemoet komende baan, waardoor ik naast hem fietst want hij remde wat en probeert vervolgens rechtsaf te slaan. Waar ik dus net fietste, omdat hij opeens naar links ging en afremde....Die bleef dus in mijn stuur hangen, gelukkig met het motortje is de voorwaartse kracht wat sterker waardoor ik overeind bleefKlitse schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:38:
[...]
Is muziek tijdens het wielrennen niet veel gevaarlijker dan op de MTB?
[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 11-04-2022 12:56 ]
Sluiten de Airpod Pro's je gehoorgang niet volledig af? Jammer dat ze in-ear zijn, niet perse mijn voorkeur.Prulleman schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:26:
[...]
nee, tijdens mtb hoor ik graag wat de fiets en de banden etc doen.. En ook is het wel handig als je kan horen wat er achter je gebeurd.
(al is het alleen maar om op tijd te stoppen met trappen als er een tak in je derailleur zit...)
Ook is de cognitieve load gewoon te hoog om er iets van mee te krijgen, dus voor mij voegt het ook niks toe..
op de racefiets gebruik ik de Airpod Pro wel regelmatig, maar op de MTB moet ik er echt niet aan denken...
maar om toch antwoord te geven op je vraag, de pro's zouden wel blijven zitten denk ik, de 2/3 heb ik nooit gehad, maar in beide gevallen kan je nog niks met het antwoord omdat jou oren ongetwijfeld niet exact dezelfde vorm hebben als die van mij
BlaBlaBla
ja, maar ze hebben een "transparante modus" waarbij het omgevingsgeluid expliciet doorgegeven wordt..Strider schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:09:
[...]
Sluiten de Airpod Pro's je gehoorgang niet volledig af? Jammer dat ze in-ear zijn, niet perse mijn voorkeur.
Ik ben tegenwoordig veel meer gefocussed op conditie trainen op een vuilnisberg in Nuenen, dat is gewoon de hele tijd de heuvel op rijden en weer naar beneden. Er staat geen 1 boom dus ik heb perfect zicht op wat er rondom mij gebeurd. Op dat soort locaties wil ik graag wat muziek/podcast luisteren, niet op drukke omgevingen waarbij jezelf of anderen in gevaar kunt brengen of hinderen. Ik kom zelf ook wel eens MTB'ers tegen die mij niet horen aankomen, vreselijk irritant, dat is niet mijn intentie
Op de racefiets i.c.m. Airpods Pro met een zacht volume en die transparante modus zodat je nog wat kan horen. Ik heb onlangs zo'n touwtje gekocht die rond mijn nek gaat omdat ik het gevoel had dat ze inderdaad uit mijn oren gingen vallen.Strider schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:13:
Gebruikt er hier iemand Airpods 2/3 tijdens het MTB'en, blijven die een beetje zitten?
Inderdaad, ik snap de wens voor muziek tijdens het mountainbiken echt niet. Geniet gewoon van de natuur en het fietsen.Prulleman schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:26:
[...]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Rijd zelf met 30 voor (op de 10-50 eagle casette) en heb ook 32 en 34 geprobeerd. Als je veel op vlak rijd is het nadeel van 30 wel dat je veel bovenin je casette rijd, die kleine tandwielen slijten sneller dan grotere omdat de kracht minder verdeeld wordt.kippy schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:27:
Ik merkte dat nu ik over ben van een 3 x 9 naar 1 x 12, dat ik het kleinste verzet mis.
Momenteel heb ik een 34 tand blad voor en overweeg om die te vervangen voor een 32, dat zou me van een ratio van 0.73 naar 0.69 brengen. De 3 x 9 had een ratio van 0.67 dus dat komt al een stuk meer in de buurt.
Mijn zwaarste verzet mis ik niet echt aangezien ik toch niet veel asfalt met deze fiets rij.
Zou dit de moeite zijn, of moet ik gewoon meer trainen zodat ik wat makkelijker de stijlen klimmetjes kan maken? Ik fiets vooral in de omgeving van Nijmegen en de nieuwe routes daar zijn op behoorlijk wat punten flink stijl.
[ Voor 13% gewijzigd door GoldenSample op 11-04-2022 13:42 ]
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Meer trainen!kippy schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:27:
Ik merkte dat nu ik over ben van een 3 x 9 naar 1 x 12, dat ik het kleinste verzet mis.
Momenteel heb ik een 34 tand blad voor en overweeg om die te vervangen voor een 32, dat zou me van een ratio van 0.73 naar 0.69 brengen. De 3 x 9 had een ratio van 0.67 dus dat komt al een stuk meer in de buurt.
Mijn zwaarste verzet mis ik niet echt aangezien ik toch niet veel asfalt met deze fiets rij.
Zou dit de moeite zijn, of moet ik gewoon meer trainen zodat ik wat makkelijker de stijlen klimmetjes kan maken? Ik fiets vooral in de omgeving van Nijmegen en de nieuwe routes daar zijn op behoorlijk wat punten flink stijl.
Heb je weleens een ovaal kettingblad geprobeerd?GoldenSample schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:39:
[...]
Rijd zelf met 30 voor (op de 10-50 eagle casette) en heb ook 32 en 34 geprobeerd. Als je veel op vlak rijd is het nadeel van 30 wel dat je veel bovenin je casette rijd, die kleine tandwielen slijten sneller dan grotere omdat de kracht minder verdeeld wordt.
Hello. Is it me you're looking for?
Ik vind die klim die vlak voor het bikepark zit de rotste momenteel, maar dat komt vooral omdat je dan op het eind zo'n stoeprandje op moet (zal wel aan mijn gebrekkige techniek liggen, het lukt me altijd wel, maar voelt niet echt super "smooth"bas-r schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:39:
[...]
Meer trainen!
De steilste klim die ik daar ken (rodondendron-klim) moet echt prima te doen zijn met de ratio van je fiets.
[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 11-04-2022 13:44 ]
Op een fiets van een ander, vond het niet zoveel, hoezo? Mbt slijtage is het inherent aan een kleiner tandwiel dat die harder slijt bij gelijke belasting als een grotere Ivm minder chainwrap en minder verdeling van de kracht. Een oval spreid dat meer uit idd maar staat er opzich Los van, een 30T oval slijt je casette in principe ook meer dan een grotere chainring.iamerwin schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:41:
[...]
Heb je weleens een ovaal kettingblad geprobeerd?
[ Voor 39% gewijzigd door GoldenSample op 11-04-2022 13:45 ]
Hoe kan je daar iets over zeggen zonder beeld te hebben van @kippy zijn fitheid, gewicht, ervaring, kracht, fiets etc? Personen zijn gewoon niet een-op-een vergelijkbaar, dus kunnen we daar niets over vinden.bas-r schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:39:
[...]
Meer trainen!
De steilste klim die ik daar ken (rodondendron-klim) moet echt prima te doen zijn met de ratio van je fiets.
Klinkt alsof je de oorzaak en de oplossing al gevonden hebt. Ik zou gewoon het voorblad wisselen naar een 32t en daar lekker mee gaan fietsen. Mocht je beter getraind raken dan is het terugwisselen naar een 34t ook zo gepiept. De stap is klein genoeg dat je verder niets hoeft te vervangen.kippy schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:27:
If you can see, look. If you can look, observe
Interesse.GoldenSample schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:43:
[...]
Op een fiets van een ander, vond het niet zoveel, hoezo?
Hello. Is it me you're looking for?
Bij de wortelklim neem je zoveel vaart mee dat ie voor mij altijd een stuk eenvoudiger voelt.Kluus schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:42:
[...]
Ik vind die klim die vlak voor het bikepark zit de rotste momenteel, maar dat komt vooral omdat je dan op het eind zo'n stoeprandje op moet (zal wel aan mijn gebrekkige techniek liggen, het lukt me altijd wel, maar voelt niet echt super "smooth").
En de "wortelklim" is ook wel een stuk lastig en steiler dan de rodondendron klim, maar die is optioneel.
Tuurlijk kan ik daar niks over zeggen, maar hij legt de vraag voor en als ik kijk naar wat hij opschiet met een ander kettingblad qua ratio, dan kan hij beter meer trainen, want die ratio verschilt erg weinig.Roozzz schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:50:
[...]
Hoe kan je daar iets over zeggen zonder beeld te hebben van @kippy zijn fitheid, gewicht, ervaring, kracht, fiets etc? Personen zijn gewoon niet een-op-een vergelijkbaar, dus kunnen we daar niets over vinden.
Meer trainen is altijd een goed plan, maar of dat nu het meeste helpt
[ Voor 3% gewijzigd door bas-r op 11-04-2022 13:59 ]
Dat kan kloppen, maar dan moet je die vaart wel zien mee te nemen, ik heb het pas een of twee keer geprobeert en dan remde ik denk ik te veel op die afdaling ervoor (ook met wortels). Misschien moet ik hem dus gewoon eens wat vaker doen dan!bas-r schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:56:
[...]
Bij de wortelklim neem je zoveel vaart mee dat ie voor mij altijd een stuk eenvoudiger voelt.
Maar ieder zijn eigen mening
Sowieso!! Want dan ga je zien dat er best wel wat slimme lijntjes zijn te vinden en dan blijkt ie eigenlijk best makkelijk te zijnKluus schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:00:
[...]
Misschien moet ik hem dus gewoon eens wat vaker doen dan!
op mij vorige fiets met oval gereden, en voor mijn gevoel was het net wat makkelijker een kort klimmetje (seconden klimmetjes, geen minuten klimmen, en al helemaal niet nog langer) op te stoempen in een te zware versnelling. Ook bv door los zand met weinig tractie is het makkelijker om toch grip te houden omdat je power output gelijkmatiger op de grond komt.iamerwin schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:56:
[...]
Interesse.Heb gelezen en op Youtube gezien dat het schijnbaar de voordelen van zowel bijvoorbeeld een 34t en een 32t zou hebben bij een bepaalde grootte ovalen blad, maar dat je er vooral voordelen van hebt in fiks heuvelachtig gebied en niet zo zeer op vlak gebied.
Al zeker een half jaar niet meer op de routes van Mook en Groesbeek geweest. persoonlijk vond ik de klimtjes goed te doen. Klimmetje richting het bikepark kan verraderlijk zijn met het opstapje boven. Met juiste techniek van gewicht verplaatsen op je fiets ben je er zonder extra inspanning overheen.kippy schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:27:
[ Voor 21% gewijzigd door Daan_ op 11-04-2022 14:30 ]
Ik rij al een tijdje met mijn 30T oval (28/32T dus), maar kan niet zeggen dat ik er veel van merk. Maar misschien komt dat juist pas als ik terugwissel naar een rondePrulleman schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:18:
[...]
op mij vorige fiets met oval gereden, en voor mijn gevoel was het net wat makkelijker een kort klimmetje (seconden klimmetjes, geen minuten klimmen, en al helemaal niet nog langer) op te stoempen in een te zware versnelling. Ook bv door los zand met weinig tractie is het makkelijker om toch grip te houden omdat je power output gelijkmatiger op de grond komt.
Daarnaast schijnt het om diezelfde reden "pedal bob" wat tegen te gaan bij een fully.
Maar nu dus weer gewoon met een rond blad en ik kan nou niet zeggen dat het allemaal slechter of anders voelt.. de verschillen zijn echt minimaal. Als mijn blad versleten is, of ik zou toch een 34 willen, dan zou ik -wel- weer een oval overwegen
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Voor mij is t gewoon t geld niet waard, een stalen SRAM chainring kost amper wat, een oval is een stuk duurder. Voor de rest merkte ik er weinig van ondanks dat ik in flink heuvelachtig spul rijd, op éen vann rondjes ga ik geregeld een metertje of 15 omhoog Offroad met 15-20% terwijl je amper snelheid hebt aan de voet en onderweg wortels en los zand tegenkomt.iamerwin schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:56:
[...]
Interesse.Heb gelezen en op Youtube gezien dat het schijnbaar de voordelen van zowel bijvoorbeeld een 34t en een 32t zou hebben bij een bepaalde grootte ovalen blad, maar dat je er vooral voordelen van hebt in fiks heuvelachtig gebied en niet zo zeer op vlak gebied.
[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 11-04-2022 15:25 ]
Grappig, bij mij is het omgekeerde - Ik rij oval met mtb/gravel op all mijn 1x en merk een verschil, met name bij klimmen (zelfde gradient, wel wat langer (in de 10-500m omhoog). Ik klim een stuk sneller met oval en heb minder last van spin-outs.GoldenSample schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:21:
[...]
Voor mij is t gewoon t geld niet waard, een stalen SRAM chainring kost amper wat, een oval is een stuk duurder. Voor de rest merkte ik er weinig van ondanks dat ik in flink heuvelachtig spul rijd, op éen vann rondjes ga ik geregeld een metertje of 15 omhoog Offroad met 15-20% terwijl je amper snelheid hebt aan de voet en onderweg wortels en los zand tegenkomt.
[ Voor 3% gewijzigd door Appie op 11-04-2022 17:23 ]
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Even lenen uit een ander topicNutterd schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:28:
Zo, na lang twijfelen toch net de knoop (eindelijk) doorgehakt en de Canyon Neuron CF8 besteld! ik bleef op en neer gaan tussen verschillende modellen (en vooral types fietsen) dat ik besloten heb om de middenweg te kiezen en voor de Neuron te gaan...Ik heb vandaag een CF8 van een collega geleend voor een rondje UHR en dat beviel toch wel ondanks dat de vering enzo niet op mij afgesteld was! Hij komt ergens in Juni! Enige waar ik me nu nog zorgen over maak is het zelf opbouwen...zoals vaker gezegd ben ik echt een enorme loser wat betreft zelf sleutelen (een bandje verwisselen gaat nog wel maar veel verder kom ik niet) maar dat zien we dan wel.
-upgrade die als eerste komt zijn een setje RaRa (tjoepless want dat kan niet lek) ipv de standaard banden (die bewaar ik eventueel voor de winter)
-en als de WAF factor weer iets gestegen is moet ik even een bepaalde velgen bouwer op dit forum stalken
ik had ook al Youtube filmpjes gekeken, lijkt inderdaad makkelijk...en denk dat de enige reden waarom ik de Neuron nog niet besteld heb de "angst" voor het opbouwen was maar ach...naar een fietsenmaker gaan om hem op te laten bouwen (uiteraard tegen betaling) vind ik dan ook niet netjes dus dat zou ik ook niet gauw doen.Prulleman schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:02:
[...]
Even lenen uit een ander topic
Prulleman in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Het stelt niks voor
Maar.. het is wel verstandig om even goed te kijken of overal genoeg vet zit en alle bouten vast zitten ....
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
De wortelklim zit net na de lekke band van (uit mijn hoofd) @ElmarJ16ZanielGa schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:51:
@bas-r is die Wortelklim bij Nijmegen dat ding dat we ook tijdens de Tweakers rit hebben gehad? Ik baal nog steeds dat ik daar moest lopen want ik vind dat ik hem gewoon moet kunnen fietsen. Ik moet die echt nog een keer overnieuw doen dit jaar. (Jammer dat het een eindje rijden is)
En ik ben ook zo'n persoon die niets van de Oval merkt. En de Kona heeft gewoon een rond blad dus ik wissel ook nog regelmatig tussen Rond en Oval.
Die was met 34/18 nét niet te doenbas-r schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:39:
[...]
Meer trainen!
Volgens mij wel ja, dat ding wat wij toen door de bosjes aanreden, is nu optioneel rotstukje in de route. Met versnellingen is het vooral een kwestie van zorgen dat je op tijd in het juiste verzet staat, op de singlespeed moet je 'm waarschijnlijk een paar keer doen om een mooie lijn te vinden en dan omlaag zo min mogelijk remmen, snelheid vasthouden en stoempen. Met MTB-forum hebben we 'de 5 van' gedaan op de helft van Groesbeek, nog even een analyse-momentje gehouden bij die klim en na een paar keer ging het steeds soepeler.ZanielGa schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:51:
@bas-r is die Wortelklim bij Nijmegen dat ding dat we ook tijdens de Tweakers rit hebben gehad? Ik baal nog steeds dat ik daar moest lopen want ik vind dat ik hem gewoon moet kunnen fietsen. Ik moet die echt nog een keer overnieuw doen dit jaar. (Jammer dat het een eindje rijden is)
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Met de 32/18 was die rhododendron klim geen probleem.Demo schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:32:
[...]
Die was met 34/18 nét niet te doen
[...]
Volgens mij wel ja, dat ding wat wij toen door de bosjes aanreden, is nu optioneel rotstukje in de route. Met versnellingen is het vooral een kwestie van zorgen dat je op tijd in het juiste verzet staat, op de singlespeed moet je 'm waarschijnlijk een paar keer doen om een mooie lijn te vinden en dan omlaag zo min mogelijk remmen, snelheid vasthouden en stoempen. Met MTB-forum hebben we 'de 5 van' gedaan op de helft van Groesbeek, nog even een analyse-momentje gehouden bij die klim en na een paar keer ging het steeds soepeler.
Is dit bovenaan? Optionele "moeilijke" lus ipv "gemiddeld"? Twee weekjes terug Groesbeek gereden, kwam daar niet boven, linkerkant was geen verstandige keusZanielGa schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:51:
En ik ben ook zo'n persoon die niets van de Oval merkt. En de Kona heeft gewoon een rond blad dus ik wissel ook nog regelmatig tussen Rond en Oval.
Ah, grootste deel bij de Tweakers Ride mocht daar lopen dus je bent niet de enige.nooberke schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:46:
[...]
Is dit bovenaan? Optionele "moeilijke" lus ipv "gemiddeld"? Twee weekjes terug Groesbeek gereden, kwam daar niet boven, linkerkant was geen verstandige keus![]()
[Afbeelding]
Of juist wel verstandig dus, ik sla hem nu ook altijd over maar afgaande op bovenstaande reacties ga ik hem gewoon weer meenemen in mijn rondjes en zoeken naar de juiste lijn en niet te veel snelheid verliezen in de afdalingnooberke schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:46:
[...]
Is dit bovenaan? Optionele "moeilijke" lus ipv "gemiddeld"? Twee weekjes terug Groesbeek gereden, kwam daar niet boven, linkerkant was geen verstandige keus![]()
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 11-04-2022 23:08 ]
Zeg maar gerust die aardige OTBbas-r schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:29:
[...]
De wortelklim zit net na de lekke band van (uit mijn hoofd) @ElmarJ16
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Vooral van je remmen afblijven naar beneden en kijken waar je heen wilt, dan valt het allemaal reuze mee.Kluus schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:58:
[...]
Of juist wel verstandig dus, ik sla hem nu ook altijd over maar afgaande op bovenstaande reacties ga ik hem gewoon weer meenemen in mijn rondjes en zoeken naar de juiste lijn en niet te veel snelheid verliezen in de afdaling. Oefenen oefenen.
Edit: ik heb tegenwoordig ook een dropper, dus die afdaling zou nu toch een stuk makkelijker moeten gaan…
Mooi bonte verzameling inderdaad! Ik ga aankomende zaterdag spelen in het Reichswald. Zijn er nog stukken die zeker de moeite waard zijn?Prulleman schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:22:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Life's not a Krentenbol
Misschien kan @Daan_ je een gpx met al het leuks aanleverenerikver schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:42:
[...]
Mooi bonte verzameling inderdaad! Ik ga aankomende zaterdag spelen in het Reichswald. Zijn er nog stukken die zeker de moeite waard zijn?
Helaas zijn niet alle stukken waar wij gespeeld hebben te delen. Onderstaande route kent al aantal leuke stukjes.Prulleman schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:52:
[...]
Misschien kan @Daan_ je een gpx met al het leuks aanleveren
Voor mij was het de eerste keer daar
[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 12-04-2022 15:17 ]
Dat is ongeveer de route zoals die ook in de TT van Milsbeek zit of niet?Daan_ schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:00:
[...]
Helaas zijn niet alle stukken waar wij gespeeld hebben te delen. Onderstaande route kent al aantal leuke stukjes.
https://ven-zelderheide.e...ald-mtb-route-24km-500hm/
Houdt er rekening mee dat nodige bomen over ever de paden liggen. En je soms moet afstappen of alternatief lusje moet fietsen ;-)
Zorg dat je goed voorbereid bent. Mijn groepje was dat niet een paar weken geleden, waardoor we vooral veel schotterpaden reden en vooral zelf moesten opletten wat er langs de route lag. Achteraf ben ik nog eens goed gaan zoeken en bleek dat het meeste leuks óf in de buurt van Kleve, óf praktisch tegen de grens aan lag.erikver schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:42:
[...]
Mooi bonte verzameling inderdaad! Ik ga aankomende zaterdag spelen in het Reichswald. Zijn er nog stukken die zeker de moeite waard zijn?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Die route gebruik als basis voor aankomende zaterdag. Dus als die al leuke stukjes bevat komt het vast wel goed. Thanks in ieder geval!Daan_ schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:00:
[...]
Helaas zijn niet alle stukken waar wij gespeeld hebben te delen. Onderstaande route kent al aantal leuke stukjes.
https://ven-zelderheide.e...ald-mtb-route-24km-500hm/
Houdt er rekening mee dat er nog her en der bomen over het pad kunnen liggen. En je soms moet afstappen of stukje om moet fietsen ;-)
Life's not a Krentenbol
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq