Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 2 ... 49 Laatste
Acties:
  • 212.772 views

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:18

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ik verwacht dat dit nog wel even op zich laat wachten, dat 2021 eerder het geval zal zijn dan 2019.

Verder: wat zullen we van een nieuwe PlayStation mogen verwachten? Ik hoop op minstens 60 FPS. (of meer?)

Steam ID = Ackerfiets

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:07
Aankondiging 2019 en release 2020.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zo dit topic is er vroeg bij.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-04 12:21
Misschien kun je ook de recente Reddit leaks toevoegen aan de topic start. Deze werden toch als redelijk betrouwbaar gezien, en zijn door veel tech sites overgenomen.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 05:52
wat een slechte render dat plaatje :)

Tja, speculeren... Dat de PS5 komt is duidelijk, wanneer kun je ook wel redelijk schatten. Dat ie krachtiger wordt ook.

Waar ik meer op hoop zijn zaken als backward-compatibility. Op zich geen vreemde gedachte als de PS4 nu al software matige zaken als Boost-mode en Upscale-mode heeft voor games die dat niet direct ondersteunen.

Voor de rest is alles nu nog zinloos om over te hebben, want nog niets staat vast, ook voor Sony niet. De meest betrouwbare en kloppende geruchten komen pas redelijk tegen de release of aankondiging aan.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Geronimous schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:23:
wat een slechte render dat plaatje :)

Tja, speculeren... Dat de PS5 komt is duidelijk, wanneer kun je ook wel redelijk schatten. Dat ie krachtiger wordt ook.

Waar ik meer op hoop zijn zaken als backward-compatibility. Op zich geen vreemde gedachte als de PS4 nu al software matige zaken als Boost-mode en Upscale-mode heeft voor games die dat niet direct ondersteunen.

Voor de rest is alles nu nog zinloos om over te hebben, want nog niets staat vast, ook voor Sony niet. De meest betrouwbare en kloppende geruchten komen pas redelijk tegen de release of aankondiging aan.
Zou wel leuk zijn als je gewoon je spellenbibliotheek van bijv. de PS3 en PS4 gewoon kunt blijven gebruiken op de PS5.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-02 09:26
Nog steeds nergens niets terug te vinden wanneer deze beschikbaar zou zijn. Jammer, ik zou een PS voor mijn zoon willen kopen en zou dan de PS4 pro zijn maar als de 5 in maart 2019 uitkomt zou ik toch beter wachten tot dan.

• theduke1989
  • Laatst online: 22:43
@Timmy269 in maart 2019 ? dit kan je vergeten gaat zeker naar de 2020. Waarschijnlijk eerst zien in 2019 en dan in 2020 releasen.,

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Timmy269 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:20:
Nog steeds nergens niets terug te vinden wanneer deze beschikbaar zou zijn. Jammer, ik zou een PS voor mijn zoon willen kopen en zou dan de PS4 pro zijn maar als de 5 in maart 2019 uitkomt zou ik toch beter wachten tot dan.
Sorry, maar maak je nu een grap? De PS5 is nog niet eens aangekondigd, laat staan dat deze over 3 maanden (!) al uitkomt. Zonder aankondiging ga je ook weinig vinden.

De PS5 komt op zijn vroegst in 2020, maar ik zet mijn geld op 2021.

• Timmy269
  • Laatst online: 12-02 09:26
oké dan zal het toch nog de moeite lonen om een ps4 pro aan te schaffen. Ik zou niet iets willen kopen en paar maand erna is al vorig model.
Als de PS5 zou uitkomen, wil het dan zeggen dat er ook geen games meer worden gemaakt voor de ps4?

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:32
Wel nee, er zijn miljoenen mensen met PS4 en dat zijn potentiële kopers van spellen. Zou niet slim zijn om die zo maar te laten vallen. Rond een release van een nieuwe generatie consoles is er altijd een beetje een overgangsfase. Dan kan je bijvoorbeeld denken aan een aparte versie van Fifa voor ps4 en eentje voor ps5 met meer features en betere graphics.

De launchgames van een nieuwe generatie consoles zijn meestal niet zo heel geweldig.

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Gok ook op 2021. Of ik meteen tot aanschaf over ga betwijfel ik, bij de PS4 ook dik een jaar gewacht itt de PS3.

www.gevoeligeplaten.nl

• bram1984
Timmy269 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:34:
oké dan zal het toch nog de moeite lonen om een ps4 pro aan te schaffen. Ik zou niet iets willen kopen en paar maand erna is al vorig model.
Als de PS5 zou uitkomen, wil het dan zeggen dat er ook geen games meer worden gemaakt voor de ps4?
Nee, want dan laten ze een markt van rond de 100 miljoen gebruikers liggen.
Geteisem schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:24:
Gok ook op 2021. Of ik meteen tot aanschaf over ga betwijfel ik, bij de PS4 ook dik een jaar gewacht itt de PS3.
Er vanuit gaande dat de PS5 BC ondersteunt, gaat mijn PS4 Pro denk ik wel op Marktplaats en komt de PS5 meteen in huis.

• Dutchshorty
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-04 13:58
@bram1984

Op zijn vroegst 2020 is misschien wat sterk. Een aankondiging op psx 2019 wordt nog steeds als optie gezien. Met een release aan het einde van 2019.

Sony heeft bij de ps3/xb360 geleerd dat eerder releasen veel marktaandeel kan schelen.

2020 is waarschijnlijk maar 2019 is niet meteen onrealistisch als amd de yields van de navi chips hoog genoeg kan krijgen op het juiste prijspunt

• bram1984
Dutchshorty schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:49:
@bram1984

Op zijn vroegst 2020 is misschien wat sterk. Een aankondiging op psx 2019 wordt nog steeds als optie gezien. Met een release aan het einde van 2019.

Sony heeft bij de ps3/xb360 geleerd dat eerder releasen veel marktaandeel kan schelen.

2020 is waarschijnlijk maar 2019 is niet meteen onrealistisch als amd de yields van de navi chips hoog genoeg kan krijgen op het juiste prijspunt
Ik denk van niet. Sony heeft geen haast en MS gaat in 2019 vrijwel zeker niks uitbrengen. PS4 verkoopt nog als warme broodjes en ook in de pijplijn heeft Sony nog wat grote games zitten. Eind 2019 zou sowieso absurd zijn, tenzij ze tijdens de feestdagen geen enkele PS4 meer willen verkopen. Net als een aankondiging in die periode niet gaat gebeuren.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
even over het BC-verhaal. mocht deze komen, wordt de kwaliteit/performance exact hetzelfde als op de vorige consoles ? of kunnen we beter de oudere consoles nog houden? niet dat we een brakke emulatie krijgen straks?

[ Voor 39% gewijzigd door Farabi op 06-12-2018 16:39 ]

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:19
Aangezien het te verwachten is dat standaard technologie van AMD wordt gebruikt en de nieuwe generatie dus krachtiger componenten zal krijgen zal je minimaal dezelfde ervaring krijgen.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• bram1984
Hamazaki schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:37:
even over het BC-verhaal. mocht deze komen, wordt de kwaliteit/performance exact hetzelfde als op de vorige consoles ? of kunnen we beter de oudere consoles nog houden? niet dat we een brakke emulatie krijgen straks?
Niet lullig bedoeld, maar hoe moeten wij dat weten? Het ding is nog niet aangekondigd. Er is nog niks over bekend. Het lijkt me sowieso sterk als de kwaliteit achteruit gaat. Dan is er iets goed mis.

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:24:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar hoe moeten wij dat weten? Het ding is nog niet aangekondigd. Er is nog niks over bekend. Het lijkt me sowieso sterk als de kwaliteit achteruit gaat. Dan is er iets goed mis.
Hoe werkte het op de xbox one bijv?

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Geteisem schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:24:
Ik wacht sowieso op de eerste revisie, en ik heb graag een witte.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• theduke1989
Dutchshorty schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:49:
@bram1984

2020 denk sowieso dat er niks vertoond wordt op de E3 volgens jaar want ze zijn er njet bij. Dus eigen show en die komt later. En heb het vermoeden dat ze alleen toppers qua games gaan tonen. 2020 mid, begin 2021 is de meest realistische release.

Sony heeft geleerd hoe je klant tevreden moet houden met geen bullshit drm en al dat poespas. Sony had op de E3 release van de PS4 4 scenario's en wachte af war Microsoft ging zeggen en wachte af op de reacties. Daar heeft Sony van geleerd.

Anoniem: 632581

Idd ik denk ook dat het 2021-2022 wordt.

• bram1984
Hamazaki schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:40:
[...]

Hoe werkte het op de xbox one bijv?
Google op "xbox one backwards compatibility".

• Dutchshorty
2022 lijkt me veel minder realistisch dan 2019. De verkopen van de ps4 lopen terug en xb scarlet wordt gehint op 2020.

Ik denk ook 2020 maar om nou te zeggen op zijn vroegst, dat denk ik niet.

2021+ lijkt me zoiezo sterk. Dat zou de langste console gen ooit zijn. Daarnaast is de rek nu echt wel uit de cpu.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 03:05
Spring 2020 of na Augustus 2020 lijken het meest realistisch, zeker als je bedenkt dat AMD genoeg componenten moet fabriceren ervoor en dat die fabricatie nog niet volle bak onderweg is van 7nm.

2019 is te vroeg want er komen nog een hoop games in de spring en sommige kleppers zijn rumoured voor najaar 2019 dus daar kan je nog je ps4 jaar mee vullen als Sony zijnde.

• bram1984
Katmi schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:38:
Spring 2020 of na Augustus 2020 lijken het meest realistisch, zeker als je bedenkt dat AMD genoeg componenten moet fabriceren ervoor en dat die fabricatie nog niet volle bak onderweg is van 7nm.

2019 is te vroeg want er komen nog een hoop games in de spring en sommige kleppers zijn rumoured voor najaar 2019 dus daar kan je nog je ps4 jaar mee vullen als Sony zijnde.
Yep. Wordt gewoon 2020 of 2021.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-04 12:28

rajackar

Blood Minister

Ik vermoed een eigen show later in 2019 puur gericht op de reveal van de PS5. Dat lijkt me dan ook de verklaring waarom Sony niet op de E3 is.
Dan zou een launch in 2020 kunnen.

Backwards compatibility kan gewoon in native zonder emulatie aangezien de verwachting is dat het ook een x86 console wordt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dutchshorty schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:32:
2022 lijkt me veel minder realistisch dan 2019. De verkopen van de ps4 lopen terug en xb scarlet wordt gehint op 2020.

Ik denk ook 2020 maar om nou te zeggen op zijn vroegst, dat denk ik niet.

2021+ lijkt me zoiezo sterk. Dat zou de langste console gen ooit zijn. Daarnaast is de rek nu echt wel uit de cpu.
Dit is was wel de eerste generatie met een Pro en X variant (PS4 en Xbox)

• Dutchshorty
@Brilsmurfffje
Die geven dan weer amper cpu verbeteringen. Die cpu is nu juist het ding dat de volgende generatie serieus boven de huidige zet.

Het gpu deel gaat maar 2 a 3x sneller zijn dan de pro. Dat is niet echt een generationeel verschil. En zeker tegenvallend als dat pas in 2021 wordt gerealiseerd. 3x sneller zou hem rond de 1080ti zetten. Maar dan 4 jaar later

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik zag op resetera een gelekt lijstje van navi kaarten vergeleken met de huidige nvidia kaarten plus de prijs. https://www.resetera.com/...-2018.49214/post-15789919
Eerste reactie in the thread.

Rx3080 zou gelijk zijn aan een gtx 1080 voor 249 dollar.
Rx3079 gelijk aan gtx 1070 voor 199.

Ter vergelijking de ps4 pro had een gedownklockte rx 470 die een paar maanden oud was en de pro kostte 399.

De xbox one x had een iets overgeklockte rx 480 met extra ram een jaar later en kostte 499.

Ik hoop toch wel dat Sony richten de specs van de rx 3080 gaat, als je een console wilt hebben die een beetje toekomst bestand is.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Dutchshorty schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:32:
2022 lijkt me veel minder realistisch dan 2019.
Tuurlijk... alsof 2019 zo realistisch is...

My vote: 2021

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:41

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ik weet bijna zeker dat we minimaal 1 maar denk gewoon 2 next gen consoles hebben in 2020. Zo rond november 2020 launchen.
Denk dat geen van beide later wil launchen dan de ander. En beide ook niet te vroeg willen launchen.
2019 is gewoon zonde dan heb je geen nieuwe tech.
2020 kun je 7nm cpu en gpu krijgen. Waar een 7nm navi 3080 dus 2070rtx power moet halen.
En een 7nm zen 2 cpu heel goedkoop maar wel stuk sneller dan huidige zen+ serie.( En dus de huidige jaguar cpu's van alle current gen consoles compleet maar dan ook echt compleet vernietigd qua cpu power)
Dan heb je echte next gen. Dit met genoeg gddr6 of hmb2/3 geheugen en je hebt een betaalbaar monster!!

Denk dan ook dat ps5 en xbox 2 gewoon nagenoeg zelfde worden.
Maar denk ook dat er kans is op meerdere consoles binnen een merk.
Ik denk dat ze nu meteen met een base en x versie komen.
Dit zodat Microsoft op die manier de naam van sterkste console wil houden.
Waar sony toch meer mikt op een betaalbaare console.
Of sony volgt weet ik niet.
Sony zal denk ik gewoon 400 dollar proberen te doen. Waar Microsoft met de x juist de 500 euro prijsklasse goed gebruikt heeft.
Dus een 400 base xbox en ps5.
En dan een 500 of duurdere xbox 2 x.

Of maar nu gaan we echt met korrel zout.
Microsoft gaat een 400 dollar console voor 300 aanbieden( ze kunnen het doen met de miljarden van Microsoft erachter) en een 500 dollar console voor 400 aanbieden.
Als ze dat doen icm gamepass enz. Mja dan kunnen ze echt een hele grote klap maken.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Farabi
  • Niet online
nou, vertrouwende op de BC van de PS5 heb ik dit weekend mijn ps3 verkocht en de 2TB uit mijn ps4 gehaald en verkoop-klaar gemaakt. zou een zuurtje zijn als het opeens niet meer komt :X

is wel lekker straks 1 console, 1 controller en alle sony titels erop.

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 18-12-2018 09:30 ]

• bram1984
@v8power67 Twee SKU's bij Xbox, volgens de laatste geruchten.

https://www.windowscentra...ox-here-are-latest-rumors

• theduke1989
@v8power67 Sony had bij de pers- conference van de PS4 3-4 uitgangsposities. Ze hadden gewacht op wat XBOX ging doen, en konden daarop dus snel reageren ;) Toen MS zei we doen DRM, we gaan het voor €500,- verkopen. Had Sony dezelfde avond op hun conference gewoon gezegd we doen geen DRM, en doen de console voor €400,- dat is slimme marketing.

Nu weet ik niet of MS dit weer zal doen. Aangezien ze dus nu het geheid anders zullen aanpakken.

• Nieuwevolger
Vindt het idee op zich niet gek, er is grote verdeeldheid in de console markt tussen consumenten waar de console zo scherp mogelijk geprijsd moet zijn en mensen die zoveel mogelijk power willen hebben voor een meer prijs.

Opvallender vind ik het gerucht dat de goedkope variant volgens het gerucht kwa grafische kracht in de buurt zit van de xbox one x (met waarschijnlijk een betere cpu). Maar dan zouden ze net zo goed de xbox one x als basis model kunnen houden denk ik dan.

Ben zelf wel voorstander om een duurdere pro en x model meteen uit te brengen in plaats van 3 of 4 jaar later. Kost dan wel wat extra geld, maar dan ben je meteen extra toekomst bestendig.

Daarnaast toch wel erg benieuwd of cloud gaming volgende generatie wat wordt, het idee om op elk apparaat volwaardig te kunnen gamen vind ik niet gek, maar er is maar een klein percentage mensen die thuis hun internet infrastructuur echt goed voor elkaar hebben.

Ook VR heeft de power boost van de next gen consoles nodig.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:24:
Nu de PS4 officieel het einde van zijn levenscyclus bereikt (dat is direct van Sony), zijn onze gedachten onvermijdelijk gericht op de PS5 - dus wat wacht er nu precies op de Sony PlayStation 5 en wanneer kan worden verwacht dat het wordt vrijgegeven?
Misschien even een bronvermelding van de statement dat Sony heeft gezegd dat de PS4 het einde van zijn levenscyclus bereikt heeft? Zoals deze van Polygon, deze van Gadgets of deze van ScreenRant. Was weinig werk om te vinden maar ik had het nog niet eerder gehoord.

On-topic:
Ik denk dat ik bij de volgende generatie consoles ook maar eens digital-only ga. Haal nu voor alle consoles nog fysieke releases, en dat blijf ik eigenlijk het liefste doen, maar het wisselen van die discs en cartridges begint wel een beetje oud te worden.

En ik verwacht voor 2020 ook geen (echt) nieuwe console van welk bedrijf dan ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Seroczynski op 18-12-2018 10:11 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-04 12:21
Ik denk dat PS4 BC wel een zekerheid is. Maar ik hoop echt dat Sony de MS kant opgaat, en je gewoon je PS1 t/m 3 discs in je PS5 kunt stoppen, en de spellen gewoon kunt spelen zonder bij te betalen voor een BC versie. En dat ze in ieder geval de populairste games beschikbaar maken voor BC.

• Nieuwevolger
Ik zou graag zien dat devs het volgende generatie het voor elkaar krijg dat zaken als framepacing, hoge input lag voorgoed de das om doen en zorgen dat games geen connectie problemen meer hebben. Deze 3 zaken zijn echt niet meer van deze tijd.

• theduke1989
PS5 mogelijk omsingeld door krachtige XBOX CONSOLES...

[19.12.2018] PS5 broadsided by Xbox Scarlett triple attack reveal

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-04 15:18
Seroczynski schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:09:
[...]

Misschien even een bronvermelding van de statement dat Sony heeft gezegd dat de PS4 het einde van zijn levenscyclus bereikt heeft? Zoals deze van Polygon, deze van Gadgets of deze van ScreenRant. Was weinig werk om te vinden maar ik had het nog niet eerder gehoord.

On-topic:
Ik denk dat ik bij de volgende generatie consoles ook maar eens digital-only ga. Haal nu voor alle consoles nog fysieke releases, en dat blijf ik eigenlijk het liefste doen, maar het wisselen van die discs en cartridges begint wel een beetje oud te worden.

En ik verwacht voor 2020 ook geen (echt) nieuwe console van welk bedrijf dan ook.
Probleem van digital is, is dat ze en duurder zijn in de store en je kan ze niet verkopen.
Als ze dat fixen, ga ik ook digital.

• Farabi
  • Niet online
ojee, ik zie termen als 8K Ready langskomen. aub niet he. ik zie al weer een tussen model komen PS5 Pro voor 8K tv's.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 08:13

DarkSide

theres no place like ::1

idd 8k is onzin.
Liever goede 4k, HDR, en overal min 60fps.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-04 09:21

Oxigeon

En zo is dat!

8k lijkt me ook onzin.
Volgend jaar gaat er zeker geen nieuwe console verschijnen. Lijkt me ten eerste dat ze een console net voor of op de E3 aankondigen. Aangezien Sony niet aanwezig is op de E3 van 2019 verwacht ik geen nieuwe console in 2019 of 2020. Want dan zul je de plank volledig mis slaan.

Ik verwacht dus in 2021 de volgende console.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sleeon schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:11:
[...]

Probleem van digital is, is dat ze en duurder zijn in de store en je kan ze niet verkopen.
Als ze dat fixen, ga ik ook digital.
Ik koop in principe gewoon de goedkoopste van de twee, maar ik vind het wel echt een nadeel dat je digitale games niet meer kunt verkopen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Farabi
  • Niet online
als het fysieke verdwijnt wordt het gamen echt duur. voor een paar tientjes kan ik het hele jaar door de nieuwste spellen spelen. (kopen-uitspelen-verkopen)

als je 3 nieuwe spellen koopt in de store zit je al op een console prijs. (3x70euro)

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 19-12-2018 14:10 ]

• Nieuwevolger
Verwacht dat de ps5 de laatste generatie console wordt met een disk drive. Denk dat het al begint dat fysieke winkels steeds vaker digitale codes van games gaan verkopen volgende generatie. De 2e handse markt is daarmee compleet dood gedrukt.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Ik hoop op meer innovatie en VR.
Niet alleen maar krachtiger, betere graphics en nieuwe delen in de IP's.

En nieuwe manier van interactie (handschoenen o.i.d. of bodytracking) in VR.
Eyetracking ingame o.i.d. dat de PS5 ziet dat je naar je healthbar kijkt ofzo en dan staat geeft.
Of ziet naar welke enemy je kijkt om daar dan op de focussen.

Als ik mocht kiezen zouden ze vol voor VR gaan en extra grote ontwikkelaars en games naar VR krijgen.

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Ja, zou leuk zijn meer VR. Al verwacht ik daar nog niet zoveel van, het grote publiek en dus het geld zit elders. In ieder geval gewoon 1 model / 1 rekenkracht zou fijn zijn, dat daar eventueel wat cosmetische varianten bij komen zal mij aan mijn achterkant oxideren.
Goede backward compatibility is ook wenselijk, dus niet half half.

www.gevoeligeplaten.nl

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mijn voorspelling:
- Resolutie: ik kan lastig inschatten hoe krachtig de hardware gaat zijn, maar ondersteuning voor 8K zou mij niet verbazen. Voor het overgrote deel is 4K genoeg, maar als de hardware het (op bijv. 30fps) aan kan, waarom zouden ze die optie dan niet bieden? Van mij hoeft het overigens niet, op zitpositie naar m'n 55" zie ik het verschil tussen full-HD en 4K amper.
- Disk drive: ik denk dat dit de laatste generatie is. Nog steeds ouderwets schijfjes kopen slaat natuurlijk nergens op (al vind ik het ook fijn i.v.m. doorverkopen en lagere aanschafprijs). De PS5 zal nog een disk drive hebben omdat games achterlijk groot zijn en internetverbindingen in sommige landen niet geweldig is.
- Backwards compatible met PS4. Daar hoop ik erg op. Ik kocht de PS4 niet direct bij launch omdat ik eerst gewacht heb op goede games. Met BC zou ik wel direct de opvolger kopen. Net na de launch vind ik BC ook het nuttigst, als er eenmaal goede games zijn zal ik het toch minder gebruiken.
- VR zal een grotere rol gaan spelen. Een nieuwe headset zullen ze niet gelijk aankondigen, maar er zal wel meer rekening mee zijn gehouden (geen losse kastjes nodig etc.). Hopelijk heeft een toekomstige versie ook minder kabels nodig, meer draadloos of alles via één kabel.
- Verder hoop ik dat ze niet teveel veranderen en het ding weer een stuk krachtiger is, ben erg te spreken over de Playstation :)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Hoppa dat wordt weer achteloos doorgelinkt, Sony heeft zich weer even in de kijker gespeeld en later zeggen ze dat erop doelden dat de ps4 5 jaar uit/oud is. :)

Alle grote fora gaan weer speculeren (lees: hun wensen kenbaar maken) en Sony heeft 50.000 regels tekst gefarmed waar ze anders een duur bureau in moesten schakelen voor een marktonderzoek.

Of overdenk ik het nu? :P :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:07
Die ps5 komt vanzelf wel,tot die tijd hebben we de ps4.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• theduke1989
@Wootism je hoeft niet hier te zijn als je het zo erg vindt ,) heb je de naam van deze topic gezien.. @Amaze86 same for you girl or boy what ever you are.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

theduke1989 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:21:
@Wootism je hoeft niet hier te zijn als je het zo erg vindt ,) heb je de naam van deze topic gezien.. @Amaze86 same for you girl or boy what ever you are.
Vind het niet erg hoor. Je gedraagt je gewoon als een bot, dus was benieuwd of je er ook eentje was.

• theduke1989
[23.12.2018]Sony hinted that the PS5 console is coming?

Pas je wel op met dubbelposten en linkdroppen? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Geronimous op 27-12-2018 10:43 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Eh juist, dat is dus iedere keer hetzélfde gerucht.
Misschien wel even checken voordat je het post?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Pukiq
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-08-2021
Sony is zo geheimzinnig dat het mij niets zou verbazen als de ps5 in 2019 uitkomt. (Met een pats boem hier is ie presentatie iets voor/na de e3)

Ps5 mag van mij best wel wat kosten. Als ik zie hoeveel plezier ik heb gehad en nog heb met de standaard ps4 dan maakt een 200 euro duurder mij niet zoveel uit.

• bram1984
rajackar schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:07:
Eh juist, dat is dus iedere keer hetzélfde gerucht.
Misschien wel even checken voordat je het post?
Inderdaad. Nul toegevoegde waarde dit.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Pukiq schreef op woensdag 26 december 2018 @ 05:55:
Sony is zo geheimzinnig dat het mij niets zou verbazen als de ps5 in 2019 uitkomt. (Met een pats boem hier is ie presentatie iets voor/na de e3)

Ps5 mag van mij best wel wat kosten. Als ik zie hoeveel plezier ik heb gehad en nog heb met de standaard ps4 dan maakt een 200 euro duurder mij niet zoveel uit.
Zou volgens mij ook heel dom zijn om een jaar van tevoren een nieuwe PlayStation te introduceren. De verkopen van de PS4 zullen volledig inzakken tenzij je de prijs drastisch verlaagd.

Dus wanneer de 5 bekend gemaakt wordt zal ws binnen een half jaar de release zijn. En als ze het voor elkaar krijgen om het langer geheim te houden binnen 3 maanden na bekendmaking.

Ik vind het wel knap overigens, voor hetzelfde geld is de productie nu al vol bezig, maar op zo'n manier dat niemand weet waar ze aan werken.

• Nieuwevolger
Waarschijnlijk zullen er echt concrete dingen uitlekken wanneer Sony achter gesloten deuren over de ps5 praat met devs tijden game dev evenementen.

Zo was de ps4 pro ook gelekt.

• v8power67

v8power67

Een ps5 in 2019 betekend amper meer power dan een xbox one x. Er is nu nog niets op de markt wat beter is. De apu met ryzen is voor 2020. Icm de nieuwe navi gpu.
Dus dan zouden ze rushen met een oude hardware strategie en kan Microsoft ze jaar erna gewoon compleet overmeesteren.
Tenzij amd heeft lopen sandbaggen en ryzen 3 en navinal klaar staan voor een eventuele ps5. Maar dat betwijfel ik ten zeerste.

• Nieuwevolger
Ik hoop dat Sony een beetje uitpakt met het ontwikkel budget van de ps5. Het was te merken dat de ps4 een lager budget had in verhouding met de vorige playstation’s, mede door de grote verliezen leed tijdens de crisis en de twijfel van de toekomst van de console markt.

Maar nu dat ps plus en inkomsten uit de ps store zo winstgevend is, zouden ze zeker een waardig budget kunnen vrijmaken voor de ps5.

• v8power67

v8power67

Nieuwevolger schreef op woensdag 26 december 2018 @ 18:36:
Ik hoop dat Sony een beetje uitpakt met het ontwikkel budget van de ps5. Het was te merken dat de ps4 een lager budget had in verhouding met de vorige playstation’s, mede door de grote verliezen leed tijdens de crisis en de twijfel van de toekomst van de console markt.

Maar nu dat ps plus en inkomsten uit de ps store zo winstgevend is, zouden ze zeker een waardig budget kunnen vrijmaken voor de ps5.
Niet mee eens. Kijk naar de xbox one die en langzamer was en duurder(kinect). Sony had juist met de ps4 een perfect gebalanceerd apparaat neergezet. En had geen grote problemen bij lancering ( rrod of iets vergelijkbaars) en was goedkoper en beter dan concurrentie. Dus nee niet mee eens.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Oxigeon schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:32:
8k lijkt me ook onzin.
Volgend jaar gaat er zeker geen nieuwe console verschijnen. Lijkt me ten eerste dat ze een console net voor of op de E3 aankondigen. Aangezien Sony niet aanwezig is op de E3 van 2019 verwacht ik geen nieuwe console in 2019 of 2020. Want dan zul je de plank volledig mis slaan.

Ik verwacht dus in 2021 de volgende console.
Maar wat is de reden dat ze er niet zijn? Wat is de reden dat er geen PSX was dit jaar? Je kan de conclusie trekken omdat ze geen nieuwe PS4 projecten hebben om te laten zien en dat alle nieuwe projecten op de PS5 gaan uit komen. Klinkt best logisch.

Maar dan 2 jaar lang totaal geen nieuws over nieuwe PS spellen? Lijkt mij ook wat stug.

En dat ze niet zelf aawezig zijn op de beurs zegt nog niks eigenlijk, ze kunnen wel een grote persconferentie gaan houden in een gebouw dichtbij en daar dan dus de PS5 aankondigen voor paar maanden later in November...

Mijn gok: November 2019 de PS5, November 2021/22 de PS5 Pro...

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:33
2021 vind ik inderdaad ook wel heel laat De ps4 komt alweer uit 2013 he.
normaal zitten er 5 a 6 jaar tussen console releases, dus zou het niet heel gek vinden eind 2019

• Nieuwevolger
v8power67 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:52:
[...]

Niet mee eens. Kijk naar de xbox one die en langzamer was en duurder(kinect). Sony had juist met de ps4 een perfect gebalanceerd apparaat neergezet. En had geen grote problemen bij lancering ( rrod of iets vergelijkbaars) en was goedkoper en beter dan concurrentie. Dus nee niet mee eens.
Vind het meer dat Microsoft z'n slecht product heeft neergezet in plaats van Sony z'n spectaculair product had neergezet. Een goedkope cpu, gecombineerd met een mid range gpu, het was vooral die 8gb gddr5 die het apparaat nog een beetje opkrikte.

• v8power67

v8power67

Nieuwevolger schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:26:
[...]

Vind het meer dat Microsoft z'n slecht product heeft neergezet in plaats van Sony z'n spectaculair product had neergezet. Een goedkope cpu, gecombineerd met een mid range gpu, het was vooral die 8gb gddr5 die het apparaat nog een beetje opkrikte.
Er was niks beters bij amd te krijgen. En nvidia en intel waren niet betaalbaar.
Dus ze hebben echt een gebalanceerd product neergezet wat zelfs nu nog prachtige plaatjes neer kan zetten!
Dus nee nog steeds niet met je eens :P

• Nieuwevolger
Volgens Wikipedia waren de Radeon 2** kaarten vlak uit voordat de ps4 op de markt kwam, AMD had in dat opzich wel zeker beter gpu's beschikbaar. De gekozen specs waren eerder op basis van prijs gekozen inplaats van zo goed mogelijke hardware. Wikipedia: AMD Radeon Rx 200 series

• g0tanks
  • Laatst online: 22:52

g0tanks

Moderator CSA
Nieuwevolger schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:36:
Volgens Wikipedia waren de Radeon 2** kaarten vlak uit voordat de ps4 op de markt kwam, AMD had in dat opzich wel zeker beter gpu's beschikbaar. De gekozen specs waren eerder op basis van prijs gekozen inplaats van zo goed mogelijke hardware. Wikipedia: AMD Radeon Rx 200 series
Een console ontwerp je ver voor de release date. Dat die AMD kaarten één maand voor de PS4 uitkwamen zegt niet zoveel.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• v8power67

v8power67

Maar wat zou er qua hardware in moeten zitten dan als hij eind 2019 moet komen ?
Dan krijg je een iets betere xbox one x. Leuk maar geen next gen stap...
Denk niet dat er een ryzen 3/zen2 apu klaar staat voor eind 2019. Met een gpu sterk genoeg om next gen te mogen noemen.
En denk dat als ze slim zijn ze echt ryzen 3 willen ivm laag verbuik en sneller dan zen1+ ( ryzen 2 serie).
Nieuwevolger schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:36:
Gezien de ps4 net met hele kleine winst verkocht werd bij lancering. Denk ik niet dat ze deze gpu techniek hadden kunnen betalen.
Plus de hardware stond al maanden voor lancering vast leuk dat amd erna met andere spullen komt maar dan zijn ze al lang bezig met fabriceren van ps4's.
Plus verbruik kan niet te hoog liggen!
Nee ik denk niet dat ze er meer uit hadden kunnen halen dan ze hebben gedaan zonder een 500 euro prijs ofzo. En juist dat heeft ze deze generatie gewonnen denk ik.
Dus helaas weer niet met je eens sorry :P

• Nieuwevolger
g0tanks schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:39:
[...]

Een console ontwerp je ver voor de release date. Dat die AMD kaarten één maand voor de PS4 uitkwamen zegt niet zoveel.
Die amd kaarten werden anders ook niet in één dag ontwikkeld. De xbox 360 had een videokaart die destijds nog niet eens op de markt was.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:39
Ruudox schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:09:
2021 vind ik inderdaad ook wel heel laat De ps4 komt alweer uit 2013 he.
normaal zitten er 5 a 6 jaar tussen console releases, dus zou het niet heel gek vinden eind 2019
Vorige keren was er nog enige vorm van concurrentie. Dit keer is dat volgens mij wel anders en moet Sony alleen opletten op Microsoft. Volgens mij was het PC gaming, Nintendo en Microsoft die voor druk zorgden bij Sony. Deze druk hebben ze nu helemaal niet en het kan daardoor maar zo zijn dat de console in 2021 uitkomt. Ze verdienen op dit moment lekker aan de PS4.

• Nieuwevolger
Het lijkt erop dat de eerste 7nm CPU's en GPU's van AMD voor consumenten al in 2019 uitkomen, in dat opzicht is een ps5 in 2019 wel degelijk mogelijk. AMD houdt op de CES begin Januari een presentatie en je kan hier details erover verwachten.

Daarnaast duiken er geruchten op dat Microsoft van plan is om de Scarlett hardware te gebruiken voor z'n eigen Azure servers. Zou next gen the power van de cloud een grote rol gaan spelen?
YouTube: A 240 FPS Xbox Console? Let's Talk Next Gen CPU (Sam is editor van thurrot.com)

• Katmi
Er zijn trouwens al ryzen based APU's met integrated Vega 11 gpu trucjes uit voor desktops maar dat wil niks zeggen voor console, idem met de 7nm ryzen 3th gen desktop cpu's die in Spring 2019 gaan komen.

Waar Sony meer op wacht is een deftig prijspunt waarin ze een paar miljoen chips aan goede prijs kunnen inkopen zodat hun console geen 700 euro moet kosten, of misschien willen ze wel Navi gpu instructies erin hebben ipv Vega en werken ze gewoon met AMD samen voor een Ryzen APU met Navi instructies in en is dat klaar wanneer het klaar is :P

Anyway kunnen we ervan uit gaan dat eind 2019 zou kunnen, spring/fall 2020 het meest waarschijnlijke is en dat 2021 een stretch is.
Je kan ook als je wilt letterlijk lezen dat de PS4 Pro een mid cycle refresh was dus 3 jaar na de ps4 launch, dus 3 jaar na de PS4 Pro launch zet ons in November 2019, maar dan lees je mid cycle refresh wel heel letterlijk.

• v8power67

v8power67

Haha iemand had dat bericht van 240fps xbox al hellemaal destroyed. Gezien er geen hdmi standaard is die de hoeveelheid bandbreedte aankan voor 240fps op 4k.
Dan zou het hdmi 2.1a ofzo moeten zijn terwijl 2.1 nog niet eens vol gebruikt word.
Dus nee die rumour geloof ik hellemaal niet.
Plus 240fps hebben console gamers geen zak aan.
Die zitten 90% op budget tvs. Niet 4k monitoren die 240hz aankunnen.
Word gewoon 4k/30 met soms 4k/60. Al hoop ik op alles 4k/60( en dan mag dat 4k me eigenlijk ook gestolen worden 60fps !!)

• bram1984
Sony moet 2019 gewoon lekker reserveren voor Days Gone en nog een (of misschien wel twee) van de andere grote exclusives (Ghost, Death Stranding en TLoU2) en nog even de PS4 een goed laatste jaar geven. Een release in 2019 is gewoon niet handig en vooral ook niet erg logisch vanuit meerdere oogpunten.

Ik zet mijn geld op 2020. Reveal in februari/maart en dan de release in oktober/november ofzo.

Beste specs is leuk, maar het zal mijn keuze op geen enkele wijze beïnvloeden. Zoals het er nu naar uitziet ben ik voor 99,9% zeker dat ik een PS5 koop. Als het weer neerkomt op hier en daar een hogere resolutie maak ik me er helemaal niet druk om.

• Nieuwevolger
Volgens mij is het de bedoeling dat toekomstige tv’s tot 120fps ondersteunen, dit zou bijvoorbeeld toegevoegde waarde hebben voor sport.

• bram1984
Nieuwevolger schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:04:
Volgens mij is het de bedoeling dat toekomstige tv’s tot 120fps ondersteunen, dit zou bijvoorbeeld toegevoegde waarde hebben voor sport.
Sport? Je bedoelt sport kijken, neem ik aan? In sportgames zie ik zo nodig de meerwaarde niet. Daar wil je eerder in shooters een hogere fps.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Aangezien er helemaal nog geen enkele aankondiging is gedaan kun je er rustig vanuit gaan dat eind 2019 het vroegste zal zijn dat we een PS5 gaan zien.
Persoonlijk denk ik dat het niet eerder als halverwege / eind 2020 gaat worden, gameverkopen van de PS4 gaan nog als een trein. Ik zie de noodzaak voor Sony niet.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Nieuwevolger
bram1984 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:05:
[...]

Sport? Je bedoelt sport kijken, neem ik aan? In sportgames zie ik zo nodig de meerwaarde niet. Daar wil je eerder in shooters een hogere fps.
Ik bedoel sport kijken op tv.

Maar over sport games gesproken, inprincipe zou elke game wel profijt hebben van een lagere input (shooters natuurlijk helemaal) door een hogere frame rate. Sport games vragen eigenlijk ook om snelle input, in dat opzicht is 120 fps nog niet eens zo gek.
Daarnaast hebben games als FIFA hele grote overhead op de gpu. Dit is te merken doordat fifa 18 native 4k is op de ps4 pro en maar 1080p op de ps4, dit kan erop duiden dat misschien maar de helft van de gpu van de ps4 wordt gebruikt. In dat opzicht zouden games als fifa op toekomstige console best 120 fps aankunnen.

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Lees je die links zelf ook door? Veel mooie titels maar verder 0 nuttige of concrete informatie. :O

• theduke1989
@MeijsteR tja het is wat je zelf nuttig vindt ;) als het er tussen staat is het vast nuttig. En het is en blijft speculeren. Anders zit je niet in de juiste topic te kijken. :O

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39

BM

Moderator Spielerij
@theduke1989 Zoals mijn collega hier: theduke1989 in "[PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten" al opmerkte, linkdroppen is niet de bedoeling en is geen goeie basis voor een discussie. We zien dus graag iets meer inzet dan simpelweg linkjes kopieren.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Wat een onzin weer allemaal. Die site zouden ze untrusted reviews moeten noemen.
240 fps is echt onmogelijke onzin. Kijk maar eens wat voor monster PC je nodig hebt om daar bij in de buurt te komen. Zelfs dual 2080TI's komen daar niet in de buurt op 4K. Over HDMI ondersteuning die er niet is hebben we het dan nog niet eens.
Hoe graag je ook wil, het equivalent van een PC van rond de 5000 euro ga je niet in een doosje voor onder je TV krijgen. Ook in 2020 (waar ik de release verwacht) is dat gewoon niet haalbaar met de componenten die er aan gaan komen. Ja, alles wordt goedkoper maar... Nee, zo goedkoop wordt het niet.

Realistischer zou een Ryzen 2 systeem met een navi GPU zijn dat prima 4K beelden kan laten zien. Waarschijnlijk dan nog vaak op 30 FPS. Net als dat deze generatie devs de keuze maken om voor 30 FPS te gaan of iets minder mooie graphics of een lagere resolutie op 60 FPS denk ik dat we dat ook in op de PS5 gaan zien.

Dit is een heel aardig filmpje van DF waarin ze in gaan op wat Sony realistisch gezien zou kunnen doen voor een redelijke prijs. Leuk kijk voer voor iedereen die graag mee speculeert.
YouTube: PlayStation 5: When Can Sony Deliver A True Generational Leap?

Mijn persoonlijke voorspelling.
Dit jaar een eigen event waar de PS5 aangekondigd wordt. Ze moeten toch een goede reden hebben om E3 en PSX niet te doen dit jaar. En dan een release ergens 2020. Wellicht het voorjaar zodat de early adopters tijdens de schaarste kunnen kopen en er meer beschikbaar zijn met ook meer games tegen de feestdagen.

[ Voor 3% gewijzigd door rajackar op 04-01-2019 18:00 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 13:12
Geloof dat er op Gizmodo (?) een quote stond van een game developer dat men verwacht dat zowel de PS5 als de Xbox One het op 8 GB RAM houden (DDR ? of GDDR ?), maar wel 8 GB VRAM krijgen (dus apart).

Introductie begin 2020 ? Dan wordt net als bij de PS3 TLOU dus weer de echt laatste show-case / tent-pole game voor de PS4.

Andere kant, mag toch verwachten dat Sony voor backwards compartibility gaat.. hoeft Naughty Dog niet weer al die games te backporten....

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Nieuwevolger
https://www.resetera.com/...-2018.49214/post-16530248

Super interessante serie van posts over next gen technologie voor de nieuwe consoles, absoluut het doorkijken waard.

• Katmi
Enige wat ik uit heel die link onthou is ''The bigest change will be the controller, which will spit in two and act as motion controllers for PSVR2.''

En ik kan alleen maar denken '' neeeeee blijf van mn DS4 design af '' :P
Release datum maakt me eigenlijk weinig uit want voor mij persoonlijk kan ps4 nog 2 jaar meegaan als de gfx allemaal zijn zoals spider man of GoW of dergelijke, maar verkloot aub het controller design niet, heb nog nachtmerries van de DS3 :+

• bram1984
Interessante poll dit. Zijn dan wel voornamelijk fanatieke gamers op deze site, maar ruwweg 1300 van de 1500 users geeft aan dat specs geen factor zijn bij de keuze voor hun volgende console.

https://www.resetera.com/...erful-system-first.91828/

Ik ga me er ook weinig druk om maken, uitgaande van minimale verschillen. De PS5 komt er sowieso dag 1 waarschijnlijk. Is die net als de PS4 een stukje sneller, mooi meegenomen. En anders ook prima.

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Geef ook niet veel (meer) om specs, al moet het geen matig opgevoerde PS4 zijn natuurlijk.

Ook ooit eens een degelijke 4K TV scoren voor beneden en een op de mancave, anders kan ik ook niet veel met die extra power. Voor nu vind ik Full HD (deels noodgedwongen) nog prima.

www.gevoeligeplaten.nl

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:47:
Interessante poll dit. Zijn dan wel voornamelijk fanatieke gamers op deze site, maar ruwweg 1300 van de 1500 users geeft aan dat specs geen factor zijn bij de keuze voor hun volgende console.

https://www.resetera.com/...erful-system-first.91828/

Ik ga me er ook weinig druk om maken, uitgaande van minimale verschillen. De PS5 komt er sowieso dag 1 waarschijnlijk. Is die net als de PS4 een stukje sneller, mooi meegenomen. En anders ook prima.
Specs zijn in feite niet interessant, is voor Tweakers lastig te bevatten :P ,maar als het resultaat er prima uitziet en het spel leuk is dan mag er van mij een Texas instruments ti30 inzitten. Oftewel het resultaat telt, niet zozeer waarmee ze dat bereiken. :)

Hoe dan ook worden de stappen kleiner en kleiner, de vooruitgang in visuals wordt steeds moeilijker om een wow effect te creëeren, wil niet zeggen dat het nu al nagenoeg fotorealistisch maar we komen steeds dichterbij en de laatste stapjes zullen het moeilijkste worden denk ik.

Over 2(?) generaties is de hardware op een punt waar je wel fotorealistisch kan weergeven als je wil.
En dan zal gameplay en design weer echt het verschil moeten maken. Can't wait. :)

• bram1984
Flagg schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:51:
[...]

Specs zijn in feite niet interessant, is voor Tweakers lastig te bevatten :P ,maar als het resultaat er prima uitziet en het spel leuk is dan mag er van mij een Texas instruments ti30 inzitten. Oftewel het resultaat telt, niet zozeer waarmee ze dat bereiken. :)

Hoe dan ook worden de stappen kleiner en kleiner, de vooruitgang in visuals wordt steeds moeilijker om een wow effect te creëeren, wil niet zeggen dat het nu al nagenoeg fotorealistisch maar we komen steeds dichterbij en de laatste stapjes zullen het moeilijkste worden denk ik.

Over 2(?) generaties is de hardware op een punt waar je wel fotorealistisch kan weergeven als je wil.
En dan zal gameplay en design weer echt het verschil moeten maken. Can't wait. :)
Ik hoop vooral dat ze op het gebied van zaken als framerate stappen maken. Ik heb totaal geen moeite met 30fps mits stabiel met goede motion blur, maar 60fps (of hoger) is altijd beter.

Dat en ik wil graag AC Unity aantallen NPC's op mijn scherm hebben zonder dat het moeite kost voor het systeem om weer te geven. Vooral technisch zijn er nog een hoop stappen te maken. Dichte bossen, grote mappen etc.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:11

Aight!

'A toy robot...'

bram1984 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:55:
[...]

Ik hoop vooral dat ze op het gebied van zaken als framerate stappen maken. Ik heb totaal geen moeite met 30fps mits stabiel met goede motion blur, maar 60fps (of hoger) is altijd beter.

Dat en ik wil graag AC Unity aantallen NPC's op mijn scherm hebben zonder dat het moeite kost voor het systeem om weer te geven. Vooral technisch zijn er nog een hoop stappen te maken. Dichte bossen, grote mappen etc.
Geen pop-up!! Dat krijg je ook nog vaak tegenwoordig!
Pagina: 1 2 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.