I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
gebrek aan beter?gambieter schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:51:
Waarom zou TR Hartley eigenlijk nog een seizoen geven? Heeft erg weinig laten zien.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ik vraag me trouwens af of dat het wat gaat worden met lando bij mclaren. Of dat mclaren zo bout slecht is als auto en als team zijnde dat straks zijn carriëre ook naar zijn grootje is.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Dat hij weinig heeft laten zien komt ook doordat hij een aantal races niet eens een halve ronde heeft weten af te leggengambieter schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:51:
Waarom zou TR Hartley eigenlijk nog een seizoen geven? Heeft erg weinig laten zien.
Maar je hebt gelijk, ook in de Q en en FPs rijdt hij meestal redelijk (ver) achter Gasley aan.
Hij heeft (blijkbaar meermaals) een aanbod van Renault afgeslagen, was vorige week gelinkt aan Haas en zou nu toch weer bij RPFI blijven.
Ik vraag mij echt af of hij opties heeft, of dat hij gewoon een Alonso'tje (meerdere aanbiedingen RB) doet
-
Perez heeft natuurlijk wel Carlos Slim als sponsor achter hem. Er zijn genoeg teams die dat sponsor-geld graag willen hebben, waar zijn huidige team er een van is.Edd schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:06:
Ik ben wel benieuwd wat er met Perez gaat gebeuren volgend jaar.
Hij heeft (blijkbaar meermaals) een aanbod van Renault afgeslagen, was vorige week gelinkt aan Haas en zou nu toch weer bij RPFI blijven.
Ik vraag mij echt af of hij opties heeft, of dat hij gewoon een Alonso'tje (meerdere aanbiedingen RB) doet
Of NOR presteert na een paar races al beter dan SAI, dan kan het ook zomaar einde carrière voor Sainz zijnJasphur schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:42:
[...]
SAI voelt zich niet bedreigd door NOR en NOR kan nog wel wat leren van SAI.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
In 20 dagen voor €330,- boodschappen doen.Edd schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:24:
Voor de verzamelaars onder ons is het weer tijd om naar de Jumbo te gaan.
https://twitter.com/Max33...tatus/1036539295492911105
[...]
Dat red ik echt niet op als alleengaande.
"When you grow up your heart dies"
Op de baan ja. Achter de schermen schijnt hij met zijn Porsche LMP1 ervaring waardevol te zijn in de ontwikkeling van de Honda motor.gambieter schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:51:
Wel al een bericht van een paar maanden terug: https://www.gpupdate.net/...mp1-wapen-optimaal-benut/
Hartley was en is geen F1 materiaal. Een goede enduranceman, punt.gambieter schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:51:
STR had idd niks beters dan dit. Helaas.
Russell is Mercedes-junior, die zal Toto niet zo snel in het opleidingsteam van de concurrent stoppen denk ik.pilskes schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:18:
Volgens is Russell wel een gokje waard voor Torro Rosso
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Mwa, liever bij het opleidingsteam van de concurrent met een optie om hem op elk moment terug te kunnen halen dan helemaal niet in de F1. En daarnaast levert het mogelijk ook nog (een heel klein beetje) info op over hoe STR en Honda werken etc. STR zal er wel zoveel mogelijk aan doen om info achter te houden, maar uiteindelijk zal hij ook gewoon dingen te weten komen door voor het team te werken.naitsoezn schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:37:
[...]
Russell is Mercedes-junior, die zal Toto niet zo snel in het opleidingsteam van de concurrent stoppen denk ik.
Denk ik ook niet, maar alles beter dan Kvyat!naitsoezn schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:37:
[...]
Russell is Mercedes-junior, die zal Toto niet zo snel in het opleidingsteam van de concurrent stoppen denk ik.
Bv ocon daarheen of maakt eigenlijk niet uit wie.
Denk dat bv als raikonnen blijft ze leclaire in de haas zetten hij het beter doet dan beide heren die nu bij haas zitten.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Kimi is na een lange en succesvolle carrière meer een 1,2 coureur. Verder is Kimi nu al bijna tien jaar de regerend Ferrari kampioen, en dat lijkt nog minstens een seizoen niet veranderen.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-09-2018 21:40 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Misschien is dat wel z'n motief....DaniëlWW2 schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:40:
[...]
Kimi is meer een 1,2 coureur. Verder is Kimi nu al bijna tien jaar de regerend Ferrari kampioen, en dat lijkt nog minstens een seizoen niet veranderen.
Bottas zát er meer dan de helft naast en op de witte lijn. Max had 1cm meer ruimte moeten laten, Bottas had hem toch niet gepakt in de knik naar links. Had ie nooit gered.
Olav en Giedo vonden 'm ook gewoon terecht. Ik denk dat Max ook iets te enthousiast verdedigde.AzzKickah schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:41:
Toch vreemd.. Alle 'experts' (Coronel.. Lammers.. Kalff.. etc) vinden de straf van Max onterecht, terwijl ik zelf het er deze keer juist wel mee eens ben..
Bottas zát er meer dan de helft naast en op de witte lijn. Max had 1cm meer ruimte moeten laten, Bottas had hem toch niet gepakt in de knik naar links. Had ie nooit gered.
Volgens mij was er vorige race nog verteld dat Kubica een clausule in z'n contract zou hebben, dat als er iets vrij komt, hij die plek zou krijgen. Geen idee wat daar precies van waar is.asing schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:50:
Ocon moet nog ergens landen. Die zou naar Williams kunnen. Williams moet dan wel het financiële plaatje goed weten te krijgen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik ben het met je eens dat Max meer ruimte had moeten houden, maar ik vind het ook een domme actie van Bottas. Hij kwam veel te laat en was gewoon niet agressief genoeg. Het was gewoon een kansloze actie van hem. Als je met een Mercedes PU en met DRS niet eens een RB kan inhalen op het lange rechte stuk van Monza dan ben je in mijn ogen gewoon een echte 2e rijderAzzKickah schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:41:
Toch vreemd.. Alle 'experts' (Coronel.. Lammers.. Kalff.. etc) vinden de straf van Max onterecht, terwijl ik zelf het er deze keer juist wel mee eens ben..
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Prima, helemaal mee eens. Maar dat betekent niet dat je de ruimte dicht kunt rijden tot je elkaar raakt. Hence: Max' fout.SnowDude schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:47:
[...]
Ik ben het met je eens dat Max meer ruimte had moeten houden, maar ik vind het ook een domme actie van Bottas. Hij kwam veel te laat en was gewoon niet agressief genoeg. Het was gewoon een kansloze actie van hem. Als je met een Mercedes PU en met DRS niet eens een RB kan inhalen op het lange rechte stuk van Monza dan ben je in mijn ogen gewoon een echte 2e rijder
Max fout, JaAzzKickah schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:48:
[...]
Prima, helemaal mee eens. Maar dat betekent niet dat je de ruimte dicht kunt rijden tot je elkaar raakt. Hence: Max' fout.
Tijdstraf terecht, Ja
Straf punten terecht, Nee!
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik vind die actie van Bottas niet zo gek nog. Bij die 1e chicane kun je prima buitenom inhalen. Je zit in de 1e knik buiten maar de 2e klink linksaf zit je binnen.SnowDude schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:47:
[...]
Ik ben het met je eens dat Max meer ruimte had moeten houden, maar ik vind het ook een domme actie van Bottas. Hij kwam veel te laat en was gewoon niet agressief genoeg. Het was gewoon een kansloze actie van hem. Als je met een Mercedes PU en met DRS niet eens een RB kan inhalen op het lange rechte stuk van Monza dan ben je in mijn ogen gewoon een echte 2e rijder
Zeker als je een beetje tractie en power hebt dan kun je prima vanaf die linker knik richting de Curva Grande de actief afmaken en dan de binnenkant verdedigen richting de 2e chicane.
Tenzij je echt ruim aan de binnenkant erlangs kunt, is de binnenkant niet echt een voordeel (zie MAG vs ALO in Q2). Je wordt dan in de linkerknik gewoon de grindbak in geduwd.
Ook Lammers heeft een extreem oranje bril op bij zijn Max analyses maar weet zijn lovende. standpunt dan wel technisch te onderbouwen.
Ook Coronel heeft er een handje van elk dispuut over Max, in Verstappens voordeel uit te leggen.
Wat dat betreft is er weinig nieuws aan de horizon bij de Nederlandse Analyses.
| live and give like no one else |
Als Max hem gewoon rechtdoor had laten lopen dan had Bottas geen andere kant op gekund en dan had hij hem of stil moeten zetten of buiten de baan moeten gaan rijden.iichel schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:50:
[...]
Ik vind die actie van Bottas niet zo gek nog. Bij die 1e chicane kun je prima buitenom inhalen. Je zit in de 1e knik buiten maar de 2e klink linksaf zit je binnen.
Zeker als je een beetje tractie en power hebt dan kun je prima vanaf die linker knik richting de Curva Grande de actief afmaken en dan de binnenkant verdedigen richting de 2e chicane.
Tenzij je echt ruim aan de binnenkant erlangs kunt, is de binnenkant niet echt een voordeel (zie MAG vs ALO in Q2). Je wordt dan in de linkerknik gewoon de grindbak in geduwd.
Nee Max had gewoon 2 centimeter meer ruimte moeten laten en gewoon 3 meter later moeten insturen dan normaal dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest.
Buitenom inhalen kan best maar dan moet je wel 5 meter later remmen dan de auto aan de binnenkant, en dat is nou iets wat Bottas gewoon niet kan met Verstappen naast hem
[ Voor 8% gewijzigd door SnowDude op 03-09-2018 21:57 ]
Dat ie dus zo ver mogelijk naar buiten ging om de combinatie zo goed mogelijk uit te komen is niet gek.
Hij heeft bewezen een snellere auto rondenlang achter zich te kunnen houden, maar dat is ook altijd gepaard gegaan met een discussie over hoe agressief je mag verdedigen.
Dit keer pakt het verkeerd uit. Maar iedereen in het veld weet inmiddels dat je Max niet zomaar voorbijkomt. En al helemaal niet buitenom.
De actie van Alonso op Gasly was eigenlijk nog veel harder , maar daar werd gestreden om niets..vooraan sta je (en de stewards dus ook) in de schijnwerpers.
Ik ben blij dat er nog geraced wordt. Ook als je de positie waarschijnlijk toch niet gaat houden. Dan ga je ook af en toe over de grens.
Maar liever dat dan dat op zaterdag plus de eerste ronde op zondag al bepaald is hoe de punten verdeeld worden.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Met 2 weken wachten tot Singapore is het inderdaad wel een beetje snel om het Monza-topic op slot te gooien.Edd schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:05:
Iemand heeft toch echt het Monza-topic te snel op slot gedaan...
Hahaha die allerlaatste radio van Mercedes kan ik dan wel weer waarderen hoorEdd schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:05:
Iemand heeft toch echt het Monza-topic te snel op slot gedaan...![]()
[video]
Je hebt het goed gehoord. Mocht Stroll dit seizoen al vertrekken dan is Kubica de opvolger. Maar het staat niet vast dat Kubica in 2019 ook één van de stoeltjes van Williams bezet als Stroll het seizoen afmaakt bij Williams.SinergyX schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:42:
[...]
Volgens mij was er vorige race nog verteld dat Kubica een clausule in z'n contract zou hebben, dat als er iets vrij komt, hij die plek zou krijgen. Geen idee wat daar precies van waar is.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Het zou wel gek zijn als Stroll niet verkast naar het team van papa.asing schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:23:
Je hebt het goed gehoord. Mocht Stroll dit seizoen al vertrekken dan is Kubica de opvolger. Maar het staat niet vast dat Kubica in 2019 ook één van de stoeltjes van Williams bezet als Stroll het seizoen afmaakt bij Williams.
Dat doet hij zeker alleen wanneer? Huidig contract loopt nog bij Williams en die gaan hem niet gratis weggeven.CH4OS schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:45:
[...]
Het zou wel gek zijn als Stroll niet verkast naar het team van papa.
En Lawrence heeft zelf momenteel nog genoeg shit te regelen om Force India helemaal rond te krijgen dus het zou mij niks verbazen dat Stroll dit jaar gewoon bij Williams blijft.
Hij moet immers al genoeg geld in FI pompen dus als ik hem was zou ik gewoon het contract van lance laten aflopen, ocon doet het nog prima/beter.
Ik geloof dat Mercedes ook nog wel een mening er over had, want die kunnen Ocon niet zo maar ergens kwijt....Humma Kavula schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:54:
het zou mij niks verbazen dat Stroll dit jaar gewoon bij Williams blijft.
Hij moet immers al genoeg geld in FI pompen dus als ik hem was zou ik gewoon het contract van lance laten aflopen, ocon doet het nog prima/beter.
[ Voor 20% gewijzigd door Ome Ernst op 03-09-2018 23:04 ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Als je veel later instuurt dan krijg je een “forcing another driver off the track” aan de broek denk ik.SnowDude schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:55:
[...]
Als Max hem gewoon rechtdoor had laten lopen dan had Bottas geen andere kant op gekund en dan had hij hem of stil moeten zetten of buiten de baan moeten gaan rijden.
Nee Max had gewoon 2 centimeter meer ruimte moeten laten en gewoon 3 meter later moeten insturen dan normaal dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Nee hoor, niet als je er een halve auto voor zit zoals Max zat.Oogje schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:31:
[...]
Als je veel later instuurt dan krijg je een “forcing another driver off the track” aan de broek denk ik.
Ik denk dat het er dan niet gezelliger op wordt aan de keukentafel..mark-k schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:04:
Als papa Stroll echt een fan van de sport is zegt hij zijn zoon dat hij eerst beter moet leren rijden voor hij een stoeltje in zijn team krijgt en vervolgens Ocon zijn contract gewoon verlengen.
Max had reglementair ook iets (paar centimeters) extra ruimte moeten geven. Zij het niet dat het een kansloze actie was van Bottas. Bottas had die positie met die paar centimeters nooit gehouden. Ik kan me Rosberg nog herinneren die in eenzelfde situatie hetzelfde probeerde, maar gelukkig iets meer respect voor het racen had. Toen was Max "The man" en stond Nico respectvol achter hem.AzzKickah schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:48:
[...]
Prima, helemaal mee eens. Maar dat betekent niet dat je de ruimte dicht kunt rijden tot je elkaar raakt. Hence: Max' fout.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
De wereld zou er wel veel beter uitzien als succesvolle vaders gewoon eens zouden toegeven dat hun zoons ruk zijn in wat ze doen. Er zijn zo veel mensen waar de halve planeet last van heeft alleen omdat hun pappie rijk en soft was.Tommy The Cat schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:51:
[...]
Ik denk dat het er dan niet gezelliger op wordt aan de keukentafel..
Ik snap niet dat mensen zich er zo druk over maken dat iemand met geld de F1 bereikt.mark-k schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 00:17:
[...]
De wereld zou er wel veel beter uitzien als succesvolle vaders gewoon eens zouden toegeven dat hun zoons ruk zijn in wat ze doen. Er zijn zo veel mensen waar de halve planeet last van heeft alleen omdat hun pappie rijk en soft was.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Gamertag: FinrazielNL
Nee, de meesten zijn de discussie zat over Max/Bottas die hier weer vrolijk door gaatsjaool schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:10:
[...]
Met 2 weken wachten tot Singapore is het inderdaad wel een beetje snel om het Monza-topic op slot te gooien.

Vettel deed hetzelfde in Silverstone als ik me niet vergisAzzKickah schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:13:
[...]
Hahaha die allerlaatste radio van Mercedes kan ik dan wel weer waarderen hoor
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
[ Voor 24% gewijzigd door ATS op 04-09-2018 06:43 . Reden: embed video ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik begrijp best dat de hele F1 om geld draait, maar het blijft toch het hoogste niveau in de autosport en daar zouden ook de beste coureurs ter wereld in moeten uitkomen.YakuzA schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 05:10:
[...]
Ik snap niet dat mensen zich er zo druk over maken dat iemand met geld de F1 bereikt.
Stroll is geen slechte coureur, maar zoals hij zijn er vele.
Ocon is (naar mijn mening) toch een coureur van een bijzonder hoog niveau waarvan er weinig zijn.
Dat die laatste de dupe lijkt te worden vind ik wel stuitend.
Waarom zouden ze dat in vredesnaam doen? McL is er toch gewoon het meest bij gebaat als beide rijders de kans krijgen om punten te pakken? Of is de kas zodanig krap dat er maar 1 setje onderdelen vanaf kan?
(In dat geval kun je beter het team opdoeken imo)
Ik gooi het maar eens in de groep, omdat de uitspraak overal terug lijkt te komen, zonder bron en zonder enige vorm van onderbouwing

als ze het zouden doen en volgens mij zijn er wel een paar weekenden geweest waarin Alonso in ieder geval in de vrije trainingen nieuwe dingen probeerde. Dan zal het vooral zijn omdat ze een nieuw onderdeel zo snel mogelijk in het echt willen testen en dus nog maar 1 exemplaar klaar hebben. Ja en dan geef je die natuurlijk aan Alonso.Pathogen schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:41:
Ik lees nou voor de zoveelste keer dat Vandoorne "minder materiaal" zou krijgen dan Alonso. Maar in hoeverre is hier nou echt iets van waar?
Waarom zouden ze dat in vredesnaam doen? McL is er toch gewoon het meest bij gebaat als beide rijders de kans krijgen om punten te pakken? Of is de kas zodanig krap dat er maar 1 setje onderdelen vanaf kan?
Ik gooi het maar eens in de groep, omdat de uitspraak overal terug lijkt te komen, zonder bron en zonder enige vorm van onderbouwing
Als het nieuwe onderdeel niet werkt haal je hem er af in de trainingen werkt hij wel en blijft hij heel dan rij je er ook de race mee
Beetje kip-ei. Zolang de beste coureurs zich lenen voor een klasse waarin vooral het geld bepaald wie er wint zal dat niet snel veranderen.dennisfr schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:36:
[...]
Ik begrijp best dat de hele F1 om geld draait, maar het blijft toch het hoogste niveau in de autosport en daar zouden ook de beste coureurs ter wereld in moeten uitkomen.
Ocon is (naar mijn mening) toch een coureur van een bijzonder hoog niveau waarvan er weinig zijn.
Bij een concept als de A1GP hadden de goede coureurs veel meer kans zich op basis van de eigen kwaliteiten te onderscheiden. Helaas blijft het vooral de show rond de F1 die alle aandacht op blijft eisen met het grote geld.
(eigenlijk zou na het seizoen het hele veld eens samen met de DTM en enkele andere top competities eens in gelijkwaardige wagens tegen elkaar moeten strijden. Gewoon voor de grap en voor de eer)
alles kan off-topic
Je kunt beter 1 rijder hebben met een P7/8 (6/4 punten) dan 1 rijder met een P10 plek (1 punt) en een P11/12.Pathogen schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:41:
Ik lees nou voor de zoveelste keer dat Vandoorne "minder materiaal" zou krijgen dan Alonso. Maar in hoeverre is hier nou echt iets van waar?
Denk dat dat een beetje de reden er achter is..
Alonso kan op een vrij hoge positie eindigen na de top6. dus daar zetten ze 100% op in.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ocon heeft alleen geen stoeltje voor komend jaar omdat hij bij Mercedes onder contract staat, dat heeft dus niet zoveel met paydrivers te makendennisfr schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:36:
[...]
Ik begrijp best dat de hele F1 om geld draait, maar het blijft toch het hoogste niveau in de autosport en daar zouden ook de beste coureurs ter wereld in moeten uitkomen.
Als ocon niet bij merc onder contract stond, had hij allang in een stoeltje bij Renault/TR/McL kunnen zitten.
Het lijkt alsof de Merc juniors heel erg op die merc steun hangen en zelf geen enkel initiatief hebben. Ook wehrlein had het altijd over ‘ik zie wel waar merc mij neerzet’
PSN
Ocon verliest zijn plek omdat zijn stoeltje is gekocht door Stroll en Perez ook veel sponsorgeld mee brengt. Dat heeft dus zeker wel met paydrivers te maken.YakuzA schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:56:
[...]
Ocon heeft alleen geen stoeltje voor komend jaar omdat hij bij Mercedes onder contract staat, dat heeft dus niet zoveel met paydrivers te maken
Als ocon niet bij merc onder contract stond, had hij allang in een stoeltje bij Renault/TR/McL kunnen zitten.
Het lijkt alsof de Merc juniors heel erg op die merc steun hangen en zelf geen enkel initiatief hebben. Ook wehrlein had het altijd over ‘ik zie wel waar merc mij neerzet’
Daarnaast: zonder steun van Red Bull/Mercedes/Renault/Ferrari is het tegenwoordig onmogelijk voor toptalenten zonder diepe zakken, om de hoogste raceklassen te halen. In hoeverre die jongens dan zelf enige inbreng hebben zolang ze onder contract kunnen wij niet inschatten.
[ Voor 15% gewijzigd door dennisfr op 04-09-2018 09:07 ]
Je zou haast gaan denken dat het niet zozeer "eigen initiatief hebben" en "hangen op" is, maar meer "geketend zijn aan"... Mercedes heeft overigens ook Wehrlein nog die ze nog graag weer ergens zouden zien racen in de F1.YakuzA schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:56:
[...]
Ocon heeft alleen geen stoeltje voor komend jaar omdat hij bij Mercedes onder contract staat, dat heeft dus niet zoveel met paydrivers te maken
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Wehrlein werd in het betoog van Toto voor een derde rijder volgens mij alleen maar gebruikt om z'n punt wat extra cachet te geven, want als ze die echt graag wilden zien racen hadden ze Bottas niet gehaald. Wehrlein is gewoon afgeschreven voor de F1 imho. Gewogen en te licht bevonden.ATS schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:03:
[...]
Je zou haast gaan denken dat het niet zozeer "eigen initiatief hebben" en "hangen op" is, maar meer "geketend zijn aan"... Mercedes heeft overigens ook Wehrlein nog die ze nog graag weer ergens zouden zien racen in de F1.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ferrari en Mercedes zijn op dit moment de teams waar je naar toe wil groeien. (RBR is een leuke derde keus) dus alle initiatief van de rijders is gebaseerd om bij een van deze teams in het traject te komen. Daarna is het binnen het traject proberen je te bewijzen. Er zijn er niet veel die de naam hebben om zelf te kunnen gaan shoppen.YakuzA schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:56:
[...]
alles kan off-topic
Een soort Race Of Champions?Ankona schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:49:
[...]
Beetje kip-ei. Zolang de beste coureurs zich lenen voor een klasse waarin vooral het geld bepaald wie er wint zal dat niet snel veranderen.
Bij een concept als de A1GP hadden de goede coureurs veel meer kans zich op basis van de eigen kwaliteiten te onderscheiden. Helaas blijft het vooral de show rond de F1 die alle aandacht op blijft eisen met het grote geld.
(eigenlijk zou na het seizoen het hele veld eens samen met de DTM en enkele andere top competities eens in gelijkwaardige wagens tegen elkaar moeten strijden. Gewoon voor de grap en voor de eer)
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ocon kan aardig meekomen met Perez maar veel bijzonders heeft hij verder niet laten zien.dennisfr schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:36:
https://www.racing-statis...sergio-perez/seasons/2017
https://www.racing-statis...sergio-perez/seasons/2018
Daar is eigenlijk Race Of Champions voor bedoeld: http://www.raceofchampions.com/Ankona schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:49:
[...]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Nou, Mercedes vond hem in elk geval niet klaar voor het eigen (hoofd) team. Maar dat wil niet zeggen dat ze hem niet nog een poosje bij een ander team zouden willen zien rijden?naitsoezn schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:08:
[...]
Wehrlein werd in het betoog van Toto voor een derde rijder volgens mij alleen maar gebruikt om z'n punt wat extra cachet te geven, want als ze die echt graag wilden zien racen hadden ze Bottas niet gehaald. Wehrlein is gewoon afgeschreven voor de F1 imho. Gewogen en te licht bevonden.
Ik vind het wel raar dat Williams ocon blijkbaar niet wil hebben als rijder.dennisfr schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:02:
[...]
Ocon verliest zijn plek omdat zijn stoeltje is gekocht door Stroll en Perez ook veel sponsorgeld mee brengt. Dat heeft dus zeker wel met paydrivers te maken.
Daarnaast: zonder steun van Red Bull/Mercedes/Renault/Ferrari is het tegenwoordig onmogelijk voor toptalenten zonder diepe zakken, om de hoogste raceklassen te halen. In hoeverre die jongens dan zelf enige inbreng hebben zolang ze onder contract kunnen wij niet inschatten.
Als 2e merc team, met een stoeltje dat vrijkomt door Stroll zijn move.
(Met gratis merc motor als paydriver sponsoring a 20m zou ocon toch wel aantrekkelijk maken voor Williams, al zal het best kunnen dat williams al flinke korting krijgt ivm bottas.)
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 04-09-2018 09:26 ]
PSN
Is er al meer info over Williams en een nieuwe hoofdsponsor?YakuzA schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:23:
[...]
Ik vind het wel raar dat Williams ocon blijkbaar niet wil hebben als rijder.
Als 2e merc team, met een stoeltje dat vrijkomt door Stroll zijn move.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Robbie WilliamsJasphur schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:25:
[...]
Is er al meer info over Williams en een nieuwe hoofdsponsor?

Dat gaat krap worden, zelfs voor mijn gezin van vier. Dat is drie weken op rij voor 110 euro boodschappen; dat haal ik meestal niet.sjaool schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:50:
[...]
In 20 dagen voor €330,- boodschappen doen.![]()
Hopelijk wat fatsoenlijke actieproducten waarmee je sneller kunt sparen. Vorig jaar was het drama, de actieproducten was voornamelijk ongezonde rommel.
Hoop ook wel dat ze dit jaar wat meer voorraad hebben, afgelopen jaar waren ze extreem snel op.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
30 pakken wasmiddel kopen.sjaool schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:50:
[...]
In 20 dagen voor €330,- boodschappen doen.![]()
Signatures zijn voor boomers.
Volgens de regels is de straf terecht, maar:AzzKickah schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:41:
Er was tussen zoveel rijders contact deze race dat je niet makkelijk kunt zeggen dat het eerlijk gegaan is. Hamilton Vettel, Haas met die Force India, Alonso met Gasly, etc. Zoveel situaties waar het ineens prima was om elkaar eraf te rossen en geen ruimte te laten, maar bij Verstappen is het ineens wel nodig.
Ik vind het prima als ze Verstappen straffen, maar doe het dan wel consequent.
dat doen ze.. ze straffen Max consequentMartinspire schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:56:
[...]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Met ROBTINI op de mouw

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Danny Ric die 'm er bij Gasly in parkeert. Daar lees je zelfs helemaal niets over. Er zijn 100.000 verschilende angles van hoe Max en Bottas toucheerden op reddit, maar van alle andere touchés is weer totaal geen sprake. Het is zo ongelofelijk biased. Te bizar voor woorden. Ik begrijp wat dat betreft echt helemaal niets van die hele F1 wereld (behalve dat er een hoop mensen maar wat schreeuwen om wat te schreeuwen te hebben). Het meest irritante vind ik nog wel dat alle nuance constant volledig het raam uit gaat als het om Max gaat (of om Stroll, of om Grosjean).Martinspire schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:56:
[...]
Volgens de regels is de straf terecht, maar:
Er was tussen zoveel rijders contact deze race dat je niet makkelijk kunt zeggen dat het eerlijk gegaan is. Hamilton Vettel, Haas met die Force India, Alonso met Gasly, etc. Zoveel situaties waar het ineens prima was om elkaar eraf te rossen en geen ruimte te laten, maar bij Verstappen is het ineens wel nodig.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Beste woorden.. ze hebben er echt vertrouwen in dus!
basvn schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:03:
https://www.formule1.nl/n...t-red-bull-met-formule-1/
Beste woorden.. ze hebben er echt vertrouwen in dus!
Een belangrijke kanttekening bij de opmerkingen van Marko tegenover SpeedWeek is dat deze Duitstalige publicatie eigendom is van Red Bull. Toen het team gedurende 2015 en begin 2016 al eerder dreigde met de Formule 1 te stoppen – vooral vanwege onvrede om het huidige motorreglement – gebeurde dat ook vaak via SpeedWeek.

Nou snap ik die foto van @Wom ook beter.iichel schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:08:
oh ach, red bull die weer eens ermee wil stoppen als het niet meezitvolgend jaar Ferrari weer?
Of MERC als Ferrari ze eindelijk 'ns weet af te troeveniichel schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:08:
oh ach, red bull die weer eens ermee wil stoppen als het niet meezitvolgend jaar Ferrari weer?
Dit soort (loze) dreigementen zijn altijd een ding geweest in de F1 geloof ik
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Wikipedia: Ferrari 637
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
[ Voor 24% gewijzigd door Bansheeben op 04-09-2018 11:23 ]
Volgens mij volg je hem niet helemaal

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Geen WDC of WCCMikeyMan schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:28:
Vraag is hoe je een mislukte samenwerking definieert.
Mwah, dat denk ik niet.
Als VER (of GAS) binnen 30 punten van de WDC uitkomt, dan kan je al zeggen dat het een goede samenwerking is.
Als dat hetzelfde is met Constructors, dan hebben ze niet te klagen hoor
Als ze echt kunnen strijden om overwinningen, is het denk al genoeg!
Het WDC/WCC winnen is meer een kwestie van geluk (en hopen op fouten van de tegenstander) Kijk maar naar dit jaar.
Aah, dus RBR kan altijd nog Mecachrome op hun auto zetten, ipv Tag Heuer en dan met recht claimen dat ze met een F2 motor rijdeniichel schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:29:
McLaren rijdt dit jaar met Renault PUs, gebouwd in samenwerking met Mecachrome. Datzelfde Mecachrome bouwt ook daadwerkelijk de motor van de Formule 2
An sich niet eens zo'n probleem toch?iichel schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:08:
Dan heb je Merc/Fer die continue 1/2 vechten, en de rest als 1 grote pot onder elkaar. Heb je geen 'best of de rest' of 'altijd 3rde' team, dan heb je gewoon 1/2 teams en 'de rest'.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 04-09-2018 11:43 ]
Dat verklaart ook alle problemen met de motoren in de F2iichel schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:29:
McLaren rijdt dit jaar met Renault PUs, gebouwd in samenwerking met Mecachrome. Datzelfde Mecachrome bouwt ook daadwerkelijk de motor van de Formule 2
-
De kans dat Honda Toro Rosso (op termijn) koopt is sowieso al aanwezig.iichel schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:39:
Ja, en los daarvan, als Red Bull (en wellicht Toro Rosso?) ermee stopt zal het team overgenomen worden, de engineers vinden wel een nieuwe plek, de coureurs blijven wel ergens rondhangen en binnen een paar jaar zal er wel weer een nieuwe 'macht' in F1 opstaan. Zo'n ramp zal het op de lange termijn niet zijn.
Stroll sr heeft best een paar centen te makken, maar dat zou zelfs voor hem teveel zijn denk ik. Ik denk dat ie voor FI al aardig diep in de buidel heeft moeten tasten.Pathogen schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:41:
Vraag me af of het dan Red Stroll Racing wordt... Kan me goed voorstellen dat Lawrence dan denkt: "Hee, een nóg beter team om te kopen!"
Dat zou niet goed zijn voor de sport.. denk dat de mensen dan al snel afhaken, en het is de afgelopen seizoenen al zo. Hopelijk ziet Liberty dat ook in.SinergyX schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:36:
[...]
An sich niet eens zo'n probleem toch?
Dan heb je Merc/Fer die continue 1/2 vechten, en de rest als 1 grote pot onder elkaar. Heb je geen 'best of de rest' of 'altijd 3rde' team, dan heb je gewoon 1/2 teams en 'de rest'.
Alles valt samen met het motorregelement en de complexiteit van de huidige hybride motor waarbij Mercedes en Ferrari momenteel gewoon met kop en schouders boven de rest uit steekt, en er ook geen andere fabrikanten zijn die zich eraan durven te wagen. Bmw, Porsche, Ford/GM, Toyota, allemaal niet.
Ferrari en Mercedes spelen nu onder een hoedje om de boel zo lang mogelijk te rekken dat er simpelweg geen tijd meer is om een nieuw concept te ontwikkelen, en andere fabrikanten al afhaken voordat ze uberhaupt beginnen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
ja en hij heeft zo te zien nog geen enkele sticker van z'n bedrijven op de roze autos geplakt. da's ook wel bijzonder?Bansheeben schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:44:
[...]
Stroll sr heeft best een paar centen te makken, maar dat zou zelfs voor hem teveel zijn denk ik. Ik denk dat ie voor FI al aardig diep in de buidel heeft moeten tasten.
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1