Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 194 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:23
In slowmo is alles altijd super vet B-)

mooie jump overigens

[ Voor 23% gewijzigd door chimera2 op 13-04-2022 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:04
Dit weekend jump clinic, hopen dat dat goed gaat :D

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:07

Roozzz

Plus ultra

joint_me schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:28:
Dit weekend jump clinic, hopen dat dat goed gaat :D
Het jumpen is meestal het probleem niet het landen is waar de crux hem zit :+

Anyway, leuk! Waar volg je deze?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Roozzz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:02:
[...]

En toch gaat het het meest fout bij de afsprong.

Jumpclinics kun je o.a. volgen in Bikepark Holten en Mook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joint_me
Roozzz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:02:
[...]

Ik ga eens een clinic proberen van https://mtbflow.nl/, deze werd mij aangeraden door een clubgenoot.
Nog wel op de hardtail, de fully staat nog op de bucket list. Maar eerst een trip naar Solden met een vriend, daar een fully huren (tips zijn welkom btw) en dan kijken of ik dit het geld waard vind om er 1 zelf te hebben.
“There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss. ... Clearly, it is this second part, the missing, that presents the difficulties.”

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Welk flatpedal met pinnen, goede lagers en liefst lichte concave vorm kunnen jullie aanraden voor maximaal 50/60 euro?

De Stamp 1 wil ik liever niet vanwege het dikke middenstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Lensent schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:15:
Welk flatpedal met pinnen, goede lagers en liefst lichte concave vorm kunnen jullie aanraden voor maximaal 50/60 euro?

De Stamp 2?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joint_me
One Up, ik ben iig tevreden.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
joint_me schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:00:
[...]

Ik ga eens een clinic proberen van https://mtbflow.nl/, deze werd mij aangeraden door een clubgenoot.
Nog wel op de hardtail, de fully staat nog op de bucket list. Maar eerst een trip naar Solden met een vriend, daar een fully huren (tips zijn welkom btw) en dan kijken of ik dit het geld waard vind om er 1 zelf te hebben.

[...]
Dit staat bij mij ook op de planning voor as zaterdag!

Verder kan ik je de Bike Rental Solden aanraden om een fiets te huren. Ze hebben 2 grote stores en genoeg personeel om reparaties uit te voeren. Ook is het mogelijk om in de huurperiode je fiets om te ruilen naar een andere. Voorwaarde is natuurlijk wel dat deze op dat moment nog niet voor iemand anders is gereserveerd.

Afgelopen jaar heb ik er, helaas, ook gebruik van moeten maken. Met nog op de 4e dag zakte m'n shock in, waardoor deze effectief nog maar 20mm lengte had. De volgende dag bij de bike rental een Rocky Mountain Slayer 29 gehuurd, maar ik vond die nogal tegenvallen. Toen gevraagd of ze nog iets anders hadden voor de vrijdag, met lichte voorkeur voor een Trek Slash (daar reed al iemand van onze groep al heel de wek mee en was er heel tevreden over). De volgende dag kon ik gelijk een Trek Slash 9.9 X01 ophalen. Sidenote: 2 weken later heb ik de 9.8 XT besteld en ik rij daar al sinds oktober met volle plezier op O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
https://www.bike-discount...magnesium-plattformpedale

Deze waren mij opgevallen.
Betaalbaar, magnesium, relatief plat en goeie lagers geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:07
Ik ben zelf erg happy met de DMR V12 magnesium (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
ElmarJ16 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:01:
[...]

Dit staat bij mij ook op de planning voor as zaterdag!

Verder kan ik je de Bike Rental Solden aanraden om een fiets te huren. Ze hebben 2 grote stores en genoeg personeel om reparaties uit te voeren. Ook is het mogelijk om in de huurperiode je fiets om te ruilen naar een andere. Voorwaarde is natuurlijk wel dat deze op dat moment nog niet voor iemand anders is gereserveerd.

Afgelopen jaar heb ik er, helaas, ook gebruik van moeten maken. Met nog op de 4e dag zakte m'n shock in, waardoor deze effectief nog maar 20mm lengte had. De volgende dag bij de bike rental een Rocky Mountain Slayer 29 gehuurd, maar ik vond die nogal tegenvallen. Toen gevraagd of ze nog iets anders hadden voor de vrijdag, met lichte voorkeur voor een Trek Slash (daar reed al iemand van onze groep al heel de wek mee en was er heel tevreden over). De volgende dag kon ik gelijk een Trek Slash 9.9 X01 ophalen. Sidenote: 2 weken later heb ik de 9.8 XT besteld en ik rij daar al sinds oktober met volle plezier op O+.
een Trek Slash 9.9 X01 in de verhuur...?? behoorlijk chique voor een huurfiets :D, wat betaal je daar dan voor ?

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Volgens mij kwam dat ook puur alleen omdat er voor hun ook niks te krijgen valt. Dan beter een duurdere fiets nemen en als er iets kapot gaat een goedkoper component erop zetten. Ik had ook echt het idee dat die fiets nog geen week bij hun binnen was zat nog geen krasje oid op. Enkel de banden hadden wat minimale slijtage.

Que prijs viel het nog best tegen. Volgens mij iets van 150 Euro voor 2 dagen. Vooral die enkele dagen pakken ze echt wel hun marge. Die maat van ons die al heel de week op een huurfiets reed moest volgens mij nog geen 300 euro betalen. Hij kon het ook vooraf regelen en ik dus daar ter plekke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Even opletten met Amerongen. Harry Slinger is dicht vanwege omderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:03

erikver

Ik zeg...

Daan_ schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:08:
@erikver alvast veel plezier... wie weet kruisen wij elkaar zaterdag nog ;-)
Thanks, mocht je een RAAW Jibb tegenkomen dan heb je dikke kans dat ik het ben! Sowieso al vrij bijzonder als je meerdere Jibb's op een dag ziet in NL.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:07

Roozzz

Plus ultra

joint_me schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:00:
[...]

[...]
Ah leuk, wat jaartjes terug daar ook geweest. :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Nutterd schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:28:
Zo, na lang twijfelen toch net de knoop (eindelijk) doorgehakt en de Canyon Neuron CF8 besteld! ik bleef op en neer gaan tussen verschillende modellen (en vooral types fietsen) dat ik besloten heb om de middenweg te kiezen en voor de Neuron te gaan...Ik heb vandaag een CF8 van een collega geleend voor een rondje UHR en dat beviel toch wel ondanks dat de vering enzo niet op mij afgesteld was! Hij komt ergens in Juni! Enige waar ik me nu nog zorgen over maak is het zelf opbouwen...zoals vaker gezegd ben ik echt een enorme loser wat betreft zelf sleutelen (een bandje verwisselen gaat nog wel maar veel verder kom ik niet :+) maar dat zien we dan wel.

-upgrade die als eerste komt zijn een setje RaRa (tjoepless want dat kan niet lek) ipv de standaard banden (die bewaar ik eventueel voor de winter)
-en als de WAF factor weer iets gestegen is moet ik even een bepaalde velgen bouwer op dit forum stalken :+
Zo, ff mezelf quoten...Canyon gaf aan dat ik een maat M nodig had dus deze had ik ook braaf besteld maar ik was toch aan het twijfelen over de maat (de geleende was een XL en was duidelijk te groot maar niet belachelijk veel te groot). Nu had ik Jacques van Bikemedical een berichtje gestuurd met de vraag welke ik nu het beste kon pakken en zoals gewoonlijk kreeg ik weer vrij snel een duidelijk antwoord dat de M te klein was en de L perfect (1.81 91cm binnenbeen).

Dus de grijze Neuron in maat M is gewisseld naar de eerste keus Blauw in maat L (Grijs was er niet meer)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
Ik was ooit, many moons ago, fitter. Maar ja, work in progress en vooral: een beetje afzien vind ik wel okee. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jCQeGMvESMXp84y_VxTlxGByk8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/N2XAnU54e0j6erUEozNLylRM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azUNxgt9O7REbNjhLzG3hLstqog=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AdlEroV0da43Q7pD3nZkvAi.jpg?f=fotoalbum_tile

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
iamerwin schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:42:
Ik was ooit, many moons ago, fitter. Maar ja, work in progress en vooral: een beetje afzien vind ik wel okee. :P

[Afbeelding][Afbeelding]
Komt niet vanzelf, maar zolang je een beetje consistent op de fiets stapt (2-3 x per week) dat kan je in het begin snel flinke stappen maken!

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
Prulleman schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:06:
[...]

Komt niet vanzelf, maar zolang je een beetje consistent op de fiets stapt (2-3 x per week) dat kan je in het begin snel flinke stappen maken!
Nee, ik weet het. :) Ik heb altijd veel op redelijk niveau gesport en me ook wel bezig gehouden met trainingsleer, dat komt uiteindelijk wel goed. Daarbij het geluk dat ik vanuit de achtertuin zo het bos in rij, maakt het alles een beetje gemakkelijker. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:06:
[...]

Klopt. Gewoon kilometers maken. Maakt daarbij niet uit of het MTB, racefiets, stadsfiets of wat dan ook is. Mijn meeste kilometers maak ik op de stadsfiets (soms tot zo'n 200km op weekbasis). En dat werkt prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
Lensent schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:15:

Ik heb Imrider's voor twee tientjes van de Amazon. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08

Cheezus

Luiaard

Shimano saints bevallen prima (heb wel een ouder model) https://www.mantel.com/shimano-spd-gr500l-pedalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
Het zijn uiteindelijk deze geworden:

https://www.bike-discount...-2.0-flat-platform-pedals

Combinatie van gewicht en soort lager, de prijs en ik vond de grey'n'black mooi passen bij m'n zwart/antraciet kleurige Cube Attention SL met gele accenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Ok

Ik heb dus een Dale Scalpel. En sinds kort een dropper. En nu past mijn zadeltasje niet goed meer. Ik heb wel een bidonhouder, maar daar zit regelmatig een bidon water in, dus dat is ook al geen plek.

Wat is een fijn alternatief voor mijn zadeltasje, echt zo een kleine, en waar plaats ik dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 10-09 22:12
@maartend Ik heb zelf deze op mijn hardtail met dropper en dit gaat prima.
Op mijn racefiets heb ik deze onder mijn zadel hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@maartend er zijn inderdaad zadeltasjes die nog prima werken. Maar je kan ook bv je binnenband aan je frame hangen met straps, een multitool in je steerer tube (https://www.oneupcomponents.com/products/edc-tool-system) en/of wat spullen in je shirt.

Zelf stop ik voor korte/dicht bij huis ritten een CO2, plug en multitool in mijn shirt. Voor langere ritten pak ik een rugzak.

(Ik wil overigens nog deze: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGw5RSn8F50jqWS6yO-pKGVKYHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HpQl3lvPDbwvNk4sKpJcA25M.jpg?f=fotoalbum_large
Gemaakt voor de spark 2022!)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb bij Ali https://a.aliexpress.com/_uRbbTU zo’n zadelrol besteld. Als je er een binnenband bij in propt word ie eigenlijk net iets te lomp, maar zonder is het erg compact op te rollen/vouwen. Kan behalve aan je zadel ook ergens aan het frame worden gehangen.

Kwaliteit is prima. Met wat zoeken kun je hem vast nog goedkoper vinden. Ik heb er rond de 10 euro voor betaald incl. verzenden.

[ Voor 19% gewijzigd door pjlgt op 17-04-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Prulleman schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:09:
@maartend er zijn inderdaad zadeltasjes die nog prima werken. Maar je kan ook bv je binnenband aan je frame hangen met straps, een multitool in je steerer tube (https://www.oneupcomponents.com/products/edc-tool-system) en/of wat spullen in je shirt.

Zelf stop ik voor korte/dicht bij huis ritten een CO2, plug en multitool in mijn shirt. Voor langere ritten pak ik een rugzak.

(Ik wil overigens nog deze: [Afbeelding]
Gemaakt voor de spark 2022!)
Als toevoeging hangt het ook nog van je frame, zadel en dropper af. Als je een dropper hebt net lage stack en hem ook nog eens bijna helemaal in je frame hebt zitten, dan ligt je zadel bijna op de zadelbuisklem. Als je vervolgens een fully hebt dan is het bijna wel gegarandeerd dat je elke vorm van significante zadeltas gaat raken bij een bottom-out.

Rijd zelf met een strap om m'n bandje, heb een veel te dure OneUp pomp met interne tool (zelfde als voor in de steerer die prulleman linkt), quicklink & tubeless plugs naast m'n bidon houder. Rijd veder eigenlijk altijd met een hip-pack voor extra water en wat eten. Over m'n hip-pack heb ik een elastische schoenveter zitten waar ik eventueel overbodige kleding onder kan proppen. Wat troep als tiewraps heb in in m'n bottom bracket zitten.

Zit nu helaas toch minstens een half uur enkele reis in de auto dus kortere rondjes maak ik niet, maar anders kan ik de hip-pack thuislaten. Dat ding zit niet in de weg dus hem mee nemen is geen enkel probleem.

Z'n rol als @pjlgt linkt werkt ook prima over het algemeen.Voor wat meer ruimte Combineer je dat met de binnenband aan je frame met een strap, zo heb je de rol helemaal vrij voor sleutels, portemonne, tool etc.

Als je het voor de rest knap kan monteren en het aardige kwaliteit is blijft dat allemaal prima zitten. Maak straks wel even een foto van mijn fiets, waarmee ik dus ook Bikeparks af duik.

-edit-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7VOxTcJw9OYyozoHQVSY4UnK7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rb8szu4X6uh1hciFdsxVBjGt.jpg?f=fotoalbum_large
Here you go, is dus een L Fuel EX frame. Door de staande shock heb je in de triangle wel redelijk wat ruimte, de bidon die je ziet is zodoende 800ml. De pomp is het grote 100cc model van oneup. Gearstrap is een goedkope bij bike24 vandaan, een XLC oid denk ik. M'n tube is een Schwalbe 29+/freeride ding dus die is ook vrij enorm maar is wel beter voor in m'n 2,6 brede banden als het nodig is.

[ Voor 31% gewijzigd door GoldenSample op 17-04-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
@allemaaldiereaggeerden

Thnx allemaal dus.
Paar dingen vallen af door mijn frame. Ik rij een lefty die dicht is aan de bovenaknt doordat mijn stuurpen dicht is. Mogelijk iets langs d eonderkant, maar dat vangt dan een zooi troep op. Ik heb wel wat aan ruimte tussen mijn onderkant zadel en frame, dus zo'n tasje dat enkel onder zadel vastzit zou wel eens kunnen passen. Ik heb iig ideeen, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Iemand een idee hoe de Canyon neuron CF SLX 9 full xtr 2021 zich verhoudt tegenover een Lux Trail? Iemand toevallig ervaring met beide?

Ben vooral benieuwd naar klim ervaring en een vlak parcours, ik geloof meteen dat de Neuron beter is in het afdalen.

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Strider schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:11:
Iemand een idee hoe de Canyon neuron CF SLX 9 full xtr 2021 zich verhoudt tegenover een Lux Trail? Iemand toevallig ervaring met beide?

Ben vooral benieuwd naar klim ervaring en een vlak parcours, ik geloof meteen dat de Neuron beter is in het afdalen.
ligt eraan wat je doel is.. als je echt hard over vlakke parcours wilt gaan, dan is de neuron gewoon teveel. Ik moet mijn (120mm) spark ook op de middelste stand zetten om hard te gaan over bv Dorst.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:47:
[...]
ligt eraan wat je doel is.. als je echt hard over vlakke parcours wilt gaan, dan is de neuron gewoon teveel. Ik moet mijn (120mm) spark ook op de middelste stand zetten om hard te gaan over bv Dorst.
Maar stel je hebt een Neuron...en je wil gewoon een wat vlakker rondje zo snel mogelijk rijden en je zet hem op de middelste stand (of de dichte stand) zit er dan nog veel verschil in?

Ik heb voor de Neuron gekozen ivm de veelzijdigheid in het gebruik en twijfel niet over mijn keuze (aangezien ik hier in Venlo met mijn beperkte skills en op regio heuvelrug/nijmegen de Neuron goed kan gebruiken :+ ) maar wil ook wel een keer over de schaak (Horst) racen en daar heb ik nog steeds wel twijfels over...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Neuron is open of dicht volgens mij, maar dat weet ik niet zeker.

Of er veel of weinig verschil in zit ligt aan de bestuurder, kan je weinig over zeggen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:32

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Prulleman De Neuron met FOX DPS heeft drie standen. Bij de DPS zit de basis in SAG goed afstellen en rebound. Gebruik je nog de hele veerweg om dan te spelen met volume spacers. Bij mij stond hij altijd open. Alleen van 0.4 volume spacer naar 0.8 gegaan.

De FOX 34 vork heeft drie standen. Ook hier staat hij altijd open. Wel een volume spacer verwijderd. Nu twee spacers….

Heb twee keer rondje Mook gedaan op een Lux (XC) en met de Neuron. Gevoel was dat ik sneller was op de Lux. Garmin gaf aan dat het bij beide nagenoeg gelijk was. Ene keer sneller met de Lux andere keer met de Neuron. Het was bij mij dus puur gevoel.

Komt waarschijnlijk omdat de Lux meer XC houding heeft en Neuron meer recht. De Lux gaf meer gevoel van snelheid. Neuron geeft mij wel prettiger gevoel qua houding…

Op de Neuron de FOX DPS factory (staat op MP) vervangen voor een FOX Float X factory met Piggyback. En dat verschil merk ik nu wel met dropjes en jumpjes.

[ Voor 31% gewijzigd door Daan_ op 17-04-2022 19:31 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:02:
Neuron is open of dicht volgens mij, maar dat weet ik niet zeker.

Of er veel of weinig verschil in zit ligt aan de bestuurder, kan je weinig over zeggen
Als het goed is heeft de Performance vork 3 standen! Maar zolang het aan de rijder ligt vind ik het goed :+

/edit: te laat!

[ Voor 10% gewijzigd door Nutterd op 17-04-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Iemand tips om die mentale blokkade weg te krijgen bij 'enge' jumps? en ja, ik weet dat dit mijn classificatie van eng is :+. Ik ben afgelopen week in het Bikepark Mook geweest maar op de een of andere manier blokkeert mijn hoofd bij de 2 gap jumps na het houten element.

Het betreft hier de gap jumps met zo'n stukkie hout er tussen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSo4etLMtPnaFyCDRcngxAxlIzs=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Fij6VdQqLUyyDw5v75fdOnfr.png?f=fotoalbum_medium

De gap jump op 3:37 en houten geval (wat is de naam :P) op 3:44 lukken nu maar de gap jump er na lijkt te snel te komen achter de rest voor mijn hoofd waardoor ik blokkeer en hem niet durf te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 17-04-2022 19:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:23
WoBBeL schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:38:
Iemand tips om die mentale blokkade weg te krijgen bij 'enge' jumps? en ja, ik weet dat dit mijn classificatie van eng is :+. Ik ben afgelopen week in het Bikepark Mook geweest maar op de een of andere manier blokkeert mijn hoofd bij de 2 gap jumps na het houten element.

[Afbeelding]

De gap jump op 3:37 en houten geval (wat is de naam :P) op 3:44 lukken nu maar de gap jump er na lijkt te snel te komen achter de rest voor mijn hoofd waardoor ik blokkeer en hem niet durf te doen.
Dat gaat de goede kant op in Nederland! :o

Zelf dus nooit geweest maar in algemeen:

Tow-in van iemand die je vertrouwt, zoals Heintje ook doet. Niet te dicht er op en gelijke snelheid als je tow-in houden.
Verder helpt het om een jump eens goed te bekijken, en met name de landing, zodat je weet welke kant je moet opspringen en uitrijden. Heintje laat 1x zien wat er gebeurd als je niet de juiste kant op springt.

Maar de meeste jumps lijken daar prima bridge te hebben van hout, dus je kan er evt over rollen, en een tafel casen is niet bijzonder erg.
De jump op 3,37 is eigenlijk lastiger en de squirel catcher van het trail. Dus denk dat je al goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

@Ko.Kane er was helaas niemand om de tow-in te geven ;( ik heb de hele route wel een keer gelopen en daarna gereden dus ik wist wel wat mn 'escapes' waren maar toch...klote hoofd blokkeert 7(8)7

en drank is een goede om losser te worden maar niet met dit soort dingen _O-

[ Voor 19% gewijzigd door WoBBeL op 17-04-2022 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Daan_ schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:09:
@Prulleman De Neuron met FOX DPS heeft drie standen. Bij de DPS zit de basis in SAG goed afstellen en rebound. Gebruik je nog de hele veerweg om dan te spelen met volume spacers. Bij mij stond hij altijd open. Alleen van 0.4 volume spacer naar 0.8 gegaan.

De FOX 34 vork heeft drie standen. Ook hier staat hij altijd open. Wel een volume spacer verwijderd. Nu twee spacers….

Heb twee keer rondje Mook gedaan op een Lux (XC) en met de Neuron. Gevoel was dat ik sneller was op de Lux. Garmin gaf aan dat het bij beide nagenoeg gelijk was. Ene keer sneller met de Lux andere keer met de Neuron. Het was bij mij dus puur gevoel.

Komt waarschijnlijk omdat de Lux meer XC houding heeft en Neuron meer recht. De Lux gaf meer gevoel van snelheid. Neuron geeft mij wel prettiger gevoel qua houding…

Op de Neuron de FOX DPS factory (staat op MP) vervangen voor een FOX Float X factory met Piggyback. En dat verschil merk ik nu wel met dropjes en jumpjes.
Jammer dat de Neuron geen remote lockout heeft. Kun je op de Neuron geen XC houding creëeren met een negatieve stem of brengt dat de fiets uit balans.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:32

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Lockout zou je kun creëeren door vork en damper aan te passen. (Ombouwen/vervangen)

XC houding kun je vast creëeren, maar wat is de toegevoegde waarde ervan?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ja dat is eigenlijk ook weer een gedoe.

XC houding omdat ik regelmatig een ronde op de weg fiets. Niet echt plek voor een racefiets erbij.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Strider schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:49:
Ja dat is eigenlijk ook weer een gedoe.

XC houding omdat ik regelmatig een ronde op de weg fiets. Niet echt plek voor een racefiets erbij.
Ik weet het niet zeker maar denk dat zowel een Lux als een Neuron niet echt top fietsen op de weg en dat de zitpositie daar weinig mee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

WoBBeL schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:38:

[Afbeelding]

Als ik in NL ben ook maar rondje mook doen, ziet er tof uit. Blijf moeite hebben met doubles, m'n sprong techniek is gewoon weg niet echt top. Niet echt goede oefenplekken hier en niet echt mensen die me wat kunnen leren..

eerste crashje gehad met m'n AXS derailleur, voelt toch 'eng' zeker gezien ik op de derailleurkant lande en een kras er op had. Had zitten pielen met micro-adjusts en had wat schakel issues na de crash dus dacht: KUT
Leek er echter op dat ik toch 2 microadjusts de verkeerde kant op had dus valt waarschijnlijk mee :+
Derailleur pad maar even gewisseld, had nog een nieuwe en leek heeeeeeeeeel iets scheef tov de nieuwe. Altijd beetje hypochonder met dit soort dingen, denk dan bij elk geluidje 'was dit er al? Is t krom?' etc.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 17-04-2022 22:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Vandaag voor het eerst rondje Staphorst (zwarte dennen) gedaan. Het enige dat mistte was wat hoogte verschil, maar was aangenaam verrast qua onderhoud van deze track. Vooral het begin zat vol met leuke technische singletracks. Halverwege leuke uitdagingen in drops e.d. (incl chickenruns voor als iemand dit niet durft).
Daarna wel veel rechtere stukken. Maar ook daar nog potentie genoeg.

Leuke track om een keer te rijden als je in de buurt bent. Mooie natuur, leuke afwisseling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ko.Kane
WoBBeL schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:13:
@Ko.Kane er was helaas niemand om de tow-in te geven ;( ik heb de hele route wel een keer gelopen en daarna gereden dus ik wist wel wat mn 'escapes' waren maar toch...klote hoofd blokkeert 7(8)7

en drank is een goede om losser te worden maar niet met dit soort dingen _O-
Soms moet je gewoon in de flow komen, als je maar weet hoe de feature er bij ligt, komt er vanzelf keer dat je met genoeg vaart en flow (en zelf vertrouwen) aan komt en denkt: ik ga hem doen. Dus gewoon comfortabel worden op de eerste jumps, lekker lol hebben en beetje werken aan hoogte, snelheid of style en dan klikt het vanzelf om de volgende te doen.

Ik heb dat wel vaak met nieuwe features op onbekende trails. Dan kijk je eerst eens, is de snelheid lastig in te schatten, loop je omhoog, net niet ver genoeg dus je moet al bij trappen, rem je weer op de afsprong: dan zit je niet lekker in de flow.
Maar de volgende ronde op trail kom je dan met lekkere snelheid en flow/state of mind aan en denk ik vaak relatief laat: "Ow kan die wel even meepakken".

En dan gaat het meestal goed. :+

Maar iets casen of veels te ver springen is stuk leukere ervaring als je er met goede gemoedstoestand er in vliegt, dan slaat je mood pas om vlak voor de landing....En blijft het meestal beperkt to happy little accidents en kun je het weg lachen.

Dat is beter dan met knikkende knieën inrollen en verstijfd door de lucht vliegen als een dead-sailor, dat is meestal set-up voor crash bij de landing, door zijdelings landen of omslaand stuur.

Laatste tips: Skip de Friday Fails en Sunday Saves op Pinkbike (of andere sites) en kijk alleen de Saturday Sends.

Verder maak Larry Enticer je hero: Are you guys silly? I'm still gonna senddd ittttt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 20:50
Wie kan mij een beetje advies geven?
Ik rij momenteel op een Orbea Laufey H30 in de maat M.
Qua formaat fiets hij heerlijk, het enige nadeel is dat de dropper niet ver genoeg in het frame kan om mij de juiste hoogte te geven. Als de dropper maximaal staat, staat deze 5cm te hoog voor mij en moet ik deze steeds handmatig 5cm laten zakken. Dat is natuurlijk niet handig tijdens de wat meer uitdagende ritten, hierdoor gebruik ik mijn dropper eigenlijk nauwelijks.
Als ik echter in de maattabellen van Orbea en verschillende fietsenwinkels kijk dan wordt er toch steeds de maat M geadviseerd.
Mijn binnenbeenlengte is ongeveer 75cm wat een framehoogte van 48,75cm geeft volgens een berekening.
Bij een hellend frame zou ik dan weer wel een maat S moeten hebben.
Helaas is deze fiets nergens op voorraad dus testen is ook lastig.
Een maat van mij wil de M wel overnemen dus twijfel of ik dan een nieuwe S zou bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ko.Kane
Marsman83 schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:48:
Wie kan mij een beetje advies geven?
Ik rij momenteel op een Orbea Laufey H30 in de maat M.
Qua formaat fiets hij heerlijk, het enige nadeel is dat de dropper niet ver genoeg in het frame kan om mij de juiste hoogte te geven. Als de dropper maximaal staat, staat deze 5cm te hoog voor mij en moet ik deze steeds handmatig 5cm laten zakken. Dat is natuurlijk niet handig tijdens de wat meer uitdagende ritten, hierdoor gebruik ik mijn dropper eigenlijk nauwelijks.
Als ik echter in de maattabellen van Orbea en verschillende fietsenwinkels kijk dan wordt er toch steeds de maat M geadviseerd.
Mijn binnenbeenlengte is ongeveer 75cm wat een framehoogte van 48,75cm geeft volgens een berekening.
Bij een hellend frame zou ik dan weer wel een maat S moeten hebben.
Helaas is deze fiets nergens op voorraad dus testen is ook lastig.
Een maat van mij wil de M wel overnemen dus twijfel of ik dan een nieuwe S zou bestellen.
En hoe lang ben je in totaal?

Höhe ( cm ) Größe
150-165 S
160-175 M
170-185 L
180-198 XL

Ja kan ook gewoon een dropper met andere drop kopen: gewoon zadel op juiste hoogte, meten hoeveel ruimte je hebt voor drop en dan passende kopen.
Met One-up dropper kan je zelfs in stappen van 10mm fine tunen. Dus stel je hebt ruimte voor 130mm drop dan kan je de eerste langere maat kopen (150mm in dit voorbeeld) en dan 20 mm uitshimmen. Dan hou je altijd de maximaal mogelijke drop.

Met cranks van 165mm en seattube van 432mm en binnenbeenlengte van 750mm, zou je toch echt wel iets van 120mm drop kunnen hebben denk ik zo.
Hun maattabel is vrij conservatief ook. De L met reach van 459 is flink kort voor mijn 1,82m. Alhoewel ze de stack flink opvoeren over de maten. Echter valt mij op dat ze zich, in hun diagram, niet aan de juiste definities houden van reach en stack:

Afbeeldingslocatie: https://www.orbea.com/img/products/geometry/GEO_LAUFEY_2022.jpg
Bron: https://www.orbea.com/at-...ike/laufey/cat/laufey-h30

Als ze daadwerkelijk zo meten is het niet zo gek. Dus naar hart van de stem op de stuurpen ipv hart van de top of stuurbuis/ hart van top headset lager. In dat geval komt een 459 mm reach ongeveer overeen met 470/480 reach op de standaard meet plek. (Geen zin om het uit te rekenen met hoeken, spacers, hoeken etc)
Maar uiterst ongebruikelijk en moeilijk vergelijken met andere tabellen op deze manier. Vooral ook omdat de positie van een stem een random (persoonlijke) instelling is en geen fixed parameter van een frame.

Edit: positieve noot: Laufey is wel vette fiets, en dit type fiets wil je meestal niet te klein hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Ko.Kane op 18-04-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ko.Kane schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:56:
[...]

En hoe lang ben je in totaal?

Höhe ( cm ) Größe
150-165 S
160-175 M
170-185 L
180-198 XL

Ja kan ook gewoon een dropper met andere drop kopen: gewoon zadel op juiste hoogte, meten hoeveel ruimte je hebt voor drop en dan passende kopen.
Met One-up dropper kan je zelfs in stappen van 10mm fine tunen. Dus stel je hebt ruimte voor 130mm drop dan kan je de eerste langere maat kopen (150mm in dit voorbeeld) en dan 20 mm uitshimmen. Dan hou je altijd de maximaal mogelijke drop.

Met cranks van 165mm en seattube van 432mm en binnenbeenlengte van 750mm, zou je toch echt wel iets van 120mm drop kunnen hebben denk ik zo.
Hun maattabel is vrij conservatief ook. De L met reach van 459 is flink kort voor mijn 1,82m. Alhoewel ze de stack flink opvoeren over de maten. Echter valt mij op dat ze zich, in hun diagram, niet aan de juiste definities houden van reach en stack:

[Afbeelding]
Bron: https://www.orbea.com/at-...ike/laufey/cat/laufey-h30

Als ze daadwerkelijk zo meten is het niet zo gek. Dus naar hart van de stem op de stuurpen ipv hart van de top of stuurbuis/ hart van top headset lager. In dat geval komt een 459 mm reach ongeveer overeen met 470/480 reach op de standaard meet plek. (Geen zin om het uit te rekenen met hoeken, spacers, hoeken etc)
Maar uiterst ongebruikelijk en moeilijk vergelijken met andere tabellen op deze manier. Vooral ook omdat de positie van een stem een random (persoonlijke) instelling is en geen fixed parameter van een frame.

Edit: positieve noot: Laufey is wel vette fiets, en dit type fiets wil je meestal niet te klein hebben.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik ben 1,72m.
Ik vind het idd lastig vergelijken. Een kortere dropper op mijn huidige fiets zat ik ook aan te denken. Ik weet alleen niet of mijn huidige fiets eigenlijk te groot is of afgezien van die dropper hoogte enkel iets te hoog is.
Wellicht dat een S weer wat te klein zal zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:30
Marsman83 schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:53:
[...]

Ik vind het idd lastig vergelijken. Een kortere dropper op mijn huidige fiets zat ik ook aan te denken. Ik weet alleen niet of mijn huidige fiets eigenlijk te groot is of afgezien van die dropper hoogte enkel iets te hoog is.
Als ik de maatindicatie zie en jouw lengte denk ik dat je een wat langer bovenlichaam hebt en wat kortere benen. Dan wil je zeker geen frame hebben dat te kort is voor je. Zeker als je zelf al aangeeft dat het voor jou wel een comfortabele fiets is. Ik zou zelf dan ook gaan kijken naar een andere dropper zoals @Ko.Kane al aangaf. Iets minder drop of iets met minder stack height als dat zou passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ko.Kane
[...]

Ik zou zeker geen S nemen.

M lijkt mij wel de maat. Je hebt enigzins wat kortere benen, maar dat betekend dat je rug dus langer dan gemiddeld is. Dat is altijd wat lastige combo omdat lange rug meer ruimte nodig heeft en de benen juist wat minder. Maar ik denk dat je eerder tussen M en L zit dan tussen S en M. (even met slag om de arm omdat die geometrie tabel en diagram wat onduidelijk zijn.

Zelf heb ik omgekeerd probleem. Ik heb bovengemiddelde lange benen en kortere rug, dus ik heb moeite met overbruggen van een lange reach, maar heb wel ruime frame nodig omdat ik anders mega hoog zit in verhouding tot wielbasis.
Als je ook maar ergens buiten de bell curve ligt bij je proporties, dan moet je ergens wat schipperen qua maten.

Edit: @ZanielGa was me net voor. :) . En een thumb-up met betrekking tot zijn stack opmerking: verhouding zadel tot stuur moet ook goed zijn en is natuurlijk goed te veranderen met stem hoger of lager, en evt andere rise stuur.

[ Voor 8% gewijzigd door Ko.Kane op 18-04-2022 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Wat is je binnenbeen lengte? Zou echt niet snel voor een S gaan. Gok dat je gewoon korte beentjes hebt. Zou zeggen gebruik de 'tool' op de OneUp website en haal z'n ding, de OneUp droppers hebben een erg lage stackheight dus met wat geluk krijg je de 150mm er in zonder of met 1 setje shims.

-edit-
met @Ko.Kane dus.

Heb net als hem het omgekeerde zit met 188 op iets van 92mm binnenbeen lengte. Dan zou je zeggen XL (wat ik in de toekomst mogelijk ook wel weer neem itt tot m'n L nu). Probleem is echter, buiten lange benen heb ik ook nog eens een vrij groot hoofd en giraffen nek. Als Resultaat zit ik dus snel erg hoog maar op een grote fiets heb ik moeite met de reach (of eigenlijk effectieve Toptube-lenght gezien het vooral zittend/klimmend een issue is). Een hoog zadel, zeker met z'n geknikte zitbuis brengt het stuur dan nog weer verder weg en maakt dat je boven het achterwiel komt te zitten waardoor het nog weer erger wordt. Zouden ze mee moeten stoppen, of gewoon zadels met extra lange rails ;)

Vandaag weer een afdalinkje gepakt op de Polygon Siskiu T7 van een maatje van me (hij wilde m'n GX AXS derailleur proberen). Het valt me toch elke keer weer op hoe soepel dat ding lijkt te dalen tov. m'n Fuel EX net alsof de Fuel EX veel groter/logger is. Het grotere frame (XL vs L, qua maatvoering/geo lijken ze wel redelijk op elkaar) maakt misschien toch het verschil hoewel de niet echt intuïtief lijkt. Een kleiner frame zou wendbaarder moeten lijken, Mogelijk bulldozer ik met de Polygon meer over dingen heen geholpen door de langere reach. Anders is het toch misschien de 15mm minder stem lengte (hoewel mijn riserbar neutraal tov. de vork staat en dus daar weer 6mm vanaf haalt).

Vind het stiekem wel mooi hoe ik, als onbehouwen boer toch langzaam meer verschillen begin te merken. En blij dat het aanraden van de Siskiu goed uitgepakt is :). Mijn eigen Geometrie wordt in de toekomst mogelijk wat makkelijker, nog rechtere zitbuizen veranderen de effectieve top-tube lengte minder met de zadelhoogte.

[ Voor 22% gewijzigd door GoldenSample op 18-04-2022 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ik heb ook de one up dropper gekozen, relatief licht en in stapjes van 10 mm kan je alles kopen. (Bv een 150 mm die je ook op 140 of 130 kan zetten).

Zelf heb ik een 180 zonder shims, een 210 zou net niet passen. (En 180 is zat op een XC fiets)

Ook qua stack is de oneup 1 van de meest gunstige. Zeker als je een nog betaalbare dropper zoekt

[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 18-04-2022 20:04 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr3ggel|IA
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-04-2022
ZanielGa schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:51:
[...]

10mm extra zou verder geen problemen op moeten leveren met de geometry of je moet al het gevoel hebben dat je ergens op het randje zit bijvoorbeeld door dat je zadel erg ver boven het achterwiel staat. Normaal gesproken is tot 20mm extra geen probleem. Zal die extra veerweg uit maken, waarschijnlijk niet heel veel. Maar sommige mensen voelen hele kleine verschillen waar andere er echt niets van zullen merken.

Of het die paar tientjes waard is ligt helemaal bij jezelf. Maar soms is het gewoon iets wat in je hoofd zit en je het dan eigenlijk gewoon al wilt en je alleen maar een excuus zoekt om het te doen. Mocht dat zo zijn dan zou ik het gewoon doen.

Maar voor de verandering aan geometry hoef je het niet te laten.

En er zijn geloof ik hier wel eens websites gelinkt waar je het verschil in geo zichtbaar kan laten worden. Maar daar kan de zoek functie je waarschijnlijk wel mee helpen. Ik weet zo namelijk niet meer welke dat zijn
drBunhead schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:36:
Ik weet de website nog wel. Qua aanpassing zelf, ik was heel blij met mijn wijziging om van 130 naar 140 te gaan op mijn vorige fiets, leverde mij meer vertrouwen op bij de downhill kant van het mountainbiken (maar dat was dan "big mountain" / bikepark werk).

Heb je nu het gevoel tegen de limiet van je vork aan te komen dan zou ik het doen, anders niet. Op mijn fiets merkte ik weinig nadelen qua geometrie in de uphill / op het vlakke, maar als dat is waar je prioriteiten ligt kan het voor jou anders uitpakken (al denk ik dat het meevalt).
Dank voor jullie antwoorden (Ik zie ze nu pas :z ).
Het betreft trouwens een Canyon Lux CF7. Niet echt geschikt voor downhill/bikepark werk dus (,maar dat is niet erg. Daar is deze fiets niet voor bedoeld.) Via de geometrie-rechner zie ik minimale verschillen. Ik vraag me ook af of het merkbaar is, maar daar kom ik maar op één manier achter. Aangezien de prijs ook beperkt is denk ik dat ik het maar eens ga proberen bij de volgende lower leg service.

Wat ik hoop te bereiken is dat ik de vork iets anders kan afstellen zodat ik misschien ietsjes meer comfort heb, en iets meer controle met bijv. afdalen. Maar zoals ik hierboven al aangaf is het de vraag of het merkbaar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marsman83
Prulleman schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:49:
Ik heb ook de one up dropper gekozen, relatief licht en in stapjes van 10 mm kan je alles kopen. (Bv een 150 mm die je ook op 140 of 130 kan zetten).

Zelf heb ik een 180 zonder shims, een 210 zou net niet passen. (En 180 is zat op een XC fiets)

Ook qua stack is de oneup 1 van de meest gunstige. Zeker als je een nog betaalbare dropper zoekt
Ik denk dat ik dan toch maar mijn dropper ga vervangen voor zo'n Oneup. De tool geeft mij een 150mm geshimmed naar 140mm.
Er zit verder ook niet zoveel verschil tussen de S en M maat als ik die tabellen bekijk, paar cm hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

Kluus

Gang is alles

Marsman83 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:59:
[...]

Ik denk dat ik dan toch maar mijn dropper ga vervangen voor zo'n Oneup. De tool geeft mij een 150mm geshimmed naar 140mm.
Er zit verder ook niet zoveel verschil tussen de S en M maat als ik die tabellen bekijk, paar cm hier en daar.
Hier ook sinds een tijdje een 180mm OneUp zonder shims in de MTB (Exceed in maat XL) ding werkt perfect en altijd. Ik gebruik hem redelijk intensief denk ik.

Voor onderhoud af en toe even de kraag los draaien en invetten, tot nu toe één keer gedaan en klusje van niks. (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 19-04-2022 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ik gebruik ook de One Up dropper (210) maar wat ik wel irritant vind is dat deze niet vrijkomt onderin als je op het zadel zit de Highline van Crankbrothers doet dit wel. Als je de lever bediend gaat het zadel zeg maar mee met je kont, bij de One Up moet je de dropper eerst onlasten met je kont ( :+ ) als deze helemaal onderin is.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50
DrumandBass schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:45:
Ik gebruik ook de One Up dropper (210) maar wat ik wel irritant vind is dat deze niet vrijkomt onderin als je op het zadel zit de Highline van Crankbrothers doet dit wel. Als je de lever bediend gaat het zadel zeg maar mee met je kont, bij de One Up moet je de dropper eerst onlasten met je kont ( :+ ) als deze helemaal onderin is.
Is de druk dan wel op orde? Volgens mij doet die van mij dit wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikver
  • Laatst online: 10:03

erikver

Ik zeg...

L0we schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:02:
[...]

Is de druk dan wel op orde? Volgens mij doet die van mij dit wel.
Dat herken ik inderdaad ook niet. Ik heb een One Up dropper (240mm) sinds een paar weken en die van mij hoef ik niet eerst te ontlasten. De druk heb ik precies in het midden van wat aanbevelen is, dacht 275 psi.

Hiervoor had ik ook een Crankbrothers Highline en ik gebruik de remote daarvan nog steeds met de One Up dropper.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ko.Kane
Marsman83 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:59:
[...]

(y)
Verkijk je daar niet op. Die "kleine" verschillen merk je wel en zijn minder klein dan je denkt.

De reach gaat bij dit model in stappen van ong 2,5 cm. Dat is in fiets termen een normale maar duidelijk merkbaar verschil. Overstappen van passend frame en dan ineens 2,5cm kleinere versie proberen, kan bijna als onrijdbare kinderfiets aan voelen, zeker de eerste paar rondes. 2,5cm te groot is beter op te vangen, maar dat merk je ook meteen.

Niet dat je er niet op kan fietsen, mijn 2016 Enduro was 25mm korter dan mijn huidige 2020 model. Maar dat was wel een sprong vooruit in maatvoering.

Maar ook een 10mm kortere stem of stuurhoogte merk je meteen. Maar uiteindelijk kan je wel aan veel wennen. Ik ben er bv ook niet echt uit of ik 50mm of 40mm stem beter vindt op huidige fiets. Paar keer gewisseld en het heeft beiden zo zijn voordelen en nadelen. Dus ben er maar mee gestopt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@DrumandBass wat @L0we zegt.. ik zou de druk eens checken:

https://can.oneupcomponen...per-post-v2-service-clean
STEP 12: PRESSURE CHECK & INFLATION

Manually actuate post to max extension. Remove valve cap (5) by hand or with needle nose pliers. Attach Shock pump to valve. Inflate post to 250-300psi in the fully extended position.

Note: Because these cartridges are high pressure in a small volume, the equalization of the pump upon installation will produce a lower pressure reading than what was originally in the cartridge. This pressure loss can be as much as 50psi depending on the pump size and quality.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Druk is maximaal, seatpost clamp zit los. Je voelt het ook echt in de hendel die zit muurvast zolang je gewicht op de dropper hebt. Met de Highline kon ik de hendel indrukken en dan viel ik naar beneden met het zadel de One Up blijft dan hangen of ik moet met 2 handen de hendel bedienen.
Zal een filmpje maken dat is makkelijker

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DrumandBass schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:13:
[...]

Druk is maximaal, seatpost clamp zit los. Je voelt het ook echt in de hendel die zit muurvast zolang je gewicht op de dropper hebt. Met de Highline kon ik de hendel indrukken en dan viel ik naar beneden met het zadel de One Up blijft dan hangen of ik moet met 2 handen de hendel bedienen.
Zal een filmpje maken dat is makkelijker
hmm, dan zou ik eens kijken of je de kabelspanning niet wat kan ophogen tot net voor het aangrijp punt, zo heb ik em zelf ook staan. ik hoef de hendel maar minimaal in te drukken voor de boel actuator geactiveerd wordt.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

Appie

F1RST Racing

GoldenSample schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:00:
[...]

Als ik in NL ben ook maar rondje mook doen, ziet er tof uit. Blijf moeite hebben met doubles, m'n sprong techniek is gewoon weg niet echt top. Niet echt goede oefenplekken hier en niet echt mensen die me wat kunnen leren..

eerste crashje gehad met m'n AXS derailleur, voelt toch 'eng' zeker gezien ik op de derailleurkant lande en een kras er op had. Had zitten pielen met micro-adjusts en had wat schakel issues na de crash dus dacht: KUT
Leek er echter op dat ik toch 2 microadjusts de verkeerde kant op had dus valt waarschijnlijk mee :+
Derailleur pad maar even gewisseld, had nog een nieuwe en leek heeeeeeeeeel iets scheef tov de nieuwe. Altijd beetje hypochonder met dit soort dingen, denk dan bij elk geluidje 'was dit er al? Is t krom?' etc.
Ik rij met AXS op de meeste van mijn fietsen en die derailleur is behoorlijk robust - die overload clutch werkt super goed. Als het niet goed shift, kijk naar je derailleur hanger.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:59
Binnenkort weer eens een paar dagen naar de schoonfamilie (Z-limburg). Normaal gezien pak ik de motor mee en duik ik de Eifel in maar nu heb ik besloten om eens de MTB mee te nemen.

Ik wil één ochtend lokaal een ritje te doen, zat te denken aan het NK parcours en nog een ander in Landgraaf. Daarnaast wil ik er zelf nog een dag op uit. Ik zat eerst te denken om DE (Eifel) te gaan maar dan moet je veelal van de routes af van wat ik heb gevonden en dat is verboden. Iets met dat de paden drie meter breed moeten zijn? Zo las ik op het mountainbike forum dat ze in Aken (waar je schijnbaar een bikepark en een mooi bos hebt met veel onofficiële routes) momenteel veel aan het controleren zijn. Ik ben daarom gaan zoeken in Belgie, en door de bomen zag ik het bos niet meer. :+

Ik heb nu de routes bij La Roche gevonden en dat ziet er wel ok uit voor zover ik dat kan beoordelen. Dit is 100 km rijden dus dat vind ik ook nog wel te doen. Ben een paar jaar terug een aantal keer in die omgeving geweest en dat sprak mij wel aan. Ook lees ik veel over Malmedy maar daar zou veel asfalt in zitten(?). Hebben jullie nog tips voor die omgeving? Het liefst wat routes bij elkaar zodat ik mij een dag kan vermaken (met wat pauzes tussendoor etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51
R0y. schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:43:
Binnenkort weer eens een paar dagen naar de schoonfamilie (Z-limburg). Normaal gezien pak ik de motor mee en duik ik de Eifel in maar nu heb ik besloten om eens de MTB mee te nemen.

Ik wil één ochtend lokaal een ritje te doen, zat te denken aan het NK parcours en nog een ander in Landgraaf. Daarnaast wil ik er zelf nog een dag op uit. Ik zat eerst te denken om DE (Eifel) te gaan maar dan moet je veelal van de routes af van wat ik heb gevonden en dat is verboden. Iets met dat de paden drie meter breed moeten zijn? Zo las ik op het mountainbike forum dat ze in Aken (waar je schijnbaar een bikepark en een mooi bos hebt met veel onofficiële routes) momenteel veel aan het controleren zijn. Ik ben daarom gaan zoeken in Belgie, en door de bomen zag ik het bos niet meer. :+

Ik heb nu de routes bij La Roche gevonden en dat ziet er wel ok uit voor zover ik dat kan beoordelen. Dit is 100 km rijden dus dat vind ik ook nog wel te doen. Ben een paar jaar terug een aantal keer in die omgeving geweest en dat sprak mij wel aan. Ook lees ik veel over Malmedy maar daar zou veel asfalt in zitten(?). Hebben jullie nog tips voor die omgeving? Het liefst wat routes bij elkaar zodat ik mij een dag kan vermaken (met wat pauzes tussendoor etc).
Als je toch naar België wil rijden zou ik Theux doen. Die routes in La Roche zijn eigenlijk best wel suf.
Deze route is leuk om te rijden: https://trails.bike/mtb-route/belgie/luik/theux-rood/1245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Ik ben (al een tijdje) op zoek naar de ideale MTB-bidon (dus eentje met een klepje zodat ik wat minder modder/zand hap).

De laatste die ik kocht was deze Elite Fly, maar ik kan wel zeggen dat het de slechtste bidon is die ik ooit gehad heb!

Die van Camelbak schijnt wel een goede te zijn, alleen die zit te los in mijn (carbon) bidonhouder.

Wie heeft een bidon waar hij/zij erg tevreden mee is?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
Strider schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:11:

Beide fietsen gereden en mijn gevoel zegt dat er geen verschil zit in het gevoel omhoog. De Trail is verbazingwekkend efficiënt, mar de Neuron doet niet veel onder. Grootste verschil is het gewicht tussen de twee waardoor de Trail het lijkt te winnen van de twee. Maar als je weer naar beneden gaat, zou ik de |Neuron kiezen ;)

edit; op de Trail reed ik op een fiets van een ander met zijn computer en reed een PR op een stuk met 3 korte maar pittige klimmetjes :) Dit was niet ver onder mijn eigen PR op een normale Lux (in wat betere omstandigheden)

[ Voor 11% gewijzigd door Holk op 20-04-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 10-09 22:12
@Galois Betere bidonhouders erop zetten. :P
Ik gebruik 2 normale camelbak bidons en vind ze een stuk fijner dan de standaard bidons waarbij je het bovenste mondstuk uit moet trekken.
De camelbak bidons kan je gewoon open laten zonder dat ze lekken en hebben een goede squeeze zodat je makkelijk grote slokken kan nemen.

btw. ik heb ook een chill versie en die is iets dikker, dus wellicht zou je de chill dirt versie kunnen proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door NewbieNeo op 20-04-2022 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:28
Als mijn bidon onder de modder zit dan zit ik het zelf waarschijnlijk ook, dus dan maakt het toch niet meer zo veel uit? Mudguard bij je voorwiel scheelt een hoop modder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Galois schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:51:
Ik ben (al een tijdje) op zoek naar de ideale MTB-bidon (dus eentje met een klepje zodat ik wat minder modder/zand hap).

De laatste die ik kocht was deze Elite Fly, maar ik kan wel zeggen dat het de slechtste bidon is die ik ooit gehad heb!

Die van Camelbak schijnt wel een goede te zijn, alleen die zit te los in mijn (carbon) bidonhouder.

Fidlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Galois schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:51:

De elite fly is een soort lichtgewicht wedstrijd bidon.. niet heel praktisch voor normaal gebruik, in de vaatwasser vervormd ie heel makkelijk en het plastic lijkt ook snel te degraderen (en ja.. hij mag officiëel niet in de vaatwasser..)

De podium heb ik nu en die bevalt prima z nog niet uit mijn elite houder gestuiterd... (Mijn vorige Cannondale houder was daarin een stuk slechter, daarom uiteindelijk een keer vervangen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
bas-r schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:04:
[...]

Als je toch naar België wil rijden zou ik Theux doen. Die routes in La Roche zijn eigenlijk best wel suf.
Deze route is leuk om te rijden: https://trails.bike/mtb-route/belgie/luik/theux-rood/1245
Bedankt, opgeslagen!

Als iemand nog tips heeft graag :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• dutchphantom
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 10:12
Zo de kogel is door de kerk. Vanmiddag een nieuwe giant talon 1 gekocht, morgen kan ik hem ophalen.
Mooi kleurtje, lekker fleurig ;)

Heb voor de giant gekozen omdat die voor mij de beste zitpositie had.
Heb nu al zin in het eerste rondje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYFyNIb7X7fRgjQiS1oDRT1p1hI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZ6lv9Jxt9BGFE8DADU9tBr3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:30
dutchphantom schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:56:
Zo de kogel is door de kerk. Vanmiddag een nieuwe giant talon 1 gekocht, morgen kan ik hem ophalen.
Mooi kleurtje, lekker fleurig ;)
Dat is een lekker snelle levering. Veel plezier er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchphantom
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 10:12
ZanielGa schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:02:
[...]

Dat is een lekker snelle levering. Veel plezier er mee.
Klopt, hij was op voorraad. Stond nog een 2022 model in de doos in het magazijn.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchphantom op 20-04-2022 19:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
Prulleman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:43:
Zo, de knopen zijn doorgehakt, de keuze stress is weer voorbij de complete boel is via onze eigen forum wiel expert @ElGreco in bestelling!!
  • ERASE MTB Front Hub 15x110 IS
  • ERASE MTB Rear Hub Boost 12x148 IS Shimano Microspline
  • Duke Lucky Jack SLS3 6STERS 28SP 28mm
  • Duke Lucky Jack SLS3 6STERS 28SP 30mm
  • Sapim D-Light spaak zwart
  • Sapim Polyax DSQ messing zwart nippel
als het goed is net onder de 1400 gram.

even wachten tot de erase naven (60 POE ratchet :P) er zijn, die belgen draaien op volle toeren, maar kunnen de vraag niet zo goed aan :D. Lekker lokaal setje, naven en spaken uit belgie, velgen uit frankrijk (althans het design enzo.. de fabricage zal ongetwijfeld in het verre oosten plaatsvinden)

heb er weer zin in, lekker pielen, vloeken, alles weer los en de velg omdraaien, of toch die andere spaken pakken en weer opnieuw beginnen :D, frustrerend als je het niet vaak doet, maar ook erg veel voldoening :)
Met dank aan de flexibiliteit van @ElGreco (en zijn geduld met mijn gezeur of erase al wat had geleverd...) zijn de naven omgezet naar Duke Mad Max SP. Erase had (of eigenlijk heeft) wat problemen met de productie momenteel, eerst met clhet CNC proces, daarna met anodiseren en daarmee is de productie achterstand waarschijnlijk opgelopen van 6 weken naar (blijkbaar..) 3+ maanden.

De Duke naven zouden zomaar uit de zelfde fabriek kunnen komen, van erase is wel bekend dat ze ook voor andere partijen custom werk leveren en Duke geeft aan dat alles uit Europa komt. Verder hebben ze ook een titanium ratchet (alleen 70T ipv 60).

Uiteraard zijn ze iets duurder.. :X maar wel weer wat lichter en ik vind straight pull ook wel mooier (niet perse beter of makkelijker, maar maakt elkaar niet zoveel). De vorm is ook mooier, wel een beetje een gok, want weinig over te vinden, maar ben er stiekem toch wel blij mee :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2U-32xf_2f2dcnt22WVRjj2HVc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/88OmLO7dlNpP9USH960ofnfr.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Mijn linker demper zweet behoorlijk, weet iemand wat hiermee aan de hand is?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HO9HAUi.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoewe
Begin eens met een lower leg service, ziet er ook uit alsof de wiper seals helemal vol met troep zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
Daar mogen wel wat nieuwe rubbertjes in ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:34
bas-r schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:04:
[...]

In die hoek zat ik ook te kijken om een weekje rond te hangen in Juni, kan alleen niet echt een leuke camping vinden in die regio. Rond Durbuy en Malmedy had ik ook wel wat opties gevonden.

Begin Juni zit ik eerst in Zuid Limburg, om vervolgens een weekje Duitsland/Ardennen er achteraan te plakken is dan een vrij logische keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
nooberke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:13:
[...]

In die hoek zat ik ook te kijken om een weekje rond te hangen in Juni, kan alleen niet echt een leuke camping vinden in die regio. Rond Durbuy en Malmedy had ik ook wel wat opties gevonden.

Begin Juni zit ik eerst in Zuid Limburg, om vervolgens een weekje Duitsland/Ardennen er achteraan te plakken is dan een vrij logische keuze.
Als je nog tips hebt om te fietseen rond Durbuy hoor ik het graag, daar zit ik half mei. Durbuy was wat lastiger zoeken dan Malmedy, daar is wat meer te vinden.

(en ik kreeg geen volledige refund voor de aribnb die ik voor de cimes de waimes had geregeld, dus 26 mei zit ik ook weer in de Ardennen / Waimes :) )

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
Prulleman schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:19:
[...]

Als je nog tips hebt om te fietseen rond Durbuy hoor ik het graag, daar zit ik half mei. Durbuy was wat lastiger zoeken dan Malmedy, daar is wat meer te vinden.

(en ik kreeg geen volledige refund voor de aribnb die ik voor de cimes de waimes had geregeld, dus 26 mei zit ik ook weer in de Ardennen / Waimes :) )
Deze camping heeft het één ander online staan:
https://campingardennen.nl/fietsroutes/mountainbiken-durbuy/

@Ruut88 ging recent die kant op, geen idee of hij daar nog wat gefietst heeft. Had hem ook nog een route gestuurd die ik in September gefietst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

nooberke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:06:
[...]

@Ruut88 ging recent die kant op, geen idee of hij daar nog wat gefietst heeft. Had hem ook nog een route gestuurd die ik in September gefietst had.
En bedankt, nu heb ik weer zin om daar naartoe te gaan :( ;)
helaas voorlopig echt geen mogelijkheid toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:04
Prulleman schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:19:
[...]

Word druk in de Ardenne in mei. Ik ben ook bezig voor half mei een lang weekend te regelen. Neem zowel de race als mtb mee.
Hopelijk is die laatste dan klaar, na een half jaar met versleten bussen gereden te hebben ("Onderdelen komen volgende week binnen") zat er nu zoveel speling op de achterbrug dat er niet normaal meer mee te fietsen was. Vanuit Bianchi zijn de onderdelen nooit gekomen, vorige week de fiets bij de FM neergezet en die gaan nu kijken of er iets universeels te krijgen is of van een andere fiets iets past. :X

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
GWBoes schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:20:
[...]

Word druk in de Ardenne in mei. Ik ben ook bezig voor half mei een lang weekend te regelen. Neem zowel de race als mtb mee.
Hopelijk is die laatste dan klaar, na een half jaar met versleten bussen gereden te hebben ("Onderdelen komen volgende week binnen") zat er nu zoveel speling op de achterbrug dat er niet normaal meer mee te fietsen was. Vanuit Bianchi zijn de onderdelen nooit gekomen, vorige week de fiets bij de FM neergezet en die gaan nu kijken of er iets universeels te krijgen is of van een andere fiets iets past. :X
Heb je het over lagers van je vering/frame?

Dat is allemaal universaal spul.

(Naaf-lagers zijn ook gewoon lagers trouwens als het catridge lagers zijn en niet oldschool balletje balletje)

Voorbeeld 6905rs is een lager: https://www.google.com/se...&biw=1200&bih=647&dpr=1.5
Dat is na te meten, maar staat ook gewoon op de rubberseal vd de lager.

En bv enduro bearings is een merk:
https://www.bike24.com/brands/enduro-bearings
Er bestaan ook complete sets voor specifieke type fietsen vanuit andere merken of leveranciers dan de OEM.

[ Voor 20% gewijzigd door Ko.Kane op 21-04-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:04
@Ko.Kane inderdaad de lagers van de achterbrug, in dit geval de lagers tussen de achterbrug en de link naar de demper. In deze fiets zitten glijlagers, geen standaard industrielagers.

Ik heb ze laatst wel opgemeten en heb misschien de juiste maat bij Igus gevonden maar er zit ook een stalen busje in die inmiddels al ingesleten is en die kan ik nergens zo vinden.

Bianchi is nou niet echt een populair merk qua MTB's dus een complete revisieset ben ik nog niet tegengekomen. En aangezien de importeur die zelf ook niet kan leveren verbaasd mij dat niks.

[ Voor 20% gewijzigd door GWBoes op 21-04-2022 12:06 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
@GWBoes Apart design ja, Bianchi is wat niche natuurlijk.

Wat je misschien zou kunnen proberen is huber bushings. Die maken aftermarket shockbushing en hardware, wellicht kan die wat maken. Alle apartere maten worden daar volgens mij sowieso op bestelling gemaakt. Misschien is hij bereidt wat te draaien?

Bummer: lees net dat ie van zijn fiets is gevallen en even niet werkt: https://huber-bushings.com/

En voor RS vering mensen: deze zijn vaak soepelere dan de orginele RS, vergelijkbaar met Fox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:44
nooberke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:13:
[...]

https://www.camping-ardennen.nl/
Deze camping ligt aan de Theux Rood Route, mooi plekje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
aart93 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:01:
[...]

https://www.camping-ardennen.nl/
Deze camping ligt aan de Theux Rood Route, mooi plekje!
Die was ik ook tegen gekomen ja, ben jij daar zelf geweest? Reviews zijn erg wisselend, dat maakte mij een beetje angstig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aart93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:44
nooberke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:40:
[...]

Die was ik ook tegen gekomen ja, ben jij daar zelf geweest? Reviews zijn erg wisselend, dat maakte mij een beetje angstig. :+
Heb er 2 keer een lang weekend gezeten.

Voor max een weekje is het een prima plekje hoor. Aan een beekje en je loopt zo het bos in. Maar het zit wel aan een drukke land weg, je loopt daar niet zomaar even naar Theux toe. Hebben vanuit de camping ook enkele mountainbike foto roadbook ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
nooberke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:40:
[...]

Heb daar een paar jaar geleden in zo’n houten hut gezeten. Camping stelde toen echt niets voor. Als je niet teveel verwacht kun je daar prima overnachten. En na een dag fietsen en wat bier, slaap ik echt overal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De officiële routes in de Ardennen zijn vaak medium at best, maar er liggen ook veel illegale paadjes, die zijn meestal wel erg leuk. Alleen die lopen vaak over privéterrein, dus die vind je niet via de officiële kanalen. Dat zijn dan stukken bos die mensen kopen om in de wintermaanden in te jagen, dus niet dat je bij iemand door de achtertuin fietst. :+

Beetje grasduinen in de Strava-accounts van locals en je heb ze zo te pakken, of even binnenhoppen bij de LBS en vragen of ze je kunnen helpen om een leuke route te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Ik ben daar dus echt veel te braaf voor he. Het klinkt hartstikke leuk, maar ik zou zo snel het gevoel hebben dat ik ergens rij waar ik niet hoor dat de helft van de fun er af gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Ja ook niets voor mij. Tot nu toe staat Theux nog steeds bovenaan het lijstje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:34
nooberke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:06:
[...]

Zeker! Nogmaals dank daarvoor! Weet de naam van de specifieke route niet meer maar het was het rondje van 39 km rond Durbuy en Barvaux. Was een heerlijke route op 1 vrij extreme afdaling na. Halverwege dat stukje dreigden een paar vrienden definitief de handdoek te gooien 😂.

Goede tip is wel om in Durbuy te beginnen en niet zoals wij halverwege de route. Dan eindig je met 8-9 kilometer vrijwel alleen maar klimmen, die heb je liever vroeg in je rit 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
Ruut88 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:34:
[...]

Zeker! Nogmaals dank daarvoor! Weet de naam van de specifieke route niet meer maar het was het rondje van 39 km rond Durbuy en Barvaux. Was een heerlijke route op 1 vrij extreme afdaling na. Halverwege dat stukje dreigden een paar vrienden definitief de handdoek te gooien 😂.

Goede tip is wel om in Durbuy te beginnen en niet zoals wij halverwege de route. Dan eindig je met 8-9 kilometer vrijwel alleen maar klimmen, die heb je liever vroeg in je rit 😅
Die afdaling ben ik ook niet heelhuids door gekomen :*) Het laatste stukje naar de weg is voor de gemiddelde Nederlandse MTB'er ook echt niet te doen :+.
Sjoewe schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:37:
De officiële routes in de Ardennen zijn vaak medium at best, maar er liggen ook veel illegale paadjes, die zijn meestal wel erg leuk. Alleen die lopen vaak over privéterrein, dus die vind je niet via de officiële kanalen. Dat zijn dan stukken bos die mensen kopen om in de wintermaanden in te jagen, dus niet dat je bij iemand door de achtertuin fietst. :+

Beetje grasduinen in de Strava-accounts van locals en je heb ze zo te pakken, of even binnenhoppen bij de LBS en vragen of ze je kunnen helpen om een leuke route te maken.
Ik had routes van een local, ik moest toch wel even slikken toen de GPX mij hier in stuurde, hoop je toch niemand tegen te komen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7JWvAJdOEE5Yq87CF7bRq2UovA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgWCeviDqYgCDZyIhNGoSZdz.jpg?f=fotoalbum_large
aart93 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:53:
[...]

Heb er 2 keer een lang weekend gezeten.

Voor max een weekje is het een prima plekje hoor. Aan een beekje en je loopt zo het bos in. Maar het zit wel aan een drukke land weg, je loopt daar niet zomaar even naar Theux toe. Hebben vanuit de camping ook enkele mountainbike foto roadbook ritten.
pjlgt schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:58:
[...]

Heb daar een paar jaar geleden in zo’n houten hut gezeten. Camping stelde toen echt niets voor. Als je niet teveel verwacht kun je daar prima overnachten. En na een dag fietsen en wat bier, slaap ik echt overal :+
Ik ga waarschijnlijk alleen op pad in Juni, dus ook niet zo veel nodig. De camping zonder streepje bij Durbuy is wel specifiek gericht op wandelaars en fietsers, heb ik vermoedelijk wel wat meer kans op aanspraak als er meer "soortgenoten" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Laatst online: 13:11
Hmm, afgelopen maandag met een naar bijsmaakje uit La Hallonienne moeten stappen, scheur in de wang van mijn achterband en tevergeefs geplugd. Na verloop van tijd besloten een binnenband te leggen maar het tubeless ventiel zat vast (check die dingen af en toe mensen!!).

Om het goed te maken gisteren op de valreep ingeschreven voor de BEMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
edoappelhof schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:44:
Hmm, afgelopen maandag met een naar bijsmaakje uit La Hallonienne moeten stappen, scheur in de wang van mijn achterband en tevergeefs geplugd. Na verloop van tijd besloten een binnenband te leggen maar het tubeless ventiel zat vast (check die dingen af en toe mensen!!).

Om het goed te maken gisteren op de valreep ingeschreven voor de BEMC :)
een stage race :X .. succes man!

met je band is wel pech.. had je echt lichte banden of gemiddeld? het blijft altijd lastig (en een gok) om de juiste balans te vinden..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Laatst online: 13:11
Prulleman schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:06:
[...]

een stage race :X .. succes man!

met je band is wel pech.. had je echt lichte banden of gemiddeld? het blijft altijd lastig (en een gok) om de juiste balans te vinden..
Thanks! Heb wel vaker wat ettappe koersjes gereden. Dus moet wel goed komen, hoop vooral op goed weer.

Was een Renegade in control T5 spec. Op zich prima, maar had een scherpe steen in de afdaling net met de wand geraakt; daar kon hij blijkbaar toch niet tegen..
Pagina: 1 ... 194 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic