Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:02
bram1984 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:48:
[...]

Er is geen reden om aan te nemen dat het alleen voor fysiek geldt. Dat zou vrij absurd zijn. Ik ga er vanuit dat je digitale aankopen het gewoon. Want waarom niet?

@Finraziel Zie mijn vorige post hierboven. Het lijkt erop dat je je vergist in de prijzen van SSD. En die gaan alleen maar verder omlaag de komende tijd.
We gaan het zien, Sony weet ongetwijfeld beter in te schatten waar de SSD markt naar toe gaat... Zou in ieder geval mooi zijn als er een dikke SSD in komt te liggen :)

Gamertag: Finraziel42

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
wij berekenen nu de winkelprijs voor een 1TB SSD. dat gaat zeker veel lager uitvallen tijdens een massaproductie. het zou me niet verbazen als ze 1TB voor 20 dollar in zo'n systeem weten te krijgen.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:43

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik hoop eigenlijk niet dat ze te veel op een laag prijs punt gaan zitten zoals met de Ps4 launch.
Liever een hogere prijs en een stap zoals PS2 naar Ps3 dan een lage prijs en een stap zoals ps3 naar ps4.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:24

v8power67

Seat leon 1m 20vt 180pk!!

Donstil schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:26:
Ik hoop eigenlijk niet dat ze te veel op een laag prijs punt gaan zitten zoals met de Ps4 launch.
Liever een hogere prijs en een stap zoals PS2 naar Ps3 dan een lage prijs en een stap zoals ps3 naar ps4.
Opzich zou ik het ook wel willen mits ze dus wel echt dikke hardware hebben. Als de rumours kloppen met 12 a 14 tflops 16 tot 24gb ram en 3.2ghz 8 core zen2.
Dan betaal ik hier best 499 tot max 550 euro voor!!
Misschien zelfs 600 mits er echt genoeg ssd ruimte inzit.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA B NIEUWE VELGEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:50
Heel die prijsdiscussie snap ik niet. Mensen kopen een Ps5 niet of wel voor een prijsverschil van 100€? Dat is 1,2 tot 1,5 games. Ik snap dat 100€ veel geld is als je weinig te besteden hebt. Maar als 100€ al een issue is lijkt me gamen sowiso geen goede hobby.

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:24

v8power67

Seat leon 1m 20vt 180pk!!

Tja je kan dat vinden. Maar je kiest je hobby niet altijd. Kan maar gewoon je passie zijn. En weinig te besteden hebben. Dan is 100 euro veel.
Of je bent zoals ik. Iemand die weinig games koopt maar vaak lang dezelfde game speelt.
Speel afgelopen maanden alleen maar gt sport.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA B NIEUWE VELGEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• giantgiantus
Ok fair point. Maar als je die game 200 uur speelt ofzo. Dan is 100€ meer 50 cent per uur. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat 100€ dan doorslaggevend is.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit wat dat ding gaat kosten. Heb geen game pc dus koop er toch wel een.

Sterker nog als ze er echt killer hardware in zouden duwen (i7, 2080, 64GB, 1TB SSD) en hij kost €1499 dan koop ik hem ook wel.

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:14
Komt er ook een nieuwe controller? of is DS4 nog goed genoeg?

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01:11
giantgiantus schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:17:
Heel die prijsdiscussie snap ik niet. Mensen kopen een Ps5 niet of wel voor een prijsverschil van 100€? Dat is 1,2 tot 1,5 games. Ik snap dat 100€ veel geld is als je weinig te besteden hebt. Maar als 100€ al een issue is lijkt me gamen sowiso geen goede hobby.
Het gaat ook niet echt om persoonlijke gevallen maar de markt. Hoe hard hijgt MS Sony in de nek, hoe staat de economie ervoor etc. Staat best wat op het spel.
Je kan alles wel berekenen, 100 euro, 1-2 games, maar men kijkt naar de instap prijs.

Tenzij MS weer ongelooflijk veel toelegt en een veel goedkopere console neerzet zou 500-550 ideaal zijn denk ik, 600 klinkt psychologisch al heel anders voor velen. Ik gok dat MS wel hard terug wil slaan na de huidige situatie

Mutatie wijzigde deze reactie 18-04-2019 00:21 (6%)

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:17
@Mutatie Met wat wil ms terugslaan? met hum exclusieves hahaha forget it.

• Mutatie
Amaze86 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 02:23:
@Mutatie Met wat wil ms terugslaan? met hum exclusieves hahaha forget it.
Nouja roep het niet te hard. Ze staan er slecht voor maar zijn al een tijd bezig met studio's. De nieuwe Halo word geloof ik ook idioot veel geld in gepompt. We zullen zien waar ze mee komen

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 21:29
Mutatie schreef op donderdag 18 april 2019 @ 02:33:
[...]

Nouja roep het niet te hard. Ze staan er slecht voor maar zijn al een tijd bezig met studio's. De nieuwe Halo word geloof ik ook idioot veel geld in gepompt. We zullen zien waar ze mee komen
MS gaat op hardware sales nooit meer winnen. Onmogelijk. Voordat al die nieuwe studio's op het niveau van Sony's first party nu zitten, zijn we minstens 10 jaar verder. Sony heeft een PS4 userbase van 100+ miljoen die instant zijn complete library op de PS5 kan spelen (en wellicht gaat dat ook voor PS1 t/m PS3 titels gelden). Doe daar nog een scheutje God of War 2, Spider-Man 2, Horizon Zero Dawn 2 en The Last of Us 2 bij en je kan er vanuit gaan dat niemand daarbij in de buurt gaat komen.

Edit: En zit er überhaupt nog iemand op weer een nieuwe Halo te wachten?

bram1984 wijzigde deze reactie 18-04-2019 03:14 (4%)

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20:48
Kijk gewoon naar de ps3 en je ziet dat een hoge prijs voor een console niet werkt.

Pak dat dit ding 700 euro gaat kosten en je drijft zo iedereen weg buiten de die hard Sony fan die een day 1 exemplaar wilt.
Kijk naar de PS4 Pro bv, drop dat ding van 399 richting 339 en opeens vliegt iedereen erop en zijn ze overal uitverkocht binnen de 24u.

Het maakt niet uit of het 2007 is of 2019, zet dat ding aan 700 euro en je krijgt hetzelfde fiasco als de PS3, prijs doet voor veel mensen nog altijd het meeste en niet power of backwards compatability.
Sony heeft maar 1 doel en dat is een PS5 door iedereen zijn strot duwen om je software ( games ) in huiskamers binnen te krijgen en na het PS3 fiasco zullen ze zelf ook wel weten dat dat met 700 euro of duurder niet lukt.

En ja dan heb je het argument '' maar wat is 700 euro nou '' wel ten eerste is het al 25% meer dan de Xbox One X launch prijs, vind ik al stevig, en ten tweede als 700 euro je niet zou deren waarom dan geen 999 of 1199 ervoor vragen ? hell nu we toch bezig zijn vraag er ineens 2500 voor omdat een paar nutwhacks hier dat willen neertellen :')

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:18
Psyonara schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:58:
Ik verwacht wel een doorontwikkeling maar minder groots als vanaf de DS3 naar de DS4.

Een touchscreen in plaats van het touchpad wordt genoemd. Het touchpad is toch wat mislukt en wordt vaak enkel als menuknop gebruikt.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• giantgiantus
Gamers zijn inderdaad aartsconservatief doorgaans, dus kan me voorstellen dat het even duurt voordat een hogere prijs acceptabel is. Maar die post dat mensen never nooit 700€ zouden willen betalen voor een console is een 1 op 1 kopie van posts waar hetzelfde gezegd werd over telefoons van 1000€. Kijk eens rond buiten en je ziet dat de helft van de telefoons die prijs hebben tegenwoordig.

giantgiantus wijzigde deze reactie 18-04-2019 07:15 (12%)

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 19:23
Hebben jullie niet dat je liever een tijdje wacht tot er wat games komen op een PS5 ipv direct bij launch aanschaffen? Het aanbod is bij vrijwel elke console zo karig bij launch dat ik liever een jaar / twee jaar wacht.

• bram1984
giantgiantus schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:10:
Gamers zijn inderdaad aartsconservatief doorgaans, dus kan me voorstellen dat het even duurt voordat een hogere prijs acceptabel is. Maar die post dat mensen never nooit 700€ zouden willen betalen voor een console is een 1 op 1 kopie van posts waar hetzelfde gezegd werd over telefoons van 1000€. Kijk eens rond buiten en je ziet dat de helft van de telefoons die prijs hebben tegenwoordig.
Gelukkig werk jij niet bij een console fabrikant. Je zou de boel aardig om zeep helpen. :+

Want je realiseert je dat je in telefoons keuzes hebt? Een console van € 700,- werkt niet. Dat is gewoon een feit. Ja je kan er nog eentje naast doen van € 400,- maar als je er maar eentje uitbrengt moet deze € 400,- of maximaal € 500,- zijn om aan te slaan bij het grote publiek.

@Piet_Piraat7 Niet nodig als hij BC ondersteunt toch?

bram1984 wijzigde deze reactie 18-04-2019 07:20 (3%)

• Blaat
  • Laatst online: 23:03

Blaat

Hardware fanaat!

Ik hoop dat BC ook inhoudt dat de 30fps cap wordt opgeheven van de grootste PS4 titels.

God of War op 4k60 zou toch wel een droom zijn denk ik. <3

Asus Crosshair VII Hero | AMD Ryzen 9 3900X | 16GB DDR4 3600C15 | MSI RTX 2080 Ti Sea Hawk EK | Samsung 970 EVO 1TB | LG 27UK850-W | Corsair HX1000i | Custom Loop

• Nieuwevolger
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16-07 15:40
Smartphones worden dan ook voornamelijk met leningen (abbonementen) verkocht.

Er zijn denk ik wel degelijk veel mensen die een hoge prijs voor een console over hebben. Kijk naar de high end gpu markt bijvoorbeeld. Maar ik denk dat een groter deel een goed geprinste console belangrijk vinden. Kijk alleen al hoeveel mensen opeens een ps4 kopen als die is discounted voor 199 euro.

• dutchgio
  • Laatst online: 22:18
Dat is wel het publiek wat er 5 jaar op kan wachten voor de PS4 zo'n prijs bereikt, daar richt je je met de lancering niet op.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• bram1984
Blaat schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:49:
Ik hoop dat BC ook inhoudt dat de 30fps cap wordt opgeheven van de grootste PS4 titels.

God of War op 4k60 zou toch wel een droom zijn denk ik. <3
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Het lijkt me voor een aantal titels niet heel lastig. En wellicht Bloodborne ook. O-)

Wat ook een gouden greep zou zijn is de PS5 BC te maken met de meestverkochte console aller tijden: de PS2. Daarvan zijn natuurlijk enorme hoeveelheden games van. En als ze dan ook de PS3 (lastiger) en PS1 meepakken, zitten ze gebakken.

Ik denk dat MS de focus nog meer gaat verleggen de volgende generatie. Ik zie Sony en MS dan ook niet meer als hardware concurrenten, maar het zal meer om de games en services gaan. Hopelijk pompen die nieuwe studio's de komende jaren wat games uit die je niet mag missen en komt er een mooi streaming/Gamepass achtig platform beschikbaar waarmee je op een goedkope manier middels een GaaS achtige oplossing ook die dingen kan spelen.

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-07 23:56

Major_ton

Shoot!

Het duurt nog wel een jaar tot 1,5 jaar eerdat we de PS5 kunnen kopen. Nú lijkt de hardware misschien wel te mooi om waar te zijn voor een acceptabele prijs, maar tegen die tijd staan de verhoudingen er een stuk beter voor. Zen2 ondersteunt PCIe 4.0, dat is nu nog niet beschikbaar, vandaar de claim over een snellere SSD dan op PC, maar binnenkort wordt Zen2 gelanceerd en loopt het dus gelijk. De APU's die AMD ontwikkeld voor Sony en MS zijn een enorme belangrijke inkomstenbron voor AMD.
Niet vanwege de prijs, maar vanwege de aantallen. De APU's worden tegen een gunstige prijs verkocht wat hopelijk een prijs van $ 499,- mogelijk gaat maken.

Ik zie het nog wel gebeuren dat de PS4 Pro een tijdje naast de PS5 in de winkels blijft liggen, waarbij de PS5 de rol van de huidige PS4 Pro overneemt. Games als The Last of Us 2, Death Stranding, Ghost of Tsusima etc zullen cross gen uitkomen wat Sony een nóg grotere established player base zal geven.

Website | DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-Pro2, X-T2 - 16mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - Asus ROG G751JT - Asus UX430

• bram1984
Major_ton schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:59:
Het duurt nog wel een jaar tot 1,5 jaar eerdat we de PS5 kunnen kopen. Nú lijkt de hardware misschien wel te mooi om waar te zijn voor een acceptabele prijs, maar tegen die tijd staan de verhoudingen er een stuk beter voor. Zen2 ondersteunt PCIe 4.0, dat is nu nog niet beschikbaar, vandaar de claim over een snellere SSD dan op PC, maar binnenkort wordt Zen2 gelanceerd en loopt het dus gelijk. De APU's die AMD ontwikkeld voor Sony en MS zijn een enorme belangrijke inkomstenbron voor AMD.
Niet vanwege de prijs, maar vanwege de aantallen. De APU's worden tegen een gunstige prijs verkocht wat hopelijk een prijs van $ 499,- mogelijk gaat maken.

Ik zie het nog wel gebeuren dat de PS4 Pro een tijdje naast de PS5 in de winkels blijft liggen, waarbij de PS5 de rol van de huidige PS4 Pro overneemt. Games als The Last of Us 2, Death Stranding, Ghost of Tsusima etc zullen cross gen uitkomen wat Sony een nóg grotere established player base zal geven.
Ik las gisteren dat MS en Sony beiden voor 10% van de omzet bij AMD zorgen.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

bram1984 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:19:
Want je realiseert je dat je in telefoons keuzes hebt? Een console van € 700,- werkt niet. Dat is gewoon een feit. Ja je kan er nog eentje naast doen van € 400,- maar als je er maar eentje uitbrengt moet deze € 400,- of maximaal € 500,- zijn om aan te slaan bij het grote publiek.
Nou dat is natuurlijk geen feit, dat is een vermoeden.
Het is pas een feit als Sony (of een andere fabrikant) het doet en het idd niet verkoopt.
Zo ik hoop het wel, wat een prul ding die DS4.
Voelt goedkoop, accu is altijd leeg. Ellende.

Vind het speakertje wel leuk, dat moet blijven.

Donstil wijzigde deze reactie 18-04-2019 09:18 (12%)

• Remmetje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-07 15:35
bram1984 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:19:
[...]

Gelukkig werk jij niet bij een console fabrikant. Je zou de boel aardig om zeep helpen. :+

@Piet_Piraat7 Niet nodig als hij BC ondersteunt toch?
Dat is correct. Er is geen harde grens wat de waarde van een console zou moeten zijn tijdens launch voor een optimale sales ramp up maar feit is ook dat in deze markt de verkopen van het eerste jaar ENORM belangrijk zijn om het succes van die generatie te bepalen. Je kan het daar echt winnen of verliezen.

Dat gezegd hebbende, vanuit verschillende kanalen werd ook gesteld dat de Xbox One X tegen een zeer interessante prijs uit kwam omdat het tegen de 500 $/€ uit kwam. Vaak wordt geroepen dat dat een maximale prijs is waar de massa bereid is in te investeren voordat er echt teveel mensen gaan afhaken voor de prijs. Natuurlijk is deze grens flexibel (want zoals je stelt, die prijs lag bij smartphones 10 jaar geleden ook echt anders dan nu) maar het is voor de console bouwers er natuurlijk wel aan gelegen dat ze de prijspoint te pakken hebben waarbij ze zowel rendement maken als een zo groot mogelijke markt aanboren. En gezien het feit dat de X1X beter verkocht dan MS initieel voor ogen had, nummers worden niet gegeven door MS, zegt dat ook iets over de verwachtingen t.a.v. deze markt.

Mijn gok zou dan ook zijn dat ze voor deze generatie uit gaan van een prijs positie dat tussen de 500 en 550 ligt, afhankelijk van de kostprijs van componenten. Hiermee zou die 500 grens wederom iets wat opgerekt worden ten aanzien van betere specs om die "high end" specs te benaderen.

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-07 22:10
Tot nu toe kwam er bij iedere nieuwe PS console ook een nieuwere versie van de DS dus die kans is heel groot natuurlijk :)
De touchpad was in ieder geval een grote flop.

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Hamazaki
  • Niet online
maar komt de BC van de PS3 niet terug? ik lees alleen PS4??

zou me verbazen, want ze kunnen er nog flink aan verdienen in de store.

Hamazaki wijzigde deze reactie 18-04-2019 09:38 (40%)

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:52
Hamazaki schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:37:
maar komt de BC van de PS3 niet terug? ik lees alleen PS4??

zou me verbazen, want ze kunnen er nog flink aan verdienen in de store.
Architectuur van de ps3 is compleet anders, dat probleem blijft dus nog steeds hetzelfde. Ik ga er dan ook niet vanuit dat die games met BC werken behalve dan via PS Now.

PSN: rubensaurus // www.twitch.tv/rubensaurus

• bram1984
Donstil schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:16:
[...]

Het is pas een feit als Sony (of een andere fabrikant) het doet en het idd niet verkoopt.

[...]

Hoeveel bewijs heb je nodig? De PS3 was een fiasco op het begin met € 599,-. De Xbox One was een fiasco op het begin met € 499,- tegen een PS4 op € 399,-. Alles boven de € 499,- is bij voorbaat gedoemd om ieder geval op het begin te mislukken, indien de concurrent lager geprijsd is. Op € 700,- ga je de mainstream (80-/90% van je doelgroep) in ieder geval volledig missen.

• rajackar
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 13:51

rajackar

Blood minister

giantgiantus schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:33:
Ok fair point. Maar als je die game 200 uur speelt ofzo. Dan is 100€ meer 50 cent per uur. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat 100€ dan doorslaggevend is.
Die vraag moet je eens aan Microsoft stellen.
Aan het begin van deze generatie waren ze 100 euro duurder dan de PS4. En ze zijn behoorlijk afgestraft door de consument.
De PS5 bestaat ook niet op zichzelf en zal de nieuwe xbox tegenover zich hebben.
Het leuke en gevaarlijke is dat een nieuwe generatie een redelijk nieuw speel veld is.
Veel consumenten zien dan twee nieuwe doosjes die allebei mooie dingen kunnen en één daarvan is 100 euro goedkoper en doet hetzelfde. Dan is de keuze snel gemaakt. En het kan best zijn dat de duurdere console echt daadwerkelijk meer kan maar daar kun je verhullen met een sterke marketing campagne. Maar weinig potentiële kopers verdiepen zich echt in de techniek.
En dan opeens is een 100 euro duurdere console best een risico.

Ik zie het ergens nog wel gebeuren dat er direct twee versies op de markt komen. Eén versie met SSD / 8K etc en een goedkopere versie die dat allemaal niet heeft. Al zou dat wel een probleem op kunnen leveren voor game devs die op die storage transfer rates moeten kunnen rekenen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

bram1984 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:00:
[...]

Hoeveel bewijs heb je nodig? De PS3 was een fiasco op het begin met € 599,-. De Xbox One was een fiasco op het begin met € 499,- tegen een PS4 op € 399,-. Alles boven de € 499,- is bij voorbaat gedoemd om ieder geval op het begin te mislukken, indien de concurrent lager geprijsd is. Op € 700,- ga je de mainstream (80-/90% van je doelgroep) in ieder geval volledig missen.
Ja dat zijn mooie voorbeelden idd maar maakt het geen feit, eerder een goed onderbouwde verwachting.

Edit: Ik hoop in ieder geval dat Sony durft te gaan voor een hoger prijspunt vanwege het laatste succes en er daardoor krachtigere hardware in stopt. Of gaat voor een Pro direct bij release zoals nu in wel meer product groepen gebruikelijk is geworden.

Donstil wijzigde deze reactie 18-04-2019 10:09 (17%)

• DigitalError
De PlayStation 2 was 1200 gulden, heb ik ook gewoon afgetikt toen :P maar ik snap dat dat niet voor iedereen weggelegd is. Ik moet sowieso 2 keer de PS5 kopen dus ik hoop ook niet meer dan €500 eerlijk gezegd.

• bram1984
Donstil schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:07:
[...]

Ja dat zijn mooie voorbeelden idd maar maakt het geen feit, eerder een goed onderbouwde verwachting.

Edit: Ik hoop in ieder geval dat Sony durft te gaan voor een hoger prijspunt vanwege het laatste succes en er daardoor krachtigere hardware in stopt. Of gaat voor een Pro direct bij release zoals nu in wel meer product groepen gebruikelijk is geworden.
Ja zo kan je alles wel recht lullen natuurlijk. Het is ook geen feit dat de PS5 128GB aan RAM 10TB aan SSD opslag gaat krijgen, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren, net als een console van € 700,- die succesvol gaat zijn. Een goed onderbouwde verwachting is in ieder geval beter dan een totaal onrealistische verwachting/wishful thinking.

bram1984 wijzigde deze reactie 18-04-2019 10:15 (7%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

DigitalError schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:09:
De PlayStation 2 was 1200 gulden, heb ik ook gewoon afgetikt toen :P maar ik snap dat dat niet voor iedereen weggelegd is. Ik moet sowieso 2 keer de PS5 kopen dus ik hoop ook niet meer dan €500 eerlijk gezegd.
Dat wou ik net zeggen idd, Playstation 2 was ook stevig geprijsd (In een minder volwassen markt zelfs) en verkocht prima. Wij moesten toen zelfs op de wachtrij van de lokale game winkel.
bram1984 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:13:
[...]

Ja zo kan je alles wel recht lullen natuurlijk. Het is ook geen feit dat de PS5 128GB aan RAM 10TB aan SSD opslag gaat krijgen, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren, net als een console van € 700,- die succesvol gaat zijn. Een goed onderbouwde verwachting is in ieder geval beter dan een totaal onrealistische verwachting/wishful thinking.
Ja precies geen feiten dus. Dat zei ik eerder al maar je hebt hem nu ook merk ik (y)

Donstil wijzigde deze reactie 18-04-2019 10:24 (35%)

• Anton.net
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:34
Me: There's always been a general range of launch pricing. Will the next console hew to that range?
@cerny: I believe that we will be able to release it at an SRP [suggested retail price] that will be appealing to gamers in light of its advanced features

Deze woordkeuze toont wel aan dat Sony op een hogere prijs mikt.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Anton.net schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:25:
Me: There's always been a general range of launch pricing. Will the next console hew to that range?
@cerny: I believe that we will be able to release it at an SRP [suggested retail price] that will be appealing to gamers in light of its advanced features

Ja dat verwacht ik ook wel, zeker als je naar de "uitgelekte" details kijkt.
Dan lijkt mij € 399,- onrealistisch.

• bram1984
Anton.net schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:25:

Yep, ik denk zelf dat ze op € 499,- gaan zitten. Ik ben overigens ook bereid nog meer te betalen, maar dan wacht ik wellicht nog even tot er 2 of 3 goede dedicated PS5 games zijn.
Donstil schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:13:
[...]

Ja precies geen feiten dus. Dat zei ik eerder al maar je hebt hem nu ook merk ik (y)
Wat ik al zei: zo kan je letterlijk alles wat totaal onrealistisch is recht lullen omdat er toch niks over bekend is. Voor mij is het een feit dat de PS5 geen € 700,- gaat kosten. Dat weet ik 100% zeker.

bram1984 wijzigde deze reactie 18-04-2019 10:34 (24%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

bram1984 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:29:
Wat ik al zei: zo kan je letterlijk alles wat totaal onrealistisch is recht lullen omdat er toch niks over bekend is. Voor mij is het een feit dat de PS5 geen € 700,- gaat kosten. Dat weet ik 100% zeker.
Nee dat weet je dus niet, dat verwacht je :)

• DigitalError
Ik denk dat ie €555,55 gaat kosten :+ want ps5

• bram1984
Donstil schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:55:
[...]

Nee dat weet je dus niet, dat verwacht je :)
Dat weet ik en dat weet jij ook. ;)

Ik ben wel ontzettend benieuwd of MS ergens mee gaat komen op de E3 en zo ja, wat.

• DigitalError
bram1984 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:08:
[...]

Dat weet ik en dat weet jij ook. ;)

Ik ben wel ontzettend benieuwd of MS ergens mee gaat komen op de E3 en zo ja, wat.
Ik denk dat MS komt met nieuws over games enzo :P

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

DigitalError schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:07:
Ik denk dat ie €555,55 gaat kosten :+ want ps5
Haha dat zou wel een mooie stunt zijn ja.
Alles voor betere hardware wat mij betreft.

Maar goed 8k support met een device van € 500,- gaat niet gebeuren verwacht ik dus de prijs zal omhoog moeten. Of er komen gelijk bij release 2 versies zoals dat in andere productgroepen inmiddels ook wel gebruikelijk is.

Donstil wijzigde deze reactie 18-04-2019 11:21 (17%)

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 00:46
bram1984 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:55:
Wat ook een gouden greep zou zijn is de PS5 BC te maken met de meestverkochte console aller tijden: de PS2. Daarvan zijn natuurlijk enorme hoeveelheden games van. En als ze dan ook de PS3 (lastiger) en PS1 meepakken, zitten ze gebakken.
Als ze PS2 emulatie doen hebben ze volgens mij vanzelf PS1 mee want de PS2 slikt (nagenoeg) alle PS1 games. Echter kan ik me moeilijk inbeelden dat ze daar tijd en geld in gaan stoppen. Het aantal klanten dat op basis hiervan een PS5 zou kopen is verwaarloosbaar, en er is ook geen enkele pull-through revenue meer want voor PS1/PS2 wordt er niets meer verkocht.
PS3 emulatie gaat volgens mij dan weer technisch uitdagend zijn. Veel van de beste games hierop zijn echter ondertussen ook al voor PS4 uitgebracht en als er PS4 BC is (zekerheid) is er toch al weer wat reden minder om PS3 BC te hebben.
Pas op, met mijn gigantische PSX/PS2/PS3/Vita biblitiotheek hoop ik eigenlijk ook wel heel hard op BC van die platformen, maar ik vrees toch echt wel dat het enkel PS4 zal zijn.
s0kkie schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:28:
[...]
De touchpad was in ieder geval een grote flop.
Net zoals Sixaxis een flop was. Het probleem is vooral de multi-platform markt. Je kan dat soort proprietary features eigenlijk maar alleen gebruiken bij exclusives, of anders als optionele features bij multi-platforms. Daarom ook dat veel developers er nauwelijks moeite voor doen.
Een touchscreen ipv touchpad gaat daar weinig aan veranderen. Andere pogingen tot 2de schermen (visual memory bij Dreamcast, WiiU, iPad companion app bij PS4...) zijn ook niet bepaald successen geweest.

• bram1984
@Twixie Ja ik verwacht ook uitsluitend PS4 BC. Is voor mij ook genoeg aangezien ik geen titels voor andere platformen meer heb.

Days Gone schijnt dan wel weer zeer actief gebruik te maken van de touchpad (o.a. 4-zijdige swipe gestures), maar ik zal 'm niet missen als deze er niet op zit de volgende generatie.

Ik hoop vooral op standaard paddles, maar dat ook niet gebeuren.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Aah gadver zit dat in Days Gone? Die touchpad gebruiken vind ik altijd zo hinderlijk.

• Kuusj
  • Laatst online: 17-07 15:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

rajackar schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:00:
[...]

Die vraag moet je eens aan Microsoft stellen.
Aan het begin van deze generatie waren ze 100 euro duurder dan de PS4. En ze zijn behoorlijk afgestraft door de consument.
De PS5 bestaat ook niet op zichzelf en zal de nieuwe xbox tegenover zich hebben.
Het leuke en gevaarlijke is dat een nieuwe generatie een redelijk nieuw speel veld is.
Veel consumenten zien dan twee nieuwe doosjes die allebei mooie dingen kunnen en één daarvan is 100 euro goedkoper en doet hetzelfde. Dan is de keuze snel gemaakt. En het kan best zijn dat de duurdere console echt daadwerkelijk meer kan maar daar kun je verhullen met een sterke marketing campagne. Maar weinig potentiële kopers verdiepen zich echt in de techniek.
En dan opeens is een 100 euro duurdere console best een risico.

Ik zie het ergens nog wel gebeuren dat er direct twee versies op de markt komen. Eén versie met SSD / 8K etc en een goedkopere versie die dat allemaal niet heeft. Al zou dat wel een probleem op kunnen leveren voor game devs die op die storage transfer rates moeten kunnen rekenen.
Het grappige was wel dat de PS4 krachtiger was/is dan de xBox One, dus dat maakte het verhaal sowieso al niet beter. Qua GPU kracht zijn het nooit hoogvliegers geweest, een HD7870 voor de PS4 en de HD7850 voor de xBox One. Dat was in 2012 (of wanneer zijn ze ook alweer uitgekomen) al mid-range spul.

Wat ik voor deze generatie verwacht? AMD Zen 2 8C/16T, 16GB gedeeld RAM of HBM2 en een GPU die iets beter zal zijn dan de RTX2070/Radeon VII. Dat allemaal verpakt in een strak doosje waar een sticker van 499,- op staat.

AMD heeft momenteel echt een uitermate goed CPU platform, GPU's worden bij AMD altijd gepresenteerd als 'schokkend veel beter dan wat we hadden', maar dat valt keer op keer (vies) tegen. 8K gaming kun je vergeten, dat is iets voor de volgende generatie. Met een RTX2080Ti kun je de games van dit jaar 'comfortabel' op 4K/60FPS en hoge instellingen spelen, 8K is vier maal 4K. 8K video uit sturen moet nog wel lukken denk ik. Over 3 jaar stelt een 2080Ti ook niks meer voor en krijg je misschien weer een PS5 Pro die halfbakken 8K kan afspelen maar eigenlijk ook weer niet (zoals de 4 Pro nu nog steeds geen native 4K op 30FPS kan halen). Die 'sneller dan wat nu bestaat' SSD geloof ik niks van, dat zal wel neer komen op een Optane-achtige oplossing met 32GB cache en dan een 1TB Sata SSD of 2TB HDD als main storage.

Ik koop hem overigens direct deze generatie, als hij minder dan 500,- gaat kosten is dat voor mij meegenomen, maar als hij 700,- gaat kosten koop ik hem ook gewoon. Als ik mijn PC ga upgraden ben ik het dubbele kwijt voor een slechtere ervaring (gewoon een game willen opstarten en spelen zonder 5 foutmeldingen of crashes is al veel gevraagd tegenwoordig).

Kuusj wijzigde deze reactie 18-04-2019 11:36 (6%)

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• bram1984
Donstil schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:32:
Aah gadver zit dat in Days Gone? Die touchpad gebruiken vind ik altijd zo hinderlijk.
Zeker. Story, inventory, map en skills.

• Nieuwevolger
Je moet niet vergeten dat met inflatie, de ps2 was destijds 399 dollar, omgerekend zou dat nu 590 dollar zijn. Bij de ps3 is 599 uit 2007 hetzelfde als 741 dollar. 599 dollar zou dan helemaal niet z'n gekke prijs in 2020.

https://westegg.com/inflation/

Daarnaast had de ps3 echt veel meer problemen dan alleen de prijs. Exclusive content begon pas los te komen in 2008 volgens mij, multiplatform versies draaide aanzienlijk slechter tegen over de xbox 360. Het was de blu ray drive en cell processor die de prijs als een malle beïnvloede, terwijl ze niet heel veel meerwaarde boden.

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:28:
@Twixie Ja ik verwacht ook uitsluitend PS4 BC. Is voor mij ook genoeg aangezien ik geen titels voor andere platformen meer heb.

Days Gone schijnt dan wel weer zeer actief gebruik te maken van de touchpad (o.a. 4-zijdige swipe gestures), maar ik zal 'm niet missen als deze er niet op zit de volgende generatie.

Ik hoop vooral op standaard paddles, maar dat ook niet gebeuren.
Oh lekker ik heb echt een hekel aan die swipe pad, voor mijn gevoel werkt swipen de helft van de tijd niet of slecht.

Even afwachten of er een alternatieve methode is.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Nieuwevolger schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:49:
Je moet niet vergeten dat met inflatie, de ps2 was destijds 399 dollar, omgerekend zou dat nu 590 dollar zijn. Bij de ps3 is 599 uit 2007 hetzelfde als 741 dollar. 599 dollar zou dan helemaal niet z'n gekke prijs in 2020.

https://westegg.com/inflation/
De Playstation 2 kwam in de V.s. op de markt voor $ 299,-. De calculator gaat bij mij niet naar 2020 maar het zou $ 450,- in Today's money zijn.

• Nieuwevolger
Je hebt gelijk ja. Dat is nogal een verschil inderdaad.

Lees ook dit:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/1037939.stm

Er was blijkbaar omgerekend nogal verschillen in prijs wereld wijd destijds.

PlayStation 2 prices
US: $299
Japan: $360
Germany: $403
France: $414
UK: $450

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Nieuwevolger schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:08:
Je hebt gelijk ja. Dat is nogal een verschil inderdaad.

Lees ook dit:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/1037939.stm

Er was blijkbaar omgerekend nogal verschillen in prijs wereld wijd destijds.

PlayStation 2 prices
US: $299
Japan: $360
Germany: $403
France: $414
UK: $450
Ja klopt, in Nederland zelfs 1200,- gulden.

• Anton.net
Een console is ook zo moeilijk om eerlijk naar waarde te schatten.
Als je naar de specs kijkt is die ps5 zeker 500 euro waard. Toch gaat er sowieso kritiek komen dat die prijs nogal hoog is voor een console.
In de tussentijd loopt iedereen wel rond met de nieuwste smartphone van 600+ euro..

Psychologisch gezien is 500 euro gewoon veel geld voor een console, omdat men weet dat de games ook heel duur zijn.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:01
Ik denk dat het sowieso 499 euro gaat worden. De launchtitels van de PS3 hielpen destijds ook niet echt mee om de hoge prijs te rechtvaardigen. Zorg voor goede content en mensen kopen het systeem wel.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 18-04-2019 12:20 (16%)

• Nieuwevolger
Kijk alleen al hoeveel mensen opeens een ps4 kopen als die 199 euro is in een actie. Of al die mensen die blijkbaar liever een ps4 tweedehands kopen om 50 euro te besparen.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:01
Nieuwevolger schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:22:
Kijk alleen al hoeveel mensen opeens een ps4 kopen als die 199 euro is in een actie. Of al die mensen die blijkbaar liever een ps4 tweedehands kopen om 50 euro te besparen.
Of kijk naar al die mensen die de hoofdprijs betalen wanneer een nieuwe console niet op voorraad is. >:)

• bram1984
Flagg schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:50:
[...]

Oh lekker ik heb echt een hekel aan die swipe pad, voor mijn gevoel werkt swipen de helft van de tijd niet of slecht.

Even afwachten of er een alternatieve methode is.
Ja in principe is de pad ook gewoon op 4 verschillende plekken indrukbaar. Als die optie er is, dan kies ik daar ook voor.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 00:23
Heel bijzonder inderdaad. Als je toevallig tegen zo'n deal aan loopt is dat super, naar soms zie je mensen "wachten" voor 50 euro goedkoper oid. Ik vind daar wat van :p

DOE MEE MET DE TWEAKERS F.C. VOETBALPOULE!

• jongf7
  • Laatst online: 17-07 15:37
Ik geef liever 50 euro meer uit voor 2 jaar eerder spelen :)

• Psyonara
  • Laatst online: 00:14
Donstil schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:16:
[...]

[...]

Zo problematisch vind ik de DS4 nou ook niet. Enige wat goedkoop aanvoelt zijn de sticks.
En zelf nooit issues met de Accu/Battery.
Heb er 3 en 1 daarvan op PC.

• Anton.net
Wat ik wil van de DS5:
-Touchpad weg (speaker mag ook weg)
-Grotere batterij
-USB C (+ondersteuning voor wireless charging oid)
-Ingebouwde mic
-Dpad en face buttons meer clicky/snappy
-Positie van Share/Start button aanpassen (ik ben meer fan van de oude start/select)

Meer moet dat eigenlijk niet zijn voor mij. :)
Ben benieuwd of ze de DS4 nog gaan ondersteunen

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20:48
Anton.net schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:19:
Een console is ook zo moeilijk om eerlijk naar waarde te schatten.
Als je naar de specs kijkt is die ps5 zeker 500 euro waard. Toch gaat er sowieso kritiek komen dat die prijs nogal hoog is voor een console.
In de tussentijd loopt iedereen wel rond met de nieuwste smartphone van 600+ euro..

Psychologisch gezien is 500 euro gewoon veel geld voor een console, omdat men weet dat de games ook heel duur zijn.
In vergelijking lopen veeeel meer mensen rond met iets als een Pocophone F1 of Nokia 7+ of OnePlus one dan met een Galaxy S10(+) of een iPhone XS Max.

Verder kan je telefoons ook voor een habbekrats per maand afbetalen in combo met een abbo, en hoewel de eindprijs dan na 2 jaar hetzelfde is geeft dat een heel ander gevoel dan opeens 800 of meer op tafel te gooien.

Bij consoles is er zoals aangehaald ook een grens omdat je niet klaar bent met enkel een console, liefst neem je nog 1 a 2 games mee naar huis op launch, als dat dan al aftikt op 820 euro voor alles dan zal je een heeeeeel magere launch hebben.

• Mutatie
bram1984 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 03:13:
[...]

Edit: En zit er überhaupt nog iemand op weer een nieuwe Halo te wachten?
Velen denk na de weg die de serie was ingeslaan. Dit word een soort remake/in de stijl sfeer van de eerste. Ik zit er op te wachten, de enige serie die ik mis op PS.

Maar hoogmoed komt vooor de val, na de PS2 leek alles ook zo zeker maar dat was kantje boord met de PS3, later een flinke inhaal slag gemaakt gelukkig. Maar zo trouw aan een console is men over het algemeen niet zoals gezien met de 360.
Ik zie ze bv wel consoles "weggeven" bij abonnementen, goedkopere digital only console, terug proberen te slaan met exlusives, ver onder de kostprijs verkopen etc.
bram1984 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:55:
[...]

Ik zie Sony en MS dan ook niet meer als hardware concurrenten, maar het zal meer om de games en services gaan.
Ik denk het ook, al bevalt me dat helemaal niet. Ik doe niet aan digitaal en mocht het puur die kant op gaan haak ik af denk ik. Ben al erg selectief met mn games, speel er maar een paar echt per generatie. Ik wil absoluut niet afhankelijk van een verbinding of abbo zijn (maar ik ben daar niet een standaard type in denk) ik

Mutatie wijzigde deze reactie 18-04-2019 20:34 (45%)

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:18
Ik vind het zelf stiekem ook wel apart hoe duur de PS4 nog is, in 2012 heb ik voor 220 een PS3 Slim gekocht, ding was toen ruim 5 jaar op de nederlandse markt, na een introductie op 500/600 euro. De PS4 is nu ongeveer even lang op de markt, en er is nog maar 100 euro van de prijs af, zelfs na introductie van een vermoedelijk goedkoper te produceren slim versie.

(is natuurlijk wel te verklaren, in 2012 moest Sony wel om in te lopen op de 360, en nu lopen ze mijlen ver voor)
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:50:
[...]

Heel bijzonder inderdaad. Als je toevallig tegen zo'n deal aan loopt is dat super, naar soms zie je mensen "wachten" voor 50 euro goedkoper oid. Ik vind daar wat van :p
Ach, kwestie van afwegen hoe graag je het ding wil hebben. Als er nu weer zo'n 200 euro actie voorbij komt ga ik toch eens kijken welke games ik op de PS4 de moeite waard vind, voor 300 euro peins ik er niet over, zeker niet als de PS5/X2 er over anderhalf jaar is.

Op zich mis ik niks in mn leven zonder PS4, dus dan kan ik best "wachten"

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-07 14:43
Ik weet niet of ik weer op de eerste dag een Sony PlayStation zou kopen. Bij de PlayStation 4 heb ik het heel lang met BF4 en FIFA 14 gedaan en de maandelijkse games. Het gaat niet zozeer om de prijs, maar misschien meer om op de eerste revisie gewachten i.c.m. beschikbare games.

Stel er komt een boost functie voor alle oude PlayStation 4 games, dan is dit wel interessant.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:45
jongf7 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:53:
Ik geef liever 50 euro meer uit voor 2 jaar eerder spelen :)
Ik heb zelfs de PS4 Knack bundel gekocht bij release van de PS4 omdat die als enige op voorraad was en ik ‘m gewoon meteen MOEST hebben. Dat spel zit nog steeds in de folie :+
FIFA en BF4 er toen meteen bij gekocht en beide bijzonder veel gespeeld.

Of ik zoiets nu weer zou doen weet ik niet, maar het is wel aannemelijk :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Amaze86
  • Laatst online: 21:17
@Jumpman dan kan je net zo goed op ps5 pro versie wachten. Ik haal hem meteen op de release zoals elke ps.

• Anton.net

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-07 14:43
Amaze86 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:13:
@Jumpman dan kan je net zo goed op ps5 pro versie wachten. Ik haal hem meteen op de release zoals elke ps.
Het komt denk ik ook, omdat mijn backlog nog zo groot is. Dit was op het eind bij de PlayStation 3 ook zo, en daar heb ik toen veel games niet meer gespeeld. Als de volgende PlayStation goede backwards compatibility heeft wordt het alweer anders.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• bram1984
En de sappige geruchten uit het andere kamp zijn ook begonnen. Anaconda schijnt hoe dan ook betere specs te krijgen, ondanks dat we nog geen specs van PS5 hebben. Niet dat het mijn persoonlijke keuze beïnvloedt, maar laat ze elkaar maar lekker gek maken zodat beide systemen straks zo snel mogelijk zijn.

https://www.resetera.com/...333/page-28#post-19991556

• Kalder
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-07 18:58
bram1984 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:24:
En de sappige geruchten uit het andere kamp zijn ook begonnen. Anaconda schijnt hoe dan ook betere specs te krijgen, ondanks dat we nog geen specs van PS5 hebben. Niet dat het mijn persoonlijke keuze beïnvloedt, maar laat ze elkaar maar lekker gek maken zodat beide systemen straks zo snel mogelijk zijn.

Ach, de Xbox one x is ook krachtiger dan de PS4 pro, dat zegt niets over het succes van een console...
Bovendien zijn de nieuwe consoles allebei zo krachtig dat ik denk dat je het verschil amper zult kunnen merken.

Kalder wijzigde deze reactie 19-04-2019 10:30 (7%)

• bram1984
Kalder schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:29:
[...]

Ach, de Xbox one x is ook krachtiger dan de PS4 pro, dat zegt niets over het succes van een console...
Bovendien zijn de nieuwe consoles allebei zo krachtig dat ik denk dat je het verschil amper zult kunnen merken.
Klopt maar aan de andere kant is de base PS4 wel weer krachtiger dan de base Xbox One. Maar uiteindelijk zat het verschil minimaal zijn en komt het neer op games, dat denk ik ook.

• Hamazaki
  • Niet online
ik zie me al binnen 2 jaar TLOU2 op de PS4 en daarna op de PS5 spelen als remastered..

• Dennis585
  • Laatst online: 19:29
Ik ga voor de PS5 en laat de nieuwe Xbox links liggen. De software van de Xbox One systemen is slecht en tergend langzaam met spellen en systeem software updaten. Zelfs op mijn Xbox One X is het slechter en langzamer dan de PS4 Pro. Ik heb mijn lesje geleerd deze gen en ga voor de nieuwe PS. Niet dat ik haast heb om een nieuwe PS te halen. Ik vermaak me nog prima met de PS4 Pro.

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

• Hamazaki
  • Niet online
Dennis585 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:38:
Ik ga voor de PS5 en laat de nieuwe Xbox links liggen. De software van de Xbox One systemen is slecht en tergend langzaam met spellen en systeem software updaten. Zelfs op mijn Xbox One X is het slechter en langzamer dan de PS4 Pro. Ik heb mijn lesje geleerd deze gen en ga voor de nieuwe PS. Niet dat ik haast heb om een nieuwe PS te halen. Ik vermaak me nog prima met de PS4 Pro.
ik dacht juist altijd dat microsoft beter in software was en sony in hardware..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Hamazaki schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:39:
[...]

Ligt er maar net aan in welk topic je het vraagt natuurlijk :+

• Dennis585
  • Laatst online: 19:29
Hamazaki schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:39:
[...]

Nee. Het is een veel gehoorde en door mijzelf ervaren klacht.

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

• stfn89
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-06 11:25
Het prijsverschil in combinatie met de iets slechtere hardware was niet het enige wat Microsoft parte speelde met de lauch verkopen van de Xbox. Ze hadden namelijk ook veel plannen waar gamers helemaal niet op zaten te wachten. Zoals de insteek om het meer een mediacentre te maken dan een gamedoos, always online verplicht te maken, die kinect camera waar de meeste gamers niet op zaten te wachten en die volgens mij ook aangesloten moest zijn met alle privacy bezwaren van dien. Meeste zaken kwam Microsoft voor de launch op terug, maar het kwaad was al geschied.

Gamers kozen niet alleen voor de playstation omdat die 100 euro goedkoper was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17-07 00:19
De Xbox was al doomed by de launch natuurlijk.

1. Always online.
2. Useless camera = kost extra geld, meeste gamer ''core gamers gebruiken het niet eens''
3. Duurder
4. etc

Natuurlijk had PS hierop ingesteepld. Ze hadden meerdere scenario's waardoor het dus voor hun kiezen was.
Als microsoft dit en dat doet, doen wij het zus en zo. En bam dat sloeg natuurlijk aan. Nu kan het anders lopen natuurlijk met de nieuwe ''generatie consoles'' Waarbij XBOX nog steeds hamert op always on / disc-less consoles etc. Kan PS5 again hierop inspelen. Als gamers echt dit willen of niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19:40
theduke1989 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:11:
De Xbox was al doomed by de launch natuurlijk.

1. Always online.
2. Useless camera = kost extra geld, meeste gamer ''core gamers gebruiken het niet eens''
3. Duurder
4. etc

Natuurlijk had PS hierop ingesteepld. Ze hadden meerdere scenario's waardoor het dus voor hun kiezen was.
Als microsoft dit en dat doet, doen wij het zus en zo. En bam dat sloeg natuurlijk aan. Nu kan het anders lopen natuurlijk met de nieuwe ''generatie consoles'' Waarbij XBOX nog steeds hamert op always on / disc-less consoles etc. Kan PS5 again hierop inspelen. Als gamers echt dit willen of niet.
Dit is nog steeds één van de beste antwoorden van Sony op Microsoft

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:47
bram1984 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:24:

Ze moeten wel "ver" over de 14+TF (geruchten dat de PS5 rond de 14+zit) heen gaan willen die woorden relevant zijn. Ik zie niet hoe ze dat gaan leveren voor een zacht prijsje. Naar mijn mening zit Microsoft met 2 SKU's in een lastigere positie als ze ook nog duurder zijn met Anaconda.

Deze consoles zullen qua multiplatform games precies hetzelfde kunnen draaien, met dezelfde resoluties, zelfde fps, zelfde texture quality. Exclusives zullen (AGAIN) laten zien waartoe deze consoles echt in staat zijn. En van Sony weten we alvast wat we kunnen verwachten.

Recon24 wijzigde deze reactie 19-04-2019 15:45 (13%)

• bram1984
@Recon24 Yep, maar ze moeten wel met twee SKU's komen als ze zeker willen weten dat ze de snelste console hebben. Dat roepen ze al een tijdje namelijk. Of het slim is, geen idee. Met het top model zullen ze wel helemaal los gaan, maar wat gaat dat dan kosten en wie gaat dat kopen?

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:47
bram1984 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:38:
@Recon24 Yep, maar ze moeten wel met twee SKU's komen als ze zeker willen weten dat ze de snelste console hebben. Dat roepen ze al een tijdje namelijk. Of het slim is, geen idee. Met het top model zullen ze wel helemaal los gaan, maar wat gaat dat dan kosten en wie gaat dat kopen?
Net als Microsoft haalt ook Sony alles uit de kast. Juist omdat ze "aimen" om de krachtigste te willen zijn, plaatsen ze zich ook meteen in een positie die juist gunstiger is voor Sony met de PS5. Sony kan het ze juist moeilijk gaan maken door mondjes maat PS5 info te geven en de grote suprises pas laat (net als toen met de PS4 reveal) bekend te maken, zodat Microsoft eigenlijk weinig kan veranderen.

Deze consoles zullen qua performance nog dichter tegen elkaar aan zitten dan zelfs de Pro&X, die eigenlijk nagenoeg ook gewoon gelijk zijn. Resolutie verschillen zullen er niet meer zijn, dus eigenlijk valt er straks voor Digital Foundry nog weinig te "vergelijken". Als dit een reden is voor Microsoft om nog langer te wachten en pas laat na de PS5 te releasen dan geven ze net als de vorige generatie alles weer uit handen. Waar sommige mensen denken dat ze met 2 SKU's in een makkelijke positie zitten, zouden eens 2x moeten nadenken...juist lastiger.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik ben overigens ook wel benieuwd wat ze op het gebied van design gaan doen. Minimalistische design van de One X spreekt mij veel meer aan dan die Aziatische dubbeldekker welke ik nu heb staan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DigitalError
Donstil schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:37:
Ik ben overigens ook wel benieuwd wat ze op het gebied van design gaan doen. Minimalistische design van de One X spreekt mij veel meer aan dan die Aziatische dubbeldekker welke ik nu heb staan.
en dan het liefst met mooie rondingen ipv dat hoekige

Aziatische dubbeldekker _O-

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22:56
Net een PS4 pro gekocht na lang lezen en afwegen, dit na ongeveer 20 jaar niet meer gegamed te hebben, ik ben ongeveer gestopt bij halflife en unreal.

Ik verwacht er wel nog jaren mee te spelen, er is genoeg aanbod spellen.

Aan de andere kant zou ik het nu ook wel jammer vinden moest volgende week een PS5 uitkomen, zal wel niet gebeuren.

Ik stel mij wel wat vragen over de opkomst van cloudgaming(oa van google), kan dit mogelijk geen concurrentie zijn van een nieuwe generatie spelconsoles?

Stel u voor dat Sony beslist om geen PS5 uit te brengen maar wel een cloudgaming abbo dat werkt icm een PS4? 8K zal dan niet lukken maar dat vind ik persoonlijk geen must.

• DigitalError
Wozmro schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:09:
Net een PS4 pro gekocht na lang lezen en afwegen, dit na ongeveer 20 jaar niet meer gegamed te hebben, ik ben ongeveer gestopt bij halflife en unreal.

Ik verwacht er wel nog jaren mee te spelen, er is genoeg aanbod spellen.

Aan de andere kant zou ik het nu ook wel jammer vinden moest volgende week een PS5 uitkomen, zal wel niet gebeuren.

Ik stel mij wel wat vragen over de opkomst van cloudgaming(oa van google), kan dit mogelijk geen concurrentie zijn van een nieuwe generatie spelconsoles?

Stel u voor dat Sony beslist om geen PS5 uit te brengen maar wel een cloudgaming abbo dat werkt icm een PS4? 8K zal dan niet lukken maar dat vind ik persoonlijk geen must.
Sony gaat sowieso een PS5 uitbrengen, er is van de week een heel artikel geweest met Mark Cerny hierover inclusief wat meer informatie over de console zelf.

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:00:
[...]

Maar wat is die doelgroep? Ik ben uit '83. Begon met gamen op een pc: Wolvenstein, Commander Keen, Prince of Persia etc. Als tiener heb je weinig geld. Maar gamers worden ouder. Volgens mij zitten er in het Playstation-topic veel gasten van 30, 40 of 50 jaar oud die net als mij nog CGA/EGA/VGA games kennen. Die groep is vermoedelijk groter dan tieners en heeft wel geld. De PS3 is ook alweer bijna vijftien jaar geleden. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar die doelgroep van vroeger wordt ook ouder en heeft meer te besteden :)

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

• Nieuwevolger
Xbox 5 specs zijn gelekt. Jullie één van de eerste die de info krijgen. https://forum.beyond3d.com/posts/2066117/

• Nieuwevolger
“since none of you guys wanted to help, i took the liberty of translating the leak into "fuck you and your handwriting-ese"
-Lockhart has 12GB of total RAM, Anaconda has 26(?)GB of RAM
-2 CPU chiplets of 4 cores each, using Zen 2 because fuck Intel :(
-the "RCC" is probably the AI/RTX/whatever the fuck "limited sauce" chip
-Lockhart has less CUs active (my guess being around 50CUs in Lockhart, 65 in Anaconda) (quite possibly just dead Anaconda GPU chips being reused?)”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
En zijn er al conclusies te trekken? Qua performance vergeleken met PS5 specs (op papier uiteraard)? Ik ben niet zo technisch (meer) :P

Hoewel ik toch voor Sony ga. Hebben mij nog nooit teleurgesteld en was ook deze generatie zeer tevreden met hardware en (exclusieve) games. Geen reden om over te stappen, tenzij de introductie straks om één of andere manier een fuck-up is, wat ik niet verwacht :)
M'n vertrouwen in Microsoft is niet geweldig. Ook al zou die wat sneller zijn, die One X is ook geen doorslaand succes. Prima hardware, maar van beloofde exclusives zie ik weinig (in ieder geval wat mij aanspreekt).

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

• Nieuwevolger
Er is nog niet veel over te zeggen, beide zullen zen en navi gebruiken. De 2 xbox’en lijken zowel een ssd als hdd bevatten, maar dit zou voor de ps5 ook kunnen gelden.

• DigitalError
DigitalError in "[PS4] PlayStation 4 - Deel 10"

Crosspost! :P multilevel parenting control

• Qweridee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:57
https://twitter.com/mochi_wsj/status/1121687268123529216

Helaas de komende 12 maanden nog geen PS5:(

• Anton.net
Dat is een publiek geheim. Herfst 2020 is money time

• Kuusj

Kuusj

Nieuwevolger schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:39:
“since none of you guys wanted to help, i took the liberty of translating the leak into "fuck you and your handwriting-ese"
-Lockhart has 12GB of total RAM, Anaconda has 26(?)GB of RAM
-2 CPU chiplets of 4 cores each, using Zen 2 because fuck Intel :(
-the "RCC" is probably the AI/RTX/whatever the fuck "limited sauce" chip
-Lockhart has less CUs active (my guess being around 50CUs in Lockhart, 65 in Anaconda) (quite possibly just dead Anaconda GPU chips being reused?)”
Zes-en-twintig GB aan RAM :o De meeste PC's zitten nog vast op 8GB RAM. Natuurlijk is dit shared met de GPU maar alsnog best een grote hoeveelheid. Dat er 2x4 cores worden gebruikt vind ik wel op zijn minst opmerkelijk.

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Hamazaki
  • Niet online
helaas? ik heb geen haast hoor. laat maar lekker wachten.

• Nieuwevolger
Kuusj schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:53:
[...]

Zes-en-twintig GB aan RAM :o De meeste PC's zitten nog vast op 8GB RAM. Natuurlijk is dit shared met de GPU maar alsnog best een grote hoeveelheid. Dat er 2x4 cores worden gebruikt vind ik wel op zijn minst opmerkelijk.
Waarschijnlijk moet je de 2x 4 cores cpu zien als een één 8 cores cpu. Volgens mij wordt de ps4/xbox one cpu ook gezien als een 2x 4 cores. 24 (v)ram is ook niet onrealitsich. Op het moment zit de nieuwste vega kaart al op 16 gb vram. Het is mogelijk dat ze volgend jaar op 20 of 24 gb zitten.

• Kuusj

Kuusj

Nieuwevolger schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:46:
[...]

Waarschijnlijk moet je de 2x 4 cores cpu zien als een één 8 cores cpu. Volgens mij wordt de ps4/xbox one cpu ook gezien als een 2x 4 cores. 24 (v)ram is ook niet onrealitsich. Op het moment zit de nieuwste vega kaart al op 16 gb vram. Het is mogelijk dat ze volgend jaar op 20 of 24 gb zitten.
De huidige PS4 CPU heeft echter een compleet andere opbouw/architectuur. Waarom 2 CPU's van 4C's gebruiken als AMD er ook gewoon heeft met 8C/16T's op 1 die? Lijkt mij alleen maar lastig en ik zie er geen logische reden voor. Enige reden die ik me kan bedenken is dat men CPU's gebruikt waarvan een aantal cores stuk zijn die anders niet gebruikt konden worden.

Verder is 16GB een uitzondering, en aangezien waarschijnlijk met HBM wordt gewerkt en 24GB een 'oneven' getal is moeten ze voor optimale performance 4 stacks van 6GB gaan produceren (hoogst onwaarschijnlijk) of 2 stacks van 12GB (onwaarschijnlijk), of 3 stacks van 8GB (mogelijk). Dan eerder 2 stacks van 8GB voor de GPU en 1 stack van 8GB voor RAM-geheugen.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True