Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Of is het nog even een extra straf, omdat Max zijn uitgesproken mening gaf en de heren dit niet zinde?
Wie zal het zeggen... FIA krijgt m.i. toch echt een beetje maffiosi trekjes.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Verwijderd
Zelfs Rosberg heeft maar een mening. Wat voor waarde je er aan hecht is aan jou. Mij zegt dat niet zoveel.PjotrStroganov schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:26:
Buxton en crew zijn het er zo over eens dat ze het Bot/Ver incident praktisch geen tijd geven. Rosberg geeft terecht aan dat Ver al een joker had verbruikt.
Wat zijn jokers en sinds wanneer zijn die ingevoerd? Als je de chicane niet mag afsnijden, dan hadden ze Max al eerder straf moeten geven en niet een later incident opeens straffen omdat je het bij een ander vergeten bent.PjotrStroganov schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:26:
Buxton en crew zijn het er zo over eens dat ze het Bot/Ver incident praktisch geen tijd geven. Rosberg geeft terecht aan dat Ver al een joker had verbruikt.
Toen bestond dat punten systeem nog niet.sjaool schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:25:
Die 2 penalty punten is wel belachelijk. Maar het zal wel weer in de boeken staan dat bij een 5s tijdstraf 2 penalty punten horen. Die punten zijn op zich wel een wassen neus want na een jaar vervallen ze. Ik heb nog nooit gezien dat een coureur de volle mep heeft gehaald. Of het moet Maldonado geweest zijn (maar die statistieken ken ik niet uit mijn hoofd).
Daarom mocht GRO toen na spa 1 race niet mee doen.
Wat een onzin. Dit besluit van de 5 seconde en de extra punten is op hetzelfde moment gedaan.mark-k schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:27:
Die punten zijn natuurlijk voor Max zijn taalgebruik, vloeken mag natuurlijk niet he van Liberty.
Toen had VER nog niet gescholden.
In de volksmond heet dit voordeel van de twijfel. Ze hebben dus 'no further action for cutting corner' gedaan.Erapaz schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:27:
[...]
Wat zijn jokers en sinds wanneer zijn die ingevoerd? Als je de chicane niet mag afsnijden, dan hadden ze Max al eerder straf moeten geven en niet een later incident opeens straffen omdat je het bij een ander vergeten bent.
[ Voor 20% gewijzigd door demonic op 02-09-2018 17:28 ]
Joker had verbruikt vind ik zo'n nonsens. Als Max dat niet gedaan had waren hij en BOT niet gefinisht haha.PjotrStroganov schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:26:
Hap hap he Sheldondemonic schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:28:
[...]
Toen bestond dat punten systeem nog niet.
Daarom mocht GRO toen na spa 1 race niet mee doen.
[...]
Wat een onzin. Dit besluit van de 5 seconde en de extra punten is op hetzelfde moment gedaan.
Toen had VER nog niet gescholden.
De reden dat je eigenlijk wilde pitten kun je altijd wel aanvoeren. Ze blokkeerden Kimi gewoon bij het inrijden. Verder stonden ze er nog toen Hamilton al de pitingang voorbij was. Of toestaan of gewoon straf als je naar buiten komt en niet pit.
Hij staat achter en zal dus risico’s moeten nemen. Het is voor hem alleen te hopen dat ie dat niet te vaak doet op verkeerde wijze. Vorig jaar gooide ie t duidelijk weg in Singapore, nu viel t nog enigszins mee.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Verwijderd
Joker, maar Verstappen leek rechtdoor te gaan omdat hij BOT zo snel zag aankomen en wilde uitwijken, daarnaast was het een wilde actie van BOT.Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:27:
[...]
Zelfs Rosberg heeft maar een mening. Wat voor waarde je er aan hecht is aan jou. Mij zegt dat niet zoveel.
EEYYY...
Don't get me wrong, I'm flattered!
I just don't see it!
Ik hoop dat je deze referentie dan ook kent
Seizoen 2 aflevering 21

[ Voor 5% gewijzigd door demonic op 02-09-2018 17:35 ]
Maar de straf is dan volgens mij een fikse boete voor het team, geen boetes/tijdstraffen voor de rijders. Dus wat dat betreft boeit het niet zoveel of t wel of niet conform regels was.Erapaz schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:30:
[...]
De reden dat je eigenlijk wilde pitten kun je altijd wel aanvoeren. Ze blokkeerden Kimi gewoon bij het inrijden. Verder stonden ze er nog toen Hamilton al de pitingang voorbij was. Of toestaan of gewoon straf als je naar buiten komt en niet pit.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Hoe ironisch ook nog op een website van Scuderia fans.
[ Voor 19% gewijzigd door sjaool op 02-09-2018 17:32 ]
"When you grow up your heart dies"
Wat mij betreft prima. Voor mij als oude kijker zijn al die straffen en regels nu veel te ingewikkeld en inconsequent. Wat dat betreft met Vettel, veel minder straffen uitdelen.WhatsappHack schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:31:
[...]
Maar de straf is dan volgens mij een fikse boete voor het team, geen boetes/tijdstraffen voor de rijders. Dus wat dat betreft boeit het niet zoveel of t wel of niet conform regels was.
Wolf zegt dat ze naar binnen waren gekomen als RAI was door gereden. No fakes here. Move along.sjaool schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:31:
Charlie Whiting over de Dummy Pit-stops.
Zou ik ook zeggen als ik Toto was.PjotrStroganov schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:35:
[...]
Wolf zegt dat ze naar binnen waren gekomen als RAI was door gereden. No fakes here. Move along.
Maar 2x (minimaal)? En dan buiten blijven als ze alsnog langsrijden zonder dat je aanstalten maakt of iets. Je ziet gelijk of HAM/BOT doorrijdt of niet.PjotrStroganov schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:35:
[...]
Wolf zegt dat ze naar binnen waren gekomen als RAI was door gereden. No fakes here. Move along.
Het één hoort tegenwoordig (helaas) bij het ander.mnarijnm schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:24:
De 5 sec penalty, die kan ik nog begrijpen....Maar 2 penalty points?!?
Testing, one, two ...
Dit is seconde werk van het moment dat je zeker weet dat die niet binnen komt (pitwall) en dan nog zeggen tegen de crew dat die niet komt.Sir_Lion schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:36:
[...]
Maar 2x (minimaal)? En dan buiten blijven als ze alsnog langsrijden zonder dat je aanstalten maakt of iets. Je ziet gelijk of HAM/BOT doorrijdt of niet.
en 2x kan. bij de 2de keer zegt HAM zelf dat die nog door kan gaan. Waarop uiteindelijk het besluit wordt gemaakt om door te rijden.
[ Voor 7% gewijzigd door PjotrStroganov op 02-09-2018 17:42 ]
Ik vond het een mooie race. Geweldig dat er weer spannende races zijn en geen saaie treintjes na ronde 1.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De foutjes van Ferrari waren kostbaar vandaag. Verstappen en Hamilton hebben echte racecraft getoond.
| live and give like no one else |
Ik ben geheel niet verrast dat men Verstappen direct weer bestraft, maar Hamilton uiteraard niet. Bestraf dan beide niet.
erutangiS
Hii sneed ERI af in de pit. Zijn geen gevolgen aan gegevenbasvn schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:47:
Ik kom op twitter berichten tegen, over een unsafe release bij VET tijdens zijn eerste pitstop. Zijn hier beelden van?
Okay! thxJasphur schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:49:
[...]
Hii sneed ERI af in de pit. Zijn geen gevolgen aan gegeven
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
"He didnt crash!"demonic schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:53:
uhm.. wat zijn we van plan Renault?
[afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door TheBrut3 op 02-09-2018 18:00 ]
Had Vettel dat maar gedaan, zijn verlies nemen toen Hamilton ervoor kwam. Nu kwam toch weer even de rode waas voor zijn ogen en was ie het weer even kwijt, dat contact zag je aankomen. Hij was anders simpel 3e gebleven in die eerste ronde en had via strategie ook nog een prima kans op de overwinning gehad. Nu kon Mercedes de troefkaart spelen en was het niet meer mogelijk voor Ferrari om hetzelfde te kunnen doen. Misschien ziet het Ferrari management hetzelfde met Vettel en halen ze daarom wel Leclerc naar Ferrari. Als deze een Ricciardo gaat doen dan gaat het rap met Herr Vettel, kan zomaar gebeuren 😏MrOleo schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:49:
Hamilton ligt een wiellengte voor op Vettel bij de apex. Dan heeft hij recht op de outside line, maar niet op de racing line. Ik vind dan ook dat Vettel zeker een punt heeft dat Hamilton te weinig ruimte laat. Vettel kan geen kant op anders dan vol in de ankers.
Ik ben geheel niet verrast dat men Verstappen direct weer bestraft, maar Hamilton uiteraard niet. Bestraf dan beide niet.
Testing, one, two ...
Niet haalbaar helaas. Als jij dan de eerste in de rij met garages bent... succes met op je plek komen binnen 5 seconden XDpjlgt schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:03:
Oplossing voor dummy-stops. Deur van de garage pas open als ze de auto op de pitlane limiter zetten
https://twitter.com/Renau...tatus/1036281747892264960demonic schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:53:
[afbeelding]
UPDATE: We confirm that we have submitted a request to the Stewards of the Event for clarification on the legality of the Haas F1 Team VF-18. We have no further comment on this matter until the Stewards have arrived at a decision.
Goede vraag, GRO heeft niks geks gedaan deze race toch? Wel MAG die bij de 1e chicane eventjes 10 auto's inhaalde door gewoon rechtdoor te gaan.demonic schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:53:
[afbeelding]
Ze kunnen het gewoon niet hebben dat ze de 4e plek in het WCC zijn verloren... Jammer dat ze het op deze manier proberen.
-
Niks perceptie, die groene strook (astroturf?) maakt ook gewoon deel uit van de baan, tijdens de kwali maken ze ook gebruik van dat stuk om de bocht beter in te gaan. Verstappen beweegt naar links maar houd ruimte over voor Bottas, Bottas wil niet op dat astroturf gaan rijden dus laat 'm staan, zijn keus.
Maar ja, Verstappen komt naar links, dus hij krijgt (terecht) 'causing a collision' aan zijn broek en NIET 'pushing another driver of the track'.
Hamilton zat er meer naast dan ervoor. Op zich ben ik het er uiteraard mee eens dat toen er geen ruimte bij Kimi was hij zijn verlies op Hamilton moest nemen. Neemt niet weg dat het insturen van Hamilton naar mijn mening over het randje is, daar het Vettel in een ontwijkende actie dwingt.hardware-lover schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:00:
[...]
Had Vettel dat maar gedaan, zijn verlies nemen toen Hamilton ervoor kwam. Nu kwam toch weer even de rode waas voor zijn ogen en was ie het weer even kwijt, dat contact zag je aankomen. Hij was anders simpel 3e gebleven in die eerste ronde en had via strategie ook nog een prima kans op de overwinning gehad. Nu kon Mercedes de troefkaart spelen en was het niet meer mogelijk voor Ferrari om hetzelfde te kunnen doen. Misschien ziet het Ferrari management hetzelfde met Vettel en halen ze daarom wel Leclerc naar Ferrari. Als deze een Ricciardo gaat doen dan gaat het rap met Herr Vettel, kan zomaar gebeuren 😏
erutangiS
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Wat heeft Grosjean nou weer gedaan?demonic schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:53:
[afbeelding]
Het verschil in punten voor Singapore is dit seizoen veel groter.WhatsappHack schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:30:
“-Vettel heeft zijn eigen kampioenschap nu wel weer weggegooid. Dit was zijn kans om het gat te verkleinen en het is alleen maar groter geworden. Het gaat nu bijna onmogelijk worden.“
Hij staat achter en zal dus risico’s moeten nemen. Het is voor hem alleen te hopen dat ie dat niet te vaak doet op verkeerde wijze. Vorig jaar gooide ie t duidelijk weg in Singapore, nu viel t nog enigszins mee.
Na Monza | 2017 | 2018 |
Hamilton | 238 | 256 |
Vettel | 235 | 226 |
Vettel is goed in Singapore en de auto ook terwijl de Mercedes nooit echt goed is geweest in Singapore. Daar kan het zomaar eens tussen Vettel en Verstappen gaan. Ideaal voor Vettel is dat hij wint en dat zowel Kimi als Max voor Hamilton eindigen. Ricciardo doet al niet meer mee want Renault. Dan loopt Vettel dus dertien punten in. Is het gat alsnog zeventien punten. Vervolgens komen er alleen maar banen waar Hamilton elke keer een goede kans heeft om te winnen en Mercedes ook gewoon een 1-2 kunnen scoren. Nee, dit gaat heel erg moeilijk worden voor Ferrari.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
HAM hoeft maar 1x een uitvalbeurt te hebben, als VET hem pakt. en ze staan praktisch weer gelijk (HAM voorsprong van 2 punten) als VET dan nog 1x 1e word, en HAM 2e, staat VET weer voor.DaniëlWW2 schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:13:
[...]
Wat heeft Grosjean nou weer gedaan?
[...]
Het verschil in punten voor Singapore is dit seizoen veel groter.
Na Monza 2017 2018 Hamilton 238 256 Vettel 235 226
Vettel is goed in Singapore en de auto ook. Daar kan het zomaar eens tussen Vettel en Verstappen gaan. Ideaal voor Vettel is dat hij wint en dat zowel Kimi als Max voor Hamilton eindigen. Ricciardo doet al niet meer mee want Renault. Dan loopt Vettel dus dertien punten in. Is het gat alsnog zeventien punten. Vervolgens komen er alleen maar banen waar Hamilton elke keer een goede kans heeft om te winnen en Mercedes ook gewoon een 1-2 kunnen scoren. Nee, dit gaat heel erg moeilijk worden voor Ferrari.
Ham hoeft maar 1x uit te vallen om het weer interessant te makenDaniëlWW2 schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:13:
[...]
[...]
Vervolgens komen er alleen maar banen waar Hamilton elke keer een goede kans heeft om te winnen en Mercedes ook gewoon een 1-2 kunnen scoren. Nee, dit gaat heel erg moeilijk worden voor Ferrari.
Gaat om de legality van de auto. Niet om het gedrag van de rijder.mark-k schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:05:
[...]
Goede vraag, GRO heeft niks geks gedaan deze race toch? Wel MAG die bij de 1e chicane eventjes 10 auto's inhaalde door gewoon rechtdoor te gaan.
Is geen astroturf; daar wil je namelijk niet op rijden, want dan heb je gewoon 0 grip en als je dan remt ga je haaks naar rechts.FastFred schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:08:
[...]
Niks perceptie, die groene strook (astroturf?) maakt ook gewoon deel uit van de baan, tijdens de kwali maken ze ook gebruik van dat stuk om de bocht beter in te gaan. Verstappen beweegt naar links maar houd ruimte over voor Bottas, Bottas wil niet op dat astroturf gaan rijden dus laat 'm staan, zijn keus.
Maar ja, Verstappen komt naar links, dus hij krijgt (terecht) 'causing a collision' aan zijn broek en NIET 'pushing another driver of the track'.
Het is gewoon beton of groen gekleurd asfalt.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Het verschil is natuurlijk wel dat Ferrari dit jaar een veel sterkere wagen heeft en ik die wagen op dit moment beter inschat dan de Mercedes. Het is gewoon Seb die blijkbaar moeite heeft om met de druk om te kunnen. Het zou me zelfs niet verbazen als Ferrari uiteindelijk het construtcteurskampioenschap pakt terwijl Hamilton alsnog de titel neemt.DaniëlWW2 schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:13:
[...]
[...]
Het verschil in punten voor Singapore is dit seizoen veel groter.
Na Monza 2017 2018 Hamilton 238 256 Vettel 235 226
Vettel is goed in Singapore en de auto ook terwijl de Mercedes nooit echt goed is geweest in Singapore. Daar kan het zomaar eens tussen Vettel en Verstappen gaan. Ideaal voor Vettel is dat hij wint en dat zowel Kimi als Max voor Hamilton eindigen. Ricciardo doet al niet meer mee want Renault. Dan loopt Vettel dus dertien punten in. Is het gat alsnog zeventien punten. Vervolgens komen er alleen maar banen waar Hamilton elke keer een goede kans heeft om te winnen en Mercedes ook gewoon een 1-2 kunnen scoren. Nee, dit gaat heel erg moeilijk worden voor Ferrari.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Zit ik ook al naar te hengelen (al ff).basvn schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:47:
Ik kom op twitter berichten tegen, over een unsafe release bij VET tijdens zijn eerste pitstop. Zijn hier beelden van?
Of het moet doodgezwegen worden, of die mannen van Sky waren wat voorbarig.
Op het moment klonken ze redelijk gedecideerd...
Waarschijnlijk, maar je weet niet wat ze mogelijk hebben gezien bij de Berrari. Wel grappig als het terecht is en het onderdeel is nog gekocht bij Ferrari ookEdd schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:06:
Ze kunnen het gewoon niet hebben dat ze de 4e plek in het WCC zijn verloren... Jammer dat ze het op deze manier proberen.
https://twitter.com/charl...tatus/1036281264574058496SuBBaSS schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:21:
[...]
Zit ik ook al naar te hengelen (al ff).
Of het moet doodgezwegen worden, of die mannen van Sky waren wat voorbarig.
Op het moment klonken ze redelijk gedecideerd...
Kwam dit tegen..
gaat schijnbaar over de vloer.TheBrut3 schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:23:
[...]
Waarschijnlijk, maar je weet niet wat ze mogelijk hebben gezien bij de Berrari. Wel grappig als het terecht is en het onderdeel is nog gekocht bij Ferrari ook
https://twitter.com/LukeSmithF1/status/1036284696014082048
Renault protest on Grosjean’s car is regarding the floor of the Haas #F1
Dat zou erg vreemd zijn inderdaad als dit is toegestaan.
Ik vind alleen dat ze er zo geheimzinnig over doen. Als in, ze laten niet weten om welk onderdeel het gaat..TheBrut3 schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:23:
[...]
Waarschijnlijk, maar je weet niet wat ze mogelijk hebben gezien bij de Berrari. Wel grappig als het terecht is en het onderdeel is nog gekocht bij Ferrari ook
Dus lijkt het meer een actie te zijn om de punten van Haas, die ze deze race hebben gekregen, weer af te snoepen.
-
Van twitterfeed Andrew Benson.Renault protest is about the leading edge of the Haas’ floor, according to FIA F1 director Charlie Whiting. “A geometric issue,” he says
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Vind de dummy pitstops geniaal. Gewoon tactiek. Wie niet snel is moet slim zijn! Daarom ben ik ook een fan van Max. Die doet regelmatig dingen waardoor hij een hogere klassering haalt dan verwacht. Helaas ging het vandaag ten koste van Kim. Gunde hem het enorm.Maurice079 schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:00:
Ik ben ook wel benieuwd naar die dummy pitstops ja. Vind dat beetje kinderachtig.
Verhaal Ver vs Bot. Geen mening. Het is maar net of dat groene stuk wel of niet tot het circuit wordt getekent.
Edit: Onverwacht leuke/spannende race. Heb me wel vermaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Clown1 op 02-09-2018 18:32 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Clown1 op 02-09-2018 18:38 ]
Want een versnellingsbak rookt zo erg?ANOTHER UPDATE: It is a shame that due to his penalty Verstappen narrowly missed out on a podium in Monza, with the new Renault Spec C PU. We can confirm that after studying the PU on Ricciardo’s car, his retirement was not linked to the engine. It was rather a clutch issue.
Zeer warme olie in de versneingsbak?basvn schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:40:
Renault op twitter
[...]
Want een versnellingsbak rookt zo erg?
Verwijderd
Denk dat de FIA beter een aparte klasse kan gaan maken met FER en MER en de rest in de F1. Hoeven ze niet meer met twee maten te meten.
Ik vond het duidelijk Vettels fout in ronde 1, ook Max vond ik net ff te ver terug gaan met de actie bij Bottas.
Jammer dat Kimi niet gewonnen heeft, maar ik ben blij dat Ferrari het weer laat liggen op Monza.
Het wordt nog een spannend kampioenschap, de volgende race is nou niet echt het favoriete circuit van Mercedes! Van mij mag Max hem gaan winnen...

YouTube: F1 2018 Italian GP - Post Race Interviews
Nog niks verder van de FIA over de vloer van de Haas.
We hebben wel een heel mooi spannend race seizoen dit jaar. Voor het eerst in jaren is de Ferrari net zo goed of beter dan de Mercedes. Dat maakt de strijd tussen rijders mooi, en vergroot de zichtbare verschillen tussen de racecraft van Hamilton en Vettel.
Nu de auto's redelijk gelijk zijn, zijn het de coureurs die het significante verschil onderling maken. :-)
| live and give like no one else |
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ik word wel een beetje moe van dat indekken van Hamilton de hele tijd. Als er ook maar één team enigszins in de buurt lijkt te komen bij Mercedes begint meneer alweer te doen alsof hij de zware underdog is / was. Mercedes is lange tijd gewoon volkomen superieur geweest.3x3 schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:50:
[video]
We hebben wel een heel mooi spannend race seizoen dit jaar. Voor het eerst in jaren is de Ferrari net zo goed of beter dan de Mercedes. Dat maakt de strijd tussen rijders mooi, en vergroot de zichtbare verschillen tussen de racecraft van Hamilton en Vettel.
Nu de auto's redelijk gelijk zijn, zijn het de coureurs die het significante verschil onderling maken. :-)
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
En vooral, jammer voor RAI. Had het hem erg gegund.
Mooi die race instelling van VER. Gewoon alles of niets als het niet meer om het podium gaat.
Wel bijzonder dat de C-Spec voor de tweede keer kapot gaat bij Riccardo. Moet toch motiverend zijn en vertrouwen geven voor volgend seizoen
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Clutch != versnellingsbak he.basvn schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:40:
Renault op twitter
[...]
Want een versnellingsbak rookt zo erg?
Dat is de koppeling. En reken maar dat die kan roken.
https://streamable.com/exl6iNovadecasa schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:23:
Is het moment dat de twee MERC auto’s naast elkaar rijden incl de boardradio terug te zien? Ik heb dat moment nog niet gezien. Ben wel benieuwd hoe dat is gegaan/gezegd.
Formation, all the way home, just to show our Italian colleagues
Een koppeling rookt alleen als 'ie slipt. En dat slippen zou de rijder toch wel moeten merken denk ik, zelfs nog voordat 'ie rookt...WhatsappHack schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:26:
[...]
Clutch != versnellingsbak he.
Dat is de koppeling. En reken maar dat die kan roken.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Een slippende koppeling kan ook aardig roken.
Mooi toch? Ik snap wel dat het flauw is, maar F1 is marketing. Prima shots op deze manier. Ik had hetzelfde gedaan als ik hun was geweest.iichel schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:34:
[...]
Formation, all the way home, just to show our Italian colleagues
[...]
Het zijn de padvinders niet.
Welk rechte stuk?Novadecasa schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:36:
Waar ik mij vooral over verbaas is dat BOT het op dat moment bij VER probeerde. Terwijl hij op topsnelheid en met DRS makkelijk op het rechte stuk had kunnen inhalen.
Bedoel je dat rechte stuk waar Bottas het nu aan het einde probeerde?🙄
Verwijderd
Dus ruimte genoeg voor BOTMrSleeves schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:20:
[...]
Is geen astroturf; daar wil je namelijk niet op rijden, want dan heb je gewoon 0 grip en als je dan remt ga je haaks naar rechts.
Het is gewoon beton of groen gekleurd asfalt.
Zie het probleem niet? Kimi moet soms hetzelfde doen voor Vettel. Vandoorne met Alonso. Zelfs in WTCR en andere race-klassen gebeurt het.Wom schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:24:
Bottas zal toch ook wel een dubbel gevoel hebben. Hele weekend al trager en nu als rijdend obstakel worden ingezet. Dat moet toch knagen.
Als je al trager bent, zoals je zelf aangeeft, waarom moet je dan de snellere auto van dat weekend dawrs zitten?
Even een pre-race reminder: MAX3400 in "[F1 2018] Race 14 - GP van Italië"
[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 02-09-2018 20:45 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Hij zegt:sjaool schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:31:
Charlie Whiting over de Dummy Pit-stops.
If they’d been hanging around in that area for a couple of minute at the same time Ferrari were coming for example then we might have something to say about it
Dat was toch precies wat ze deden? Kimi moest er duidelijk omheen rijden?
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Als hij dat had gekund dan had hij dat al veel eerder kunnen doen. BOT was gewoon niet snel genoeg om VER in te halen. VER wist elke aanval gewoon te pareren. Wat dat betreft had BOT pure mazzel dat ze elkaar raakten in bocht 1 en dat VER daar een straf voor gekregen heeft. Dit gaat VER trouwens geen tweede keer meer gebeuren bij BOT. Dat kon je wel merken aan zijn boardradio en hoe daarna BOT niet voorbij liet.Novadecasa schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:36:
Waar ik mij vooral over verbaas is dat BOT het op dat moment bij VER probeerde. Terwijl hij op topsnelheid en met DRS makkelijk op het rechte stuk had kunnen inhalen.
Verwijderd
Ja je kan er van vinden wat je wilt. In Hockenheim was het veel smeriger. Stonden de monteurs te juichen toen VET zijn foutje maakte. Dat is pas om van te kotsen.PWM schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:37:
[...]
Mooi toch? Ik snap wel dat het flauw is, maar F1 is marketing. Prima shots op deze manier. Ik had hetzelfde gedaan als ik hun was geweest.
Het zijn de padvinders niet.
Nee, rondhangen is wat anders dan je opstellen voor een pitstop. Dat laatste deden ze dus.Zorro schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:43:
[...]
Hij zegt:
If they’d been hanging around in that area for a couple of minute at the same time Ferrari were coming for example then we might have something to say about it
Dat was toch precies wat ze deden? Kimi moest er duidelijk omheen rijden?
Bottas kwam er al een tiental ronden niet voorbij op de rechte stukken. Max zijn lijn door Parabolica was dusdanig veel sneller dat hij veel meer snelheid mee nam het rechte stuk op, net genoeg zodat Bottas er niet voor bij kwam.Novadecasa schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:36:
Er zijn op Monza maar 2 plekken om in te halen en dat was hier en de chicane na curve grande. Niemand heeft vandaag op snelheid elders ingehaald.sjaool schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:45:
[...]
Als hij dat had gekund dan had hij dat al veel eerder kunnen doen. BOT was gewoon niet snel genoeg om VER in te halen. VER wist elke aanval gewoon te pareren. Wat dat betreft had BOT pure mazzel dat ze elkaar raakten in bocht 1 en dat VER daar een straf voor gekregen heeft. Dit gaat VER trouwens geen tweede keer meer gebeuren bij BOT. Dat kon je wel merken aan zijn boardradio en hoe daarna BOT niet voorbij liet.
En hoezo eerder? Hij zat er pas 2 rondjes binnen een seconde achter. Weliswaar op nieuwe banden en dat is de reden dat het nu voor Bottas wel kon en eerder niet
[ Voor 10% gewijzigd door bvbal79 op 02-09-2018 20:53 ]
10 tal? Hij was net 5 rondjes eerder gestopt voor nieuwe banden.FastFred schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:52:
[...]
Bottas kwam er al een tiental ronden niet voorbij op de rechte stukken. Max zijn lijn door Parabolica was dusdanig veel sneller dat hij veel meer snelheid mee nam het rechte stuk op, net genoeg zodat Bottas er niet voor bij kwam.
Precies dat, tot 2x toe stelde Mercedes zich op voor een pitstop, met banden en al. En pas toen Kimi stil stond gingen ze weer naar binnen. Nu kan dat een keer gebeuren omdat de strategen zich op het laatste moment bedenken (nog geen 2 minuten later werden er door diverse coureurs regendruppels gemeld), maar Mercedes stond in 5 minuten tijd 2x buiten, om vervolgens weer naar binnen te gaan.Zorro schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:43:
[...]
Hij zegt:
De regel is er juist om te voorkomen dat men in de pitsstraat gaat staan zonder dat daar een reden voor is, omwille van de veiligheid.
Of het nu mag of niet, ik vind het onsportief dat je op deze manier bij je tegenstander een pitstop forceert. Als je je tegenstander wilt inhalen doe je dat op de baan, en niet door dit soort laffe praktijken. Alsof je vanaf de reservebank een bal in het doel schopt...
Even los van het feit of dit eerlijk is of niet, je voorbeeld is niet kloppend. Het is eerder als een tegenpartij iemand laat warmlopen zodat je in de veronderstelling bent dat ze hem gaan laten wisselen.FastFred schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:59:
[...]
Precies dat, tot 2x toe stelde Mercedes zich op voor een pitstop, met banden en al. En pas toen Kimi stil stond gingen ze weer naar binnen. Nu kan dat een keer gebeuren omdat de strategen zich op het laatste moment bedenken (nog geen 2 minuten later werden er door diverse coureurs regendruppels gemeld), maar Mercedes stond in 5 minuten tijd 2x buiten, om vervolgens weer naar binnen te gaan.
De regel is er juist om te voorkomen dat men in de pitsstraat gaat staan zonder dat daar een reden voor is, omwille van de veiligheid.
Of het nu mag of niet, ik vind het onsportief dat je op deze manier bij je tegenstander een pitstop forceert. Als je je tegenstander wilt inhalen doe je dat op de baan, en niet door dit soort laffe praktijken. Alsof je vanaf de reservebank een bal in het doel schopt...
Zelf weet ik niet wat ik er van vind overigens, aan de ene kant is het slim, ferrari is er gewoon ingetuind. Aan de andere kant, het is wel beetje flauw..
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
FastFred schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:59:
[...]
Of het nu mag of niet, ik vind het onsportief dat je op deze manier bij je tegenstander een pitstop forceert.

"Sounds like @RGrosjean faces exclusion: FIA doc says: "The reference plane of car number 08 is found not to be in compliance with Article 3.7.1 d) and the clarifications given in TD/033-18 published on 25 July 2018"
[ Voor 54% gewijzigd door pilskes op 02-09-2018 21:09 ]
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Er is nog wel een verschil tussen je snellere teamgenoot voorbij laten dan je eigen race moeten opofferen. Zijn strategie werd aangepast zodat hij RAI kon ophouden. Gebeurd bij andere teams vast en zeker ook. Maar zo opzichtig te kort komen en dan zo 'gebruikt' worden moet elke sporter zeer doen.MAX3400 schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:43:
[...]
Zie het probleem niet? Kimi moet soms hetzelfde doen voor Vettel. Vandoorne met Alonso. Zelfs in WTCR en andere race-klassen gebeurt het.
Als je al trager bent, zoals je zelf aangeeft, waarom moet je dan de snellere auto van dat weekend dawrs zitten?
Even een pre-race reminder: MAX3400 in "[F1 2018] Race 14 - GP van Italië"
Vanuit Mercedes slim, vanuit Bottas toch enigsinds kleinerend. Gelukkig kan hij zich troosten met een dikke paycheck
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Zou gewoon DSQ moeten zijn dan.pilskes schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:07:
De auto van Grosjean voldeed niet aan de technische regels! Nu kijken welke straf hij krijgt!
"Sounds like @RGrosjean faces exclusion: FIA doc says: "The reference plane of car number 08 is found not to be in compliance with Article 3.7.1 d) and the clarifications given in TD/033-18 published on 25 July 2018"
Ik denk dat ze een regel hebben verduidelijkt, en HAAS heeft iets dus niet veranderd.MAX3400 schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:16:
Euh, @pilskes is er op 25 juli een nieuwe regel of waarschuwing gegeven aan het hele grid over een reference plane? Want dan zou (nadruk) Grosjean op Spa mogelijk ook al dezelfde ondervloer gehad hebben? Of heeft Grosjean dit weekend een nieuw onderdeel op de auto?
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 2 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1