Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1
Acties:
  • 197.494 views

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online

Richh

HODL

DigitalError schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:05:
Tweakers kennende zal dit ergens eind volgende week allemaal een keer op de frontpage staan :+
nieuws: PlayStation 5 krijgt controllers met haptische feedback en komt eind ...

7 minuten na je comment :+

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 01:44
@Geronimous @bram1984 @Martinspire @Kenny_026 @NotSoSteady @Donstil @Chaoss @Recon24 (en de rest)

OMG zou het??? *O*

[Voor 35% gewijzigd door poor Leno op 17-03-2020 14:14]

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:56
Hoe dan ook. IK ben altijd een ps fan geweest. En laat het maar snel zover zijn dat mijn nieuwe PS5 aangesloten gaat worden op mijn nog nieuwe te kopen 65CX Oled.

De X zal heus ook wel mooie zijn (en misschien wel beter). Maar ik hou het lekker bij de PS5.. En nu nog voorlopig de ps4 pro..

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09:24

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Cogitationis poenam nemo patitur

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:Wil je meediscussieren over de specs en/of technische kant van de PS5, dan is deze video van Digital Foundy verplichte kost: Bullet NL in "[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten"

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
NXGamer is positief over de verschillende onderdelen. Legt het CPU/GPU verhaal ook goed uit en de grote geheugen voordelen die het heeft, wat men niet naar heeft gekeken. Ook de PS5 zou meer geheugen vrij kunnen hebben voor games, omdat het OS gewoon uit het geheugen gestreamed kan worden naar de SSD, zodat game developers bijna de gehele 16GB kan gebruiken.

Volgens hem kunnen we nog voor grote verassingen komen te staan, ook in vergelijking met de concurrent.

[Voor 49% gewijzigd door Recon24 op 20-03-2020 09:12]

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:Nogmaals als je mee wilt discussiëren over de specs bekijk dan op zijn minst de Sony presentatie en de uitleg van DF welke in de topic warning staat. Beweringen doen die haaks staan op alles wat bekend is gemaakt zorgt er alleen maar voor dat de discussie hier weer van voor af aan begind.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
Anton.net schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:50:
[...]

Lockhart is niet eens officieel. Als je iets gelezen hebt, dan zijn dat geruchten. :P
RDNA1 of 2 maakt waarschijnlijk ook niet heel veel uit voor teraflops power. RDNA2 focust vooral op minder energieverbruik en extra features als ray tracing.
Klopt. Daarom startte ik mijn eerdere betoog ook met "als de geruchten kloppen". Echter zijn ze wel vrij hardnekkig. DF heeft er zelfs al een hele "wat als" video over gedaan. Ik denk dat er geen twijfel meer over bestaat dat ze nog iets in de pipeline hebben.
Ramon schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:17:
[...]

Er zijn ook altijd mensen die nieuw instappen...
En juist ook voor die mensen kan BC belangrijk zijn. Die zullen, gebaseerd op de verkoopcijfers van de huidige generatie, eerder een PS5 kopen omdat ze daarop PS4 exclusives kunnen spelen. Los daarvan is de kans groot dat hun vrienden, die wel hun library meeneemen, dat ook doen.
SinergyX schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:51:
[...]

Hoelang speelde mensen nog PS3 games of X360 games op hun nieuwere console? Ja natuurlijk is het leuk en lief en handig, maar iedereen gaat straks gewoon voor Fifa21, COD5, MW7, GT7 etc etc, de recycletime van games op console is meestal niet langer dan de generatie van de console zelf of naar het volgende deel (toch iets wat PC games toch nog ergens uniek maakt).

Goed, einde van de rit zijn er toch altijd veel meer punten om 'in' je generatie van consoles te blijven, je vrienden, je hardware (zeker racers), je bonus uit voorgaande deeltjes, dan in de basis over te stappen, mits je gewoon super casual bent en happy bent zolang je kan gamen.
Andere tijd, andere situatie. Ik denk dat je je vergist hoe fijn mensen het vinden als ze publieksfavoriete titels als Bloodborne en Spider-Man, God of War en The Last of Us (Xbox heeft ongetwijfeld ook titels die mensen graag verder zouden willen spelen) meteen day one verder kunnen spelen. Daarbij komen er meer games uit dan ooit. "Backlog" is een van de meest gebruikte termen die je op fora langs ziet komen. Veel mensen zijn nog niet klaar met hun backlog als de next gen uitkomt. En dan is er nog het punt hierboven wat ik aanhaal voor nieuwe instappers. Afgezien hiervan zien games er op dit moment zo goed uit. Qua graphics gaan er current gen titels zijn die er beter uitzien dan next gen. In het verleden stopten veel mensen met spelen op hun oude console omdat het er niet meer uitzag. Dat zal nu minder zijn.
Kenny_026 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:38:
Microsoft is aan een hele sterke inhaalslag bezig. Als al die gekochte studios kwalitatief goede games neerzetten is er gewoon weer hele mooie concurrentie wat alleen maar erg goed is voor gamers.

Ik zie graag twee consoles in mn kast staan waarbij ik niet kan kiezen welke van de twee ik die dag zou opstarten.
Hoe minder consoles in mijn kast, hoe beter. :p

Daarom vooral benieuwd naar xCloud, mocht er een MS titel zijn die ik moet spelen. :Y

Edit: Interessante thread voor de techies onder ons.

https://www.neogaf.com/th...d.1532466/#post-257453730
Pagina: 1

Let op:
Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True