Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
En nu is het tijd voor: If Modern F1 Races Had Classic Graphics
Het weergeven van de namen op een horizontale lijn (te zien @1:37) is nog redelijk recent maar was ik alweer vergeten
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
De driver list links klopt alleen niet, na de spin zakt Max ipv Vettel heel wat plaatsen... terwijl hij dat niet deed.. kan het me tijdens de race niet herinneren namelijk.DaMarcus schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:21:
Iemand had tijd over, love it
[Streamable: Vettel's Season set to mamma mia]
Revive the guild!
Verstappen blijft inderdaad voor Raikkonen na de spin van Vettel, alleen klopt de meting van de FIA niet. Ik het zojuist een stukje van de race teruggekeken, daarin zakte Verstappen inderdaad ook weg;Jelte,89 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:49:
[...]
De driver list links klopt alleen niet, na de spin zakt Max ipv Vettel heel wat plaatsen... terwijl hij dat niet deed.. kan het me tijdens de race niet herinneren namelijk.

Ja maar niet zover, je ziet in je screenshot ook dat Vet daar tussen de Ocon en Perez zit, precies waar de naam van Vet hoort ipv MaxDaMarcus schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:04:
[...]
Verstappen blijft inderdaad voor Raikkonen na de spin van Vettel, alleen klopt de meting van de FIA niet. Ik het zojuist een stukje van de race teruggekeken, daarin zakte Verstappen inderdaad ook weg;
[Afbeelding]
Revive the guild!
Offtrack auto’s en de tijdwaarneming sensoren zijn niet de beste buddies.DaMarcus schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:04:
[...]
Verstappen blijft inderdaad voor Raikkonen na de spin van Vettel, alleen klopt de meting van de FIA niet. Ik het zojuist een stukje van de race teruggekeken, daarin zakte Verstappen inderdaad ook weg;
[Afbeelding]
Snap best dat die een beetje in de war zijn.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Uiteindelijk zakt Verstappen in de meting weg tot achter Sainz. Zoals @YakuzA ook aangeeft, de meting was in de war.Jelte,89 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:07:
[...]
Ja maar niet zover, je ziet in je screenshot ook dat Vet daar tussen de Ocon en Perez zit, precies waar de naam van Vet hoort ipv Max
woeps. over het hoofd gezien op mobiel...DaMarcus schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:21:
@Paulus07 Superleuk, heb je die post boven je ook gezien?

⛔ Trackers of betalen ⛔
F1 Metrics - 2018 f1metrics end of season report +55min
Heel veel cijfertjes over seizoen 2018
Geen idee precies waarom: maar als ik kijk naar het Williams team dan heb ik het idee dat deze plaat gephotoshopped isnachtnet schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:31:
excuus voor de dubbelpost, maar heeft iemand deze afbeeldingen (foto's van de klas van 2019) ergens gezien waarbij alle rijders een even grote afbeelding hebben? (Min 400pix hoog?) (Een link mag ook. Wel zonder watermerk of logo.)
[Afbeelding]
En dat er dus geen versie van 'iedereen even groot' bestaat.
Edit: en Martini is toch geen sponsor meer?? Dus die pakken kloppen ook niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 05-12-2018 09:39 ]
Ik vermoed dat er 12 zijn gephotoshopd. Zullen gewoon de 2018 foto's zijn met evt. een ander hoofd erop geplakt.Jasphur schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:36:
[...]
Geen idee precies waarom: maar als ik kijk naar het Williams team dan heb ik het idee dat deze plaat gephotoshopped is
de meeste zijn gefotoshopped. bijna allemaal zijn de pakken en houding 100% identiek. dat lijkt me toch sterk.Jasphur schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:36:
[...]
Geen idee precies waarom: maar als ik kijk naar het Williams team dan heb ik het idee dat deze plaat gephotoshopped is
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Ik krijg zo even snel niks gevonden. Misschien moet je gewoon heeeeel even wachten tot aan januarinachtnet schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:53:
Fotoshop of nietVoor een startpost 2019 zou ik het wel waarderen gelijke afbeeldingen te vinden.
Testdagen Barcelona zijn ook wel leuk hoor.nachtnet schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:10:
[Afbeelding]
Hoe lang nog? 98 dagen tot fp1 Australie.
Ik vermoed al helemaal als daar blijkt dat de Honda best wel snel is. Dan worden hier pagina's gevuld over of de testdagen wel of niet iets zeggenStoelpoot schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:11:
[...]
Testdagen Barcelona zijn ook wel leuk hoor.
Off-topic: ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb absoluut niet het idee dat de eerste week van december er ook al bijna op zit.
Komt door het zachte weer denk ik. Winterjas wissel ik nog regelmatig af met een zomerjas en de ochtenden dat de autoruiten bevroren waren zijn ook op één hand te tellen. Heerlijk
De testdagen zeggen een hoop, maar lang niet voldoendeRobertMe schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:16:
[...]
Ik vermoed al helemaal als daar blijkt dat de Honda best wel snel is. Dan worden hier pagina's gevuld over of de testdagen wel of niet iets zeggen
Wacht maar. Dat wordt winterbanden dragen in BarcelonaB-Real schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:23:
98 dagen, dat valt eigenlijk best mee. De tijd gaat vlot
Off-topic: ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb absoluut niet het idee dat de eerste week van december er ook al bijna op zit.
Komt door het zachte weer denk ik. Winterjas wissel ik nog regelmatig af met een zomerjas en de ochtenden dat de autoruiten bevroren waren zijn ook op één hand te tellen. Heerlijk
SpikesJasphur schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:31:
[...]
Wacht maar. Dat wordt winterbanden dragen in Barcelona

Zijn er gewoon hoor!

Uiteraard ook onder de RB

Of kettingen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ahum.......... Dankje Jasphur
basvn schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:41:
[...]
Zijn er gewoon hoor!
[Afbeelding]
Uiteraard ook onder de RB
[Afbeelding]
Of kettingen
[YouTube: Max Verstappen drives F1 car in snow]
[ Voor 3% gewijzigd door Onestone op 05-12-2018 11:15 ]
U bent begin dit jaar vergeten?Onestone schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:48:
Maar in Barcelona zie ik dat nog niet zo snel gebeuren...
[...]

[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 05-12-2018 11:10 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
ja? vind het ieder jaar weer een domper;Stoelpoot schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:11:
[...]
Testdagen Barcelona zijn ook wel leuk hoor.
-eindelijk-

Ze zijn toegankelijk, want je kunt er heen. En diverse sites hebben een liveblog. Heel soms kun je wat zien via de site van het circuit, maar er zijn volgens mij geen cameraploegen. Volgens mij doet ook de live timing app mee, maar dat weet ik niet zeker.himlims_ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:30:
[...]
ja? vind het ieder jaar weer een domper;
-eindelijk-kunnen we wat proeven na de winterstop, maar onderaan de streep "zien we niets". Daarmee doel ik op het feit, dat er officieel geen verslag is, geen TV, geen stream die je kunt volgen (misschien een periscope her en der). Ik begrijp tot op de dag van vandaag niet, waarom de F1 die test dagen niet benut om 'meer' te doen, zal wel commercieel ding zijn. Edoch ben van mening dat ook die test-dagen toegankelijk 'moeten' zijn voor de kijker/fan.
Ik ben een keer in Valencia geweest (presentatie en shakedown McLaren en BMW Sauber), lang geleden toen Kubica nog reed (
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Kost geen drol om er bij te mogen zijn. Kaartjes
Daarnaast kan ik mij voorstellen dat er wel wat wordt uitgezonden via F1TV. Ik moet mij daar sowieso eens in gaan verdiepen. Best een interessant iets namelijk. Zeker als blijkt dat ik het naar mijn Chromecast kan casten.
maar dat is weer iets voor het andere topic.
weet je, misschien niet eens een gek idee, vliegtickets zijn goedkoper dan treinkaartje naar het vliegveld zelf. denk dat voor 150 klaar bentJasphur schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:36:
@himlims_ Anders rij je er even naar toe
Kost geen drol om er bij te mogen zijn. Kaartjes
even kijken welke dagen dat valt, citytrip bij vriendin voorstellen ... aaaah is dat op het zelfde moment als de test dagen, wat toevallig
Die F1TV app was bij mij sneller verwijderd dan williams een pitsstop doet
F1 2019 Testing Dates: Event date not yet confirmed
[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 05-12-2018 11:43 ]
En je begrijpt dat je dan wel een YT/Twitch live stream moet starten dan hehimlims_ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:38:
[...]
weet je, misschien niet eens een gek idee, vliegtickets zijn goedkoper dan treinkaartje naar het vliegveld zelf. denk dat voor 150 klaar bent
Dataroaming geldt toch niet meer, dus dat is prima te regelen!Jasphur schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:40:
[...]
En je begrijpt dat je dan wel een YT/Twitch live stream moet starten dan he
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Haha...had hetzelfde idee. Het zou alleen zomaar kunnen dat de hotels op magische wijze ineens duurder zijn in die week...ze zijn niet gek. Maar wie weet is er een leuke Airbnb te vinden.himlims_ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:38:
[...]
even kijken welke dagen dat valt, citytrip bij vriendin voorstellen ... aaaah is dat op het zelfde moment als de test dagen, wat toevallig![]()
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Het zal inderdaad grotendeels commercieel zijn. De testdagen komen maar weinig mensen op af, dus zal niemand de zendruimte gebruiken of een reporter constant laten praten. Dar is het niet rendabel genoeg voor.himlims_ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:30:
[...]
ja? vind het ieder jaar weer een domper;
-eindelijk-kunnen we wat proeven na de winterstop, maar onderaan de streep "zien we niets". Daarmee doel ik op het feit, dat er officieel geen verslag is, geen TV, geen stream die je kunt volgen (misschien een periscope her en der). Ik begrijp tot op de dag van vandaag niet, waarom de F1 die test dagen niet benut om 'meer' te doen, zal wel commercieel ding zijn. Edoch ben van mening dat ook die test-dagen toegankelijk 'moeten' zijn voor de kijker/fan.
Met de hotelprijzen zal het wel loslopen. Op die testdagen komen niet zoveel mensen af.mphilipp schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:58:
Haha...had hetzelfde idee. Het zou alleen zomaar kunnen dat de hotels op magische wijze ineens duurder zijn in die week...ze zijn niet gek. Maar wie weet is er een leuke Airbnb te vinden.
Bijna een hele F1 paddock, entourage, pers, leveranciers en publiek. Toen met die shakedown was het best druk, maar dat was omdat Alons reed. Echter, toen was het een beperkte test. Nu rijden alle teams, en kun je dus relatief goedkoop F1 kijken. Er worden door tickettravel enzo reisjes aangeboden met Verstappen meet en speciale Verstappen tribune. Ik denk dat het best druk kan worden. Uiteraard veel minder dan een GP, maar voor een doordeweekse februarie kan het best druk zijn. Die hotelprijzen gok ik ook maar. De commercie is uiteindelijk niet gek en houdt best rekening met dergelijke evenementen.warp schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:04:
[...]
Met de hotelprijzen zal het wel loslopen. Op die testdagen komen niet zoveel mensen af.
Sky UK is er ieder jaar wel te vinden, met diverse samenvattingen over de dag heen, quite informative mag ik wel opmerken. Ze zullen her en der wel tevoorschijn komen, de filmpjes dus.mphilipp schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:36:
[...]
Ze zijn toegankelijk, want je kunt er heen. En diverse sites hebben een liveblog. Heel soms kun je wat zien via de site van het circuit, maar er zijn volgens mij geen cameraploegen. Volgens mij doet ook de live timing app mee, maar dat weet ik niet zeker.
[knip]
Edit: even het video-archief in gedoken.
Paddock-uncut
Paddock Pass
Ask Crofty
Ted's Notebook
Recap's
Enz...
Van alles zie ik staan, we zullen goed op de hoogte kunnen zijn verwacht ik.
2018 was vrij mager v.w.b. informatie, veroorzaakt door de weersomstandigheden vanzelfsprekend.
[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 05-12-2018 12:20 ]
Testing, one, two ...
barcelona in februari duur ... misschien voor wintersportmphilipp schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:58:
[...]
Haha...had hetzelfde idee. Het zou alleen zomaar kunnen dat de hotels op magische wijze ineens duurder zijn in die week...ze zijn niet gek. Maar wie weet is er een leuke Airbnb te vinden.
DaMarcus schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:58:
Hoor ik hier nou 'Tweakers goes Barcelona tijdens de wintertest' aankomen?

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 05-12-2018 12:11 ]
Klopt inderdaad. Die was ik bijna vergeten. Afgelopen jaar ben ik er alleen niet goed in geslaagd alles terug te vinden. Er was iemand die ze braaf uploade, maar dat stopte ineens. Hopelijk gaat het straks beter. Kravitz is altijd tenenkrommend grapig...dus daar kijk ik naar vooruit.hardware-lover schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:09:
[...]
Sky UK is er ieder jaar wel te vinden, met diverse samenvattingen over de dag heen, quite informative mag ik wel opmerken. Ze zullen her en der wel tevoorschijn komen, de filmpjes dus.
^- nederlandse sensatie textOndertussen heeft Jean Todt voeding gegeven voor nieuwe speculaties over de zevenvoudig wereldkampioen. "Ik ben altijd erg bedachtzaam wanneer ik iets zeg, maar het klopt dat ik in Zwitserland samen met Michael de Grand Prix van Brazilië heb gekeken", aldus Todt tegenover Auto Bild.
^- orgineel duits ..... klein verschil„Ich bin eigentlich immer vorsichtig, wenn ich etwas sage. Es stimmt aber, ich habe den Brasilien-GP in der Schweiz bei Michael geschaut“, so Todt.

Naamswijziging "Renault Sport Formula One team" naar "Renault F1 team"
[ Voor 35% gewijzigd door himlims_ op 05-12-2018 13:12 ]
Toegegeven dat mijn Duits niet heel geweldig is, maar de vertaling komt min of meer op hetzelfde neer?himlims_ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:07:
bij F1today;
[...]
^- nederlandse sensatie text
[...]
^- orgineel duits ..... klein verschil
Het blijft gissen in hoeverre Michael dingen bewust mee maakt uiteraard... Als ze daar de GP keken, Todt daarbij ging zitten en ze ook kasplantje Michael met z'n rolstoel erbij gezet hebben zou je al kunnen zeggen dat Todt "samen met Michael" naar de GP gekeken heeft.
[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 05-12-2018 13:18 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
klein nuance verschil; je kijkt 'met' iemand een race, of je kijk in het bijzijn van iemand ... volgens het nld artikel wordt daarmee de indruk gewerkt, dat schumi samen met todd een race hebben gezien. Dat zou een hele nieuwe ontwikkeling zijn als het gaat om schumi herstel (en wat daarvan gezegd wordt).Destruction schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:16:
[...]
Toegegeven dat mijn Duits niet heel geweldig is, maar de vertaling komt min of meer op hetzelfde neer?
Het blijft gissen in hoeverre Michael dingen bewust mee maakt uiteraard...
[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 05-12-2018 13:18 ]
Zitten zeker een boek gave foto's tussen! Maar ook een paar die zomaar op andere circuits genomen konden zijnkevlar01 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:17:
https://pemberleymagazine...u-dhabi-grand-prix-images
Mooie plaatjes van 10 jaar Abu Dhabi
F1Today en het Duits letterlijk vertalen...himlims_ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:17:
[...]
klein nuance verschil; je kijkt 'met' iemand een race, of je kijk in het bijzijn van iemand ... volgens het nld artikel wordt daarmee de indruk gewerkt, dat schumi samen met todd een race hebben gezien. Dat zou een hele nieuwe ontwikkeling zijn als het gaat om schumi herstel (en wat daarvan gezegd wordt).

Edit: overigens gaat het beklag van Todt over de Duitse zender RTL+ (reclame), daar gaat het artikel eigenlijk over. Dat ie de race via die zender bekeek tijdens zijn bezoek bij der Michael.
FIA-Präsident Jean Todt konkretisiert die Kritik gegen den Fernsehsender RTL und enthüllt, dass er das Rennen bei Michael Schumacher verfolgt hat.
[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 05-12-2018 15:15 ]
Testing, one, two ...
Dan moeten ze oppassen dat Haas geen klacht gaat indienen.himlims_ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:07:
Naamswijziging "Renault Sport Formula One team" naar "Renault F1 team"
There Haas'nt been any protests regarding this name change.TheBrut3 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:23:
[...]
Dan moeten ze oppassen dat Haas geen klacht gaat indienen.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
zitten toch mooie plaatjes bij, volgens mij wel tof beroep; sport fotograaf, beetje rondreizen, beetje fancy doen met je telelenskevlar01 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:17:
https://pemberleymagazine...u-dhabi-grand-prix-images
Mooie plaatjes van 10 jaar Abu Dhabi
Misschien vacatures in de gaten houden bij de raceteamshimlims_ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:03:
[...]
zitten toch mooie plaatjes bij, volgens mij wel tof beroep; sport fotograaf, beetje rondreizen, beetje fancy doen met je telelensen betaald krijgen ook nog
Net als die data-analisten bij de teams. Dat lijkt een interessant beroep maar je bent alleen maar bezig met cijfers vergelijken en informatie doorspelen. Je krijgt praktisch niks mee van de race zoals wij dat meekrijgen.
[ Voor 25% gewijzigd door LordKnox op 05-12-2018 15:46 ]
En dat moet omdat....?LordKnox schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:45:
Je krijgt praktisch niks mee van de race zoals wij dat meekrijgen.
Voor die mensen is dat gewoon werk, business as usual. Overigens mogen die mensen wel onder de champagnedouche staan, krijg jij die thuis mee? Of bedoel je de mensen in de "thuisbasis"? Die verdienen genoeg om de race terug te kijken. En... een boek is soms ook spannender dan de film, misschien ervaren hun dat ook wel zo.
Als je een sherpa hebt is het iets beter te doen. Het is maar waar je meer fan van bent: de sport of van fotograferen. Ik vind beide erg leuk en heb een aantal evenementen als geacrediteerd fotograaf gedaan: 24H Le Mans (2x), A1GP (3x), Indycar (Zolder), Red Bull strandrace en Rotterdam City Racing. Je loopt je het leplazarus met al die meuk. Op Le Mans met 2 bodies (Canon 1D en 1DII) plus lenzen. Plus dat je ook nog eens naar de media events moet: groepsfoto, rijdersparade, noem maar op. Maar: ik heb ervan genoten! Het was erg leuk om te doen. Echter, fotografisch is er geen moer meer aan na dag 2 van het evenement. En dan moet de race nog beginnen. Want op de foto zie je niet of die auto nou in de race zit of in een vrije training. En je hebt al je fotografische truukjes, wensen en whatnot al bevredigd na die 2 dagen. Dus het is 'gewoon' werk. Maar op zich wel leuk werk. Je komt steeds dezelfde mensen tegen (zelfs na mijn bescheiden ervaring), en helaas is het niet allemaal fijn volk. Het zijn broodfotografen en ze komen laat op de events aan en dringen zich een weg naar voren. Ik sta dan bv voor de groepsfoto van de coureurs al een kwartier klaar en zij komen 2min vooraf aan en denken dan dat ze hun elleboog in je oor kunnen parkeren. Gelukkig zetten ze mij niet zo snel opzijhimlims_ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:03:
[...]
zitten toch mooie plaatjes bij, volgens mij wel tof beroep; sport fotograaf, beetje rondreizen, beetje fancy doen met je telelensen betaald krijgen ook nog
Al met al geen klaagzang van mij, maar ik zou er niet mijn beroep van willen maken. Bovendien is dat ook niet zo makkelijk. Ik heb zelf gewoon brutaal mezelf aangemeld bij Le Mans en A1GP en een autosport website gevraagd of ze foto's van mij wilden hebben. Dan kon ik hen opgeven als de opdrachtgever.
Voor Zandvoort zou dat niet voldoende zijn. Bij de A1GP regelde A1GP zelf de accreditatie, maar CPZ regelt dat weer voor andere evenementen. Dan moet je naast een perskaart ook nog voor een door hen goedgekeurde media uiting zijn. Beschermingsmaatregelen.
Formule 1 kun je vergeten. Die doen alleen full season accreditatie en ze controleren of je echt je werk publiceert. Voor elk land hebben ze plek voor 1 event accreditatie, maar dat is maar voor een handvol journalisten. Dus alleen bv Telegraaf en NOS en een streekkrant komen in aanmerking. MotoGP is simpel: betaal €1000 en je bent welkom...
Ik zou dat jammer vinden, ja. Ik kijk F1 omdat ik de spanning interessant vind en graag dat wil meekrijgen. Een baan als commentator zou ik bijvoorbeeld veel interessanter vinden. Een baan als data analist is, zoals je zelf ook al zegt, gewoon een baan. Maar dan krijg je de spanning van F1 niet meer mee. En achteraf kijken is dan ook saai, want je weet al wie gewonnen heeft en wie eruit is gevlogen.TheBrut3 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:55:
[...]
En dat moet omdat....?
Voor die mensen is dat gewoon werk, business as usual. Overigens mogen die mensen wel onder de champagnedouche staan, krijg jij die thuis mee? Of bedoel je de mensen in de "thuisbasis"? Die verdienen genoeg om de race terug te kijken. En... een boek is soms ook spannender dan de film, misschien ervaren hun dat ook wel zo.

Zat er een barst in je lens, na die blauwe kontmphilipp schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:40:
A1GP en Champ Car Zolder
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bobby D.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En:To prevent this from happening in 2019 penalised drivers will instead line up on the grid in the order in which they qualified, which will also provide an incentive for them to set competitive times in qualifying, instead of making just a token appearance in Q1 and then saving tyres, as was often the case this year.
The final change to the 2019 sporting regulations is to allow unrestricted CFD simulations to be carried out for the development of cars in accordance with the 2021 regulations.

En Toto Wolff heeft doodleuk lopen vertellen dat Mercedes hun downforce doelen omhoog heeft bijgesteld omdat een ander team kennelijk goede vorderingen maakt. Dat andere team is vrijwel zeker RBR. Verder werken er nu kennelijk al 1800 mensen bij Mercedes...
[YouTube: The future belongs to the fast]
[ Voor 53% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-12-2018 20:36 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
"When you grow up your heart dies"
Wat houdt die eerste nou precies in

Naar hoe ik het begrijp is het dus zo dat coureurs met een penalty achteraan komen o.i.d. en dan iedereen die op basis van penalties achteraan geplaatst zou worden (+20 penalty) wordt dan weer geplaats op volgorde van quali?
Waarom houdt men het niet gewoon simpel en geldt dat startpositie=qualipositie+penalties ongeacht hoeveel penalties. Als HAM met een penalty van 15 plaatsen "pole" zou willen pakken dat die dan gewoon op 15 mag starten. Want naar hoe ik het nu begrijp zou die dan praktisch achteraan starten. Dit schrijvende, begint er iets te dagen maar ik kan de vinger er nog niet opleggen

Betreft die unlimited CFD simulaties, das wel een grote hoor. Onbeperkt, dat houdt in dat RBR, SF en Merc helemaal los zullen gaan
Het mooiste filmpje in deze categorie is natuurlijk van Damon Hill die een journalist laat kotsen:basvn schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:21:
Ik kwam dit filmpje over Kubica net tegen op youtube
Maar dat gaat alleen om de ontwikkeling van auto's voor 2021, die volgens de nieuwe regels moeten zijn. Is het dan daarna weer limited? Ik zie daar op zich de logica wel van in. Je hebt geen testsessies tussendoor voor de nieuwe auto's, dus moeten ze het maar op die manier proberen. En ik weet niet hoe de CFD limiet tot nu toe werkte, maar het zou zomaar kunnen dat je dan in de knoop komt met de 2021 ontwikkeling.Cranzai schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:07:
[...]
Betreft die unlimited CFD simulaties, das wel een grote hoor. Onbeperkt, dat houdt in dat RBR, SF en Merc helemaal los zullen gaanTenzij er nog een percentage runs gespecificeerd wordt dat voor de FIA gedaan moet worden ofzo.
Ik gok maar even, want het stond er nogal sumier. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ze alles nu uit elkaar kunt houden. Hoe voorkom je dan Ferrari bv nu dan lekker ongelimiteerd FCD kan toepassen voor de ontwikkeling van de 2019 auto? Of die van 2020?
AFAIK is de CFD tijd nu in zijn totaliteit gelimiteerd. Dus de CFD tijd werd óf besteed aan de 2018 auto of aan de 2019 auto. Er zijn dus niet twee aparte potjes aan tijd. Dus CFD die ze afgelopen maanden gebruikt hebben gaat af van het 'te gebruiken budget in 2019'.mphilipp schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:18:
[...]
Maar dat gaat alleen om de ontwikkeling van auto's voor 2021, die volgens de nieuwe regels moeten zijn. Is het dan daarna weer limited? Ik zie daar op zich de logica wel van in. Je hebt geen testsessies tussendoor voor de nieuwe auto's, dus moeten ze het maar op die manier proberen. En ik weet niet hoe de CFD limiet tot nu toe werkte, maar het zou zomaar kunnen dat je dan in de knoop komt met de 2021 ontwikkeling.
Ik gok maar even, want het stond er nogal sumier. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ze alles nu uit elkaar kunt houden. Hoe voorkom je dan Ferrari bv nu dan lekker ongelimiteerd FCD kan toepassen voor de ontwikkeling van de 2019 auto? Of die van 2020?
Probleem wat ik voorzie m.b.t. 'ongelimiteerd voor de 2021 auto' is dat dadelijk de topteams met een hele goede doorontwikkelde auto komen en ze óf door de nog steeds vrij te gebruiken tijd hard blijven ontwikkelen, óf als er wel weer een limiet komt, die teams een grote voorsprong hebben en de kleine teams dat niet kunnen inhalen door de dsn geldende restricties.
Zelfde als met het token systeem dat er op de motoren was dus. Mercedes had het gouden ei en anderen konden niet bij komen omdat er een limiet aan het aantal wijzigingen zat.
Het geeft idd 2 voordelen aan de grootste teams.RobertMe schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:47:
[...]
AFAIK is de CFD tijd nu in zijn totaliteit gelimiteerd. Dus de CFD tijd werd óf besteed aan de 2018 auto of aan de 2019 auto. Er zijn dus niet twee aparte potjes aan tijd. Dus CFD die ze afgelopen maanden gebruikt hebben gaat af van het 'te gebruiken budget in 2019'.
Probleem wat ik voorzie m.b.t. 'ongelimiteerd voor de 2021 auto' is dat dadelijk de topteams met een hele goede doorontwikkelde auto komen en ze óf door de nog steeds vrij te gebruiken tijd hard blijven ontwikkelen, óf als er wel weer een limiet komt, die teams een grote voorsprong hebben en de kleine teams dat niet kunnen inhalen door de dsn geldende restricties.
Zelfde als met het token systeem dat er op de motoren was dus. Mercedes had het gouden ei en anderen konden niet bij komen omdat er een limiet aan het aantal wijzigingen zat.
1 ongelimiteerd de flappentap met ideeen laten draaien voor 2021.
(Met de mogelijkheid dat je iets vind voor 2020)
2 de investering aan cfd tijd voor 2020 blijft vol open tot het einde van het seizoen omdat de tijd voor 2021 niet van je budget af gaat.
PSN
Je hebt wel de wet van de afremmende voorsprong. Als iedereen onbeperkt mag simuleren tijdens het seizoen is de kans dat teams trucjes van elkaar af kunnen kijken groter.YakuzA schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:28:
[...]
Het geeft idd 2 voordelen aan de grootste teams.
2 de investering aan cfd tijd voor 2020 blijft vol open tot het einde van het seizoen omdat de tijd voor 2021 niet van je budget af gaat.
Dan geven de grote 3 honderd miljoen uit om iets te ontwikkelen. En na 5 races hebben Renault en Maclaren ineens iets vergelijkbaars.
Als ze na de regelverandering de rem op ontwikkeling zetten zoals ze nu doen (of nog erger zoals met de tokens) dan houden ze juist de voorsprong van de koploper in stand.
Dat is toch exact wat er staat van de FIA? Er staat niet vermeld dat 2022 ook limietloos is.RocketKoen schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:40:
[...]
Je hebt wel de wet van de afremmende voorsprong. Als iedereen onbeperkt mag simuleren tijdens het seizoen is de kans dat teams trucjes van elkaar af kunnen kijken groter.
Dan geven de grote 3 honderd miljoen uit om iets te ontwikkelen. En na 5 races hebben Renault en Maclaren ineens iets vergelijkbaars.
Als ze na de regelverandering de rem op ontwikkeling zetten zoals ze nu doen (of nog erger zoals met de tokens) dan houden ze juist de voorsprong van de koploper in stand.
Juist in die tijd willen ze de budgetcaps gaan invoeren, maar vermoed dat dat wel weer op de lange baan gaat.
PSN
Mja dan heb je in 2021 weer een enorm gat tussen top en midfieldYakuzA schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:28:
[...]
Het geeft idd 2 voordelen aan de grootste teams.
Bij een bekend voetbalstadion hangt een wifi netwerk voor de fotografen. Die foto's worden instant naar het ANP gestuurd. Iedereen probeert de beste foto zo snel mogelijk bij het ANP te krijgen en alleen de fotograaf die zijn plaat in de krant krijgt, krijgt betaald.LordKnox schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:45:
Dat lijkt me dus helemaal niks. Je loopt de hele dag te zeulen met 50 kilo aan lenzen en camera's. Dan moet je een punt zoeken waarop je mooie shots kan maken en je bent de hele dag alleen maar bezig met fotograferen. Even kijken wat de stand is? Nuh-uh. Oeh, even rustig wat eten? Nuh-uh, er zou maar net een crash komen op jouw punt.
De rest : leuk dat jullie er waren
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Date Grand Prix Venue |
17th March Australia Melbourne |
31st March Bahrain Sakhir |
14th April China Shanghai |
28th April Azerbaijan Baku |
12th May Spain Barcelona |
26th May Monaco Monaco |
9th June Canada Montreal |
23rd June France Paul Ricard |
30th June Austria Red Bull Ring |
14th July Great Britain Silverstone |
28th July Germany Hockenheim |
4th August Hungary Hungaroring |
1st September Belgium Spa |
8th September Italy Monza |
22nd September Singapore Singapore |
29th September Russia Sochi |
13th October Japan Suzuka |
27th October Mexico Mexico City |
3rd November USA Austin |
17th November Brazil Interlagos |
1st December Abu Dhabi Yas Marina |
Bron: https://www.motorsport.co...2019-season-wmsc/4309183/
Maar die modellen zijn door FOM / Ross Brawn en zijn team gemaakt. Vervolgens zullen de teams daarmee aan de slag gaan en zij zullen dus met hun eigen berekeningen en modellen komen. Lijkt mij dus dat als een team tot de conclusie komt dat "het niet werkt" zoals verwacht dat ook weer wordt teruggekoppeld naar FOM/FIA.mphilipp schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:35:
...hopelijk kloppen de CFD modellen zodat ze niet met een hondehok aankomen in 2021. Er zijn ook al zat problemen geweest met windtunnel correlatie. Hoewel dat vaak te maken had met het formaat van de modellen e.d. zou het met CFD ook zomaar kunnen. Het is tenslotte een model in een computer. De praktijk is altijd weerbarstiger.
Hetzelfde als dat bij het opstellen van de 2009 regelgeving diezelfde Ross Brawn ook al bij meerdere meetings had aangegeven dat er een loophole was in de regels die een dubbele diffuser toestond. Maar omdat toentertijd iedereen hem voor gek verklaarde/het niet begreep zijn toen de regels niet aangepast (totdat BrawnGP daar dus daadwerkelijk met een auto met dubbele diffuser stond).
Mooi, het seizoen begint een week eerder en eindigt een week later dan seizoen 2018.Chocoball schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:40:
Eigenlijk voor het 2019 topic maar de de race kalender voor 2019 is door de FIA goedgekeurd.
Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat iedereen zijn eigen spul maakte. Nooit geweten dat de FOM de modellen aanleverde. Ik dacht dat ze de specs/reglementen krijgen en zelf maar moesten zien wat ze ermee deden.RobertMe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:47:
[...]
Maar die modellen zijn door FOM / Ross Brawn en zijn team gemaakt. Vervolgens zullen de teams daarmee aan de slag gaan en zij zullen dus met hun eigen berekeningen en modellen komen. Lijkt mij dus dat als een team tot de conclusie komt dat "het niet werkt" zoals verwacht dat ook weer wordt teruggekoppeld naar FOM/FIA.
Austin op mijn verjaardag!Chocoball schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:40:
Eigenlijk voor het 2019 topic maar de de race kalender voor 2019 is door de FIA goedgekeurd.

De tripple header is er uit, lijkt wel.Jackson6 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:01:
[...]
Mooi, het seizoen begint een week eerder en eindigt een week later dan seizoen 2018.
Volgens mij kwamen we van de week met een bericht, dat de Superformula auto´s ongeveer net zo groot zijn als een F1 auto.
Zullen ze er een recente Honda motor in hebben gelegd?
Dat is wel een van de geruchten die rondzoemen inderdaad. Nu kijk ik binnen de F1 nergens van op, maar denk dat je bij motorentests dan liever Max in de auto zet dan Ticktum, gezien zijn geringe ervaring in de F1 en de bijhorende gedragingen van een auto/motor.basvn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:20:
Dan Ticktum heeft gereden op Suzuka, in een Superformula auto
Volgens mij kwamen we van de week met een bericht, dat de Superformula auto´s ongeveer net zo groot zijn als een F1 auto.
Zullen ze er een recente Honda motor in hebben gelegd?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat zou te veel opvallen..Wom schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:21:
[...]
Dat is wel een van de geruchten die rondzoemen inderdaad. Nu kijk ik binnen de F1 nergens van op, maar denk dat je bij motorentests dan liever Max in de auto zet dan Ticktum, gezien zijn geringe ervaring in de F1 en de bijhorende gedragingen van een auto/motor.
Dat ticktum gaat testen in een Superformula auto, niet zo heel erg.. aangezien hij of naar f2 gaat, of naar Superformula volgend jaar (waarschijnlijk)
Mwah, Verstappen laten rijden valt echt meteen op. En ik denk dat ze geen AAA coureur willen laten rijden als ze maar 'kleine' testjes doen.Wom schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:21:
[...]
Dat is wel een van de geruchten die rondzoemen inderdaad. Nu kijk ik binnen de F1 nergens van op, maar denk dat je bij motorentests dan liever Max in de auto zet dan Ticktum, gezien zijn geringe ervaring in de F1 en de bijhorende gedragingen van een auto/motor.
Volgens mij staat hier het gerucht beschreven waar jij op doelt: https://www.f1today.net/n...onda-haar-2019-motor-testWom schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:21:
[...]
Dat is de meest saaie optie van allemaal natuurlijkMartinspire schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:28:
Of Ticktum gaat echt Super Formula doen natuurlijk
Ze tellen al een heel seizoen af, ik zou teleurgesteld zijn als er niks gebeurd eerlijk gezegd. Hopelijk alle mogelijke wereldkampioenen bijeen om ze nog eens in het zonnetje te zetten. Parade met zo veel mogelijk oude auto's en uiteraard Bernie even terug op de grid!Jasphur schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:53:
Ik ben benieuwd of Liberty (of China) nog iets bijzonders gaan doen voor de 1.000de GP. Die zal aankomend seizoen plaats vinden in China.
Dat lieten ze al vanaf de eerste drafts zien?
3 double headers en verder niks bij elkaar, daarom duurt het komende seizoen een 2/3 weken langer dan dit jaar.
PSN
Ze maken "The Great Wall of Champions"Jasphur schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:53:
benieuwd of Liberty (of China) nog iets bijzonders gaan doen voor de 1.000 GP in China.
[ Voor 9% gewijzigd door Ome Ernst op 06-12-2018 10:26 ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Was het ook eerst niet de bedoeling om de 1000e op een ander circuit te houden? Silverstone ofzo?
Matt Bishop (@TheBishF1), the once “most powerfull journalist” in @F1 , former Head of Communications at @McLarenF1 and now @WSeriesRacing tells his Back Story of 20 years in racing. I spent a facinating morning with him, hope you enjoy my new film. https://t.co/x4Rlz4Tc2w
— Mario Muth (@mario_muth) 5 december 2018
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1