Mee eens. Maar het illustreert mijn punt ook een beetje. Het is hetzelfde met wat meer pracht en praal en hogere framerates.bram1984 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:39:
[...]
Er is natuurlijk nog wel een hoop mogelijk qua wat er gelijktijdig op je scherm gebeurt. Een Assassins Creed Unity met nog meer NPC’s in een grotere stad zonder pop-in en dan op 60fps bijvoorbeeld. Daar wil ik best een remaster van zien.
Ik durf zelfs te zeggen dat AC Unity ook op de x360 of PS3 uit had kunnen komen. Uiteraard met een lagere resolutie en minder NPCs. Maar zou de game daardoor fundamenteel anders zijn?
Naar mijn mening zijn er op de generatie PS3 / x360 heel veel games die een generatie eerder technisch niet zouden kunnen bestaan en is dat verschil naar de generatie PS4 / xbone veel kleiner, als dat er al is.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb erg veel zin in de volgende generatie maar ik vermoed dat we de grens over zijn gegaan waarbij technologie de realisatie van een game nog in de weg stond en in principe de creatieviteit nu al niet meer echt geremd wordt door technische beperkingen. Dat is natuurlijk cool maar zorgt er ook voor dat een volgende generatie consoles een wat kleinere impact of wow-factor zal hebben.
Wellicht dat de volgende echte grote stap in de immersion zal zitten met AR en VR. We gaan het zien
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5