Wortels worden ook niet weggehaald. Het hele punt is dat de wortels heel moeten blijven (eis van de terreineigenaren), dus daar moet regelmatig een bak zand over.Holk schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:15:
Geef het een weekend of 3 en de remkuilen zijn wel weer terug, daar kun je als crew heel weinig aan doen. Wortels weghalen is wel zonde, niet alleen voor de bomen
https://www.gld.nl/nieuws...halla-voor-mountainbikers
Grappig, helaas wel wat ver voor mij, maar met de auto ben je er zo
Gewoon een weekeindje boeken418O2 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:48:
https://www.gld.nl/nieuws...halla-voor-mountainbikers
Dat is wel het fijnste ja. Als ik een dag goed ga fietsen dan is 2 uur terugrijden niet per se ideaal.
Born and Raised in de Achterhoek.. Las het nieuws gisteren ook..werd er wel blij van.
Ik zeg oehoe!!.... 😎McMiGHtY schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:23:
Born and Raised in de Achterhoek.. Las het nieuws gisteren ook..werd er wel blij van.
Wilde het frame van de HT verkopen, maar gezien de vage biedingen/reacties via MP. Besloten om de HT te blijven gebruiken voor de Tacx en om te bouwen voor de boswielren rondjes. AXS dropper gister verkocht en vaste zadelpen er weer op.
De lockout van de voorvork gebruikte ik te weinig to niet. De twist lockout van de RockShox SID SL Ultimate net verwijderd. En deze blijft netjes in de open stand staan. Weer kabel minder op het stuur en iets gewicht besparing....
Op de to do lijst staat nog BB en crank vervangen en hub vervangen van de wielset, zodat de SRAM cassette er op past. materiaal ligt al klaar. Van weekend eens poging wagen om dit te doen.
Twijfel nog om voor en achter met 160mm remschijven te gaan fietsen. Denk dat ik het maar eens moet proberen hoe het bevalt. Iemand ervaring met 160mm voor en achter ?
De lockout van de voorvork gebruikte ik te weinig to niet. De twist lockout van de RockShox SID SL Ultimate net verwijderd. En deze blijft netjes in de open stand staan. Weer kabel minder op het stuur en iets gewicht besparing....
Op de to do lijst staat nog BB en crank vervangen en hub vervangen van de wielset, zodat de SRAM cassette er op past. materiaal ligt al klaar. Van weekend eens poging wagen om dit te doen.
Twijfel nog om voor en achter met 160mm remschijven te gaan fietsen. Denk dat ik het maar eens moet proberen hoe het bevalt. Iemand ervaring met 160mm voor en achter ?
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Dat is idd ook een handige oplossing. Heb je geen problemen met je chain length? Lijkt erop dat je derailleur pulley behoorlijk strak staat. Ikzelf zou in dit geval een nieuwe ketting erop zetten, maar dat komt omdat ik in een behoorlijk rotsachtig gebied rijdt en ik wil dat mijn componenten wat spelling hebben met een impact.drBunhead schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:39:
Ik mis nog wel 1 optie tussen het lijstje (of ik kijk er overheen..), een frametas. One up tool in de steerer en alle andere meuk in de frametas. Voor langere ritten heb ik een grotere beschikbaar. Op de foto is een kleintje voor de essentiële items.
[Afbeelding]
Oh, en er is niks mis met rode accenten hoor, gewoon doen.
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Het is een hardtail, dus als de kooi nog een paar mm kan bewegen is het prima.Appie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:13:
[...]
Dat is idd ook een handige oplossing. Heb je geen problemen met je chain length? Lijkt erop dat je derailleur pulley behoorlijk strak staat. Ikzelf zou in dit geval een nieuwe ketting erop zetten, maar dat komt omdat ik in een behoorlijk rotsachtig gebied rijdt en ik wil dat mijn componenten wat spelling hebben met een impact.
160 achter is heel normaal voor XC, voor heb ik altijd 180 gehad, maar zolang je geen lange afdalingen in de planning hebt staat zal 160 ook wel voldoen. Maar los van weinig nadelen.. wat zou het voordeel zijn..? Gewicht? (50 gram ofzo voor de rotor + de adapter samen..)Daan_ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:30:
Wilde het frame van de HT verkopen, maar gezien de vage biedingen/reacties via MP. Besloten om de HT te blijven gebruiken voor de Tacx en om te bouwen voor de boswielren rondjes. AXS dropper gister verkocht en vaste zadelpen er weer op.
rijders gewicht speelt ook wel een rol, boven bv 85 kg zou ik ook gewoon 180mm kiezen
Met beleid de grootste kransjes opzoeken en het gaat goed, desondanks heb ik inderdaad een langere ketting er nu op zitten. Dit was wel meer een gevoelskwestie dan dat het noodzakelijk was.Appie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:13:
[...]
Dat is idd ook een handige oplossing. Heb je geen problemen met je chain length? Lijkt erop dat je derailleur pulley behoorlijk strak staat. Ikzelf zou in dit geval een nieuwe ketting erop zetten, maar dat komt omdat ik in een behoorlijk rotsachtig gebied rijdt en ik wil dat mijn componenten wat spelling hebben met een impact.
@Prulleman Achter zit al een 160mm, maar heb nog een 160mm liggen. Denk dat ik het eens ga proberen. En overweeg de 180 door te schuiven naar andere fiets.
HT wordt meer boswielren fiets echte steile stukken zullen er niet vaak inzitten. Zit zelf nog wel onder de 85kg. ;-)
HT wordt meer boswielren fiets echte steile stukken zullen er niet vaak inzitten. Zit zelf nog wel onder de 85kg. ;-)
Ik woon er ook midden in. Wel gemengde gevoelens, mooi natuurlijk dat er veel km's route zijn aangelegd en dat dat steeds meer wordt. Helaas mag je hierdoor ook steeds minder buiten deze routes de bossen in. Kom steeds vaker een veldwachter tegen die ons wijst op waar we wel/niet mogen komen.McMiGHtY schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:23:
Ik snap je gevoel, maar we delen het bos met meer dan alleen mensenSwitek schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:53:
[...]
Ik woon er ook midden in. Wel gemengde gevoelens, mooi natuurlijk dat er veel km's route zijn aangelegd en dat dat steeds meer wordt. Helaas mag je hierdoor ook steeds minder buiten deze routes de bossen in. Kom steeds vaker een veldwachter tegen die ons wijst op waar we wel/niet mogen komen.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Helemaal eens hoor. Als local red ik me wel, het is alleen wel veel van hetzelfde op deze manier.JT schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:00:
[...]
Ik snap je gevoel, maar we delen het bos met meer dan alleen mensenWe hebben als mensen al zoveel weggehaald...
moet wel goed komen danDaan_ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:51:
@Prulleman Achter zit al een 160mm, maar heb nog een 160mm liggen. Denk dat ik het eens ga proberen. En overweeg de 180 door te schuiven naar andere fiets.
True. Tijd voor meer bos. Hoe is dan weer een politieke kwestie, zal ik hier maar achterwege latenSwitek schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:10:
[...]
Helemaal eens hoor. Als local red ik me wel, het is alleen wel veel van hetzelfde op deze manier.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Routes die ik wil rijden met de XC HT zijn stuk minder spannend. Dan pak ik de fully wel ;-) En voor nu zit die vast aan de Tacx.Prulleman schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:16:
[...]
moet wel goed komen danin het world cup XCO circuit is 160/160, 160/140 of zefls 140/140 gebruikelijk. MvdP reed in tokyo met 160/160
160mm nu voor en achter en de remote lockout (twistlock) verwijderd. Van weekend BB eruit slaan en nieuwe dub erin persen. Dan kan de SRAM crank erop. En de RaceFace Next SL op MP.
Kun je op zo een Tacx eigenlijk net zo makkelijk/veel weerstand wisselen (al dan niet door software ofzo laten doen) als op een goede spinningfiets?Daan_ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:36:
[...]
Routes die ik wil rijden met de XC HT zijn stuk minder spannend. Dan pak ik de fully wel ;-) En voor nu zit die vast aan de Tacx.
160mm nu voor en achter en de remote lockout (twistlock) verwijderd. Van weekend BB eruit slaan en nieuwe dub erin persen. Dan kan de SRAM crank erop. En de RaceFace Next SL op MP.
Ecodan warmtepomp
In dit topic vind je veel informatie Het grote indoor cycling topicJT schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:49:
[...]
Kun je op zo een Tacx eigenlijk net zo makkelijk/veel weerstand wisselen (al dan niet door software ofzo laten doen) als op een goede spinningfiets?
Gebruik voor nu de software die bij de Tacx zat en daar staan routes in met hoogte meters etc. En als je moet klimmen dan merk je dat wel met de weerstand ;-) Nu met mijn blessure is het wel fijn om toch lekker te kunnen fietsen binnen.
@Prulleman en @Michaelg zijn de experts met indoor fietsen/trainen ;-)
[ Voor 9% gewijzigd door Daan_ op 19-01-2022 16:55 ]
Dan kan zeker! Hier de spinningfiets weggedaan en een oude racer op een Wahoo Kickr staan. Had ik veel eerder moeten doen.JT schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:49:
[...]
Kun je op zo een Tacx eigenlijk net zo makkelijk/veel weerstand wisselen (al dan niet door software ofzo laten doen) als op een goede spinningfiets?
[ Voor 16% gewijzigd door Switek op 19-01-2022 16:58 ]
Heel mooi topic over: Het grote indoor cycling topicJT schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:49:
[...]
maar simpel gezegd, de moderne (smart) trainers worden via een app aangestuurd, dat kan heel simpel met de tacx app (of voor mij de wahoo app van de kickr core) , waarbij je zegt geef mij 300 watt weerstand, of je kiest een standaard een hellings hoek met een soort van natuurlijke weerstand die bij die hoek past(kan ook 0 graden zijn) , hoe hoger je snelheid, hoe zwaarder het wordt (meer virtuele rol/luchtweerstand). Of je pakt een weerstand met level 1/10 wat dan weer vergelijkbaar is met de knop op een spin fiets.
Maar... het wordt pas interessant als je externe apps als Zwift or TrainerRoad gaat gebruiken, met Zwift kan je dan bv in een virtuele wereld fietsen, waarbij je weerstand afhankelijk is van de drafting en virtuele bergen die je tegenkomt. TrainerRoad is een stuk simpeler, daar krijg je gewoon elke x een passende workout voorgeschoteld die past bij je trainings doelen (en je huidige fitness). Die workout heeft dan bv intervallen die afwisselend zwaar en rustig zijn. De app verteld je trainer dan hoeveel weerstand er gegeven moet worden. bv:
https://www.strava.com/activities/6491307473
/f/image/VkPsr5mHXrZpwzglGZ5PZU8L.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben zelf bekend met Virtual Club (als dat niet alweer een andere naam heeft) voor spinnen en de meeste lessen zijn heerlijk hard rammen. Daar kan ik zo hard op gaan, mezelf echt naar het randje helpen zonder er net overheen te kukelen. Dus was eigenlijk benieuwd of ik het daarvoor in kan zetten, al dan niet door op de een of andere wijze de weerstand net zoals met spinnen zelf handmatig in te stellenPrulleman schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:59:
[...]
Heel mooi topic over: Het grote indoor cycling topic
maar simpel gezegd, de moderne (smart) trainers worden via een app aangestuurd, dat kan heel simpel met de tacx app (of voor mij de wahoo app van de kickr core) , waarbij je zegt geef mij 300 watt weerstand, of je kiest een standaard een hellings hoek met een soort van natuurlijke weerstand die bij die hoek past(kan ook 0 graden zijn) , hoe hoger je snelheid, hoe zwaarder het wordt (meer virtuele rol/luchtweerstand). Of je pakt een weerstand met level 1/10 wat dan weer vergelijkbaar is met de knop op een spin fiets.
Maar... het wordt pas interessant als je externe apps als Zwift or TrainerRoad gaat gebruiken, met Zwift kan je dan bv in een virtuele wereld fietsen, waarbij je weerstand afhankelijk is van de drafting en virtuele bergen die je tegenkomt. TrainerRoad is een stuk simpeler, daar krijg je gewoon elke x een passende workout voorgeschoteld die past bij je trainings doelen (en je huidige fitness). Die workout heeft dan bv intervallen die afwisselend zwaar en rustig zijn. De app verteld je trainer dan hoeveel weerstand er gegeven moet worden. bv:
https://www.strava.com/activities/6491307473
[Afbeelding]
Edit: is nu Cyclemasters. Maar dit soort dingen ga ik echt vet hard op
[ Voor 6% gewijzigd door JT op 19-01-2022 17:20 ]
Ecodan warmtepomp
Ik gebruik zelf een spinningbike in combinatie met Rouvy. Heb ik onderweg wat te kijken. Alleen naar wat getallen kijken zou me te saai worden.
ik zoek een nieuw derailleurpad voor mijn Trek X-Caliber 8 2021 maar ik zie op de ene site de ene en de andere site een andere.
Wie weet welke ik moet hebben.
De enechimera2 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:05:
ik zoek een nieuw derailleurpad voor mijn Trek X-Caliber 8 2021 maar ik zie op de ene site de ene en de andere site een andere.
Neem eens contact op met de trek store. laatste keer dat ik hen wat gevraagd heb. Kreeg ik snel een antwoord.chimera2 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:05:
https://www.trekbikes.com...iber/x-caliber-8/p/33193/chimera2 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:05:
Artikeltype Derailleurhanger
Omschrijving Rear Derailleur Hanger, Trek FX/MTB Two-Bolt, Black
Oorspronkelijk artikel W322175
bv https://www.mantel.com/trek-w322175
welke had jij gevonden en waarom twijfel?
(lang leve de SRAM universal hanger oplossing, mijn spark heeft die nu ook, makkelijk te vinden en dus ook genoeg goedkopere opties, zelfs bij mantel voor 13 euro)
Hmmm, ik kan misschien nog aan de Big.Trail 600 komen, alleen wel een stuk karren...zijn er meer mensen die mogelijk interesse hebben?
Ecodan warmtepomp
Hoe bedoel je, wil je hem delen met iemand?JT schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:41:
Hmmm, ik kan misschien nog aan de Big.Trail 600 komen, alleen wel een stuk karren...zijn er meer mensen die mogelijk interesse hebben?
Klitse schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:26:
[...]
Hoe bedoel je, wil je hem delen met iemand?
Ecodan warmtepomp
Versturen kost mij nu 79e met DHL vanuit Duitsland naar Oostenrijk...daar kun je aardig stuk voor rijden, tenzij je dikke zuiperd hebt. En dan heb je even kans om te kijken en heb je hem evt direct.JT schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:27:
[...]
Nee, ik dacht, als laten versturen geen optie is kosten voor ophalen kunnen splitten
Ah je hebt er ergens 2 gevonden dus. Misschien handig om dan even te vermelden waar in de buurt het is.JT schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:27:
[...]
Nee, ik dacht, als laten versturen geen optie is kosten voor ophalen kunnen splitten
Canyon heeft ook een doolhof aan hangers (die je wel makkelijk kunt vinden nav artikelnummer), schreeuwend duur (25 euro de pop). Die universele versie is een goede verbetering, ik hou wel van universele dingenPrulleman schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:33:
[...]
(lang leve de SRAM universal hanger oplossing, mijn spark heeft die nu ook, makkelijk te vinden en dus ook genoeg goedkopere opties, zelfs bij mantel voor 13 euro)
Niet alleen Canyon. Andere merken kunnen er ook wat van. Zag dat de nieuwe Spectral ON de universele heeft. Lijkt erop dat Canyon ook langzaam overstag gaat. ;-)Holk schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:24:
[...]
Canyon heeft ook een doolhof aan hangers (die je wel makkelijk kunt vinden nav artikelnummer), schreeuwend duur (25 euro de pop). Die universele versie is een goede verbetering, ik hou wel van universele dingen
En dan hebben ze ook nog niet altijd alle modellen op voorraad, dit geldt niet alleen voor Canyon.Holk schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:24:
[...]
Canyon heeft ook een doolhof aan hangers (die je wel makkelijk kunt vinden nav artikelnummer), schreeuwend duur (25 euro de pop). Die universele versie is een goede verbetering, ik hou wel van universele dingen
Ik koop daarom altijd een extra hanger bij een fiets, dat is zon typische vakantie killer als je dat niet hebt. Heeft ons al 1 keer geholpen: nadat we de spare gebruikt hadden, meteen vervanger besteld waar we 2 maanden op konden wachten. Anders was die fiets twee maanden onbruikbaar geweest.
Ik heb m'n spulletjes ook weer in stock, is prima te zoeken als je een fiets in huis hebt met een code, maar als je een fiets in bestelling hebt staan dan is het een doolhof. Google was my friend, maar de site zelf is niet meewerkend.Ko.Kane schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:01:
[...]
En dan hebben ze ook nog niet altijd alle modellen op voorraad, dit geldt niet alleen voor Canyon.
Ik koop daarom altijd een extra hanger bij een fiets, dat is zon typische vakantie killer als je dat niet hebt. Heeft ons al 1 keer geholpen: nadat we de spare gebruikt hadden, meteen vervanger besteld waar we 2 maanden op konden wachten. Anders was die fiets twee maanden onbruikbaar geweest.
Vandaag voor het eerst de Grand Canyon 8 uitgelaten op Westenschouwen. Het was een feestje, ik had verwacht wat "aanpassingsproblemen" te hebben, maar het blijkt dat een fiets gewoon een fiets is en dat het ding gewoon verrekte fijn fietst
Wel een beetje onaangenaam verrast door een regenbui die wat langer aanhield dan voorzien, maar uiteindelijk een prima debuut. Vooral de vork was fantastisch, die vrat alle oneffenheden zo op!
:strip_exif()/f/image/cPVWzGUurrxIAZHpcayTT9GC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nfb1JkWrbNGiF24sHQXWW1pa.jpg?f=fotoalbum_large)
De rode bidon (die ik nog had) gaat waarschijnlijk wel vervangen worden door een zwarte, maar dat heeft geen haast.
Goed weekend allemaal, fijne kilometers gewenst!
Wel een beetje onaangenaam verrast door een regenbui die wat langer aanhield dan voorzien, maar uiteindelijk een prima debuut. Vooral de vork was fantastisch, die vrat alle oneffenheden zo op!
:strip_exif()/f/image/cPVWzGUurrxIAZHpcayTT9GC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nfb1JkWrbNGiF24sHQXWW1pa.jpg?f=fotoalbum_large)
De rode bidon (die ik nog had) gaat waarschijnlijk wel vervangen worden door een zwarte, maar dat heeft geen haast.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Nice!Sherlock schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:06:
Vandaag voor het eerst de Grand Canyon 8 uitgelaten op Westenschouwen. Het was een feestje, ik had verwacht wat "aanpassingsproblemen" te hebben, maar het blijkt dat een fiets gewoon een fiets is en dat het ding gewoon verrekte fijn fietst![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe lag Westenschouwen? Heb ‘m voor zondag op de planning staan. Begreep dat regen eigenlijk geen invloed heeft op de situatie door het vele zand.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Niet doorvertellen, maar het ligt er echt prima bij. Ik ga zondag ook weerStufferdt schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:21:
[...]
Nice!
Hoe lag Westenschouwen? Heb ‘m voor zondag op de planning staan. Begreep dat regen eigenlijk geen invloed heeft op de situatie door het vele zand.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Westenschouwen is deze tijd van het jaar perfect, de zomer vind ik wat minder met al dat mulle zand.
Helder!Sherlock schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:48:
[...]
Niet doorvertellen, maar het ligt er echt prima bij. Ik ga zondag ook weer
Niet gaan zondag! Ik herhaal: niet gaan zondag!
Ben er in het voorjaar voor het laatst geweest en toen was het best wel mul ja. Hier en daar toch stil komen te staan.R0y. schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:38:
Westenschouwen is deze tijd van het jaar perfect, de zomer vind ik wat minder met al dat mulle zand.
Ben benieuwd. Vriend waar ik mee ga komt er vaker, ik ben wat beter in conditie. Zou dus mooi in balans moeten zijn
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Is het al weer eens tijd voor een 'post je mooiste foto van je mtb in zijn natuurlijke habitat'?
Meh
Als ik naar buiten kijk is vandaag niet de beste dag voor een mooie foto.. beetje zon en blauwe lucht doet ook wel wat op een foto. Maar ik ben wel voor!dano_nl schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:05:
Is het al weer eens tijd voor een 'post je mooiste foto van je mtb in zijn natuurlijke habitat'?
Meer plaatjes!
Ik geloof niet eens dat ik fotos van mijn fiets in het bos heb.
Heb je dan ooit wel in het bos gefietst? 😛ZanielGa schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:48:
Ik geloof niet eens dat ik fotos van mijn fiets in het bos heb.
Dat is iets waar wetenschappers en filosofen zich al jaren mee bezig houden. Waarschijnlijk zullen we het nooit weten.McLambo schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:51:
[...]
Heb je dan ooit wel in het bos gefietst? 😛
Dat is zeker waar, het gaat me alleen zeker 2 tanks kostenKo.Kane schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:43:
[...]
Versturen kost mij nu 79e met DHL vanuit Duitsland naar Oostenrijk...daar kun je aardig stuk voor rijden, tenzij je dikke zuiperd hebt. En dan heb je even kans om te kijken en heb je hem evt direct.
Een beetje egoistisch, maar ik wil hem niet voor mijn neus laten wegkapenKlitse schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:59:
[...]
Ah je hebt er ergens 2 gevonden dus. Misschien handig om dan even te vermelden waar in de buurt het is.
Sherlock schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:06:
Vandaag voor het eerst de Grand Canyon 8 uitgelaten op Westenschouwen. Het was een feestje, ik had verwacht wat "aanpassingsproblemen" te hebben, maar het blijkt dat een fiets gewoon een fiets is en dat het ding gewoon verrekte fijn fietst![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ecodan warmtepomp
wauw! PrachtigFuwor schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:11:
Ook maar even een foto van mijn Canyon Neuron:ON 8 dan. Afgelopen maand in het duin hier in Noord-Holland.[Afbeelding]

Vorige week in Rhenen
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Zo mooi in het pwn gebied:Fuwor schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:11:
Ook maar even een foto van mijn Canyon Neuron:ON 8 dan. Afgelopen maand in het duin hier in Noord-Holland.[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/I2pAEsnEs5t3Mv7vRP0MatAa.jpg?f=fotoalbum_large)
Meh
Ik vind dat toch altijd wel het mooiste stuk in Rhenen. Met al dat mos tussen die bomen. Geeft een heel niet Nederlands gevoel.Demo schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:16:
Vorige week in Rhenen
Hele mooie foto zo met die bevroren dauw en dat winterse zonnetje.Fuwor schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:11:
Ook maar even een foto van mijn Canyon Neuron:ON 8 dan. Afgelopen maand in het duin hier in Noord-Holland.
[ Voor 35% gewijzigd door ZanielGa op 22-01-2022 11:30 ]
Zoek de fiets?Kluus schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:58:
[Afbeelding]
Ik wil weer zon en droog weer. Morgen maar eens kijken hoe het er bij ligt.
Superleuke plaat!Fuwor schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:11:
Ecodan warmtepomp
Blijft toch ook erg mooi, stalen handwerk!
Totaal niet te vergelijken met fabriekscarbon, maar van beide kan ik genieten!
Hij staat toch echt prominent in beeld! Heb de laatste tijd al een paar keer een foto gepost hier waarin de fiets wel centraal staat dus ik dacht ach, Mountainbiken draait toch om de gehele ervaring
Kluus in "Het grote mountainbike topic (deel 14)"
[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 22-01-2022 11:51 ]
Flauwigheid hoor, ik zie hem welKluus schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:48:
[...]
Hij staat toch echt prominent in beeld! Heb de laatste tijd al een paar keer een foto gepost hier waarin de fiets wel centraal staat dus ik dacht ach, Mountainbiken draait toch om de gehele ervaring.
Kluus in "Het grote mountainbike topic (deel 14)"
Ecodan warmtepomp
In PWN gebied inderdaad! Prachtige omgeving, niet heel spannende tracks o.i.d. maar heerlijk om dit als ‘achtertuin’ te hebben. Enige nadeel is dat je er maar mag fietsen op onverharde paden tot 10:30.
Haha ja ook mijn 'achtertuin' doe zelf vaak stukjes van de nh100 (voor diegene die ook eens door de duinen willen crossen (tot half 11) https://www.komoot.nl/tour/542067193?ref=atdFuwor schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:12:
[...]
In PWN gebied inderdaad! Prachtige omgeving, niet heel spannende tracks o.i.d. maar heerlijk om dit als ‘achtertuin’ te hebben. Enige nadeel is dat je er maar mag fietsen op onverharde paden tot 10:30.
Meh
Hier sneeuwt het...Dus geen MTB momenteel voor mij. Afgelopen week nog wel kunnen fietsen, maar bovenste deel was super nat. Afdaling was korter dan de wasbeurt duurde om de klonten van de fiets te pulken.
Geen mooie foto's gemaakt, maar zo ziet er in zomer uit volgens toeristenfolder:

Maar om eens ander type fiets de revue te laten passeren:
Ik heb momenteel een Propain Spindrift AL 29 in de bestelling staan, als 'do it all" vervanger van een Propain Tyee en YT Tues. Met deze samenstelling:

Full Fox factory, Code RSC's, Newmen Evolution EG30 wielen, 185mm Bikeyoke dropper. Rest std GX
Hopelijk leverbaar in Mei, voor het seizoen echt begint in de bikeparks. En dan hopen dat die enigzins in de buurt komt van DH fiets. Heb altijd gevoel dat ongeveer helft van voordeel van DH fiets komt van de stijfheid van de double crown vork en de andere helft van de coil veer en extra vering achter tov een Enduro fiets. Enduro fietsen zijn capabel, maar een DH fiets is of je een cheat code activeert.
Daarom tot dusver twee fietsen gebruikt omdat er wel degelijk verschil is. En Freeride fietsen waren tot voor kort eigenlijk DH fietsen met 20mm minder vering, maar nog steeds beroerd om omhoog te fietsen. Dus slechtste van twee werelden.
Maar de Propain Tyee fietst zo makkelijk dat je zonder nadeel met een Spindrift 20mm meer vering mee kan nemen. En ik had sowieso interesse in wisseling van Fox 36 naar 38 en een coil proberen ipv air, maar de prijzen van losse vork en demper zijn zo hoog bij Fox (bijna 2500€ samen), dat het veel goedkoper is nieuwe fiets te kopen en oude te verkopen....
Dus dan maar eens een freeride fiets proberen.
Geen mooie foto's gemaakt, maar zo ziet er in zomer uit volgens toeristenfolder:

Ik heb momenteel een Propain Spindrift AL 29 in de bestelling staan, als 'do it all" vervanger van een Propain Tyee en YT Tues. Met deze samenstelling:

Full Fox factory, Code RSC's, Newmen Evolution EG30 wielen, 185mm Bikeyoke dropper. Rest std GX
Hopelijk leverbaar in Mei, voor het seizoen echt begint in de bikeparks. En dan hopen dat die enigzins in de buurt komt van DH fiets. Heb altijd gevoel dat ongeveer helft van voordeel van DH fiets komt van de stijfheid van de double crown vork en de andere helft van de coil veer en extra vering achter tov een Enduro fiets. Enduro fietsen zijn capabel, maar een DH fiets is of je een cheat code activeert.
Daarom tot dusver twee fietsen gebruikt omdat er wel degelijk verschil is. En Freeride fietsen waren tot voor kort eigenlijk DH fietsen met 20mm minder vering, maar nog steeds beroerd om omhoog te fietsen. Dus slechtste van twee werelden.
Maar de Propain Tyee fietst zo makkelijk dat je zonder nadeel met een Spindrift 20mm meer vering mee kan nemen. En ik had sowieso interesse in wisseling van Fox 36 naar 38 en een coil proberen ipv air, maar de prijzen van losse vork en demper zijn zo hoog bij Fox (bijna 2500€ samen), dat het veel goedkoper is nieuwe fiets te kopen en oude te verkopen....

Waarom niet?Ko.Kane schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:20:
Hier sneeuwt het...Dus geen MTB momenteel voor mij.
Nog eentje uit het archief:
:strip_exif()/f/image/GhORfuNBY8tbZpdzDpbHTPDG.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi man, hopelijk krijgen we dat dit jaar toch ook nog een keer. Ik heb er ook een gevonden van vorig jaar (wel verkeerde perspectief weer
):

Later die week nog wel hard op mijn bek gegaan.

@Kluus houdt gewoon van sexy achterkantjes. Je kan het hem niet kwaad nemen.
Twee redenen voor dat trail:Klitse schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:45:
[...]
Waarom niet?![]()
Nog eentje uit het archief:
[Afbeelding]
1) Trail behoud: het was al niet droog op bovenste deel paar dagen terug, dus nu is het helemaal doorweekt. Dan blijft er niks over.
2) Je ziet niet waar je heen gaat met dikke sneeuw en het is nogal hoog consequence trail, dus of aardig risico vol of erg langzaam omlaag in de sneeuw.
Dit is locale ronde: https://www.trailforks.com/trails/arzler-alm-trail/
YouTube: Innsbruck City Enduro ride - Arzler Alm Trail (Niet mijn video, en alleen onderste helft)
Als er te lang sneeuw ligt fiets ik wel gewoon in de winter maar dan op forststrassen, of klim op asfalt.
Valt wel mee hoorKluus schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:48:
Mooi man, hopelijk krijgen we dat dit jaar toch ook nog een keer. Ik heb er ook een gevonden van vorig jaar (wel verkeerde perspectief weer):
[Afbeelding]
Ecodan warmtepomp
Hoe is de anti-squad van dat ding? Dat is niet iets waar een freeride fiets voor geoptimaliseerd wordt normaal gesproken. Zeker met een coil kan je natuurlijk niet naar je lockout grijpen.Ko.Kane schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:20:
Hier sneeuwt het...Dus geen MTB momenteel voor mij. Afgelopen week nog wel kunnen fietsen, maar bovenste deel was super nat. Afdaling was korter dan de wasbeurt duurde om de klonten van de fiets te pulken.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hopelijk leverbaar in Mei, voor het seizoen echt begint in de bikeparks. En dan hopen dat die enigzins in de buurt komt van DH fiets. Heb altijd gevoel dat ongeveer helft van voordeel van DH fiets komt van de stijfheid van de double crown vork en de andere helft van de coil veer en extra vering achter tov een Enduro fiets. Enduro fietsen zijn capabel, maar een DH fiets is of je een cheat code activeert.![]()
Dat is dus hoog bij huidige Propain modellen. Bij mijn Tyee gebruik ik eigenlijk nooit mijn climb-switch op de X2 air, ook niet op de weg omhoog. Bij mij vorige YT Capra deed ik dat altijd wel. En dit is ook wel het USP van propain momenteel. Heeft ook wel nadeel dat onder trappen de vering wat stijver wordt.GoldenSample schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:56:
[...]
Hoe is de anti-squad van dat ding? Dat is niet iets waar een freeride fiets voor geoptimaliseerd wordt normaal gesproken. Zeker met een coil kan je natuurlijk niet naar je lockout grijpen.
Het argument van pedal kick-back is niet echt relevant: https://www.pinkbike.com/...about-pedal-kickback.html
Maar voor zekerheid hou ik in afdaling mijn versnelling zo zwaar mogelijk, logisch omdat je omlaag gaat. Maar ook als ik weet dat ik op een sectie toch niet trap en later stukje moet klimmen, dan schakel ik omlaag. Dat geeft minste graden mogelijk pedal kickback en sowieso "best practise" om je derailleur hoger te houden (meer ingeklapt) en dus vrijer van rotsen. Ik zou ook best wel eens een O-chain willen testen om te kijken of dat iets doet, en zelfs als het anders is is het misschien gewoon puur placebo effect. Duur ding ook, goedkoper is eerst maar eens zonder ketting te testen.
Tyee:

Spindrift:

Het lijkt anders, maar het is praktische twee keer dezelfde lijn, echter op andere schaal en 20mm extra voor SP en daar zit ook de drop pas.
Leverage rate is ook nogal gelijk, hier even alleen de SD. Tyee is ong van 3,3 naar 2,4. De Tyee's gemiddelde ratio van vering over shock stroke is wat slechter met 160/55 dan die van SD met 180/65

Maar goed: lang verhaal, had het ook korter kunnen houden, want de bestelde DHX2 coil heeft namelijk gewoon 2-position lever:

PS: bovenstaande blijft belangrijk omdat 2-position levers geen lock-outs zijn maar een FIRM compression damping setting zijn en dus nog steeds beweging toelaten, dus hoe beter de antisquat hoe beter. Zeker bij een coil omdat die sowieso al gevoeliger zijn in initital stroke wegens lagere break-away force.
[ Voor 5% gewijzigd door Ko.Kane op 23-01-2022 14:12 ]
Zo het lag er vandaag tegen alle verwachtingen echt super bij zeg. Lekker een paar lokale routes aan elkaar gelust.
Helemaal op het eind nog bijna frontaal op een andere MTBer geklapt, elkaar wel aardig geschampt. Normaal zie je elkaar wel door de bomen heen maar blijkbaar waren hier de bosjes zo dicht dat we elkaar echt niet konden zien in de bocht tot we volle snelheid op elkaar af kwamen, dat is wel schrikken. Aardig ei op mijn bovenbeen nu waar de punt van zijn stuur in prikte, verder gelukkig voor beiden goed afgelopen. Weer een lesje geleerd.
Helemaal op het eind nog bijna frontaal op een andere MTBer geklapt, elkaar wel aardig geschampt. Normaal zie je elkaar wel door de bomen heen maar blijkbaar waren hier de bosjes zo dicht dat we elkaar echt niet konden zien in de bocht tot we volle snelheid op elkaar af kwamen, dat is wel schrikken. Aardig ei op mijn bovenbeen nu waar de punt van zijn stuur in prikte, verder gelukkig voor beiden goed afgelopen. Weer een lesje geleerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 23-01-2022 14:48 ]
Meeste shocks hebben natuurlijk geen echte lockout meer, een Fox DPS heeft in de gesloten stand ook gewoon erg veel compressie weerstand. Bij een coil zie je een switch wat minder vaak, kan nooit kwaad om te hebben natuurlijk.Ko.Kane schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:02:
[...]
Dat is dus hoog bij huidige Propain modellen. Bij mijn Tyee gebruik ik eigenlijk nooit mijn climb-switch op de X2 air, ook niet op de weg omhoog. Bij mij vorige YT Capra deed ik dat altijd wel. En dit is ook wel het USP van propain momenteel. Heeft ook wel nadeel dat onder trappen de vering wat stijver wordt.
Het argument van pedal kick-back is niet echt relevant: https://www.pinkbike.com/...about-pedal-kickback.html
Maar voor zekerheid hou ik in afdaling mijn versnelling zo zwaar mogelijk, logisch omdat je omlaag gaat. Maar ook als ik weet dat ik op een sectie toch niet trap en later stukje moet klimmen, dan schakel ik omlaag. Dat geeft minste graden mogelijk pedal kickback en sowieso "best practise" om je derailleur hoger te houden (meer ingeklapt) en dus vrijer van rotsen. Ik zou ook best wel eens een O-chain willen testen om te kijken of dat iets doet, en zelfs als het anders is is het misschien gewoon puur placebo effect. Duur ding ook, goedkoper is eerst maar eens zonder ketting te testen.
Tyee:
[Afbeelding]
Spindrift:
[Afbeelding]
Het lijkt anders, maar het is praktische twee keer dezelfde lijn, echter op andere schaal en 20mm extra voor SP en daar zit ook de drop pas.
Leverage rate is ook nogal gelijk, hier even alleen de SD. Tyee is ong van 3,3 naar 2,4. De Tyee's gemiddelde ratio van vering over shock stroke is wat slechter met 160/55 dan die van SD met 180/65
[Afbeelding]
Maar goed: lang verhaal, had het ook korter kunnen houden, want de bestelde DHX2 coil heeft namelijk gewoon 2-position lever:![]()
[Afbeelding]
PS: bovenstaande blijft belangrijk omdat 2-position levers geen lock-outs zijn maar een FIRM compression damping setting zijn en dus nog steeds beweging toelaten, dus hoe beter de antisquat hoe beter. Zeker bij een coil omdat die sowieso al gevoeliger zijn in initital stroke wegens lagere break-away force.
Daar is wel een kentering gaande sinds coil op enduro redelijk mainstream is. Zowel RS als Fox hebben switch op coil modellen en RS zelf met remote lock-out. Zelfs in DH wordt het soms gebruikt.
Dat is op veel fietsen ook wel een vereiste om een coil te kunnen gebruiken, omdat je anders wel erg beroerd zit te hoppen in lange klim.
Ik vond trouwens de "3" modellen van RS wel fijn, omdat je dan nog wel open/pedal/lock hebt. Maar die gaan ook meer naar "open-firm" modellen met maar twee standen. Bij de Capra had ik hem echt bijna altijd op lock, omdat in firm er nog te veel gewieg was. En in terrein dan meestal op 'pedal' bij klimmen. Dat was trouwens de eerste generatie aluminium Capra, de nieuwere zijn al heen anders geloof ik.
Dat is op veel fietsen ook wel een vereiste om een coil te kunnen gebruiken, omdat je anders wel erg beroerd zit te hoppen in lange klim.
Ik vond trouwens de "3" modellen van RS wel fijn, omdat je dan nog wel open/pedal/lock hebt. Maar die gaan ook meer naar "open-firm" modellen met maar twee standen. Bij de Capra had ik hem echt bijna altijd op lock, omdat in firm er nog te veel gewieg was. En in terrein dan meestal op 'pedal' bij klimmen. Dat was trouwens de eerste generatie aluminium Capra, de nieuwere zijn al heen anders geloof ik.
Mijn derailleurpat is helaas bij een lompe val afgebroken, gelukkig alleen mijn ego beschadigd.
Maar nu, de zoektocht naar de juiste nieuwe. Fiets is een stevens m9 van 10+ jaar oud. Weet iemand goede websites waar deze te vinden zijn?
Maar nu, de zoektocht naar de juiste nieuwe. Fiets is een stevens m9 van 10+ jaar oud. Weet iemand goede websites waar deze te vinden zijn?
Tijd van werken, tijd van rusten
google zegt hier: https://www.schaltauge.com/Stevens-HangersDriek schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:47:
Mijn derailleurpat is helaas bij een lompe val afgebroken, gelukkig alleen mijn ego beschadigd.
Thanks!Ko.Kane schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:52:
[...]
google zegt hier: https://www.schaltauge.com/Stevens-Hangers
Had zelf al deze site gevonden
https://www.bicycledropouts.com/bd-dh1113-4b
Helaas lijken er veel op elkaar.
Er staat overigens een 7 en op een nadere plek ene K op. Maar die staan nergens echt bij
[ Voor 13% gewijzigd door Driek op 23-01-2022 16:56 ]
Maar als je nou gewoon zoekt op "stevens m9" dan krijg je https://www.schaltauge.co...php?qs=stevens+m9&search=Driek schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:54:
[...]
Thanks!
Had zelf al deze site gevonden
https://www.bicycledropouts.com/bd-dh1113-4b
Helaas lijken er veel op elkaar.
Maar je zult de oude af moeten schroeven en vergelijken... Als deze twee het niet zijn, google image search met bouwjaar.
Ja, daar ben ik uiteraard mee begonnen, maar deze 2 lijken er helaas niet op.Ko.Kane schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:58:
[...]
Maar als je nou gewoon zoekt op "stevens m9" dan krijg je https://www.schaltauge.co...php?qs=stevens+m9&search=
Maar je zult de oude af moeten schroeven en vergelijken... Als deze twee het niet zijn, google image search met bouwjaar.
Mijn link lijkt het er het meeste op. Maar ook daar zijn weer meerdere ongeveer dezelfde. Bouwjaar heb ik helaas niet precies.
Hier staat merk en type bij, bouwjaar zou ook zomaar kunnen, en hij lijkt erop.
https://www.schaltauge.co...ear-Derailleur-Hanger-018
thnks
[ Voor 11% gewijzigd door Driek op 23-01-2022 17:09 ]
Dan zou ik eerst BJ even zoeken en dan vanuit daar verder, evt oud spec sheet vinden. Krijg namelijk veel hits op M9 en verschillende bouwjaren.
bj zou ook zomaar kunnen kloppen, denk dat we de gok maar gaan wagen.Ko.Kane schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:10:
Dan zou ik eerst BJ even zoeken en dan vanuit daar verder, evt oud spec sheet vinden. Krijg namelijk veel hits op M9 en verschillende bouwjaren.
Zoooooo, vandaag voor het eerst weer een keer wat harder fietsen. Meer dan dat kun je het niet noemen
Deels off-road en door wat modderstukken maar na een half uur kregen mijn benen het al zwaar
Echt te sad voor woorden
Begin is in ieder geval gemaakt, nu weer lekker opbouwen.
[ Voor 11% gewijzigd door JT op 23-01-2022 21:50 ]
Ecodan warmtepomp
Op die website heb ik ze destijds ook een keer gehaald, prima webshop!Ko.Kane schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:58:
[...]
Maar als je nou gewoon zoekt op "stevens m9" dan krijg je https://www.schaltauge.co...php?qs=stevens+m9&search=
Ecodan warmtepomp
Zo, vandaag lekker route paars gedaan in Groesbeek. Vorige week twee keer blauw en paars gedaan, maar vandaag ging mij dat niet lukken na de training van gisteren. De route lag er op zich prima bij, maar het is goed te merken dat er echt veel weggesleten is door de combinatie van intensief berijden en de vele regenval eind 2021. Helaas bleek er iemand gevallen te zijn op het traumapad. Ik deed het zelfs met mijn fully rustig aan daar, omdat er echt ontzettend veel stukjes boomstronk spits uitsteken en vooral de remkuilen momenteel enorm diep zijn.
Ook heb ik nog een leuke video gevonden van Vorsprung Suspension over de montage van achterdempers in fully's. Heel interessant stukje over de invloed van de techniek van het frame op de slijtage van de demper:
Vooral trunion mounts lijken aardig problematisch te kunnen zijn en zelfs te kunnen breken. Blijkbaar willen framebouwers het alsmaar compacter, maar dat is dus niet altijd positief voor de levensduur van het materieel.
Ook heb ik nog een leuke video gevonden van Vorsprung Suspension over de montage van achterdempers in fully's. Heel interessant stukje over de invloed van de techniek van het frame op de slijtage van de demper:
Vooral trunion mounts lijken aardig problematisch te kunnen zijn en zelfs te kunnen breken. Blijkbaar willen framebouwers het alsmaar compacter, maar dat is dus niet altijd positief voor de levensduur van het materieel.
Vorige week vond ik mijn zadel ook ineens wat achterover staan, gewoon wat bijgesteld maar ineens dacht ik terug aan deze post en inderdaad:L0we schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:18:
[Afbeelding]
In de categorie 'niet zo fijn'. Eerste rit met m'n nieuwe zadel liep niet zo goed af
:strip_exif()/f/image/xCRyPbaeeVoIPX974O1jS9VW.jpg?f=fotoalbum_large)
Kluus schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:18:
[...]
Vorige week vond ik mijn zadel ook ineens wat achterover staan, gewoon wat bijgesteld maar ineens dacht ik terug aan deze post en inderdaad:
[Afbeelding]

Ecodan warmtepomp
Ja precies, al heb ik dit zadel al een paar seizoenen in gebruik en had al wel wat andere schades zoals ook te zien op de foto, het is dus niet zo erg om hem een keer te vervangen.JT schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:52:
[...]
Ik snap dat elke 10 gram besparing meegenomen is maar ik zou graag 30 gram toegeven voor veel sterkere buisjes.
Het is officieel wel een racefiets zadel (Fizik Antares R3) misschien is dat ook iets te zwak voor de MTB? Het zadel wat ik nu besteld heb is wel een "echt" MTB zadel (Ergon SM pro) en heeft ook titanium rails in tegenstelling tot aluminium van bovenstaande, wellicht scheelt dat ook nog.
Neem aan op de Enduro fietsen en niet op de echte DH's?Ko.Kane schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:38:
Daar is wel een kentering gaande sinds coil op enduro redelijk mainstream is. Zowel RS als Fox hebben switch op coil modellen en RS zelf met remote lock-out. Zelfs in DH wordt het soms gebruikt.
Ik heb ook Ergon met titanium maar veel zwaar mtb gebruik heeft die niet gezienKluus schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:57:
[...]
Ja precies, al heb ik dit zadel al een paar seizoenen in gebruik en had al wel wat andere schades, het is dus niet zo erg om hem een keer te vervangen.
Het is officieel wel een racefiets zadel (Fizik Antares R3) misschien is dat ook iets te zwak voor de MTB? Het zadel wat ik nu besteld heb is wel een "echt" MTB zadel (Ergon SM pro) en heeft ook titanium rails in tegenstelling tot aluminium van bovenstaande, wellicht scheelt dat ook nog.
Ecodan warmtepomp
Ook op echte DH's: alleen voor sommigen WC banen. Als er een te lang trap stuk of motorway in zit.GrooV schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:58:
[...]
Neem aan op de Enduro fietsen en niet op de echte DH's?
RS kan remotes doen voor coil en air: https://www.pinkbike.com/...rsion-world-cup-2017.html
Tot aan vermoedelijk electrisch actuatie aan toe: https://www.pinkbike.com/...nis-specialized-demo.html
En later zat ie in Lousa aan zijn vork mid run iets te doen. https://www.pinkbike.com/...on-his-fork-in-lousa.html
Maar buiten competitie heb ik het nog nooit gezien op een DH fiets. Daarom zei ik ook "Zelfs in DH wordt het soms gebruikt." Maar het ging me om het punt dat het standaard hebben van een lock-out op coil shock al best normaal is bij Enduro fietsen en dat het bijna altijd een technische optie is bij een fabrikant.
[ Voor 18% gewijzigd door Ko.Kane op 23-01-2022 23:35 ]
Ik rij zelf al een lange tijd met een dhx2 met een switch. Ik gebruik de switch alleen op fireroads, maar verder staat die altijd open.
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Zo, ook hier is zojuist een Canyon besteld
de exceed cf6 in matblauw.
Nu wachten tot eind maart..
Ik heb ook direct een mudguard en shirt meebesteld. Ik ben benieuwd of die eerder worden verzonden.
Nu wachten tot eind maart..
Ik heb ook direct een mudguard en shirt meebesteld. Ik ben benieuwd of die eerder worden verzonden.
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic