Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 5 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.789 views

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

FrankoNL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:41:
[...]

Daar ben ik het mee eens :) De instructieset is x86. De architectuur van de Zen 2 chip verschilt echter wel in grote mate van de Jaguar chips van voorheen.
Dat klopt. Maar dat heeft dan weer nauwelijks impact op de backwards compatibility. En daar ging het over ;-)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Precies als je pc upgrade met een nieuwe cpu en gpu dan kun je nog steeds hetzelfde OS en games draaien.

Zo moet je de PS5 ook zien, is gewoon snellere/betere hardware maar dezelfde sofrware kan er op draaien.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Goed nieuws, MS dropt het dubbele SKU verhaal.

https://www.resetera.com/...-next-gen-console.124588/

Verwijderd

Platinum Games niet onder de indruk van next-gen consoles

'Meer van hetzelfde'

https://gamer.nl/artikele...uk-van-next-gen-consoles/

Ik denk dat het ook meer van hetzelfde gaat worden.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Tja wat maakt het uit wat voor hardware het is? Zolang de studio's er vette games op kunnen laten draaien (met ruimte om daar weer wat jaren op los te gaan) zal het mij een rotzorg zijn wat voor type chipsets etc. er gebruikt worden. Ik zou van m'n PS4 niet eens weten wat voor hardware erin zit.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Zolang we maar van native HD naar native 4k gaan en betere FPS hebben maakt het mij ook weinig uit. Het zal sowieso wel een verbetering zijn van de huidige generatie en de rest is mooi meegenomen.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Tom schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:39:
Tja wat maakt het uit wat voor hardware het is? Zolang de studio's er vette games op kunnen laten draaien (met ruimte om daar weer wat jaren op los te gaan) zal het mij een rotzorg zijn wat voor type chipsets etc. er gebruikt worden. Ik zou van m'n PS4 niet eens weten wat voor hardware erin zit.
wel een beetje belangrijk, als je ziet wat voor graphics ze hebben getoverd op een ps4 pro met oude hardware, kijk ik er heel graag naar uit wat ze gaan flikken met die prachtige hardware op de PS5. uiteindelijk verwacht je telkens een grote vooruitgang op het gebied van beeld bij een nieuwe generatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 21-06-2019 12:56 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Als het grafisch maar een flinke stap is, en zolang de console maar weer munstens 5 jaar mee gaat.

Meer van hetzelfde heb je nogal snel als je bui dezelfde architectuur blijft.Who cares, dikke cpu en gpu er in en gaan.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:44
Das wel een beetje gek, we zitten hier op tweakers, in het PS5 speculatie topic Wat hier het meest interessante onderdeel is, wat bijna het enige is dat een console is en waarom men graag een nieuwe generatie wil, is..hardware :+
Chaoss schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:52:
Als het grafisch maar een flinke stap is, en zolang de console maar weer munstens 5 jaar mee gaat.

Meer van hetzelfde heb je nogal snel als je bui dezelfde architectuur blijft.Who cares, dikke cpu en gpu er in en gaan.
Niet alleen grafisch, vooral de cpu mocht echt wel een flinke upgrade krijgen imo. Die in de PS4 is zelfs zwakker dan de Cell in de PS3. Dat geeft mooie mogelijkheden voor CPU intensieve games, bv drukkere bevolking icm ingewikkeldere AI, of neem een game als Stellaris , dat gaat gewoon niet op een PS4. Niet echt een console type game maar geeft limitaties weer.

[ Voor 35% gewijzigd door Mutatie op 22-06-2019 00:06 ]

Verwijderd

Weer een hoop 'waarschijnlijk', 'mogelijk' en 'misschien' reactie's :)

Is er geen info met echte feiten dan alleen loze aannames?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2019 12:21 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chaoss schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:49:
Precies als je pc upgrade met een nieuwe cpu en gpu dan kun je nog steeds hetzelfde OS en games draaien.

Zo moet je de PS5 ook zien, is gewoon snellere/betere hardware maar dezelfde sofrware kan er op draaien.
Voor de PS zou dat wel voor het eerst zijn dat ze bij dezelfde architectuur blijven. Heeft wel duidelijke voordelen iig :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:36

Maximus

There is no substitute

Dit in combinatie met ‘makkelijk om voor te ontwikkelen en ontwerpen’ en dan maakt het mij niet uit.

PhD i.o.

• bram1984
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:20:
Weer een hoop 'waarschijnlijk', 'mogelijk' en 'misschien' reactie's :)

Is er geen info met echte feiten dan alleen loze aannames?
Welkom in het speculaties en geruchten topic.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit zou wel eens heel tof nieuws kunnen zijn.

“PlayStation 5 moet focussen op hard-core gamers en AAA-games
Sony Chief Executive Kenichiro Yoshida has even called the PlayStation a niche product, aimed at serious players. “Details when making games have become more important than ever,” he said at a recent company strategy briefing.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Als ze voor de “serious” gamer gaan dan mogen ze wel stoppen met hun censor policy.

• bram1984
Katmi schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:46:
Als ze voor de “serious” gamer gaan dan mogen ze wel stoppen met hun censor policy.
Wat bedoel je daar exact mee?

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
bram1984 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:22:
[...]

Wat bedoel je daar exact mee?
Ik denk dat Katmi graag schaars geklede dames ziet in games en onder rokjes wilt kijken.

https://kotaku.com/report...-for-sexual-co-1834093769

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Katmi
Raem schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:50:
[...]

Ik denk dat Katmi graag schaars geklede dames ziet in games en onder rokjes wilt kijken.

https://kotaku.com/report...-for-sexual-co-1834093769
Niet echt maar ik vind het gewoon flauw dat Sony beslist wat wel of niet kan en je geen keuze krijgt.

Meanwhile is het voor het “brave” Nintendo op de Switch wel ok zolang er dan bv een 18+ PEGI rating of een M ESRB rating op het doosje staat, en dat is IMO de logische manier.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik wil niet eens weten hoe een hardcore gamer eruit ziet en waar je ze aan herkent. Maar ik weet wel heel zeker dat ik daar niet bij hoor (wil horen). :P

Als ze zich daarop gaan focussen is de overstap naar Stadia voor mij nu al een feit. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Weinig anders dan de PS4 die richte zich ook op hardcore gaming. Dit zijn nu eenmaal termen die bij de marketing van een nieuwe console horen, bij de PS4 hoorde je in het begin ook alleen maar dat die voor de echte gamers was. Dat is nu eenmaal de doelgroep die de console bij release gaan kopen. De casual gamers haken meer in de loop van de levens cyclus aan, dat zijn nu eenmaal meer de schapen die wel volgen :+

• Farabi
  • Niet online
gaan jullie je PS4 console wegdoen als de PS5 uit is? wat is de reden dat jullie het wel/niet gaan houden? (nostalgie, verzamelen?)

[ Voor 50% gewijzigd door Farabi op 03-07-2019 16:29 ]

• Raem
Hamazaki schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:27:
gaan jullie je PS4 console wegdoen als de PS5 uit is? wat is de reden dat jullie het wel/niet gaan houden? (nostalgie, verzamelen?)
Nee, PS5 komt beneden te staan en PS4 kan dan naar de slaapkamer voor wanneer de tv in de woonkamer bezet is. Daarnaast doe ik sowieso geen consoles het huis uit vanwege verzameldrang.

• Farabi
  • Niet online
ik vraag me af of er straks nog voordelen blijven bestaan om ps4 spellen op een ps4 te spelen? als de PS5 straks alle ps4 spellen gaat upscalen naar 4K dan is het voor mij per direct over.

• bram1984
Ik verkoop 'm meteen. Hecht nul waarde aan dat soort dingen.
Hamazaki schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:37:
ik vraag me af of er straks nog voordelen blijven bestaan om ps4 spellen op een ps4 te spelen? als de PS5 straks alle ps4 spellen gaat upscalen naar 4K dan is het voor mij per direct over.
Nee die zijn er niet, tenzij je toevallig een game als DriveClub of PT om je schijf hebt staan die je niet meer kan downloaden.

Ga er overigens maar niet vanuit dat de PS5 automagisch alles upscaled naar 4K zoals de X1X nu 360 titels in 4K resolutie draait. Waarschijnlijk draait het gros gewoon op 30fps en de standaard resolutie die je ook op de PS4 hebt met hier en daar een cross gen enhanced titel (TLoU2 bijvoorbeeld).

• Donstil
  • Niet online
Flagg schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:05:
[...]

Ik wil niet eens weten hoe een hardcore gamer eruit ziet en waar je ze aan herkent. Maar ik weet wel heel zeker dat ik daar niet bij hoor (wil horen). :P

Als ze zich daarop gaan focussen is de overstap naar Stadia voor mij nu al een feit. :+
Hoe een hardcore gamer eruitziet weet ik niet maar dat is ook niet echt het punt denk ik.

Wat ik eruit haal is “duurdere console voor een fanatiekere doelgroep die doorgaans bereid is meer te betalen”. Dat i.c.m het eerdere bericht dat de console “scherp geprijsd is voor wat je krijgt” (Lees: duurder dan de PS4 introductie, als je het mij zou vragen) zou wel eens kunnen betekenen dat er betere hardware in komt dan we voor €399,- mogen verwachten.
Ja, instant weg ermee. Vroeger hield ik ze wel maar deed er eigenlijk nooit wat mee dus dat staat alleen maar in de weg.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Een 399 euro/dollar prijs lijken we te kunnen vergeten. Niet alleen een SSD drukt zwaar op de prijs, maar AMD heeft aangegeven dat het produceren van GPU's op 7nm duurder wordt dan ooit.

https://twitter.com/digit...tatus/1151488169449336832

Ik zou een prijs van 599 euro niet uitsluiten.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Mooie prijs voor betere specs.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nieuwevolger schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:05:
Een 399 euro/dollar prijs lijken we te kunnen vergeten. Niet alleen een SSD drukt zwaar op de prijs, maar AMD heeft aangegeven dat het produceren van GPU's op 7nm duurder wordt dan ooit.

Hoop dat ze de PS3 les hebben onthouden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• bram1984
Nieuwevolger schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:05:

Ik zie 499 wel gebeuren, maar 599 zou niet handig zijn. Laten we ook vooral niet vergeten dat Sony en MS enorme deals hebben met AMD. Bij Sony heb je een gegarandeerde afname van minstens 50 miljoen en zeer waarschijnlijk lukt richting de 100 ook wel.

En dit tweet legt juist uit waarom we moeten wachten tot 2020. Omdat de prijs NU nog hoog is. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 19-07-2019 09:02 ]

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Gelijk weg mits backwards compatible. Hoe minder zooi thuis hoe beter. En als ik iets nieuwers heb ga ik geen oud spul meer gebruiken.

Qua prijs... 399 is natuurlijk prima.
599 ook prima, maar dan moeten ze niet na 3-4 jaar weer met een Pro komen. Dan wil ik er de hele generatie mee uit zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Tom op 19-07-2019 11:30 ]

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Tom schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:30:
[...]

Gelijk weg mits backwards compatible. Hoe minder zooi thuis hoe beter. En als ik iets nieuwers heb ga ik geen oud spul meer gebruiken.

Qua prijs... 399 is natuurlijk prima.
599 ook prima, maar dan moeten ze niet na 3-4 jaar weer met een Pro komen. Dan wil ik er de hele generatie mee uit zitten.
Je bent niet verplicht om een nieuwe revisie te kopen, ik heb ook nog steeds een Day One PS4 staan en ga echt geen pro meer kopen :P

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hehe MediaMarkt Zweden heeft een preorder voor de ps5 online gezet. Omgerekend zo'n 1000$.

Wat waarschijnlijk een simpele placeholder is en de prijs straks nog aangepast wordt, maar er zullen voor die tijd nog wel heel wat mensen heel verontwaardigd gaan doen. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Pukiq
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-08-2021
1000$.? haha ja dat is een placeholder.
Hoewel ik het niet eens zo gek vind eigenlijk als ik kijk hoe duur flagschips Telefoontjes tegenwoordig zijn.

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
Chaoss schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:42:
Aks ik die snelheids winst van het pr filmpje zie dan moet het wel een echte SSD zijn en geen Hybride.

Prijzen voor SSD zijn aardig gedaald, volgens mij koop je die voor 120 euro. Ga er maar vanuit dat Sony die nog aardig goedkoper inkoopt aangezien ze er gelijk x miljoen bestellen :+

Grootste nadeel van 'on board' SSD is dat jr niet kunt upgraden.

Wat de prijs betreft, een console van 999,- gaat inderdaad niet verkopen, de PS3 verkoop na launch liep ook niet lekker omdat deze 599,- koste.

Er was tijdens de E3 een of andere insider die vaak voorspellingen goed heeft (ben zijn naam ff kwijt) die verwacht dat de de PS5 800,- dollar zal gaan kosten. Dat lijkt me ook veel te hoog, wellicht dat de kostprijs rond de 800 dollar gaat zijn maar dat hij verkocht gaat worden voor 499,- aan de andere kant lijkt een verlies van 300 dollar per console mij wel erg veel.
Volgens mij is het geen "normale" SSD wat er in de ps5 komt te zitten maar een nieuwere techniek opslag. Zit tussen SSD & ram geheugen kwa snelheid in. Dus sneller als een SSD!!. Waarschijnlijk ook vast gesoldeerd aan de moederbord.

Dit zou dus betekenen dat wij niet meer zomaar de opslag capaciteit kunnen veranderen maar dat Sony bv standaard 2TB (of meer) van dit type opslag instopt. Dit is tenminste wat ik ervan heb begrepen.

[ Voor 54% gewijzigd door IssY_I op 11-08-2019 00:08 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Je bedoeld M.2 SSD dat is inderdaad retesnel maar dat lijkt me qua kosten niet kunnen. De langzaamste variamt kost op dit moment 200 euro, en de snelste variant tegen de 500 euro.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:16
IssY_I schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:42:
[...]

Volgens mij is het geen "normale" SSD wat er in de ps5 komt te zitten maar een nieuwere techniek opslag. Zit tussen SSD & ram geheugen kwa snelheid in. Dus sneller als een SSD!!. Waarschijnlijk ook vast gesoldeerd aan de moederbord.

Dit zou dus betekenen dat wij niet meer zomaar de opslag capaciteit kunnen veranderen maar dat Sony bv standaard 2TB (of meer) van dit type opslag instopt. Dit is tenminste wat ik ervan heb begrepen.
Zoiets idd, ik denk echter dat het aantal GB een stuk lager ligt. Bijv. 32 gb. Dit wordt alleen gebruikt wanneer je de game opstart en daar dumpt men de data in die nodig zijn voor het laden van de game. De resterende data wordt van de normale schijf gelezen.
Een SSD van 2 TB, lijkt me wat prijzig voor in een console.

PSN ID Binloading_nl

• bram1984
Chaoss schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 08:53:
Je bedoeld M.2 SSD dat is inderdaad retesnel maar dat lijkt me qua kosten niet kunnen. De langzaamste variamt kost op dit moment 200 euro, en de snelste variant tegen de 500 euro.
Als je 2TB pakt zit je via de distri voor een losse unit op € 160,- ex. BTW. Dat is er een van 1.76 GB/s. Ik weet niet of dat snel is of niet, maar als je er daar 40 miljoen van bestelt, kan er vast nog iets aan de prijs gedaan worden. ;)

Ik denk overigens ook dat het een kleinere uitvoering gaat worden met wellicht een SSHD of HDD ernaast voor de standaard opslag. De SSD zal dan voor het laden gebruikt worden. Anders zou je bijvoorbeeld ook de HDD niet zelf kunnen vervangen en dat is volgens door best veel mensen bij de PS4 gebruikt omdat het zo makkelijk kan.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

De meeste toegevoegde waarde is dat de hele game in een ssd geladen word bij opstarten / tijdens het spelen. De eerste opstart van een spel gebeurt nog steeds op de harde schijf, maar laadschermen tussendoor worden dan een stuk korter wat ook de meeste irritatie op levert.
Als de cpu een zen2 is, kan er met pci-e 4.0 direct een ssd op het moederbord geplaatst worden, wat voor een flinke kostenbesparing kan zorgen.
Een 130gb ssd met daarop het OS, de apps en dan een harde schijf (evt extern) met alle games.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:56

Major_ton

Shoot!

Geruchten brengen nu een release van 12 februari 2020 naar voren. Zou wel heel gaaf zijn!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:22
@Major_ton Waar heb je dat gelezen?

• bram1984
Major_ton schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:42:
Geruchten brengen nu een release van 12 februari 2020 naar voren. Zou wel heel gaaf zijn!
Je bedoelt waarschijnlijk "reveal". Sowieso handig om even een bron te vermelden.

Ik lees in ieder geval niks over een release in 2020. Lijkt me ook kolder.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Het zijn uiteraard ook niet mijn geruchten, dus zoals altijd; don't shoot the messenger.

https://www.whathifi.com/...d-theres-not-long-to-wait

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• bram1984
Major_ton schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:31:
Het zijn uiteraard ook niet mijn geruchten, dus zoals altijd; don't shoot the messenger.

https://www.whathifi.com/...d-theres-not-long-to-wait
Lijkt mij heel onwaarschijnlijk met Death Stranding, TLoU en Ghost die er nog aan komen. Daarbij wil je je nieuwe systeem rond de feestdagen lanceren voor maximale hype. En tot slot wil je MS niet 9/10 maanden de tijd geven om overal lekker op in te spelen.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Ik stond er ook van te kijken, maar ik wacht liever 6 maanden dan nog een heel jaar. We gaan het zien!

• Raem
Major_ton schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:42:
Nee, de geruchten gaan over een officiële onthulling van de PS5 in februari 2020.

https://www.gamesradar.co...ost-of-tsushima-and-more/

Helaas al meerdere sites gezien die dit verkeerd overnemen en februari 2020 als de release date van de PS5 noemen.

• bram1984
Major_ton schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:03:
Ik stond er ook van te kijken, maar ik wacht liever 6 maanden dan nog een heel jaar. We gaan het zien!
Eind 2020 is prima voor mij. Dat betekent waarschijnlijk betere hardware en ik heb toch nog een dikke backlog.

• Amaze86
bram1984 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:41:
[...]

Lijkt mij heel onwaarschijnlijk met Death Stranding, TLoU en Ghost die er nog aan komen. Daarbij wil je je nieuwe systeem rond de feestdagen lanceren voor maximale hype. En tot slot wil je MS niet 9/10 maanden de tijd geven om overal lekker op in te spelen.
MS laat me niet lachen,al wordt hun console 2x zo krachtig als de ps5 dan nog komen ze nergens,echt ms moet met veel betere games komen.

Sony heeft concurrentie nodig anders worden ze lui.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Katmi
Sony is al lui… niet op E3 dit jaar, geen PSX eind vorig jaar, E3 show van vorig jaar had 0 interactie, de eerste paar minuten zag je een Sony kerel on stage en dan gewoon 45 min trailer na trailer na trailer zonder 1 woord ertussen of een dev on stage, had je net zo goed een pre recorded filmpje kunnen laten spelen.

MS heeft trouwens vorig jaar een studio of 5 gekocht en dit jaar op E3 nog 1 aangekondigd, maar een game maak je niet op 12 maanden tijd dus die games zijn voor de volgende Xbox dus wie weet, ze kunnen terug komen zoals hun xbox 360 tijd maar dan moeten die games ook wel iets voorstellen.

Anyway dat is allemaal slight off topic en iedereen speelt wat ie wilt spelen, momenteel zit ik 100x meer op mijn Switch dan op mijn PS4 omdat ik voor het slapen bv in bed handheld kan spelen en door oa fire emblem, binnenkort Astral Chain en in Sep oa de Zelda remake van links awakening.
Ik vind de ps4 exclusives best vermakelijk maar ik merk dat een statische console niet meer echt voor mij is tegenwoordig dus ben zelfs niet zeker of ik een ps5 haal maar dat gaat ook vallen of staan met de prijs.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dat is jouw mening, het gros van het publiek en de media was lovend over die E3 presentatie van Sony. Simpelweg omdat er bakken goeie games en gameplay werden getoond. Niemand zit te wachten op een droog praatje van een dev of een vooraf ingestudeerd stukje in slecht engels.

En de first party games zijn juist de selling point van de PS4, goeie story driven games daar zijn de Sony studio's heer en meester in. Leuk dat MS studio's heeft gekocht maar die moeten nog maar bewijzen of ze de kwaliteit van een Uncharted, GoW, TLOU, Horizon ZD, Spiderman, Detroid BH etc. kunnen halen.

Ik gok dat zowel MS als Sony eind 2020 met hun console gaan komen maar eerder is mij ook best :)

• Katmi
Letterlijk 2 min praten on stage voordat je een wheel van 45 mins aan trailers laat zien en dan abrupt de show eindigt dat is gewoon lui, dat is geen mening dat is een feit, hoezo is er niets lui aan zelf niets doen maar gewoon een 45 min trailer wheel laten afspelen ?

Anyway als je dat niet lui vind how about no E3 this year dan, of geen PSX eind vorig jaar, eigenlijk hebben we van Sony niets deftig gezien sinds E3 2018, ik zeg niet dat een E3 show pas compleet is met 5 devs on stage of een speech van 3 verschillende Sony medewerkers maar het kon allemaal wel wat vermakelijker en interactive vorig jaar, beetje a la Sony 3-4 jaar geleden.

Anyway ik heb niets met MS of Xbox maar ik vind wel dat je ook realistisch moet zijn en ze de tijd geven, zoals ik zei die studios zijn vorig jaar gekocht, geen enkele deftige game is af op 12 maanden dus ik bekijk het gewoon realistisch, beetje competitie is goed en dat is de enige reden dat ik hoop dat ze slagen.

Anyhow my last 2 cents, feel free to disagree daarom zijn er ook different opinions bij different people, nu wat FE in bed op de Switch en dan pitten, doeg.

• bram1984
@Katmi Het is toch vrij duidelijk waarom Sony een en ander heeft geskipped. Los van het feit dat de E3 niet meer de E3 van vroeger is. Ze hebben nog steeds een aantal grote games die op het punt staan uit te komen en zijn achter de schermen hard bezig met de PS5. Dat mag je lui vinden, maar het is gewoon een strategie. Er zijn bovendien steeds meer partijen die de E3 slippen. Ik snap het wel. Gewoon volgend jaar een PS5 reveal doen en iedereen van zijn sokken blazen en daar omheen release je op je gemak nog even Death Stranding, The Last of Us 2, Ghost of Tsushima, Concrete Genie en Dreams releasen. Heel lui. :+

• Katmi
bram1984 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 08:18:
Gewoon volgend jaar een PS5 reveal doen en iedereen van zijn sokken blazen en daar omheen release je op je gemak nog even Death Stranding, The Last of Us 2, Ghost of Tsushima, Concrete Genie en Dreams releasen. Heel lui. :+
Ik mis het verband tussen iets in de toekomst doen en niet lui zijn in het heden en/of verleden.
Als ik de komende 2 weken geen vinger lift op het werk maar ik werk volgende maand 3 weken extra hard dan ben ik nu ook lui, ongeacht of dat volgende maand dan niet zo is.

Ik snap wel wat je bedoelt maar we hebben niets van Sony gezien sinds E3 2018 en dat is vergeleken met alle Nintendo directs / E3 en MS toch redelijk lui, los van het feit dat je dan volgend jaar een console revealed.
Nuja ergens snap ik het ook wel, je kan maar zoveel keer uitpakken met een trailer van een game voor het uitkomt, dit jaar nog eens op E3 gaan staan met wederom nog een the last of us 2 trailer zat ik zelf ook niet echt op te wachten.

Buiten wat nog moet komen en is aangekondigd zullen ze ook niets meer hebben voor PS4 dus ja ergens was een E3 2019 wel overbodig voor Sony, tenzij je trailer number 36 wilt laten zien van een game waar we al 2+ jaar het bestaan van weten :+

[ Voor 10% gewijzigd door Katmi op 19-08-2019 19:38 ]

• bram1984
Katmi schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:36:
[...]

Ik mis het verband tussen iets in de toekomst doen en niet lui zijn in het heden en/of verleden.
Als ik de komende 2 weken geen vinger lift op het werk maar ik werk volgende maand 3 weken extra hard dan ben ik nu ook lui, ongeacht of dat volgende maand dan niet zo is.

Ik snap wel wat je bedoelt maar we hebben niets van Sony gezien sinds E3 2018 en dat is vergeleken met alle Nintendo directs / E3 en MS toch redelijk lui, los van het feit dat je dan volgend jaar een console revealed.
Nuja ergens snap ik het ook wel, je kan maar zoveel keer uitpakken met een trailer van een game voor het uitkomt, dit jaar nog eens op E3 gaan staan met wederom nog een the last of us 2 trailer zat ik zelf ook niet echt op te wachten.

Buiten wat nog moet komen en is aangekondigd zullen ze ook niets meer hebben voor PS4 dus ja ergens was een E3 2019 wel overbodig voor Sony, tenzij je trailer number 36 wilt laten zien van een game waar we al 2+ jaar het bestaan van weten :+
Dus Sony doet volgens jou niets? Je doet alleen iets als je op een commercieel uitgemolken event aanwezig bent? Ondertussen kopen ze voor het gemak even Insomniac op, waarmee ze in een klap alle MS acquisities uit het water blazen en zijn ze achter de schermen The Last of Us 2, Ghost of Tsushima, Dreams, Death Stranding, Spider-Man 2, Concrete Genie, God of War 2, Horizon Zero Dawn 2 en weet ik het wat voor nog niet onthulde PS5 games aan het bouwen. Ja als je dat lui vindt, dan vind ik dat helemaal prima. Vooral lui blijven dan. :)

• Katmi
Zucht, het is toch duidelijk als ik spreek over niets doen dat ik spreek over events of publieke dingen ? ik zeg toch letterlijk dat ze nergens aanwezig zijn sinds E3 2018, wat ze achter gesloten deuren vergaderen en uitspoken dat wordt bij Nintendo en MS ook gedaan maar die waren wel volop aanwezig de laatste 14 maanden.
Het ''publieke uitgemolken'' E3 nog aan de kant, er was ook geen PSX.

Trouwens ik zie niet in waarom de aankoop van Insomniac elke aangekochte MS studio zou wegblazen ? tenzij jij weet aan welke game elke MS studio bezig is + verder heeft Insomniac voor mij persoonlijk enkel Spider-Man klaar gekregen als boeiende game.

Je laatste mening gaat gewoon uit van het feit dat jij al met 100% zekerheid weet dat elke game van Insomniac beter gaat zijn dan de unknown projecten van elke nieuwe MS studio, beetje vroeg om te zeggen niet ?
Anyhow als ik Sony lui noem sprak ik dus over publieke events of enige vorm van publiek optreden sinds de vorige E3, achter de schermen is elk bedrijf wel continue bezig met de volgende 2 dingen die ze gaan maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Katmi op 20-08-2019 20:15 ]

• bram1984
@Katmi Prima, dan zijn ze toch lekker lui. Mij best. Ze zitten even in een tussenjaar in een van hun beste generaties ooit. Je bent niet verplicht mee te doen aan al die meuk. Ik zou het pas lui noemen als ze verder ook niks presteren, wat dus verre van het geval is.

Kom op zeg, Insomniac is toch wel even van een ander kaliber dan een Obsidian, Compulsion en inXile, om er een paar te noemen. Wat hebben al die studio's nu qua gepolijste big budget AAA titels neergezet? Je weet ook hoeveel Spider-Man inmiddels al verkocht is? Het spreekt verder al voor zich dat de desbetreffende threads op ResetEra meer traffic in 24 uur genereren dan de threads over de MS acquisities over meerdere dagen/weken bij elkaar.

Ondertussen gaan er ook geruchten over KojiPro en Remedy, om daarover nog maar te zwijgen.

• Donstil
  • Niet online
Oei als dat waar is dan kan het nog wel eens een duur grapje worden voor sommige.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Donstil schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:37:
[...]

Oei als dat waar is dan kan het nog wel eens een duur grapje worden voor sommige.
De verwachtingen lagen rond de €500 maar met zulke specs zou €600 realistischer zijn, hoop natuurlijk nog altijd dat het niet meer dan €500 word, maar begin toch te betwijfelen...

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:16
Kalder schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:04:
[...]

De verwachtingen lagen rond de €500 maar met zulke specs zou €600 realistischer zijn, hoop natuurlijk nog altijd dat het niet meer dan €500 word, maar begin toch te betwijfelen...
Kan je alvast beginnen met sparen. Als je vanaf nu iedere maand een tienje opzij leg en je verkoopt straks je PS4 dan hoef je nog maar heel weinig bij te leggen :)

PSN ID Binloading_nl

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
De PlayStation 5 gaat geen 600 euro kosten. Dat gaat Sony nooit weer doen.

• Farabi
  • Niet online
NotSoSteady schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:46:
De PlayStation 5 gaat geen 600 euro kosten. Dat gaat Sony nooit weer doen.
ik verwacht tussen €549-589. echt zo'n prijs die je net over de lijn trekt. zullen de marketingmannen wel over nadenken bij sony.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 21-08-2019 16:53 ]

• Amaze86
Ah en dan 2 jaar later komt de ps5 pro.

• NotSoSteady
Hamazaki schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:51:
[...]

ik verwacht tussen €549-589. echt zo'n prijs die je net over de lijn trekt. zullen de marketingmannen wel over nadenken bij sony.
499 euro verwacht ik voor het basismodel en een duurder model met meer opslaggeheugen voor 549/599. Na de lancering van de PS3 zal Sony niet nog een keer dezelfde fouten maken. Bovendien doet iedereen heel spannend over een RTX 2080, maar die is tegen die tijd al meer dan 2 jaar oud.

[YouTube: Sony's Embarrassing E3 2006 Press Conference] :+

[ Voor 26% gewijzigd door NotSoSteady op 21-08-2019 17:46 ]

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:20
NotSoSteady schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:39:
[...]

499 euro verwacht ik voor het basismodel en een duurder model met meer opslaggeheugen voor 549/599. Na de lancering van de PS3 zal Sony niet nog een keer dezelfde fouten maken. Bovendien doet iedereen heel spannend over een RTX 2080, maar die is tegen die tijd al meer dan 2 jaar oud.

[YouTube: Sony's Embarrassing E3 2006 Press Conference] :+
Ik denk dat er eigenlijk op dit moment vrij weinig te zeggen valt over een prijs, toen de ps4 uitkwam waren de telefoons ook niet boven de 400-500 euro... Tegenwoordig is 700-1000 euro voor een topmodel een normale prijs geworden.

• Raem
timetje100 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:07:
[...]

Ik denk dat er eigenlijk op dit moment vrij weinig te zeggen valt over een prijs, toen de ps4 uitkwam waren de telefoons ook niet boven de 400-500 euro... Tegenwoordig is 700-1000 euro voor een topmodel een normale prijs geworden.
De iphone 5 (2012) en iphone 6 (2014) waren allebei rond de €700,-

€499 zou voor mij een acceptabele prijs zijn voor de PS5. Hopelijk met 2 of 3 mooie launchtitels en dan komt die wel day 1 in huis. :)

• Donstil
  • Niet online
Ik heb liever €699 en top hardware dan €499 en weer ergens op beknibbelen.

Of direct een pro.
€499 normale. €699,- pro.

Zoals je bij Telefoons, tablets, laptops, enz ook ziet.

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Zal de PS5 ook ultra hd blu ray (of hoe het ook heet) kunnen afspelen? Is daar al iets over bekend? Beetje zonde om een losse ultra hd speler te hebben staan naast een PS5.

• bram1984
Navuri schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:15:
Zal de PS5 ook ultra hd blu ray (of hoe het ook heet) kunnen afspelen? Is daar al iets over bekend? Beetje zonde om een losse ultra hd speler te hebben staan naast een PS5.
Niks over bekend. Als het de kosten drukt, hoeft het er voor mij niet in.

• Donstil
  • Niet online
Ja dat zou ik ook wel fijn vinden. Groot gemis van mijn PS4 Pro.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 16:48
Interessant. Met een rekenkracht van mogelijk 9,2 Tflops dus een iets opgevoerde AMD 5700XT. Een eerder uitgesproken verwachting van mij dat de PS5 GPU vergelijkbaar met een 5700(XT) zou gaan worden. Mocht dit allemaal waar zijn uiteraard. Ben dan wel erg benieuwd naar het prijspunt. De Pro en X hebben best leuke GPU's, maar beschikken over een cpu die praktisch een kwartje kost, zodat je ze voor een leuk prijsje kan verkopen. Met een Ryzen 3 cpu, 5700-ish GPU en een SSD kan het nog wel eens een prijzige console gaan worden. Qua geheugen heb ik wat geruchten gelezen van 24-32GB (al is dat niet zo heel prijzig). Zal wel iets van gedeeld geheugen met de GPU gaan worden. Gegeven de 12GB RAM van de OneX zou 32GB wel eens reëel kunnen zijn.

Maar zoals @Donstil zegt, liever een console van € 699 met dikke specs dan een net niet console van € 499. € 699 zal marketing technisch wel niet heel lekker in de markt geprijsd kunnen worden :P
Donstil schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:35:
Ja dat zou ik ook wel fijn vinden. Groot gemis van mijn PS4 Pro.
Klopt, al zou ik liever een hele stille koeloplossing zien. Mijn launch PS4 maakte verschrikkelijk veel kabaal, mijn ps4Pro nog veel meer.... echt niet normaal.
bram1984 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 08:18:
Gewoon volgend jaar een PS5 reveal doen en iedereen van zijn sokken blazen en daar omheen release je op je gemak nog even Death Stranding, The Last of Us 2, Ghost of Tsushima,
Die drie games worden natuurlijk gewoon PS5 launchgames.

Edit:
zie op insdegamer dat Sony een patent op de PS5 devkit heet aangevraagd. Gelukkig lijken devkits nooit op de uiteindelijke console 8)7
https://www.insidegamer.n...oor-playstation-5-devkit/
Ben wel benieuwd hoe oud die aanvraag is, Ps5 Devkits staan toch al lang bij de ontwikkelaars.

[ Voor 37% gewijzigd door Hulleman op 22-08-2019 12:12 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Kalder

Kalder

Hulleman schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:42:
Edit:
zie op insdegamer dat Sony een patent op de PS5 devkit heet aangevraagd. Gelukkig lijken devkits nooit op de uiteindelijke console 8)7
https://www.insidegamer.n...oor-playstation-5-devkit/
Ben wel benieuwd hoe oud die aanvraag is, Ps5 Devkits staan toch al lang bij de ontwikkelaars.
Specs! Ik wil specs! Officiele specs! meer dan een vage omschrijving van de cpu en gpu.
Kunnen ze uit dat patent niet ook de specs verhalen?

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 22-08-2019 12:27 ]

• bram1984
Sorry, maar € 699,- is echt DOA. Dat is echt kansloos als ze dat doen. Of ze moeten de Pro blijven voeren en dan zakken naar € 299,- en alle PS5 games daar ook op gaan releasen, maar dan nog zie ik er weinig heil in.

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:27:
Sorry, maar € 699,- is echt DOA. Dat is echt kansloos als ze dat doen. Of ze moeten de Pro blijven voeren en dan zakken naar € 299,- en alle PS5 games daar ook op gaan releasen, maar dan nog zie ik er weinig heil in.
Voor mij ook liever 699 en grote stap vooruit dan 499 en alles net niet

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Anton.net
€700 is gewoon niet serieus voor een console.
€500 is echt wel het maximum wat ze kunnen vragen. Eventueel nog €50-100 meer voor een versie met meer geheugen.

Mensen die 700 euro roepen gaan teleurgesteld zijn met de ps5 denk ik. Als je betere specs wilt ga je echt op de ps5 pro moeten wachten, of een pc bouwen

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:35:
[...]

Voor mij ook liever 699 en grote stap vooruit dan 499 en alles net niet
Ja voor jou. Voor mij. Wellicht nog voor een paar anderen. Maar mensen gaan de PS5 massaal links laten liggen op € 699,-. Ik neem aan dat je dat niet wilt hebben?

• Nieuwevolger
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l8yquyq.png

Oud codemaster dev bevestigd dat het gelekte patent het design van de ps5 dev kit is. De tweet is alweer verwijderd.

• Kalder

Kalder

Nieuwevolger schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:47:
[Afbeelding]

Oud codemaster dev bevestigd dat het gelekte patent het design van de ps5 dev kit is. De tweet is alweer verwijderd.
Nu is het de vraag: Stijgt het op?

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:45:
[...]

Ja voor jou. Voor mij. Wellicht nog voor een paar anderen. Maar mensen gaan de PS5 massaal links laten liggen op € 699,-. Ik neem aan dat je dat niet wilt hebben?
Het maakt mij niet echt uit of andere mensen het wel of niet links laten liggen. Welke alternatief is er? Een xbox die waarschijnlijk in zelfde prijseklasse komt? Of blijven bij een ps4 pro? Nou laat die mensen dan lekker bij PS4 pro blijven ;)

Mocht dan blijken dat de ps5 niet voldoet aan verwachtingen qua prijs, zal die ook aardig snel dalen.. Win win

• Raem
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:49:
[...]

Het maakt mij niet echt uit of andere mensen het wel of niet links laten liggen. Welke alternatief is er? Een xbox die waarschijnlijk in zelfde prijseklasse komt? Of blijven bij een ps4 pro? Nou laat die mensen dan lekker bij PS4 pro blijven ;)

Mocht dan blijken dat de ps5 niet voldoet aan verwachtingen qua prijs, zal die ook aardig snel dalen.. Win win
Een console die slecht verkoopt zou inderdaad top zijn voor het merk Playstation en de gebruikers ervan. -O-

• Farabi
  • Niet online
Navuri schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:15:
die komt er zeker. kan me niet anders voorstellen. (sony 4K tv's + uitgever van 4K fllms). er was destijds al een hoop kritiek toen de xbox het wel had en de PS4 pro niet...
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:45:
[...]

Enige voordeel: de scalpers zullen het in ieder geval links laten liggen :9 (of..?)

[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 22-08-2019 13:36 ]

• Farabi
  • Niet online
-dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Farabi op 22-08-2019 13:36 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Zo zeker weet ik het nog niet.
Volgens mij gaf sony juist aan dat ze meer toekomst zagen in Streaming.
Of dat het merendeel van de gebruikers liever 4k netflix kijken. Dan een 4k UHD BR film.

En was dat ook een van de redenen dat hij niet in de PS4 pro kwam.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Farabi
  • Niet online
DarkSide schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:36:
Zo zeker weet ik het nog niet.
Volgens mij gaf sony juist aan dat ze meer toekomst zagen in Streaming.
Of dat het merendeel van de gebruikers liever 4k netflix kijken. Dan een 4k UHD BR film.

En was dat ook een van de redenen dat hij niet in de PS4 pro kwam.
er worden wel volop sony 4K films uitgegeven. zou een vreemde strategie zijn..

• Nieuwevolger
Je mag het best wel een gevalletje kritiek noemen, waarvan uiteindelijk maar een handje groep mensen het echt een probleem vonden. Typisch gevalletje klagen om het klagen. De reden dat de next gen consoles 4k blu ray (100gb) of blu ray xl (128gb) zouden krijgen, is omdat games straks groter zijn dan de huidige 50gb blu rays.

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:49:
[...]

Niet? Dus het boeit je niet of het platform succesvol is of niet?

We weten nog niet of er alternatieven zijn aangezien het prijspunt van beiden nog volstrekt onbekend is.

En de prijs lukraak omlaag gooien is ook vrij ongezond aangezien die dingen bij release vaak al met verlies verkocht worden.

• I ColoSsuZz I
Raem schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:27:
[...]

Een console die slecht verkoopt zou inderdaad top zijn voor het merk Playstation en de gebruikers ervan. -O-
Slecht verkopen en niet voldoen aan verwachtingen is niet hetzelfde he ;)
Daarnaast het merk Playstation is sterk genoeg tegenover de concurentie op dit moment.
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

Niet? Dus het boeit je niet of het platform succesvol is of niet?

We weten nog niet of er alternatieven zijn aangezien het prijspunt van beiden nog volstrekt onbekend is.

En de prijs lukraak omlaag gooien is ook vrij ongezond aangezien die dingen bij release vaak al met verlies verkocht worden.
Platform niet succesvol is? Ook dat heb ik niet gezegd, lekker alles uit context trekken _/-\o_

En een prijs lukraak omhoog gooien? Lukraak ja? Hahaha waar heb je het over

[ Voor 43% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 22-08-2019 13:44 ]

• Anton.net
Hamazaki schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:33:
[...]
die komt er zeker. kan me niet anders voorstellen. (sony 4K tv's + uitgever van 4K fllms). er was destijds al een hoop kritiek toen de xbox het wel had en de PS4 pro niet...
En wat was 1 van de grote fouten waarom de Xbox zo'n slechte start heeft gehad? Juist, omdat het te veel een allround media box wilde zijn ipv een dedicated gaming console.

Als straks de kosten gedrukt moeten worden, zijn het dat soort extra's die als eerste van de lijst vliegen

[ Voor 4% gewijzigd door Anton.net op 22-08-2019 13:44 ]

• Raem
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

Slecht verkopen en niet voldoen aan verwachtingen is niet hetzelfde he ;)
Daarnaast het merk Playstation is sterk genoeg tegenover de concurentie op dit moment.

[...]

Platform niet succesvol is? Ook dat heb ik niet gezegd, lekker alles uit context trekken _/-\o_

En een prijs lukraak omhoog gooien? Lukraak ja? Hahaha waar heb je het over
Jij hebt liever een console van €699 en het boeit je niet als de meeste mensen hem dan links laten liggen. Dat zeg je toch zelf een paar posts hierboven? Dan lijkt het er inderdaad op dat het je niet uitmaakt of een console slecht verkoopt en niet succesvol is.
Op dit moment ja. Die positie hadden ze met de PS2 ook. En dat ging daarna met de PS3 ook niet goed mede door een te hoge prijs.

• Farabi
  • Niet online
Anton.net schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:43:
[...]

En wat was 1 van de grote fouten waarom de Xbox zo'n slechte start heeft gehad? Juist, omdat het te veel een allround media box wilde zijn ipv een dedicated gaming console.

Als straks de kosten gedrukt moeten worden, zijn het dat soort extra's die als eerste van de lijst vliegen
is het niet zo dat sony de patent-houder is van bluray? dat zal wel meevallen dus.

• I ColoSsuZz I
Raem schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:47:
[...]

Jij hebt liever een console van €699 en het boeit je niet als de meeste mensen hem dan links laten liggen. Dat zeg je toch zelf een paar posts hierboven? Dan lijkt het er inderdaad op dat het je niet uitmaakt of een console slecht verkoopt en niet succesvol is.
Nee dat is een aanname die je nu maakt. Het interreseert bij inderdaad niet of Henk en Ingrid een PS5 koopt. ( omdat ze 699 teveel vinden) Dat is niet gelijk aan het niet uitmaken of een console niet succesvol is 8)7

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:16

v8power67

Psn: Mausosaurus

Denk dat ze de consoles met een verlies gaan verkopen wetende dat consoles makkelijk verkopen( zeker sony want ps4 ging als warme broodjes) en dan zsm productie zo aanpassen in begin maanden dat ze al snel geen verlies meer draaien. Console voor meer dan 499 verkopen is gewoon zelfmoord. Maar dit is gebaseerd op het verleden en wie weet wat de toekomst brengt.
Ik zal niet snel een console voor 699 euro kopen eerlijk gezegd. Vind 400 euro gewoon mooie prijs zeker gezien er echt wel weer een pro komt paar jaar later. En als je al kijkt wat ze uit de base ps4 persen met een Uncharted 4 en god of war etc, hoeft een console ook niet altijd nieuwste van nieuwste te hebben. Gewoon goede prijs kwaliteit.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Nieuwevolger
Volgens mij heeft mid range hardware altijd de beste prijs/performance verhouding. Op een gegeven moment zou het betekenen dat wanneer je 20 procent extra betaald, je maar 10 procent meer performance krijgt. Dat schiet het doel voorbij van consoles..

• I ColoSsuZz I
Vergeet niet dat als Apple 8 jaar geleden een iPhone had uitgebracht voor 1200-1500 euro, iedereen moord en brand had geroepen :+

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Of de PS4 Pro gaan leveren als base PS5 in een nieuw jasje en met HDMI 2.1 voor € 349,-. Dan kan je een PS5 Pro voor € 599,- of zelfs € 699,- (zie ik niet snel gebeuren) in de markt gaan zetten om PC gamers naar je toe te trekken. Zo vergroot je je doelgroep en kan je meer PS Plus abonnementen verkopen.

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:47:
[...]

sorry, maar waarom moet dit ons uitmaken?

• Nieuwevolger
Bij bepaalde high end specs zal ook het hitte verbruik een probleem kunnen worden.

• NotSoSteady
Major_ton schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:05:
Of de PS4 Pro gaan leveren als base PS5 in een nieuw jasje en met HDMI 2.1 voor € 349,-. Dan kan je een PS5 Pro voor € 599,- of zelfs € 699,- (zie ik niet snel gebeuren) in de markt gaan zetten om PC gamers naar je toe te trekken. Zo vergroot je je doelgroep en kan je meer PS Plus abonnementen verkopen.
Gaat niet gebeuren, want dan worden de volgende generatie games nog steeds beperkt door oude hardware. Die Jaguar-cores waren in 2013 al erg karig. Bovendien is een vergelijking met smartphone sowieso overbodig. In mijn ogen is de Xbox One X een goed voorbeeld wat we van de prijzen van de volgende generatie kunnen verwachten. De hardware was in 2017 van een uitermate hoog niveau en deed destijds niet veel onder voor aanzienlijk duurdere pc's op het grafische vlak. Daarom verwacht ik een prijs van 499 euro, alles daarboven zal voor een storm van kritiek zorgen.

[ Voor 30% gewijzigd door NotSoSteady op 22-08-2019 14:17 ]

• bram1984
Hamazaki schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:05:
[...]

sorry, maar waarom moet dit ons uitmaken?
Omdat een succesvol platform toch beter is dan een minder succesvol platform? Dat is toch logisch? Meer games, grotere games met hogere budgetten, aantrekkelijker voor uitgevers en ontwikkelaars etc.

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:13:
[...]

Omdat een succesvol platform toch beter is dan een minder succesvol platform? Dat is toch logisch? Meer games, grotere games met hogere budgetten, aantrekkelijker voor uitgevers en ontwikkelaars etc.
is toch niet mijn probleem? daar mag sony zich om druk maken.

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:13:
[...]

Je weet dat een consoles 'altijd' ongeacht prijs al met verlies verkopen he? Dus daar ga je je winst al niet uithalen. Winst komt uit de games, die ook gewoon speelbaar zijn op de PS4 (Pro)?

Pagina: 1 ... 5 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.