Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:37
Geteisem schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:44:
Geef ook niet veel (meer) om specs, al moet het geen matig opgevoerde PS4 zijn natuurlijk.

Ook ooit eens een degelijke 4K TV scoren voor beneden en een op de mancave, anders kan ik ook niet veel met die extra power. Voor nu vind ik Full HD (deels noodgedwongen) nog prima.
Ik heb me in december bijna laten verleiden voor de PS4 Pro deal van € 299,-.
Maar ondanks dat ik een PSVR set heb (en daar dus iets profijt van zou kunnen hebben), betere framerates in bepaalde games, en supersampling, heb ik toch besloten het niet te doen.
Ik heb een Full HD TV en toen ik 2 weken terug (toen ik nog twijfelde) GoW opstartte op mijn OG PS4 dacht ik: dit is gewoon goed. Verdere vergelijkingen op het internet voor mijn situatie gaven eigenlijk dezelfde conclusie: de verbetering is wel aanwezig, maar minimaal.
Dan leg ik dat geld liever opzij voor de PS5, samen met een deftige 65" OLED beneden en een 4K beamer in mijn toekomstige mancave op zolder. :)
Voorlopig heb ik nog prima plezier van mijn OG PS4 op deze manier.

Dat gezegd hebbende hoop (en verwacht) ik wel duidelijk betere performance van de PS5. 8K boeit me niet echt, maar tegen die tijd 4K op minimaal strak 30 maar liever 60fps mag toch wel. En dan hopelijk ook een nog betere VR ervaring.

Hoe dan ook zal hij er bij mij waarschijnlijk net als de PS1, PS2, PS3 en PS4 vanaf dag 1 wel staan gok ik :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:35
Denman schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:06:
[...]

Maar ondanks dat ik een PSVR set heb (en daar dus iets profijt van zou kunnen hebben), betere framerates in bepaalde games, en supersampling, heb ik toch besloten het niet te doen.
Ik heb een Full HD TV en toen ik 2 weken terug (toen ik nog twijfelde) GoW opstartte op mijn OG PS4 dacht ik: dit is gewoon goed. Verdere vergelijkingen op het internet voor mijn situatie gaven eigenlijk dezelfde conclusie: de verbetering is wel aanwezig, maar minimaal.
Dan leg ik dat geld liever opzij voor de PS5, samen met een deftige 65" OLED beneden en een 4K beamer in mijn toekomstige mancave op zolder. :)

Dat gezegd hebbende hoop (en verwacht) ik wel duidelijk betere performance van de PS5. 8K boeit me niet echt, maar tegen die tijd 4K op minimaal strak 30 maar liever 60fps mag toch wel. En dan hopelijk ook een nog betere VR ervaring.

Hoe dan ook zal hij er bij mij waarschijnlijk net als de PS1, PS2, PS3 en PS4 vanaf dag 1 wel staan gok ik :P
Ik heb die deal juist wel genomen vanwege de hogere framerates op 1080p. Persoonlijk vind ik 30FPS echt niets, en wil ik minimaal 60 (ook al redt ook de Pro dat lang niet altijd). Mag toch hopen dat ze inmiddels zelf ook wel inzien dat een vlotte framerate ook erg mooi is en fijn speelt.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:14
Seroczynski schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:40:
[...]

Ik heb die deal juist wel genomen vanwege de hogere framerates op 1080p. Persoonlijk vind ik 30FPS echt niets, en wil ik minimaal 60 (ook al redt ook de Pro dat lang niet altijd). Mag toch hopen dat ze inmiddels zelf ook wel inzien dat een vlotte framerate ook erg mooi is en fijn speelt.
Dat zijn ook maar een handjevol games die een dergelijk verschil geven. En dan nog is het vaak een high framerate modus die niet locked is.

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22-02 14:56

Geteisem

Tech cvlt

[...]

Heb wel een launch PS4 en een launch PS4 Pro, maar dat laatste vooral gedaan ivm de PSVR. Maar goed ik verwacht en hoop niet dat zij dit elke generatie gaan doen. Dan valt een groot deel van het console gemak
en de kracht van het niet hoeven upgraden weg. Voelt een beetje als het upgraden van een GPU, ja dan kan men net zo goed (terug) naar PC gaming.

http://www.gevoeligeplaten.nl - 

• Nieuwevolger
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 23:53
Ik denk dat voor veel gamers een generatie van 7 jaar te lang is om dezelfde hardware te zitten. In dat opzicht is halve wege een geupgrade model uitbrengen zo gek nog niet in deze tijd. Al mag Sony de volgende keer wel wat beter zijn best doen met een pro model.

• Predje
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-02 08:40
[...]

Ik heb het juist wel gedaan! En geen seconde spijt!
PSVR is IMHO 10x beter! Astrobot/Beatsaber/Skyrim.. het is allemaal zoveel mooier! Vooral dankzij supersampling.
I.c.m. een PSVR is een PRO wat mij betreft nodig. Met een OG krijg je simpelweg een goed idee van wat het zou kunnen zijn.
En de vloeiende framerate in RDR2 en GoW laat me ook veel meer van die games genieten.
Supersampling is KING!

• Nieuwevolger
https://www.eurogamer.net...hmark-results-in-25-games

Wat vinden jullie van de prestaties van de radeon 7? De toekomstig potentiele ps5 gpu. De kaart lijkt te presteren tussen de gtx 1080 en 1080ti.

Ik vind een jump van 30 procent prestaties tegen over zijn voorganger met de overgang naar 7nm matig, had hem ook beter geprijst verwacht. Zegt ook wel genoeg dat AMD met 7nm niet kan concurreren tegen de rtx 2080 of 2080ti.

Ben benieuwd of Navi dan nog wat verschil kan maken.

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:55

v8power67

CORSA B GSI/MANTZEL/ST LOWERED

Nieuwevolger schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:03:
https://www.eurogamer.net...hmark-results-in-25-games

Wat vinden jullie van de prestaties van de radeon 7? De toekomstig potentiele ps5 gpu. De kaart lijkt te presteren tussen de gtx 1080 en 1080ti.

Ik vind een jump van 30 procent prestaties tegen over zijn voorganger met de overgang naar 7nm matig, had hem ook beter geprijst verwacht. Zegt ook wel genoeg dat AMD met 7nm niet kan concurreren tegen de rtx 2080 of 2080ti.

Ben benieuwd of Navi dan nog wat verschil kan maken.
Dit is niet potentieel de gpu voor ps5 hoor.
Dat is navi een conpleet nieuwe architectuur. Dit is gewoon een verbeterde vega 64 chip.
Nee navi is de chip voor ps5, sony zou zelfs meewerken aan navi voor ps5.
Navi komt ergens eind 2019 als goed is.
Deze radeon 7 ( vega 2) is meer als snel antwoord op de rtx kaarten. En door zijn hbm2 geheugen en zijn 6.9tflops full precision floating point power (fp64) is hij ideaal voor medisch onderzoek. En bij a even snel daarin als nvidia kaarten van 3000 dollar.
Ter vergelijking ps4 pro heeft geen fp64 maar wel fp32 en dat is 4.2tflops, radeon 7 doet daar dik 13tflops.
Dus nee radeon 7 is niet bedoeld voor eventueel de ps5. Dat is echt navi, ook wel de 3000 serie van amd genoemd. Deze zouden in budget vorm al de rtx2080 moeten behalen met een fractie van de prijs.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA B NIEUWE VELGEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22-02 20:09
Weet niet of dit al gepost is, verscheen gisteren op diverse sites. Bron is een twitter bericht van een Japanner:

https://www.neowin.net/ne...-next-generation-consoles
The APU seems to feature 8 cores based on the Zen+ or Zen 2 architecture, with a base frequency of 1.6GHz and a boost frequency of 3.2GHz. Additionally, it looks like it will have a Navi Lite GPU built on the 7nm process node (loekf2: 1 GHz ??)
Schijnt rev 0 van een APU te zijn. Ietwat vroeg dus voor 2019 release, maar 2020 is dan niet onmogelijk.

loekf2 wijzigde deze reactie 19-01-2019 13:38 (47%)

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• rajackar
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 17:42

rajackar

Blood minister

Klinkt niet heel onrealistisch.
Maar "leaked"... "Could be"...
Een brok speculatie dus.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind.

• Nieuwevolger
Behoorlijk grote kans dat die APU echt is, alleen is het de vraag of het de apu voor de ps5/next box is. Om even de specs van de gelekte apu door te nemen. 1,6 ghz CPU met 3,2 ghz boost kan duiden dat de 1,8ghz mode voor backward compability is (ps4 cpu is 1,6 ghz) en 3,2 ghz de daadwerkelijke cpu power is.

De gpu zou dan op 1 ghz draaien, ter vergelijking, de pro gpu is 0,9 ghz en de xbox one x is 1,1 ghz. 1 ghz zou het erg lastig maken om de gpu boven de 10 tflops uit te laten komen.

• v8power67

v8power67

Lees dat hij dan richting de 8tflops gaat.. als dat zo is dan gaat Microsoft er denk dik overheen. Plus hebben een xbox one x die dan maar 30% aan trlops mist en uit 2017 komt..
Ga dan denk gewoon kijken voor nieuwe pc met ryzen 3 serie cpu en dikke gpu en dan ooit een ps5 voor de exclusieve games die ik niet wil missen.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA B NIEUWE VELGEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• Nieuwevolger
Jij maakt snel een turn around zeg

• Gandalf68
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:30
ach het is allemaal afwachten ik hoop op backwards compatibiliteit en dat ze voorzien in goede hardware die redelijk toekomst bestendig is.

Er wordt hier genoeg vergeleken met pc componenten maar men vergeet een belangrijk onderdeel de optimalisatie voor het systeem en dat er niet honderden verschillende mogelijkheden zijn om iets te bereiken.

Als Sony zich weer goed focust op diversiteit in games met diverse IP die de ander niet heeft en uniek zijn dan komt het wel goed. Het gaat niet om Fifa 20 of Tomb raider x maar om games als Uncharted bv of The last of us. Horizon Zero down etc... daar win je een oorlog mee...

• v8power67

v8power67

Tja er is in de pc markt echt heel leuk spul te krijgen binnenkort met ryzen 3 en navi. Als een ps5 dan "maar" 8tflops krijgt dan blijf ik zelfs met mijn gtx1070 in de buurt ervan. Dat is niet wat ik verwacht van echte next gen.
Hoop daarom ook dat de rumours niet waar zijn.

Al is er toch grote kans dat ik meteen weer instap want ben wel echt een grote fan van sony 1st party!
Maar als het is zoals begin ps4 qua exclusieves kan ik wel effe wachten.

Plus kan met een pc ook gelijk alle xbox spellen spelen via gamepass..
Dus dan een leuke ryzen 3 navi/rtx pc bied echt veel dan.

• v8power67

v8power67

Nieuwe rumour ;

Summary:

PS5 official information from Sony not soon (Sony will not participate in E3). Announcement - "Apple" type more than release. I will even say official announcement in PSX in the first quarter of 2020.
Sony will be a little quiet this year

- PS5 99% release, November 2020
- Backward compatibility
- Physics game & PS store
-ps plus and ps plus premium (premium beta early access, private server creation, 4k free remaster)
-specs custom CPU ryzen 8core@3.0-3.2ghz
GPU Navi architecture 10TF, Sony in conjunction with Amd for Navi, more raytracing, but that is not the focus.
os 16GB Gddr6 + 4gb ddr4, a new mem controller for os ram, we already have 32 GB development kits
- 8k up scaling
-2 tb hdd Some NAND flash
2020 - PSVR 2, ps 5, resolution boost, 90 - 120 hz, 220 view, eye tracking, some foveate rendering, wireless, headphone integration, less movement, no breaker box, cable management for much less aaa games Focus on VR, price is around 349 $
-dualshock 5, inside the camera for VR, usb-c
- Price 399 dollars, original loss of 40 to 60 dollars per console

Ps4 exclusive release game I know

Gran Turismo Sports has better graph.fidelity, ray tracing, complete VR support.
Pubg remaster 4k f2p using ps + only with ps5
Our last 2 ps 4 / ps 5
Tsushima Ghost ps 4 / ps 5
First 6 months + 2 AAA games + psvr 2 games

Klinkt allemaal best plausibel. Maar 10tflops is nog steeds niet mega stap van een xbox one x.
16gb gddr6 ram voor games en 4gb ddr4 voor os klinkt heel slim. En mogelijk 32gb ( devkits hebben het volgens rumour al) dat zou overkill zijn denk.
Plus psvr2 klinkt ook goed.

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:35
v8power67 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:19:
Nieuwe rumour ;

Summary:

PS5 official information from Sony not soon (Sony will not participate in E3). Announcement - "Apple" type more than release. I will even say official announcement in PSX in the first quarter of 2020.
Sony will be a little quiet this year

- PS5 99% release, November 2020
- Backward compatibility
- Physics game & PS store
-ps plus and ps plus premium (premium beta early access, private server creation, 4k free remaster)
-specs custom CPU ryzen 8core@3.0-3.2ghz
GPU Navi architecture 10TF, Sony in conjunction with Amd for Navi, more raytracing, but that is not the focus.
os 16GB Gddr6 + 4gb ddr4, a new mem controller for os ram, we already have 32 GB development kits
- 8k up scaling
-2 tb hdd Some NAND flash
2020 - PSVR 2, ps 5, resolution boost, 90 - 120 hz, 220 view, eye tracking, some foveate rendering, wireless, headphone integration, less movement, no breaker box, cable management for much less aaa games Focus on VR, price is around 349 $
-dualshock 5, inside the camera for VR, usb-c
- Price 399 dollars, original loss of 40 to 60 dollars per console

Ps4 exclusive release game I know

Gran Turismo Sports has better graph.fidelity, ray tracing, complete VR support.
Pubg remaster 4k f2p using ps + only with ps5
Our last 2 ps 4 / ps 5
Tsushima Ghost ps 4 / ps 5
First 6 months + 2 AAA games + psvr 2 games

Klinkt allemaal best plausibel. Maar 10tflops is nog steeds niet mega stap van een xbox one x.
16gb gddr6 ram voor games en 4gb ddr4 voor os klinkt heel slim. En mogelijk 32gb ( devkits hebben het volgens rumour al) dat zou overkill zijn denk.
Plus psvr2 klinkt ook goed.
Waar heb je dit vandaan?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• v8power67

v8power67

https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android

Had het van resetera ps5 and nextbox speculatie topic maar dit is directe link.

Resetera ;
https://www.resetera.com/...30/page-123#post-17397954

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:09
Sony vraagt patent aan voor backwards compatibility op PlayStation 5:

Sony Japan heeft een nieuw patent vastgelegd voor backwards compatibility hardware. Hieruit kan worden opgemaakt dat het wellicht mogelijk is om oudere PlayStation-games te spelen op de PlayStation 5.
Mark Cerny, die ook de hardware-structuur van de PS4 heeft ontworpen, is de ontwerper van dit patent en omschrijft een aantal details. Zo legt hij hoe applicaties van vorige consoles kunnen werken op de hardware van een nieuwe console.

De processor van de PS5 is sterk genoeg om de werking van eerdere PlayStation-consoles te kunnen imiteren. Hiermee worden de synchronisatiefouten van games van verschillende consoles opgelost en kan de nieuwe console mogelijk games van de PS4, PS3, PS2 en eerste PlayStation afspelen.

Dit zou voor het eerst zijn dat PlayStation gebruik gaat maken van backwards compatibility. In oktober 2018 werd een patent gepubliceerd die al hintte hiernaar, maar met het vastleggen van dit nieuwepatent wordt de kans net iets groter. Uiteraard is de kans aanwezig dat de patenten niet gebruikt worden en backwards compatibility niet mogelijk wordt op de volgende console van Sony.

Bron: https://gamer.nl/artikele...kwards-compatibility-ps5/

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

• Anton.net
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:12
Het zou wel heel stom zijn als ze backwards compatibility achter een paywall gaan steken met een premium ps+ abo ofzo

• bram1984
Anton.net schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:52:
Het zou wel heel stom zijn als ze backwards compatibility achter een paywall gaan steken met een premium ps+ abo ofzo
Dat verwacht ik niet. Premium zou alleen om 4k remaster updates gaan.

Wel verrassend dat de PS3 ook genoemd wordt. Als ze alle PS games op de PS5 werkend kunnen krijgen, dan gaan ze echt een enorme slag slaan.

Voor mij persoonlijk zijn alleen PS4 games interessant, maar dan nog.

• Donstil
  • Laatst online: 23:32

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik vind al die backwards compatibility opties maar zo zo, heb er nog geen een keer gebruik van gemaakt zover ik weet. Op een of andere manier is dat voor mij toch altijd een gepasseerd station zodra de echt nieuwe hardware uit komt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• v8power67

v8power67

Donstil schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:42:
Ik vind al die backwards compatibility opties maar zo zo, heb er nog geen een keer gebruik van gemaakt zover ik weet. Op een of andere manier is dat voor mij toch altijd een gepasseerd station zodra de echt nieuwe hardware uit komt.
Heb ik meestal ook maar met de launch van ps5 is er altijd een periode dat er weinig games zijn. Dan is bc met ps4 etc wel leuk. Zeker met spellen die bv vlak voor ps5 release komen.

• Anton.net
Ja, ik zou het ook vooral gebruiken aan het begin van de volgende generatie, als er nog niet te veel games zijn.
Het fijne is dan ook dat ik mijn ps4 kan opruimen of verkopen. Toch iets minder rommelig...

BC zorgt (hopelijk) ook voor betere framerate en graphics van ps4 games.
Veel mensen zouden tekenen om een klassieker in 60fps te kunnen spelen (Bloodborne bijvoorbeeld)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

v8power67 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:25:
[...]

Heb ik meestal ook maar met de launch van ps5 is er altijd een periode dat er weinig games zijn. Dan is bc met ps4 etc wel leuk. Zeker met spellen die bv vlak voor ps5 release komen.
Meestal ga ik dan cold turkey over om vervolgens te klagen dat er nog zo weinig is 8)7

Zo had ik op launchday Ps4 alleen Battlefield4 bijvoorbeeld :)

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22-02 20:09
Donstil schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:14:
[...]

Meestal ga ik dan cols turkey over om vervolgens te klagen dat er nog zo weinig is 8)7

Zo had ik op launchday Ps4 alleen Battlefield4 bijvoorbeeld :)
Ja, en Killzone en die platformer van Cerny zelf. BF4 was een game vol bugs, wat een drama.

Ik vind na 2020 vrij laat. 2020 wordt wel een keer tijd voor een PS5. Zal waarschijnlijk betekenen dat de nieuwe ND game na TLoU2 op PS5 komt en dus nog 2 jaar duurt.

Verwacht wel 4K remasters van ND.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• v8power67

v8power67

Ik zou er niet aan moeten denken geen gt sport te kunnen spelen zodra de ps5 er is..
Ps4 pro gaat dan gelijk naar neefje en ps5 op dag 1 binnen, dus tenzij ze gt7 klaar hebben staan hoop ik toch echt op bc. En dat icm extra ps5 power in gt sport ( ray tracing word zelfs genoemd maar denk niet) dan ben ik zeer blij :D
Owh en een 4k hdr tv en reciever tegen die tijd... Naja heb nog ong 20 maanden om te sparen.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

loekf2 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:18:
[...]

Ja, en Killzone en die platformer van Cerny zelf. BF4 was een game vol bugs, wat een drama.

Ik vind na 2020 vrij laat. 2020 wordt wel een keer tijd voor een PS5. Zal waarschijnlijk betekenen dat de nieuwe ND game na TLoU2 op PS5 komt en dus nog 2 jaar duurt.

Verwacht wel 4K remasters van ND.
Ja die bugs waren vreselijk idd. Liep voor geen meter aan het begin.

Killzone en Knack (ofz) heb ik toen geskipped. Vooral Killzone heeft mij nooit kunnen boeien.

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23-02 08:38
Mag toch hopen dat ze niet wèèr een machine uit gaan brengen die op het moment dat ie uitkomt al oud is, net zoals ze met de PS4 gedaan hebben.

Trap er ff lekker 15 a 20 tflops in, 32 gb geheugen. 2 of 4 tb flash geheugen.

Vraag er €500 voor (ok, €400 is beter, maar lijkt mij niet haalbaar) en het komt goed.

Sony kan door het volumevoordeel zoveel korting krijgen dat het met gemak zou moeten lukken...

• Anton.net
@Segafreak83 Heb je enig benul van hardware prijzen? :F
2TB flash (ssd?) zou al de helft van het budget wegvreten
Zo'n specs zijn mooi voor de ps5 pro, maar met de ps5 in 2020 gaat dat niet lukken

Anton.net wijzigde deze reactie 03-02-2019 12:42 (59%)

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23-02 08:38
Anton.net schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:37:
@Segafreak83 Heb je enig benul van hardware prijzen? :F
2TB flash (ssd?) zou al de helft van het budget wegvreten
Zo'n specs zijn mooi voor de ps5 pro, maar met de ps5 in 2020 gaat dat niet lukken
Tegen die tijd liggen de prijzen een stuk lager. Helft van het budget, alsjeblieft.

Ze krijgen zoveel korting en de winst van de afgelopen jaren, daar mogen ze best iets van investeren. Aangezien wij met zijn allen flink betalen voor psplus en ik daar weinig van merk tov het ps3-tijdperk..

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:32
Segafreak83 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:05:
Mag toch hopen dat ze niet wèèr een machine uit gaan brengen die op het moment dat ie uitkomt al oud is, net zoals ze met de PS4 gedaan hebben.

Trap er ff lekker 15 a 20 tflops in, 32 gb geheugen. 2 of 4 tb flash geheugen.

Vraag er €500 voor (ok, €400 is beter, maar lijkt mij niet haalbaar) en het komt goed.

Sony kan door het volumevoordeel zoveel korting krijgen dat het met gemak zou moeten lukken...
Dan zou een Acer of een Dell ook zeker game PCs voor de helft van het geld kunnen verkopen, want zoveel volumevoordeel. Helaas werkt het niet zo, de marges voor dingen als flash geheugen zijn te klein, en er zijn zat andere kopers.

• v8power67

v8power67

Als je bedenkt wat naughty dogs heeft laten zien op een 1.8 tflops machine( ps4) met toen al verouderde cpu. Moet je nagaan wat ze kunnen met ong 10tflops en ryzen 3000 serie cpu.
En dan 16gb gddr6 erin en 4gb ddr4 volr os wat dus de volle 16gb voor games geeft. ( Vs de 8gb die nu beschikbaar zijn voor xbox one x)
Dan heb je gewoon een monster. Het moet allemaal lage wattages en lage prijzen hebben.
Zelfs een 499 euro console gaat geen 15 a 20 tflops halen. Vergelijkbare kaarten zijn nu de 2080ti van 1200 euro...
Daarbij vergeten we de tflops verschillen tussen nvidia en amd, dus om een 2080ti te benaderen heb je zo paar tflops meer nodig aan amd kant.
Dus nee 15a20 tflops in ps5 is not gonna happen.
Idd misschien in een ps5 pro maar zelfs dan.

v8power67 wijzigde deze reactie 03-02-2019 13:59 (18%)

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

v8power67 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:55:
Als je bedenkt wat naughty dogs heeft laten zien op een 1.8 tflops machine( ps4) met toen al verouderde cpu. Moet je nagaan wat ze kunnen met ong 10tflops en ryzen 3000 serie cpu.
En dan 16gb gddr6 erin en 4gb ddr4 volr os wat dus de volle 16gb voor games geeft. ( Vs de 8gb die nu beschikbaar zijn voor xbox one x)
Dan heb je gewoon een monster. Het moet allemaal lage wattages en lage prijzen hebben.
Zelfs een 499 euro console gaat geen 15 a 20 tflops halen. Vergelijkbare kaarten zijn nu de 2080ti van 1200 euro...
Daarbij vergeten we de tflops verschillen tussen nvidia en amd, dus om een 2080ti te benaderen heb je zo paar tflops meer nodig aan amd kant.
Dus nee 15a20 tflops in ps5 is not gonna happen.
Idd misschien in een ps5 pro maar zelfs dan.
De hele tflops speculatie is redelijk onzinnig. Het gaat erom wat ze uiteindelijk op je scherm kunnen krijgen. Dat er 1.5 Tweaker op de 10.000 mensen geil wordt van tflops is niet interessant. Zeker niet in vergelijking met een relatief inefficiënte pc videokaart.

Ze hebben de superieure hardware card getrokken met de PS3 en de briljante cell proc maar dat backfirede ook nogal hard.

Het interesseert mij werkelijk geen reet met welke hardware ze het voor elkaar gaan krijgen maar er zal een fikse verbetering zijn ten opzichte van de huidige generatie. Van mijn part doen ze het met een TI30. /Care :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004

Geronimous

Moderator Spielerij

FT-17 FTW!

• Remmetje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22-02 14:07
Flagg schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:56:
[...]

De hele tflops speculatie is redelijk onzinnig. Het gaat erom wat ze uiteindelijk op je scherm kunnen krijgen. Dat er 1.5 Tweaker op de 10.000 mensen geil wordt van tflops is niet interessant. Zeker niet in vergelijking met een relatief inefficiënte pc videokaart.

Ze hebben de superieure hardware card getrokken met de PS3 en de briljante cell proc maar dat backfirede ook nogal hard.

Het interesseert mij werkelijk geen reet met welke hardware ze het voor elkaar gaan krijgen maar er zal een fikse verbetering zijn ten opzichte van de huidige generatie. Van mijn part doen ze het met een TI30. /Care :)
De verbetering zal sowieso significant zijn als ze met een beter gebalanceerde setup gaan werken waarbij CPU en GPU beter in balans zijn ten opzichte van elkaar. Daarnaast zie je nu ook dat developers keuzes maken. Liever een game op 30fps laten draaien met "mooiere" graphics dan de game op 60fps laten draaien met "lelijkere" graphics.

Ik hoop eigenlijk meer dat gamers in de volgende generatie die keuze zelf kunnen gaan maken. Zoals we dat nu langzaamaan ook zien met de X en de Pro. Al is het maar performance mode & graphics mode. Dan hoeft het allemaal niet zo tweakbaar te zijn zoals een PC maar dan heb je wel een keuze als gamer. Wat dat betreft zie ik dit nu al als een welkome verandering in de huidige generatie.

• bram1984
Lees nu steeds meer geruchten dat Sony bezig is de PS5 volledig BC te maken met PS1 t/m PS4. Dat zou wel een hele brute move zijn. Daar zouden ze in één klap echt een gigantische userbase mee creëren.

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik zeg dat ze van de PlayStation naam afstappen en dat het Sony GameHub gaat heten. En Xbox games worden ook ondersteund. :Y)

Uit betrouwbare duim gezogen overigens. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Nieuwevolger
“Codenaam voor de ps5 is Ariel, 2x usb A en 2x usb c, waarvan eentje display port ondersteund”

• Anton.net
De Dualshock 5 zal ook wel usb c hebben denk ik

• Remmetje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22-02 14:07
Flagg schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:43:
Ik zeg dat ze van de PlayStation naam afstappen en dat het Sony GameHub gaat heten. En Xbox games worden ook ondersteund. :Y)

Uit betrouwbare duim gezogen overigens. :P
Nou dat gerucht dat Sony bezig met is met volledige BC van hun library is niet volledig uit de duim gezogen he... Dit kwam de wereld in nadat het patent dat Sony gedropt heeft om dit werkbaar te maken openbaar werd.

Maar zoals we allemaal wel weten is een patent zeer zelden een garantie voor een daadwerkelijke implementatie. Dus wat dat betreft is het toch flink uit iemands duim gezogen.

Het zou overigens wel mooi zijn en de kans lijkt ook vrij groot dat er BC komt voor PS4 aangezien de opbouw van systemen vrij gelijk lijkt te worden en er minimale emulatie nodig is. Maar goed eerst zien of Sony BC gaat implementeren. Hou zou zomaar kunnen zijn dat ze het gaan pushen met hun online game dienst want daar valt dan meer geld mee te verdienen. Niemand weet het op dit moment dat is het enige werkelijke feit dat we hebben :)
Nieuwevolger schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:32:
“Codenaam voor de ps5 is Ariel, 2x usb A en 2x usb c, waarvan eentje display port ondersteund”
Het zou wel bijzonder zijn als een console een display port zou ondersteunen. Maar aangezien genoeg mensen op een monitor gamen zou dit wel een gewenste feature zijn! Nu nog de vraag of HDMI 2.1 ook daadwerkelijk in de volgende generatie consoles geïmplementeerd gaat worden of dat we toch weer een variant van 2.0 gaan krijgen.

Remmetje wijzigde deze reactie 11-02-2019 10:06 (19%)

• Nieuwevolger
Waarschijnlijk is de displayport voor de psvr2.

• Nieuwevolger

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

bram1984 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:35:
Lees nu steeds meer geruchten dat Sony bezig is de PS5 volledig BC te maken met PS1 t/m PS4. Dat zou wel een hele brute move zijn. Daar zouden ze in één klap echt een gigantische userbase mee creëren.
Sony heeft al laten zien dat t vrij incapabel is als het aankomt op emulgatoren met de recente PlayStation classic..

• Anton.net
Wie zegt dat het over een console gaat?
Volgens mij gaan ze eerder met een 13 in dozijn Steam komen.

• bram1984
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:05:
[...]

Sony heeft al laten zien dat t vrij incapabel is als het aankomt op emulgatoren met de recente PlayStation classic..
Ja, ik denk dat ze dat ook niet goed zullen testen bij hun aller belangrijkste product. :F

• Mutatie
  • Laatst online: 02:52
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:05:
[...]

Hoe kom je erbij?? Dat ding was een snelle cashgrab. Verder draait hun emulator perfect op de psp, ps2 en ps3 :?
Gewoon maf dat ze dat met de classic anders hebben gedaan gezien ze er juist goed in zijn :|

Mutatie wijzigde deze reactie 19-02-2019 19:21 (3%)

• Jeffrey88
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:33
Dan koop ik hem wellicht gelijk😵

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
ik heb maar voor de zekerheid opnieuw een ps3 gekocht. ik denk niet de BC evengoed zal werken op de ps5.

Hamazaki wijzigde deze reactie 22-02-2019 10:29 (56%)

• luukmans7
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22-02 16:39
Jeffrey88 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:55:
[...]

Dan koop ik hem wellicht gelijk😵
Ja hier ook! Meteen GTA SA en James Bond games spelen

• Mutatie
PS1 zou ik grappig vinden, er zijn er een paar die ik eeuwig blijf spelen. Maar het lijkt me sterk dat de PS5 CD's kan lezen. Dat is ook het probleem met PS4.

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:24

Blaat

Hardware fanaat!

Mutatie schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:02:
[...]

PS1 zou ik grappig vinden, er zijn er een paar die ik eeuwig blijf spelen. Maar het lijkt me sterk dat de PS5 CD's kan lezen. Dat is ook het probleem met PS4.
Heb dat altijd zoiets geks gevonden... Wat kost een IR laser unit nou tegenwoordig.

Asus C7H | AMD Ryzen 7 2700X | 16GB DDR4 3600C15 | AMD Radeon VII | Samsung 970 EVO 1TB | LG 27UK850-W | Corsair HX1000i | Custom Loop

• bram1984
Mutatie schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:02:
[...]

Heeft dat niet meer met licentiëring te maken? Een normale Blu-ray speler kan als het goed is ook gewoon DVD's en CD's lezen. Volgens mij kan het gewoon als ze het willen.

Zou mij verder weinig boeien. Ik heb nooit een PS1+2 gehad, dus heb daar ook geen games voor en als ik ze had, zou ik ze waarschijnlijk toch niet gaan spelen. De games op de PS3 die ik echt de moeite waard vind, heb ik al als remaster, dus eigenlijk volstaat voor mij PS4 BC.

• Mutatie
bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:08:
[...]

Heeft dat niet meer met licentiëring te maken? Een normale Blu-ray speler kan als het goed is ook gewoon DVD's en CD's lezen. Volgens mij kan het gewoon als ze het willen.

Zou mij verder weinig boeien. Ik heb nooit een PS1+2 gehad, dus heb daar ook geen games voor en als ik ze had, zou ik ze waarschijnlijk toch niet gaan spelen. De games op de PS3 die ik echt de moeite waard vind, heb ik al als remaster, dus eigenlijk volstaat voor mij PS4 BC.
Snap ik, is ook persoonlijk. Ik houd wel van een beetje retro gamen. Voor mezelf zijn het vooral 2D games die ik kan blijven waarderen, oude 3D is erg slecht verouderd Weet het niet precies, enige dat me bijstaat is dat ik ergens had gelezen dat de laser in de PS4 geen CD's kan lezen. Kan het verkeerd hebben :?
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True