[F1 2018] Race 14 - GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 71.807 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:00
Hann1BaL schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:15:
[...]

Dat ze de ruimte buiten de baan soms gebruiken, betekent niet dat het tot de baan gerekend wordt. Voor de track wordt altijd de witte lijn als markering gebruikt en Verstappen had een autobrede baan over moeten laten voor Bottas. Kijkend naar de screenshots doet hij dat volgens mij niet en was hij te agressief en is de straf helaas terecht.

Goed gestreden en je moet met een mindere auto wat harder vechten. Maar ik was het niet met de Ziggo studio eens dat de straf niet terecht was. Verstappen had de bocht gewoon kunnen houden t.o.v. Bottas met meer ruimte voor Bottas.

Bottas MOEST over de witte lijn heen om Verstappen niet te raken. Ik ben het niet altijd eens met de waarschuwingen en straffen die uitgedeeld worden en men is nogal inconsequent, maar op zich was dit terecht.
Ah oke. Mijn eerste reactie was ook dat de straf terecht was, maar doordat ik op ziggo hoorde dat de track limits vaak ook dat groene stuk meenemen en niet altijd perse de witte lijn is ben ik toch weer gaan twijfelen.

Blijft een lastig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-06 19:54
Dj-sannieboy schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:31:
Volgens VER gaf hij BOT genoeg ruimte, maar blijkbaar rekent hij het ‘groene stuk’ naast de lijn ook tot ‘de baan’?

[afbeelding]

Dit had overigens zomaar in tranen kunnen eindigen, maar gelukkig voor beide ging het goed.
Goede foto. De vraag is of dat groene stuk nu wel meetelt of niet. Zo niet, dan geeft VER niet genoeg ruimte, zo op het oog.

Wel balen dat bij de divebomb van RIC op BOT in China, BOT bewust naar buiten stuurt om een touché te voorkomen, en hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:29
Slavy schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:24:
[...]

Volgens de officials telt deze actie niet meer, echter wel vreemd dat hij er een warning voor kreeg gezien menig andere (o.a. Sainz) er ook overheen waren gegaan en daar hoor je niks van.
Maar een waarschuwing is eigenlijk niet eens dat. Charlie Whiting gaat niet over regels en straffen. Als Verstappen nog een keer daar zou afsnijden zou Charlie het neerleggen bij de stewards (oftewel "Under investigation"), en die moeten vervolgens beoordelen of het wel of niet mag en of er een straf komt en welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

autje schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:29:
[...]

Goede foto. De vraag is of dat groene stuk nu wel meetelt of niet. Zo niet, dan geeft VER niet genoeg ruimte, zo op het oog.

Wel balen dat bij de divebomb van RIC op BOT in China, BOT bewust naar buiten stuurt om een touché te voorkomen, en hier niet.
Hoezo meetelt? Dit begrijp ik fundamenteel niet. Er zijn een hoop mensen die zeggen dat de penalty niet was voor het ontnemen van een mogelijkheid tot inhalen. Het is op dat moment dus puur een safety issue. Maar als het een safety issue is, dan mag Bottas toch prima gebruik maken van dat groene deel? En daar kiest hij dan niet voor. Dat betekent toch dat Bottas zichzelf net zo goed in harms way plaatst? Of mogen ze tegenwoordig ook al niet meer andere auto's op de kerbs duwen?

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
autje schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:29:
[...]

Het lijkt me heel eenvoudig. De baan is het deel tussen de witte lijnen en bij deze actie had Max een autobreedte moeten laten tussen zijn auto en de witte lijn. Dat deed hij niet en daarvoor kreeg hij straf.

Dat groene stukje ligt daar wel, en daar kan je overheen rijden maar het hoort niet tot de baan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 17:12

Dentist

Next patient please...

DJTimo schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:47:
[...]
Nu ging het "goed" omdat geen van beiden uitviel, maar Bottas had net zo goed een wiel kunnen verliezen oid. VER geeft hierbij wederom een signaal af, kom er alleen voorbij als je er ècht voorbij bent, als je het half probeerd doe het dan niet.
Dit. Max laat zien dat hij bereid is tot de absolute limiet te gaan. Als je dat niet matcht (herinner Rosberg in laatste race waarin hij kampioen kon worden) ben je gezien. Als dat ook maar kleinste twijfel opwerpt voor een inhaalactie, is dat winst voor Verstappen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/40647342_2233520596743383_3119842897826938880_n.jpg?_nc_cat=0&oh=6c1f2097469fb0d4f3add07c857467d2&oe=5BF42B98
:+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 17:02

Martinspire

Awesomeness

Eens dat het over de witte lijnen gaat. Groen is gewoon wat ze extra meepakken en hoewel daar tijdens de kwalificatie geen tracklimits op zitten (overigens moet ik nog steeds een video zien van dat ze dat daadwerkelijk gebruiken), maar je stukken naast de baan niet meerekenen.

Wat mij echter dwars zit is dat een Alonso in China gewoon iemand van de baan mag beuken. Of een Magnussen iemand in de muur mag drukken in Baku maar dat een stukje groen asfalt nu ineens 5 seconden waard is.

Een Hamilton zou overigens gewoon er voorbij zijn gegaan ondanks dat ie zou weten dat Max alles geeft, Bottas neemt genoegen met meer positie door straf. Hamilton gaat liever uit van eigen kracht.

Overigens als je ziet hoe snel Bottas weer bij Max kwam (volgens mij had ie bijna 5 seconden achterstand in 2 ronden goed gemaakt?) dan kan ik niet anders denken dan dat Bottas gewoon niks is. Leuk als 2e rijder, maar hier geeft ie zich te makkelijk te kennen. Want was ie er voorbij geweest, dan lag Raikkonen ook nog in het verschiet.

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 03-09-2018 10:40 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Martinspire schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:38:
Eens dat het over de witte lijnen gaat. Groen is gewoon wat ze extra meepakken en hoewel daar tijdens de kwalificatie geen tracklimits op zitten (overigens moet ik nog steeds een video zien van dat ze dat daadwerkelijk gebruiken), maar je stukken naast de baan niet meerekenen.

Wat mij echter dwars zit is dat een Alonso in China gewoon iemand van de baan mag beuken. Of een Magnussen iemand in de muur mag drukken in Baku maar dat een stukje groen asfalt nu ineens 5 seconden waard is.

Een Hamilton zou overigens gewoon er voorbij zijn gegaan ondanks dat ie zou weten dat Max alles geeft, Bottas neemt genoegen met meer positie door straf. Hamilton gaat liever uit van eigen kracht.

Overigens als je ziet hoe snel Bottas weer bij Max kwam (volgens mij had ie bijna 5 seconden achterstand in 2 ronden goed gemaakt?) dan kan ik niet anders denken dan dat Bottas gewoon niks is. Leuk als 2e rijder, maar hier geeft ie zich te makkelijk te kennen. Want was ie er voorbij geweest, dan lag Raikkonen ook nog in het verschiet.
Magnussen deed het zelfs deze race nog. Hoor je niemand over...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Er was ook een filmpje van het incident van Max en Bottas vanaf boven gezien, heeft iemand die toevallig kunnen vinden?

Jsunnyreports

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar dit was de derde keer dat Max een podiumplaats is ontzegd door een discutabele beslissing van de stewards. Dat maakt Max boos, en boos op de stewards Max is bizar snelle Max. Nu komt Singapore eraan. :*)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:38:
Overigens als je ziet hoe snel Bottas weer bij Max kwam (volgens mij had ie bijna 5 seconden achterstand in 2 ronden goed gemaakt?)
Volgens mij was dat even een glitch in het systeem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

@DaniëlWW2 Ik hoop het... De enige "ontkrachting" van mijn argumenten die ik op de rest van het internet krijg te verduren is 'Are you Dutch?' :F :') :')

[ Voor 4% gewijzigd door Bansheeben op 03-09-2018 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-06 01:27

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

iichel schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:34:
[...]

De track limits zijn de witte lijnen.
Ik dacht ooit eens gehoord te hebben dat de track limits niet vast zijn opgenomen in de regels of dat deze niet overal nagekomen worden. Als je kijkt naar de afgelopen race kwamen ze zelfs met 4 banden over de witte lijn zonder dat er penalty's gegeven werden..

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:52:
Maar dit was de derde keer dat Max een podiumplaats is ontzegt door een discutabele beslissing van de stewards. Dat maakt Max boos, en boos op de stewards Max is bizar snelle Max. Nu komt Singapore eraan. :*)
Zolang het geen doldrieste Max is die divebombs met teveel risico plaatst: prima.

Afgelopen weekend helaas weer geen tijd om hier actief te zijn tijdens de race (vind dat altijd wel gezellig met jullie :P), maar ik vond het wel een vermakelijke race. Eindelijk weer eens close racing, ik vond het bijna opvallend hoe goed Bottas door snelle bochten als Parabolica achter Max kon blijven (idem met HAM achter RAI). Dat kon die Mercedes toch niet?

Mooie race van Max, jammer van die straf, beetje discutabel, maar ik snap ergens ook wel dat ze hem kunnen geven. Met een oranje bril kan ik alle argumenten over uitloopstroken buiten de baan volgen, maar die horen formeel niet bij het circuit, dus tsja... Ik vind het persoonlijk ook te streng bestraft, ik zie ze liever racen, maar dat vond ik vorig jaar in Amerika ook :P Ik zou het fijn vinden als de stewards de coureurs iets meer ruimte geven om te racen en soms iets buiten de lijntjes te kleuren.

Vettel weer een stomme actie. Geef je zo'n positie op aan Hamilton, pak je hem de volgende ronde wel op het rechte stuk bij start-finish. Vettel maakt fouten die je een jonge Max Verstappen of Charles Leclerc kunt vergeven, maar hem als meervoudig wereldkampioen niet. Erg erg erg jammer dat Kimi hier niet voldoende van kon profiteren. Man wat had ik hem de winst gegund!
Robinvdh5 schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:00:
[...]

Ik dacht ooit eens gehoord te hebben dat de track limits niet vast zijn opgenomen in de regels of dat deze niet overal nagekomen worden. Als je kijkt naar de afgelopen race kwamen ze zelfs met 4 banden over de witte lijn zonder dat er penalty's gegeven werden..
Dat wordt idd per race bepaald, maar dat is mijns inziens meer een soort gedoogbeleid. Je mag niet met 4 wielen van het circuit en dat is bepaald door de witte lijnen rond het asfalt. Alleen wordt vaak getolereerd dat je er even buiten komt als het niet sneller is om dat te doen (een foutje dat een rijder tijd kost ook nog eens afstraffen is vrij onzinnig). Daarom ben ik ook zo'n voorstander van gras direct naast de witte lijn en dan een meter of 2-3 verder pas asfalt, dan heb je nml het beste van beide werelden: een foutje wordt mechanisch afgestraft zonder discriminatie tussen rijders of teams en de veiligheid is gewaarborgd door het asfalt voorbij het (kunst)gras.

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 03-09-2018 11:05 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Eerste keer dat ik een Formule 1 race heb bijgewoond :D ben donderdag bij de pitlane walk geweest en wat coureurs gestalked toen ze wegreden. Ocon had zelfs de ballen om gewoon door de crowd heen te lopen :P
De personal assistant van Hamilton (die blonde) kwam ook nog naast ons staan om te zeggen dat Hamilton een dag later kwam :o
Vrijdag alleen het laatste deel van de FP1 gezien en FP2 helemaal...
Zaterdag FP3 in de bus gekeken, maar wel op tijd voor de kwalificatie.
Zondag ruim optijd vertrokken maar toen verliep alles wel soepel.
We zaten op tribune 6B (prima variante) en dat was echt de beste plek :D moet zeggen dat het zo op de tribune een stuk intenser was dan verwacht :o maar het was dan ook een best leuke race. Al met al prima weekend, al was het heen en weer reizen tussen Milaan en Monza best vermoeiend en eerste dag was het echt uitzoeken hoe en wat... Soms was het gewoon echt niet duidelijk.

En nu onderweg richting Slovenië voor meer vakantie :9

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 03-09-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Bansheeben schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:36:
[...]

Hoezo meetelt? Dit begrijp ik fundamenteel niet. Er zijn een hoop mensen die zeggen dat de penalty niet was voor het ontnemen van een mogelijkheid tot inhalen. Het is op dat moment dus puur een safety issue. Maar als het een safety issue is, dan mag Bottas toch prima gebruik maken van dat groene deel? En daar kiest hij dan niet voor. Dat betekent toch dat Bottas zichzelf net zo goed in harms way plaatst? Of mogen ze tegenwoordig ook al niet meer andere auto's op de kerbs duwen?
Maar als BOT gedwongen wordt het groene deel te gebruiken, en het hoort officieel niet bij de baan, krijg je dan geen "pushing the other driver off the tracks" penalty aan je broek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 15:39

JB

Cédric roelt!

Grrrrrene schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:02:
[...]

Vettel weer een stomme actie. Geef je zo'n positie op aan Hamilton, pak je hem de volgende ronde wel op het rechte stuk bij start-finish. Vettel maakt fouten die je een jonge Max Verstappen of Charles Leclerc kunt vergeven, maar hem als meervoudig wereldkampioen niet. Erg erg erg jammer dat Kimi hier niet voldoende van kon profiteren. Man wat had ik hem de winst gegund!
Hopelijk zijn we ook van dat gejank af als het Max nog eens gebeurd. Volgens mij heeft Vettel er inmiddels meer gemaakt dan Max...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 23:26
autje schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:07:
[...]

Maar als BOT gedwongen wordt het groene deel te gebruiken, en het hoort officieel niet bij de baan, krijg je dan geen "pushing the other driver off the tracks" penalty aan je broek?
Blijkbaar niet want in de ronde erna (of 2 rondes erna, weet ik even niet meer) deed Verstappen exact hetzelfde maar dan zonder contact.

Ik snap dat hij de straf heeft gekregen echter snap ik de argumenten van Verstappen ook wel.
Tijdens de kwali pakte ze die groene strook wel mee.
Track limits is een goed argument al blijft het wel een beetje wazig rond die regel, de ene keer is het 4 wielen binnen de lijnen terwijl het andere keren 2 wielen is.
Anderzijds had Verstappen gewoon meer ruimte moeten laten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 14:02

iichel

Gazoooo

Bartske schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:04:
[...]

Tijdens de kwalifiactie gebruikten ze dat stuk toch wel om de bocht aan te snijden?
Pole lap van Kimi gaat niet over het lijntje heen
YouTube: The Fastest Lap In F1 - Raikkonen's Monza Pole | 2018 Italian Gr...

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Die track limit moet gewoon meer fysiek zijn. Een streepje op de weg blijft discussie geven.

Dus gewoon een muur, sloot, grasveld. Hoe dan ook, iets waar je niet wil rijden en dus op een natuurlijke manier de straf uitdeelt. (Grindbakken zijn wat minder handig, geeft zo'n troep op de baan)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 15:20

sjaool

Every life should have 9 cats

Lasmibalsingh schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:08:
Als Max niet bocht 1 had afgesneden eerder in de race denk ik dat ze Max geen tijdstraf hadden gegeven voor dit alhoewel het geen slimme actie was van Max om zo ver naar links te gaan. De penalty was denk ik toch wel een optelsom.
Charlie Whiting heeft gezegd dat het afsnijden van de chicane niks te maken heeft met de 5s straf. Die actie staat hier volledig los van. Ze hebben voor de race afgesproken dat ze die chicane 1 keer mochten afsnijden. Zouden ze het nog een keer doen dan zou er een straf volgen. De penalty was dus absoluut geen optelsom.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:51
Bastie-88 schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:12:
[...]

Blijkbaar niet want in de ronde erna (of 2 rondes erna, weet ik even niet meer) deed Verstappen exact hetzelfde maar dan zonder contact.

Ik snap dat hij de straf heeft gekregen echter snap ik de argumenten van Verstappen ook wel.
Tijdens de kwali pakte ze die groene strook wel mee.
Track limits is een goed argument al blijft het wel een beetje wazig rond die regel, de ene keer is het 4 wielen binnen de lijnen terwijl het andere keren 2 wielen is.
Anderzijds had Verstappen gewoon meer ruimte moeten laten.
Dat zag je in de parabolica ook. Bijkans elke coureur reed daar met in ieder geval de twee linkerwielen over de streep. Als het daar mag, waarom zou het dan aan het eind van datzelfde rechte stuk niet mogen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Ankona schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:28:
Die track limit moet gewoon meer fysiek zijn. Een streepje op de weg blijft discussie geven.

Dus gewoon een muur, sloot, grasveld. Hoe dan ook, iets waar je niet wil rijden en dus op een natuurlijke manier de straf uitdeelt. (Grindbakken zijn wat minder handig, geeft zo'n troep op de baan)
Ik ben geen botenkenner, maar ik vraag me af hoe ver een F1 auto nog komt op het water. Mooie platte bodem, weegt niet al te veel, gaat ontzettend hard. Ik opteer voor de sloot! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 15-06 13:02
Dentist schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:33:
[...]

Onzin. Na de straf wist hij dat hij 5e was, dus hij verloor er niets mee. Dus geen enkel risico door het maken van een statement.
Als Max Bottas voorbij had laten gaan, was die miscshien in staat geweest om mee te rijden met Bottas.
Hierdoor was er een mogelijkheid dat hij 5 seconden voor Vettel kon blijven. Dan was het dus P4 ipv P5 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

autje schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:34:
[...]

Ik ben geen botenkenner, maar ik vraag me af hoe ver een F1 auto nog komt op het water. Mooie platte bodem, weegt niet al te veel, gaat ontzettend hard. Ik opteer voor de sloot! :P
Met honderden kilo's downforce en zonder aandrijving houdt het denk ik heel erg snel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
warp schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:59:
[...]

Geen idee wat Lauda betreft, maar ook Hamilton (o.a. met Rosberg) en Prost (met Senna) hebben zo hun nukken gehad. En wat te denken van Vettel of Alonso... dat is gewoon de attitude die kampioenen (moeten) hebben.
Ja die hebben ook hun nukken gehad, natuurlijk. Maar bij verstappen lijkt het soms meer op een klein klein kind dat bestraft wordt.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

demonic schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:37:
[...]

Als Max Bottas voorbij had laten gaan, was die miscshien in staat geweest om mee te rijden met Bottas.
Hierdoor was er een mogelijkheid dat hij 5 seconden voor Vettel kon blijven. Dan was het dus P4 ipv P5 geworden.
Yep maar he didn't care :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Bartske schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:04:
[...]

Tijdens de kwalifiactie gebruikten ze dat stuk toch wel om de bocht aan te snijden?
Niet bij die chicane, parabolica wel. Die eerste chicane is zo langzaam dat het geen voordeel geeft.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Mwoah, ik kan 'm geen ongelijk geven. Hij heeft de hele race op een mooie manier Bottas achter zich gehouden en dan wordt ie op één momentje zo afgerekend. Als ik zo de herhaling terug kijk gaat Bottas die bocht ook nooit halen. Max remde al op het uiterste randje en Bottas neemt nog een stuk meer snelheid mee.

Verder is het van Max ook geen ideale verdedigende actie, dat geef ik meteen toe. Een paar rondes later deed hij namelijk hetzelfde, maar kwam ie net wat minder extreem naar buiten waardoor het allemaal zonder kleerscheuren goed ging. Ik was het in eerste instantie eens met de penalty. Maar toen ik nog eens wat acties van andere coureurs ging terugkijken en zag met wat voor ladingen bagger er op het internet weer gegooid werd, veranderde ik toch van mening. Bij een chicane waar om elke mm ruimte gevochten wordt, vond ik dit een van de mindere incidenten en er zijn mensen die doen alsof Max Valtteri op een haar na vermoord heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Daniel_Elessar schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:39:
[...]

Ja die hebben ook hun nukken gehad, natuurlijk. Maar bij verstappen lijkt het soms meer op een klein klein kind dat bestraft wordt.
Hij wordt toch ook als een klein kind bestraft? Alleen hij... Moet je eens kijken waar Magnussen mee weg komt onder het mom van "ik zag hem niet in mijn spiegels".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Grrrrrene schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:56:
[...]

Hij wordt toch ook als een klein kind bestraft? Alleen hij... Moet je eens kijken waar Magnussen mee weg komt onder het mom van "ik zag hem niet in mijn spiegels".
Magnussen weet volgens mij niet eens dat ie spiegels heeft... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Laatst online: 25-05 03:09
iichel schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:34:
[...]

De track limits zijn de witte lijnen.
Volgens de stewards niet. De witte lijnen zijn niet overal de track limits, anders zouden we veel meer penalties zien door het overschrijden van de track limits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Eli3l schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:58:
[...]

Volgens de stewards niet. De witte lijnen zijn niet overal de track limits, anders zouden we veel meer penalties zien door het overschrijden van de track limits.
Dat is niet helemaal hoe het zit. Vaak krijgen coureurs wel een penalty (of moeten plaats terug geven) als ze schuldig zijn aan 'leaving the track and gaining a lasting advantage'.
Dus je wint 10 seconden met een chicane afsteken, je gaat er 1-2-3 voorbij door even door het gras te gaan, je verdedigt maar je gaat buiten de baan. Dan gaan de stewards toch wel even kijken of er iets moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111001

demonic schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:37:
[...]

Misschien, als , was , dan, had....

Tja....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-06 16:12
Al dat geklets hier. Foto's!

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/8/gallery--the-best-images-from-italy/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_769009699/image3.img.2048.medium.jpg/1535882261181.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/8/gallery--the-best-images-from-italy/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_769009699/image14.img.2048.medium.jpg/1535892354126.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/8/gallery--the-best-images-from-italy/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_769009699/image15.img.2048.medium.jpg/1535892377481.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/8/gallery--the-best-images-from-italy/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_769009699/image17.img.2048.medium.jpg/1535893015343.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/8/gallery--the-best-images-from-italy/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_769009699/image19.img.2048.medium.jpg/1535894579761.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/8/gallery--the-best-images-from-italy/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_769009699/image26.img.2048.medium.jpg/1535895530777.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/8/gallery--the-best-images-from-italy/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_769009699/image33.img.2048.medium.jpg/1535896819639.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/8/gallery--the-best-images-from-italy/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_769009699/image52.img.2048.medium.jpg/1535902854398.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/8/gallery--the-best-images-from-italy/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_769009699/image66.img.2048.medium.jpg/1535906089922.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 18:41

Chiron

Moderator Discord
Bansheeben schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:53:
[...]

Mwoah, ik kan 'm geen ongelijk geven. Hij heeft de hele race op een mooie manier Bottas achter zich gehouden en dan wordt ie op één momentje zo afgerekend. Als ik zo de herhaling terug kijk gaat Bottas die bocht ook nooit halen. Max remde al op het uiterste randje en Bottas neemt nog een stuk meer snelheid mee.

Verder is het van Max ook geen ideale verdedigende actie, dat geef ik meteen toe. Een paar rondes later deed hij namelijk hetzelfde, maar kwam ie net wat minder extreem naar buiten waardoor het allemaal zonder kleerscheuren goed ging. Ik was het in eerste instantie eens met de penalty. Maar toen ik nog eens wat acties van andere coureurs ging terugkijken en zag met wat voor ladingen bagger er op het internet weer gegooid werd, veranderde ik toch van mening. Bij een chicane waar om elke mm ruimte gevochten wordt, vond ik dit een van de mindere incidenten en er zijn mensen die doen alsof Max Valtteri op een haar na vermoord heeft.
Het was een kwestie van tijd voordat Bottas Max voorbij zou gaan, die Mercedes liep gewoon harder.. Max had denk ik de pech van een inschattingsfoutje, en wellicht het idee dat er wel genoeg ruimte was, of dat Bottas wel een stukje het groen op zou gaan.
Achteraf bekeken had Bottas die hele bocht nooit kunnen halen, dus Max had ook weer niet zo ver naar buiten hoeven drukken.

Gezien de rest van de acties tijdens de race, die imho veel verder gingen en minder of niet werden bestraft vond ik het an sich wel meevallen. Maarja, deze duels worden op het scherpst van de snede uitgevochten, als je je niet als een hufter op de baan gedraagt af en toe ga je het ook nooit winnen.

Positieve aan het verhaal is dat Max in de RB op een powercircuit als Monza (!) goed mee kan komen en zelfs een Mercedes (al is het voor een beperkte tijd) achter zich kan houden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
iichel schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:59:
[...]

Dat is niet helemaal hoe het zit. Vaak krijgen coureurs wel een penalty (of moeten plaats terug geven) als ze schuldig zijn aan 'leaving the track and gaining a lasting advantage'.
Dus je wint 10 seconden met een chicane afsteken, je gaat er 1-2-3 voorbij door even door het gras te gaan, je verdedigt maar je gaat buiten de baan. Dan gaan de stewards toch wel even kijken of er iets moet gebeuren.
Omdat dus op dat punt van het circuit de stewards bepaald hebben dat daar de tracklimit wel de witte lijn is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:29

SuBBaSS

-has Ryzen

sjaool schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:29:
[...]

Charlie Whiting heeft gezegd dat het afsnijden van de chicane niks te maken heeft met de 5s straf. Die actie staat hier volledig los van. Ze hebben voor de race afgesproken dat ze die chicane 1 keer mochten afsnijden. Zouden ze het nog een keer doen dan zou er een straf volgen. De penalty was dus absoluut geen optelsom.
Da's toch eigenlijk ook vrij bizar, dat ze met zo'n 'afsnij-tegoed' de baan opgestuurd worden?
Wmb. vragen om controverse. Alles of niets, zeg maar maar niet van dit soort vage afwijkingen van de regels...
Of ligt dat aan mij?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 07:29
iichel schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:59:
[...]

Remember Mexico 2016? :+ Hamilton verremt zich in L1 T1 en gaat vol over het gras en komt seconden voor de rest terug de baan op, Verstappen verremt zich en krijgt na de race een 5 seconds penalty en wordt van het podium gesleurd. Ik weet het, Verstappen had een lasting advantage en Hamilton niet omdat er meteen een SC volgende. Maar het blijft willekeur aan straffen. Zeker zo grof buiten de lijnen kleuren rijden moet gewoon altijd bestraft worden

Overigens stellen de track limits niet dat je niet met vier wielen buiten de baan mag? Zolang 1 wiel nog 2 centimeter over de streep gaat mag het. Vraag is dan alleen weer wat er in de regels staat m.b.t. ruimte laten. Ik vermoed dat daar eerder iets staat over 1 volledige autobreedte tussen de witte lijn en eigen auto. Dus discussie over track limits is dan sowieso zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:51
Zo, die is goed op ja. Achterband van Kimi of Seb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:18

TommyGun

Stik er maar in!

FastFred schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:16:
[...]

Kimi

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:51
Aan het eind van de race zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

FastFred schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:16:
[...]

Dit is de auto van Kimi, bij de top 3 parkeerplaatsen (dat bordje wat je nog vaag in beeld ziet links vooraan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ankona schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:28:

Gewoon harde broodjes, die gewoon schade veroorzaken. Is je auto kapot? Dan ging je erover. Einde discussie :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Bensimpel schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:19:
[...]

Gewoon harde broodjes, die gewoon schade veroorzaken. Is je auto kapot? Dan ging je erover. Einde discussie :)
Maar dat deden ze in Oostenrijk vorig jaar en toen was het weer onveilig :P het is nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
[...]

Idealiter zou dit wel de beste oplossing zijn. In de praktijk valt er nog wel wat voor te zeggen om te voorkomen dat de wagen een ongeleid projectiel wordt met 300 kilometer per uur...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bansheeben schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:57:
@DaniëlWW2 Ik hoop het... De enige "ontkrachting" van mijn argumenten die ik op de rest van het internet krijg te verduren is 'Are you Dutch?' :F :') :')
Daar moet je ook niet mee in discussie gaan. :+
Denk maar zo. Als ze nu al een bloedhekel hebben aan Max haten dan gaan ze de komende vijftien jaar echt van de Formule 1 genieten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Chiron schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:21:
[...]

Idealiter zou dit wel de beste oplossing zijn. In de praktijk valt er nog wel wat voor te zeggen om te voorkomen dat de wagen een ongeleid projectiel wordt met 300 kilometer per uur...
Strookje gras van een meter en daarachter meteen grind. Werkt volgens mij prima, maar is meer een discussie voor het algemene topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

DaniëlWW2 schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:23:
[...]

Daar moet je ook niet mee in discussie gaan. :+
Denk maar zo. Als ze nu al een bloedhekel hebben aan Max haten dan gaan ze de komende vijftien jaar echt van de Formule 1 genieten. :Y)
Haha eens, maar dan kun je je vervolgens afvragen waarmee je dan wel in discussie moet gaan buiten tweakers om. Ik geloof best dat ik wellicht de dingen in een wat meer oranje-shift zie. Maar ik geloof ook dat het maar goed is dat Verstappen hier en daar tegen heilige huisjes trapt die al heel lang stonden, omdat anders F1 als sport gewoon dood bloedt (anders kun je ze net zo goed om de beurt 10 rondjes laten rijden in een soort time-attack).

En ergens was ik ook gewoon wel een beetje salty dat Hamilton Ferrari weer het nakijken gaf, dat het Raikkonen niet gegund was en dat we weer geen echte Vet-Ham battle hebben gezien :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Bansheeben schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:38:
[...]
En ergens was ik ook gewoon wel een beetje salty dat Hamilton Ferrari weer het nakijken gaf, dat het Raikkonen niet gegund was en dat we weer geen echte Vet-Ham battle hebben gezien :/
En dat Vettel van achteraan gewoon naar P4 kan rijden :|

Snelheidsverschil van de top-6 vs de rest is echt absurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:56
Nachtje en ochtend verder, maar het gaat nog steeds over Max/BOT/FIA :+
Is het echt zo moeilijk om te accepteren dat Max te veel risico nam? Als hij 20cm minder naar buiten drukte, dan was BOT er niet voorbij gekomen en was er niets aan de hand geweest. Max was dan 4e geworden en had 2 punten meer gehad. Blijkbaar vinden zowel Max als RBR het ook allemaal niet spannend, voor zover mij bekend is er namelijk geen protest aangetekend.
Beetje flauw ook van Ziggo om het publiek lekker op te naaien dat er nog een groen strookje ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Koopt pappie Stroll op markplaats een Dakar auto, kan zijn zoontje ook een keer winnen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Chiron schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:39:
[...]

Vond het vooral erg meevallen dat Max maar 13 seconde achter Hamilton is geëindigd, vorig jaar zat Ricciardo er 40 sec achter, beloofd veel goeds voor Singa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:58
demonic schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:05:
[...]

De boordradio kwam pas in ronde 42, toen Bottas binnen bereik van verstappen kwam.

Dus het was wel in de ronde er na. ;)
Ah, oke. In mijn perceptie zat daar meer ronden tussen.
FastFred schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:17:
Aan het eind van de race zo te zien?
Nee, bij de pitstop waarbij RAI gewisseld is van SS naar S :+
Bastie-88 schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:57:
[...]

Magnussen weet volgens mij niet eens dat ie spiegels heeft... :X
Hij rijdt dan ook in een haas, die spiegels vallen er ergens in de eerste ronden vanaf ;)

[ Voor 21% gewijzigd door alesandro_46 op 03-09-2018 12:51 . Reden: Derde quote toegevoegd ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Chiron schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:39:
[...]

Ik denk dat Monza dat verschil dan ook wel echt bij uitstek accentueert. Hopen dat in Singapore deze keer de blue balls die achterbleven na de zoveelste lucky overwinning van #blessed me bespaard blijven.

Oh en ik zag het al ergens eerder voorbij komen, maar sinds wanneer kan Mercedes opeens zo goed andere auto's volgen? Hamilton knalde achter Raikkonen door de Ascari chicane en parabolica alsof hij helemaal geen last had van dirty air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:43

Spotmatic

Ken sent me

TheBrut3 schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:47:
Nachtje en ochtend verder, maar het gaat nog steeds over Max/BOT/FIA :+
Is het echt zo moeilijk om te accepteren dat Max te veel risico nam? Als hij 20cm minder naar buiten drukte, dan was BOT er niet voorbij gekomen en was er niets aan de hand geweest. Max was dan 4e geworden en had 2 punten meer gehad. Blijkbaar vinden zowel Max als RBR het ook allemaal niet spannend, voor zover mij bekend is er namelijk geen protest aangetekend.
Beetje flauw ook van Ziggo om het publiek lekker op te naaien dat er nog een groen strookje ligt.
Het is puur marketing. Als ik Google Trends mag geloven heeft bijna niemand het de afgelopen uren over Bottas maar zeker wel over Verstappen. Dat is dus het verschil tussen een degelijke rijder en een racer. BOT is voor Mercedes marketingtechnisch vrijwel niks waard, ze verkopen er geen extra auto's door, maar Red Bull kan de blikjesfabriek wat extra harder laten draaien. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Jackson6 schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:48:
[...]

Vond het vooral erg meevallen dat Max maar 13 seconde achter Hamilton is geëindigd, vorig jaar zat Ricciardo er 40 sec achter, beloofd veel goeds voor Singa.
Ricciardo had vorig jaar grid penalties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bansheeben schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:52:
[...]

Ricciardo had vorig jaar grid penalties
Klopt, maar toch is 13 seconde achter Hamilton erg positief, dat is ongeveer 0.250 per rondje.

Hopen dat Max de pole pakt in Singapore, dan is hij volgens mij de jongste pole-sitter ooit. Klinkt best wel raar als je kijkt hoe lang hij al mee doet.

[ Voor 44% gewijzigd door Jackson6 op 03-09-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Bansheeben schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:49:
[...]

Ik denk dat Monza dat verschil dan ook wel echt bij uitstek accentueert. Hopen dat in Singapore deze keer de blue balls die achterbleven na de zoveelste lucky overwinning van #blessed me bespaard blijven.

Oh en ik zag het al ergens eerder voorbij komen, maar sinds wanneer kan Mercedes opeens zo goed andere auto's volgen? Hamilton knalde achter Raikkonen door de Ascari chicane en parabolica alsof hij helemaal geen last had van dirty air.
Omdat het low downforce is en meer mechanische grip is op deze baan. Vuile lucht heb je meer last van als je met meer downforce rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Jackson6 schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:53:
[...]

Klopt, maar toch is 13 seconde achter Hamilton erg positief, dat is ongeveer 0.250 per rondje.
Ja, de pace van die c-spec was niet dramatisch slecht. Zeker waar. Hopen dat ze 'm heel kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 07:05

Blokker_1999

Full steam ahead

RobertMe schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:09:
[...]

Remember Mexico 2016? :+ Hamilton verremt zich in L1 T1 en gaat vol over het gras en komt seconden voor de rest terug de baan op, Verstappen verremt zich en krijgt na de race een 5 seconds penalty en wordt van het podium gesleurd. Ik weet het, Verstappen had een lasting advantage en Hamilton niet omdat er meteen een SC volgende. Maar het blijft willekeur aan straffen. Zeker zo grof buiten de lijnen kleuren rijden moet gewoon altijd bestraft worden

Overigens stellen de track limits niet dat je niet met vier wielen buiten de baan mag? Zolang 1 wiel nog 2 centimeter over de streep gaat mag het. Vraag is dan alleen weer wat er in de regels staat m.b.t. ruimte laten. Ik vermoed dat daar eerder iets staat over 1 volledige autobreedte tussen de witte lijn en eigen auto. Dus discussie over track limits is dan sowieso zinloos.
Incidenten in de eerste bocht van een race worden net iets vaker door de vingers gezien omdat iedereen daar zo dicht op elkaar zit dat een incident het halve veld zou kunnen wegvagen. We zien wel dat er meer en meer maatregelen worden getroffen om het voordeel weg te halen zoals de slalom die je in Monza moet doen als je rechtdoor gaat ipv T1 te nemen of een paaltje waar je rond moet rijden. Doe je dat niet heb je sowieso een straf aan je been. Zo willekeurig is het dus vandaag niet meer.

Voor het race weekend wordt op de drivers briefing duidelijk meegedeeld waar de baan absoluut niet mag overschreden worden tijdens kwalificatie en wat men tijdens de race wel en niet aanvaardbaar zal vinden in de meest gangbare situaties. Die regels worden door race control opgesteld. Zo had je dus in Monza inderdaad dat men in de laatste bocht vaak met 4 wielen over de lijn ging en dus de baan verliet. Maar omdat je hierdoor een langere weg aflegd wordt dat niet aanzien als het winnen van een voordeel en dus door de vingers gezien. Er werd wel een stukje curb aangelegd om te voorkomen dat je te ver naar buiten zou gaan en de racebaan dubbel zo breed zou maken op dat punt.

En wat dat ruimte laten betreft is het heel simpel. In het geval BOT/VER had je naast de baan alleen maar gras. Een breedte voor 1 wagen laten betekend dus dat je die wagen niet over de lijn mag forceren. In het geval HAM/VET is het iets moeilijker vanwege de zeer scherpe bocht. Er was ruimte om een wagen tussen te parkeren, maar aan die snelheid was het zeer moeilijk om die bocht zo scherp te nemen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Eli3l schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:55:
[...]

Omdat het low downforce is en meer mechanische grip is op deze baan. Vuile lucht heb je meer last van als je met meer downforce rijd.
Hmm, ook door Ascari en Parabolica? Ik bedoel ze rijden met weinig achtervleugel, sure, maar het grootste deel van de gegenereerde downforce komt toch van de difuser?

Ik denk wel dat je gelijk hebt overigens. Alleen zal het meer te maken hebben met het gebrek aan turbulentie door de kleine achtervleugels dan met het idee dat mechanische grip in die snelle bochten een grotere rol speelt denk ik.

Op het gebied van mechanische grip is Mercedes als het goed is ook juist niet zo goed overigens. Daarom hebben ze het zo moeilijk met circuits als Monaco en Singapore.

[ Voor 11% gewijzigd door Bansheeben op 03-09-2018 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:28

Amphiebietje

In de blubber

Ik heb bedacht hoe ze al dat gezeik met de stewards en straffen kunnen oplossen. De stewards moeten gewoon bovenop de mogelijke overtredingspunten gaan staan, en dan bedoel ik letterlijk erbovenop. Één steward per track limit per chicane. :+
Mocht een rijder plots stukjes steward en rood spul over zijn auto heen krijgen, dan weet ie dat ie te ver is gegaan. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:41
Amphiebietje schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:12:
Ik heb bedacht hoe ze al dat gezeik met de stewards en straffen kunnen oplossen. De stewards moeten gewoon bovenop de mogelijke overtredingspunten gaan staan, en dan bedoel ik letterlijk erbovenop. Één steward per track limit per chicane. :+
Mocht een rijder plots stukjes steward en rood spul over zijn auto heen krijgen, dan weet ie dat ie te ver is gegaan. })
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Doe eens rustig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
Dan heb je er de eerste ronde alleen al 18 nodig voor parabolica 8)7 ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DmHY_4qXsAEkYoT?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:54
Zoals Vettel het zei....de coureurs kunnen dit onderling wel oplossen...Waar is de tijd dat bvb een Coulthard stomend bij de pitbox van Schumacher verhaal kwam halen na de race?

Waarom moet nu elk incident onder een vergrootglas gelegd worden?

Racen zoals Max doet is juist wat wij als fans willen zien! Laat die discussie maar komen, laat coureurs maar pissig worden en naast de baan elkaa ropzoeken om te zeggen van sorry, dit was inderdaad misschien over het randje...dan komt dat respect voor elkaar ook, en word het op de baan later wel weer eens opgelost.

Dat gevergrootglas door de stewards op elk incident wat er is...kom op zeg...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 01:25

Wom

Devian schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:32:
Waar is de tijd dat bvb een Coulthard stomend bij de pitbox van Schumacher verhaal kwam halen na de race?
Dat was andersom ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Was al gepost zeker? De eigen goal van Ferrari, aldus de Gazzetta dello Sport:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lWtOZuL7arsMFup3EhiMRMca/full.jpg

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:54

Maar je snapt hem vast wel!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 01:25

Wom

Devian schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:01:
[...]

Maar je snapt hem vast wel!
Leeftijd is geen excuus, want ik was ook 15 toen :+

Maar je hebt wel een punt hoor. Heb ook het gevoel dat er meer en meer een jurysport-element wordt toegevoegd. Zolang het geen Piquet-achtige toestanden zijn dan toch.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.images.dailystar.co.uk/dynamic/1/photos/777000/F1-Race-GP-British-Sky-Channel-Lewis-Hamilton-Sebastian-Vettel-Fight-Off-Track-Schumacher-1008777.jpg

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 15-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

Dj-sannieboy schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:31:
Volgens VER gaf hij BOT genoeg ruimte, maar blijkbaar rekent hij het ‘groene stuk’ naast de lijn ook tot ‘de baan’?

[afbeelding]

Dit had overigens zomaar in tranen kunnen eindigen, maar gelukkig voor beide ging het goed.
Je ziet zelfs aan de sporen (de schone lijn) op deze foto mooi dat dat "groene" stuk bij de normale lijn iedere ronde gepakt wordt. In ieder geval bij de qualy nam,en ze hem zeker mee, zo heb je de meeste ruimte in deze bocht, bij opkomen rechte stuk ging ook iedereen vet over het groen. Ik denk echt dat Max die ruimte wel meerekende. Bottas is dan wel sluw om zich er niet op te laten drukken (wetende dat hij dan het regelboek aan zijn kant heeft bij "causing a collision").

Zou Max hem ook hebben moeten laten staan in China toen hij Hamilton inhaalde buitenom en Hammy hem naar buiten duwde? Blijkbaar moest Hammy hem en auto ruimte geven (BINNEN de witte lijnen). max week uit en toen waren we er allemaal van overtuigd dat het buitenom proberen een risico inhoud.

[ Voor 6% gewijzigd door pro_6or op 03-09-2018 14:15 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DmKxgoUXgAAlqB5?format=jpg&name=large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Jasphur da's APK-afkeur... :Y)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Ook al was de band vers, dan had ik er nog niet mee door de APK gekund. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Bastie-88 schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:22:
[...]

Dan heb je er de eerste ronde alleen al 18 nodig voor parabolica 8)7 ;w
Viel me ook gigantisch op toen ik het rondje van Montoya eens vergeleek met die van Raikkonen. De lijn door Parabolica is echt totaal anders geworden, doodzonde als je het mij vraagt.

Alleen daar pakt Raikkonen volgens mij al twee tienden op Montoya z'n rondje.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 15-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

hoho,

die groef is wel 3mm hoor, eeeeeeeeen door maar weer.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 15:20

sjaool

Every life should have 9 cats

Max deed niks verkeerd in Monza. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Valt het jullie ook op dat Ricciardo behoorlijk de weg kwijt is en totaal geen geluk meer heeft sinds zijn overwinning in Monaco? Ik denk dat het overstappen naar Renault ook niet echt meehelpt, het team kijkt toch net ff anders naar Max als naar Daniel.

Hij maakt ook fouten die hij eerst niet maakte, zoals de uitrem actie bij Galsy...

Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/90dxo1wa3ifu_wd640.jpg/ricciardo-wijt-nieuwe-uitvalbeurt-koppeling-in-red-bull.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:16
pilskes schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:18:
Valt het jullie ook op dat Ricciardo behoorlijk de weg kwijt is en totaal geen geluk meer heeft sinds zijn overwinning in Monaco? Ik denk dat het overstappen naar Renault ook niet echt meehelpt, het team kijkt toch net ff anders naar Max als naar Daniel.

Hij maakt ook fouten die hij eerst niet maakte, zoals de uitrem actie bij Galsy...

[afbeelding]
Aan de andere kant heeft Ricciardo ook zijn engineers genaait, door eerst maanden/weken lang te zeggen dat hij bij RBR bijtekent om het vervolgens niet te doen. Die hebben nu misschien ook zo iets van: we gaan niet meer dat stapje verder.

Verder vind ik dat Ricciardo dit seizoen anders in zijn vel zit, vooral omdat hij niet de aanbiedingen heeft gekregen waarop hij had gehoopt. (En Max had deze wel gekregen, maar koos voor RBR). Ricciardo is niet zo bij met Max. En dat is niet zozeer omdat Max hem (opzettelijk) benadeelt, maar Ricciardo staat wel in zijn schaduw en dat vind hij begrijpelijk niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ThomasG schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:33:
[...]
Aan de andere kant heeft Ricciardo ook zijn engineers genaait, door eerst maanden/weken lang te zeggen dat hij bij RBR bijtekent om het vervolgens niet te doen. Die hebben nu misschien ook zo iets van: we gaan niet meer dat stapje verder.
Mwah, ik denk dat RBR nog altijd zoveel mogelijk punten probeert te halen, dus of ze nu bewust RIC wat minder helpen...? Kan het me haast niet voorstellen, want dat voelen ze op termijn gewoon in hun portemonnee. Wellicht niet ivm prijzengeld (p3 is wel aardig veiliggesteld), maar meer qua exposure, imago, etc. Een race waarin beide heren zich in de kijker rijden (zoals afgelopen race met Max vs. Bottas), levert meer sponsorgeld op natuurlijk.
Verder vind ik dat Ricciardo dit seizoen anders in zijn vel zit, vooral omdat hij niet de aanbiedingen heeft gekregen waarop hij had gehoopt. (En Max had deze wel gekregen, maar koos voor RBR). Ricciardo is niet zo bij met Max. En dat is niet zozeer omdat Max hem (opzettelijk) benadeelt, maar Ricciardo staat wel in zijn schaduw en dat vind hij begrijpelijk niet leuk.
Benadeelt Max hem opzettelijk dan? Volgens mij had Max hem er graag naast gehad en vindt hij hem oprecht een toffe teammaat. Verder kan Max er weinig aan doen dat hij Ricciardo ontgroeid is. Ik snap dat het rot is voor Ricciardo dat de hele wereld nu ziet dat VER sneller is dan hij, maar wat had hij dan verwacht in de F1? Er is altijd 1 winnaar en 1 loser in ieder team: de nummer 1 en de nummer 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Nogal ja. Ricciardo rijdt eigenlijk het hele seizoen al niet goed. Hij scoorde alleen meer punten omdat Max echt als een malloot reed. In kwalificaties is het al afgelopen en is Max bezig om het "kwalificatiebeest" totaal te declasseren. In de races is het ook heel erg pijnlijk aan het worden hoe goed Max is. Max weer vrijwel de hele race derde terwijl hij constant aanvallen van een veel snellere auto afsloeg. Ik zie het Ricciardo niet doen.

Verder is Gasly kennelijk woedend op Alonso omdat Alonso hem compleet van de baan duwde. Helaas alleen de foto want ik kon geen beeldmateriaal vinden. De foto zegt ook al genoeg denk ik...

Afbeeldingslocatie: https://cdn-6.motorsport.com/images/amp/6l9RJpK0/s6/formula-1-italian-gp-2018-fern-2.jpg
https://nl.motorsport.com...dus-gasly/3170687/?nrt=54

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RIC heeft nou ook niet echt z'n betrouwbaarheid mee zitten, 4 uit de laatste 6 races DNF...

[ Voor 6% gewijzigd door iichel op 03-09-2018 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-06 15:19
Hou toch op met al die aluhoedjes-theorieen zeg.
Zo'n irritant terugkerend ding als iemand ff wat meer pech heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

een keertje uitvallen, prima. de helft van de afgelopen 20 races niet finishen, hoofdzakelijk buiten je eigen macht om, mag best even genoemd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Gasly vs Alonso na SC restart --> https://streamable.com/ram6k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
iichel schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:09:
een keertje uitvallen, prima. de helft van de afgelopen 20 races niet finishen, hoofdzakelijk buiten je eigen macht om, mag best even genoemd worden.
Ik had zo 1-2-3 niet begrepen dat hij 10 van de 20 afgelopen races is uitgevallen, maar dan nog: dat ligt niet iedere keer aan het team. Als die stats al kloppen (je zult het gecontroleerd hebben), durf ik er mijn handen voor in het vuur te stoppen dat het in 75% van de gevallen aan de PU ligt die door zijn toekomstige team wordt geleverd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Grrrrrene schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:17:
[...]

Ik had zo 1-2-3 niet begrepen dat hij 10 van de 20 afgelopen races is uitgevallen, maar dan nog: dat ligt niet iedere keer aan het team. Als die stats al kloppen (je zult het gecontroleerd hebben), durf ik er mijn handen voor in het vuur te stoppen dat het in 75% van de gevallen aan de PU ligt die door zijn toekomstige team wordt geleverd :P
zo uit m'n hoofd
2x collision (Spa en Baku)
1x clutch (monza)
1x electronics (bahrein)
1x hydraulics (abu dhabi)
1x uitlaat (oostenrijk)
blijft er 4x PU over.

nu snel je hand onder de koude kraan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:51

[afbeelding]
Vermoed ook dat hij niet alles meer te horen krijgt. Hij stapt aan het eind van het seizoen over naar een concurrerend team, dus ik kan me zo voorstellen dat bepaalde tips & tricks niet meer met hem gedeeld worden.

Daarnaast is Verstappen sinds de aankondiging natuurlijk de absolute nummer 1 in dat team. De c-spec mocht eerst door Ricciardo geprobeerd worden, en pas zodra dat goed ging mocht hij naar de nummer 1, Verstappen.

Ricciardo zou wellicht nog wat motivatie kunnen vinden in de objectieve waarschijnlijkheid dat hij nog maar een paar races de mogelijkheid heeft om nog een Grand Prix overwinning aan z'n palmares toe te voegen. Want ik kan me niet voorstellen dat hem dat in een Renault ooit gaat lukken.

En zodra er bij Ferrari of Mercedes een positie beschikbaar komt denk ik niet dat hij de eerste keuze zal zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-06 09:41
alexbl69 schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:21:
[...]

Daarnaast is Verstappen sinds de aankondiging natuurlijk de absolute nummer 1 in dat team. De c-spec mocht eerst door Ricciardo geprobeerd worden, en pas zodra dat goed ging mocht hij naar de nummer 1, Verstappen.
Niet helemaal correct. Ricciardo moest een nieuwe motor gebruiken en straffen pakken. Dan de c-spec gebruiken met het oog op Singapore. Verstappen had deze race evt met de oude motor kunnen uitzingen en voor Singapore een nieuwe b of c-spec kiezen afhankelijk van de bevindingen die Ricciardo ermee had. Dat is gewoon een verstandige strategie en omgekeerd was hetzelfde gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
iichel schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:21:
[...]

zo uit m'n hoofd
2x collision (Spa en Baku)
1x clutch (monza)
1x electronics (bahrein)
1x hydraulics (abu dhabi)
1x uitlaat (oostenrijk)
blijft er 4x PU over.

nu snel je hand onder de koude kraan :P
En in welk van die gevallen is hij nou benadeeld door het team (lees: alu-hoedje opmerkingen hierboven)? Ik kan eigenlijk alleen van Kimi zeggen dat hij vaak de lul is bij Ferrari.

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 03-09-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Grrrrrene schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:33:
[...]

En in welk van die gevallen is hij nou benadeeld door het team (lees: alu-hoedje opmerkingen hierboven)? Ik kan eigenlijk alleen van Kimi zeggen dat hij vaak de lul is bij Ferrari.
Ik denk in geen enkel geval, ik haakte in op de opmerking van Daniel, die leek te suggereren dat alleen Max puntenverlies leed dit seizoen. Dat wou ik even objectief toelichten, dat dat niet het geval was. Wat je verder met de informatie doet moet je zelf weten.

Ik denk niet dat Red Bull een van beiden bevoor- of benadeelt, daar hebben ze helemaal geen belang bij. Ze hebben belang bij WK punten en bij sponsor exposure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
iichel schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:38:
[...]

Ik denk in geen enkel geval, ik haakte in op de opmerking van Daniel, die leek te suggereren dat alleen Max puntenverlies leed dit seizoen. Dat wou ik even objectief toelichten, dat dat niet het geval was. Wat je verder met de informatie doet moet je zelf weten.

Ik denk niet dat Red Bull een van beiden bevoor- of benadeelt, daar hebben ze helemaal geen belang bij. Ze hebben belang bij WK punten en bij sponsor exposure.
Dat was mijn punt ook. Dat alu-hoedje gedoe bevat veel teveel emotie. Teams draaien maar om 1 ding: zoveel mogelijk punten halen en daarbij ga je echt je rijders niet benadelen. Je kunt nog zo'n kl**tzak in je auto hebben (is RIC niet), als hij punten haalt ben je daar blij mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 03-09-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Grrrrrene schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:40:
[...]

Dat was mijn punt ook. Dat alu-hoedje gedoe bevat veel teveel emotie. Teams draaien maar om 1 ding: zoveel mogelijk punten halen en daarbij ga je echt je rijders niet benadelen.
Denk dat we het dan wel eens zijn met elkaar d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:56
Krijgt Max nu ook nog echt 2 strafpunten op z'n licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

De_Bastaard schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:41:
Ja. Dat zal hem waarschijnlijk worst zijn. Volgens mij heeft er nog nooit iemand een race gemist door die punten.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

De_Bastaard schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:41:
5 sec + 2 punten --> https://www.fia.com/file/72413/download?token=yog24kcy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
En met deze herhaling van zetten is het meeste wel gezegd. Tot volgende week in Singapore!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.