[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.072 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ThomasG schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:08:
[...]
Sorry hoor, maar wat je zegt klopt gewoon niet. Je ziet vanaf 0:06~0:07 (edit: of 0.011, maakt niet uit) duidelijk dat de weegbrug met auto en al naar achter glijd.
Zal hem morgen eens op een echte monitor bekijken dan, op een ipad is er tot sec 11 als vet de rem los laat geen duidelijke beweging te zien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:38
Vettel's wagen beweegt idd naar achter zonder dat de wielen draaien, je kan ook duidelijk zien dat hij op gegeven moment de remt los en dan van de platen rolt.

Raar dat de weegplaten niet goed op hun plek gehouden worden. Kan zijn dat Vettel dat gedeelte heeft gesloopt bij het oprijden...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:25
mphilipp schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:34:
[...]

Russisch Roulette heeft er niets mee te maken. De regels zijn nu eenmaal zo. Ik ben het er helemaal mee eens dat die random weegbrug niets te zoeken heeft in Q3, maar het ding staat er en de regels zijn er al eeuwen. Dan vind ik het dom om er pas over te zeuren als het je een keer niet uitkomt. Toch?
Maak je er dan sterk voor en vorm met alle teams een front, want iedereen (die in Q3 komt) kan ermee te maken krijgen. En het is inderdaad lullig als je met 5min op de klok nog effe snel nieuwe banden wil scoren.

Vraag: dit kan haast niet de eerste keer zijn dat iemand van de topteams in Q3 op de brug moet met nog een paar minuten op de klok. Waarom nu pas zo'n circus?
Het ging mij puur om de logica in de post waar ik op reageerde. Op het moment dat jij de sjaak bent gaan zeuren heeft inderdaad geen zin, maar er werd gesteld dat omdat het random en geautomatiseerd was dat ze het daarom maar moesten accepteren. Dat slaat nergens op wat mij betreft en dat wou ik illustreren door dezelfde logica op een volslagen idioot voorbeeld toe te passen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het leven van een F1 neus vanuit third person:

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Het is niet makkelijk om Matteo te zijn:

https://streamable.com/a7dj6

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:45

Edd

Ik vond zijn houding op deze foto al "raar".. Maar dit verklaart het wel :+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dr45tnOXcAAEVz1.jpg:large

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ze veroordelen Max om zijn taalgebruik en acties, maar melken het wel volledig uit op social media...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Exocet schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:57:
Ze veroordelen Max om zijn taalgebruik en acties, maar melken het wel volledig uit op social media...

[Embed]
FIA != FOM

Maar vermoed dat het wel eerder gemeld is in dit topic :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:40
mphilipp schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:34:
[...]

Russisch Roulette heeft er niets mee te maken. De regels zijn nu eenmaal zo. Ik ben het er helemaal mee eens dat die random weegbrug niets te zoeken heeft in Q3, maar het ding staat er en de regels zijn er al eeuwen. Dan vind ik het dom om er pas over te zeuren als het je een keer niet uitkomt. Toch?
Maak je er dan sterk voor en vorm met alle teams een front, want iedereen (die in Q3 komt) kan ermee te maken krijgen. En het is inderdaad lullig als je met 5min op de klok nog effe snel nieuwe banden wil scoren.

Vraag: dit kan haast niet de eerste keer zijn dat iemand van de topteams in Q3 op de brug moet met nog een paar minuten op de klok. Waarom nu pas zo'n circus?
Ben ik het niet mee eens. Als de teams - alle teams - één ding hebben bewezen dan is het wel dat ze alle ruimte pakken die ze kunnen krijgen. En als de FIA niet kijkt pakken ze nog een beetje extra.

Als ze weten dat er in de Q's geen weging is zal daar per definitie misbruik van worden gemaakt. Period.

Het is heel simpel; je calculeert die mogelijke 30s vertraging maar in in je strategie. En wie dat niet doet kan het bokje zijn.

Trouwens, het was in Q2 :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Er is hier vast wel iemand die zich in de reglementen heeft vastgebeten. Ik ben nieuwsgierig naar alle regels die er zijn wat betreft inhalen op de baan tijdens de race onder normale omstandigheden (dus geen safety car oid).

In hoofdstuk 4, artikel 2 van ‘Appendix L to the international sporting code’ vind je een aantal regels.
https://www.fia.com/file/66613/download/12831?token=-BWJjhY3

Waar moeten we nog verder kijken voor een completer beeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 09:06
Exocet schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:57:

[Embed]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dr6G3deXgAc2Rv3.jpg

kimi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Engine pr0n. ;) (ja, dat is de beruchte Renault)

Afbeeldingslocatie: https://sf.viepratique.fr/wp-content/uploads/sites/17/2018/11/f1-technique-bresil_renault_turbo.jpg

De Renault is alleen niet volledig geassembleerd. Nu hebben we dus ook meteen bevestiging van een van de vele commentaren op die PU. Ze worden inderdaad niet volledig geassembleerd afgeleverd zoals Honda wel altijd lijkt te doen. In ieder geval missen de uitlaatpijpen naar de turbine van de MGU-H. Die zijn bij Renault voor zover ik weet ook nog steeds zo extreem lomp en zullen flink wat ruimte afnemen die je liever zal gebruiken voor de radiatoren. Verder lijken er ook heel wat kleine aansluitingen te zijn die nog niet zijn aangesloten.

Ook lijkt de Renault best wel erg "dik" te zijn. De 2018 Honda lijkt overal wat compacter te zijn, en die beschouwen de Japanners kennelijk al als te zwaar en te lomp.

Afbeeldingslocatie: https://www.ihi.co.jp/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/2018-honda-ra618h/282329-1-jpn-JP/2018-Honda-RA618H.jpg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Kimi recognized a word.

Maar alle gekheid op een stokje. Zonder (iemand als) Max in de F1 sinds 2015 zou het toch veel saaier zijn? Denk aan alle mooie races, inhaalacties, teamradio's en dit soort zaken die we hebben gezien.

In de jaren '90 (heuy Verstappen sr) en ook wat in 2000 keek ik al F1. Sinds 2015 weer met Max erbij. Leuk om de ENORME groei te zien van die vent, zeker ook dit seizoen.

Het wordt wel eens vergeten dat hij in 2015 ook al 2 keer 4e (!!!) werd in een Toro Rosso. Eindigde het seizoen met ruim 30 punten meer dan collega Sainz jr.

Was het niet hij die voor deze opleving had gezorgd, dan zou ik van de debutanten sinds 2015 moeilijk kunnen zeggen wie voor actie en passie gezorgd zou hebben.

De enige die voor mij persoonlijk dit seizoen in de buurt komt is Leclerc. Volgende meme is daarom relevant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wAxudP0FY6W1tILjoprjQvzU/full.jpg

8)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:40
(jarig!)
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:47:
Engine pr0n. ;) (ja, dat is de beruchte Renault)

[Afbeelding]

De Renault is alleen niet volledig geassembleerd. Nu hebben we dus ook meteen bevestiging van een van de vele commentaren op die PU. Ze worden inderdaad niet volledig geassembleerd afgeleverd zoals Honda wel altijd lijkt te doen. In ieder geval missen de uitlaatpijpen naar de turbine van de MGU-H. Die zijn bij Renault voor zover ik weet ook nog steeds zo extreem lomp en zullen flink wat ruimte afnemen die je liever zal gebruiken voor de radiatoren. Verder lijken er ook heel wat kleine aansluitingen te zijn die nog niet zijn aangesloten.

Ook lijkt de Renault best wel erg "dik" te zijn. De 2018 Honda lijkt overal wat compacter te zijn, en die beschouwen de Japanners kennelijk al als te zwaar en te lomp.

[Afbeelding]
De Honda heeft een split turbo en de Renault niet

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:24
Maakt het wel een stukje duidelijker waarom de neus al bijna 1 mln kost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

SnowDude schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:17:
[...]
De Honda heeft een split turbo en de Renault niet
Daar heb ik het niet eens over gehad. ;)
In het algemeen is de Renault wat "dikker". Komen de turbine en de turbo er aan de achterkant nog eens bij. Niet dat er iets fundamenteels mis is aangezien Ferrari een vergelijkbare lay out gebruikt. Het punt is meer dat de Renault niet zo netjes en compact verpakt is als de Honda, nog geassembleerd aankomt bij RBR.

Ergens vermoed ik ook dat je de Renault niet als een unit in kan bouwen. Die uitlaten zouden wel eens lelijk in de weg kunnen zitten. Maakt een PU wisselen ook extra lastig. Je kan veel zeggen over Honda de afgelopen seizoenen, maar snel de PU wisselen konden ze wel altijd. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:07

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:06:
[...]
Als ze weten dat er in de Q's geen weging is zal daar per definitie misbruik van worden gemaakt. Period.
Ik zeg niet dat er geen weging moet zijn, maar geen random weging tussendoor in een sessie die toch al erg kort is. Doe desnoods achteraf een weging. Je kunt makkelijk extra FIA poppetjes laten rondlopen in de pitboxen om te controleren of ze niet eea weghalen oid. Bij Le Mans is er bij elke pitstop een meekijker. Die gaan wel iets langzamer dan in F1, maar het idee is hetzelfde.

Maar volgens mij is het echt alleen maar Meneer Vettel geweest die er zoveel problemen mee heeft. Overigens zorgt hij er door zijn (manier van) protesteren dat het nóg langer duurt. Dat heb je vaker met mensen die haast hebben; ze zijn juist langer bezig. Als je gewoon doet wat je moet doen is het zo gebeurt. En wat er moest gebeuren was natuurlijk overduidelijk. Dat wij hier blijkbaar niet weten hoe het werkt zegt niets. A4tjes zijn ook niet van belang. Deze mannen weten precies hoe en wat er gaat gebeuren. Die A4tjes waren overduidelijk: remmen en letten op wat de official zegt. Marc Marques is ook al zo'n tiep die bij een van de MotoGP's gewoon een official negeerde. Echt te gek voor woorden dat zo'n Prima Donna denkt dat ie boven de regels staat omdat ie een paar keer WK is geweest. Gewoon luisteren. Niet moeilijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
(jarig!)
Aardappel schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:21:
[...]

Maakt het wel een stukje duidelijker waarom de neus al bijna 1 mln kost.
De nose cone is wel wat anders dan een vleugel. Het is onderdeel van de crash structuur en daardoor een duur en complex onderdeel. Je ziet ook dat de vleugel zelf er makkelijk van af te halen is. Die hangt er met een paar bouten en wat stekkers aan vast.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:18
Tommy The Cat schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:15:
Er is hier vast wel iemand die zich in de reglementen heeft vastgebeten. Ik ben nieuwsgierig naar alle regels die er zijn wat betreft inhalen op de baan tijdens de race onder normale omstandigheden (dus geen safety car oid).

In hoofdstuk 4, artikel 2 van ‘Appendix L to the international sporting code’ vind je een aantal regels.
https://www.fia.com/file/66613/download/12831?token=-BWJjhY3

Waar moeten we nog verder kijken voor een completer beeld?
Daar het een wat grijs gebied is zijn er volgens mij niet veel officiële regels anders dan wat je reeds gevonden hebt.
Voor een mooi overzicht over "ongeschreven" regels kan ik dit blog/site aanraden: https://f1metrics.wordpre...08/28/the-rules-of-racing

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Ken ‘m inderdaad, hoewel het artikel alweer vier jaar oud is. Evenwel zal de basis nog wel overeind staan.

Maar als we op de ongeschreven regels moeten terugvallen, dan constateer ik toch dat de sporting code veel vragen onbeantwoord laat. Dat kan goed zijn, enerzijds. Maar het geeft ook ruimte voor willekeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nill0r
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-09 20:44
Lees net dat de Mercedes ingenieurs en zelfs bij redden Bull staan zevoor een raadsel dat max zo snel was,

Is dat chassis dan zo goed?

Ze maakten immers 8 tienden goed in sector twee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

nill0r schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:37:
Lees net dat de Mercedes ingenieurs en zelfs bij redden Bull staan zevoor een raadsel dat max zo snel was,

Is dat chassis dan zo goed?

Ze maakten immers 8 tienden goed in sector twee
Als je banden minder snel degraderen ten opzichten van de concurrentie, dan kan je een constantere snellere pace rijden :) De RB14 gaat goed met de banden om en tel daarbij op dat Max nog meer uit de banden weet te halen.

Dit jaar hebben we vaker gezien dat Ferrari en Mercedes het op dat gebied afleggen tegen Red Bull Racing. Hieronder een paar races die mij te binnen schieten waarbij banden een grote rol speelden;
  • Oostenrijk
  • Singapore
  • Amerika
  • Mexico
  • Brazilë
Uitgaande van bovenstaande lijst is een kwart van de races bepaald op bandenslijtage en -strategie. Mercedes was nog steeds dominant, al was dat mede door tactisch falen van Ferrari of kortsluiting in de hersenpan van Vettel. Hopelijk heeft Ferrari het in 2019 nog beter voor elkaar (dit jaar heeft een team een grote stap gezet) en kan Red Bull Racing ook structureel meedoen om de winst, dan krijgen we een heel mooi seizoen in 2019 te zien :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:26
DaMarcus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 03:06:
[...]

Uitgaande van bovenstaande lijst is een kwart van de races bepaald op bandenslijtage en -strategie. Mercedes was nog steeds dominant, al was dat mede door tactisch falen van Ferrari of kortsluiting in de hersenpan van Vettel. Hopelijk heeft Ferrari het in 2019 nog beter voor elkaar (dit jaar heeft een team een grote stap gezet) en kan Red Bull Racing ook structureel meedoen om de winst, dan krijgen we een heel mooi seizoen in 2019 te zien :>
Dit roepen we helaas al enkele jaren. En Ferrari begint ieder seizoen ijzersterk met enkele overwinningen, maar vallen halverwege het seizoen keer op keer gigantisch door de mand. Of door tactische blunders of door een 'domme' Vettel. Erg benieuwd hoe 2019 gaat verlopen met de combi Vettel - Leclerc.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:40
Rivanov schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:02:
[...]

Dit roepen we helaas al enkele jaren. En Ferrari begint ieder seizoen ijzersterk met enkele overwinningen, maar vallen halverwege het seizoen keer op keer gigantisch door de mand. Of door tactische blunders of door een 'domme' Vettel. Erg benieuwd hoe 2019 gaat verlopen met de combi Vettel - Leclerc.
Ferrari (Vettel) is inderdaad de teleurstelling van het jaar. Dat team had alles in zich om dit seizoen kampioen geworden (hetzij WDC, hetzij WCC). Maar op de één of andere manier zakken ze in de 2e helft altijd door het ijs. En meestal door 'persoonlijke' fouten.

Ben bang dat de druk die er altijd is bij een F1 team bij Ferrari in de loop van het seizoen resulteert in steeds meer persoonlijke verwijten en het beschermen van reputaties. Ze hebben daar een koele teammanager nodig die al die emoties weet te kanaliseren en boven alle 'mannetjes' staat.

Dat is ook het verschil tussen aan de ene kant een Toto Wolff en een Christian Horner, en anderzijds Maurizio Arrivabene. De eerste 2 tonen tijdens de race uiteraard wel hun emoties (hoewel ze deze duidelijk wel onder controle hebben), maar ze kunnen direct een knop omzetten en in de stand 'professionele teammanager' gaan.

Heb de indruk dat Arrivabene er een stuk emotioneler in zit.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Rivanov schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:02:
[...]

Of ze hadden een gat in het reglement gevonden die alsnog werd verboden :+

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

ThomasG schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:14:
[...]
Niemand zegt toch ook dat die regel voor wegen er niet moet zijn? Het gaat er om dat het wegen door de FIA gewoon langwekkend slecht is. Heb je het filmpje gezien met Vettel? Hij staat op de weegbrug, met zijn motor uit. Omdat de Pitlane van Interlagos een helling is, glijd hij met weegbrug en al ruim een meter naar achteren. Het duurt zo'n 5 seconden voordat de mensen van die FIA, die eerst 10 meter moeten lopen, er zijn om zijn auto tegen te houden. Ondertussen krijgt Vettel groenlicht van het mannetje met het bordje om weg te rijden, maar de mensen van de FIA duwen hem niet van de brug af. Dus Vettel start zijn motor om weg te rijden. En omdat de mensen van de FIA geen handschoenen aan hebben (hoezo niet?!) springen ze weg, en die weegbrug viel gewoon uit elkaar omdat het nergens aan vast zat. Of er nu regels zijn of niet, de FIA schiet gewoon enorm te kort wat betreft het wegen.

Edit: steker nog, je kunt wanneer zowel de weegbrug als de auto daarop scheef staan niet eens een fatsoenlijke meeting doen..
Nou, deze hele discussie begon met mensen die de weeg-regel maar belachelijk vonden. Ik geef aan waar die regel voor is en je reageert dat de implementatie zo slecht is.
Dat is niet waar ik het over had, dat is ook niet wat ik in twijfel trek. Ik leg alleen uit waar de regel voor is.

FIA-bashen is te makkelijk, daar meng ik me meestal liever niet in :P Het is leuker en uitdagender om te vertellen wanneer de wél FIA gelijk heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Remy schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:54:
[...]
De enige die voor mij persoonlijk dit seizoen in de buurt komt is Leclerc. Volgende meme is daarom relevant.
ik ben echt 'fan' van die gast, zo 'cool' en beheerst, maar ongelofelijk snel en maakt weinig fouten. is er een fout, ligt het niet aan het materiaal maar hemzelf :) vettel gaat het nog lastig krijgen met leclerc langs hem 100% :P denk ook niet dat max snel vrienden met m zal zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 14-11-2018 09:09 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:45
Agh nu zijn we allemaal fan van LEC, totdat hij een oconnetje doet. Het blijven fransozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-ION- schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:15:
Agh nu zijn we allemaal fan van LEC, totdat hij een oconnetje doet. Het blijven fransozen.
Monegask geen Fransoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
-ION- schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:15:
LEC en VER hebben in hun karting tijd al flinke ruzie gehad, toen ze om de eerste plek moesten vechten. Ze hebben nu geen hekel meer aan elkaar, maar zijn ook geen goede vrienden.

Bijvoorbeeld toen VER vond dat LEC hem van de baan duwde nadat VER hem ruimte had gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ThomasG schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:20:
[...]
LEC en VER hebben in hun karting tijd al flinke ruzie gehad, toen ze om de eerste plek moesten vechten. Ze hebben nu geen hekel meer aan elkaar, maar zijn ook geen goede vrienden.

Bijvoorbeeld toen VER vond dat LEC hem van de baan duwde nadat VER hem ruimte had gegeven.
[YouTube: WSK Euro Series - II Round 2012 - sabato: Verstappen, LeClerc, Filini]
Dacht dat LeClerc en Ocon elkaar ook niet konden uitstaan? Of was dat Gasly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:22:
Dacht dat LeClerk en Ocon elkaar ook niet konden uitstaan? Of was dat Gasly?
Gasly sowieso, Leclerc geen idee. Het is trouwens Leclerc, met een kleine C dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Ik weet 't niet met die Leclerc. Het is oh zo makkelijk om de schuld op je te nemen wanneer je nog niet de druk van het rijden in een topteam naast een topteamgenoot op je hebt. Ik vind het zo lastig om te bepalen hoe goed die Sauber nu echt is, omdat Ericsson zo consistent teleur stelt in de race. Ik vind het ook zeer bijzonder dat leclerc op de een of andere reden vaak kut presteert in de regen. Gaat ie altijd rare dingen van doen (behalve in Q2(?) van afgelopen weekend).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik kijk al het hele seizoen goed naar LeClerc, vind het ontzettend tof wat hij presteert. Sommigen zeggen dat het niet de next best thing is, maar ik heb hem eigenlijk net zo hoog zitten als Verstappen en ben heel benieuwd wat het in de toekomst gaat worden.

Ik gok dat in beide zomaar de nieuwe Vettel/Hamilton kan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Heb toch wel aardig wat fouten gezien anders die niet aan anderen of het materiaal lagen. Maar talent heeft ie zeker. :)

[ Voor 6% gewijzigd door warp op 14-11-2018 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Je moet gewoon een egoistische klootzak zijn om de top te bereiken. Het hele veld zit er niet om vrienden te maken maar om te winnen. Wie te aardig is gaat het niet redden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
MikeyMan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:22:
[...]

Dacht dat LeClerk en Ocon elkaar ook niet konden uitstaan? Of was dat Gasly?
Volgens mij is er niemand die vriendjes is met Ocon.

En zijn er enkele die er geen hekel aan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
Aardappel schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:28:
[...]

Wellicht dat Perez er volgens jaar of later er nog iets over te zeggen heeft. Perez kreeg vaak de schuld van de crashes tussen Perez en Ocon waarbij Ocon schijnheilig deed in de post-race interviews, maar misschien was het eigenlijk wel gewoon andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ThomasG schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:35:
[...]
Wellicht dat Perez er volgens jaar of later er nog iets over te zeggen heeft. Perez kreeg vaak de schuld van de crashes tussen Perez en Ocon waarbij Ocon schijnheilig deed in de post-race interviews, maar misschien was het eigenlijk wel gewoon andersom.
Spa 2017 en Singapore 2018 werd IIRC Ocon in ieder geval de muur in gereden. Daarvan kun je moeilijk zeggen dat Ocon wat fout deed buiten wrong time wrong place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
RobertMe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:40:
[...]

Spa 2017 en Singapore 2018 werd IIRC Ocon in ieder geval de muur in gereden. Daarvan kun je moeilijk zeggen dat Ocon wat fout deed buiten wrong time wrong place.
Er zijn ook gevallen waarbij Ocon buiten om in de blinde hoek van Perez zit (waarbij Perez in gevecht is met andere), en zijn auto gewoon laat staan. Ja, dan kom je in de muur terecht.

[ Voor 4% gewijzigd door ThomasG op 14-11-2018 09:49 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:32
@DaniëlWW2 Mercedes.Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dr4mx_NX4AAdmxf.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ankona schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:26:
Je moet gewoon een egoistische klootzak zijn om de top te bereiken. Het hele veld zit er niet om vrienden te maken maar om te winnen. Wie te aardig is gaat het niet redden.
if you're not making enemies, you're doing it wrong

heb helemaaaaal geen zin in de winterstop straks, zo gruwelijk benieuwd naar die honda in de rbl. hoop zo dat meer dan 2 teams voor de titel kunnen gaan volgend seizoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 12:38

Blokker_1999

Full steam ahead

mphilipp schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:26:
[...]

Ik zeg niet dat er geen weging moet zijn, maar geen random weging tussendoor in een sessie die toch al erg kort is. Doe desnoods achteraf een weging. Je kunt makkelijk extra FIA poppetjes laten rondlopen in de pitboxen om te controleren of ze niet eea weghalen oid. Bij Le Mans is er bij elke pitstop een meekijker. Die gaan wel iets langzamer dan in F1, maar het idee is hetzelfde.

Maar volgens mij is het echt alleen maar Meneer Vettel geweest die er zoveel problemen mee heeft. Overigens zorgt hij er door zijn (manier van) protesteren dat het nóg langer duurt. Dat heb je vaker met mensen die haast hebben; ze zijn juist langer bezig. Als je gewoon doet wat je moet doen is het zo gebeurt. En wat er moest gebeuren was natuurlijk overduidelijk. Dat wij hier blijkbaar niet weten hoe het werkt zegt niets. A4tjes zijn ook niet van belang. Deze mannen weten precies hoe en wat er gaat gebeuren. Die A4tjes waren overduidelijk: remmen en letten op wat de official zegt. Marc Marques is ook al zo'n tiep die bij een van de MotoGP's gewoon een official negeerde. Echt te gek voor woorden dat zo'n Prima Donna denkt dat ie boven de regels staat omdat ie een paar keer WK is geweest. Gewoon luisteren. Niet moeilijk.
De regels rondom het wegen bestaan al heel lang. Ferrari wist vooraf dat het risico bestond en had hier rekening mee moeten houden. Vergeet ook niet dat tot nog niet zo lang geleden de wagen in de garage geduwd moest worden om gewogen te worden met veel meer tijdverlies tot gevolg.

Weging achteraf nodigt uit tot vals spelen. Niets belet je om een zeer snelle ronde neer te zetten op een lege tank en er daarna even 50kg brandstof in te doen om nog een trager rondje te rijden maar wel aan de gewichtslimiet te komen. Om dat soort dingen tegen te gaan heeft men willekeurige weging tijdens Q1 en Q2. Daarnaast werkt er soms meer dan 10 man gelijktijdig aan een wagen, hoe wil je die allemaal netjes in het oog houden?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blokker_1999 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:56:
[...]
De regels rondom het wegen bestaan al heel lang. Ferrari wist vooraf dat het risico bestond en had hier rekening mee moeten houden. Vergeet ook niet dat tot nog niet zo lang geleden de wagen in de garage geduwd moest worden om gewogen te worden met veel meer tijdverlies tot gevolg.

Weging achteraf nodigt uit tot vals spelen. Niets belet je om een zeer snelle ronde neer te zetten op een lege tank en er daarna even 50kg brandstof in te doen om nog een trager rondje te rijden maar wel aan de gewichtslimiet te komen. Om dat soort dingen tegen te gaan heeft men willekeurige weging tijdens Q1 en Q2. Daarnaast werkt er soms meer dan 10 man gelijktijdig aan een wagen, hoe wil je die allemaal netjes in het oog houden?
Toch vind ik het voorstel om alleen te wegen na een getimede ronde wel een goede. Snel in te voeren, levert gelijk voordeel op, en heeft weinig nadelen wmb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Aardappel schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:28:
[...]

Er is een coureur wel vriendjes met Ocon. Dat is Lance Stroll, die Ocon zijn zitje gaat afnemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
(jarig!)
MikeyMan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:57:
[...]

Toch vind ik het voorstel om alleen te wegen na een getimede ronde wel een goede. Snel in te voeren, levert gelijk voordeel op, en heeft weinig nadelen wmb.
Maar dan is de weging niet meer random

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
DaniëlWW2 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:57:
[...]

Er is een coureur wel vriendjes met Ocon. Dat is Lance Stroll, die Ocon zijn zitje gaat afnemen. :+
Het gerucht gaat zelfs dat de vriendschap tussen Ocon en Stroll de reden is dat Stroll nog niet officieel bevestigd is voor RPF1, omdat Stroll het wel jammer vind voor Ocon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
ThomasG schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:04:
[...]
Het gerucht gaat zelfs dat de vriendschap tussen Ocon en Stroll de reden is dat Stroll nog niet officieel bevestigd is voor RPF1, omdat Stroll het wel jammer vind voor Ocon.
Het kan zijn dat mijn sarcasme meter kapot is, maar geloof je het zelf ook? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
B-Real schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:07:
[...]

Het kan zijn dat mijn sarcasme meter kapot is, maar geloof je het zelf ook? :P
Dat Stroll naar PRF1 gaat is natuurlijk 100%, maar hij is nog steeds niet officieel bevestigd. Het gerucht is dat Lance wilt wachten totdat Ocon "weg" is.

[ Voor 30% gewijzigd door ThomasG op 14-11-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Kun je zo'n ding nou gewoon meenemen in het voorbijlopen? M.a.w. wat weegt de ICE van de huidige F1's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SnowDude schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:03:
[...]

Maar dan is de weging niet meer random
Hoezo niet?

Dat is prima te regelen.

Randomizer kan toch prima bij het binnenkomen van de pit plaatsvinden. Alle auto's worden realtime gevolgd op de baan.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 14-11-2018 10:19 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Aardappel schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:11:
[...]

Kun je zo'n ding nou gewoon meenemen in het voorbijlopen? M.a.w. wat weegt de ICE van de huidige F1's?
Minstens 145kg voor het motorblok en de hybride systemen en 20-25kg voor de batterij. ;)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/46161840_2325588930869882_7255252021341585408_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=015a1969b3b75e54c6cd105bd42d77bf&oe=5C3C03C4

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
(jarig!)
MikeyMan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:14:
[...]
Randomizer kan toch prima bij het binnenkomen van de pit plaatsvinden. Alle auto's worden realtime gevolgd op de baan.
Dat gebeurd nu toch ook ;) Alleen als je auto's exclude die geen snelle ronde gezet hebben dan is het dus niet meer random.

Ook is de regel dat een auto altijd aan de (gewichts) reglementen moet voldoen, dat geld ook voor installation laps tijdends de kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SnowDude schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:26:
[...]
Dat gebeurd nu toch ook ;) Alleen als je auto's exclude die geen snelle ronde gezet hebben dan is het dus niet meer random.

Ook is de regel dat een auto altijd aan de (gewichts) reglementen moet voldoen, dat geld ook voor installation laps tijdends de kwalificatie.
De regel lijkt me opgesteld om te voorkomen dat en competitief voordeel wordt behaald door niet aan de gewichtsregels te voldoen. Zolang je geen rondetijd zet, haal je dat voordeel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
(jarig!)
MikeyMan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:27:
[...]

De regel lijkt me opgesteld om te voorkomen dat en competitief voordeel wordt behaald door niet aan de gewichtsregels te voldoen. Zolang je geen rondetijd zet, haal je dat voordeel niet.
Nee de regel is dat niet, de regel is dat de auto tijdens kwali en race altijd aan de reglementen moet voldoen. Ook is vanaf de start van de quali de parc fermee regel al van toepassing omdat de wedstrijd officieel begint bij de start van q1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
SnowDude schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:31:
[...]

Nee de regel is dat niet, de regel is dat de auto tijdens kwali en race altijd aan de reglementen moet voldoen. Ook is vanaf de start van de quali de parc fermee regel al van toepassing omdat de wedstrijd officieel begint bij de start van q1
Dat de regel er is, is natuurlijk goed. De uitvoering ervan is vaak alleen erg knullig, en soms met hele slechte timing als ze door weersomstandigeden en strategie om tijdsnood komen. Een oplossing zou zijn om de tijd "stop" te zetten voor de rijder die naar de weging moet. Laten we zeggen dat de weging 10 seconden duurt, dan krijgt hij 10 seconden extra voordat de "vlag valt".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ThomasG schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:36:
[...]
Dat de regel er is, is natuurlijk goed. De uitvoering ervan is vaak alleen erg knullig, en soms met hele slechte timing als ze door weersomstandigeden en strategie om tijdsnood komen.
Knullig zou het zijn als ze het zelf bepalen. Er is juist gekozen voor een random verhaal om te voorkomen dat iemand zich benadeeld voelt. Iedereen heeft dus evenveel kans om op een ongunstig tijdstip opgeroepen te worden.

Maar goed, nu is er een toevoeging aan de regel gekomen die de randomizer uitschakelt als de omstandigheden sterk wijzigen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
ThomasG schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:36:
[...]
Dat de regel er is, is natuurlijk goed. De uitvoering ervan is vaak alleen erg knullig, en soms met hele slechte timing als ze door weersomstandigeden en strategie om tijdsnood komen. Een oplossing zou zijn om de tijd "stop" te zetten voor de rijder die naar de weging moet. Laten we zeggen dat de weging 10 seconden duurt, dan krijgt hij 10 seconden extra voordat de "vlag valt".
Als die knuppels die nu bij die weegschaal stonden werden vervangen door een 'pit-crew' van de FIA die de weging in <10 s uit kan voeren volgens de regels dan is er helemaal niet zo veel aan de hand, en kan de huidige regel gewoon blijven.
Maar dan moeten ze wel zorgen voor geschoold personeel dat de weegbrug klaar staat, pionnen uit de weg, startmotor at the ready hebben, bedanktbriefje, en lollypop go-time meneer. Dan nog duidelijk communiceren met team en coureur en er is geen gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

mphilipp schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:41:
[...]

Knullig zou het zijn als ze het zelf bepalen. Er is juist gekozen voor een random verhaal om te voorkomen dat iemand zich benadeeld voelt. Iedereen heeft dus evenveel kans om op een ongunstig tijdstip opgeroepen te worden.

Maar goed, nu is er een toevoeging aan de regel gekomen die de randomizer uitschakelt als de omstandigheden sterk wijzigen.
Slimme toevoeging... Dus bij een Q met wisselvallig weer weet je nu dat de kans uitermate klein is dat je gewogen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Pathogen schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:00:
[...]

Slimme toevoeging... Dus bij een Q met wisselvallig weer weet je nu dat de kans uitermate klein is dat je gewogen gaat worden.
Tijdens de kwalificatie dan wellicht niet, na de kwalificatie in parc fermé sowieso natuurlijk.

Aangezien de tijd in de kwalificatie zeer beperkt is en het bij wisselvallig weer nog veel chaotischer is, denk ik dat de mogelijkheden om bewust een illegale auto in de snelste ronde te laten rijden én het daarna (voor het vallen van de vlag) nog weer terug te draaien zeer beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En er lopen genoeg mensen met camera's rond. In Q3 is het sowieso veel minder hectisch in pitlane, dus genoeg mensen om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik snap je toegevoegde factor, maar ik vind het niet goed om dan maar te verkondigen dat je dan niet gaat controleren.

Overigens, er zijn natuurlijk ook gewoon praktische oplossingen voor:

1. Weegbrug in de pitbox. Auto terug de box in? Dan even neerzetten op de brug, krikje weg, personeel weg (kan een mannetje/camera's gewoon toezicht op houden) en 5s wachten tot de brug stabiel is.
Je kunt dan gewoon een brug in elke box zetten. Hoeft het ook niet zo'n gammel slipperig geval te zijn als nu.

2. Simpelweg een betere weegbrug setup. Begin van de pitlane, goed afgebakend ipv met pionnetjes, dat ding kan voorafgaand aan de sessie compleet geïnstalleerd worden en dan is het daadwerkelijk erop rijden, motor uit, 5s, motor aan en gaan. Kan compleet geautomatiseerd gebeuren.

Doe je het niet goed? Wil je op dat specifieke moment niet? Dan wordt je voorgaande ronde geschrapt en mag je nog een keer, en mag je alléén banden wisselen voor je volgende stint (dus niet de box in!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is alleen in gevallen van wisselende omstandigheden. Dat komt misschien 2 keer per seizoen voor zo precies tijdens quali. Dus om daar nou een heel circus voor op te zetten... Ik vind het al heel wat om op basis van 1 incident de regels aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik ook, snap ook niet dat ze de regels aanpassen juist op een manier dat er weer een loophole ontstaat. Denk er dan wat langer over na en kom tot de conclusie dat het goed is zoals het is, óf dat het echt verbeterd moet worden.

Deze "aanpassing" is alleen om zo snel mogelijk de teams tevreden te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ThomasG schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:08:
[...]
Sorry hoor, maar wat je zegt klopt gewoon niet. Je ziet vanaf 0:06~0:07 (edit: of 0.011, maakt niet uit) duidelijk dat de weegbrug met auto en al naar achter glijd.
Heb hem nog een keer gekeken op een groot scherm: Vet blijft perfect stil staan totdat het mannetje voor hem wegloopt omdat de weging gelukt is en hij zelf de rem loslaat op 11 sec.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Tja, weegbrug in een pitbox dat hadden ze nou net voorheen. Dat koste de teams teveel tijd, want:
- Auto afzetten
- Auto de pitbox induwen, de brug op
- Auto wegen
- Auto achteruit de pitbox uitduwen
- Auto starten en door

Nu doen ze het met een weeg"brug" in de pitstraat en kost het de teams nog teveel tijd en dat is ook wel logisch als de tijd beperkt is en je graag nog een eerste snelle ronde neer wil zetten voordat er mogelijk regen komt (zoals in de situatie van Vettel dus). Daarnaast waren de FIA mannetjes nou niet bepaald heel snel met wegen, o.a. het pionnetje dat nog in de weg stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:56
mphilipp schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:41:
[...]

Ja, dat kan dus echt niet. De regels horen helemaal niet te tellen voor teams die strijden om het kampioenschap.
Ik zeg, laat gewoon de stewards kiezen. Dat gaat ook perfect met straffen tijdens de race.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
B-Real schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:50:
Daarnaast waren de FIA mannetjes nou niet bepaald heel snel met wegen, o.a. het pionnetje dat nog in de weg stond.
Wie zegt dat dat pionetje in de weg stond? De coureur moet de auto afzetten voor de weegbrug en de FIA mannetjes duwen de auto de weegbrug op. Dat pionetje zal daar waarschijnlijk dus staan om te voorkomen dat iemand de weegbrug op rijd, en laat dat nu precies zijn wat Vettel alsnog perse zelf wou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:59:
[...]

Wie zegt dat dat pionetje in de weg stond? De coureur moet de auto afzetten voor de weegbrug en de FIA mannetjes duwen de auto de weegbrug op. Dat pionetje zal daar waarschijnlijk dus staan om te voorkomen dat iemand de weegbrug op rijd, en laat dat nu precies zijn wat Vettel alsnog perse zelf wou doen.
Ongetwijfeld zal het ook een technische reden hebben dat de weegbrug eerst een stable 0 moet hebben voordat een auto erop rijd zodat er geen afwijkingen zijn in het gewicht.

Maar goed, de beste stuurlui :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

.... zitten hier op Tweakers ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
Is eigenlijk wel een idee voor een two-seater race. Een coureur bedient de pedalen, en de ander mag sturen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 21:41

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat de discussie simpel samen te vatten is:
  • De huidige procedure is niet goed (brug moet beter vastzitten, manier van doen is nog steeds sloom)
  • De mensen bij de weegbrug moeten sneller werken, zeker op kritieke momenten
  • Vettel had dit niet mogen doen
  • De straf is terecht (en had zelfs nog wat hoger gemogen)
  • FIA gaat ermee aan de slag
  • De procedure moet wel blijven om het spelletje eerlijk te houden
We kunnen het hier wel 10 pagina's over hebben, maar volgens mij is iedereen het hier wel mee eens toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 14-11-2018 12:25 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Martinspire schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:23:

• De straf is terecht (en had zelfs nog wat hoger gemogen)
De straf, een geld boete ?
daar heb je die gasten toch niet mee.

Een grid straf met een gelopen kampioenschap ook niet.

Gewoon een dagje laten wegen !

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Inrijden op een persoon, wat Vettel gedaan heeft (hoe "langzaam" het ook was), en er met een kleine boete vanafkomen is een lachertje.
Hij had op zijn minst gridstraf en/of straf punten moeten krijgen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 04-10 08:55
Inrijden op een persoon? Dat is pas een lachertje.. 8)7
Het zijn allemaal ervaren professionals die hun rempedaal uitstekend onder de knie hebben.

Ja Vettel was (te) gehaast maar komop zeg.. Als dit inrijden op een persoon is dan is Max zijn actie tegen Ocon poging tot doodslag.. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 11:32

Spotmatic

Ken sent me

Grimmie187 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:28:
Inrijden op een persoon? Dat is pas een lachertje.. 8)7
Het zijn allemaal ervaren professionals die hun rempedaal uitstekend onder de knie hebben.

Ja Vettel was (te) gehaast maar komop zeg.. Als dit inrijden op een persoon is dan is Max zijn actie tegen Ocon poging tot doodslag.. :+
Je kunt niet ontkennen dat Vettel agressief naar voren reed met als doel die man met het pilonnetje weg te jagen. En bedenk dat die man 0,0 bescherming had (zelfs geen helm en handschoenen) en Vettel juist wel.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Goed met een gaspedaal en rem overweg kunnen is inderdaad een hele goede reden om gevaarlijk te rijden of potentieel gevaarlijke situaties te creeren. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Spotmatic schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:32:
[...]

Je kunt niet ontkennen dat Vettel agressief naar voren reed met als doel die man met het pilonnetje weg te jagen. En bedenk dat die man 0,0 bescherming had (zelfs geen helm en handschoenen) en Vettel juist wel.
En Ocon stond op een verhoging, had lelijk kunnen vallen door die duw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Spotmatic schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:32:
[...]

Dat ontken ik ook niet maar er is toch niets gebeurd? Als hij zijn voet niet in bedwang had kunnen houden en de man had aangereden was hij ongetwijfeld voor 1 of meer wedstrijden geschorst (en terecht)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Dus bijvoorbeeld door rood rijden is ook prima zolang er maar niks gebeurd ? :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
ScrooLoose schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:36:
Zoals de Coronels zeggen: zolang je niet wordt gepakt is er niets aan de hand :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grimmie187
ScrooLoose schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:36:
Die vergelijking gaat totaal niet op, dat snap je zelf ook best..

Maar ik kruip alweer onder mijn steen, er is genoeg over gezegd inmiddels. Hij was te ongeduldig en is daarvoor gestraft, klaar. Ik vind het onzin om te doen alsof Vettel de intentie had om de beste man voor zijn sokken te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 11:32

Spotmatic

Ken sent me

Grimmie187 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:35:
[...]
Dat ontken ik ook niet maar er is toch niets gebeurd? Als hij zijn voet niet in bedwang had kunnen houden en de man had aangereden was hij ongetwijfeld voor 1 of meer wedstrijden geschorst (en terecht)..
Er is inderdaad niets gebeurd, uiteindelijk. Maar Vettel is er gewoon goed mee weggekomen. Niet alleen vanwege de getoonde agressiviteit, maar ook de gelanceerde weegplaten. Als daar iemand had gestaan dan was Vettel nog niet jarig geweest...

In de F1 word je trouwens voor minder bestraft. Maar dit was echt een lachertje.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

leuk voor bij de koffie: https://www.bbc.com/sport/formula1/46188703
Would Ocon have pulled the same move on Hamilton? No chance.

Would he have pulled the same move on Vettel? I doubt it.

This was a move of frustration from a man who was big rivals with Verstappen in the 2014 Formula 3 season. He beat Verstappen to the title, yet it is Verstappen who is having all the success in F1 right now, and Ocon who is almost certainly out of a seat at the end of the year.

The frustration must have built up and there was zero respect shown for his rival.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Grimmie187 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:40:
[...]

Die vergelijking gaat totaal niet op, dat snap je zelf ook best..
Het is inderdaad een beetje een kromme vergelijking maar je begrijpt toch wel wat ik er mee bedoel neem ik aan.
Als je express een onveilige situatie creeert maar alles gaat goed wil niet zeggen dat het dan ook maar ok gevonden moet worden omdat het toevallig allemaal goed afloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Vettel is toch gewoon gestraft?
25.000eu boete noem ik niet niets, ook niet voor een F1 coureur/F1 team. Wat voor ons 250eu is, is voor hun 25.000eu en dus gewoon goed geld.

Gridstraffen en wedstrijden schorsing vind ik te bezopen voor woorden, de sport wordt al meer dan genoeg kapot gemaakt door gridstraffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Grimmie187 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:35:
[...]

Voet? De koppeling zit op het stuur en is dus puur elektronisch, zonder enig gevoel zoals je dat wel in de auto hebt. Dat maakt het mijns inziens ook juist nog gevaarlijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 12:45

Edd

B-Real schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:55:
25.000eu boete noem ik niet niets, ook niet voor een F1 coureur/F1 team. Wat voor ons 250eu is, is voor hun 25.000eu en dus gewoon goed geld.

;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:30

TommyGun

Stik er maar in!

hjs schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:35:
[...]

En Ocon stond op een verhoging, had lelijk kunnen vallen door die duw :D
:Y

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jackal131
  • Laatst online: 10:28
Dus heeft Vettel helemaal geen straf gehad, maar moet gewoon de schade betalen.
Dat is nog merkwaardiger.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

B-Real schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:55:
Vettel is toch gewoon gestraft?
die weegbrug kost 22K daar is 3K voor additionele kabels en klein materiaal bijgekomen = hoogte boete rekening weegbrug.

onderaan de steep heeft vettel geen boete gekregen; maar krijgt rekening gepresenteerd ..... je weet; ferrari he :+ :X

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 14-11-2018 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:30

TommyGun

Stik er maar in!

Spotmatic schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:40:
[...]

Er is inderdaad niets gebeurd, uiteindelijk. Maar Vettel is er gewoon goed mee weggekomen. Niet alleen vanwege de getoonde agressiviteit, maar ook de gelanceerde weegplaten. Als daar iemand had gestaan dan was Vettel nog niet jarig geweest...
Hij is pas 3 juli jarig inderdaad.

:P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
RobertMe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:58:
[...]

Voet? De koppeling zit op het stuur en is dus puur elektronisch, zonder enig gevoel zoals je dat wel in de auto hebt. Dat maakt het mijns inziens ook juist nog gevaarlijker.
Ahum, scherp! Vingers bedoel ik natuurlijk, maar ook die heeft hij na honderden racestarts aardig onder controle.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Ach, boete of vergoeding. Het kost ze 25.000eu en een volgende keer zal Vettel het misschien anders doen.
Heeft hij verder ook geen reprimande gehad?

Zo heel spanned vond ik het akkefietje van Vettel niet. Als hij daar iets mee gesloopt heeft dan moet dat betaald worden, argumenten dat het levensgevaarlijk was vind ik onzin. Het is per definitie gevaarlijk in een pitlane, een stilstaande F1 auto lijkt me daarbij minder spannend dan een F1 auto op volle snelheid (in de pitstraat) die aankomt rijden/wegrijdt bij zijn team.

Ik word een beetje moe van alles straffen en boetes in de F1, het is wachten op de eerste coureur die een reprimande/boete/taakstraf krijgt voor wildplassen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
B-Real schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:22:
Ach, boete of vergoeding. Het kost ze 25.000eu en een volgende keer zal Vettel het misschien anders doen.

Zo heel spanned vond ik het akkefietje van Vettel niet. Als hij daar iets mee gesloopt heeft dan moet dat betaald worden, argumenten dat het levensgevaarlijk was vind ik onzin. Het is per definitie gevaarlijk in een pitlane, een stilstaande F1 auto lijkt me daarbij minder spannend dan een F1 auto op volle snelheid (in de pitstraat) die aankomt rijden/wegrijdt bij zijn team.

Ik word een beetje moe van alles straffen en boetes in de F1, het is wachten op de eerste coureur die een reprimande/boete/taakstraf krijgt voor wildplassen |:(
Dat zouden ze in moeten voeren voor al die viespeukjes inderdaad:
https://www.mirror.co.uk/...eals-whether-peed-9080662

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Grimmie187 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:21:
[...]

Ahum, scherp! Vingers bedoel ik natuurlijk, maar ook die heeft hij na honderden racestarts aardig onder controle.. ;)
Honderden dan als hij dit seizoen elk weekend 5 (proef)starts heeft gedaan :P Want gezien vanaf dit jaar weer de complete regelgeving omtrent de koppeling is veranderd. Waar je vorig jaar nog kon zeggen dat de koppeling automatisch het perfecte bitepoint had als je de koppeling tussen de 1% en 99% losliet moet daar nu daadwerkelijk een linear verloop in zijn. Uiteraard bedoelt om het starten (weer) iets moeilijker te maken en dit jaar zag je dan ook weer helemaal geen verschil met goede/slechte starts ten opzichte van vorig jaar.

Daarnaast doen ze bij een start natuurlijk de koppeling gebruiken voor een perfecte acceleratie. Als je alleen een beetje vooruit wilt rijden (om iemand weg te jagen) is acceleratie natuurlijk absoluut niet van belang en laat je de koppeling veel meer slippen. Ik vermoed dus niet dat Vettel ook veel heeft geoefend op zo'n gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
(jarig!)
B-Real schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:22:

Heb je gezien hoe hard die weegschaal naar achteren vloog? Dat is levens gevaarlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ik snap Vettel wel.
Hij komt na een kwalirun met hoge snelheden snel terug de pits in, en moet dan ineens worden gewogen. Dat is nog tot daar aan toe, maar het tempo waarmee het gebeurde haalde bij mij ook het bloed onder mijn nagels vandaan.
Dat ie gestraft is is uiteindelijk wel terecht, maar misschien moeten ze dit op een andere manier oplossen (een weegoplossing onder het asfalt oid. waar je 5 seconden stil moet staan)
Pagina: 1 ... 80 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1