Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 6 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.790 views

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:42:
[...]
Platform niet succesvol is? Ook dat heb ik niet gezegd, lekker alles uit context trekken _/-\o_

En een prijs lukraak omhoog gooien? Lukraak ja? Hahaha waar heb je het over
Je zegt letterlijk dat het je niet boeit of andere mensen het ding kopen. Als niemand dat ding koopt, kan je moeilijk van een succes spreken, niet?

Omhoog? Waar heb jij het over? Ik zeg toch omlaag? Je hebt het zelf over een prijsdaling. Je vergeet nogal snel wat je post, geloof ik.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
Hamazaki schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:15:
[...]

is toch niet mijn probleem? daar mag sony zich om druk maken.
... |:(
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:16:
[...]

Je weet dat een consoles 'altijd' ongeacht prijs al met verlies verkopen he? Dus daar ga je je winst al niet uithalen. Winst komt uit de games, die ook gewoon speelbaar zijn op de PS4 (Pro)?
PS5 games zijn ook op de PS4 te spelen? Wat weet jij wat de rest van de wereld nog niet weet?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:16:
[...]

Je zegt letterlijk dat het je niet boeit of andere mensen het ding kopen. Als niemand dat ding koopt, kan je moeilijk van een succes spreken, niet?

Omhoog? Waar heb jij het over? Ik zeg toch omlaag? Je hebt het zelf over een prijsdaling. Je vergeet nogal snel wat je post, geloof ik.
Pff je trekt weer van alles uit context of legt woorden in mijn mond.. Ben wel klaar met jou discussiere, nogal nutteloos :F

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 22:38

CoeliJoeli

Gamer

[...]

Wel als het systeem er door flopt, er geen games meer voor worden ontwikkelt en je zit met een apparaat van 699 met 1 spel (heel overdreven, maar je snapt me punt denk ik)

Twitch.tv/coelijoeli

• I ColoSsuZz I
Raem schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:18:
[...]

... |:(

[...]

PS5 games zijn ook op de PS4 te spelen? Wat weet jij wat de rest van de wereld nog niet weet?
Als Call of Duty 19 uitkomt, komt die toch niet alleen op Ps5 ofwel soms?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
CoeliJoeli schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:18:
[...]

Wel als het systeem er door flopt, er geen games meer voor worden ontwikkelt en je zit met een apparaat van 699 met 1 spel (heel overdreven, maar je snapt me punt denk ik)
poeh poeh, als de kleine man zich nu ook zorgen gaat maken over een miljardenbedrijf. ik kan het ook andersom bekijken: dan moeten ze het maar goedkoper neerzetten of beter presteren he? nogmaals het is niet mijn probleem als dat ding niet verkoopt straks.

• bram1984
[...]

Niet? Dus als de kwaliteit van games achteruit gaat omdat budgetten lager zijn en er games helemaal niet op een onsuccesvol platform uitkomen waar jij net € 700,- op hebt stuk gesmeten, dan is dat Sony's probleem? Interessante gedachtegang. Ik zou het jammer vinden.
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:18:
[...]

Pff je trekt weer van alles uit context of legt woorden in mijn mond.. Ben wel klaar met jou discussiere, nogal nutteloos :F
Nee hoor. Je hebt die dingen letterlijk gezegd. Scroll anders even omhoog als je het niet meer weet.
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:20:
[...]

Als Call of Duty 19 uitkomt, komt die toch niet alleen op Ps5 ofwel soms?
Er gaan natuurlijk genoeg PS5 only titels komen. Gek voorbeeld. CoD 2021 zie je waarschijnlijk al niet meer op de current gen.

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:23:
[...]

Niet? Dus als de kwaliteit van games achteruit gaat omdat budgetten lager zijn en er games helemaal niet op een onsuccesvol platform uitkomen waar jij net € 700,- op hebt stuk gesmeten, dan is dat Sony's probleem? Interessante gedachtegang. Ik zou het jammer vinden.
Hamazaki schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:20:
[...]ik kan het ook andersom bekijken: dan moeten ze het maar goedkoper neerzetten of beter presteren he?

• Raem
Hamazaki schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:20:
[...]

poeh poeh, als de kleine man zich nu ook zorgen gaat maken over een miljardenbedrijf. ik kan het ook andersom bekijken: dan moeten ze het maar goedkoper neerzetten of beter presteren he? nogmaals het is niet mijn probleem als dat ding niet verkoopt straks.
Ja, dat zeggen we ook. Maar andere hebben liever een dure console die slecht verkoopt.

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:26:
[...]

Ja, dat zeggen we ook. Maar andere hebben liever een dure console die slecht verkoopt.
nee, dat heb ik liever niet natuurlijk. maar daarover zorgen maken? nee, hoor.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:04:
Vergeet niet dat als Apple 8 jaar geleden een iPhone had uitgebracht voor 1200-1500 euro, iedereen moord en brand had geroepen :+
Nou dat is wel een belangrijk punt als het aankomt op dergelijke prijzen inderdaad. Zeggen dat de Ps5 op €699,- niet succesvol gaat zijn omdat dit vroeger ook ooit eens zo geweest is (PS3 aan het begin bijvoorbeeld) lijkt mij te kortzichtig.

De gaming markt is groter dan ooit en daarmee zit er veel potentie in. Niet alleen in het segment tot €399,- ook zeker daarboven.

Het zou voor mij daarom heel logisch zijn als Sony (en Microsoft misschien ook wel) kiest voor een dubbele strategie op launch.

Dus console voor de normale beurs en console met alle toeters en bellen. Draaien dezelfde games maar wil je “alles” dan neem je de duurdere.

Edit: hoeveel een console verkoopt interesseert me overigens geen moer, natuurlijk moet het succesvol zijn voor de markt en het game aanbod maar of er 2.000.000 of 3.000.000 verkocht worden op launch kan mij gestolen worden. Dat lijkt mij alleen interessant voor de echte fan(boy)s.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 22-08-2019 14:30 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• I ColoSsuZz I
Raem schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:26:
[...]

Nee wij hebben liever een console met betere specs tegen een meerprijs ipv een console van 400 met net niet specs :+

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Niet geweten dat een vraag over het wel of niet plaatsen van een 4k drive in de PS5 zoveel los kon maken. Vind het overigens wel verbazingwekkend dat men zo bezig is met de prijs van de PS5. Ik durf te wedden dat het gros van de mensen hier een smartphone heeft die meer waard is dan 599 euro. Waarom zou een console dan niet zoveel 'mogen' kosten? Omdat anderen het dan misschien niet kopen? Er kopen ook genoeg mensen geen Ferrari. Vrij succesvol merk ook.

• Farabi
  • Niet online
Navuri schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:40:
Niet geweten dat een vraag over het wel of niet plaatsen van een 4k drive in de PS5 zoveel los kon maken. Vind het overigens wel verbazingwekkend dat men zo bezig is met de prijs van de PS5. Ik durf te wedden dat het gros van de mensen hier een smartphone heeft die meer waard is dan 599 euro. Waarom zou een console dan niet zoveel 'mogen' kosten? Omdat anderen het dan misschien niet kopen? Er kopen ook genoeg mensen geen Ferrari. Vrij succesvol merk ook.
omdat dit niet op abonnement-basis gaat, maar op direct geld. psychisch is het eenmaal zuur om voor iets direct €600 neer te leggen.

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Navuri schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:40:
iPhone betalen ze allemaal maandelijk af :P. Misschien moet Sony een leaseplan instellen, waarbij je een PS5 met PS Plus afneemt voor 40 euro in de maand hahaha

Twitch.tv/coelijoeli

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:22
Een console heeft een heel ander business model dan een Iphone of Ferrari
Dat zijn producten waar de winst wordt gehaald uit de grote verkoopsmarges, bij playstation komt de winst uit de games en ps+. De console zelf is slechts een instrument om die games en abonnementen te verkopen.
Sony wilt zeker en vast dat de ps5 zo goedkoop mogelijk is. Belangrijkste doel is dat straks zoveel mogelijk mensen een ps5 hebben, want dan verkopen ze meer games

• Farabi
  • Niet online
Anton.net schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:49:
Een console heeft een heel ander business model dan een Iphone of Ferrari
Dat zijn producten waar de winst wordt gehaald uit de grote verkoopsmarges, bij playstation komt de winst uit de games en ps+. De console zelf is slechts een instrument om die games en abonnementen te verkopen.
Sony wilt zeker en vast dat de ps5 zo goedkoop mogelijk is. Belangrijkste doel is dat straks zoveel mogelijk mensen een ps5 hebben, want dan verkopen ze meer games
het ging ook niet om verkoopmarges bij die bedrijven, maar welk bedrag de mensen tegen zal houden om ze over de lijn te trekken. dus niks mis met de vergelijking van een telefoon en een console van €600 (buiten maandelijkse afbetaling)

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 22-08-2019 14:54 ]

• Anton.net
@Hamazaki Okee, maar als je een console van €600 koopt, heb je eigenlijk nog niks. Voor iedere game moet je apart bijbetalen.
Consoles en smartphones zijn gewoon compleet verschillende markten, kan je moeilijk vergelijken

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:16
CoeliJoeli schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:43:
[...]

iPhone betalen ze allemaal maandelijk af :P. Misschien moet Sony een leaseplan instellen, waarbij je een PS5 met PS Plus afneemt voor 40 euro in de maand hahaha
Was MS daar niet mee bezig in Amerika...Zo een gek idee is het overigens niet. Betaal €40 per maand inclusief je PS+ abonnement.

PSN ID Binloading_nl

• bram1984
Anton.net schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:02:
@Hamazaki Okee, maar als je een console van €600 koopt, heb je eigenlijk nog niks. Voor iedere game moet je apart bijbetalen.
Consoles en smartphones zijn gewoon compleet verschillende markten, kan je moeilijk vergelijken
Mooi hè die vergelijkingen hier. Een smartphone is ook echt een apparaat waarbij je over de gehele markt maar kan kiezen uit 3 modellen. Als Apple alleen een Xs uitbrengt en geen andere opties biedt, dan is het snel gedaan. Laten we blij zijn dat sommige Tweakers hier niet over de prijs/specs van de PS5/X2 gaan, want dat zou niet veel goeds betekenen. :+

• Donstil
  • Niet online
Anton.net schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:02:
Je moet de console markt ook niet met de smartphone markt vergelijken. Je moet het koopgedrag van de consumenten vergelijken en die zijn best wel vergelijkbaar.

Net zoals de Smartphone is de gebruiker van een Console best wel bereid (meer) te betalen naar mijn idee. Daarom is het niet belangrijk om de goedkoopste te zijn, het is belangrijk om precies de juist geprijsde te zijn.

Met de games van Sony deze generatie denk ik juist dat meer vragen nu goed mogelijk is.

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:49
CoeliJoeli schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:43:
[...]

Je lacht wel, maar dit is de toekomst. Dat gaat echt een keer gebeuren. Je krijgt dan alleen geen console meer maar gewoon een dienst/app op je smarttv met een stream.

[ Voor 11% gewijzigd door doobieters op 22-08-2019 16:22 ]

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Bij de meeste producten betekend een hogere prijs een hogere winst marge, dit is bij consoles dus helemaal niet het geval. Gamers die veel geld willen uitgeven aan high end hardware zijn in de minderheid, vergeleken met mensen die een schappelijke prijs willen.

499 of 599 lijkt een mooie prijs in de huidige economie, boven de 599 euro zal een console zijn doel voorbij schieten denk ik.

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

doobieters schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:21:
[...]

Je lacht wel, maar dit is de toekomst. Dat gaat echt een keer gebeuren. Je krijgt dan alleen geen console meer maar gewoon een dienst/app op je smarttv met een stream.
Laat dit dan maar nog niet met de PS5, 6, 7 en 8 zijn :)

Twitch.tv/coelijoeli

• I ColoSsuZz I
Nieuwevolger schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:21:
Bij de meeste producten betekend een hogere prijs een hogere winst marge, dit is bij consoles dus helemaal niet het geval. Gamers die veel geld willen uitgeven aan high end hardware zijn in de minderheid, vergeleken met mensen die een schappelijke prijs willen.

499 of 599 lijkt een mooie prijs in de huidige economie, boven de 599 euro zal een console zijn doel voorbij schieten denk ik.
Maar wat is dan voor jou het doel van een console?
Voor mij is dat het gemak. Schijfje erin, op de bank ploffen en gaan.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:27:
[...]

Voor mij is het doel van een console een stuk hardware waarmee ik de nieuwste games op kan spelen met verder weinig poespas, voor een niet al te gekke prijs.

• bram1984
[...]

Maar of wij dat mee gaan maken. Zolang inputlag nog aanzienlijk hoger is dan een lokale device en er wereldwijd niet overal supersnel en vooral stabiel internet is, zie ik consoles nergens naartoe gaan.

• Donstil
  • Niet online
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:27:
[...]

Ja dit, ik wil bovenal gemak en zou voor een Ps5 kiezen boven een Scarlet voor de Exclusives (al is dat nog even afwachten, buiten wat er is aangekondigd).

Vandaar dat het best wat meer mag kosten dan het prijs pijl van de PS4 en PS4 Pro (op launch) zeker als dat betekend dat we betere hardware krijgen.

Maar goed we zullen zien. De standpunten zijn duidelijk. Iedereen denkt de markt te kennen maar niemand weet eigenlijk echt hoe het zit tot het doek eraf getrokken wordt :)

• Farabi
  • Niet online
[...]

mensen gaan ook een keer op mars wonen. dat gaat echt een keer gebeuren...wat jij zegt is net zo ver weg.

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Donstil schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:53:
[...]

Ja dit, ik wil bovenal gemak en zou voor een Ps5 kiezen boven een Scarlet voor de Exclusives (al is dat nog even afwachten, buiten wat er is aangekondigd).

Vandaar dat het best wat meer mag kosten dan het prijs pijl van de PS4 en PS4 Pro (op launch) zeker als dat betekend dat we betere hardware krijgen.

Maar goed we zullen zien. De standpunten zijn duidelijk. Iedereen denkt de markt te kennen maar niemand weet eigenlijk echt hoe het zit tot het doek eraf getrokken wordt :)
Inderdaad, volledig mee eens. Als zowel Xbox als Playstation ineens beide consoles op 600 euro op de markt gaan brengen (waar iedereen er eigenlijk vanuit gaat dat 500 de maximale prijs is voor een gezonde markt) dan blijft de principiële keuze gewoon hetzelfde. Houd je meer van Playstation of Xbox want qua kosten maakt het dan niets meer uit.

Maar dat maakt het nog steeds leuk om te speculeren :) De vraag is natuurlijk ook of bedrijven daadwerkelijk winst willen maken per unit dat ze verkopen of dat ze in het eerste jaar voornamelijk zieltjes willen winnen om daarmee hopelijk als marktleider uit te komen. Software is toch hetgeen waar deze bedrijven grotendeels hun winsten mee behalen (zelfs Xbox ondanks slechtere exclusives maar met betere "recurring revenue" door hun GamePass successen). Dat zou de prijs ook nog enigszins kunnen drukken.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Met name dat laatste was voor Sony erg belangrijk, door de lagere prijs en beschikbaarheid win je ook een userbase voor je, en daar haal je later je voordeel wel weer uit.
Winst op console hardware lijkt me niet de prioriteit.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:56

Major_ton

Shoot!

Ik denk dat 4K60p absoluut de norm gaat worden voor nieuwe PS en Xbox. Er zijn al een aantal games die dat nu halen op de huidige generatie, dus deze stap ligt wel in de lijn der verwachtingen, al dan niet via checkerboard rendering of andere reconstuction methodes. Voor de massa draait het om de getallen en 4K60p gaat de nieuwe 'buzz-term' worden. Lekker belangrijk als de games op medium quality draaien, als die 4K60p maar gehaald wordt. De leek ziet het toch niet. Dat gezegd hebbende ben ik helemaal niet ontevreden met hoe sommige games er nu uitzien. Kijkend naar Uncharted 4, Horizon Zero Dawn en God Of War bijvoorbeeld hoeven we echt niet te klagen. Als deze kwaliteit van 30fps naar 60fps geschaald kan worden en met een beetje extra fidelity erbij en goede HDR weergave, dan kunnen de consoles meer dan de meeste TV's goed kunnen weergeven. Games als DOOM kunnen ze misschien wel maar een optionele 120fps tillen via de nieuwe HDMI 2.1 standaard. €499,- zal wel de beoogde prijs zijn, al zie ik een introductieprijs van €599,- nog wel gebeuren om te cashen bij de early adopters, om daarna snel de prijs te verlagen naar 499,-.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Een PS5 voor 399 bij release gaat niet gebeuren. Er gaat een M2 SSD in als de geruchten kloppen een GPU die ray tracing kan. Een release prijs van 599 is dan realistisch.

Dat de PS3 destijds flopte had 2 belangrijke redenen:
- de concurent was een stuk goedkoper.
- de hardware was niet overtuigend consumenten zagen de meerwaarde niet vooral omdat games er bij de concurent net zo goed of soms zelfs beter uitzagen.

De specs van de PS5 en de nieuwe xbox gaan erg dicht bij elkaar liggen en de prijs dus ook. Dus een concurent die veel goedkoper is hoeft Sony zich dit keer geen zorgen om te maken. Tevens maakt pc gaming een flinke opmars de laatste jaren dus de pc wordt als concurent weer belangrijker. De consoles moeten qua grafische presentatie concureren met de pc.

Ik denk dat het naief is om te denken dat de PS5 voor 399 of 499 gaat uitkomen. Als de geruchten over de specs kloppen ga ik uit van 549,- of 599,-
Major_ton schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:10: al zie ik een introductieprijs van €599,- nog wel gebeuren om te cashen bij de early adopters, om daarna snel de prijs te verlagen naar 499,-.
Cashen bij de early adapters gaat sowieso niet lukken, die release prijs is eerder zoveel mogelijk schade beperken. De PS4 is bij derelease met verlies verkocht. Idem voor de PS3, zelfs toen die nog voor 599 werdt verkocht draaide sony daar verlies op door de dure blueray speler.

Doordat de productie van een console steeds goedkoper wordt gedurende de levensduur gaat Sony op een geven moment winst maken. Waarschijnlijk verdienen ze het meest aan de consoles die nu verkocht worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 29-08-2019 01:00 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met zulke prijzen ga ik sowieso voorlopig nog niks kopen. Ik hoop wel dat er in de nieuwe consoles een UHD-speler komt. Dat maakt hem beter multi-inzetbaar en daardoor interessanter.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• bram1984
@Chaoss Je zit er een beetje naast v.w.b. de redenen dat de PS3 op het begin niet lekker liep (want hij is ook niet geflopt). Je mist de belangrijkste oorzaak: hij kwam een jaar later uit.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dan hebben we daar een andere mening over, dat kan :)

Ik had het misschien geen flop moeten noemen want dat is wellicht overdreven. De PS3 liep zeker niet lekker in het eerst jaar, na het weghalen van features en de forse prijsdrop liep de verkoop een stuk beter.

Persoonlijk denk ik dat de markt veranderd is en dat men meer verwacht van een console, betere graphics, native 4k, HDR, 60fps, Ray tracing. En dat zorgt er voor dat de console duurder gaat worden.

Maar we gaan het zien, het blijft natuurlijk koffiedik kijken.

• Farabi
  • Niet online
ik hoop niet dat ze geforceerd koste wat het kost 4K60fps gaan pushen, maar dat je zoals nu een mogelijkheid krijgt om te kiezen tussen prestatie en resolutie. ik heb liever 'ultra' graphics op 30fps, als 60fps medium. maar ben ook maar een singleplayer-speler...

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 29-08-2019 10:30 ]

• bram1984
Chaoss schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:11:
Dan hebben we daar een andere mening over, dat kan :)

Ik had het misschien geen flop moeten noemen want dat is wellicht overdreven. De PS3 liep zeker niet lekker in het eerst jaar, na het weghalen van features en de forse prijsdrop liep de verkoop een stuk beter.

Persoonlijk denk ik dat de markt veranderd is en dat men meer verwacht van een console, betere graphics, native 4k, HDR, 60fps, Ray tracing. En dat zorgt er voor dat de console duurder gaat worden.

Maar we gaan het zien, het blijft natuurlijk koffiedik kijken.
Toch logisch? Iedereen had al een next gen console in de vorm van een 360 toen de PS3 uitkwam en de exclusives van Sony waren ook nog niet bijzonder speciaal destijds. Tel daarbij de hoge prijs en je hebt een apparaat dat niet verkoopt.

Uiteraard verkoop je er meer na een pricedrop, net als dat je er meer verkoopt als je gelijktijdig lanceert.

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Ik begrijp uberhaubt niet dat 4k60fps zo in de markt wordt gepusht Van mij mag het ook 1080p op 120fps. Verschil is in mijn optiek nihil

Twitch.tv/coelijoeli

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Hamazaki schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:25:
ik hoop niet dat ze geforceerd koste wat het kost 4K60fps gaan pushen, maar dat je zoals nu een mogelijkheid krijgt om te kiezen tussen prestatie en resolutie. ik heb liever 'ultra' graphics op 30fps, als 60fps medium. maar ben ook maar een singleplayer-speler...
Geef op zijn minst dan met elke game 60fps op 1080, minimaal!

Ultra 4k op 60 zou nog mooier zijn.

Hardware is krachtig zat, niet zeuren, maar leveren!

Wil niet nog een keer een kreupele generatie hebben.

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
CoeliJoeli schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:23:
Ik begrijp uberhaubt niet dat 4k60fps zo in de markt wordt gepusht Van mij mag het ook 1080p op 120fps. Verschil is in mijn optiek nihil
Zolang 60 fps als minimum de markt in wordt gepushed dan ben ik al blij. En als 4k eventueel wordt gehaald door checkerboarding of wat voor techniek dan ook, dat zou mij ook niet zoveel uitmaken. Maar een minimale framerate mag nu wel eens standaard gaan worden voor consoles.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Hamazaki schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:25:
Tot vrij kort geleden riep ik exact hetzelfde. Pas gelden mijn PC een upgrade gegeven en nu merk ik dat ik toch vaak de graphics net iets lager instel om 60fps te halen ipv 4k30 te gamen. Het speelt echt lekkerder naar mijn mening, ook in single player games. multi player doe ik vrijwel nooit.
Maar net zoals bij iedere vorige generatie zullen er 60 fps games komen en zullen er devs zijn die de hardware liever inzetten voor een mooiere 30fps game. Daar verandert een ps5, 6 of 7 helemaal niets aan. Dus ik zou niet hopen op een scenario waarbij alle PS5 games op 60 fps draaien.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
Het zou mij ook niet verbazen als de PlayStation opvolger standaard € 499,00 gaat kosten en een duurder pakket € 599,00 of € 699,00. De PlayStation 4 was lang overal uitverkocht voor € 399,00, dus daar valt marketing technisch meer uit te halen, als ze voor de rest dezelfde strategie hanteren.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• bram1984
@rajackar Ik heb weleens gehoord dat 30fps op PC en stuk kutter aanvoelt dan op console. Ik prioriteer ook altijd graphics boven framerate, eigenlijk.

@Jumpman Dat zegt natuurlijk weinig. De PS4 was bij launch sowieso de enige next gen console die je kon krijgen hier en bovendien was deze € 100,- goedkoper en kreeg je betere hardware.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
bram1984 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:40:
@rajackar Ik heb weleens gehoord dat 30fps op PC en stuk kutter aanvoelt dan op console. Ik prioriteer ook altijd graphics boven framerate, eigenlijk.

@Jumpman Dat zegt natuurlijk weinig. De PS4 was bij launch sowieso de enige next gen console die je kon krijgen hier en bovendien was deze € 100,- goedkoper en kreeg je betere hardware.
Daarom zeg ik als ze dezelfde strategie hanteren (goedkoper en iets snellere hardware, betere exclusives), dan kunnen zeker wel wat meer vragen. Mensen waren zelfs bereid om € 100,00 meer te betalen op de tweedehands markt.

Zelf ga ik heel goed kijken naar de games, als er niet echt iets boeiends tussen zit, ga ik wachten. Met de PlayStation 4 ook bijna een jaar met BF4 (die brak was aan het begin) en FIFA 14 gezeten. De andere releases boeide mij niet zo. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:40:
Dat is een beetje onzin hoor. Ik denk dat veel PC spelers hun settings niet echt tweaken om altijd boven de 30 te blijven en vsync gebruiken. Als je dat doet speelt het net zo soepel als 30 fps op een console. Het voordeel is bij een console dat dat werk (als het goed is) al door de dev is gedaan zodat je als speler daar helemaal niet mee bezig hoeft te zijn. Op een PC is het toch best wat werk per game om alles goed te tunen voor jouw PC specifiek.
Maar goed, ik dwaal af. Mijn originele punt blijft staan dat devs gaan bepalen wat ze belangrijk vinden. De console heeft een vaste hoeveelheid kracht en dat kun je inzetten voor hogere framerates of grafische pracht. De keuze is veelal aan de devs en hoewel we steeds vaker op de premium consoles performance of graphics opties zien is dat eigenlijk nooit de stap van 30 naar 60 fps.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 19:41
Om even kort in te halen op het ps3 verhaal.

De prijs was lang te hoog ten opzichte van Microsoft.

Maar wat ook mee speelde was het feit dat de cell processor die er in zat voor veel ontwikkelaars moeilijk was om te begrijpen. Veel later wist men betere games te ontwikkelen.

Ik hoop dat Sony bij de komende generatie ook genoeg aandacht besteed aan de Indië games.

Juist de diversiteit aan games haalde mij over om een ps4 te kopen.

Verder hoop ik op een later tijdstip op een betere vr bril met draadloze ondersteuning

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Lees op internet dat Sony ps5 pro en normale ps5 tegelijk uitbrengt op de launchday,ik ga meteen voor de pro versie. Hopelijk is het waar :)

https://www.psx-sense.nl/...t-de-gewone-ps5-uitkomen/

[ Voor 27% gewijzigd door Amaze86 op 23-09-2019 18:39 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Amaze86 schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:52:
Lees op internet dat Sony ps5 pro en normale ps5 tegelijk uitbrengt op de launchday,ik ga meteen voor de pro versie. Hopelijk is het waar :)
post ook eens je bron dan als je dit soort dingen roept.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik las het ook net, interessant nieuws, mocht het waar zijn misschien wel het interessantste nieuws tot nu toe.

Het is nog geen officiële uitspraak, maar ik ben benieuwd naar het verschil in specs en ptijs.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:44
Zelf vind ik het maar niks, de versplintering in consoles, maargoed mocht het waar zijn dan begin ik wel met de lite en een jaar of 2 later de pro plus oid

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik weet het nog niet. Ik ben helemaal voor een pro model voor degenen die wat dieper in de buidel willen tasten voor betere graphics. Maar ergens vind ik het ook wel prima zoals het bij de PS4 en xbone ging. Eerst een normaal model en dan later een console die meer kan met nieuwere technieken die tijdens launch nog niet mogelijk waren of te duur waren.
Maar waarschijnlijk gebeurt beide. Een ps5 en ps5 plus bij launch en dan na 2 jaar een ps5 pro of zo.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik vind t eigenlijk best naadje als er wéér twee verschillende komen, of ergens halverwege een betere :(

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

poor Leno schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:34:
Ik vind t eigenlijk best naadje als er wéér twee verschillende komen, of ergens halverwege een betere :(
Gewoon je fomo uitzetten, speel al jaren op de PS4 en heb nooit gedacht vreselijk veel te missen tov een pro.

Het is een raar concept tegenwoordig, maar tevreden zijn met wat je hebt werkt wel heel goed. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:37
Mutatie schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:40:
Zelf vind ik het maar niks, de versplintering in consoles, maargoed mocht het waar zijn dan begin ik wel met de lite en een jaar of 2 later de pro plus oid
Zolang Sony verplicht dat games voor beide systemen werken, maar er een duurdere variant is die hogere fps of resoluties aankan, vind ik het een prima methode om iets interessants te maken voor zowel de casual als diehard console gamers.

Het aandeel casual gamers is met een console natuurlijk vrij groot. Als je die groep kan aanspreken met een instapmodel, prima toch?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik vind zo'n keuze ook geen probleem. Ik overweeg in dat geval mijn ps4 pro te houden om nog een stuk van mijn backlog te spelen, en dan wanneer er rond de feestdagen een keer een leuke actie is over te stappen op de ps5 pro. Dan is de catalogus van games die voor die console zijn ontwikkeld ook wat uitgebreider. PS4 op release gehaald, maar was achteraf niet echt nodig. Straks wel backwards compatibility, maar de games die ik nog voor ps4 heb kan ik prima op die console spelen.

• bram1984
Ook prima hier. Ik haal sowieso degene met de beste specs als het er twee worden. Ik zie ook niet helemaal in waarom mensen hier problemen mee hebben. Je kan kiezen of je je games speelt op een hogere resolutie of met meer fps. Prima toch? Koop er anders een en doe alsof die ander niet bestaat. :)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:36
Ik heb er wel een probleem mee, althans met de PS4 Pro en de PS4, want ik wist van begin toen ze er mee kwamen, dat de beloofte die ze maakte absoluut bullshit was. "Games zullen net zo goed draaien op de PS4 als op de PS4 pro, zitten alleen wat extra grafische dingen bij."

Maar werd toch snel duidelijk dat bij sommige games de prestaties gewoon stuk slechter waren op een normale PS4 dan op Pro en dat vind ik een slechte zaak.

• Donstil
  • Niet online
Amaze86 schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:52:

https://www.psx-sense.nl/...t-de-gewone-ps5-uitkomen/
Ja dat opperde ik hier maanden geleden al en lijkt mij een prima zet. €499,- voor een Ps5 en dan een hoger bedrag voor de Pro met de specs waarvan ze eerder uitlekte en iedereen zei dat het niet kon voor €499,-

Iedereen blij.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Albinoraptor schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:27:
Ik heb er wel een probleem mee, althans met de PS4 Pro en de PS4, want ik wist van begin toen ze er mee kwamen, dat de beloofte die ze maakte absoluut bullshit was. "Games zullen net zo goed draaien op de PS4 als op de PS4 pro, zitten alleen wat extra grafische dingen bij."

Maar werd toch snel duidelijk dat bij sommige games de prestaties gewoon stuk slechter waren op een normale PS4 dan op Pro en dat vind ik een slechte zaak.
Ik gok dat de ps5 base op 1080p gewoon goed zal draaien en het verschil op 4k te merken is. En er zijn genoeg mensen die op 1080p gamen en daar genoeg aan hebben

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

418O2 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:13:
[...]

Ik gok dat de ps5 base op 1080p gewoon goed zal draaien en het verschil op 4k te merken is. En er zijn genoeg mensen die op 1080p gamen en daar genoeg aan hebben
Het zou me een slimme zet lijken als Sony 2 consoles bied, 1 standaard die prima werkt op 1080p, en 1 pro voor 4k, raytracing e.d.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:56

Major_ton

Shoot!

Ik heb het al eerder aangehaald, maar het zou mij niks verbazen als de base PS5 een milde evolutie van de PS4 Pro omvat met een modernere architectuur, maar weinig prestatiewinst behalve mogelijk een SSD dan. De PS5 Pro gaat denk ik wel wat potten breken, zowel wat prestaties als wat kosten betreft.

Extra aanvulling: Wat ik overigens NIET hoop is dat de game developers voor de komende generatie consoles massaal in gaan zetten op VRR en daarmee locked frame rates op 30 en 60fps negeren. Dat wordt dan namelijk veel gestotter op de HDMI 2.0 TV's die nog geen VRR ondersteunen.

[ Voor 31% gewijzigd door Major_ton op 25-09-2019 22:02 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Major_ton schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:58:
Ik heb het al eerder aangehaald, maar het zou mij niks verbazen als de base PS5 een milde evolutie van de PS4 Pro omvat met een modernere architectuur, maar weinig prestatiewinst behalve mogelijk een SSD dan. De PS5 Pro gaat denk ik wel wat potten breken, zowel wat prestaties als wat kosten betreft.

Extra aanvulling: Wat ik overigens NIET hoop is dat de game developers voor de komende generatie consoles massaal in gaan zetten op VRR en daarmee locked frame rates op 30 en 60fps negeren. Dat wordt dan namelijk veel gestotter op de HDMI 2.0 TV's die nog geen VRR ondersteunen.
Ik denk dat de gewone en pro niet te ver uit elkaar kunnen liggen, aangezien beide consoles alle spellen moet kunnen spelen. En de prestaties voor de pro worden dan teveel beperkt door de base ps5.

Developers gaan dan alles uit de base persen met vermoedelijk suboptimale prestaties en de pro krijgt dan wat makkelijke eyecandy als extraatje. Anders zullen ze, bij wijze van spreken, 2 games van voor tot achter moeten ontwikkelen voor 2 ps5's en dan zul je 2 prijzen krijgen wellicht, duurdere versie voor de pro bijvoorbeeld.

Als dat de realiteit gaat worden krijgt een Stadia steeds meer bestaansrecht.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Flagg schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:21:
[...]

Developers gaan dan alles uit de base persen met vermoedelijk suboptimale prestaties en de pro krijgt dan wat makkelijke eyecandy als extraatje. Anders zullen ze, bij wijze van spreken, 2 games van voor tot achter moeten ontwikkelen voor 2 ps5's en dan zul je 2 prijzen krijgen wellicht, duurdere versie voor de pro bijvoorbeeld.
PC games kennen sinds jaar en dag grafische settings, die stel je zelf in aan de hand van de specs van je pc tot het acceptabel/vloeiend draait.
Bij consoles heb je dat natuurlijk niet nodig, want daar is de hardware fixed. De ontwikkelaar weet wat de hardware aan kan en onderhuids zijn er vast settings voor finetuning.
Een base en Pro Playstation ondersteunen is volgens mij een kwestie van twee sets met grafische instellingen die onderhuids worden toegepast. Dat is nu ook al het geval bij de PS4 non-Pro en Pro. Als dat problematisch was had een ontwikkelaar daar al wel over geklaagd. Ze ontwikkelen voor de Pro (want dat is het maximum haalbare) en de non-Pro schalen ze alles iets terug: drawing-distance iets minder ver, hoge kwaliteit textures iets minder snel inladen, effecten zoals schaduw wat minder mooi etc.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Flagg schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:39:
[...]

Gewoon je fomo uitzetten, speel al jaren op de PS4 en heb nooit gedacht vreselijk veel te missen tov een pro.

Het is een raar concept tegenwoordig, maar tevreden zijn met wat je hebt werkt wel heel goed. :)
Het leven met een Pro is gewoon fijner, ook al speel ik nog op 1080p. Ten opzichte van een base PS4 merk ik gewoon verschil.

Op de base PS4 haperingen links en rechts, op een Pro nergens last van.

Maar ik hoop geen dubbele launch met de PS5, zit je meteen al met prestatie verschillen.. En prijzen.

Verwijderd

Hi,

Aangezien de PS5 al aankomt, is het nog waard om een PS4 te halen?

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:11:
Hi,

Eerlijk gezegd niet, ik zou even wachten!

Het is natuurlijk wel zo dat het nog wel maanden tot een jaar duurt, kan je nu bijvoorbeeld gamen op een PC of iets dergelijks? Het is maar of je de aanschafprijs het waard vind voor de periode dat je de PS4 gebruikt.

[ Voor 32% gewijzigd door CaiGil op 29-09-2019 18:34 ]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:11:
Hi,

Kan je zelf prima antwoord opgeven natuurlijk. Wil je nu spelen of over een jaar. 8)7

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik denk langer dan een jaar. Ik verwacht niet dat de 5 volgend jaar met kerst te koop is.

Ik ben altijd van het kopen op release geweest maar nu ik wat ouder ben en mijn prioriteiten en tijd wat anders verdeeld zijn denk ik dat ik voor het eerst best wel eens kan wachten tot de 1e pricedrop. Zeker gezien mijn backlog die nog nooit zo groot is geweest (PS4 en Switch).

[ Voor 4% gewijzigd door RaijRaij op 29-09-2019 18:39 ]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

SmooK schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:38:
Ik denk langer dan een jaar. Ik verwacht niet dat de 5 volgend jaar met kerst te koop is.

Ik ben altijd van het kopen op release geweest maar nu ik wat ouder ben en mijn prioriteiten en tijd wat anders verdeeld zijn denk ik dat ik voor het eerst best wel eens kan wachten tot de 1e pricedrop. Zeker gezien mijn backlog die nog nooit zo groot is geweest (PS4 en Switch).
Ik koop hem ook niet bij launch. Ik wil eerst de projector upgraden naar een 4k pixelshifter zodat ik daadwerkelijk wat heb aan een 4k ps5 en ik wil het liefst een witte en bij voorkeur wachten op de eerste hardware revisie. Die zijn meestal stille en koeler.

Heb geen backlog maar kan ook prima een jaar geen spellen spelen. :)

en dan heb ik altijd Stadia nog. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 29-09-2019 19:56 ]

• RaijRaij
En inderdaad de stadia ook nog :-p

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Het is vrijwel zeker dat de PS5 over ongeveer een jaar te koop is want 'Holiday's 2020' is door Sony al aangegeven.

Dus of je wil wachten is helemaal aan jezelf, tzt kun je de PS4 wel verkopen of inruilen maar dat gaat je uiteraard geld kosten.

Verwijderd

Kan nog wel wachten, bedankt voor de tips! :)

• Raem
Chaoss schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:10:
Het is vrijwel zeker dat de PS5 over ongeveer een jaar te koop is want 'Holiday's 2020' is door Sony al aangegeven.
Ben je niet in de war met Microsoft of heb je daar een bron van? Ik weet dat Microsoft 'Holiday 2020' heeft gezegd voor de nieuwe Xbox, maar Sony heeft toch nog niks geroepen over de PS5?

Overigens verwacht ik zelf ook wel dat ie rond die tijd uitkomt.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Nja of ze gaan weer lekker afwachten Microsoft gaat doen en dan bam. Passen ze weer de techniek aan om meer sales te krijgen.

Had gelezen dat er twee consoles bij Launch zouden komen. Een exemplaar met fysieke discs. En een exemplaar voor digital only. Als het echt zo is. Kunnen ze aan de hand van de verkopen zo kijken welke consoles meer verkoopt en de andere stopzetten

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
@Raem Ik dacht het in 1 van de interviews met Mark Cerny gehoord te hebben, maar kan er naast zitten. Hoe dan ook denk ik dat de consoles ongeveer tegelijk uitkomen, dus als MS heeft aangegeven dat ze eind 2020 hun console klaar hebben dan geld dat ook voor Sony.

@theduke1989 is een gerucht dat er 2 versies komen maar is nog niet officieel bevestigd. Zal dan waarschijnlijk om een 'pro' en een basis model gaan, waarbij de pro hogere specs heeft. Als ze al bij launch met 2 modellen komen dan denk ik niet dat het de bedoeling is om na verloop van tijd 1 model te laten vervallen.

• RaijRaij
Zouden ze dan halverwege de cyclus van de 5 met een pro pro komen?

• bram1984
SmooK schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:38:

Mag ik vragen waarom je dat denkt? Alles wijst op dit moment op een reveal Q1/2 2020 en een release tijdens de feestdagen. Microsoft heeft al officieel bevestigd dat de nieuwe Xbox eind volgend jaar gaat komen. Sony slaat alle grote events dit jaar over.

Ik kan me geen reden bedenken dat de PS5 niet volgend jaar gaat komen.
theduke1989 schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:51:
Nja of ze gaan weer lekker afwachten Microsoft gaat doen en dan bam. Passen ze weer de techniek aan om meer sales te krijgen.

Had gelezen dat er twee consoles bij Launch zouden komen. Een exemplaar met fysieke discs. En een exemplaar voor digital only. Als het echt zo is. Kunnen ze aan de hand van de verkopen zo kijken welke consoles meer verkoopt en de andere stopzetten
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Sony zich heel druk maakt om de volgende console van Microsoft. Dat is op dit moment de minst goed verkopende console van allemaal en Microsoft zet meer in op hun diensten. De PS5 gaat zichzelf wel verkopen op basis van de beschikbare software, ongeacht of deze sneller of langzamer wordt dan de nieuwe Xbox.

• RaijRaij
Is niet op feiten gebaseerd. Het lijkt mij nogal kort dag. Gezien ze nog officieel moeten aankondigen, hype opbouwen, genoeg produceren, distribueren. Kan allemaal gelijktijdig natuurlijk. Ik kan nergens vinden hoeveel tijd er bij vorige generaties tussen aankondiging en release zat dus misschien is het prima haalbaar. Welke bronnen geven aan release eind volgend jaar?

• bram1984
SmooK schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:49:
Is niet op feiten gebaseerd. Het lijkt mij nogal kort dag. Gezien ze nog officieel moeten aankondigen, hype opbouwen, genoeg produceren, distribueren. Kan allemaal gelijktijdig natuurlijk. Ik kan nergens vinden hoeveel tijd er bij vorige generaties tussen aankondiging en release zat dus misschien is het prima haalbaar. Welke bronnen geven aan release eind volgend jaar?
Ik vraag ook niet om feiten, maar je hebt vast een reden om iets te denken.

Het staat nota bene op de PS4 wiki: reveal februari 2013, launch november 2013. Er zat dus 9 maanden tussen.

Er is nog geen datum gecommuniceerd, maar waar rook is, is vuur. Sony heeft al een demo gegeven v.w.b. de snelheid van de opslag in de PS5. Wired heeft zelfs al een exclusief artikel mogen publiceren met behulp van Mark Cerny, waar in grote lijnen over de specs wordt gesproken. We weten dat er een soort SSD in komt met hele snelle laadtijden, we weten dat PS4 games erop werken, we weten dat er een vorm van ray tracing wordt ondersteund, we weten dat er al devkits zouden bestaan en we weten dat de PS5 backwards compatible is. Dat soort info zou niet bekend zijn als we nog 2 of 3 jaar moeten wachten.

• RaijRaij
Rustig aan Bram niet zo vijandig. De reden staat er bij. Het lijkt mij kort dag. De PS3 zat overigens anderhalf jaar tussen lees ik nu.

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Sony wil toch niet achter de feiten lopen; als MS Q42020 hun nieuwe console uitbrengt, dan de PS5 ook.

Persoonlijk hoop ik op Q1, net zoals de PS2 toendertijd.

• bram1984
SmooK schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:13:
Rustig aan Bram niet zo vijandig. De reden staat er bij. Het lijkt mij kort dag. De PS3 zat overigens anderhalf jaar tussen lees ik nu.
Vijandig? Waar? :?

Je leest dingen die er niet zijn hoor. :)

Als je me overigens quote of tagged, dan krijg ik een notificatie. Handigheidje zodat ik kan zien dat je gereageerd hebt.
Slurpie Blauw schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:19:
Sony wil toch niet achter de feiten lopen; als MS Q42020 hun nieuwe console uitbrengt, dan de PS5 ook.

Persoonlijk hoop ik op Q1, net zoals de PS2 toendertijd.
Dit sowieso inderdaad. Later launchen is sowieso nooit handig, alhoewel ik denk dat het nu minder uitmaakt dan de afgelopen generaties.

Waarom Q1? Wat schiet je daarmee op?

[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 30-09-2019 12:22 ]

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
bram1984 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:20:
[...]

Ik zou niet weten waarom niet. Ik kan nog beelden herinneren dat horden Jappaners een dag van tevoren al bij de winkels lagen tijdens de PS2 launch. Plus je bent de concurrentie nog een stap voor.

• RaijRaij
bram1984 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:20:
[...]

Vijandig? Waar? :?

Je leest dingen die er niet zijn hoor. :)

Als je me overigens quote of tagged, dan krijg ik een notificatie. Handigheidje zodat ik kan zien dat je gereageerd hebt.

[...]

Dit sowieso inderdaad. Later launchen is sowieso nooit handig, alhoewel ik denk dat het nu minder uitmaakt dan de afgelopen generaties.

Niet zo schreeuwen, alsjeblieft Bram, doe rustig. Taggen doe ik eigenlijk nooit. Dan kan ik niet achter iemands rug om praten zoals ik altijd doe bij @poor Leno

[ Voor 29% gewijzigd door RaijRaij op 30-09-2019 12:58 . Reden: Quoten blijft moeilijk ]

• bram1984
Slurpie Blauw schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:41:
[...]

Ik zou niet weten waarom niet. Ik kan nog beelden herinneren dat horden Jappaners een dag van tevoren al bij de winkels lagen tijdens de PS2 launch. Plus je bent de concurrentie nog een stap voor.
Oh je bedoelt Q1 2020? Ik dacht 2021. Nee dat zie ik niet gebeuren. Ik denk ook dat je dan automatisch mindere HW hebt dan Q4 2020.

@SmooK Wat ik al zei: je leest echt dingen die er niet zijn, maar prima.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:09

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Valt me op hoe vaak mensen dingen lezen die er niet zijn en in het bijzonder dat Bram er bijna altijd bij betrokken is. ;) 8)
Maar dit is dan ook een topic om over een ding te praten wat er nog niet is, dus lees ik constant al mee over dingen die er niet zijn. :+
:O

Sorry, ik vergat @bram1984 te taggen

[ Voor 6% gewijzigd door OzzieMann op 30-09-2019 13:26 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

• RaijRaij
Ik ben wel benieuwd wat voor usp's de ps5 gaat hebben. Behalve betere graphics e.d. zouden ze nog wat in petto hebben?

• Anton.net
@SmooK Goede games is zo'n beetje het USP van playstation momenteel.
Als ze de PS5 aankondigen met Horizon Zero Dawn 2 en een hoop ps4 exclusives die op 60fps draaien, dan gaan al heel veel mensen instappen

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
SmooK schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:18:
Ik ben wel benieuwd wat voor usp's de ps5 gaat hebben. Behalve betere graphics e.d. zouden ze nog wat in petto hebben?
Volledig customizable kleurenschema voor de console en controllers

Sorry, ik vergat @bram1984 te taggen

[ Voor 6% gewijzigd door RubenSaurus op 30-09-2019 13:25 ]

• bram1984
OzzieMann schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:10:
Valt me op hoe vaak mensen dingen lezen die er niet zijn en in het bijzonder dat Bram er bijna altijd bij betrokken is. ;) 8)
Maar dit is dan ook een topic om over een ding te praten wat er nog niet is, dus lees ik constant al mee over dingen die er niet zijn. :+
:O
Ja maar echt. Gelukkig kennen de meesten me hier enigszins. Ik ben gewoon direct en recht voor z'n raap. Dat sommige mensen dat vervolgens als vijandig interpreteren omdat ik niet 86 smileys achter iedere reactie plaats en vervolgens geen oog meer hebben voor de onderbouwing die ik vrijwel altijd mee post, is dan wel weer jammer. Maar goed.
SmooK schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:18:
Zoals @Anton.net zijn de exclusives wel de meest voor de hand liggende. Vervolgen op games als Horizon, Spider-Man en God of War.

Verder volledige BC met de PS4, PSVR (2) compatibiliteit.

Veel meer is er niet nodig.

• RaijRaij
*knip* je mag zelf ook wel rustiger doen Veel meer is niet nodig om mensen naar de console te halen inderdaad maar ik zou graag weer een stukje innovatie/evolutie zien. Gewoon om het spannend te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 02-10-2019 11:01 ]

• bram1984
SmooK schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:52:
Bram doe rustig. Veel meer is niet nodig om mensen naar de console te halen inderdaad maar ik zou graag weer een stukje innovatie/evolutie zien. Gewoon om het spannend te houden.
Innovatie wordt lastig, net als met mobiele telefoons. Evolutie = ray tracing en een supersnelle SSD waardoor textures supersnel worden ingeladen. Maar dat zal niet perse exclusief en dus een USP worden, want ik ga er vanuit dat de volgende Xbox dat ook zal hebben. Het blijft onderaan de streep natuurlijk gewoon een spelletjes computer.

• RaijRaij
Mja wordt ook lastig om innovatie te brengen in deze markt. Als ik kijk naar hoeveel ik momenteel op mijn Switch speel hoop ik stiekem toch ook op een goede(dus niet remote play) manier van handheld gamen op mijn ps5. Dan zou mijn backlog wel kleiner worden denk ik maar dit is vooral wishfull thinking denk ik.

• bram1984
@SmooK Ik denk inderdaad niet dat je daarop hoeft te rekenen. Sony gaat lekker op de manier waarop ze het nu doen. Ik zie ze dat niet drastisch omgooien inderdaad.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tja, het lijkt er een beetje op dat we de grens inmiddels doorbroken hebben waarbij techniek eigenlijk geen echte barrière meer is voor de visie van een game. Tot en met de x360 / PS3 generatie werden er echt compleet andere dingen mogelijk met een nieuwe generatie maar dat verschil vind ik bij de PS4 / xbone generatie toch echt minder of bijna niet aanwezig. Buiten mooiere graphics natuurlijk.
Ik vraag me echt af wat een nieuwe generatie gaat brengen wat echt nieuwe soorten games betreft.
Ik hoop natuurlijk dat deze post komt door mijn eigen gebrek aan verbeelding en ik het compleet verkeerd blijk te hebben ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Usp qua hardware gaat er niet zijn, de PS5 gaat op nagenoeg dezelfde hardware draaien als de Xbox.

Usp voor Sony zijn inderdaad de goeie, single player, games.

• bram1984
rajackar schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:13:
Tja, het lijkt er een beetje op dat we de grens inmiddels doorbroken hebben waarbij techniek eigenlijk geen echte barrière meer is voor de visie van een game. Tot en met de x360 / PS3 generatie werden er echt compleet andere dingen mogelijk met een nieuwe generatie maar dat verschil vind ik bij de PS4 / xbone generatie toch echt minder of bijna niet aanwezig. Buiten mooiere graphics natuurlijk.
Ik vraag me echt af wat een nieuwe generatie gaat brengen wat echt nieuwe soorten games betreft.
Ik hoop natuurlijk dat deze post komt door mijn eigen gebrek aan verbeelding en ik het compleet verkeerd blijk te hebben ;)
Er is natuurlijk nog wel een hoop mogelijk qua wat er gelijktijdig op je scherm gebeurt. Een Assassins Creed Unity met nog meer NPC’s in een grotere stad zonder pop-in en dan op 60fps bijvoorbeeld. Daar wil ik best een remaster van zien.
Pagina: 1 ... 6 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.