Na dit verhaal en wat tips ben ik even gaan uitzoeken wat ik nu precies wil en heb 2 fietsen hoog op de shortlist staan (die overigens nog heel flexibel isNutterd schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:47:
Ik ben me ook weer aan het orienteren (shit wat haatte ik dat woord toen ik in de winkel werkte) op een MTB. Maar ben er nog niet helenaal uit wat ik wil en op dit moment vind ik het ook lastig om iets uit te kiezen terwijl je toch bijna niets kan krijgen.
Wat ik wel al weet is dat ik wel voor een "downcountry" fiets wil gaan waar ik redelijk flexibel mee ben en de volgende eisen:
-minimaal SLX afmontage
-120mm/110mm travel
-lockout op het stuur
-dropperpost
Ik heb er ook geen haast mee, hoop dat ik er in/voor September een heb.
de Canyon Lux Trail: Logische keus, heeft alles wat ik wil en is qua prijs kwaliteit verhouding in alle uitvoeringen natuurlijk heel erg goed.
De Canyon Neuron: Eigenlijk niet wat ik wil, maar na het kijken van een aantal reviews neig ik meer hiernaartoe dan naar de Lux Trail. Ik zoek eigenlijk een fiets waar ik mee kan spelen of juist wat langere tochten mee kan maken, snelheid vind ik op de MTB ondergeschikt (kleine disclaimer maar die zal ik hieronder bij mijn vraag zetten
ik heb toch nog twee vraagjes over de Neuron in de hoop dat iemand die kan beantwoorden:
1. Ik zeg wel dat ik snelheid ondergeschikt vind, maar ik wil er ook VTT op rijden of misschien zelfs een Bart Brentjens Challenge, hoe verhoud deze fiets zich dan qua snelheid tegenover een Lux of een Lux trail?
2. ik fiets hier over redelijk ruig terrein aangezien er geen vaste MTB route is waar ik denk dat de Neuron (natuurlijk overkill is
sorry voor de lange lap tekst weer en alvast bedankt!
/edit: overigens misschien handig om te vermelden dat ik echt iets zoek om overal mee naartoe te slepen dus ook naar het buitenland (oostenrijk, italie, frankrijk). vandaar dat ik eventueel ook twijfel om de AL variant te pakken aangezien ik dit prettiger vind op een fietsdrager.
[ Voor 6% gewijzigd door Nutterd op 06-01-2022 08:55 ]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

/f/image/SRAqGNYRK6Ihr0q4oxeRagzO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YPuz00j9XjgQgO8mYGp5ZGBF.png?f=fotoalbum_large)