3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Pff, niks van VER, waar moet ik nou mijn nationalisme laten?Woudloper schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:31:
We mogen weer stemmen...
Wat vinden jullie de beste actie van het afgelopen jaar? FIA heeft er helaas al 6 geselecteerd, maar heb zelf toch de indruk dat ik andere acties heb gezien het afgelopen jaar die hiervoor ook in aanmerking kwamen.
Ik had Max wel verwacht met die in Amerika, laatste paar bochten voor de finish.Pathogen schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:57:
[...]
Pff, niks van VER, waar moet ik nou mijn nationalisme laten?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Maar serieuzer: naast Max heeft ook Ricciardo soms briljante inhaalacties (van heel diep inremmen) dus die verdient hem ook wel. En toch ook Vettel kàn het wèl... hoewel het ook vaak mis gaat bij hem.
Raikonnen en Bottas zijn een stuk... berekenender (?) vind ik. Die zou ik niet zo gauw zo’n award toedichten.
[ Voor 69% gewijzigd door Icephase op 12-11-2018 17:26 ]
Dat was toch in 2017 waar hij, best snel, een +5 sec time penalty kreeg? Dit jaar reed Kimi soeverein op P1 en moest Max Hamilton afhouden voor P2. Of laat mijn geheugen me in de steekSinergyX schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:15:
[...]
Ik had Max wel verwacht met die in Amerika, laatste paar bochten voor de finish.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Jammer dat Ricciardo bovenaan staat met een divebomb. Ik vind van alle inhaalacties toch wel altijd de minste. Bovendien op Bottas (welke altijd als mak schaap het maar zijn gang laat gaan, van de top is die volgens mij het meest ingehaald op de baan). En hoewel ik zijn Eau Rouge inhaalactie best baas vind, ga ik toch voor Raikkonen vs Hamilton op Monza. Mooie acties van meerdere bochten (en niet overheerst door DRS). Ik had liever Max gezien maar ik heb zo'n idee dat FIA eens iemand anders wil dit jaarWoudloper schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:31:
We mogen weer stemmen...
Wat vinden jullie de beste actie van het afgelopen jaar? FIA heeft er helaas al 6 geselecteerd, maar heb zelf toch de indruk dat ik andere acties heb gezien het afgelopen jaar die hiervoor ook in aanmerking kwamen.
90% Kans dat Kubica in de Williams stapt volgend jaar. Ocon wordt testrijder voor de Mercedes powered teams dan. AmuS is meestal wel goed ingevoerd.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Filmpje was nog actueler. Had hem gisteren al gezien onder de vlag van Autosport. Soms maakt hij video's voor Autosport die dan een dag later op zijn eigen kanaal verschijnen, en deze is daar dus een van.DJTimo schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:26:
Chain Bear haakt in op de actualiteit.![]()
[YouTube: How the weighbridge system works and why Vettel was a naughty boy]
Soms? Hij upload altijd eerst via Autosport. Zo krijgt hij betaald.RobertMe schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:29:
[...]
Filmpje was nog actueler. Had hem gisteren al gezien onder de vlag van Autosport. Soms maakt hij video's voor Autosport die dan een dag later op zijn eigen kanaal verschijnen, en deze is daar dus een van.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zal vast zo zijn voor de tech videos. Maar ook zijn bingo kaart en zo? Vermoed dat die alleen op zijn eigen kanaal isDaniëlWW2 schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:46:
[...]
Soms? Hij upload altijd eerst via Autosport. Zo krijgt hij betaald.
Tweet van Kubica zojuist; dat lijkt me duidelijkWom schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:44:
https://www.auto-motor-un...kubica-comeback-williams/
90% Kans dat Kubica in de Williams stapt volgend jaar. Ocon wordt testrijder voor de Mercedes powered teams dan. AmuS is meestal wel goed ingevoerd.
🇬🇧Soon...
— Robert Kubica (@R_Kubica) 13 november 2018
🇵🇱Wkrótce... pic.twitter.com/FJf0sY6iMt
Draconn schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:43:
Als je bij de Tweet van Kubica even doorleest zie je ongeveer 30 melding in het Pools en Engels dat het over een fake account gaat.

Oeps.
Waarom adverteert Ziggo dat eigenlijk? Zo'n streamingsdienst lijkt mij toch concurrentie voor henzelf?Rivanov schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:14:
[...]
Dat blijft het. En nu zelfs inclusief trainingen. Die waren altijd enkel te zien op Ziggo Sport Racing. Maar nu alle sessies op het gratis kanaal 14.
[Afbeelding]
Zal wel in t contract staan denk..Roamor schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:49:
[...]
Waarom adverteert Ziggo dat eigenlijk? Zo'n streamingsdienst lijkt mij toch concurrentie voor henzelf?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Moederbedrijf van Ziggo is Liberty, eigenaar van de F1 is.... juist.Roamor schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:49:
[...]
Waarom adverteert Ziggo dat eigenlijk? Zo'n streamingsdienst lijkt mij toch concurrentie voor henzelf?
Dus zoveel concureren ze niet met zichzelf.
Honda has revealed plans to ramp up the development of its Formula 1 turbo, having agreed a technology partnership with Japanese industrial company IHI.
....
Testing, one, two ...
Nope, Eigenaar van Ziggo is Liberty Global, eigenaar van FOM is Liberty Media. Twee aparte bedrijven is. Toevallig wel dezelfde oprichter, maar zeker niet hetzelfde bedrijf.stijn1309 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:54:
[...]
Moederbedrijf van Ziggo is Liberty, eigenaar van de F1 is.... juist.
Dus zoveel concureren ze niet met zichzelf.
En waarom Ziggo het adverteert. Ik neem aan dat je in Nederland standaard het Ziggo commentaar zult krijgen en Ziggo zal daar ook voor betaald krijgen lijkt mij, dus hoe meer mensen F1 TV Pro afnemen hoe meer Ziggo zal krijgen. Daarnaast is F1 TV Pro als het inderdaad €8,- gaat kosten goedkoper dan Ziggo Sport Totaal. Dus voor de casual kijker ook een iets goedkopere optie en Ziggo zal dan ook liever een beetje ontvangen voor doorverkoop licentie dan helemaal niks van mensen die Ziggo Sport Totaal te duur vinden.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
BMW slaagde er 30 jaar geleden in met een 1.5 liter 4 cilinder in om 1300pk uit het blok te persen
Waarom lukt ze dat nu niet?
https://www.bmwblog.com/2...hp-engine-formula-1-cars/
Omdat die motoren geen 6+ races mee hoefden te gaan denk iknill0r schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:42:
Ik zit toch met een vraag aangaande het motorvermogen, tegenwoordig rijden ze met een V6 1,6 liter met een 15.000rpm cap
BMW slaagde er 30 jaar geleden in met een 1.5 liter 4 cilinder in om 1300pk uit het blok te persen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Toentertijd was feitelijk de enige regel dat ze maximaal 1,5 liter motorinhoud mochten hebben. Dat er een joekel van een turbo op zat maakte toen niet zoveel uit.
Dit is toch niet (echt) nieuw? Honda heeft al een partnership met IHI sinds 2015. Dit betreft alleen een verlenging van 2 jaar van datzelfde partnership. Of ben ik nog niet helemaal wakker?hardware-lover schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:55:
Honda signs deal to ramp up F1 turbo development.
Honda has revealed plans to ramp up the development of its Formula 1 turbo, having agreed a technology partnership with Japanese industrial company IHI.
....
Dat lukt ze nu ook wel. Maar inderdaad, die 1350 was alleen in quali, en die blokken gingen dus letterlijk een paar rondjes mee.nill0r schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:42:
Ik zit toch met een vraag aangaande het motorvermogen, tegenwoordig rijden ze met een V6 1,6 liter met een 15.000rpm cap
En wat andere verschillen: Geen limiet op turbodruk in die dagen. Brandstofverbruik was ook geen issue..
Allemaal regeltjes...
grote verschil is vooral dat er een cap zit op de fuel flow, dus hoeveel benzine er naar de motor mag. Volgend jaar gaat deze cap omhoog, en zal ook het toerental hoger worden dat jaar.nill0r schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:42:
[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 13-11-2018 14:24 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Of het toerental omhoog gaat is nog een hele grote vraag. Hogere fuel flow betekend ook een hoger verbruik en dus dat ze meer benzine moeten meenemen. Echter wordt nu al regelmatig de tank niet helemaal vol gegooid. Dit omdat lift and coast met minder benzine overal sneller is dan met een volle tank volgas rijden. O.a. dus omdat een zwaardere auto nadeliger is in de eerste rondes van de race.Damian schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:04:
[...]
grote verschil is vooral dat er een cap zit op de fuel flow, dus hoeveel benzine er naar de motor mag. Volgend jaar gaat deze cap omhoog, en zal ook het toerental hoger worden dat jaar. Verder draaide die BMW motor toen meer dan 19.000 toeren
Ook al gaat die cap omhoog, ik vraag mij nog steeds af of ze dan continu in de race door lopen te jakkeren. Het hele concept van de hybrid is dat er genoeg trekkracht onderin zit. Zie het niet zo snel gebeuren dat ze nu wel 16k gaan draaien. Ook omdat ze van te voren berekenen hoeveel gewicht aan brandstof het meest efficient is voor de race. + niet meer de mogelijkheid voor bijtanken.Damian schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:04:
[...]
grote verschil is vooral dat er een cap zit op de fuel flow, dus hoeveel benzine er naar de motor mag. Volgend jaar gaat deze cap omhoog, en zal ook het toerental hoger worden dat jaar. Verder draaide die BMW motor toen meer dan 19.000 toeren
Of wat @RobertMe 1 minuut eerder zei
Dit. En een aantal teams nemen gewoon minder benzine mee omdat ze meestal toch op 1 of 2 ronde achterstand finishenRobertMe schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:11:
[...]
Of het toerental omhoog gaat is nog een hele grote vraag. Hogere fuel flow betekend ook een hoger verbruik en dus dat ze meer benzine moeten meenemen. Echter wordt nu al regelmatig de tank niet helemaal vol gegooid. Dit omdat lift and coast met minder benzine overal sneller is dan met een volle tank volgas rijden. O.a. dus omdat een zwaardere auto nadeliger is in de eerste rondes van de race.

"Now, having worked with IHI since it returned to F1 in 2015, it has agreed a proper technology partnership to accelerate improvements."warp schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:50:
[...]
Dit is toch niet (echt) nieuw? Honda heeft al een partnership met IHI sinds 2015. Dit betreft alleen een verlenging van 2 jaar van datzelfde partnership. Of ben ik nog niet helemaal wakker?
Blijkbaar gaat de samenwerking vanaf nu een stuk verder.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 13-11-2018 14:16 ]
In my humble opinion, Peter is a bit short sighted this time.
Testing, one, two ...
Ontzettend mooi geluid, ontzettend snelle auto's (enkele ronderecords stammen nog steeds uit +/- 2004) en er plofte ook nog wel eens eentje voor het spektakel. Zelfs het rochelende geluid van de traction control kon/kan ik van genieten
Oh en brandstofsparen? Gewoon een race lang nagenoeg kwalificatietijden rijden en 1, 2 of 3 (enkele keren zelfs 4) pitstops voor nieuwe banden plus brandstof
Dus hun technologische partnerschap was niet keurig c.q. verzorgd?Bosmonster schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:16:
"Now, having worked with IHI since it returned to F1 in 2015, it has agreed a proper technology partnership to accelerate improvements."
Blijkbaar gaat de samenwerking vanaf nu een stuk verder.
Lijkt me eerder een leuk PR verhaaltje dan dat er daadwerkelijk iets veranderd.
Zal het goed doen qua views, aangezien het aardig tegen de stroom in gaat. Leuk knuppel-in-het-hoenderhoek-filmpje.
Er zit ook wel een behoorlijke verafgoding van Lewis Hamilton in als je het stuk over het "filing system" beluistert. Volgens hem is Lewis de enige die zelf het onderscheid kan maken tussen verschillende coureurs en rijstijlen. Ik durf dat te betwisten en denk dat onder andere Vettel en Max dit ook kunnen. Voor Max is het duidelijk nog een proces, maar je ziet in de afgelopen seizoenen dat hij eigenlijk constant leert van fouten en gebeurtenissen. Dat zal ook nu weer het geval zijn is mijn verwachting.
Compleet andere regels. Daarnaast werden dit soort vermogens ook alleen in de kwalificatie gebruikt.nill0r schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:42:
De gebruike brandstof had ook weinig meer met Benzine te maken maar bestond hoofdzakelijk uit Tolueen (86%).
https://www.roadandtrack....he-invisible-blood-of-f1/
Heb ook zo'n vermoeden dat als Hamilton geraakt was zijn mening anders zou zijn.Muse schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:28:
[...]
Zal het goed doen qua views, aangezien het aardig tegen de stroom in gaat. Leuk knuppel-in-het-hoenderhoek-filmpje.
Er zit ook wel een behoorlijke verafgoding van Lewis Hamilton in als je het stuk over het "filing system" beluistert. Volgens hem is Lewis de enige die zelf het onderscheid kan maken tussen verschillende coureurs en rijstijlen. Ik durf dat te betwisten en denk dat onder andere Vettel en Max dit ook kunnen. Voor Max is het duidelijk nog een proces, maar je ziet in de afgelopen seizoenen dat hij eigenlijk constant leert van fouten en gebeurtenissen. Dat zal ook nu weer het geval zijn is mijn verwachting.
https://www.bbc.com/sport...vy7ZBBgYUrVRnUxy0laZpInnw
Doe we er deze ook nog ff bij als Tinus Tegengas...Exocet schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:34:
Ben het helemaal eens met Palmer:
https://www.skysports.com...razilian-gp-controversies
Testing, one, two ...
De man die bijna hetzelfde deed bij Max in Maleisië vorig jaar.Exocet schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:34:

Dat sowieso. Echter heb ik ook het idee dat Verstappen contracteren een machtsstrijd is tussen Ferrari en Mercedes, en dat zeker Hamilton zich daar heel erg van bewust is en zich daarin vermengt. En vanwege die reden denk ik dat hij Max graag dit soort adviezen geeft. Onlogische ideeën voor een coureur, maar voor een veelvoudig kampioen als Hamilton belangrijke kennis. Hamilton houdt van Max en ziet graag een nieuwe veelvoudige WDC in hem, lijkt het vaak. Dit soort adviezen zijn daar tekenend in.hjs schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:33:
[...]
Heb ook zo'n vermoeden dat als Hamilton geraakt was zijn mening anders zou zijn.
Toch vreemd hoe eenieder dat ook anders kan zien? Ik zie het namelijk meer als, ik ben verstandiger in dat soort dingen (I am the best dus....). Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik soms de kriebels krijg als Hamilton weer eens "the show" opvoertStoelpoot schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:44:
[...]
Dat sowieso. Echter heb ik ook het idee dat Verstappen contracteren een machtsstrijd is tussen Ferrari en Mercedes, en dat zeker Hamilton zich daar heel erg van bewust is en zich daarin vermengt. En vanwege die reden denk ik dat hij Max graag dit soort adviezen geeft. Onlogische ideeën voor een coureur, maar voor een veelvoudig kampioen als Hamilton belangrijke kennis. Hamilton houdt van Max en ziet graag een nieuwe veelvoudige WDC in hem, lijkt het vaak. Dit soort adviezen zijn daar tekenend in.
Testing, one, two ...
Dit heet echt wishful thinking in het bijna bizarre, maar euhhh..
Als Raikonen en Bottas NIET in de punten finishen en Max wordt 2de of wint de race in Abu Dhabi, dan is hij gewoon 3de in het kampioenschap!
Nu:
(3) Raikonen: 251
(4) Bottas: 237
(5) Max: 234 => bij 2de: 252; bij 1ste: 259
En hij heeft waarschijnlijk nog een punt ook. Hoe vaak komt Hamilton de laatste jaren in de problemen? T.o.v. Vettel wint ie daarmee het WK dit jaar.hardware-lover schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:52:
[...]
Toch vreemd hoe eenieder dat ook anders kan zien? Ik zie het namelijk meer als, ik ben verstandiger in dat soort dingen (I am the best dus....). Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik soms de kriebels krijg als Hamilton weer eens "the show" opvoert
Nou, het viel me al een paar races op dat Bottas in ieder geval binnen schootsafstand begon te komenewoud75 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:58:
Ik volg dit draadje mee via de zijlijn. Ik weet niet of iemand al naar de puntenstand heeft gekeken..
Als Raikonen en Bottas NIET in de punten finishen en Max wordt 2de of wint de race in Abu Dhabi, dan is hij gewoon 3de in het kampioenschap!
Nu:

Klopt, dat maakt het missen van de overwinning afgelopen zondag extra zuur want dan was had hij 7 punten extra gepakt op Bottas en Raikkonen.ewoud75 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:58:
Ik volg dit draadje mee via de zijlijn. Ik weet niet of iemand al naar de puntenstand heeft gekeken..
Nu:

Voor een groot deel mee eens. Eigenlijk vind ik dat in een formule klasse ook het aantal cilinders vrij moet zijn. Leg het max verbruik en totale slagvolume vast en laat de rest aan de constructeurs over om keuzes te maken. (alleen jammer dat de ontwikkeling veel geld en tijd kost, verkeerde keuze kan jaren achterstand betekenen)B-Real schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:18:
Mooiste tijd was toch het V10 tijdperk voor mij. BMW ging toen als eerste door de 20.000rpm in kwalificatie trim en later zelfs 21.000rpm, vermogens gingen toen (zonder turbo) ook al over de 1.000pk. Uit een 3.0 V10 dus.
Ontzettend mooi geluid, ontzettend snelle auto's (enkele ronderecords stammen nog steeds uit +/- 2004) en er plofte ook nog wel eens eentje voor het spektakel. Zelfs het rochelende geluid van de traction control kon/kan ik van genieten
Oh en brandstofsparen? Gewoon een race lang nagenoeg kwalificatietijden rijden en 1, 2 of 3 (enkele keren zelfs 4) pitstops voor nieuwe banden plus brandstof
En geen gezeur met maximaal aantal motorwissels. Hoe mooi was het toen Schumacher een speciale motor voor de Q had. En als een blok maar een race heel hoeft te blijven wordt die ook meer op de grens belast met de nodige plofs... (leuk om het spannend te houden al is het voor de sport natuurlijk weer verstorend)
Ooit reden er 8, 10 en 12 cilinders rond in een veld. Ooit waren er teams die experimenteerden met 6 wielen. Tanken mag ook wel weer terug, een mooi middel om strategie een kans te geven.
Dat hele gezeur met DRS, verplichte bandenwissels en het opladen van accu's mag afgeschaft worden. Niet logisch en maakt het moeilijk om een race te volgen. Gewoon knallen, zo hard mogelijk trappen. Wie dat het beste kan wint.
alles kan off-topic
Ferrari in Q2 op rood
(nope, maar alle topteams op paars wellicht).
Testing, one, two ...
Bij de MotoGP is het ook wat vrijer. Daar heb je V blokken, L blokken, 4 in lijn etc.Ankona schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:13:
[...]
Voor een groot deel mee eens. Eigenlijk vind ik dat in een formule klasse ook het aantal cilinders vrij moet zijn. Leg het max verbruik en totale slagvolume vast en laat de rest aan de constructeurs over om keuzes te maken. (alleen jammer dat de ontwikkeling veel geld en tijd kost, verkeerde keuze kan jaren achterstand betekenen)
En geen gezeur met maximaal aantal motorwissels. Hoe mooi was het toen Schumacher een speciale motor voor de Q had. En als een blok maar een race heel hoeft te blijven wordt die ook meer op de grens belast met de nodige plofs... (leuk om het spannend te houden al is het voor de sport natuurlijk weer verstorend)
Ooit reden er 8, 10 en 12 cilinders rond in een veld. Ooit waren er teams die experimenteerden met 6 wielen. Tanken mag ook wel weer terug, een mooi middel om strategie een kans te geven.
Dat hele gezeur met DRS, verplichte bandenwissels en het opladen van accu's mag afgeschaft worden. Niet logisch en maakt het moeilijk om een race te volgen. Gewoon knallen, zo hard mogelijk trappen. Wie dat het beste kan wint.
Waarom niet in F1? Een 6 in lijn, of zelfs een soort W blok (dubbel V?)
Als we geen scorebord journalistiek meer mogen doen, zou het wel heel saai worden hierWom schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:05:
Max heeft wel al 100 keer aangegeven dat 3de, 4de of 5de hem echt niks interesseert. Misschien het team wel zodat ze wat meer prijzengeld krijgen?
(Team krijgt alleen voor het WCC geld van de FOM)
Omdat uiteindelijk toch iedereen bij 1 design uit komt dat het beste is, sommigen verbranden echter meer geld omdat ze eerst de verkeerde kiezen.kevlar01 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:18:
[...]
Bij de MotoGP is het ook wat vrijer. Daar heb je V blokken, L blokken, 4 in lijn etc.
Waarom niet in F1? Een 6 in lijn, of zelfs een soort W blok (dubbel V?)
Ook bij MotoGP begint dit te convergeren naar 1 design.
[ Voor 38% gewijzigd door YakuzA op 13-11-2018 15:20 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er is ook een andere reden waardoor je minder motoren ziet ploffen. De grote fabrikanten steken honderden miljoenen per jaar in de sport, het laatste wat ze willen laten zien is dat de motoren niet betrouwbaar zijn. Daarom vecht Renault ook verbaal hard terug als er weer eens klachten van RedBull in de pers komen. Het is gewoon slechte reclame voor het merk RenaultAnkona schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:13:
[...]
En als een blok maar een race heel hoeft te blijven wordt die ook meer op de grens belast met de nodige plofs... (leuk om het spannend te houden al is het voor de sport natuurlijk weer verstorend)
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Gelukkig had The Hulk er dit weekend geen last vanSnowDude schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:21:
[...]
Er is ook een andere reden waardoor je minder motoren ziet ploffen. De grote fabrikanten steken honderden miljoenen per jaar in de sport, het laatste wat ze willen laten zien is dat de motoren niet betrouwbaar zijn. Daarom vecht Renault ook verbaal hard terug als er weer eens klachten van RedBull in de pers komen. Het is gewoon slechte reclame voor het merk Renault
Mijn boefje is liev!
Smiling as the shit comes down...
alles kan off-topic
Dat krijg je als je de nokkenassen en krukassen van stokbrood maaktJB schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:25:
[...]
Gelukkig had The Hulk er dit weekend geen last van
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dat is al een paar jaar zo, en Abu Dhabi is bijna nooit een aantrekkelijke race...Ankona schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:26:
Bedenk me nu dat de laatste race wel leuk kan zijn als alles helemaal opengeschroefd kan worden. Winnen of ploffen, heel houden is niet meer belangrijk.
Twee jaar geleden was het een vermakelijke race met RosbergIcephase schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:26:
[...]
Dat is al een paar jaar zo, en Abu Dhabi is bijna nooit een aantrekkelijke race...
Haha ja oke, maar niet door de daadwerkelijke actie op de baan. Meer een beetje zo van "get him off me! GET HIM OFF ME!"SnowDude schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:27:
[...]
Twee jaar geleden was het een vermakelijke race met Rosberg
alles kan off-topic
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Het gaat Hamilton allemaal iets makkelijker af, dus die zie ik eind dit seizoen geen Rosbergje doen. Hamilton weet dat hij goed is, dat de auto goed is en hoogstwaarschijnlijk ook volgend jaar voor de titel kan gaan. Van z'n teamgenoot heeft hij in elk geval weinig te dulden.
Mag het ons als kijkers nog wel iets interesseren? Ik zou het zelf wel mooi vinden namelijkWom schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:05:
Max heeft wel al 100 keer aangegeven dat 3de, 4de of 5de hem echt niks interesseert. Misschien het team wel zodat ze wat meer prijzengeld krijgen?

Op die manier denkt elke coureur, en als je niet zo denkt dan zal je nooit de beste coureur worden. Max denkt zelf ook dat hij de beste coureur is, net als Vettel, Raikkonen en Hulkenberg.hardware-lover schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:52:
[...]
Toch vreemd hoe eenieder dat ook anders kan zien? Ik zie het namelijk meer als, ik ben verstandiger in dat soort dingen (I am the best dus....). Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik soms de kriebels krijg als Hamilton weer eens "the show" opvoert
Wat mij opvalt is dat Hamilton zijn kennis juist doorgeeft. Hamilton zei wat mij betreft ook niet dat Max fout was, maar dat hij had kunnen winnen als hij anders had gehandeld. Waarom zou je 1 van de weinige coureurs op het veld waar je bij vandaan wilt rijden advies geven? Dat kan alleen maar zijn als je hem in jouw stoeltje wilt stoppen.
Daar zal hij niet al te zeker van zijn denk ik. Dat hij afstand van Vettel genomen heeft komt vooral omdat Vettel op een gegeven moment zijn controle verloor en zichzelf een paar keer elimineerde. Die Ferrari is dit seizoen al behoorlijk concurrerend.B-Real schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:43:
. Hamilton weet dat hij goed is, dat de auto goed is en hoogstwaarschijnlijk ook volgend jaar voor de titel kan gaan.
En dan heb je die snotneus in die Redbull. Ondanks de duidelijk mindere motor rijdt die hem de laatste races al flink naar voren. Volgend jaar hangt daar een naar verwachting iets sterker blok in.
(en op de achtergrond. Wat gaat Renault doen? Die kunnen het zich echt niet permitteren om zich nog altijd niet met de top te bemoeien. Een top rijder hebben ze in elk geval. Hebben die nog wat ideeen op de plank liggen? Gaan ze er deze winter een paar extra spaarpotten op stukslaan? )
Denk je echt dat Max van HAM iets nieuws gehoord heeft? Dat weet het hele team wel. Het is meer een media momentje waarin HAM zich als onbetwiste senior profilleert tov Max.Stoelpoot schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:46:
[...]
Wat mij opvalt is dat Hamilton zijn kennis juist doorgeeft. Hamilton zei wat mij betreft ook niet dat Max fout was, maar dat hij had kunnen winnen als hij anders had gehandeld. Waarom zou je 1 van de weinige coureurs op het veld waar je bij vandaan wilt rijden advies geven? Dat kan alleen maar zijn als je hem in jouw stoeltje wilt stoppen.
[ Voor 25% gewijzigd door Ankona op 13-11-2018 15:54 ]
alles kan off-topic
Lewis wist niet eens met welke banden Verstappen van start was gegaan, heb dus geen al te hoge pet van zijn 'lees-vermogens' opMuse schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:28:
[...]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Toch ben ik het niet eens over dat stuk met Vettel. Die selectie voor de weging is compleet random en compleet geautomatiseerd. Dat weet je als team, en dan weet je ook dat dit kan gebeuren. Dat moet je in calculeren en maar accepteren.Exocet schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:34:
Maar met die logica kun je ook wel een potje russisch roulette inbouwen, door een computer bestuurd... Compleet random en compleet geautomatiseerd wordt er iemand af en toe afgeschoten.SnowDude schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:00:
[...]
Toch ben ik het niet eens over dat stuk met Vettel. Die selectie voor de weging is compleet random en compleet geautomatiseerd. Dat weet je als team, en dan weet je ook dat dit kan gebeuren. Dat moet je in calculeren en maar accepteren.
Het feit dat het random is wil niet zeggen dat het maar goed is. Waarom kunnen ze dat wegen niet doen als de vlag gevallen is?
Gamertag: FinrazielNL
Omdat er gewogen wordt ter voorkoming dat men een underweight run doet en daarna in de garage ballast toevoegt. Soort steekproef of de regels wel nageleefd worden.Finraziel schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:28:
[...]
Maar met die logica kun je ook wel een potje russisch roulette inbouwen, door een computer bestuurd... Compleet random en compleet geautomatiseerd wordt er iemand af en toe afgeschoten.
Het feit dat het random is wil niet zeggen dat het maar goed is. Waarom kunnen ze dat wegen niet doen als de vlag gevallen is?
Not gonna happenewoud75 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:58:
Nu:
Raikkonen gaat gewoon meedoen voor het podium (P3). De Merc's rijden gewoon weg vanaf de voorste startrij en dan krijgt Bottas de overwinning cadeau.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Precies dat inderdaad.Pathogen schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:30:
[...]
Omdat er gewogen wordt ter voorkoming dat men een underweight run doet en daarna in de garage ballast toevoegt. Soort steekproef of de regels wel nageleefd worden.
Overigens vond ik de opmerking van Ricciardo wel een goede, om de weging alleen te doen als je ook daadwerkelijk een getimede run hebt gedaan. Dat was bij Vettel ook niet het geval, dus ook al was zijn auto illegaal dan het niets uit gemaakt.
Maar op die manier hebben we weer een regeltje extra en daar hebben we er al genoeg van.
Uhm, nee. Die weging is zo amateuristisch, het slaat werkelijk nergens op. Bij het wegrijden uit de pitstraat kan er gaat een paar seconden een lampje branden wat betekend dat je naar de weegbrug moet, maar daar gaat zoveel mee mis. Bijvoorbeeld met Kyvat en Magnussen, dat was volgens mij vorig jaar. Kvyat en Magnussen reden weg uit de pitstraat en de lamp voor de weging ging aan. Kvyat reed voorop, en dacht: dat is voor mij en reed dus naar de weegbrug. Magnussen dacht: dat is voor Kvyat, en reed door. Maar wat bleek: het was voor Magnussen, en kreeg een panalty omdat hij niet naar de weging ging..SnowDude schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:00:
[...]
Toch ben ik het niet eens over dat stuk met Vettel. Die selectie voor de weging is compleet random en compleet geautomatiseerd. Dat weet je als team, en dan weet je ook dat dit kan gebeuren. Dat moet je in calculeren en maar accepteren.
Hoewel dat blijk geeft van een prutserige implementatie neemt dat niet weg dat het proces van wegen er gewoon is en dient te zijn ter voorkoming van het rijden met een te lichte auto. Dat weet men en daar hoort men rekening mee te houden.ThomasG schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:32:
[...]
Uhm, nee. Die weging is zo amateuristisch, het slaat werkelijk nergens op. Bij het wegrijden uit de pitstraat kan er gaat een paar seconden een lampje branden wat betekend dat je naar de weegbrug moet, maar daar gaat zoveel mee mis. Bijvoorbeeld met Kyvat en Magnussen, dat was volgens mij vorig jaar. Kvyat en Magnussen reden weg uit de pitstraat en de lamp voor de weging ging aan. Kvyat reed voorop, en dacht: dat is voor mij en reed dus naar de weegbrug. Magnussen dacht: dat is voor Kvyat, en reed door. Maar wat bleek: het was voor Magnussen, en kreeg een panalty omdat hij niet naar de weging ging..
Toch blijft het raar dat de FIA niet goed, of eigenlijk: zeer slecht, is voorbereid. Zo hebben de mannen van de FIA die er bij staan geen speciale handschoenen aan om de auto aan te kunnen raken als de motor aan staat, want potentieel gevaarlijk door het hybride systeem. Dus motor moet uit zodat ze de auto kunnen vasthouden.. Dat is in Brazilië nodig, anders glijd de auto met weeg bank weg zoals we bij Vettel zagen. Waarom hebben ze niet gewoon handschoenen aan?Pathogen schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:47:
[...]
Hoewel dat blijk geeft van een prutserige implementatie neemt dat niet weg dat het proces van wegen er gewoon is en dient te zijn ter voorkoming van het rijden met een te lichte auto. Dat weet men en daar hoort men rekening mee te houden.
[ Voor 5% gewijzigd door ThomasG op 13-11-2018 16:55 ]
Wou het zelf ook net plaatsen.Exocet schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:34:
Maar dit is waarom ik dus de analyses van Palmer over het algemeen zeer kan waarderen. In tegenstelling tot de hordes "journalisten", heeft Palmer wel in de Formule 1 gereden. Nee, hij was niet goed, maar hij heeft het wel gedaan. Zijn analyses zijn vaak zo goed, juist omdat hij ze schrijft vanuit het perspectief van een coureur. Hij weet gewoon echt waar hij het over heeft, omdat hij het zelf heeft gedaan.
Ik zie hem geen mentale constructies bedenken en wanhopig verdedigen. Hij loopt geen sappige verhalen te bedenken voor views/clicks, nog zit hij de boel op te stoken voor meer views/clicks. Hij reageert op zaken zoals een coureur zou doen. Een fijne inkeek in het wereldje en naar mijn mening veel, veel interessanter en beter dan al die "journalisten" die het onderhand allemaal weer beter weten. Die zijn alweer bezig om die ongelofelijk domme actie van Ocon alsnog in Max zijn schoenen te schuiven met "controversiële meningen". Vervolgens komt weer de onzin voorbij hoe Max als coureur eigenlijk al mislukt is want te snel boos, te agressief, doet domme dingen, kan zo geen WDC behalen. Alles om hun eigen, vaak belachelijke constructies maar wanhopig te blijven volhouden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De motor moet uit omdat de trillingen de weging beinvloedenThomasG schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:53:
[...]
Toch blijft het raar dat de FIA niet goed, of eigenlijk: zeer slecht, is voorbereid. Zo hebben de mannen van de FIA die er bij staan geen speciale handschoenen aan om de auto aan te kunnen raken als de motor aan staat, want potentieel gevaarlijk door het hybride systeem. Dus motor moet uit zodat ze de auto kunnen vasthouden.. Dat is in Brazilië nodig, anders glijd de auto met weeg bank weg zoals we bij Vettel zagen. Waarom hebben ze niet gewoon handschoenen aan?
Dan nog, de kneuterigheid van de implementatie doet niks af aan de noodzaak van de regel.ThomasG schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:53:
[...]
Toch blijft het raar dat de FIA niet goed, of eigenlijk: zeer slecht, is voorbereid. Zo hebben de mannen van de FIA die er bij staan geen speciale handschoenen aan om de auto aan te kunnen raken als de motor aan staat, want potentieel gevaarlijk door het hybride systeem. Dus motor moet uit zodat ze de auto kunnen vasthouden.. Dat is in Brazilië nodig, anders glijd de auto met weeg bank weg zoals we bij Vettel zagen. Waarom hebben ze niet gewoon handschoenen aan?
Om nog maar te zwijgen van de geprinte A4-tjes met daarop "Brakes On" of iets van die strekking. Kunnen daar geen nette bordjes voor gemaakt worden? Dit was idd kneuterig.ThomasG schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:53:
[...]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Russisch Roulette heeft er niets mee te maken. De regels zijn nu eenmaal zo. Ik ben het er helemaal mee eens dat die random weegbrug niets te zoeken heeft in Q3, maar het ding staat er en de regels zijn er al eeuwen. Dan vind ik het dom om er pas over te zeuren als het je een keer niet uitkomt. Toch?Finraziel schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:28:
[...]
Maar met die logica kun je ook wel een potje russisch roulette inbouwen, door een computer bestuurd... Compleet random en compleet geautomatiseerd wordt er iemand af en toe afgeschoten.
Maak je er dan sterk voor en vorm met alle teams een front, want iedereen (die in Q3 komt) kan ermee te maken krijgen. En het is inderdaad lullig als je met 5min op de klok nog effe snel nieuwe banden wil scoren.
Vraag: dit kan haast niet de eerste keer zijn dat iemand van de topteams in Q3 op de brug moet met nog een paar minuten op de klok. Waarom nu pas zo'n circus?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als ik het filmpje van Vettel bekijk met dat hele gedoe rond de weging, dan wekt het bij mij de indruk of degenen die het daar moeten regelen het er maar een beetje bijdoen als baantje. Dat Vettel zich niet aan de procedure houdt komt natuurlijk ook omdat het gewoonweg niet wordt afgedwongen.ThomasG schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:53:
[...]
Als de regels helder en duidelijk zijn dan pas ze in godsnaam ook gewoon zo toe. Moet er voor die pion gestopt worden en dan de motor uit, dan dwing je dat toch gewoon zo af? Maar het lijkt wel een stelletje infantielen daar bij die weging en ze stralen 0 (NUL) gezag uit. Terug met die bak en motor uit GVD, anders kom je die weeg"brug" niet op. En dat A4-tje bij de rijder voor zijn snufferd en niet zo vasthouden dat niet gelezen kan worden wat erop staat. Volgt de rijder de procedure niet dan wordt er geen groen licht gegeven en laat je hem lekker staan op die weeginstallatie?
Idem met dat akkefietje na de race tussen Verstappen en Ocon, ze staan erbij en kijken er naar. Gooi er wat gewicht tussen (was in overvloed aanwezig zo te zien), en laat zien dat je de baas bent. Wat een stel bijklussers lijken dat toch.
Testing, one, two ...
Ik denk omdat de aankomende regen voor extra tijdsdruk zorgde.mphilipp schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:34:
[...]
Vraag: dit kan haast niet de eerste keer zijn dat iemand van de topteams in Q3 op de brug moet met nog een paar minuten op de klok. Waarom nu pas zo'n circus?
De FIA was nog niet klaar voor de weging vandaar de pion.
De FIA lijkt ook totaal geen haast te maken om te gaan wegen terwijl iedere seconde in kwalificatie telt?
Vervolgens is de weging klaar en zijn de personen die de auto er af moeten duwen aan het dromen?
Vettel heeft mazzel dat hij geen straf heeft gekregen maar ik denk dat de bovenstaande dingen daar mee te maken hebben.
Ben benieuwd naar de volgende GP, ik vermoed een mercedes 1-2 met daarachter de ferrari's, gewoon rangvolgorde...
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Omdat het vooral van belang is bij wisselende weersomstandigheden en dan vooral bij dreiging van regen. Als jij met je droge ronde niet kan rijden doordat je op de weegbrug moet kan dat natuurlijk enorm veel schelen.mphilipp schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:34:
[...]
De situatie komt gewoon niet zo heel vaak voor dat je een kwalificatie sessie droog start met regen op komst. Het gaat immers maar om 10 minuten ofzo
Juist dan is die timing dus heel belangrijk
Het gaat dus niet omdat er maar een paar minuten te gaan zijn..maar dat je maar een paar minuten in droog kan rijden.
De oplossing van RIC is dan ook wat mij betreft een makkelijke en de enige juiste: random direct nadat je een laptime hebt gezet.
Als je dan fout bevonden wordt kun je alsnog die tijd inleveren.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Staat die pion er niet zodat de coureurs niet zelf de weegbrug oprijden? Motor moet uit voordat ze de brug op gaan en FIA duwt hen de brug op. Lijkt me dan wel zo handig om te voorkomen dat ze de weegbrug oprijden.MrDucky schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:40:
De FIA was nog niet klaar voor de weging vandaar de pion.
En de FIA was misschien knullig, maar waar waren de Ferrari monteurs? Vettel meld dat hij moet wegen en er is geen enkele Ferrari monteur die hem komt ophalen. Standaard procedure is namelijk dat het team de auto bij de weegbrug ophaalt (want normaliter starten ze niet op de MGU-K en FIA gaat ze echt niet naar de pitbox duwen).
Niemand zegt toch ook dat die regel voor wegen er niet moet zijn? Het gaat er om dat het wegen door de FIA gewoon langwekkend slecht is. Heb je het filmpje gezien met Vettel? Hij staat op de weegbrug, met zijn motor uit. Omdat de Pitlane van Interlagos een helling is, glijd hij met weegbrug en al ruim een meter naar achteren. Het duurt zo'n 5 seconden voordat de mensen van die FIA, die eerst 10 meter moeten lopen, er zijn om zijn auto tegen te houden. Ondertussen krijgt Vettel groenlicht van het mannetje met het bordje om weg te rijden, maar de mensen van de FIA duwen hem niet van de brug af. Dus Vettel start zijn motor om weg te rijden. En omdat de mensen van de FIA geen handschoenen aan hebben (hoezo niet?!) springen ze weg, en die weegbrug viel gewoon uit elkaar omdat het nergens aan vast zat. Of er nu regels zijn of niet, de FIA schiet gewoon enorm te kort wat betreft het wegen.Pathogen schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:04:
[...]
Dan nog, de kneuterigheid van de implementatie doet niks af aan de noodzaak van de regel.
Edit: steker nog, je kunt wanneer zowel de weegbrug als de auto daarop scheef staan niet eens een fatsoenlijke meeting doen..
[ Voor 5% gewijzigd door ThomasG op 13-11-2018 18:19 ]
Daar hebben ze idd iets voor, dat heet een rem. Als vet die niet indrukt is dat zijn eigen schuld.ThomasG schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:14:
[...]
Niemand zegt toch ook dat die regel voor wegen er niet moet zijn? Het gaat er om dat het wegen door de FIA gewoon langwekkend slecht is. Heb je het filmpje gezien met Vettel? Hij staat op de weegbrug, met zijn motor uit. Omdat de Pitlane van Interlagos een helling is, glijd hij met weegbrug en al ruim een meter naar achteren.
Bovendien beweegt de weegbrug niet (totdat vet de platen lanceert door gas te geven)
Vet houd zijn rem niet in om te wachten op de stewards, door zijn eigen ongeduld rolt hij achteruit.Het duurt zo'n 5 seconden voordat de mensen van die FIA, die eerst 10 meter moeten lopen, er zijn om zijn auto tegen te houden.
vet is zo vaak gewogen die weet heus wel wat de procedure is en dat het verboden is er zelf af te rijden.Ondertussen krijgt Vettel groenlicht van het mannetje met het bordje om weg te rijden, maar de mensen van de FIA duwen hem niet van de brug af. Dus Vettel start zijn motor om weg te rijden.
Bovendien duurt alles hier extra lang omdat hij zo gehaast is en oa continu de auto zit te wiebelen met Italiaanse handjes.
De weegbrug zit niet vast omdat zo’n vaste brug veel geld kost en ze speciaal voor gehaaste coureurs de vaste brug binnen niet gebruiken omdat het buiten sneller gaat.En omdat de mensen van de FIA geen handschoenen aan hebben (hoezo niet?!) springen ze weg, en die weegbrug viel gewoon uit elkaar omdat het nergens aan vast zat. Of er nu regels zijn of niet, de FIA schiet gewoon enorm te kort wat betreft het wegen.
Ja, sterker nog. Ik denk dat de FIA dat ook weet.Edit: steker nog, je kunt wanneer zowel de weegbrug als de auto daarop scheef staan niet eens een fatsoenlijke meeting doen..
(Je kan wel goed wegen, alleen je center of mass ligt anders)
Geen idee wat jij hebt gezien, maar je verhaal wijkt op een aantal punten flink af van wat er gebeurde.
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 13-11-2018 18:53 ]
PSN
Vettel stond op de rem! Hij gleed niet van de weegbrug af, de weegbrug zelf gleed naar beneden met zijn auto daarop. Want de weegbrug stond op een helling.YakuzA schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:50:
[...]
Daar hebben ze idd iets voor, dat heet een rem. Als vet die niet indrukt is dat zijn eigen schuld.
Bovendien beweegt de weegbrug niet (totdat vet de platen lanceert door gas te geven)
[...]
Vet houd zijn rem niet in om te wachten op de stewards, door zijn eigen ongeduld rolt hij achteruit.
[...]
vet is zo vaak gewogen die weet heus wel wat de procedure is en dat het verboden is er zelf af te rijden.
Bovendien duurt alles hier extra lang omdat hij zo gehaast is en oa continu de auto zit te wiebelen met Italiaanse handjes.
[...]
De weegbrug zit niet vast omdat zo’n vaste brug veel geld kost en ze speciaal voor gehaaste coureurs de vaste brug binnen niet gebruiken omdat het buiten sneller gaat.
[...]
Ja, sterker nog. Ik denk dat de FIA dat ook weet.
(Je kan wel goed wegen, alleen je center of mass ligt anders)
Geen idee wat jij hebt gezien, maar je verhaal wijkt op een aantal punten flink af van wat er gebeurde.
[ Voor 1% gewijzigd door ThomasG op 13-11-2018 19:00 . Reden: Video toegevoegd ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
[ Voor 152% gewijzigd door Jasphur op 13-11-2018 19:04 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Onzin.ThomasG schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:56:
[...]
Vettel stond op de rem! Hij gleed niet van de weegbrug af, de weegbrug zelf gleed naar beneden met zijn auto daarop. Want de weegbrug stond op een helling.
Vet reed zelf achteruit van de weegbrug af nadat het wegen klaar was omdat hij de rem losliet, en meneer zwaartekracht het overnam.
De weegbrug heeft niet bewogen totdat vet eroverheen crosste met het gas open.
Kijk de filmpjes maar nog een keertje na.
PSN
Kijk het filmpje (in mijn edit) eens goed vanaf 0:06.YakuzA schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:01:
[...]
Onzin.
Vet reed zelf achteruit van de weegbrug af nadat het wegen klaar was omdat hij de rem losliet, en meneer zwaartekracht het overnam.
De weegbrug heeft niet bewogen totdat vet eroverheen crosste met het gas open.
Kijk de filmpjes maar nog een keertje na.
Alles staat stil tot seconde 11 oid als de weging is afgelopen.ThomasG schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:02:
[...]
Kijk het filmpje (in mijn edit) eens goed vanaf 0:06.
De pion bij het achterwiel beweegt niet zichtbaar tov de auto tot dat moment.
PSN
Sorry hoor, maar wat je zegt klopt gewoon niet. Je ziet vanaf 0:06~0:07 (edit: of 0.011, maakt niet uit) duidelijk dat de weegbrug met auto en al naar achter glijd.YakuzA schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:06:
[...]
Alles staat stil tot seconde 11 oid als de weging is afgelopen.
De pion bij het achterwiel beweegt niet tov de auto tot dat moment.
[ Voor 4% gewijzigd door ThomasG op 13-11-2018 19:09 ]
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1