Intussen hebben zowel Red Bull als Renault aangegeven dat het een probleem is met de engine mapping van de spec C motor, waarbij ze as we speak nog aan een oplossing werken (Renault, in Viry dan). Ricciardo had ook hetzelfde probleem (maar wellicht minder geklaagd over z'n nieuwe werkgever?

).
Twee dingen vielen mij hierbij op:
1. Blijkbaar mag je onder parc ferme regels wel "software updates" uitvoeren
2. Blijkbaar heeft Horner niet gezegd dat het "een probleem met de Renault" is, maar alleen dat het dus met de engine mappings te maken heeft zonder expliciet te benoemen dat het dus (weer) een fout van Renault is.
Edit:
Bron, die hier gisteren ook al was benoemd.
Wat ik overigens ook raar vind is dat ze dit probleem blijkbaar vrijdag ook al hadden. Hoe kan het dat we daar toen dan verder niks over gehoord hebben? Red Bull & Renault kaarten de fout pas aan na de quali als het eigenlijk al te laat is, terwijl in ieder geval Verstappen al het hele weekend klaagde over de motor en zowel RBR als Renault nu ook aangeven dat het probleem op vrijdag ook al op trad. Vraag me dan toch af of ze zaterdag overdag dan ook eraan gewerkt hebben of dat ze het issue pas serieus namen na de kwalificatie.
[
Voor 27% gewijzigd door
RobertMe op 16-09-2018 09:27
]