Zolang het geen doldrieste Max is die divebombs met teveel risico plaatst: prima.
Afgelopen weekend helaas weer geen tijd om hier actief te zijn tijdens de race (vind dat altijd wel gezellig met jullie

), maar ik vond het wel een vermakelijke race. Eindelijk weer eens close racing, ik vond het bijna opvallend hoe goed Bottas door snelle bochten als Parabolica achter Max kon blijven (idem met HAM achter RAI). Dat kon die Mercedes toch niet?
Mooie race van Max, jammer van die straf, beetje discutabel, maar ik snap ergens ook wel dat ze hem kunnen geven. Met een oranje bril kan ik alle argumenten over uitloopstroken buiten de baan volgen, maar die horen formeel niet bij het circuit, dus tsja... Ik vind het persoonlijk ook te streng bestraft, ik zie ze liever racen, maar dat vond ik vorig jaar in Amerika ook

Ik zou het fijn vinden als de stewards de coureurs iets meer ruimte geven om te racen en soms iets buiten de lijntjes te kleuren.
Vettel weer een stomme actie. Geef je zo'n positie op aan Hamilton, pak je hem de volgende ronde wel op het rechte stuk bij start-finish. Vettel maakt fouten die je een jonge Max Verstappen of Charles Leclerc kunt vergeven, maar hem als meervoudig wereldkampioen niet. Erg erg erg jammer dat Kimi hier niet voldoende van kon profiteren. Man wat had ik hem de winst gegund!
Robinvdh5 schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:00:
[...]
Ik dacht ooit eens gehoord te hebben dat de track limits niet vast zijn opgenomen in de regels of dat deze niet overal nagekomen worden. Als je kijkt naar de afgelopen race kwamen ze zelfs met 4 banden over de witte lijn zonder dat er penalty's gegeven werden..
Dat wordt idd per race bepaald, maar dat is mijns inziens meer een soort gedoogbeleid. Je mag niet met 4 wielen van het circuit en dat is bepaald door de witte lijnen rond het asfalt. Alleen wordt vaak getolereerd dat je er even buiten komt als het niet sneller is om dat te doen (een foutje dat een rijder tijd kost ook nog eens afstraffen is vrij onzinnig). Daarom ben ik ook zo'n voorstander van gras direct naast de witte lijn en dan een meter of 2-3 verder pas asfalt, dan heb je nml het beste van beide werelden: een foutje wordt mechanisch afgestraft zonder discriminatie tussen rijders of teams en de veiligheid is gewaarborgd door het asfalt voorbij het (kunst)gras.
[
Voor 24% gewijzigd door
Grrrrrene op 03-09-2018 11:05
]