naitsoezn schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:12:
[...]
Meh, je ziet dit jaar dezelfde opbouw van het seizoen als vorig jaar (en ook het jaar daarvoor): Relatief vaak kansloos voor de overwinning (tenzij incidenten), en op het eind (als de WCC en WDC al vergeven zijn) lijken ze iets dichterbij te komen. Met nadruk op lijken, want in Australie 2019 zouden de verschillen imho gewoon weer zijn wat ze waren als RBR bij Renault gebleven was.
Ik zeg niet dat ze het met Honda in 2019 wel gaan redden, maar ik zie Renault gewoon niet de stappen maken die nodig zijn. Ze maken wel stappen bij Renault, maar dat doen Mercedes en Ferrari ook. Honda lijkt grotere stappen te maken, en die grotere stappen heb je nodig om een achterstand goed te maken. Als je net zulke grote stapjes zet als je concurrenten dan zul je nooit die achterstand goedmaken.
Meh
Ik ben met F1 slechts een verstappenfan/mooiweerfan en zie verstappen heel graag (de jongste ooit) kampioen worden want hij lijkt me het talent en bravour (en NL) te hebben.
Maar daarvoor moet je natuurlijk wel het materiaal hebben.
Bij Torro Rosso kon dat niet.
Overstap naar RB en gelijk winnen! (okay, dankzij incident)
Ik zag natuurlijk ook wel dat FER/MERC betere wagens hadden en dat het kampioenschap onmogelijk was.
Maar al een paar jaar roepen ze bij RB en/of Renault: "de volgende versie van de motor wordt
écht goed".
Dus daar vertrouwen we maar op, en wachten geduldig. En wachten. En wachten.
Nu, eind 2018 is de situatie zo, dat als je slechts naar de laatste paar (1-6) races kijkt, dan ontlopen Verstappen en Hamilton elkaar nauwelijks qua puntenaantal (en zeker niet als je de actie van Ocon zou verrekenen en verstappen de laatste race 25 punten zou geven).
Dus naar de punten kijkend, heeft Renault echt grotere stappen gezet dan Ferrari/Mercedes, en lijkt de auto
eindelijk echt competitief te zijn.... en dan gaan ze naar Honda
En of Honda grotere stappen maakt, dat weet ik niet.
Ik zie wel dat Torro Rosso negende staat, van tien.
[
Voor 0% gewijzigd door
naitsoezn op 25-11-2018 17:30
. Reden: autocorrect gecorrigeerd in m'n quote ]