Ja, want de Armeense cultuur verschilt even veel van de Nederlandse als dat Fries en Limbabwaans van elkaar verschillen.DutchOwnage schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:13:
[...]
Er zijn ook jonge (Nederlandse) kinderen die door het werk van pa of ma óm de paar jaar naar een andere provincie moeten verhuizen. Die maken ook gewoon nieuwe vriendjes en vriendinnetjes, of dat nou de Groningse of Limburgse "cultuur"is.

Overigens ben ik zo'n kind die op z'n 6de van Gelderland naar een boerengehucht in Friesland is gegaan, en dat was gewoon een traumatische gebeurtenis. Ook voor kinderen kan het verliezen van zijn vriendjes en vriendinnetjes uitermate moeilijk zijn, en meekomen in een andere cultuur is best lastig als je de taal niet spreekt kan ik uit ervaring vertellen.
Ja, in een ideale wereld volgt iedereen de wetten, en wordt er goed opgetreden als iemand toch eens de wet breekt.DutchOwnage schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:15:
Daar gaat het helemaal niet om, of het nu 2 of 2000 kinderen zijn. Mij gaat het erom, dat we wetten en regels hebben in dit land, en die dienen uitgevoerd te worden. En naar mijn weten, wordt er door de Nederlandse regering en bepaalde instanties écht wel op toegezien hoe het de kinderen zal vergaan in Armenië.
Vervelende, of juist gelukkig, is dat de echte wereld een tikje minder ideaal is, en heel veel mensen, groepen en dingen vrolijk wegkomen met het niet volgen van de regels. Gister was het de ING, vandaag 2 kiddo's, overmorgen, tja, wie weet.
Eerlijk gezegd maak ik me dan drukker om de wittenboordencriminelen die voor miljarden frauderen dan om wat asielzoekers die half-onterecht mogen blijven, maarja, dat ben ik.
People as things, that’s where it starts.