[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.967 views

Onderwerpen

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

demo31051987 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:43:
[...]
Maar wie gaat er dan in de tweede STR rijden? Albon gaat Formule E rijden (staat iig op de deelnemerslijst) en Ticktum heeft nog geen superlicentie.
Diverse nieuws-sites hebben naar buiten gebracht dat Alonso een voorstel was gedaan om het zitje te nemen. Daar heeft ie schijnbaar voor bedankt.

@warp @mphilipp
Edit:Voor het Albon zitje in Formule-E dus !!! |:(

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 22-11-2018 13:04 ]

Testing, one, two ...

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:13:
Diverse nieuws-sites hebben naar buiten gebracht dat Alonso een voorstel was gedaan om het zitje te nemen. Daar heeft ie schijnbaar voor bedankt.
Dat lijkt me erg sterk gezien de zeer recente uitlatingen van Marko en Horner.

Helmut Marko stelt duidelijk: 'Alonso is een geweldige coureur, maar past niet bij ons'

Red Bull geen trek in Alonso: “laat overal chaos achter”

Red Bull denies Alonso's claim it offered him 2019 F1 seat

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:57

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:13:
[...]
Als er één zitje bijzonder onwaarschijnlijk zou zijn voor Alonspo is het wel STR. Als iemand dáár ook maar één gram waarde aan hecht, vraag ik me af wat ie daarvoor gerookt moet hebben. Om nog maar te zwijgen van de nieuwsuiting/journalist die iets dergelijks naar buiten brengt.
STR is een JUNIOR team, dat feitelijk alleen put uit het Red Bull Junior programma. Natuurlijk kan iemand daar versneld in opgenomen worden zoals Max, maar een supersenior rijder naar STR...seriously?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:25:
[...]

Als er één zitje bijzonder onwaarschijnlijk zou zijn voor Alonspo is het wel STR. Als iemand dáár ook maar één gram waarde aan hecht, vraag ik me af wat ie daarvoor gerookt moet hebben. Om nog maar te zwijgen van de nieuwsuiting/journalist die iets dergelijks naar buiten brengt.
STR is een JUNIOR team, dat feitelijk alleen put uit het Red Bull Junior programma. Natuurlijk kan iemand daar versneld in opgenomen worden zoals Max, maar een supersenior rijder naar STR...seriously?
En niet te vergeten: GP2 engine :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Rond 3:45 minuten:

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:31
Bij het zien van onderstaande foto snap ik het geklaag over de Renault TAG Heuer niet.
Hij trekt zo snel weg dat de wielen 'Fast and the Furious' style omhoog komen en aan de achterkant zien we de bekende 'Back to the Future' strepen waarmee hij de toekomst tegemoet schiet...
Vergelijk dat eens met de Mercedes Powered RPFI op de achtergrond, die wordt in de eerste meters flink op achterstand getrokken en blijft met alle vier zijn wielen op de grond :o

Afbeeldingslocatie: https://adn.gpupdate.net/large/323689.jpg
:+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

alesandro_46 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:35:
Bij het zien van onderstaande foto snap ik het geklaag over de Renault TAG Heuer niet.
Hij trekt zo snel weg dat de wielen 'Fast and the Furious' style omhoog komen en aan de achterkant zien we de bekende 'Back to the Future' strepen waarmee hij de toekomst tegemoet schiet...
Vergelijk dat eens met de Mercedes Powered RPFI op de achtergrond, die wordt in de eerste meters flink op achterstand getrokken en blijft met alle vier zijn wielen op de grond :o

[Afbeelding]
Zelfs met al die downforce blijft de RB14 niet op de grond. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• warp
  • Niet online
Ik vind Alonso een fantastische coureur, maar het zou me niets verbazen als hij dat gerucht zelf de wereld in heeft geholpen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

warp schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:37:
[...]

Ik vind Alonso een fantastische coureur, maar het zou me niets verbazen als hij dat gerucht zelf de wereld in heeft geholpen.
Alles kan, maar het is geen compliment om voor STR te gaan rijden met zo'n staat van dienst.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• warp
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:42:
Alles kan, maar het is geen compliment om voor STR te gaan rijden met zo'n staat van dienst.
Nee, dat is het zeker niet. :)

Maar als het zo is, dan gaat het hem er meer om om het beeld te blijven schetsen dat hij nog steeds "hot property" is, dus niet zozeer dat hij echt naar STR wil. Denk ik dan. Eerder dit jaar zou Haas ook "opeens" interesse in Alonso hebben als vervanger voor Grosjean. Waar dat dan weer vandaan komt?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

die titel; F1 is duidelijk mainstream aan het raken; https://www.nu.nl/254918/...t-in-2020.html?redirect=1

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daar ging mijn reactie dus niet over, het kwartje is duidelijk de verkeerde kant op gevallen. Niet over dat STR en Alonso geneuzel, die koe is allang tot ontlasting omgezet. Formule-E doelde ik op.

Testing, one, two ...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31

Crazy D

I think we should take a look.

Tweede jeugd O-) of mid-life crisis :P

Exact expert nodig?

• RobertMe
  • Laatst online: 16:03
warp schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:37:
[...]

Zelf niet, Flavio Briatore, zijn manager (en ex Renault teambaas die zich niet meer mag laten zien i.v.m. crashgate) mogelijk wel. Alonso heeft altijd gezegd dat Red Bull hem een aanbod gedaan zou hebben (na het vertrek van RIC). Horner zegt dat dat nooit gedaan is, maar wel dat Flavio zich meteen gemeld had bij RBR om Alonso in dat stoeltje te krijgen. Grote kans dus dat Flavio tegen Alonso heeft gezegd "dat Red Bull hem wou hebben" en Alonso dat "doorsprak".

• Bigfoot
  • Laatst online: 05-12 23:54
Zo werken makelaars. Hij gaat naar Red Bull om te zeggen dat Alonso geinteresseerd is. En tegelijkertijd zegt ie tegen Alonso dat Red Bull hem wel. En dan afwachten of er wederzijdse interesse is.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Mwa STR is eigenlijk een voortvloeisel uit Minardi, het team waar Alonso is begonnen.
Kimi doet het ook met zijn move naar Sauber ,dus zo gek is het niet.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
RobertMe schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:26:
[...]

Zelf niet, Flavio Briatore, zijn manager (en ex Renault teambaas die zich niet meer mag laten zien i.v.m. crashgate) mogelijk wel. Alonso heeft altijd gezegd dat Red Bull hem een aanbod gedaan zou hebben (na het vertrek van RIC). Horner zegt dat dat nooit gedaan is, maar wel dat Flavio zich meteen gemeld had bij RBR om Alonso in dat stoeltje te krijgen. Grote kans dus dat Flavio tegen Alonso heeft gezegd "dat Red Bull hem wou hebben" en Alonso dat "doorsprak".
Volgens mij mag hij allang weer in de paddock komen

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nieuwe Max....mocht ie willen!

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-12 09:58
@SnowDude Klopt, flavio duikt regelmatig op in de paddock tegenwoordig. Weet ook niet meer precies hoelang zijn straf was en wat deze precies inhield.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:28
roda_djavulen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:56:
@SnowDude Klopt, flavio duikt regelmatig op in de paddock tegenwoordig. Weet ook niet meer precies hoelang zijn straf was en wat deze precies inhield.
De FIA legde Briatore een levenslang verbod op om zich te bemoeien met FIA activiteiten of het managen van rijders. Dit is in 2010 door een rechter opgeheven.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:14

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:35:
[...]

Volgens mij hebben ze Kubica bij de tests voornamelijk in gezet om de auto te verbeteren/meten/.... Hij heeft dus nooit echt snelle ronden gereden en heeft zich alleen gefocussed op het ontwikkelen van de auto.
Dat is het officiële verhaal inderdaad, maar ik meen dat ze bij de tests ook voor Sirotkin kozen omdat die simplweg sneller was. Maar het blijft gissen.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat je zo'n test doet en dan niet gaat kijken hoe competitief je auto is en hoe je de setup moet doen als je er meer tijd voor krijgt om te analyseren wat (op snelheid) bepaalde wijzigingen doen.

De vleugel aanpassen is leuk maar weinig interessant als je op halve snelheid rijdt en geeft dus 0 info voor hoe het in een wedstrijdweekend gaat.

Daarom vond ik het een slap verhaal en slecht excuus om te markeren dat Robert gewoon niet zo snel gaat. En ik zal niet verbaasd staan te kijken als ie halverwege het seizoen plaats moet maken als hij wordt ingemaakt door Russell

Martinspire - PC, PS5, XSX

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-12 09:58
@asing Dat zal iets met het recht op arbeid te maken hebben zeker?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hij is terug. :P (geweldige Duitse vragensteller)

https://streamable.com/59k82

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-11-2018 22:26 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kevlar01 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:53:
Mwa STR is eigenlijk een voortvloeisel uit Minardi, het team waar Alonso is begonnen.
Kimi doet het ook met zijn move naar Sauber ,dus zo gek is het niet.
Ondanks de smiley, het is wel een gek idee. En het was ten onrechte weer opgerakeld. Dus laten we dit belachelijke verhaal hier en nu stoppen.
Straks zegt iemand nog dat Kubica bij Williams races gaat rijden... :+

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 22:56

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind die man echt prijsloos :D Baas dat ie het elke keer gewoon doet.

Hef joew olreddie staatut rrajting. Heerlijk.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:28
roda_djavulen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:14:
@asing Dat zal iets met het recht op arbeid te maken hebben zeker?
Ik heb echt geen idee, maar ik zou niet zeggen dat zijn kwaliteiten niet in een ander bedrijf ook welkom zijn. Hij zal het misschien aangevochten hebben omdat hij de manager van Alonso is.

Ik mis hem overigens wel als teambaas, heerlijk flamboyant. Net als Eddie Jordan bijvoorbeeld.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

mphilipp schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:20:
[...]

Ondanks de smiley, het is wel een gek idee. En het was ten onrechte weer opgerakeld. Dus laten we dit belachelijke verhaal hier en nu stoppen.
Straks zegt iemand nog dat Kubica bij Williams races gaat rijden... :+
Mja wel mee eens. Alonso is gewoon klaar met F1, en hij heeft ook al teveel Honda gedist om daar te terug te keren. Volgens mij gaat hij in Indy ook met Chevy rijden...

• Wom
  • Laatst online: 14:10

Wom

asing schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:28:
[...]

Ik heb echt geen idee, maar ik zou niet zeggen dat zijn kwaliteiten niet in een ander bedrijf ook welkom zijn. Hij zal het misschien aangevochten hebben omdat hij de manager van Alonso is.

Ik mis hem overigens wel als teambaas, heerlijk flamboyant. Net als Eddie Jordan bijvoorbeeld.
Briatore is één van de personen waarmee ik graag eens een middag wat wil babbelen. Die man moet een schat aan verhalen hebben die wij allemaal nog niet kennen. Het is ook een beetje een smeerlap, dus ik verwacht ook zeer smeuïge verhalen zelfs :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wom schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:39:
[...]

Briatore is één van de personen waarmee ik graag eens een middag wat wil babbelen. Die man moet een schat aan verhalen hebben die wij allemaal nog niet kennen. Het is ook een beetje een smeerlap, dus ik verwacht ook zeer smeuïge verhalen zelfs :+

heb je gezien neem ik aan? maar inderdaad, als er iemand een beerput kan opentrekken .... :) gast heeft toch een mooi leven (gehad). was ik maar rijk en knap :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wom schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:39:
[...]
Het is ook een beetje een smeerlap, dus ik verwacht ook zeer smeuïge verhalen zelfs :+
Waarvan je je van de helft moet afvragen of het wel waar is... :)

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:07
Voor verhalen van Flavio kan je misschien eens naar deze podcast luisteren: [url]https://www.gpblog.com/nl...-bij-flavio-briatore.html[/url] Best entertaining, al is Flavio af en toe wel lastig verstaanbaar

No matter the age, never lose the Kramer inside

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pfff...ik ging er even voor zitten, maar om bijna 2 uur naar dat geleuter te gaan luisteren met de kans dat ie misschien ergens iets interessants zegt... Nee. Laatmaar. TL;DL

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Dit verhaal was al van een tijd terug. Je kunt helemaal niks over der vinden en ze doet ook aan geen enkele kart-race mee (wat je zou verwachten op deze leeftijd als je je wilt meten met leeftijdgenoten).

Een videootje maken in een F3 auto dankzij pappa met veel geld geeft je niet ineens talent denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 22-11-2018 17:11 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Misschien is het handig om ook een korte samenvatting erbij te zetten (1 of 2-liner :) )
Zo op het werk valt er niet zoveel te kijken namelijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

YakuzA schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:15:
[...]

Misschien is het handig om ook een korte samenvatting erbij te zetten (1 of 2-liner :) )
Zo op het werk valt er niet zoveel te kijken namelijk.
Samengevat:

Pappa laat dochter rijden in F4 en F3 auto's op afgehuurde circuits. Nodigt media uit die er mooie verhalen over schrijft.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bosmonster schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:11:
[...]

Dit verhaal was al van een tijd terug. Je kunt helemaal niks over der vinden en ze doet ook aan geen enkele kart-race mee (wat je zou verwachten op deze leeftijd als je je wilt meten met leeftijdgenoten).

Een videootje maken in een F3 auto dankzij pappa met veel geld geeft je niet ineens talent denk ik.
Zeker als je al die bekers ziet, zou je verwachten dat je iets zou vinden, maar inderdaad vrij weinig, alsof het allemaal lokale racetournamentjes waren waar je zo'n plastic beker krijgt :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

SinergyX schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:19:
[...]

Zeker als je al die bekers ziet, zou je verwachten dat je iets zou vinden, maar inderdaad vrij weinig, alsof het allemaal lokale racetournamentjes waren waar je zo'n plastic beker krijgt :P
Ze heeft voor zover bekend nog nooit een race gewonnen, of er zelfs aan meegedaan.

Als je kijkt naar de foto's in de video staat er een bejaarde man naast haar op het podium, dus dat zal inderdaad weinig serieus zijn geweest. Mogelijk gewoon een uitje naar de lokale kart-baan.

En nog 1 dingetje, dan stop ik weer met zeiken:
Je ziet haar zowel in de F3 auto als in de simulator alleen maar in het midden van de weg rijden. Racelijnen zijn er niet bij. Als het werkelijk zo'n talent was geweest, dan hadden we ook wel op z'n minst iets van het talent mogen zien, maar dat komt er in de video niet aan te pas.

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 22-11-2018 17:32 ]

• SinergyX
  • Laatst online: 14:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bosmonster schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:22:
[...]

Ze heeft voor zover bekend nog nooit een race gewonnen, of er zelfs aan meegedaan.

Als je kijkt naar de foto's in de video staat er een bejaarde man naast haar op het podium, dus dat zal inderdaad weinig serieus zijn geweest. Mogelijk gewoon een uitje naar de lokale kart-baan.

En nog 1 dingetje, dan stop ik weer met zeiken:
Je ziet haar zowel in de F3 auto als in de simulator alleen maar in het midden van de weg rijden. Racelijnen zijn er niet bij.
Ze heeft blijkbaar vorig jaar iets kunnen doen in de F4 klasse.

She proved her pace recently by smashing a Formula 4 lap record at the Okayama International Circuit with a time of 1 minute 32.8 seconds in the F4 Under 17 category (U17). That time was nearly one second quicker than the previous best time.

https://vimeo.com/210823507
Jaar ervoor, vlakbij, wel wat onboard. Grappig dat ze echter rubbers hebben om dat hoofd stil te houden :P
Edit, zit ook stukje 'sponsored' interview met Kovelainen bij (engels).

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 22-11-2018 17:37 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Paulus07
  • Niet online
Haas F1 Team tekent protest aan tegen auto's Racing Point Force India

https://www.nu.nl/formule...ng-point-force-india.html

Ook weer mooi verhaal.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Reinier

\o/

Paulus07 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:40:

Ook weer mooi verhaal.
En dan gebruikt nu.nl een foto van de auto van vorig jaar.

• DJTimo
  • Laatst online: 17-12 19:41
Reinier schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:52:
[...]

En dan gebruikt nu.nl een foto van de auto van vorig jaar.
Dan snap ik het protest van Haas wel. Met de auto van vorig jaar mag je niet aanvangen. :+

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:56

Pierre

Van nature lui!

Bosmonster schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:16:
[...]

Samengevat:

Pappa laat dochter rijden in F4 en F3 auto's op afgehuurde circuits. Nodigt media uit die er mooie verhalen over schrijft.
Inderdaad, ik dacht dat er Mickey Mouse stond op de zijkant van die auto :9 maar er staat Miki House haha.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Toen ik hoorde dat Kubica in 2019 weer op de grid staat, maakte ik van binnen toch wel een klein vreugdesprongetje. Ik hoop dat hij nog een paar mooie jaren in de F1 kan hebben met een hopelijk betere Williams.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSk5Fg7LawUSB8iDGDp273R9vWXR_gM5j3E89xSyMdVl6bDSTkw

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSgzCqry6o7-59Kt8tf7TmV3-z0scnOvofE5n_c3D8NmqsGI-8nZA

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQbGOTD7TATgMrjd3H5mLg_RHQiR8F_Q_e1fGatA_Gx27tb5kxE1w

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS4CEAeuIBShXByErempT5DW_Cq7to1lM7rwan9PCVuTy6MSlft

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dsqm3_5XQAEdApT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dsqm5qUX4AA5IOg.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door pilskes op 23-11-2018 09:37 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik vroeg me eens af of ik de enige ben die dit denkt.

Gasly gaat volgend seizoen naar RBR. We hebben nu gezien dat hij absoluut niet mee wil werken met teamorders. Vervolgens verwachten maar weinigen dat hij het niveau van Max kan benaderen, waardoor hij zomaar in een nummer twee rol gedrukt kan gaan worden. Ik zie Gasly dat niet zonder problemen pikken waardoor je drama kan gaan krijgen.

Ik vraag me dus af of we over een jaar niet de situatie krijgen dat Gasly zichzelf onmogelijk heeft gemaakt bij RBR, Marko hem eruit gooit, en vervangt voor Daniil "de Torpedo" Kvyat. Ergens zou ik dat namelijk hilarisch vinden. :P

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:01
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:33:

Gasly gaat volgend seizoen naar RBR. We hebben nu gezien dat hij absoluut niet mee wil werken met teamorders. Vervolgens verwachten maar weinigen dat hij het niveau van Max kan benaderen, waardoor hij zomaar in een nummer twee rol gedrukt kan gaan worden. Ik zie Gasly dat niet zonder problemen pikken waardoor je drama kan gaan krijgen.

Ik vraag me dus af of we over een jaar niet de situatie krijgen dat Gasly zichzelf onmogelijk heeft gemaakt bij RBR, Marko hem eruit gooit, en vervangt voor Daniil "de Torpedo" Kvyat. Ergens zou ik dat namelijk hilarisch vinden. :P
dan komt Ricciardo gewoon terug ;)

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:45

backupdevice

No Risk , Full Push

pilskes schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:36:
Toen ik hoorde dat Kubica in 2019 weer op de grid staat, maakte ik van binnen toch wel een klein vreugdesprongetje. Ik hoop dat hij nog een paar mooie jaren in de F1 kan hebben met een hopelijk betere Williams.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pfoeh, denk dat ik een van de weinige ben die hier niet om staat te springen. Ik zie niet in hoe dit goed kan zijn voor hem. Het kan alleen maar tegenvallen. En daarnaast houdt hij bijvoorbeeld een Ocon uit een wagen. Robert is leuk voor 1 a 2 jaar, Ocon heeft de potentie om vele jaren langer te racen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

backupdevice schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:54:
[...]
Pfoeh, denk dat ik een van de weinige ben die hier niet om staat te springen. Ik zie niet in hoe dit goed kan zijn voor hem. Het kan alleen maar tegenvallen. En daarnaast houdt hij bijvoorbeeld een Ocon uit een wagen. Robert is leuk voor 1 a 2 jaar, Ocon heeft de potentie om vele jaren langer te racen.
Ik geloof niet zo in het uit een stoeltje houden van Ocon. Als iemand het waard is, krijgt ie vanzelf een stoeltje. Ja, Kubica neemt centjes mee, maar ook een pak ervaring. En twee relatief onervaren coureurs in een team is niet altijd een goede combi. Liever één rookie en een senior. Bovendien moet Williams weer de weg terug vinden, dus dan liever iemand die misschien niet de snelste is, maar wél heel goede feedback kan geven, zodat je met 1 à seizoenen een goede rookie kan aantrekken die je in een (halfway) decent car kan zetten. Even ervan uitgaande dat Russel toch een soort Boy Wonder blijkt te zijn die het meteen goed oppakt, zodat ie na 2 jaar geen begeleiding meer nodig heeft.

Kijk maar naar Max. Hij pakte het meteen goed op, maar er waren in de eerste twee seizoenen toch nog wel momenten waarop ie dingen moest leren. Hij reed de races bv goed, maar quali was nog niet 100%. Dat heeft ie mooi systematisch opgelost. Racepace is het belangrijkste, quali performance pak je daarna aan. En dan moet je af en toe toch even naar je meer ervaren teammaat kijken hoe hij dat doet.

• Zahariac
  • Laatst online: 04-12-2024

Ik denk dat GAS het knap lastig gaat krijgen. Het is ook niet zo dat hij de afgelopen races even wegrijd bij HAR.

Maar ik denk dat de Torpedo een prima teamgenoot is voor Max! Hij voorop en KVY iedereen aan de kant beuken die in de buurt probeert te komen :+

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:45

backupdevice

No Risk , Full Push

mphilipp schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:15:
[...]

Ik geloof niet zo in het uit een stoeltje houden van Ocon. Als iemand het waard is, krijgt ie vanzelf een stoeltje. Ja, Kubica neemt centjes mee, maar ook een pak ervaring. En twee relatief onervaren coureurs in een team is niet altijd een goede combi. Liever één rookie en een senior. Bovendien moet Williams weer de weg terug vinden, dus dan liever iemand die misschien niet de snelste is, maar wél heel goede feedback kan geven, zodat je met 1 à seizoenen een goede rookie kan aantrekken die je in een (halfway) decent car kan zetten. Even ervan uitgaande dat Russel toch een soort Boy Wonder blijkt te zijn die het meteen goed oppakt, zodat ie na 2 jaar geen begeleiding meer nodig heeft.

Kijk maar naar Max. Hij pakte het meteen goed op, maar er waren in de eerste twee seizoenen toch nog wel momenten waarop ie dingen moest leren. Hij reed de races bv goed, maar quali was nog niet 100%. Dat heeft ie mooi systematisch opgelost. Racepace is het belangrijkste, quali performance pak je daarna aan. En dan moet je af en toe toch even naar je meer ervaren teammaat kijken hoe hij dat doet.
Ik snap Williams wel, maar ben persoonlijk niet zo blij dat Robert weer terug is. Was toen een zeer goede coureur en ik had hem hoog staan. Nu zit hij in een Williams die dit jaar niet ging en om eerlijk te zijn kan Robert alleen maar verliezen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

backupdevice schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:19:
[...]
Ik snap Williams wel, maar ben persoonlijk niet zo blij dat Robert weer terug is. Was toen een zeer goede coureur en ik had hem hoog staan. Nu zit hij in een Williams die dit jaar niet ging en om eerlijk te zijn kan Robert alleen maar verliezen.
Hangt ervan af wat Kubica wil en wat zijn ambities zijn. Ik denk niet dat ie nog denkt dat ie wereldkampioen kan worden. Maar ik denk/vermoed dat hij wil laten zien dat ie ondanks zijn beperking nog een rol kan spelen. Een soort beloning voor 8 jaar gruwelijk hard werken. Want als het hem lukt om geen modderfiguur te slaan, mag iedereen in de paddock (en daarbuiten) een hele diepe buiging voor hem maken.
Net als Zanardi; en dan bedoel ik niet alleen zijn prestaties als beenloze coureur, maar zijn gouden medailles fietsen met zo'n handaangedreven fiets. Echt een topprestatie.

• Tripl3 D
  • Laatst online: 17-12 08:48

Tripl3 D

Brother in Arms

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-12 15:56
Uiteraard clickbait van jewelste want Bottas staat al vast sinds de zomer. Nu zullen we met zijn allen toch veel vertrouwen in RBR moeten houden. Met LeClerq en Hamilton/Ocon (en overige Mercedes rookies) lijken de teams van de concurrenten ook voor de zeer lange termijn al gedekt.

[ Voor 14% gewijzigd door Divak op 23-11-2018 13:14 ]

• alesandro_46
  • Laatst online: 16:31
OFFICIEEL: Esteban Ocon in 2019 naar Mercedes als testcoureur.
Divak schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:13:
Uiteraard clickbait van jewelste want Bottas staat al vast. Nu zullen we met zijn allen toch veel vertrouwen in RBR moeten houden. Met Leclerc en Hamilton/Ocon (en overige Mercedes rookies) lijken de teams van de concurrenten ook voor de zeer lange termijn al gedekt.
FTFY

[ Voor 42% gewijzigd door alesandro_46 op 23-11-2018 13:15 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:12

Als hem niet bij de contractbesprekingen en/of voorafgaand aan het seizoen is verteld dat hij Max niet in de weg moet rijden, dan zullen ze zeker na het eerste akkefietje een babbeltje met hem gaan maken gok ik zo :)

Zou wel van ballen getuigen als Gasly het gewoon doet :P

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:34
B-Real schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:20:
[...]

Als hem niet bij de contractbesprekingen en/of voorafgaand aan het seizoen is verteld dat hij Max niet in de weg moet rijden, dan zullen ze zeker na het eerste akkefietje een babbeltje met hem gaan maken gok ik zo :)

Zou wel van ballen getuigen als Gasly het gewoon doet :P
Domme ballen, hij wordt zonder omkijken zo uit de F1 gebonjourd als 'ie zich niet gedraagt.
Als je al een bak ervaring hebt dan is er altijd wel een team dat je nog wil hebben, maar als GAS zich gaat gedragen als een recalcitrant mannetje dat niet naar het team luistert dan is het denk ik gauw bekeken.

• Wom
  • Laatst online: 14:10

Wom

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-12 15:56
Alessandro_46 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:13[/message]:
[...]
FTFY
FTFY

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Aardappel schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:26:
[...]

Domme ballen, hij wordt zonder omkijken zo uit de F1 gebonjourd als 'ie zich niet gedraagt.
Als je al een bak ervaring hebt dan is er altijd wel een team dat je nog wil hebben, maar als GAS zich gaat gedragen als een recalcitrant mannetje dat niet naar het team luistert dan is het denk ik gauw bekeken.
deed max dat neit bij sains? ik zou wel mooi vinden, maar RBL is daarin kei hard ... vooralsnog ziet het er belovend uit 2019; smakelijke transfers ... ik heb er zin in (ow wacht, de laatste race moet nog beginnen)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:09

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat voor drama kan Gasly dan veroorzaken? Alleen als hij voor Max rijdt. Als hij erachter rijdt dan kan hij huilen wat hij wil.
En zoveel teamorders geeft RBR toch ook niet? Er was dat akkefietje bij de quali in Oostenrijk, maar dat kun je nauwelijks een teamorder noemen.

Signatures zijn voor boomers.

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:34
Maasluip schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:19:
[...]

Wat voor drama kan Gasly dan veroorzaken? Alleen als hij voor Max rijdt. Als hij erachter rijdt dan kan hij huilen wat hij wil.
En zoveel teamorders geeft RBR toch ook niet? Er was dat akkefietje bij de quali in Oostenrijk, maar dat kun je nauwelijks een teamorder noemen.
Marko droomt van Max met 8 wereldtitels volgens mij, daar moet GAS er dan niet 2 van afsnoepen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12 08:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik denk dat GAS totaal geen probleem gaat worden voor Max aangezien deze tot nu toe nog al zijn teamgenoten om de oren heeft gereden. :P

"When you grow up your heart dies"

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-12 22:36

iichel

Gazoooo

Leuke infofilm over de 2019 regelementen mbt aero van Sky Italia:
https://streamable.com/fji1s

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 22:41
[...]

Als hij door Max op een ronde wordt gezet :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Max zal wel eens een pitstop maken en dan achter Gasly komen. Gaat RBR werkelijk 1-2 spelen, dan zal Gasly aan de kant moeten gaan. Ander scenario is de Kimi/Bottas rol van rijdende wegblokkade spelen. Nee, ik zie genoeg aanleiding voor drama als Max veel sneller blijkt te zijn.

Een andere interessante is wat er met Ocon gaat gebeuren. Ik ben er namelijk niet van overtuigd dat Ocon wel terug gaat komen, laat staan Bottas gaat vervangen. Hij gaat nu reservecoureur worden bij Mercedes. Dit terwijl Vandoorne Formule-E gaat rijden en de simulator rijder van Mercedes F1 word. Vandoorne zal dus elke race rijden in de simulator en gaat direct vergelijkbare data met Hamilton en Bottas genereren. Daarnaast rijdt hij Formule-E waar hij een versie start krijgt. Ocon rijdt misschien een paar testdagen, en dat is het. Dat zie ik nou niet bepaald positief in voor Ocon. Als Stoffel wel presteert buiten McLaren, dan komt hij ook in beeld.

Daarnaast is Russel er nog. Niemand heeft het over hem, maar hij won gewoon het F2 kampioenschap ruim. Ik schat hem echt wel hoger in dan een Norris. Eigenlijk kwam alleen Albon een beetje in de buurt, en of die naar STR gaat, ik weet het niet.

Ik zie Bottas eigenlijk ook wel in 2020 blijven. Hij is perfect voor Hamilton omdat hij absoluut geen partij kan bieden, maar wel punten binnen harkt. Barrichello 2.0 is hij, en dat lijkt Mercedes ook wel lekker te vinden na Hamilton vs. Rosberg.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-12 22:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@DaniëlWW2 Ze zeggen altijd 'je bent zo goed als je laatste race' dus het is hopen voor OCO dat ie dit weekend niks doms doet zoals vorige keer en gewoon een degelijke race neerzet.
Daarna is het gewoon een jaar wachten voor hem en hopen dat er een stoeltje vrijkomt in 2020 ergens. In een jaar tijd kunnen er nog wel eens wat vreemde dingen gebeuren ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Hippocampus op 23-11-2018 23:38 ]

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
Zou iemand deze video alsjeblieft willen embedden in mn post? Wat een top compilatie!!!

Wat ga ik deze kerel missen bij marketingmachine Red Bull. Aan de andere kant, ik hoop dat hij bij Renault goed kan vechten met Max. Als ze RBR Honda bij kunnen houden that is.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12 21:45

basvn

Breezand - NHN

Jasphur schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:29:
Zou iemand deze video alsjeblieft willen embedden in mn post? Wat een top compilatie!!!

[Twitter]

Wat ga ik deze kerel missen bij marketingmachine Red Bull. Aan de andere kant, ik hoop dat hij bij Renault goed kan vechten met Max. Als ze RBR Honda bij kunnen houden that is.
Ik hoop dat niemand die Honda bij kan houden volgend jaar! *O*

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[Twitter]

Als ik dat doe, dan embed ik alles op de huidige forumpagina met javacript. Helaas ga ik het niet meer doen. De embed optie is er voor een reden geintroduceerd. ;)

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:55:
[...]

Als ik dat doe, dan embed ik alles op de huidige forumpagina met javacript. Helaas ga ik het niet meer doen. De embed optie is er voor een reden geintroduceerd. ;)
Oja. Dat ging 'fout' toen inderdaad :P Sorry.

Video word er niet minder tof door :D

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 24-11-2018 10:59 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-12 17:02
Nou heeft Red Bull eindelijk een motor en auto die mee zou kunnen doen om het kampioenschap, gaan ze van motorfabrikant wisselen?!

• hoevenpe
  • Laatst online: 16:29
zetje01 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:31:
Nou heeft Red Bull eindelijk een motor en auto die mee zou kunnen doen om het kampioenschap, gaan ze van motorfabrikant wisselen?!
Honda zou nu al meer vermogen leveren...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

[Twitter]

Gelukkig is er ook een YOUTUBE kanaal;

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:10
Paulus07 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:40:

Ook weer mooi verhaal.
Hoewel ik wel supporter ben van Force India sinds toen ze nog Jordan GP waren kan ik het protest van Haas volkomen begrijpen. Biedt als FIA/FOM zijnde aan Haas een compensatie en laat dit geschil snel achterwege.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

@Lasmibalsingh maar dan gaan (inmiddels verdwenen) teams ook aanspraak maken op die gelden. (Manor etc.)

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12 21:45

basvn

Breezand - NHN

Iedereen hier over 24 uur

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:48

Edd

-

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:54
Met de huidige auto is de kwalificatie het grote probleem. Om mee te doen met het kampioenschap zul je vaak eerste rij moeten kunnen kwalificeren, wat nu niet lukt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-12 22:36

iichel

Gazoooo

hansvk schreef op zondag 25 november 2018 @ 06:49:
[...]

Met de huidige auto is de kwalificatie het grote probleem. Om mee te doen met het kampioenschap zul je vaak eerste rij moeten kunnen kwalificeren, wat nu niet lukt.
En de finish halen :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Meh, je ziet dit jaar dezelfde opbouw van het seizoen als vorig jaar (en ook het jaar daarvoor): Relatief vaak kansloos voor de overwinning (tenzij incidenten), en op het eind (als de WCC en WDC al vergeven zijn) lijken ze iets dichterbij te komen. Met nadruk op lijken, want in Australie 2019 zouden de verschillen imho gewoon weer zijn wat ze waren als RBR bij Renault gebleven was.

Ik zeg niet dat ze het met Honda in 2019 wel gaan redden, maar ik zie Renault gewoon niet de stappen maken die nodig zijn. Ze maken wel stappen bij Renault, maar dat doen Mercedes en Ferrari ook. Honda lijkt grotere stappen te maken, en die grotere stappen heb je nodig om een achterstand goed te maken. Als je net zulke grote stapjes zet als je concurrenten dan zul je nooit die achterstand goedmaken.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• zetje01
naitsoezn schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:12:
[...]

Meh, je ziet dit jaar dezelfde opbouw van het seizoen als vorig jaar (en ook het jaar daarvoor): Relatief vaak kansloos voor de overwinning (tenzij incidenten), en op het eind (als de WCC en WDC al vergeven zijn) lijken ze iets dichterbij te komen. Met nadruk op lijken, want in Australie 2019 zouden de verschillen imho gewoon weer zijn wat ze waren als RBR bij Renault gebleven was.

Ik zeg niet dat ze het met Honda in 2019 wel gaan redden, maar ik zie Renault gewoon niet de stappen maken die nodig zijn. Ze maken wel stappen bij Renault, maar dat doen Mercedes en Ferrari ook. Honda lijkt grotere stappen te maken, en die grotere stappen heb je nodig om een achterstand goed te maken. Als je net zulke grote stapjes zet als je concurrenten dan zul je nooit die achterstand goedmaken.
Meh ;)
Ik ben met F1 slechts een verstappenfan/mooiweerfan en zie verstappen heel graag (de jongste ooit) kampioen worden want hij lijkt me het talent en bravour (en NL) te hebben.

Maar daarvoor moet je natuurlijk wel het materiaal hebben.
Bij Torro Rosso kon dat niet.

Overstap naar RB en gelijk winnen! (okay, dankzij incident)
Ik zag natuurlijk ook wel dat FER/MERC betere wagens hadden en dat het kampioenschap onmogelijk was.

Maar al een paar jaar roepen ze bij RB en/of Renault: "de volgende versie van de motor wordt écht goed".
Dus daar vertrouwen we maar op, en wachten geduldig. En wachten. En wachten.

Nu, eind 2018 is de situatie zo, dat als je slechts naar de laatste paar (1-6) races kijkt, dan ontlopen Verstappen en Hamilton elkaar nauwelijks qua puntenaantal (en zeker niet als je de actie van Ocon zou verrekenen en verstappen de laatste race 25 punten zou geven).

Dus naar de punten kijkend, heeft Renault echt grotere stappen gezet dan Ferrari/Mercedes, en lijkt de auto eindelijk echt competitief te zijn.... en dan gaan ze naar Honda 8)7

En of Honda grotere stappen maakt, dat weet ik niet.
Ik zie wel dat Torro Rosso negende staat, van tien.

[ Voor 0% gewijzigd door naitsoezn op 25-11-2018 17:30 . Reden: autocorrect gecorrigeerd in m'n quote ]

• RobertMe
zetje01 schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:18:
Nu, eind 2018 is de situatie zo, dat als je slechts naar de laatste paar (1-6) races kijkt, dan ontlopen Verstappen en Hamilton elkaar nauwelijks qua puntenaantal (en zeker niet als je de actie van Ocon zou verrekenen en verstappen de laatste race 25 punten zou geven).

Dus naar de punten kijkend, heeft Renault echt grotere stappen gezet dan Ferrari/Mercedes, en lijkt de auto eindelijk echt competitief te zijn.... en dan gaan ze naar Honda 8)7

En of Honda grotere stappen maakt, dat weet ik niet.
Ik zie wel dat Torro Rosso negende staat, van tien.
Van wat ik mij herinner heeft Verstappen in 2017 en/of 2016 in de laatste paar races ook om en nabij hetzelfde aantal punten als Hamilton behaalt. En toch stonden ze er aan het begin van het nieuwe seizoen weer ver achter. Dat kan dus twee dingen betekenen:
Of het package van RB staat aan het begin van het seizoen ver erachter en gedurende het seizoen lopen ze in
Mercedes en Ferrari geloven het wel en ze rijden niet meer met het mes tussen de tanden.

In het geval van "package loopt achter" zou dat ook kunnen inhouden dan Renault een inhaalslag maakt, maar de laatste paar races is er zowel gereden met de oude B spec (niet nagekeken, maar is die niet al in Canada geintroduceerd?) dus als die Renault motor ineens het gat verkleinde hadden we dat al veel eerder moeten zien, als is er met de C spec gereden, maar die is hoogst onbetrouwbaar en Renault zelf wil daar niet mee rijden. En deze motor is dus niet gebruikt in Mexico (overwinning), en Brazilië ("morele" winnaar).

En ook andere seizoenen beloofde Renault dat ze een grote stap zouden maken naar het volgende seizoen toe. En zoals @naitsoezn hierboven al schreef zie je toch elk jaar weer dat RB ver achter Mercedes en Ferrari staat in Australie. Dus als die motor elk jaar zoveel beter zou worden zou of het gat kleiner moeten zijn aan het begin van het seizoen, of de auto van RB moet dan ineens heel veel slechter zijn geweest, en dat RB tegen het einde van het seizoen dat nog steeds niet onder controle heeft. Daarnaast zou je een betere motor ook bij Renault zelf en McLaren moeten kunnen zien. Maar hun posities lijken dat ook niet echt aan te tonen.

Verwijderd

Hoeveelste blok ligt er ook alweer in de redbull en hoeveel bij Mercedes? Ik denk dat je ook wel kunt stellen dat Mercedes vermogen heeft terug geschroefd om geen gridstraffen te pakken meer. En renault adviseert de c spec nog steeds niet. Renault zal iets ingelopen zijn maar de betrouwbaarheid komt niet eens in de buurt van Ferrari en Mercedes. En op het rechte stuk komt redbull nog steeds niet echt hard in de buurt. Ze moeten downforce laten vallen voor meer topsnelheid.

Gisteren voor de quali had Doornbos hier wat informatie over dat redbull verreweg het snelste is op het langzame bochtige stuk maar het verliest in de hoge snelheid bochten en rechte stukken. Dat is dus puur vermogen en downforce efficiëntie. Dat laatste twijfel ik niet echt aan bij redbull dat eerste tsja.

• zetje01
@naitsoezn , @Verwijderd , @RobertMe , @hansvk
Okay, met jullie eens dat de (schijnbare) inhaalslag van Renault gedurende het seizoen, bij het begin van het volgende seizoen weer ongedaan is gemaakt. En dat dat al een paar seizoenen zo gaat.

Maar denken jullie dat Honda wèl een kampioenschapwaardige motor kan leveren?
Heb je (misschien een linkje, of zo) daar aanwijzingen voor?

• Crazy D
  • Laatst online: 13:31

Crazy D

I think we should take a look.

zetje01 schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:59:
Maar denken jullie dat Honda wèl een kampioenschapwaardige motor kan leveren?
Heb je (misschien een linkje, of zo) daar aanwijzingen voor?
Merc hoeft nu natuurlijk ook niet meer tot het gaatje te gaan, terwijl de rest toch nog kans maakt op een iets beter resultaat. Ik denk dat de aanwijzingen is dat RBR volgend jaar met Honda in zee gaat...... dat doen ze niet als ze denken dat het kanslozer is dan met Renault. Natuurlijk zit er in de berichtgeving wat bluf, opmerkingen dat ze misschien volgend jaar al echt mee kunnen doen is natuurlijk ook marketing, maar heel simpel: als het vooruitzicht diep triest zou zijn zouden ze niet overstappen. Natuurlijk is er ook veel politiek, natuurlijk kun je op zich ook moeilijk bij Renault blijven als je 2 jaar lang vooral aan het klagen bent over het gebrek aan vermogen en betrouwbaarheid, en zoveel andere keus is er ook niet.

Exact expert nodig?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

naitsoezn schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:12:
Ik zeg niet dat ze het met Hondo in 2019 wel gaan redden, maar ik zie Renault gewoon niet de stappen maken die nodig zijn. Ze maken wel stappen bij Renault, maar dat doen Mercedes en Ferrari ook. Hondo lijkt grotere stappen te maken, en die grotere stappen heb je nodig om een achterstand goed te maken. Als je net zulke grote stapjes zet als je concurrenten dan zul je nooit die achterstand goedmaken.
Welke stappen? :P
Dit seizoen is zeer goed gedocumenteerd hoeveel vorderingen Renault heeft gemaakt. A naar B spec was 12pk, B naar de onbetrouwbare C was 20pk. Honda is ondertussen tweemaal met 40pk+ gekomen, en Ferrari en Mercedes hebben ook echt wel meer dan 32pk gevonden dit seizoen. Renault is dit seizoen relatief alleen maar achteruit gegaan.

Natuurlijk zijn er veel meer waarden dan piekvermogen, maar piekvermogen is juist wat RBR mist. Piekvermogen vertelt je overigens nog wat anders. Al die PU's zitten met een maximum van 105kg per race en maximaal 100kg/h fuel flow. Die 100kg/h is niet een gemiddelde waarde. Deze waarde wordt constant gemeten door de FIA. In een minuut mag je dus 1,67kg aan brandstof verbranden. Meer = DSQ. Reken er dus maar op dat in Q3 er 1,67kg brandstof per minuut verbrand zal worden. Een Ferrari of Mercedes haalt daar doodleuk iets van 80pk extra uit. Neem je dan de ruwe vuistregel van 10-15pk = 0,1s, dan zie je dat je zo 0,5s of meer kan verliezen. Laat dat nou precies zijn wat RBR meestal verliest op rechte stukken, en dan gedeeltelijk goedmaakt in bochten.

Tijdens een race gaat er makkelijk 100pk eraf van die PU's omdat ze een hele race in Q3 stand niet overleven, nog de brandstof hebben voor een hele race Q3 stand. Menige race duurt 1,5 uur en dat moet je volbrengen met maximaal 105kg aan brandstof. Nou doe eens een gok welke teams alsnog meer vermogen zullen hebben omdat hun PU's zuiniger zijn? Dit zien we ook echt niet elke race weer terug op elk recht stuk. ;)

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ds17S0-X4AAg0IY?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ds19yAHW0AA8LS_?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ds11gzdXoAIKuaF?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ds14vlDWwAAi5-w?format=jpg&name=large

[ Voor 46% gewijzigd door Jasphur op 25-11-2018 12:04 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Max heeft als echte Nederlander tot en met 2023 weer een nieuw mikpunt om over te klagen. :+

Wij ook, want Pirelli verpest het vrijwel elke keer met hun banden. :/

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-12 12:12

ATS

Ik vind dat gezeur richting Pirelli ook niet fair. Ze hebben gewoon gemaakt wat er gevraagd is: een band die slijt. En nu gaan teams dus langzamer rijden om ze te sparen om een tweede stop te voorkomen, en klagen dan over de banden... Het probleem is dat inhalen te moeilijk is on-track, waardoor positie enorm belangrijk is.

Maar kennelijk is het met die Chinese Koreaanse fabrikant toch niets geworden? Was ook wel te verwachten: de FIA had de tender zo geschreven dat er eigenlijk stond: alleen Pirelli hoeft aan te komen kloppen.

Edit: dank voor de correctie @mark-k

[ Voor 28% gewijzigd door ATS op 26-11-2018 06:59 . Reden: Correctie Chinees -> Koreaans ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• RobertMe
ATS schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:38:
Ik vind dat gezeur richting Pirelli ook niet fair. Ze hebben gewoon gemaakt wat er gevraagd is: een band die slijt. En nu gaan teams dus langzamer rijden om ze te sparen om een tweede stop te voorkomen, en klagen dan over de banden... Het probleem is dat inhalen te moeilijk is on-track, waardoor positie enorm belangrijk is.

Maar kennelijk is het met die Chinese fabrikant toch niets geworden? Was ook wel te verwachten: de FIA had de tender zo geschreven dat er eigenlijk stond: alleen Pirelli hoeftvaan te komen kloppen.
Was het grote probleem niet dat er al is afgesproken/zwart op wit staat dat er in 2021 die grotere velgen komen, en het nieuwe contract voor de banden vanaf 2020 is. Niet zo gek dat er geen nieuwe fabrikant instapt om voor 2020 banden te maken voor de huidige velgen en voor 2021 weer compleet nieuwe banden.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

ATS schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:38:

Maar kennelijk is het met die Chinese fabrikant toch niets geworden? Was ook wel te verwachten: de FIA had de tender zo geschreven dat er eigenlijk stond: alleen Pirelli hoeftvaan te komen kloppen.
Hankook is Koreaans.

• Rivanov
  • Laatst online: 14:08

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ontkennen dat Renault vooruit is gegaan (==stappen gezet) is wel een beetje als ontkennen dat water nat is ;)

Maar volgens mij zeggen we gewoon hetzelfde: Renault laat nu al een aantal seizoenen achter elkaar zien dat ze het gat gewoon niet structureel kunnen dichten, dan is het niet raar dat je als klanten-team eens elders gaat kijken. Wordt Honda wel die gouden greep? Geen idee. Heb goede hoop, maar ik schrik toch telkens weer van de race-pace van de Toro Rosso's (vooral vaak tov hun eigen quali's) dus ik hou nog een slag om de arm :P

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:32
naitsoezn schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:50:
[...]

Ontkennen dat Renault vooruit is gegaan (==stappen gezet) is wel een beetje als ontkennen dat water nat is ;)

Maar volgens mij zeggen we gewoon hetzelfde: Renault laat nu al een aantal seizoenen achter elkaar zien dat ze het gat gewoon niet structureel kunnen dichten, dan is het niet raar dat je als klanten-team eens elders gaat kijken. Wordt Honda wel die gouden greep? Geen idee. Heb goede hoop, maar ik schrik toch telkens weer van de race-pace van de Toro Rosso's (vooral vaak tov hun eigen quali's) dus ik hou nog een slag om de arm :P
Waarom noem je ze consequent Hondo?
Autocorrect foutje? Of snap ik de grap soms niet?

edit: Ah, ninja-edit :P

Gamertag: FinrazielNL

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Finraziel schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:24:
[...]

Waarom noem je ze consequent Hondo?
Autocorrect foutje? Of snap ik de grap soms niet?

edit: Ah, ninja-edit :P
Terechte vraag, thnx. Oprechte typo's / autocorrect :$ . Zoveel als mogelijk gecorrigeerd }:O

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 25-11-2018 17:34 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

naitsoezn schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:50:
[...]

Maar volgens mij zeggen we gewoon hetzelfde: Renault laat nu al een aantal seizoenen achter elkaar zien dat ze het gat gewoon niet structureel kunnen dichten, dan is het niet raar dat je als klanten-team eens elders gaat kijken. Wordt Hondo wel die gouden greep? Geen idee. Heb goede hoop, maar ik schrik toch telkens weer van de race-pace van de Toro Rosso's (vooral vaak tov hun eigen quali's) dus ik hou nog een slag om de arm :P
Ik ontken niet dat ze vooruit gaan. Ik moet alleen wel constateren dat het bij lange na niet genoeg is, en ze relatief achteruit zijn gegaan. Als je in een seizoen niet eens de ontwikkeling bij kan houden die de andere drie leveranciers in enkele maanden deden, dan ga je relatief achteruit.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:58

franssie

Save the albatross

Het was best wel een leuk seizoen met her en der / zo nu en dan toch verrassende races op saaie circuits. Ik zie met gezonde nieuwsgierigheid uit naar S19E01 :+
En de 2019 topic start natuurlijk :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

franssie schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:59:
Het was best wel een leuk seizoen met her en der / zo nu en dan toch verrassende races op saaie circuits. Ik zie met gezonde nieuwsgierigheid uit naar S19E01S70E01 :+
En de 2019 topic start natuurlijk :P
FTFY :+ (uitgaande van oprichtingsdatum 1950)

• Rivanov
  • Laatst online: 14:08

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/7b72ff0237c4/redbullracing_2018-Nov-25.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Rivanov op 25-11-2018 19:39 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Pagina: 1 ... 85 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1