Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raziel schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 07:33:
[...]

Dat, en als Sony besluit de content offline te halen, ben je het kwijt. Kijk wat retro console games nu opleveren. Als je over twintig jaar je kinderen "The Last Of Us" wilt laten spelen, bestaat de kans dat je ze moet teleurstellen als je het fysieke schijfje niet hebt.
Mwah dat zeg je wel, maar ondertussen speel ik games als DOOM 1 t/m 3, digitaal. En anders is het gewoon even een fysieke versie op de kop tikken. Vast wel aan te komen.

En dat digitaal duurder is, is volstrekt logisch, maar dat is al tot in den treure besproken en toegelicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
bram1984 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:15:
[...]

Mwah dat zeg je wel, maar ondertussen speel ik games als DOOM 1 t/m 3, digitaal. En anders is het gewoon even een fysieke versie op de kop tikken. Vast wel aan te komen.

En dat digitaal duurder is, is volstrekt logisch, maar dat is al tot in den treure besproken en toegelicht.
Ik vind het verre van logisch, maar goed. Jouw voorbeeld nemend: je koopt je games al te duur. Je bent afhankelijk van de infrastructuur van een ander en als je het over tig jaar weer zou willen spelen, koop je het gewoon weer. Games die ik echt wil hebben koop ik fysiek, maar als er een game die me wel aardig lijkt digitaal flink in de aanbieding is, vind ik dat ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:14
dvdkiwi schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:11:
[...]

Gears of War is dan ook een Xbox exclusive :+
Zou anders de vondst van de eeuw zijn 8)

Ik koop nog steeds fysiek trouwens. Maar behoorlijk vaak in de sale, tenzij ik een spel écht meteen wil hebben. Dat zijn er per jaar misschien maar twee ofzo.

Verder heb ik nog zo'n gigantische backlog, zeker als ik mijn PS3 meetel, dat ik gezien mijn speeltempo de komende drie jaar nog vooruit zou kunnen. En ik moet zeggen dat ik met veel PS+ spellen ook best tevreden ben :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:11:
[...]

Gears of War is dan ook een Xbox exclusive :+
Op de PC is Gears of War ook te spelen hoor. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raziel schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:23:
[...]

Ik vind het verre van logisch, maar goed. Jouw voorbeeld nemend: je koopt je games al te duur. Je bent afhankelijk van de infrastructuur van een ander en als je het over tig jaar weer zou willen spelen, koop je het gewoon weer. Games die ik echt wil hebben koop ik fysiek, maar als er een game die me wel aardig lijkt digitaal flink in de aanbieding is, vind ik dat ook prima.
Dan leg ik het nog een keer uit: Sony en dat soort partijen hebben winkels nodig om hun hardware en dus ook hun software aan de man te brengen. Op hardware zit geen marge (sterker nog, wordt regelmatig onder inkoop verkocht), op software wel. Ga je die software dus goedkoper dan in de winkel aanbieden, dan kopen steeds minder mensen fysiek en dat voelt de winkelier, die dan op zijn beurt weer gaat zeggen: zoek het lekker uit met je console en games, en dat vindt Sony vanzelfsprekend weer niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalder schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:45:
[...]
Ja savegame data is lastiger te verwijderen tegenwoordig is me ook opgevallen, je moet daarvoor nu helemaal naar de settings van je PS4, dan naar opslag, dan opgeslagen game data of iets dergelijks, dan de game selecteren en dan pas kun je save games verwijderen.
Was dat vroeger dan anders ? Heb dit al altijd zo gedaan. Al moet ik wel toegeven dat het handiger zou zijn als je vanuit de game tile dit zou kunnen doen. Nu moet je echt gaan zoeken in Opgeslagen Data en dat kan een serieus lange lijst zijn als je al veel games gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35
Raziel schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:09:
[...]

@dvdkiwi, je bent een grapjas. Gaat om het principe. Voor de Xbox heb je alternatieven voor de officiële store. Voor de Playstation niet echt. Ja, je kunt keys online vinden, maar dat scheelt amper ten opzichte van de prijzen van Sony
Voor de PS4 zijn inderdaad amper digitale codes te kopen. En meestal idd fullprice. Maar voor Xbox zijn er ook niet zo heel veel bronnen voor codes hoor. Er zijn een paar publishers, waaronder Microsoft, die hun games nog via codes aanbieden. Ubisoft is er ook 1. Maar heel veel zakken die ook niet in prijs. Ik hoop dat de volgende generatie hier nog wel wat meer in gaat doen, want het is gewoon jammer dat de 70 euro van de officiele store de enige manier is om digitaal games te verkrijgen rond release terwijl je bij de Mediamarkt voor 55 euro klaar bent. Bieden ze voor 55 een code aan, dan zou ik het wel overwegen om daar mijn games te bestellen...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Twixie schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:42:
[...]

Was dat vroeger dan anders ? Heb dit al altijd zo gedaan. Al moet ik wel toegeven dat het handiger zou zijn als je vanuit de game tile dit zou kunnen doen. Nu moet je echt gaan zoeken in Opgeslagen Data en dat kan een serieus lange lijst zijn als je al veel games gespeeld hebt.
Vroeger kon je dacht ik gewoon de game selecteren in het hoofdmenu en dan op options knop drukken en zo kon je geloof ik ook save games verwijderen. Maar die mogelijkheid zie ik niet meer (kan best al heel lang zo zijn, zo vaak verwijder ik geen save games, heb het toevallig laatst nog even moeten doen, toen viel het me op, daarvoor al tijden niet meer gedaan). Nu kun je alleen nog snel saves uploaden en/of downloaden

[ Voor 16% gewijzigd door Kalder op 05-10-2019 16:58 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Komt volgende week uit;

Lijkt me een leuke game :Y

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

PS4 System Software Update 7.00 Launches This Week:

https://blog.us.playstati...-7-00-launches-this-week/

Eindelijk remote play op een non Sony Android mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 06:55:

hmm.. wat is daar de winst van? Ik heb nog nooit de behoefte gehad om een PS4 spel op een mini schermpje te spelen. Wanneer zou je dit gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weinig interessants voor een major release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:44
Bundin schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:23:
[...]

hmm.. wat is daar de winst van? Ik heb nog nooit de behoefte gehad om een PS4 spel op een mini schermpje te spelen. Wanneer zou je dit gaan gebruiken?
Als de tv bezet is, of als je onderweg bent in de auto of de trein.
Ik gebruik het op de Vita ook heel weinig. Voor Telltale games waar weinig actie in zit kan het prima, maar ik heb ook wel eens RDR2 voor de gein geprobeerd, maar dat is niet te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Raem op 07-10-2019 08:37 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42
Zo dat komt precies op tijd remote ay op non xperia telefoons want had bijna dan een third party app gekocht ervoor!
Nu effe zo een houder halen voor op de controller en dan idd als iemand tv kijkt lekker gamen op je mobiel.

Alleen snap dit niet hellemaal :
Also, players will be able to use their DualShock 4 wireless controllers via Bluetooth for Remote Play on an Android, iPhone, iPad, and Mac. All you need to do is update to Android 10, iOS 13, iPadOS 13, or macOS Catalina (releasing in October) to use this feature.

Zou dus alleen werken icm een bleutooth controller op android 10? Maar ik kan nu de controller al verbinden aan mn phone en die third party remote play app gebruiken... Plus als ze dit verplichten hebben heel veel mensen een probleem gezien android 10 niet voor elke telefoon komt.. lijkt me een beetje sterk dit. Gezien het nu al werkt.

[ Voor 58% gewijzigd door v8power67 op 07-10-2019 09:37 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
v8power67 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:29:
Zo dat komt precies op tijd remote ay op non xperia telefoons want had bijna dan een third party app gekocht ervoor!
Nu effe zo een houder halen voor op de controller en dan idd als iemand tv kijkt lekker gamen op je mobiel.

Also, players will be able to use their DualShock 4 wireless controllers via Bluetooth for Remote Play on an Android, iPhone, iPad, and Mac. All you need to do is update to Android 10, iOS 13, iPadOS 13, or macOS Catalina (releasing in October) to use this feature.

Zou dus alleen werken icm een bleutooth controller op android 10? Maar ik kan nu de controller al verbinden aan mn phone en die third party remote play app gebruiken... Plus als ze dit verplichten hebben heel veel mensen een probleem gezien android 10 niet voor elke telefoon komt.. lijkt me een beetje sterk dit. Gezien het nu al werkt.
Als je de houder gevonden heb laat ff weten welke :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 23:05
v8power67 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:29:

Idd. Hopelijk is het een typo en moest het android 9 zijn ipv 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
maukoo schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Idd. Hopelijk is het een typo en moest het android 9 zijn ipv 10.
Nee is blijkbaar echt android 10. In android 9 zit de support er wel voor ( ds4 verbinden) maar ijkbaar zit er een bug in plus aantal knoppen werken niet.
Vandaar dat dit met android 10 dus gefixed word..
Net gekeken heb een one plus 5t en die krijgt q2 2020 android 10 support... Meh..
schumi2004 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:23:
[...]

Als je de houder gevonden heb laat ff weten welke :P
Had even gegoogled maar zijn best leuke te vinden.
https://www.grandado.com/...VLB1P7nqFnnxoCFxQQAvD_BwE
https://www.beslist.nl/ac...0171799718305654968794140
Of anders AliExpress of zo daar zijn ze 4 a 5 euro.

[ Voor 45% gewijzigd door v8power67 op 07-10-2019 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
v8power67 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:38:
[...]

Nee is blijkbaar echt android 10. In android 9 zit de support er wel voor ( ds4 verbinden) maar ijkbaar zit er een bug in plus aantal knoppen werken niet.
Vandaar dat dit met android 10 dus gefixed word..
Net gekeken heb een one plus 5t en die krijgt q2 2020 android 10 support... Meh..

[...]

Had even gegoogled maar zijn best leuke te vinden.
https://www.grandado.com/...VLB1P7nqFnnxoCFxQQAvD_BwE
https://www.beslist.nl/ac...0171799718305654968794140
Of anders AliExpress of zo daar zijn ze 4 a 5 euro.
Die zie je op AliExpress ook overal maar ik lees vaak dat ie niet goed zou passen maar voor die paar euro toch maar geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Goede reviews voor Concrete Genie. Lijkt me bijzonder vermakelijk met de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 06:55:

Ik gebruik die functie al tijden op mijn Vita. Ik vraag me af of het op een smartphone kwalitatief beter zal zijn.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaat schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:15:
[...]

Ik gebruik die functie al tijden op mijn Vita. Ik vraag me af of het op een smartphone kwalitatief beter zal zijn.
Vita doet geen 5GHz, dus dat lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:43:
[...]

Vita doet geen 5GHz, dus dat lijkt me wel.
Goed punt. Ik heb alleen wel het idee dat de compressie van de PS4 niet bepaald hoogstaand is (als ik terug kijk naar clips die ik heb opgenomen).

We gaan het zien. Eerst maar eens een Android 10 update krijgen. En aangezien ik een Note 8 heb is de kans groot dat ik daarvoor een ander toestel aan zal moeten schaffen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 06:52:
Goede reviews voor Concrete Genie. Lijkt me bijzonder vermakelijk met de kids.
En digitaal besteld. Dochter is helemaal lijp van tekenen en schilderen, dus die gaat hier helemaal los mee, denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
De vernieuwde app staat in de google play store.
Zometeen eens testen of hij het doet met controller enz.

Owh crap werkt nog niet ivm de ps4 7.00 update er nog niet is..

[ Voor 24% gewijzigd door v8power67 op 08-10-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

En digitaal besteld. Dochter is helemaal lijp van tekenen en schilderen, dus die gaat hier helemaal los mee, denk ik. :)
Lijkt me ook een leuke game. Zat te twijfelen tussen deze en Yooka-Laylee: Impossible Lair. Ben toch voor de laatste gegaan, omdat ik zin had in een 2d platformer. Maar als ik die uit heb ga ik Concrete Genie ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:15:
[...]

Lijkt me ook een leuke game. Zat te twijfelen tussen deze en Yooka-Laylee: Impossible Lair. Ben toch voor de laatste gegaan, omdat ik zin had in een 2d platformer. Maar als ik die uit heb ga ik Concrete Genie ook proberen.
Ah ja die ziet er ook leuk uit inderdaad. Nou ze gaan eerst maar even met Concrete Genie aan de slag.

Edit: het eerste deel is duurder dan het nieuwste deel?

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 08-10-2019 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Dit is alleen een VR spel of niet?

Denk dat mijn dochter dit ook super vet vind dus als ik zelf wil spelen misschien maar beter niet aanschaffen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:26:
[...]

Denk dat mijn dochter dit ook super vet vind dus als ik zelf wil spelen misschien maar beter niet aanschaffen :P
Nee juist niet. Er zit een klein VR onderdeel in, maar dat stelt weinig voor. Het is verder een third person adventure platformer met dus die schilder/teken gimmick. Je kan echt de meest trippende shit maken en dat komt dan allemaal tot leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
schumi2004 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:26:
[...]

Nee dit is niet alleen een VR spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Update 7.00 is binnen te halen. Is nu bezig ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3mAEKCAEdXXApc2KRsQqimqT/medium.jpg

Dit dus... Voor mij dus geen remote play tot OnePlus android 10 uitbrengt ergens q2 2020...
Wat een onzin. De controller werkt gewoon zeg dan je mist mogelijk functies maar werkt wel... Kansloos. Is er eindelijk remote play voor android na jaren doen ze weer mega moeilijk erover..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
v8power67 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:51:
[Afbeelding]

Dit dus... Voor mij dus geen remote play tot OnePlus android 10 uitbrengt ergens q2 2020...
Wat een onzin. De controller werkt gewoon zeg dan je mist mogelijk functies maar werkt wel... Kansloos. Is er eindelijk remote play voor android na jaren doen ze weer mega moeilijk erover..
Mmmmmm dat ga ik straks ook eens proberen. Draai PS remote al een poosje met root en Sony framework dus mss werkt het hier wel, niet dat jij er wat aan hebt dan maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Na de nieuwe update een extra HDR instelling in het menu zo te zien onverwachts...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
Hamazaki schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:29:
Na de nieuwe update een extra HDR instelling in het menu zo te zien onverwachts...
Niet echt onverwacht zat al in de beta :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
v8power67 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:27:
[...]

Niet echt onverwacht zat al in de beta :)
Hou me nooit bezig met de beta >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Maar je kan die hdr instelling niet meer resetten? Of zie ik het niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Reactie m.b.t. de PS5 heb ik verwijderd, er is inderdaad een PS5 topic, topic warning heb ik bij deze ook aangepast.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
v8power67 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:51:
[Afbeelding]

Heb het net getest door een BT koppeling te maken met de Share en PS button gelijktijdig in te drukken tot controller knippert en toen verbonden met controller op telefoon.
En vervolgens PS remote verder door gestart en remote werkte prima.
Ik weet niet of je root hebt dmv Magisk anders moet je deze module installeren: Sony Framework van eric9401

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iDWKWlz.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:28:
Outer Wilds komt 15 oktober naar PS4. Iedereen is er lyrisch over.

https://blog.us.playstati...unches-on-ps4-october-15/
Zucht, mijn lijst blijft maar groeien :>

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
schumi2004 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:18:
[...]
Heb het net getest door een BT koppeling te maken met de Share en PS button gelijktijdig in te drukken tot controller knippert en toen verbonden met controller op telefoon.
En vervolgens PS remote verder door gestart en remote werkte prima.
Ik weet niet of je root hebt dmv Magisk anders moet je deze module installeren: Sony Framework van eric9401

[Afbeelding]
Als ik nu zelfde doe staat er ook wireless controller in bleutooth.. maja heb geen root dus ja weet niet of ik dat wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 20:07
bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:28:
Outer Wilds komt 15 oktober naar PS4. Iedereen is er lyrisch over.

https://blog.us.playstati...unches-on-ps4-october-15/
Al een tijdje aan het wachten, had hem op PC willen halen eerst, maar ja Epic, dus wel blij dat hij er dan nu voor PS4 komt. Nog beter eigenlijk, lekker relaxt zitten en beetje puzzelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karpertjuh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 15:15
Ik wil mijn oude PS4 fat in de woonkamer vervangen voor een PS4 Pro. De oude PS4 zal dan naar de slaapkamer verhuizen.

Kan ik met mijn PSN account op beide PS4's kan spelen?
Hoe zit het met het saven? Kan ik 1 game op beide consoles spelen?

psn: Arco1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karpertjuh schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:06:
Je kan op beide consoles met je account spelen en voor saves is PS+ cloudsave dan het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Karpertjuh schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:06:
Ik wil mijn oude PS4 fat in de woonkamer vervangen voor een PS4 Pro. De oude PS4 zal dan naar de slaapkamer verhuizen.

Google even op "using a second ps4". Heel veel over te vinden.

Concrete Genie is trouwens een erg leuke game. Vooral als je samen met kids wilt spelen. Heel jammer dat er geen HDR in zit. Daar is deze game perfect voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
bram1984 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:22:
[...]

<knip>
Concrete Genie is trouwens een erg leuke game. Vooral als je samen met kids wilt spelen. Heel jammer dat er geen HDR in zit. Daar is deze game perfect voor.
Is het ook geschikt om ze er alleen mee te laten spelen of is Engels wel een vereiste?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
schumi2004 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:30:
[...]

Is het ook geschikt om ze er alleen mee te laten spelen of is Engels wel een vereiste?
Volledig in het Nederlands. Ook stemmen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

Tijntje

Hello?!

bram1984 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:31:
[...]

Volledig in het Nederlands. Ook stemmen. :)
Bij Bol staat enkel Engels als taal bij de specs
https://www.bol.com/nl/p/...nie-ps4/9200000095241423/

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja joh je hoeft me niet te geloven natuurlijk. Ik heb gisteravond zitten spelen met mijn kids. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

Tijntje

Hello?!

bram1984 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:48:
[...]

Ja joh je hoeft me niet te geloven natuurlijk. Ik heb gisteravond zitten spelen met mijn kids. :)
Ik geloof je wel :) wil het alleen wel zeker weten

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35
bram1984 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:48:
[...]

fake news, jeweettoch

Ziet er wel uit als geinige game, maar het is niet echt aan mij besteed, denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 10-10-2019 11:40 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Weet iemand toevallig of Kindom Hearts (laatste versie) ook met nederlandse audio kan of is het allemaal engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
G.Scholtens schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:48:
Weet iemand toevallig of Kindom Hearts (laatste versie) ook met nederlandse audio kan of is het allemaal engels?
Alleen Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Oke thnx, kon het ook al nergens vinden in de game :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 20:07
Nou kijkend naar de beelden die ik heb gezien, kan ik alleen als conclusie trekken dat dit zo'n overtrokken artikel is zoals streamers overdreven op horror games reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albinoraptor schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

Nou kijkend naar de beelden die ik heb gezien, kan ik alleen als conclusie trekken dat dit zo'n overtrokken artikel is zoals streamers overdreven op horror games reageren.
Wie weet. Ik heb de beelden die hij beschrijft in ieder geval niet gezien en ook het geluid heb ik niet echt ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
Mensen die remoteplay willen gebruiken via android telefoon zonder android 10 te hebben, je kan een otg kabel gebruiken en daarmee de controller verbinden met je telefoon.
De enigste catch is het moet een oude versie controller zijn dus zonder dat licht spleetje in de touchpad.
Heb er zo een kabeltje besteld morgen testen. Zou mooi zijn.

Edit :

Helaas werkt ook met een otg kabel niet. Dan moet je echt een originele launch controller hebben van ps4 en niet later. Dus zit nu met kabeltje.. naja i tried and i failed tough luck.

[ Voor 24% gewijzigd door v8power67 op 11-10-2019 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Darksiders III (Plus game van vorige maand) uitgespeeld.
Op de Souls achtige insteek na is het weer een typische Darksiders game met het herkenbare grafische stijltje en een verhaal wat aansluit op de vorige delen.
Het begin is door de andere speelstijl even wennen en daardoor ook wat lastig maar naarmate de game vordert en je meer unlocks en abilities vrijspeelt wordt het eigenlijk alleen maar eenvoudiger.
Blij dat ik deze toch heb meegepakt :)

Note: vanaf halverwege heeft de game wel behoorlijk last van freezes tijdens het laden van bepaalde areas, bij tijd en wijle fikse framedrops en zelfs enkele crashes.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Concrete Genie is wel een artistiek meesterwerkje hoor. Heel vet gedaan allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie ook dat je de afgelopen weken(?) helemaal kapot wordt gespammed door mails van Sony/Playstation? Krijg er nu elke dag wel 1 of 2 :-(

"We hebben deze game speciaal voor je geselecteerd poorLeno, koop deze nu snel met korting!"
En dan een of andere kutgame die totaaaaal niet bij mijn profiel past of wat dan ook :N

Verder ook mails over ongeveer alle aanbiedingen, van alle games.

Is zomaar begonnen van de een op de andere dag, poosje geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

poor Leno schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:27:
Hebben jullie ook dat je de afgelopen weken(?) helemaal kapot wordt gespammed door mails van Sony/Playstation? Krijg er nu elke dag wel 1 of 2 :-(

"We hebben deze game speciaal voor je geselecteerd poorLeno, koop deze nu snel met korting!"
En dan een of andere kutgame die totaaaaal niet bij mijn profiel past of wat dan ook :N

Hier precies 0 mails van Sony, afgezien van een bevestiging van een gekochte game.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heeft iemand ervaring met zo'n plug on fan mod?
Zoiets als deze: https://www.amazon.co.uk/...Cooling-Fan/dp/B06XGC1LCD

Mijn PlayStation 4 staat in een TV meubel en stel dat ik remote speel met klep dicht dan is de PS4 niet krachtig genoeg de warme lucht achter uit de kast te blazen welke een flinke opening heeft dus wil ik hem een beetje helpen in geval dat.

Blaast zo'n ding nu de warmte weg of zuigt hij (zogenaamd koude lucht) aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:10:
Heeft iemand ervaring met zo'n plug on fan mod?
Zoiets als deze: https://www.amazon.co.uk/...Cooling-Fan/dp/B06XGC1LCD

Mijn PlayStation 4 staat in een TV meubel en stel dat ik remote speel met klep dicht dan is de PS4 niet krachtig genoeg de warme lucht achter uit de kast te blazen welke een flinke opening heeft dus wil ik hem een beetje helpen in geval dat.

Blaast zo'n ding nu de warmte weg of zuigt hij (zogenaamd koude lucht) aan?
Zoek eens op youtube naar: PS4 fan review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ike. schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:45:
[...]

Zoek eens op youtube naar: PS4 fan review ;)
Nou de eerste hit was een miss, wat ik eigenlijk wil is een manier om warmte de kast uit te krijgen m.b.v. de USB van de PS4. Als dat met zo'n addon is prima moet dat met iets anders ook goed.
De warmte blijft nu in de kast hangen ondanks dat mega gat aan achterzijde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

schumi2004 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:04:
[...]

Nou de eerste hit was een miss, wat ik eigenlijk wil is een manier om warmte de kast uit te krijgen m.b.v. de USB van de PS4. Als dat met zo'n addon is prima moet dat met iets anders ook goed.
De warmte blijft nu in de kast hangen ondanks dat mega gat aan achterzijde.
Je kunt ook een fan in dat gat aan de achterzijde zetten. Zet je die er zo in dat hij lucht eruit haalt, moet je alleen nog iets van een opening / ventilatiegaatjes o.i.d. aan de voorkant hebben waar dan weer frisse lucht vandaan gehaald kan worden. Mocht dat teveel werk zijn is zo'n addon misschien wel een optie, maar bedenk je wel als je hardware in gesloten kast staat, je dus eigenlijk 2 openingen moet hebben, 1 voor luchtinlaat aan de voorkant, hoeft niet per se met fan), en 1 voor luchtuitlaat aan de achterzijde (bij voorkeur met fan)
Met 1 gat in een kastje kun je niet makkelijk een airflow creëren, en dat resulteert dus in dat de warme lucht nergens goed uit kan en er ook niet echt koele lucht in komt.

Als de lucht dus nergens heen kan in de kast, gaat zo'n fan-mod, totaal niet helpen.
Die zijn denk ik meer ontworpen voor mensen die niet weten hoe ze hun PS stofvrij houden en/of koelpasta moeten vervangen. Want stof in de heatsinks i.c.m. verouderde koelpasta, zijn dé redenen waarom de PS4 zo veel lawaai gaat maken tijdens het spelen. Zo'n fan-mod zou daarbij kunnen helpen door extra veel moeite te doen om te koelen, maar als de hitte die het uitstoot in de kast blijft en weer in de console komt gaat de console alsnog alleen nog maar opwarmen.

Vandaar dat ik adviseer om een exhaust fan in de achterkant van de kast te bouwen IPV zo'n fan-mod, meestal zitten er kastdeurtjes voor, die sluiten meestal toch niet 100% af dus je zult dan waarschijnlijk frisse lucht vanuit de kieren van het deurtje kunnen krijgen ofzo. Als je kastje wel goed afsluit, is het misschien een idee om alsnog te proberen kieren te creëren of gewoon het deurtje op een kiertje laat open staan, of als je niet zoveel waarde hecht aan je kastje kun je ook gewoon air-vents (gaatjes) in het deurtje boren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:38
poor Leno schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:27:

Oh sorry, mocht ik je niet aanmelden op de spamlijst? :+

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:33

R.G

hebben jullie de witcher 3 op meerdere systemen, call me nuts, maar ik twijfel om w3 goty te halen ook op ps4, terwijl ik die al heb op pc, xbox alleen.. zometeen met de ps5 kan je hem dan ook eens op dat systeme testen haha, en w3 nu in de sale zag ik ...

of is dat te gek voor woorden op dit moment. ik bedoel ik heb het niet perse nodig lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
R.G schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:31:
hebben jullie de witcher 3 op meerdere systemen, call me nuts, maar ik twijfel om w3 goty te halen ook op ps4, terwijl ik die al heb op pc, xbox alleen.. zometeen met de ps5 kan je hem dan ook eens op dat systeme testen haha, en w3 nu in de sale zag ik ...

of is dat te gek voor woorden op dit moment. ik bedoel ik heb het niet perse nodig lol
https://www.base.com/Game...8fd0b61112e27e4bd4d9a743e

8)

Het is nog niet zeket dat alle PS4 spellen speelbaar zullen zijn op de PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:33

R.G

Ike. schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:34:
[...]

8)

hij is 15 op psn. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Oke, ik heb m’n games liever op disc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:14
R.G schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:31:
hebben jullie de witcher 3 op meerdere systemen,
Neen.
call me nuts, maar ik twijfel om w3 goty te halen ook op ps4, terwijl ik die al heb op pc, xbox alleen.. zometeen met de ps5 kan je hem dan ook eens op dat systeme testen haha, en w3 nu in de sale zag ik ...

Het is jouw geld. Al koop je er vier exemplaren van om ze alleen te gebruiken om je audiomeubel stabiel te zetten. Doe lekker wat je zelf wil. Tenzij je hier confirmation bias zoekt. In dat geval zeg ik: Kopen! Als je straks alle vier de platformen hebt kan je kwartetten en zeggen dat je overal achievements en trophies hebt gehaald. Dat is ook wel wat waard, nietwaar? 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 13-10-2019 00:26 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Kalder schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:58:
[...]

Je kunt ook een fan in dat gat aan de achterzijde zetten. Zet je die er zo in dat hij lucht eruit haalt, moet je alleen nog iets van een opening / ventilatiegaatjes o.i.d. aan de voorkant hebben waar dan weer frisse lucht vandaan gehaald kan worden. Mocht dat teveel werk zijn is zo'n addon misschien wel een optie, maar bedenk je wel als je hardware in gesloten kast staat, je dus eigenlijk 2 openingen moet hebben, 1 voor luchtinlaat aan de voorkant, hoeft niet per se met fan), en 1 voor luchtuitlaat aan de achterzijde (bij voorkeur met fan)
Met 1 gat in een kastje kun je niet makkelijk een airflow creëren, en dat resulteert dus in dat de warme lucht nergens goed uit kan en er ook niet echt koele lucht in komt.

Als de lucht dus nergens heen kan in de kast, gaat zo'n fan-mod, totaal niet helpen.
Die zijn denk ik meer ontworpen voor mensen die niet weten hoe ze hun PS stofvrij houden en/of koelpasta moeten vervangen. Want stof in de heatsinks i.c.m. verouderde koelpasta, zijn dé redenen waarom de PS4 zo veel lawaai gaat maken tijdens het spelen. Zo'n fan-mod zou daarbij kunnen helpen door extra veel moeite te doen om te koelen, maar als de hitte die het uitstoot in de kast blijft en weer in de console komt gaat de console alsnog alleen nog maar opwarmen.

Vandaar dat ik adviseer om een exhaust fan in de achterkant van de kast te bouwen IPV zo'n fan-mod, meestal zitten er kastdeurtjes voor, die sluiten meestal toch niet 100% af dus je zult dan waarschijnlijk frisse lucht vanuit de kieren van het deurtje kunnen krijgen ofzo. Als je kastje wel goed afsluit, is het misschien een idee om alsnog te proberen kieren te creëren of gewoon het deurtje op een kiertje laat open staan, of als je niet zoveel waarde hecht aan je kastje kun je ook gewoon air-vents (gaatjes) in het deurtje boren..
Let er wel op dat je mogelijk een mooie zwarte muur kunt krijgen achter je kast. Aangezien alle luchtverplaatsing op 1 specifiek punt gericht wordt.

Dus ventilatie met een kapje erop naar boven of beneden gericht.

Of juist helemaal niet in een kast zetten. Maar blijkbaar willen of kunnen veel mensen daar niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik vermaak me weer prima met TLOU, ja het is een oude game en dat zie je. Als je dit naast RDR2 legt dan is het verschil groot, die paarden in TLOU zijn vergeleken met RDR2 net hobbelpaarden :+

Maar het verhaal is goed en de hoofdrol spelers zijn erg sterk neergezet, sfeervolle game. Belichting in de PS4 enhanced versie is in bepaalde buiten gebieden best netjes.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ike. schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:34:
[...]

8)

In principe is er gewoon BC bevestigd voor de PS4, dus ik ga er zeker vanuit dat alles gewoon werkt. De vraag is meer of ook PS1 en PS2 titels het goed gaan doen. Daar zijn ze nu mee bezig als het goed is.
Ike. schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:18:
[...]

Oke, ik heb m’n games liever op disc.
Waarom zou je voor € 15,- nog een game op disc kopen? Die prijs is voor mij echt een no-brainer om een game digitaal aan te schaffen. Doorverkopen voor dat bedrag is toch de moeite niet meer waard en hoe minder gekut met schijfjes, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Witcher 3 hier maar verwijderd van mijn ps4 pro. Game werkt niet meer sinds ik een tv met HDR heb.
Ja als ik HDR uitzet op de ps4 kan ik de game wel starten, maar anders niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:58:
[...]

In principe is er gewoon BC bevestigd voor de PS4, dus ik ga er zeker vanuit dat alles gewoon werkt. De vraag is meer of ook PS1 en PS2 titels het goed gaan doen. Daar zijn ze nu mee bezig als het goed is.

[...]

Waarom zou je voor € 15,- nog een game op disc kopen? Die prijs is voor mij echt een no-brainer om een game digitaal aan te schaffen. Doorverkopen voor dat bedrag is toch de moeite niet meer waard en hoe minder gekut met schijfjes, hoe beter.
Nou ben ikzelf retro fan.....maar.....ps1 games? ps2 games vallen vaak al tegen grafish en ps1 natuurlijk helemaal. 2d gfx zijn wat betreft toch vaak beter te trekken dan met name early 3d games op ps1. Maar goed dat is voor iedereen verschillend hoe veel impact dit heeft op je gameplay ervaring natuurlijk.

PS3 zou ik dan logischer vinden, maar dat schijnt toch lastig te zijn.

Begrijp me niet verkeerd, op zich is alles op dat vlak voor mij een win. helemaal als het zou werken zoals bij xbox dus dat je het schijfje dan alleen maar nodig hebt bij het opstarten.....met name ps2 cd's (paarse onderkant) maken ontzettend veel herrie.

Maar laten we eerlijk zijn, voor de meeste gamers zal in het begin ps4 bc fijn zijn, maar naarmate er meer games komen zal het gebruik van bc vrij snel teruglopen imho.

[ Voor 7% gewijzigd door Sagat op 14-10-2019 09:43 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:42:
[...]

Nou ben ikzelf retro fan.....maar.....ps1 games? ps2 games vallen vaak al tegen grafish en ps1 natuurlijk helemaal. 2d gfx zijn wat betreft toch vaak beter te trekken dan met name early 3d games op ps1. Maar goed dat is voor iedereen verschillend hoe veel impact dit heeft op je gameplay ervaring natuurlijk.

PS3 zou ik dan logischer vinden, maar dat schijnt toch lastig te zijn.

Begrijp me niet verkeerd, op zich is alles op dat vlak voor mij een win. helemaal als het zou werken zoals bij xbox dus dat je het schijfje dan alleen maar nodig hebt bij het opstarten.....met name ps2 cd's (paarse onderkant) maken ontzettend veel herrie.

Maar laten we eerlijk zijn, voor de meeste gamers zal in het begin ps4 bc fijn zijn, maar naarmate er meer games komen zal het gebruik van bc vrij snel teruglopen imho.
Tja van mij hoeft het ook niet, maar het schijnt dat ze ermee bezig zijn. Ik vind het vooral fijn als ik titels als Spider-Man, Bloodborne en The Last of Us nog eens op kan starten. Dat zijn titels die ik niet snel van mijn schijf zal verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bram1984 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:58:
[...]
Verwacht dat ze daar niet teveel effort in gaan stoppen.
Gezien ze vooral hard bezig zijn om de populairste titels uit de ps1/ps2 tijd te remaken/remasteren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-08 22:45
G.Scholtens schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:40:
Witcher 3 hier maar verwijderd van mijn ps4 pro. Game werkt niet meer sinds ik een tv met HDR heb.
Ja als ik HDR uitzet op de ps4 kan ik de game wel starten, maar anders niet
Is dit een bekend probleem? Ik moet hem nog installeren op de Ps4 pro.

Play every day

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:45:
[...]

Tja van mij hoeft het ook niet, maar het schijnt dat ze ermee bezig zijn. Ik vind het vooral fijn als ik titels als Spider-Man, Bloodborne en The Last of Us nog eens op kan starten. Dat zijn titels die ik niet snel van mijn schijf zal verwijderen.
Hoe goed een spel ook is, ik kan me nooit ertoe zetten om een spel opnieuw te spelen.. Ik denk dan dat ik dat wil, maar na een half uurtje heb ik er wel weer genoeg van :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
poor Leno schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

Hoe goed een spel ook is, ik kan me nooit ertoe zetten om een spel opnieuw te spelen.. Ik denk dan dat ik dat wil, maar na een half uurtje heb ik er wel weer genoeg van :/
Oh ik zeker wel. Vooral lineaire games met lekkere gameplay en een goed verhaal. Ik heb alle Uncharted titels en alles van ND daarna meermaals doorgespeeld. En Bloodborne is voor mij de beste game ooit als het om gameplay en replayability gaat. Blijf gewoon vet om steeds opnieuw te doorlopen in NG+ en verder. Maar die raak ik soms ook gewoon 1 jaar niet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 14-10-2019 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
gr8slayer schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:39:
[...]

Ik heb daar zelf in ieder geval geen last van met een LG LCD 4K TV en de PS4 Pro. HDR staat aan (en krijg er bericht van dat het is ingeschakeld) en werkt gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:12
Maandje voor tLoU 2 ga ik de eerste nog wel een keertje door in een + game om helemaal terug mee te zijn met het verhaal en de nuances van de personages. Ik heb nooit een PS3 gehad en heb de remastered versie een keertje als koopje opgepikt voor 12 euro. Dat is zonder twijfel toch de beste 12 euro die ik ooit heb besteed als het gaat over videospellen...

tLoU2 staat al eventjes pre-ordered... (En FF7R ook, uit jeugdsentiment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:43
poor Leno schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

Ik gelukkig wel, speel nog steeds FFVII :+ Op de PS4 Horizon ZD 3x compleet uitgespeeld, nu 2e keer The Witcher 3. En wss ga ik de FFVII remake ook tig keer spelen. Persoonlijk speel ik liever echt goede games meerdere keren dan middelmatige games eens enkel om wat nieuws te doen als er niks echt boeiends is op dat moment. Maar ik ben erg kieskeurig, deze generatie vind ik tot nu toe 3 games echt de hele console de moeite al waard, komen er misschien nog 2 bij, Death Stranding mocht het echt goed worden en dus de FFVII Remake. Misschien ook nog Cyberpunk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mutatie schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:44:
[...]

Ik gelukkig wel, speel nog steeds FFVII :+ Op de PS4 Horizon ZD 3x compleet uitgespeeld, nu 2e keer The Witcher 3. En wss ga ik de FFVII remake ook tig keer spelen. Persoonlijk speel ik liever echt goede games meerdere keren dan middelmatige games eens enkel om wat nieuws te doen als er niks echt boeiends is op dat moment. Maar ik ben erg kieskeurig, deze generatie vind ik tot nu toe 3 games echt de hele console de moeite al waard, komen er misschien nog 2 bij, Death Stranding mocht het echt goed worden en dus de FFVII Remake. Misschien ook nog Cyberpunk
Met films bijvoorbeeld heb ik het juist wel, maar met games nooit.. Ik kijk graag iets wat ik al ken en goed vind, maar misschien omdat ik zelf niets hoef te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

[...]

Werkt hier uitstekend. Heb er ook niet eerder over gelezen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:03:
[...]

Met films bijvoorbeeld heb ik het juist wel, maar met games nooit.. Ik kijk graag iets wat ik al ken en goed vind, maar misschien omdat ik zelf niets hoef te doen :D
Ik heb het in principe met beide, maar juist wel meer met games omdat je dan je nieuwe playthrough anders kan doen (andere build, andere manier van spelen, hogere of lagere difficulty etc.). Een film zal altijd een 1 op 1 hetzelfde zijn (behalve iets als Bandersnatch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
[...]

Dit is inderdaad wel een bekend probleem, echter schijnt dit wel verholpen / verbeterd te zijn.
Helaas niet bij mij.

Alle is geupdate, van tv,receivers en de game zelf. Maar helaas. Dus ja vind het wel best. backlog is toch veel te groot op het moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@G.Scholtens Voor de hand liggende vraag, maar heb je de game al eens compleet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Iemand trouwens Frostpunk al geprobeerd? Lijkt me wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

G.Scholtens schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:32:
[...]

Dit is inderdaad wel een bekend probleem, echter schijnt dit wel verholpen / verbeterd te zijn.
Helaas niet bij mij.

Alle is geupdate, van tv,receivers en de game zelf. Maar helaas. Dus ja vind het wel best. backlog is toch veel te groot op het moment
Ik moest om HDR werkend te krijgen een instelling in mijn TV veranderen, ik kan per HDMI ingang een standaard of een verbeterd signaal indeling ofzo kiezen, moest dus voor mijn PS4 de verbeterde signaal indeling kiezen, zonder dat werkte HDR bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Kalder schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:44:
[...]

Ik moest om HDR werkend te krijgen een instelling in mijn TV veranderen, ik kan per HDMI ingang een standaard of een verbeterd signaal indeling ofzo kiezen, moest dus voor mijn PS4 de verbeterde signaal indeling kiezen, zonder dat werkte HDR bij mij ook niet.
Wat voor tv heb je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

G.Scholtens schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:50:
[...]

Wat voor tv heb je dan precies?
Ik heb een Sony 4K UHD HDR uit 2015, zal eens kijken hoe ze dat precies noemen op mijn TV.

Edit: Het heet bij mijn TV gewoon "Indeling HDMI signaal" die kan ik op standaard en op verbeterd zetten per hdmi ingang, om alles uit 4K te halen moest ik die op verbeterd signaal zetten. Ik vermoed dat hij dan de versie van het HDMI signaal aanpast.

Mijn advies is om gewoon even uitgebreid door de settings van je TV te lopen (en ik bedoel niet beeld instellingen, maar echt van die instellingen waar je een beetje voor moet graven.)

[ Voor 48% gewijzigd door Kalder op 15-10-2019 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalder schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:44:
[...]

Lijkt me stug dat de game dan helemaal niet meer opstart, zoals hij aangeeft. Ik vind het ook heel vaag dat dit iets met HDR te maken heeft. Dat is slechts een signaal. Een game die niet opstart, zou iets met de software te maken moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:00:
[...]

Lijkt me stug dat de game dan helemaal niet meer opstart, zoals hij aangeeft. Ik vind het ook heel vaag dat dit iets met HDR te maken heeft. Dat is slechts een signaal. Een game die niet opstart, zou iets met de software te maken moeten hebben.
Nee maar bij mij herkent de PS dat HDR op mijn tv aan of uit staat, of op welke HDMI signaal stand hij staat (misschien een voordeel omdat het allebei Sony is), dus als ik de verkeerde settings zou hebben gebruikt (standaard hdmi indeling) kan ik m'n PS4 niet eens op HDR zetten.
Kan me voorstellen dat sommige TV's wat minder geavanceerd zijn en het dus niet doorgeven aan je PS dat HDR niet werkt, dan stuurt je PS een HDR signaal zonder dat de TV weet wat hij ermee moet doen wat denk ik dan resulteert in zwart

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 15-10-2019 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
Kalder schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:02:
[...]

Nee maar bij mij herkent de PS dat HDR op mijn tv aan of uit staat (misschien een voordeel omdat het allebei Sony is), dus als ik de verkeerde settings zou hebben gebruikt kan ik hem niet eens op HDR zetten.
Kan me voorstellen dat sommige TV's wat minder geavanceerd zijn en het dus niet doorgeven aan je PS dat HDR niet werkt, dan stuurt je PS een HDR signaal zonder dat de TV weet wat hij ermee moet doen wat denk ik dan resulteert in zwart beeld.
Heeft dit niet te maken met de setting "Enhanced format" voor het formaat HDMI-signaal? Voordat ik mijn oled kocht, had ik ook een 4k-tv van Sony in huis. Toen moest ik dit "aanzetten" in de settings van de televisie (zie https://www.sony.com/electronics/support/articles/00167189). Bovendien kan ik mij herinneren dat in mijn geval alleen HDMI-poorten 3 en 4 HDR ondersteunden. Ik weet natuurlijk niet of dit voor elke Sony-tv geldt.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Meister Sachs schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:07:
[...]

Heeft dit niet te maken met de setting "Enhanced format" voor het formaat HDMI-signaal? Voordat ik mijn oled kocht, had ik ook een 4k-tv van Sony in huis. Toen moest ik dit "aanzetten" in de settings van de televisie (zie https://www.sony.com/electronics/support/articles/00167189). Bovendien kan ik mij herinneren dat in mijn geval alleen HDMI-poorten 3 en 4 HDR ondersteunden.
Ja dat is wat ik bedoel inderdaad, alleen kan mijn TV het wel met alle 4 de poorten, iedere TV noemt het weer anders volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
Kalder schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:08:
[...]

Ja dat is wat ik bedoel inderdaad, alleen kan mijn TV het wel met alle 4 de poorten, iedere TV noemt het weer anders volgens mij.
Ja, inderdaad. Kan mij ook herinneren dat toen ik de Sony-tv net in huis had en mijn ps4 pro aansloot, ik geen HDR had enz.. Ik heb toen wel even lopen zoeken naar oplossingen. Je moet zoiets ook maar net weten als je voor het eerst de wereld van 4k-tv's binnenstapt.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Pagina: 1 ... 128 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.