[ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 145 Laatste
Acties:
  • 532.692 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DutchOwnage schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:13:
[...]

Er zijn ook jonge (Nederlandse) kinderen die door het werk van pa of ma óm de paar jaar naar een andere provincie moeten verhuizen. Die maken ook gewoon nieuwe vriendjes en vriendinnetjes, of dat nou de Groningse of Limburgse "cultuur"is.
Ja, want de Armeense cultuur verschilt even veel van de Nederlandse als dat Fries en Limbabwaans van elkaar verschillen.

:F

Overigens ben ik zo'n kind die op z'n 6de van Gelderland naar een boerengehucht in Friesland is gegaan, en dat was gewoon een traumatische gebeurtenis. Ook voor kinderen kan het verliezen van zijn vriendjes en vriendinnetjes uitermate moeilijk zijn, en meekomen in een andere cultuur is best lastig als je de taal niet spreekt kan ik uit ervaring vertellen.
DutchOwnage schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:15:
Daar gaat het helemaal niet om, of het nu 2 of 2000 kinderen zijn. Mij gaat het erom, dat we wetten en regels hebben in dit land, en die dienen uitgevoerd te worden. En naar mijn weten, wordt er door de Nederlandse regering en bepaalde instanties écht wel op toegezien hoe het de kinderen zal vergaan in Armenië.
Ja, in een ideale wereld volgt iedereen de wetten, en wordt er goed opgetreden als iemand toch eens de wet breekt.

Vervelende, of juist gelukkig, is dat de echte wereld een tikje minder ideaal is, en heel veel mensen, groepen en dingen vrolijk wegkomen met het niet volgen van de regels. Gister was het de ING, vandaag 2 kiddo's, overmorgen, tja, wie weet.

Eerlijk gezegd maak ik me dan drukker om de wittenboordencriminelen die voor miljarden frauderen dan om wat asielzoekers die half-onterecht mogen blijven, maarja, dat ben ik.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Daar gaat het helemaal niet om, of het nu 2 of 2000 kinderen zijn. Mij gaat het erom, dat we wetten en regels hebben in dit land, en die dienen uitgevoerd te worden.
We hebben allerlei wetten en regels die niet worden gehandhaafd. Echt stapels. Ongeveer al onze overheidsdiensten die moeten toezien op wat dan ook zijn zwaar onderbezet. Milieuwetgeving, arboregels, financiele criminaliteit - er wordt niet of te nauwernood op opgespoord of uitgevoerd. En dat gaat meestal zonder kritiek (tenminste, ik mis die publieke verontwaardiging steeds net lijkt het.)

Maar hier krijgen sommige mensen enorm de behoefte om blijkbaar Regels Zijn Regels te roepen.
En naar mijn weten, wordt er door de Nederlandse regering en bepaalde instanties écht wel op toegezien hoe het de kinderen zal vergaan in Armenië.
Daar geloof ik echt geen klap van. Niet dat er op toegezien wordt, en eigenlijk ook niet dat jij denkt dat het zo is.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En naar mijn weten, wordt er door de Nederlandse regering en bepaalde instanties écht wel op toegezien hoe het de kinderen zal vergaan in Armenië.
Eh... hoe kom je daarbij? Ze krijgen één keer een oprotpremie, en daarna is het afgelopen voor wat betreft NL.

Of dacht je serieus dat ze zich bezig zouden houden wat er in Armenie met ze zou gebeuren? Right.... dat doen ze bij geen enkele uitzetting, waarom hier opeens wel? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 08-09-2018 17:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Geert1976 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:16:
Geloof dat we het allemaal wel zo goed als eens zijn dat de 2 kids gewoon in Nederland thuis horen.

Dat lijkt me de discussie ook niet, die zou in mijn ogen moeten gaan om sommige asielzoekers die hun eigen plan trekken (lees: wetgeving totaal irrelevant vinden) als ook ons rechtssysteem die dat vrolijk tot 8x toestaat.
dan is de discussie toch eerder waarom de regering dit in al die jaren dat ze hiervan op de hoogte zijn, er toch niets aan hebben gedaan, waardoor dit soort schrijnende gevallen nog steeds mogelijk zijn en daadwerkelijk praktijk.

je zou bijna gaan denken dat het niet aanpassen van de wet een bewuste actie was om de verdeel-en-heers tactiek te kunnen blijven gebruiken aan de rechterzijde.

al is dat wel erg cynisch gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

b..RAM schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:19:
[...]

Minister Halbers gebruikt zijn discretionaire bevoegdheid, die staat verankerd in de wet: Wikipedia: Discretionaire bevoegdheid

De wetten en regels in dit land worden dus gewoon gevolgd, je hebt geen enkele reden om hierover te zitten zeiken! :F
Pas door de (zgn) vermissing heeft ie dit besloten. hij kon niet meer instaan voor de veiligheid van de (vluchtende) kinderen. op deze manier is het dus gelukt te mogen blijven.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:08
Ik vraag me af wat die 'actuele ontwikkelingen' zijn. Of is dat een term om politiek gezichtverlies te vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hackus schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:22:
[...]

Pas door de (zgn) vermissing heeft ie dit besloten. hij kon niet meer instaan voor de veiligheid van de (vluchtende) kinderen. op deze manier is het dus gelukt te mogen blijven.
Bron? Dat kan ik namelijk nergens terugvinden, alleen "actuele ontwikkelingen". Dat kan evengoed iets in Armenië zijn natuurlijk.

Zie ook het nu.nl artikel:
Volgens het ministerie zijn er actuele ontwikkelingen die ertoe hebben geleid dat het welzijn en de veiligheid van de kinderen niet meer voldoende gewaarborgd kunnen worden in Armenië.
Vermissing lijkt daar dus niet mee te maken te hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 08-09-2018 17:27 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
Moeder die een zelfmoordpoging heeft gedaan in een uiterste poging tot? Je kan het zo gek niet bedenken, he.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Typerend dat er nu op het eindeloos procederen wordt gewezen. De Nederlandse rechtstaat geld natuurlijk niet voor vreemdelingen. Nee die moet je er zonder pardon uitgooien. De Nederlanders, die mogen vaak eindeloos doorprocederen met jarenlange procedures. In ieder geval lijkt het mij zeer redelijk om aan te nemen dat als je tien jaar in verzet kan gaan tegen een asielbesluit, de wetgeving rondom asielbesluiten absoluut niet deugt.

Dan wil ik toch eens wat basale context plaatsen over de verantwoordelijken van deze overduidelijk niet deugende procedures. De kinderen kwamen naar Nederland in 2008 ten tijde van Balkenende IV. Dit kabinet erfde de aanpassingen aan het asielrecht van Balkenende II van minister Rita Verdonk, VVD. Tijdens Balkenende IV zal de asielaanvraag zijn behandeld en afgewezen onder de verantwoording van Nebahat Albayrak, PvdA. In Nederland mag je uiteraard in beroep gaan omdat het een rechtstaat is en het recht op beroep is een zeer belangrijk onderdeel van een rechtstaat.

Ondertussen zullen we dan in de regeerperiode van Rutte I zijn aanbeland met als bewindspersoon Gerd Leers, CDA. In die periode zullen de eerste beroepen zijn aangetekend. Die zullen door zijn gegaan tijdens Rutte 2 met als bewindspersonen Fred Teeven, VVD en Klaas Dijkhoff, VVD. De moeder is nog uitgezet onder demissionair Rutte 2. Inmiddels onder Rutte 3 werd het laatste beroep bij de Raad van State ook afgewezen. Toen was het aan Mark Harbers, VVD om tot uitzetting over te gaan. Daar lijkt de afgelopen week flink wat politieke druk vanuit een groot deel van de oppositie alsmede D66 en de CU op te hebben gestaan voor het gebruik van een uitzondering. Deze is uiteindelijk gebruikt.

Voor twee partijen, de VVD en het CDA die zich nu al zo lang, zo streng uitlaten over asielbeleid en regel is regel, vind ik dit wel een zeer teleurstellende vertoning. Hun eindeloze praat over strenge regels blijkt in de praktijk geen enkele weerklank te vinden in bureaucratisch nog juridische werkelijkheden, en daar zijn VVD en CDA bewindspersonen verantwoordelijk voor. Misschien moeten ze dan eens stoppen met met de retoriek en eens fatsoenlijk, uitvoerbaar beleid gaan ontwikkelen en uitvoeren met afdoende middelen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wildhagen schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:24:
[...]
Bron? Dat kan ik namelijk nergens terugvinden, alleen "actuele ontwikkelingen". Dat kan evengoed iets in Armenië zijn natuurlijk.

Zie ook het nu.nl artikel:

[...]

Vermissing lijkt daar dus niet mee te maken te hebben.
"Actuele ontwikkelingen die zich in deze zaak de afgelopen uren hebben voorgedaan hebben er echter toe geleid dat het welzijn en de veiligheid van de kinderen niet meer voldoende kunnen worden gewaarborgd. De staatssecretaris heeft daarom, alles overwegend, besloten dat de kinderen in Nederland mogen blijven. De betrokken instanties doen er alles aan om te weten te komen of de kinderen nu veilig zijn en waar zij zijn."

Dit alles is in haast besloten na, oa de vermissing en tegenstand van burgers om de kinderen te zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 08-09-2018 17:30 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hackus schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:29:
[...]

"Actuele ontwikkelingen die zich in deze zaak de afgelopen uren hebben voorgedaan hebben er echter toe geleid dat het welzijn en de veiligheid van de kinderen niet meer voldoende kunnen worden gewaarborgd. De staatssecretaris heeft daarom, alles overwegend, besloten dat de kinderen in Nederland mogen blijven. De betrokken instanties doen er alles aan om te weten te komen of de kinderen nu veilig zijn en waar zij zijn."
Je knipt nu wel heel netjes de 2 cruciale woorden ( "in Armenië") eruit.... ja, zo kan ik het ook natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wildhagen schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:30:
[...]

Je knipt nu wel heel netjes de 2 cruciale woorden ( "in Armenië") eruit.... ja, zo kan ik het ook natuurlijk.
dit ?
Actuele ontwikkelingen

"In de zaak van de kinderen Lily en Howick heeft de Nederlandse overheid samen met de Armeense autoriteiten alles gedaan wat mocht worden verwacht om een solide opvang in Armenië te regelen. Armenië is een veilig land waar de kinderen met hun moeder kunnen worden herenigd", aldus het ministerie.

gehele verhaal => https://nos.nl/artikel/22...cht-en-mogen-blijven.html

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 08-09-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hackus schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:31:
[...]
dit ?
Actuele ontwikkelingen

"In de zaak van de kinderen Lily en Howick heeft de Nederlandse overheid samen met de Armeense autoriteiten alles gedaan wat mocht worden verwacht om een solide opvang in Armenië te regelen. Armenië is een veilig land waar de kinderen met hun moeder kunnen worden herenigd", aldus het ministerie.
Fijn, als je mijn eerdere reactie met daarin een quote negeert.... zo valt er niet echt te discussieren. Maar ik wil het nog wel één keer voor je herhalen hoor,k daarna is het voor mij wel over.
Volgens het ministerie zijn er actuele ontwikkelingen die ertoe hebben geleid dat het welzijn en de veiligheid van de kinderen niet meer voldoende gewaarborgd kunnen worden in Armenië.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wildhagen schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:33:
[...]

Fijn, als je mijn eerdere reactie met daarin een quote negeert.... zo valt er niet echt te discussieren. Maar ik wil het nog wel één keer voor je herhalen hoor,k daarna is het voor mij wel over.

[...]
wil je meer duidelijkheid over mijn tekst ?
Lili en Howick mogen blijven en zijn weer gevonden

Lili en Howick mogen toch in Nederland blijven. Dat meldt het ministerie van Justitie en Veiligheid. De kinderen mogen blijven vanwege 'actuele omstandigheden' rond hun veiligheid. Volgens D66 en CU was de aankondiging van een klopjacht op de kinderen de druppel. De kinderen waren weggelopen, maar zijn inmiddels weer gevonden.

https://www.ad.nl/binnenl...derland-blijven~ad10c1ad/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Misschien vinden jullie me harteloos maar ik vind dat je je als rechtstaat niet emotioneel moet laten chanteren op deze manier. Dat werkt alleen maar meer misstanden in de hand. Verder wacht ik af wat de 'actueele ontwikkelingen' waren en doe niet mee aan allerlei speculaties. Maar ik vrees een beschamende conclusie.

Zoals @DaniëlWW2 zegt, die procedures lopen jaren en jaren en daar moet echt iets aan gedaan worden. Politici hebben elke keer een grote bek bij dit soort zaken maar wezenlijk verandert er niets omdat ZIJ niets doen. Ik vraag me af wat dat tot gevolg heeft. (Hint: Morgen in Zweden zullen we het weer zien.)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MrMonkE schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:41:
Misschien vinden jullie me harteloos maar ik vind dat je je als rechtstaat niet emotioneel moet laten chanteren op deze manier
Het gaat niet om emotioneel chanteren, de veiligheid kon niet meer worden gegarandeerd in Armenië:
Zie https://www.nu.nl/binnenl...inderen-weer-terecht.html

Als de veiligheid niet gegarandeerd kan worden lijkt me het principe van "err on the side of caution" wel gerechtvaardigd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:08
wildhagen schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:11:
[...]

Er bestaat ook zoiets als menselijkheid hoor, zoek maar eens op Google.

De kinderen zijn er nooit geweest, zijn er niet geboren, spreken de taal niet, kennen er niemand, hebben niemand daar om op terug te vallen.

...........
Ze zijn in 2008 naar Nederland gekomen, ze zijn hier dus niet geboren. Of bedoel je niet in Armenie geboren?

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre_nr1 op 08-09-2018 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pierre_nr1 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:47:
[...]

Ze zijn in 2008 naar Nederland gekomen, ze zijn hier dus niet geboren
Klopt, maar ze zijn ook niet in Armenië geboren, maar in Rusland. En nee, daarnaartoe uitzetten kan niet, die hebben al tijden gelegen laten weten dat ze ze niet binnenlaten. Ze hebben namelijk niet de Russische nationaliteit, geen Russisch paspoort, en spreken de Russische taal niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wildhagen schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:46:
[...]

Het gaat niet om emotioneel chanteren, de veiligheid kon niet meer worden gegarandeerd in Armenië:

[...]

Zie https://www.nu.nl/binnenl...inderen-weer-terecht.html

Als de veiligheid niet gegarandeerd kan worden lijkt me het principe van "err on the side of caution" wel gerechtvaardigd.
Dat is de lezing van nu.nl er zijn bronnen die anders beweren zoals ik er al 2 van heb aangegeven.
wildhagen schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:48:
[...]

Klopt, maar ze zijn ook niet in Armenië geboren, maar in Rusland. En nee, daarnaartoe uitzetten kan niet, die hebben al tijden gelegen laten weten dat ze ze niet binnenlaten. Ze hebben namelijk niet de Russische nationaliteit, geen Russisch paspoort, en spreken de Russische taal niet.
zoals ik al zei, er zijn ook kinderen van 7-12 etc die hier de taal en cultuur niet kennen. dat is geen reden. dat is op gevoel spelen van mensen, en de mening vormen dat dat de reden moet zijn om hier te mogen blijven

het moet gelijk getrokken worden, alle kinderen in deze situatie horen hier te mogen blijven. niet ineens lilli en howick wel, en anderen niet. stil achter de schermen zijn er namelijk meer dan deze 2 kinderen.

[ Voor 43% gewijzigd door Hackus op 08-09-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Toch wel bijzonder dat de wet de wet is, behalve als het niet strookt met de persoonlijke mening van de staatssecretaris, dan kan er ineens een uitzondering gemaakt worden.

Totaal geen gevaar voor corruptie..

[ Voor 4% gewijzigd door Lodo op 08-09-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:05
Hoeveel vergelijkbare gevallen zijn er nog in ons land? Als het een relatief beperkt aantal is kan je daar dan niet eenmalig een streep onder zetten? Het gaat niet om die relatief kleine aantallen, het gaat vooral om de precedentwerking.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Laatst online: 11-11-2023
hoevenpe schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:55:
Hoeveel vergelijkbare gevallen zijn er nog in ons land? Als het een relatief beperkt aantal is kan je daar dan niet eenmalig een streep onder zetten? Het gaat niet om die relatief kleine aantallen, het gaat vooral om de precedentwerking.
Dit is wat Pim Fortuyn wou doen, maar we weten hoe dat afgelopen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oa Hilbrand Nawijn heeft veel kinderen hier laten blijven, ook Rita Verdonk die als "strenge Minister " te boek stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Lodo schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:54:
Toch wel bijzonder dat de wet de wet is, behalve als het niet strookt met de persoonlijke mening van de staatssecretaris, dan kan er ineens een uitzondering gemaakt worden.

Totaal geen gevaar voor corruptie..
Als je je daar druk om maakt zou ik eerder kijken naar https://www.ftm.nl/artike...share=1&utm_source=Follow the Money

Ik heb de indruk dat er hier dingen aan elkaar gekoppeld worden die echt niets met elkaar te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De juridische werkelijkheid kan soms mensonterend zijn. De schuld in dit geval ligt echt bij ons immigratiesysteem wat de mogelijkheid geeft om oneindig te procederen.
In Armenië konden ze niet eens naar school. Ze geven geen Engels daar en de docenten zijn dat niet machtig. Dus kunnen ze de kinderen ook niet laten inschrijven.
Dit bleek al uit een rapportage van de NOS

Ik snap wel dat de kinderen gaan onderduiken, wat voor perspectief hadden ze daar gehad? Als de kinderen 10 jaar geleden direct waren uitgezet was er niks aan de hand geweest.

Als we dit niet meer willen dan moet ons immigratiebeleid veranderen. Je krijgt nu pardon op pardon en schrijnende situaties. Gert Leers gaf dit ook al aan bij RTL late night.
Nee ik ben blij dat voor deze kinderen een einde komt aan al die onzekerheid.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:04
Dat is nu al een paar keer gedaan, maar na een paar jaar is de 'problematiek' weer terug.

Kan die mensen ook geen ongelijk geven, elke ouder wil het beste voor zijn kinderen, en het is hier nu eenmaal prettiger wonen dan in Armenië.

Het asielbeleid is in de praktijk een constante afweging tussen menselijkheid en praktische overwegingen. De praktische overwegingen zijn het tegengaan van een aanzuigende werking en proberen niet teveel electorale weerstand op te roepen.

Het gaat nu eenmaal over mensen, dus zullen we nooit komen tot sluitende wetgeving waar iedereen vrede mee heeft. Dit is bij uitstek een onderwerp waarbij de regels open moeten blijven staan voor interpretatie en menselijke invulling. Dat is hier dus ook gebeurd.

Maar inderdaad, het is wel bijzonder zuur voor kinderen (en ouders) die zich wel netjes aan de regels en rechtelijke uitspraken hebben gehouden.

Edit:

D66 en de CU claimen nu plotseling dat ze dit geforceerd hebben. Vreemd genoeg zijn die blijkbaar pas in actie gekomen nadat de kinderen weg waren gelopen.

Pechtold heeft blijkbaar nog niet geleerd wanneer hij zijn mond moet houden, want hij stuurde vanmiddag een tweet de wereld in met onder andere de volgende tekst:

"Het welzijn van de kinderen dreigde vandaag in gevaar te raken, dat staat uiteindelijk voorop".

Gezien in het licht van wat er de afgelopen dagen bekend is geworden hoe hij zijn eigen ongeboren kind behandeld heeft heb ik maar 1 gedachte: wat een vuile r*t. *)

*) Excuses voor mijn (hoewel gecensureerde) groffe taalgebruik, maar ben hier echt pissig over. Heeft die man dan werkelijk geen enkel gevoel? Kan best zijn dat hij hier de hand in heeft gehad, dat weet ik niet. Maar hou voor de verandering dan één keer je mond dicht en vier het resultaat in stilte..

[ Voor 33% gewijzigd door alexbl69 op 08-09-2018 18:32 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 18:07:
Maar inderdaad, het is wel bijzonder zuur voor kinderen (en ouders) die zich wel netjes aan de regels en rechtelijke uitspraken hebben gehouden.
Het is verschrikkelijk zuur inderdaad, dat is ook het grote dilemma. Beloon je 'fout' gedrag nog niet?

Er zijn geen winnaars in dit dossier: Harrbers heeft een beslissing genomen door gevoelsmatig te begrijpen is maar rationeel niet klopt. Wat is er veranderd sinds gisteravond, welke zwaarwegende argumenten zijn er opeens naar voren genoten gekomen? De kinderen hebben een flinke tik gehad, dit gedoe zal zeker sporen nalaten, het beste als ze maandag weer gewoon naar school gaan en vanaf nu als 'puber' met bijbehorende relatief kleine zorgen door het leven kunnen gaan.

Ik stoor me enorm aan de mensen die nu politiek willen scoren met deze beslissing. Rationeel klopt het niet maar soms kan je beter allemaal even zwijgen als er beslissingen genomen worden die eigenlijk niet kloppen. Die kinderen blijven, daar gaat het om...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
Ik zie echt niet waar mensen zich zo druk om maken. 90% van de faillissementsfraude of belastingontwijking of milieudelicten gaat ongestoord voorbij. En da's dan alleen nog maar het illegale deel. Die kinderen zijn niet het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

incaz schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:16:
Ik zie echt niet waar mensen zich zo druk om maken. 90% van de faillissementsfraude of belastingontwijking of milieudelicten gaat ongestoord voorbij. En da's dan alleen nog maar het illegale deel. Die kinderen zijn niet het probleem.
zo kun je alles wel bagatelliseren. wet=wet, regels zijn regels. als jij een boete krijgt ben je ook de persoon die zegt; waarom krijg ik deze boete, kijk eens naar het ING-schandaal etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
Hackus schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:39:
[...]
zo kun je alles wel bagatelliseren. wet=wet, regels zijn regels. als jij een boete krijgt ben je ook de persoon die zegt; waarom krijg ik deze boete, kijk eens naar het ING-schandaal etc
Ik wil daarmee in elk geval de verontwaardiging wat relativeren. Iets teveel mensen doen alsof het eigenlijk onvermijdelijk of aanvaardbaar is om kinderen uit te zetten naar een land waar ze niets hebben... want regels zijn regels. Maar het valt mij dus op dat die regels zoveel harder worden gehandhaafd richting kwetsbare mensen (zoals kinderen hier) dan richting mensen met flinke verantwoordelijkheid.
Ik vind dat dat inderdaad benoemd moet blijven. Regels zijn regels is al geen goed uitgangspunt vind ik, maar nog slechter als er erg selectief met die regels wordt omgegaan.

Edit: en bedenk dat vrijwel al die dingen die ik noemde meer kans hebben om jouw leven te raken dan het hierblijven van deze kinderen.

[ Voor 7% gewijzigd door incaz op 08-09-2018 19:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 15:08

Herman

FP ProMod
incaz schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:16:
Met hoeveel drogredenen ga je dit topic nog vullen?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

incaz schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:48:
[...]

Ik wil daarmee in elk geval de verontwaardiging wat relativeren. Iets teveel mensen doen alsof het eigenlijk onvermijdelijk of aanvaardbaar is om kinderen uit te zetten naar een land waar ze niets hebben... want regels zijn regels. Maar het valt mij dus op dat die regels zoveel harder worden gehandhaafd richting kwetsbare mensen (zoals kinderen hier) dan richting mensen met flinke verantwoordelijkheid.
Ik vind dat dat inderdaad benoemd moet blijven. Regels zijn regels is al geen goed uitgangspunt vind ik, maar nog slechter als er erg selectief met die regels wordt omgegaan.

Edit: en bedenk dat vrijwel al die dingen die ik noemde meer kans hebben om jouw leven te raken dan het hierblijven van deze kinderen.
nu deze kinderen in de media bekend zijn is het een (ramp) ondertussen zijn er gelijke gevallen (ook geweest )
waar kinderen zijn uitgezet. na alle jaren onderzoek is geoordeeld dat het veilig was deze kinderen uit te zetten. alle kritiek daar op is via allerlei wegen getracht tegen te spreken. Er zijn ook voorwaarden en afspraken gemaakt. maar in de media gaat het om gevoel.

" je kunt deze kinderen niet uitzetten, ze hbben niets met het land, spreken de taal niet, kunnen (op dit moment) niet naar school, ze hebben een tik opgelopen, etc etc etc"

dat de kinderen evt schade ondervinden is grotendeels de laatste tijd ontstaan. door alle aandacht en hoop die ze is gegeven en gevoel van medeleven van vele Nederlanders.

mijn mening is zoals ik al zei; alle kinderen in soortgelijke gevallen moet hier kunnen blijven.
dat is de oorzaak van de hele asielprocedure. Dat zou zsm moeten wijzigen zodat er niet meer van dit soort gevallen zijn. maar ik heb het niet voor het vertellen. veel spanning etc is hier gecreëerd in het hele verloop
van de procedure. als maar hoop op blijven en na tegenslag weer mogelijkheid tot bezwaar etc. en als het tot definitief komt alle media-aandacht en hulp van bekende Nederlanders, meningen in de media etc.
gister was het Mouro en vandaag zijn het Howick en Lilli en velen zullen volgen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• incaz
Hackus schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 20:06:
nu deze kinderen in de media bekend zijn is het een (ramp) ondertussen zijn er gelijke gevallen (ook geweest ) waar kinderen zijn uitgezet.
En. Hoe ging het met die kinderen daarna? Kwamen ze allemaal goed terecht en bleek het echt veilig?
dat de kinderen evt schade ondervinden is grotendeels de laatste tijd ontstaan. door alle aandacht en hoop die ze is gegeven en gevoel van medeleven van vele Nederlanders.
Onzin. Weggehaald worden uit je omgeving en naar een land gaan waar je niets hebt is altijd traumatisch, of de media daar nou wel of niet iets over schrijft. Echt waar. En Armenie is, ondanks alle vreselijk positieve onderzoeken, uberhaupt niet het land waar je heen gaat vanwege de gouden toekomstmogelijkheden. Dus ga niet doen alsof de negatieve gevolgen er anders niet geweest waren. Het enige verschil is dat het makkelijker is om te denken dat alles goed is als je niet teveel stil staat bij het soort wreedheden dat we richting kinderen begaan.
gister was het Mouro en vandaag zijn het Howick en Lilli en velen zullen volgen
Hier zie je vertekening in actie: Mauro was niet gisteren maar zeven jaar geleden. Dat zegt enerzijds wat over de procedures, maar anderzijds ook er dus helemaal niet zoveel ophef is en er helemaal niet 'velen volgen' want met een of twee kinderen per zeven jaar gaat het niet echt hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

D-e-n schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:34:
Het vreemde is natuurlijk: die te lange procedures zijn ook niet van vandaag of gisteren. En voordat iedereen weer boos naar links kijkt: ook rechtse kabinetten hebben daar kennelijk geen moer aan kunnen veranderen.
Ook?
We hebben nog nooit een links kabinet gehad toch?

Ik begreep dat er nog zo'n 400 kinderen in een verglijkbare situatie zitten. Gaat toch nergens over? Zijn zoveel belangrijkere problemen zoals een publieke sector die het zwaar heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door hjs op 08-09-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
hjs schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 20:18:
Ik begreep dat er nog zo'n 400 kinderen in een verglijkbare situatie zitten. Gaat toch nergens over? Zijn zoveel belangrijkere problemen zoals een publieke sector die het zwaar heeft.
400 lijkt me te overzien, mits we voorkomen dat er nieuwe gevallen bijkomen als gevolg van een discretionair pardon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Lodo schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:54:
De regering zou ook niet naar specifieke gevallen moeten kijken om een beslissing te maken maar puur naar de feiten en de wetgeving. Op basis van die factoren moet daar iets uit komen wat de maatschappij wenselijk acht. Voldoet de wetgeving niet dan dient daar een aanpassing op te komen en op basis van die wetgeving zul je dan weer moeten gaan toetsen.

Het hele punt dat een staatssecretaris dat nog kan overrulen creëert een vorm van willekeur. Het hele punt in deze is dat deze situatie niet van gisteren is. Waarom kan het nu wel en in de algehele looptijd van de procedure is er niemand in de regering geweest die bedacht dat de huidige wetgeving niet optimaal is?

Regeren is vooruitzien al lijkt momenteel enkel op incidenten gestuurd te worden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

incaz schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 20:17:
[...]

En. Hoe ging het met die kinderen daarna? Kwamen ze allemaal goed terecht en bleek het echt veilig?

[...]

Onzin. Weggehaald worden uit je omgeving en naar een land gaan waar je niets hebt is altijd traumatisch, of de media daar nou wel of niet iets over schrijft. Echt waar. En Armenie is, ondanks alle vreselijk positieve onderzoeken, uberhaupt niet het land waar je heen gaat vanwege de gouden toekomstmogelijkheden. Dus ga niet doen alsof de negatieve gevolgen er anders niet geweest waren. Het enige verschil is dat het makkelijker is om te denken dat alles goed is als je niet teveel stil staat bij het soort wreedheden dat we richting kinderen begaan.

[...]

Hier zie je vertekening in actie: Mauro was niet gisteren maar zeven jaar geleden. Dat zegt enerzijds wat over de procedures, maar anderzijds ook er dus helemaal niet zoveel ophef is en er helemaal niet 'velen volgen' want met een of twee kinderen per zeven jaar gaat het niet echt hard.
1: zijn daar gegevens van openbaar ?
2: daar leven ze de tijd mee sinds dat het bekend is. en dan komt er weer een bezwaar enz enz.
3: Mouro schiet me even te binnen, en zijn veel meer gevallen. en zoals ik al aangaf heeft oa Hilbrand Nawijn en Verdonk ook vaak gezorgd dat kinderen konden blijven.

Je mag uitgaan dat er degelijk onderzoek is geweest, en niet een gevoel van mij of jou ander uit sociale media. Geloof maar niet dat het de laatste weken beter is gegaan met deze kinderen, alles wat er nu zo groot en duidelijk is gemaakt(in de media) met hoop en tegenslag en weer hoop etc, helpt echt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Hackus schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 20:30:
1: zijn daar gegevens van openbaar ?
Geen idee, ik stel de vraag maar even. Want het is natuurlijk wel heel fijn om te geloven dat alle mensen die we wegsturen eigenlijk best goed terecht komen, maar dat is iets waarbij data nuttig zijn.
2: daar leven ze de tijd mee sinds dat het bekend is. en dan komt er weer een bezwaar enz enz.
Nee, die kinderen zijn hier geboren. Hoe of wat dan ook, het uitzetten was traumatisch geweest. Dat er aan alle kanten geprobeerd is dat tegen te houden is niet het grootste probleem van deze situatie.
3: Mouro schiet me even te binnen, en zijn veel meer gevallen. en zoals ik al aangaf heeft oa Hilbrand Nawijn en Verdonk ook vaak gezorgd dat kinderen konden blijven.
Hij heet Mauro, en verder zijn Nawijn en Verdonk dus ook al een hele tijd geleden. En dat vind ik een probleem want mensen baseren hun ideeen dus op wat ze hebben onthouden van een willekeurige ongespecificeerde tijd in het verleden, ipv op fatsoenlijke data en kennis.
Je mag uitgaan dat er degelijk onderzoek is geweest,
Waarom mag ik daarvan uitgaan? Omdat we zo zorgvuldig met asielprocedures omgaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@incaz kom zelf nu eens met die data en alle onderzoek. je beperkt je mening hier ook tot wat er in de media bekend is. verder dreigt je reactie telkens weer op een verwijt te lijken. alleen zijn er verschillende meningen en is mijne net zo min als die van jou.

Wat denk je oa van de familie Kechyan die in 2016 is uitgezet naar Armenië, en hun kinderen horen nu dat Lili en Howick mogen blijven. zij zijn maar 1 familie van de velen die dit meemaken.
Amdwarrior schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:56:
[...]

Daar hebben ze dus vanaf hun aankomst (2008)gewoond? Wat heeft die moeder dan gedaan voor de opvoeding?
in Amersfoort met hun moeder. volgens mij zijn ze pas later ondergebracht bij pleegouders.
btw; ze waren hem ook tijdje gesmeerd toen hun moeder werd uitgezet. die spanning en onderdak bij pleegouders en alle onzekerheid over hun eigen situatie speelt ook veel parten (psychisch)

[ Voor 57% gewijzigd door Hackus op 08-09-2018 22:14 . Reden: sorry, antwoord aan Amdwarrior ineens in vorig bericht ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:21
Ja hoor, moeder komt waarschijnlijk wel in aanmerking voor gezinshereniging en gaat daar gebruik van maken.... _O- Want ineens kan ze wel voor de kinderen zorgen natuurlijk!

Krijg een beetje het gevoel dat ze dit al die tijd al voor ogen had...... Wel een blockbuster achtig script aan het worden zo.

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 08-09-2018 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:43
Ik kan het snappen als een land als Nederland na x aantal jaar zegt dat het niet meer zinnig is om kinderen uit te zetten.
Waar ik echter mee zit is dat een land als Nederland het blijkbaar niet voor elkaar kan krijgen om of de kinderen binnen een normale termijn (aantal maand) uit te zetten indien dat nodig is OF dat een land als Nederland de kinderen uiteindelijk toen er toch eens een besluit genomen was (zaterdag eruit) alsnog er niet uit wist te zetten.

De kinderen zijn straks waarschijnlijk hun moeder erg dankbaar, omdat ze dankzij haar hun hele leven in Nederland kunnen wonen. Echter, de moeder heeft de kinderen 9 jaar geleden bewust in deze situatie gezet, waarbij de kinderen vandaag eigenlijk 50/50 kans hadden op een enorm drama. Daarnaast heeft ze bewust ons land jarenlang laten betalen voor van alles en nog wat, met de grote kans dat zij en haar kinderen alsnog uitgezet hadden kunnen worden.

Van het volgende weet ik misschien niet genoeg, maar het meerdere keren onderduiken en uiteindelijk weglopen van de kinderen vind ik ook niet erg fris. Het hele gezin is uiteindelijk voortdurend illegaal bezig en wordt nu alsnog volledig beloond.

Zoals iedereen weet, natuurlijk kunnen de kinderen er zelf weinig tot niks aan doen en natuurlijk zoeken mensen wanhopig naar alle middelen om een beter leven te kunnen krijgen. Echter het bestuur van ons land is toch wel echt naar een heel laag punt gezakt ondertussen.

Is het in theorie mogelijk dat de gehele Armeense bevolking (3 miljoen) morgen in Nederland gaat wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:40
Leon Zwiers schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:18:
Ja hoor, moeder komt waarschijnlijk wel in aanmerking voor gezinshereniging en gaat daar gebruik van maken.... _O- Want ineens kan ze wel voor de kinderen zorgen natuurlijk!

Krijg een beetje het gevoel dat ze dit al die tijd al voor ogen had...... Wel een blockbuster achtig script aan het worden zo.
volgens mij heeft die inreisverbod voor 5 jaar heb ik ergens gelezen maar als dat zo is dit gewoon oplichting daar krijg hopelijk geen paspoort voor.

Maar waar zijn die kinderen dan opgegroeid sinds ze hier waren? Niet bij die moeder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Amdwarrior schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:40:
[...]
volgens mij heeft die inreisverbod voor 5 jaar heb ik ergens gelezen maar als dat zo is dit gewoon oplichting daar krijg hopelijk geen paspoort voor.

Maar waar zijn die kinderen dan opgegroeid sinds ze hier waren? Niet bij die moeder toch?
Pleeggezin. Maar voor die kinderen is het prima. Kunnen er inderdaad niets aan doen. Maar die moeder........

En inderdaad, dat weglopen en al die andere probeersels de afgelopen dagen stinken. (moeder die ineens psychisch ziek is en op een wachtlijst staat om opgenomen te worden en absoluut niet voor de kinderen kan zorgen etc. Dat is nu ineens allemaal over natuurlijk. Mag hopen dat ze die moeder weghouden, hoe lullig ook voor de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leon Zwiers schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:43:
[...]

Pleeggezin. Maar voor die kinderen is het prima. Kunnen er inderdaad niets aan doen. Maar die moeder........

En inderdaad, dat weglopen en al die andere probeersels de afgelopen dagen stinken. (moeder die ineens psychisch ziek is en op een wachtlijst staat om opgenomen te worden en absoluut niet voor de kinderen kan zorgen etc. Dat is nu ineens allemaal over natuurlijk. Mag hopen dat ze die moeder weghouden, hoe lullig ook voor de kinderen.
Pleegouders die ze opa en oma noemen (voordat daar ook weer verwarring in ontstaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Hackus schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:50:
[...]

Pleegouders die ze opa en oma noemen (voordat daar ook weer verwarring in ontstaat)
Daar hebben ze dus vanaf hun aankomst (2008)gewoond? Wat heeft die moeder dan gedaan voor de opvoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:16
hjs schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 20:18:
[...]

Ook?
We hebben nog nooit een links kabinet gehad toch?
Je hebt gelijk, echt links was het nooit. Maar anders krijg je weer de discussie dat "de PvdA in de regering zat". Het ging mij om het feit dat de schuld voor dit soort problemen in elk geval niet op links kan worden geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Zou me niks verbazen als na dit kadootje voor CU en D66 die dividendbelasting afschaffing er nu doorkomt voor de VVD. Lekker dealtje over de rug van die kinderen?

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 08-09-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:58:
Zou me niks verbazen als na dit kadootje voor CU en D66 die dividendbelasting afschaffing er nu doorkomt voor de VVD. Lekker dealtje over de rug van die kinderen?
dividendbelasting afschaffing....wat was dat ook al weer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Geert1976 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:00:
[...]

dividendbelasting afschaffing....wat was dat ook al weer? ;)
Precies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

wildhagen schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:08:
Rutte vanaf zijn aantreden bezig met afschaffen dividendbelasting

Oftewel, Rutte is al bijna 9 jaar bezig met dit cadeautje voor de grote multinationals. Waarvoor de rest van de bevolking dus mag opdraaien.

Misschien moeten we kabinet-Rutte III dan maar gaan hernoemen naar iets als kabinet-Shell/Unilever/Akzo/Philips 1 ofzo?
Ben ik nou de enige die bij het lezen hiervan gaat denken dat dit Rutte uiteindelijk wel eens de kop zou kunnen gaan kosten? De informatiestroom blijft maar groeien dat de meeste betrokken partijen dit eigenlijk helemaal niet willen/nodig vinden en de draagkracht van dit plannetje lijkt maar steeds verder af te kalven.

Als het dan ook nog eens een langgekoesterde solo-actie van Rutte blijkt te zijn dan blijft er toch van de steun hiervoor al snel weinig over lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 23:06:
[...]

Ben ik nou de enige die bij het lezen hiervan gaat denken dat dit Rutte uiteindelijk wel eens de kop zou kunnen gaan kosten? De informatiestroom blijft maar groeien dat de meeste betrokken partijen dit eigenlijk helemaal niet willen/nodig vinden en de draagkracht van dit plannetje lijkt maar steeds verder af te kalven.

Als het dan ook nog eens een langgekoesterde solo-actie van Rutte blijkt te zijn dan blijft er toch van de steun hiervoor al snel weinig over lijkt me.
Je ziet het vaker als een premier al lang zit. Er gaan (te) veel partijen en belangen aan hem trekken, waardoor een keer het politiek niet meer te verantwoorden is. 1 ding is denk ik wel zeker: dit is het laatste kabinet van Rutte. Alleen hoe lang die het vol houdt durf ik nog niks over te zeggen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:09
In het laatste kort geding kwam juist naar voren dat niet was aangetoond dat de moeder daadwerkelijk in een dermate slechte staat verkeerde dat dat een terugkeer zou belemmeren.
Met betrekking tot de psychische gesteldheid van de moeder oordeelt de rechter dat in het psychologisch rapport geen diagnose wordt gesteld. Dat kan pas na langduriger onderzoek. Zonder diagnose kan niet worden vastgesteld dat de moeder inderdaad langdurig niet voor haar kinderen kan zorgen, aldus de rechter. Daarnaast blijkt uit de stukken die zijn ingebracht door de staatssecretaris van Justitie en Veiligheid dat er afspraken zijn gemaakt over onderdak, scholing en financiële ondersteuning.
Bron

Veder is het inderdaad aannemelijk dat ook de moeder nu door middel van gezinshereniging zal proberen om een verblijfsvergunning te bemachtigen.

[ Voor 18% gewijzigd door VeeGee op 09-09-2018 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
Leon Zwiers schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:18:

Dit had ze ook al die tijd voor ogen, eventueel ingefluisterd door instanties :) . Net zoals dat ze langs die scholen is gegaan. Ook voor de bühne, de uitkomst wist ze al lang maar dan heeft ze zogenaamd haar goede wil getoond.

Zaakje deugd echt niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
incaz schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:45:
Asieladvocaten hebben al nauwelijks mogelijkheden of inkomen, veel zaken krijgen helemaal geen eerlijke kans. Dus waar hebben we het nou precies over?
Daarom hadden ze alleen al 2-3 zaken deze week gestart? Zo krijg je het gerechterlijke apparaat wel overbelast en op die manier krijg je de boel wel 9 jaar gerekt. RvS kost sowieso 12-18 maanden voor een zitting en uitslag als er geen tweede zitting komt.
Hackus schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:22:
[...]

Er is geen haar op mijn hoofd die eraan twijfelt dat dit geregisseerd is. Ze zijn nota bene tijdens hun 'vlucht' op de hoogte gebracht van de uitslag, nadat ze onder de neus van de toezichtorganisatie zijn 'weggelopen'. Right.

Maar goed, maak genoeg herrie en je hebt Mauro 2.0. Ik krijg hier echt een hele nare smaak bij.

@DanielWW2 Verdonk voerde weer het beleid van Cohen (?) uit van Paars 2. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Over die Armeense kinderen. Het werd door de meeste mensen wel beschouwd als een lastige situatie die voor beide uitkomsten onbevredigende gevoelens met zich mee zou brengen maar ik heb wel mijn twijfels bij dat ene 'feitje' dat maar steeds genoemd werd, dat ze de Armeense taal (totaal) niet zouden spreken.

Als ik de gegevens mag geloven dat ze in 2008 naar Nederland zijn gekomen en nu 12 en 13 jaar zijn dan zouden ze toen dus waarschijnlijk 2 en 3 jaar geweest zijn. Dan praten ze toch echt al met hun moeder. Ze zouden in Rusland geboren zijn maar hun vader zou ook Armeens zijn dus Russisch zullen ze dan niet gesproken hebben. De moeder zal in Nederland ook niet onmiddellijk Nederlands zijn gaan spreken met ze dus ook hier zullen ze waarschijnlijk met hun moeder minstens enige tijd primair in het Armeens gesproken hebben totdat ze voldoende Nederlands hadden geleerd om dat als meest gesproken taal te gaan gebruiken op school, en dan evt. ook met hun moeder die ondertussen ook Nederlands had leren spreken. Maar dat ze totaal geen Armeens zouden spreken lijkt mij gewoon niet erg waarschijnlijk en niet bepaald geheel geloofwaardig.

Een discussie als deze dient zich wel van de waarheid te bedienen en dient niet ook mede onwaarheden in de overwegingen te betrekken. Ik ben er niet bepaald gerust op dat dit laatste niet toch is gebeurd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Lees de topicwaarschuwing nog eens. Ranten doe je hier niet.

[ Voor 98% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-09-2018 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Dergelijke drogredeneringen hoeven ook niet.

[ Voor 83% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-09-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Lees de topicwaarschuwing nog eens.

[ Voor 79% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-09-2018 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Het zou ook een aanleiding kunnen zijn om de beroepsmogelijkheden voor asielzoekers drastisch in te perken zodat dit soort excessen in de toekomst niet meer voor kunnen komen. Als die moeder binnen een paar weken uitgezet was had ze haar kinderen nooit in deze lastige situatie gebracht.

Laat die kinderen verder met rust maar voorkom dat die moeder nu alsnog naar Nederland mag komen, dat recht heeft ze imo definitief verspeeld met haar toneelstukje...

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-09-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ik denk dat die teruggestuurde Afghanen al weinig illusies meer hadden nadat ze verteld is dat hun land echt heus wel veilig is... ik bedoel, dat er dan twee kinderen zijn die uiteindelijk mogen blijven lijkt me toch niet het grootste onrecht waar ze mee te maken hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-09-2018 19:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

incaz schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:09:
[...]

Ik denk dat die teruggestuurde Afghanen al weinig illusies meer hadden nadat ze verteld is dat hun land echt heus wel veilig is... ik bedoel, dat er dan twee kinderen zijn die uiteindelijk mogen blijven lijkt me toch niet het grootste onrecht waar ze mee te maken hebben.
Wat denk je oa van de familie Kechyan die in 2016 is uitgezet naar Armenië, en hun kinderen horen nu dat Lili en Howick mogen blijven. zij zijn maar 1 familie van de velen die dit meemaken. Howick en Lilli zijn zo beschadigd dat ze morgen weer naar school gaan alsof er niets is gebeurt. Degene wie dit hele spel niet doorhad van afgelopen dagen heeft echt boter op zijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou Mark Harbers met zijn discretionaire bevoegdheid, zijn vorige beslissing met zijn discretionaire bevoegdheid weer ongedaan kunnen maken?

Even los van het emotionele wespennest waar hij dan in te recht komt

Ik moet wel toegeven, goed gespeeld spel. Tot op het laatste moment goed gespeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Hackus schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:15:
Wat denk je oa van de familie Kechyan die in 2016 is uitgezet naar Armenië, en hun kinderen horen nu dat Lili en Howick mogen blijven.
Al die mensen, al die kinderen, weten allang dat de wereld ongelijk is. Die weten dat alle kinderen in Nederland met een Nederlands paspoort hier mogen blijven. Die weten ook, ongetwijfeld ook in hun eigen land, nog veel extremere vorm van rijkdom. Deze twee kinderen maken daarin niet het verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
incaz schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:18:
Deze twee kinderen maken daarin niet het verschil.
Volgens mij zijn er weinig mensen die de twee kinderen alsnog weg willen sturen, het is alleen heel wrang voor de andere kinderen en hun ouders die een rechterlijke uitspraak wel gerespecteerd hebben en daadwerkelijk vertrokken zijn.

Welk voorbeeld geeft deze zaak aan toekomstige asielzoekers met kinderen? Moet je alles uit de kast halen om je zin te krijgen, zoals ook het tuig van 'We are here' laat zien dat je een sukkel bent als je als uitgeprocedeerde je aan de wet houdt en vertrekt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

incaz schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:18:
[...]

Al die mensen, al die kinderen, weten allang dat de wereld ongelijk is. Die weten dat alle kinderen in Nederland met een Nederlands paspoort hier mogen blijven. Die weten ook, ongetwijfeld ook in hun eigen land, nog veel extremere vorm van rijkdom. Deze twee kinderen maken daarin niet het verschil.
Je bent echt niet op de hoogte. Beide kinderen van de familie hebben er juist veel last van en moeite mee. vooral de zoon die autistisch is. en dus nog zwakker dan Howick of Lilli die morgen weer naar school gaan alsof er niets is gebeurt. (dit is een voorbeeld van veel meer gevallen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

https://www.telegraaf.nl/...ook-onder-na-bedreigingen

...maar het heeft zijn besluit niet beinvloed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
hoevenpe schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:23:
Welk voorbeeld geeft deze zaak aan toekomstige asielzoekers met kinderen?
Maar iedereen die hier komt als asielzoeker ziet dat 17 miljoen mensen door niets anders dan hun geboorte een mazzel hebben die ze zelf nieth hebben. Welk voorbeeld geeft dat aan kinderen denk je?
Hier wordt heel zorgvuldig het leed van kinderen tegen elkaar uitgespeeld terwijl alle overige ongelijkheid buiten beschouwing wordt gehouden.

@Hackus dat is ook mijn antwoord op jou. Die ongelijkheid is er al en die is groot. Hoewel het makkelijk is dat te projecteren op 2 kinderen, en ja, dat kan zeker ook als je zelf afgewezen asielzoeker bent en bent uitgezet, dan nog is dit niet het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:En zo is het weer genoeg geweest. Kennelijk kan de discussie over die twee kinderen niet zonder sneren, verwijten en drogredeneringen. Dan maar helemaal niet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Rant, dit topic is ZT lees de topic warning nog eens door.

[ Voor 72% gewijzigd door defiant op 10-09-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen polls svp, dat voegt niet toe aan de discussie.

[ Voor 95% gewijzigd door defiant op 10-09-2018 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Rant, dit topic is ZT lees de topic warning nog eens door.

[ Voor 93% gewijzigd door defiant op 10-09-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:De discussie over Armeense kinderen is afgesplitst, s.v.p. hier verder: De zaak rond de Armeense kinderen

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
volgende 'ijsbreker'....

Nederlandse regering steunde terreur beweging in Syrië

https://nos.nl/nieuwsuur/...eurbeweging-in-syrie.html

de spindoctors in Den Haag gaan een paar uurtjes overwerken, vermoed ik

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 10-09-2018 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Geert1976 schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:47:
volgende 'ijsbreker'....

Nederlandse regering steunde terreur beweging in Syrië

https://nos.nl/nieuwsuur/...eurbeweging-in-syrie.html

de spindoctors in Den Haag gaan een paar uurtjes overwerken, vermoed ik
Verdomme, ik had dus toch wel geld moeten zetten op "Mark Rutte is een oorlogsmisdadiger" :+

Het is wel weer een bijzonder dom iets, maar ook iets wat niemand echt zal verrassen denk ik, zodra je in dit soort conflicten wapens of uitrusting geeft weet je eigenlijk wel zeker dat je of "per ongeluk" de/een verkeerde partij steunt, of dat wapens somehow in verkeerde handen komen.

Mooi voorbeeld is hoe de VS de Moejahideen in Afghanistan leuk speelgoed zoals Stingers stuurde zodat ze de Sovjets konden pesten, een deel kwam op de zwarte markt terecht, maar een deel werd ook gewoon tegen de Amerikanen gebruikt tijdens Enduring Freedom :F

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
De opvolger van Hennis is nu al in opspraak, maar Dijkhof heeft geen problemen. Wat een zootje is die partij.
https://www.nu.nl/politie...n-nieuw-vvd-kamerlid.html

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik snap het probleem ook niet. Zijn tweets zijn gewoon in lijn met de koers die de VVD nu hanteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Ik snap het probleem ook niet. Het gaat om tweets van enkele jaren terug. Eerste reactie is "ik ben wie ik ben, als iemand al mn tweets uit het verleden wil doorlezen moet ie dat lekker doen", en achteraf vindt ie zelf de tweet over zelfmoord ook niet fraai.

Mensen veranderen. Tweets uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Als ik mijn posthistorie op GoT erbij pak van de laatste 10 jaar zitten daar ook reacties tussen waarvan ik nu afstand zou doen. Lekker belangrijk ook... het zegt niks over het hier en nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Jij bent geen volksvertegenwoordiger van een regeringspartij. Ik verwacht enig fatsoen, en hij had de kans om eerder op eigen titel zijn rare tweets te ontkrachten, maar blijkbaar stond hij daar nog steeds achter. Nu ineens met hij afstand.
Bovendien wordt deze man door partijgenoten 'eikel' genoemd. Tja. Mij maakt het geen hol uit, hoe eerder de VVD zich kapot maakt hoe beter. Dan stopt de afbraak misschien.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:39
_JGC_ schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:51:
Ik snap het probleem ook niet. Het gaat om tweets van enkele jaren terug. Eerste reactie is "ik ben wie ik ben, als iemand al mn tweets uit het verleden wil doorlezen moet ie dat lekker doen", en achteraf vindt ie zelf de tweet over zelfmoord ook niet fraai.

Mensen veranderen. Tweets uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Als ik mijn posthistorie op GoT erbij pak van de laatste 10 jaar zitten daar ook reacties tussen waarvan ik nu afstand zou doen. Lekker belangrijk ook... het zegt niks over het hier en nu.
Als je volksvertegenwoordiger bent of wordt dan doet er absoluut toe. Dat je het kunt verklaren, ontkrachten, beamen of wat je ook maar wilt: prima. Als je niets doet, dan achtervolgt het je.

Probleem met politici is dat ze blijkbaar geen idee (meer) hebben hoe hun onzin over komt op de gemiddelde NL'er. Overigens is de VVD inmiddels recordhouder integriteitsloos handelen, dus in dat op zicht is dit wel een consequente keuze.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:19
Tja, t hangt een beetje af van hoe lang geleden t is en hoe snel zn reactie komt na t ‘bekend’ worden. Als t recent is, is ontkrachten een tikkeltje ongeloofwaardig bijvoorbeeld, ook afhankelijk van hoe oud/ welke levensfase iemand zat.

Maar t is ook wat suf om preventief alles wat je in t verleden geroepen hebt te ontkrachten/ herroepen puur voor t geval dat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Laatst online: 03-09 19:08
Kwisvraag: Je wordt de Tweede Kamer in geroepen, maar men vindt jouw oudere tweets waarin je racistische grappen bagatelliseert, vrouwen niet serieus neemt en als een enorme egoïst mensen die zelfmoord plegen vervelend vindt omdat je er maar vertraging door ondervindt. Wat is je reactie?

a. Je zegt dat dat ondoordachte uitspraken waren, je er nu gelukkig anders over denkt, en spijt hebt van die uitspraken.
b. Je zegt dat het geen handige uitspraken waren, en je je niet meer zo zult uitlaten.
c. Je zegt dat je bent wie je bent, en eigenlijk dus nog steeds achter die uitspraken staat en ze nog steeds zou maken als de gelegenheid zich voordoet.

Zelfs al meent hij zijn excuses niet als hij ze gemaakt zou hebben, dan nog heeft hij de domste van de drie opties gegeven.

Geschikt / Ongeschikt dus :N

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Witte schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:12:
De opvolger van Hennis is nu al in opspraak, maar Dijkhof heeft geen problemen. Wat een zootje is die partij.
https://www.nu.nl/politie...n-nieuw-vvd-kamerlid.html
tweets van Thierry Aartsen zijn van 10j geleden toen ie 19j was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Bedankt, maar ik kan ook lezen.
Nogmaals, het maakt me geen reet uit, alleen fronsen mijn wenkbrauwen van deze keuze. Was er werkelijk geen enkele vvd'er hier beter voor geschikt?

Of is dit de nieuwe normaal van de vvd en hoop ik dat zsm deze partij wordt gereduceerd tot een onbeduidende club egoisten die het feitelijk is?

[ Voor 30% gewijzigd door Witte op 10-09-2018 21:39 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Witte schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:36:
Nogmaals, het maakt me geen reet uit, alleen fronsen mijn wenkbrauwen van deze keuze. Was er werkelijk geen enkele vvd'er hier beter voor geschikt?

Of is dit de nieuwe normaal van de vvd en hoop ik dat zsm deze partij wordt gereduceerd tot een onbeduidende club egoisten die het feitelijk is?
Als op een forumlid reageert, quote diegene dan. als je zo goed geïnformeerd bent waarom post je het bericht dan. Je vaart op reacties op Twitter zo lijkt het. De hele VVD boeit mij weinig, maar dat neemt niet weg dat er nu ineens kritiek komt op een Tweet van 10j geleden en is deze persoon ineens incapabel. Voor de VVD ben je al snel geschikt, dat zie je toch al de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Witte schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:36:
Nogmaals, het maakt me geen reet uit, alleen fronsen mijn wenkbrauwen van deze keuze.
Ach meningen en gedrag veranderen over tijd. Weet je nog toen jong zijn een excuus was?
Witte schreef op zaterdag 12 oktober 2002 @ 19:04:
Dit zijn 2 erg domme opmerkingen, no offense, je bent ook pas 15.
Ik zou me niet zo'n zorgen maken over tien jaar oude tweets. Ze zullen hem vast gekozen hebben op basis van recentere prestaties. We zullen wel zien of we er nog wat van horen (bij de meeste Kamerleden is dat niet het geval).

Wat is het ergste dat er fout kan gaan? 90+% van wat een Kamerlid doet is toch de partij meestemmen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
Coffeemonster schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:26:
Kwisvraag: Je wordt de Tweede Kamer in geroepen, maar men vindt jouw oudere tweets waarin je racistische grappen bagatelliseert, vrouwen niet serieus neemt en als een enorme egoïst mensen die zelfmoord plegen vervelend vindt omdat je er maar vertraging door ondervindt. Wat is je reactie?

a. Je zegt dat dat ondoordachte uitspraken waren, je er nu gelukkig anders over denkt, en spijt hebt van die uitspraken.
b. Je zegt dat het geen handige uitspraken waren, en je je niet meer zo zult uitlaten.
c. Je zegt dat je bent wie je bent, en eigenlijk dus nog steeds achter die uitspraken staat en ze nog steeds zou maken als de gelegenheid zich voordoet.

Zelfs al meent hij zijn excuses niet als hij ze gemaakt zou hebben, dan nog heeft hij de domste van de drie opties gegeven.

Geschikt / Ongeschikt dus :N
Misschien is hij wel de eerste integere VVD'er: met zijn reactie zegt ie wat ie denkt.

Een echte VVD'er had geen herinneringen gehad aan die tweets, had het bestaan ervan ontkend of had gezegd dat het iemand anders was.
Door openlijk toe te geven dat je geen zak geeft om wat je de laatste 10 jaar op Twitter hebt geslingerd ben je gewoon eerlijk.
Moet ie nu uiteraard wel oppassen wat ie op Twitter slingert en wat ie aan publieke uitspraken doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Verwijderd1 schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:22:
[...]

Ach meningen en gedrag veranderen over tijd. Weet je nog toen jong zijn een excuus was?

[...]

Ik zou me niet zo'n zorgen maken over tien jaar oude tweets. Ze zullen hem vast gekozen hebben op basis van recentere prestaties. We zullen wel zien of we er nog wat van horen (bij de meeste Kamerleden is dat niet het geval).

Wat is het ergste dat er fout kan gaan? 90+% van wat een Kamerlid doet is toch de partij meestemmen?
Goed dat je me eraan herinnert dat ik 16 jaar geleden blijkbaar de mening had dat alcoholgebruik onder 15 jarigen een slechte zaak was en dat ik twijfelde of een 15 jarige daarover zinnig kan oordelen.
Eigenlijk vind ik dat nog steeds, ik zou het iets anders brengen, dat wel.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Witte schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:50:
[...]

Goed dat je me eraan herinnert dat ik 16 jaar geleden blijkbaar de mening had dat alcoholgebruik onder 15 jarigen een slechte zaak was en dat ik twijfelde of een 15 jarige daarover zinnig kan oordelen.
Eigenlijk vind ik dat nog steeds, ik zou het iets anders brengen, dat wel.
Het ging me om het laatste stuk van die quote: "je bent ook pas 15 jaar". Moet je iemand die "domme opmerkingen" 10+ jaar later nog kwalijk nemen? Je kunt het meenemen in de overweging, maar ik zou me er niet op fixeren.

Zelfde geldt in de situatie met de VVD'er nu. Ja je kunt de tweets in overweging nemen, maar het lijkt me niet doorslaggevend. Leuk voor een beetje media-aandacht maar het is niet echt relevant meer (ervan uitgaande dat het gedrag niet voortgezet is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als tweets van iemand die toen 19 was al het ergste is, dan heb je straks niemand meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Señor Sjon schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:07:
Als tweets van iemand die toen 19 was al het ergste is, dan heb je straks niemand meer over.
Hoop dat het een keer tot politici doordringt dat ze misschien wat terughoudender moeten zijn op twitter en andere sociale kanalen. In de regel zijn het toch enkel mensen die het niet met ze eens zijn die reageren, dus een al te fraai beeld geeft het vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Alles wat <30 is en straks de kamer inkomt heeft al een heel social media verleden. Daar zullen altijd wel pareltjes tussenzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Señor Sjon schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:33:
Alles wat <30 is en straks de kamer inkomt heeft al een heel social media verleden. Daar zullen altijd wel pareltjes tussenzitten.
Het feit dat ik bijna 20 jaar ouder ben zal er wel debet aan zijn dat ik al dat getwitter af en toe hoofdschuddend gadesla :).

Maar leeftijdsgenoten van mij in de politiek doen er vaak net zo hard aan mee, en krijgen in de regel telkens een strontkar over zich heen. Dus waarom men hier nog tijd in steekt is mij een raadsel. Je wint er (volgens mij) bijna niks mee, maar loopt wel risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Mwoah, we hebben inderdaad belangrijker zaken in dit land om ons druk over te maken, zoals een ministerie van BuZa die heel knullig allerlei nare clubjes in Syrië heeft gesteund, terwijl het OM deze clubs als terreurclubs had geoormerkt.
We staan er weer goed op in de internationale wereld.

[ Voor 11% gewijzigd door Witte op 11-09-2018 09:54 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:32
Señor Sjon schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:07:
Hangt er vanaf, als iemand er duidelijk afstand van neemt valt het wel mee. En het is nogal een verschil of je in je jonge jaren een Nazi was en nu voor DENK in de kamer probeert te komen, of dat je als als jonge VVDer eerst volledig voor de HRA was en vervolgens toch wat afbouw steunt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:19
Witte schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:53:
Mwoah, we hebben inderdaad belangrijker zaken in dit land om ons druk over te maken, zoals een ministerie van BuZa die heel knullig allerlei nare clubjes in Syrië heeft gesteund, terwijl het OM deze clubs als terreurclubs had geoormerkt.
We staan er weer goed op in de internationale wereld.
och, dit zal voor alle landen gelden, dus ik vermoed dat we hier internationaal weinig schaden aan oplopen behalve van "haha, wat dom van die Hollanders dat ze dit bekend laten worden, wij doen 't tenminste wel stiekem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Hackus schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:27:
[...]

tweets van Thierry Aartsen zijn van 10j geleden toen ie 19j was
Niet alleen die. Andere tweets zijn recenter (2 jaar geleden.)

(En ach, scroll vooral zijn tijdlijn door. Ik ben nu een redelijk stuk er doorheen en ik heb nog nergens een tweet gevonden die lijkt te bestaan uit medemenselijkheid. Hij ziet zijn raadsfunctie geloof ik meer als 'gave dingen doen met makkers' dan 'opkomen voor de mensen die in de stad wonen.')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
deel 2 van het onderzoek van Trouw en NIeuwsuur n.a.v. de steun die Nederland heeft geleverd aan de strijdgroepen in Syrie.

https://nos.nl/nieuwsuur/...-strijdgroepen-syrie.html

Het ene na het andere criterium (opgesteld door het Nederlandse Openbaar Ministerie) is geschonden door de Staat.
Zoals Geert Jan Knoops gisteravond al aangaf tijdens Nieuwsuur, het wordt nu zeer moeilijk om jihadi's in Nederland te vervolgen voor deelname aan een terroristische organisatie als de Staat diezelfde soort organiasties jarenlang heeft gesteund.

Maar goed, zoals bij bijna elk ''akkefietje'' tegenwoordig is ook weer hier hetzelfde recept van toepassing:

1. "geschokt" reageren
2. kamervragen stellen
3. debat
4. argument "met de kennis van nu"
5. moties verwerpen door coalitie
6. klaar voor volgende misstap

rinse and repeat!

[ Voor 31% gewijzigd door _Bailey_ op 11-09-2018 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
incaz schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:22:
[...]

Niet alleen die. Andere tweets zijn recenter (2 jaar geleden.)

(En ach, scroll vooral zijn tijdlijn door. Ik ben nu een redelijk stuk er doorheen en ik heb nog nergens een tweet gevonden die lijkt te bestaan uit medemenselijkheid. Hij ziet zijn raadsfunctie geloof ik meer als 'gave dingen doen met makkers' dan 'opkomen voor de mensen die in de stad wonen.')
Zo stereo-type VVD dus, niet bepaald een verrassing dat een VVDer post als een VVDer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

We gaan toch niet aan de hand van een Twitter profiel bepalen hoe iemand zijn werk doet? Die zelfmoord opmerking was natuurlijk belachelijk en van de zotte. Even los van deze case met de VVD-er:

Maar mensen gebruiken hun Twitter ook om gewoon lekker tussendoor wat dingen te posten. Of zaken te delen die ze leuk vinden. Gewoon te tweeten, net zoals sommige mensen die een saai leven hebben de ene na de andere mooie foto op Instagram zetten. Dat betekent niet dat ze politiek niet ergens voor kunnen staan en hun schouders eronder zetten.

Ik kan je nog wel wat profielen geven van wat politici/npo bonzen die op hun vrome profiel de ene na de andere prachtige tweet maken vol mededogen en compassie, maar onder aan de streep zelf verdomd weinig voor elkaar hebben gekregen. Die zouden we dan hoger in mogen schalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
PWM schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:41:
We gaan toch niet aan de hand van een Twitter profiel bepalen hoe iemand zijn werk doet?
Waarom niet? Ik bedoel, natuurlijk niet volledig, maar je kunt op basis van iemands tweets best wel zien waar iemand de nadruk legt en wat iemand de moeite van het delen waard vindt.
Als dat wel edgy grappen en partijfeestjes zijn, maar er geen gesprek met bewoners aan bod komt vind ik dat op z'n minst opvallend.
Ik kan je nog wel wat profielen geven van wat politici/npo bonzen die op hun vrome profiel de ene na de andere prachtige tweet maken vol mededogen en compassie, maar onder aan de streep zelf verdomd weinig voor elkaar hebben gekregen. Die zouden we dan hoger in mogen schalen?
Nee, het werkt niet zomaar de andere kant op. (Een koe heeft 4 poten maar niet alles met 4 poten is een koe.)

Pagina: 1 ... 6 ... 145 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is Zero Tolerance, we hanteren de volgende beleidsregels:

-Een absoluut verbod op ad hominem, reageer niet op de man maar op de discussie. We hebben dit veel te vaak zien gebeuren.
-Geen rants. Ranten heeft geen enkele toegevoegde waarde voor het topic. Persoonlijke frustraties reageer je maar ergens anders af.
-Geen denigrerende opmerkingen naar bevolkingsgroepen, of deze nu verdeeld zijn langs afkomst, etniciteit of vermogensklasse.
-Duidelijke reacties/blijf on-topic, stuur het topic niet richting allerlei bijzaken wat weer een hele discussie op zichzelf oplevert. Maak gewoon een nieuw topic aan, kleine moeite.
-Reageer duidelijk en inhoudelijk. Er mag van je gevraagd worden om je standpunt te onderbouwen met bronnen of observaties.
-Whataboutisme willen we verder ook niet meer zien, net zoals andere overduidelijke drogredeneringen.
-De discussie over ras/afkomst en IQ, of aanverwante verwijzingen hier naar toe, is ook hier offtopic.

Het negeren van deze regels zal leiden tot sancties, zie de topicstart: "[ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2"