Ja snap ik, maar dat kan nu ook gebeuren en toch mogen ze naar de pits rijden.warp schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:42:
[...]
YouTube: F1 1979 - Race 12 - Dutch Grand Prix (50fps Remaster)
Nou ja, dit is best tricky anders (op 28:37) waar het rubber van z'n achterwiel schiet.
Voor 1992 werden er door de NOS wel wedstrijden uitgezonden volgens mij. Mol heeft ook bij de NOS zijn debuut gemaakt als F1 commentator.warp schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:26:
Niet bij de publieke omroep vziw, en de NOS heeft daar ook nooit de rechten voor gehad vziw, juist omdat het ze helemaal niet boeide.
Ik kan me in ieder geval zeker herinneren dat ik hele wedstrijden keek, terwijl ik op dat moment alleen 1 & 2 kon ontvangen thuis (dus voordat er uberhaupt commerciele omroepen waren in NL)
Hadden we toen al geen buitenlandse zenders ook dan?stefanass schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:46:
[...]
Voor 1992 werden er door de NOS wel wedstrijden uitgezonden volgens mij. Mol heeft ook bij de NOS zijn debuut gemaakt als F1 commentator.
Ik kan me in ieder geval zeker herinneren dat ik hele wedstrijden keek, terwijl ik op dat moment alleen 1 & 2 kon ontvangen thuis (dus voordat er uberhaupt commerciele omroepen waren in NL)
Sommigen misschien wel, in dat gehucht waar ik woonde nietMikeyMan schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:52:
[...]
Hadden we toen al geen buitenlandse zenders ook dan?
Zoals gezegd zonden Belgie en Duitsland ook wel eens live F1 wedstrijden uit. Dat zijn geen commerciele zenders. En de NOS géén voetbal, schaatsen of wielrennen uitzenden op zondag omdat ze dat laten wijken voor een live F1 uitzending?! Lijkt me erg sterk. Maar goed wie weet hebben jullie gewoon gelijk en word ik dement.stefanass schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:46:
Voor 1992 werden er door de NOS wel wedstrijden uitgezonden volgens mij. Mol heeft ook bij de NOS zijn debuut gemaakt als F1 commentator.
warp schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:57:
[...]
Zoals gezegd zonden Belgie en Duitsland ook wel eens live F1 wedstrijden uit. Dat zijn geen commerciele zenders. En de NOS géén voetbal, schaatsen of wielrennen uitzenden op zondag omdat ze dat laten wijken voor een live F1 uitzending?! Lijkt me erg sterk. Maar goed wie weet hebben jullie gewoon gelijk en word ik dement.![]()
offtopic:
"Vroeger" had je gewoon een uurtje studio sport om kwart voor zeven, waarvan meestal ongeveer de helft gevuld werd met andere sporten dan voetbal
"Vroeger" had je gewoon een uurtje studio sport om kwart voor zeven, waarvan meestal ongeveer de helft gevuld werd met andere sporten dan voetbal
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Zoals gezegd, had ik geen buitenlandse zenders dus daarop kon ik het niet gekeken hebbenwarp schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:57:
[...]
Zoals gezegd zonden Belgie en Duitsland ook wel eens live F1 wedstrijden uit. Dat zijn geen commerciele zenders. En de NOS géén voetbal, schaatsen of wielrennen uitzenden op zondag omdat ze dat laten wijken voor een live F1 uitzending?! Lijkt me erg sterk. Maar goed wie weet hebben jullie gewoon gelijk en word ik dement.![]()
Of het ook echt altijd Live was weet ik niet (was nog jong). Misschien dat ze iets integraal uitzonden of (ruime) samenvattingen? Het was in ieder geval in mijn herinnering niet op zondagavond.
Kon op google in ieder geval niets vinden over F1 utizendingen jaren '70 & '80, buiten dat Olav zijn debuut maakte bij de NOS in '91.
Misschien dat iemand het op twitter eens aan Olav kan vragen?
[ Voor 3% gewijzigd door stefanass op 15-11-2018 16:14 ]
Misschien dat ze in '90/'91 wel wat hebben uitgezonden. Verder alleen nog dit over Smeets kunnen vinden.stefanass schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:13:
Kon op google in ieder geval niets vinden over F1 utizendingen jaren '70 & '80, buiten dat Olav zijn debuut maakte bij de NOS in '91.
Mart Smeets geeft Jos Verstappen na 20 jaar eindelijk credits
16 mei 2017 18:05 Redactie
Jos Verstappen was toch geen grindbakcoureur....
Twintig jaar lang moesten we als Formule 1 liefhebber de grapjes en grollen aanhoren over Jos Verstappen. Hoe vaak hebben we op verjaardagen onszelf wel niet verdedigd na weer een opmerking over een grindbak?
In de categorie: 'Het is nooit te laat om iemand erkenning te geven' horen we vandaag Mart Smeets aan het woord. Ja, juist Mart. De NOS man die altijd sprak over de 'dure dinky toys' en sporten als voetbal en voornamelijk basketbal veel interessanter vond. Formule 1? Het kwam tot vorig jaar mei niet voor in het woordenboek van Smeets.
[ Voor 18% gewijzigd door warp op 15-11-2018 16:35 ]
Nou, daar is zelfs een regel voor. En het verbaast me dat er niet vaker een auto de zwarte vlag krijgt omdat er een los onderdeel aan de auto ligt te flapperen. Lekker link als je er achter rijdt en ineens komt er een velg voorbij. Als dat op de verkeerde plek gebeurt, kop je die zomaar weg. En er zijn ook wel eens delen van bargeboards of wingend plates losgekomen. Als dat nog half aan de auto zit, zou ie eigenlijk meteen de pits in moeten om het te laten verwijderen of vastzetten. En er is een officiele regel over loszittende onderdelen. Maar op een of andere vage manier wordt dat nooit bestraft, terwijl er vaak genoeg mannen rondrijden met een los toestandje.Speedy55 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:38:
[...]
Zou niet weten waarom dat niet zou mogen, nu rijden ze met een lekke band toch ook naar de pits, dus als jij op eigen kracht de grindbak uitkomt, waarom niet? Hij doet ook niet gevaarlijk, want er rijd niemand in de buurt.
Overigens is dat stukje Dutch GP al reden genoeg om weer een GP in Nederland en wel op Zandvoort te hebben. Murray Walker kan gelukkig Panorama en Tarzan normaal zeggen, maar Bosuit en Hugenholz worden al moeilijker. Ik ken ze niet allemaal, maar voor de buitenlandse verslaggevers is het een crime...
[ Voor 13% gewijzigd door mphilipp op 15-11-2018 16:47 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als het kalf verdronken is....mphilipp schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:46:
[...]
Nou, daar is zelfs een regel voor. En het verbaast me dat er niet vaker een auto de zwarte vlag krijgt omdat er een los onderdeel aan de auto ligt te flapperen. Lekker link als je er achter rijdt en ineens komt er een velg voorbij. Als dat op de verkeerde plek gebeurt, kop je die zomaar weg. En er zijn ook wel eens delen van bargeboards of wingend plates losgekomen. Als dat nog half aan de auto zit, zou ie eigenlijk meteen de pits in moeten om het te laten verwijderen of vastzetten. En er is een officiele regel over loszittende onderdelen. Maar op een of andere vage manier wordt dat nooit bestraft, terwijl er vaak genoeg mannen rondrijden met een los toestandje.
In dat filmpje van Villeneuve zie je ook 200 man in de pit staan wachten.
Vind het opvallend dat die onderdelen (carbon) toch vaak wel de race 'uitbungelen'. En het heeft nagenoeg geen massa, dus moet een erg ongelukkige combi zijn om er grote ongelukken van te krijgen, maar goed... uiteindelijk zal het een keer gebeuren.
Turn 1. 2. 3 etc.Overigens is dat stukje Dutch GP al reden genoeg om weer een GP in Nederland en wel op Zandvoort te hebben. Murray Walker kan gelukkig Panorama en Tarzan normaal zeggen, maar Bosuit en Hugenholz worden al moeilijker. Ik ken ze niet allemaal, maar voor de buitenlandse verslaggevers is het een crime...
Als er een middenveldteam is die de kennis en mensen heeft, dan is het Force India.HeAdWaVe74 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:41:
[...]
Geld is 1, maar nu nog de knowhow / juiste mensen.
Alles van andere kopen werkt ook niet , zeker niet op motoren gebied
A: je krijgt niet de laatste versie
B: je mag je leverancier niet inhalen. ( Ferrari / Mercedes )
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ruud ter Weijden heeft ook nog een tijd het commentaar gedaan voor Olav volgen mij. Heeft daarna ook de presentatie van het studioprogramma in de 'Jos'-jaren gedaan.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Volgens mij werd het ook niet altijd LIVE uitgezonden. Naar ik weet zijn er 2 periodes geweest waarin het later pas werd uitgezonden.
FreeReef.nl
Die naam schoot mij ook te binnen.Wom schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:59:
Ruud ter Weijden heeft ook nog een tijd het commentaar gedaan voor Olav volgen mij. Heeft daarna ook de presentatie van het studioprogramma in de 'Jos'-jaren gedaan.
Oooooo, kon deze bijna niet plakken, maar vooruit dan maar 
Brazillllllll cock... pit view
Testing, one, two ...
Toch een fijn half uurtje op 1 idiote actie na.hardware-lover schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:05:
Oooooo, kon deze bijna niet plakken, maar vooruit dan maar
Dat het lukt om Stroll zo in te halen snap ik - is ook de reden dat dat in de film zit, denk ik zo - maar wat een idiote actie. Eerst volle vaart in de kofferbak van VER; net de bocht halen en dan, om je te unlappen, je plek houden. Hij had echt moeten remmen of de baan af moeten gaan om een botsing te vermijden.
HAM zit er nog zo vlak achter dat VER niet eens had kunnen uitwijken zonder teveel tijd te verliezen en HAM in zijn kofferbak (zou daar dan zo'n doosje blikjes inzitten?) te krijgen..
ping 127.212.23.124
Dat wel, zo zond de BBC meestal de F1 races uit in een samenvatting met Murray Walker en James Hunt.MikeyMan schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:52:
Hadden we toen al geen buitenlandse zenders ook dan?
Van de RTBF staat mij in ieder geval bij dat daar wel veel races live te zien waren.
Zo kan ik mij nog de tamelijk chaotische GP van Detroit uit 1982 herinneren:
Destijds zond de NOS vaak alleen de Nederlandse Grand Prix live uit.
[ Voor 6% gewijzigd door U123456 op 15-11-2018 21:17 ]
Toen was ik echt te jong.U123456 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:14:
[...]
Dat wel, zo zond de BBC meestal de F1 races uit in een samenvatting met Murray Walker en James Hunt.
Van de RTBF staat mij in ieder geval bij dat daar wel veel races live te zien waren.
Zo kan ik mij nog de tamelijk chaotische GP van Detroit uit 1982 herinneren:
Destijds zond de NOS vaak alleen de Nederlandse Grand Prix live uit.
Maar als steward zou je overuren maken: tracklimits? Say what?
ping 127.212.23.124
Toch mooi om max nog even te horen zeggen dat ze toch best nog wel tevreden zijn met de 2e plek
En zo te zien heeft ie een date voor Abu Dhabi...The_Scarabial schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:29:
[...]
Toch mooi om max nog even te horen zeggen dat ze toch best nog wel tevreden zijn met de 2e plek
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Lucky bastard... Nee, niet die date met die blonde.. Maar wel dat ie een Valkyrie krijgtmphilipp schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:41:
[...]
En zo te zien heeft ie een date voor Abu Dhabi...
-
F1 was vroeger al te zien op Canal+ voor het naar volgens mij naar RTL ging.World Citizen schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:13:
Volgens mij werd het ook niet altijd LIVE uitgezonden. Naar ik weet zijn er 2 periodes geweest waarin het later pas werd uitgezonden.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Maar Canal+ kwam pas in '97 naar Nederland.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:53:
[...]
F1 was vroeger al te zien op Canal+ voor het naar volgens mij naar RTL ging.
Kan zo snel niet vinden of het al beantwoord is, maar volgens deze link was zijn voorganger Fred van PuttenSjaak_Afhaak schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:12:
Even een vraag voor de oud-gedienden hier.. Ik ben met een collega in discussie over NL/ENG commentaar (en de kwaliteit ervan). Wie deed het Nederlands verslag/commentaar voor de Nederlandse televisie vóór Olav Mol (vanaf 1991)? M'n google-skills laten me in de steek denk ik
[ Voor 0% gewijzigd door Nukar op 16-11-2018 10:52 . Reden: tikfoutje ]
"Today is the worst day since yesterday"
Dat is voor sommige vroeger :-)Aardappel schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:57:
[...]
Maar Canal+ kwam pas in '97 naar Nederland.
Ik herinner me ook dat ik in de jaren 70 races op Nederland 1 keek, maar misschien heb ik me dat zelf wel aangepraat...
Mijn oudste season review is van 1969, geen idee wat daar aan vooraf is gegaan v.w.b. media.durian schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:11:
[...]
Dat is voor sommige vroeger :-)
Ik herinner me ook dat ik in de jaren 70 races op Nederland 1 keek, maar misschien heb ik me dat zelf wel aangepraat...
Testing, one, two ...
We zullen Olav Mol dan maar geloven heNukar schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:01:
[...]
Kan zo snel niet vinden of het al beantwoord is, maar volgens deze link wal zijn voorganger Fred van Putten
Goed gevonden
Hier staat tekst
Ik denk dat ie beiden wel leuk vindt. Eindelijk een (leuke) dame waarmee ie kan praten over leuke auto's. Hoewel zij nu ook weer niet zo superbijzonder is (mijn mening dan). Maar ze is lang en blond, en dat is voor velen al genoeg natuurlijk...Edd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:55:
[...]
Lucky bastard... Nee, niet die date met die blonde.. Maar wel dat ie een Valkyrie krijgt
BTW: je hoorde wat ie zei: die Valkyrie gaat de garage in...dat zou ie met die dame niet doen denk ik. Die heeft niet zo'n lange houdbaarheid.
Voor mij ook wel. Maar het ging erom wie er voor Olav Mol commentaar gaf, en Olav zit er al sinds '92.durian schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:11:
[...]
Dat is voor sommige vroeger :-)
Ondertussen zijn we er achter dat het Fred van Putten is.
Nep-blond zal je bedoelen, kijk maar naar d'r wenkbrauwenmphilipp schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:59:
[...]
Maar ze is lang en blond, en dat is voor velen al genoeg natuurlijk...
Who cares? Welke vrouw heeft nog haar eigen kleur?Mrlten schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:05:
[...]
Nep-blond zal je bedoelen, kijk maar naar d'r wenkbrauwen
Je moet de video nog even beluisteren @8:10...mphilipp schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:59:
BTW: je hoorde wat ie zei: die Valkyrie gaat de garage in...
"I'm definitely going to drive it, I'm not just going to store it in the garage..."
-
Zelfs op de foto's ziet Red Bull er een stuk spectaculairder uit...
"When you grow up your heart dies"
Dan heeft hij een DB11, Valkyrie en dan komt Honda waarschijnlijk nog met een NSX. Aardige verzameling voor een 21 jarige. Ondertussen krijgt Ricciardo een Twingo.Edd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:55:
[...]
Lucky bastard... Nee, niet die date met die blonde.. Maar wel dat ie een Valkyrie krijgt
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-11-2018 10:47 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En daarvoor was het filmnet, ik weet niet of ik daar ook al F1 op keek (of waar ik dan wel het gevecht tussen Mansel en Senna op Monaco zag).Aardappel schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:57:
[...]
Maar Canal+ kwam pas in '97 naar Nederland.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dat woordje is dan weggevallen tegen het achtergrondlawaai. Ik hoorde wel dat ie zei dat er in zou gaan rijden, maar daarna de garage in (dacht ik dus). Ouderdom komt met gebreken...Edd schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:07:
[...]
Je moet de video nog even beluisteren @8:10...
"I'm definitely going to drive it, I'm not just going to store it in the garage..."
Zou hij die Valkyrie nou zomaar krijgen of is het een verkapte salarisbetaling? Het is nl een kar van dik $3mln en als ie 'm echt kado krijgt is dat dus een bonus van zoveel geld. Ben benieuwd hoe dat werkt.
[ Voor 17% gewijzigd door mphilipp op 16-11-2018 10:56 ]
Hehe, als Daniel zijn best doet krijgt hij misschien wel een Mégane RS of een Alpine A110.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:46:
Dan heeft hij een DB11, Valkyrie en dan komt Honda waarschijnlijk nog met een NSX. Aardige verzameling voor een 21 jarige. Ondertussen krijgt Ricciardo een Twingo.
Edit: Zijn ook best leuke wagentjes om te rijden.
[ Voor 20% gewijzigd door warp op 16-11-2018 11:04 ]
Voor een leaserijder vast wel. Als ik een succesvol F1 coureur was en mijn baas kwam aanzetten met een Megane RS waar ik in moest rijden "vanwege sponsorcontracten" dan zou ik mijn contract toch heel snel aanpassen.
Signatures zijn voor boomers.
U zei?Maasluip schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:23:
Voor een leaserijder vast wel. Als ik een succesvol F1 coureur was en mijn baas kwam aanzetten met een Megane RS waar ik in moest rijden "vanwege sponsorcontracten" dan zou ik mijn contract toch heel snel aanpassen.
Volgens mij reed Max in het begin van zn F1 carriere prive ook in een gesponsorde RS.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Volgens mij heeft hij ook nog een Porsche GT2 RS en een GT3 RSDaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:46:
[...]
Dan heeft hij een DB11, Valkyrie en dan komt Honda waarschijnlijk nog met een NSX. Aardige verzameling voor een 21 jarige. Ondertussen krijgt Ricciardo een Twingo.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Die zou ik ook liever pakken dan een Renault. Toch lullig als je niet eens aankomt bij het circuit omdat je auto van de zaak ook al kapot is.SnowDude schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:35:
[...]
Volgens mij heeft hij ook nog een Porsche GT2 RS en een GT3 RS
nog hoog ingezet; het is gewoon een standaard bakkie, niets speciaals, geen emotie of beleving, 13 in een dozijn, mijn baas hoeft er ook niet mee aan te komen zetten. frot dingen; na de eerste 30000km krijgen -alle- franse autos electro of koppelingsproblemen. staat volledig los van huidig renault debacel, al krijg ik m gratis dan nog niet. zet je dat langs een japans/duitse auto... wereld van verschil.
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 16-11-2018 11:41 ]
http://www.fiaformulae.co...e-championship-confirmed/
Hartley nu een hogere kans om te blijven?
Albon gaat FE rijden.
Albon gaat FE rijden.
Dat bedoel ik. Als Renaultcoureur moet je blijkbaar concessies doen.
Begin van... succesvol...Volgens mij reed Max in het begin van zn F1 carriere prive ook in een gesponsorde RS.
Signatures zijn voor boomers.
Denk dat ze nog steeds blijven proberen om Ticktum aan zijn licentie te krijgen, en anders Hartleykevlar01 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:43:
http://www.fiaformulae.co...e-championship-confirmed/
Albon gaat FE rijden.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hij heeft pole in Macau, dus wat dat betreft is dat een pluspunt voor hem. Zeker omdat Macau wel een goede graadmeter is voor topcoureurs.basvn schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:48:
[...]
Denk dat ze nog steeds blijven proberen om Ticktum aan zijn licentie te krijgen, en anders Hartley
Slightly off-topic en eigenlijk moet ik hier niet eens op reageren maar goed toe maar, zal even happen: misschien eens verder kijken dan je neus lang is en niet op vooroordelen varen? Renault heeft haar betrouwbaarheid sinds 2005 een stuk beter op orde als de gemiddelde Duitser.himlims_ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:40:
[...]
nog hoog ingezet; het is gewoon een standaard bakkie, niets speciaals, geen emotie of beleving, 13 in een dozijn, mijn baas hoeft er ook niet mee aan te komen zetten. frot dingen; na de eerste 30000km krijgen -alle- franse autos electro of koppelingsproblemen. staat volledig los van huidig renault debacel, al krijg ik m gratis dan nog niet. zet je dat langs een japans/duitse auto... wereld van verschil.
Voor wat betreft het eerste, zo wel de Megane als de A110 zijn niet bepaald standaard 13 in dozijn bakkies. De Megane R.S. staat natuurlijk al een mooi poosje aangeschreven als 1 v/d beste hot hatches in z'n klasse, en met de 4 hebben ze het geheel naar een nog hoger niveau getild. Alleen al 4 wiel sturing maakt het geen 13 in dozijn auto, ga er eens een keer een stukje mee rijden. Niet dat uit Duitsland geen leuke auto's komen overigens, dat wil ik absoluut niet zeggen (of japanse auto's wat dat betreft). Kijk gewoon iets verder dan je eigen tunneltje
De A110 spreekt eigenlijk voor zich zelf, maar goed belangrijkste punten: dubbele wish bones voor en achter, heel laag gewicht en een fijne motor die past bij het gewicht.
Top gear heeft hem zelfs verkozen als performance car of the year:
https://www.topspeed.com/...alpine-a110-ar182951.html
Denk dat Ric wel kan genieten van beiden
Ja, de garagerekening als er weer eens wat kapot ishimlims_ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:40:
[...]
zet je dat langs een japans/duitse auto... wereld van verschil.
vhal schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:41:
[...]
Ja, de garagerekening als er weer eens wat kapot is
offtopic:
~8jr in automotive branch gewerkt; de rede dat er zo veel peugeot/renault garages zijn: die zijn het meest winstgevend! Daarom zie je heden dag ook geen Daihatsu garages meer; valt niets te verdienen - die autos gaat niet vaak genoeg stuk of geven niet vaak genoeg storing om daarvan dealer te zijn. Initeel zijn die franse frot bakkies goedkoper in aanschaf, op langertermijn zijn ze veel duurder, want je staat er vaker mee in de garage
~8jr in automotive branch gewerkt; de rede dat er zo veel peugeot/renault garages zijn: die zijn het meest winstgevend! Daarom zie je heden dag ook geen Daihatsu garages meer; valt niets te verdienen - die autos gaat niet vaak genoeg stuk of geven niet vaak genoeg storing om daarvan dealer te zijn. Initeel zijn die franse frot bakkies goedkoper in aanschaf, op langertermijn zijn ze veel duurder, want je staat er vaker mee in de garage
[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 16-11-2018 12:43 ]
of zou het iets met de hoeveelheid verkochte auto's te maken hebben?himlims_ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:42:
[...]
offtopic:
Daihatsu komt niet eens in de lijst met verkochte auto's voor in 2018... als ze er niet zijn hoeven ze ook niet naar de garage.
1 1 Volkswagen 45.107 11,49% 38.685 10,65%
2 2 Renault 35.209 8,97% 33.728 9,29%
Overige merken 1.846 0,47 2.270 0,62
Als je al jaren in de top 3 kwa verkopen staat (zo wel Europees als in NL) doe je toch iets goed, als het zo slecht zou zijn als jij zou beweren zou je dat wel terug zien in de verkopen. Renault is daar overigens een uitstekend voorbeeld van met de Laguna II (wat echt geen hele beste auto was), die naam is nooit meer goed gekomen en de verkopen dus ook niet.
Er zijn 130 toyota garages in Nederland (t.o.v. 170 Renault en 190 VW, zie hier), zouden die dan ook zo snel stuk gaan? Of hebben die ook gewoon onderhoud nodig en verkopen ze een redelijke hoeveelheid auto's in NL? Je zou het zelfs een stap verder kunnen trekken en kunnen stellen dat er erg veel Toyota garages zijn t.o.v. de hoeveelheid verkochte auto's i.v.m. VW/Renault (respectievelijk 1 en 2 in NL). Uiteraard volkomen kolder maar zo kunnen we allemaal wel iets verzinnen om gebakken lucht te beargumenteren. Een N=1 ervaring omdat je 8 jaar ergens gewerkt hebt zegt uiteraard weinig. Mercedes gebruikt overigens de laatste jaren Renault motoren in een aantal modellen, das beste oder nichts?
[ Voor 8% gewijzigd door melcon op 16-11-2018 13:29 ]
Jawel, daar kwam juist heel die discussie omtrent het wagenpark van de rijders vandaanhimlims_ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:25:
volgens mij hebben we deze nog niet gehad:
[YouTube: I beat Max Verstappen | F1 Challenge]
Das Billigste oder nichts...melcon schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:27:
[...]
Mercedes gebruikt overigens de laatste jaren Renault motoren in een aantal modellen, das beste oder nichts?
BMW gebruikt Kimco motoren op de scooters en dus ook in de I3 als je de aggregaatversie hebt (had; ik geloof dat die er niet meer is). Dus ja...gaat het om kwaliteit of prijs?
Maar goed, genoeg offtopic geleuter. F1!!!
Jij gooit na aanschaf je auto gewoon weer weg?melcon schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:27:
[...]
of zou het iets met de hoeveelheid verkochte auto's te maken hebben?
Daihatsu komt niet eens in de lijst met verkochte auto's voor in 2018... als ze er niet zijn hoeven ze ook niet naar de garage.
Garages zijn voor het hele rijdend Nederland, niet voor die half miljoen nieuwe auto's maar voor de 7+ miljoen auto's die al in Nederland rijden
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zou het niet verwacht hebben, maar mijn gedachte was:
"Ziet er wel erg kaal uit zo zonder halo"
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat was het eerste wat ik dacht toen hij klaar was..YakuzA schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:50:
[...]
Zou het niet verwacht hebben, maar mijn gedachte was:
"Ziet er wel erg kaal uit zo zonder halo"
Waar is de Halo..
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
"The making of a LEGO brick 2017 Formula One Force India Car"basvn schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:51:
[...]
Dat was het eerste wat ik dacht toen hij klaar was..
Waar is de Halo..
Dat was vast wel duidelijk. Het is alleen dat we eigenlijk al zo aan de halo gewend dat we hem missen op een wagen waar hij niet op zit.LoeWn schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:12:
[...]
"The making of a LEGO brick 2017 Formula One Force India Car"
Het lijkt me sterk dat de FAI daar rekening mee (kan) zou houden want dat stoplicht "je (iemand eigenlijk) bent nu aan de beurt voor een weging" gaat volledig at random op rood. Dat is ook de enige juiste manier. Iedere voorselectie zou door de teams (potentieel) misbruikt gaan worden.HeAdWaVe74 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:52:
[...]
o echt. Dit geeft bij mij wel een heel ander perspectief over dit incident. ( serieus )
Nee niet goed hoe hij reageerde maar achterlijk van de FIA , zoals wel vaker.
een treffende spreuk
Die vereiste voor een timed lap is er ook helemaal niet. Auto's dienen van af de start van de quali aan ale reglementen te voldoen en kunnen altijd gewogen worden bij het binnen rijden van de pits.pro_6or schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:45:
[...]
Het lijkt me sterk dat de FAI daar rekening mee (kan) zou houden want dat stoplicht "je (iemand eigenlijk) bent nu aan de beurt voor een weging" gaat volledig at random op rood. Dat is ook de enige juiste manier. Iedere voorselectie zou door de teams (potentieel) misbruikt gaan worden.
Dat Ferrari en Vettel daar geen rekening mee hielden is niet de fout van de Fia.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Als ik het goed begreep worden coureurs nu juist random eruit gepikt als ze de pitstraat uit rijden, dan worden ze al "gemarkeerd" voor de weging en als ze dan de pits inrijden gaat het lampje aan. I.p.v. "random selecteren bij uitrijden pits" kunnen ze dus ook "random selecteren na het zetten van een tijd" doen. Zolang het maar willekeurig gebeurd hoeft het verder dus geen probleem te zijn, en ja, je kunt het ook willekeurig doen bij het inrijden van de pits.pro_6or schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:45:
[...]
Het lijkt me sterk dat de FAI daar rekening mee (kan) zou houden want dat stoplicht "je (iemand eigenlijk) bent nu aan de beurt voor een weging" gaat volledig at random op rood. Dat is ook de enige juiste manier. Iedere voorselectie zou door de teams (potentieel) misbruikt gaan worden.
En willekeurig selecteren is waarschijnlijk dus gewoon "pak een willekeurig getal tussen 1 en X en als het getal 1 is dan moet die gewogen worden". Gemiddeld wordt dan 1 op de X auto's gewogen.
Het is pas goed als Max uit de auto na een race zegt dat de motor goed is, naast de auto en het team
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het liefst moet ie dat roepen in de 'winner circle'SinergyX schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:55:
[...]
Het is pas goed als Max uit de auto na een race zegt dat de motor goed is, naast de auto en het team
The best fans?mphilipp schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 17:21:
[...]
Het liefst moet ie dat roepen in de 'winner circle'
Sky Sports heeft weer eens een verkiezing "Who's been the driver of the season".
Nu moeten we eigenlijk wel even tegengas geven tegen die hopeloos biased Britten.sjaool schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:41:
Sky Sports heeft weer eens een verkiezing "Who's been the driver of the season".
Inderdaad, Hamilton kreeg voor Mexico een 8. Sorry hoor, maar hij reed daar een waardeloze race met een waardeloze pace. Bottas krijgt voor praktisch dezelfde prestatie een 6.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:49:
[...]
Nu moeten we eigenlijk wel even tegengas geven tegen die hopeloos biased Britten.
Bias much?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ja, ik had gehoopt dat iedereen die hint wel begrepen had. Dus kom op even met zijn allen zorgen voor 10000 stemmen. Dat moet toch lukken.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:49:
[...]
Nu moeten we eigenlijk wel even tegengas geven tegen die hopeloos biased Britten.
Nee, jij mist mijn boodschap nu.sjaool schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:26:
[...]
Ja, ik had gehoopt dat iedereen die hint wel begrepen had. Dus kom op even met zijn allen zorgen voor 10000 stemmen. Dat moet toch lukken.
We moeten als Nederlanders nu massaal voor de Nederlander kiezen om die Britten een hak te zetten die massaal voor de Brit kiezen.
doneDaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:04:
[...]
Nee, jij mist mijn boodschap nu.
We moeten als Nederlanders nu massaal voor de Nederlander kiezen om die Britten een hak te zetten die massaal voor de Brit kiezen.
Ik bedoelde dus eigenlijk precies hetzelfde.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:04:
[...]
Nee, jij mist mijn boodschap nu.
Max staat nu 8100 stemmen achter... Met een half miljoen tweakers moet dit wel ingehaald kunnen worden.
[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 17-11-2018 13:44 ]
Daniel krijgt ook een Valkyrie. (of heeft er 1 besteld).DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:46:
[...]
I served in a company of heroes.
Wel een met een Renault motorVuvuzela schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:57:
[...]
Daniel krijgt ook een Valkyrie. (of heeft er 1 besteld).
Ik zat vanochtend eens te kijken hoe de stand in dit kampioenschap er precies uitziet en toen vielen me een paar dingen op die ik me voorheen niet had bedacht:
1. Ricciardo heeft een nog rampzaliger seizoen dan ik dacht: 2 podiumfinishes (beide wel de hoogste positie, maar toch), ergens had ik toch in m'n gedachten dat hij wel ergens een keer een p3 had gepakt.
2. Verstappen heeft met 10 podium finishes een prima seizoen, slechts 1x minder op het podium dan Vettel en 2x meer dan Bottas.
3. De podiumplekken worden vrij consequent verdeeld onder de top3 teams. We weten allemaal dat die erg superieur zijn, maar de stats zijn echt bedroevend: alleen Perez haalde een 3e plek in Baku. Verder was het podium altijd volledig gevuld met FER/MER/RBR.
De statsgeile F1-fans zullen dit wellicht al weten, maar ik vond het toch bizar om te zien
1. Ricciardo heeft een nog rampzaliger seizoen dan ik dacht: 2 podiumfinishes (beide wel de hoogste positie, maar toch), ergens had ik toch in m'n gedachten dat hij wel ergens een keer een p3 had gepakt.
2. Verstappen heeft met 10 podium finishes een prima seizoen, slechts 1x minder op het podium dan Vettel en 2x meer dan Bottas.
3. De podiumplekken worden vrij consequent verdeeld onder de top3 teams. We weten allemaal dat die erg superieur zijn, maar de stats zijn echt bedroevend: alleen Perez haalde een 3e plek in Baku. Verder was het podium altijd volledig gevuld met FER/MER/RBR.
De statsgeile F1-fans zullen dit wellicht al weten, maar ik vond het toch bizar om te zien
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Denk dat het ook al lang geleden is dat de tweede rijder van het winnende team in een heel seizoen geen race weet te winnen. Dus óf Bottas mocht niet winnen of hij is niet in de positie geweest. En mijn gevoel zegt vooral dat laatste...
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Baku had hij de klapband, Sochi mocht hij niet winnen. Mijn gevoel zegt verder dat Bottas het voornamelijk heeft "verloren" op kunde en niet perse door Mercedes.Wom schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:16:
Denk dat het ook al lang geleden is dat de tweede rijder van het winnende team in een heel seizoen geen race weet te winnen. Dus óf Bottas mocht niet winnen of hij is niet in de positie geweest. En mijn gevoel zegt vooral dat laatste...
Met de auto die zowel het WDC als het WCC wint, had Bottas dit jaar veel meer moeten halen inderdaad.RobertMe schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:18:
[...]
Baku had hij de klapband, Sochi mocht hij niet winnen. Mijn gevoel zegt verder dat Bottas het voornamelijk heeft "verloren" op kunde en niet perse door Mercedes.
Het feit dat RAI op dit moment boven hem staat, en VER maar 3 punten achter hem zegt genoeg:
Op de momenten dat VET of HAM niet scoorden, had BOT de punten moeten oppakken, maar deden RAI en VER dit. Vooral bij Kimi zie je duidelijk dat op het moment dat VET een probleem had, RAI die plek meteen opeiste op het podium en daarbij meestal voor BOT stond.
Ik hoop voor hem dat hij volgend jaar het Hamilton moeilijk kan maken, of op zijn minst er vlak achter zit en wel de punten oppakt als Hamilton ze laat liggen.. Anders is volgend jaar zijn laatste seizoen vrees ik.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Heb het gevoel dat 'Sochi' hem geknakt heeft. De wedstrijd erna in Japan viel nog wel mee, daar waren de Mercs dan ook superieur. Maar sindsdien is het heilige vuur helemaal verdwenen. Hij lijkt het allemaal ook wel best te vinden, knokt niet echt meer.sanderb schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:09:
[...]
Met de auto die zowel het WDC als het WCC wint, had Bottas dit jaar veel meer moeten halen inderdaad.
Het feit dat RAI op dit moment boven hem staat, en VER maar 3 punten achter hem zegt genoeg:
Op de momenten dat VET of HAM niet scoorden, had BOT de punten moeten oppakken, maar deden RAI en VER dit. Vooral bij Kimi zie je duidelijk dat op het moment dat VET een probleem had, RAI die plek meteen opeiste op het podium en daarbij meestal voor BOT stond.
Ik hoop voor hem dat hij volgend jaar het Hamilton moeilijk kan maken, of op zijn minst er vlak achter zit en wel de punten oppakt als Hamilton ze laat liggen.. Anders is volgend jaar zijn laatste seizoen vrees ik.
Mercedes en Hamilton vinden het best natuurlijk, zo'n gedweë 2e rijder. Maar als deze trend zich voortzet hebben ze volgend jaar niks meer aan Bottas. DIe jongen lijkt helemaal opgebrand.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Teveel TotoTalks gehad over "You had one job.."alexbl69 schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:37:
[...]
Heb het gevoel dat 'Sochi' hem geknakt heeft. De wedstrijd erna in Japan viel nog wel mee, daar waren de Mercs dan ook superieur. Maar sindsdien is het heilige vuur helemaal verdwenen. Hij lijkt het allemaal ook wel best te vinden, knokt niet echt meer.
Mercedes en Hamilton vinden het best natuurlijk, zo'n gedweë 2e rijder. Maar als deze trend zich voortzet hebben ze volgend jaar niks meer aan Bottas. DIe jongen lijkt helemaal opgebrand.
* pjottum zoekt twitterplaatjes ..
ping 127.212.23.124
True. Het is echt, echt dramatisch. Veel respect voor zijn chin-up mentaliteit. Zal ook komen doordat hij komend jaar eindelijk bij een works-team zit maybe, maar toch. Dramatische DNFs dit seizoen.Grrrrrene schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:50:
Ik zat vanochtend eens te kijken hoe de stand in dit kampioenschap er precies uitziet en toen vielen me een paar dingen op die ik me voorheen niet had bedacht:
Bingo. De laatste 4 races heeft hij alleen maar podiumplekken gepakt, waarvan twee tweede plekken en 1 win. Erg nice. Vanaf Spa ging het eingelijk al prima.2. Verstappen heeft met 10 podium finishes een prima seizoen, slechts 1x minder op het podium dan Vettel en 2x meer dan Bottas.
True. De drie topteams liggen erg dicht bij elkaar, en daarna is er een flink gat. Ik zie wel eens van die qualifying gaps stats, of race sim stats, visualized, en dan is het 1-2 Merc/Ferrari (Soms RBR afhankelijk van de track) en dan niemandsland en dan bv Force India, Haas of Sauber. Dat is het verschil dat 100 of 200 miljoen euro maakt3. De podiumplekken worden vrij consequent verdeeld onder de top3 teams. We weten allemaal dat die erg superieur zijn, maar de stats zijn echt bedroevend: alleen Perez haalde een 3e plek in Baku. Verder was het podium altijd volledig gevuld met FER/MER/RBR.
Tja, voor de non-nerds zijn het vooral de bijzonderheden die er dit seizoen uitspringen, naar mijn idee:De statsgeile F1-fans zullen dit wellicht al weten, maar ik vond het toch bizar om te zien
- Sauber die het heel goed doet
- McLaren die het dramatisch doet
- Renault die het elk seizoen beter doet (2016: P9, 2017: P6, 2018: P4)
- Ferrari die het steeds net niet lijkt te halen, of door fouten van coureurs (vooral Vettel dit seizoen) of door rare strategy calls (meerdere seizoenen, dit seizoen wat minder lijkt het)
Maar even los van de stats en de nerds: Bottas had het dit seizoen veel beter moeten doen. Niks gewonnen ondanks de beste of de op een na beste auto. 4e plek in WDC terwijl hij P2 had moeten liggen.
Ik probeer me even zijn seizoenen bij Williams voor de geest te halen, en in 2015/2016 heeft hij Massa verslagen, maar niet 'by a long shot'.
Bottas is imho ook geen Leclerc, Ocon of Verstappen-materiaal. Goeie 2e rijder die braaf luistert en de WCC-punten binnenhaalt. Eagerness, timing en durf? Nope.
Winnen is winnen, en daar moet je een sluipmordenaar (Ricciardo, Vettel, Alonso), een durfal (Verstappen, Ocon, Leclerc) of een allrounder (Hamilton, Perez, Raikkonen) voor zijn. Bottas past daar niet in.
Valtteri is nu 29, dus heeft nog maar weinig tijd om een gooi te doen naar de WDC... Rosberg heeft het met hangen en wurgen voor elkaar gekregen vs Hamilton. Ik denk niet dat Bottas dat gaat halen.
Leuk die works team status. Maar hoeveel van zijn DNFs dit seizoen waren door de component in de RB14 die door dat merk geleverd worden?Remy schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:40:
[...]
True. Het is echt, echt dramatisch. Veel respect voor zijn chin-up mentaliteit. Zal ook komen doordat hij komend jaar eindelijk bij een works-team zit maybe, maar toch. Dramatische DNFs dit seizoen.
En Renault dit jaar 4e, maar waren/zijn ze dit ook als je de punten van FI en RPFI bij elkaar optelt? En de DSQ van Haas tot 2x toe (vloer van GRO in ik meen Monza of Singapore? En MAG max brandstofverbruik in USA/MEX?), en de pech die Haas heeft gehad in bv Australië (2x DNF door foute pitstops). Tuurlijk veel what ifs. Maar Renault lijkt ook veel punten te halen uit pech van anderen en dan het puntverlies van FI.
Had deel 1 hier al eens voorbij zien komen. Best grappig, dus hier is deel 2.
Zelfs de Heineken-ster zit er in gesoept.

Zelfs de Heineken-ster zit er in gesoept.
[ Voor 11% gewijzigd door DJTimo op 18-11-2018 22:34 ]
RACEWEEK!! alweer de laatste

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
oooo wat ben ik benieuwd naar die Honda.ArcticWolf schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:30:
[...]
3 maanden tot de tests en dan nog een maand tot de eerste race
https://www.timeanddate.c...a+Grand+Prix&font=cursiveArcticWolf schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:30:
[...]
3 maanden tot de tests en dan nog een maand tot de eerste race
Ik kan niet wachten!!
En met jou velenHeAdWaVe74 schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:33:
[...]
oooo wat ben ik benieuwd naar die Honda.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ze vervangen 2 schroefjes en noemen em ‘all new’ ?Grrrrrene schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:50:
[...]
En met jou velenBen ook wel benieuwd naar de "all new Renault", die gooien toch hun complete concept overboord voor een fonkelnieuw van de grond af opnieuw opgebouwde PU?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik blijf nog steeds terughoudend om teleurstellingen te voorkomenHeAdWaVe74 schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:33:
[...]
oooo wat ben ik benieuwd naar die Honda.
Alweer?Grrrrrene schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:50:
[...]
En met jou velenBen ook wel benieuwd naar de "all new Renault", die gooien toch hun complete concept overboord voor een fonkelnieuw van de grond af opnieuw opgebouwde PU?
Wat o.a. Cyril aan geeft in interviews is een nieuw design van de ICE en de inlaat/uitlaat systemen, rand componenten blijven hetzelfde, dus aan de buitenzijde zal het blok niet heel veel verschillen. Dus ik gok eigenlijk een beetje hetzelfde als wat ze dit jaar gedaan hebben, nieuw ontwerp verbrandingskamer, nieuw ontwerp v/d kop en onderblok (Waarschijnlijk verder verbeterde koeling). Althans dat is wat je denk ik tussen de regels door moet lezenGrrrrrene schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:50:
[...]
"However it's become clear to Renault that the development potential of the engine is limited and they have therefore chosen to go down a new development path with a new power unit design, which Renault F1 managing director Cyril Abiteboul believes will enable greater gains."
“Given the ambition in terms of power improvement for next year, pretty much all of the engine will be new,” added Abiteboul. “Not so much on ERS side, because there is little power and little performance to extract there, but the rest of the ICE will be new.
.
"With the MGU-K that we now use, we have not had any problems at the dyno or on the track, the last specification of the turbo seems okay, but it is not in all cars to avoid grid penalties."
Helaas staat er een botje uit Rusland te stampen, geeft dus alweer een vertekend beeld.sjaool schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:41:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1