Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 14 - GP van Italië Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste
Acties:
  • 64.008 views

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 00:30
Ben benieuwd of Renault het ook gemeld zou hebben als Haas ze niet had ingehaald in het WCC..

per aspera ad astra

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:55

mrc4nl

Procrastinatie expert

samenvatting is inmiddels ook beshikbaar
YouTube: 2018 Italian Grand Prix: Race Highlights

Bij de lockup van max met bottas had max al zn joker verspild werd er op de boordradio gezegd.
ronde later was er contact, en dus een penalty.

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:35

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
bvbal79 schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:52:
[...]

Er zijn op Monza maar 2 plekken om in te halen en dat was hier en de chicane na curve grande. Niemand heeft vandaag op snelheid elders ingehaald.

En hoezo eerder? Hij zat er pas 2 rondjes binnen een seconde achter. Weliswaar op nieuwe banden en dat is de reden dat het nu voor Bottas wel kon en eerder niet
SIR op RAI vergeten toen deze zich van een ronde achterstand ontdeed? ;) :+

"When you grow up your heart dies"

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15-07 16:54
quote:
sjaool schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:20:
[...]

Dat was toch niet op snelheid....RAI reed net zo hard als een brommer

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-06 19:13

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
sjaool schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:20:
[...]

En de volgende ronde ging RAI er toch weer voorbij? Maar ja, de laatste paar ronden was de camera vooral gericht op VET/BOT dus heb ik niet meer echt meegekregen of SIR nou wel/niet ervoor gebleven is.

Xbox Live: OctagonQontrol

• sjaool

sjaool

quote:
bvbal79 schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:22:
[...]

Dat was toch niet op snelheid....RAI reed net zo hard als een brommer
Snelheid is snelheid. :P

Maar BOT had gewoon beter zijn best moeten doen met die Mercedes onder zijn kont. Dit is gewoon het bewijs dat VER iets extra's brengt met de Red Bull. VER zal er flink van balen dat hij de P3 niet heeft maar wel flinke voldoening hebben dat hij met de Red Bull met Renault motor een Mercedes de baas was. Dit was absoluut niet de saaie race die hij gisteren nog in gedachten had.

@MAX3400 RAI ging er in de volgende bocht inderdaad weer voorbij. ;)

sjaool wijzigde deze reactie 02-09-2018 21:27 (5%)

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:29
quote:
mrc4nl schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:20:

Bij de lockup van max met bottas had max al zn joker verspild werd er op de boordradio gezegd.
Toch denk ik nog steeds dat wanneer Max die lockup niet had gehad en rechtdoor was gegaan, dat hij stukjes Mercedes uit zijn bolide kon schrapen
Eigenlijk een beetje hetzelfde als een paar races geleden tussen BOT en RIC

Dus niet echt een ‘joker’ waardig

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
quote:
LAD93 schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:20:
Ben benieuwd of Renault het ook gemeld zou hebben als Haas ze niet had ingehaald in het WCC..
Het verhaal zou zijn dat Renault al een paar races loopt te zeuren erover maar geen opheldering kreeg (van Haas?). Toen is er een verduidelijking van de regels gekomen. Renault ziet dat er nog t zelfde is en denkt nog altijd dat het niet klopt. Om opheldering te forceren dienen ze een klacht in bij de FIA, die bevestigt nu dat hun vermoedens kloppen en de auto niet voldoet aan de regels.
quote:

Charlie Withing heeft in de persconferentie gezegd dat dat er niets mee te maken had en geen aanleiding was voor de straf, die “joker” had puur betrekking op het afsnijden van chicanes.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21:10
Het zou voor Haas wel een beetje karma zijn als ze nu punten verliezen door een illegale auto. Zelf moeilijk doen over de punten en het prijzengeld van Force India, er nu bij gelapt worden door een ander team en daardoor zelf het een en ander mis gaan lopen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Deze post-race is bijna net zo goed als de race zelf. :P

Well done Monza. :+

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 02-09-2018 21:46 (3%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 00:30
@WhatsappHack ah dat verhaal is me ontgaan. Thanks voor de opheldering!

per aspera ad astra

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:39

IkWilbert

Het is mij!

Romain Grosjean disqualified from the Italian Grand Prix after his car was found to be in breach of one of the technical regulations. Results amended which means @sirotkin_sergey scores his 1st point in F1!

Bron: SkyF1

IkWilbert wijzigde deze reactie 02-09-2018 21:46 (3%)

I intend to live forever. So far, so good.

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:57
Was te verwachten. Feli SIR met je eerste F1 punt.

EDIT: er is inderdaad door Renault protest gemaakt

iichel wijzigde deze reactie 02-09-2018 21:48 (51%)

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Magnussen heeft een andere vloer?

39

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
IkWilbert schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:46:
Romain Grosjean disqualified from the Italian Grand Prix after his car was found to be in breach of one of the technical regulations. Results amended which means @sirotkin_sergey scores his 1st point in F1!

Bron: SkyF1
Dat betekend dat beide williamsen in de punten vallen, t moet niet gekker worden.

ook mooi inderdaad voor sirotkin. ik gun het hem. hij heeft het niet makkelijk met die auto.
Ik schat hem ook hoger in dan stroll. (die deze race dan weer gek genoeg een stuk hoger eindigde :S )

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• mnarijnm
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 08-07 23:17
Zou ik een bron mogen hebben die het bevestigt dat Gro is disqualified ?? Want IFA/F1 website zegt alleen dit erover:
quote:
"We have no further comment on this matter until the Stewards have arrived at a decision."

According to the FIA's Race Director Charlie Whiting, the protest concerns "a small detail on the leading edge of the floor" of the Ferrari-powered Haas.
Link

EDIT: Oke laat maar. Ik keek even op skysport en daar vond ik wel de informatie

mnarijnm wijzigde deze reactie 02-09-2018 21:56 (15%)

• Maurice079
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19:24
quote:
Maurice079 schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:33:
Tussen al het euvel door: twee keer een Williams in de punten! Die gaan van het padje vanavond *O*
*O* d:)b

PSN: iRoyalFlushh

• WhatsappHack
  • Niet online
quote:
mnarijnm schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:55:
Zou ik een bron mogen hebben die het bevestigt dat Gro is disqualified ?? Want IFA/F1 website zegt alleen dit erover:
[...]
Link
http://www.skysports.com/...gal-after-renault-protest

“A statement said that 'the reference plane of car number 08 is found not to be in compliance' with neither the regulations nor a subsequent technical directive issued in July.”

Is wel interessant. Zouden ze dan nog met terugwerkende kracht meer punten verliezen? Zal denk ik niet vanwege die extra directive, maar het is wel apart. Renault had dus blijkbaar gelijk.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 02-09-2018 21:58 (28%)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:44

mark-k

AKA markkNL

quote:
Wom schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:13:
[...]

Er is nog wel een verschil tussen je snellere teamgenoot voorbij laten dan je eigen race moeten opofferen. Zijn strategie werd aangepast zodat hij RAI kon ophouden. Gebeurd bij andere teams vast en zeker ook. Maar zo opzichtig te kort komen en dan zo 'gebruikt' worden moet elke sporter zeer doen.

Vanuit Mercedes slim, vanuit Bottas toch enigsinds kleinerend. Gelukkig kan hij zich troosten met een dikke paycheck ;)
Ik denk dat het voor BOT niks uitgemaakt zou hebben of hij RAI op zou houden of niet, qua positie. BOT zou toch normaal wel gewoon 3e geworden zijn, of hij nou HAM geholpen zou hebben of niet. Op deze manier is het een stuk beter voor zijn team.

• WhatsappHack
  • Niet online
Ja met alle respect, maar als je met die mercedes power niet voorbij een red bull weet te komen dan denk ik dat je je om heel andere redenen even achter de oren moet krabben. Max is moeilijk in te halen maar de overmacht van de motor is wat... Tenminste een halve seconde per ronde?

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:34
quote:
WhatsappHack schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:56:
[...]

http://www.skysports.com/...gal-after-renault-protest

“A statement said that 'the reference plane of car number 08 is found not to be in compliance' with neither the regulations nor a subsequent technical directive issued in July.”

Is wel interessant. Zouden ze dan nog met terugwerkende kracht meer punten verliezen? Zal denk ik niet vanwege die extra directive, maar het is wel apart. Renault had dus blijkbaar gelijk.
Als ik het in een eerdere post goed heb gelezen was die extra directive er al sinds 25 juli? Dus als ze op Spa met dezelfde vloer reden was het daar ook al fout en DSQ waardig.

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:38
quote:
RobertMe schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:06:
[...]

Als ik het in een eerdere post goed heb gelezen was die extra directive er al sinds 25 juli? Dus als ze op Spa met dezelfde vloer reden was het daar ook al fout en DSQ waardig.
Nee, de teams hadden tot Monza om te voldoen aan de directive (zoals hier staat beschreven). ;)

• MAX3400

MAX3400

quote:
WhatsappHack schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:05:
Ja met alle respect, maar als je met die mercedes power niet voorbij een red bull weet te komen dan denk ik dat je je om heel andere redenen even achter de oren moet krabben. Max is moeilijk in te halen maar de overmacht van de motor is wat... Tenminste een halve seconde per ronde?
Goed punt en zeker de moeite waard om terug te zoeken in de ronde-tijden. Maar vergeet niet dat na het ene akkefietje (wat 5 seconden kostte), Max redelijk los ging op de radio. Die uitzending is openbaar dus Mercedes weet op dat moment 3 dingen:

- VER gaat het BOT lastig maken
- BOT wordt toch wel derde
- voorsprong op VET is voldoende

Er zijn meerdere races geweest dat persoon A niet meer aan persoon B voorbij hoefde/ging want het was allemaal wel gescheten als je achteruit keek, in voorsprong. Waarom zou je dan nog een poging wagen om VER in te halen terwijl miljoenen kijkers en de hele pitwall weten dat 'ie ging doorvechten?

• Odessa
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Odessa

"Das Beste oder nichts"

Bottas hoeft zich nergens voor te schamen. Heeft een grote bijdrage geleverd aan de winst en pakt zelf nog de derde plek. Perfecte score (y)

#44 "The best crowd ever" #77 ...Beard...

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:07
quote:
mark-k schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:58:
[...]

Ik denk dat het voor BOT niks uitgemaakt zou hebben of hij RAI op zou houden of niet, qua positie. BOT zou toch normaal wel gewoon 3e geworden zijn, of hij nou HAM geholpen zou hebben of niet. Op deze manier is het een stuk beter voor zijn team.
Zijn pace was sneller dan Verstappen maar kwam bij zijn uitgestelde stop toch achter Max uit. Als ze hem eerder hadden binnengehaald was hij voor Max de baan opgekomen en had hij minder risico moeten nemen, wat het inhalen van Max is en ook wel gebleken is. Verstappen had zomaar voor Bottas kunnen finishen, terwijl dat zeker niet gehoeven had.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
Odessa schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:12:
Bottas hoeft zich nergens voor te schamen. Heeft een grote bijdrage geleverd aan de winst en pakt zelf nog de derde plek. Perfecte score (y)
Nouja, zijn fans uit finland dan. Veel finnen hadden kimi willen zien winnen. komt er een botte fin hun feestje verpesten (Altijd maar weer die finnen :+ )

Dus het thuisland zal niet zo amused zijn.

mrc4nl wijzigde deze reactie 02-09-2018 22:21 (5%)

• Odessa
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Odessa

"Das Beste oder nichts"

quote:
mrc4nl schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:20:
[...]

Nouja, zijn fans uit finland dan. Veel finnen hadden kimi willen zien winnen. komt er een botte fin hun feestje verpesten (Altijd maar weer die finnen :+ )
Mja ik ben natuurlijk wel blij met deze uitslag maar vind het ook wel een beetje zuur voor Kimi. En inderdaad uitgerekend een andere Fin die hem dwars zit..stug volkje :)

#44 "The best crowd ever" #77 ...Beard...

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:42
En uiteraard is Haas het niet er mee eens..

https://twitter.com/HaasF1Team/status/1036351310537351168
quote:
"We do not agree with the Stewards' decision to penalize our race team and we feel strongly that our sixth-place finish in the Italian Grand Prix should stand. We are appealing the Stewards' decision.” -- from Guenther Steiner, team principal.

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 01:37
Ik realiseerde me net eigenlijk dat Renault dit ook best kon doen, omdat ze gezakt waren naar de 5e plaats in the WDC.

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16-07 13:59
quote:
Sir_Lion schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:46:
Ik realiseerde me net eigenlijk dat Renault dit ook best kon doen, omdat ze gezakt waren naar de 5e plaats in the WDC.
Dat gevoel had ik er inderdaad ook bij. Maar anyhoe, ik denk sowieso dat ze die plek gaan verliezen aan haas. Gevoelsmatig zakt Renault per race verder weg

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• MAX3400

MAX3400

quote:
Grosjean thrown out of results after Renault protest against Haas floor upheld; Ocon now takes sixth, while Sirotkin claims 10th and first F1 point
http://www.skysports.com/...ualified-from-sixth-place

• Evianon
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22:36
Apart dat een ander team moet klagen, voordat de FIA de vloer eens opmeet en erachter komt dat het niet klopt. Iets simpels wat ze bij Renault blijkbaar zo vanaf afstand op een foto kunnen zien.

Hoe gaat dat dan met motoren en andere onderdelen die andere teams niet kunnen zien of controleren, en waar ze dus geen protest met bewijs over kunnen indienen? Als de FIA uit zichzelf al niet ontdekt dat het formaat van een vloer niet klopt, vraag ik me af hoe grondig de controles op motoren e.d. zijn.

• MAX3400

MAX3400

quote:
Evianon schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:08:
...vraag ik me af hoe grondig de controles op motoren e.d. zijn.
Dat soort onderdelen hebben toch een zegel / verzegeling van de FIA erop? En ja, als je dus met een versnellingsbak aan de finish komt waar dat zegel niet meer op zit, dan heb je zeker iets uit te leggen.

/edit: hier een oude FIA-announcement:

MAX3400 wijzigde deze reactie 02-09-2018 23:15 (44%)

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:36
quote:
Apart dat een ander team moet klagen, voordat de FIA de vloer eens opmeet en erachter komt dat het niet klopt. Iets simpels wat ze bij Renault blijkbaar zo vanaf afstand op een foto kunnen zien.

Hoe gaat dat dan met motoren en andere onderdelen die andere teams niet kunnen zien of controleren, en waar ze dus geen protest met bewijs over kunnen indienen? Als de FIA uit zichzelf al niet ontdekt dat het formaat van een vloer niet klopt, vraag ik me af hoe grondig de controles op motoren e.d. zijn.
Alu hoedje op... moet nou ineens denken aan de beschuldigingen over het energie management van de Ferrari motor. Ja er waren extra sensoren, maar tja ... in software kun je veel. Fia gaat echt niet firmware en schema's zitten door te pluizen.

5k iMac Late 2014 | W10 HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Fire TV Stick | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• sjaool

sjaool

sjaool wijzigde deze reactie 02-09-2018 23:20 (54%)

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:44
quote:
basvn schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:15:
[...]

HAM hoeft maar 1x een uitvalbeurt te hebben, als VET hem pakt. en ze staan praktisch weer gelijk (HAM voorsprong van 2 punten) als VET dan nog 1x 1e word, en HAM 2e, staat VET weer voor.
Jammer dan dat 'no no no' Maleisië niet meer op de kalender staat :+
quote:
[...]

Er zijn op Monza maar 2 plekken om in te halen en dat was hier en de chicane na curve grande. Niemand heeft vandaag op snelheid elders ingehaald.

En hoezo eerder? Hij zat er pas 2 rondjes binnen een seconde achter. Weliswaar op nieuwe banden en dat is de reden dat het nu voor Bottas wel kon en eerder niet
Vettel heeft sowieso een RPFI ingehaald bij Ascari.
quote:

Zelfs in deze samenvatting is het niet 'de ronde erna'. De shortcut was ergens in ronde 21, 22, 23 en de collision in 43.

alesandro_46 wijzigde deze reactie 02-09-2018 23:29 (0%)
Reden: Typo da --> dat

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Evianon
  • Laatst online: 22:36
quote:
MAX3400 schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:11:
[...]

Dat soort onderdelen hebben toch een zegel / verzegeling van de FIA erop? En ja, als je dus met een versnellingsbak aan de finish komt waar dat zegel niet meer op zit, dan heb je zeker iets uit te leggen.

/edit: hier een oude FIA-announcement:
[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is waar, wat goed is gecontroleerd én verzegeld zou in orde moeten zijn. Maar hoe zit dat dan met onderdelen die niet zichtbaar en niet verzegeld zijn? De onderkant van de vloer, diffuser, sensoren en bekabeling, alle software van engine tot stuur, en zo zijn er vast nog honderden onderdelen die gereguleerd maar niet extern zichtbaar én niet verzegeld zijn.

Als teams in staat zijn om coureurs expres te laten crashen, dan lijkt wat prutsen met onzichtbare onderdelen, software of de sensoren waar de FIA zich op baseert me een stuk minder risicovol.

• RobertMe
quote:
loekf2 schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:12:
[...]

Alu hoedje op... moet nou ineens denken aan de beschuldigingen over het energie management van de Ferrari motor. Ja er waren extra sensoren, maar tja ... in software kun je veel. Fia gaat echt niet firmware en schema's zitten door te pluizen.
Dat hebben ze ooit gedaan. Bij Beneton hebben ze indertijd sporen van traction control gevonden terwijl dat niet meer mocht. Omdat je AFAIK zo ongeveer de complete Konami code nodig had om deze te activeren is het team IIRC uiteindelijk vrijuit gegaan omdat de FIA niet kon bewijzen dat het ooit ingezet is.

Wat ik zo snel kan zien staat het volledige verhaal hier op Wikipedia , waaronder:
quote:
After the race weekend, the FIA asked the teams that finished first, second and third in the race (Benetton, Ferrari and McLaren respectively) to provide copies of their engine management system source code to see if an undetected traction control system was stored in there to gain an illegal advantage.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
alesandro_46 schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:23:
[...]

Jammer da dat 'no no no' Maleisië niet meer op de kalender staat :+
Dat was Singapore...

• iichel
Never happened...

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:25
quote:
Huh? Was Maleisie?

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Volgens mij passeerde Vettel Perez in de Ascari chicane, duel om een plek.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
No way, Singapore 2015...

• alesandro_46
quote:
Ik doel op een hoop rook uit een zilveren auto met #44, dat was Maleisië (2016).

alesandro_46 wijzigde deze reactie 02-09-2018 23:32 (0%)
Reden: Het is bedtijd, weer een typo :+

• RobertMe
quote:
Nee, was Maleisië. Waar een paar ronden ervoor RIC en VER nog streden om de tweede plaats (VER op veel versere banden), toen HAM uitviel en onder de (V)SC heeft RBR toen een double stacked pitstop gedaan waardoor RIC won.

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:25
quote:
gambieter schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:29:
[...]

Volgens mij passeerde Vettel Perez in de Ascari chicane, duel om een plek.
Nouja 'duel', heb het idee dat niemand veel moeite deed om Vettel achter zich te houden (as usual).
Is ook wel enigszins logisch, maar toch wel jammer.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
alesandro_46 schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:31:
[...]

Ik doel op een hoop rook uit en zilveren auto met #44, dat was Maleisië (2016).
Ah, het negeren van team orders met een paar keer ferm no op de radio was wel in Singapore. Mis dan een beetje het punt geloof ik ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Snowdog schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:31:
Nouja 'duel', heb het idee dat niemand veel moeite deed om Vettel achter zich te houden (as usual).
Is ook wel enigszins logisch, maar toch wel jammer.
Fair enough, maar het was wel op snelheid. De uitzondering op de regel, zullen we maar zeggen.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• alesandro_46
quote:
MikeyMan schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:33:
[...]

Ah, het negeren van team orders met een paar keer ferm no op de radio was wel in Singapore. Mis dan een beetje het punt geloof ik ;)
Ging erover dat Hamilton een keer een DNF nodig heeft om het weer spannend te maken in het WDC.

• Crashhill
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 22:44
Jesus, en ik zat op een verjaardag! Vettel iig zijn kampioenschap weggegooid. Die dummy pitstop = goud, VER halfhalf ik zou hem niet geven.

Dat extreme boe geroep vond Ham wel lekker denk ik. Even P1 pakken👌

• Blokker_1999
  • Laatst online: 20:25
quote:

Wagens worden aan het begin van het seizoen volledig goedgekeurd. Aanpassingen tijdens het seizoen controleren ze niet zomaar. Wel was het hier zo dat er verwarring bestond rondom een element in de technische reglementen. Voor Hongarije is dat verduidelijkt en werd aan de teams gemeld dat ze zich in regel moesten stellen voor de race in Monza. De FIA is zich zeer goed bewust van het feit welke wagens niet in orde zijn (er was minstens 1 ander team en dat heeft het wel voor elkaar gekregen) en op dat moment staan ze toe dat je racet en is het aan de andere teams om een protest neer te leggen. Wat hier dus ook gebeurd is door Renault. Dit omdat de FIA onmogelijk na elke race elke wagen volledig kan gaan demonteren en nakijken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01:37

Martinspire

Awesomeness

Wat mij vooral opvalt is dat zowel Raikkonen als Bottas eigenlijk weinig hebben gepresteerd vandaag. Beiden kunnen gewoon niet (meer?) inhalen. Raikkonen had toch voorbij Bottas moeten komen en Bottas toch voorbij Max? Bottas bleef maar proberen in dezelfde bochten dus dan gaat Max daar wel rekening mee houden. Raikkonen had in het begin nog wel Hamilton ingehaald maar ik denk dat iedereen die move wel had gedaan...

Hamilton en Vettel zijn wat dat betreft gewoon beter, die lukt het wel om een move te plegen. Net als Max of Ricciardo. Waarom Raikkonen driver-of-the-day verdiende snap ik dan ook niet. Hij heeft niemand ingehaald en was vooral door het ontbreken van Vettel nog in strijd voor de winst.

Ik ben alleen benieuwd hoe belangrijk de punten voor Vettel gaan zijn die hij door Max aan het eind nog cadeau kreeg.

Martinspire wijzigde deze reactie 03-09-2018 01:11 (6%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• wowly
  • Laatst online: 16-07 14:59
Ik moet iets terugnemen: ik dacht dat deze race alleen in de eerste ronden leuk zou zijn, maar ik was fout. Het was een machtig mooie race! Dummy’s uitremacties ophouden voor je teammaat....heerlijk echt teamwork.

Jammer voor Vettel en Kimi, had ze meer gegund. En jammer voor Max. Die gast blijft de stewards slapeloze nachten geven hahaha. Voor mij is het 50/50 want hij kneep hem behoorlijk, maar zoals max aangaf; er WAS ruimte en Bottas kon vanuit zijnpositie (ACHTER max) beter anticiperen. In ieder geval balen de stewards wel van de uitleg van Max omdat deze hun beslissing ondermijnt. Volgens mij hoeft max in de toekomst minder bang te zijn Voor de stewards omdat ze nu enigszins faalden.
Overigens snap ik,niet waarom Max hem zo kneep, he had the inside line en kon hem moeiteloos de bocht uitdrukken met “goed” fatsoen. Maargoed gedane zaken nemen geen keer. Hij heeft echt buitengewoon goed geracet deze keer, hij mag echt trots op zichzelf zijn.

Curieus dat de Ricci zo ongelofelijk veel pech heeft en Max niet. Je zou bijna denken dat ie een streepje voor heeft?

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:11

Rivanov

Apple freak

Leuk, kan ik de race niet zien vanwege m'n vakantie is het meteen een goede interessante race?

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• WhatsappHack
  • Niet online
quote:
Rivanov schreef op maandag 3 september 2018 @ 02:03:
Leuk, kan ik de race niet zien vanwege m'n vakantie is het meteen een goede interessante race?
Buiten de EU op pad? :P Anders kan je toch door de hele EU gewoon kijken. Ik zat in Frankrijk gewoon op m’n iPad te kijken. Daar was het probleem weer de brakke graf wifi.

Misschien kan je deze race dan nog terugkijken met de app? Zeker de moeite waard, hij was vet :P

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:11

Rivanov

Apple freak

quote:
WhatsappHack schreef op maandag 3 september 2018 @ 02:23:
[...]

Buiten de EU op pad? :P Anders kan je toch door de hele EU gewoon kijken. Ik zat in Frankrijk gewoon op m’n iPad te kijken. Daar was het probleem weer de brakke graf wifi.

Misschien kan je deze race dan nog terugkijken met de app? Zeker de moeite waard, hij was vet :P
Zit in Amerika. Kan hier gewoon de race kijken via ESPN (of via al m'n streaming opties). Vorig weekend ook gewoon de race gekeken. Maar moest vandaag een flink stuk rijden, dus moesten op tijd vertrekken. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

quote:
Odessa schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:12:
Als je de hele race, met een superieure auto, achter een RB blijft hangen en niet kunt inhalen, dan moet je je absoluut rot schamen als coureur zijnde.
BOT heeft dan wel 'goede zaken' gedaan voor het team, als 2e viool, maar zijn race an sich vond ik een afgang.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Lensent
  • Laatst online: 20:54
quote:
KillerBee schreef op maandag 3 september 2018 @ 06:12:
[...]

Als je de hele race, met een superieure auto, achter een RB blijft hangen en niet kunt inhalen, dan moet je je absoluut rot schamen als coureur zijnde.
BOT heeft dan wel 'goede zaken' gedaan voor het team, als 2e viool, maar zijn race an sich vond ik een afgang.
Heb ik me ook enorm over zitten verbazen...

• Lensent
quote:
wowly schreef op maandag 3 september 2018 @ 00:47:

Curieus dat de Ricci zo ongelofelijk veel pech heeft en Max niet. Je zou bijna denken dat ie een streepje voor heeft?
Curieus dat men precies hetzelfde zei tijdens de pechreeks van Max in 2017.

• Lensent
Dit zou ook prachtig zijn:

https://www.gpblog.com/nl...rvanging-voor-stroll.html

Gewoon, puur voor het verhaal. Qua resultaten blijft het waarschijnlijk niks.

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-07 16:59
quote:
Lensent schreef op maandag 3 september 2018 @ 06:50:
Dit zou ook prachtig zijn:

https://www.gpblog.com/nl...rvanging-voor-stroll.html

Gewoon, puur voor het verhaal. Qua resultaten blijft het waarschijnlijk niks.
Hopelijk kan hij een paar goede races rijden! en wellicht hier en daar een puntje pakken! *O* *O*

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15-07 13:15
Ik vraag me echt af of Bottas wel een poging gedaan heeft om max in te halen, alleen al in de laatste paar ronden.
Lekker boeiend dat Max zijn eigen zit op te vreten en denkt dat hij het mannetje is door Bottas acher zich te houden.

Gewoon irritant er achter blijven,lekker 3e worden en een lange neus trekken.
Bottas heeft het spelletje goed door Max daar in tegen totaal niet.
Zijn ego is zijn grootste vijand.

Bottas hield lijn , Max hield een knijpende lijn, ik zou ook niet wijken als ik Bottas was ( ben ik niet )

Of de straf terecht was , wellicht, maar dan zou deze eerder in de wedstrijd ook aan andere gegeven moeten zijn.
( PS, dan doel ik niet op de clash met Vet en Ham, in mijn optiek was dit de fout van Vet)

iRacing Profiel

• wowly
  • Laatst online: 16-07 14:59
Ik snap wat je bedoeld, er was echter genoeg ruimte voor Bottas. Fijn dat hij zijn lijn houd, maar hij had met naar links moeten sturen. Zeker omdat hij een beter zicht had. Nu is de race opnieuw kapot gereguleerd. Niet slim van de FIA jongens. Maargoed, ze hebben beslist dus weer moeten het ermee doen. Of Bottas tevreden is.... Betwijfel het. In zo'n top wagen die een Renault aangedreven wagen te worden gepiepeld.....

• ChipSkylark
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 30-06 06:15
Heb tegen mijn verwachting in erg genoten van deze race. Erg veel actie!
- chaos begin
- VET en RIC die een inhaalrace reden
- gevecht voorin tussen BOT en VER in het begin en na de pitstop van BOT
- gevecht tussen RAI en HAM
- tactische spelletjes met fake pitstops en BOT die RAI even lekker naar HAM toeduwt
- controverse en emoties
- tifosi
- aftermath met GRO DSQ en straffen

Formule 1 <3

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16-07 17:09
Heeft er iemand een close up van de banden van RAI?

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• iichel
quote:
Jasphur schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:31:
Heeft er iemand een close up van de banden van RAI?

• Ankona
  • Laatst online: 23:26
quote:
[...]

Als hij echt goede zaken voor het team wilde doen, dan had hij Vettel geblokt zodat die meer dan 5 s achter Max zou eindigen.

alles kan off-topic

• Jasphur
quote:
Wauw. Dat hij nog op de baan heeft kunnen blijven.

En hij kijkt toch nog altijd mee. :)

Jasphur wijzigde deze reactie 03-09-2018 08:43 (22%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Ankona
  • Laatst online: 23:26
quote:
Bijzonder hoe zo duidelijk de ene helft van de band veel meer slijt dan de andere helft, en dat met zo'n scherpe grens.

Eigenlijk ook wel bijzonder dat zo ongeveer alles in regeltjes gevangen is en als er maar de kans op een risico op een mogelijk gevaar is dan is het verboden. Maar met dit soort banden die nooit door de APK zouden komen doorrijden mag blijkbaar wel.

alles kan off-topic

• Wom
Stiekem is Hamilton aan een heel sterk seizoen bezig he? Laat heel weinig liggen en maakt amper fouten. Heeft wel een paar weekenden gehad dat hij het niet voor elkaar kreeg, maar globaal gezien is het toch best weer indrukwekkend stiekem.

• MJHH93
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:17
Ook ergens wel een onderschatting van de banden geweest als je de keuze voor het aantal soft banden ziet bij Ferrari. Die hadden een extra setje softs goed kunnen gebruiken om hier wat meer op voorbereid te zijn.

PSN: Markk-03 -  MBPr 2015- iPad Air 2 - iPhone X 64GB - Apple TV4

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb even zitten zoeken, maar kan het zo gauw niet vinden.
Heeft iemand een plaatje van hoeveel ruimte Verstappen aan Bottas gaf ten op zichte van de normale lijn die er in bijvoorbeeld kwalificatie wordt gereden in die bocht?

• Tleilaxu
  • Niet online
quote:
[...]

Bottas bleef er na zijn poging achter, omdat hij wist dat Verstappen nog een 5sec penalty zou krijgen. Daarnaast heeft het team hem waarschijnlijk wel ingefluisterd dat Verstappen in volle rage-mode was en hem er waarschijnlijk af zou rammen als hij een poging zou doen.

• Wom
Zou Bottas niet een extra buffer gewild hebben tov Vettel?

• RobertMe
quote:
MJHH93 schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:50:
Ook ergens wel een onderschatting van de banden geweest als je de keuze voor het aantal soft banden ziet bij Ferrari. Die hadden een extra setje softs goed kunnen gebruiken om hier wat meer op voorbereid te zijn.
Waarom hadden ze nog een extra softs kunnen gebruiken? Als ze nog een extra stop wouden maken waren ze waarschijnlijk toch naar de super soft gegaan, hetzelfde als ze nu ook bij Vettel hadden gedaan.

Ze hadden de banden wel onderschat door met Kimi zo vroeg te stoppen. Als ze wisten dat de softs zo hard zouden slijten hadden ze hem waarschijnlijk iets langer proberen buiten te houden op de super softs. In ieder geval konden Hamilton en Verstappen ook langer doorrijden op de super softs. Of waren de banden onder de Ferrari toen ook al op? * RobertMe heeft de race niet (helemaal) meegekregen en moet deze nog terugkijken. Voor zover ik het nu heb meegekregen heeft Ferrari zich in ieder geval door Mercedes laten piepelen naar een vroege stop waardoor de banden tegen het eind op waren. Zonder die dummie van Mercedes had Raikkonen wellicht ook nog 5 tot 10 ronden langer doorgereden.

M.b.t. de dummie pitstop(s) van Mercedes. IIRC staat iets in de regels dat team personeel zich niet onnodig in de pitstraat mag begeven. De FIA kan natuurlijk vrij eenvoudig beoordelen wat (on)nodig is op basis van de boordradio. Als Hamilton inderdaad had moeten pitten als Raikkonen dat niet deed zal daar immers een boordradio van zijn geweest. Op basis van F1 TV valt hier misschien ook nog wel iets op te duikelen op basis van de continue onboard van Hamilton.

• MJHH93
  • Registratie: november 2011
quote:
RobertMe schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:59:
[...]

Waarom hadden ze nog een extra softs kunnen gebruiken? Als ze nog een extra stop wouden maken waren ze waarschijnlijk toch naar de super soft gegaan, hetzelfde als ze nu ook bij Vettel hadden gedaan.
Ik bedoel een extra set softs voor tijdens de training. Waardoor ze inderdaad langer op de SS buiten hadden kunnen blijven.

PSN: Markk-03 -  MBPr 2015- iPad Air 2 - iPhone X 64GB - Apple TV4

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:05
quote:
alesandro_46 schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:23:

[...]

Zelfs in deze samenvatting is het niet 'de ronde erna'. De shortcut was ergens in ronde 21, 22, 23 en de collision in 43.
De boordradio kwam pas in ronde 42, toen Bottas binnen bereik van verstappen kwam.

Dus het was wel in de ronde er na. ;)

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
quote:
[...]

Ze hadden de banden wel onderschat door met Kimi zo vroeg te stoppen. Als ze wisten dat de softs zo hard zouden slijten hadden ze hem waarschijnlijk iets langer proberen buiten te houden op de super softs. In ieder geval konden Hamilton en Verstappen ook langer doorrijden op de super softs. Of waren de banden onder de Ferrari toen ook al op? * RobertMe heeft de race niet (helemaal) meegekregen en moet deze nog terugkijken. Voor zover ik het nu heb meegekregen heeft Ferrari zich in ieder geval door Mercedes laten piepelen naar een vroege stop waardoor de banden tegen het eind op waren. Zonder die dummie van Mercedes had Raikkonen wellicht ook nog 5 tot 10 ronden langer doorgereden.

M.b.t. de dummie pitstop(s) van Mercedes. IIRC staat iets in de regels dat team personeel zich niet onnodig in de pitstraat mag begeven. De FIA kan natuurlijk vrij eenvoudig beoordelen wat (on)nodig is op basis van de boordradio. Als Hamilton inderdaad had moeten pitten als Raikkonen dat niet deed zal daar immers een boordradio van zijn geweest. Op basis van F1 TV valt hier misschien ook nog wel iets op te duikelen op basis van de continue onboard van Hamilton.
Je kan het leuk vinden of niet, maar Mercedes was briljant dit weekend. Ze wisten dat ze de Ferrari's op pure snelheid niet aankonden. Dat ze Vettel in de eerste ronde kwijt waren was mazzel hebben. Daarna fopten ze Ferrari in een vroege pitstop. Dan Lewis lekker laten doorrijden tot zijn banden eraan zijn. Dan loop je wel wat achterstand op maar dan laat je Kimi zijn banden opbranden achter Bottas. Die houdt een beetje in zodat Kimi er net niet langs komt en Lewis dichterbij kan komen. Op het moment dat die bij is, kan Bottas banden wisselen en met vers rubber proberen Max te verschalken.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:15
quote:

Iedereen wie het afsnijden van die chicane niet snapt, met die "joker" tot gevolg moet misschien even terugzoeken naar wat er vorig jaar op Monza gebeurde tussen Verstappen en Massa. Dan begrijp je best waarom Verstappen er voor koos om de chicane af te snijden.

De 5 seconden straf van Verstappen, tja. Bottas heeft de lijn gezien welke Verstappen rijdt. Die lijn was naar de buitenkant van de bocht. Als je dan kiest om er alsnog tussen te kruipen waarbij inclusief uitloopstrook op het randje genoeg ruimte is dan weet ik niet of je Verstappen dat aan moet rekenen. De straf was gezien het FIA beleid wel te verwachten, maar juist dit soort acties maken de race.

En wat vond ik het jammer dat Raikkonen niet heeft gewonnen. Taktisch slim gedaan van Mercedes, al vond ik de fake pitstops wat flauw. En wat hoop ik dat Vettel nog kampioen kan worden. Niet omdat ik Vettel/Ferrari fan ben maar omdat ik zo ontzettend klaar ben met Hamilton in zijn Mercedes.

• Spotmatic
Blijft over waarom BOT zich in de eindfase niet op VET concentreerde. Of is hij zo'n slechte coureur dat hij VET niet kan houden? Net zoals dat hij VER niet kan inhalen op pure racecraft, dus moest de FIA hem even een handje helpen door hem in ieder geval op papier/in de statistieken voorbij VER te laten komen. :P

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:20
Ik kon hem niet live zien maar heb hem gisterenavond nog zitten kijken. Wat een TOP race! Heerlijk. Ik heb echt zitten genieten. Ik had gerekend op een snorefest na ronde 2, maar nee, dit bleef interessant. Vettel: eigen schuld, maar hij zeurt er achteraf ook niet over, dus prima. Puike inhaalrace gereden wat mij betreft. Bottas moet zich gaan schamen. Hij laat zich piepelen bij de start, en komt vervolgens Verstapen maar niet voorbij in zijn zoveel sterkere auto. Verstappen daarentegen laat zien wat Horner bedoelde voor de race toen hij zei dat ze welliswaar niet de sterkste auto hadden, maar wel Max achter het stuur... Ik vond het prachtig hoe hij Bottas achter zich wist te houden. Die verdedigende actie op Bottas was op het randje, maar volgens mij nog wel fair racing. Er was weldegelijk ruimte. Maargoed... Shit happens. Mercedes heeft uitstekend teamwerk laten zien, en het lijkt alsof Ferrari zich in een (te) vroege pitstop heeft laten lokken. Bottas die Raikonnen ophoudt zodat Hamilton kan aansluiten: prima tactisch rijden wat mij betreft, Raikonen gaat er maar langs als Bottas echt zo langzaam gaat... Maargoed, dat ging natuurlijk niet wat aan het einde van de race voor banden moest doorgaan bij Raikonen. Daar was weinig van over, en heel knap dat hij hem toch thuisgebracht heeft in P2.

Ricciardo viel me tegen trouwens, zelfs voordat hij uitviel. Die kwam lang, maar dan ook lang niet zo soepel door het veld als Vettel. Die actie met Gasly was nogal suf, en prima dat Gasly zich niet zomaar liet pakken...

Ontzettend flauw dat Hamilton uitgefloten moest worden door het publiek weer. Kom op: hij heeft met Mercedes terecht gewonnen, terwijl Vettel zijn eigen race vergooid heeft. Dat verdient respect.

En dan om het af te maken nog wat post-race drama met een DSQ voor Haas. _/-\o_

ATS wijzigde deze reactie 03-09-2018 09:29 (8%)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-07 16:59

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Jasphur
quote:
[...]

Ze hadden een extra setje wel kunnen gebruiken in de training om te kijken wat de wagen met die banden zou doen. Je zag dat bij zowel VET als RAI linksachter heel erg snel kapot ging. Dat had eventueel voorkomen kunnen worden door te rijden met softs in de training. Maar als je maar 1 set hebt. Tsja haha.

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
quote:
Spotmatic schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:21:
Blijft over waarom BOT zich in de eindfase niet op VET concentreerde. Of is hij zo'n slechte coureur dat hij VET niet kan houden? Net zoals dat hij VER niet kan inhalen op pure racecraft, dus moest de FIA hem even een handje helpen door hem in ieder geval op papier/in de statistieken voorbij VER te laten komen. :P
Dat is heel logisch. Hij heeft nu plaats 3. Als hij zich terug liet vallen naar Vettel zodat Vettel achter de 5 sec penalty ging vallen dan zou het heel knap zijn van Bottas om zelf binnen 5 sec achter Max te blijven hangen. Alleen op die manier zou hij 3e worden. Max valt met zijn straf net achter Bottas en Vettel zou dan 5e worden.

Je loopt alleen wel een risico dat Vettel Bottas weet te pakken en dan is Vettel ineens 3e of 4e en Bottas 5e.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Volgens VER gaf hij BOT genoeg ruimte, maar blijkbaar rekent hij het ‘groene stuk’ naast de lijn ook tot ‘de baan’?

Dit had overigens zomaar in tranen kunnen eindigen, maar gelukkig voor beide ging het goed.

• Dentist
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15-07 21:14

Dentist

Next patient please...

quote:
HeAdWaVe74 schreef op maandag 3 september 2018 @ 07:39:
Gewoon irritant er achter blijven,lekker 3e worden en een lange neus trekken.
Bottas heeft het spelletje goed door Max daar in tegen totaal niet.
Zijn ego is zijn grootste vijand.
Onzin. Na de straf wist hij dat hij 5e was, dus hij verloor er niets mee. Dus geen enkel risico door het maken van een statement. Sterker, het zijn dit soort dingen waardoor discussies over regels beïnvloed worden en je het nog lastiger maakt voor je concurrenten om je in de toekomst in te halen omdat ze weten dat je op het randje verdedigt. Gecalculeerd, met oog op de toekomst als het er echt toe doet.

• iichel
quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:31:
Volgens VER gaf hij BOT genoeg ruimte, maar blijkbaar rekent hij het ‘groene stuk’ naast de lijn ook tot ‘de baan’?

[afbeelding]

Dit had overigens zomaar in tranen kunnen eindigen, maar gelukkig voor beide ging het goed.
De track limits zijn de witte lijnen.

• Dentist
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15-07 21:14

Dentist

Next patient please...

quote:

[afbeelding]

Is er ook een shot van boven, daarin is de racelijn beter zichtbaar.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:

[afbeelding]

De vraag is m.i. of dat groene stuk normaal gesproken ook wordt gebruikt bij het aansnijden van de bocht.
Op basis van dit beeld is het erg krap.

• iichel
quote:
MikeyMan schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:36:
[...]

De vraag is m.i. of dat groene stuk normaal gesproken ook wordt gebruikt bij het aansnijden van de bocht.
Op basis van dit beeld is het erg krap.
Nee, dat gebruiken ze niet.

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:08

Amphiebietje

In de blubber

quote:
iichel schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:37:
[...]

Maar in andere bochten wel. Zelfs zo erg soms dat ik eigenlijk vind dat ze daar beter gravel kunnen neerleggen... :/

• RobertMe
quote:
Dentist schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:33:
[...]

Onzin. Na de straf wist hij dat hij 5e was, dus hij verloor er niets mee. Dus geen enkel risico door het maken van een statement. Sterker, het zijn dit soort dingen waardoor discussies over regels beïnvloed worden en je het nog lastiger maakt voor je concurrenten om je in de toekomst in te halen omdat ze weten dat je op het randje verdedigt. Gecalculeerd, met oog op de toekomst als het er echt toe doet.
Hoe heeft Verstappen het nu dan lastiger gemaakt voor anderen om hem (in de toekomst) in te halen? Die denken nu (alweer) "Als Verstappen (te hard) verdedigd krijgt hij toch wel een straf en hoef ik er helemaal niet meer langs". Het geeft de anderen juist meer vertrouwen om iets te proberen.

Hard verdedigen werkt alleen als die ander uiteindelijk niet nog voor je in de eindresultaten staat (na verrekening van straffen dus).

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:58
quote:
RobertMe schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:43:
[...]

Hoe heeft Verstappen het nu dan lastiger gemaakt voor anderen om hem (in de toekomst) in te halen? Die denken nu (alweer) "Als Verstappen (te hard) verdedigd krijgt hij toch wel een straf en hoef ik er helemaal niet meer langs". Het geeft de anderen juist meer vertrouwen om iets te proberen.

Hard verdedigen werkt alleen als die ander uiteindelijk niet nog voor je in de eindresultaten staat (na verrekening van straffen dus).
Nu ging het "goed" omdat geen van beiden uitviel, maar Bottas had net zo goed een wiel kunnen verliezen oid. VER geeft hierbij wederom een signaal af, kom er alleen voorbij als je er ècht voorbij bent, als je het half probeerd doe het dan niet.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:06

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Amphiebietje schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:39:
[...]
Maar in andere bochten wel. Zelfs zo erg soms dat ik eigenlijk vind dat ze daar beter gravel kunnen neerleggen... :/
Dat was in de Parabolica wel te zien toen VER boos was, die reed bijna met 4 wielen op het groene gedeelte.
Vroegah! was dat gewoon grind/gras

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 13-07 14:06
quote:
[...]

Inderdaad niet voor het aanremmen. In parabolisch kon je zien dat sommige wel dat stuk gebruikte in de bocht.
quote:
Spotmatic schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:21:
Bottas is inderdaad niet een coureur die zich laat zien door vele spectaculaire acties. Maar rijd wel degelijk en consistent. Het is wel onzin om te zeggen dat hij hulp nodig had van de FIA gezien verstappen geen ruimte liet. Bottas zat er al naast en toch kwam verstappen nog verder naar buiten waar dat niet hoefde.

Verstappen vind ik een geweldig coureur maar zijn attitude op sommige momenten is WK onwaardig, vind ik. Leer nog eens wat van Hamilton en vooral Lauda/ Prost. Die calculeerden beter op sommige momenten. Ja het is geen terechte vergelijking gezien Prost en Ladua van een generatie waren waarin coureurs een hogere leeftijd hadden dan nu.

Maar al met al een mooie race gezien en gunde ik het toch wel aan de Ferrari mannen, helaas voor hen had Mercedes een geweldig tactisch plan en konden ze zo de race naar zich toe trekken.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
Daniel_Elessar schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:50:
Verstappen vind ik een geweldig coureur maar zijn attitude op sommige momenten is WK onwaardig, vind ik. Leer nog eens wat van Hamilton en vooral Lauda/ Prost. Die calculeerden beter op sommige momenten. Ja het is geen terechte vergelijking gezien Prost en Ladua van een generatie waren waarin coureurs een hogere leeftijd hadden dan nu.
Geen idee wat Lauda betreft, maar ook Hamilton (o.a. met Rosberg) en Prost (met Senna) hebben zo hun nukken gehad. En wat te denken van Vettel of Alonso... dat is gewoon de attitude die kampioenen (moeten) hebben.

• iichel
quote:
Amphiebietje schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:39:
[...]

Die eerste chicane is dusdanig langzaam dat een enorm wijde lijn maar weinig meerwaarde heeft voor de rondetijd/exit snelheid. Remmen zonder compromis (goed asfalt, rechte lijn) is daar veel belangrijker, om van 330-360 kmh naar 100 naar uiteindelijk 65-70 kmh te gaan voor die bochten combinatie.

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:36

Bartske

Valar Morghulis

quote:
[...]

Tijdens de kwalifiactie gebruikten ze dat stuk toch wel om de bocht aan te snijden?

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23:57
Als Max niet bocht 1 had afgesneden eerder in de race denk ik dat ze Max geen tijdstraf hadden gegeven voor dit alhoewel het geen slimme actie was van Max om zo ver naar links te gaan. De penalty was denk ik toch wel een optelsom.

PSN: KADR777

• MAX3400

MAX3400

quote:
iichel schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:34:
[...]

De track limits zijn de witte lijnen.
Eens maar ook weer niet. Kijk naar Q en Parabolica waar iedereen de auto naast de witte lijn (en op het groen) zette met een minimale marge op/tot de witte lijn.

Daarnaast, maar dat is des keizers baard: was niet de regel dat je binnen x cm van de witte lijn moest blijven? In het geval Bottas (mits er genoeg runoff was), is toch de regel dat hij met alle 4 de banden naast de baan mag komen mits de twee dichtstbijzijnde banden minder dan x cm tot de witte lijn hebben?

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True