Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 4 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.787 views

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hamazaki schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:15:
[...]

helaas? ik heb geen haast hoor. laat maar lekker wachten.
Ik wel, laat maar komen die 5.
Wordt gek van de laadtijden en de (bij sommige games) herrie van mijn huidige 4 pro.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Kuusj schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:35:
[...]

De huidige PS4 CPU heeft echter een compleet andere opbouw/architectuur. Waarom 2 CPU's van 4C's gebruiken als AMD er ook gewoon heeft met 8C/16T's op 1 die? Lijkt mij alleen maar lastig en ik zie er geen logische reden voor. Enige reden die ik me kan bedenken is dat men CPU's gebruikt waarvan een aantal cores stuk zijn die anders niet gebruikt konden worden.

Verder is 16GB een uitzondering, en aangezien waarschijnlijk met HBM wordt gewerkt en 24GB een 'oneven' getal is moeten ze voor optimale performance 4 stacks van 6GB gaan produceren (hoogst onwaarschijnlijk) of 2 stacks van 12GB (onwaarschijnlijk), of 3 stacks van 8GB (mogelijk). Dan eerder 2 stacks van 8GB voor de GPU en 1 stack van 8GB voor RAM-geheugen.
Ook “oneven” aantallen voor vram zijn in consoles en gpu’s ook niet uniek. Er zijn nvidia kaarten met 12 of 6gb vram, ook de xbox one x heeft 12 gb ram.

Je moet ook niet vergeten dat de 8gb gddr5 van de ps4 op pc gpu’s destijds in 2013 nog niet bestond. In dat opzicht kunnen consoles hier in voor lopen.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:22
Donstil schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:51:
[...]

Wordt gek van de laadtijden en de (bij sommige games) herrie van mijn huidige 4 pro.
Ik ben benieuwd of het ze gaat lukken om het geluid te reduceren zonder de cpu te hard te underclocken ofzo. Ik ga er alleszins van uit dat de ps5 stiller gaat zijn dan de ps4 pro. Anders zou dat wel een teleurstelling zijn.
Ik heb zelf geen One X, maar ik lees toch vaak dat dat ding heel stil is

Moet zeggen dat ik ook steeds vaker vind dat de Pro grafisch gewoon niet meer mee kan. Laats speelde ik bijvoorbeeld Metro Exodus. In de trailers ziet die game er fantastisch uit, maar als het dan op je Ps4 Pro draait is dat wel een beetje een teleurstelling

[ Voor 5% gewijzigd door Anton.net op 27-04-2019 14:03 ]

• Donstil
  • Niet online
Ja de One X is heerlijk stil idd. Het kan dus wel zou je zeggen.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:16

v8power67

Psn: Mausosaurus

400 vs 500 euro console en jaar later launchen. Dus ja niet gek dat ie dingen beter kan idd.
Plus je hebt echt mensen die er over doen alsof er een vliegtuig in woonkamer staat maar dat noem ik zwaar overdrijven. Heb een launch day pro en ja is niet stil maar ook niet heel luid.
Van mij hoeft een console niet doodstil te zijn. Mijn pc is dat ook niet. Heb liever dikke hardware die echt hard gaat en dan genoeg koeling dat hoge clocks kan enz. Als dan geluid maakt tja jammer. Game toch altijd met geluid hard of headset op.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Donstil
  • Niet online
v8power67 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:55:
400 vs 500 euro console en jaar later launchen. Dus ja niet gek dat ie dingen beter kan idd.
Plus je hebt echt mensen die er over doen alsof er een vliegtuig in woonkamer staat maar dat noem ik zwaar overdrijven. Heb een launch day pro en ja is niet stil maar ook niet heel luid.
En krachtiger natuurlijk.

Je kunt het bagataliseren door mensen af te zetten alsof ze overdrijven maar hier merk ik wat anders. Ik had een Pro vanaf de launch. Die maakte een enorm kabaal, deze ging 2x kapot en daarna kreeg ik een nieuwere pro. Het is iets minder maar nog steeds de luidruchtigste console welke ik ooit gehad heb.

Ik heb daarom liever dat ze bij de Ps5 kiezen voor een One X koel oplossing. Als dat dan wat extra geld kost vind ik het prima.

• v8power67

v8power67

Donstil schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:02:
[...]

En krachtiger natuurlijk.

Je kunt het bagataliseren door mensen af te zetten alsof ze overdrijven maar hier merk ik wat anders. Ik had een Pro vanaf de launch. Die maakte een enorm kabaal, deze ging 2x kapot en daarna kreeg ik een nieuwere pro. Het is iets minder maar nog steeds de luidruchtigste console welke ik ooit gehad heb.

Ik heb daarom liever dat ze bij de Ps5 kiezen voor een One X koel oplossing. Als dat dan wat extra geld kost vind ik het prima.
Nooit een xbox 360 gehad zeker ?
Dat was pas lawaai !! En zelfs dat prima want was gewoon bijzondere hardware destijds.
En ja ach ik en mn broers en zwager allemaal ps4 of pro. Maar niemand die ooit geklaagt heeft over lawaai.

• Donstil
  • Niet online
v8power67 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:26:
[...]

Nooit een xbox 360 gehad zeker ?
Dat was pas lawaai !! En zelfs dat prima want was gewoon bijzondere hardware destijds.
En ja ach ik en mn broers en zwager allemaal ps4 of pro. Maar niemand die ooit geklaagt heeft over lawaai.
Ja de 360 heb ik ook gehad maar dat veranderd mijn punt verder niet.

Misschien heb ik, iedereen die ik ken en de mensen online gewoon pech hoor dat zou kunnen. Of jij en je broers en zwager geluk maar ik weet niet beter dan dat de Pro veel herrie maakt.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Het ligt inderdaad ook aan het model, andere ventilator of meer/minder thermal paste etc.
Mijn launch ps4 was een stofzuiger, de Pro is vrij stil.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:56
dutchgio schreef op zondag 28 april 2019 @ 12:05:
Het ligt inderdaad ook aan het model, andere ventilator of meer/minder thermal paste etc.
Mijn launch ps4 was een stofzuiger, de Pro is vrij stil.
Ook dat ligt aan het model. Er zijn ps4 pro's in omloop met verschillende ventilatoren. De een is een stuk luider dan de ander.

Ik heb dus pech gehad daarmee.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:09

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Officieel Sony doc met wel wat next gen info, niet echt iets wat nog niet bekend was.
https://www.sony.net/Sony.../irday/pdf/2019/GNS_E.pdf

https://www.sony.net/SonyInfo/IR/news/20190521_E.pdf
Next-generation console: “Immersive” experience created by dramatically increased graphics rendering speeds, achieved through the employment of further improved computational power and a customized ultra-fast, broadband SSD.

https://untappd.com/user/OzzBier

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

OzzieMann schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:31:
Officieel Sony doc met wel wat next gen info, niet echt iets wat nog niet bekend was.
https://www.sony.net/Sony.../irday/pdf/2019/GNS_E.pdf

https://www.sony.net/SonyInfo/IR/news/20190521_E.pdf

Next-generation console: “Immersive” experience created by dramatically increased graphics rendering speeds, achieved through the employment of further improved computational power and a customized ultra-fast, broadband SSD.
Wat misschien een indicatie zou kunnen zijn dat de volgende playstation geen uitwisselbare schijf heeft. En dan gewoon een volwaardige usb 3.1 externe aansluiting mocht je extra storage nodig hebben.

Right for all the wrong reasons.

• OzzieMann

OzzieMann

whyz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Wat misschien een indicatie zou kunnen zijn dat de volgende playstation geen uitwisselbare schijf heeft. En dan gewoon een volwaardige usb 3.1 externe aansluiting mocht je extra storage nodig hebben.
De Customised ultra-fast broadband SSD zou heel goed een embedded oplossing kunnen worden, waardoor PS de beloofde grotere immersie mogelijk kan maken door de hoger haalbare snelheden
=> Minder laadtijden = Grotere immersie.
Daarnaast inderdaad met volwaardige usb 3.1 (nwe benaming wordt 3.2 Gen 2) 10 Gbit/s of zelfs 3.2 Gen 2x2 20 Gbit/s.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:20

GS88

π raat

Ik ben vooral benieuwd naar het design.. hoop op 1tje die een beetje deftig in een TV-meubel staat.. het liefst vierkant (zoals een One S/X), maar dan wel met eigen ontwerp.

Rotterdam

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Ik hoop vooral dat ie niet veel groter zal zijn dan de huidige generatie ivm de ruimte :P

• OzzieMann

OzzieMann

DigitalError schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:20:
Ik hoop vooral dat ie niet veel groter zal zijn dan de huidige generatie ivm de ruimte :P
Ik hoop vooral dat ie wat minder luidruchtig is.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
topic bijgewerkt, alle geruchten die je vindt, kan je me een PM sturen ik zal ze dan plaatsen in de TS..
GS88 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:25:
Ik ben vooral benieuwd naar het design.. hoop op 1tje die een beetje deftig in een TV-meubel staat.. het liefst vierkant (zoals een One S/X), maar dan wel met eigen ontwerp.
aan een vierkant behalve hier en daar misschien fancy glossy things is het maar een saaie doos.
Sony heeft nooit voor een vierkant design gekozen.
PSX = geen vierkant.
PSONE = geen vierkant
PS2 = geen vierkant.
PS3 = al helemaal niet.
PS3 slim = geen vierkant.
PS4 = geen vierkant.

Ik begrijp ze ook wel, een vierkante doos onder je scherm? Daarnaast ook andere hardware zoals een Xperiabox of horizonbox, allemaal ronde curves. Is meer egaal dan. Maar goed is smaak he, dat is wat anders.
DigitalError schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:20:
Inderdaad, al vindt ik het erg knap van hun met zo'n design dat de powersupply dus alsnog in de PS4 zit. Maar dat is al enige tijd zo bij Sony. Ik kan me niet herinneren dat er een extra brick los bij zat?

[ Voor 97% gewijzigd door theduke1989 op 06-06-2019 09:24 ]

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:20

GS88

π raat

@theduke1989 iets als de bdp-s6700 lijkt me persoonlijk niet verkeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tshop.r10s.com/44a/7a1/72d7/a53b/70ae/4e0a/f654/118be8aab8c4544489145b.jpg

Rotterdam

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Donstil schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:39:
[...]

Ja de 360 heb ik ook gehad maar dat veranderd mijn punt verder niet.

Misschien heb ik, iedereen die ik ken en de mensen online gewoon pech hoor dat zou kunnen. Of jij en je broers en zwager geluk maar ik weet niet beter dan dat de Pro veel herrie maakt.
Ik heb dat opgelost door 5 jaar geleden een relatief goedkope fullhd projector te kopen. Maakt niet uit hoeveel lawaai de console maakt hij komt toch niet boven de projector uit. :+ :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Nieuwevolger
Wat vinden we van de 2 nieuwe navi kaarten? waarvan de hoogste 9,75 tflops is en 450 dollar gaat kosten? Deze performt ongeveer gelijk aan een rtx 2070. Ik vind het er goed uit zien.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Met de Xbox aankondiging voor kerst 2020 zal de ps5 aankondiging wel niet lang op zich laten wachten.

https://www.cnet.com/news...0-microsoft-says-e3-2019/

Spec zijn vergelijkbaar met de geruchten voor de ps5, dus MS gaat het zwaar krijgen tegen de PS game line-up.

[ Voor 53% gewijzigd door YakuzA op 11-06-2019 22:29 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Donstil
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:27:

Spec zijn vergelijkbaar met de geruchten voor de ps5, dus MS gaat het zwaar krijgen tegen de PS game line-up.
Dat willen wij Playstation fans wel maar is dat ook echt zo? Van de huidige lin-up vind ik alleen TLoU2 nog (erg) interessant en verder weten we van de next-gen line-up nog niets toch?

Met weer een nieuwe uncharted, een tweede spiderman, een nieuw verhaaltje van de detroid studio en nog een tweede deel van een of andere Sony titel maakt mij niet direct warm. Ze moeten dus ook bij Sony gewoon weer keihard aan de bak om het de volgende generatie wederom waar te maken als je het mij zou vragen.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:22
@Donstil Je hebt wel gelijk hoor. Spiderman 2, GoW 2 en HZD 2 zijn hoogstwaarschijnlijk in de maak. Maar er gaat idd ook een nieuwe IP moeten komen..
Langs de andere kant: met Dreams, Concrete Genie, Ghost of Tsushima en Death Stranding komen er al 4 nieuwe IP's aan. Deze games zijn voor de ps4, maar het toont wel dat Sony ook nieuwe IP's kan maken

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:31:
[...]

Dat willen wij Playstation fans wel maar is dat ook echt zo? Van de huidige lin-up vind ik alleen TLoU2 nog (erg) interessant en verder weten we van de next-gen line-up nog niets toch?

Met weer een nieuwe uncharted, een tweede spiderman, een nieuw verhaaltje van de detroid studio en nog een tweede deel van een of andere Sony titel maakt mij niet direct warm. Ze moeten dus ook bij Sony gewoon weer keihard aan de bak om het de volgende generatie wederom waar te maken als je het mij zou vragen.
Jou niet, maar miljoenen andere mensen wel degelijk. Een nieuwe Spidey samen met GoW2 en HZD2 + cross-gen releases van Ghost, Death Stranding en TLoU2, en je zit aardig gebakken. Daar valt moeilijk tegenop te boksen.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
Ik ben benieuwd wat Rockstar gaat doen. Vinden ze het best zo of willen ze nog een keer profiteren van deze enorme userbase. Persoonlijk hoop ik dat ze zich volledig richten op de volgende generatie consoles, omdat ze anders nog steeds rekening zullen moeten houden met de PS4 en Xbox One.
v8power67 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:55:
Van mij hoeft een console niet doodstil te zijn. Mijn pc is dat ook niet. Heb liever dikke hardware die echt hard gaat en dan genoeg koeling dat hoge clocks kan enz. Als dan geluid maakt tja jammer. Game toch altijd met geluid hard of headset op.
Ik heb ook een dikke pc en die is under load muisstil vergeleken met mijn PS4 Pro (launch). Die claims over het produceren van een vliegtuiggeluid heeft echt niks met overdrijven te maken. Volgens mij hangt het zelfs af van welke fan je hebt. Het launchmodel heeft twee verschillende modellen gebruikt. Het is echt een verschrikkelijke herrie en als je dat afdoet aan overdrijven, dan heb je het nog nooit gehoord. Ik heb geen zin om in het laatste jaar nog geld uit te geven aan het nieuwe model, echter sluit ik het vanwege de herrie ook nog niet uit.

[ Voor 78% gewijzigd door NotSoSteady op 12-06-2019 00:31 ]

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:09:
[...]

Jou niet, maar miljoenen andere mensen wel degelijk. Een nieuwe Spidey samen met GoW2 en HZD2 + cross-gen releases van Ghost, Death Stranding en TLoU2, en je zit aardig gebakken. Daar valt moeilijk tegenop te boksen.
Niet meer dan een aanname natuurlijk, er zullen heus mensen op wachten maar om dat nou direct zonder enige vorm van onderbouwing system sellers te laten zijn lijkt mij naïef.
Anton.net schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:59:
@Donstil Je hebt wel gelijk hoor. Spiderman 2, GoW 2 en HZD 2 zijn hoogstwaarschijnlijk in de maak. Maar er gaat idd ook een nieuwe IP moeten komen..
Langs de andere kant: met Dreams, Concrete Genie, Ghost of Tsushima en Death Stranding komen er al 4 nieuwe IP's aan. Deze games zijn voor de ps4, maar het toont wel dat Sony ook nieuwe IP's kan maken
Ik denk eigenlijk niet dat cross-generation games Next-Gen system sellers gaan zijn.
Zelfde geld voor de (current-gen) voorbeelden hierboven, dat lijken mij geen games die de massa echt gaan aanspreken laat staan bewegen tot aanschaf van een nieuwe console.

[ Voor 56% gewijzigd door Donstil op 12-06-2019 08:56 ]

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40
Zelf een flink warmwordende en lawaaierige PS4. Laatst open gehad, maar viel weinig stof uit te vissen. Gaat bij mij om een gewone PS4, zo snel mogelijk na launch geprobeerd te krijgen toendertijd (#levertijden).

• Kuusj
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

NotSoSteady schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:18:
Ik ben benieuwd wat Rockstar gaat doen. Vinden ze het best zo of willen ze nog een keer profiteren van deze enorme userbase. Persoonlijk hoop ik dat ze zich volledig richten op de volgende generatie consoles, omdat ze anders nog steeds rekening zullen moeten houden met de PS4 en Xbox One.

[...]

Ik heb ook een dikke pc en die is under load muisstil vergeleken met mijn PS4 Pro (launch). Die claims over het produceren van een vliegtuiggeluid heeft echt niks met overdrijven te maken. Volgens mij hangt het zelfs af van welke fan je hebt. Het launchmodel heeft twee verschillende modellen gebruikt. Het is echt een verschrikkelijke herrie en als je dat afdoet aan overdrijven, dan heb je het nog nooit gehoord. Ik heb geen zin om in het laatste jaar nog geld uit te geven aan het nieuwe model, echter sluit ik het vanwege de herrie ook nog niet uit.
Ik heb het eerste model PS4 Pro en heb me nooit kunnen vinden in opmerkingen dat het ding oorverdovend lawaai produceert. Ik zal dan wel de 'goede' fan hebben denk ik :P Het ding is zeker niet stil nee, maar storen doen ik me er niet aan. Dat terwijl ik me snel erger aan geluid en mijn PC dus zodanig heb opgebouwd dat deze letterlijk niet te horen is in idle en maar heel licht onder volle load.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:46:
[...]

Niet meer dan een aanname natuurlijk, er zullen heus mensen op wachten maar om dat nou direct zonder enige vorm van onderbouwing system sellers te laten zijn lijkt mij naïef.

[...]

Ik denk eigenlijk niet dat cross-generation games Next-Gen system sellers gaan zijn.
Zelfde geld voor de (current-gen) voorbeelden hierboven, dat lijken mij geen games die de massa echt gaan aanspreken laat staan bewegen tot aanschaf van een nieuwe console.
Huh wat? Spider-Man is meetbaar de meest populaire superheld ter wereld. Zowel die game als God of War hebben ontzettend goed verkocht en daarbij is de Metascore van God of War een van de hoogste deze generatie en is het de GOTY geworden. Hoeveel onderbouwing heb je nodig dat mensen op een nieuw deel wachten?

TLoU2 is een van de meest (zo niet de meest) geanticipeerde titels die eraan zit te komen. Kijk alleen al naar YouTube. De E3 demo heeft bijna net zoveel views als de Cyberpunk demo die op 3 platformen gaat uitkomen. Nogmaals: hoeveel onderbouwing heb je nodig? :)

Cross-gen gaan geen system sellers zijn. Plaatje erbij doen anders? Let even op The Last of Us PS3 vs. PS4. :Y)

Ook God of War is over de 10 miljoen heen, dus reken er maar op dat die units gaat verzetten.

Afbeeldingslocatie: https://static.techspot.com/images2/news/bigimage/2019/05/2019-05-24-image.png

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:41:
[...]

Huh wat? Spider-Man is meetbaar de meest populaire superheld ter wereld. Zowel die game als God of War hebben ontzettend goed verkocht en daarbij is de Metascore van God of War een van de hoogste deze generatie en is het de GOTY geworden. Hoeveel onderbouwing heb je nodig dat mensen op een nieuw deel wachten?

TLoU2 is een van de meest (zo niet de meest) geanticipeerde titels die eraan zit te komen. Kijk alleen al naar YouTube. De E3 demo heeft bijna net zoveel views als de Cyberpunk demo die op 3 platformen gaat uitkomen. Nogmaals: hoeveel onderbouwing heb je nodig? :)

Cross-gen gaan geen system sellers zijn. Plaatje erbij doen anders? Let even op The Last of Us PS3 vs. PS4. :Y)

Ook God of War is over de 10 miljoen heen, dus reken er maar op dat die units gaat verzetten.

[Afbeelding]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :)

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:00:
[...]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :)
Ja en misschien verkoopt de PS5 maar één stuks, want ja. Kom op zeg, zelfs als al die games onder de 8 scoren (wat vrij onwaarschijnlijk is met de trackrecord van deze studio's en de polish waar ze doorgaans garant voor staan), gaan ze nog prima verkopen. Dat weet ik en dat weet jij ook wel. Niet nodig om van die dooddoeners te gebruiken om een discussie af te kappen. Als er morgen een meteoriet op aarde in slaat komt er helemaal geen PS5.

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:04:
Ja en misschien verkoopt de PS5 maar één stuks, want ja. Kom op zeg, zelfs als al die games onder de 8 scoren (wat vrij onwaarschijnlijk is met de trackrecord van deze studio's en de polish waar ze doorgaans garant voor staan), gaan ze nog prima verkopen.
Kijk ik snap dat jij het weer helemaal ziet zitten hoor, ik ben gewoon wat aftastender.

Microsoft wordt vaak afgefakkeld omdat ze telkens met hetzelfde komen. Sony moet wat mij betreft oppassen dat ze niet ook die kant op gaan.

Verwijderd

Ik ga voor de PS5 als main system omdat mijn Xbox One X beduidend langzamer qua software en andere dingen is. Mijn PS4 Pro is mij beter gevallen. Microsoft Flight Simulator 2020 is voor mij tot nu toe nog de enige reden waarom ik een Xbox Scarlett zou willen hebben. Ik ben dan ook een Flight Simulator fan. Call of Duty en een potje voetbal zou ik op beide systemen kunnen doen. Als ze goed qua prijs zijn haal ik ze beide. PS5 voor gemak en Scarlett voor Flight Simulator 2020.

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:08:
[...]

Kijk ik snap dat jij het weer helemaal ziet zitten hoor, ik ben gewoon wat aftastender.

Microsoft wordt vaak afgefakkeld omdat ze telkens met hetzelfde komen. Sony moet wat mij betreft oppassen dat ze niet ook die kant op gaan.
Spider-Man: nieuwe IP
Ghost: nieuwe IP
Death Stranding: nieuwe IP
Days Gone: nieuwe IP
Concrete Genie: nieuwe IP
Dreams: nieuwe IP
Bloodborne: nieuwe IP
God of War: geen nieuwe IP, maar wel een complete rehaul in een compleet andere richting
The Last of Us: geen nieuwe IP meer, maar nog maar één deel van verschenen
Horizon Zero Dawn: nieuwe IP
The Order: nieuwe IP
DriveClub: nieuwe IP
The Last Guardian: nieuwe IP
Until Dawn: nieuwe IP
Detroit: nieuwe IP

En dan hebben we ook nog een hele rits aan VR spul.

Maar je hebt helemaal gelijk man, Sony moet de volgende generatie echt iets gaan veranderen, want tot nu toe hebben we alleen maar vervolgen gekregen. Oh en dan heb ik ze nog niet eens allemaal opgenoemd. :X

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
sterker nog, ik ga de PS5 halen voor de vervolgen :D

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:44:
Spider-Man: nieuwe IP
Ghost: nieuwe IP
Death Stranding: nieuwe IP
Days Gone: nieuwe IP
Concrete Genie: nieuwe IP
Dreams: nieuwe IP
Bloodborne: nieuwe IP
God of War: geen nieuwe IP, maar wel een complete rehaul in een compleet andere richting
The Last of Us: geen nieuwe IP meer, maar nog maar één deel van verschenen
Horizon Zero Dawn: nieuwe IP
The Order: nieuwe IP
DriveClub: nieuwe IP
The Last Guardian: nieuwe IP
Until Dawn: nieuwe IP
Detroit: nieuwe IP

En dan hebben we ook nog een hele rits aan VR spul.

Maar je hebt helemaal gelijk man, Sony moet de volgende generatie echt iets gaan veranderen, want tot nu toe hebben we alleen maar vervolgen gekregen. Oh en dan heb ik ze nog niet eens allemaal opgenoemd. :X
Dit topic gaat over de Ps5 he. Niet over Ps4 (of ouder) 8)7

Edit: Maar goed zoals ik al zei. Microsoft wordt vaak afgefakkeld omdat ze telkens met hetzelfde komen. Sony moet wat mij betreft oppassen dat ze niet ook die kant op gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 12-06-2019 11:07 ]

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:04:
[...]

Dit topic gaat over de Ps5 he. Niet over Ps4 (of ouder) 8)7
Je zegt dat Sony moet oppassen dat ze niet dezelfde kant op gaan als MS. Daarmee bedoel je de MS deze generatie, toch? Of mag dat alleen wanneer het jou uitkomt? Maar op basis waarvan roep je dat dan? Kijk wat ze tot nu toe hebben gedaan deze generatie. Alles wat je roept is totaal ongefundeerd en vaag geklets in de ruimte vanuit de gedachtegang dat het glas altijd half leeg is. Heb je reden om aan te nemen dat Sony gaat stoppen met nieuwe IP's? En als er dan onderbouwd wordt, dan komt de dooddoener "in het verleden behaalde resultaten..." om de hoek zeilen. Lekker discussiëren dit hoor. :+

Ik denk dat weinig professionele analisten het met je eens zullen zijn. ;)
Hamazaki schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:49:
sterker nog, ik ga de PS5 halen voor de vervolgen :D
Ik ook en sowieso om mijn huidige library af te kunnen draaien.

Edit:
Donstil schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:04:

Edit: Maar goed zoals ik al zei. Microsoft wordt vaak afgefakkeld omdat ze telkens met hetzelfde komen. Sony moet wat mij betreft oppassen dat ze niet ook die kant op gaan.
Logisch. Open deur en zo verder. Maar daar maak ik me geen zorgen om.
Donstil schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:13:
[...]

Nee op het gebied van "Geen nieuwe ip's maar oudere herhalen"
Ja dat zeg. Maar tot nu toe doen ze dat ook niet. Er is een prima mix van nieuwe delen en nieuwe IP's.

[ Voor 23% gewijzigd door bram1984 op 12-06-2019 11:14 ]

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:11:
Je zegt dat Sony moet oppassen dat ze niet dezelfde kant op gaan als MS. Daarmee bedoel je de MS deze generatie, toch?
Nee op het gebied van "Geen nieuwe ip's maar oudere herhalen"
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:11:
Ja dat zeg. Maar tot nu toe doen ze dat ook niet. Er is een prima mix van nieuwe delen en nieuwe IP's.
Nou ze doen dat tot nu toe niet idd, althans wel met GoW en Uncharted maar verder valt het mee.
Dat zouden ze wat mij betreft dus moeten blijven doen en niet de Ps4 ip's een tweede deel geven.

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 12-06-2019 11:17 ]

• OzzieMann

OzzieMann

In the meantime in an alternate universe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x5e9qetk9KR1PSooWICBI41n/full.jpg

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
Donstil schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:13:
Nou ze doen dat tot nu toe niet idd, althans wel met GoW en Uncharted maar verder valt het mee.
Dat zouden ze wat mij betreft dus moeten blijven doen en niet de Ps4 ip's een tweede deel geven.
Of een mix zoals ze tot nu toe gedaan hebben. Ik kijk uit naar TLOU2 en van mij Spider-man 2 en Horizon 2 ook gewoon komen. Dat samen met nieuwe IP's en ik vind het helemaal prima.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik heb een nieuwtje van een mede tweaker genaamd @drakiesoft
Ik zal je nog even een nieuwtje vertellen. Heb je niet van mij. Project scarlett bestaat uit anaconda en lockhart. Anaconda is xbox2, maar lockhart is helemaal geen console. Ms maakt het voor de huidige generatie multiengine mogelijk. Dus unlock het hart van de current gen en daarmee standaard 4k op de huidige generatie (xbox one x) met een vorm van raytracing, waarschijnlijk sw. Ja die zag je niet aankomen he. Dus de xbox one x gaat gelijke prestaties tonen tov ps5, maar mogelijk minder fps, zeg maar 30. anaconda wordt een monster en heeft exclusief hw rt, waar geen andere console aan kan tippen.
Sony kan maar beter inpakken. Het is over jongens. We zullen het moeten doen met de PS4. Dit zijn zeer betrouwbare bronnen!

• Raem
Ik zal je nog even een nieuwtje vertellen. Heb je niet van mij. Project scarlett bestaat uit anaconda en lockhart. Anaconda is xbox2, maar lockhart is helemaal geen console. Ms maakt het voor de huidige generatie multiengine mogelijk. Dus unlock het hart van de current gen en daarmee standaard 4k op de huidige generatie (xbox one x) met een vorm van raytracing, waarschijnlijk sw. Ja die zag je niet aankomen he. Dus de xbox one x gaat gelijke prestaties tonen tov ps5, maar mogelijk minder fps, zeg maar 30. anaconda wordt een monster en heeft exclusief hw rt, waar geen andere console aan kan tippen.
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/1e2208198af4435388611ee641d75bc5/tenor.gif

[ Voor 76% gewijzigd door Raem op 12-06-2019 14:06 ]

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:36
Recon24 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:32:
Ik heb een nieuwtje van een mede tweaker genaamd @drakiesoft

[...]

Sony kan maar beter inpakken. Het is over jongens. We zullen het moeten doen met de PS4. Dit zijn zeer betrouwbare bronnen!
Toch altijd fijn zo'n stable genius met goed onderbouwde punten, kan je niets tegen in brengen, zag op FP dat je ook niets 'zinnigs' had te zeggen en hij je oren goed waste. :+

• v8power67

v8power67

Sowieso onzin gezien sony al bevestigd heeft dat het hardware raytracing heeft bet als Microsoft...
Verder is alles sowieso onzin maja dit weet ik toevallig te debunken !

Klinkt beetje als die misterxmedia van in begin xone tijd.
Heerlijk was dat. Verstopte gpu in de voeding en weet ik wat ze allemaal verzonnen. En ja menig xbox fanboy ging erin mee want ja kon niet zo zijn dat ps4 beter was _O-

[ Voor 40% gewijzigd door v8power67 op 12-06-2019 15:25 ]

• Recon24
v8power67 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:16:
Sowieso onzin gezien sony al bevestigd heeft dat het hardware raytracing heeft bet als Microsoft...
Verder is alles sowieso onzin maja dit weet ik toevallig te debunken !

Klinkt beetje als die misterxmedia van in begin xone tijd.
Heerlijk was dat. Verstopte gpu in de voeding en weet ik wat ze allemaal verzonnen. En ja menig xbox fanboy ging erin mee want ja kon niet zo zijn dat ps4 beter was _O-
Je kan het allemaal zelf lezen: drakiesoft in 'reviews: Scarlett, xCloud en Elite Controller 2 - Eerste blik ...

Ik laat hem lekker in zijn laatste comment zitten.

• v8power67

v8power67

Recon24 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:27:
[...]

Je kan het allemaal zelf lezen: drakiesoft in 'reviews: Scarlett, xCloud en Elite Controller 2 - Eerste blik ...

Ik laat hem lekker in zijn laatste comment zitten.
Damn ik wil die glazenbol van hem wel eens lenen zeg. Naja altijd leuk zo een mega fanboy.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:44
Ach die hele xbox heeft eigenlijk geen bestaansrecht. Beetje 5miljard verlies lijden op 2 generaties consoles om maar een plek in de markt te kopen ipv verdienen zoals de concurrent heeft gepresteerd. Xbox=EA machine, control grab na control grab, huiskamer over willen nemen, 2e hands markt, online checks en ip's uitmelken tot het stuk is zijn ze ook goed in. Volgende poging monopolie op software verkoop/verhuur krijgen. Het gaat daar om alles behalve gaming vooruit brengen. MS is goed voor 1 ding, de concurrent niet in slaap laten vallen })

[ Voor 11% gewijzigd door Mutatie op 12-06-2019 16:14 ]

• NotSoSteady
Mutatie schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:11:
Ach die hele xbox heeft eigenlijk geen bestaansrecht. Beetje 5miljard verlies lijden op 2 generaties consoles om maar een plek in de markt te kopen ipv verdienen zoals de concurrent heeft gepresteerd. Xbox=EA machine, control grab na control grab, huiskamer over willen nemen, 2e hands markt, online checks en uitmelken tot het stuk is zijn ze ook goed in. Volgende poging monopolie op software verkoop/verhuur krijgen. MS is goed voor 1 ding, de concurrent niet in slaap laten vallen })
Ik vond ze de vorige generatie (X360) wel sterk, maar met de Xbox One kregen ze het voor elkaar om alle goodwill in 1 presentatie door de pot te spoelen.

• Mutatie
NotSoSteady schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:14:
[...]

Ik vond ze de vorige generatie (X360) wel sterk, maar met de Xbox One kregen ze het voor elkaar om alle goodwill in 1 presentatie door de pot te spoelen.
Klopt, maar technisch was een waardeloos stuk ontwerp, red rings, disc scratches. En die heeft in zn leven het verlies van zn voorganger niet in de plus kunnen krijgen. En toch op achterstand gekomen tijden de levensduur. Elk ander bedrijf was totaal failliet geweest zonder mega zak geld.

Ach, beetje consolewar hoort erbij imo :p

[ Voor 7% gewijzigd door Mutatie op 12-06-2019 16:18 ]

• NotSoSteady
Mutatie schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:17:
[...]

Klopt, maar technisch was een waardeloos stuk ontwerp, red rings, disc scratches. En die heeft in zn leven het verlies van zn voorganger niet in de plus kunnen krijgen. En toch op achterstand gekomen tijden de levensduur. Elk ander bedrijf was totaal failliet geweest zonder mega zak geld.

Ach, beetje consolewar hoort erbij imo :p
Dat klopt, mijn eerste model had zelfs nog niet eens HDMI.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
eerste 360 was toch uit 2005 ofzo ? toen was component nog redelijk de norm, bijna alle dvd spelers hadden ook geen HDMI en veel tv's ook nog net niet of net wel 1 HDMI poort.

Mijn Sony bravia uit eind 2006 had 1 HDMI poort en had ik voor ps3 gekocht, maar mijn 360 had idd ook component en dat was fine, was toch maar een 720p/1080i TV.

Verwijderd

Nudge, dit is een PS5 topic niet een Xbox vs PS topic, nudge.

• I am a noob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10-2024
Mutatie schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:11:
Ach die hele xbox heeft eigenlijk geen bestaansrecht. Beetje 5miljard verlies lijden op 2 generaties consoles om maar een plek in de markt te kopen ipv verdienen zoals de concurrent heeft gepresteerd. Xbox=EA machine, control grab na control grab, huiskamer over willen nemen, 2e hands markt, online checks en ip's uitmelken tot het stuk is zijn ze ook goed in. Volgende poging monopolie op software verkoop/verhuur krijgen. Het gaat daar om alles behalve gaming vooruit brengen. MS is goed voor 1 ding, de concurrent niet in slaap laten vallen })
Waar haal jij vandaan dat de xbox geen bestaandsrecht heeft en 5 miljard verlies heeft gemaakt? Ze maken gewoon winst op de xbox divisie hoor.

• Mutatie
I am a noob schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:29:
[...]

Waar haal jij vandaan dat de xbox geen bestaandsrecht heeft en 5 miljard verlies heeft gemaakt? Ze maken gewoon winst op de xbox divisie hoor.
Ken de geschiedenis ;)
https://www.engadget.com/...t-4-billion-and-counting/

Anywho, is het al officieel eens gezegd of de PS5 ook hardware raytracing krijgt?

[ Voor 10% gewijzigd door Mutatie op 12-06-2019 23:06 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
De consoles van Microsoft en Sony zullen weer nagenoeg gelijk zijn bij introductie, dit ook wat de grote third parties graag zien (makkelijk te optimaliseren en testen). De keuze voor welke console moet je gewoon maken op basis van de exclusives.

Ik hoop dat Sony zicht weer richt op een console puur alleen om te gamen net als bij de introductie van de PlayStation 4.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:44
v8power67 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:16:
Waar is dat gedaan dan? Zat net een item van Digital Foundry te kijken over de E3 presentatie van Scarlett, daar spreken ze er over dat Sony nog niets concreets heeft gezegd over hoe ze raytracing behalen terwijl Microsoft het specifiek over hardware RT heeft. Dat leidt tot de speculatie dat er haast wel een custom chip voor moet zijn, omdat RT geen onderdeel is van Navi...

Dus ben oprecht benieuwd naar je bron :)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Katmi
Het is ook een custom chip, AMD heeft zelf al gezegd dat ze samen met Microsoft engineers hebben gewerkt aan een custom chip voor Scarlett, gezien hoe de Scorpio SoC ook verschillend was van de PS4 Pro SoC dankzij wat MS tweaks lijkt dat hier dus gewoon ook het geval.

https://community.amd.com...icrosoft-project-scarlett

AMD and Microsoft have co-designed and co-engineered a custom, high performance AMD SoC including hardware-accelerated raytracing.

Anyhow het is hier een PS5 discussie topic dus laten we het daarbij houden :P

Consoles zullen idd more than ever dicht bij elkaar liggen want Phil Spencer zei tijdens de Xbox E3 show ook al dat ze het puur op gaming gaan mikken, daarmee dat hij dus al resoluut de poort sloot voor dat '' xbox is your media all in one hub '' geode dat onze goede vriend Don Mattrick had geprobeerd met de Xbox One :+

Xbox just needs some good new IP's zonder shit te cancellen, in a way is Scarlett make or break it voor MS imo, hun nieuwe IP's van hun opgekochte studios moeten gewoon goed zijn next gen, nog eens een jaar of 5-6 teren op Gears/Halo/Forza gaat helemaal niet meer lukken, bij Sony weet je al dat er een HZD2, volgende God of War en nieuwe Naughty Dog dingen op de planning staan.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Katmi schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 02:47:
Het is ook een custom chip, AMD heeft zelf al gezegd dat ze samen met Microsoft engineers hebben gewerkt aan een custom chip voor Scarlett, gezien hoe de Scorpio SoC ook verschillend was van de PS4 Pro SoC dankzij wat MS tweaks lijkt dat hier dus gewoon ook het geval.
En de PS5 heeft ook een custom chip net als de PS4 Pro dat ook al had. Ze lopen al een tijdje, AMD, te roepen dat de samenwerking met Sony voor hun vruchten heeft afgeworpen. Checkerboard rendering zoals in de Pro GPU zat is bedacht door Sony en AMD mag dat ook in desktop GPU's gaan bakken. Dit is maar 1 van de vele dingen die blijkbaar voort zijn gekomen uit de samenwerking waar AMD profijt van kan hebben.

En hier is een directe quote van de CEO van AMD over de PS5:
"We are so honored and proud to be part of Sony’s next-generation PlayStation," said Su. "This has been a really long-term partnership with them. We love gaming. We think gaming is a really good secular growth market. What we have done with Sony is really architect something for their application, for their special sauce. It’s a great honor for us. We’re really excited about what the next generation PlayStation will do. And happy to be a part of it."

Lijkt er dus ook verdacht veel op dat Sony nog lang niet alles verteld heeft over wat deze custom GPU/CPU/APU allemaal kan...

• bram1984
Tom Paris schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 00:16:
[...]

Waar is dat gedaan dan? Zat net een item van Digital Foundry te kijken over de E3 presentatie van Scarlett, daar spreken ze er over dat Sony nog niets concreets heeft gezegd over hoe ze raytracing behalen terwijl Microsoft het specifiek over hardware RT heeft. Dat leidt tot de speculatie dat er haast wel een custom chip voor moet zijn, omdat RT geen onderdeel is van Navi...

Dat hebben ze niet bevestigd, maar ze hebben wel gezegd dat de GPU custom is. De tijd zal het leren.

Verwijderd

Is er al een release date bekend?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:55:
Is er al een release date bekend?
Ga er maar vanuit dat dit rond dezelfde tijd zal zijn als de nieuwe xbox. (kerst 2020). Geen van de 2 partijen zal te vroeg (ivm spec achterstand) of te laat (ivm verkoopvoorsprong) willen zijn ten opzichte van de ander.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• bram1984
Maverick schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:03:
[...]

Ga er maar vanuit dat dit rond dezelfde tijd zal zijn als de nieuwe xbox. (kerst 2020). Geen van de 2 partijen zal te vroeg (ivm spec achterstand) of te laat (ivm verkoopvoorsprong) willen zijn ten opzichte van de ander.
Kerst? Als in eind december? Lijkt me sterk. Ik denk eerder oktober/november zodat iedereen nog een maandje heeft om te sparen voor een game of twee. Kerst is commercieel gezien verre van slim.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Nouja, op tijd voor Kerst dan iig :) (holidays 2020 zoals microsoft het zelf noemt)

[ Voor 39% gewijzigd door Maverick op 13-06-2019 08:38 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• NotSoSteady
bram1984 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:33:
[...]

Kerst? Als in eind december? Lijkt me sterk. Ik denk eerder oktober/november zodat iedereen nog een maandje heeft om te sparen voor een game of twee. Kerst is commercieel gezien verre van slim.
Je moet de console vermoedelijk al in zomer pre-orderen, anders hoef je voor december helemaal nergens voor te sparen.

• bram1984
NotSoSteady schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:39:
[...]

Je moet de console vermoedelijk al in zomer pre-orderen, anders hoef je voor december helemaal nergens voor te sparen.
Of Sony doet een surprise aankondiging voor release augustus/september. Dat zou wel een klapper zijn.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:28
NotSoSteady schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:39:
[...]

Gewoon bij aankondiging gelijk bestellen. Bij de release van PS4 had mensen 3/4 maanden de tijd voor hij uitverkocht was. Als je dan nog te laat bent...

• v8power67

v8power67

Tom Paris schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 00:16:
[...]

In het wired artikel hebben ze het erover dat de custom navi chip ray tracing ondersteund.
Gezien ze het over de gpu hebben kun je ervan uitgaan dat het dus hardware ray tracing is. Anders zouden ze er echt niet zo over praten als het dus over software ray tracing gaat.
The GPU, a custom variant of Radeon’s Navi family, will support ray tracing, a technique that models the travel of light to simulate complex interactions in 3D environments.
En gezien de nieuwe amd kaarten geen hardware raytracing hebben en deze custom navi chip wel.
Kan je er zo goed als zeker vanuit gaan dat het hardware ray tracing betreft.

https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/

Plus gezien alles wat we horen van scarlett en ps5 lijken ze bijna identiek op mekaar.
Dus dat vins ik genoeg om ervan uit te gaan dat ray tracing er is op ps5. Mocht het toch niet zo zijn dan eet ik mijn controller op :P

Owh ja vergeten we nog bijna de gran turismo ray tracing demo van paar maanden terug.
https://www.tweaktown.com...ay-tracing-ps5/index.html

• RubenSaurus
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:02:
[...]

Gewoon bij aankondiging gelijk bestellen. Bij de release van PS4 had mensen 3/4 maanden de tijd voor hij uitverkocht was. Als je dan nog te laat bent...
Gewoon nu vast preventief €1000,- overmaken naar Sony :+

Verwijderd

1000 euro, hoop het niet! :P

• RubenSaurus
Heb er 2 nodig :P

• Donstil
  • Niet online
Ik wel want dat zou betekenen dat hij helemaal vol zit met de nieuwste technieken.
voor €399/€499,- gaat dat niet lukken en zullen ze ergens op moeten bezuinigen, Edit: Of veel verlies pakken, al is dat niet de verwachting.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 13-06-2019 11:48 ]

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

v8power67 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:21:
In het wired artikel hebben ze het erover dat de custom navi chip ray tracing ondersteund.
Gezien ze het over de gpu hebben kun je ervan uitgaan dat het dus hardware ray tracing is. Anders zouden ze er echt niet zo over praten als het dus over software ray tracing gaat.

En gezien de nieuwe amd kaarten geen hardware raytracing hebben en deze custom navi chip wel.
Kan je er zo goed als zeker vanuit gaan dat het hardware ray tracing betreft.

https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/

Plus gezien alles wat we horen van scarlett en ps5 lijken ze bijna identiek op mekaar.
Dus dat vins ik genoeg om ervan uit te gaan dat ray tracing er is op ps5. Mocht het toch niet zo zijn dan eet ik mijn controller op :P

Owh ja vergeten we nog bijna de gran turismo ray tracing demo van paar maanden terug.
https://www.tweaktown.com...ay-tracing-ps5/index.html
Raytracing kon je al doen op oer CPU met quake. Raytracing kan al lang gedaan worden met Compute shaders. R520 was de GpGPU goed op gang en g80 volgde later.

nV koos om aparte Diespace aan RT cores te spenderen. Deze zijn er uiteraard specialistisch in en behoren dat stukken beter te doen dan Cuda cores. Maar je mist dan wel real-estate voor non RT games wat extra blok Cuda cores kon zijn. Daarnaast zou Hypotistisch een RT generatie featured gen Cuda cores een optie geweest dat de hele Cuda estate aan RT kan besteden en niet veel voor inleverd en toch volle die space voor Cuba cores beschikbaar hebt.

nVidia RT en Tensore specialisatie is keuze die niet alleen pro heeft. Je hebt te maken met balans tussen Cuda en RT en op ondervlak Tensor cores.

De alles in een aanpak hoeft niet veel minder te zijn maar heeft als pro volledig flexibel te zijn.

Mijn verwachting is dat RDNA Raytracing ondersteund als extra GPGPU feature dus nextgen shader architecture die Raytracing veel beter kan doen dan vorige GCN. Al zou het minder zijn dan RT cores er zijn meer GPGPU shader beschikbaar per real-estate dan speciallized cores.

Dus het is de vraag of het
hardware specialised zou kunnen zijn, ik denk van niet.
GCN/RDNA hybride waarvan Raytracing feature set naar Navi architectuur gekomen is.
En alle shader cores RT doen. Wat niet onder hoeft te doen voor specilized cores. Er is zelfs kans dat beter kan presteren. Als de balans Cuda vs RT magertjes is.

uiteraard is bakbeest 2080Ti niet te vergelijken met Console APU gpu aandeel. Maar je krijgt dan wel idee wat PC high-end nestgen GPU op RDNA kan doen in bidchip klasse.

Daarnaast worden de PS5 games ontwikkeld naar wat PS5 aan RT aankan bij 30 of 60FPS.

Je kan de game 30FPS maken en stuk lichter kwa scene complexiteit , zodat RT feature zwaarder kan.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• RubenSaurus

• Katmi
Donstil schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:48:
[...]

Ik wel want dat zou betekenen dat hij helemaal vol zit met de nieuwste technieken.
voor €399/€499,- gaat dat niet lukken en zullen ze ergens op moeten bezuinigen, Edit: Of veel verlies pakken, al is dat niet de verwachting.
Gelukkig is hopen en realiteit nog 2 verschillende dingen, een console van 1000 euro gaat nooit verkopen buiten aan die hard fans en al helemaal niet aan ouders die voor kinderen kopen tijdens feestdagen, zie je daar een console staan van 1.000 euro of een Switch van 300 euro :P

Verder zou ik persoonlijk zelf al afhaken voor 1.000 euro voor een console, consoles hebben teveel side kosten zoals betalen voor online en games zijn altijd steevast 60 euro op launch terwijl ik op PC nieuwe games al vind voor 40 euro als ik een cd key zoek.

• Donstil
  • Niet online
Katmi schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:55:
[...]

Gelukkig is hopen en realiteit nog 2 verschillende dingen, een console van 1000 euro gaat nooit verkopen buiten aan die hard fans en al helemaal niet aan ouders die voor kinderen kopen tijdens feestdagen, zie je daar een console staan van 1.000 euro of een Switch van 300 euro :P

Verder zou ik persoonlijk zelf al afhaken voor 1.000 euro voor een console, consoles hebben teveel side kosten zoals betalen voor online en games zijn altijd steevast 60 euro op launch terwijl ik op PC nieuwe games al vind voor 40 euro als ik een cd key zoek.
Nou is €1000,- natuurlijk een uit de lucht gegrepen bedrag maar het zou wel mooi zijn als er bij launch gelijk twee consoles komen.

Ps5 en Ps5 Pro bijvoorbeeld. Dit is in heel veel productgroepen inmiddels normaal en kan met consoles ook wel wat mij betreft.

Wil je Casual gamen dan neem je de normale. Wil je alle toeters en bellen om welke reden dan ook kan je de “duurdere” pakken.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Ik kijk wel uit naar de ps5, vorige week nog mijn 2e (technisch gezien 1e) PS4 pro verkocht om alvast wat ruimte te maken en aangezien ik toch niet zo vaak in de slaapkamer game.

Heb erg veel plezier beleefd aan de PS4 en de console ging ook best wel een paar jaar mee weer. Ga dit keer denk ik direct bij de launch een ps5 halen, helemaal als die echt backwards compatible is met PS4.

Hopelijk doet Sony wel even wat minder kut deze generatie met betrekking tot psone games. Had deze graag ook op mijn PS4 gedaan ipv daar speciaal een PS3 voor neer te moeten zetten.

• Nieuwevolger
Ben erg benieuwd of er wordt gewerkt aan een ssd + hdd hybride oplossing, wat in lijn ligt met de uitspraak over de ssd gebruiken als virtual ram of dat ze voor een volledige ssd oplossing gaan (wat veel duurder is).

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Aks ik die snelheids winst van het pr filmpje zie dan moet het wel een echte SSD zijn en geen Hybride.

Prijzen voor SSD zijn aardig gedaald, volgens mij koop je die voor 120 euro. Ga er maar vanuit dat Sony die nog aardig goedkoper inkoopt aangezien ze er gelijk x miljoen bestellen :+

Grootste nadeel van 'on board' SSD is dat jr niet kunt upgraden.

Wat de prijs betreft, een console van 999,- gaat inderdaad niet verkopen, de PS3 verkoop na launch liep ook niet lekker omdat deze 599,- koste.

Er was tijdens de E3 een of andere insider die vaak voorspellingen goed heeft (ben zijn naam ff kwijt) die verwacht dat de de PS5 800,- dollar zal gaan kosten. Dat lijkt me ook veel te hoog, wellicht dat de kostprijs rond de 800 dollar gaat zijn maar dat hij verkocht gaat worden voor 499,- aan de andere kant lijkt een verlies van 300 dollar per console mij wel erg veel.

[ Voor 42% gewijzigd door Chaoss op 19-06-2019 23:53 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 14:43
De markt is gewend dat een nieuwe console grofweg 500 euro/dollar kost, dus ik denk niet dat Sony (of MS) hier erg ver vanaf gaat zitten. Misschien 550,- maar niet meer. Een dik verlies op de hardware gaan ze ook niet accepteren, te veel risico rond het terug verdienen in de toekomst. Investeerders verwachten van Sony een sterk resultaat als de PS5 uitkomt, en niet een verhaal over dat in de komende 3-4 jaar het geld vanzelf binnenkomt.

Ik ben zelf van schijfjes kopen volledig over op de playstation store, en naast aanbiedingen (er is ondertussen zoveel uit voor de PS4 dat ik weinig games nog op release date wil hebben) pak ik soms een game op release date voor de volle prijs. En ik weet het niet zeker, maar verwacht dat Sony als eigenaar van de store een % van mijn aankoop bedrag pakt dat vergelijkbaar is met Steam. Als Sony zelf kan evalueren hoe de retail van games wel of niet naar hun online store verschuift (voor eigen titels kunnen ze dit uitzoeken) kunnen ze ook inschatten hoeveel de 'after purchase' uitgave van een klant gemiddeld zullen zijn, natuurlijk met wat onzekerheden, maar het geeft denk ik wel een goed beeld.

Als die analyse uit zou wijzen dat er echt goed verdient wordt aan de PS5 na verkoop dan kan een beslissing hem toch met verlies neer te zetten genomen worden, en in de concurrentie met MS kan dat tot een PS5 leiden die grofweg hetzelfde kost maar veel meer power heeft (30% zou denk ik een goed merkbaar resultaat geven, en genoeg zijn) en dan zou Sony de slag om de generatie winnen.

Maar ik denk dat de PS5 redelijk rond break-even op de markt gaat komen, en rond 550,-.

• Raem
Sony heeft zijn consoles naar mijn weten altijd met verlies verkocht, verwacht nu wel hetzelfde. Bij de PS4 moesten ze volgens mij samen met de console een jaar abonnement PS+ en 1 game verkopen om winst te maken op een console, dus dat viel nog wel mee.

Tot €499 vind ik nog wel acceptabel. Alles daarboven moeten er toch wel een paar flinke launchgames zijn om mij ervan te overtuigen direct een PS5 te halen.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Aenea schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 06:56:
[...].

En hier is een directe quote van de CEO van AMD over de PS5:
"We are so honored and proud to be part of Sony’s next-generation PlayStation," said Su. "This has been a really long-term partnership with them. We love gaming. We think gaming is a really good secular growth market. What we have done with Sony is really architect something for their application, for their special sauce. It’s a great honor for us. We’re really excited about what the next generation PlayStation will do. And happy to be a part of it."

Lijkt er dus ook verdacht veel op dat Sony nog lang niet alles verteld heeft over wat deze custom GPU/CPU/APU allemaal kan...
Zegt natuurlijk niks over wat de CPU / GPU wordt. Want het kan net zo goed zijn dat ze alsnog de MS cpu gebruiken omdat het goedkoper is en het al daar is. Misschien wel royalties moeten betalen aan AMD en MS. maar goed dat terzijde.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
theduke1989 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:28:
[...]

Zegt natuurlijk niks over wat de CPU / GPU wordt. Want het kan net zo goed zijn dat ze alsnog de MS cpu gebruiken omdat het goedkoper is en het al daar is. Misschien wel royalties moeten betalen aan AMD en MS. maar goed dat terzijde.
Tja en andersom kan dan ook nog heh, dat MS de custom CPU van Sony gebruikt omdat die er al is...

Nu lijkt mij dat geen van beide het geval zal zijn. Als je kijkt naar de One X en de PS4 Pro dan zie je dat ze beide custom elementen hebben op zowel het CPU als GPU gedeelte die totaal niet op elkaar lijken. Daarnaast heeft Sony enkele dingen bedacht die AMD nu mag gebruiken in hun GPUs, zoiets heb ik niet gehoord over MS dus dan zou je kunnen concluderen dat Sony wat verder gaat daarin dan MS...

Maar we zullen het wel zien uiteindelijk.

• bram1984
@Pingewin Lijkt me logisch dat Sony winst pakt over content die in hun store gekocht wordt. Waarschijnlijk doen ze dat ook met fysieke titels.
[...]

Volgens mij hebben beide kanten al min of meer bevestigd dat hun GPU/CPU uniek en custom is. Dus het lijkt me sterk dat ze elkaars versie gebruiken.

• Farabi
  • Niet online
ik ben vooral benieuwd naar de BC (emulator?). wordt dit een brak uitgewerkte dingetje? of juist beter dan de PS4? moet ik mijn PS4 achter de hand houden? we zullen zien...

• bram1984
Hamazaki schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:14:
ik ben vooral benieuwd naar de BC (emulator?). wordt dit een brak uitgewerkte dingetje? of juist beter dan de PS4? moet ik mijn PS4 achter de hand houden? we zullen zien...
De PS5 gaat gewoon alles afdraaien zoals de PS4 dat doet. Dus je kan gewoon je discs erin doen of de licenties downloaden. Is niet zo heel spannend verder. De PS5 wordt gewoon een snellere PS4.

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:25
Ik hoop enorm dat er een makkelijkere manier komt om je gamebeleving ook te streamen naar bijvoorbeeld een andere TV in je netwerk, of naar je telefoon/tablet. Soms zou ik graag even gamen op een plek anders dan waar mijn PS4 staat, maar helaas is dat niet meer mogelijk. Ondanks dat het eerder wel kon (volgens mij heb ik zowel op mijn Windows laptop als op mijn Android tablet het beeld ooit kunnen mirroren), mis ik de optie op dit moment enorm.

• bram1984
Edzeau schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:28:
Ik hoop enorm dat er een makkelijkere manier komt om je gamebeleving ook te streamen naar bijvoorbeeld een andere TV in je netwerk, of naar je telefoon/tablet. Soms zou ik graag even gamen op een plek anders dan waar mijn PS4 staat, maar helaas is dat niet meer mogelijk. Ondanks dat het eerder wel kon (volgens mij heb ik zowel op mijn Windows laptop als op mijn Android tablet het beeld ooit kunnen mirroren), mis ik de optie op dit moment enorm.
Je bent er al even uit zker?

Ik heb eergisteren nog de hele avond Diablo 3 gespeeld via Remote Play op mijn laptop.

Remote Play werkt ook op mijn tablet en smartphone.

En anders even naar een tweedehands PS TV zoeken die je aan een TV kunt hangen?

https://www.playstation.com/nl-nl/explore/playstation-tv/

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 20-06-2019 13:30 ]

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:21:
[...]

De PS5 gaat gewoon alles afdraaien zoals de PS4 dat doet. Dus je kan gewoon je discs erin doen of de licenties downloaden. Is niet zo heel spannend verder. De PS5 wordt gewoon een snellere PS4.
er waren verschillen tussen de amerikaanse en de EU-modellen destijds met de BC van de PS3. De amerikaanse versie was veel beter met het emuleren. ik hoop niet dat ze zulke rare fratsen gaan uithalen met de PS5.

• Edzeau
bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:30:
[...]

Je bent er al even uit zker?

Ik heb eergisteren nog de hele avond Diablo 3 gespeeld via Remote Play op mijn laptop.

Remote Play werkt ook op mijn tablet en smartphone.

En anders even naar een tweedehands PS TV zoeken die je aan een TV kunt hangen?

https://www.playstation.com/nl-nl/explore/playstation-tv/
Vreemde aanname, ik game regelmatig. Ik heb dan ook geprobeerd de Android app uit de store te downloaden voor mijn OnePlus 5T of Samsung tablet, maar beide apparaten krijgen geen ondersteuning. Dus er is in mijn ogen geen "normale" manier om dit werkende te krijgen op mijn Android devices. Ben erg benieuwd hoe jij het werkende hebt gekregen. En ik hoop dus van harte dat dit wel fatsoenlijk werkt via PS5.

• bram1984
Edzeau schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:38:
[...]

Vreemde aanname, ik game regelmatig. Ik heb dan ook geprobeerd de Android app uit de store te downloaden voor mijn OnePlus 5T of Samsung tablet, maar beide apparaten krijgen geen ondersteuning. Dus er is in mijn ogen geen "normale" manier om dit werkende te krijgen op mijn Android devices. Ben erg benieuwd hoe jij het werkende hebt gekregen. En ik hoop dus dat van harte dat dit wel fatsoenlijk werkt via PS5.
Ik blijf zelf heel ver uit de buurt van Android, dus geen idee of er daar een Remote Play app voor is, maar op een iPad en iPhone werkt het prima. Je hebt er overigens weinig aan met de meeste games, want je kunt de DS4 niet gebruiken en bent dus afhankelijk van het touch screen.

Maar je zegt dat het op een Windows laptop niet kan. Er is gewoon een app voor. Of deze moet niet meer werken, maar op mijn MacBook werkt het feilloos met de PS4 controller.

https://remoteplay.dl.pla...teplay/lang/nl/index.html
Hamazaki schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:31:
[...]

er waren verschillen tussen de amerikaanse en de EU-modellen destijds met de BC van de PS3. De amerikaanse versie was veel beter met het emuleren. ik hoop niet dat ze zulke rare fratsen gaan uithalen met de PS5.
Totaal onvergelijkbare situatie toch? PS3 met exotische cell processor. Andere architectuur dan PS2. Ander OS. Tijdperk waarin BC nog niet zoveel besproken was als nu. Niets wijst erop dat het deze keer met beperkingen gaat komen. Ik schat zo in dat je gewoon de store kunt openen op de PS5 en dan je hele library weer kunt downloaden.

• Edzeau
bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:43:
[...]

Ik blijf zelf heel ver uit de buurt van Android, dus geen idee of er daar een Remote Play app voor is, maar op een iPad en iPhone werkt het prima. Je hebt er overigens weinig aan met de meeste games, want je kunt de DS4 niet gebruiken en bent dus afhankelijk van het touch screen.

Maar je zegt dat het op een Windows laptop niet kan. Er is gewoon een app voor. Of deze moet niet meer werken, maar op mijn MacBook werkt het feilloos met de PS4 controller.

https://remoteplay.dl.pla...teplay/lang/nl/index.html
Thanks, ik denk dat je mij verkeerd begreep: Ik heb op dit moment geen Windows laptop meer. ;) Ik zou dan ook graag zien dat het (weer) werkt op één van mijn Android devices (dat heeft het namelijk wel gedaan). Ik begreep inderdaad dat het sinds een tijdje wel fatsoenlijk werd aangeboden voor iPhone/iPad.

• bram1984
Edzeau schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:47:
[...]

Thanks, ik denk dat je mij verkeerd begreep: Ik heb op dit moment geen Windows laptop meer. ;) Ik zou dan ook graag zien dat het (weer) werkt op één van mijn Android devices (dat heeft het namelijk wel gedaan). Ik begreep inderdaad dat het sinds een tijdje wel fatsoenlijk werd aangeboden voor iPhone/iPad.
Aha, ja dat stond niet in je post. Maar wat ik al zei: het werkt via het touch screen, dus je bent vrij beperkt. Een shooter of 3rd person game gaat bijvoorbeeld vrijwel niet werken.

En indien je een ander type laptop of PC hebt (Apple?), dan werkt het daar ook gewoon op.

• dutchgio
  • Laatst online: 22:32
Hamazaki schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:14:
De move is nu vergelijkbaar als van de PS4 naar de PS4 Pro.
De architectuur is hetzelfde; er is alleen meer/betere/snellere hardware.
Bij de PS2 > PS3 > PS4 was de architectuur radicaal anders.
Edzeau schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:47:
[...]

Sony heeft het zelf alleen beschikbaar gesteld voor Sony Android toestellen, en dat is nog steeds zo. Blijkbaar ziet men Apple niet als concurrentie en andere Android fabrikanten wel, waardoor ze het als een unique selling point willen houden. Dat is ook meteen de enige reden om voor een Sony smartphone te gaan.

[ Voor 43% gewijzigd door dutchgio op 20-06-2019 14:06 ]

• Raem
dutchgio schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:04:
[...]

Dit inderdaad. De PS5 hoeft niks te emuleren, want de architectuur is hetzelfde.

• FrankoNL
dutchgio schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:04:
[...]

Niet helemaal. Eens dat de nieuwe consoles ook op x86 draaien en niet zoals de ps3 op Cell, maar ze gaan wel van Jaguar naar Ryzen 2 en aanvullend naar Navi. Dat is echt volledig nieuwe architectuur, van de grond opgebouwd.

Ps4 - naar Ps4 pro was enkel een versnelde variant van de in de ps4 gebruikte chip.

[ Voor 7% gewijzigd door FrankoNL op 20-06-2019 14:30 ]

• bram1984
FrankoNL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:29:
[...]

Niet helemaal. Eens dat de nieuwe consoles ook op x86 draaien en niet zoals de ps3 op Cell, maar ze gaan wel van Jaguar naar Ryzen 2 en aanvullend naar Navi. Dat is echt volledig nieuwe architectuur, van de grond opgebouwd.

Ps4 - naar Ps4 pro was enkel een versnelde variant van de in de ps4 gebruikte chip.
Het komt er in ieder geval op neer dat PS4 software relatief moeiteloos kan draaien op een PS5.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

FrankoNL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:29:
[...]

Het is beide x86 dus de ps5 kan ps4 code zonder aanpassing draaien. Dat is denk ik wat er bedoelt wordt.
Ze zullen waarschijnlijk wel de instructie set beperken en de kloksnelheden in PS4 modus aanpassen om maximale compatibiliteit te houden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Recon24
[...]

Deze logica snap ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen... :F

• FrankoNL
rajackar schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:01:
[...]

Het is beide x86 dus de ps5 kan ps4 code zonder aanpassing draaien. Dat is denk ik wat er bedoelt wordt.
Ze zullen waarschijnlijk wel de instructie set beperken en de kloksnelheden in PS4 modus aanpassen om maximale compatibiliteit te houden.
Daar ben ik het mee eens :) De instructieset is x86. De architectuur van de Zen 2 chip verschilt echter wel in grote mate van de Jaguar chips van voorheen.
Pagina: 1 ... 4 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.