Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 7 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.791 views

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:39:
[...]

Er is natuurlijk nog wel een hoop mogelijk qua wat er gelijktijdig op je scherm gebeurt. Een Assassins Creed Unity met nog meer NPC’s in een grotere stad zonder pop-in en dan op 60fps bijvoorbeeld. Daar wil ik best een remaster van zien.
Mee eens. Maar het illustreert mijn punt ook een beetje. Het is hetzelfde met wat meer pracht en praal en hogere framerates.
Ik durf zelfs te zeggen dat AC Unity ook op de x360 of PS3 uit had kunnen komen. Uiteraard met een lagere resolutie en minder NPCs. Maar zou de game daardoor fundamenteel anders zijn?
Naar mijn mening zijn er op de generatie PS3 / x360 heel veel games die een generatie eerder technisch niet zouden kunnen bestaan en is dat verschil naar de generatie PS4 / xbone veel kleiner, als dat er al is.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb erg veel zin in de volgende generatie maar ik vermoed dat we de grens over zijn gegaan waarbij technologie de realisatie van een game nog in de weg stond en in principe de creatieviteit nu al niet meer echt geremd wordt door technische beperkingen. Dat is natuurlijk cool maar zorgt er ook voor dat een volgende generatie consoles een wat kleinere impact of wow-factor zal hebben.
Wellicht dat de volgende echte grote stap in de immersion zal zitten met AR en VR. We gaan het zien ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verse next gen geruchten van Gizmodo:

1. PS5 devkit is named Prospero. He provided images earlier this year before anyone had seen the now leaked images.

2. PS5 and Scarlett will both use different techniques and approaches to Ray Tracing. He left cryptic hints which the site refused to print.

3. Xbox Scarlet'a kit has a huge emphasis on Camera. The current camera is capable of 4K with a 2ms lag! There are demos of Snapchat like lighting changes. Meanwhile, PS5 uses older camera tech.

4. He says both consoles will have the largest compute jump of any generation.

https://gizmodo.com/a-sto...-playstation-5-1837594238

MS lijkt weer voor een nieuwe camera-gate te gaan als dit klopt. Dat zou me verbazen.

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 02-10-2019 10:09 ]

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:06:
Verse next gen geruchten van Gizmodo:

1. PS5 devkit is named Prospero. He provided images earlier this year before anyone had seen the now leaked images.

2. PS5 and Scarlett will both use different techniques and approaches to Ray Tracing. He left cryptic hints which the site refused to print.

3. Xbox Scarlet'a kit has a huge emphasis on Camera. The current camera is capable of 4K with a 2ms lag! There are demos of Snapchat like lighting changes. Meanwhile, PS5 uses older camera tech.

4. He says both consoles will have the largest compute jump of any generation.

https://gizmodo.com/a-sto...-playstation-5-1837594238

MS lijkt weer voor een nieuwe camera-gate te gaan als dit klopt. Dat zou me verbazen.
Tenzij MS in gaat zetten op VR/AR ;) en streaming uiteraard. Denk aan het artikel van Nvidia onlangs waardoor er geen greenscreen nodig is en emoties van een persoon op een avatar kan worden weergegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2019 10:28 ]

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:24:
[...]

Tenzij MS in gaat zetten op VR/AR ;) en streaming uiteraard. Denk aan het artikel van Nvidia onlangs waardoor er geen greenscreen nodig is en emoties van een persoon op een avatar kan worden weergegeven.
Dat is prima, maar hieruit blijkt een klein beetje dat er weer een mandatory camera benodigd is. Dat vind ik moeilijk te geloven. Dat was deze generatie hun grootste fout samen met always online.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:22
Misschien gaat Sony het dan toch houden bij ray traced audio en geen video. In dat wired interview was Cerny daar al heel vaag over.
Als ik het me goed herinner heeft Xbox veel duidelijker gezegd dat ze ray tracing volledig gaan ondersteunen.

• bram1984
Anton.net schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:33:
Misschien gaat Sony het dan toch houden bij ray traced audio en geen video. In dat wired interview was Cerny daar al heel vaag over.
Als ik het me goed herinner heeft Xbox veel duidelijker gezegd dat ze ray tracing volledig gaan ondersteunen.
In het Wired artikel staat het volgende:
The GPU, a custom variant of Radeon’s Navi family, will support ray tracing, a technique that models the travel of light to simulate complex interactions in 3D environments.
Valt toch wel mee hoe vaag het is? Dit gaat niet over audio, lijkt me.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:44
bram1984 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:23:
[...]

In het Wired artikel staat het volgende:

[...]

Valt toch wel mee hoe vaag het is? Dit gaat niet over audio, lijkt me.
Is dat niet een algemene uitspraak? Raytracing kan voor verschillende doeleinden gebruikt worden, de bekendste is belichting. Elke GPU kan het, er word niet gezegd hardware acc of dedicated oid raytracing.
Het lijkt me heel gek dat het niet grafische RT zou worden maar je quote sluit ook niets uit

• Anton.net
@bram1984 Ja goed, dat is wat de auteur van het artikel zegt.
Maar als je dan die quote van Cerny zelf leest:
According to Cerny, the applications go beyond graphic implications. “If you wanted to run tests to see if the player can hear certain audio sources or if the enemies can hear the players’ footsteps, ray tracing is useful for that,” he says. “It's all the same thing as taking a ray through the environment.”
Het kan altijd dat er ook een vorm van ray traced video komt he, maar hier doelt Cerny echt wel op ray traced audio.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

PS5 krijgt holografisch scherm??? :D Wat ik me daar onder voor moet stellen weet ik nog niet precies maar klinkt super futuristisch dus "I'm in"!!
https://www.techradar.com...en-with-no-glasses-needed

PS5 codename Prospero:
https://www.techradar.com...era-and-codename-prospero

[ Voor 17% gewijzigd door Kalder op 03-10-2019 14:45 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:16

v8power67

Psn: Mausosaurus

Pff weer een xbox met camera, en dit na recente berichten dat dus video beelden van kinect opgeslagen werden en bekeken werd door mederwerkers... Smart thinking..
Mag hopen dat ze hem niet verplicht erbij doen want dan had prijs lager gekund, en dat ze niet weer verplichten zoals begin x1 met dat hij aangesloten moest zijn. Wat ze gelukkig snel terug gedraaid hebben.
Heb best wel zin in next gen, maar voorlopig lekker nog genieten van mn ps4 pro :)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:16
Ik las ergens, sorry, dat het meer voor streaming was. Je kan dus je zelf opnemen als je gamed...schijnt een doelgroep voor te zijn...

PSN ID Binloading_nl

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
steefje schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:00:
Ik las ergens, sorry, dat het meer voor streaming was. Je kan dus je zelf opnemen als je gamed...schijnt een doelgroep voor te zijn...
Het is een groeiende doelgroep die vooral de wat oudere gamers wat minder begrepen wordt. Persoonlijk vind ik het wel leuk om naar een echt goede gamer te kijken maar zelf te gaan streamen... no way.

Zolang camera systemen optioneel zijn en niet in de base-package worden geïntegreerd is er voor niemand iets aan de hand. Een drama hoeft het dus zeker niet te zijn en ik denk dat zowel Sony als MS er wel twee keer over nadenkt om extra accessoires toe te voegen.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
https://www.wired.com/story/exclusive-playstation-5/

- Official name is PlayStation 5
- Ray tracing support is hardware based
- New SSD will help boot times, loading times and streaming
- Controller has now adaptive triggers, haptic feedback, new speakers, USB Type-C

Holidays 2020

[ Voor 69% gewijzigd door RubenSaurus op 08-10-2019 14:27 ]

• Kalder

Kalder

DigitalError schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:09:

- Controller has now adaptive triggers, haptic feedback, new speakers, USB Type-C

Holidays 2020
Dat wisten we allemaal al (behalve van die controller)! Ik wil een onthulling!!! ... Ben bang dat ik tot februari 2020 moet wachten :/

Verwijderd

De PS5 zal in het begin wel weer moeilijk leverbaar zijn zoals de PS4 ook was.

Ik ga optijd preorderen dus.

• bram1984
Kalder schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:31:
[...]

Dat wisten we allemaal al (behalve van die controller)! Ik wil een onthulling!!! ... Ben bang dat ik tot februari 2020 moet wachten :/
Nee hoor. De officiële naam (ondanks verwacht), was nog niet bekend. Ook de release window niet. En we wisten ook niet dat het ding hardware matige raytracing zou ondersteunen.

Verder wat verse details over de DS5.

Oh en BluePoint is met een PS5 titel bezig dus. _/-\o_

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik gok dat het niet besproken is: zou je met BC je PS4 controller kunnen gebruiken bij ps4 games? (sony kennende niet)

• bram1984
Dit werd ook tijd:
However, game installation (which is mandatory, given the speed difference between the SSD and the optical drive) will be a bit different than in the PS4. This time around, aided in part by the simplified game data possible with the SSD, Sony is changing its approach to storage, making for a more configurable installation—and removal—process. "Rather than treating games like a big block of data," Cerny says, "we're allowing finer-grained access to the data." That could mean the ability to install just a game's multiplayer campaign, leaving the single-player campaign for another time, or just installing the whole thing and then deleting the single-player campaign once you've finished it.
Hamazaki schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:36:
ik gok dat het niet besproken is: zou je met BC je PS4 controller kunnen gebruiken bij ps4 games? (sony kennende niet)
Waarom specifiek PS4 games? Als de DS4 werkt (dat is nog niet bevestigd, maar mogelijk wel), dan zal die naar ik aanneem met alle games werken. Tenzij de DS5 hele nieuwe features heeft, maar voor zover ik weet zien ze er behoorlijk identiek uit. PSVR gaat ook "gewoon" op PS5 werken, dus Sony kennende..

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:34:
[...]

Nee hoor. De officiële naam (ondanks verwacht), was nog niet bekend. Ook de release window niet. En we wisten ook niet dat het ding hardware matige raytracing zou ondersteunen.

Verder wat verse details over de DS5.

Oh en BluePoint is met een PS5 titel bezig dus. _/-\o_
Nou ok "Wisten" is een groot woord, maar er werd al lang en breed over gesproken over raytraycing en de release window, en niemand die de PS5 de PS Next noemde dus iedereen wist ook wel de naam.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Kalder schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:31:
[...]

Hij komt toch pas eind 2020, waarom wil je ver voor die tijd een onthulling?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
DigitalError schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:09:

Holidays 2020
Kan niet wachten. O-)

[ Voor 20% gewijzigd door NotSoSteady op 08-10-2019 14:49 ]

• Kalder

Kalder

418O2 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:45:
[...]

Hij komt toch pas eind 2020, waarom wil je ver voor die tijd een onthulling?
Of het bevestigd is weet ik niet meer, maar ik geloof dat in februari 2020 een Sony event georganiseerd word omtrent de PS5

• NotSoSteady
Kalder schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:46:
[...]

Of het bevestigd is weet ik niet meer, maar ik geloof dat in februari 2020 een Sony event georganiseerd word omtrent de PS5
Is niet bevestigd.

• Kalder

Kalder

• NotSoSteady
GamingBolt zeer aannemelijk noemen. :+

• Kalder

Kalder

NotSoSteady schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:48:
[...]

GamingBolt zeer aannemelijk noemen. :+
Dat doe ik niet, ik noem het aannemelijk dat in Februari er een Event komt van Sony.
Ps. Ik ken die site niet eens, ik had alleen even gegoogled naar een artikel en of het officieel of gerucht was.

[ Voor 18% gewijzigd door Kalder op 08-10-2019 15:35 ]

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:42:
Dit werd ook tijd:

[...]

[...]

Waarom specifiek PS4 games? Als de DS4 werkt (dat is nog niet bevestigd, maar mogelijk wel), dan zal die naar ik aanneem met alle games werken. Tenzij de DS5 hele nieuwe features heeft, maar voor zover ik weet zien ze er behoorlijk identiek uit. PSVR gaat ook "gewoon" op PS5 werken, dus Sony kennende..
gok er maar niet op, dat gaat de PS5-controller verkopen niet opkrikken.

• bram1984
Kalder schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Nou ok "Wisten" is een groot woord, maar er werd al lang en breed over gesproken over raytraycing en de release window, en niemand die de PS5 de PS Next noemde dus iedereen wist ook wel de naam.
Maar niet bevestigd of het hardwarematig was.

Ja er werd gesproken over de release window, maar niet zo specifiek als in "holiday 2020".

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:50:
[...]

Ja er werd gesproken over de release window, maar niet zo specifiek als in "holiday 2020".
Op youtube al meerdere mensen gehoord over holiday 2020, mede omdat dat de gebruikelijke tijd is voor een grote console release (van sony toch in ieder geval)

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 08-10-2019 14:52 ]

• bram1984
Hamazaki schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:49:
[...]

gok er maar niet op, dat gaat de PS5-controller verkopen niet opkrikken.
Wat ik al zei: PSVR gaat ook gewoon werken. Gaat dat niet de verkopen van de PSVR2 in de weg zitten?

En wat dacht je van het feit dat PS4 games allemaal gaan werken? Gaat dat niet de verkopen van remasters/PS5 versies in de weg zitten?
Kalder schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:51:
[...]

Op youtube al meerdere mensen gehoord over holiday 2020, mede omdat dat de gebruikelijke tijd is voor een grote console release
Ja dus? Allemaal geruchten. Niemand van Sony tot nu.

• NotSoSteady
bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:50:
[...]

Tja, het is inderdaad niet besproken, maar het lag allemaal nogal voor de hand. De PS4 Pro kan ook wel softwarematig aan ray tracing doen, dus het was nogal duidelijk dat het zou gaan om hardware met speciale cores voor ray tracing.

• Kalder

Kalder

@bram1984 Ik weet niet waar je heen wilt, ik had al toegegeven dat we het niet "zeker" wisten, maarja... het enige wat ik nog toevoeg is dat alle geruchten die ik tot nu toe gehoord heb blijken te kloppen.

Plus je moet wel een vreemde kronkel in je brein hebben als je nog niet had aangenomen dat de PS Next-gen gewoon de PS5 ging heten.

[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 08-10-2019 14:56 ]

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:52:
[...]

Wat ik al zei: PSVR gaat ook gewoon werken. Gaat dat niet de verkopen van de PSVR2 in de weg zitten?

En wat dacht je van het feit dat PS4 games allemaal gaan werken? Gaat dat niet de verkopen van remasters/PS5 versies in de weg zitten?

[...]

Ja dus? Allemaal geruchten. Niemand van Sony tot nu.
Ze proberen PSVR populairder te maken, dat is een ander verhaal/doelgroep. En omdat de PS5 BC is, verwacht ik juist geen remasters meer van de vorige generatie. Ik geloof dus echt niet dat je de ps4 controller kan gebruiken op PS5 spellen, dan is het alleen voor de ps4.

• RubenSaurus
Kalder schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

en wat van het feit dat je straks kunt kiezen of je alleen de multiplayer of singleplayer wilt downloaden of allebei en dan eventueel nog 1 van de 2 los kunt verwijderen?

Heb je het artikel uberhaupt gelezen of ben je maar begonnen met wat te roepen?

• NotSoSteady
Het klinkt in ieder geval allemaal een stuk beter in vergelijking met de huidige generatie consoles, die in mijn ogen slechts een kleine stap voorwaarts waren. Vooral de gebruikte cpu's waren echt erg mager en ik ben nog altijd onder de indruk waar de ontwikkelaars toe in staat zijn. Nog iets meer dan een jaar. >:)

• Kalder

Kalder

DigitalError schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:59:
[...]
Heb je het artikel uberhaupt gelezen of ben je maar begonnen met wat te roepen?
Nee meneer zuurpruim daar had ik even geen tijd en zin voor, is dat verplicht dan? Het grootste deel is bevestiging van geruchten die allang bekend zijn. En kiezen of je eerst multiplayer of singleplayer wilt downloaden is allang mogelijk op PS4 |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 08-10-2019 15:04 ]

• RubenSaurus
Kalder schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:02:
[...]

Nee meneer zuurpruim daar had ik even geen tijd en zin voor, is dat verplicht dan? En kiezen of je eerst multiplayer of singleplayer wilt downloaden is allang mogelijk op PS4 |:(
verplicht? nee, maar als ik ergens op wil reageren zorg ik dat ik eerst even gelezen heb waar het over gaat. er staan meer dingen in het artikel dan dat ik in die korte samenvatting gegooid heb dus zeggen dat je alles al wist is natuurlijk bullshit.

Tweakers kennende zal dit ergens eind volgende week allemaal een keer op de frontpage staan :+
Ze zijn tegenwoordig bijna altijd de laatste met 'nieuws'

[ Voor 12% gewijzigd door RubenSaurus op 08-10-2019 15:06 ]

• bram1984
Hamazaki schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:57:
[...]

Ze proberen PSVR populairder te maken, dat is een ander verhaal/doelgroep. En omdat de PS5 BC is, verwacht ik juist geen remasters meer van de vorige generatie. Ik geloof dus echt niet dat je de ps4 controller kan gebruiken op PS5 spellen, dan is het alleen voor de ps4.
Haha dat is toch het hele punt. Je verwacht dat de DS4 niet werkt op de PS5 omdat dat de verkopen van de DS5 in de weg zit.

Met die logica zouden ze ook geen BC moeten implementeren om extra geld te verdienen aan remasters.

Ergo: het is dus prima mogelijk dat de DS4 ook gaat werken. Die werkt(e) tenslotte ook op de PS3.
Kalder schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:55:
@bram1984 Ik weet niet waar je heen wilt, ik had al toegegeven dat we het niet "zeker" wisten, maarja... het enige wat ik nog toevoeg is dat alle geruchten die ik tot nu toe gehoord heb blijken te kloppen.

Plus je moet wel een vreemde kronkel in je brein hebben als je nog niet had aangenomen dat de PS Next-gen gewoon de PS5 ging heten.
Ik wil nergens naartoe. Er zijn vandaag officieel nieuwe details door medewerkers van Sony onthuld waarvan jij zegt dat ze al bekend waren, wat dus niet het geval is. Omdat iets aannemelijk is en een gerucht, betekent niet meteen dat het zo is.

Verder wat @DigitalError al zegt. Les het artikel anders even volledig.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
De adaptive controller klinkt wel vet hoor. En Bluepoint Games die bezig is met een titel! Grote kans dat het een remaster wordt, dus ben benieuwd welke het wordt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Kalder

Kalder

@bram1984 Dat iets bevestigd word neemt toch niet weg dat het al bekend was? doe eens niet zo achterlijk politiek correct...
Die geruchten ontstaan ook gewoon omdat Sony medewerkers voortijdig dingen per ongeluk of met opzet verspreiden, die worden echt niet zomaar verzonnen en dat ze dan ineens blijken te kloppen.

[ Voor 47% gewijzigd door Kalder op 08-10-2019 15:10 ]

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:06:
[...]

Haha dat is toch het hele punt. Je verwacht dat de DS4 niet werkt op de PS5 omdat dat de verkopen van de DS5 in de weg zit.

Met die logica zouden ze ook geen BC moeten implementeren om extra geld te verdienen aan remasters.

Ergo: het is dus prima mogelijk dat de DS4 ook gaat werken. Die werkt(e) tenslotte ook op de PS3.

[...]

Ik wil nergens naartoe. Er zijn vandaag officieel nieuwe details door medewerkers van Sony onthuld waarvan jij zegt dat ze al bekend waren, wat dus niet het geval is. Omdat iets aannemelijk is en een gerucht, betekent niet meteen dat het zo is.

Verder wat @DigitalError al zegt. Les het artikel anders even volledig.
Oh ja, dan blijft iedereen zijn huidige ps4 controller behouden thuis ipv een nieuwe extra ps5 te controller kopen. Wat zou dat een geweldige verkoop strategie zijn van sony 8)7

Iets met in je eigen been schieten..

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Raem schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:07:
De adaptive controller klinkt wel vet hoor. En Bluepoint Games die bezig is met een titel! Grote kans dat het een remaster wordt, dus ben benieuwd welke het wordt.
Wat doet een adaptive trigger dan precies?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• RubenSaurus
DennusB schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:10:
[...]

past de weerstand van de triggers aan, zie het als het spannen van een boog, verder induwen is meer weerstand

• Kalder

Kalder

DigitalError schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

past de weerstand van de triggers aan, zie het als het spannen van een boog, verder induwen is meer weerstand
Hoor je niet te zeggen "Heb je het artikel wel gelezen?"

PS. blijkbaar heb je het artikel zelf niet goed gelezen, want wat jij uitlegt kun je met een simpele veer bereiken en heeft de PS4 al, er word ook gezegd dat het haptic feedback zal understeunen, dus er zal iets van een motortje of iets anders inzitten waardoor bijvoorbeeld schieten met een shotgun of een machine geweer heel anders aanvoelt in de trigger.

[ Voor 38% gewijzigd door Kalder op 08-10-2019 15:16 ]

• Raem
  • Nu online
DennusB schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:10:
[...]

The controller (which history suggests will one day be called the DualShock 5, though Cerny just says "it doesn't have a name yet") does have some features Cerny's more interested in acknowledging. One is "adaptive triggers" that can offer varying levels of resistance to make shooting a bow and arrow feel like the real thing—the tension increasing as you pull the arrow back—or make a machine gun feel far different from a shotgun. It also boasts haptic feedback far more capable than the rumble motor console gamers are used to, with highly programmable voice-coil actuators located in the left and right grips of the controller.

Combined with an improved speaker on the controller, the haptics can enable some astonishing effects. First, I play through a series of short demos, courtesy of the same Japan Studio team that designed PlayStation VR's Astro Bot Rescue Mission. In the most impressive, I ran a character through a platform level featuring a number of different surfaces, all of which gave distinct—and surprisingly immersive—tactile experiences. Sand felt slow and sloggy; mud felt slow and soggy. On ice, a high-frequency response made the thumbsticks really feel like my character was gliding. Jumping into a pool, I got a sense of the resistance of the water; on a wooden bridge, a bouncy sensation.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Hamazaki schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:09:
[...]

Oh ja, dan blijft iedereen zijn huidige ps4 controller houden thuis ipv een nieuwe extra ps5 te controller kopen. Wat zou dat een geweldige verkoop strategie zijn van sony 8)7

Iets met in je eigen been schieten..
De DS5 krijg je toch bij aankoop PS5? En als dat ding zo waanzinnig is als in het nieuwste artikel wordt vermeld dan willen mensen die een extra controller willen toch wel zo'n DS5 aanschaffen.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Farabi
  • Niet online
OzzieMann schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:15:
[...]

De DS5 krijg je toch bij aankoop PS5? En als dat ding zo waanzinnig is als in het nieuwste artikel wordt vermeld dan willen mensen die een extra controller willen toch wel zo'n DS5 aanschaffen.
Ja, maar in de meeste gevallen gaan mensen makkelijk voor 1tje extra. En mensen gaan echt niet zoveel geld neerleggen omdat de ps5 controller nieuwe functies heeft (mocht de ds4 werken)

• Raem
  • Nu online
Kalder schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:07:
@bram1984 Dat iets bevestigd word neemt toch niet weg dat het al bekend was? doe eens niet zo achterlijk politiek correct...
Die geruchten ontstaan ook gewoon omdat Sony medewerkers voortijdig dingen per ongeluk of met opzet verspreiden, die worden echt niet zomaar verzonnen en dat ze dan ineens blijken te kloppen.
En hoe vaak kloppen geruchten ook niet? Als we alle geruchten moeten geloven was TLOU2 ondertussen al 3x uitgekomen, is Rocksteady met 5 games bezig en zou Blizzard tig jaar geleden al met Diablo 4 moeten komen.
Tuurlijk is het ene gerucht aannemelijker dan de ander, zoals de naamgeving van de PS5 en een release window van holidays 2020. Maar het feit blijft dat het nu bevestigd is en dus wel degelijk officiële nieuwe informatie is.

• RubenSaurus
Kalder schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

Hoor je niet te zeggen "Heb je het artikel wel gelezen?"

PS. blijkbaar heb je het artikel zelf niet goed gelezen, want wat jij uitlegt kun je met een simpele veer bereiken en heeft de PS4 al, er word ook gezegd dat het haptic feedback zal understeunen, dus er zal iets van een motortje of iets anders inzitten waardoor bijvoorbeeld schieten met een shotgun of een machine geweer heel anders aanvoelt in de trigger.
ik noemde alleen een voorbeeld van hoe het zou kunnen werken

jij bent zeker heel gezellig op feestjes of niet?

• bram1984
Hamazaki schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

Ja, maar in de meeste gevallen gaan mensen makkelijk voor 1tje extra. En mensen gaan echt niet zoveel geld neerleggen omdat de ps5 controller nieuwe functies heeft (mocht de ds4 werken)
Kortom: we weten het allebei niet. Mogelijk werkt de DS4 wel zoals PS4 games en de PSVR ook gaan werken op de PS5 en zoals de DS4 ook op de PS3 werkt. Mogelijk werkt het niet. Prima verder.

• Kalder

Kalder

DigitalError schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:19:
[...]

ik noemde alleen een voorbeeld van hoe het zou kunnen werken

jij bent zeker heel gezellig op feestjes of niet?
Ik wou het in eerst instantie laten bij de eerste zin, sorry voor de rest, was onnodig.

Oh FYI, ik kan ben best gezellig zijn op feestjes, maar dan moeten mensen niet wijs gaan zitten doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 08-10-2019 15:23 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
DigitalError schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:05:
Tweakers kennende zal dit ergens eind volgende week allemaal een keer op de frontpage staan :+
nieuws: PlayStation 5 krijgt controllers met haptische feedback en komt eind ...

7 minuten na je comment :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Kalder

Kalder

Raem schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:18:
[...]

En hoe vaak kloppen geruchten ook niet? Als we alle geruchten moeten geloven was TLOU2 ondertussen al 3x uitgekomen, is Rocksteady met 5 games bezig en zou Blizzard tig jaar geleden al met Diablo 4 moeten komen.
Tuurlijk is het ene gerucht aannemelijker dan de ander, zoals de naamgeving van de PS5 en een release window van holidays 2020. Maar het feit blijft dat het nu bevestigd is en dus wel degelijk officiële nieuwe informatie is.
Ok laatste keer dat ik hierover iets mededeel.

Het nieuws dat nu officieel is gaat over een aantal onderwerpen, bijna al die onderwerpen heb ik al voorbij horen komen in de geruchten, en de geruchten daarover zijn dus nu bevestigd. Ik zeg nergens dat geruchten altijd kloppen, ik zeg alleen dat ik de meeste dingen in het nieuws artikel al gehoord had als zijnde aannemelijke geruchten.

Niet dat ik niet blij ben dat het nu officieel is, maar ben ook wel blij dat de geruchten die ik gehoord heb dus schijnen te kloppen, ookal was dat dus aannemelijk.

• bram1984
Kalder schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:02:
[...]

Nee meneer zuurpruim daar had ik even geen tijd en zin voor, is dat verplicht dan? Het grootste deel is bevestiging van geruchten die allang bekend zijn. En kiezen of je eerst multiplayer of singleplayer wilt downloaden is allang mogelijk op PS4 |:(
In sommige games kun je inderdaad kiezen welke je eerst wilt spelen en dus installeren, maar hier wordt specifiek uitgelegd dat je er straks voor kan kiezen alleen de MP of alleen de SP van een game installeert. Heeft blijkbaar te maken met hoe een SSD gelezen wordt. Op zich hartstikke handig. Ik speel bijvoorbeeld nooit MP en alle talen behalve Engels heb ik in principe ook niet nodig. Mensen zonder surround systemen hebben op hun beurt weer geen surround audio mix nodig, dus indien ze zover gaan, is het mooi dat je niet alles hoeft te installeren. Scheelt ruimte en tijd.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:38:
[...]

In sommige games kun je inderdaad kiezen welke je eerst wilt spelen en dus installeren, maar hier wordt specifiek uitgelegd dat je er straks voor kan kiezen alleen de MP of alleen de SP van een game installeert. Heeft blijkbaar te maken met hoe een SSD gelezen wordt. Op zich hartstikke handig. Ik speel bijvoorbeeld nooit MP en alle talen behalve Engels heb ik in principe ook niet nodig. Mensen zonder surround systemen hebben op hun beurt weer geen surround audio mix nodig, dus indien ze zover gaan, is het mooi dat je niet alles hoeft te installeren. Scheelt ruimte en tijd.
Zover zullen ze waarschijnlijk niet gaan. Maar modulair tussen Single Player en Multi Player is al heel mooi. Dan krijg je als je alleen Single Player speelt ook die updates niet voor Multi Player.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 16:48
Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:33:
De PS5 zal in het begin wel weer moeilijk leverbaar zijn zoals de PS4 ook was.

Ik ga optijd preorderen dus.
same here, ik wil bij die eerste lichting zitten deze keer :)
ben benieuwd of de backwards compatibilty meteen goed werkt. Op launch er een PS4 schijfje er in kunnen duwen en draaien zou perfect zijn. Er zullen niet super veel launchgames zijn, dus kan ik mn backlog wegwerken op een PS5. Hopelijk met wat Ps5 enhancements.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:08:
[...]
Er zullen niet super veel launchgames zijn.
Call of Duty Black Ops IIIII.

8)7

• OzzieMann
  • Nu online

OzzieMann

Hamazaki schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

Klopt, ik zou het niet doen. Maar het is denk een beetje als een Pro kopen terwijl je al de normale versie hebt staan. Niet nodig, maar toch doen een hoop mensen het wel.

Verwijderd

Wat zijn de spellen die jullie graag op de PS5 zouden willen zien bij of vlak na launch?

Mijn verlanglijst:

Call of Duty - met een moderne tijds oorlog met dit keer wel mooie graphics.
PUBG II - met mooiere graphics.
ArmA 4 - met mooiere graphics en een super groot speelveld.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:21:
Wat zijn de spellen die jullie graag op de PS5 zouden willen zien bij of vlak na launch?

Mijn verlanglijst:

Een nieuwe GranTurismo :). Voor mij liever wat exclusives dan yet another COD enzo :).

• Hulleman

Mijn verlanglijst:

Horizon Zero Dawn 2 _/-\o_
Nieuwe game in het uncharted universum, uiteraard gemaakt door naughty dog.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 08-10-2019 16:42 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53

Mijn verlanglijst:

Bloodborne 2 als releasegame O-)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Anton.net
Die Dualshock 5 zal wel richting 80 euro gaan. Nintendo zit daar ook bijna met hun Joy Con's
Het zou me heel redelijk lijken om de DS4 gewoon compatibel te houden. Zoals eerder al gezegd: als die DS5 echt zo goed is, dan verkoopt het zichzelf wel

• Kalder

Kalder

Mijn verlanglijst:

Cyberpunk 2077
The Last of Us part II
FFVII Remake
Ghost of Tsushima
Nieuwe Horizon Zero Dawn game
Nieuwe Uncharted

Ja die eerste 3 games komen ook op PS4, maar die ga ik pas op PS5 spelen denk ik, M.u.v. FFVII Remake misschien.

• bram1984
Hulleman schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:40:
[...]

Horizon Zero Dawn 2 _/-\o_
Nieuwe game in het uncharted universum, uiteraard gemaakt door naughty dog.
HZD2 sowieso, al zegt iets me dat die pas in 2021/2022 komt.

Uncharted ben ik persoonlijk wel klaar mee na 6 delen. Tijd voor iets anders. Dan liever TLoU Part III. Part II ga ik double dippen als er een aparte specifieke PS5 versie komt (hopelijk niet).

En Bloodborne 2, maar dat zie ik niet gebeuren nu FROM volop met Elden Ring bezig is.

Verder een nieuwe GoW.

• Farabi
  • Niet online
De dochter van Nathan staat al klaar voor de nieuwe uncharted. TLOU III zal weer tegen de eindtijdperk van de PS5 zijn.

• Anton.net
bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:47:
[...]

Als je alle SIE studio's afgaat, dan is Guerilla ongeveer de volgende die iets moet uitbrengen. Een launch met de ps5 is dus vrij logisch eigenlijk.
unpopular opinion hier (waarschijnlijk omdat Tweakers nederlands is), maar vind HZD echt zwaar overhyped. Deel 1 had al de storytelling van een spons. Echt niet nodig om daar nog een sequel van te maken :O

Ik sluit eigenlijk niet uit dat Ghost of Tsushima toch een launchgame van de ps5 wordt. (met ook release op ps4)

• Raem
  • Nu online
Ik hoop eigenlijk dat Naughty Dog zowel Uncharted als TLOU laat voor wat het is en aan een nieuw IP gaat werken. Maar hun laatste berichtgeving doet vermoeden dat ze eerst aan een online game gaan werken.

Qua vervolgen zie ik graag Spider-man 2, HZD2 en GoW2. En ik zou graag een nieuwe game van Platinum zien, mag een vervolg zijn op Nier:Automata, maar een nieuwe IP is ook goed.

• bram1984
Hamazaki schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:49:
De dochter van Nathan staat al klaar voor de nieuwe uncharted. TLOU III zal weer tegen de eindtijdperk van de PS5 zijn.
In ieder geval niet van ND. Die hebben min of meer al aangegeven klaar te zijn met Uncharted. Deel 4 was ook een mooie afsluiter.

https://www.polygon.com/2...nchise-future-naughty-dog

• Twixie
  • Laatst online: 17-09 17:02
Kalder schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:11:
[...]
want wat jij uitlegt kun je met een simpele veer bereiken en heeft de PS4 al
Het gaat er hem natuurlijk om dat elk game zelf die weerstand kan aansturen 8)7 . Trouwens de weerstand in de DS4 is bij mijn weten gewoon constant, en dus niet dat je harder en harder moet drukken om hem dieper in te drukken.

Ben wel benieuwd of de Backward Compatibility echt volle BC zal zijn. Als dat zo is gaat de markt wel overspoeld worden met 2de handse PS4, want waarom zou je die nog houden.
Zelf hoop ik toch wel ook op PS3 BC, want dan kan de PS3 boven vervangen worden door de PS4 en komt de PS5 beneden en kan ik daar direct alle PS3, PS4 én PS5 games op spelen... mocht ik er de tijd voor hebben O-) .

• Anton.net
Twixie schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:12:
[...]
Ben wel benieuwd of de Backward Compatibility echt volle BC zal zijn.
Dat is bevestigd ja
De vraag is of ps4 games gebruik gaan maken van de extra kracht van de ps5

• Twixie
Ja, maar hoe gaat het in de praktijk zijn. De eerste PS3 had ook PS2 BC maar toch waren er wel wat hickups bij sommige games. Idem met PS1 BC op de PS2, al was dat dan wel door titels die low level truuks uithaalden waardoor ze in een emulatie niet zo best werkten.
Met de PS5 is het natuurlijk wel zo dat de architectuur nagenoeg dezelfde zal zijn, en de games dus wellicht gewoon native werken.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Klinkt goed, de dingen die ze benoemen in dat artikel. Allemaal mooie toevoegingen aan een toch al goede console. Laat die PS5 maar komen, ik koop 'm gelijk :)

Nieuwe Gran Turismo hoop ik op.
Verder hoop ik op mooie adventures (categorie Uncharted, Assassins Creed, Spider Man).

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Laten we het hier een beetje netjes houden, discussie over het feit of een gerucht wel of niet geloofwaardig is/was lijkt me weinig zinvol. Er zijn nu een aantal zaken bekend gemaakt door Sony dus dat zijn vanaf nu feiten

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Twixie
De haptische feedback en dynamische shoulder buttons zie ik wel naar uit eigenlijk.
Als je bvb ziet hoe realistisch dat gevoel van balletjes (raden) in de controller bij 1-2-Switch is, is daar toch wel veel mee mogelijk, denk ik.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik hoop iig op EINDELIJK eens flipper triggers/buttons op de achterkant.. anders ben ik niet heel blij :-(

[ Voor 7% gewijzigd door poor Leno op 08-10-2019 18:22 ]

• RubenSaurus
poor Leno schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:21:
Ik hoop iig op EINDELIJK eens flipper triggers op de achterkant.. anders ben ik niet blij :(
ga maar vast in een hoekje zitten huilen dan :+
ik denk dat die markt niet de key focus heeft voor Sony aangezien dat toch vaak wat meer 'hardcore' gamers zijn die dat aanschaffen.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
DigitalError schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:22:
[...]

ga maar vast in een hoekje zitten huilen dan :+
ik denk dat die markt niet de key focus heeft voor Sony aangezien dat toch vaak wat meer 'hardcore' gamers zijn die dat aanschaffen.
Nee ok, maar de huidige manier van een controller maken is toch dik achterhaald eigenlijk -O-

• OzzieMann
  • Nu online

OzzieMann

Vond dit toch wel een mooi stukje comment van Chief Studio Officer van EA.
Gaan leuke dingen meemaken op de PS5!
Vraag me alleen wat dat machine learning in gaat houden met betrekking tot games. Iemand die daar een idee over heeft?
“I could be really specific and talk about experimenting with ambient occlusion techniques, or the examination of ray-traced shadows,” says Laura Miele, chief studio officer for EA. “More generally, we’re seeing the GPU be able to power machine learning for all sorts of really interesting advancements in the gameplay and other tools.” Above all, Miele adds, it’s the speed of everything that will define the next crop of consoles. “We’re stepping into the generation of immediacy. In mobile games, we expect a game to download in moments, and to be just a few taps from jumping right in. Now we’re able to tackle that in a big way.”

• bram1984
poor Leno schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:21:
Ik hoop iig op EINDELIJK eens flipper triggers/buttons op de achterkant.. anders ben ik niet heel blij :-(
Bedoel je paddles? Ik ook, maar dat gaat zeker niet gebeuren.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ontwikkeling mbt de controller lijken me erg vet, het voegt volgens mij wel wat toe als je bijvoorbeeld verschil voelt tussen de verschillende wapens in een game. Of als je in een racegame verschil voelt in remmen/acceleratie bij verschillende voertuigen.

Jammer dat eind 2020 nog zolang duurt :(

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Chaoss schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:18:
Ontwikkeling mbt de controller lijken me erg vet, het voegt volgens mij wel wat toe als je bijvoorbeeld verschil voelt tussen de verschillende wapens in een game. Of als je in een racegame verschil voelt in remmen/acceleratie bij verschillende voertuigen.

Jammer dat eind 2020 nog zolang duurt :(
Ach, is zo weer voorbij :)
Dit gaat mijn eerste PS worden die ik bij launch ga kopen (pre-order). Interesseert me eigenlijk niet zo veel hoe veel hij moet gaan kosten, ik weet namelijk toch dat ik er jaren plezier van ga hebben. Enige waar ik dan wel mee zit is dat een jaar of 2 later natuurlijk een Pro-achtig apparaat komt. Ik heb buiten de PS1 eigenlijk altijd de revisie gehad (PS2/3 Slim, PS4 Pro) namelijk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EGXSMtIWoAAiyt4?format=jpg&name=small

Zo ziet de dev-kit eruit.

• NotSoSteady
Kuusj schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:22:
[...]

Ach, is zo weer voorbij :)
Dit gaat mijn eerste PS worden die ik bij launch ga kopen (pre-order). Interesseert me eigenlijk niet zo veel hoe veel hij moet gaan kosten, ik weet namelijk toch dat ik er jaren plezier van ga hebben. Enige waar ik dan wel mee zit is dat een jaar of 2 later natuurlijk een Pro-achtig apparaat komt. Ik heb buiten de PS1 eigenlijk altijd de revisie gehad (PS2/3 Slim, PS4 Pro) namelijk.
Wat maakt dat uit? Die hoef je toch niet te kopen. Ik had eerst een PS4 en daarna een PS4 Pro, puur vanwege de ondersteuning van 4K.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 08-10-2019 19:43 ]

• Kuusj
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Haha, zelfs voor een dev-kit vind ik dit ontwerp... niet geslaagd :+
NotSoSteady schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:42:
[...]

Wat maakt dat uit? Die hoef je toch niet te kopen. Ik had eerst een PS4 en daarna een PS4 Pro, puur vanwege de ondersteuning van 4K.
Tja, dat zie ik dan wel :) Een veel lager energieverbruik/kleiner formaat (kijk maar naar de PS3 Fat vs Slim) vind ik vaak ook al een toegevoegde waarde. En als de PS5 niet veel meer eruit kan pompen dan de PS4 Pro qua prestaties heeft het natuurlijk sowieso weinig nut. Ik hoop dan ook dat ze meteen bij launch gewoon een PS5 en PS5 Pro/Plus releasen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kuusj op 08-10-2019 19:47 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• NotSoSteady
Het enige gevaar van backwards compatibility is dat de eerste generatie games kunnen tegenvallen. Veel ontwikkelaars zullen hun games nog blijven ontwikkelen voor de PS4 (Pro), die ze ook direct beschikbaar kunnen maken voor de PS5.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
NotSoSteady schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:52:
Het enige gevaar van backwards compatibility is dat de eerste generatie games kunnen tegenvallen. Veel ontwikkelaars zullen hun games nog blijven ontwikkelen voor de PS4 (Pro), die ze ook direct beschikbaar kunnen maken voor de PS5.
Zal meevallen, first party titels van Sony zien er altijd goed uit en maken gelijk gebruik van de nieuwe technieken. Als concurrente dat niet doen zullen ze er op afgerekend worden in reviews etc Uiteraard zal niet elke game er evengoed uit zien maar dat is bij de current gen ook niet zo.

• XhizorBE
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-08 21:27
https://boygeniusreport.f...uality=98&strip=all&w=782

Dat doet me echt denken aan een wc bril

Nu laten we met ons allen hopen dat dit dit gewoon een prototype is, of gewoon een development kit

Het laatste nieuws van de controller vind 'k ook niet echt iets positief. Al die snufjes gaat een controller gewoon nog kwetsbaarder maken in mijn ogen

• bram1984
XhizorBE schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:38:

Nu laten we met ons allen hopen dat dit dit gewoon een prototype is, of gewoon een development kit

Het laatste nieuws van de controller vind 'k ook niet echt iets positief. Al die snufjes gaat een controller gewoon nog kwetsbaarder maken in mijn ogen
:?

Dan zet je het toch lekker uit.

Ik vind het gruwelijk. Heel vet dat je aan de feedback kan voelen of je bijvoorbeeld door zand loopt of door water zwemt. Als ik overal bij moet gaan stilstaan of iets door een bepaalde toevoeging kwetsbaarder wordt. Nee dank je.

• NotSoSteady
XhizorBE schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:38:

Waarom hopen? Het is inmiddels al tientallen keren gezegd dat het een devkit is en al die devkits van Sony zien er vrijwel altijd lelijk uit. Over die controller zou ik me ook niet bepaald zorgen maken.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D524ptrW0AAJmS4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.psx-sense.nl/images/file/img_511d49c9735c2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.psu.com/app/uploads/2019/01/ps5-dev-kit.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.retroreversing.com/public/magazine/PS1OriginalDevKitMW3_EDGE_Issue_20.png

[ Voor 21% gewijzigd door NotSoSteady op 08-10-2019 20:52 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind de controller van de ps4 een draak maar de nieuwe geruchten over de controller spreken mij aan.

Vooral de triggers met weerstand lijkt Mij een zinvolle toevoeging.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Hulleman
bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:47:
[...]

Uncharted ben ik persoonlijk wel klaar mee na 6 delen. Tijd voor iets anders. Dan liever TLoU Part III. Part II ga ik double dippen als er een aparte specifieke PS5 versie komt (hopelijk niet).

En Bloodborne 2, maar dat zie ik niet gebeuren nu FROM volop met Elden Ring bezig is.

Verder een nieuwe GoW.
HZD2 verwacht ik ook niet als launchgame, maar idd wat later. Stiekem hoop ik van wel, vond deel 1 heel tof. Nieuwe GoW gaat nog wel ff duren denk. Ben benieuwd hoe tlou2 enhanced gaat worden voor de ps5. Native 4K, 60fps met raytracing zou cool zijn. Ghost of tsushima zal ook wel direct naar de ps5 komen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Tzou me niet verbazen als Ghost of Tsushima de first party launch titel gaat worden.

De render vindt ik ook lelijk, zonder de opening in het midden zou het al een stuk beter zijn. De geruchten gaan inderdaad dat het een de kit is maar daar vind ik hem dan weer te fancy voor uit zien

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Met de verwachting dat Guerrilla Games minstens in 2016 al zeker was begonnen met een volgende game, zie ik een GG game bij release best als een mogelijkheid.

• Anton.net
Chaoss schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:04:
De geruchten gaan inderdaad dat het een de kit is maar daar vind ik hem dan weer te fancy voor uit zien
Er waren een aantal devs die bevestigden dat dit een kit is. Onder anderen iemand van THQ beweerde dat ze dit ding hadden ontvangen.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Chaoss schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:04:
Tzou me niet verbazen als Ghost of Tsushima de first party launch titel gaat worden.

De render vindt ik ook lelijk, zonder de opening in het midden zou het al een stuk beter zijn. De geruchten gaan inderdaad dat het een de kit is maar daar vind ik hem dan weer te fancy voor uit zien
Jim zegt in het interview nog dat Ghost een ps4 game is...

Wat trouwens wel interessant is, Cerny zegt dat games in GB niet per se groter worden da nu. Dit komt doordat op een hdd duplicate assets nodig zijn, omdat dit voor snellere laadtijden zorgt, omdat het pinnetje op de hdd sneller bij de asset kan komen. Omdat een SSD geen bewegende onderdelen heeft, is dit niet nodig en pakt het meteen de asset die de console nodig heeft.

• dutchgio
  • Laatst online: 22:32
Haptische feedback klinkt goed, het touchpad mag wat bij betreft wel weg.
Op een paar exclusives na die er er een gimmick aan koppelden, voegde het verder vrij weinig toe.
Pagina: 1 ... 7 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.