[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.072 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:40
kevlar01 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:35:
Ik snap Vettel wel.
Hij komt na een kwalirun met hoge snelheden snel terug de pits in, en moet dan ineens worden gewogen. Dat is nog tot daar aan toe, maar het tempo waarmee het gebeurde haalde bij mij ook het bloed onder mijn nagels vandaan.
Dat ie gestraft is is uiteindelijk wel terecht, maar misschien moeten ze dit op een andere manier oplossen (een weegoplossing onder het asfalt oid. waar je 5 seconden stil moet staan)
Uhm, ten eerste had Vettel geen kwali run gedaan maar alleen een out lap, en ten tweede 'begon' die al door die pion omver te rijden die er waarschijnlijk staat om te voorkomen dat coureurs zelfstandig de weegbrug oprijden. Dat was dus nog voordat de FIA officials al dan niet tergend traag de weging gingen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:40
(jarig!)
Ik snap Vettel wel.
Hij komt na een kwalirun met hoge snelheden snel terug de pits in, en moet dan ineens worden gewogen. Dat is nog tot daar aan toe, maar het tempo waarmee het gebeurde haalde bij mij ook het bloed onder mijn nagels vandaan.
Dat ie gestraft is is uiteindelijk wel terecht, maar misschien moeten ze dit op een andere manier oplossen (een weegoplossing onder het asfalt oid. waar je 5 seconden stil moet staan)
Hij kwam binnen na een inlap, hij had nog geen volle ronde gereden. De regels zijn simpel. Je ze de auto stil voor de pylon, laat de auto op de weegschaal duwen. Dan moet je stil zitten zodat de weegschaal goed kan meten, en dan wordt je van de weegschaal afgeduwd.

Meneertje ongeduld reed eerst al de pylon omver, terwijl er mensen van de FIA rondlopen.

Dan zet hij te laat zijn motor af

Hij loopt daarna ongeduldig te wijzen waardoor de weegschaal niet tot rust komt.

En als laatste geeft hij gas tijdens het wegrijden waardoor de weegschalen nar achteren vliegen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16
De regels zijn inmiddels aangepast. Het wegen wordt niet meer gedaan bij wisselende weersomstandigheden. Dat wat Vettel overkwam gaan niet meer gebeuren.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:41

Bosmonster

*zucht*

asing schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:50:
De regels zijn inmiddels aangepast. Het wegen wordt niet meer gedaan bij wisselende weersomstandigheden. Dat wat Vettel overkwam gaan niet meer gebeuren.
De regels worden niet aangepast, maar de al bestaande opties m.b.t wisselende weersomstandigheden zullen vanaf nu ook toegepast worden op het wegen. En ze kiezen er dan voor om niet te wegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:01
Ik snap Vettel wel.
Het begint ermee dat hij die pion om kegelt. Die pion staat daar om coureurs te dwingen om hun wagen stil te zetten. Daarna moet de motor uit en wordt de wagen erop geduwd.

Na de weging wordt de wagen weer van de weegschalen geduwd waarna de motor gestart mag worden en de coureur weg kan rijden.

Die officials doen dat vele keren per dag. Als Vettel zich normaal aan de regels zou hebben gehouden (stoppen voor de pion) was het allemaal snel en efficiënt verlopen. Door dat ding om te kegelen moest hij worden weggehaald (hij kan er moeilijk overheen rijden). Als hij dan vervolgens ook nog eens langzaam gas begint te geven als er een official voor z'n wagen staat kan dat aardig intimiderend overkomen.

Vervolgens start hij na de weging ook nog eens - tegen de regels - zijn motor en rijdt de hele installatie aan gort. Waarbij de ongetwijfeld niet lichte weegschalen naar achteren worden gelanceerd, richting de officials.

Het is mijns inziens bezopen dat hij er hier vanaf komt met enkel een schadevergoeding voor de weegschalen. Hij heeft regels gebroken, officials in gevaar gebracht en flink wat schade veroorzaakt. Deze douw had wel iets harder mogen zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

SnowDude schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:50:
[...]
En als laatste geeft hij gas tijdens het wegrijden waardoor de weegschalen nar achteren vliegen.
Oh dat had ik nog niet eens gezien;

[YouTube: How vettel damaged the scales]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

ThomasG schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:20:
[...]
LEC en VER hebben in hun karting tijd al flinke ruzie gehad, toen ze om de eerste plek moesten vechten. Ze hebben nu geen hekel meer aan elkaar, maar zijn ook geen goede vrienden.

Bijvoorbeeld toen VER vond dat LEC hem van de baan duwde nadat VER hem ruimte had gegeven.
[YouTube: WSK Euro Series - II Round 2012 - sabato: Verstappen, LeClerc, Filini]
Hier zie je het karakter al terug, Max heel puur (en laten we dat dan zlefs een beetje dommig noemen om zo je kaarten op tafel te leggen) en Leclerc sluw en lichtjes gemeen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:37
Die kende ik ook nog niet, maar was het nou heel asociaal als je het zo van de buitenkant ziet?

Ja, die platen schieten naar achteren maar hij rijdt vrij normaal weg en geeft een toefje extra gas om over de platen heen te komen. Misschien hadden ze die dingen stroever moeten maken van de onderkant en/of vast moeten maken op de een of andere manier. Het ziet er nou niet echt naar uit dat de FIA mannetjes heel veel haast maken, terwijl de tijd wel dringt voor Vettel.

Aan de andere kant, Vettel had ook even kunnen wachten tot de FIA mannetjes eindelijk tijd hadden om hem een duwtje te geven. Anyway, Vettel heeft die dingen gesloopt en Ferrari draait op voor de kosten.

Prima, case closed en niet te moeilijk over doen verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Gaat het nu nóg over die weegschaal? :X

Kunnen we het topic voor de laatste race van het seizoen niet een (half) weekje eerder opengooien? Genoeg te bebabbelen lijkt me zo richting de seizoensafsluiter.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

asing schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:50:
Jupz, alleen waren het geen changing conditions in Brazilie, want er wisselde niemand naar regenbanden/inters? :P
Verder blijft het eigen keus van Ferrari om geen banker lap op de SS te doen.
AzzKickah schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:00:
Gaat het nu nóg over die weegschaal? :X

Kunnen we het topic voor de laatste race van het seizoen niet een (half) weekje eerder opengooien? Genoeg te bebabbelen lijkt me zo richting de seizoensafsluiter.

:)
Wees maar blij dat dit niet in de laatste race gebeurde, dan had je er 4 maanden naar kunnen luisteren :+

[ Voor 40% gewijzigd door YakuzA op 14-11-2018 17:13 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:00

Wom

@YakuzA dan ga jij er vanuit dat er niet weer iets dergelijks gaat gebeuren? Daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur hoor :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:53
pro_6or schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:23:
[...]

Hier zie je het karakter al terug, Max heel puur (en laten we dat dan zlefs een beetje dommig noemen om zo je kaarten op tafel te leggen) en Leclerc sluw en lichtjes gemeen.
Ik zie toch hele andere dingen als ik die video bekijk..

Max boos en geagiteerd met een stomende Jos voorop (het zal ook eens niet).
Charles de rust zelve, geeft kalm en beheerst aan dat het een race incident was en gaat er verder niet op in.

Natuurlijk makkelijk oordelen zonder het incident zelf te kunnen zien maar de manier van reageren bij Charles vind ik juist erg volwassen voor die leeftijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:45
Grimmie187 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:18:
[...]
Natuurlijk makkelijk oordelen zonder het incident zelf te kunnen zien maar de manier van reageren bij Charles vind ik juist erg volwassen voor die leeftijd.
LEC had max van de baan gereden, tuurlijk zeg je dan dat het een race incident was. Heeft niks met volwassenheid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik weet het, oude koeien, maar het verhaal wat door de teamleider van de FI naar buiten is gebracht klopt dus niet. Ocon heeft helemaal niets gevraagd, het is tegen hem verteld dat ie Verstappen in zou mogen halen. Hij kreeg eerst de waarschuwing voor blauwe vlaggen voor Verstappen en Hamilton en het advies om laatste op het rechte stuk voorbij te laten. T/m dat rechte stuk kreeg ie in zijn eerste ronde uit de pits ook die blauwe vlaggen (daarvoor alleen had ie al een straf voor kunnen krijgen).

Nu is het dus duidelijk na vrijgave van zijn On Board met communicatie, weet alleen niet of ze wat hebben weggelaten aan radio-berichten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

PowerRanking van Formula1.com bekend
De zogenaamde PowerRanking door de 'Experts van Formula1.com is ook weer bekend. Toch verbaasd dat ze Verstappen op nummer 1 hebben gelaten. Jammer dat ze nog even deze opmerking plaatsen: "As Lewis Hamilton pointed out in the podium anteroom, only one driver had anything to lose in that battle. And lose he did.", immers is deze opmerking alleen maar politiek steekspel geweest en hebben de Stewards terecht Occon bestraft voor zijn roekeloze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:03

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat lijkt me duidelijk, maar logisch. Je gooit je eigen mensen niet onder de trein. Dat deden ze bij RBR ook niet toen Max wat fouten maakte. Dan zeggen ze ook dat het op zijn hoogst een race incident is of de schuld van een ander. En soms verzinnen ze een probleem met de auto om niet te moeten zeggen dat Max iets stoms deed. Pas als heel de wereld zeker weet dat het zijn fout was komt er soms een zwakke bevestiging. Maar je gaat niet tegenover de pers roepen dat je eigen mensen dom zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:25

pinda powerrr

Slow down...

Zeg, ik vroeg mij af hè. Wat zijn nou de regels voor dat wegen tijdens de Q? Die heb ik even gemist de laatste pagina's...

:+
:')

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ik kan het hier al bekend maken. De deelnemers van de persco in Abu Dhabi :

Verstappen
Ocon
Vettel
Sirotkin

You heard it here first :p

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb gehoord dat Vettel alsnog community service moet doen. Bij Weight Watchers... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Woudloper schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:31:
PowerRanking van Formula1.com bekend
De zogenaamde PowerRanking door de 'Experts van Formula1.com is ook weer bekend. Toch verbaasd dat ze Verstappen op nummer 1 hebben gelaten. Jammer dat ze nog even deze opmerking plaatsen: "As Lewis Hamilton pointed out in the podium anteroom, only one driver had anything to lose in that battle. And lose he did.", immers is deze opmerking alleen maar politiek steekspel geweest en hebben de Stewards terecht Occon bestraft voor zijn roekeloze actie.
Maar dat maakt het toch niet minder waar? Als Verstappen nog een keer in de situatie komt dat een backmarker hem wil inhalen/unlappen zal die de volgende keer echt wel beter in zijn spiegels kijken.

Ocon is fout, Verstappen had voorzichtiger kunnen zijn. Nu naderhand kunnen we dan ook zeggen dat Verstappen voorzichtiger had moeten zijn.
Leuk dat Ocon ervoor bestraft is, maar Verstappen heeft én niet gewonnen (en niet jongste back to back record), én loopt daardoor 7 punten mis die hem boven Bottas geplaatst zouden hebben in het kampioenschap en maar 10 punten achter Räikkönen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
ThomasG schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:36:
[...]
Een oplossing zou zijn om de tijd "stop" te zetten voor de rijder die naar de weging moet. Laten we zeggen dat de weging 10 seconden duurt, dan krijgt hij 10 seconden extra voordat de "vlag valt".
Zorg jij dan ook dat eventueel naderende regen 10 seconden later begint? :P

De reden waarom Vettel haast had was immers de komende verandering in weersomstandigheden, de sessietijd an sich was geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Tomcat84 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:25:
[...]

Zorg jij dan ook dat eventueel naderende regen 10 seconden later begint? :P

De reden waarom Vettel haast had was immers de komende verandering in weersomstandigheden, de sessietijd an sich was geen issue.
In dit geval was de sessie tijd geen issue, maar kan het natuurlijk wel een issue zijn. Stel dat een out-lap 100 seconden duurt, en er zijn nog 120 seconden op de klok. Dan kun je nog een out-lap doen en daarna snelle ronde om een tijd neer te zetten. Maar als je net op dat moment je naar de weging wordt geroepen, dan kom je (ook) in de problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik snap Vettel wel.
Dat laatste is niet te doen, moeten ze ieder circuit gaan aanpassen, en als er wat kapot is is het ook lastig te fixen. Ook niet makkelijk vervangbaar.

Weet niet of deze al gepost is, maar legt het vrij goed uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Bensimpel op 14-11-2018 18:39 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:46
Sauber ook een junior team.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het Ferrari junior, junior programma. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:46
https://www.pitpass.com/6...ng-races-will-be-replaced
Indeed, as the sport welcomes the likes of Vietnam, Carey warned that Liberty Media's intention to expand the sport will be at the cost of existing races.

"We expect to expand our calendar beyond our current 21 race schedule," he said. "Expansion will be modest but we have been excited by the number, quality and diversity of new locations interested in hosting a race.

"We expect to replace a few existing races where we inherited unattractive agreements with new events or agreements that are better for racing and provide more value," he added."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou, Zandvoort of Assen kunnen dan maar beter hun budget op orde krijgen. De kansen zijn er zeker, maar het zal duur worden. Een Monza zie ik uiteindelijk gered worden, al moet Ferrari het zelf betalen. Silverstone of Interlagos...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 03:58
DaniëlWW2 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:16:
[...]

Nou, Zandvoort of Assen kunnen dan maar beter hun budget op orde krijgen. De kansen zijn er zeker, maar het zal duur worden. Een Monza zie ik uiteindelijk gered worden, al moet Ferrari het zelf betalen. Silverstone of Interlagos...
Of er komt een roulatie waarbij een aantal races 1x per 2 jaar op de kalender staan. Voor bepaalde races zou dat niet eens verkeerd zijn. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

P.K. schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:20:
[...]

Of er komt een roulatie waarbij een aantal races 1x per 2 jaar op de kalender staan. Voor bepaalde races zou dat niet eens verkeerd zijn. :P
Het probleem is dat de absolute baggerraces, Bahrein, Abu Dhabi en Sochi, gefinancierd worden door megalomane kleptocraten die een GP willen organiseren omdat ze dat willen. Die baggerbanen gaan op deze manier niet verdwijnen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 03:58
DaniëlWW2 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:25:
[...]

Het probleem is dat de absolute baggerraces, Bahrein, Abu Dhabi en Sochi, gefinancierd worden door megalomane kleptocraten die een GP willen organiseren omdat ze dat willen. Die baggerbanen gaan op deze manier niet verdwijnen. :/
Yep, uiteindelijk blijft geld gewoon de drijfveer. Wat dat betreft is er niks veranderd met de overgang van Bernie naar Liberty.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:10

Hoogie2004

Whohooooo

DaniëlWW2 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:25:
[...]

Bahrein is qua racen zo verkeerd nog niet, laatste jaren best wel wat mooie acties gezien.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Hoogie2004 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:36:
[...]

Bahrein is qua racen zo verkeerd nog niet, laatste jaren best wel wat mooie acties gezien.
Sinds Max bij RBR zit, heeft hij Bahrein nog geen een keer uitgereden. Dus mag wel van de kalender :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

P.K. schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:33:
[...]

Yep, uiteindelijk blijft geld gewoon de drijfveer. Wat dat betreft is er niks veranderd met de overgang van Bernie naar Liberty.
Bernie gaf zo ongeveer elk circuit een wurgcontract, maar gaf ze ook de kans om net geen verlies te draaien of het evenement op te bouwen. Er moest alsnog een grote sponsor of regionale overheid bijspringen, maar het kon net. Liberty lijkt ronduit genadeloos te zijn. Betalen of vertrekken, geen uitzonderingen.

Ik ben dus bang dat Interlagos en Silverstone al verloren zijn. Interlagos staat toch al ter discussie vanwege de veiligheid, en met die nieuwe president en de enorme economische problemen, gaat het er echt niet veiliger op worden.

Silverstone hoeft ook absoluut niet op hulp te rekenen van een overheid. Zeker niet met het Brexit drama dat zich ontvouwt. Zelfs met een "zachte" Brexit zal de Britse overheid hard moeten gaan bezuinigen en komen ze waarschijnlijk in een recessie terecht. Op het moment lijken dan ook nog eens de messen te worden geslepen om May af te zetten en dan is er zeer weinig hoop op wat voor een deal dan ook. Onderschat absoluut niet hoe verschrikkelijk dat kan zijn...

Een Monaco die niks betaalt, zal ook moeten gaan betalen als Liberty er zo in blijft gaan. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:09

Spotmatic

Ken sent me

ThomasG schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:44:
[...]
Sinds Max bij RBR zit, heeft hij Bahrein nog geen een keer uitgereden. Dus mag wel van de kalender :9
Gewoon de Spec 3 in Quali mode de race proberen te voltooien. Die Renaults gaan na Bahrein toch in de kliko!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet wakker.. xd

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2018 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Damn. Te lange werkdag gehad. Maar dan blijf ik erbij dat met de Spec 3 de race in quali mode uitgereden moet worden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Spotmatic schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:14:
Damn. Te lange werkdag gehad. Maar dan blijf ik erbij dat met de Spec 3 de race in quali mode uitgereden moet worden. ;)
Volgens Max maakte spec3 in kwalificatiemodus niet zo heel veel uit, iets van 10pk of zo. Dus of je er in racetrim ook echt veel mee opschiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

warp schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:18:
[...]
Volgens Max maakte spec3 in kwalificatiemodus niet zo heel veel uit, iets van 10pk of zo. Dus of je er in racetrim ook echt veel mee opschiet...
Voor een Renault is 10PK een hoop. Dus gas op die lollie! Het is bekend dat motoren vlak voor hun einde opeens lekker hard willen gaan lopen, dus laat dat in de laatste ronde, voor de finishvlag, zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

himlims_ schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:09:
[...]

ik ben echt 'fan' van die gast, zo 'cool' en beheerst, maar ongelofelijk snel en maakt weinig fouten. is er een fout, ligt het niet aan het materiaal maar hemzelf :) vettel gaat het nog lastig krijgen met leclerc langs hem 100% :P denk ook niet dat max snel vrienden met m zal zijn :)
Sterker nog... laten we even 6 jaar terug gaan, 2012. WSK Euro Series karting.

Video:

Details: is in't Italiaans, maar komt erop neer dat Max leidde, Charles wilde erlangs, ging mis, reed Verstappen eraf. Geven elkaar de schuld.

Verder:

@ 0:27: een boze Jos Verstappen :P
@ 1:06: Leclerc: "Nothing, just an incident"

Wat een broekies toen nog he.

8)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

warp schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:18:
[...]

Het is toch echt 20pk. Het was ook meer dan de 12pk tussen de Spec A en B. :P
Ik heb er niks meer over gehoord, maar voor Brazilië zou het zomaar de Spec C kunnen zijn geweest.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

himlims_ schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:09:
[...]

ik ben echt 'fan' van die gast, zo 'cool' en beheerst, maar ongelofelijk snel en maakt weinig fouten. is er een fout, ligt het niet aan het materiaal maar hemzelf :) vettel gaat het nog lastig krijgen met leclerc langs hem 100% :P denk ook niet dat max snel vrienden met m zal zijn :)
Ik heb anders echt meer dan genoeg fouten van Leclerc gezien die toch echt aan hemzelf te wijten zijn hoor. Sterker nog: ik denk dat Leclerc (veel) meer fouten gemaakt heeft dan Verstappen in zijn debuutjaar. Los daarvan denk ik dat Leclerc ook wel een beetje overhyped is. Wel talentvol, maar of het echt zo'n megatalent is als Verstappen betwijfel ik, maar het zou me niets verbazen als we over een jaar of 15-20 iets meer WK's voor Leclerc zien (saaie, berekende rijder a la Prost) dan Verstappen (agressiever en meer risico's a la Senna).

Maar zolang er Italianen aan het roer staan bij Ferrari zie ik ze nog geen kampioen worden! :+

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Bart-Willem schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:54:
Ik heb anders echt meer dan genoeg fouten van Leclerc gezien die toch echt aan hemzelf te wijten zijn hoor. Sterker nog: ik denk dat Leclerc (veel) meer fouten gemaakt heeft dan Verstappen in zijn debuutjaar.
Ah, ik dacht al even dat ik de enige was.
warp schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:26:
Heb toch wel aardig wat fouten gezien anders die niet aan anderen of het materiaal lagen. Maar talent heeft ie zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:52:
[...]

Het is toch echt 20pk. Het was ook meer dan de 12pk tussen de Spec A en B. :P
Ik heb er niks meer over gehoord, maar voor Brazilië zou het zomaar de Spec C kunnen zijn geweest.
Ik denk dat spec C alleen as. race in Abu Dhabi terugkomt, al viel me die 3 tienden gain in Q3 me wel op }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:17:
[...]
Ocon is fout, Verstappen had voorzichtiger kunnen zijn. Nu naderhand kunnen we dan ook zeggen dat Verstappen voorzichtiger had moeten zijn.
Dat dus. Berekenend rijden zoals Prost en (tegenwoordig) Hamilton. Net als in het verkeer: voorrang is een plicht van geven, niet een recht van nemen. Ocon zat fout, maar Max had inderdaad ook verstandiger kunnen zijn. Maar ja...net zoals Hamilton óók zei: je verwacht eigenlijk niet dat zo'n Ocon nog steeds daar is als je die bocht in gaat als eerste. Echter, iemand die kampioen wil worden, races wil winnen en de Grote Held wil zijn, moet denken 'wat heb ik te winnen bij het voor blijven op Ocon?' en 'wat heb ik te verliezen door deze bocht als eerste in te willen gaan?'. Ik heb geen idee of het zo is dat Max bewust erbij nadacht om Ocon achter zich te houden vanwege ego oid. Ik ga er voor het gemak maar van uit dat ie gewoon dacht dat Ocon wel van het gas zou gaan, maar ín de bocht merkte dat dat niet het geval was. Zo snel gaat dat in real time.
Achteraf zal ie misschien, ook (hopelijk) ingefluisterd door Pa, denken dat ie een volgende keer zoiets conservatiever moet aanpakken. Een Prost deed dat (meestal) ook. Behalve toen met Senna, maar dat was toen geen achterblijver. Hamilton is tegenwoordig ook meer voorzichtig en snapt dat elk punt telt.

Maar ja, we kunnen er nog een paar weken over lullen, het verandert niets aan de situatie. En of Max er een volgende keer anders in gaat, weten we ook niet. Hij zal dat niet zeggen, want ego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

ThomasG schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:30:
[...]
In dit geval was de sessie tijd geen issue, maar kan het natuurlijk wel een issue zijn. Stel dat een out-lap 100 seconden duurt, en er zijn nog 120 seconden op de klok. Dan kun je nog een out-lap doen en daarna snelle ronde om een tijd neer te zetten. Maar als je net op dat moment je naar de weging wordt geroepen, dan kom je (ook) in de problemen.
Dat kan, en als het je overkomt op zon pijnlijk moment is het zwaar klote (pas op heh, zelfs in dit moment verloor Vettel uiteindelijk niets) maar het wegen gebeurt echt puur at random. Het is gewoon een necessary evil om vuil spel buiten de deur te houden.

Mocht de FIA zeggen bij wisselende weersomstandigheden en in een potentiële time crunch wegen we niet dan gaan er zeker mensen misbruik van maken.

Als je echt een keer hierdoor benadeeld bent geraakt dat is het een enorme pech, maar the name of the game.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

mphilipp schreef op donderdag 15 november 2018 @ 00:07:
[...]

Dat dus. Berekenend rijden zoals Prost en (tegenwoordig) Hamilton. Net als in het verkeer: voorrang is een plicht van geven, niet een recht van nemen. Ocon zat fout, maar Max had inderdaad ook verstandiger kunnen zijn. Maar ja...net zoals Hamilton óók zei: je verwacht eigenlijk niet dat zo'n Ocon nog steeds daar is als je die bocht in gaat als eerste. Echter, iemand die kampioen wil worden, races wil winnen en de Grote Held wil zijn, moet denken 'wat heb ik te winnen bij het voor blijven op Ocon?' en 'wat heb ik te verliezen door deze bocht als eerste in te willen gaan?'. Ik heb geen idee of het zo is dat Max bewust erbij nadacht om Ocon achter zich te houden vanwege ego oid. Ik ga er voor het gemak maar van uit dat ie gewoon dacht dat Ocon wel van het gas zou gaan, maar ín de bocht merkte dat dat niet het geval was. Zo snel gaat dat in real time.
Achteraf zal ie misschien, ook (hopelijk) ingefluisterd door Pa, denken dat ie een volgende keer zoiets conservatiever moet aanpakken. Een Prost deed dat (meestal) ook. Behalve toen met Senna, maar dat was toen geen achterblijver. Hamilton is tegenwoordig ook meer voorzichtig en snapt dat elk punt telt.

Maar ja, we kunnen er nog een paar weken over lullen, het verandert niets aan de situatie. En of Max er een volgende keer anders in gaat, weten we ook niet. Hij zal dat niet zeggen, want ego.
Alleen, we kunnen er wél zeker van zijn dat Max er van leert. Kimi er na de pikstart netjes weer voorbijgelaten toen Kimi sneller was op de eerste straight, geleerd van Japan. Hamilton op zon manier ingehaald dat hij er niets tegen kon doen, geleerd van China (en Bahrein).

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
  • Laatst online: 17:03
pro_6or schreef op donderdag 15 november 2018 @ 00:48:
[...]

Alleen, we kunnen er wél zeker van zijn dat Max er van leert. Kimi er na de pikstart netjes weer voorbijgelaten toen Kimi sneller was op de eerste straight, geleerd van Japan. Hamilton op zon manier ingehaald dat hij er niets tegen kon doen, geleerd van China (en Bahrein).
Dit dus.. Foutjes horen er bij en gelukkig zie je Max niet vaak volgens mij 2x de zelfde fout maken. Op deze manier komt het vast goed! O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
[...]

Ik heb anders echt meer dan genoeg fouten van Leclerc gezien die toch echt aan hemzelf te wijten zijn hoor. Sterker nog: ik denk dat Leclerc (veel) meer fouten gemaakt heeft dan Verstappen in zijn debuutjaar. Los daarvan denk ik dat Leclerc ook wel een beetje overhyped is. Wel talentvol, maar of het echt zo'n megatalent is als Verstappen betwijfel ik, maar het zou me niets verbazen als we over een jaar of 15-20 iets meer WK's voor Leclerc zien (saaie, berekende rijder a la Prost) dan Verstappen (agressiever en meer risico's a la Senna).

Maar zolang er Italianen aan het roer staan bij Ferrari zie ik ze nog geen kampioen worden! :+
Ik denk ook dat Leclerc het uiteindelijk niet zal gaan redden, leuke coureur maar waar iedereen dat exceptionele talent in ziet is mij een raadsel, een goede coureur net als een Gasly, Sainz e.d. maar ik vind het geen persoonlijkheid. De uitstraling van een koorknaapje en dat ie Ericsson verslagen heeft dit jaar zegt net zo veel als alle andere mannen welke Ericsson verslagen hebben afgelopen jaren... het gros ervan ijdt geen Formule 1 meer ;)

Snap ook niet helemaal waarom men daadwerkelijk denkt dat hij het iemand als Vettel lastig kan gaan maken. Vettel mag dan domme dingen gedaan hebben de afgelopen jaren, onder aan de streep is het nog altijd één van de snelste coureurs op de grid en als 2 oud wereldkampioenen het al niet voor elkaar krijgen bij Ferrari zie ik niet helemaal in wat een "broekkie" als Leclerc daar aan zou kunnen gaan veranderen.

Ik denk zelfs dat het uiteindelijk de doodsteek voor zijn carrière gaat zijn, de druk bij Ferrari is volgend jaar nog hoger dan de afgelopen jaren, zeker nu ze al een aantal keren net naast de titel hebben gegrepen.

De druk van het rijden bij Ferrari, een viervoudig wereldkampioen als teamgenoot die eigenlijk liever had gezien dat zijn oude teammaat was gebleven, een Mercedes wat echt wel weer ijzersterk voor de dag zal komen, RBR met hun opportunisme en 2 goede coureurs... het kon zo maar eens een stuk drukker worden in de voorhoede en dan zit je als "rookie" in die Italiaanse heksenketel, ik geef het je te doen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:47
Spotmatic schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:11:
[...]

Gewoon de Spec 3 in Quali mode de race proberen te voltooien. Die Renaults gaan na Bahrein toch in de kliko!
Ik vraag me eigenlijk af, wat gebeurt er daadwerkelijk met die motoren na volgende week? Gezien ze overgaan op Honda hebben ze werkelijk 0,0 aan deze motoren na de laatste race!?
Iemand die dat weet?

• ArcticWolf
  • Niet online
metallicattim schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:04:
[...]

Ik vraag me eigenlijk af, wat gebeurt er daadwerkelijk met die motoren na volgende week? Gezien ze overgaan op Honda hebben ze werkelijk 0,0 aan deze motoren na de laatste race!?
Iemand die dat weet?
Ze gaan gewoon weer mee terug met Renault. Neem even aan dat het gewoon gebruiksovereenkomsten zijn ipv koopovereenskomsten.

• RobertMe
metallicattim schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:04:
[...]

Iemand die dat weet?
Er zullen er vast een aantal worden bewaard zodat ze ooit nog een werkende auto kunnen maken. Mogelijk voor demo's? Alhoewel ik mij afvraag of ze de V6 hybrides daarvoor snel gaan gebruiken aangezien ze demo's nu ook nog met de V8s rijden. Maar dat kan ook weer te maken hebben met dat auto's ingezet voor demo's een X aantal jaar oud moeten zijn en de hybrides daardoor nog niet mogen.

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eerst nog een test hé :)

• ProudElm
Is die test direct na Abu Dhabi? Hoeveel zin heeft dat dan nog voor RB? Of gooien ze dan de honda er al in?? :9~

• ArcticWolf
  • Niet online
ProudElm schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:37:
Is die test direct na Abu Dhabi? Hoeveel zin heeft dat dan nog voor RB? Of gooien ze dan de honda er al in?? :9~
Volgens mij mag dat niet, ze mogen namelijk ook geen 2019 aero testen meen ik.

• ProudElm
niet de meest nuttige test dan lijkt me zo einde seizoen maar ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
ArcticWolf schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:42:
[...]

Hoezo dat niet? Lijkt mij dat juist bij de testdagen de teams mogen doen wat ze zelf willen. Beetje hetzelfde als de vrijdag training. Rijden met een "illegale" auto mag gewoon (op vrijdag, en neem dus aan dat dat op de testdagen net zo goed mag).

En testdagen waarop ze geen aero onderdelen voor het volgende jaar mogen testen is ook raar. Want de motor voor volgend jaar kun je niet eens testen. Omdat de kans groot is dat deze andere afmetingen heeft, of andere bevestigingspunten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 16:26
RobertMe schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:44:
[...]

Hoezo dat niet? Lijkt mij dat juist bij de testdagen de teams mogen doen wat ze zelf willen. Beetje hetzelfde als de vrijdag training. Rijden met een "illegale" auto mag gewoon (op vrijdag, en neem dus aan dat dat op de testdagen net zo goed mag).

En testdagen waarop ze geen aero onderdelen voor het volgende jaar mogen testen is ook raar. Want de motor voor volgend jaar kun je niet eens testen. Omdat de kans groot is dat deze andere afmetingen heeft, of andere bevestigingspunten.
Nee, de FIA heeft verboden om de nieuwe 2019 voorvleugel te testen tijdens deze test:
https://nl.motorsport.com...agen-reglementen/3198310/

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:14
ArcticWolf schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:42:
[...]

Waarom zou dat niet mogen,wat heeft een test voor zin,als er geen 2019 spullen getest mogen worden

Het seizoen is al voorbij,laatste race is al geweest,als die test is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 18:14
demo31051987 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:50:
[...]

Nee, de FIA heeft verboden om de nieuwe 2019 voorvleugel te testen tijdens deze test:
Aha banden test,vandaar

• RobertMe
demo31051987 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:50:
[...]

Als ik het goed lees dus alleen de voorvleugel? De achtervleugel die ook veranderd wel? En nieuwe vloer, bargeboards, ... dus wel?

Banden tests lijkt mij van de ene kant ook weer een raar "excuus". Want met de nieuwe regels veranderd toch ook de downforce en dus stress op de banden. Hetzelfde als ze in 2016 ook al die mule cars hadden om de 2017 banden te kunnen testen.

• B-Real
RobertMe schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:08:
[...]

Er zullen er vast een aantal worden bewaard zodat ze ooit nog een werkende auto kunnen maken. Mogelijk voor demo's? Alhoewel ik mij afvraag of ze de V6 hybrides daarvoor snel gaan gebruiken aangezien ze demo's nu ook nog met de V8s rijden. Maar dat kan ook weer te maken hebben met dat auto's ingezet voor demo's een X aantal jaar oud moeten zijn en de hybrides daardoor nog niet mogen.
Dat denk ik ook, er blijven vast een paar achter bij Red Bull om de auto te laten werken.

Dat ze voor demo's verplicht met oude motoren/auto's moeten rijden klopt ook, maar Red Bull rijdt de demo's met een oudere auto dan nodig is. Volgens mij de 2013 auto omdat deze auto icm motor beter tegen demonstratieruns en de bijbehorende warmte ontwikkeling kan.

Daarnaast vraag ik mij wel af in hoeverre die hybrid motoren nog feilloos werken over een paar jaar, niet zozeer omdat het Renault motoren zijn maar meer omdat de techniek veel complexer is dan een ouderwetse V8 (of V10).

Dat vraag ik mij overigens ook af bij moderne straatauto's, ik moet het nog maar zien of de huidige auto's 20 á 25 jaar mee gaan zoals die er heden ten dage nog wel genoeg rijden van voor het jaar 2000.

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:56:
[...]

Dat denk ik ook, er blijven vast een paar achter bij Red Bull om de auto te laten werken.

Dat ze voor demo's verplicht met oude motoren/auto's moeten rijden klopt ook, maar Red Bull rijdt de demo's met een oudere auto dan nodig is. Volgens mij de 2013 auto omdat deze auto icm motor beter tegen demonstratieruns en de bijbehorende warmte ontwikkeling kan.

Daarnaast vraag ik mij wel af in hoeverre die hybrid motoren nog feilloos werken over een paar jaar, niet zozeer omdat het Renault motoren zijn maar meer omdat de techniek veel complexer is dan een ouderwetse V8 (of V10).

Dat vraag ik mij overigens ook af bij moderne straatauto's, ik moet het nog maar zien of de huidige auto's 20 á 25 jaar mee gaan zoals die er heden ten dage nog wel genoeg rijden van voor het jaar 2000.
Weet niet hoe het met de 'klantenteams' zit natuurlijk. De fabrieksteams met eigen motorafdeling zullen wel de originele motoren blijven gebruiken.

Particuliere eigenaren wisselen vaak de originele motoren uit met generieke motoren als een Judd of Cosworth.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 06-10 21:59
Blijft zo zonde dat RIC volgend jaar naar Renault gaat.
RBR vraagt intussen op insta wat de beste herinneringen zijn.
RIC weer goud _O- _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/h67d8r58jcy11.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=e2b80ac65df9251fb4edc52a99d33a9d6e9fb408
Schaamteloos van reddit gekopieerd :9

[ Voor 6% gewijzigd door Bastie-88 op 15-11-2018 09:17 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:56:
[...]
Ik denk dat het eerder is voor het spektakel. Een V8 klinkt toch veel leuker voor een demo dan zo'n zoemende hybrid? Dat lijkt mij de hoofdreden.
Duurzaamheid moet je je geen zorgen over maken. Ze kunnen zo'n motor 100 jaar lang blijven gebruiken. Alle onderdelen zijn gewoon te maken als ze die nodig hebben. Porsche heeft bv nog steeds F1 motoren uit de jaren '70 in onderhoud. Als je wilt, blijft het rijden. Zal wel wat kosten, maar goed...daarom is die V8 denk ik ook daarom interessanter: klinkt leuk en is eenvoudiger. Maar over een aantal jaren moet je misschien wel omdat het gros van de mensen die komen kijken geen idee heeft waarom ze in het echt bij een GP dan zo tam klinken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 10:53
mphilipp schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:32:
[...]
Duurzaamheid moet je je geen zorgen over maken. Ze kunnen zo'n motor 100 jaar lang blijven gebruiken. Alle onderdelen zijn gewoon te maken als ze die nodig hebben. Porsche heeft bv nog steeds F1 motoren uit de jaren '70 in onderhoud. Als je wilt, blijft het rijden.
Jay Leno (gepensioneerde talkshow host met een vliegtuighangar vol autos, motoren en andere apparaten waar een motor in zit) maakt in-house onderdelen voor onder andere zijn stoommachines en andere oude voertuigen waar niets meer voor te vinden is. Meestal met een 3D printer in plastic om de pasvorm te testen en daarna met CNC machines.

Alles is rijdend/draaiend te houden. Hij prijst overigens regelmatig Mercedes-Benz vanwege hun reserve-onderdelen-policy. Die schijnen echt alles nog te hebben of te kunnen maken, voor alle Mercedes-Benz voertuigen ooit gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
[...]

Ik vind het ook lastig om in te schatten. Ik ben stiekem best fan van Leclerc. Hij presteert goed, maakt af en toe fouten maar is daarbij ook bescheiden. Hij heeft zijn teamgenoot goed te pakken, maar zo moeilijk is dat niet.

Echter, als we dan terug kijken naar het jaar 2001 waarin Alonso debuteerde. Was zijn seizoen, daar in het achterveld, zoveel spectaculairder?
Niet om Leclerc gelijk op het niveau van Alonso te zetten, maar Alonso presteerde knap met de Minardi toentertijd en Leclerc is nu regelmatig best of the rest op P7 in een Sauber.

Ik vind dat knap, want eigenlijk zouden we daar een Haas, Renault of FI moeten wachten gezien de auto en doorgewinterde coureurs die daar rijden (althans, de meeste). Het is het eerste jaar van Leclerc.

Anyway, toekomstig kampioen of niet. Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat Leclerc een blijvertje is voor de toekomst

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Leclerc heeft ook wel het "geluk" dat de Sauber gewoon een stuk beter is geworden dit jaar.

• Stoelpoot
  • Niet online
warp schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:50:
Leclerc heeft ook wel het "geluk" dat de Sauber gewoon een stuk beter is geworden dit jaar.
Ik vraag me af hoe veel geluk het is, en hoe veel ook een effect van zijn aanwezigheid. Er had zonder hem waarschijnlijk nog wel een stijgende lijn in gezeten, uiteraard, maar een goede coureur kan veel verschil maken in het ontwikkelingsproces. Daar worden coureurs als Schumacher ook om geprezen: Dat gevoel voor de afstelling van de auto. Bij Hamilton zie je ook terug dat hij gevoelig is voor onregelmatigheden in de auto. Max kan ook goed de auto aanvoelen en daar zijn tactiek op aanpassen. Ik denk dat Leclerc hier zelf dus ook noemenswaardige invloed op heeft gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Stoelpoot schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:54:
Ik vraag me af hoe veel geluk het is, en hoe veel ook een effect van zijn aanwezigheid. Er had zonder hem waarschijnlijk nog wel een stijgende lijn in gezeten, uiteraard, maar een goede coureur kan veel verschil maken in het ontwikkelingsproces. Daar worden coureurs als Schumacher ook om geprezen: Dat gevoel voor de afstelling van de auto. Bij Hamilton zie je ook terug dat hij gevoelig is voor onregelmatigheden in de auto. Max kan ook goed de auto aanvoelen en daar zijn tactiek op aanpassen. Ik denk dat Leclerc hier zelf dus ook noemenswaardige invloed op heeft gehad.
Lijkt me niet dat Leclerc daar veel invloed op heeft (gehad), dat komt gewoon door de verregaande samenwerking met Ferrari die ze tegenwoordig hebben. Buiten dat rijdt Ericsson ook veel beter dan voorheen, laatste race was hij zelfs beter gekwalificeerd dan Leclerc.

• Stoelpoot
  • Niet online
warp schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:05:
[...]

Lijkt me niet dat Leclerc daar veel invloed op heeft (gehad), dat komt gewoon door de verregaande samenwerking met Ferrari die ze tegenwoordig hebben. Buiten dat rijdt Ericsson ook veel beter dan voorheen, laatste race was hij zelfs beter gekwalificeerd dan Leclerc.
Wat ook weer terug af te wentelen is op de aanwezigheid van Leclerc. Ericsson heeft eerder dit jaar aangegeven dat de prestaties van Leclerc hem ook pushten om die te matchen, omdat het blijkbaar toch mogelijk was. Zoals ik zei is niet alles aan Leclerc toe te kennen, en was er heus wel voortgang gemaakt zonder hem, maar een sterke rijder in een team kan de dynamiek echt veranderen wat een ripple-effect heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

de weging was op ongelukkig (cruciaal) moment; dan moeten ze ook geen weging doen, vettel had nog geen timed lap staan (normaliter is dat een vereiste alvore men een weging doet) FIA zat hier zelf ook fout. neemt niet weg dat vettel alle richtlijnen en procedures genegeerd heeft.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Extigo
  • Laatst online: 16:26
himlims_ schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:40:
[...]

de weging was op ongelukkig (cruciaal) moment; dan moeten ze ook geen weging doen, vettel had nog geen timed lap staan (normaliter is dat een vereiste alvore men een weging doet) FIA zat hier zelf ook fout. neemt niet weg dat vettel alle richtlijnen en procedures genegeerd heeft.
Maar Ferrari koos ervoor om beide coureurs binnen te halen, dus waarom is de FIA hier fout? Ik ben het met de reden eens dat tijdens weersveranderingen je geen weging moet doen, maar om Ferrari hier vrij te pleiten is onzin. Zij wilden Vettel en Raikkonen naar binnen halen om op de Softs weg te gaan in plaats van de Supersofts. Dan is dit een risico wat ze hiermee nemen.

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
[...]

Vettel had nog geen timed lap staan (normaliter is dat een vereiste alvorens men een weging doet) FIA zat hier zelf ook fout.
o echt. Dit geeft bij mij wel een heel ander perspectief over dit incident. ( serieus )

Nee niet goed hoe hij reageerde maar achterlijk van de FIA , zoals wel vaker.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Grimmie187 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:40:
[...]

Die vergelijking gaat totaal niet op, dat snap je zelf ook best..

Maar ik kruip alweer onder mijn steen, er is genoeg over gezegd inmiddels. Hij was te ongeduldig en is daarvoor gestraft, klaar. Ik vind het onzin om te doen alsof Vettel de intentie had om de beste man voor zijn sokken te rijden.
Natuurlijk niet, maar hij had wel de intentie de beste man te laten zien dat hij het er niet mee eens was, hem een beetje te intimideren. Dat weet iedereen die aan deze discussie deel nam. Laten we het niet downplayen of upplayen. Straatvoorbeeld met rode licht is slechte vergelijking maar een beetje gassen en de auto 2 keer op laten rollen in zijn richting als een verkeersregelaar je een straat niet in wil laten rijden komt aardig in de buurt. En dan daarna als je er toch in mag in woordf en gebaar kenbaar maken dat ze niet goe dsnik zijn en met een dotje gas je punt bevestigen. Het was gewoon een rare frustie actie die uiteindleijk niet nodig was

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41
[...]

Wat ik begreep is dat nog geen timed lap hebben nog geen reden om iemand uit te sluiten voor een weging en willen verschillende coureurs dit juist laten invoeren.

• Wom
  • Laatst online: 19:00

Wom

Ex-Porsche LMP1 boss to get top F1 team role - https://www.motorsport.co...1-boss-team-role/3213720/

Andreas Seidl gaat een rol krijgen binnen de F1 aldus de geruchtenmolen. Voorheen heeft Siedl gewerkt bij Sauber voordat hij uiteindelijk via BMW bij Porsche terecht kwam. Geruchten waren dat hij de F1-effort van Porsche zou gaan leiden, maar ondanks de deelname aan de werkgroep voor motoren is het heel stil geworden op dat vlak. Grote kans dat hij daarom zelf de move naar de F1 gaat maken.

Blijft enkel de vraag: welk team zal hij terechtkomen?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Wat mij de laatste paar races opviel: sinds de bekendmaking van Kimi dat hij bij Sauber gaat rijden, lijkt ie ineens weer een stuk beter te rijden. Hij voelt blijkbaar minder de druk van Ferrari, dus ben erg benieuwd hoe dat volgend jaar bij Sauber uit gaat pakken.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Korras schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:51:
Wat mij de laatste paar races opviel: sinds de bekendmaking van Kimi dat hij bij Sauber gaat rijden, lijkt ie ineens weer een stuk beter te rijden. Hij voelt blijkbaar minder de druk van Ferrari, dus ben erg benieuwd hoe dat volgend jaar bij Sauber uit gaat pakken.
Het lijkt meer te te komen doordat Vettel klaar is voor het kampioenschap en dat Kimi eindelijk voor zichzelf mag rijden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59

Bestla

Kvinne

Ik ben daar zeker benieuwd naar.
Maar ook naar het nieuwe seizoen met alle verschuivingen op rijders en PU vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wom schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:34:
Ex-Porsche LMP1 boss to get top F1 team role - https://www.motorsport.co...1-boss-team-role/3213720/

Andreas Seidl gaat een rol krijgen binnen de F1 aldus de geruchtenmolen. Voorheen heeft Siedl gewerkt bij Sauber voordat hij uiteindelijk via BMW bij Porsche terecht kwam. Geruchten waren dat hij de F1-effort van Porsche zou gaan leiden, maar ondanks de deelname aan de werkgroep voor motoren is het heel stil geworden op dat vlak. Grote kans dat hij daarom zelf de move naar de F1 gaat maken.

Blijft enkel de vraag: welk team zal hij terechtkomen?
Toro Rosso.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Even een vraag voor de oud-gedienden hier.. Ik ben met een collega in discussie over NL/ENG commentaar (en de kwaliteit ervan). Wie deed het Nederlands verslag/commentaar voor de Nederlandse televisie vóór Olav Mol (vanaf 1991)? M'n google-skills laten me in de steek denk ik :/

Hier staat tekst

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat er wat anders speelt. Kimi staat er wel kom bekend dat hij wel van een feestje en een drankje houd. Hij is wel eens stomdronken aangekomen in de paddock nadat hij dagenlang had gefeest. Dan stapte hij in de auto, reed even wat rondjes, vertelde wat er aangepast moest worden en Kimi was weg. Op die manier kon hij races winnen.

Dat werkt alleen niet meer met de extreem complexe setup die een moderne auto heeft. Wat is er nu veranderd? Nou het schijnt dat Kimi sinds dit seizoen niet meer feest en zichzelf helemaal lam zuipt. Dit seizoen lijkt hij een stuk serieuzer te zijn, en presteert hij opeens een stuk beter. Hij is alsnog wel over de top van zijn kunnen, heeft ook 3 DNF's tegenover Vettel 1 en Ferrari geeft het vaak genoeg een discutabele strategie. Alsnog presteert hij dan behoorlijk met meer podia dan Vettel en iets meer punten dan Vettel na de zomerstop.

Ik wil Kimi in een Sauber willen zien die hopelijk meedoet voor P4 in het WCC. Ik zie Kimi nog heel erg goed presteren in 2019 in het middenveld. Ik denk dat Sauber toch al een team is waar je voor uit moet gaan kijken. Idem met Force India waar waarschijnlijk veel extra geld gaat komen. Die zie ik alleen problemen hebben met hun coureurs. Eentje in ieder geval, die tweede ook misschien wel. :P

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

YakuzA schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:00:
[...]

Het lijkt meer te te komen doordat Vettel klaar is voor het kampioenschap en dat Kimi eindelijk voor zichzelf mag rijden.
Dit is geloof ik ook een van zijn beste seizoenen ooit.
If Räikkönen finishes top 3 in Abu Dhabi it would be his 13th podium of the season and his personal record. 2018 is currently tied with 2005 & 2007 seasons
Hij loopt maar 51 punten achter op Vettel, terwijl hij regelmatig een knechten strategie toegewezen kreeg.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:12:
Even een vraag voor de oud-gedienden hier.. Ik ben met een collega in discussie over NL/ENG commentaar (en de kwaliteit ervan). Wie deed het Nederlands verslag/commentaar voor de Nederlandse televisie vóór Olav Mol (vanaf 1991)? M'n google-skills laten me in de steek denk ik :/
ooooh die gast van eurosport die ook WWE becommentarieert met bij elke klap "Kledder!". Dat is wat ik me kan herinneren :P

Heb je vast niets aan ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:22

Pierre

Van nature lui!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:19:
[...]
Ik wil Kimi in een Sauber willen zien die hopelijk meedoet voor P4 in het WCC. Ik zie Kimi nog heel erg goed presteren in 2019 in het middenveld.
Als Vettel plek 1 in de race heeft zal die vast aan de kant gaan, iedere andere nummer 1 die rost die van de baan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:22

Pierre

Van nature lui!

JvS schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:29:
[...]

ooooh die gast van eurosport die ook WWE becommentarieert met bij elke klap "Kledder!". Dat is wat ik me kan herinneren :P

Heb je vast niets aan ;).
Volgens mij was het iemand die tot vervelens toe riep "Achtung fahrerlager" maar ik heb geen idee ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jur Raatjes?

• HeAdWaVe74
DaniëlWW2 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:19:
[...] Idem met Force India waar waarschijnlijk veel extra geld gaat komen.
Geld is 1, maar nu nog de knowhow / juiste mensen.

Alles van andere kopen werkt ook niet , zeker niet op motoren gebied

A: je krijgt niet de laatste versie
B: je mag je leverancier niet inhalen. ( Ferrari / Mercedes )

iRacing Profiel

• HeAdWaVe74
zelfs hier staat hij niet tussen

Wikipedia: Lijst van Nederlandse sportjournalisten

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zou dit vandaag de dag nog gaan zonder straffen op 27:34 minuten? :P

[YouTube: F1 1979 - Race 12 - Dutch Grand Prix (50fps Remaster)]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

kevlar01 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:21:
[...]

Dit is geloof ik ook een van zijn beste seizoenen ooit.
2013 was ook wel een erg sterk jaar. Dat ie die gare Lotus zo vaak nog naar een podium reed.... _/-\o_
Jammer dat ie zoveel last van zijn rug kreeg dat ie zelfs onder het mes moest en het seizoen niet af kon maken.

Was het ook niet zo dat de auto dit seizoen eindelijk meer naar Kimmi's rijstijl is gebouwd?

• RobertMe
HeAdWaVe74 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:41:
[...]

Geld is 1, maar nu nog de knowhow / juiste mensen.

Alles van andere kopen werkt ook niet , zeker niet op motoren gebied

Wel. Leveranciers zijn verplicht om alle teams te (kunnen) leveren. Als een klant de nieuwste spec wil hebben moet de fabrikantdaar ook voor zorgen. Vorige seizoenen was het vervolgens wel zo dat de fabrikant niet de software hoefde mee te leveren, maar ook die moet vanaf dit jaar (of is het alweer vorig jaar?) ook gelijk zijn. Wat ook al een aantal keren is gebeurd is dat de klanten met een nieuwere spec motor rijden dan het fabrieksteam. Uiteraard hebben we dit gezien bij Renault & Red Bull met de spec C. Maar ook Haas en wellicht Sauber hebben wel al eens een of twee races gereden met een nieuwere spec dan Ferrari zelf deed inzetten.

• warp
  • Niet online
Vroegah werden er hooguit een paar minuten aan besteed bij NOS Studio Sport. Voor Olav Mol het commentaar deed was het gewoon van Mart Smeets als ik het goed herinner. Mart Smeets en Kees Jansma hadden het overigens niet zo op F1 om het maar zwakjes uit te drukken. Met RTL werd er pas meer aandacht aan de F1 besteed toen het in 1992 de uitzendrechten verwierf...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Die race heb ik gewoon in het echt gezien als klein ventje. Gilles was mijn held. Mijn god ik word oud. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Onderstaande is gewoon spam:

*knip* En dus niet de bedoeling ;)

[ Voor 82% gewijzigd door naitsoezn op 15-11-2018 15:12 ]

| live and give like no one else |

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
warp schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:01:
[...]

Vroegah werden er hooguit een paar minuten aan besteed bij NOS Studio Sport. Voor Olav Mol het commentaar deed was het gewoon van Mart Smeets als ik het goed herinner. Mart Smeets en Kees Jansma hadden het overigens niet zo op F1 om het maar zwakjes uit te drukken. Met RTL werd er pas meer aandacht aan de F1 besteed toen het in 1992 de uitzendrechten verwierf...
Nee hoor, ook in de jaren 80 hele races live gezien. Maar volgens mij was het in die tijd nog gebruikelijk dat een vaste pool van praatpalen meerdere sporten van kletspraat voorzagen. Was in die tijd ook een stuk makkelijker aangezien de kijkbuiskinderen niet via internet aan informatie konden komen.

alles kan off-topic

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 12:15
HeAdWaVe74 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:41:
[...]
B: je mag je leverancier niet inhalen. ( Ferrari / Mercedes )
A: Dat mag dacht ik niet meer. Het moet het zelfde blok zijn, alleen de software mag afwijken (maar deze mag de koper ook zelf maken).
B: Ik denk dat dat dit alleen komt doordat Ferrari en Mercedes zo veel sneller zijn dan de klanten teams. Nu gaan ze gewoon relatief makkelijk aan de kant. Als ze echt competitief zouden zijn, dan zouden dit niet zomaar gebeuren.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:10:
Nee hoor, ook in de jaren 80 hele races live gezien. Maar volgens mij was het in die tijd nog gebruikelijk dat een vaste pool van praatpalen meerdere sporten van kletspraat voorzagen. Was in die tijd ook een stuk makkelijker aangezien de kijkbuiskinderen niet via internet aan informatie konden komen.
Niet bij de publieke omroep vziw, en de NOS heeft daar ook nooit de rechten voor gehad vziw, juist omdat het ze helemaal niet boeide. De Belg en de Duitser zonden wel eens een wedstrijd uit in de jaren 80, maar ook lang niet alles. Enige dat ik verder kan vinden zijn wat summiere stukjes op f1today.
NOS bekommert zich plotseling om de Formule 1
De baas van de Nederlandse Omroep Stichting (NOS) vindt dat de Formule 1 op het open net te zien zou moeten zijn. De koningsklasse van de autosport is momenteel alleen te volgen via betaalkanaal Ziggo Sport Totaal of het voor Ziggo-klanten gratis toegankelijke Ziggo Sport. Meer dan 1 miljoen mensen zagen op die zender de historische zege van Max Verstappen in Spanje.

De NOS besteedde jarenlang nauwelijks aandacht aan de Formule 1, maar nu een Nederlander successen boekt is de sport plotseling wel interessant genoeg. NOS-baas Jan de Jong zegt in het AD: "Je kan je afvragen of zoiets alleen bij Ziggo te zien moet zijn. Ik vind het niet gek dat zo'n evenement met een Nederlandse deelnemer op een open zender te zien is. Dan zou Formule 1 op de evenementenlijst moeten, net als bijvoorbeeld schaatsen nu. Maar dat is een politieke kwestie."

De NOS heeft wel een samenvattingscontract voor de komende 3 jaar. Dat betekent dat de omroep 5 minuten per race mag uitzenden. Dat mag echter pas minimaal twee uur na afloop van een Grand Prix, waardoor de winst van Verstappen afgelopen zondag niet in het NOS Journaal te zien was. Pas in Studio Sport kon de publieke omroep beelden van de Spaanse Grand Prix tonen.
NOS pleit voor Formule 1 op 'evenementenlijst'
NOS-directeur Jan de Jonge heeft een nieuwe oproep gedaan om de zogenaamde evenementenlijst in de Mediawet aan te passen. Op de evenementenlijst staan de (sport)evenementen die via het open net te zien moeten zijn. De Formule 1 staat daar bijvoorbeeld niet op, waardoor de koningsklasse van de autosport bij Ziggo Sport achter de decoder zit.

Volgens De Jonge moet daar verandering in komen. "De evenementenlijst is gedateerd, een foto van jaren geleden. De Formule 1 en het handbal staan er bijvoorbeeld niet op, terwijl Nederland in die sporten nu succesvol is. De lijst is ooit opgezet om de burger toegang te geven tot belangrijke beelden. Dan lijkt mij het verstandig die lijst actueel te houden."

Ziggo Sport vindt het enigszins hypocriet dat de NOS belangstelling heeft gekregen voor de Formule 1 nu de sport door de successen van Max Verstappen populair is. Een woordvoerder verklaarde: "Op de open netten is maar beperkt ruimte voor sport. Mede daarom zijn wij voor onze abonnees een kanaal begonnen om sporten als de Formule 1 en handbal uit te zenden. Zonder ons waren die beelden nergens te zien geweest."

De NOS heeft wel een samenvattingscontract voor de komende 3 jaar. Dat betekent dat de omroep 5 minuten per race mag uitzenden. Dat mag echter pas minimaal twee uur na afloop van een Grand Prix.

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Zou niet weten waarom dat niet zou mogen, nu rijden ze met een lekke band toch ook naar de pits, dus als jij op eigen kracht de grindbak uitkomt, waarom niet? Hij doet ook niet gevaarlijk, want er rijd niemand in de buurt.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Speedy55 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:38:
[...]

Zou niet weten waarom dat niet zou mogen, nu rijden ze met een lekke band toch ook naar de pits, dus als jij op eigen kracht de grindbak uitkomt, waarom niet? Hij doet ook niet gevaarlijk, want er rijd niemand in de buurt.
YouTube: F1 1979 - Race 12 - Dutch Grand Prix (50fps Remaster)
Nou ja, dit is best tricky anders (op 28:37) waar het rubber van z'n achterwiel schiet.
Pagina: 1 ... 81 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1