Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:59:
[...]

Dan wil ik de demo van A Plague Tale ook even aanraden. Je kunt daar bijna naast een vijand staan, een potje naast je eigen voeten kapot gooien en rustig langs hem af lopen omdat hij enkel oog heeft voor het gebroken potje.
Stukje van gespeeld, maar vond het niet heel boeiend. Kwartiertje hooguit. Speelde ook niet echt lekker vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:56
Ah, A Plague Tale. Niet doorheen te komen en idd de A.I. is om te janken zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Deus Ex vond ik wel smooth spelen. Heb wel stealth gespeeld, zonder guns, misschien scheelt dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:05

snmght

imho dan he

Gisteren Just Cause 3 aangeschaft, deluxe editie met extra content voor € 7,49. Heeft vannacht staan downloaden dus helaas nog niet kunnen spelen Ik heb nog een enorme backload dus het bevalt me stiekem prima om games el cheapo aan te schaffen. Op mijn Kerstlijstje prijkt nu ook The Last Of Us. Eerste deel, remastered - voor € 19,99 nu. Via Plus kan ik binnenkort voor het eerst (ja echt) TLOU spelen.

Ben ik nou zo gierig en geeft verder iedereen hier steeds full price uit? Ik wil bijvoorbeeld ook nog Sekiro, Resident Evil 2 en God of War maar ik wacht voor allen tot die < € 25 zijn, al dan niet op basis van een aankoop.

[ Voor 5% gewijzigd door snmght op 30-09-2019 13:11 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
snmght schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:51:
Op mijn Kerstlijstje prijkt nu ook The Last Of Us. Eerste deel, remastered - voor € 19,99 nu.
Indien je PS Plus hebt is TLOU Remastered volgende maand gratis :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Gisteren Just Cause 3 aangeschaft, deluxe editie met extra content voor € 7,49. Heeft vannacht staan downloaden dus helaas nog niet kunnen spelen Ik heb nog een enorme backload dus het bevalt me stiekem prima om games el cheapo aan te schaffen. Op mijn Kerstlijstje prijkt nu ook The Last Of Us. Eerste deel, remastered - voor € 19,99 nu.

Ben ik nou zo gierig en geeft verder iedereen hier steeds full price uit? Ik wil bijvoorbeeld ook nog Sekiro, Resident Evil 2 en God of War maar ik wacht voor allen tot die < € 25 zijn, al dan niet op basis van een aankoop.
Ik zou het ook zo doen. Enkele spellen heb ik wel de volle mep voor betaald maar als ik achteraf terug kijk had ik net zo goed kunnen wachten want tijd om ze te spelen heb ik toch niet.

Wat Just Cause 3 betreft, deze ziet er eigenlijk wel geinig uit, vanavond ook maar eens aanschaffen denk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:05
Jezus, wat een gehaat op A Plague Tale.
Het is geen AAA game he. Grafisch top, controls zijn gewoon goed en aan de AI heb ik me nooit geërgerd.
Ik vond het een 'Naughty Dog game in het klein'.
Het is nog steeds mijn GOTY. (2019 is overall een matig jaar, dat heeft er ook wel mee te maken)

De demo is misschien niet helemaal representatief voor de volledige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren Just Cause 3 aangeschaft, deluxe editie met extra content voor € 7,49. Heeft vannacht staan downloaden dus helaas nog niet kunnen spelen Ik heb nog een enorme backload dus het bevalt me stiekem prima om games el cheapo aan te schaffen. Op mijn Kerstlijstje prijkt nu ook The Last Of Us. Eerste deel, remastered - voor € 19,99 nu.

JC3 zat bij PS Plus tijdje geleden en TLoU zit er volgende maand bij. :P
Cartoon schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:51:
Deus Ex vond ik wel smooth spelen. Heb wel stealth gespeeld, zonder guns, misschien scheelt dat.
Nou voor een first person game is het echt een houterige toestand. Standaard RPG euveltje. Het hele stealth systeem is ook niet echt een soepel gebeuren, zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Anton.net schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:58:
Jezus, wat een gehaat op A Plague Tale.
Het is geen AAA game he. Grafisch top, controls zijn gewoon goed en aan de AI heb ik me nooit geërgerd.
Ik vond het een 'Naughty Dog game in het klein'.
Het is nog steeds mijn GOTY. (2019 is overall een matig jaar, dat heeft er ook wel mee te maken)

De demo is misschien niet helemaal representatief voor de volledige game.
inderdaad. het is een verfrissende spel met een mooie hoofd-thema. mag wel een keer tussen al dat geweld. het was echt een top game.

hellblade daar in tegen. er zit ook een spoiler in de naam, namelijk: HELL.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 30-09-2019 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:53
Gelukkig mogen we nog van mening verschillen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:59:
[...]

Dan wil ik de demo van A Plague Tale ook even aanraden. Je kunt daar bijna naast een vijand staan, een potje naast je eigen voeten kapot gooien en rustig langs hem af lopen omdat hij enkel oog heeft voor het gebroken potje.

Gisteren ook eens een begin gemaakt met Darksiders III. Met de combat op classic speelt het weer als vanouds lekker weg, alles is heerlijk herkenbaar. Alleen de lichte Dark Souls invloeden zijn even wennen. Ik kan me ook niet meer herinneren of het dodgen in deze mate ook in de vorige delen zat.
Darksiders III heb ik eigenlijk zonder op te starten weer weg geflikkerd. Is die veel beter dan deel 2? Want die had ik na een half uurtje ofzo wel gezien. Maar ik heb echt te weinig tijd om alles te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57
@bram1984 als je 2 niks vond hoef je 3 ook niet te proberen. Is in elk opzicht slechter dan de voorganger. Vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmooK schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:00:
@bram1984 als je 2 niks vond hoef je 3 ook niet te proberen. Is in elk opzicht slechter dan de voorganger. Vind ik.
Dank, gameplay video's en de setting zien er ook niet echt uit als mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:22:
[...]

[...]

Nou voor een first person game is het echt een houterige toestand. Standaard RPG euveltje. Het hele stealth systeem is ook niet echt een soepel gebeuren, zeg maar.
Houterig? Vond het allemaal wel meevallen. Zaten zover ik me kan herinneren niet echt rpg elementen in buiten de gespreksopties en upgrades. De upgrades stellen de speler in staat het karakter naar de speelwijze te vormen, en waren prima in het verhaal verwerkt. Een ervan had te maken met gespreksopties en maakte dat rpg element dus ook gewoon een toevoeging. Stealth vond ik on par. Dat jij de game niks vond of liever andersoortige 1st person games ziet betekent natuurlijk ook niet dat deze slecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
bram1984 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:57:
[...]
Darksiders III heb ik eigenlijk zonder op te starten weer weg geflikkerd. Is die veel beter dan deel 2?
Hij is anders. Deel 2 leek ook niet echt op 1 maar dat maakte 'm niet per definitie beter of slechter.
Het is Darksiders, de base gameplay en het grafische stijltje zijn redelijk hetzelfde.

Verder eens met @SmooK: als je deel 2 niks vond laat je deze beter ook liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartoon schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:05:
[...]
Houterig? Vond het allemaal wel meevallen. Zaten zover ik me kan herinneren niet echt rpg elementen in buiten de gespreksopties en upgrades. De upgrades stellen de speler in staat het karakter naar de speelwijze te vormen, en waren prima in het verhaal verwerkt. Een ervan had te maken met gespreksopties en maakte dat rpg element dus ook gewoon een toevoeging. Stealth vond ik on par. Dat jij de game niks vond of liever andersoortige 1st person games ziet betekent natuurlijk ook niet dat deze slecht is.
Gespreksopties en upgrades die de speler in staat stellen het karakter naar de speelwijze te vormen. Ja dat klinkt toch echt als een RPG. :P

Deus Ex is een (actie) RPG serie.

Maar de hele movement enzo is heel sloom en niet zo direct als een echte shooter (snap ik ook wel). Maar ik zeg ook nergens dat de game slecht is, toch? Ik heb er best wel wat uurtjes in zitten, maar ik heb geen moment gehad dat ik echt weer verder wilde spelen. Ik had het persoonlijk alleen leuker gevonden als het gewoon lekker strak en direct speelde zoals bijvoorbeeld een Far Cry game waarin ook een stealth element zit. Dan had ik 'm wellicht uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
bram1984 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:22:
[...]

Nouja tijdje, augustus 2017 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:31:
[...]

Gespreksopties en upgrades die de speler in staat stellen het karakter naar de speelwijze te vormen. Ja dat klinkt toch echt als een RPG. :P

Deus Ex is een (actie) RPG serie.

Maar de hele movement enzo is heel sloom en niet zo direct als een echte shooter (snap ik ook wel). Maar ik zeg ook nergens dat de game slecht is, toch? Ik heb er best wel wat uurtjes in zitten, maar ik heb geen moment gehad dat ik echt weer verder wilde spelen. Ik had het persoonlijk alleen leuker gevonden als het gewoon lekker strak en direct speelde zoals bijvoorbeeld een Far Cry game waarin ook een stealth element zit. Dan had ik 'm wellicht uitgespeeld.
Daarom zei ik ook 'buiten' die twee punten, en legde ik uit waarom er niet veel aan te merken is op de uitwerking. 'Slecht' is mijn vrije vertaling van de kritiek die jij uit op de kwaliteit van bepaalde elementen omdat die niet aan jouw smaak voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartoon schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:07:
[...]
Daarom zei ik ook 'buiten' die twee punten, en legde ik uit waarom er niet veel aan te merken is op de uitwerking. 'Slecht' is mijn vrije vertaling van de kritiek die jij uit op de kwaliteit van bepaalde elementen omdat die niet aan jouw smaak voldoen.
Ok. Maar das toch met alles zo, eigenlijk? Er zijn ook vast zaken die jou wat minder bevallen aan bepaalde games of andere zaken. Dat betekent dan net zo min dat het slecht is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:28:
[...]

Ok. Maar das toch met alles zo, eigenlijk? Er zijn ook vast zaken die jou wat minder bevallen aan bepaalde games of andere zaken. Dat betekent dan net zo min dat het slecht is. :)
Nee, niet met alles. Sommige dingen hebben te maken met smaak zoals een trage feel, andere zijn gewoon objectief slecht te noemen, zoals brakke AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartoon schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:02:
[...]

Nee, niet met alles. Sommige dingen hebben te maken met smaak zoals een trage feel, andere zijn gewoon objectief slecht te noemen, zoals brakke AI.
Ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:51
Net klaar met Far Cry 5. Een slecht verhaal enorm slecht verteld in een mooie open wereld. Het spel leunt enorm zwaar op de hallucinatie / droom gimmick om je uit de open wereld te rukken en het 'verhaal' verder te vertellen. Enorm frustrerend en daarbij zijn die missies ook niet eens leuk uitgevoerd. Verbijsterend dat dit idee ooit groen licht heeft gekregen.
De open wereld gameplay zelf is best oke, maar wordt na de zoveelste outpost te snel meer van het zelfde. Een typische Ubisoft game wat dat betreft en ik weet gelijk weer waarom ik na Far Cry 3 geen zin meer had om nog een van hun titels op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwistnix schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:14:
Net klaar met Far Cry 5. Een slecht verhaal enorm slecht verteld in een mooie open wereld. Het spel leunt enorm zwaar op de hallucinatie / droom gimmick om je uit de open wereld te rukken en het 'verhaal' verder te vertellen. Enorm frustrerend en daarbij zijn die missies ook niet eens leuk uitgevoerd. Verbijsterend dat dit idee ooit groen licht heeft gekregen.
De open wereld gameplay zelf is best oke, maar wordt na de zoveelste outpost te snel meer van het zelfde. Een typische Ubisoft game wat dat betreft en ik weet gelijk weer waarom ik na Far Cry 3 geen zin meer had om nog een van hun titels op te pakken.
Ik heb me er prima mee vermaakt. Minder dan 1 en 3, maar zeker meer dan 2 en 4. Verhaal stelt inderdaad weinig voor, maar daar speel ik geen Far Cry voor. Gewoon een lekkere gameplay loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Far cry 5 slecht verhaal? Ik vond het juist zeer actueel met al die geradicaliseerde religie-gekkies in deze
tijd. De waarheid zit er niet heel ver naast in dit verhaal met al die sektes en aanhangers en wat ze kunnen doen zodra ze de macht hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Farabi op 30-09-2019 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:51
Met een houdbaarheidsdatum die snel verloopt, althans zo ervaar ik het. Dat heb ik overigens met de meeste open wereld games. Het eindeloos blijven speeltuinen, geinen en dingen proberen is niet aan mij besteed. Alleen vond ik het in FC5 wel erg snel saai worden. De wapens zijn te veel meer van 't zelfde en alles vrijspelen kost naar mijn idee te veel geld. Ander punt van irritatie daarbij is overigens dat de shop eerst iets online probeert te doen, wat ofwel lang duurt, ofwel niet lukt en tegen een time-out aanloopt. Ik speel een SP game, ik wil graag snappy in-game menu's wanneer een item wil kopen, hou je online 'premium' aanbod daar lekker buiten. Stealth is functioneel genoeg, maar ook zeker niet meer dan dat. Voertuig besturing heb ik in alle FC games nog ondermaats gevonden, hoewel ik mij in FC5 nog wel een tijdje heb vermaakt met Nick's vliegtuig. Al met al heb ik mij er wel wat uurtjes mee vermaakt, maar na het uitspelen van het verhaal heb ik 'm gelijk weer van m'n PS4 verwijderd en ik zal er niet snel naar terug pakken of NG+ proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42
Zo eindcredits van uncharted 4 rollen over scherm.
Ja wat kan ik zeggen is nu 2e playthrough en damn ja wat een game. Them feels aan het einde. De sfeer enz. Referenties naar oude games en ja gewoon het hele pakketje. Ziekelijk goed gewoon.
Denk dat ik nog een snelle 3e playthrough doe omdat ik begon vanaf chapter 13 waar ik dus ergens 2016 gestopt was.
Naughty gods is echt mijn favoriete dev die er is. Hun games zijn zo ontiegelijk goed. Nu effe snelle 3e playthrough en dan tlou opnieuw en dan ook tlou dlc voor eerst doen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:29

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

v8power67 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 00:03:
Zo eindcredits van uncharted 4 rollen over scherm.
Ja wat kan ik zeggen is nu 2e playthrough en damn ja wat een game. Them feels aan het einde. De sfeer enz. Referenties naar oude games en ja gewoon het hele pakketje. Ziekelijk goed gewoon.
Denk dat ik nog een snelle 3e playthrough doe omdat ik begon vanaf chapter 13 waar ik dus ergens 2016 gestopt was.
Naughty gods is echt mijn favoriete dev die er is. Hun games zijn zo ontiegelijk goed. Nu effe snelle 3e playthrough en dan tlou opnieuw en dan ook tlou dlc voor eerst doen.
Vooral dat stuk bij hem op de zolder kamer, alleen maar referenties naar de vorige delen :D

Uncharted 1 was mijn eerste ps 3 game. Die heb ik echt helemaal grijs gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Shawn Layden vertrekt bij Sony. Niks bekend nog over waarom of wie hem opvolgt.

https://kotaku.com/shawn-...studios-depart-1838643917

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anton.net
Vreemd, de manier hoe dit wordt aangekondigd. Een simpele tweet, geen verdere uitleg.
Die man heeft meer dan 30 jaar voor Sony gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kwistnix schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:44:
[...]

Met een houdbaarheidsdatum die snel verloopt, althans zo ervaar ik het. Dat heb ik overigens met de meeste open wereld games. Het eindeloos blijven speeltuinen, geinen en dingen proberen is niet aan mij besteed. Alleen vond ik het in FC5 wel erg snel saai worden. De wapens zijn te veel meer van 't zelfde en alles vrijspelen kost naar mijn idee te veel geld. Ander punt van irritatie daarbij is overigens dat de shop eerst iets online probeert te doen, wat ofwel lang duurt, ofwel niet lukt en tegen een time-out aanloopt. Ik speel een SP game, ik wil graag snappy in-game menu's wanneer een item wil kopen, hou je online 'premium' aanbod daar lekker buiten. Stealth is functioneel genoeg, maar ook zeker niet meer dan dat. Voertuig besturing heb ik in alle FC games nog ondermaats gevonden, hoewel ik mij in FC5 nog wel een tijdje heb vermaakt met Nick's vliegtuig. Al met al heb ik mij er wel wat uurtjes mee vermaakt, maar na het uitspelen van het verhaal heb ik 'm gelijk weer van m'n PS4 verwijderd en ik zal er niet snel naar terug pakken of NG+ proberen.
Die skill punten kun je juist heel makkelijk verdienen door zoveel mogelijk challenges te voltooien. Daardoor moest je echt met veschillende wapens spelen en veel side content doen. Ik vond het wel een origineel idee in plaats van alles XP gebaseerd doen. Ook de manier waarop je dingen ontdekt vind ik origineel gedaan.

Ik vind dit soort games in ieder geval een stuk leuker om te spelen dan de gemiddelde klassieker (The Witcher 3, RDR2, GTA5). Voertuigen zette ik altijd op de auto pilot als ik een lang stuk moest. Anders gewoon lopend, onderweg genoeg te beleven.

Vermaak me ook nu weer opperbest met New Dawn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aight! schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 06:55:
[...]

Vooral dat stuk bij hem op de zolder kamer, alleen maar referenties naar de vorige delen :D

Uncharted 1 was mijn eerste ps 3 game. Die heb ik echt helemaal grijs gespeeld!
Was zelfs voor mij de reden om een playstation te kopen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Tegelijkertijd met Death Stranding komt ook het album 'Timefall' uit, waarvan het eerste nummer en de tracklist vandaag zijn uitgebracht. Als je de namen van de artiesten op dat album ziet, ben ik toch wel heel erg benieuwd hoe groot die zak geld is die Sony tegen dit project aangooit :+

Voor de volledigheid de tracklist:
1. Trigger – Major Lazer x Khalid
2. Ghost – Au/Ra x Alan Walker
3. Death Stranding – CHVRCHES
4. YELLOW BOX – The Neighbourhood
5. Meanwhile… In Genova – The S.L.P.
6. Ludens – Bring Me the Horizon
7. Born in The Slumber – Flora Cash
8. Sing to Me – MISSIO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:14
CHVRCHES O+

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 01-10-2019 17:12 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
@kaanmijo Kojima is zelf ook een gigantische fan van muziek en film. Waarschijnlijk heeft hij zelf ook wel wat kunnen regelen.
Ik weet niet of je hem een beetje volgt op Twitter, maar hij zit constant muziek/films/series te retweeten. Je gaat je bijna afvragen waarom die man eigenlijk games maakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Anton.net schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:16:
Vreemd, de manier hoe dit wordt aangekondigd. Een simpele tweet, geen verdere uitleg.
Je weet niet wat de reden is, misschiem is de beste man ongeneeslijk ziek of iets anders in de privésfeer, dan hang je dat niet aan de grote klok.

Las ook ergens een gerucht dat hij naar Google stadia gaat, zoiets hang je ook niet aan de grote klok. Aan de andere kant lijkt me dat ook weer sterk omdat ik zou verwachten dat er bij dit soort beroepen wel een clausule in het contract staat dat men niet voor directe concurrenten mag gaan werken.

Ben wel benieuwd wie zij opvolger gaat worden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Anton.net schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:16:
Vreemde dingen gebeuren er bij Playstation, paar maanden geleden die Kodera en Ryan die van plaats ruilen.
Daarna die deal met Microsoft waar het Playstation team niets van wist.

Nu Shawn Layden weg (erg jammer).

https://gamedaily.biz/art...-potential-power-struggle

Offtopic: Props voor je avatar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
https://www.resetera.com/...uster-games-added.144322/

PlayStation Now is the first and only console game subscription service that uses cloud technology to deliver an unprecedented breadth of games through streaming and downloading. Today, I am truly pleased to announce new updates to the service that take our subscription gaming efforts to the next level.

Starting today, PS Now will be offered at a more compelling price that is comparable to other entertainment streaming services on the market. Current customers will see this new pricing reflected in their next billing cycle. The new prices will be:

US: $9.99 – monthly / $24.99 – quarterly / $59.99 – yearly (from $19.99/ $44.99/ $99.99)
CAN: $12.99 – monthly / $34.99 – quarterly / $79.99 – yearly (from $19.99/ $44.99/ $99.99)
EU: €9.99 – monthly / €24.99 – quarterly / €59.99 – yearly (from €14.99/ (N/A)/ €99.99)
UK: £8.99 – monthly / £22.99 – quarterly / £49.99 – yearly (from £12.99 / (N/A) / £84.99)
JP: ¥1,180 – monthly / ¥2,980 – quarterly / ¥6,980 yearly (from ¥2,500 / ¥5,900/ (N/A))

We currently have the largest game library of any console game subscription service, with more than 800* games available. Starting today, we’re adding more blockbuster content that includes some of the most highly played and critically acclaimed PS4 games ever. Check out the first wave of new content below, which is available for three months.

God of War
Grand Theft Auto V**
inFAMOUS Second Son
Uncharted 4: A Thief’s End
These games will be available from October 1, 2019 until January 2, 2020. Each month, the service will add a new selection of marquee games that will be available for a limited period. The marquee content is on top of the existing offering of popular evergreen titles that are added to PS Now on a regular basis.

Geen slechte deal en ps2 en ps4 games kun je downloaden dus geen streaming.
Plus ik begreep dat ps plus niet nodig is om online te gamen met ps now games dat dit inclusief is.

Edit dit dus :

For the majority of games, whether you’re streaming or have downloaded to your PS4, if it includes online multiplayer modes, you'll be able to access these just as you would if you owned the game on disc or download.

You can play fellow PlayStation Now members as well as those playing disc or download versions of the game. An additional PS Plus membership is not required.

[ Voor 8% gewijzigd door v8power67 op 01-10-2019 23:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:31
Kalder schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:56:
Oktobers PS+ games spreken mij wel aan!
MLB The Show '19 als PS+ game :D Ik zal waarschijnlijk een van de weinige Europeanen zijn die daar blij van word, maar heb dan ook 10 jaar van mijn jeugd gehonkbald.
Ik koop deze game gemiddeld zo om het jaar. Beste honkbalgame ever wat mij betreft. Heb een clubje vrienden waar we altijd online mee spelen (en binnenkort playoffs kijken). Dit jaar voor het eerst echt hooked on diamond dynasty. Je team tweaken en op alle posities goede spelers krijgen is nogal verslavend. En je kan zonder geld uit te geven echt prima spelers krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kwistnix schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:14:
Ik heb hetzelfde met AC origins (eerste AC die ik speel). Maar missies enzo vrij veel vanhetzelfde en niet heel boeiend. Wel een mooie open wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
Nou ik heb gisteren even snel TLOU opgestart en er is niets aan gelogen!
Ik kreeg er gewoon kippenvel van en dat was nog maar de intro, heb dat nog nooit met een spel gehad.
Helaas moest ik de PS4 afsluiten maar kan niet wachten om hem van het weekend weer een slinger aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:17
iscara schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:05:
[...]

Ik heb hetzelfde met AC origins (eerste AC die ik speel). Maar missies enzo vrij veel vanhetzelfde en niet heel boeiend. Wel een mooie open wereld.
Ik heb dit met praktisch iedere Ubisoft titel. Vreemd genoeg is AC Oddysee andere koek, zowaar een zeer goede game. Waar ik bij Orgins na een paar uur wel klaar was, speel ik Oddysee nog steeds. Stuk gevarieerder en gewoon leuk om te spelen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steefje schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:25:
[...]

Ik heb dit met praktisch iedere Ubisoft titel. Vreemd genoeg is AC Oddysee andere koek, zowaar een zeer goede game. Waar ik bij Orgins na een paar uur wel klaar was, speel ik Oddysee nog steeds. Stuk gevarieerder en gewoon leuk om te spelen.
Ik had het compleet andersom. 120 Uur in Origins gestopt en daarna Odyssey geprobeerd. Na het veelbelovende bikkelharde intro filmpje kreeg ik een haast cartooneske en volslagen lachwekkende game voorgeschoteld waarbij de devs in zowat alle systemen te ver zijn doorgeschoten. Het wordt hoog tijd dat deze serie volwassen gaat worden want met Odyssey zijn ze de weg omlaag weer ingeslagen, wat mij betreft. Die "veldslagen" ook, hilarisch. De immersie was ver te zoeken.

Hopelijk is de volgende versie wat meer grounded en donkerder qua toon. Het niveau van voice acting en sidequests mag dastisch omhoog en de map mag gerust weer wat kleiner worden maar dan wel met een groter gevoel voor schaal (die vond ik nergens te bekennen in Odyssey, terwijl het de grootste map ooit is volgens mij). Geef mij maar het idee dat ik soms een barre tocht moet maken om iets te completen en niet die 50 meter op mijn paard in Odyssey die dat zou voor moeten stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Bij AC moet je gewoon af en toe een paar versies overslaan volgens mij :P Soms speel ik het helemaal uit (ook de versies die als 'minder' bestempeld zijn), soms kan ik mij er niet toe zetten terwijl die versies juist goede recensies krijgen. Het is maar dat je gewoon AC-moe bent, zit zoveel content in, als je het uitgespeeld hebt is het weer voor een hele tijd genoeg en voelt de versie direct daarna als werken voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tom schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:03:
Bij AC moet je gewoon af en toe een paar versies overslaan volgens mij :P Soms speel ik het helemaal uit (ook de versies die als 'minder' bestempeld zijn), soms kan ik mij er niet toe zetten terwijl die versies juist goede recensies krijgen. Het is maar dat je gewoon AC-moe bent, zit zoveel content in, als je het uitgespeeld hebt is het weer voor een hele tijd genoeg en voelt de versie direct daarna als werken voor mij.
Ja dit kan ik wel beamen, helemaal als de game er qua setting, graphics, animaties en UI bijna identiek uitziet. Ik had met Odyssey geen moment het idee een nieuwe game te spelen door Origins..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:48

s0kkie

Cowabunga

Ik ben vorige week begonnen met de Ezio Collection, niks tipt aan AC2 in de franchise 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35
bram1984 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:53:
[...]

Ik had het compleet andersom. 120 Uur in Origins gestopt en daarna Odyssey geprobeerd. Na het veelbelovende bikkelharde intro filmpje kreeg ik een haast cartooneske en volslagen lachwekkende game voorgeschoteld waarbij de devs in zowat alle systemen te ver zijn doorgeschoten. Het wordt hoog tijd dat deze serie volwassen gaat worden want met Odyssey zijn ze de weg omlaag weer ingeslagen, wat mij betreft. Die "veldslagen" ook, hilarisch. De immersie was ver te zoeken.

Hopelijk is de volgende versie wat meer grounded en donkerder qua toon. Het niveau van voice acting en sidequests mag dastisch omhoog en de map mag gerust weer wat kleiner worden maar dan wel met een groter gevoel voor schaal (die vond ik nergens te bekennen in Odyssey, terwijl het de grootste map ooit is volgens mij). Geef mij maar het idee dat ik soms een barre tocht moet maken om iets te completen en niet die 50 meter op mijn paard in Odyssey die dat zou voor moeten stellen.
Heb je de game uberhaupt meer dan 10 uur gespeeld dan? Want een rondje varen met je boot over de map duurt serieus wel meer dan een uur gok ik. Genoeg schaal, me dunkt. Ik vind het juist wel fijn dat je paard snel is zodat de grote afstanden wat kleiner zijn, al kun je nog steeds lang onderweg zijn als je geen fast-travel gebruikt.

En ja, de eerste paar missies zijn wat cheesy maar dat herstelde wel wat. Ze wilden op een speelse manier de gameplay uitleggen, maar vergaten daarbij dat ze een heel serieus verhaal begonnen. Als je eenmaal voor het eerst in Athene komt, voelt de game weer als vanouds aan en zijn mijns inziens de missies ook een stuk boeiender.

Ik vond het juist wel knap hoe de missies en opzet je door de hele wereld laten gaan. Die is echt gigantisch. Volgens mij ben ik toen iets van 12 uur bezig geweest om alleen al de wereld in kaart te brengen en overal wat fast-travel plekken te unlocken. Uiteindelijk nog alle achievements weten te halen en toen alle DLC eenmaal beschikbaar was ook daar vele uren in gestoken. Serieus, die 3 Atlantis DLC pakketten hebben me iets van 40 uur gekost om uit te spelen. Bizar groot en er is enorm veel werk in gestoken. Dus hoe je erbij komt dat je geen gevoel van schaal hebt, geen idee...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:50
iemand hier enig idee of het mogelijk om is om de ps4 voor het eerst in te stellen zonder officiële controller? want mijn nacon controller werkt wel maar kan er de first time set-up niet mee door komen.
anders moet ik tijdelijk even een officiele contreller lenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ruudox schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:46:
iemand hier enig idee of het mogelijk om is om de ps4 voor het eerst in te stellen zonder officiële controller? want mijn nacon controller werkt wel maar kan er de first time set-up niet mee door komen.
Lijkt me niet. Maar wellicht kun je nog een muis of toetsenbord proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Martinspire Cheesy ja, dat woord zocht ik. Maar er is een verschil tussen de grootte van de map en het juiste gevoel van schaal creëren. In dat laatste faalt Odyssey voor mij persoonlijk jammerlijk. Een grote map betekent voor mij persoonlijk niet meteen dat ik het geloof, zeg maar Het begint al op het "eiland" waar de game begint. Vervolgens maak je een lange zeereis die geloof ik 5 minuten duurt. Toen kwam ik aan op een strand van 20 meter breed waar zogenaamd een enorme battle op had plaatsgevonden (geloof dat daar 5 dode paarden en 10 dode soldaatjes liggen). Vervolgens moest ik een soldaat helpen die achter de linies was achtergebleven. Ik moest een document naar zijn commandant brengen (of zoiets) en het was voor hem onmogelijk om dat zelf te doen. Dat ritje kostte me zo uit mijn hoofd hooguit 20 seconden. Ik weet nog dat ik toen dacht: serieus, kan je dat zelf niet even doen? En toen kwam er nog een of andere "enorme" volstrekt ongeloofwaardige veldslag. Dan vind ik het gevoel voor schaal in Black Flag en Origins veel beter gedaan, net als veel andere open wereld en soms zelfs lineaire games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruudox schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:46:
Is die via kabel verbonden of probeer je het via BT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Tom schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:03:
Bij AC moet je gewoon af en toe een paar versies overslaan volgens mij :P
Klopt helemaal, deel 1 was vernieuwd qua gameplay, maar werd na een paar uurtjes wel saai, de delen daarna heb ik daarom ook niet gespeeld. toen kwam Black Flag uit en die sprak me qua setting enorm aan, heb die game helemaal uitgespeeld tot aan het laatste icoontje op de map. Omdat ik BF zo goed vond heb ik Unity ook gelijk bij release gekocht, maar die was weer minder, wel de main story uitgespeeld maar niet alle extra's

Na Unity ben ik weer afgehaakt en heb ik Origins als volgende gespeeld omdat die mij qua setting weer erg aansprak en ik heb me er prima mee vermaakt. Odyssey lijkt me qua setting ook wel tof, maar heb het nog niet gespeeld omdat ik wantrouwig ben :P, ik pik die game nog wel eens op van marktplaats voor weinig.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:28:
[...]

Is die via kabel verbonden of probeer je het via BT?
via de kabel en BT werkt beide niet,
maar heb al een controller kunnen lenen bedankt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:28:
Maar er is een verschil tussen de grootte van de map en het juiste gevoel van schaal creëren. In dat laatste faalt Odyssey voor mij persoonlijk jammerlijk. Een grote map betekent voor mij persoonlijk niet meteen dat ik het geloof, zeg maar Het begint al op het "eiland" waar de game begint. Vervolgens maak je een lange zeereis die geloof ik 5 minuten duurt.
IRL is de afstand wel wat groter dan in de game, maar die afstand is ongeveer 1/10 van hoe breed de map is.
Toen kwam ik aan op een strand van 20 meter breed waar zogenaamd een enorme battle op had plaatsgevonden (geloof dat daar 5 dode paarden en 10 dode soldaatjes liggen).
Enig idee hoe groot de veldslagen ten tijde van de grieken waren? Pas sinds de laatste paar eeuwen is het aantal soldaten gigantisch gegroeid. In de 1e wereldoorlog waren er maar 5 landen met meer dan 1 miljoen troepen. De VS zelfs maar 200k. Het is ook bij die ene film 300. Geen 300.000.
Maar goed, het is inderdaad niet heel schokkend, maar dit is meer een ding van de engine volgens mij. Ik heb nergens meer dan 100 man zien vechten of op straat zien lopen. Maar als je meeneemt dat er in die tijd ook niet zo gigantisch veel soldaten waren, dan past het al wel wat beter.
Vervolgens moest ik een soldaat helpen die achter de linies was achtergebleven. Ik moest een document naar zijn commandant brengen (of zoiets) en het was voor hem onmogelijk om dat zelf te doen. Dat ritje kostte me zo uit mijn hoofd hooguit 20 seconden. Ik weet nog dat ik toen dacht: serieus, kan je dat zelf niet even doen?
Mja 1 van de weinige fetchmissies volgens mij maar er was toch iets met die gozer aan de hand dat ie zijn positie niet mocht verlaten of zo? Volgens mij was die ook meer bedoelt om missies uit te leggen dan dat het geloofwaardig moest zijn. En hoewel er meer daily fetch-missions zijn, heb ik die eigenlijk allemaal overgeslagen. Alleen hoofdmissies, zijmissies, mercenaries en tombs houdt je al flink veel uur bezig. De reis van het begin-eiland en dan bij die veldslag aankomen is net aan een procent aan progress in het grote geheel. Dat noem ik toch best een grote game met grote schaal :P
En toen kwam er nog een of andere "enorme" volstrekt ongeloofwaardige veldslag. Dan vind ik het gevoel voor schaal in Black Flag en Origins veel beter gedaan, net als veel andere open wereld en soms zelfs lineaire games.
Het begin was inderdaad niet fantastisch. Dat geef ik ook toe, maar het stoorde mij niet heel veel en uiteindelijk krijg je een missie die vrij veel invloed heeft op het verdere verloop van de game.

Maar voor mij begon het eigenlijk pas toen ik in die stad daar vlakbij in een basis iets moest bemachtigen en ik deze ook wilde afvinken. Sluipen en vechten daar is deze game echt zoveel uitdagender omdat je nooit echt overpowered meer bent. Ipv 20 healthblokjes loop je de hele game met maar 4 en de vijanden zijn ook niet op een laag niveau ivm je personage.

Verder vond ik de playthrough met Kassandra ook een stuk boeiender omdat die wat natuurlijker over komt. Plus ze heeft wel een mooi koppie en het oog wil ook wel wat in de vele uren die je in de game kunt steken. Verhaal heeft zo zijn sterke punten, maar het is voor mij de gameplay die het afmaakt. Dat van die basis uitmoorden, kisten en items pakken bleef tot in de latere game vrij spannend. Met het unlocken van bepaalde perks gaat het wel een stuk makkelijker, maar ik ga niet verklappen welke dat zijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 02-10-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Martinspire De gameplay voegde voor mij eigenlijk niets meer toe na Origins. Ja het vechten werkt iets anders, maar ik werd er niet warm meer van. Voor de rest was het gewoon icoontjes afwerken op een map. Oh ja, ik was ook nog een half uur bezig met een fort, omdat er iedere 5 minuten een nieuwe merc voor mijn neus stond. Ze zaten volgens mij met z'n allen in een WhatsApp groep. :+

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 02-10-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:10:
@Martinspire De gameplay voegde voor mij eigenlijk niets meer toe na Origins. Ja het vechten werkt iets anders, maar ik werd er niet warm meer van. Voor de rest was het gewoon icoontjes afwerken op een map. Oh ja, ik was ook nog een half uur bezig met een fort, omdat er iedere 5 minuten een nieuwe merc voor mijn neus stond. Ze zaten volgens mij met z'n allen in een WhatsApp groep. :+
Ik vond de nieuwe abilities wel tof genoeg om daarmee aan de slag te gaan, vond het verhaal wel leuk om te volgen, de hoofdpersoon wel prima (stuk boeiender dan de vorige paar personen) en wist het allemaal wel prima af te wisselen om het leuk te houden. Heb er uiteindelijk 150 uur in zitten volgens mij. Wat echt idioot veel is voor iemand die menig game na uitspelen wel weg legt. Bij deze vond ik het eigenlijk geen probleem om lekker missies te blijven doen, mede ook omdat er bij elke missie dus gewoon een cutscene zit met voiceovers en whatever. Bij vorige games was dat aantal wat verder uitgewerkt was, toch behoorlijk minder en daardoor legde ik ze ook eerder weg. Origins heb ik ook aardig wat uren gespeeld maar voelde toch al wel eerder "klaar". Overigens heb ik nu ook niet alle gebieden 100% klaar, maar alle leuke activiteiten zijn er wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:46:
[...]

Ik vond de nieuwe abilities wel tof genoeg om daarmee aan de slag te gaan, vond het verhaal wel leuk om te volgen, de hoofdpersoon wel prima (stuk boeiender dan de vorige paar personen) en wist het allemaal wel prima af te wisselen om het leuk te houden. Heb er uiteindelijk 150 uur in zitten volgens mij. Wat echt idioot veel is voor iemand die menig game na uitspelen wel weg legt. Bij deze vond ik het eigenlijk geen probleem om lekker missies te blijven doen, mede ook omdat er bij elke missie dus gewoon een cutscene zit met voiceovers en whatever. Bij vorige games was dat aantal wat verder uitgewerkt was, toch behoorlijk minder en daardoor legde ik ze ook eerder weg. Origins heb ik ook aardig wat uren gespeeld maar voelde toch al wel eerder "klaar". Overigens heb ik nu ook niet alle gebieden 100% klaar, maar alle leuke activiteiten zijn er wel gedaan.
Oh ja, één ding vond ik wel vet, nu je het zegt: de spartan kick. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:49:
[...]

Oh ja, één ding vond ik wel vet, nu je het zegt: de spartan kick. _/-\o_
Haha die bijvoorbeeld ja. Ik heb 1x een halve minuut staan wachten tot iemand helemaal naar beneden was gevallen. Maar zo zijn er nog wel een paar die ik wel leuk vond om te gebruiken. En enkele abilities maakten de gevechten ook een stuk makkelijker waardoor het minder aanvoelt als een karwei om een boss of basis af te werken. Gevoel voor progressie blijf je tot aan het eind wel houden.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen een beetje AC-moe zijn. Wellicht daarom ook dit jaar geen titel, maar de hoeveelheid content in de game vond ik juist enorm, de map is huge en voelt nergens afgeraffeld aan (zoals die woestijn onderin Origins).

Wellicht moet je het nog een keer een kans geven en niet te serieus ingaan op de schaal van sommige gevechten ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Martinspire op 02-10-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Martinspire schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:01:

[...]
Enig idee hoe groot de veldslagen ten tijde van de grieken waren? Pas sinds de laatste paar eeuwen is het aantal soldaten gigantisch gegroeid. In de 1e wereldoorlog waren er maar 5 landen met meer dan 1 miljoen troepen. De VS zelfs maar 200k. Het is ook bij die ene film 300. Geen 300.000.

[...]
Alhoewel legereenheden in die tijd inderdaad typisch een paar honderd man groot waren, kwamen veldslagen tussen legers van tienduizenden of zelfs honderdduizenden soldaten ook in die tijd al wel voor hoor. Blader maar eens door Wikipedia: Categorie:Veldslag in de oudheid. Een specifiek voorbeeld is Wikipedia: Slag bij Issos (333 v.Chr.), waarbij vele tienduizenden soldaten bij betrokken waren. Ook Wikipedia: Lijst van militaire catastrofes laat (zeer) grote legers zien.

Dus ja, ook als er met kleinere legers zware gevechten zijn gevoerd, kun je makkelijk een paar honderd doden verwachten. En aangezien doden in spellen meestal statische objecten zijn, is het ook niet moeilijk om ze in grote aantallen rond te strooien.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
s0kkie schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:44:
MediEvil demo is awesome _/-\o_ Sfeertje van het origineel zit er goed in, speelt ook soepel en het blijft een klassieker 8)
Ik heb die demo gisteren ook gespeeld, maar vond het een beetje tegenvallen.
Het lijkt meer op een doorgedreven remaster dan op een remake. Voor mij voelt het nog steeds aan als een 20 jaar oude game.
De camera is redelijk irritant en zit vaak in de weg. Controls zijn redelijk houterig en de combat is ook niet echt satisfying. Het ziet er allemaal gewoon 'oud' uit :P
Dan vind ik de remakes van Spyro, Crash trilogy/racing en SotC beter geslaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:48

s0kkie

Cowabunga

Anton.net schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 17:07:
[...]

Ik heb die demo gisteren ook gespeeld, maar vond het een beetje tegenvallen.
Het lijkt meer op een doorgedreven remaster dan op een remake. Voor mij voelt het nog steeds aan als een 20 jaar oude game.
De camera is redelijk irritant en zit vaak in de weg. Controls zijn redelijk houterig en de combat is ook niet echt satisfying. Het ziet er allemaal gewoon 'oud' uit :P
Ja dat is waar, de remasters die je op noemt deden het dan wel beter in het remasteren, de graphics waren ook het eerste wat ik tegen vond vallen.
Maar toch gaf het me weer de nostalgische herinneringen van vroeger en heb er wel zin in om het weer te spelen :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Las hier wat matige reacties op A PlagueTale: Innocence. Heb deze uitgespeeld en ik vond het een mooie, sfeervolle verhalende game van een zus met haar kleine broertje. gameplay komt wat langzaam op gang maar dan is het ook op dat vlak prima. Laatste chapter is wel wat te action combat terwijl de game zich daar niet echt voor leent. Grafisch mooi! En prima speelduur. Leuke game als afwisseling van al dat AAA geweld!
Mis slechts een paar collectibles, maar ga voor wat trophies niet de chapters herspelen ...

*knip* V&A niet op het forum aub

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 02-10-2019 20:55 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Verwijderd schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 23:35:
De verhaallijn van HZD, inclusief Frozen Wilds, heb ik uitgespeeld. Wat een geweldig spel!

Toevallig zag ik dat Spiderman in prijs verlaagd is via de store. Dus die heb ik vandaag maar aangeschaft. Hij stond al enige tijd op mijn lijstje. Last of us die deze maand gratis bij Plus zit, moet dus maar even wachten.
Voegt Frozen Wilds nou eigenlijk echt verhaaltechnisch ook nog veel toe? Heb ooit de DLC eens goedkoop tijdens een sale meegesnaaid, maar sindsdien nooit meer het spel opgestart gehad. (Was er eigenlijk al zo ongeveer klaar mee en had nog een hele bak andere titels staan.)

Ennuh; ja. De Spidey game is echt super. Damn... die was destijds full-price bij hoge uitzondering ook echt waard.

Heb zelf ook nog net even op de val reep Shadow of the Tomb Raider binnen gehengeld. Was nog nipt dik in de korting en mja; eerdere 2 delen uit deze reeks ook gespeeld. Laatste moet dan natuurlijk ook.

Wel gezien dat als je via PC / web browser inlogt op PSN, er rare dingen gebeuren. Sony's single sign-on geeft een error over een timeout in een server-verbinding, maar ondertussen ben je - als je gewoon met de hand terug gaat naar de URL voor de store - toch gewoon ingelogd.
Ben ik de enige die dat ziet of hebben anderen het ook gezien?

[EDIT]
Meteen even iets verder gekeken. Lijkt er op dat alles wat gerelateerd is aan privacy-instellingen van de account op het moment stuk is. Domein waar die services op draaien geeft keihard een 500 Internal server error terug. Chapeau Sony... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door R4gnax op 03-10-2019 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 17:07:
Zijn die games ook niet wat nieuwer minder oud dan MEdi?
In mijn memory was medi een van de eerdere ps1 games en crash en spyro meer midden, uiteraard met name de latere delen van de reeksen.

Moet de demo idd nog een kans geven, weet nog goed dat ik het op de ps2 (jaja via bw comp) me qua gfx tegenviel maar ook qua controls en camera idd. Maar goed, ben nogal makkelijk in games aan de kant leggen :X dus mogelijk valt het best mee als je even doorbijt, moet echt die demo even spelen :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

steefje schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:25:
[...]

Ik had dat ook met Origins, na een half uur tot 2 uur in één sessie, had ik er ook niks mee, terwijl ik wel gegrepen werd door Syndicate (daar ook de platinum van gehaald), misschien de setting? Maar heb een jaar later Origins toch een kans gegeven en heb me er wel mee vermaakt en platinum van gehaald. Repeterende missies, zekers maar divers genoeg. De open wereld maakte veel goed. Het RPG-lite en craften vond ik ook wel prima. Ik heb Oddysee nog geen kans gegeven, omdat het nog groter zou zijn (ik ben een trophywhore en heb geen probleem met het grinden van de laatste trophies, als ik in de buurt van de finischlijn ben, maar dat is hier wel een eventueel negatief puntje ;) ).
Die leen ik wel een keer van een vriend als ik weer een AC wil spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steefje
GRDavies75 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:45:
[...]

Ik had dat ook met Origins, na een half uur tot 2 uur in één sessie, had ik er ook niks mee, terwijl ik wel gegrepen werd door Syndicate (daar ook de platinum van gehaald), misschien de setting? Maar heb een jaar later Origins toch een kans gegeven en heb me er wel mee vermaakt en platinum van gehaald. Repeterende missies, zekers maar divers genoeg. De open wereld maakte veel goed. Het RPG-lite en craften vond ik ook wel prima. Ik heb Oddysee nog geen kans gegeven, omdat het nog groter zou zijn (ik ben een trophywhore en heb geen probleem met het grinden van de laatste trophies, als ik in de buurt van de finischlijn ben, maar dat is hier wel een eventueel negatief puntje ;) ).
De platinum is wel goed te doen hoor. Ik ben er nu bijna en heb niet onwijs het gevoel van grinden. Komt ook omdat het gewoon leuk is om te reizen door het land. Gros van de trophies haal je tijdens het spelen al, na de maingame hield ik nog iets van 10 trophies over waarvan er 8 een zij-missie waren. prima te doen dus

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
zijn er mensen die van fysiek naar digitaal zijn gegaan? ik zit te twijfelen, maar de voordelen van fysiek wegen net iets zwaarder (lijkt wel).

de 'rare' reden waar om ik naar digitaal wil: zodra ik een spel digitaal koop voor de hoofdprijs, dan merk ik dat ik meer tijd in dat spel steek en speel deze altijd uit. Bij fysiek koop ik heel veel spellen omdat deze voordelig zijn + door kan verkopen nadeel = ik steek geen tijd in deze spellen en ben hele tijd aan het switchen, zonder dat ik echt tijd in die spellen steek.

Het grote nadeel is dat je niet afkomt van je miskoop. wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 03-10-2019 10:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 20:07
Ik koop bijna alleen nog maar digitaal maar ik koop ook geen full-price games meer tegenwoordig, beter een jaartje wachten en dan complete edition van een game in aanbieding kopen. Toch zo'n backlog van games en fear of missing out doet me niets meer, ik geniet wel van een game op mijn tijd.

En ook veel minder gevoel van miskoop zo, dat game maar 15-20 euro kost of omdat na een tijd het toch wel blijkt dat een game niet zo geweldig is als developers hebben lopen te hypen, dus veel makkelijker om sommige games gewoon links te laten hangen een jaar na release.

[ Voor 35% gewijzigd door Albinoraptor op 03-10-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:34
Hamazaki schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:04:
zijn er mensen die van fysiek naar digitaal zijn gegaan? ik zit te twijfelen, maar de voordelen van fysiek wegen net iets zwaarder (lijkt wel).

de 'rare' reden waar om ik naar digitaal wil: zodra ik een spel digitaal koop voor de hoofdprijs, dan merk ik dat ik meer tijd in dat spel steek en speel deze altijd uit. Bij fysiek koop ik heel veel spellen omdat deze voordelig zijn + door kan verkopen nadeel = ik steek geen tijd in deze spellen en ben hele tijd aan het switchen, zonder dat ik echt tijd in die spellen steek.

Het grote nadeel is dat je niet afkomt van je miskoop. wat zijn jullie ervaringen?
Dit lijkt me meer een psychologisch dingetje O-) ik kan prima goedkope fysieke games uitspelen en daar van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Ik denk dat het in jouw geval niks te maken heeft met fysiek vs digitaal, maar dat je gewoonweg teveel koopt om overal plezier uit te halen.

Want je kan fysiek ook games voor de hoofdprijs halen en digitaal zijn er ook zat aanbiedingen om een gigantische backlog te creeeren.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Veel te vaak games in aanbiedingen gekocht, waardoor ik eigenlijk veel te veel heb. Als ik nu een nieuwe game wil kopen zorg ik er in ieder geval voor dat ik alles heb uitgespeeld waar ik op dat moment mee bezig ben. Zo beperk ik mn backlog nog enigzins, ook al lukt me dat ook niet altijd hoor.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albinoraptor schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:31:
Ik koop bijna alleen nog maar digitaal maar ik koop ook geen full-price games meer tegenwoordig, beter een jaartje wachten en dan complete edition van een game in aanbieding kopen. Toch zo'n backlog van games en fear of missing out doet me niets meer, ik geniet wel van een game op mijn tijd.

En ook veel minder gevoel van miskoop zo, dat game maar 15-20 euro kost of omdat na een tijd het toch wel blijkt dat een game niet zo geweldig is als developers hebben lopen te hypen, dus veel makkelijker om sommige games gewoon links te laten hangen een jaar na release.
Same, kom ook steeds minder in winkels. Maar waarom 60-70 betalen als je weet dat wellicht niet zo veel gaat spelen? Dus beter lekker wachten op deals, fysiek voor weinig vind ik ook prima, maar ik merk wel dat ik zo gewend ben aan digitaal dat ik het daad werkelijk game wisselen al vervelend vind......doorverkopen is wel een goed argument maar dat deed ik toch al niet.

Denk ook dat de komende gen de laatse wordt met fysiek media, muziek films zijn mainstream vrijwel alleen nog maar digitaal, waarom games dan niet?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
GRDavies75 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:45:
[...]

Ik vond de trophies in deze game niet echt lastig. Ik dacht ook dat er wel voor moeilijkheidsgraad iets zou zijn of voor het doen van alle missies, alle locaties en alle collectibles maar het valt me allemaal wel mee. En met de laatste DLC kun je nog een uurtje of 40 extra spelen, maar ook daar vond ik het niet lastig om alle stuff voor te halen

Ik heb deze generatie misschien 2 games fysiek en honderden digitaal (op meerdere platformen, maar met PS Plus e.d. gaat het hard). Mijn reden om het te doen is niet de prijs. Er zijn wel wat sales maar voor de meeste AAA games blijft de prijs wel een half jaar hoog van de games die de moeite waard zijn. Al heb je uitzonderingen zoals Wreckfest die gewoon supergaaf zijn en niet eens veel kosten (echt kudo's voor die game). Voor mij is het vooral het gemak. Lekker games pre-loaden zodat je snel kunt spelen als een game uit komt. Lekker snel wisselen van games omdat je geen schijfjes hoeft te wisselen. Geen problemen met niet leesbare schijfjes omdat je een game al 100 keer in de tray hebt geduwd. Geen probleem om je schijf op te schonen door een game er vanaf te halen en later weer te installeren als er iemand langs komt om effe te gamen (al worden games wel zo groot dat zelfs 100mbit maar net voldoende is).

Ik heb ook een externe schijf aangesloten die sneller is. En omdat installaties toch groot zijn, is er geen reden om iets fysiek te halen om ruimte te besparen. Als je console stuk gaat, kun je alle games ook weer van externe schijven halen of opnieuw downloaden en een console is doorgaans ook stiller en zuiniger als ie via interne schijven werkt. Zo'n Bluray gaat verrekte snel rond namelijk, wat ook weer voor geluid en warmteontwikkeling zorgt.

Ik ben het met je eens dat de fysieke spellen goedkoper zijn en makkelijker laten doorverkopen. Persoonlijk deed ik dat laatste toch al niet (heb dozen op zolder staan die dat bewijzen), maar mij gaat het vooral om hoeveel speeltijd ik uit een game kan halen en dat afzet op de prijs. Een game als Battlefield speel ik meer dan 100 uur, dan maakt het me niet uit om een dure deluxe versie te halen. Je steunt daar in feite de ontwikkelaar meer mee. Een Spiderman of Uncharted net zo. Bij missers zoals Anthem is dat wel wat anders, al heb ik me met die game ook nog wel prima vermaakt. Alleen wat minder lang dan verwacht.

Hoe het in de toekomst zal gaan is nog wat onduidelijk. Je ziet al dat er games uit stores verdwijnen omdat licenties aflopen. Of PS Network nog lang online blijft om games te downloaden is me niet duidelijk. In principe kan Sony er over een paar jaar de stekker uit trekken en niemand die daar wat aan kan doen. De vraag is alleen of je in die tijd niet al met andere games bezig bent. Eigenlijk zou ik alleen een toekomstige zoon of dochter nog als reden hebben om games nog eens te downloaden en te laten zien of spelen. De kans is namelijk groot dat ik de huidige graphics dan niet meer trek zoals ik ook PS1 games echt niet meer kan spelen.

Ik moet trouwens wel toegeven dat ik bij de meeste games wel een online-component heb die het wat waardevoller maakt om dichtbij release te spelen. Dan is er nog niet zo'n grote skillgap en kan ik altijd nog veel lol hebben in dergelijke games. Of er zijn meer mensen beschikbaar voor coop. Of leaderboards zijn nog niet gevuld en hoog scoren is dus nog mogelijk. Of mensen zijn nog niet masaal glitches aan het misbruiken e.d.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 03-10-2019 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik koop nagenoeg alles fysiek tweedehands. Ik speel het spel uit en dan verkoop ik het weer door. Dan heb je voor een paar euro gewoon heel veel plezier ermee. Enige games die ik digitaal heb en niet verkoop zijn Flatout & Crash Team Racing, want de jongste is daar gek mee. Wreckfest hou ik in de gaten voor een mooie prijs.

Mijn laatste aankoop is the Last of Us geweest voor een tientje (I know, hij is nu in de PS+, maar dan moet ik hem binnen een maand uitspelen) en ondanks dat ik nog maar kort gespeeld hebt is het ontzettend tof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
@vinom Je kan de PS+ games ook spelen na deze maand he. Zolang je PS+ hebt, heb je toegang tot alle PS+ games die je ooit geclaimd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
@Anton.net Ah okey, dat wist ik niet. Maakt in mijn geval niet zo heel veel uit, want ik heb niet maandelijks PS+. Ik speel vooral singleplayer games, dus dan zou het zonde zijn. Af en toe pak ik even een maandje om crash team racing online te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vinom schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:18:
@Anton.net Ah okey, dat wist ik niet. Maakt in mijn geval niet zo heel veel uit, want ik heb niet maandelijks PS+. Ik speel vooral singleplayer games, dus dan zou het zonde zijn. Af en toe pak ik even een maandje om crash team racing online te spelen.
Hehe dat is het hele idee van PS+. Zou ook vrij apart zijn als Sony je een soort van dwingt om al die games verplicht binnen 1 maand uit te spelen. Je hebt gewoon toegang zolang je een actief abonnement hebt. Dat is volgens mij al sinds het begin zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
90% is digitaal. Koop alleen spellen die ik lang blijf speler (multiplayer) op release en de rest meestal iets later. Heb niet zo een haast meer en tegenwoordig vaak zat nog bugs bij release.
Fysieke disk heb ik niets mee, doorverkopen ook niet. Heb meestal geen zin om er moeite voor te doen, voor het relatief lage bedrag dat je ervoor krijgt.
Momenteel kan ik ook alleen maar digitaal kopen, want mijn diskdrive heeft kuren:)

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Martinspire schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:34:
[...]
Ik vond de trophies in deze game niet echt lastig. Ik dacht ook dat er wel voor moeilijkheidsgraad iets zou zijn of voor het doen van alle missies, alle locaties en alle collectibles maar het valt me allemaal wel mee. En met de laatste DLC kun je nog een uurtje of 40 extra spelen, maar ook daar vond ik het niet lastig om alle stuff voor te halen

[...]
Het zit 'm - en vooral bij de AC serie - vaak niet in de moeilijkheidsgraad, maar dat je het moet doen, maar soms moet je er heel veel van doen (i'm looking at you "Old habbits" trophy in Origins :/ ) en dat beschouw ik op een gegeven moment als grinden. Over het algemeen heb ik daar geen al te grote problemen mee - je zou kunnen beargumenteren dat dit m'n grootste gameskill is :+ , maar ik word blijer van een trophy dan de jeuk die ik heb als ik er nog maar 1 of 2 mis voor het behalen van de platinum (vooral in de wetenschap dat het te doen is).

Ik heb de trophylijst van Oddysee niet bekeken, maar het zou me niet verbazen als dat er ook in zit en dan groter = grinden, niet persé een pluspunt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GRDavies75 op 03-10-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
GRDavies75 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:45:
[...]

Het zit 'm - en vooral bij de AC serie - vaak niet in de moeilijkheidsgraad, maar dat je het moet doen, maar soms moet je er heel veel van doen (i'm looking at you "Old habbits" trophy in Origins :/ ) en dat beschouw ik op een gegeven moment als grinden. Over het algemeen heb ik daar geen al te grote problemen mee - je zou kunnen beargumenteren dat dit m'n grootste gameskill is :+ , maar ik word blijer van een trophy dan de jeuk die ik heb als ik er nog maar 1 of 2 mis voor het behalen van de platinum (vooral in de wetenschap dat het te doen is).

Ik heb de trophylijst van Oddysee niet bekeken, maar het zou me niet verbazen als dat er ook in zit en dan groter = grinden, niet persé een pluspunt ;)
Zelfs ik heb de game qua trophies (of achievements in mijn geval) helemaal gehaald en dat doe ik niet heel vaak. En bij deze game kwam het eigenlijk allemaal vanzelf. Er zit niet its in wat je 100x moet doen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Iemand ervaring met:

Avantree aptX Low Latency LONG RANGE Bluetooth 4.1 Adapter is a Driver-Free Wireless USB Audio Dongle Transmitter for PS4 or Xbox One

https://www.amazon.de/dp/...PxMg&tag=toptalkedbo0a-21?

Volgens onderstaand artikel zou je daarmee je Apple Airpods kunnen gebruiken.

https://thingsreview.com/how-to-connect-airpods-to-ps4.html

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Kojima gaat ook al CGI 8)7

Ben hem vandaag toevallig gaan pre orderen bij GM. Doe ik normaal nooit, maar ze hebben nu een aanbieding waarbij je maar 25 euro moet betalen indien je 2 games inlevert. Had hier nog wat oude meuk liggen die ondertussen al in ps+ zit. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:48:
Leuke bijkomstigheid is dat mijn PS4 minder lawaai produceert bij het draaien zonder schijf.
Dat is placebo effect. De PS4 draait alle games van de HDD. Wat er op de blue-ray disc staat wordt gewoon naar de HDD gekopieerd en daar worden op z'n beurt weer patches overheen gezet. De blue-ray disc wordt enkel aangesproken tijdens het opstarten om de game te ontsleutelen en te kunnen speln. Daarna niet meer. De drive houdt na ~5min ook op met draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R4gnax
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:11:
[...]

Ah, ik zal er eens op gaan letten wanneer ik met een fysieke schijf speel! Het zou inderdaad best eens kunnen dat ik het mij inbeeld.
Als je PS4 daadwerkelijk meer lawaai maakt waneer er een disc in de drive zit, dan zou ik me eerlijk gezegd een beetje zorgen gaan maken. Dat zou betekenen dat er iets binnenin hard genoeg vibreert om de disc mee te laten 'zingen' en mss. de interne ventilator iets of wat in onbalans is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jeetje mijn Ps4 pro is wel weer echt een stofzuiger met Breakpoint op “4K” zeg.

Ik hoop dat ze daar de volgende generatie wat meer werk in steken want de koeling van dit ding is prut.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 13:40
Is even geleden wanneer ik The Last of Us heb gespeeld. Op PS3 nota bene geleend van een kameraad..

Nu ik Trails of Cold Steel II NG gedaan heb, en NG+ nog wel even wat te veel van 't goeie is, maar eens kijken of TLOU op Grounded mode een mooie uitdaging bied (lees: gameplay duur van 50+ uur :+ ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net zoals alle andere reacties hier voornamelijk digitaal.
We hebben eigenlijk een enorme collectie aan CDs, DVDs en PS1/PS2/PS3 games. Dat staat misschien wel indrukwekkend in de kast, maar we merken dat het gebruiksgemak van digitaal (Spotify, Netflix, PSN, ...) gewoon het overwicht haalt. Aangezien we toch nooit iets verkochten, is het argument van doorverkoop-waarde ook irrelevant.
Met digitaal heb je inderdaad de garantie niet dat je nog tot in de eeuwigheid je games gaat kunnen downloaden of spelen, maar vandaag heb je dat met de meeste games ook niet zelfs al staan ze op disk. Vaak is er een server component, en ook alle updates van je games komen offline. Zoals al gesteld worden games zelfs zuiver van HDD gespeeld zelfs al heb je de disk versie.
Ik moet er ook bij vertellen dat a) meer dan 90% van onze library eigenlijk PS+ games zijn (dat zijn er ondertussen toch al bijna 300), b) ik nooit nog games full-price koop (al was dat voor disks eigenlijk ook zo). Van dat laatste is het ook weer zo dat digitaal veel gemakkelijker is. Gewoon in Sales op de Store kopen (na eerst psprices.com te checken) en kort erna staat je game klaar om gespeeld te worden. Fysiek moet je ofwel wachten op thuislevering de volgende dag, of moet je in de winkel zijn en dan ook nog gaan opzoeken of gokken of een bepaalde prijs wel interessant is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik koop alleen spellen die ik vaak speel, zoals Battlefield, digitaal.. Singleplayers zoals Red Dead, GTA, Assassins Creed e.d. op disc.

Als ik dan straks de PS4 doorverkoop voor een PS5, dan krijg je er toch iets meer voor als er veel goede fysieke spellen bijzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Was altijd anti digitaal maar eigenlijk vrij snel na release ps4 zijn mijn broertje en ik begonnen met accountshare, dus ja dan moet je wel digitaal. En eigenlijk alles is bij mij nu digitaal ook op de x1 heb ik nog nooit een disc gebruikt.
Mijn pc heeft niet eens een dvd/ bluray speler.
Dus ja volledig digitaal hier.

Nu ik over accountshare denk hoop niet dat ze ineens met ps5 alles gaan veranderen... Want dan heb ik ineens geen enkel spel meer..

[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 04-10-2019 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Ik koop 90% nog fysiek. Alleen online games die ik verwacht lang te spelen of games waar ik echt op launch om 00:01 mee aan de slag moet.

Verder gewoon fysiek. Ik verkoop bijna alles door want speel het toch maar 1x maar boven dat ook vanwege de prijs.

Ik weet waarom het is maar vind het gewoon nog steeds een rare bedoeling dat digitale games €69,95 Kosten en fysieke €59,95.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de nieuwprijs van digitale games nog echt te duur. 59,95 of 69,95 vind ik echt teveel. Dus ik blijf voorlopig gewoon lekker schijfjes kopen. Meeste games verkoop ik na uitspelen ook weer. Bepaalde games houd ik voor de collectie ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand hoe je MLB The Show 19 helemaal opnieuw kan beginnen incl de tutorial?
Ik zoek me eigen suf naar save game data maar kan niets vinden en de intro kan ik niet overnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
-SaveMe- schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:21:
Ik vind de nieuwprijs van digitale games nog echt te duur. 59,95 of 69,95 vind ik echt teveel. Dus ik blijf voorlopig gewoon lekker schijfjes kopen. Meeste games verkoop ik na uitspelen ook weer. Bepaalde games houd ik voor de collectie ...
Dat, en als Sony besluit de content offline te halen, ben je het kwijt. Kijk wat retro console games nu opleveren. Als je over twintig jaar je kinderen "The Last Of Us" wilt laten spelen, bestaat de kans dat je ze moet teleurstellen als je het fysieke schijfje niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

schumi2004 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 01:25:
Weet iemand hoe je MLB The Show 19 helemaal opnieuw kan beginnen incl de tutorial?
Ik zoek me eigen suf naar save game data maar kan niets vinden en de intro kan ik niet overnieuw doen.
Ja savegame data is lastiger te verwijderen tegenwoordig is me ook opgevallen, je moet daarvoor nu helemaal naar de settings van je PS4, dan naar opslag, dan opgeslagen game data of iets dergelijks, dan de game selecteren en dan pas kun je save games verwijderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 05-10-2019 08:46 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Raziel schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 07:33:
[...]

Dat, en als Sony besluit de content offline te halen, ben je het kwijt. Kijk wat retro console games nu opleveren. Als je over twintig jaar je kinderen "The Last Of Us" wilt laten spelen, bestaat de kans dat je ze moet teleurstellen als je het fysieke schijfje niet hebt.
Dit is mijn core gedachtegoed m.b.t. consoles en games. Sowieso ben ik al een (retro)verzamelaar maar ook in dat licht wil ik alles fysiek, momenteel (PS4) 250+ en counting, ik verkoop niets door. Ook voor de One en Switch alles fysiek.

Sowieso is het maar de vraag of je over ** jaar je digitale content nog kunt downloaden. Bijkomend probleem, ook voor fysiek, zullen patches zijn die tegen die tijd ws. niet meer gedownload kunnen worden. Sommige spellen zijn letterlijk onspeelbaar *kuch Tony Hawk* zonder patch, dat drukt de pret dan wel.

Los van alles vind ik het überhaupt van de zotte dat fysieke games goedkoper zijn dan digitaal. Er zijn geen kosten meer voor het drukken van de discs, het doosje, cover, transport etc. etc., en dan zit er nog marge voor de winkelier op ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Exorcist schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:03:
[...]

Dit is mijn core gedachtegoed m.b.t. consoles en games. Sowieso ben ik al een (retro)verzamelaar maar ook in dat licht wil ik alles fysiek, momenteel (PS4) 250+ en counting, ik verkoop niets door. Ook voor de One en Switch alles fysiek.

Sowieso is het maar de vraag of je over ** jaar je digitale content nog kunt downloaden. Bijkomend probleem, ook voor fysiek, zullen patches zijn die tegen die tijd ws. niet meer gedownload kunnen worden. Sommige spellen zijn letterlijk onspeelbaar *kuch Tony Hawk* zonder patch, dat drukt de pret dan wel.

Los van alles vind ik het überhaupt van de zotte dat fysieke games goedkoper zijn dan digitaal. Er zijn geen kosten meer voor het drukken van de discs, het doosje, cover, transport etc. etc., en dan zit er nog marge voor de winkelier op ook.
Drukt de pret, maar je kan in ieder geval nog spelen. Ben het met je eens dat het van de zotte is dat digitale content duurder is. Je moet mazzel hebben in een Playstation sale. Ik heb Assassin's Creed Odyssee fysiek gekocht voor 35 euro, de DLC kostte me echter 40 euro.

Moet wel zeggen dat Sony daar veel strakker inzit dan Microsoft. Voor de Xbox One heb ik digitaal Gears of War gekocht via een site die keys verkoopt. Kostte me 2,69. Weet niet of het 100% legaal is, maar voor Playstation zal je het niet vinden.

@dvdkiwi, je bent een grapjas. Gaat om het principe. Voor de Xbox heb je alternatieven voor de officiële store. Voor de Playstation niet echt. Ja, je kunt keys online vinden, maar dat scheelt amper ten opzichte van de prijzen van Sony

[ Voor 7% gewijzigd door Raziel op 05-10-2019 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Raziel schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:09:
[...]
Voor de Xbox One heb ik digitaal Gears of War gekocht via een site die keys verkoopt. Kostte me 2,69. Weet niet of het 100% legaal is, maar voor Playstation zal je het niet vinden.
Gears of War is dan ook een Xbox exclusive :+

Pagina: 1 ... 127 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.