Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook een Sony TV, maar de PS4 kwam dan wel zelf zeggen dat de input waarop de PS4 aangesloten was, betere resoluties aankon als ik een setting wijzigde op de TV.

Maar zoals @bram1984 al zegt: dat de game helemaal niet opstart lijkt me geenszins normaal. Want zelfs als je input die 'Enhanced Format' niet ondersteunt, stuurt de PS4 dan gewoon een lagere resolutie naar de TV en heb je nog altijd HDR.

Wat eventueel wel nog zou kunnen is dat @G.Scholtens eens in de beeldinstellingen van zijn PS4 moet kijken, en zien of daar wat mee spelen (te beginnen met Automatisch). Maar het blijft toch apart dat het game gewoon helemaal niet opstart, zeker nadat hij switchte van een non-HDR naar HDR TV.

PS: wat dus eventueel zou kunnen, is dat a) in de PS4 expliciet voor 4K output gekozen is ipv Automatisch, b) de TV nog niet ingesteld is om op die input een 4K HDR signaal te ontvangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 15-10-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:31:
Dit is ook geen discussie over TVs of monitoren, maar een discussie om te zien of we @G.Scholtens kunnen helpen met zijn probleem. Het is immers helemaal niet normaal dat een game niet wil opstarten nadat je van TV veranderd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
Twixie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:30:
Hier ook een Sony TV, maar de PS4 kwam dan wel zelf zeggen dat de input waarop de PS4 aangesloten was, betere resoluties aankon als ik een setting wijzigde op de TV.

Maar zoals @bram1984 al zegt: dat de game helemaal niet opstart lijkt me geenszins normaal. Want zelfs als je input die 'Enhanced Format' niet ondersteunt, stuurt de PS4 dan gewoon een lagere resolutie naar de TV en heb je nog altijd HDR.

Wat eventueel wel nog zou kunnen is dat @G.Scholtens eens in de beeldinstellingen van zijn PS4 moet kijken, en zien of daar wat mee spelen (te beginnen met Automatisch). Maar het blijft toch apart dat het game gewoon helemaal niet opstart, zeker nadat hij switchte van een non-HDR naar HDR TV.

PS: wat dus eventueel zou kunnen, is dat a) in de PS4 expliciet voor 4K output gekozen is ipv Automatisch, b) de TV nog niet ingesteld is om op die input een 4K HDR signaal te ontvangen.
Dat klopt op zich wel, maar ik kan mij niet herinneren dat de ps4 vervolgens aangaf wélke HDMI-poort ik dan wel moest pakken. Of ik moet het in mijn onderbewustzijn weggestopt hebben. Dit heb ik via google uiteindelijk gevonden. Zou best kunnen, hoor, is ook al weer een paar jaartjes geleden.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meister Sachs schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:36:
[...]
Dat klopt op zich wel, maar ik kan mij niet herinneren dat de ps4 vervolgens aangaf wélke HDMI-poort ik dan wel moest pakken. Of ik moet het in mijn onderbewustzijn weggestopt hebben. Dit heb ik via google uiteindelijk gevonden. Zou best kunnen, hoor, is ook al weer een paar jaartjes geleden.
Dat deed de PS4 ook niet. De PS4 gaf aan dat de HDMI input waarop hij aangesloten was blijkbaar wel die Enhanced aankon, maar het op de TV nog moest geactiveerd worden. Dus op de een of andere manier moet de TV dan in de HDMI handshake aan de PS4 teruggekoppeld hebben dat die mogelijkheid er wel was, maar dat die uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Twixie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:40:
[...]

Dat deed de PS4 ook niet. De PS4 gaf aan dat de HDMI input waarop hij aangesloten was blijkbaar wel die Enhanced aankon, maar het op de TV nog moest geactiveerd worden. Dus op de een of andere manier moet de TV dan in de HDMI handshake aan de PS4 teruggekoppeld hebben dat die mogelijkheid er wel was, maar dat die uit stond.
Klopt, zo heb ik het dus ook meegemaakt eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Meister Sachs schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:41:
[...]

Klopt, zo heb ik het dus ook meegemaakt eerder.
Bij elke game heb ik wel gewoon HDR werkende, alleen bij witcher gaat het dus niet goed.
hele beeld / kleur is niet te bekijken. Alleen dus al ik HDR uitzet kan ik de game spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:31:
Geweldige toevoeging Dennis. We proberen iemand te helpen die een PS4 game heeft die niet opstart als hij HDR selecteert.

@G.Scholtens Maar dan start hij dus wel op? Je zei namelijk dat de hele game niet opstartte. Dat is iets anders. :)

Hoe zijn je outpout settings in je PS4? En welk type/merk TV heb je (pardon indien al vermeld, ik zie het even niet staan).

[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 15-10-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G.Scholtens schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:44:
[...]
Bij elke game heb ik wel gewoon HDR werkende, alleen bij witcher gaat het dus niet goed.
hele beeld / kleur is niet te bekijken. Alleen dus al ik HDR uitzet kan ik de game spelen
Bedoel je dat je helemaal niets ziet, of dat het er gewoon niet uitziet, kleuren helemaal verkeerd enz ?
Als het dat laatste is, dan lijkt het precies meer of je TV de kleuren niet correct kan tonemappen of zo.

In de laatste 7.0 System Update zit er wel een optie om HDR te calibreren op systeemniveau. Dit triggert blijkbaar automatisch wanneer je voor het eerst een HDR game opstart (zelf toevallig gemerkt gisteren toen ik SW:BF2 gisteren opstartte). Dus misschien dat dat helpt, maar het leek er ook op dat je zelf The Witcher niet meer hebt, dus dan wordt het natuurlijk wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
G.Scholtens schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:44:
[...]

Supervervelend, ik weet zo één-twee-drie niet wat de oplossing is. Zo raar dat het Witcher-specifiek is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:53:
[...]

Geweldige toevoeging Dennis. We proberen iemand te helpen die een PS4 game heeft die niet opstart als hij HDR selecteert.

@G.Scholtens Maar dan start hij dus wel op? Je zei namelijk dat de hele game niet opstartte. Dat is iets anders. :)

Hoe zijn je outpout settings in je PS4? En welk type/merk TV heb je (pardon indien al vermeld, ik zie het even niet staan).
Misschien is de verwijzing die Dennis gebruikt niet helemaal correct, echter voor technische issues is wel een subtopic, staat ook in de TW. Er is imho niets mis mee om even iemand even snel in de goede richting te wijzen of een quick fix te delen, maar we willen natuurlijk niet dat dit topic een grote helpdesk word.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
er mag verder over gesproken worden in the wichter topic, maarja zoals ik al zei game al verwijderd omdat het gewoon niet te doen was.

Game start dus wel op, maar kan dus menu en alles amper zien / lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had je wel eerder mogen duidelijk maken O-) . Het is dus helemaal geen probleem van niet willen opstarten, maar duidelijk gewoon een probleem van beeld-calibratie. Ik zou dan toch eens proberen nu die nieuwe calibratie tool in System Update 7.0 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G.Scholtens schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:29:
er mag verder over gesproken worden in the wichter topic, maarja zoals ik al zei game al verwijderd omdat het gewoon niet te doen was.

Game start dus wel op, maar kan dus menu en alles amper zien / lezen
Dat is inderdaad dus echt iets totaal anders dan je eerder omschreef. De game start dus wel op. Zoek eens op internet naar de aanbevolen instellingen in de settings van je PS4 en of je TV iets van een HDMI deep colour setting heeft of iets. Ik denk ook niet dat het aan TW3 ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
bram1984 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:43:
[...]

Dat is inderdaad dus echt iets totaal anders dan je eerder omschreef. De game start dus wel op. Zoek eens op internet naar de aanbevolen instellingen in de settings van je PS4 en of je TV iets van een HDMI deep colour setting heeft of iets. Ik denk ook niet dat het aan TW3 ligt.
Volgens mij is "HDMI deep colour" bij LG Oled wat "Enhanced format" bij Sony is. Weet het echter niet 100% zeker.

@Kalder: helpt deze pagina je wellicht wat meer: https://www.sony.com/electronics/support/articles/00167189?

[ Voor 10% gewijzigd door Meister Sachs op 15-10-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Correct m.b.t. de naamgeving bij LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Meister Sachs schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:51:
[...]

Volgens mij is "HDMI deep colour" bij LG Oled wat "Enhanced format" bij Sony is. Weet het echter niet 100% zeker.

@Kalder: helpt deze pagina je wellicht wat meer: https://www.sony.com/electronics/support/articles/00167189?
Klopt zoiets heb ik ook ergens gelezen! @G.Scholtens zoek daar even naar in je instellingen: "HDMI deep colour"

En mij was al duidelijk dat de game wel opstartte maar dan zonder beeld, wanneer je de game start schakelt hij over op HDR, als de TV dan niet goed is ingesteld kan het best dat je alleen zwart beeld krijgt.

En ik was niet de gene met problemen hoor ;) die van mij zijn allang gefixt, probeerde mee te denken voor @G.Scholtens

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 15-10-2019 12:20 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Kalder schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:18:
[...]

Klopt zoiets heb ik ook ergens gelezen! @G.Scholtens zoek daar even naar in je instellingen: "HDMI deep colour"

En mij was al duidelijk dat de game wel opstartte maar dan zonder beeld, wanneer je de game start schakelt hij over op HDR, als de TV dan niet goed is ingesteld kan het best dat je alleen zwart beeld krijgt.

En ik was niet de gene met problemen hoor ;) die van mij zijn allang gefixt, probeerde mee te denken voor @G.Scholtens
Oh, oeps :P . Hopelijk heeft G. Scholtens alsnog wat aan onze berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

PS sorry dat ik doorga over wat men wil dat in het witcher topic besproken zou moeten worden. Ik vind het wel lullig dat hij er in het witcher topic over moet doorpraten, maar wat als de andere games die hij speelt helemaal niet hdr ondersteunen, of het wel ondersteunen maar het in de instellingen gewoon nog op uit staat (ookal kun je op je tv de preset HDR wel selecteren, dan simuleert de TV dus HDR maar is het niet hetzelfde als wanneer HDR ook echt van de bron komt.) dan kan hij die games dus prima spelen en ervan onder de impressie zijn dat het HDR is omdat dat in de beeldpreset staat, maar dat is dus niet HDR vanuit de playstation.
Klinkt mij dus als een probleem dat licht bij zijn TV en ik wed dat als hij bijvoorbeeld RDR2 zou spelen (geupdate met HDR patch, en HDR aan zet in de game) hij hetzelfde probleem zou ervaren. Dus het probleem ligt tussen PS4 en TV
en zou te fixen moeten zijn met een instelling in de TV, dus ik snap niet dat dat hier niet besproken mag worden.

@G.Scholtens Denk dat je hier wel wat aan hebt: YouTube: LG 49UH6500 | 4K HDR Settings | PS4 Pro
Kan dat jij een hele andere TV hebt, maar misschien geeft het je wat inzicht over hoe je die instelling kunt vinden en veranderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Kalder op 15-10-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het TW3 topic is m.i. al helemaal niet de plaats om zoiets te bespreken. Maar zoals @Sagat aangaf is er wel een Problemen-topic voor PS4, dus een gegeven moment past het daar wel meer dan hier.
Maar hoedanook denk ik dat het nu wel afgesloten kan worden. Het spel start duidelijk wel op, alleen is er iets mis met de kleuren, en is het dus een kwestie van kalibratie van PS4 en/of TV. Daar kan niemand hier bij helpen, ook al omdat we zelfs nog altijd niet weten over welke TV het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Twixie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:08:
Daar kan niemand hier bij helpen, ook al omdat we zelfs nog altijd niet weten over welke TV het gaat.
Nou ik begrijp het probleem anders aardig goed, en ik denk dat ik hem zeker wel kan helpen. Net een video gepost waar hij wel wat aan zou moeten hebben.
Plus we weten dat het gaat om een LG HDR TV, de menu's van al die LG tv's zijn zowat hetzelfde volgens mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 15-10-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:53:
[...]

Geweldige toevoeging Dennis.
Mag ik mij ook eens een dagje mod voelen? :+

Verder fijn dat jullie de beste man helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Jeetje thnx allemaal voor de vele reacties, wist niet dat er zoveel reacties kwamen.
Vorig jaar had ik het probleem al eens vermeld in het witcher topic, echter bijna geen reacties.

Tv die ik heb is de lg 55c7, dus die optie met deep colour kan in inderdaad eens uitzetten om te testen. Maarja als ik die uitzet heb ik heb ik dus die hele deep colour niet meer op de desbetreffende hdmi poort. Heb alles erop aangesloten.

Alles gaat via de HDMI 2 (ARC) poort naar de receiver toe, waar ik dus de ps4 op heb aangesloten. Maar ook de mediabox, streamingbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

G.Scholtens schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:27:
Jeetje thnx allemaal voor de vele reacties, wist niet dat er zoveel reacties kwamen.
Vorig jaar had ik het probleem al eens vermeld in het witcher topic, echter bijna geen reacties.

Tv die ik heb is de lg 55c7, dus die optie met deep colour kan in inderdaad eens uitzetten om te testen. Maarja als ik die uitzet heb ik heb ik dus die hele deep colour niet meer op de desbetreffende hdmi poort. Heb alles erop aangesloten.

Alles gaat via de HDMI 2 (ARC) poort naar de receiver toe, waar ik dus de ps4 op heb aangesloten. Maar ook de mediabox, streamingbox
Juist dat zal het probleem zijn, die receiver ondersteund misschien geen HDR, ik heb ook een 4K A/V receiver, maar die doet inderdaad ook geen HDR maar wel 4K, sluit je PS4 bij voorkeur op de TV aan, dan gaat het geluid alsnog naar de receiver via het ARC kanaal. Dat scheelt ook altijd weer wat extra input lag, want als je ps4 naar receiver gaat en dan pas naar de TV, dan heb je een aantal extra ms beeldvertraging. Dus je zou er technisch gezien nog beter van kunnen gamen ook :P

[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 15-10-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik ben me de laatste weken zeer aan het vermaken met Persona 5. Verbaast me dat daar geen topic over is hier.

Typisch voorbeeld van een game die het helemaal van het verhaal en van de gameplay moet hebben. Het is een JRPG te noemen, maar dit is op zo'n unieke wijze neergezet dat ik het zeer kan waarderen.

Fijne game!

Volgende stap is Greedfall als ik door mijn NG+ van P5 heen ben. Mag dan ook wel want dan zal ik het ruim 200 uur gespeeld hebben. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:17:
[...]

Mag ik mij ook eens een dagje mod voelen? :+

Verder fijn dat jullie de beste man helpen.
Weet waaraan je begint ;)

@Blaat
Waarom niet zelf topic bouwen dan? Volgens mij is het best een populaire game?

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 15-10-2019 13:35 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Kalder schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:30:
[...]

Juist dat zal het probleem zijn, die receiver ondersteund misschien geen HDR, ik heb ook een 4K A/V receiver, maar die doet inderdaad ook geen HDR maar wel 4K, sluit je PS4 bij voorkeur op de TV aan, dan gaat het geluid alsnog naar de receiver via het ARC kanaal. Dat scheelt ook altijd weer wat extra input lag, want als je ps4 naar receiver gaat en dan pas naar de TV, dan heb je een aantal extra ms beeldvertraging. Dus je zou er technisch gezien nog beter van kunnen gamen ook :P
Dit is de receiver waar het om gaat:
https://www.pioneer-audiovisual.eu/nl/producten/vsx-832

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Volgens de specs heeft die wel gewoon HDR, maar wellicht moet je die receiver dan ook instellen op zo'n HDMI Deep Colour setting ofzo, als je dat bij de TV nog niet gedaan had. Het zal wel anders heten, iets van enhanced signal / format HDMI.

Maar je zou ook gewoon alsnog de PS4 op de TV kunnen aansluiten, en kijken of het dan werkt als je die instelling gevonden hebt tenminste. Alleen sommige TV's ondersteunen niet al die moderne indelingen als DTS-HD e.d. dus dan heb je misschien alleen DTS of DD5.1

[ Voor 22% gewijzigd door Kalder op 15-10-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Kalder schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:39:
[...]

Volgens de specs heeft die wel gewoon HDR, maar wellicht moet je die receiver dan ook instellen op zo'n HDMI Deep Colour setting ofzo, als je dat bij de TV nog niet gedaan had. Het zal wel anders heten, iets van enhanced signal / format HDMI.
Ga me er binnenkort nog wel even verdiepen, bedankt allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:19

Waarom heb je dat zo aangesloten? Gewoon je PS4 rechtstreeks aansluiten op de televisie en daarna via ARC naar je receiver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

NotSoSteady schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:45:
[...]

Waarom heb je dat zo aangesloten? Gewoon je PS4 rechtstreeks aansluiten op de televisie en daarna via ARC naar je receiver.
PS4 pro ondersteund geloof ik ook DTS-HD en de HD versie van Dolby Digital, maar sommige TV's ondesteunen dat niet en dan kun je alleen nog gebruik maken van DTS of DD5.1, ja of PCM maar dat heb ik nog nooit op meer dan 2.0 stereo gekregen.

Maar als ik mijn PS4 aansluit op de receiver heb ik wel dat HD geluid, maar dan moet ik dus weer HDR inleveren.

Ik heb dan ook een niet al te dure AV receiver van Sony, maar ik heb genoeg aan DD5.1 en dan Theather mode op de receiver aan zetten, klinkt dan veel beter dan met DTS. En sluit m'n PS4 natuurlijk op de TV aan zodat ik minder input lag heb en van HDR 4K kan genieten :)

[ Voor 18% gewijzigd door Kalder op 15-10-2019 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Omdat het in 99,9 van de 100 gevallen dé go-to manier van aansluiten van al je apparaten is. Apparaat → receiver → tv. Dat geldt ook voor je playstation.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
[...]

Nou omdat ik achterop de receiver de optie heb om daar alles aan te sluiten. Dus van de receiver gaat er alleen nog kabel naar de tv (hdmi arc) rest van de hdmi kabels gaat allemaal naar de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
G.Scholtens schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:57:
[...]

Nou omdat ik achterop de receiver de optie heb om daar alles aan te sluiten. Dus van de receiver gaat er alleen nog kabel naar de tv (hdmi arc) rest van de hdmi kabels gaat allemaal naar de receiver.
Ja dat snap ik, maar als je problemen hebt is dat toch het eerste wat je gaat uitsluiten.
Jorgen schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:57:
[...]
Omdat het in 99,9 van de 100 gevallen dé go-to manier van aansluiten van al je apparaten is. Apparaat → receiver → tv. Dat geldt ook voor je playstation.
Dat maakt het nog niet de juiste of beste manier.

[ Voor 29% gewijzigd door NotSoSteady op 15-10-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sluit je PS4 eens rechtstreeks op je TV aan. Als het dan wel werkt ligt het dus aan je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:31

Lapras

Ice beam

Blaat schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:31:
Ik ben me de laatste weken zeer aan het vermaken met Persona 5. Verbaast me dat daar geen topic over is hier.

Typisch voorbeeld van een game die het helemaal van het verhaal en van de gameplay moet hebben. Het is een JRPG te noemen, maar dit is op zo'n unieke wijze neergezet dat ik het zeer kan waarderen.

Fijne game!
Ik heb al een paar keer getwijfeld deze aan te schaffen. Heb het elke keer niet gedaan omdat ik geen idee had wat ik nou precies zou kopen. Reviews helpen ook niet echt, behalve dat ze lovend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 13:50
Blaat schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:31:

Fijne game!

Volgende stap is Greedfall als ik door mijn NG+ van P5 heen ben. Mag dan ook wel want dan zal ik het ruim 200 uur gespeeld hebben. :P
[PS4] Persona 5 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

[...]
Niet als je weet dat een receiver ook weer voor extra input lag kan zorgen waardoor je dus minder goed kunt zijn in bepaalde games (je hebt minder reactievermogen of beter gezegd je reageert later omdat wat op het beeld verschijnt ook later verschijnt, belangrijk bij racers en shooters en andere snelle games), ik sluit consoles of zelfs de PC het liefst direct aan op de TV. Bluray speler en kabel decoder kunnen inderdaad prima op zo'n receiver, maar ik sluit m'n consoles er niet op aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 15-10-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

NotSoSteady schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:58:
[...]

Ja dat snap ik, maar als je problemen hebt is dat toch het eerste wat je gaat uitsluiten.

[...]

Dat maakt het nog niet de juiste of beste manier.
Op uitzonderingen na, bijv. als je HDR wilt uitsturen en je receiver dat niet ondersteunt, is dat juist wel de beste manier. Je receiver is speciaal bedoeld om alles erop aan te sluiten en maar 1 kabel naar je tv te hoeven doen. De mogelijkheden van je receiver qua verbinding zijn gewoon speciaal bedoeld hiervoor. Ja, je hebt meerdere aansluitingen op je tv, maar daarop meestal geen lip sync, up-/downmixing van alle kanalen t.o.v. het aantal aangesloten speakers; vaak alleen lagere Dolby- en DTS-versies; etc.

Er is op de uitzondering van HDR en 4k na, volgens mij weinig te bedenken waarom je een receiver zou overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

ARC ondersteunt geen HD-audio dus dat lijkt me juist af te raden. Altijd via de versterker laten lopen, maar voor de PS4 en One is het dan vereist (als je er gebruik van wilt maken) dat deze 4K/HDR ondersteunt.

/Ik zie de overige discussie hierboven nu pas. Inputlag..weet niet welke versterker jij gebruikt maar ik heb daar nog nooit last van gehad. Kan zijn dat ik het minder merk dan jij maar ik acht de kans groter dat je versterker dan bejaard is :P

[ Voor 13% gewijzigd door Exorcist op 15-10-2019 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Exorcist schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:59:
[...]

ARC ondersteunt geen HD-audio dus dat lijkt me juist af te raden. Altijd via de versterker laten lopen, maar voor de PS4 en One is het dan vereist (als je er gebruik van wilt maken) dat deze 4K/HDR ondersteunt.
Volgens mij heb ik een mooie discussie opgestart.
Denk dat ik het gewoon zo moet laten, bij geen enkele game heb ik problemen. Alleen dus bij de witcher 3.
Daar kan ik wel mee leven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
G.Scholtens schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:03:
[...]

Volgens mij heb ik een mooie discussie opgestart.
Denk dat ik het gewoon zo moet laten, bij geen enkele game heb ik problemen. Alleen dus bij de witcher 3.
Daar kan ik wel mee leven :9
Je moet je afvragen of die andere games wel juist worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
NotSoSteady schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:03:
[...]

Je moet je afvragen of die andere games wel juist worden weergegeven.
Als ik bijvoorbeeld GT sport start, kom ook netjes rechtsboven aan HDR te staan. En zie ik geen vreemde dingen hoor.
Game is grafisch echt top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Jorgen schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:50:
[...]

Op uitzonderingen na, bijv. als je HDR wilt uitsturen en je receiver dat niet ondersteunt, is dat juist wel de beste manier. Je receiver is speciaal bedoeld om alles erop aan te sluiten en maar 1 kabel naar je tv te hoeven doen. De mogelijkheden van je receiver qua verbinding zijn gewoon speciaal bedoeld hiervoor. Ja, je hebt meerdere aansluitingen op je tv, maar daarop meestal geen lip sync, up-/downmixing van alle kanalen t.o.v. het aantal aangesloten speakers; vaak alleen lagere Dolby- en DTS-versies; etc.

Er is op de uitzondering van HDR en 4k na, volgens mij weinig te bedenken waarom je een receiver zou overslaan.
Tja, ik heb voor ieder aangesloten apparaat alle beeldinstellingen geoptimaliseerd in plaats van alles via 1 kanaal te laten verlopen. Kan me niet voorstellen dat een receiver dat beter gaat doen, omdat die simpelweg geen toegang heeft tot de instellingen van de televisie. Daarnaast gaat de rest van jouw verhaal vooral over de nieuwigheid van een apparaat en dat kan beide kanten opwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
[...]

Wanneer je geen videoprocessing gebruikt via een receiver heb je vrijwel geen extra input lag. In ieder geval niet in milliseconden (eerder in de orde van nano seconden, verwaarloosbaar dus). Doe je wel aan videoprocessing denk dan aan 20 a 30 ms extra input lag bovenop alle andere (input) lag. Audioprocessing via de receiver kan ook lag geven, maar dan loopt video en audio gewoon niet synchroon (audio trager).

Dus men hoeft zich in principe geen enkele zorgen te maken met gaming via een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

NotSoSteady schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:10:
[...]

Tja, ik heb voor ieder aangesloten alle beeldinstellingen geoptimaliseerd in plaats van alles via 1 kanaal te laten verlopen. Kan me niet voorstellen dat een receiver dat beter gaat doen, omdat die simpelweg geen toegang heeft tot de instellingen van de televisie. Daarnaast gaat de rest van jouw verhaal vooral over de nieuwigheid van een apparaat en dat kan beide kanten opwerken.
OK, dat kan ik me nog voorstellen, dat je per bron een setting in je tv hebt. Eçhter, is het in principe genoeg om 1 SDR en 1 HDR setting te houden aangevuld met eventueel een gamemode. De SDR en HDR settings schakelen vanzelf mee met het uitgestuurde signaal en de game mode is dan 1 x instellen en handmatig op je tv selecteren. Dan nog heb je dus helemaal niet zoveel instellingen nodig als jij denkt. In elk geval niet voor je playstation. Gamemode gebruik ik zelf niet eens, dus door het auto-schakelen tussen SDR en HDR heb ik de beste settings die ik wil automatisch geregeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 15-10-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Hoe kom je hierbij, als ik vragen mag? De meeste receivers hebben niet voor niets een ARC HDMI poort. Ik heb al mijn devices rechtstreeks in mijn TV zitten voor een optimale verbinding zonder tussenkomst van andere apparaten. Geluid gaat via een HDMI kabel terug naar mijn TV. Mijn receiver geeft ook geen HDR door, dus dat schiet sowieso niet op in mijn geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

bram1984 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:16:
[...]

Hoe kom je hierbij, als ik vragen mag? De meeste receivers hebben niet voor niets een ARC HDMI poort. Ik heb al mijn devices rechtstreeks in mijn TV zitten voor een optimale verbinding zonder tussenkomst van andere apparaten. Geluid gaat via een HDMI kabel terug naar mijn TV. Mijn receiver geeft ook geen HDR door, dus dat schiet sowieso niet op in mijn geval.
Heel simpel, omdat dit werkelijk overal zo geadviseerd wordt én de receiver over meer functies voor audio- en videodoorgifte beschikt dan te tv. Daarnaast gaat wat jij zegt twee kanten op. Het geluid is op de tv altijd beperkt tot < HD-audio. Via optisch en HDMI is HD-audio namelijk niet bij je receiver te krijgen. Dus geen DTS HDMA, of DTS X en geen Dolby TrueHD of Dolby Atmos. Dat terwijl elke moderne receiver wel HD-audio ondersteunt én 4k-passthrough + HDR tegenwoordig ook standaard is.

HDMI-ARC is dan m.i. vooral bedoeld om tv-eigen signalen zoals de ingebouwde smartapps (Netflix, Prime, etc) en de direct aangesloten coax-verbinding toch met geluid bij je receiver te krijgen.

Wat voor optimale verbinding denk je te gaan missen met je receiver? Zolang deze over HDMI 2.x beschikt en 4k-passthrough heeft, en je een highspeed HDMI-kabel gebruikt, gaan alle bitjes 1-op-1 over naar de tv, zonder wat voor verlies dan ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 15-10-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Jorgen schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:19:
[...]

Heel simpel, omdat dit werkelijk overal zo geadviseerd wordt én de receiver over meer functies voor audio- en videodoorgifte beschikt dan te tv. Daarnaast gaat wat jij zegt twee kanten op. Het geluid is op de tv altijd beperkt tot < HD-audio. Via optisch en HDMI is HD-audio namelijk niet bij je receiver te krijgen. Dus geen DTS HDMA, of DTS X en geen Dolby TrueHD of Dolby Atmos. Dat terwijl elke moderne receiver wel HD-audio ondersteunt én 4k-passthrough + HDR tegenwoordig ook standaard is.

HDMI-ARC is dan m.i. vooral bedoeld om tv-eigen signalen zoals de ingebouwde smartapps (Netflix, Prime, etc) en de direct aangesloten coax-verbinding toch met geluid bij je receiver te krijgen.

Wat voor optimale verbinding denk je te gaan missen met je receiver? Zolang deze over HDMI 2.x beschikt en 4k-passthrough heeft, en je een highspeed HDMI-kabel gebruikt, gaan alle bitjes 1-op-1 over naar de tv, zonder wat voor verlies dan ook.
Dat is natuurlijk onzin. Recente modellen hebben gewoon Dolby Atmos-output.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

NotSoSteady schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:25:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Recente modellen hebben gewoon Dolby Atmos-output.
Nee hoor. Dat er ondersteuning is voor Dolby Atmos zegt alleen iets over dat ze geluid dat met die filter wordt afgespeeld als 2.0 kunnen laten horen. HDMI-ARC en s/pdif zijn puur beperkt tot non-HD-audio. Pas vanaf HDMI 2.1 met eARC kunnen Atmos en co worden doorgegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 15-10-2019 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Jorgen schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:27:
[...]

Nee hoor. Dat er ondersteuning is voor Dolby Atmos zegt alleen iets over dat ze geluid dat met die filter wordt afgespeeld als 2.0 kunnen laten horen. HDMI-ARC en s/pdif zijn puur beperkt tot non-HD-audio. Pas vanaf HDMI 2.1 met eARC kunnen Atmos en co worden doorgegeven.
Klopt, ik bedoel ook eARC. Er is van beide wat te zeggen. Maar ik laat het hierbij, want ik denk dat een mod snel gaat ingrijpen.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 15-10-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Enige tv's die dat hebben zijn de LG OLED 9-serie en de Panasonic OLED TX-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:19:
[...]

MA doet mijn TV wel, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik nooit iets afspeel in die formaten. Films en series stream ik via Netflix/KPN of ze gaan via Plex en dat is hooguit DTS (in mijn geval). Mijn receiver doet volgens mij ook verder geen Atmos en dat soort zaken.

Ook al is het gevoelsmatig/placebo, ik heb mijn PS4 het liefst rechtstreeks aangesloten op mijn TV zonder een receiver ertussen. Alles om mogelijke vertraging te voorkomen. En wat ik al zei: mijn receiver doet geen HDR, dus das voor mij sowieso geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

bram1984 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:34:
[...]

MA doet mijn TV wel, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik nooit iets afspeel in die formaten. Films en series stream ik via Netflix/KPN of ze gaan via Plex en dat is hooguit DTS (in mijn geval). Mijn receiver doet volgens mij ook verder geen Atmos en dat soort zaken.

Ook al is het gevoelsmatig/placebo, ik heb mijn PS4 het liefst rechtstreeks aangesloten op mijn TV zonder een receiver ertussen. Alles om mogelijke vertraging te voorkomen. En wat ik al zei: mijn receiver doet geen HDR, dus das voor mij sowieso geen optie.
MA dan alleen om in stereo af te spelen van de aangesloten bronnen. Niet andersom terug via ARC naar de receiver. Dat kan technisch namelijk niet zonder eARC. ;)

V.w.b. de milliseconden: audio en video wordt volgens mij op de lichtsnelheid getransporteerd. In normale gevallen zal je daar geen last van hebben. En anders is er altijd nog lip sync

Maar goed, wie heeft er nog iets te vertellen over een leuke game? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Guys/girls, ik heb een TR ontvangen, dus graag weer OT gaan, dit probleem verder in pm of in
Problemen en garantieafhandelingen
svp

[ Voor 19% gewijzigd door Sagat op 15-10-2019 17:10 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:36:
[...]

Wikipedia: Tembo the Badass Elephant

Zat in het gratis game aanbod van de groene buren, erg leuke platformert :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
Jorgen schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:36:
[...]

MA dan alleen om in stereo af te spelen van de aangesloten bronnen. Niet andersom terug via ARC naar de receiver. Dat kan technisch namelijk niet zonder eARC. ;)

V.w.b. de milliseconden: audio en video wordt volgens mij op de lichtsnelheid getransporteerd. In normale gevallen zal je daar geen last van hebben. En anders is er altijd nog lip sync

Life of Black Tiger is verrassend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

sorry, laat maar, zag de post van sagat hierboven niet.

[ Voor 104% gewijzigd door Kalder op 15-10-2019 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:33

R.G

Is het al bevestigd dat alle ps4 games en ps3 games bc zijn op de ps5?
ik lees op internet verschillende * geruchten * dat tochh wel eens lastig blijkt te zijn :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42
R.G schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:54:
Is het al bevestigd dat alle ps4 games en ps3 games bc zijn op de ps5?
ik lees op internet verschillende * geruchten * dat tochh wel eens lastig blijkt te zijn :O
Kort antwoord ;
[PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten

Lang antwoord;
Nee.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sony lijkt vertrouwen te hebben in Death Stranding. Review copies zijn al verspreid en het embargo loopt af op 1-11 (een week van tevoren). Volgens mij is dat alleen het geval geweest met God of War en Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:40:
Sony lijkt vertrouwen te hebben in Death Stranding. Review copies zijn al verspreid en het embargo loopt af op 1-11 (een week van tevoren). Volgens mij is dat alleen het geval geweest met God of War en Horizon.
Ik hoop dat de gameplay leuk is. Zo'n verhaal staat me goed aan, maar als het een lege wereld is met weinig consequenties, dan hoeft het van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:03
Is er bij Death Stranding iets geroepen over dat je altijd met een 'schone' wereld begint? In de gameplay demo's werd al duidelijk dat spelers voorwerpen en dergelijk voor elkaar achter kunnen laten en dat er paden ontstaan in het gras als daar door veel spelers wordt gelopen.
Maar hoe zit dat wanneer je de game bijvoorbeeld pas een half jaar na release oppakt? Ligt de hele wereld dan vol met troep en is alle natuur beschadigd?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Raem schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:48:
Is er bij Death Stranding iets geroepen over dat je altijd met een 'schone' wereld begint? In de gameplay demo's werd al duidelijk dat spelers voorwerpen en dergelijk voor elkaar achter kunnen laten en dat er paden ontstaan in het gras als daar door veel spelers wordt gelopen.
Maar hoe zit dat wanneer je de game bijvoorbeeld pas een half jaar na release oppakt? Ligt de hele wereld dan vol met troep en is alle natuur beschadigd?
real world simulator :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
_O-

Ik weet het niet met Death Stranding trouwens. Heb nog niet het "wauw"gevoel. Kijk eerst nog maar de kat uit de boom.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal wel meevallen denk ik. Bloodborne heeft ook zo'n systeem en die wereld is niet helemaal 'vervuild'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:34:
[...]

_O-

Ik weet het niet met Death Stranding trouwens. Heb nog niet het "wauw"gevoel. Kijk eerst nog maar de kat uit de boom.
Ik heb ook nog weinig hype hiervoor (heb sowieso nooit echt een volledige Kojima game gespeeld). Maar toch opvallend dat ze bijna 3 weken van tevoren al review exemplaren uitdelen. Een hoop mensen bij Sony intern hebben de game natuurlijk al gespeeld en je weet vaak snel genoeg of iets middelmatig, goed of uitzonderlijk goed is. Het zou iets positiefs moeten betekenen, maar goed, scores zeggen ook niet altijd alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:29

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:15:
[...]

Ik heb ook nog weinig hype hiervoor (heb sowieso nooit echt een volledige Kojima game gespeeld). Maar toch opvallend dat ze bijna 3 weken van tevoren al review exemplaren uitdelen. Een hoop mensen bij Sony intern hebben de game natuurlijk al gespeeld en je weet vaak snel genoeg of iets middelmatig, goed of uitzonderlijk goed is. Het zou iets positiefs moeten betekenen, maar goed, scores zeggen ook niet altijd alles.
Nog nooit? Ga eens snel MGS 1,2,3,4 doen dan :P.

Ben daar mee opgegroeid, zo vet vroeger! Ik wacht nog even met Death Stranding, koop die denk ik na een half jaartje of zo. Ik ben sowieso nooit snel met games kopen op release :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 23:12
Ik heb gevoelsmatig wel zin in Death Stranding, al zal het echt zo'n hit or miss game worden, met weinig daar tussenin. Moet nog blijken of het uiteindelijk in mijn straatje past. Maar een unieke game die net even wat anders doet, juich ik in deze tijd wel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aight! schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:32:
[...]

Nog nooit? Ga eens snel MGS 1,2,3,4 doen dan :P.

Ben daar mee opgegroeid, zo vet vroeger! Ik wacht nog even met Death Stranding, koop die denk ik na een half jaartje of zo. Ik ben sowieso nooit snel met games kopen op release :P
Ja ik heb P.T. gedaan en die proloog van MGS5. Die laatste vond ik niet heel boeiend. Maar das alles. MGS5 staat wel geïnstalleerd omdat die een tijdje terug gratis was. Maar nog niet geroepen gevoel die op te starten. Weet ook bijna wel zeker dat ik die toch niet ga uitspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 20:07
Tja MGS5 is ook niet te vergelijken met de voorgangers, ik heb 5 niet eens uitgespeeld als MGS fan.
De rest daarin tegen waren smullen, zelfs 2 met Raiden en de lange cutscenes.

Heb toen nog Zone of the Enders gekocht zodat ik de demo van MGS2 kon spelen. :D Er achter komen dat ijsklontjes smelten als je ze uit glas schoot en zoveel kleine details en dat van game 18 jaar geleden. d:)b

Demo veel gespeeld maar gelukkig was het een mooie meevaller dat Zone of the Enders zelf ook nog wel leuk was. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:51
Doom voor 6 eu. Die maar eens meepikken.

Halloween sale
https://store.playstation...TORE-MSF75508-HALLOWEEN/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:03
Van de week toch maar Concrete Genie gehaald. Erg leuke game! Wel vrij kort en er had wat mij betreft vanaf het begin al meteen combat in mogen zitten in plaats van alleen het einde. Maar de sfeer en muziek is echt top.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Ik maak al een aantal jaren gebruik van een headset op mijn PS4. Ik ben gestart met een HyperX. Daarna nadat ik klagen kreeg van vrouwlief over het schreeuwen door de mic omdat ik mezelf niet hoor overgestapt naar een Turtle Beach PX24.

Hiervan lijkt de accu het nu te begeven. Want na een speelsessie van +/- een uurtje begint het ding te piepen en valt hij uit. Ik ga er dus vanuit dat de accu/batterij het aan het begeven is.

Welke headsets gebruiken jullie nu op de ps4 en werkt goed. Ik ben eigenlijk niet van plan om meer dan 100€ uit te geven aan zoon ding. En eigenlijk moet er ook een optie opzitten dat ik mezelf goed kan horen.

Na wat google kwam ik uit bij een Turtle Beach Stealth 600. Deze kost ongeveer €80,-. Is draadloos tov van mijn PX24 een hele verademing dan. Is dit wat? Ik lees hier verschillende meldingen over.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:23:
Na wat google kwam ik uit bij een Turtle Beach Stealth 600. Deze kost ongeveer €80,-. Is draadloos tov van mijn PX24 een hele verademing dan. Is dit wat? Ik lees hier verschillende meldingen over.
Ik kwam gisteren zelf toevallig deze video tegen : YouTube: SHOWDOWN! : NEW 2018 Sony Playstation Gold Wireless VS Turtle Beach ... . Dus met dat budget zijn de TBS600 en de Sony Gold Wireless wellicht de beste keuzes, en hangt het dan een beetje af van wat je belangrijk vindt.

PS: ik heb de Gold Wireless en die heeft een optie om het omgevingsgeluid deels door te laten in de audio, zodat je dus ook jezelf beter hoort praten.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 17-10-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:04
Oxigeon schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:23:
Ik maak al een aantal jaren gebruik van een headset op mijn PS4. Ik ben gestart met een HyperX. Daarna nadat ik klagen kreeg van vrouwlief over het schreeuwen door de mic omdat ik mezelf niet hoor overgestapt naar een Turtle Beach PX24.

Hiervan lijkt de accu het nu te begeven. Want na een speelsessie van +/- een uurtje begint het ding te piepen en valt hij uit. Ik ga er dus vanuit dat de accu/batterij het aan het begeven is.

Welke headsets gebruiken jullie nu op de ps4 en werkt goed. Ik ben eigenlijk niet van plan om meer dan 100€ uit te geven aan zoon ding. En eigenlijk moet er ook een optie opzitten dat ik mezelf goed kan horen.

Ik gebruik zelf de HyperX cloud 2 en moet zeggen dat omgevings geluid slecht tot niet hoorbaar. Dus je gaat erg makkelijk luid praten met gesloten koptelefoons zoals deze.
Mischien is een betere optie een open koptelefoon of een enkele oorschelp zoals bij veel recepties gebruikt wordt.

pricewatch: Bigben Interactive PS4OFCOMMUNICATOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:12
Vrijdag schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:34:
[...]

_O-

Idem dito. Veel gemengde gevoelens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:17
Albinoraptor schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:22:
Tja MGS5 is ook niet te vergelijken met de voorgangers, ik heb 5 niet eens uitgespeeld als MGS fan.
De rest daarin tegen waren smullen, zelfs 2 met Raiden en de lange cutscenes.

Heb toen nog Zone of the Enders gekocht zodat ik de demo van MGS2 kon spelen. :D Er achter komen dat ijsklontjes smelten als je ze uit glas schoot en zoveel kleine details en dat van game 18 jaar geleden. d:)b

Demo veel gespeeld maar gelukkig was het een mooie meevaller dat Zone of the Enders zelf ook nog wel leuk was. :P
Eigenlijk is 5 ook niet echt uit te spelen. Na missie 27(?) begint de game een soort opnieuw en mag je alle missies doen op een iets hogere moeilijkheidsgraad. Wat dat betreft echt bizar dat die game zulke hoge cijfers kreeg.
Deel 1,2 en 3 zijn wel echt parels in de game geschiedenis wat mij betreft. Misschien wel verplichte kost. Heb twee jaar geleden de remasters nog eens gespeeld. Blijven goede games.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.jef schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:49:
[...]
Idem dito. Veel gemengde gevoelens...
De setting is leuk en het verhaal ziet er nu al geweldig uit.
Ik ben ook wel fan van de gameplay die ze getoond hebben. Ben vrij zeker dat dit mijn GOTY wordt. *O*

@Raem Ik heb laatst een volledige playthrough van Concrete Genie gezien op Twitch. Het ziet er wel tof uit, maar ook niet super. Persoonlijk had ik liever gehad dat de gameplay wat meer focuste op platforming en puzzles, met dat painten als iets extras. Nu is dat painten de core van de game, maar na 2 keer zou ik het ook wel gezien hebben. Daarna zou ik telkens een random lijn gaan tekenen om zo snel mogelijk door te kunnen met het verhaal. Ik ga hem wel nog spelen, maar wacht tot de prijs halveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy111179
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:24
'Console Budget Gaming topic' is op gesloten gezet.

Is er een nieuwe topic aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Mr. Blonde schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:40:
[...]

Ik gebruik zelf de HyperX cloud 2 en moet zeggen dat omgevings geluid slecht tot niet hoorbaar. Dus je gaat erg makkelijk luid praten met gesloten koptelefoons zoals deze.
Mischien is een betere optie een open koptelefoon of een enkele oorschelp zoals bij veel recepties gebruikt wordt.

pricewatch: Bigben Interactive PS4OFCOMMUNICATOR
HyperX Cloud 2 is die waar ik veel te hard deed praten. Een enkele oorschelp is niets voor mij. Ik moet vanuit beide kanten kunnen horen anders ben ik aan 1 oor doof om het zo maar eventjes te zeggen. Denk persoonlijk dat het de Turtle Beach Stealth 600 gaat worden. Heeft een PS4 Pro trouwens een USB poort aan de achterzijde? Of moet ik die usb steeds verstoppen voor mijn kleine kids

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:08
De pro heeft 1 USB achter en 2 voorop de console ja

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
psych schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:29:
De pro heeft 1 USB achter en 2 voorop de console ja
Zit er ook 1 achterop ja?

Dat wist ik niet 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
offtopic:
[quote]roy111179 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:08:
'Console Budget Gaming topic' is op gesloten gezet.

Is er een nieuwe topic aangemaakt?
[/quote]

Foutje geweest denk ik, heb het topic weer open gezet

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand een idee waarom je bij 'link with other services' niet meer kunt koppelen met Facebook? Ik gebruikte dat om de Friends Leaderboards van GT Sport te sharen naar Facebook zodat ik ze vanaf daar als plaatje kon posten in het GT Sport topic.
Afgelopen week lukte het nog wel en ik heb in de tussentijd geen update gezien...

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57
Sony en Facebook waren het niet eens over de voorwaarden las ik laatst ergens.

Edit. Dit dus:
nieuws: Facebook-integratie verdwijnt van PlayStation 4

[ Voor 53% gewijzigd door RaijRaij op 20-10-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47
Haha

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb iets vaags met de controller die mijn zoontje altijd gebruikt. Hij heeft hem laatst gebruikt om via remote play te spelen op de iPad, waarbij het ding verbinding maakt via bluetooth met deze iPad. Na spelen heb ik de contoller weer losgekoppeld, maar nu blijft hij een rood licht geven en maakt hij geen verbinding meer met de PS4. Heb ook al met een naald een reset gedaan en 'm met USB aan de PS4 gehangen.

Hebben meer mensen hier last van?

Edit: Ander kabeltje werkt wel. Wel vaag als je dit iedere keer moet doen zo.

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 22-10-2019 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Het loskoppelen en opnieuw aan PS4 verbinden is mij alleen gelukt dmv usb kabel aan usb verbinden en PS knop indrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

Zodra je verbinding maakt met een ander apparaat via bluetooth moet je inderdaad de controller opnieuw koppelen met de PS4 door middel van een USB-kabel. Overigens kan je de controller geforceerd uitschakelen door de PS-knop 5-10 seconden ingedrukt te houden.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:23

BlackEyedAngel

Just a decent guy

The_Worst schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:24:
Zodra je verbinding maakt met een ander apparaat via bluetooth moet je inderdaad de controller opnieuw koppelen met de PS4 door middel van een USB-kabel.
Newbie vraagje :P Is dat ook zo met Bluetooth oortjes of maakt de ps4 dat onderscheid per apparaat-soort wel?

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

@BlackEyedAngel Het is afhankelijk van de oortjes. De PlayStation onthoudt het wel maar de oortjes moeten met meerdere apparaten tegelijk gekoppeld kunnen zijn.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Outer Worlds krijgt goede scores. Metacritic 86 momenteel. Beetje een middelvinger naar Bethesda. :/
Ik heb veel plezier gehad aan Fallout 4, maar merk dat RPG's me tegenwoordig steeds minder boeien.
Denk dat ik deze eens haal als hij een euro of 30 kost, en anders eens proberen met Gamepass op PC

Edit: Heeft iemand trouwens Greedfall gespeeld? Voor launch was er nogal wat hype voor die game, maar daarna heb ik er maar weinig over gehoord

[ Voor 15% gewijzigd door Anton.net op 22-10-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Anton.net schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:32:
Edit: Heeft iemand trouwens Greedfall gespeeld? Voor launch was er nogal wat hype voor die game, maar daarna heb ik er maar weinig over gehoord
Kort door de bocht samengevat en van hore zeggen (een vriend heeft 'm, zelf niet gespeeld, maar hij was er gauw klaar mee):
+ De eerste uren (2?) spendeer je in de beginstad en geeft een goede indruk...
- ...daarna merk je dat het ontwikkelteam relatief klein is en er is héél veel copy & paste werk (voorbeeld: elk kasteel oid ziet er van binnen uit, ongeacht welke factie en zo zal je wel meer facetten van het spel herhaaldelijk zien terugkomen)
+ Ik heb ook begrepen dat sommige (zij-) missies mogelijkerwijs de reden kunnen zijn waar je het uiteindelijk voor doet, de reden waarom je het spel zou kunnen spelen (, maar daar staat dus veel herhaling en backtracking tegenover. Volgens mij is de concensus dat de balans negatief uitvalt)
- De illussie van diversiteit in mogelijke speelstijlen als het op het vechten aankomt
- Gevechten worden soms gereset (iets met afstand tov monstertjes), de monsters lopen weer terug naar hun beginspot.

Dit doe ik allemaal vanuit m'n geheugen, maar dit vat dus een beetje samen wat ik gehoord, gezien en gelezen heb. Ik heb uiteraard ook geen weet van eventuele patches, zoals met dat resetten van gevechten dat ze daar iets aan gedaan hebben, die mogelijkerwijs de spelervaring verbeteren/minder slecht maken, daar zou je eventueel naar kunnen zoeken mocht je nog steeds geinteresseerd zijn. Klinkt mogelijkerwijs als budgetbak materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Europe 💀

It's been 22 years. Times change.

Raise hell when classic shooter DOOM 64 comes to PS4 next year. Get it free with your preorder of DOOM Eternal:

Toch nog een beetje het 'Nintendo 64' gevoel op de PS4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Zondag TLOU en dlc voor een 2de keer uitgespeeld, was erg leuk om nog eens te spelen. Nu bezig met AC Odyssey, opgepikt voor 15 euro, ben al de hele avond op dat begin eilandje aan het romdhossen, zal wel weer een huge map zijn :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Chaoss schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 00:49:
Zondag TLOU en dlc voor een 2de keer uitgespeeld, was erg leuk om nog eens te spelen. Nu bezig met AC Odyssey, opgepikt voor 15 euro, ben al de hele avond op dat begin eilandje aan het romdhossen, zal wel weer een huge map zijn :P
Ik heb ook wel zin om TLoU weer eens te doen. Ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen aan de zoveelste playthrough, maar dan op Grounded. Helaas nooit afgemaakt, maar ik kon mij herinneren dat Grounded best pittig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:51
Meister Sachs schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:46:
[...]

Ik heb ook wel zin om TLoU weer eens te doen. Ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen aan de zoveelste playthrough, maar dan op Grounded. Helaas nooit afgemaakt, maar ik kon mij herinneren dat Grounded best pittig was.
Goed te doen, zolang je op stealth kan vertrouwen, vond ik.
Het stuk met David was verreweg het lastigste, maar sommige andere encounters waarbij je meerdere infected moet afweren, kunnen ook wel uitdagend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Kwistnix schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:14:
[...]

Goed te doen, zolang je op stealth kan vertrouwen, vond ik.
Het stuk met David was verreweg het lastigste, maar sommige andere encounters waarbij je meerdere infected moet afweren, kunnen ook wel uitdagend zijn.
De encounter die ik zelf erg lastig vond, was het moment waarop je Ellie voor het eerst leert hoe zij met een geweer moet omgaan. Zodra de desbetreffende cutscene over is, ben je in een wat groter gebied waar je alle vijanden moet verslaan voordat je verder kan. Dit eerste gedeelte kun je volledig stealth doen (op Grounded kostte mij dat wel meerdere retries :P). Hierna spawnt een tweede groep vijanden. Het vervelende is dat die tweede groep op de één of andere manier globaal je locatie weet, de vijanden in deze groep lopen altijd in de juiste richting. Dat maakte dat tweede gedeelte zo frustrerend.

Pagina: 1 ... 129 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.