[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 96 Laatste
Acties:
  • 556.954 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:59
Jasphur schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:49:
Ik begrijp wel dat Mercededs HAM vertrouwd.
Ik vermoed eerder dat Hamilton überhaupt kan doen en laten wat hij zelf wil buiten de F1 weekenden. En zou me ook niks verbazen als hij dat ook in zijn contract heeft staan. Kijk bv naar dat F1 Live event in Londen waar hij als enige niet was. Ik denk dat als Mercedes hem kon dwingen om daar te zijn dat hij er ook bij geweest zou zijn. En dat geldt zo'n beetje voor Hamilton zijn hele levensstijl. Ik denk dat Mercedes daar liever iets meer "controle" over had.

Maar laten we eerlijk zijn. Hamilton is natuurlijk wel een grote naam in de sport en zelfs met zijn levensstijl wint hij nog steeds. Dus Mercedes zou ook gek zijn om niet daarin mee te gaan zolang het geen invloed heeft op zijn prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

naitsoezn schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:11:
Ik weet niet of Hamilton wel zo eerzuchtig is dat ie nog records wil pakken hoor. Als het seizoen in 2019 begint is ie 34 en volgens mij vind hij glamour lifestyle ook wel prettig. Zou me niets verbazen als 'ze' bij Mercedes hem uiteindelijk gewoon laten vertrekken als ze de kans hebben om Max te contracteren.

Maar de vraag is of dat een verstandige keus zou zijn, want aan elke dominante periode komt een eind. Mercedes is nu al een poosje dominant, daar zit een wisseling van de wacht wel een keer aan te komen, is het niet in 2019 dan komen we elk seizoen een jaar dichterbij die (relatieve) aftakeling van Mercedes :P
Ik denk dat Hamilton door blijft gaan zolang hij mee kan blijven doen voor de knikkers. Mocht de Red Bull - Honda volgend jaar ineens absoluut dominant blijken (zoals destijds BrawnGP in 2009), dan zou het me echter niet verbazen als Hamilton na 2019 de handdoek in de ring gooit.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:55:
En dat geldt zo'n beetje voor Hamilton zijn hele levensstijl.
Hamilton mag dan wel graag een feestje pakken maar verder is hij juist toch zo'n vegan en gezondheidsfanaat?

Edit: Hij is niet zoals een Kimi die wel eens dagenlang dronken is geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door warp op 03-12-2018 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:08

Destruction

(ex-)Automonteur

mphilipp schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:53:
[...]

Het ging er toen om dat Max aangaf dat ie wel eens een MotoGP motor zou willen proberen. Hij mag best motor rijden, maar zo'n monster is niet heel makkelijk te berijden. Pak dan een Superbike, zoals Hamilton of Alonso. Die kun je desgewenst ook gewoon in de showroom kopen. Pak een BMW S1000RR HP4 Race, dan zit je heel erg dicht tegen een startklare Superbike aan. Is ook maar €80k.
Het lijkt me ook sterk dat ze hem uberhaupt motorrijden kunnen verbieden :P Op professioneel gebied wellicht, dat zou ik dan weer niet geheel onterecht vinden, uberhaupt... Zie Kubica. Ik kan me heel goed voorstellen dat teams nu niet meer zo enthousiast zijn om hun coureurs tijdens de winterstop iets anders te laten racen.

De vergelijking gaat misschien ietwat mank, maar voordat een werkgever mij gaat vertellen wat ik in mijn vrije tijd wel en niet mag doen... :+

En wat betreft het plan B verhaal van Verstappen... Dat zal er ongetwijfeld zijn, maar de enige bron tot nu toe is F1today... De RTL Boulevard/Story/etc onder de F1 nieuwssites. Gaan we dat echt serieus nemen?

Het is geen geheim dat Toto Wolff Verstappen graag naar Mercedes zou halen, maar naast Hamilton zie ik dat niet gebeuren. HAM zit nogsteeds op de top van zijn kunnen en Mercedes zal zich vast geen 2e HAM-ROS soap op de hals willen halen. We weten al dat Verstappen zich niet zal schikken in een 2e viool rol, ook niet als dat tijdelijk is.

Ik vraag me uberhaupt af of dat gaat werken, mogelijk krijg je dan Verstappen en Ocon bij Mercedes, in de toekomst.. Dat kan ook alleen maar vuurwerk worden >:) Gaan ze dat risico nemen? Ik denk het niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 03-12-2018 11:30 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Destruction schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:25:
En wat betreft het plan B verhaal van Verstappen... Dat zal er ongetwijfeld zijn, maar de enige bron tot nu toe is F1today... De RTL Boulevard/Story/etc onder de F1 nieuwssites. Gaan we dat echt serieus nemen?
GPBlog, GPFans en F1 Maximaal zijn drie andere bronnen. :+

Maar even serieus... het komt uit een interview van de Gazzetta dello Sport.
Verstappen: If Honda fail there’s always a Plan-B
One thing you cannot accuse Max Verstappen of lacking confidence, the 20-year-old Formula 1 superstar has sung the praises of Honda and welcomes Red Bull’s new engine era with relish but at the same time has revealed that if all fails there is a Plan-B.

In an interview with Gazzetta dello Sport, Verstappen made a cryptic revelation when asked what would happen if Honda do not deliver next season (they haven’t for the past four years) the Dutchman replied, “There’s always a Plan-B.”

The fact, Verstappen suggests, that there is even a Plan-B, for Red Bull or himself, is an interesting disclosure and will probably come as news to Honda.

Before the cryptic quip, Verstappen said, “I really like this team and I’m sure we can build the fastest car ever. We only need an engine that can deliver at the top. Next year we must try to go for it and set the stage for 2020 with the goal to fight for the title.”

Time will tell if Honda will deliver the horsepower and reliability that Verstappen so craves. For now, by all accounts from within the camp, the Blues have reason to be optimistic.

During the interview the subject of Charles Leclerc’s move to Ferrari was broached by reporter Marco Belloro, the two drivers have crossed swords sporadically during karting and junior single-seater series’ in the past.

When asked if the Scuderia’s 21-year-old can challenge for the title next year, Verstappen replied, “It depends on the car he will have at his disposal. If it’s good enough, then he will be able to challenge for the championship.”

“I think I would have been able to fight for the championship already in my first year [with Red Bull] if I had a capable car. The age factor does not matter when you have the best car, you will always fight at the front and you’re safe from the elbowing in the midfield. The faster the car is, the easier it is for the driver”

“I remember Charles was very fast already in karts, but he was not the main opponent, especially in my last year of racing. We fought for the win two or three times, but we were really very young.”

“It is beautiful that we are driven by the same desire to excel,” added Verstappen who like Leclerc is expected to be at the forefront of Formula 1’s new generation of stars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij moeten we zijn Plan B niet zo heel serieus nemen. Elke coureur zal zeggen dat hij nog wel plannen heeft. Ik ken geen rijder die zegt "Ik weet nog niet en denk dat ik de F1 dan maar uit ga".

Mercedes en Ferrari zouden hem beiden wel willen tekenen. Ik denk ook niet dat Mercedes en Ferrari nog willen doorgaan na 2020 met Vettel en Hamilton. Ik denk dat Vettel komend jaar met zijn laatste seizoen gaat beginnen en het zal me niet verbazen als Hamilton ook gaat stoppen. Enerzijds omdat ze wat te oud worden en de uitdaging er een beetje uit is. Anderzijds omdat de nieuwe garde eraan komt waarvan het nog maar de vraag is of ze daar competitief genoeg tegen kunnen zijn. Hamilton heeft nu jaren in een dominante auto gezeten en dit jaar was voor het eerst in lange tijd dat ie zijn best ervoor moest doen en regelmatig om moest gaan met negativiteit. Ik denk dat als het nog heftiger wordt, ie daar geen zin in heeft. En bovendien doet ie enorm veel naast de F1, waarvan ik denk dat we hem nog wel eens wat anders zien doen straks.

Aan de andere kant denk ik dat Hamilton wel de uitdaging aan zou gaan met een sterke teamgenoot naast hem. En als community moeten we hem ook een beetje opjennen om die uitdaging aan te gaan, lijkt me. :P

[ Voor 46% gewijzigd door Martinspire op 03-12-2018 11:36 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[...]

Het lijkt me ook sterk dat ze hem uberhaupt motorrijden kunnen verbieden :P Op professioneel gebied wellicht, dat zou ik dan weer niet geheel onterecht vinden, uberhaupt... Zie Kubica. Ik kan me heel goed voorstellen dat teams nu niet meer zo enthousiast zijn om hun coureurs tijdens de winterstop iets anders te laten racen.
Of Wehrlein met Race of Champions een paar jaar terug...
Maar die races gaan wel gewoon door, volgens mij rijd Vettel dit jaar met Mick Schumacher.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Martinspire schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:32:
Volgens mij moeten we zijn Plan B niet zo heel serieus nemen. Elke coureur zal zeggen dat hij nog wel plannen heeft. Hamilton en Ferrari zouden hem beiden wel willen tekenen. Ik denk ook niet dat Mercedes en Hamilton nog willen doorgaan na 2020 met Vettel en Hamilton.

Aan de andere kant denk ik dat Hamilton wel de uitdaging aan zou gaan met een sterke teamgenoot naast hem. En als community moeten we hem ook een beetje opjennen om die uitdaging aan te gaan, lijkt me. :P
Ik zie het wel gebeuren dat Vettel mag vertrekken eind volgend seizoen, als-ie door Leclerc om z'n oren gereden zou worden. Ik zie het ook wel gebeuren dat Hamilton vertrekt, als-ie volgend jaar geen WDC meer wordt. Voor HAM valt er ook eigenlijk niet zoveel meer te winnen, buiten een evt. jacht op de 7 titels van Schumacher. Als hij volgend jaar geen WDC wordt kan-ie gewoon met opgeheven hoofd weg lopen.

Als Ferrari dan 1 zitje en Mercedes mogelijk zelfs 2 zitjes vrij krijgt, kan er veel veranderen :) Ik zie het niet gebeuren dat Bottas na 2019 nog in de Mercedes zit. Sterker nog, met Ocon als reserve rijder volgend jaar zou ik zeggen dat zijn stoeltje vanaf de 1e vrije training in Melbourne onder druk komt te staan.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Destruction schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:38:
[...]

Ik zie het wel gebeuren dat Vettel mag vertrekken eind volgend seizoen, als-ie door Leclerc om z'n oren gereden zou worden. Ik zie het ook wel gebeuren dat Hamilton vertrekt, als-ie volgend jaar geen WDC meer wordt. Voor HAM valt er ook eigenlijk niet zoveel meer te winnen, buiten een evt. jacht op de 7 titels van Schumacher. Als hij volgend jaar geen WDC wordt kan-ie gewoon met opgeheven hoofd weg lopen.

Als Ferrari dan 1 zitje en Mercedes mogelijk zelfs 2 zitjes vrij krijgt, kan er veel veranderen :) Ik zie het niet gebeuren dat Bottas na 2019 nog in de Mercedes zit. Sterker nog, met Ocon als reserve rijder volgend jaar zou ik zeggen dat zijn stoeltje vanaf de 1e vrije training in Melbourne onder druk komt te staan.
ik kan niet wachten op leclerc :P ben geen ferrari fan, maar die knakker kan racen :P hij gaat het vettel (en verstappen) nog lastig maken de aankomende tijd. En vettel zal echt tandje moeten bijzetten, anders heeft ies traks een 2e situatie dat hij door een nieuwkomer zoek gereden wordt (zoals toen bij RBL met ricciardo)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 19:11
himlims_ schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:49:
[...]

ik kan niet wachten op leclerc :P ben geen ferrari fan, maar die knakker kan racen :P hij gaat het vettel (en verstappen) nog lastig maken de aankomende tijd. En vettel zal echt tandje moeten bijzetten, anders heeft ies traks een 2e situatie dat hij door een nieuwkomer zoek gereden wordt (zoals toen bij RBL met ricciardo)
Inderdaad, die battle tussen LEC en VER gaat denk ik mooi worden aankomend seizoen!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:49

TrekDr0p

QR niet scannen

LEC gaat VET echt niet eruit rijden volgend jaar.
Die gozer gaat nog veel fouten maken volgend jaar, meer druk snellere auto owja en meer druk.

Als je dit jaar al hebt gezien hoe wisselvallig hij presteerde, denk ik niet dat hij nu ineens mee gaat strijden voor het WDC. Ik denk dat hij pas vanaf 2020 kans heeft, hij heeft echt wel een jaar nodig om aan de druk en auto/team te wennen.

En VET is echt geen pannenkoek.

Maar heb wel zin in volgend jaar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

De vergelijking gaat misschien ietwat mank, maar voordat een werkgever mij gaat vertellen wat ik in mijn vrije tijd wel en niet mag doen... :+
Voor een paar miljoen per jaar mogen ze van mij best wat risicovolle activiteiten gaan verbieden voor me :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
alesandro_46 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:42:
Waar Max het van RBR niet mag, mag Lewis het van Mercedes schijnbaar wel proberen op twee wielen.
Je kan op die foto's wel zien dat Hamilton nog niet zo plat door de bocht gaat als een echte superbike coureur.
Destruction schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:38:
[...]
Ik zie het ook wel gebeuren dat Hamilton vertrekt, als-ie volgend jaar geen WDC meer wordt.
Als Ham geen kampioen wordt volgend jaar ga ik er vanuit dat Verstappen wint, die geef ik nu een grotere kans dan een Ferrari coureur. Het blijft daar chaos in de pitbox.

En als Max kampioen wordt met RB/Honda dan heeft hij ook geen reden om over te stappen naar Mercedes.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05

Blokker_1999

Full steam ahead

Wok schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:08:
[...]

Ik denk dat Hamilton door blijft gaan zolang hij mee kan blijven doen voor de knikkers. Mocht de Red Bull - Honda volgend jaar ineens absoluut dominant blijken (zoals destijds BrawnGP in 2009), dan zou het me echter niet verbazen als Hamilton na 2019 de handdoek in de ring gooit.
Zoiets als in 2009 gaan we niet snel opnieuw zien. BrawnGP heeft toen geluk gehad dat Honda in 2008 heel vroeg in het seizoen dat huidige seizoen had opgegeven om zich volledig te concentreren op 2009. Bij de start van het seizoen hadden ze dan ook een mooie voorsprong die je tijdens het seizoen stilaan zag verdwijnen. Had dat seizoen enkele races langer geweest dan had Red Bull in 2009 de titel genomen.

In 2021 zou iets gelijkaardigs mogelijk kunnen zijn op voorwaarden dat er een subtopper is die beslist om 2020 op te geven ten voordele van 2021. Maar de 3 topteams gaan dat team tijdens het seizoen dan gewoon weer voorbij.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

B-Real schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:18:
Verstappen heeft een Plan B indien hij in 2020 nog steeds niet voor de titel kan gaan:https://www.f1today.net/n...an-b-bij-honda-mislukking

Als het waar is, wat is dan het plan B?
Een voorcontract bij Ferrari geloof ik niet zo in, bij Mercedes wel maar dan heeft hij dat ook goed met Red Bull onderhandeld. Zijn contract loopt daar eind 2020 af, welke hij vast zo kan verlengen maar hij is dan blijkbaar ook vrij om te gaan waar hij wil.

Moet als Max zijnde toch een fijn gevoel zijn dat je zo gewild bent dat je bij elk team aan de bak kunt en hoe dan ook miljoenen per seizoen kunt binnen harken en dat nog zonder titel, laat staan als hij wel één of meerdere titels pakt.
Hij gaat gewoon naar Mercedes om Bottas te vervangen. Krijgen we een absoluut geniaal seizoen als hij naast Hamilton zit. Misschien wint Ferrari dan ook weer eens wat. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:33
-nevermind-

[ Voor 99% gewijzigd door Baumans op 03-12-2018 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:57

pinda powerrr

Slow down...

DaniëlWW2 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:15:
[...]

Hij gaat gewoon naar Mercedes om Bottas te vervangen. Krijgen we een absoluut geniaal seizoen als hij naast Hamilton zit. Misschien wint Ferrari dan ook weer eens wat. :+
Gaat Toto weg dan bij Merc? Heb altijd het idee bij hem, dat er zoveel belangen meespelen (Merc team, manager rijders), dat hij soms in de knoop komt welke beslissing te maken.
Bottas in de Merc geduwd, presteert niet. Ocon blijft "over" en beloofd hem een stoeltje en stiekem wil hij ook wel Verstappen in de auto. En niet te vergeten, Hamilton heeft het ook nog naar zijn zin, dus die stopt nog niet. Vindt je het gek dat hij wel drie auto's per team zou willen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pinda powerrr schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:43:
[...]

Gaat Toto weg dan bij Merc? Heb altijd het idee bij hem, dat er zoveel belangen meespelen (Merc team, manager rijders), dat hij soms in de knoop komt welke beslissing te maken.
Bottas in de Merc geduwd, presteert niet. Ocon blijft "over" en beloofd hem een stoeltje en stiekem wil hij ook wel Verstappen in de auto. En niet te vergeten, Hamilton heeft het ook nog naar zijn zin, dus die stopt nog niet. Vindt je het gek dat hij wel drie auto's per team zou willen.
Waarom moet Toto weg? :P
Hij belooft ook werkelijk helemaal niks aan niemand. Toto is typisch een genadeloze zakenman. Hij doet wat het beste is voor zijn investering, niet wat het beste is voor een coureur. Als hij Verstappen naast Hamilton kan zetten om elke race P1 en P2 te pakken, dan doet hij dat. Pech gehad voor een Ocon of Bottas.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:57

pinda powerrr

Slow down...

DaniëlWW2 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:46:
[...]

Waarom moet Toto weg? :P
Hij belooft ook werkelijk helemaal niks aan niemand. Toto is typisch een genadeloze zakenman. Hij doet wat het beste is voor zijn investering, niet wat het beste is voor een coureur. Als hij Verstappen naast Hamilton kan zetten om elke race P1 en P2 te pakken, dan doet hij dat. Pech gehad voor een Ocon of Bottas.
Als hij het beste wil voor zijn investering, dan had hij beter Ocon een stoeltje kunnen geven ipv Bottas 8)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pinda powerrr schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:49:
[...]

Als hij het beste wil voor zijn investering, dan had hij beter Ocon een stoeltje kunnen geven ipv Bottas 8)
Bottas had al een contract getekend voordat Ocon geen plaats meer had. Wat had Toto moeten doen? Contract verscheuren en zelf de boeteclausule betalen? Dacht het niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:55

Pierre

Van nature lui!

DaniëlWW2 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:46:
[...]

Als hij Verstappen naast Hamilton kan zetten om elke race P1 en P2 te pakken, dan doet hij dat. Pech gehad voor een Ocon of Bottas.
Lewis we have a faster car coming it is Max move over please.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

FTFY. :Y)
Niet dat Lewis het ook maar zal overwegen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Blokker_1999 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:14:
[...]

Zoiets als in 2009 gaan we niet snel opnieuw zien. BrawnGP heeft toen geluk gehad dat Honda in 2008 heel vroeg in het seizoen dat huidige seizoen had opgegeven om zich volledig te concentreren op 2009. Bij de start van het seizoen hadden ze dan ook een mooie voorsprong die je tijdens het seizoen stilaan zag verdwijnen. Had dat seizoen enkele races langer geweest dan had Red Bull in 2009 de titel genomen.

In 2021 zou iets gelijkaardigs mogelijk kunnen zijn op voorwaarden dat er een subtopper is die beslist om 2020 op te geven ten voordele van 2021. Maar de 3 topteams gaan dat team tijdens het seizoen dan gewoon weer voorbij.
Dat BrawnGP in 2009 won had niks met geluk te maken meen ik eens begrepen te hebben. Zij hadden sowieso via een loophole de dubbele diffuser wat hun dat grote voordeel gaf. Naarmate het seizoen vorderde kwamen steeds meer teams met een dubbele diffuser en daardoor slonk het gat van BrawnGP dus.
Maar dat had niks met geluk te maken of met wat Honda in 2008 gedaan had. Ross Brawn zelf zou bij meerdere meetings over de nieuwe regelgeving hebben aangegeven dat het loophole er was. Maar de andere teams begrepen het niet of zo en daardoor is dat loophole nooit gedicht. Totdat dus aan het begin van het seizoen BrawnGP daar stond met een daadwerkelijke uitvoering van de dubbele diffuser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:49:
Ik betwijfel of Ocon het veel beter zou doen dan Bottas, want hij had net zo goed een niet bijster sterk seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DaniëlWW2 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:51:
[...]

Bottas had al een contract getekend voordat Ocon geen plaats meer had. Wat had Toto moeten doen? Contract verscheuren en zelf de boeteclausule betalen? Dacht het niet. ;)
mwah, contract betekend toch eigenlijk geen drol? neem een senna of recentelijker een vd garde :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

"Lewis, Max is faster than you. Can you confirm you understood that message?" :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Zou Max dan ook gaan voor de code zin "I feel a vibration in my tyres" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 11:10

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik vraag me uberhaupt af of dat gaat werken, mogelijk krijg je dan Verstappen en Ocon bij Mercedes, in de toekomst.. Dat kan ook alleen maar vuurwerk worden >:) Gaan ze dat risico nemen? Ik denk het niet.
Hamilton naast Verstappen bij Mercedes gaat de eerste 2 jaar niet gebeuren omdat er een veel te grote afkoopsom aan Max vastzit. Als ze dát én zijn salaris (wat dan ook niet gering zal zijn) moeten betalen én de $40mln voor Hamilton, gaat 'm dat niet worden. Mercedes is rijk, maar niet zó rijk.

En naast Ocon zou best kunnen. We zijn dan een jaar of 3 verder en Ocon wordt ook volwassen(er). Dus die idiote acties laten ze (Max ook) dan wel uit hun hoofd.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ikarvj8rg1221.jpg?width=964&auto=webp&s=159319759ca60321cfec64ee4c6bb2e1eba4afeb

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/eec7u9wz61221.jpg?width=500&auto=webp&s=7678bb0d99df163828e17052babb1bdd9afc05f1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SMCYBV4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mphilipp schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:15:
[...]
En naast Ocon zou best kunnen. We zijn dan een jaar of 3 verder en Ocon wordt ook volwassen(er). Dus die idiote acties laten ze (Max ook) dan wel uit hun hoofd.
tbh, ik verbaas me niet, wanneer we ocon helemaal niet meer terug gaan zien ...er zijn rijders voor minder aan de kant geschoven :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:15:
[...]
[knip]

Net zoals Vettel "volwassen" is geworden bedoel je en ook geen "idiote" acties meer heeft? Ocon en Verstappen in één team zie ik niet gebeuren, dat komt nooit meer goed met die twee.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 03-12-2018 14:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

hardware-lover schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:05:
[...]

Net zoals Vettel "volwassen" is geworden bedoel je en ook geen "idiote" acties meer heeft? Ocon en Verstappen in één team zie ik niet gebeuren, dat komt nooit meer goed met die twee.
Dat was ook precies wat ik bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:05:
[...]
Alsof iedereen zoals Vettel groeit of niet groeit. Je kunt ook zeggen 'zoals Hamilton volwassen is geworden'. Sorry, maar die vergelijking gaat voor mij niet op. Niemand weet hoe die man eraan toe is over een jaar of 2. Net zoals 'iedereen' nog steeds meent te weten dat Giovanazzi alleen maar auto's kan crashen. Alsof die jongen geen enkele ontwikkeling heeft doorgemaakt. Alsof wijzelf nog steeds exact hetzelfde zijn als 2-3 jaar geleden...ik hoop dat we tot een hogere soort behoren...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:11:
[...]
Alsof iedereen zoals Vettel groeit of niet groeit. Je kunt ook zeggen 'zoals Hamilton volwassen is geworden'. Sorry, maar die vergelijking gaat voor mij niet op. Niemand weet hoe die man eraan toe is over een jaar of 2. Net zoals 'iedereen' nog steeds meent te weten dat Giovanazzi alleen maar auto's kan crashen. Alsof die jongen geen enkele ontwikkeling heeft doorgemaakt. Alsof wijzelf nog steeds exact hetzelfde zijn als 2-3 jaar geleden...ik hoop dat we tot een hogere soort behoren...
Ik geef alleen maar aan dat langer in deze klasse vertoeven niet wil zeggen dat het ook steeds maar beter zal gaan omdat iemand meer "volwassen" wordt. Meer ervaring dat wel ja, maar iedere situatie is uniek, en dus kan iedere rijder fouten blijven maken ook al heeft ie 15 jaar F1 ervaring achter de kiezen. Rijdt je in een barrel dan is de kans aanwezig dat je de auto overdrived en daardoor fouten maakt. Rijdt je in een top 6 auto, dan staan er meer knikkers op het spel en moet je daardoor misschien wel wat meer risico nemen en maak je daardoor wel eerder een fout(je).

Ik nam Vettel als voorbeeld omdat deze met het kampioenschap in de slag was en daardoor misschien net wat meer risico moest nemen of meer onder druk stond en daardoor (onnodige) fouten maakte. Hamilton is daar (zeer waarschijnlijk) mentaal sterker in.

M.b.t. die "hogere soort", daar heb ik mijn twijfels over als ik zo eens kijk en zie wat voor puinhoop we van onze wereld en leef-omgeving maken. |:(

Testing, one, two ...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-08 11:21
Een zeer interessant artikel op F1Today over hoe Honda de 2019 motor test.
Met op het einde een leuk open deur manier om de alvast op een circuit te testen.
https://www.f1today.net/n...onda-haar-2019-motor-test

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:29:
[...]
Ik geef alleen maar aan dat langer in deze klasse vertoeven niet wil zeggen dat het ook steeds maar beter zal gaan omdat iemand meer "volwassen" wordt. Meer ervaring dat wel ja, maar iedere situatie is uniek, en dus kan iedere rijder fouten blijven maken ook al heeft ie 15 jaar F1 ervaring achter de kiezen.
Ergo, we kunnen er niets over zeggen en moeten maar zien wat het wordt. Mijn punt was precies dat. We weten niet hoe Ocon er over 2-3 jaar bij zit en misschien kan ie dan prima met Max in één team. Maar niemand vind het leuk om de oren gewassen te worden, vooral niet als je denkt dat je WK materiaal bent. Dus het is voor beiden nog maar de vraag hoe ze daarmee omgaan. Want hoewel wij allen Nederlanders zijn en Max van alles toedichten (ook ik) zou het zomaar kunnen dat ie straks een teammaat krijgt die nóg sneller is... :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:06

Wom

Rockabilly_1991 schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:47:
Een zeer interessant artikel op F1Today over hoe Honda de 2019 motor test.
Met op het einde een leuk open deur manier om de alvast op een circuit te testen.
https://www.f1today.net/n...onda-haar-2019-motor-test
Veel geruchten heb ik wel al eens voorbij horen komen, maar als het het zo opgesomd ziet lijkt het wel interessant te zijn allemaal. Vooral de claim dat men de simulator aan de dyno heeft gekoppeld is natuurlijk iets wat technisch gezien een huzarenstukje is voor mij als leek. Hoop dat we later hier wat meer info over krijgen. Eigenlijk zou een docu-filmer dat hele proces moeten volgen over hoe het huwelijk tussen Red Bull en Honda gaat. Gaat het goed is het een mooie docu, gaat het slecht waarschijnlijk nog mooier.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wom schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:06:
[...]

Veel geruchten heb ik wel al eens voorbij horen komen, maar als het het zo opgesomd ziet lijkt het wel interessant te zijn allemaal. Vooral de claim dat men de simulator aan de dyno heeft gekoppeld is natuurlijk iets wat technisch gezien een huzarenstukje is voor mij als leek. Hoop dat we later hier wat meer info over krijgen. Eigenlijk zou een docu-filmer dat hele proces moeten volgen over hoe het huwelijk tussen Red Bull en Honda gaat. Gaat het goed is het een mooie docu, gaat het slecht waarschijnlijk nog mooier.
Die koppeling valt mee hoor, alles is drive-by-wire tegenwoordig, dus of die input nu van een gaspedaal in de auto of van een simulator komt, dat maakt niet uit. Ik denk overigens dat de andere teams dit truukje ook wel kennen. Ik kan me nog een wintertest met een Honda blok herinneren waarbij dat blok zonder olie kwam te staan doordat die uit het blok werd geslingerd in de bocht. Dat kan je niet op de simulator of dyno testen en blijkbaar is dat ook niet iets wat je verwacht.

Testen in SF autos of op andere plekken zal zeker wel gebeuren, ik ben benieuwd wat we gaan zien als de wintertest gaat beginnen - en of het geluid van de Honda nog hetzelfde is.. :o

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:11
Mooi stukje idd, F1Today is weer iets in aanzien gestegen bij mij.

Echter, Mercedes, Renault en zeker Ferrari doen dat niet anders. Van Ferrari is in elk geval bekend dat ze F1 motoren in hun straatauto's hebben gelepeld en hebben laten testen op Fiorano.

Renault heeft dat gedaan met een Formule Renault 3.5 auto.

Lijkt me stug dat Mercedes dat niet heeft gedaan, maar daar heb ik geen concreet voorbeeld van. Hun nieuwe hypercar heeft een motorblok welke is geïnspireerd op de F1, wellicht daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

pjottum schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:14:
[...]

Die koppeling valt mee hoor, alles is drive-by-wire tegenwoordig, dus of die input nu van een gaspedaal in de auto of van een simulator komt, dat maakt niet uit. Ik denk overigens dat de andere teams dit truukje ook wel kennen. Ik kan me nog een wintertest met een Honda blok herinneren waarbij dat blok zonder olie kwam te staan doordat die uit het blok werd geslingerd in de bocht. Dat kan je niet op de simulator of dyno testen en blijkbaar is dat ook niet iets wat je verwacht.

Testen in SF autos of op andere plekken zal zeker wel gebeuren, ik ben benieuwd wat we gaan zien als de wintertest gaat beginnen - en of het geluid van de Honda nog hetzelfde is.. :o
Drive by wire is inderdaad niet zo bijzonder, maar ik denk dat het vooral heel duur is voor als een coureur "even" wil gaan rijden. En het is maar de vraag in hoeverre dat het wat toevoegt tijdens het rijden zelf en het niet prima kan om de race op te nemen en later in de fabriek te simuleren met de aantekeningen en analyses vooraf al gemaakt.

Maar goed, ik denk dat Red Bull aardig wat heeft geïnvesteerd om deze samenwerking met Honda goed te laten verlopen. Ze zullen ongetwijfeld (op 1 of andere manier) weten waarom de relatie met McLaren fout ging. En ook om genoeg te testen buiten de auto om, om ervoor te zorgen dat het goed verloopt. Het zal me niet verbazen als ze nu ook een testruimte hebben om g-krachten te simuleren op een actieve motor :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vind het vooral een slecht vertaald artikel zeg... Doorspekt van aannames...

Zo'n test met een dallara chassis heeft m.i. vooral zin als ze een van de huidige rijders erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Martinspire schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:53:
[...]
Het zal me niet verbazen als ze nu ook een testruimte hebben om g-krachten te simuleren op een actieve motor :P
Dat is best lastig. Voor een mens kun je de boel een beetje schuin hangen om zo te doen alsof je een bocht neemt, maar het is geén 4g op je knar natuurlijk. Dan moet je aan iemand gaan trekken. Dat lukt vooralsnog niet met de olie in een motorblok. Dus nee, ik geloof niet dat ze dat kunnen. Wat ze wel doen (of kunnen) is de trillingen e.d. die ze in real life ervaren doorsturen naar de dyno om de motor net zo te laten schudden onder invloed van de baan. Maar g krachten opwekken kun je alleen in een centrifuge of de 'vomit comet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mphilipp schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:25:
[...]

Dat is best lastig. Voor een mens kun je de boel een beetje schuin hangen om zo te doen alsof je een bocht neemt, maar het is geén 4g op je knar natuurlijk. Dan moet je aan iemand gaan trekken. Dat lukt vooralsnog niet met de olie in een motorblok. Dus nee, ik geloof niet dat ze dat kunnen. Wat ze wel doen (of kunnen) is de trillingen e.d. die ze in real life ervaren doorsturen naar de dyno om de motor net zo te laten schudden onder invloed van de baan. Maar g krachten opwekken kun je alleen in een centrifuge of de 'vomit comet'.
Maar de G-krachten waarbij ik verwacht dat die de meeste problemen opleveren zijn de zijwaartse, dus door de bocht. Kun je die niet relatief eenvoudig simuleren door de motor om zijn lengte as te draaien?

Braunfart van mij is dat die centrifuges die straaljagerpiloten moeten voorduren zijn zoals ze zijn omdat het mij als persoon nog minder prettig lijkt om op een stoel vast te zitten en dat de stoel allemaal rondjes draait. De arm maakt het lijkt mij minder misselijkmakend. Maar voor een motor maakt dat natuurlijk niet uit.

Edit:
Scratch that. Je kunt de motor niet rondjes om zichzelf laten draaien want aan de buitenkant zijn de G-krachten dan om het midden/as (waar ze nihil zijn). Daarom zal een centrifuge dus ook die arm hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 03-12-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Latifi wordt dus reserve rijder van Williams volgend jaar. Het zou zomaar kunnen dat-ie in Monaco in de auto zit dan :)

Bron o.a: GPupdate

[ Voor 34% gewijzigd door Destruction op 03-12-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
mphilipp schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:25:
[...]

Vergis je niet wat ze tegenwoordig met robotarmen kunnen. Daar kunnen ze perfect de g-krachten mee simuleren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:34:
[...]
Maar de G-krachten waarbij ik verwacht dat die de meeste problemen opleveren zijn de zijwaartse, dus door de bocht. Kun je die niet relatief eenvoudig simuleren door de motor om zijn lengte as te draaien?
Ik ben geen wetenschapper, maar ik denk dat er een goede reden is dat ie zo groot is. Wikipedia geeft geen echt uitsluitsel, anders dan dat er verschillende soorten centrifuges zijn voor verschillende doeleinen. Thuis heb je er een om het water uit een stof stof te slingeren, en in een lab (of industrie) gebruiken ze die dingen om stoffen te scheiden (bezinksel of vetten bv).
Ik denk dat het met de grootte van het object te maken heeft en wat je precies wilt bereiken. In principe ga ik ervan uit dat ze die dingen niet voor de grap zo enorm maken. Als het makkelijker/goedkoper kon, zouden ze dat doen.

Maar voor een F1 simulatie heeft het toch geen zin. Je kunt niet voor 2 tellen 4G opwekken en dan ineens weer niet. Zo werkt dat niet. Het kost tijd om de juiste snelheid te bereiken. Dus voor F1 simulatiedoeleinden lijkt het me ongeschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bastie-88 schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:49:
[...]
Vergis je niet wat ze tegenwoordig met robotarmen kunnen. Daar kunnen ze perfect de g-krachten mee simuleren.
Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Zelfde principe als de centrifuge voor astronauten maar dan gecontroleerder.
In de automobiel industrie worden bijvoorbeeld hele chassis van baan naar baan gezet in een seconden. De versnelling die die dingen kunnen maken is enorm en in nagenoeg alle richtingen.
Monteer er een op de plaats van de "t-cam" en je kunt praktisch alle bewegingen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Precies. G krachten kunnen prima op een draaiende motor getest worden.

Denk een beetje aan een kraan waarbij de motor aan het einde hangt. Ipv van dus de schepbak. Ga rond draaien en en stimuleert g krachten. Als je dan het blok een draai beweging maakt om zijn as en je behoudt de snelheid komt de g kracht continu in de juiste positie tegen het blok.

http://www.ruitermakkum.nl/images/overigen/kraan.jpg

Zal het proberen uit te teggen keer als ik op de computer zit. Heb het al eens eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mphilipp schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:51:
Maar voor een F1 simulatie heeft het toch geen zin. Je kunt niet voor 2 tellen 4G opwekken en dan ineens weer niet. Zo werkt dat niet. Het kost tijd om de juiste snelheid te bereiken. Dus voor F1 simulatiedoeleinden lijkt het me ongeschikt.
Want het opbouwen van de G-krachten tijdens het racen is wel instant? Ook dat bouwt op en af. Het sturen is immers ook niet instant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:01
In legoland hebben ze zo'n robotarm-attractie: Wikipedia: Power Builder

Haalt 1,9G. Kan vast sneller en meer zonder rekening te houden met attractieparkbezoekers.

Zo'n arm met een volledige F1 wagen eraan vast lijkt me wel een mooi gezicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
RobertMe schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:01:
[...]

Want het opbouwen van de G-krachten tijdens het racen is wel instant? Ook dat bouwt op en af. Het sturen is immers ook niet instant.
Een robot kan je zo precies maken als jezelf wilt.
Als je er een beetje tijd en moeite (en veel geld) in steekt dan heb je dat zo voor elkaar...

100% realisitsch kan het natuurlijk niet worden. Maar je kan acceleratie en deceleratie vrij makkelijk doen. En de G-krachten door een bocht of een combinatie van de 3 kan je ook op een robot doen.

Kleine video. Deze robot is niet de snelste die ik gezien heb. Alleen robot fabrikanten zijn niet zo goed met marketing :+ dus krijg zo snel niet iets beters gevonden.
https://www.youtube.com/watch?v=aT8Z4Nf9Jq4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

MikeyMan schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:00:
Vind het vooral een slecht vertaald artikel zeg... Doorspekt van aannames...

Zo'n test met een dallara chassis heeft m.i. vooral zin als ze een van de huidige rijders erin zetten.
Wat ik begrepen heb van Max in een interview is dat ze de motor aan de simulator kunnen koppelen om zo een race te simuleren. En wat ik verder begreep heeft Max zo ook al gereden. Ik weet alleen niet met in welk interview het was. Het zou zomaar in een van de interviews met z Olav Mol kunnen zijn geweest.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
demonic schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:41:
[...]

Als je er een beetje tijd en moeite (en veel geld) in steekt dan heb je dat zo voor elkaar...

100% realisitsch kan het natuurlijk niet worden. Maar je kan acceleratie en deceleratie vrij makkelijk doen. En de G-krachten door een bocht of een combinatie van de 3 kan je ook op een robot doen.

Kleine video. Deze robot is niet de snelste die ik gezien heb. Alleen robot fabrikanten zijn niet zo goed met marketing :+ dus krijg zo snel niet iets beters gevonden.
Een wat betere 😉

Monteer daar het motorblok op en je hebt je G-krachten simulator

[ Voor 3% gewijzigd door Bastie-88 op 03-12-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Prima, stel het maar voor...ik ga er geen discussie van maken, maar in die grote centrifuges duurt het opbouwen van de G krachten minuten. In de F1 draai je een rondje in 1.5min en duren die G krachten enkele seconden. Het ingaan van een bocht duurt geen minuten toch?

Maar goed, blijkbaar zitten er hier ingenieurs die het allemaal kunnen. Ik heb er geen verstand van, maar zeg op basis van simpele observaties dat het niet gaat. Teken het maar voor me uit, want ik denk dat het niet kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Officiële Haas pun compilatie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
mphilipp schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:25:
[...]

Prima, stel het maar voor...ik ga er geen discussie van maken, maar in die grote centrifuges duurt het opbouwen van de G krachten minuten. In de F1 draai je een rondje in 1.5min en duren die G krachten enkele seconden. Het ingaan van een bocht duurt geen minuten toch?
Juist daarom is een robot in staat dat te doen. Een robot kan niet oneindig 1 kant op bewegen en op die manier consistent een G-kracht leveren.
Juist de pieken en korte duur G-Kracht is iets wat een robot kan leveren.

Een centrifuges is dan ook voor 'heel lang' g-kracht te kunnen hebben in 1 richting, waarbij een robot in meerdere richtingen 'heel kort' dat kan doen.

Overigens weet ik niet of RedBull/Honda een robot aan hun motor hebben gemonteerd of niet, zou wel intressant zijn :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
demonic schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:42:
[...]

Juist daarom is een robot in staat dat te doen. Een robot kan niet oneindig 1 kant op bewegen en op die manier consistent een G-kracht leveren.
Juist de pieken en korte duur G-Kracht is iets wat een robot kan leveren.

Een centrifuges is dan ook voor 'heel lang' g-kracht te kunnen hebben in 1 richting, waarbij een robot in meerdere richtingen 'heel kort' dat kan doen.

Overigens weet ik niet of RedBull/Honda een robot aan hun motor hebben gemonteerd of niet, zou wel intressant zijn :D
FTFY, nieuwere modellen staan op draaikransen en gebruiken sleepcontacten. Juist daarom zijn ze geschikt.

Ze kunnen door de elektromotoren een enorm koppel leveren wat resulteert in een bizarre versnelling. En daardoor zowel korte als lange (parabolica bijv) bochten simuleren.

Ben overigens ook zeer benieuwd of er al zo getest wordt. Leuke vraag voor jack zoekt het uit _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Behalve bij Stroll :+
sjaool schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:09:
[...]
Wat ik begrepen heb van Max in een interview is dat ze de motor aan de simulator kunnen koppelen om zo een race te simuleren. En wat ik verder begreep heeft Max zo ook al gereden. Ik weet alleen niet met in welk interview het was. Het zou zomaar in een van de interviews met z Olav Mol kunnen zijn geweest.
Ze kunnen idd een test race cyclus op de motor doen met gas remmen etc, zo weten ze ook welke engine modes ze kunnen gebruiken om binnen de 105 kg brandstof te blijven en hoeveel ze kunnen remmen met de mgu-h op de turbo om op te laden.

Verder hebben ze wel een full-car dyno, maar die is meer voor de afstelling van de vering etc.

[ Voor 58% gewijzigd door YakuzA op 03-12-2018 22:27 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58

Vuvuzela

My spire is forming

Vraag me af of het uberhaupt wel nodig/de moeite waard is om een motor in een centrifuge te hangen. Als je een f1 motor ontwerpt die geen olie krijgt in een lange bocht dan ben je imho niet F1 waardig. Met of zonder speciale test. Sportauto's lopen al tegen die problemen aan en dus moet er genoeg ervaring mee zijn.

Dat de Honda een paar jaar terug uit elkaar trilde had volgens mij ook met Mclaren te maken (versnellingsbak) en dat de motor op de dyno veel stabieler staat

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Vuvuzela schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:26:

Dat de Honda een paar jaar terug uit elkaar trilde had volgens mij ook met Mclaren te maken (versnellingsbak) en dat de motor op de dyno veel stabieler staat
Dat probleem kwam doordat ze hun testmotoren gebouwd hadden op 1 cilinder.
Toen ze uiteindelijk de V6 gingen bouwen, ontstonden trillingen die er niet waren toen het nog een 1-cilinder testblok was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Huh? Dat is een heel vreemd verhaaltje. Een 1-cilinder heeft altijd meer trillingen dan een V6 en waarom zou je in hemelsnaam met een 1-cilinder beginnen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Maasluip schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:08:
Huh? Dat is een heel vreemd verhaaltje. Een 1-cilinder heeft altijd meer trillingen dan een V6 en waarom zou je in hemelsnaam met een 1-cilinder beginnen.
neem dit artikeltje eens door;

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-jKoRz6xWYqM/WOST8xoaQII/AAAAAAAADiI/lIGO59U2hLA27A9HzWWbRJe397cNwCmUQCLcB/s640/C8fTJyRXgAAndxs.jpg https://www.f1analisitecnica.com/2017/04/power-unit-honda-single-cylinder-test.html

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 04-12-2018 08:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
HAM verwacht weinig anders voor het 2019 seizoen dan afgelopen seizoen
Vettel was leading Hamilton in the 2018 drivers’ championship after his race win at Silverstone in July, before his crashing out of the lead at the following Grand Prix in Germany signalled the start of a dramatic unravelling of his title bid. In the subsequent 11 races up to the Abu Dhabi season finale, Vettel won just once, claiming 149 points. Hamilton, meanwhile, engaged another gear to take eight victories and 245 points in the same period – becoming the first man to score over 400 points in a season in the process.

Despite Vettel’s capitulation, however, it was still the German driver that Hamilton admitted he would be most wary of in 2019.

“I would imagine it’s going to be Sebastian,” he said, when asked who he anticipated would be his main rival next year, before adding after a pause: “And Valtteri alongside me.”
Artikel op F1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zou ik ook zeggen lewis zijnde, kind games have begun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maasluip schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:08:
Proof of concept.

Wel grappig dat mensen die er eigenlijk niets van weten iets dat ze niet kennen/snappen meteen in twijfel trekken. Je zou kunnen verwachten dat wanneer de industrie dat 1 cilinder model als standaard werkwijze hanteert, het iets is dat nuttig is. Toch?
Dus dan is de vraag hoe het werkt en hoe dat relateert aan een full size motor gerechtvaardigd. Niet het in twijfel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

mphilipp schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:17:
[...]

Proof of concept.

Wel grappig dat mensen die er eigenlijk niets van weten iets dat ze niet kennen/snappen meteen in twijfel trekken. Je zou kunnen verwachten dat wanneer de industrie dat 1 cilinder model als standaard werkwijze
Omdat je het onlogisch vindt vraag je na wat de achtergrond is. Waarom toch steeds dat "in twijfel trekken"? En waarom zou iemand die er eigenlijk niets van weet dat niet mogen vragen? Vind je soms dat diemand die er eigenlijk niets van weet er dan ook niets van af mag weten?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dat was een fanthaastic seizoen :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:53

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jasphur
@Rainbow_Dash This video already HAAS been posted :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:04
D'haas de 3e keer dat ik die video hier voorbij zie komen. Dat lijkt me wel genoeg (zo gezocht, zo slecht dat ik niet eens een NE doe).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Haas everybody seen the video? :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Maasluip schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:29:
[...]

Omdat je het onlogisch vindt vraag je na wat de achtergrond is. Waarom toch steeds dat "in twijfel trekken"? En waarom zou iemand die er eigenlijk niets van weet dat niet mogen vragen? Vind je soms dat diemand die er eigenlijk niets van weet er dan ook niets van af mag weten?
Hier nog wat extra achtergrond.
https://www.motorsport.co...-approach-943360/3041755/

Het mono-cylinder principe hebben ze al deels achter zich gelaten vorig jaar, of in ieder geval houden ze scherp de controle met de V6 om correlatie problemen uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

demonic schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:41:
[...]

Pfffff ik word zieker van de filmkwaliteiten dan dat ik zou worden als ik aan die arm hang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

Vhaast wel.

Sorry ik moest 'm maken.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik weet niet of iedereen de .plans doorgaans leest, maar aangezien er recent een feature online is gegaan die ook vaak in de F1-topics gevraagd werd wil ik jullie bij deze erop attenderen: Het is vanaf heden mogelijk om te filteren in een topic op afbeeldingen via de knoppenbalk rechtsboven het topic :)

@hieronder: Die ja :P

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 04-12-2018 14:14 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:06

basvn

Breezand - NHN

naitsoezn schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:10:
[mbr]Ik weet niet of iedereen de .plans doorgaans leest, maar aangezien er recent een feature online is gegaan die ook vaak in de F1-topics gevraagd werd wil ik jullie bij deze erop attenderen: Het is vanaf heden mogelijk om te filteren in een topic op afbeeldingen via de knoppenbalk rechtsboven het topic :) [/]
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ru7t7e7qu8f.jpg

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maasluip schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:29:
[...]
Als je kunt aanwijzen waar ik zeg dat iemand dat niet mag vragen krijg je €100 van me. Lezen is een kunst blijkbaar.
waarom zou je in hemelsnaam met een 1-cilinder beginnen.
Vindt ik geen manier van vragen hoe het zit, maar het impliciet in twijfel trekken van het nut van de methode. Als je nou zegt 'Ik zou wel eens willen weten hoe dat werkt met zo'n 1 cilindermodel, want ik zie het niet voor me' is dat een ander verhaal. Deze opmerking klinkt alsof het iets doms is dat nooit kan werken.

Ik reageer daarop, ook al heb ik de methode niet uitgevonden en zal het mij een biet wezen dat iemand het niet snapt, omdat het een beetje typisch is op Tweakers. Zoveel wijsneuzen die van alles meteen in twijfel trekken ook al hebben ze er geen bal verstand van. Je kunt ook gewoon vragen hoe het werkt ipv met dergelijke bewoordingen de boel impliciet in twijfel trekken. Maar goed, het zal wel aan mij liggen, maar woordkeuze is belangrijk. Als je mij vraagt je iets uit te leggen, zou ik het in ieder geval niet zo doen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Filteren op afbeeldingen O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Filteren op video's O+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica