Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 177 ... 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:35
Nutterd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Aah men! nu staat hij op Lente. net op mijn papadag...op een werkdag was het me niet gebeurd dat ik dit gemist had :(

jij iig gefeliciteerd ;) we zien de foto hier wel voorbij komen als je hem hebt. welke is het geworden?
Thats fucked up... Op maandag gooien ze altijd de nieuwe stock online dus op maandag moet je scoren.
Ik heb de CF8 gekozen, saai muis grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:29

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Holk schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Thats fucked up... Op maandag gooien ze altijd de nieuwe stock online dus op maandag moet je scoren.
F*ck dat had ik moeten weten! tis niet zo dat ik heel druk was maar gewoon niet gekeken...ach ja better luck next time en anders hopen op marktplaats.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Over mountainbikende kinderen gesproken, hier moet ook weer een kinder MTB bijkomen binnenkort. Mijn zoontje is zijn 20" Decathlon MTB wel ontgroeid maar mijn dochter haar 24" Cube Acid 240 nog niet. Stiekem aan het kijken naar een Grand Canyon young hero, maar die is wel een beetje prijzig voor een kinderfietsje. Maar wil het ook wel een beetje serieus aanpakken want interesse in andere sporten heeft hij, in tegenstelling tot mijn dochter niet echt. Eisen die ik heb zijn met name een 1x aandrijflijn, de Cube die ik heb voor mijn dochter heeft een triple en dat vind ik echt waardeloos op een kinderfiets eigenlijk.

Daarnaast twijfel ik over het nut van een "verende" voorvork op zo'n fiets, ik vind die coil vorkjes vrij stug namelijk, ik vraag me af of die wel iets toevoegen met een kinder gewicht er op.

Waar hebben jullie je kinderen zoal op zitten?

[ Voor 28% gewijzigd door Kluus op 17-01-2022 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kluus schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:31:
Over mountainbikende kinderen gesproken, hier moet ook weer een kinder MTB bijkomen binnenkort. Mijn zoontje is zijn 20" Decathlon MTB wel ontgroeid maar mijn dochter haar 24" Cube Acid 240 nog niet. Stiekem aan het kijken naar een Grand Canyon young hero, maar die is wel een beetje prijzig voor een kinderfietsje. Maar wil het ook wel een beetje serieus aanpakken want interesse in andere sporten heeft hij, in tegenstelling tot mijn dochter niet echt. Eisen die ik heb zijn met name een 1x aandrijflijn, de Cube die ik heb voor mijn dochter heeft een triple en dat vind ik echt waardeloos op een kinderfiets eigenlijk.

Mijn dochter(11) op een custom scott yz0.3 26" dirtjumper (Minty) en mijn zoon(7) op een (nog niet custom) Commencal maxmax 24" dirtjumper. Beide singlespeed. Maar ze gebruiken ze vooral voor een beetje cruisen in de buurt. Af en toe een stukje op de lokale route gaat overigens prima op die dingen.

Verende vorken voor kinderen van <30kg voegen niks toe in mijn beleving.

[ Voor 3% gewijzigd door Klitse op 17-01-2022 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Daarnaast twijfel ik over het nut van een "verende" voorvork op zo'n fiets, ik vind die coil vorkjes vrij stug namelijk, ik vraag me af of die wel iets toevoegen met een kinder gewicht er op.

de oudste hier heeft een cube 240, waar hij inmiddels uit is gegroeid, de jongste een orbea mx24, vergelijkbare fietsjes, maar de orbea is 1x8 met trigger en de (oudere) cube 3x7 met gripshift, moderne cube 240's zijn ook in 1x te vinden.

De orbea is een iets fijnere en lichter fiets, maar veel maakt het niet uit in deze klasse.

voorvering voegt inderdaad weinig toe (al hebben ze het hier beide wel), maar het ziet er natuurlijk wel iets toffer uit :X

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:49

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Holk schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Goed om te weten. Houdt zelf zo nu en dan site in de gaten voor de Spectral ON.

[ Voor 53% gewijzigd door Daan_ op 18-01-2022 08:39 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:05

mijn jongste ( 6) nog op zijn gewone fiets. Dat is best zat voor de kids route
Als hij wat ouder en groter is dan komt er wel een MTB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:51:
[...]

de oudste hier heeft een cube 240, waar hij inmiddels uit is gegroeid, de jongste een orbea mx24, vergelijkbare fietsjes, maar de orbea is 1x8 met trigger en de (oudere) cube 3x7 met gripshift, moderne cube 240's zijn ook in 1x te vinden.

De orbea is een iets fijnere en lichter fiets, maar veel maakt het niet uit in deze klasse.

voorvering voegt inderdaad weinig toe (al hebben ze het hier beide wel), maar het ziet er natuurlijk wel iets toffer uit :X
Haha ja klopt, de Acid 240 die ik hier heb staan is ook deze:
Afbeeldingslocatie: https://fietsland.com/image/cache/data/21%20cube%20kids/323140-1000x1000.jpg
Ik vond die oranje vork echt vet, net of het een Fox Factory is :X.

Het zal vooral kijken zijn wat er beschikbaar is dan inderdaad maar gewicht is een goede om toch op te letten, die kinderfietsjes zijn vaak al zo zwaar. Die dirtjumpers zijn ook wel vet, maar ze gebruiken ze hier ook als we met zijn allen door de polder, over de weg, naar oma fietsen die een paar dorpen (8km) verderop woont, dus dan zijn een paar versnellingen en een zadel waar je gewoon op kan zitten wel prettig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Een afstand fietsen op een singlespeed gaat anders prima. Deden we vroeger ook, toen had ik ook geen versnellingen op mn fiets. En die dirtjumpers kun je het zadel ook gewoon van omhoog doen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Klitse schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:56:
Een afstand fietsen op een singlespeed gaat anders prima. Deden we vroeger ook, toen had ik ook geen versnellingen op mn fiets. En die dirtjumpers kun je het zadel ook gewoon van omhoog doen he.
Dat is waar, hmm nog meer opties :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Hier zijn ze begonnen op een Canyon Offspring AL 16 (vanaf 4 jaar) en daarna op een Kona Honzo 20 (vanaf 6 jaar). Inmiddels fietsen ze op Woom mountainbikes: de oudste is 8 en fietst op een 24 inch Woom Off 5 en de middelste is 6 jaar en fietst op een 20 inch Woom Off 4. De Wooms zijn toch wel de beste kinder MTB's die we hebben gehad. Ze kosten wat maar zijn lichte, kwalitatief goede en doordachte fietsen met veel kind-specifieke onderdelen (bv stuur, cranks en remgrepen).

Mijn ervaringen:
  • Een verende voorvork zoals op de Honzo 20 (air spring zelfs) is niet nodig, voegt met name gewicht toe.
  • Een doordachte geometrie geeft ze meer controle.
  • De knijp-draai beweging van gripshift vonden onze kinderen lastiger dan trigger shifters (met name naar het lichtste verzet schakelen).
  • Schijfremmen maakt gecontroleerd remmen voor kinderhanden makkelijker.
Voor de allerjongste (2) heb ik een shotgun pro zitje op mijn fiets zodat hij ook mee kan, vind hij geweldig. Het is echt genieten om met het hele gezin op de MTB op pad te gaan. Fantastisch om die kinderen te zien biken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:26
Iemand hier toevallig nog een garmin (verlengde) mount liggen die verkocht kan worden? 20 euro bij decathlon maar ik ben een blijf een hollander 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35

JT

VETAK y0

MartijnGizmo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Dit. Het bos is er voor iedereen! :)

Kwam laatst met m'n maatje ook een vader + zoontje achterop bij Amerongen. Vaders schrok even toen ie ons hoorde, maar ik reed al op gepaste afstand en riep dat ie vooral lekker rustig aan moest doen. Eenmaal op een breder pad ff er voorbij, en junior medegedeeld dat wij nauwelijks harder over de bultjes durfden. Een grijns van oor-tot-oor en hopelijk weer een mountainbiker voor het leven erbij. 8)
Soms oordelen mensen meer op basis van uiterlijk of eerdere ervaring dan op basis van feiten. Allow me to explain:
  • Er zijn nog wel wat aso mountainbikers. Gelukkig ligt de verhouding minder negatief dan met racefietsen maar het gebeurt nog wel eens. Ik mag met m'n kleine kleuter snel wijken van een gewoon pad omdat remblokken schijnbaar te duur zijn om te gebruiken of ze de mtb liever niet beschadigen door ergens anders te rijden dan midden op dat pad. Bij sommige mensen heeft dit tot gevolg dat als dat soort dingen een aantal keer gebeurt, alle daarna aanwezige mountainbikers automatisch worden bejegend als asociaal, maakt niet uit hoe netjes jij je dan wél gedraagt.
  • Het zien van een mountainbike: dat moet wel een aso zijn want die heb je om hard mee te rijden, die kom ik nu tegen op een gewoon pad. Ik hou z'n gedrag scherp in de gaten! Ik heb zelf een MX5 en heb enkele malen meegemaakt dat ik mij ten opzichte van fietsers aanpas aan de verkeerssituatie, waarbij ik ruim onder de maximumsnelheid hou en alsnog het gebaar krijg dat ik langzamer moet rijden. Dat gebeurt mij niet in onze gezinsauto op dezelfde plek, ook al rij ik er nog iets harder mee ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:43

Galois

1811 - 1832

Mijn oudste (net 10) heeft de Young Hero (half jaartje nu). Inderdaad best prijzig, maar als hij eruit gegroeid is, gaat de jongste (7) erop.

Die fietsen zijn best waardevast. Ik denk dat tegen die tijd de fiets op MP nog wel een kleine 400€ op zal leveren. Dus de netto prijs valt mee… (zo heb ik de prijs goed gepraat ;)).

De jongste had een Scott Scale jr. Ik had ‘m nieuw voor 300€ gekocht en 2 jaar later voor 260 verkocht. Ik moet zeggen dat de fiets er erg goed uitzag. Nauwelijks krasjes op. De netto prijs was hier ook erg goed 😊

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Man man, wat een depressieve bende met beschikbaarheid. Merida Big.Trail 600 was inderdaad ruk, zoals sommigen ook al aangaven. de 500 is net zo beroerd. Nieuw op de radar: Trek Roscoe 8 maar die lijkt ook slecht beschikbaar. Een andere: Boardman 8.9 MHT en gelijk NX derailleur erop laten zetten.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
JT schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:37:
Man man, wat een depressieve bende met beschikbaarheid. Merida Big.Trail 600 was inderdaad ruk, zoals sommigen ook al aangaven. de 500 is net zo beroerd. Nieuw op de radar: Trek Roscoe 8 maar die lijkt ook slecht beschikbaar. Een andere: Boardman 8.9 MHT en gelijk NX derailleur erop laten zetten.
Waar zou je een boardman willen halen? In mijn korte zoektocht lijkt het voornamelijk een merk te zijn voor/in de UK..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Tja, voorraden zijn nog altijd schaars. Merkte ik ook bij het zoeken naar een setje buitenland banden. Gelukkig heb ik uiteindelijk mijn gewenste setje (continental der Baron + Trail king) nog bij 1 webshop kunnen vinden. Verder overal uitverkocht, evenals mijn 2e keus (Vittoria Mazza, Aggaro).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 00:34:
[...]

Waar zou je een boardman willen halen? In mijn korte zoektocht lijkt het voornamelijk een merk te zijn voor/in de UK..
In tegenstelling tot auto's hebben de fietsen wél het stuur aan de goede kant hoor :)

Enige wat je wel zult krijgen is dat de remhendels 'omgedraaid' zijn, dus de linkerhendel bedient de achterste rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Prulleman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 00:34:
[...]

Ik heb ervaring met dingen hier naartoe laten koerieren ;) Maar gister bij lezen in bed vond ik bij een andere review dat het nieuwste model juist een balhoofdhoek lijkt te hebben die stéiler is dan het voorgaande model :/ 68 graden en dat is juist wat ik lager wou proberen te krijgen -O- Dan kan ik net zo goed zien of ik een saaie Grand Canyon 8 met bijna net zo steile balhoofdhoek kan krijgen, die juist erg goed is uitgerust voor het geld.

Ik kan nu met belastingaftrek een fiets kopen maar zit nog in een tijdelijk contract en alhoewel ik niet verwacht dat het niet verlengd wordt, zou het toch jammer zijn als dat níet gebeurt en ik geen fiets met belastingaftrek kan kopen. Met andere woorden, te lang wachten kan ook niet. In die zin is volgend jaar geen optie, nog los van de vraag of de schaarste dan is opgelost...
Smultie schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:20:
[...]

In tegenstelling tot auto's hebben de fietsen wél het stuur aan de goede kant hoor :)

Enige wat je wel zult krijgen is dat de remhendels 'omgedraaid' zijn, dus de linkerhendel bedient de achterste rem.
Oh echt :D In RHD auto's zijn de pedalen níet omgedraaid, grappig om te lezen dat rembediening op de fiets wél omgedraaid is :)

[ Voor 25% gewijzigd door JT op 18-01-2022 08:24 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@JT Misschien kan @Klitse vertellen wat de Brexit extra heeft gekost aan invoer etc

Mijn fiets komt ook uit DE, niks mis mee, zeker in deze tijd van schaarste, maar bv(!) 300 euro op een fiets van 1200 zou ik niet zo tof vinden...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Mijn ervaring met importeren post-brexit, is dat het vooral heel duur is geworden. :P

900 pond frame wat mij in totaal zo'n 1400 euro heeft gekost uiteindelijk. Verzenden zelf was 70 en de rest is douane kosten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:24:
@JT Misschien kan @Klitse vertellen wat de Brexit extra heeft gekost aan invoer etc

Mijn fiets komt ook uit DE, niks mis mee, zeker in deze tijd van schaarste, maar bv(!) 300 euro op een fiets van 1200 zou ik niet zo tof vinden...
Frame was 1500 pond ~1800 euro. Ik moest 2150 euro afrekenen inclusief verzenden en importeren. Maar ging wel via een NL dealer.

Edit: ik deed te moeilijk, dus post aangepast.

[ Voor 67% gewijzigd door Klitse op 18-01-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Prulleman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:24:

Als een winkel het goed doet, dan leveren ze jou de fiets zonder Britse VAT te rekenen en betaal jij btw plus een fooi voor de import en mogelijk enkele procenten importheffing. Dan valt het verschil wel mee. Als de winkel de britse VAT er niet af wil halen omdat ze het teveel gedoe vinden dan wordt het een stuk duurder ja...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
kijk, voor een stalen moxie is dat een prima keuze, of een ander uniek merk. Maar om nou moeilijk te gaan doen en extra import voor een halfords fiets.. nee dan kan je beter wachten tot hier wat voorbij komt

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@JT ik zat even de voorraad op wiggle te chceken en daar kwam deze uit:
https://www.wiggle.nl/gt-...ardtail-mountainbike-2021

niet de beste onderdelen.. bv geen luchtvork, maar wellicht is deze vork toch beter dan de goedkoopste luchtvorken. SX/NX drivetrain, brede velgen, 66 HTA

misschien wel wat verder onderzoek waard

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Prulleman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:30:
kijk, voor een stalen moxie is dat een prima keuze, of een ander uniek merk. Maar om nou moeilijk te gaan doen en extra import voor een halfords fiets.. nee dan kan je beter wachten tot hier wat voorbij komt
Ik denk dat je deze fiets dan allicht een tikje tekort doet. Het is niet de Halfords fiets die je in Nederland kent :P En verder met je eens hoor, maar als er hier niks te vinden is naar mijn wensen...
Prulleman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:37:
@JT ik zat even de voorraad op wiggle te chceken en daar kwam deze uit:
https://www.wiggle.nl/gt-...ardtail-mountainbike-2021

niet de beste onderdelen.. bv geen luchtvork, maar wellicht is deze vork toch beter dan de goedkoopste luchtvorken. SX/NX drivetrain, brede velgen, 66 HTA

misschien wel wat verder onderzoek waard
Staat bij mij op niet beschikbaar?

Mogelijk kan ik nog ergens een Big.Trail 500 vinden in maatje L, die raden ze eigenlijk aan tot 1.82 en ik ben 2cm langer...

[ Voor 8% gewijzigd door JT op 18-01-2022 10:28 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
JT schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:39:
Mogelijk kan ik nog ergens een Big.Trail 500 vinden in maatje L, die raden ze eigenlijk aan tot 1.82 en ik ben 2cm langer...
Zat even te kijken bij de buren. Geen ervaring met de shop maar wel op voorraad:
Trek Roscoe 8 in 3 verschillende maten
https://www.zweiradexpres...coe-8-30399-gh.html#14716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Klitse schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Zat even te kijken bij de buren. Geen ervaring met de shop maar wel op voorraad:
Interessant! Ik had ook al gezocht maar deze nog niet gevonden. Tnx!

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
JT schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Interessant! Ik had ook al gezocht maar deze nog niet gevonden. Tnx!
Heb er een neusje voor. Vond ook al een Santa Cruz Chameleon Frame in de juiste kleur voor mijn zwager ergens in Duitsland (GoCycle geloof ik). Er zijn duitse shops die niet zo veel aan marketing doen. Daar wil nog wel eens wat op voorraad staan. Maar je moet erg goed zoeken. Wat je kunt doen is de site van de fabrikant afzoeken naar dealers en dan de duitse dealersites afgaan en kijken of er voorraad is. Is een klusje, maar soms heb je geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Klitse schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Heb er een neusje voor. Vond ook al een Santa Cruz Chameleon Frame in de juiste kleur voor mijn zwager ergens in Duitsland (GoCycle geloof ik). Er zijn duitse shops die niet zo veel aan marketing doen. Daar wil nog wel eens wat op voorraad staan. Maar je moet erg goed zoeken. Wat je kunt doen is de site van de fabrikant afzoeken naar dealers en dan de duitse dealersites afgaan en kijken of er voorraad is. Is een klusje, maar soms heb je geluk.
Klusje voor op de bank vanavond :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
JT schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:39:
[...]

Ik denk dat je deze fiets dan allicht een tikje tekort doet. Het is niet de Halfords fiets die je in Nederland kent :P En verder met je eens hoor, maar als er hier niks te vinden is naar mijn wensen...

[...]

Staat bij mij op niet beschikbaar?

vreemd.. blijf je wel op de .nl site, of redirect je naar een andere locatie?
Klitse schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:53:
[...]

blijft een mooie fiets, en misschien ook nog wel belangrijk in deze klasse, niet "too much". ik denk dat de meeste potentiele kopers die < 2k willen uitgeven aan een capabele hardtail, niet op zoek zijn naar een full blown enduro hardtail.

enige puntje van kritiek is de gekke achternaaf 141 boost QR.. lastig als je een keer andere wielen wilt, of de fiets op een direct drive trainer wilt zetten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:02:
[...]

vreemd.. blijf je wel op de .nl site, of redirect je naar een andere locatie?

[...]

blijft een mooie fiets, en misschien ook nog wel belangrijk in deze klasse, niet "too much". ik denk dat de meeste potentiele kopers die < 2k willen uitgeven aan een capabele hardtail, niet op zoek zijn naar een full blown enduro hardtail.

enige puntje van kritiek is de gekke achternaaf 141 boost QR.. lastig als je een keer andere wielen wilt, of de fiets op een direct drive trainer wilt zetten
Ja waarom Trek toch in godsnaam vasthoud aan die 141 snapt niemand. Maar ja, je hebt op dit moment ook geen zee aan keuzes dus dan moet je dit misschien voor lief nemen. Is natuurlijk ook niet direct een ramp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Klitse schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:04:
[...]

Ja waarom Trek toch in godsnaam vasthoud aan die 141 snapt niemand. Maar ja, je hebt op dit moment ook geen zee aan keuzes dus dan moet je dit misschien voor lief nemen. Is natuurlijk ook niet direct een ramp.
ja, is zeker waar, de fiets waar -alles- aan klopt vinden is op dit moment eigenljk niet mogelijk, maar dit zijn juist de dingen die achteraf voor verassingen kunnen zorgen. Dus ben je nu van plan deze fiets te kopen zonder een wielupgrade in de planning, dan zou ik em inderdaad hier niet op afschrijven.
heb je al in de planning om een mooi custom setje te (laten) maken met fancy naven, of moet de fiets op de indoor trainer, dan is het simpelweg geen optie.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:04

Sherlock

No Shit

woops

[ Voor 97% gewijzigd door Sherlock op 18-01-2022 11:20 . Reden: Ik las verkeerd ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Oud frame, nieuwe duurdere Roscoes zijn 'gewoon' boost (en nog veel duurder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Oud frame, nieuwe duurdere Roscoes zijn 'gewoon' boost (en nog veel duurder)
Ik zie het. Gelukkig maar. In elk geval 1 rare maat de deur uit. Maar inderdaad, de nieuwe roscoe 8 is wel gelijk 600 euro duurder.

[ Voor 69% gewijzigd door Klitse op 18-01-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Klitse schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Ik zie het. Gelukkig maar. In elk geval 1 rare maat de deur uit. Maar inderdaad, de nieuwe roscoe 8 is wel gelijk 600 euro duurder.
Het mooie is dat de Roscoe 8 van 1700 ook niet echt zwakke punten heeft, afgezien van die rare maar niet slechte (neem ik aan) naaf. Remmen bijvoorbeeld geen MT200 of 400 maar MT500 met MT501 hendel. NX schakelwerk, een Rock Shox 35 Gold in plaats van Silver of lager model enzovoort.

Edit: is alleen wel zwaar met 14,36 kg :o

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 18-01-2022 11:44 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JT schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Het mooie is dat de Roscoe 8 van 1700 ook niet echt zwakke punten heeft, afgezien van die rare maar niet slechte (neem ik aan) naaf. Remmen bijvoorbeeld geen MT200 of 400 maar MT500 met MT501 hendel. NX schakelwerk, een Rock Shox 35 Gold in plaats van Silver of lager model enzovoort.

Edit: is alleen wel zwaar met 14,36 kg :o
Geometrie is imho nogal ouderwets, maar goed hangt ook af van wat je wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GoldenSample schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Geometrie is imho nogal ouderwets, maar goed hangt ook af van wat je wilt doen.
Ja, gebrek aan keuze momenteel....idealiter koop ik een Big.Trail. Liefst een 600, maar anders neem ik een 500 in overweging, die onderdelen zijn best ok en dan heb je wat progressievere geo.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Daan_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:53:
[...]

Goed om te weten. Houdt zelf zo nu en dan site in de gaten voor de Spectral ON.
Welke Spectral ON en welke maat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Holk schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:23:
[...]

Welke Spectral ON en welke maat?
Ben aan het kijken naar de CF9 maat M, maar alle maten staan op " Binnenkort " Heb gelukkig geen haast. Geeft mij ook even de tijd om na te denken, over hoe ik deze fiets wil gaan aanpassen (remmen omwisselen met de Neuro. En opzoek naar leuke aanbieding voor een axs derailleur/dropper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hmmmmm, schijnbaar is die Rock Shox 35 Gold niet zo geweldig :P
https://www.mtbr.com/thre...%93-whats-inside.1142709/

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Ik zou ook absoluut de Marzocchi Bomber Z2 uit de Merida Big Trail 600 prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Even een gevorderde mtb soigneervraag.
Ik heb een bms twostroke al two in mat zwart/'Orange flake'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSWe6pehkaBOz-m4D6B0oozNgWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/buuR9aJg7MHVbel79KC0WhWF.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil mijn wahoo bolt v2 graag wrappen (warp my bike, goede ervaringen mee) in dezelfde oranje kleur. Nu heb ik van Bmc de volgende info ontvangen:
Hello Daan

The color code that is closest to orange on your Twostroke is: YS 2309-5
De wrap my bike DIY kit werkt met RGB kleuren (https://wrapmybike.shop/product/wahoo-skins-design-your-own/).

Hoe kom ik nu aan de dichtstbijzijnde kleur oranje? Iemand tips?

Meh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-05 22:13
@JT Ik weet niet wat je nu hebt, maar als het voornamelijk om balhoofdshoek gaat dan kun je ook angleset headset overwegen. Dan kun je wellicht even de tekorten afwachten en huidige fiets optimaliseren in tussenliggende tijd.

BV van: https://www.workscomponents.co.uk/

En als dat niet compatibel is met huidige fiets dan kun je er rekening mee houden met zoeken, dat je nieuwe fiets zoekt die angle-set kan hebben.

https://bikemarkt.mtb-news.de/ : hier maken ook veel kleinere winkels reclame met hun voorraad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Vanmorgen bericht van Canyon gekregen, mijn Grand Canyon 8 wordt nu verwacht tussen 24 januari en 4 februari.

(oorspronkelijk stond hij gepland voor de laatste week van februari)
Niet normaal zo snel!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcYDtvczVNrnR1lwCjIHE-GSO8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqWpZHvM3DzIJ3EVhq9jvUen.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ko.Kane schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:59:
@JT Ik weet niet wat je nu hebt, maar als het voornamelijk om balhoofdshoek gaat dan kun je ook angleset headset overwegen. Dan kun je wellicht even de tekorten afwachten en huidige fiets optimaliseren in tussenliggende tijd.

BV van: https://www.workscomponents.co.uk/

En als dat niet compatibel is met huidige fiets dan kun je er rekening mee houden met zoeken, dat je nieuwe fiets zoekt die angle-set kan hebben.

https://bikemarkt.mtb-news.de/ : hier maken ook veel kleinere winkels reclame met hun voorraad.
Lagere BB en langere reach zijn ook wel relaxt, goede hoek voor de seatpost. Mijn mtb is een Ghost uit 2005, daar steek ik liever geen geld meer in :P Wat doet dat precies? Die doe je in de buis waar je vork en stuur door gaan en forceren een iets grotere hoek?

Ik zal eens kijken op die website, tnx.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
dano_nl schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:50:

[Afbeelding]

Ik wil mijn wahoo bolt v2 graag wrappen (warp my bike, goede ervaringen mee) in dezelfde oranje kleur. Nu heb ik van Bmc de volgende info ontvangen:

[...]

De wrap my bike DIY kit werkt met RGB kleuren (https://wrapmybike.shop/product/wahoo-skins-design-your-own/).

hmm, kom niet zoveel tegen.. lijkt echt een custom kleur code van een verf fabrikant te zijn..
https://community.adobe.c...e-converter/td-p/10478937
https://www.y-s-paint.com.tw/page/product/p03.aspx?ckind=59

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Snel, uitpakken en pics! :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:41
Jeeeeh een Canyon 8 ik heb hem zelf ook >:)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:10
[...]

Inderdaad, de 2021 X-Caliber (in elk geval 7) heeft dat ook zie ik. Dat is waardeloos kan ik uit ervaring zeggen. Mijn vorige fiets, een Orbea Alma H50, had dat ook. Na een probleem met mijn achternaaf moest deze vervangen worden maar mijn LBS kon nergens in Europa(!) een passende naaf vinden (welke niet duurder was dan een compleet wiel). Uiteindelijk is hij na veel telefoontjes zonder resultaat terug gebeld door Shimano Europe die er toch nog één ergens in een verloren hoekje hadden liggen kennelijk. De LBS begon tegen mij al over het frame verwarmen en voorzichtig naar buiten buigen, dan heb ik toch liever een nieuw passend naafje.

Voor mij in elk geval nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
en nou heel snel uitpakken!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

JT schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Snel, uitpakken en pics! :+
Jaaaa, maar ik ben eigenlijk aan het werk :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Sherlock schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Werk je straks maar een half uur langer door, je kinderen en vrouw zijn er voorlopig nog wel :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
JT schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Lagere BB en langere reach zijn ook wel relaxt, goede hoek voor de seatpost. Mijn mtb is een Ghost uit 2005, daar steek ik liever geen geld meer in :P Wat doet dat precies? Die doe je in de buis waar je vork en stuur door gaan en forceren een iets grotere hoek?

Ik zal eens kijken op die website, tnx.
met een angleset steek je de vorkbuis in een andere hoek door je balhoofd buis.
Bij mijn spark zit er standaard een angle set in, ze weten het mooi te verkopen, maar uiteindelijk kunnen ze er goedkoper zelf 2 type fietsen (de RC, xc versie en de 900, trail versie) met hetzelfde frame uitbrengen
[Video: https://assets.scott-sports.com/pages/spark-rc/videos/spark-rc_a65-adjustable_headset_cups_960x540.webm]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:12
Tja, dat is inderdaad een notering voor een lakkleur van de fabrikant.
Ik zie op die website alleen HEX notering (#cijfercijfer-letterletterletterletter)?

Anders gewoon een RAL waaier bestellen, en dan omzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 08:00

[Afbeelding]

[...]

Een stock foto pakken van BMC en dan de color picker van Paint gebruiken? Of is dat te kort door de bocht en/of teveel afwijkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Sherlock schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Niks mee te maken:
Prulleman schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:59:
ik heb helemaal geen tijd, moet nog werken en daarna gelijk door kerstavond met de familie, maar de doos moest uitgepakt worden!!
[Afbeelding]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:30
Is het toevallig maat L?
Dan biedt ik mijn service wel aan om 'm te komen uitpakken. Gaat wel makkelijker als ik 'm even meeneem.
Je krijgt 'm heus terug als je klaar bent met werken. Heus waar!

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Prulleman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:32:
[...]

met een angleset steek je de vorkbuis in een andere hoek door je balhoofd buis.
Bij mijn spark zit er standaard een angle set in, ze weten het mooi te verkopen, maar uiteindelijk kunnen ze er goedkoper zelf 2 type fietsen (de RC, xc versie en de 900, trail versie) met hetzelfde frame uitbrengen
[Video]
Ah ja, je verwoord het iets handiger :+
Canard schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Een stock foto pakken van BMC en dan de color picker van Paint gebruiken? Of is dat te kort door de bocht en/of teveel afwijkend?
Dat kan te kort door de bocht zijn ja :P Je gaat er vanuit dat een camera kleuren perfect kopieert naar digitaal formaat, dat de camera zelf geen nabewerking doet en dat er geen persoon nabewerking heeft gedaan ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. En toch ga ik sterk zijn. Denk ik. Hoop ik. Misschien.
Flix20 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Is het toevallig maat L?
Dan biedt ik mijn service wel aan om 'm te komen uitpakken. Gaat wel makkelijker als ik 'm even meeneem.
Je krijgt 'm heus terug als je klaar bent met werken. Heus waar!
Dan ben ik blij dat het maat M is ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Sherlock op 18-01-2022 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-05 22:13
JT schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Ah ja, je verwoord het iets handiger :+
Op die oude Ghost heeft het waarschijnlijk weinig zin meer om nog in te investeren.

Waar je rekening mee moet houden met anglesets is: Afhankelijk van diameter headtube en hoeveel graden je wil verandert het je stack ook iets, als de lagers onder of boven de headtube komen te liggen. En je reach wordt iets korter: Bovenste lager komt iets van 5-10mm dichter bij je*, ook weer afhankelijk vd hoek van de set en hoogte van je headtube.

Maar dat is vaak niet nadelig en wel mooie methode om fiets van paar jaar oud, net even wat moderner te maken, of meer afdaling gericht te maken.

Dit werkt alleen met EC en ZS headsets, niet met IS. Bij IS ligt de lager in het frame en is er geen cup om uit te wisselen.

*edit: of van je af: je kan namelijk ook angle-sets gebruiken om de balhoofd hoek steiler te maken...

[ Voor 15% gewijzigd door Ko.Kane op 18-01-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:41
Sherlock schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. En toch ga ik sterk zijn. Denk ik. Hoop ik. Misschien.

[...]

Dan ben ik blij dat het maat M is ;)
Dat is dan weer misschien mijn maat... en wij wonen volgens mij in de zelfde regio.. O-)

Maar mooi man, dat zal lastig zijn om je nu te focussen op je werk als je weet dat het speelgoed klaar staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:50

[Afbeelding]

[...]

Geinige vraag, ik zou dat echt nóóit doen ;). Wel een heel toffe fiets! Ik ben een beetje aan het orienteren op een nieuwe, maar zou me niets verbazen als ik ook op zoiets uit kom.

Ik heb het idee dat het een kleurcode is van deze club: https://www.y-s-paint.com.tw/, maar daar kan ik het nummer niet echt terugvinden. Misschien even doorvragen of ze een RAL kleurcode hebben? Of een andere wat meer internationale standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

L0we schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Geinige vraag, ik zou dat echt nóóit doen ;). Wel een heel toffe fiets! Ik ben een beetje aan het orienteren op een nieuwe, maar zou me niets verbazen als ik ook op zoiets uit kom.

Ik heb het idee dat het een kleurcode is van deze club: https://www.y-s-paint.com.tw/, maar daar kan ik het nummer niet echt terugvinden. Misschien even doorvragen of ze een RAL kleurcode hebben? Of een andere wat meer internationale standaard?
Ja ik was ook al flink wat sites tegengekomen maar nog niets om het in te zetten, ikhad bmc nog eens gemaild maar ze hadden alleen deze. Ik zoek door!

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:45

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

dano_nl schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:48:
[...]

Ja ik was ook al flink wat sites tegengekomen maar nog niets om het in te zetten, ikhad bmc nog eens gemaild maar ze hadden alleen deze. Ik zoek door!
Je zou ook ‘ns bij een spuiterij kunnen vragen.
Ik moest ooit voor een mountainbike een lakstift hebben, maar wist natuurlijk geen kleurnummer. De fiets was custom gespoten , dus ergens opvragen ging ook niet meer.
Ze hebben toen de kleur gemeten en kwamen op Porsche lila paars. Ik zag geen verschil met de lakstift die ze vervolgens gemengd hadden.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:57
@dano_nl Ik heb voor de gravelbike, waar alleen een Pantone kleurnummer voor was, bij de verfspecialist diverse kleurwaaiers er bij gehad totdat iets er op leek.
Maar als dat logo het enige is wat ook oranje is zou ik gewoon een mooie oranje of anders met RAL waaier iets er bij zoeken. Dat zit er ver genoeg van af dat een kleine tint verschil niet echt op gaat vallen. Ik heb op de Bianchi Yeti turquoise stickers op de naven en velgen en zelfs dat valt niet super erg op.

Flickr - Strava

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Zo, met de wilskracht als van een Tibetaanse monnik heb ik gisteren gewerkt tot 16.00u en ben ik daarna lekker gaan spelen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXRrYtkA5qJgweJjToOrDjLkZSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zDT6Pp7s9FNMONuaLGvz3Zx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEVeU-Rj9UClMOlrNeFCvUgK_e8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEZxjHJyRQYtYw6qeW7rIThu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2lnvFQAoU6rPurtP5T6hJZrFbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DUTk8tdswRRgVHjuoMbTqar.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iu0nVl2m7jAQaJsgNZmmiPe-Ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6HL1i8n0i8MjhCp7W18GdenL.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels zit de XT shifter er op en is al het beschermende plastic er af. Vrijdagochtend ga ik hem voor het eerst uitlaten :*)

Op de to-do lijst voor de korte termijn:
- pedalen overzetten van mijn andere fiets
- Garmin mount overzetten van mijn andere fiets
- bidonhouders (nieuw; zwart of brandweerrood zoals de stickers?)
- pompje (nieuw)
- iets om een binnenband in mee te nemen
- fender voorvork (zwart of brandweerrood?)

Op de to-do lijst voor de iets langere termijn:
- Nieuwe handvatten (zelfde kleur/accent als de bidonhouders)
- Tubeless maken

Ik ben een echte twijfelkont en op dit moment twijfel ik zeer aan hoe ik 'alles' mee wil nemen. Ik heb een toptube tasje op mijn Cube, maar dat vind ik toch niet zo fraai. Een zadeltasje icm met een dropper ben ik ook niet zo gecharmeerd van, dus blijft er een keuze tussen alles op het frame of een goede rugzak.
En dan heb je met 'alles op het frame' ook nog eens 1001 mogelijkheden, dus ik ben er nog wel even zoet mee! Maar ja, luxeproblemen zijn over het algemeen de leuke problemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Sherlock schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:40:

Ik ben een echte twijfelkont en op dit moment twijfel ik zeer aan hoe ik 'alles' mee wil nemen. Ik heb een toptube tasje op mijn Cube, maar dat vind ik toch niet zo fraai. Een zadeltasje icm met een dropper ben ik ook niet zo gecharmeerd van, dus blijft er een keuze tussen alles op het frame of een goede rugzak.
En dan heb je met 'alles op het frame' ook nog eens 1001 mogelijkheden, dus ik ben er nog wel even zoet mee! Maar ja, luxeproblemen zijn over het algemeen de leuke problemen :)
Mooie fiets! Gefeliciteerd!

Ik heb een gereedschapbidon in de verticale bidonhouder. Daar zitten dus de spulletjes in. Als ik in de zomer of bij langere tochten, meer drinken mee wil, neem ik 2 bidons mee en dan doe ik de spullen in mijn achterzakken of neem ik een camelbak mee.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Galois schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:46:
[...]

Mooie fiets! Gefeliciteerd!

Ik heb een gereedschapbidon in de verticale bidonhouder. Daar zitten dus de spulletjes in. Als ik in de zomer of bij langere tochten, meer drinken mee wil, neem ik 2 bidons mee en dan doe ik de spullen in mijn achterzakken of neem ik een camelbak mee.
Ik had ook een een gereedschapsbidon, maar de biba van de MTB past daar toch niet zo lekker in. Of heb ik een verkeerde (dikke/goedkope) biba geprobeerd?

edit;
wel de leukste optie overigens; gewoon allebei doen!

[ Voor 5% gewijzigd door Sherlock op 19-01-2022 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Sherlock schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:47:
[...]

Ik had ook een een gereedschapsbidon, maar de biba van de MTB past daar toch niet zo lekker in. Of heb ik een verkeerde (dikke/goedkope) biba geprobeerd?

edit;
wel de leukste optie overigens; gewoon allebei doen!
Ik rijd tubeless en heb geen biba mee... Neem van die pluggen mee.

Als ik langer wegga en toch voor de zekerheid een biba mee wil, doe ik 'm in een achterzakje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
@Sherlock Mooi ding man!

Ik heb zelf maar 1 plek voor een bidon op mijn fiets dus ik neem mijn spulletjes altijd los mee. Co2 patronen tape ik altijd aan mijn fiets met zwarte ducktape onder de achterkant van zadel. Kleine multitool, wat kabelbinders, spul om een tubeless band mee te repareren, bandenlichter en de Co2 pomp zelf zitten bij mij in the pack achter in mijn shirt. Ja dat is natuurlijk minder prettig als je valt, maar je moet ook niet vallen.. :+

Voordeel van deze constructie, als ik de racefiets pak heb ik het ook allemaal zo mee.

Rugzak vind ik echt niet fijn, ga ik alleen maar extra van zweten. Heb er wel eens over na zitten denken.

[ Voor 8% gewijzigd door R0y. op 19-01-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Galois schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Ik rijd tubeless en heb geen biba mee... Neem van die pluggen mee.

Als ik langer wegga en toch voor de zekerheid een biba mee wil, doe ik 'm in een achterzakje.
Dat staat wel op de lijst, maar voorlopig nog niet. Ik vind ze aan de grote kant om in je achterzak te steken, dan zou ik liever een goede rugzak meenemen.
R0y. schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:51:
@Sherlock Mooi ding man!

Ik heb zelf maar 1 plek voor een bidon op mijn fiets dus ik neem mijn spulletjes altijd los mee. Co2 patronen tape ik altijd aan mijn fiets met zwarte ducktape onder de achterkant van zadel. Kleine multitool, wat kabelbinders, spul om een tubeless band mee te repareren, bandenlichter en de Co2 pomp zelf zitten bij mij in the pack achter in mijn shirt. Ja dat is natuurlijk minder prettig als je valt, maar je moet ook niet vallen.. :+

Voordeel van deze constructie, als ik de racefiets pak heb ik het ook allemaal zo mee.

Rugzak vind ik echt niet fijn, ga ik alleen maar extra van zweten. Heb er wel eens over na zitten denken.
De racefiets heeft een eigen setje (daar zit wel een zadeltasje op) dus daar hoef ik nu niet over na te denken.

Ik zit toch wel verlekkerd te kijken naar de EDC van OneUp, maar €115 voor een multitool en een co2 patroon vind ik nog moeilijk te verantwoorden. En dan heb ik ook nog een pompje nodig en een plek voor de binnenband. (Ik weet dat de multitool vanOneUp in de pomp past en dat het totaal dan 'maar' €130 is).

Van mijn werk heb ik wat VVV cadeakaarten gekregen en als ik die bij OneUp in had kunnen leveren had ik het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Sherlock schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Dat staat wel op de lijst, maar voorlopig nog niet. Ik vind ze aan de grote kant om in je achterzak te steken, dan zou ik liever een goede rugzak meenemen.

[...]

De racefiets heeft een eigen setje (daar zit wel een zadeltasje op) dus daar hoef ik nu niet over na te denken.

Ik zit toch wel verlekkerd te kijken naar de EDC van OneUp, maar €115 voor een multitool en een co2 patroon vind ik nog moeilijk te verantwoorden. En dan heb ik ook nog een pompje nodig en een plek voor de binnenband. (Ik weet dat de multitool vanOneUp in de pomp past en dat het totaal dan 'maar' €130 is).

Van mijn werk heb ik wat VVV cadeakaarten gekregen en als ik die bij OneUp in had kunnen leveren had ik het gedaan.
Voorheen gebruikte ik straps van granite waarmee ik de binnenband aan het frame bevestigde. Ook eventueel een oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Ik fiets altijd met een hippack. Voor lange ritten gaat daar een drinkzak in, voor korte ritten alleen materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Mbt zadeltas, ik heb een tijd een Ortlieb Micro Two gebruikt. Deze klemt volledig op de rails van het zadel en kun je dus met een dropper gebruiken. Nu rij ik bijna standaard met een rugtas met waterzak (ik=kameel) en zit het zadeltasje op de racer (esthetisch mooier). Past een biba, partoon, houder, bandenlichters, multitool in

Als je voor rode accenten gaat, ook je tubeless ventielen in het rood kopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

R0y. schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Voorheen gebruikte ik straps van granite waarmee ik de binnenband aan het frame bevestigde. Ook eventueel een oplossing.
Ja zeker! Eigenlijk wil ik iets van een neopreen hoesje waar de binnenband dan in kan, als bescherming tegen zon/uv straling en andere zooi die slecht is voor een band.
Holk schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:03:
Mbt zadeltas, ik heb een tijd een Ortlieb Micro Two gebruikt. Deze klemt volledig op de rails van het zadel en kun je dus met een dropper gebruiken. Nu rij ik bijna standaard met een rugtas met waterzak (ik=kameel) en zit het zadeltasje op de racer (esthetisch mooier). Past een biba, partoon, houder, bandenlichters, multitool in

Ja, zo'n tasje wat puur aan de rail bevestigd wordt is ook een goede optie! Ik heb het zadel nog niet op perfecte hoogte gezet, maar ongeveer klopt het wel. Ik vermoed dat ik genoeg ruimte heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kt1QfwA2bHjD3RcA_IRw-7JSTLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgUPw0PGZRxGKGFnQITBdPve.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Sherlock op 19-01-2022 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Sherlock mooie fiets!! ben niet overtuigd van rode accenten, als je het bij 2 kleuren kan houden vind ik dat persoonlijk meestal mooier, maar wie weet! je kan beginnen met de bidonhouders als je die toch al hebt.

Spullen meenemen is ook heel persoonlijk, voor lokale ritjes van 1-2 uur pak ik de laatste 2 jaar eigenlijk gewoon 1 bidon + multitool in mijn achterzakje. Voor langere ritten of ritten verder van huis neem ik meestal de rugzak mee.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hoe doen jullie het eigenlijk met mobiele telefoons :? Gewoon in de zakken van je shirt? Zadeltasje? Houder? Wat anders? Ik heb graag dat die niet kapot gaat en voor mijn idee vallen alle opties dan eigenlijk al af...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
JT schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:14:
Hoe doen jullie het eigenlijk met mobiele telefoons :? Gewoon in de zakken van je shirt? Zadeltasje? Houder? Wat anders? Ik heb graag dat die niet kapot gaat en voor mijn idee vallen alle opties dan eigenlijk al af...
gewoon achterzakje van mijn shirt (liefst wel met rits, daar zoek ik nu wel shirts/jasjes op uit), of in de rugzak als ik die gebruik.

Niet teveel over nadenken.. bij een goede crash kan je ook je frame slopen, die kan je ook niet thuis laten.

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 19-01-2022 09:17 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Prulleman schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:14:
@Sherlock mooie fiets!! ben niet overtuigd van rode accenten, als je het bij 2 kleuren kan houden vind ik dat persoonlijk meestal mooier, maar wie weet! je kan beginnen met de bidonhouders als je die toch al hebt.

Spullen meenemen is ook heel persoonlijk, voor lokale ritjes van 1-2 uur pak ik de laatste 2 jaar eigenlijk gewoon 1 bidon + multitool in mijn achterzakje. Voor langere ritten of ritten verder van huis neem ik meestal de rugzak mee.
Ja, ook over de kleur twijfel ik nog :D Ik vind het zwart mooier staan, maar dan is het toch een beetje een saaie fiets. Maakt alles wel veel makkelijker, want elke bidonhouder is in het zwart verkrijgbaar en en heel veel zijn niet in het rood verkrijgbaar...
JT schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:14:
Op de racefiets en in de winter (als ik de klikpedalen op de MTB heb zitten) in mijn achterzakje van mijn shirt of jasje. Als ik straks weer in mijn baggy broek kan rijden dan zit hij daar in een zak. (Aan de achterkant van mijn dijbeen). Voordeel is dan dat je af en toe eens een foto kan maken, dat is zeker met tochtjes met het gezin wel leuk!

[ Voor 29% gewijzigd door Sherlock op 19-01-2022 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Prulleman schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:17:
[...]

gewoon achterzakje van mijn shirt, of in de rugzak als ik die gebruik.
Niet teveel over nadenken.. bij een goede crash kan je ook je frame slopen, die kan je ook niet thuis laten.
Ik hoop dat je niet wilt suggereren dat je frame net zo kwetsbaar is als een smartphone en net zo snel kapot gaat :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Sherlock schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:18:
[...]

Ja, ook over de kleur twijfel ik nog :D Ik vind het zwart mooier staan, maar dan is het toch een beetje een saaie fiets. Maakt alles wel veel makkelijker, want elke bidonhouder is in het zwart verkrijgbaar en en heel veel zijn niet in het rood verkrijgbaar...
Ik denk dat rood wel kan maar dat je het op meer plekken terug moet laten komen, dan klopt het wat meer. Ik vind het feit dat het op grijs lijkt wat saai maar voor een dergelijke kleur vind ik het op zich meevallen op jouw foto's ;) Ik zou alleen ook wel de behoefte hebben om meer kleur aan te brengen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
Voor de canyon spotters, ik zag in een mail van ze ook een link waarmee je alles op voorraad kan filteren, hier bv alle MTB's in maat M:
https://www.canyon.com/nl...ainbike&srule=recommended

filters zijn makkelijk aan te passen, bookmark van maken en regelmatig checken!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
JT schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:18:
[...]

Ik hoop dat je niet wilt suggereren dat je frame net zo kwetsbaar is als een smartphone en net zo snel kapot gaat :+
voor beide geld, je hoeft maar net verkeerd terecht te komen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[...]

Op de racefiets en in de winter (als ik de klikpedalen op de MTB heb zitten) in mijn achterzakje van mijn shirt of jasje. Als ik straks weer in mijn baggy broek kan rijden dan zit hij daar in een zak. (Aan de achterkant van mijn dijbeen). Voordeel is dan dat je af en toe eens een foto kan maken, dat is zeker met tochtjes met het gezin wel leuk!
Racefiets zou ik niet over hoeven te twijfelen maar als je gaat mountainbiken dan gaat het meestal iets ruiger dan op een racefiets :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

[...]

[...]

Als de fiets er saai uit ziet is toch niet zo probleem?. Als de ritten ermee maar niet saai zijn. :D

Persoonlijk fiets ik het liefst met mijn Camelbak chase vest (rugzak). Net genoeg ruimte voor wat spullen en fietspompje en 1,5 liter water. Telefoon in voor vakje. En al wat glijders gemaakt en telefoon geen krasje (tot nu toe afkloppen)

[ Voor 11% gewijzigd door Daan_ op 19-01-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:05
ik heb eigenlijk altijd mijn rugzak mee
met biba + toebehoren ( klein pompje bandenlichters plakspullen )
daar gaat ook mijn telefoon in. Als het warm is gooi ik wat water in de camelbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Holk schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:03:

Die Micro Two, was dat 0,5L (of 0,8L)? En paste daar ook een MTB biba in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Prulleman schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:21:
[...]

voor beide geld, je hoeft maar net verkeerd terecht te komen...
Ja klopt maar zo binair (het kan wel kapot/het kan niet kapot en als het wel kapot kan dan maakt de kwetsbaarheid niet uit en behandel ik het allemaal hetzelfde) reken ik niet.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Klitse schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:03:
Ik fiets altijd met een hippack. Voor lange ritten gaat daar een drinkzak in, voor korte ritten alleen materiaal.
Dat is ook wel een idee. Voor wandeltochten hebben we nog wel een compacte heuptas. Was altijd wel comfortabel. We hebben een aantal goede rugtassen maar een heuptas is nog comfortabeler.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Sherlock schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:23:
[...]

Die Micro Two, was dat 0,5L (of 0,8L)? En paste daar ook een MTB biba in?
Ik krijg er een MTB biba in, een multitooltje, lichters, partoon met houder en wat klein grut zoals extra ventiel-kern, missing link. Is wel een beetje proppen maar het past. Is de kleinere versie, zal dan 0.5 L zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:45

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

[...]

Nadeel van het zoeken van rode accesoires lijkt mij dat de tint van de kleur nagenoeg nooit gelijk is aan die op het frame zit en dat zou mij storen. Daarbij zit die (sticker?) bovenop de buis.
Op de foto van de zijkant zie je die kleur niet eens. Dan hadden de letters van het Canyon logo die kleur moeten hebben.
Ik zou het zelf lekker rustig houden door te werken met zwarte accesoires die afsteken tegen het grijze frame.
En als je voor bijv. de handvaten wel kleur wilt zou je juist daar dan grijs van kunnen maken.
Accesoires als ventieldopjes o.i.d zouden dan bijv. in zilver kunnen (past ook bij onderdelen als casette en remschijven).

[ Voor 6% gewijzigd door magic_nl op 19-01-2022 10:46 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:03

MJV

Sherlock schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Tip: Schwalbe Ultra (Extra?) Lite/Light binnenbanden. ZIjn 50% kleiner dan normale/goedkope binnenbanden, maar voor een noodgeval prima. 26" variant pakken scheelt nog een paar procentjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik mis nog wel 1 optie tussen het lijstje (of ik kijk er overheen..), een frametas. One up tool in de steerer en alle andere meuk in de frametas. Voor langere ritten heb ik een grotere beschikbaar. Op de foto is een kleintje voor de essentiële items.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0k8w6DqOUxIkL8qcpYKnoYJk4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6HAaffii4Z5W5sdG4gHcIPSt.jpg?f=fotoalbum_large

Oh, en er is niks mis met rode accenten hoor, gewoon doen. :9

[ Voor 13% gewijzigd door drBunhead op 19-01-2022 11:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:12
Beetje door de modder banjeren en alles heeft dezelfde rustgevende aardetinten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Zojuist met wat vertraging de XT shifter besteld. Hopelijk zijn de routes hier snel weer een beetje toegankelijk, het was afgelopen weekend zo'n blubberzooi.

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 19-01-2022 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:56
Zag op de foto's dat ze hard aan het werk zijn aan de trails op de UHR, straks ook te doen op je stadsfiets.

Top dat ze het doen, maar een beetje uitdaging is leuk, bijvoorbeeld de Marmottenbak bij Amerongen, ding was top en nu zijn alle wortels weg :|

[ Voor 52% gewijzigd door joint_me op 19-01-2022 12:59 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

joint_me schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:56:
Zag op de foto's dat ze hard aan het werk zijn aan de trails op de UHR, straks ook te doen op je stadsfiets.

Top dat ze het doen, maar een beetje uitdaging is leuk, bijvoorbeeld de Marmottenbak bij Amerongen, ding was top en nu zijn alle wortels weg :|
Ja, eens hoor! Die onderhoudsploegen zijn echt top, maar een keurig nette aangeharkte MTB-baan hoeft nou ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Geef het een weekend of 3 en de remkuilen zijn wel weer terug, daar kun je als crew heel weinig aan doen. Wortels weghalen is wel zonde, niet alleen voor de bomen
Pagina: 1 ... 177 ... 279 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic