Game Mania neemt vanaf morgen trouwens al graag je 50 euro deposit aan zonder dat ze garantie bieden om er 1 te hebben op launch, enige garantie die je krijgt is dat je op een wachtlijst komt, dus voor de diehard fans die al willen pre orderen zonder de prijs van dit ding te kennen leef je uit rond 9u morgenochtend
Klopt, Gizmodo heeft er meer over geschreven.Anton.net schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:07:
[...]
Er waren een aantal devs die bevestigden dat dit een kit is. Onder andere iemand van THQ beweerde dat ze dit ding hadden ontvangen.
https://gizmodo.com/a-sto...-playstation-5-1837594238
Ik wacht lekker op Bol.com.Katmi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:49:
Game Mania neemt vanaf morgen trouwens al graag je 50 euro deposit aan zonder dat ze garantie bieden om er 1 te hebben op launch, enige garantie die je krijgt is dat je op een wachtlijst komt, dus voor de diehard fans die al willen pre orderen zonder de prijs van dit ding te kennen leef je uit rond 9u morgenochtend
[ Voor 37% gewijzigd door NotSoSteady op 08-10-2019 23:02 ]
Mooi dat gamemania al begint met de pre-orders. Maar ik vind het risico op een faillissement bij hun een stuk groter dan een Coolblue, bol of wellicht MediaMarkt.
Katmi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:49:

@Lekkerboeie86 Dat verhaaltje lees je nu al sinds de 3DS release
'' ik koop niets meer bij GM want volgend jaar zijn ze er niet meer '' zei mijn broer in 2013, toen werd het 2014/2015/2016/etc
Los daarvan bestel ik gewoon niet bij hun omdat ik geen 50 euro ga schuiven en dan nog niet eens zeker zijn of je er 1 hebt op dag 1 en ik weet de prijs nog niet eens van dit ding, een console stopt bij mij aan 499 Euro.
Lees de kleine lettertjes op hun site over de ps5 pre order en je hoort niets anders dan termen als ''wachtlijst'' en '' de wachtlijst gaat in volgorde'' en het feit dat zij bij de Xbox One X launch nog niet eens 5 exemplaren per winkel hadden
@DigitalError dat denk ik dus ook er van maar heb op een ander forum al minstens 6 man gevonden die al klaar staan om morgen te gaan pre orderen bij GM
Los daarvan bestel ik gewoon niet bij hun omdat ik geen 50 euro ga schuiven en dan nog niet eens zeker zijn of je er 1 hebt op dag 1 en ik weet de prijs nog niet eens van dit ding, een console stopt bij mij aan 499 Euro.
Lees de kleine lettertjes op hun site over de ps5 pre order en je hoort niets anders dan termen als ''wachtlijst'' en '' de wachtlijst gaat in volgorde'' en het feit dat zij bij de Xbox One X launch nog niet eens 5 exemplaren per winkel hadden
@DigitalError dat denk ik dus ook er van maar heb op een ander forum al minstens 6 man gevonden die al klaar staan om morgen te gaan pre orderen bij GM
Ja want de huidige ps4 controller is echt van goede kwaliteit zeker, die drama met de sticks ben 'k al lang niet vergeten. En ben nog steeds niet tevreden met de huidige sticks, voelen veel te goedkoop aan imo.NotSoSteady schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:48:
[...]
Waarom hopen? Het is inmiddels al tientallen keren gezegd dat het een devkit is en al die devkits van Sony zien er vrijwel altijd lelijk uit. Over die controller zou ik me ook niet bepaald zorgen maken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Op een standaard controller van 100 euro zit 'k nu ook niet te wachten. Nu we zullen zien wat de toekomst ons brengt. Zelf ga 'k toch alles schoon afwachten, was niet echt tevreden met men ps4
@Katmi
Zelf zou 'k nooit meer iets preorderen bij een winkel als gamemania, vind de optie die ze geven bij amazon veel interessanter. ( voor een redelijke meerprijs kon je een aantal jaar garantie bij krijgen)
En voor de service moet je ook niet bij gamemania zijn, als er iets daar defect is mocht 'k ver meer dan 3 maanden wachten. Nee mij zien ze daar nooit meer terug

En het is ook algemene kennis dat ze nog redelijk dicht bij een faillissement waren, weet niet goed hoe de zaken er nu voor staan. Maar dan nog maakt het eigenlijk niks uit, want de garantie zelf is toch een contract met sony zelf
[ Voor 27% gewijzigd door XhizorBE op 08-10-2019 23:48 ]
Zodra er meer bekend is wil ik best pre-ordered of reserveren maar ik ga in geen geval een aanbetaling doen.
Destijds de PS4 wel gereserveerd bij game mania maar daar hoefde ik niet een aanbetaling voor te doen.
Destijds de PS4 wel gereserveerd bij game mania maar daar hoefde ik niet een aanbetaling voor te doen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Die paniek altijd. Je kan op zoveel plekken een pre-order plaatsen en uit dat rijtje is Game Mania wel de laatste partij waar ik dat zal doen.
Ja daar hebben we het al 4 pagina's lang over
Komt er eigenlijk nog een next gen PS5/Xbox topic?
niet nodig komende tijd, er is nog niet veel bekend. uiteindelijk zal het daar ook over speculaties gaan.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:33:
Komt er eigenlijk nog een next gen PS5/Xbox topic?
[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 09-10-2019 08:38 ]
Ik gooi er lekker een pre-order bij Bol en Coolblue uit en dan zie ik het wel.NotSoSteady schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 00:31:
Die paniek altijd. Je kan op zoveel plekken een pre-order plaatsen en uit dat rijtje is Game Mania wel de laatste partij waar ik dat zal doen.
nooit een pre-order geplaatst. misschien dit keer wel doen. vanaf wanneer kan dit ongeveer?
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 09-10-2019 09:12 ]
Gamemania heeft mij in het verleden ook al een paar keer negatief verrast. Bleek er opeens geen game meer te zijn die 10 maanden ervoor gepre-orderd was en de PS4 na launch kwam ook pas een week later. Toen ik hem vervolgens niet meer kwam halen waren ze pissig (MM Duitsland had ze wel liggen). Muffe winkel (die in Helmond in elk geval, al weet ik niet meer (zonder Google search) of die nog bestaat).
[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 09-10-2019 09:24 ]
Gamemania preorder ik ook nooit meer. Console daar besteld en op de dag zelf naar de winkel gegaan en ze hadden er maar 1 binnen gekregen... Dat wisten ze al van te voren en geen enkel bericht of iets in aanloop naar die datum.
Beste optie is idd een grote partij als Bol, Coolblue of Mediamarkt. Volgens mij kan je bij Bol en Coolblue ook een notificatie laten zenden wanneer iets te bestellen is.
Beste optie is idd een grote partij als Bol, Coolblue of Mediamarkt. Volgens mij kan je bij Bol en Coolblue ook een notificatie laten zenden wanneer iets te bestellen is.
Nu al blijkbaar, via de Game Mania.Hamazaki schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:12:
nooit een pre-order geplaatst. misschien dit keer wel doen. vanaf wanneer kan dit ongeveer?
In OP staat nog 2021 genoemd maar inmiddels is 2020 bekend, kan de OP aangepast worden?
Ik twijfel of ik deze wel bij launch ga halen of niet. Heb nog een gigantische backload aan niet uitgespeelde PS4 games maar die zijn natuurlijk backwards compatible. Ik erger me wel aan de laadtijden van mijn (standaard) PS4, mag toch hopen dat die PS4 games op de PS5 wat vlotter laden.
Veel zal natuurlijk afhangen van de prijs, ik hoop dat hij de halve k euro niet passeert.
Ik twijfel of ik deze wel bij launch ga halen of niet. Heb nog een gigantische backload aan niet uitgespeelde PS4 games maar die zijn natuurlijk backwards compatible. Ik erger me wel aan de laadtijden van mijn (standaard) PS4, mag toch hopen dat die PS4 games op de PS5 wat vlotter laden.
Veel zal natuurlijk afhangen van de prijs, ik hoop dat hij de halve k euro niet passeert.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
BC is voor me DE reden om gelijk op release te halen.snmght schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:17:
In OP staat nog 2021 genoemd maar inmiddels is 2020 bekend, kan de OP aangepast worden?
Same here... een backlog is dan geen issue meer. Als je zelfs je digitale aankopen meeneemt, waarom zou ik dan niet meteen bij launch een PS5 hebben? Zelfs als er een pro komt voor 600 euro komt ie er. Het is immers mijn mijn gaming platform.bram1984 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:25:
[...]
BC is voor me DE reden om gelijk op release te halen.
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel meer immersie die haptic feedback gaat geven, want ik heb rumble/vibraties standaard uit staan in de PS4 menu's. Ik vind het veel te veel afleiden. Zelfde geld voor het speakertje.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik heb 'm wel gepre-ordered bij GM. Vorige keren ook goed bevallen. Was de 4e die bij opening voor de deur stond. Als je wil annuleren kan dat altijd en krijg je cash terug. Misschien pre-order ik 'm ook nog wel bij een andere partij zoals Bol.
Enige risico is faillissement van GM, maar dat zal wel loslopen.
Enige risico is faillissement van GM, maar dat zal wel loslopen.
Ik ga niet pre orderen voor er op z'n minst bekend is welke versies van de ps5 er komen.
Ik zou ook graag weten hoe de BC precies werkt: als dit rechtstreekse ports zijn, zonder enige upgrade, dan kan ik wel even wachten.
De vraag is nu: wanneer krijgen we meer nieuws?
Ik zou ook graag weten hoe de BC precies werkt: als dit rechtstreekse ports zijn, zonder enige upgrade, dan kan ik wel even wachten.
[ Voor 32% gewijzigd door Anton.net op 09-10-2019 11:10 ]
Je gaat toch geen product pre orderen wat nog niet eens is aangekondigd? Of hebben jullie de iPhone 12 ook al gepre ordered?
Ga maar uit van een conferentie ergens in Q1 2020. Ik gok februari net als met de PS4.Anton.net schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:02:
Ik ga niet pre orderen voor er op z'n minst bekend is welke versies van de ps5 er komen.
Over de iPhone 12 zijn dan ook nog geen details bekend en die kun je bovendien ook niet zo ver van tevoren pre-orderen. Verder niet echt een vergelijkbaar product. Als Bol mij nu de mogelijkheid geeft om een PS5 te pre-orderen met betaling achteraf, dan doe ik dat meteen. Waarom niet?Nieuwevolger schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:13:
Je gaat toch geen product pre orderen wat nog niet eens is aangekondigd? Of hebben jullie de iPhone 12 ook al gepre ordered?
als je de eerste 4 maanden niet met scammers bezig wil zijn...ga je pre-orderen.Nieuwevolger schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:13:
De iPhone 12 komt eerder uit dan de ps5, daarnaast kan je al vrij goed aannemen wat de iPhone 12 wordt. 50 euro vooruit betalen voor een product waarvan de prijs nog niet van bekend vind ik wel erg gedurfd. Je hebt nog steeds geen garanties dat je hem day one krijgt en voor het zelfde geldt geeft Sony nauwelijks voorraad aan de game mania.bram1984 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:21:
[...]
Ga maar uit van een conferentie ergens in Q1 2020. Ik gok februari net als met de PS4.
[...]
Over de iPhone 12 zijn dan ook nog geen details bekend en die kun je bovendien ook niet zo ver van tevoren pre-orderen. Verder niet echt een vergelijkbaar product. Als Bol mij nu de mogelijkheid geeft om een PS5 te pre-orderen met betaling achteraf, dan doe ik dat meteen. Waarom niet?
Je weet toch ook al wat de PS5 wordt? en de fanaten die nu pre-orderen maakt het niet uit of de console nu €600 of €800 wordt, want die gaan het toch wel kopen, dus die €50 boeit ze verder niks.Nieuwevolger schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:26:
[...]
De iPhone 12 komt eerder uit dan de ps5, daarnaast kan je al vrij goed aannemen wat de iPhone 12 wordt. 50 euro vooruit betalen voor een product waarvan de prijs nog niet van bekend vind ik wel erg gedurfd.
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 09-10-2019 11:31 ]
Maar dan nog is 50,- aanbetalen voor een nog niet bekend product, geen datum en geen kans van leveren niet echt logisch.
Ik ga ook niks vooruitbetalen. Dat zou ik inderdaad niet zo snel doen, maar dat geldt voor bij alle winkels. Zo ver van tevoren krijgen ze geen geld van mij.Nieuwevolger schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:26:
[...]
De iPhone 12 komt eerder uit dan de ps5, daarnaast kan je al vrij goed aannemen wat de iPhone 12 wordt. 50 euro vooruit betalen voor een product waarvan de prijs nog niet van bekend vind ik wel erg gedurfd. Je hebt nog steeds geen garanties dat je hem day one krijgt en voor het zelfde geldt geeft Sony nauwelijks voorraad aan de game mania.
Het is gewoon een principe kwestie, ik geef nog geen euro aan GameMania.Hamazaki schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:30:
[...]
Je weet toch ook al wat de PS5 wordt? en de fanaten die nu pre-orderen maakt het niet uit of de console nu €600 of €800 wordt, want die gaan het toch wel kopen, dus die €50 boeit ze verder niks.
Ik betaal pas als ik weet wat ik er voor terugkrijg inclusief garantie van levering op dag 1, dus zal waarschijnlijk voor Bol of CoolBlue gaan. Als ik uberhaupt een pre-order plaats.
Ik maak me niet druk om €50 en je kan aangeven welke versie je wil zodra deze bekend worden. Snap de hele discussie verder ook niet. Je kan toch prima voor jezelf bepalen wat je wel of niet doet?
Bij de PS4 ging het pre-orderen bij GM ook perfect. Ook met aanbetaling welke uiteraard verrekend wordt bij het afhalen. Voor mij helpt het verder dat ik enkel positieve ervaringen met GM heb. Ik koop er alleen hardware.
Bij de PS4 ging het pre-orderen bij GM ook perfect. Ook met aanbetaling welke uiteraard verrekend wordt bij het afhalen. Voor mij helpt het verder dat ik enkel positieve ervaringen met GM heb. Ik koop er alleen hardware.
ik doe het ook niet hoor, maar vanuit het oogpunt van fanaten begrijpelijk.dutchgio schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:33:
Maar dan nog is 50,- aanbetalen voor een nog niet bekend product, geen datum en geen kans van leveren niet echt logisch.
Als je die 50 euro terug wilt omdat de specs/prijs je niet bevalt, dan zal dat vast geen probleem zijn. Die PS5's bestellen en verkopen ze anders toch wel, maken ze er iemand anders mee blij.
Ik ga daar trouwens niet pre-orderen. Game Mania vind ik ook wel een risico qua faillissement/organisatie. Zie t.z.t wel. Zou het eerder bij een bol.com, CoolBlue of MediaMarkt doen.
Wél komt ie er gelijk bij release, inderdaad omdat deze wel backwards compatible is. Bij de PS4 heb ik een half jaartje ermee gewacht tot er wat goede games waren.
Ik ga daar trouwens niet pre-orderen. Game Mania vind ik ook wel een risico qua faillissement/organisatie. Zie t.z.t wel. Zou het eerder bij een bol.com, CoolBlue of MediaMarkt doen.
Wél komt ie er gelijk bij release, inderdaad omdat deze wel backwards compatible is. Bij de PS4 heb ik een half jaartje ermee gewacht tot er wat goede games waren.
Ik ben trouwens benieuwd wat voor discs we gaan zien in de ps5. blu ray disc xl heeft maten verschillend tussen 66gb, 100gb en 128gb. Daarnaast zijn er al ps4 games die na updates boven de 100gb gaan.
het zou weer geweldig als je de spellen via disc kan afspelen ipv HDD. scheelt weer een hoop opslag. aangezien je discs van 128GB kan uitbrengen tegenwoordig. De ruimte van de HDD gewoon vrijhouden voor updates en klaar.Nieuwevolger schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:12:
Ik ben trouwens benieuwd wat voor discs we gaan zien in de ps5. blu ray disc xl heeft maten verschillend tussen 66gb, 100gb en 128gb. Daarnaast zijn er al ps4 games die na updates boven de 100gb gaan.
de hogere kans op slijtage/defect van de laser daarbij gelaten...zelf nooit meegemaakt overigens.
[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 09-10-2019 12:16 ]
Discs zijn daar gewoon veelste traag voor, juist doordat games groter worden is de behoefte aan snelle opslag belangrijk (de ssd in de ps5). Anders zit je met laadtijden van 3 minuten +.Hamazaki schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:13:
[...]
het zou weer geweldig als je de spellen via disc kan afspelen ipv HDD. scheelt weer een hoop opslag. aangezien je discs van 128GB kan uitbrengen tegenwoordig. De ruimte van de HDD gewoon vrijhouden voor updates en klaar.
klopt, maar als ik straks maar 5 spellen kan spelen op mijn 1TB, word ik daar ook niet blij van. ik heb liever langere laadtijden, dan een externe HDD of HDD uitbreiden.Nieuwevolger schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:16:
[...]
Discs zijn daar gewoon veelste traag voor, juist doordat games groter worden is de behoefte aan snelle opslag belangrijk (de ssd in de ps5). Anders zit je met laadtijden van 3 minuten +.
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Is toch veel te langzaam. En dan zit je weer met continue bewegende onderdelen. Nee dank je.Hamazaki schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:13:
[...]
het zou weer geweldig als je de spellen via disc kan afspelen ipv HDD. scheelt weer een hoop opslag. aangezien je discs van 128GB kan uitbrengen tegenwoordig.
Het gaat vooral niet alleen om langere laadtijden, maar ook om de snelheid van het laden van textures. Spider-Man demo vergeten? Je kan straks enorm ver kijken omdat alles heel snel ingeladen wordt zonder pop-in, wat ook weer betekent dat je veel sneller door levels kan bewegen zonder dat het systeem moeite heeft om het bij te houden.Hamazaki schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:18:
[...]
klopt, maar als ik straks maar 5 spellen kan spelen op mijn 1TB, word ik daar ook niet blij van. ik heb liever langere laadtijden, dan een externe HDD of HDD uitbreiden.
[ Voor 43% gewijzigd door bram1984 op 09-10-2019 12:20 ]
Ik denk dat je het uiteindelijk toch moet gaan hebben van een externe SSD. Ik denk dat je 1tb ssd in de ps5 een beetje kan vergelijken met de 500gb opslag in de ps4.
Ik wil niet raden hoeveel hdd's in de PS4's bad-sectors gekregen heeft en hierdoor performance-gerelateerde problemen zijn ontstaan. daarom zou het fijn zijn als je een health-check kan uitvoeren op de HDD van je PS5.bram1984 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:18:
[...]
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Is toch veel te langzaam. En dan zit je weer met continue bewegende onderdelen. Nee dank je.
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 09-10-2019 12:41 ]
Als je gewoon het artikel van gisteren had gelezen dan had je gezien dat ze daar spraken over 100gb disksNieuwevolger schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:12:
Ja, maar de technologie geeft aan dat er verschillende mogelijkheden zijn. Er zullen geheid ps5 games komen die meer dan 100gb zijn.DigitalError schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:22:
[...]
Als je gewoon het artikel van gisteren had gelezen dan had je gezien dat ze daar spraken over 100gb disks
Ik denk dat de SSD niet de centrale opslag wordt in de PS5, maar dat er ook nog een HDD/SSHD in komt.Nieuwevolger schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:21:
Ik denk dat je het uiteindelijk toch moet gaan hebben van een externe SSD. Ik denk dat je 1tb ssd in de ps5 een beetje kan vergelijken met de 500gb opslag in de ps4.
Mooi, maar wat heeft dat te maken met het lezen van games vanaf een optische disc en de reden dat dit niet wenselijk is? En wat is "de PS5 van je HDD"?Hamazaki schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:21:
[...]
Ik wil niet raden hoeveel hdd's in de PS4's bad-sectors gekregen heeft en hierdoor performance-gerelateerde problemen zijn ontstaan. daarom zou het fijn zijn als je een health-check kan uitvoeren op de PS5 van je HDD.
@Nieuwevolger Die zet je gewoon op 2 schijven zoals RDR2 en TLoU Part II? Of je laat de rest downloaden zoals bij Spyro?
Ik denk juist door het artikel van gisteren dat er geen hdd in komt, dat zou namelijk dat hele stuk over duplicating assets teniet doen.bram1984 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:37:
[...]
Ik denk dat de SSD niet de centrale opslag wordt in de PS5, maar dat er ook nog een HDD/SSHD in komt.
[...]
Mooi, maar wat heeft dat te maken met het lezen van games vanaf een optische disc en de reden dat dit niet wenselijk is? En wat is "de PS5 van je HDD"?
@Nieuwevolger Die zet je gewoon op 2 schijven zoals RDR2 en TLoU Part II? Of je laat de rest downloaden zoals bij Spyro?
Ze gaan duidelijker het verschil maken tussen singleplayer en multiplayer, wat betreft data.
Op termijn zal het wel de norm worden dat enkel de singleplayer op disc komt, de multiplayer moet je downloaden oid
Op termijn zal het wel de norm worden dat enkel de singleplayer op disc komt, de multiplayer moet je downloaden oid
Volgens mij heeft Cerny aangegeven de snelheid van de SSD bepaalde games mogelijk maakt. Zoals bijvoorbeeld de spiderman video op ps5, waarbij er super snel door de wereld wordt gevlogen, waarbij de ps5 de textures en assest meteen in kan laden, terwijl de ps4 achterblijft. Een game ontwikkelen met deze mogelijkheden heeft alleen zin, als Sony een bepaalde snelheid kan garanderen voor de opslag. Ik denk dan ook dat je de ssd in de ps5 niet zomaar kan vervangen.
Jij had het over rammelende onderdelen, nu rammelt het niet, maar je kan niet zien of die framedrops/freezes en andere problemen niet aan de bad-sectors van je HDD ligt. Wat hoogstwaarschijnlijk wel is als je verder geen problemen kan vinden. Dat laatste is aangepast. Nu zal je het wel weer snappenbram1984 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:37:
[...]
Ik denk dat de SSD niet de centrale opslag wordt in de PS5, maar dat er ook nog een HDD/SSHD in komt.
[...]
Mooi, maar wat heeft dat te maken met het lezen van games vanaf een optische disc en de reden dat dit niet wenselijk is? En wat is "de PS5 van je HDD"?
Als vroeger mijn PS rammelde, wist ik iig dat het goed werkte en zo niet, wist ik wat er vervangen moest worden ipv hele zoektochten. (Disc gericht, moederbord daarbij gelaten)
[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 09-10-2019 12:49 ]
Lezen van optische disc gaat niet gebeuren.
Door vanaf optische disc te gaan lezen haal je in 1x klap bovenstaande voordelen weer weg."If you look at a game like Marvel's Spider-Man," Cerny says, "there are some pieces of data duplicated 400 times on the hard drive." The SSD sweeps away the need for all that duping—so not only is its raw read speed dramatically faster than a hard drive, but it saves crucial space. How developers will take advantage of that space will likely differ; some may opt to build a larger or more detailed game world, others may be content to shrink the size of the games or patches.
PlayStation 5 Confirmed To Sport 8 Cores / 16 Threads CPU; Full Reveal Coming Next Year
Japanese magazine Famitsu confirmed on its official website that the PlayStation 5 CPU will be an x86-64-AMD Ryzen “Zen2”, 8 cores / 16 threads CPU. Many speculated that the console's CPU would sport 8 cores and 16 threads, so it's nice to finally have confirmation."
https://www.resetera.com/...-coming-next-year.145939/
Japanese magazine Famitsu confirmed on its official website that the PlayStation 5 CPU will be an x86-64-AMD Ryzen “Zen2”, 8 cores / 16 threads CPU. Many speculated that the console's CPU would sport 8 cores and 16 threads, so it's nice to finally have confirmation."
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Beukertje hoor. Die gaat minstens € 499,- kosten.v8power67 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:43:
PlayStation 5 Confirmed To Sport 8 Cores / 16 Threads CPU; Full Reveal Coming Next Year
Edit: dit schijnt momenteel het equivalent te zijn: https://www.bestbuy.com/s...uId=6356277&intl=nosplash
Die kost $330.
[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 09-10-2019 13:58 ]
Denk niet dat ze een 3700x met die coreclocks en dan een 8-10 tflops gpu in 1 apu kunnen proppen en ook nog goed gekoeld krijgen.
Zal denk rond de ps4/pro clocks zitten rond de 1.9/2.1. maar dan wel zen 2 cores die gemakkelijk veel sneller zijn dan jaguar. Plus 16 threads.
Dit word makkelijk 3a4x sneller dan ps4 pro /xbox one x cpu misschien wel meer.
Zal denk rond de ps4/pro clocks zitten rond de 1.9/2.1. maar dan wel zen 2 cores die gemakkelijk veel sneller zijn dan jaguar. Plus 16 threads.
Dit word makkelijk 3a4x sneller dan ps4 pro /xbox one x cpu misschien wel meer.
Ik kan niet wachten tot we 12 maanden verder zijn! Hoop zo dat HZD2 als launch titel komt...
https://www.gtplanet.net/...ff-new-haptic-controller/
PlayStation 5 Devkit Uses GT Sport to Show Off New Haptic Controller
Goodbye Rumble Motors
For starters, the rumble motors of old head to the big junk heap in the sky. In their place is a haptic feedback system, with actuators in the left and right controller grips. These allow more precise amounts of feedback, and in the case of GT Sport, can signify levels of grip with increased accuracy:
PlayStation 5 Devkit Uses GT Sport to Show Off New Haptic Controller
Goodbye Rumble Motors
For starters, the rumble motors of old head to the big junk heap in the sky. In their place is a haptic feedback system, with actuators in the left and right controller grips. These allow more precise amounts of feedback, and in the case of GT Sport, can signify levels of grip with increased accuracy:
Next, a version of Gran Turismo Sport that Sony had ported over to a PS5 devkit—a devkit that on quick glance looks a lot like the one Gizmodo reported on last week. (The company refused to comment on questions about how the devkit’s form factor might compare to what’s being considered for the consumer product.) Driving on the border between the track and the dirt, I could feel both surfaces. Doing the same thing on the same track using a DualShock 4 on a PS4, that sensation disappeared entirely. It wasn’t that the old style rumble feedback paled in comparison, it was that there was no feedback at all. User tests found that rumble feedback was too tiring to use continuously, so the released version of GT Sport simply didn’t use it.”
Ik vraag me wel af hoe die haptic actuators dan juist verschillen van de huidige DualShock. Want dat zijn eigenlijk ook gewoon 2 actuators in de 2 grips. Zijn roterende motortjes met een verschillend gewicht voor lichte en zware rumble.
Zijn die actuators dan gewichtjes die ze veel nauwkeuriger in eender welke as kunnen laten bewegen ? Want volgens mij is de haptic feedback in bvb telefoons toch ook een miniem trilmotortje ?
EDIT: wikipedia heeft wat info, en zoals ik ook al dacht is die DualShock evenzeer 'haptic feedback' dus is wat vaag dat ze nu ineens met die term zwaaien alsof het iets nieuw is.
Zijn die actuators dan gewichtjes die ze veel nauwkeuriger in eender welke as kunnen laten bewegen ? Want volgens mij is de haptic feedback in bvb telefoons toch ook een miniem trilmotortje ?
EDIT: wikipedia heeft wat info, en zoals ik ook al dacht is die DualShock evenzeer 'haptic feedback' dus is wat vaag dat ze nu ineens met die term zwaaien alsof het iets nieuw is.
[ Voor 17% gewijzigd door Twixie op 09-10-2019 18:13 ]
De timing van deze nieuwe PS5 info dump kun je bijna niet los zien van de aankondiging van het vertrek van Shawn Layden vorige week. De man heeft z'n bureau nog niet leeggehaald of Jim Ryan heeft z'n zegje al gedaan over de PS5. Lijkt toch op een soort van power struggle te zijn geweest binnen de Playstation divisie, benieuwd of we ooit meer te weten komen over het hoe en wat.
Toch wel jammer dat 2 medewerkers met zo'n lange staat van dienst opstappen nadat Andrew House eerder ook al vertrok maar goed, het hoort er ook bij. Vers nieuw bloed kan ook goed zijn voor Sony and Playstation. Ik ben benieuwd of iemand als Hermen Hulst of Neil Druckmann op den duur het stokje gaan en willen overnemen. Gelukkig is Cerny wederom nauw betrokken bij de ontwikkeling van de PS5, die lijkt opnieuw de juiste dingen te doen op hardware gebied.
Toch wel jammer dat 2 medewerkers met zo'n lange staat van dienst opstappen nadat Andrew House eerder ook al vertrok maar goed, het hoort er ook bij. Vers nieuw bloed kan ook goed zijn voor Sony and Playstation. Ik ben benieuwd of iemand als Hermen Hulst of Neil Druckmann op den duur het stokje gaan en willen overnemen. Gelukkig is Cerny wederom nauw betrokken bij de ontwikkeling van de PS5, die lijkt opnieuw de juiste dingen te doen op hardware gebied.
Haptische feedback is wat anders dan rumble. Met Haptische feedback kan veel nauwkeuriger het trillen beïnvloed worden. Ook de weerstand van de trigger kan beïnvloed worden, zo kun je verschillende wapens een ander gevoel in de trigger geven.Twixie schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 18:02:
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 09-10-2019 18:40 ]
@kazuka Zou Shawn zoveel te zeggen hebben gehad over de ps5 zelf? Zijn vakgebied was toch meer het software gedeelte.
Gerucht dat ik heb gelezen is dat er vooral ruzie was over cross platform gaming etc. Layden wilde het meer open trekken, terwijl Jim Ryan exclusiviteit wilt bewaren.
Alleszins, het is duidelijk dat er ruzie was, we zullen wel zien wat er verandert in de komende generatie.
Gerucht dat ik heb gelezen is dat er vooral ruzie was over cross platform gaming etc. Layden wilde het meer open trekken, terwijl Jim Ryan exclusiviteit wilt bewaren.
Alleszins, het is duidelijk dat er ruzie was, we zullen wel zien wat er verandert in de komende generatie.
[ Voor 9% gewijzigd door Anton.net op 09-10-2019 18:44 ]
Volgens mij is haptische feedback:
Haptische waarneming is ook een technologie die middels beweging, vibratie of door het uitoefenen van krachten communiceert met een gebruiker. Meestal wordt gebruikgemaakt van een trilelement, een elektronische component die een trilling op kan wekken. - bron
In die zin is Rumble ook haptische feedback.
Ik denk alleen dat ze verder willen gaan dan alleen trillen. En meer feedback willen geven.
Soort van HD Rumble oid.
Als er meer gespeeld kan worden met de DS5 en de triggers ook feedback geven is dat alleen maar mooi denk ik.
Beter dan een touchpad op de DS4.
Haptische waarneming is ook een technologie die middels beweging, vibratie of door het uitoefenen van krachten communiceert met een gebruiker. Meestal wordt gebruikgemaakt van een trilelement, een elektronische component die een trilling op kan wekken. - bron
In die zin is Rumble ook haptische feedback.
Ik denk alleen dat ze verder willen gaan dan alleen trillen. En meer feedback willen geven.
Soort van HD Rumble oid.
Als er meer gespeeld kan worden met de DS5 en de triggers ook feedback geven is dat alleen maar mooi denk ik.
Beter dan een touchpad op de DS4.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Schijnt dat Shawn en Jim inderdaad qua visie niet op 1 lijn zaten. Shawn wilde meer innovatie en zag toekomst in cross-platform, games streamen etc terwijl Jim vooral traditioneel is ingesteld, Jim schijnt nu de visie van Playstation alleen te bepalen in hoeverre dat positief is weet ik niet... Shawn had 30 jaar ervaring bij Playstation eeuwig zonde om zoiets overboord te zetten en een concole heeft ook echt wel innovatie nodig.
Het rommelt flink bij Sony en dat is sowieso niet positief, vooral niet 'vlak' voor een console release.
Het rommelt flink bij Sony en dat is sowieso niet positief, vooral niet 'vlak' voor een console release.
[ Voor 30% gewijzigd door Chaoss op 09-10-2019 18:48 ]
Shawn heeft volgens mij ook niet veel te beslissen over cross play. Shawn ging vooral om de exclusive games op de ps4/5. Het toestaan van cross play lijkt mij ook niet echt waar volwassen mannen ruzie om krijgen.Anton.net schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 18:40:
@kazuka Zou Shawn zoveel te zeggen hebben gehad over de ps5 zelf? Zijn vakgebied was toch meer het software gedeelte.
Gerucht dat ik heb gelezen was dat er vooral ruzie was over cross platform gaming etc. Layden wilde het meer open trekken, terwijl Jim Ryan exclusiviteit wilt bewaren.
Dat gezegd te hebben, vindt het vooral opvallend dat er nog geen opvolger is aangewezen.
Jup, same here. Plaats er bij beide winkels wel 1:p kijken wie echt kan leveren op launch. Kben nu al hyped... 14 maanden wachtenbram1984 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:09:
[...]
Ik gooi er lekker een pre-order bij Bol en Coolblue uit en dan zie ik het wel.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja ik ook en als ik er meerdere krijg gaan ze op MP, bij de Ps4 ook een goeie strategie geblekenHulleman schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:51:
[...]
Jup, same here. Plaats er bij beide winkels wel 1:p kijken wie echt kan leveren op launch. Kben nu al hyped... 14 maanden wachten
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Donstil schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:04:
[...]
Ja ik ook en als ik er meerdere krijg gaan ze op MP, bij de Ps4 ook een goeie strategie gebleken

Ja, ik zou last van mijn geweten krijgen als ik weet dat ik over de rug van anderen (misschien wel mensen die niet zoveel te besteden hebben) het tekort aan een bepaald product probeer uit te buiten. Maar niet iedereen heeft daar helaas last van.
Hopelijk wordt Ghost of Tsushima ook een lanceringstitel!Xecuter NL schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:36:
Ik kan niet wachten tot we 12 maanden verder zijn! Hoop zo dat HZD2 als launch titel komt...
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Die is bevestigd voor de PS4, dus die kan je sowieso op de PS5 spelen. Het is alleen nog niet duidelijk of dat soort games een speciale PS5 patch krijgen of automatisch beter zullen draaien.Meister Sachs schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:01:
[...]
Hopelijk wordt Ghost of Tsushima ook een lanceringstitel!
@Meister Sachs Die komt al eerder op de PS4.
https://blog.us.playstati...-5-launches-holiday-2020/
While there’s much more to share about PlayStation 5 in the year ahead, we have plenty of blockbuster experiences coming your way on PS4, including Death Stranding, The Last of Us Part II, and Ghost of Tsushima. I’d like to thank all PlayStation fans for continuing the journey with us, as we embark on the future of games.
https://untappd.com/user/OzzBier
Ook goedOzzieMann schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:16:
@Meister Sachs Die komt al eerder op de PS4.
[...]
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Dit kwam ook gisteren naar buiten: http://www.pushsquare.com...inues_company_restructureChaoss schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 18:44:
Schijnt dat Shawn en Jim inderdaad qua visie niet op 1 lijn zaten. Shawn wilde meer innovatie en zag toekomst in cross-platform, games streamen etc terwijl Jim vooral traditioneel is ingesteld, Jim schijnt nu de visie van Playstation alleen te bepalen in hoeverre dat positief is weet ik niet... Shawn had 30 jaar ervaring bij Playstation eeuwig zonde om zoiets overboord te zetten en een concole heeft ook echt wel innovatie nodig.
Ik weet niet, zoals eerder gezegd gebeuren er maar vreemde dingen bij Sony, daarbij vraag ik me echt af of het allemaal wel goede beslissingen zijn.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Lijkt me dat zonder patch de PS5 geen enhanced versie kan draaien. Wellicht wat reconstructie toepassen voor n hogere resolutie. Alhoewel Sony heeft een patent daarvoor aangevraagd. Ik ben ook benieuwd hoe games na PS5 launch (cross-gen periode) ontwikkelt worden. Wordt het een PS game die zowel op ps4 als ps5 draait en op de ps5 gewoon betere grafische instellingen heeft of worden het verschillende schijfjes voor de PS4 en 5? In feite zouden ontwikkelaars het als een ps console kunnen benaderen en voor de 5 meer grafische instellingen beschikbaar maken.bram1984 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:15:
[...]
Die is bevestigd voor de PS4, dus die kan je sowieso op de PS5 spelen. Het is alleen nog niet duidelijk of dat soort games een speciale PS5 patch krijgen of automatisch beter zullen draaien.
Op den duur komen vanzelf de PS5 only games die niet draaibaar op n PS4 zijn te krijgen
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 10-10-2019 12:16 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja of mogelijk houden ze met late gen titels (TLoU2, Ghost, wellicht Death Stranding) alvast rekening met BC op de PS5 en zit er al een ultra of PS5 modus met hogere instellingen ingebakken (zoals nu als je een Pro enhanced titel hebt die ook het verschil tussen base en Pro herkent).Hulleman schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:15:
[...]
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Lijkt me dat zonder patch de PS5 geen enhanced versie kan draaien. Wellicht wat reconstructie toepassen voor n hogere resolutie. Alhoewel Sony heeft een patent daarvoor aangevraagd. Ik ben ook benieuwd hoe games na PS5 launch (cross-gen periode) ontwikkelt worden. Wordt het een PS game die zowel op ps4 als ps5 draait en op de ps5 gewoon betere grafische instellingen heeft of worden het verschillende schijfjes voor de PS4 en 5? In feite zouden ontwikkelaars het als een ps console kunnen benaderen en voor de 5 meer grafische instellingen beschikbaar maken.
Op den duur komen vanzelf de PS5 only games die niet draaibaar op n PS4 zijn te krijgen
Het lijkt me wat moeilijker te verteren dat ze het "remastered" pad weer gaan bewandelen en je moet gaan double dippen.
Donstil schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:04:
[...]
Ja ik ook en als ik er meerdere krijg gaan ze op MP, bij de Ps4 ook een goeie strategie gebleken

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Precies dat... remastered titels kunnen ze door BC niet meer te verkopen. Of Sony moet geld gaan vragen voor een PS5 patch, omdat de PS4 game ook draait op een PS5. Ik kan nog wel verkroppen als Sony voor PS4 games een paar euro vraagt voor een PS5 patch.bram1984 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:49:
[...]
Ja of mogelijk houden ze met late gen titels (TLoU2, Ghost, wellicht Death Stranding) alvast rekening met BC op de PS5 en zit er al een ultra of PS5 modus met hogere instellingen ingebakken (zoals nu als je een Pro enhanced titel hebt die ook het verschil tussen base en Pro herkent).
Het lijkt me wat moeilijker te verteren dat ze het "remastered" pad weer gaan bewandelen en je moet gaan double dippen.
Ik ben benieuwd iig! hopelijk horen we in februari antwoorden op dit soort vragen. Ik heb vertrouwen in Sony dat ze goed naar de gamers kijken wat dit betreft. Zou wel een mooi selling point zijn namelijk.
Ik denk dat de komende PS4 exclusives een PS5 patch gaan krijgen. De PS5 gaat veel op de PS4 lijken, alleen veel sneller. Ik bedoel dan in de zin zoals PC games ook schalen van bijvoorbeeld een Ci5 met GTX 1650 naar een Ci7 met RTX 2080.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Een betaalde PS5 patch lijkt me niet ondenkbaar. Ontwikkelaars hebben deze generatie goed verdiend aan remasters. Aangezien de PS5 bc gaat krijgen kun je de PS4 games die je al bezit spelen, ik stel me zo voor dat er dan een betaalde PS5 patch komt met verbeterde textures, hogere resolutie etc.
Als gamers moeten we nu juist van Sony verwachten dat er GRATIS patches komen voor bijna alle ps4 exclusives. Op het internet verwacht iedereen precies dat Sony toch weer lekker geld gaat vragen voor die patches. Sony leest ook mee hoor. Als de community het toch al verwacht, waarom zouden ze het dan niet doen?
Dus, ik stel voor dat we als community allemaal gaan zeggen: "De ps5 wordt BC, dus dan komen er sowieso gratis enhancements voor alle ps4 exclusives. Toch Sony?"
Dus, ik stel voor dat we als community allemaal gaan zeggen: "De ps5 wordt BC, dus dan komen er sowieso gratis enhancements voor alle ps4 exclusives. Toch Sony?"
Gratis patches van Ps4 naar Ps5 gaat niet gebeuren inderdaad. Dat wordt gewoon Ps4 kwaliteit op de ps5 of weer lappen voor de “remaster”.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 10-10-2019 20:29 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik denk dat sony ook meekijkt naar wat er in de gaming wereld gebeurt en zelf ook snapt dat met gratis patches ze veel mensen overhalen een ps5 te nemen als je al ps4 hebt nu.
Zoals ze ook de ps4 pro enhanced deden lijkt me.logisch dat dit ook gebeurt met ps4 games op ps5.
Mits de devs er nog aan werken. Bv driveclub verwacht ik niet een ps5 patch van..
Maar naughty dogs zie ik hun games wel patchen.
Mochten ze er wel geld voor vragen dan verwacht ik ook echt all bells and whistles. Dus niet simpele resolutie bump en gaan nee 60fps en alle settings omhoog.
We gaan het zien hoop niet dat cocky sony weer terug komt zoals bij ps3. Hoop dat ze zien dat als je geeft wat gamers willen ze graag in je ecosysteem blijven.
Zoals ze ook de ps4 pro enhanced deden lijkt me.logisch dat dit ook gebeurt met ps4 games op ps5.
Mits de devs er nog aan werken. Bv driveclub verwacht ik niet een ps5 patch van..
Maar naughty dogs zie ik hun games wel patchen.
Mochten ze er wel geld voor vragen dan verwacht ik ook echt all bells and whistles. Dus niet simpele resolutie bump en gaan nee 60fps en alle settings omhoog.
We gaan het zien hoop niet dat cocky sony weer terug komt zoals bij ps3. Hoop dat ze zien dat als je geeft wat gamers willen ze graag in je ecosysteem blijven.
Als Sony 1 ding van de gaming wereld heeft geleerd dan is het dat gamers blijkbaar graag betalen voor een remaster of remake (mits de originele game goed is) want die gaan als warme broodjes over de toonbank.
En waarom zou een ontwikkelaar een patch maken die ze geen cent opleverd, en dus juist (veel) geld kost? Het zijn commerciële bedrijven die maken geen product als het niets opleverd.
Gratis patches? Ik ben voor maar datgaat er vooral voor zorgen dat ik het eerste jaar geen PS5 titel zal kopen want ik heb nog genoeg backlog die ik alsnog in PS5 kwaliteit wil spelen.
En waarom zou een ontwikkelaar een patch maken die ze geen cent opleverd, en dus juist (veel) geld kost? Het zijn commerciële bedrijven die maken geen product als het niets opleverd.
Gratis patches? Ik ben voor maar datgaat er vooral voor zorgen dat ik het eerste jaar geen PS5 titel zal kopen want ik heb nog genoeg backlog die ik alsnog in PS5 kwaliteit wil spelen.
Even hypothetisch: omdat Sony hen gewoon betaalt om die patch te maken. Voor Sony is dat een investering.Chaoss schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:24:
First party studio's zijn ook geen puur commerciële bedrijven he, die werken gewoon in opdracht van Sony. First party studio's kiezen zelden voor de meest commerciële optie.
Dat zijn 100% commerciële bedrijven, ze kunnen blijven bestaan omdat ze geld verdienen. Dat ze daarbij ondersteuning van Sony krijgen staat er los van.
En dan is de vraag waarom Sony nu ineens voor die patches zou gaan betalen? alsof die in de positie zitten om kruiwagens vol geld naar ontwikkelaars te brengen. Ze zijn er met zijn allen op uit om zoveel mogelijk winst te maken en er komt weinig filantropie aan te pas. De release van een cinsole ansich is ook al erg duur, aan de console wordt in het begin ook niets verdiend, die wordt eerder met verlies verkocht. Sony moet ook verantwoording aan zijn aandeelhouders afleggen en die zijn al helemaal maar op 1 ding uit.
Gratis patches zouden mij verbazen maar ik hoop er wel op
Bij de games die kort voor de release van de PS5 uit komen zie ik het nog wel gebeuren omdat die anders op de PS4 slechter verkopen.
En dan is de vraag waarom Sony nu ineens voor die patches zou gaan betalen? alsof die in de positie zitten om kruiwagens vol geld naar ontwikkelaars te brengen. Ze zijn er met zijn allen op uit om zoveel mogelijk winst te maken en er komt weinig filantropie aan te pas. De release van een cinsole ansich is ook al erg duur, aan de console wordt in het begin ook niets verdiend, die wordt eerder met verlies verkocht. Sony moet ook verantwoording aan zijn aandeelhouders afleggen en die zijn al helemaal maar op 1 ding uit.
Gratis patches zouden mij verbazen maar ik hoop er wel op
Ik denk dat Sony straks Death Stranding, TLOU2 en Ghost of Tshushima ook in PS5 doosjes in de winkel wilt hebben liggen, dus die remasters verwacht ik toch wel.
Naast een grafische update kunnen de remasters ook gebruik maken van de nieuwe controller en eventuele andere nieuwe snufjes van de PS5.
Naast een grafische update kunnen de remasters ook gebruik maken van de nieuwe controller en eventuele andere nieuwe snufjes van de PS5.
@Chaoss Dat doet MS toch ook terwijl het ze niks oplevert? Beetje goodwill op z’n tijd is prima hoor.
Ik geloof er niks van dat Sony remasters gaat uitbrengen van PS4-games voor die paar centen. Als remasters zo belangrijk zijn voor Sony dan hadden ze de PS5 net zo goed niet backwards compatibel kunnen maken. Het is voor het eerst dat de architectuur ongewijzigd blijft, dus dat maakt het voor ontwikkelaars al een stuk eenvoudiger om upgrades uit voeren. Sony komt bovendien ongetwijfeld met hoesjes waarop beide consoles zichtbaar zijn.
Daarnaast is het ook nog eens enorm slechte publiciteit voor Sony wanneer je in februari The Last of Us 2 koopt en in november nogmaals de portemonnee mag trekken om het meeste uit je PS5 te halen. Dat is absoluut het laatste wat je als bedrijf wil. Ik verwacht dat Sony dit gaat onthullen tijdens de presentatie van de PS5 en dat de The Last of Us 2 daarom in februari wordt uitgebracht. Updates voor betere prestaties en mooiere graphics zijn in de meeste gevallen niet meer dan een aantal eenvoudige aanpassingen.
Daarnaast is het ook nog eens enorm slechte publiciteit voor Sony wanneer je in februari The Last of Us 2 koopt en in november nogmaals de portemonnee mag trekken om het meeste uit je PS5 te halen. Dat is absoluut het laatste wat je als bedrijf wil. Ik verwacht dat Sony dit gaat onthullen tijdens de presentatie van de PS5 en dat de The Last of Us 2 daarom in februari wordt uitgebracht. Updates voor betere prestaties en mooiere graphics zijn in de meeste gevallen niet meer dan een aantal eenvoudige aanpassingen.
[ Voor 90% gewijzigd door NotSoSteady op 10-10-2019 23:43 ]
Ik weet toch nog zo niet als je een game ontwikkeld voor consoles met 1.8 en 4.2TFLOPS als max power of je dan zomaar eventjes een half jaar erna een patch kunt in elkaar knutselen om dan opeens bijna 12TFLOPS te kunnen aanspreken in al zijn kracht ( dan spreek ik over puur graphical upgrades, een 60fps mode kan je altijd erin persen op die manier ) lijkt me ergens nu ook wel al op ''game engine'' niveau te moeten beginnen.
Misschien een 4k 60fps mode met echte 4k textures als patch, beetje a la gears 4 toen op One X maar hogere textures noem ik nu niet automatisch betere graphics, betere graphics zou zijn als een game op ps4 er bv uit zag zoals Uncharted 3 en dan opeens met een patch op ps5 als Uncharted 4, maar dat gaat niet gebeuren want zoveel kan je niet gewoon erna met een patch ''fixen''
Misschien een 4k 60fps mode met echte 4k textures als patch, beetje a la gears 4 toen op One X maar hogere textures noem ik nu niet automatisch betere graphics, betere graphics zou zijn als een game op ps4 er bv uit zag zoals Uncharted 3 en dan opeens met een patch op ps5 als Uncharted 4, maar dat gaat niet gebeuren want zoveel kan je niet gewoon erna met een patch ''fixen''
[ Voor 6% gewijzigd door Katmi op 10-10-2019 23:56 ]
Nee, maar wat verwacht jij dat ze gaan doen dan? Een volledig nieuwe engine implementeren voor een remaster, terwijl dat onnodig is? Dat zal inderdaad een hoop werk zijn.Katmi schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:54:
Ik weet toch nog zo niet als je een game ontwikkeld voor consoles met 1.8 en 4.2TFLOPS als max power of je dan zomaar eventjes een half jaar erna een patch kunt in elkaar knutselen om dan opeens bijna 12TFLOPS te kunnen aanspreken in al zijn kracht ( dan spreek ik over puur graphical upgrades, een 60fps mode kan je altijd erin persen op die manier ) lijkt me ergens nu ook wel al op ''game engine'' niveau te moeten beginnen.
Wat mij betreft hoeft een patch niet eens per se, met zoveel rekenkracht is het niet moeilijk om PS4 games op de PS5 op 4K @ 60Hz af te spelen lijkt me. Games die zijn enhanced voor PS4 Pro, hebben meestal al goede 4K textures, dus veel meer dan 4K @ 60Hz verwacht ik niet van PS4 games op de PS5.
[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 11-10-2019 08:58 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Zoiets gaat het denk ik ook worden. Een selectief aantal games (vooral late first party titels) zullen een enhanced modus krijgen met een hogere resolutie en framerate. En wellicht een soort van boost mode die andere games strakker laat draaien.Kalder schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:54:
Wat mij betreft hoeft een patch niet eens per se, met zoveel rekenkracht is het niet moeilijk om PS4 games op de PS5 op 4K @ 60Hz af te spelen lijkt me. Games die zijn enhanced voor PS4 Pro, hebben meestal al goede 4K textures, dus veel meer dan 4K @ 60Hz verwacht ik niet van PS4 games op de PS5.
NotSoSteady schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:27:
Ik geloof er niks van dat Sony remasters gaat uitbrengen van PS4-games voor die paar centen.
Daarnaast is het ook nog eens enorm slechte publiciteit voor Sony wanneer je in februari The Last of Us 2 koopt en in november nogmaals de portemonnee mag trekken om het meeste uit je PS5 te halen. Dat is absoluut het laatste wat je als bedrijf wil.

Waar zeg ik dat mensen het geld ook daadwerkelijk zullen uitgeven? Ik geef juist aan dat het alleen maar voor negatieve publiciteit zal zorgen, iets wat je absoluut niet willen voor de release van een nieuwe console. Niet alles hoeft direct geld op te leveren. Een goede naam besmeuren is eenvoudiger dan een slechte naam herstellen. Kijk naar de rampzalige presentatie van de Xbox One. Het negatieve blijft achter, terwijl de rest wordt vergeten.
[ Voor 48% gewijzigd door NotSoSteady op 11-10-2019 12:55 ]
Ze hebben met tlou precies zelfde gedaan. Launchen vlak voor ps4 release en jaar erna ps4 remastered edition. Dus dat mensen denken dat ze nu zelfde gaan doen vind ik geen raar idee. Alleen denk ik dat na wat Microsoft heeft laten zien met xbox one x backwards compatibly en de hoeveelheid lof ze hiervoor kregen sony ook weet dat er nu bepaalde verwachtingen zijn.
Hoop dat ze ook die weg op gaan. Desnoods een team oprichten puur voor bc en die ook alle games laten oppoetsen. Zou gaaf zijn als ps3 ook supported word. Gt5 en gt6 spelen met hogere resoluties en stabiele fps enz. Zou gaaf zijn !
Hoop dat ze ook die weg op gaan. Desnoods een team oprichten puur voor bc en die ook alle games laten oppoetsen. Zou gaaf zijn als ps3 ook supported word. Gt5 en gt6 spelen met hogere resoluties en stabiele fps enz. Zou gaaf zijn !
Begrijpend lezen blijft soms lastig. Slechte publiciteit (eerste zin) -> dat is absoluut het laatste wat je als bedrijf wil (laatste zin).
Insgelijks. Want, dit doen ze nooit. Lees eens de 1e boven je postbram1984 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:51:
[...]
Begrijpend lezen blijft soms lastig. Slechte publiciteit (eerste zin) -> dat is absoluut het laatste wat je als bedrijf wil (laatste zin).
Dat is in mijn ogen een volledig andere situatie. De console is ditmaal gewoon backwards compatibel, omdat de architectuur ongewijzigd is gebleven. Het eerste deel was simpelweg niet speelbaar op de PS4, dus dat ze een van hun beste games naar de nieuwe console brachten was een nogal een voor de hand liggende actie.v8power67 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:05:
Ze hebben met tlou precies zelfde gedaan. Launchen vlak voor ps4 release en jaar erna ps4 remastered edition. Dus dat mensen denken dat ze nu zelfde gaan doen vind ik geen raar idee. Alleen denk ik dat na wat Microsoft heeft laten zien met xbox one x backwards compatibly en de hoeveelheid lof ze hiervoor kregen sony ook weet dat er nu bepaalde verwachtingen zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 11-10-2019 14:23 ]
@v8power67 PS4 was dan ook niet compatibel met PS3, dus dat is nogal een verschil.
@Nieuwevolger please stop nu eens met die super beknopte posts waar gewoon niemand van weet waar je het nu over hebt *zucht*.
Kom op, begrijp je deze meme nou niet? @Twixie
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]
-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-
Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:
- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic
Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]
-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-
Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:
- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic
Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.