Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 175 ... 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27
Bidons moet je nooit kopen, die krijg je overal gratis. Tenzij je specifieke wil, maar dat is heel persoonlijk.

Wat merino sokken of een een goeie buff is altijd wel leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-05 08:22
418O2 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:22:
Bidons moet je nooit kopen, die krijg je overal gratis. Tenzij je specifieke wil, maar dat is heel persoonlijk.

Er liggen er genoeg langs de route's ;)

even in de vaatwasser en je kan ze weer gebruiken :)

[ Voor 7% gewijzigd door chimera2 op 11-01-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:14
Ik zit te twijfelen of ik dit jaar ook aan de MTB ga. Heb een jaar of 3 geleden het basis model racefiets van Canyon gekocht en dat was een prima keuze aangezien ik niet de meest fanatieke sporter blijk. Desondanks vind ik het wel leuk om 1 a 2 keer per week een rondje van 1 tot 2 uur te maken. Hebben ook jonge kinderen dus wil niet te vaak en teveel tijd in de weekenden weg zijn, daarom tot nu toe nog niet eerder serieus een MTB erbij overwogen. Nu gaat echter ook onze jongste sinds kort naar de basisschool en heb ik op mijn vrije dag zowaar een halve dag voor mezelf.

Vorig jaar ben ik in februari een keer met een vriend meegegaan op een huur fiets in de sneeuw, dat was dus de meteen eerste ervaring op de NL'se tracks en vond dat wel erg gaaf en ging best goed. Eerst nog maar eens even laten bezinken en de levertijden in de gaten houden en kom hier weer eens meelezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Southern Sun op 11-01-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:29
seadogg schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:20:
Iemand nog must haves van onder de 25 euro?
We doen ivm een afscheid wat cadeautjes kopen (individueel) tot 25 euro. De beste man fietst ook graag dus zodoende!

Bidon, slot, lampjes etc. alle tips zijn welkom! :)
Leuke sokken, bijvoorbeeld van Sockeloen

Hello fellow humans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:15
Southern Sun schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:37:
Ik zit te twijfelen of ik dit jaar ook aan de MTB ga. Heb een jaar of 3 geleden het basis model racefiets van Canyon gekocht en dat was een prima keuze aangezien ik niet de meest fanatieke sporter blijk. Desondanks vind ik het wel leuk om 1 a 2 keer per week een rondje van 1 tot 2 uur te maken. Hebben ook jonge kinderen dus wil niet te vaak en teveel tijd in de weekenden weg zijn, daarom tot nu toe nog niet eerder serieus een MTB erbij overwogen. Nu gaat echter ook onze jongste sinds kort naar de basisschool en heb ik op mijn vrije dag zowaar een halve dag voor mezelf.

Vorig jaar ben ik in februari een keer met een vriend meegegaan op een huur fiets in de sneeuw, dat was dus de meteen eerste ervaring op de NL'se tracks en vond dat wel erg gaaf en ging best goed. Eerst nog maar eens even laten bezinken en de levertijden in de gaten houden en kom hier weer eens meelezen.
gewoon doen, MTB is leuker dan racefiets :) (ik gebruik de racefiets meer als training tool indoor, soms voor een duurritje of een ritje samen met mijn vrouw)
maar niet te lang wachten met beslissen/bestellen, want de komende 2 jaar zal het nog wel kommer en kwel zijn met de voorraad en levertijden. (en de prijzen worden ook zeker niet lager en overjarige modellen hoef je ook niet op te wachten)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Southern Sun schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:37:

Als je iemand kent met een beetje verstand van fietsen, 2e handsje scoren misschien een optie?
Kun je er achter komen of het echt wat voor je is en als het toch niks blijkt (is natuurlijk niet zo) kun je hem weer verkopen zonder al te veel verlies. En op die manier kun je ook uitzoeken wat voor soort fietser je bent (XC racer, Marathon, Trail rijder, session fietser, enz.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 17:19

Ik koop liever mijn bidons, die goedkope nobrand weggeef bidons kunnen zomaar gemaakt zijn van bagger kunststof (BPA, BPF, BPS,BHPF.), dat drink ik liever niet op.

Mijn voorkeur gaat daarom nu uit naar een de bio bidon of de Specialized Purist WaterGate bidon, in de laatste zit een amorfe siliconen dioxide coating, zover ik heb kunnen teruglezen is die coating niet schadelijk voor je gezondheid.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-05 10:37

Niet eens. Prima kado voor onder de 25 euro, staat bij mij jaarlijks op de verlanglijstjes bij kerst/sint/verjaardag.

Ik zweer al een tijdje bij Camelbak Podium bidons. Deze zijn echt veel fijner dan een 'normale' gratis bidon.

- Drinkdosering
- Houdt de inhoud langer koel
- Lekken niet
- Geen plastic smaakjes / BPA, BPS en BPF vrij

Voor langere MTB tochten overigens een Camelbak drink rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:27
@Strider @Dix0r Jullie bewijzen mijn punt :) het is heel persoonlijk, ik had misschien alleen "bidons moet je nooit kopen voor een ander" moeten schrijven. Omdat het zulke specifieke items zijn. En aangezien er niet specifiek is gevraagd naar een bidon, zou ik dat dan niet "blind" voor een ander kopen

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 11-01-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:27

McLambo

MTB Junky

Prulleman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:43:
Zo, de knopen zijn doorgehakt, de keuze stress is weer voorbij de complete boel is via onze eigen forum wiel expert @ElGreco in bestelling!!
  • ERASE MTB Front Hub 15x110 IS
  • ERASE MTB Rear Hub Boost 12x148 IS Shimano Microspline
  • Duke Lucky Jack SLS3 6STERS 28SP 28mm
  • Duke Lucky Jack SLS3 6STERS 28SP 30mm
  • Sapim D-Light spaak zwart
  • Sapim Polyax DSQ messing zwart nippel
als het goed is net onder de 1400 gram.

even wachten tot de erase naven (60 POE ratchet :P) er zijn, die belgen draaien op volle toeren, maar kunnen de vraag niet zo goed aan :D. Lekker lokaal setje, naven en spaken uit belgie, velgen uit frankrijk (althans het design enzo.. de fabricage zal ongetwijfeld in het verre oosten plaatsvinden)

heb er weer zin in, lekker pielen, vloeken, alles weer los en de velg omdraaien, of toch die andere spaken pakken en weer opnieuw beginnen :D, frustrerend als je het niet vaak doet, maar ook erg veel voldoening :)
Nice! best knap dat je dat zelf kunt. mij lukt hiet niet eens een wiel te richten.

2 persoonlijke vragen:
- wat is je rijdersgewicht waar je deze set op heb uitgezocht?
- wat kost dat grapje nou? :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
McLambo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Nice! best knap dat je dat zelf kunt. mij lukt hiet niet eens een wiel te richten.

2 persoonlijke vragen:
- wat is je rijdersgewicht waar je deze set op heb uitgezocht?
- wat kost dat grapje nou? :9
het is vooral een kwestie van geduld en secuur werken, geen stappen overslaan en (zeker bij de eerste keren) elke stap controleren voor je naar de volgende stap gaat. Het boek van roger musson helpt hier heel goed bij!

- 75 kg
- +/- 1200 als je retail prijzen pakt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Prulleman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:02:
[...]

het is vooral een kwestie van geduld en secuur werken, geen stappen overslaan en (zeker bij de eerste keren) elke stap controleren voor je naar de volgende stap gaat. Het boek van roger musson helpt hier heel goed bij!

- 75 kg
- +/- 1200 als je retail prijzen pakt
Thanks, prijzen vallen me nog enigszins mee eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:42
seadogg schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:20:
Iemand nog must haves van onder de 25 euro?
We doen ivm een afscheid wat cadeautjes kopen (individueel) tot 25 euro. De beste man fietst ook graag dus zodoende!

Bidon, slot, lampjes etc. alle tips zijn welkom! :)
Het is de saaie standaard hier ook. Sokken zijn altijd handig en het is iets waar iemand altijd iets aan heeft. Bij andere dingen is toch altijd de vraag gebruikt die persoon het en heeft die het al. Een mooie buff is ook altijd practisch, je kan ze voor een hoop dingen gebruiken.

Maar.... als je iets specialers wilt en je weet de kleur van de fiets. Een fancy Stem cap of Bar end plugs. Denk bijvoorbeeld aan https://www.riesel-bike.c...ts/stemcap/stem-cap-melon

[ Voor 15% gewijzigd door ZanielGa op 11-01-2022 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:54

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:46:
[...]

gewoon doen, MTB is leuker dan racefiets :) (ik gebruik de racefiets meer als training tool indoor, soms voor een duurritje of een ritje samen met mijn vrouw)
maar niet te lang wachten met beslissen/bestellen, want de komende 2 jaar zal het nog wel kommer en kwel zijn met de voorraad en levertijden. (en de prijzen worden ook zeker niet lager en overjarige modellen hoef je ook niet op te wachten)
Dat is nogal een statement! ;)

Ik vind het allebij leuk, het leuke aan de racefiets is dat het lekker efficient gaat, lekker consistent power pushen vind ik ook heerlijk, zeker als dat dan 35-40 km/u gaat of een lekker tempo bergop. Samenwerken in een groep is ook leuk aan de racefiets.

Leuke aan de mountainbike is lekker technisch bochtenwerk wat mij betreft en dan ook zo hard als dat lukt. En inderdaad gewoon proberen @Southern Sun! :D

Waar ik dan weer helemaal niets aan vind is gravelbiken, dat is wat mij betreft het slechte van de twee werelden gecombineerd zonder de voordelen maar daar zijn ook weer legio mensen die daar heel anders over denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
McLambo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Thanks, prijzen vallen me nog enigszins mee eerlijk gezegd.
ja, mij eigenlijk ook.. duke is zeg maar wel betaalbaar "westers" highend, dus mooi tussen chinees en enve (dan zit je al snel over het dubbele..).

Voor erase eigenlijk hetzelfde, misschien niet de status van DT 240 naven, maar qua gewicht vergelijkbaar, qua prijs een stuk lager, op papier niet slechter, en in de praktijk is nieuwe exp 240 naaf ook niet probleemloos.

Net even de prijzen inc bouwen gechecked, bij @ElGreco kan je deze set gespaakt en wel voor 1300,- aanschaffen, een hoop geld, maar als je wat exclusiefs zoekt echt wel de moeite waard. (en uiteraard nog naar wens te tunen met bv 32 ipv 28 spaken, andere hubs, andere spaken etc.)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Hehe, relatief gezien :).

Vermoed niet dat ik ooit in die prijscategorie een setje wielen kan kpen.

Ik rij nu ruim 1,5 jaar op een setje XM1501's (de alu versie nog) met DT240 naven, (1700gram) en dit is echt al heaven vergelijk met alle goedkopere wielsets waar ik de afgelopen jaren mee het zitten kutviolen (tussen de 250 en 350 euro. Dat waren allemaal 3-paw hubs, en die reed ik stuk voor stuk kapot en krom.

Het systeem dat DTswiss gebruikt om de hub van de naaf los te trekken om de ratchets te smeren is werkelijk zo verbluffend eenvoudig.....

Ik rij met 36 tanden op de ratchets. Wilde een upgrade naar 54t doen, maar las op verschillende plekken dat dit voor een geveerde fiets niet altijd goed uitpakt omdat de aanslag hoek dan te klein wordt, en bij in en uitveren de hub engaged.. Verwacht je daar geen problemen mee met 60t?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:42
McLambo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:33:

Ik rij nu ruim 1,5 jaar op een setje XM1501's (de alu versie nog) met DT240 naven, (1700gram) en dit is echt al heaven vergelijk met alle goedkopere wielsets waar ik de afgelopen jaren mee het zitten kutviolen (tussen de 250 en 350 euro. Dat waren allemaal 3-paw hubs, en die reed ik stuk voor stuk kapot en krom.
Is ook echt niets mis met een set goedkopere wielen. Custom setjes zijn er in zo veel verschillende smaken en sommige zijn "goed betaalbaar". Het is alleen vaak als je iets hebt wil je niets dat minder is en alleen beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:50

Het systeem dat DTswiss gebruikt om de hub van de naaf los te trekken om de ratchets te smeren is werkelijk zo verbluffend eenvoudig.....

Ik rij met 36 tanden op de ratchets. Wilde een upgrade naar 54t doen, maar las op verschillende plekken dat dit voor een geveerde fiets niet altijd goed uitpakt omdat de aanslag hoek dan te klein wordt, en bij in en uitveren de hub engaged.. Verwacht je daar geen problemen mee met 60t?
Je kunt ook je mooie naven hergebruiken voor een nieuwe, uiteraard nog beterder/mooier/blingblingerder, set. Valt een groot deel van het kostenplaatje weg ;)

De patent op de ratchet is vervallen en er zijn nu veel fabrikanten die naven maken met ratchets. Zoals ERASE en uiteraard de betere kopieerders (Chinezen). Het gaat overigens om de oude ratchet techniek en niet om EXP. DT heeft dat in het leven geroepen zodat ze weer 20 jaar vooruit kunnen met een nieuwe patent.

Ik heb nog nooit een klacht op de ERASE naven gekregen (dat de hub engaged bij in en uitveren).

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:45:
[...]

Je kunt ook je mooie naven hergebruiken voor een nieuwe, uiteraard nog beterder/mooier/blingblingerder, set. Valt een groot deel van het kostenplaatje weg ;)

De patent op de ratchet is vervallen en er zijn nu veel fabrikanten die naven maken met ratchets. Zoals ERASE en uiteraard de betere kopieerders (Chinezen). Het gaat overigens om de oude ratchet techniek en niet om EXP. DT heeft dat in het leven geroepen zodat ze weer 20 jaar vooruit kunnen met een nieuwe patent.

Ik heb nog nooit een klacht op de ERASE naven gekregen (dat de hub engaged bij in en uitveren).
Inderdaad, ik heb inmiddels bijna 2000 kilometer gereden met de erase naven, inclusief slechte omstandigheden, stijle klimmen (alle routes in Nijmegen en UHR) en de freehub geeft geen centje pijn tot nu toe. d:)b

En de rest van de wielset trouwens ook niet, nog steeds super blij mee!

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 11-01-2022 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
ElGreco schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:08:
[...]

Fiets kopen die je mooi vind, stock wielen verkopen en dan wielen kopen die je wel mooi vind? Hoe kom je dan uit qua kosten?
Geen idee. 300, 400 euro dan nog extra, uitgaande van 300 euro voor de huidige set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Dix0r schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Niet eens. Prima kado voor onder de 25 euro, staat bij mij jaarlijks op de verlanglijstjes bij kerst/sint/verjaardag.

Ik zweer al een tijdje bij Camelbak Podium bidons. Deze zijn echt veel fijner dan een 'normale' gratis bidon.

- Drinkdosering
- Houdt de inhoud langer koel
- Lekken niet
- Geen plastic smaakjes / BPA, BPS en BPF vrij

Voor langere MTB tochten overigens een Camelbak drink rugzak.
Die zijn top ja! Heb er ook 2, die gebruik ik al 3 jaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSHG8897
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:32
Goeiemorgen,

Ik lees al een tijdje stilletjes mee en na een aantal jaar dan nu toch echt de knoop doorgehakt om een fiets aan te schaffen.

Nu wil ik niet te hard van stapel lopen en beginnen met een leuk instapmodel. Een vriend wees mij op Canyon. Nu ben ik gecharmeerd van de Grand Canyon 7 alleen die is net iets te duur.

Nu twijfel ik tussen de Cube Aim SL 2022 en de Grand Canyon 5. Qua onderdelen raak ik vrij snel het overzicht kwijt. Zitten er echt grote verschillen tussen deze twee fietsen die ik ga merken?
Mijn gevoel neigt naar de Cube, deze is goedkoper, de lichtgrijze variant vind ik erg mooi, en een winkel kan hem waarschijnlijk eind januari al leveren. Dat laatste is ook niet onbelangrijk in deze tijd.

Misschien nog handige info, ben 1,80 en 65kg.

Super bedankt voor jullie tips!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
MSHG8897 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:46:
Goeiemorgen,

Ik lees al een tijdje stilletjes mee en na een aantal jaar dan nu toch echt de knoop doorgehakt om een fiets aan te schaffen.

Nu wil ik niet te hard van stapel lopen en beginnen met een leuk instapmodel. Een vriend wees mij op Canyon. Nu ben ik gecharmeerd van de Grand Canyon 7 alleen die is net iets te duur.

Nu twijfel ik tussen de Cube Aim SL 2022 en de Grand Canyon 5. Qua onderdelen raak ik vrij snel het overzicht kwijt. Zitten er echt grote verschillen tussen deze twee fietsen die ik ga merken?
Mijn gevoel neigt naar de Cube, deze is goedkoper, de lichtgrijze variant vind ik erg mooi, en een winkel kan hem waarschijnlijk eind januari al leveren. Dat laatste is ook niet onbelangrijk in deze tijd.

De Canyon is voor zo ver ik dat kan zien (puur kijkend naar de aandrijving en remmen) op alle vlakken veel beter afgemonteerd. Daarnaast is de Cube 2x9 (2 bladen voor, 9 achter) en de Canyon 1x12. Dat laatste heeft echt wel mijn voorkeur.

Ik zou voor de Canyon gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:28

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Goeiemorgen,

De Canyon is bij Cube beter te vergelijken met de Analog.
https://www.cubestores.nl...shgreyred-2022-m/50210018
Die heeft ook dezelfde prijs.
Daarbij zitten de verschillen vooral in merk aandrijving (SRAM/Shimano), en ja de discussie eerder SX/Deore. Beide hebben geen luchtgeveerde vork.

[ Voor 3% gewijzigd door magic_nl op 12-01-2022 09:30 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 16:18

Na zo'n 3 jaar "ervaring" met goedkope wielen ben ik nu over naar DTSwiss X1900 Spline op mijn Orbea Oiz H20. Het systeem is inderdaad verbluffend maar in mijn onwetendheid tijdens het schoonmaken had ik het achterwiel eruit gehaald en toen ik hem tegen de muur zette donderde de hele hub met cassette en al eraf |:( . Nu weet ik niet of deze niet goed vast zat of dat ik gewoon te lomp was, naar mijn idee zou hij met de handelingen die ik deed er niet af moeten vallen. Ik heb het hele zaakje naar de dealer gebracht, de fiets was net nieuw. Die heeft me keurig uitgelegd hoe en wat en gelijk even goed gesmeerd. Sindsdien is dit bij dezelfde soort handelingen niet weer gebeurd :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:30

ST10©DE

Dus.............

Goeiemorgen,

Misschien is dit ook wat: https://www.bikeexchange....doorn/spike-2-5/113192281

Heb zelf een racer en een mtb van BH, bevallen mij erg goed. Leuke fietsen met concurrerende prijzen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
Sundown89 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Na zo'n 3 jaar "ervaring" met goedkope wielen ben ik nu over naar DTSwiss X1900 Spline op mijn Orbea Oiz H20. Het systeem is inderdaad verbluffend maar in mijn onwetendheid tijdens het schoonmaken had ik het achterwiel eruit gehaald en toen ik hem tegen de muur zette donderde de hele hub met cassette en al eraf |:( . Nu weet ik niet of deze niet goed vast zat of dat ik gewoon te lomp was, naar mijn idee zou hij met de handelingen die ik deed er niet af moeten vallen. Ik heb het hele zaakje naar de dealer gebracht, de fiets was net nieuw. Die heeft me keurig uitgelegd hoe en wat en gelijk even goed gesmeerd. Sindsdien is dit bij dezelfde soort handelingen niet weer gebeurd :) .
Dit is niet ongewoon voor een DT naaf. Het gemak waarmee je als gebruiker de boel open kunt maken zonder gereedschap heeft 2 kanten. Genoeg mensen die een hub spacer of een ander onderdeel kwijt zijn geraakt in de modder/berm/riool bij het fixen van een lekke band. Met een zware MTB cassette is de kans groter dat dit gebeurt dan met een weg cassette maar daar ken ik ook genoeg voorbeelden van.

De boel zit vast in elkaar door frictie. Dat kan soms niet genoeg zijn. In de fiets is er niets aan de hand, uit de fiets moet je even in de gaten houden hoe je de boel hanteert. Wiel een beetje schuin houden zodat de cassette een beetje naar boven wijst en niet zomaar er vanaf kan glijden scheelt al een hoop :)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Goeiemorgen,

Nog een optie:
https://www.bike-discount.de/en/radon-zr-team-7.0-3

Voordeel van deze ten opzichte van de Canyon en de Cube is dat deze wel een luchtvork heeft.
Nadeel is wel weer dat de geometrie wat ouderwetser is met 69.5gr balhoofdhoek en kortere reach.

Zou bestelbaar moeten zijn per 19-01.

[ Voor 3% gewijzigd door Klitse op 12-01-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:09

JT

VETAK y0

Prulleman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:58:
[...]

ja.. lastig.. zeker gezien de prijzen de laatste 2 jaar ook al flink zijn gestegen.. maar de 9 is wel mooi afgemonteerd, XT shifter en remmen tov de 8, en de wielen zijn ook wel een klasse beter
Gewicht maakt volgens mij niet veel uit qua velgen, wat maakt deze velgen verder beter dan die Alexrims MD25?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

magic_nl schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:28:
[...]

De Canyon is bij Cube beter te vergelijken met de Analog.
https://www.cubestores.nl...shgreyred-2022-m/50210018
Die heeft ook dezelfde prijs.
Daarbij zitten de verschillen vooral in merk aandrijving (SRAM/Shimano), en ja de discussie eerder SX/Deore. Beide hebben geen luchtgeveerde vork.
@MSHG8897 Aangaande SRAM SX, zie JT in "Het grote mountainbike topic (deel 14)", eerste alinea en de daarop volgende posts voor wat meer informatie over SX vs Deore.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:28

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

JT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:20:
[...]

@MSHG8897 Aangaande SRAM SX, zie JT in "Het grote mountainbike topic (deel 14)", eerste alinea en de daarop volgende posts voor wat meer informatie over SX vs Deore.
Ik rij zelf met SX, en ben daar best te spreken over.
Maar ik heb geen ervaring met Shimano en kan dus moeilijk oordelen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Mijn zoontje rijdt een Cube Aim SL voor schoolverkeer, en af en toe een rondje met pappa mee :)

Voor zijn gebruik een prima fiets. Hier zit zo te zien een huismerk voorvork in met spiraalveren intern.
Nu viel het mij op dat de stanchions vrij vet/vies zijn (bruine vettingheid), en het in- en uitveren niet soepel meer gaat.

Voor mijn eigen fiets heb ik het onderhoud vrij helder voor ogen, maar is zo'n eenvoudige voorvork ook serviceable? Kan ik de keerringen er zo uittrekken om de boel schoon te maken en weer in te vetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:13

charrel

Cortisol4life..

Nou, mooi is dat. Ik wilde ook is naar tubeless:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V24aIMIpXYeh6fRTDcr18qMScEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64v8g8OyWtTsmXIDW53ZyguU.jpg?f=fotoalbum_large
Kom ik er bij het afhalen dat er een deuk zit in mijn velg. :N
Hehe, nou ja. Beetje terug gebogen, had dat 26 inch wiel net weer laten spaken omdat mijn naaf/freehub doordraaide. Zal je altijd zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

charrel schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:53:
Nou, mooi is dat. Ik wilde ook is naar tubeless:[Afbeelding]
Hehe, nou ja. Beetje terug gebogen, had dat 26 inch wiel net weer laten spaken omdat mijn naaf/freehub doordraaide. Zal je altijd zien...
Toevallig volgende week precies hetzelfde toen ik de wielen van mijn zwager tubeless ging maken. Dat is verder, ondanks de deuk (die bij hem nog wel erger was, namelijk aan beide kanten) prima gelukt, dus laat je niet ontmoedigen! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 12-01-2022 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:07

Sherlock

No Shit

Wel een beetje vreemd dat dat niet is opgevallen tijdens het opnieuw spaken toch? En als het wel is opgevallen, vreemd dat het niet gemeld is toen je hem op ging halen!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 22:50

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Zou iemand mij advies kunnen geven? ik ben tijdens het googlen een Marin Rift zone 3 tegengekomen die ik misschien ook nog op korte termijn kan bemachtigen...hoe verhoud deze zich tegenover de Neuron 7? Ik vind de Neuron mooier maar met een flinke laag modder erop boeit dat me wat minder :+ gaat me meer om de rij eigenschappen waar ik (buiten wat reviews op Youtube) geen kijk op heb aan de hand van specs.

alvast bedankt!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Sherlock schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Wel een beetje vreemd dat dat niet is opgevallen tijdens het opnieuw spaken toch? En als het wel is opgevallen, vreemd dat het niet gemeld is toen je hem op ging halen!
Oh, dat is alweer 1000km geleden. Ik denk dat het in de tussentijd gebeurd is. Wiel was superstrak en laatst merkte ik al dat er een kleine slinger in zat. Dus dacht die zal ik er even uithalen voor het tubeless maken maar het was dus geen slinger. Denk ik dat ik precies weet wanneer ik deze deuk erin gereden heb ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
JT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:14:
[...]

Gewicht maakt volgens mij niet veel uit qua velgen, wat maakt deze velgen verder beter dan die Alexrims MD25?
ja.. misschien is het verschil inderdaad niet zo groot, maar ik heb meer met DT dan met alexrims... de DT set is op zich ook redelijk budget, maar als het gewicht hier klopt (1847) is het best aardig, daarnaast heb je met DT naven (ook de goedkope) wel industrie lagers ipv cup conus bij de shimano naven van de grand canyon 8.
shimano naven hebben in dat opzicht wat meer onderhoud nodig.

Maar om het je makkelijk te maken, de GC 9 is ook al weer uitverkocht, dus je kan weer wachten op de 8 :D
Nutterd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:19:
Zou iemand mij advies kunnen geven? ik ben tijdens het googlen een Marin Rift zone 3 tegengekomen die ik misschien ook nog op korte termijn kan bemachtigen...hoe verhoud deze zich tegenover de Neuron 7? Ik vind de Neuron mooier maar met een flinke laag modder erop boeit dat me wat minder :+ gaat me meer om de rij eigenschappen waar ik (buiten wat reviews op Youtube) geen kijk op heb aan de hand van specs.

alvast bedankt!
valt me op dat op de marin no name naven met een HG body en een sunrace 11-51 cassette zit..
verder zijn de remmen van een lager niveau en de drivetrain SLX + wat third party spul
de neuron heeft gewoon een bijna volledige XT groep inc crankset, enkel de remmen en de ketting zijn SLX

de neuron heeft schwalbe banden, de marin "Vee Tire Co, Flow Snap, 29x2.35, Tackee Compound"
(wie weet is het wat, maar ik heb er nog nooit van gehoord, klinkt een beetje als mike bear banden uit de pinkbike budget vs baller serie op YT...)

De advies prijs van de marin is ook nog eens 300 euro meer, maar ik heb geen idee waar dat geld in is gaan zitten.. ik zou op de neuron wachten (als je dat op kan brengen :)) Die is namelijk ook nog een behoorlijk stuk mooier ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:35:
[...]

valt me op dat op de marin no name naven met een HG body en een sunrace 11-51 cassette zit..
verder zijn de remmen van een lager niveau en de drivetrain SLX + wat third party spul
de neuron heeft gewoon een bijna volledige XT groep inc crankset, enkel de remmen en de ketting zijn SLX

de neuron heeft schwalbe banden, de marin "Vee Tire Co, Flow Snap, 29x2.35, Tackee Compound"
(wie weet is het wat, maar ik heb er nog nooit van gehoord, klinkt een beetje als mike bear banden uit de pinkbike budget vs baller serie op YT...)

De advies prijs van de marin is ook nog eens 300 euro meer, maar ik heb geen idee waar dat geld in is gaan zitten.. ik zou op de neuron wachten (als je dat op kan brengen :)) Die is namelijk ook nog een behoorlijk stuk mooier ;)
ik was al bang voor dit advies, wachten is in principe altijd mogelijk ik wil het alleen niet :+ maar ga het dan uiteraard wel doen.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Nutterd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:44:
[...]

ik was al bang voor dit advies, wachten is in principe altijd mogelijk ik wil het alleen niet :+ maar ga het dan uiteraard wel doen.
naja, zo is het als je er op papier naar kijkt.. misschien is de marin in praktijk een prima match voor de neuron... ik heb geen reviews gelezen of gezien en uiteindelijk zijn kan je drivetrain onderdelen prima upgraden als ze versleten zijn of als je er zin in hebt. en een setje banden wisselen is natuurlijk ook zo gedaan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:47:
[...]

naja, zo is het als je er op papier naar kijkt.. misschien is de marin in praktijk een prima match voor de neuron... ik heb geen reviews gelezen of gezien en uiteindelijk zijn kan je drivetrain onderdelen prima upgraden als ze versleten zijn of als je er zin in hebt. en een setje banden wisselen is natuurlijk ook zo gedaan.
dit wil ik bij de Neuron ook doen dus dat is het probleem niet, alleen heb ik bij de Neuron natuurlijk wel gratis een setje "trage" banden er gratis bij...ik ga vanavond nog wel eens reviews kijken maar als ik de fietsen alleen al op foto naast elkaar zie dan is de Neuron wel een heel andere fiets voor minder geld en misschien wil het oog toch ook wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Prulleman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:35:
[...]

ja.. misschien is het verschil inderdaad niet zo groot, maar ik heb meer met DT dan met alexrims... de DT set is op zich ook redelijk budget, maar als het gewicht hier klopt (1847) is het best aardig, daarnaast heb je met DT naven (ook de goedkope) wel industrie lagers ipv cup conus bij de shimano naven van de grand canyon 8.
shimano naven hebben in dat opzicht wat meer onderhoud nodig.

Maar om het je makkelijk te maken, de GC 9 is ook al weer uitverkocht, dus je kan weer wachten op de 8 :D
:')

Maar lagerkwaliteit en gewicht lijkt dan vooral het verschil te zijn? Of kan er ook nog verschil zitten in de hardheid van het metaal en daarmee dus ook hoe snel je er een deuk in rijdt?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

magic_nl schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Ik rij zelf met SX, en ben daar best te spreken over.
Maar ik heb geen ervaring met Shimano en kan dus moeilijk oordelen.
Ik doe zelf geen uitspraken over de kwaliteit want ik heb er geen ervaring mee. Maar als ik online zoek dan kan ik echt niemand vinden die SX over Deore aanraadt en andersom wel genoeg. SX derailleur is ook deels van plastic en ik vond ook een ervaring van iemand waarbij dat gewoon gescheurd is en tijdens de rit de derailleur dus naar de klote ging. Wederom, over Deore lees ik dat soort dingen niet. Dan laat ik dat meewegen in de keuze voor een mtb. Moet ieder voor zich weten natuurlijk.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Nutterd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:55:
[...]

dit wil ik bij de Neuron ook doen dus dat is het probleem niet, alleen heb ik bij de Neuron natuurlijk wel gratis een setje "trage" banden er gratis bij...ik ga vanavond nog wel eens reviews kijken maar als ik de fietsen alleen al op foto naast elkaar zie dan is de Neuron wel een heel andere fiets voor minder geld en misschien wil het oog toch ook wel wat!
Vee Tire Co. maken anders best behoorlijke bandjes hoor.
Hier een review van de Flow Snap: pinkbike.com/news/vee-tire-flow-snap-review.html (2017)
Om de banden zou ik het niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat is zuur :P

Maar ik ben dus niet de enige met 26" hier? :+ Wat voor fiets en modeljaar heb je?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Afgelopen week mijn nieuwe mtb mogen ontvangen (foto's volgen :+)
Alleen zit ik nu met een dilemma, de gemonteerde dropper is een Crankbrothers Highline 7 in 150mm maar ik zou graag naar 200mm gaan (Oneup bijvoorbeeld)
De Higline nu ongebruikt proberen te verkopen of eerst even proberen hoe die voelt qua lengte, op mijn oude fiets zit ook een 150mm dropper

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cqNfcNcbbbV6hxJZuIQftacVS4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZRiAAOnzfRy2LhNNpybOv1b.jpg?f=fotoalbum_medium

In de categorie 'niet zo fijn'. Eerste rit met m'n nieuwe zadel liep niet zo goed af :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

JT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:05:
[...]

Dat is zuur :P

Maar ik ben dus niet de enige met 26" hier? :+ Wat voor fiets en modeljaar heb je?
Het is een marin mount xm9 uit 2011, paste het motortje het beste onder. Heb mijn nieuwere 29 inch verkocht, daar kreeg ik de motor niet onder. Valt me eigenlijk niet eens tegen weer terug naar 26.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Motor? Ik heb vast iets gemist en jij hebt het vast al eens uitgelegd. Heb je daar wellicht een link naar?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

L0we schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:18:
[Afbeelding]

In de categorie 'niet zo fijn'. Eerste rit met m'n nieuwe zadel liep niet zo goed af :'(
Zal aan mij liggen maar ik zie alleen wat grond? Gevallen ofzo? Anders zie ik het niet :P Of heeft het te maken met dat schuine zadel?

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 12-01-2022 14:22 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
JT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:20:
[...]

Zal aan mij liggen maar ik zie alleen wat grond? Gevallen ofzo? Anders zie ik het niet :P
Volg de lijn van de zadel-rail maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

L0we schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Volg de lijn van de zadel-rail maar eens ;)
Is de houder (weet de naam even niet) kapot?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
JT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Is de houder (weet de naam even niet) kapot?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZjrHuMR_1WINWUS7oxykwyP3uY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vbz2jE8DnO0ioFFcbkA9Bejb.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

JT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:20:
Motor? Ik heb vast iets gemist en jij hebt het vast al eens uitgelegd. Heb je daar wellicht een link naar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQRiCJblIikS-ndbVnDfYMwmtdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbBRVun8nG9ZYHErY7ZBsfwM.jpg?f=fotoalbum_large
Door een auto immuunziekte kan ik niet zoveel inspanning meer leveren. Zo red ik het wel om met vrienden mee te gaan en lekker te fietsen. Kan nu gewoon 60km fietsen met een relatief lage inspanning wat minder stress op mijn lijf is waardoor ik niet hoef te compenseren met medicatie.
Bijkomend voordeel is dat het ook nog leuker wordt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Oh die knik hoort daar niet :D Ja dat is gaar. Bij mij is wel eens de bout gebroken die het zadel op z'n plek hield :/ Geen leuke dingen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
JT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Oh die knik hoort daar niet :D Ja dat is gaar. Bij mij is wel eens de bout gebroken die het zadel op z'n plek hield :/ Geen leuke dingen.
Blijft een sport waarbij je (gelukkig niet al te vaak) wat dingen sloopt. Doe je vrij weinig aan, maar blijft toch altijd even vervelend als het spul net nieuw is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

charrel schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:25:
[...]

[Afbeelding]
Door een auto immuunziekte kan ik niet zoveel inspanning meer leveren. Zo red ik het wel om met vrienden mee te gaan en lekker te fietsen. Kan nu gewoon 60km fietsen met een relatief lage inspanning wat minder stress op mijn lijf is waardoor ik niet hoef te compenseren met medicatie.
Haha, dat is wel tof :)

Maar je gezondheid niet :/ Mooi dat je het zo kan oplossen. Is de keuze voor deze oplossing in plaats van een e-MTB een financiele kwestie? Of is er een andere reden voor?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

L0we schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Blijft een sport waarbij je (gelukkig niet al te vaak) wat dingen sloopt. Doe je vrij weinig aan, maar blijft toch altijd even vervelend als het spul net nieuw is :+
Ja, dat was het bij mij niet :P Nou ja, hopelijk met een nieuwe geen last van.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

DrumandBass schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:14:
Afgelopen week mijn nieuwe mtb mogen ontvangen (foto's volgen :+)
Alleen zit ik nu met een dilemma, de gemonteerde dropper is een Crankbrothers Highline 7 in 150mm maar ik zou graag naar 200mm gaan (Oneup bijvoorbeeld)
De Higline nu ongebruikt proberen te verkopen of eerst even proberen hoe die voelt qua lengte, op mijn oude fiets zit ook een 150mm dropper
Kom je op je oude fiets tekort met de 150mm dropper?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

JT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Haha, dat is wel tof :)

Maar je gezondheid niet :/ Mooi dat je het zo kan oplossen. Is de keuze voor deze oplossing in plaats van een e-MTB een financiele kwestie? Of is er een andere reden voor?
Nah, ik had dezelfde motor onder mijn normale fiets gezet. Dit was goedkoper omdat ik op dat moment nog niet wist hoe het verder zou gaan. Maar eigenlijk bevalt het wel erg goed, beetje knutselen is natuurlijk ook gewoon leuk. Software en alles is aan te passen, dus je kan er lekker mee knoeien.

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 12-01-2022 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Nutterd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:19:

alvast bedankt!
Geo van de Marin is een lichtjaar de Neuron vooruit imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

GoldenSample schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Geo van de Marin is een lichtjaar de Neuron vooruit imho.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81wq5sunI0cMqTpaN-8gFT-FoxE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gpEeNTBNcGU97sqnsxRUJCVb.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:18

WoBBeL

*zwaai*

charrel schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:25:
[...]

[Afbeelding]
Hier ook een knuppel met een eMTB hoor nadat ie ook n immuundingetje kreeg :+ bevalt prima hoor ;)
En de 'normale' MTB staat er ook nog om mij zo af en toe eens kunnen pijnigen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@L0we zou toch kijken of je geen garantie kan claimen.. een nieuw zadel in de eerste rit kapot is natuurlijk een beetje gek, of je moet echt een uitzonderlijke klapper hebben gemaakt..

(Ik heb ook een ergon zadel, maar de rails zijn nog kaarsrecht, heb em zelfs overgezet op de scott)

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 12-01-2022 15:07 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Prulleman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:06:
@L0we zou toch kijken of je geen garantie kan claimen.. een nieuw zadel in de eerste rit kapot is natuurlijk een beetje gek, of je moet echt een uitzonderlijke klapper hebben gemaakt..

(Ik heb ook een ergon zadel, maar de rails zijn nog kaarsrecht)
Ook Ergon hier, zit nog prima.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:18

WoBBeL

*zwaai*

Mijn hemel, hoe hard ben jij onderuit gegaan :o ik heb het nog maar 1x eerder gezien en dat was na een klapper met downhillen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Head tube angle is een stuk vlakker, Reach groter, Seattube angle steiler -> beter in afdalingen zonder de penalty bij het omhoog fietsen. Afmontage is tot op een bepaalde hoogte een slijtage onderdeel, een shifter en derailleur en kan je swappen itt een frame.

[ Voor 11% gewijzigd door GoldenSample op 12-01-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

WoBBeL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:08:
[...]

Mijn hemel, hoe hard ben jij onderuit gegaan :o ik heb het nog maar 1x eerder gezien en dat was na een klapper met downhillen :X
Heb dat stangetje van de zadelbevestiging ook wel eens gebroken, dat was na een jaartje of 8 hetzelfde zadel. Precies op het randje waar hij in de houder zit kan ie na langdurig meerjarig gebruik breken omdat daar het meeste kracht komt tijdens het rijden vermoed ik.

/edit: dat die op een eerste rit breekt is wel redelijk bijzonder idd :)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 12-01-2022 15:39 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Zadelrails verbogen heb ik ook al eens gehad met een Fabric Scoop. Weinig aan te doen anders dan proberen minder lomp te fietsen (in mijn geval dan he).

[ Voor 47% gewijzigd door Klitse op 12-01-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Klitse schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:39:
Zadelrails verbogen heb ik ook al eens gehad met een Fabric Scoop. Weinig aan te doen anders dan proberen minder lomp te fietsen (in mijn geval dan he).
Had het inmiddels gezien, zie opvolgende reacties ;)

Je kunt ook juist lomp blijven fietsen en hopen dat daardoor je gewicht sneller afneemt dan het metaal moe wordt :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

[Afbeelding]

Auw! Hoe is het met je kont??

Welk type is het? Heb ook net een ergon zetel besteld 🤐

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
McLambo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:30:
[...]

Ik heb een ergon sm pro, zonder problemen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:07

Sherlock

No Shit

Prulleman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:33:
[...]

Ik heb een ergon sm pro, zonder problemen
Wellicht is @McLambo wel bang dat hij ook een sm zadel heeft... :+

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:02
Holk schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:41:
Ik hou van waar voor m’n geld en Canyon is m’n huismerk :+
Ik ga morgen een Neuron L passen en als die past voor de digitale deurmat liggen tot die dingen weer beschikbaar zijn 8)
Zou graag een Kona Hei Hei CR willen maar is te duur (die met de demper tegen de bovenbuis)
Oke, dat was wat minder..
Een L is te klein (ik weet, gaan veel mensen zeggen 'told you so' maar meten is weten. Heb een Trail L en een Neuron L gepast (handig, buren) en de Trail past zoals m'n normale Lux, maar de Neuron was gewoon veel te kort... Alle maten weer in de computer gezet en daar komt toch echt een XL uit rollen, met ruimte voor een kleinere stem mocht dat nodig zijn. Een trial is misschien wat beter maar is veel te duur. En een groot nadeel is de 170mm cranks die er in alle maten op de Neuron zitten icm het 30 tands blad. Kan er makkelijk een 34 op zetten maar die 170 blijven, korte rondjes, vond dat vreemd fietsen.

Na wat meer zoeken ben ik er niet meer zo zeker van. Ik ga maar weer eens met een frisse blik kijken. Trek Top Fuel 2022 is ook een leuke fiets, iets minder XC geworden en meer trail, maarja die prijs.. en de reach met stem is wel een stuk verder. Een 2021 frame past net wat beter..

keuzestress 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Na mijn modderavontuur afgelopen zondag besloot ik vanmorgen maar om niet het Stadsbos 013 in te duiken. Morgen bij het ochtendgloren van plan drieluik Dorst te rijden.

Is er toevallig iemand die daar vandaag was die de conditie van de track kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Appie

F1RST Racing

[Afbeelding]

Herkenbaar, is mij ook al twee keer overkomen.
Holk schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:15:
[...]

Oke, dat was wat minder..
Een L is te klein (ik weet, gaan veel mensen zeggen 'told you so' maar meten is weten. Heb een Trail L en een Neuron L gepast (handig, buren) en de Trail past zoals m'n normale Lux, maar de Neuron was gewoon veel te kort... Alle maten weer in de computer gezet en daar komt toch echt een XL uit rollen, met ruimte voor een kleinere stem mocht dat nodig zijn. Een trial is misschien wat beter maar is veel te duur. En een groot nadeel is de 170mm cranks die er in alle maten op de Neuron zitten icm het 30 tands blad. Kan er makkelijk een 34 op zetten maar die 170 blijven, korte rondjes, vond dat vreemd fietsen.

Na wat meer zoeken ben ik er niet meer zo zeker van. Ik ga maar weer eens met een frisse blik kijken. Trek Top Fuel 2022 is ook een leuke fiets, iets minder XC geworden en meer trail, maarja die prijs.. en de reach met stem is wel een stuk verder. Een 2021 frame past net wat beter..

keuzestress 8)
Ik vind 170mm cranks juist fijn (helamaal ICM met oval), ben zelfs naar 165 gegaan op mijn enduro, maar dat is meer omdat ik ook een laag BB heb en dus wat last heb van pedal strikes.

[ Voor 56% gewijzigd door Appie op 12-01-2022 18:09 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
D-Ed schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:52:
Na mijn modderavontuur afgelopen zondag besloot ik vanmorgen maar om niet het Stadsbos 013 in te duiken. Morgen bij het ochtendgloren van plan drieluik Dorst te rijden.

Is er toevallig iemand die daar vandaag was die de conditie van de track kan delen?
Vanochtend geweest en het lag er meer dan prima bij. De afwatering is dik op orde, en eigenlijk is mijn fiets het meest vies geworden op het laatste stukje van vrachelen.. (de brede weg) daar ligt altijd een hoop modder en plassen... Als ik dat stuk had over kunnen slaan had ik mijn fiets niet hoeven wassen :X

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Zou hier niet zo bang voor zijn als ik jou was. Misschien doe ik nog wel een keer een berekening maar vergeet niet dat je achterwiel draait, daardoor beweegt je cassette en je ketting in principe (vanuit je achterwiel gezien) naar voren, dat creëert extra lengte aan de bovenkant van de ketting.
Afhankelijk van welke versnelling (Groter tandwiel achter is beter wat dat betreft) en draaisnelheid van je wiel heft dit die kickback (deels) op.

Overigens kwam iemand bij PinkBike ook op dat idee met de huck to flat video's
https://www.pinkbike.com/...about-pedal-kickback.html

Rijd bikeparks met 54 points of engagement en heb er nog nooit actief last van gehad. Ben overigens niet erg fijn gevoellig voor dit soort shit. Heb dan ook het talent om vrij makkelijk redelijk snel te zijn (echt snel ben ik nooit) zolang het maar niet echt lage snelheid meuk met veel heftige wortels of heftige rockgardens wordt. Heb dat met alles overigens, zet me in een kart en in ronde 2 ben ik al erg snel, in ronde 10 ben ik echter amper sneller en beginnen meer en meer mensen me in te halen.

Ben een soort van koning in pushen en recoveren maar niet in het fine-tunen van materiaal of eigen rijden. :+

-edit-
Fuck it, lousy berekening:

Input
Chain pitch (Cp); 12,7mm
Chainring (Cr): 34T
Gear achter (Ga): 14
Points of Engagement (PoE)
Chainstay growth bij volledig inveren: 15mm
Chain growth bij volledig inveren (Cg): 30mm (2x Chainstay growth)

54 PoE
Al gaan we nu kijken hoeveel chaingrowth die slack in de hub kan opvangen bij volledig inveren hangt dat natuurlijk af van de gear die je hebt gekozen. Stel het is je 10T, hoeveel kan je hub dan maximaal terug draaien voordat engagement plaats vind: (Ga/PoE) * Cp = (10/54) * 12,7 = 2,35mm

Dat is dus nog geen 1/10e van je chain growth!

Stel je daalt af op je Pizza van 50T (beetje gek maar goed) (Ga/PoE) * Cp = (50/54) * 12,7 = 11,76mm Nogsteeds minder dan de helft!

27PoE/Half de engagement
Met half de engagement (27 Poe) verdubbelt dit maar zit je nog steeds _Onder_ de chaingrowth.
10t = 4,7mm
50t = 22,76mm

Wielrotatie tijdens inveren countert pedal kickback
Als we echter kijken naar het voorwaarts roteren van het wiel, zelfs in de huck to flat, wat in de praktijk niet echt op z'n trage snelheid voorkomt als PinkBike het doet zie je dat het wiel nog wel 1/16e rotatie maakt tussen het raken van de grond en de bottom-out.

Als we dat gaan delen door elkaar * de chainpitch (Ga * (1/16) * 12,7) krijg je hoeveel chaingrowth je op deze wijze kan opvangen:
10t * (1/16) * 12,7 = 7,94mm
50t * (1/16) * 12,7 = 39,69mm

Conclusie (voor mij), het maakt dus, bij flinke invering wel wat uit, echter is het met 27 naar 54 PoE zelfs het best case Scenario een vermindering van Maximaal 25% pedal kickback en in de meeste scenario's (hub niet precies op het randje van engagement, groter tandwiel achter, hogere draaisnelheid van het wiel) niet relevant ivm geen padle kickback anyway OF maar een heel klein percentage verschil.

[ Voor 47% gewijzigd door GoldenSample op 12-01-2022 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:25:
[...]

Vanochtend geweest en het lag er meer dan prima bij. De afwatering is dik op orde, en eigenlijk is mijn fiets het meest vies geworden op het laatste stukje van vrachelen.. (de brede weg) daar ligt altijd een hoop modder en plassen... Als ik dat stuk had over kunnen slaan had ik mijn fiets niet hoeven wassen :X
Langs de golfbaan bedoel je denk ik? Dat lag er weekje of anderhalf geleden ook ‘nat bij’ idd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
D-Ed schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Langs de golfbaan bedoel je denk ik? Dat lag er weekje of anderhalf geleden ook ‘nat bij’ idd..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmR7i7B0RGDQyAemmaU7B5BfH5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fdjvm24Axzz9Mfg8V9lVJU30.jpg?f=fotoalbum_large
Deze

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Ik heb het topic al wat doorzocht maar was benieuwd of iemand hier ervaring heeft met de volgende verlixhtingssets:

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

En

Vooralsnog ben ik niet van plan om nachtritten te doen maar wil wel wat zicht hebben als het donkerder begint te worden en wil uiteraard ook zichtbaar zijn. Heet iemand een van deze of wellicht een andere suggestie?

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

dano_nl schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:30:
Ik heb het topic al wat doorzocht maar was benieuwd of iemand hier ervaring heeft met de volgende verlixhtingssets:

En

Vooralsnog ben ik niet van plan om nachtritten te doen maar wil wel wat zicht hebben als het donkerder begint te worden en wil uiteraard ook zichtbaar zijn. Heet iemand een van deze of wellicht een andere suggestie?
Ik heb die ook een tijdje gebruikt. (de Ali variant https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch)
Zijn genoeg voor zicht op de weg en zichtbaar zijn, offroad komt het een stuk tekort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
Prulleman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:06:

(Ik heb ook een ergon zadel, maar de rails zijn nog kaarsrecht, heb em zelfs overgezet op de scott)
Mia, ik twijfelde er nog even over, maar ik heb beste een ongelukkige klap gemaakt.
In Harry Slinger (Amerongen) heb je een aantal vrij scherpe heuveltjes. Een daarvan ging ik (veel) te hard overheen, ging vliegen, en kon m'n landing niet echt meer redden.
De dag erna had ik een blauwe plek van zo'n 15 centimeter op m'n bovenbeen, gelukkig niet geland in de gevarenzone :9
McLambo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:30:
[...]

Ergon SM Pro. Maar zal geen slecht zadel zijn hoor, dit was wel een redelijk grote klap

[ Voor 16% gewijzigd door L0we op 12-01-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05 22:44

The_Scarabial

MTB for life!

[Afbeelding]

categorie 'prostaatverminkerstand' >:)

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

New bike day! *O* :D

Production Privee Shan N°5 DVO setup

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yW09efOp2ezeYBEkzi2fSCEzk20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpbYFeetd4gY6wWUERCxFvlR.jpg?f=fotoalbum_large

In eerste instantie was ik aan het wachten op het Sour Big Fun frame om daarmee zelf een fiets op te bouwen met een DVO Diamond vork maar na een paar maanden werd het wel duidelijk dat alles is uitverkocht forever...
Dus gaan kijken naar een andere fiets, Canyon Torque, Specialized Stumpy dat soort dingen totdat ik deze tegen kwam. Parts die ik zelf al op het lijstje had staan, zeer scherp geprijsd en op voorraad ook niet onbelangrijk tegenwoordig :+ nu nog leren fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:25
Nice bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 20:35

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Saai ding :X Veel plezier ermee!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
DrumandBass schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:40:

[Afbeelding]

In eerste instantie was ik aan het wachten op het Sour Big Fun frame om daarmee zelf een fiets op te bouwen met een DVO Diamond vork maar na een paar maanden werd het wel duidelijk dat alles is uitverkocht forever...
Dus gaan kijken naar een andere fiets, Canyon Torque, Specialized Stumpy dat soort dingen totdat ik deze tegen kwam. Parts die ik zelf al op het lijstje had staan, zeer scherp geprijsd en op voorraad ook niet onbelangrijk tegenwoordig :+ nu nog leren fietsen
Prachtige fiets. Lijkt een beetje op mijn Full Moxie. Waar ga je hem uitlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@DrumandBass mooi apparaat! _/-\o_
Lekker clean, zonder saai te zijn met deze kleuren

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

@DrumandBass vet ding! Ik zat toevallig van de week nog een beetje te kwijlen op de website van PP. Ten opzichte van de genoemde Torque of Stumpy zal het veersysteem iets minder verfijnd zijn, maar de uitstraling van zo'n Shan is natuurlijk geweldig, lekker clean opgebouwd ook.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Vraagje. In meerdere reviews lees je over aggresive geometry. Is dat hetzelfde als de progressieve geometrie?

On a different note: sommige fietsen wil je gewoon om hoe ze eruit zien, los van of het de juiste keuze is :9

Afbeeldingslocatie: https://cd.bike-discount.de/media/image/5d/16/0c/559100_00.jpg
DrumandBass schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:40:

[Afbeelding]

Ben niet zo van de grijstinten maar voor een grijstint is dit erg nice!

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
JT schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:58:
Vraagje. In meerdere reviews lees je over aggresive geometry. Is dat hetzelfde als de progressieve geometrie?

On a different note: sommige fietsen wil je gewoon om hoe ze eruit zien, los van of het de juiste keuze is :9

[Afbeelding]

[...]

Progressive geometry betekent volgens mij o.a. lange(re) toptube, grote(re) reach en een steile(re) STA.
Aggresive geometry kent ook een grote(re) reach maar die heeft ook een slacke HTA en een laag center of gravity bijv door een grotere bottom bracket drop.

Een aggresive geometry is dus volgens mij ook progressive, maar andersom hoeft dat niet zo te zijn. Kan wel.

En je moet blij worden van je fiets, dan fiets je er meer op. Dus als jij blij wordt van een Cube in Blauw met Oranje is dat een reden om hem te kopen. Uiteraard zijn er nog meer (en belangrijkere) redenen te verzinnen, maar voor mij is uiterlijk er zeker 1 van.

[ Voor 13% gewijzigd door Klitse op 13-01-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Klitse schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:47:
[...]

Progressive geometry betekent volgens mij o.a. lange(re) toptube, grote(re) reach en een steile(re) STA.
Aggresive geometry kent ook een grote(re) reach maar die heeft ook een slacke HTA en een laag center of gravity bijv door een grotere bottom bracket drop.

Een aggresive geometry is dus volgens mij ook progressive, maar andersom hoeft dat niet zo te zijn. Kan wel.

En je moet blij worden van je fiets, dan fiets je er meer op. Dus als jij blij wordt van een Cube in Blauw met Oranje is dat een reden om hem te kopen. Uiteraard zijn er nog meer (en belangrijkere) redenen te verzinnen, maar voor mij is uiterlijk er zeker 1 van.
Op zich zijn er nog meer mooie fietsen waar ik blij van zou worden maar deze sprong er voor mij uit :) Canyon Grand Canyon 8.0 staat me qua uiterlijk een beetje tegen, ik merk dat dat dan toch een beetje m'n beslissing in de weg zit ondanks de goede specs. En de 9.0 is weg :+ Maar goed, er zijn nog meer opties.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
En dan kom je eigenlijk nog vaker de term "modern geometry" tegen, wat een beetje synoniem is voor "long / slack".
Dat is dan eigenljk ook de basis van de huidige trend bij alle type fietsen van XC tot DH.

(en daar komen dan weer andere wijzigingen uit voort zoals kortere stuurpennen, steilere seat tube angles etc)

Ik zou niet teveel achter variaties van termen zoeken....

(en er zijn best fraaie cubes, maar deze vind ik persoonlijk een stuk minder... hoe kan je nou zo'n fiets zonder dropper leveren.. de kleuren matchen niet en ik vind de rocker lelijk... maar ik ben ook een snob, dus trek je er verder niks van aan ;))

[ Voor 15% gewijzigd door Prulleman op 13-01-2022 12:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JT schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:58:
Jup inprincipe wel. Waar 'Modern' wat 'normaler' is en Agressive vaak naar nog slacker voor, langere reach en steilere seattubes pushed.

[Afbeelding]

[...]

Sommige fietsen zijn echt mooi ja, anderen 'kloppen' net niet. Echter ga ik uiteindelijk toch gewoon voor peformance & prijs.

Oveirgens blijft de Polygon Siskiu wat dat betreft echt een goede combi, vind dat echt mooie fietsen, zeker als je de ontzettend scherpe prijs er in mee neemt. Qua kleuren wel wat mode gevoeliger.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 13-01-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50

Investig8or

What goes up, could come down

Ik ben van plan dit jaar het mountainbiken wat regelmatiger te doen en wil eigenlijk ook wat trainingen volgen. Daarom ben ik aan het zoeken naar mountainbike verenigingen die fietsen rond Utrecht, hebben mensen hier ervaringen of aanbevelingen? Die stok achter de deur om elke week te gaan mis ik nu een beetje...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-05 23:43
Investig8or schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:10:
Ik ben van plan dit jaar het mountainbiken wat regelmatiger te doen en wil eigenlijk ook wat trainingen volgen. Daarom ben ik aan het zoeken naar mountainbike verenigingen die fietsen rond Utrecht, hebben mensen hier ervaringen of aanbevelingen? Die stok achter de deur om elke week te gaan mis ik nu een beetje...
Zelf niet echt ervaring met fietsclubs die ook mtb-training aanbieden (heb wel een mtb maar volg geen trainingen), maar ik ben zelf lid van CS030 en de MTB-tak is behoorlijk actief. Trainers zijn gecertificeerd en doel van elke training is in ieder geval iets leren :)

Hier wat meer informatie. Vaak wordt er ivm de tijd afgesproken bij een route, maar alles is fietsbaar vanaf Utrecht als het goed is. Je kan eens een proefles meedraaien zie ik (zodra het weer mag qua coronamaatregelen natuurlijk).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Prulleman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:52:
En dan kom je eigenlijk nog vaker de term "modern geometry" tegen, wat een beetje synoniem is voor "long / slack".
Dat is dan eigenljk ook de basis van de huidige trend bij alle type fietsen van XC tot DH.

(en daar komen dan weer andere wijzigingen uit voort zoals kortere stuurpennen, steilere seat tube angles etc)

Ik zou niet teveel achter variaties van termen zoeken....
Was meer benieuwd om de reviews goed te kunnen interpreteren :) Volgens mij komt het erop neer dat je dan klassiek/conventioneel/ouderwets vs modern/agressief/progressief hebt, in grote lijnen.
(en er zijn best fraaie cubes, maar deze vind ik persoonlijk een stuk minder... hoe kan je nou zo'n fiets zonder dropper leveren.. de kleuren matchen niet en ik vind de rocker lelijk... maar ik ben ook een snob, dus trek je er verder niks van aan ;))
Ik vind de kleuren juist wel leuk, lekker contrast :D Dropper is meer een specificatieding en als ik deze zou kopen in plaats van een hardtail in dat prijssegment (1800e) dan lever ik echt wel hard in op specs. Ik heb 1 of 2 fully's momenteel in de overweging, verder alleen hardtails.
GoldenSample schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Sommige fietsen zijn echt mooi ja, anderen 'kloppen' net niet. Echter ga ik uiteindelijk toch gewoon voor peformance & prijs.
Als het om hobby gaat dan gaat uiterlijk voor mij altijd wel enigszins meetellen. Natuurlijk ga ik geen volledige Deore XT verruilen voor Deore driveline. Maar gegeven dezelfde prijs een supersaaie fiets met overal XT of een fiets waar ik echt blij van wordt om te zien, alleen dan een SLX shifter of derailleur....ja, dat zou een overweging kunnen zijn. Of toch iets meer uitgeven (en met een beetje geluk dan ook betere specs :P ).

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 13-01-2022 13:33 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-05 18:36
@JT Je hebt wel door dat die Cube een kindermaatje is?
https://www.cube.eu/nl/20...eo-120-rookie-actionteam/

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee :+ Verder niet al te serieus naar gekeken. Misschien past een kindermaatje wel bij mijn skillz :')

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 ... 175 ... 279 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic