schumi2004 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:04:
[...]
Nou de eerste hit was een miss, wat ik eigenlijk wil is een manier om warmte de kast uit te krijgen m.b.v. de USB van de PS4. Als dat met zo'n addon is prima moet dat met iets anders ook goed.
De warmte blijft nu in de kast hangen ondanks dat mega gat aan achterzijde.
Je kunt ook een fan in dat gat aan de achterzijde zetten. Zet je die er zo in dat hij lucht eruit haalt, moet je alleen nog iets van een opening / ventilatiegaatjes o.i.d. aan de voorkant hebben waar dan weer frisse lucht vandaan gehaald kan worden. Mocht dat teveel werk zijn is zo'n addon misschien wel een optie, maar bedenk je wel als je hardware in gesloten kast staat, je dus eigenlijk 2 openingen moet hebben, 1 voor luchtinlaat aan de voorkant, hoeft niet per se met fan), en 1 voor luchtuitlaat aan de achterzijde (bij voorkeur met fan)
Met 1 gat in een kastje kun je niet makkelijk een airflow creëren, en dat resulteert dus in dat de warme lucht nergens goed uit kan en er ook niet echt koele lucht in komt.
Als de lucht dus nergens heen kan in de kast, gaat zo'n fan-mod, totaal niet helpen.
Die zijn denk ik meer ontworpen voor mensen die niet weten hoe ze hun PS stofvrij houden en/of koelpasta moeten vervangen. Want stof in de heatsinks i.c.m. verouderde koelpasta, zijn dé redenen waarom de PS4 zo veel lawaai gaat maken tijdens het spelen. Zo'n fan-mod zou daarbij kunnen helpen door extra veel moeite te doen om te koelen, maar als de hitte die het uitstoot in de kast blijft en weer in de console komt gaat de console alsnog alleen nog maar opwarmen.
Vandaar dat ik adviseer om een exhaust fan in de achterkant van de kast te bouwen IPV zo'n fan-mod, meestal zitten er kastdeurtjes voor, die sluiten meestal toch niet 100% af dus je zult dan waarschijnlijk frisse lucht vanuit de kieren van het deurtje kunnen krijgen ofzo. Als je kastje wel goed afsluit, is het misschien een idee om alsnog te proberen kieren te creëren of gewoon het deurtje op een kiertje laat open staan, of als je niet zoveel waarde hecht aan je kastje kun je ook gewoon air-vents (gaatjes) in het deurtje boren..