Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 176 ... 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05
https://www.cube.eu/nl/20...150-c62-sl-29-actionteam/

er is ook een grotemensenvariant, wel een stukkie duurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Heb ivm tijdgebrek niet het volledige drieluik gereden dus dat plekje niet langsgekomen maar het lag er inderdaad lekker bij!

Jammer genoeg deed mijn Garmin GPS niets dus is de afstand niet opgeslagen (alleen de tijd..). Vanavond even uitvogelen hoe ik de rit toch goed in Strava krijg om mijn doelstelling van 3.500 km dit jaar wel goed in beeld te houden d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-05 17:46

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik ben op duitse marktplaats aan het kijken...Canyon Neuron CF9 van September 2021 voor 3200 euro, wel in Trier maarja over die Deutsche autobahn ben ik er zo...dus meteen maar ff mijn beste duitse beentje voorgezet und ein message geschikt! hoop niet dat hij NEIN NEIN NEIN zegt.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-05 07:18
In de recente natte omstandigheden (en na 3000+ km) merk ik dat mijn af-fabriek Maxxis Ikon banden steeds meer te wensen overlaten qua grip. Ik ben dus opzoek naar een andere set. Op internet staan voldoende ervaringen en gegevens. Echter zijn sommige modellen die ik tegenkomen alleen verkrijgbaar in de maat 2.25. Er ligt op dit moment een 2.20 brede band op. Hoeveel breder is zo'n band in de praktijk? 0,05 inch=1,27 mm extra, of denk ik te simpel? En gaat dat passen in mijn frame? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHMKQvBBh0t2YrQDuOQTFEMJAyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHYxZm3LpOQHs8MHiY15oGYh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op papier is 0.05 inch inderdaad 1,27 mm en zou dat geen probleem moeten zijn, maar houd er rekening mee dat verschillende fabrikanten er verschillende meetmethoden op nahouden. De één meet het breedste punt van de band, de ander pakt de zijwang waardoor een trailband met forse noppen ineens een stuk krapper in het frame valt. Dan is het ook nog eens de vraag op welke velg ze het hebben opgemeten.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-05 22:13
Paul! schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:10:
In de recente natte omstandigheden (en na 3000+ km) merk ik dat mijn af-fabriek Maxxis Ikon banden steeds meer te wensen overlaten qua grip. Ik ben dus opzoek naar een andere set. Op internet staan voldoende ervaringen en gegevens. Echter zijn sommige modellen die ik tegenkomen alleen verkrijgbaar in de maat 2.25. Er ligt op dit moment een 2.20 brede band op. Hoeveel breder is zo'n band in de praktijk? 0,05 inch=1,27 mm extra, of denk ik te simpel? En gaat dat passen in mijn frame? [Afbeelding]
Demo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:16:
Op papier is 0.05 inch inderdaad 1,27 mm en zou dat geen probleem moeten zijn, maar houd er rekening mee dat verschillende fabrikanten er verschillende meetmethoden op nahouden. De één meet het breedste punt van de band, de ander pakt de zijwang waardoor een trailband met forse noppen ineens een stuk krapper in het frame valt. Dan is het ook nog eens de vraag op welke velg ze het hebben opgemeten.
Daar heb je Duitsers voor, die meten alles, en dan ook nog vs velg breedte: http://www.reifenbreiten-datenbank.de/reifen.html :o 8)7

En als mensen toch al naar DE willen rijden: ik heb nog een DH fiets te koop binnenkort in Oostenrijk...pick up only :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Klitse schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:36:
[...]

Prachtige fiets. Lijkt een beetje op mijn Full Moxie. Waar ga je hem uitlaten?
De Moxie stond ook op het lijstje :) , Stanton ook (eeuwig spijt dat ik die niet voor de brexit heb gekocht..)
Mook en de bekende bikeparks om ons heen voornamelijk

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
DrumandBass schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:12:
[...]

De Moxie stond ook op het lijstje :) , Stanton ook (eeuwig spijt dat ik die niet voor de brexit heb gekocht..)
Mook en de bekende bikeparks om ons heen voornamelijk
Ja die Brexit is echt balen. Ik heb een paar euro meer betaald voor de Moxie dan voor de Brexit. Maar het is niet anders, dit moest 'm worden.
Mook is mooi als het dichtbij is. En als dat dichtbij is dan is het Reichswald ook dichtbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:10

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Klitse schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Ja die Brexit is echt balen. Ik heb een paar euro meer betaald voor de Moxie dan voor de Brexit. Maar het is niet anders, dit moest 'm worden.
Mook is mooi als het dichtbij is. En als dat dichtbij is dan is het Reichswald ook dichtbij ;)
En daar ken ik nog wel stukje waar je met je Moxie los kunt gaan. Stuk wat wij laatste keer niet gedaan hebben. Iets met step-up en table en de kommetjes op steile stukjes… Die waren laatste keer niet zo verstandig om te doen… gezien het weer. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Daan_ op 16-01-2022 19:41 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Daan_ schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:43:
[...]

En daar ken ik nog wel stukje waar je met je Moxie los kunt gaan. Stuk wat wij laatste keer niet gedaan hebben. Iets met step-up en table en de kommetjes op steile stukjes… Die waren laatste keer niet zo verstandig om te doen… gezien het weer. ;)

Zelf aan kijken naar een e-mtb voor erbij. Zijn van die dagen dat mijn lichaam niet mee wil werken. En toch lekker wil crossen. Aan het oriënteren voor een Spectral ON CF. Wat ik zo lees leuke fiets om mee te spelen. Helaas nog niet beschikbaar om te bestelen.
Nou, dan moeten we die als het weer eens een beetje droog is maar eens gaan doen. Step-ups en Tables hou ik wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:25
Ik heb mijn MTB weer terug (nouja deels :P ). Het frame is onder garantie vervangen. Nu heb ik het probleem dat het vervangende frame glossy blauw met zilver gespoten is en mijn vorige frame zwart met rood. De voorvork heeft dan ook rode accenten. Is het mogelijk om vervangende decals te krijgen? Het betreft een Suntour Axon vork. Ik kan online dit type zo niet vinden, dus als iemand een adresje heeft hou ik mij aanbevolen. Anders maar stickerloos door het leven :)

Frame wat ik nu heb is een 2020 boost frame, dus heb ook een ander achterwiel gekregen. Denk de Mavic Crossmax set maar verkopen dan en originele voorwiel weer terugplaatsen (achterwiel was kapot).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Geen idee of dit dezelfde decals zijn, maar het is in ieder geval voor een SR Suntour Axon:

https://www.bkstickers.com/product/sr-suntour-axon-werx-34-eq-2021-black-fork-decals-kit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 17:45

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

NoepZor schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:23:
Ik heb mijn MTB weer terug (nouja deels :P ). Het frame is onder garantie vervangen. Nu heb ik het probleem dat het vervangende frame glossy blauw met zilver gespoten is en mijn vorige frame zwart met rood. De voorvork heeft dan ook rode accenten. Is het mogelijk om vervangende decals te krijgen? Het betreft een Suntour Axon vork. Ik kan online dit type zo niet vinden, dus als iemand een adresje heeft hou ik mij aanbevolen. Anders maar stickerloos door het leven :)

Frame wat ik nu heb is een 2020 boost frame, dus heb ook een ander achterwiel gekregen. Denk de Mavic Crossmax set maar verkopen dan en originele voorwiel weer terugplaatsen (achterwiel was kapot).
https://www.bkstickers.co...21-black-fork-decals-kit/

En anders misschien wat algemener via Ali
https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch

[ Voor 14% gewijzigd door magic_nl op 14-01-2022 14:41 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Klitse schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:02:
[...]

Nou, dan moeten we die als het weer eens een beetje droog is maar eens gaan doen. Step-ups en Tables hou ik wel van.
d:)b Hieronder van soorten van stepup. Je kunt er ook met leuke drop in. Daarachter ligt nog tafeltje…. ;-)
Zodra het kan, maar eens samen wat plannen om het daar onveilig te maken O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dt83ZHD_u9iX67MkhFGnTjSrwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pna6EJgBY7t5vQDfIW1AOzeh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 14-01-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:12

ik had er uiteindelijk voor gekozen om mijn lefty zonder stickers verder te rijden .. had met wat moeite via Cannondale nog wel zilveren decals gekregen (oorspronkelijke frame en vork was zwart met groene letters/stickers, garantie frame zwart met rood).

Hier is ook veel te vinden
https://www.slikgraphics.com/

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb op mijn vork de rode accenten uit de stickers gesneden. Dus als het bij jou stickers zijn kun je dat ook proberen. Dat is minder 'naakt' dan zonder stickers, maar toch beter passend bij je nieuwe frame.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:54
Gewetensvraag;
XT drivetrain met M1900 wielen en alu frame
Of
SLX drivetrain met XM1700 wielen met carbon frame
Is de laatste optie 300 euro meer waard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:38
@Holk Vind je 1 van de 2 mooier als de andere?

Of die laatste optie voor -jou- het waard is is de vraag. Als je economisch zou rekenen waarschijnlijk wel. En net als altijd, het is makkelijker een drivetrain of wielen te upgraden dan dat je een frame upgrade. Met SLX is ook niets mis waar je een "beter" frame krijgt en een betere wielset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Een upgrade naar een XT shifter voor 5 tientjes en je drivetrain is helemaal vergelijkbaar, de rest komt wel als het versleten is.. qua wielen.. even heel snel gekeken, maar die xm1700 kan je best wel ven mee doen, die andere zouden bij mij eerder op de lijst om te upgraden komen..

Ik zou de 2e doen:)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Holk schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:10:
Gewetensvraag;
XT drivetrain met M1900 wielen en alu frame
Of
SLX drivetrain met XM1700 wielen met carbon frame
Is de laatste optie 300 euro meer waard
7 of CF8? 😜

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Precies. Heb de afgelopen dagen heel veel gelezen en ‘onderzoek gedaan’ ;). Kona Hei Hei, Trek Top Fuel 7, Giant Trance 29 2, Occam, Spark 960. Maar Canyon Neuron is meer bang for your buck.

Nadeel is dan de 170mm cranks maar is te overzien en te vervangen. Reach inclusief stem bij een XL is gelijk aan een Trail L en die past prima. Dus qua fiets kwam ik terug uit bij de Neuron, een XL. Budget past wel, want dan kan m’n Cube as is op marktplaats en dan verwacht ik binnen gesteld budget te blijven.

Als ik dan de Alu 7 en de CF 8 vergelijk valt de XT vs SLX op, maar remmen zijn gelijk (belangrijk!) Ken de SLX niet maar als dat gelijk is aan een GX drivetrain moet dat goed komen. Dempers gelijk, alleen de wielen zijn wel beter op de CF en carbon frame en nieuwe type link. Per maart weer beschikbaar dus ook nog redelijk te doen mbt wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Holk schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:23:
[...]

Precies. Heb de afgelopen dagen heel veel gelezen en ‘onderzoek gedaan’ ;). Kona Hei Hei, Trek Top Fuel 7, Giant Trance 29 2, Occam, Spark 960. Maar Canyon Neuron is meer bang for your buck.

Nadeel is dan de 170mm cranks maar is te overzien en te vervangen. Reach inclusief stem bij een XL is gelijk aan een Trail L en die past prima. Dus qua fiets kwam ik terug uit bij de Neuron, een XL. Budget past wel, want dan kan m’n Cube as is op marktplaats en dan verwacht ik binnen gesteld budget te blijven.

Als ik dan de Alu 7 en de CF 8 vergelijk valt de XT vs SLX op, maar remmen zijn gelijk (belangrijk!) Ken de SLX niet maar als dat gelijk is aan een GX drivetrain moet dat goed komen. Dempers gelijk, alleen de wielen zijn wel beter op de CF en carbon frame en nieuwe type link. Per maart weer beschikbaar dus ook nog redelijk te doen mbt wachten
Ik had het verschil in velgen nog niet gezien, nu twijfel ik ook weer...duitse marktplaats is niets geworden dus wacht wel op een nieuwe.

Wat is het nadeel van 170mm cranks?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZanielGa
Holk schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:23:
[...]

Maar! De Neuron CF SLX LTD is Roze en heeft AXS. Veel beter als dat kan het niet worden. Mijn stem zit op die.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
@Holk ik denk oprecht dat je het verschil tussen een volledige xt drivetrain tegenover een slx met XT shifter niet merkt

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
ZanielGa schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Maar! De Neuron CF SLX LTD is Roze en heeft AXS. Veel beter als dat kan het niet worden. Mijn stem zit op die.
Alles voorbij de 3K gaat het niet worden

Tenzij je m’n Lux wilt kopen, komt er wat geld vrij (en dan nog zou ik dan de 9 SL kopen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
Holk schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Alles voorbij de 3K gaat het niet worden

Tenzij je m’n Lux wilt kopen, komt er wat geld vrij (en dan nog zou ik dan de 9 SL kopen)
Nah, heb al 1 Fully die ik bijna niet gebruik. Hoef er geen 2e bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@Holk was je al uit de maat? De blauwe CF 8 is namelijk gewoon te bestellen in maat XL... :X

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

@Holk die blauwe is ook nog de vetste! Als M of L leverbaar waren had ik het wel geweten! Lucky bastard :+ (Canyon zegt dat ik M moet hebben met 1.80m en 90cm binnenbeen lengte, maar vertrouw het niet helemaal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Iew, kleur…

Ik twijfel er nog over want het is wel HEEL ERG IN YOUR FACE BLAUW! De XL heeft een reach inclusief stem die gelijk is als een Lux Trail L (540mm), eventueel een kortere stem is mogelijk. Die maat past wel qua maatvoering en vergelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Holk schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:08:
Iew, kleur…

Ik twijfel er nog over want het is wel HEEL ERG IN YOUR FACE BLAUW! De XL heeft een reach inclusief stem die gelijk is als een Lux Trail L (540mm), eventueel een kortere stem is mogelijk. Die maat past wel qua maatvoering en vergelijk
Ja een MTB hoort een beetje schreeuwerig te zijn toch! :+ nee snap dat het je smaak moet zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Nutterd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Ja een MTB hoort een beetje schreeuwerig te zijn toch! :+ nee snap dat het je smaak moet zijn...
Is toch ook mooi 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJh4hJ6bhA4CEmuyWW7wMQqoqCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRAsHXfoDdTp02JdGqSndm0Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ja ook zeker mooi! :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ik zou het wel weten! Die blauwe is echt wel mooi!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:27:
Ik zou het wel weten! Die blauwe is echt wel mooi!
Ook sneller! Of was dat met rood? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
Gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak. Anders zou iedereen op zo'n saaie Canyon rijden. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Nutterd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Ook sneller! Of was dat met rood? :9
Nee.. alleen rood is sneller 8)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

ZanielGa schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:33:
Gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak. Anders zou iedereen op zo'n saaie Canyon rijden. :+
Canyon is ook niet mijn merk en een racefiets van Canyon zou ik niet gauw kiezen omdat ik die fiets belangrijker vind/hem in de woonkamer wil :+ maar tis wel bang for buck als ik kijk naar andere merken...en met 3 fietsen + nog andere hobby's moet je daar soms (helaas) naar kijken...als ik de staatsloterij win (of jij wil sponsoren ;) ) koop ik wel iets anders :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
Nutterd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:38:
[...]

Canyon is ook niet mijn merk en een racefiets van Canyon zou ik niet gauw kiezen omdat ik die fiets belangrijker vind/hem in de woonkamer wil :+ maar tis wel bang for buck als ik kijk naar andere merken...en met 3 fietsen + nog andere hobby's moet je daar soms (helaas) naar kijken...als ik de staatsloterij win (of jij wil sponsoren ;) ) koop ik wel iets anders :P
Nah, ik weet het. Canyon heeft gewoon goeie prijs kwaliteit.

Maar als mijn collectie helemaal klaar is wil ik je best sponsoren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
Nutterd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:38:
[...]

Haha, hier precies andersom, een Cube met tiagra racefiets en een iets meer fancy MTB

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:11
Prulleman schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:47:
@Holk ik denk oprecht dat je het verschil tussen een volledige xt drivetrain tegenover een slx met XT shifter niet merkt
Enige opmerking wat ik tot nu toe heb met SLX zijn de derailleurwieltjes. De glijlagers die daarvoor gebruikt worden zijn niet geweldig. Maar goed. XT derailleurwieltjes met gesealde lagers kosten maar een tientje en passen in een SLX-derailleur, dus ook dat hoeft je bij SLX echt niet tegen te houden 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:39
Veel nieuwe fietsen voorbij zien komen in dit topic de laatste tijd :9 Zelf eind vorig jaar een Canyon Lux CF6 (2021) kunnen bemachtigen. Deze kwam uit de outlet, dus was direct leverbaar (wel nieuw, maar dus het model van vorig jaar met dropper, andere vork, andere aandrijving (SRAM) etc.).

Foto van toen die nog nieuw en schoon was ;) (en inderdaad die schijf):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/zhvCU0cSxT4biXZ3S6Nba78a.jpg

Ik kom trouwens van een Cube Attention SL, dus dit was een aardige stap vooruit :7 tot nu toe vooral in de buurt (Dorst/Cadettenkamp om de hoek) rond gefietst en bevalt zeer goed. Wat me direct opviel was de grip in de bochten: dit voelt een stuk zekerder aan, en de acceleratie als je even flink aanzet.
De vering is waarschijnlijk nog niet helemaal optimaal afgesteld, werkt op zich goed, maar binnenkort even wat Youtube filmpjes kijken.

@Prulleman Wat zijn jouw ervaringen met tubeless maken? Ik lees dat je dit met je nieuwe fiets ook gedaan hebt. Met een gewone pomp dus?
Ik heb verschillende opties voorbij zien komen: tyre booster, gewone pomp of compressor. Misschien eerst maar gewoon kijken of het lukt met een gewone pomp? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
@-Eraser- Gewoon kijken of het lukt met de gewone pomp. Vaak is het geen probleem. Mocht je een lastige band/velg combinatie hebben kan het helpen om met de bandenlichters de band al zo ver mogelijk op de velg te leggen zodat je een sort van seal krijgt. Dan springen ze er meestal wel op met de gewone pomp.

YouTube: The SECRET TO INSTALLING TUBELESS TIRES WITH FLOOR PUMP (without an ... Zo dus

[edit] En inderdaad zoals @Daan_ zegt, de ventielkern eruit zodat je meer luchtstroom hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door ZanielGa op 15-01-2022 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@-Eraser- Tubeless ervaringen kunnen uiteen lopen. Beetje afhankelijk van type band en velg. Over het algemeen is het prima te doen met een vloerpomp. Zou mijn persoonlijk geen zorgen maken. Gewoon proberen.

Zelf haal ik ventiel verloopje uit het ventiel en pomp dan op. Komt er meer lucht in. Gebruik zelf liefst een compressor, maar dat is meer dat het sneller gaat ;-)

[ Voor 29% gewijzigd door Daan_ op 15-01-2022 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 08:55

Galois

1811 - 1832

Nutterd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:00:
@Holk die blauwe is ook nog de vetste! Als M of L leverbaar waren had ik het wel geweten! Lucky bastard :+ (Canyon zegt dat ik M moet hebben met 1.80m en 90cm binnenbeen lengte, maar vertrouw het niet helemaal)
Ik heb zowel een racefiets als een gravelfiets van Canyon. Ben ook 1,80 m lang en binnenbeenlengte 1 cm minder dan jij. Beide fietsen zijn in maat M en passen mij echt perfect. Mijn MTB is een Specialized en die heb ik in maat L (maar de maatvoering van Specialized is anders...).
-Eraser- schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:40:

@Prulleman Wat zijn jouw ervaringen met tubeless maken? Ik lees dat je dit met je nieuwe fiets ook gedaan hebt. Met een gewone pomp dus?
Ik heb verschillende opties voorbij zien komen: tyre booster, gewone pomp of compressor. Misschien eerst maar gewoon kijken of het lukt met een gewone pomp? :P
(ik ben geen @Prulleman, maar reageer hier toch op, hopelijk wordt dat gewaardeerd door je ;))

Ik rijd zowel mijn MTB, racefiets als gravelfiets tubeless. Het tubeless maken is een fluitje van een cent. Het is wel zo dat ik het soms voor elkaar krijg met alleen een gewone pomp, maar soms (met dezelfde banden-velg-combinatie niet) ook niet.

Dat heeft te maken met de vorm van de band die hij aangenomen heeft tijdens het verpakken. Zo'n vouwband, daar zitten (duh) vouwen in en als je deze om een velg zet, dan wil het wel eens niet goed tegen de velgrand aangedrukt worden. Op dat punt lekt dus de band en krijg je 'm dus nooit op druk.

Wat sommigen ook wel eens doen is een paar dagen een binnenband monteren op een nieuwe band, zodat deze de juiste (band)vorm aanneemt. Dan gaat het tubeless maken zeker wel makkelijker. Ik doe dat nooit, omdat ik dat gewoonweg teveel werk vind. Met een compressor of tire booster, lukt het altijd wel (ik heb die van Schwalbe), ongeacht de vouwen in een nieuwe band of de velg-band-combinatie.

Ik zou je dus zeker aanraden zo'n apparaat te kopen (of compressor of tire booster). Als je dat toch te duur vindt, lukt het ook altijd met een CO2-patroon. De ventielkern eruit en de CO2-pomp erop. Dan plopt de band ook in de juiste vorm. Wat met nieuwe banden (met die vouwen dus) helaas dan ook wel eens wil voorkomen, is dat de band wel weer loschiet en je daarna met normaal oppompen het niet voor elkaar krijgt. En dan moet je dus nog een keer een CO2-patroon opofferen.

Als de band éénmaal de juiste vorm heeft, dan lukt het altijd wel met een gewone pomp. Soms moet je dan wel pompen als een malle (!!!), maar dan lukt het wel.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:37

JT

VETAK y0

-Eraser- schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:40:
Veel nieuwe fietsen voorbij zien komen in dit topic de laatste tijd :9 Zelf eind vorig jaar een Canyon Lux CF6 (2021) kunnen bemachtigen. Deze kwam uit de outlet, dus was direct leverbaar (wel nieuw, maar dus het model van vorig jaar met dropper, andere vork, andere aandrijving (SRAM) etc.).

Foto van toen die nog nieuw en schoon was ;) (en inderdaad die schijf):
[Afbeelding]

Ik kom trouwens van een Cube Attention SL, dus dit was een aardige stap vooruit :7 tot nu toe vooral in de buurt (Dorst/Cadettenkamp om de hoek) rond gefietst en bevalt zeer goed. Wat me direct opviel was de grip in de bochten: dit voelt een stuk zekerder aan, en de acceleratie als je even flink aanzet.
De vering is waarschijnlijk nog niet helemaal optimaal afgesteld, werkt op zich goed, maar binnenkort even wat Youtube filmpjes kijken.

Mag ik vragen wat dat nu scheelde op wat voor bedrag en met wat voor (grofweg) specs?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Eraser-
JT schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:00:
[...]

Mag ik vragen wat dat nu scheelde op wat voor bedrag en met wat voor (grofweg) specs?
Specs kun je hier vinden: link en kun je vergelijken met het huidige model ;)

De adviesprijs was verder hetzelfde, alleen met (ietwat magere O-) ) korting van 50 euro. Is dus wel een nieuwe fiets verder, en het "voordeel" voor mij was dat deze direct beschikbaar was, en in mijn maat.

Over het tubeless gebeuren:
Bedankt voor de tips allen d:)b denk dat ik eerst maar ga proberen met de standaard vloerpomp. Er is al een paar 100 km mee gefietst, dus vorm van de banden zal wel goedzitten (misschien even schoonmaken).

Nu dus op zoek naar ventielen etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
Is toch eigenlijk ongelofelijk. Een aantal jaar geleden zou zo'n model voor ongeveer 60% van de prijs weg gegaan zijn omdat de nieuwe modellen een ander kleurtje hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
ZanielGa schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:09:
Is toch eigenlijk ongelofelijk. Een aantal jaar geleden zou zo'n model voor ongeveer 60% van de prijs weg gegaan zijn omdat de nieuwe modellen een ander kleurtje hadden.
Paar jaar geleden inderdaad nog wel korting meegemaakt bij de fietsenmaker. Andere tijden helaas... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@-Eraser- ging inderdaad super makkelijk met een vloerpomp, wat hierboven aangehaald wordt scheelt het waarschijnlijk wel dat de banden al de juiste vorm hebben als ze al gemonteerd hebben gezeten (IPV net uit de verpakking).

Mocht het lastig gaan, haal eerst de core eruit voor een makkelijkere luchtstroom, dan met zeepsop an de slag en als laatste redmiddel een CO2 patroon of compressor, maar zelf nog nooit nodig gehad.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ko.Kane
Veel is al gezegd, misschien nog wat nuttige tips:

Als je probleem geval hebt: Even een biba er in zodat beide kanten seaten, en dan voorzichtig biba eruit en zorgen dat de ene bead blijft zitten. Dat scheelt al de helft.
En wiel niet neer zetten, waar de grond de boel indrukt blaast soms alle lucht eruit. Dus ophangen of vast houden.

Casing maakt ook veel uit. Bij Maxxis gaan Exo en zwaarder meestal vanzelf.

Wat ook super helpt is inserts gebruiken: dat vereist wel wat skill bij omleggen van band, maar sealt altijd meteen. En inserts zijn sowieso best overweging waard.

Ik heb trouwens een Joeblow booster van Topeak. Zo iets vind ik handiger dan een compressor, want deze staat altijd in de fietsbus. Compressor met tank neem je minder snel mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:22
Hier wat dreft gebruikt i.c.m. de compressor, werkte perfect!

Vorige week een andere stuurpen gemonteerd, gewoon om eens te proberen. Eerst zat er een 70mm met -8 graden op, nu een 60mm met 0 graden. Vanochtend een stuk gefietst en mis toch nog wat drop (die -8 graden) dus toch maar even verder kijken. Zou misschien zelfs wel -17 willen uitproberen.

Morgen maar eens gaan shoppen (digitaal), gelijk de xt shifter mee bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ko.Kane schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:52:
Veel is al gezegd, misschien nog wat nuttige tips:

Als je probleem geval hebt: Even een biba er in zodat beide kanten seaten, en dan voorzichtig biba eruit en zorgen dat de ene bead blijft zitten. Dat scheelt al de helft.
En wiel niet neer zetten, waar de grond de boel indrukt blaast soms alle lucht eruit. Dus ophangen of vast houden.

Casing maakt ook veel uit. Bij Maxxis gaan Exo en zwaarder meestal vanzelf.

Wat ook super helpt is inserts gebruiken: dat vereist wel wat skill bij omleggen van band, maar sealt altijd meteen. En inserts zijn sowieso best overweging waard.

Ik heb trouwens een Joeblow booster van Topeak. Zo iets vind ik handiger dan een compressor, want deze staat altijd in de fietsbus. Compressor met tank neem je minder snel mee.
Jup, voor de rest scheelt het type pomp ook nog wel, heb een rennkompressor welke wel hoge druk maar relatief weinig volume is, met 2,6 brede bandjes is dat een wat lastigere combi. Heb voor 30 piek lekker een tyrebooster er bij en werkte perfect. Buiten dan dat ik toen ik aan het 2e wiel wilde beginnen er achterkwam dat ik m'n achterband verkeerd om had.

Sowieso moet ik echt wat minder lackoniek worden met dit soort dingen. Van de week met een derailleuralignmenttool niet enkel verf maar ook redelijk wat aluminium van m'n frame bij m'n as af geschaafd :X Het kreng monteerd sowieso niet echt lekker en was wat laconiek om goed te kijken hoe het ding echt bedoeld was om te werken + of hij wel vrij draaide. Dat vrij draaien deed hij dus soms wel en soms niet ;w
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2O8dvqYk3mSKIFtXJGZEbO64ivE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSfbNLvuueUo2dh2dZdOQ0Pj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0EYTBfGBZtZDIvgT0NqPa7lSK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XD3M5Vy9hIa2Y83mIjhjcVLw.jpg?f=fotoalbum_large
Zit dus echt een inkeping nu :X Gelukkig is het alu en geen carbon en is het echt beefy daar maar toch. Krassen van het gebruik van de fiets zoals ie bedoeld is (inclusief ongepland neerleggen af en toe) vind ik niet erg maar dit is gewoon dom. :P

Uiteraard na flink zitten buigen aan de derailleur hanger om hem 100% goed te krijgen (was echt misschien 1 millimeter scheef, zal vast wel in speling op het geheel gezeten hebben) uiteraard geen verschil. De GX Eagle handel schakelt dus nogsteeds, zoals nieuw, slechts 95% goed.. :+
Daan_ schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:00:
[...]

d:)b Hieronder van soorten van stepup. Je kunt er ook met leuke drop in. Daarachter ligt nog tafeltje…. ;-)
Zodra het kan, maar eens samen wat plannen om het daar onveilig te maken O-)
[Afbeelding]
Door z'n soort halfpipe rijden is altijd wel een leuke oefening voor mensen die langzaam vertrouwen moeten winnen & aan de positie op de fiets moeten werken. Bij het er in rijden moet je vertrouwen hebben maar ook niet te ver naar achter hangen als een wilde aap gezien je dan bij de landing een soort van achter je fiets aan wappert. Bij het omhoog rijden en de step up moet je juist weer naar voren maar ook weer niet te veel.

Heb hier in Berlijn ook een afdalinkje die een paar keer zoiets kruist, altijd wel lekker als je er hard precies in balans doorheen knalt. Voor 2 fiets vrienden die door mij begonnen zijn is het wel de 'crash-spot', de grootste drop is namelijk een beetje smal wat voor wat angst zorgt, beide hebben daar al een keer lekker de voorrem vol gepakt en lagen toen op de rug beneden. :+

Hoop wel dat het snel wat warmer wordt maar dat duurt waarschijnlijk nog wel een maand. Met m'n Astma is fietsen met 5graden of minder geen succes.
R0y. schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:28:
Hier wat dreft gebruikt i.c.m. de compressor, werkte perfect!

Vorige week een andere stuurpen gemonteerd, gewoon om eens te proberen. Eerst zat er een 70mm met -8 graden op, nu een 60mm met 0 graden. Vanochtend een stuk gefietst en mis toch nog wat drop (die -8 graden) dus toch maar even verder kijken. Zou misschien zelfs wel -17 willen uitproberen.

Morgen maar eens gaan shoppen (digitaal), gelijk de xt shifter mee bestellen.
wat wil je precies oplossen of gaat het echt puur voor het proberen? Neem aan dat je al een flat-bar hebt? zo niet haal een stuur met een kortere/geen rise dan kan je met minder verschillende stems meer posities uitproberen.

[ Voor 32% gewijzigd door GoldenSample op 15-01-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Galois schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:53:
[...]

Ik heb zowel een racefiets als een gravelfiets van Canyon. Ben ook 1,80 m lang en binnenbeenlengte 1 cm minder dan jij. Beide fietsen zijn in maat M en passen mij echt perfect. Mijn MTB is een Specialized en die heb ik in maat L (maar de maatvoering van Specialized is anders...).
Top! Dan heb ik iets meer vertrouwen in de aangegeven maat! Hoop dat de M snel leverbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:22
GoldenSample schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:47:
[...]

[...]

wat wil je precies oplossen of gaat het echt puur voor het proberen? Neem aan dat je al een flat-bar hebt? zo niet haal een stuur met een kortere/geen rise dan kan je met minder verschillende stems meer posities uitproberen.
Niets, puur experimenteren. Wat directer sturen lijkt mij wel prettig(er). Nu nog het standaard stuur met een kleine rise. Reden dat ik eerst de stuurpen nog eens wil wisselen omdat de nieuwe stiekem best lelijk is en mijn Garmin er niet lekker op zit maar die flat bar staat nog wel op het lijstje :) Eerste wereld problemen zullen we maar zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 15-01-2022 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nieuwe kandidaat erbij: Merida Big.Trail 600. Aardig modern qua geometrie maar niet zodanig dat alles minder dan flink trailwerk ruk is, qua onderdelen is eigenlijk bijna alles best ok tot goed *, behalve wellicht de remmen die met raisin blokjes werkt wat ik begrijp niet ideaal is. Maar dat is een makkelijke upgrade. Verder erg complete fiets. En erg leuk dat die er ook wel dik uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://d2lljesbicak00.cloudfront.net/merida-v2/crud-zoom-img//master/bikes/2021/BIG_TRAIL_600_grnred_MY2021.tif?p3

* Voor zover ik daar zicht op heb :+

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 15-01-2022 17:04 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JT schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:03:
Nieuwe kandidaat erbij: Merida Big.Trail 600. Aardig modern qua geometrie maar niet zodanig dat alles minder dan flink trailwerk ruk is, qua onderdelen is eigenlijk bijna alles best ok tot goed *, behalve wellicht de remmen die met raisin blokjes werkt wat ik begrijp niet ideaal is. Maar dat is een makkelijke upgrade. Verder erg complete fiets. En erg leuk dat die er ook wel dik uit ziet:

[Afbeelding]

Zie het probleem van resin blokjes niet. Sure slijt wat sneller in de regen maar verder prima. Als ik niet in de alpen rijd rijd ik met m'n 4zuiger SLX remmen ook gewoon met resin blokken, hebben minder/geen warmte nodig om te remmen dus op een gewoon trail rondje is de remkracht wat constanter.

Tijd terug z'n Big.Trail qua specs door geplozen, lijkt wel een lekker fietsje, gewoon modern, beetje vergelijkbaar met een Stoic of de nieuwe Roscoe. Vind alleen de Reach een beetje kort maar dat zie je wel meer op trail hardtails. Zelfs een All mountain hardtail als een Commencial Meta HT heeft dat. Verder zijn die 3 mounts, 1x bottel en 2x andere handel ook wel lekker, kan je alles echt vast zetten ipv met straps.

Nu krijg ik wel de behoefte om zelf z'n Commencial Meta AM voor in bikeparks te kopen voor bijna 4000 piek :X

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 15-01-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GoldenSample schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:23:
[...]

Zie het probleem van resin blokjes niet. Sure slijt wat sneller in de regen maar verder prima. Als ik niet in de alpen rijd rijd ik met m'n 4zuiger SLX remmen ook gewoon met resin blokken, hebben minder/geen warmte nodig om te remmen dus op een gewoon trail rondje is de remkracht wat constanter.

Tijd terug z'n Big.Trail qua specs door geplozen, lijkt wel een lekker fietsje, gewoon modern, beetje vergelijkbaar met een Stoic of de nieuwe Roscoe. Vind alleen de Reach een beetje kort maar dat zie je wel meer op trail hardtails. Zelfs een All mountain hardtail als een Commencial Meta HT heeft dat.

Nu krijg ik wel de behoefte om zelf z'n Commencial Meta AM voor in bikeparks te kopen voor bijna 4000 piek :X
_O- Er is zoveel mooi spul

Fijne van deze Merida is dat die zo op het eerste gezicht qua specs nergens tekort komt en qua vork zelfs een dikke plus én het is een moderne geometrie. De rest van de fietsen die ik heb bekeken moet je vaak kiezen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JT schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:25:
[...]

_O- Er is zoveel mooi spul

Fijne van deze Merida is dat die zo op het eerste gezicht qua specs nergens tekort komt en qua vork zelfs een dikke plus én het is een moderne geometrie. De rest van de fietsen die ik heb bekeken moet je vaak kiezen.
Klopt, keek ik ook naar, vork is prima (net als dat je de Rhythm 34 van Fox zou krijgen, delen het meerendeel van de onderdelen), frame is prima. Dan kan je beter een trade-off in de remmetjes of versnellingen hebben. Dat is deels sowieso slijtage materiaal of gewoon goedkoper. Als die remmen echt een ding voor je zijn haal je eerst grotere schijven + adapters voor 50 euro en des noods voor 100 euro een setje MT500/MT520 maar ik denk dat dat echt wel los loopt. Shimano Deore 12 speed is ook gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GoldenSample schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Klopt, keek ik ook naar, vork is prima (net als dat je de Rhythm 34 van Fox zou krijgen, delen het meerendeel van de onderdelen), frame is prima. Dan kan je beter een trade-off in de remmetjes of versnellingen hebben. Dat is deels sowieso slijtage materiaal of gewoon goedkoper. Als die remmen echt een ding voor je zijn haal je eerst grotere schijven + adapters voor 50 euro en des noods voor 100 euro een setje MT500/MT520 maar ik denk dat dat echt wel los loopt. Shimano Deore 12 speed is ook gewoon prima.
Precies wat jij zegt, remmen ofzo is wat makkelijker te wisselen dan een frame...Die remmen weet ik nog niet. Enerzijds denk ik dat ik voorlopig wel toe kom, aan de andere kant als je ze direct vervangt dan vang je meer voor de tweedehands nieuwe set. Maar in de basis denk ik dat ik voorlopig niks tekort kom; het zwaarste wat ik er voorlopig mee doe zal een beetje a la Schoorl of Nijverdal zijn.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JT schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:30:
[...]

Precies wat jij zegt, remmen ofzo is wat makkelijker te wisselen dan een frame...Die remmen weet ik nog niet. Enerzijds denk ik dat ik voorlopig wel toe kom, aan de andere kant als je ze direct vervangt dan vang je meer voor de tweedehands nieuwe set. Maar in de basis denk ik dat ik voorlopig niks tekort kom; het zwaarste wat ik er voorlopig mee doe zal een beetje a la Schoorl of Nijverdal zijn.
Nofi maar z'n setje MT400/4100 is nu ook weer niet dus danig dat je die voor grof geld kan verkopen, laat je er bij 'nieuw' uitbouwen 50 euro voor krijgen (nieuw is de hele handel 80-90 euro). Persoonlijk lijkt me alleen de 3 finger lever wat irritant. Had op m'n oude fiets ivm garantie tijdelijk z'n MT200 lever, als je daar 1 finger braking mee doet kan het zijn dat je je andere vingers een beetje plat knijpt. Hangt een beetje van je handen af, erg ver naar binnen zetten van je remmen lost het deels op.

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 15-01-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GoldenSample schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Nofi maar z'n setje MT400/4100 is nu ook weer niet dus danig dat je die voor grof geld kan verkopen, laat je er bij 'nieuw' uitbouwen 50 euro voor krijgen (nieuw is de hele handel 80-90 euro). Persoonlijk lijkt me alleen de 3 finger lever wat irritant. Had op m'n oude fiets ivm garantie tijdelijk z'n MT200 lever, als je daar 1 finger braking mee doet kan het zijn dat je je andere vingers een beetje plat knijpt. Hangt een beetje van je handen af, erg ver naar binnen zetten van je remmen lost het deels op.
Kun je nagaan als je het gebruikt wilt verkopen :+ 15 euro? :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
Merida heeft volgens mij zijn geometrie van de Grim Donut afgekeken met die Headtube angle https://www.merida.nl/mou...er-green/2022/#geometries
JT schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:30:
[...]
Maar in de basis denk ik dat ik voorlopig niks tekort kom; het zwaarste wat ik er voorlopig mee doe zal een beetje a la Schoorl of Nijverdal zijn.
Denk dat je daar Schoorl wel mee op rond moet komen. Inclusief de meest lompe lijnen die je daar kan vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door ZanielGa op 15-01-2022 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ZanielGa schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:15:
Merida heeft volgens mij zijn geometrie van de Grim Donut afgekeken met die Headtube angle https://www.merida.nl/mou...er-green/2022/#geometries
Tja, voor menig Nederlander misschien een schok, maar voor alles wat niet een XC fiets is, is een HTA van 66 graden of minder de standaard, voor All mountain of Enduro is het eerder 64-65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
GoldenSample schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:21:
[...]

Tja, voor menig Nederlander misschien een schok, maar voor alles wat niet een XC fiets is, is een HTA van 66 graden of minder de standaard, voor All mountain of Enduro is het eerder 64-65
Ik denk dat je beter moet kijken. ;)

spoiler:
De Grim Donut V1.0 had zelfs maar een 57° HTA tegen de 56.5° van de grotere maten Merida

[ Voor 13% gewijzigd door ZanielGa op 15-01-2022 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Denk dat 56.x een typo is en gewoon 65.x moet zijn..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Prulleman schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:45:
ZanielGa schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:22:
[...]

Ik denk dat je beter moet kijken. ;)

spoiler:
De Grim Donut V1.0 had zelfs maar een 57° HTA tegen de 56.5° van de grotere maten Merida
Keek zelf op de duitse site, daar staat het wel correct. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
Prulleman schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:45:
Tuurlijk is het een foutje. Maar ik zat even naar de geo te kijken en had even een WTF momentje omdat het zo'n raar getal was. Daarna zag ik dat de S wel je juiste aantal graden had.
GoldenSample schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:50:
[...]

[...]

Keek zelf op de duitse site, daar staat het wel correct. :P
Dat verklaart dan een hoop. Rare Duitsers weer die het wel goed doen.

[ Voor 28% gewijzigd door ZanielGa op 15-01-2022 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ko.Kane
JT schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:03:

[Afbeelding]

[partypooper]

levertijden:

S (15") : Meer dan 13 maanden

M (16): Meer dan 20 maanden

L (17"); Meer dan 20 maanden

XL (18"): Meer dan 20 maanden

XXL (19"): Meer dan 13 maanden
[/partypooper]

Hopelijk staat ie ergens in voorraad. Heb niet goed gekeken maar prima fiets geloof ik! Resin of Sinter is gewoon voorkeur. Ik doe bijvoorbeeld resin voor en sinter achter bij SRAM Codes...voor mijn eigen redenen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 16:52

Appie

F1RST Racing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rftLnAmRyJwFhNaGMo3Q59jueFo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d2DX53lIjQdm2MRUFKH5hn09.png?f=fotoalbum_large

Afgelopen week nog een leuk projectje afgerond: Mijn 'PartsBinBike'. Ik had nog een zooitje onderdelen over, dus goedkoop een redelijk recent frame opgehaald in de buurt en opgebouwd. Het is leuk om een HT erbij te hebben. Ik heb nog een 'oude' HT (Trek Roscoe 8 ), maar de geo is niet geweldig voor wat ik rij en die gaat dus in de verkoop.

Specs
  • Frame: 2020 Specialized Fuse [66 HTA, 74 STA, 430 CSL]
  • Fork: 140MM Fox 34 Factory
  • Drive train: X01 derrailler, GX shifter, GX chain
  • Cranks: NX, 170mm (kan ook nog een GX 170mm, daar ik net mijn mini-enduro naar 165mm cranks verandert heb)
  • Brakeset: SRAM Guide RSC
  • Brakes Front: 203mm, Brakes Rear: 180mm
  • Dropper: Raceface 150mm 31.6 with chim naar 34.9
  • Wheels: Stan Barons S1 met een WTB Trailboxx 2.6 Front, Maxxis Rekon 2.8 Rear
  • Handlebar: Speclaized alloy - 800MM
  • Stem: TruVativDescendant Stem 40MM

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Appie schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:36:
[Afbeelding]

Afgelopen week nog een leuk projectje afgerond: Mijn 'PartsBinBike'. Ik had nog een zooitje onderdelen over, dus goedkoop een redelijk recent frame omgehaald in de buurt en opgebouwd. Het is leuk om een HT erbij te hebben. Ik heb nog een 'oude' HT (Trek Roscoe 8 ), maar de geo is niet geweldig voor wat ik rij en die gaat dus in de verkoop.

Specs
  • Frame: 2020 Specialized Fuse [66 HTA, 74 STA, 430 CSL]
  • Fork: 140MM Fox 34 Factory
  • Drive train: X01 derrailler, GX shifter, GX chain
  • Cranks: NX, 170mm (kan ook nog een GX 170mm, daar ik net mijn mini-enduro naar 165mm cranks verandert heb)
  • Brakeset: SRAM Guide RSC
  • Brakes Front: 203mm, Brakes Rear: 180mm
  • Dropper: Raceface 150mm 31.6 with chim naar 34.9
  • Wheels: Stan Barons S1 met een WTB Trailboxx 2.6 Front, Maxxis Rekon 2.8 Rear
  • Handlebar: Speclaized alloy - 800MM
  • Stem: TruVativDescendant Stem 40MM
Fraaie partsbin heb jij. Maakt ook een mooi fietsje zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Dat dacht ik ook.. ik heb alleen wat dingen als een niet passende zadelpen en oude handvatten in de bak liggen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Zelfde hier. Courante niet gebruikte zaken worden meestal via het mountainbike forum verkocht om nieuwe spullen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
Ik heb eigenlijk alleen wat sturen liggen. Backsweep zoeken kan lastig zijn.
Oh, ook nog de oude wielen van mijn Kona, die was ik bijna vergeten.

[ Voor 31% gewijzigd door ZanielGa op 15-01-2022 21:23 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Avondje hobbyen

12liter benzinetank voor een bootje, zelfaanzuigend pompje van ali.
Kan ik mooi met een schone fiets naar huis :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_m4RWj5BoK0YDmXm0bNCjmTPDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b42yQuZ7kVjOYwkNGdiljdPa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oq9Vq2B0OayeBGnQPOVyIoNFIFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YikODKmMeCSuNNyeUva90V0T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ko.Kane schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:02:
[...]

[partypooper]

levertijden:

[/partypooper]

Hopelijk staat ie ergens in voorraad. Heb niet goed gekeken maar prima fiets geloof ik! Resin of Sinter is gewoon voorkeur. Ik doe bijvoorbeeld resin voor en sinter achter bij SRAM Codes...voor mijn eigen redenen.
-O- Volgens de website heb ik ook een XL frame nodig...lijkt me zo groot met m'n 1.84.
DrumandBass schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:14:
Avondje hobbyen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg nice :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ko.Kane
JT schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:12:
[...]

-O- Volgens de website heb ik ook een XL frame nodig...lijkt me zo groot met m'n 1.84.
Op de naamgeving van maten moet je niet al te zeer afgaan.* XL lijkt in dit geval redelijk de juiste keus. Reach van 475mm is redelijk voor je lengte. (Ik heb dat ook bij 1,82, maar ik heb wat andere verhoudingen, dan de meesten) De stacks zijn redelijk hoog op dit model, maar speling genoeg met headset spacers en stuur rise omdat indien nodig stuk minder/lager te maken.

*Ik vergelijk vandaag fietsen van verschillende merken in maat L en dat ging van 465 tot 490mm reach. Dat voelt dus als een maat verschil. Waarbij in mijn geval 490 duidelijk te lang is, mijn range is beetje 465-475 voor type fietsen met korte stems (35-50mm). Wat me bij sommige merken waar L 490 is mij dus een M maakt.

Ik kwam laatst 2 interessante videos tegen mbt RAD, Rider Area Distance, die in tegenstelling tot eerdere artikelen over RAD niet met een formule werken om je RAD te bepalen maar uitleggen hoe je je zelf kan meten. En hoe je fiets kan meten en hoe je je fiets op twee trapjes of stoelen kan neerzetten om het te testen.
RAD vond ik in het verleden niet nuttig, omdat de formules mij idioot rare maat gaven, maar nu ik mij zelf mat zit ik iets van 60mm langer dan de uitkomst van de formules dus ik lig blijkbaar qua lichaamsbouw naast de normaal curve. Dus ik mijn fiets maar eens controleren: grappig genoeg heb ik mij fiets wel gecustomized naar mijn echte gemeten RAD! Dus nu geloof ik wel dat er wat in zit, zolang je maar je echte maat opmeet en niet uitgaat van formule. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DrumandBass schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:14:
Avondje hobbyen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi spul, toch wat makkelijker dan m'n plantenspuit, misschien ook maar eens doen. Heb je een linkje naar de ali pomp & laat even weten hoe het bevalt.

Eigenlijk wil ik graag z'n mobiele hogedrukspuit die met accu van je boormachine werkt, die lekker op de laagste druk instellen en gaan met de banaan. Makita heeft helaas nog niet zo iets, ja een groot ding dat tot 80 bar gaat voor 500 euro oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Ko.Kane schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:57:
[...]

Op de naamgeving van maten moet je niet al te zeer afgaan.* XL lijkt in dit geval redelijk de juiste keus. Reach van 475mm is redelijk voor je lengte. (Ik heb dat ook bij 1,82, maar ik heb wat andere verhoudingen, dan de meesten) De stacks zijn redelijk hoog op dit model, maar speling genoeg met headset spacers en stuur rise omdat indien nodig stuk minder/lager te maken.

*Ik vergelijk vandaag fietsen van verschillende merken in maat L en dat ging van 465 tot 490mm reach. Dat voelt dus als een maat verschil. Waarbij in mijn geval 490 duidelijk te lang is, mijn range is beetje 465-475 voor type fietsen met korte stems (35-50mm). Wat me bij sommige merken waar L 490 is mij dus een M maakt.

Ik kwam laatst 2 interessante videos tegen mbt RAD, Rider Area Distance, die in tegenstelling tot eerdere artikelen over RAD niet met een formule werken om je RAD te bepalen maar uitleggen hoe je je zelf kan meten. En hoe je fiets kan meten en hoe je je fiets op twee trapjes of stoelen kan neerzetten om het te testen.
RAD vond ik in het verleden niet nuttig, omdat de formules mij idioot rare maat gaven, maar nu ik mij zelf mat zit ik iets van 60mm langer dan de uitkomst van de formules dus ik lig blijkbaar qua lichaamsbouw naast de normaal curve. Dus ik mijn fiets maar eens controleren: grappig genoeg heb ik mij fiets wel gecustomized naar mijn echte gemeten RAD! Dus nu geloof ik wel dat er wat in zit, zolang je maar je echte maat opmeet en niet uitgaat van formule. :o
Je moet natuurlijk niet alleen naar reach kijken. Reach is een leuk getal als je veel op je fiets staat, en hoe meer je maar beneden gaat hoe hoger die mag zijn wat mij betreft. Ik ben 1,83 en mijn Moxie heeft 510mm reach. En dat voelt echt heerlijk als je hard naar beneden gaat. Je moet voor het zittend fietsen natuurlijk naar o.a. ETT en Stack kijken. En naar de seattube angle, de chainstay length, enz. Alleen op reach een maat uitzoeken is tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:43
GoldenSample schreef op zondag 16 januari 2022 @ 01:38:
[...]

Mooi spul, toch wat makkelijker dan m'n plantenspuit, misschien ook maar eens doen. Heb je een linkje naar de ali pomp & laat even weten hoe het bevalt.

Eigenlijk wil ik graag z'n mobiele hogedrukspuit die met accu van je boormachine werkt, die lekker op de laagste druk instellen en gaan met de banaan. Makita heeft helaas nog niet zo iets, ja een groot ding dat tot 80 bar gaat voor 500 euro oid.
Ik heb een worx: hydroshot

Enige nadeel is dat ze dus een eigen soort accu’s gebruiken die je waarschijnlijk nog niet had. Ik ben verder aangenaam verrast door de rruk die erachter zit. In het wegwielrentopic staan wat reviews en da webz heeft er ook meerdere :) ik ga er een grote jereycan bij halen denk ik.
:) :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Eraser-
Stufferdt schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:30:
[...]

Ik heb een worx: hydroshot

Enige nadeel is dat ze dus een eigen soort accu’s gebruiken die je waarschijnlijk nog niet had. Ik ben verder aangenaam verrast door de rruk die erachter zit. In het wegwielrentopic staan wat reviews en da webz heeft er ook meerdere :) ik ga er een grote jereycan bij halen denk ik.
:) :)
Is ook wel een mooi ding (y) lijkt alleen de laatste tijd moeilijk te krijgen (ook de set met accu bijv.).

Ik woon in een appartement en was ook al een tijdje op zoek naar zoiets (eerst geprobeerd met zo'n onkruidspuit). Uiteindelijk heb ik zelf de Kärcher OC3 gekocht (ik geloof rond de 100 euro, Black Friday). Het heeft wel wat weg van dat ding van @DrumandBass, maar dan als een geïntegreerd geheel ;)

Ik was redelijk sceptisch, maar je kan altijd retourneren, dus toch gekocht. Blijkt gelukkig goed te werken :)
De tank van 4 liter is groot genoeg voor 1 fiets, en eventueel kun je hem weer bijvullen, aangezien de accu langer meegaat.
Wat mij bij deze vooral handig leek is dat je het spuitstuk met een slang hebt, en dus niet de hele unit continu in je handen hebt (hoewel ik andere types, zoals die Worx, zelf nooi geprobeerd heb ;)). De waterdruk is ook prima voor schoonmaken: niet zoals een hogedrukspuit, maar wel hoger dan een tuinslang bijv.

[ Voor 3% gewijzigd door -Eraser- op 16-01-2022 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

GoldenSample schreef op zondag 16 januari 2022 @ 01:38:
[...]

Ik heb gekeken naar de Karcher oc3, Aqua2g0 en mobi washers maar de prijs kon ik niet verantwoorden dus maar wat gaan DIYen. De onderdelen om hem op een Makita accu te laten draaien zijn ook onderweg (accu houder en stepdown van 5A pompje trekt max 3A) zodat ie echt "draagbaar" is. Ik heb alleen een balkon om de fietsen schoon te maken maar dan moet ik door de woonkamer dus als ik hiermee de fietst 90% schoon krijg is dat voldoende.
Pomp setje https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4f6f4c4dBZ12uL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ko.Kane schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:02:
[...]

[partypooper]

levertijden:

[/partypooper]

Levertijden zijn helaas nog steeds een uitdaging van de meeste merken. Fietsenwinkels af bellen wil soms nog wel eens helpen. Zo laatst voor kennis een Trek kunnen vinden….

Zelf aan het wachten tot de Spectral ON op voorraad komt.

[ Voor 14% gewijzigd door Daan_ op 16-01-2022 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:43
-Eraser- schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Is ook wel een mooi ding (y) lijkt alleen de laatste tijd moeilijk te krijgen (ook de set met accu bijv.).

Ik woon in een appartement en was ook al een tijdje op zoek naar zoiets (eerst geprobeerd met zo'n onkruidspuit). Uiteindelijk heb ik zelf de Kärcher OC3 gekocht (ik geloof rond de 100 euro, Black Friday). Het heeft wel wat weg van dat ding van @DrumandBass, maar dan als een geïntegreerd geheel ;)

Ik was redelijk sceptisch, maar je kan altijd retourneren, dus toch gekocht. Blijkt gelukkig goed te werken :)
De tank van 4 liter is groot genoeg voor 1 fiets, en eventueel kun je hem weer bijvullen, aangezien de accu langer meegaat.
Wat mij bij deze vooral handig leek is dat je het spuitstuk met een slang hebt, en dus niet de hele unit continu in je handen hebt (hoewel ik andere types, zoals die Worx, zelf nooi geprobeerd heb ;)). De waterdruk is ook prima voor schoonmaken: niet zoals een hogedrukspuit, maar wel hoger dan een tuinslang bijv.
Ja was heel moeilijk aan te komen, terwijl je juist de alles-in-een versie wil omdat een losse accu met lader 70 euro is (achterlijk natuurlijk). Uiteindelijk met 25% tijdens black friday gehaald voor 130-ish. Ik vind het juist weer handig dat je de slang in een emmer/jerrycan of sloot kan hangen.

Heb ‘m specifiek gekocht ook om m’n fiets op locatie voordat ie de auto ingaat schoon te maken, maar fiets amper buiten dus gebruik ‘m niet heel vaak momenteel.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ko.Kane
Klitse schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:11:
[...]

Je moet natuurlijk niet alleen naar reach kijken. Reach is een leuk getal als je veel op je fiets staat, en hoe meer je maar beneden gaat hoe hoger die mag zijn wat mij betreft. Ik ben 1,83 en mijn Moxie heeft 510mm reach. En dat voelt echt heerlijk als je hard naar beneden gaat. Je moet voor het zittend fietsen natuurlijk naar o.a. ETT en Stack kijken. En naar de seattube angle, de chainstay length, enz. Alleen op reach een maat uitzoeken is tricky.
Het is inderdaad altijd complete plaatje. Was meer korte reactie dat die maattabel van die Merida niet zo gek was.

Maar ik zelf negeer ETT best wel, zolang de seat tube angle ok is. Veel is dan wel te fixen met zadel positie. Maar ik heb fietsen hoofdzakelijk om omlaag te gaan, dat bepaald mijn focus vooral. Dus ik sta eigenlijk vooral, dus ik kijk voornamelijk naar reach/stack, en dan eigenlijk de effectieve reach en stack na toevoegen stem, stuur, spacers.
Idee van RAD is dat je een lichaamseigen ideale diagonaal van BB naar grips hebt in zij-aanzicht. En als je dus langere reach hebt zal je dus uitkomen op lagere stack (en kortere stem waarschijnlijk), en als je wat kortere reach hebt dus hoger. Maar die hoek vd diagonaal is de RAAD (2e A=Angle), juist voor echt DH verhoog je die hoek wat. WC in Val di Sole staat er om bekend dat iedereen spacers toevoegt voor die baan.

Dit gaat daar over:
https://www.pinkbike.com/...or-your-riding-style.html

Maar ik heb gevoel dat de hoeken wat vlakker zijn nu. Ik heb bij benadering 58deg voor Enduro en mijn DH is wat steiler ~60deg. Moderne rijstijl met goede knik in heupen maakt dat mogelijk.
Ik heb dus mijn fietsen niet specifiek gebaseerd op deze methodiek afgesteld. Het is meer omgekeerd: Ik heb zelf over de jaren dingen geprobeerd en kwam ergens op uit. En kwam er dus achter dat het klopt met mijn eigen gemeten RAD van lichaam. Terwijl de algemene formule niet werkt voor mijn proporties, daarom vond ik dat RAD-concept in verleden vaag idee, maar er blijkt dus wel wat meer in te zitten aangezien ik na jaren proberen blijkbaar precies er op uitkwam.

Daar kwam ik bij toeval dus achter door deze video's:
YouTube: SIZING MY NEXT MOUNTAIN BIKE | How long is too long? (het idee en spelen met je fiets op krukjes)
en
YouTube: HOW TO FIT A MOUNTAIN BIKE TO YOUR BODY | Free Fit Kit (RAD meten van je zelf en fiets)

Dat mijn ideale reach bij zelfde lengte als jouw totaal anders is (510 is voor mij onbruikbaar tenzij ik 10mm stem gebruik :+ ) kan gewoon door lichaamsvariatie komen: Ik ben dus net zo lang, maar heb 90cm inseam, en geen korte nek ook..maw: mijn rug is nogal kort.

Ik zie ook wel wat issues met RAD: je fiets moet je misschien niet altijd sizen voor max control/bewegelijkheid maar soms ook meer voor stabiliteit. Anderzijds hebben ze wel een punt, niet alleen Richy Rude, maar ook Jack Moir gebruikt kleinere fiets voor EWS, dus snel is het sowieso. Maar op niet EWS trails gebruikt Moir langere fietsen, dus alles zaligmakende oplossingen is het ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Ko.Kane op 16-01-2022 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DrumandBass schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:28:
[...]

Ik heb gekeken naar de Karcher oc3, Aqua2g0 en mobi washers maar de prijs kon ik niet verantwoorden dus maar wat gaan DIYen. De onderdelen om hem op een Makita accu te laten draaien zijn ook onderweg (accu houder en stepdown van 5A pompje trekt max 3A) zodat ie echt "draagbaar" is. Ik heb alleen een balkon om de fietsen schoon te maken maar dan moet ik door de woonkamer dus als ik hiermee de fietst 90% schoon krijg is dat voldoende.
Pomp setje https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4f6f4c4dBZ12uL
Thanks, ook even besteld, zelfde verkoper had een andere entry voor 17 ipv 20 euro die ook uit tsjechië verzend. Zullen zien wanneer het er is. Heb al Jerrycannetje maar haal misschien ook wel ff z'n bood brandstoftankje.

Op m'n balkon gebruik ik gewoon emmer etc wanneer het nodig is, maar als het echt erg is doe ik het gewoon direct na het fietsen, kan ie op de auto in het halfuurtje terug rijden mooi beetje uitdruipen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
Nutterd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Joehoe! De M is beschikbaar!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holk
En ja, van de XL hebben ze er 1 minder op voorraad 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:33
gister naar Zeist geweest.
die was wel aardig afgebeult. veel gaten her en der
Eerst nog even met mijn jongens de kids route gedaan.
Ik denk dat ze tegen iedereen goedemorgen hebben gezegd. Dus ze hadden veel vrienden gemaakt zeiden ze.
Nog 1 discussie over of het nou wel of geen kidsroute was maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
chimera2 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:41:
gister naar Zeist geweest.
die was wel aardig afgebeult. veel gaten her en der
Eerst nog even met mijn jongens de kids route gedaan.
Ik denk dat ze tegen iedereen goedemorgen hebben gezegd. Dus ze hadden veel vrienden gemaakt zeiden ze.
Nog 1 discussie over of het nou wel of geen kidsroute was maar goed.
"discussie of het een kidsroute was"

Elke route is een kids route, ze wachten maar ;)
En op Zeist/Austerlitz is het wel heel duidelijk met die vosjes (en nog best een leuk deel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:33
Holk schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:51:
[...]

"discussie of het een kidsroute was"

Elke route is een kids route, ze wachten maar ;)
En op Zeist/Austerlitz is het wel heel duidelijk met die vosjes (en nog best een leuk deel)
Mijn idee. het kan zijn dat ik een bordje gemist heb. :)
hij begon meteen dat het gevaarlijk was bla bla bla. Ik had verder geen zin in woorden.

Op de "normale" route hou je toch ook rekening met elkaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Holk schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:20:
[...]

Van de Exceed Cf6 helaas nog niet :( (ja, ik ben eruit ;) )

Over kinderroutes: lekker boeiend of iets officieel wel/geen kinderroute is. Zolang men maar rekening houd met elkaar en geen onnodige risico's neemt met/in de buurt van kinderen.

[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 17-01-2022 09:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:46

Sherlock

No Shit

GOED NIEUWS
Jouw bestelling staat eerder klaar!
Vanmorgen bericht van Canyon gekregen, mijn Grand Canyon 8 wordt nu verwacht tussen 24 januari en 4 februari.

(oorspronkelijk stond hij gepland voor de laatste week van februari)

[ Voor 16% gewijzigd door Sherlock op 17-01-2022 10:15 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Prulleman
haha... kidsroute.. :X
wat een onzin, als ouder moet je kunnen inschatten wat je kids aankunnen, een willekeurige voorbijganger mag vriendelijk goeiedag zegggen en een complimentje geven (vinden de kids echt tof), maar verder commentaar lekker voor zich houden en thuis klagen als ie met de vrouw aan de gehaktballen zit.

ik heb 2 kids, inmiddels 9 en 11, de oudste vind er niks aan en gaat ook al 2 jaar niet meer mee denk ik, maar voorheen toen hij 7-8-9 was wel caddetenkamp met hem gereden. https://www.strava.com/activities/1175671070

De jongste ging met cadettenkamp in 2018 al mee, toen hij nog 5 was. geen versnellingen, terugtrap rem, overal afstappen, maar wel genieten :)
https://www.strava.com/activities/1469060523
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZWM3MghCWx_pj6KBNmHtrhkxAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z6aKuscF0GdILOy4w4bco2b9.png?f=fotoalbum_large

inmiddels kan ik ook Dorst of een combinatie van bv caddetenkamp en dorst of caddettenkamp en vrachelen met hem rijden :)

Technisch uiteraard niet de meest spannende routes op lage snelheid (want eigenlijk geen afdalingen, op een paar bultjes na), maar alles prima onder controle.

Op gepaste snelheid zijn een hoop andere routes volgens mij ook prima te doen :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13

KingCrash

Angry Rabbit

chimera2 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:56:
[...]

hij begon meteen dat het gevaarlijk was bla bla bla. Ik had verder geen zin in woorden.

De 'dedicated' kinderroute Zeist heeft een stukje combi met de 'normale' route Austerlitz.
Stukje dat licht naar beneden loopt en altijd wel mooi is om te rijden.
Veel boswielerenners zullen het combibordje gemist hebben denk ik, daar dit pas sinds afgelopen zomer zo is. Maar zoals gezegd, ze wachten maar even :)
Gisteren ook Zeist/austerlitz gereden en diverse ouder/kids combi's ingehaald. Gaat altijd prima.
Ik vind het altijd wel mooi die kids die best hard gaan op die kleine fietsjes.

Angry Rabbit

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 08:00
Sinds vorige week heb ik er wat speelgoed bij, naast mijn reguliere XC'er *O*

Het is een single speed, voor street trials gebruik. Nu lekker oefenen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IYdsUx8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Canard schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:42:

[Afbeelding]
Mooi fietsje met welbekende gele remmen d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Prulleman schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:51:
haha... kidsroute.. :X
wat een onzin, als ouder moet je kunnen inschatten wat je kids aankunnen, een willekeurige voorbijganger mag vriendelijk goeiedag zegggen en een complimentje geven (vinden de kids echt tof), maar verder commentaar lekker voor zich houden en thuis klagen als ie met de vrouw aan de gehaktballen zit.

ik heb 2 kids, inmiddels 9 en 11, de oudste vind er niks aan en gaat ook al 2 jaar niet meer mee denk ik, maar voorheen toen hij 7-8-9 was wel caddetenkamp met hem gereden. https://www.strava.com/activities/1175671070

De jongste ging met cadettenkamp in 2018 al mee, toen hij nog 5 was. geen versnellingen, terugtrap rem, overal afstappen, maar wel genieten :)
https://www.strava.com/activities/1469060523
[Afbeelding]

inmiddels kan ik ook Dorst of een combinatie van bv caddetenkamp en dorst of caddettenkamp en vrachelen met hem rijden :)

Technisch uiteraard niet de meest spannende routes op lage snelheid (want eigenlijk geen afdalingen, op een paar bultjes na), maar alles prima onder controle.

Op gepaste snelheid zijn een hoop andere routes volgens mij ook prima te doen :)
Dit, zo jong nu ook weer niet maar vind het altijd wel mooi als er een of ander 13 jarig jochie snoei hard in een bike-park naar beneden ragt, of juist een of andere ouwelul.
Z'n knakker bijvoorbeeld: https://www.mtb-news.de/n...me-site&utm_term=header02

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 17-01-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Canard schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:42:

[Afbeelding]
Erg leuk ding. Zag 'm al voorbij komen bij de buren. Lekker no-nonsense ding waar je lekker mee door de stad kunt cruisen en een beetje gek kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Holk schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:20:
[...]

Aah men! nu staat hij op Lente. net op mijn papadag...op een werkdag was het me niet gebeurd dat ik dit gemist had :(

jij iig gefeliciteerd ;) we zien de foto hier wel voorbij komen als je hem hebt. welke is het geworden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-05 17:09

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

chimera2 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Dit. Het bos is er voor iedereen! :)

Kwam laatst met m'n maatje ook een vader + zoontje achterop bij Amerongen. Vaders schrok even toen ie ons hoorde, maar ik reed al op gepaste afstand en riep dat ie vooral lekker rustig aan moest doen. Eenmaal op een breder pad ff er voorbij, en junior medegedeeld dat wij nauwelijks harder over de bultjes durfden. Een grijns van oor-tot-oor en hopelijk weer een mountainbiker voor het leven erbij. 8)
Pagina: 1 ... 176 ... 279 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic