2+3=...Twixie schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:29:
@Nieuwevolger please stop nu eens met die super beknopte posts waar gewoon niemand van weet waar je het nu over hebt *zucht*.
Twixie schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:29:
@Nieuwevolger please stop nu eens met die super beknopte posts waar gewoon niemand van weet waar je het nu over hebt *zucht*.

Zal aan mij liggen dan
.
Capcom en Bethesda hadden killer releases op resp PS2 en PS3, maar wat die meme dan wil zeggen ivm PS5 is me niet duidelijk...
Capcom en Bethesda hadden killer releases op resp PS2 en PS3, maar wat die meme dan wil zeggen ivm PS5 is me niet duidelijk...
@Twixie resident evil 4 en skyrim worden altijd naar elk platform geport...
Vooral skyrim is er goed in. Ik zit me iedere keer af te vragen of bij de volgende update van mijn slimme thermostaat Skyrim er ook op gespeeld kan worden.Nieuwevolger schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:30:
@Twixie resident evil 4 en skyrim worden altijd naar elk platform geport...
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Is het geen win-win situation als Sony met BC komt, en dan blijft geld smijten aan hun eigen studios voor super goede games? Zolang jij een goed product hebt verkoop je het wel de patches kunnen als bijzaak gezien worden.
@Chaoss ga jij verder met de TS aanpassen?
@Chaoss ga jij verder met de TS aanpassen?
[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 11-10-2019 18:18 ]
niet zo zwart-wit denken jongens. Ik denk best dat er betaalde remasters uitkomen, maar dat er aan de andere kant ook games en/of developers zijn die een gratis PS5 patch maken voor sommige games; het zal aan de studios liggen.
een volledige remasters, opnieuw gemaakt, kost tijd en geld: betalen.
een upgrade patch voor (met name overgangstitels) als The Last of Us 2: gratis.
oudere games draaien gewoon met de originele mogelijkheden van de PS4.
Lijkt me heerljik, backwards compatibiliteit. Hoe vaak ik wel niet graag weer eens Battlefield 3 had opgestart op de PS4...
een volledige remasters, opnieuw gemaakt, kost tijd en geld: betalen.
een upgrade patch voor (met name overgangstitels) als The Last of Us 2: gratis.
oudere games draaien gewoon met de originele mogelijkheden van de PS4.
Lijkt me heerljik, backwards compatibiliteit. Hoe vaak ik wel niet graag weer eens Battlefield 3 had opgestart op de PS4...
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Kijk hoeveel remasters ze al hebben uitgebracht voor de PS4, daar gaan ze gewoon mee door hoor.NotSoSteady schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:27:
Ik geloof er niks van dat Sony remasters gaat uitbrengen van PS4-games voor die paar centen. Als remasters zo belangrijk zijn voor Sony dan hadden ze de PS5 net zo goed niet backwards compatibel kunnen maken. Het is voor het eerst dat de architectuur ongewijzigd blijft, dus dat maakt het voor ontwikkelaars al een stuk eenvoudiger om upgrades uit voeren. Sony komt bovendien ongetwijfeld met hoesjes waarop beide consoles zichtbaar zijn.
Daarnaast is het ook nog eens enorm slechte publiciteit voor Sony wanneer je in februari The Last of Us 2 koopt en in november nogmaals de portemonnee mag trekken om het meeste uit je PS5 te halen. Dat is absoluut het laatste wat je als bedrijf wil. Ik verwacht dat Sony dit gaat onthullen tijdens de presentatie van de PS5 en dat de The Last of Us 2 daarom in februari wordt uitgebracht. Updates voor betere prestaties en mooiere graphics zijn in de meeste gevallen niet meer dan een aantal eenvoudige aanpassingen.
Levert ze bakken met geld op, voor relatief weinig werk.
Wat ik erg jammer vindt is dat ze de eerste 3 MGS games niet HD remasteren. Nu Hideo voor Sony werkt moet dat kunnen. Een grote texure pack erop zetten.
De PS5 draait gewoon PS4-games. De PS4 draait geen PS3-games. Dat is nou net het hele verschil. Er is geen noodzaak meer om een remaster te maken. Sony moet wel gek zijn om extra geld te besteden aan een remaster van de PS5, terwijl ze ook gewoon de game in een ander hoesje kunnen uitbrengen. Iedereen heeft het over de financiële voordelen, terwijl het simpelweg uitbrengen van een PS4-game met een patch nog goedkoper is. We zullen het allemaal wel zien, iedereen zijn eigen mening.Segafreak83 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 01:03:
[...]
Kijk hoeveel remasters ze al hebben uitgebracht voor de PS4, daar gaan ze gewoon mee door hoor.
[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 13-10-2019 02:18 ]
De Metal Gear Solid IP en franchise is van Konami en niet van Kojima. Daarnaast werkt Kojima ook niet voor Sony maar maakt zijn studio een exclusieve game voor de PS4 in opdracht van Sony. Het zal dus eerder aan Konami liggen of we ooit een remaster of remake van de MGS games gaan zien op de PS4 of PS5.theduke1989 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 01:16:
Wat ik erg jammer vindt is dat ze de eerste 3 MGS games niet HD remasteren. Nu Hideo voor Sony werkt moet dat kunnen. Een grote texure pack erop zetten.
Nogmaals: dat komt deels omdat de PS4 niet BC met de PS3. Hoop nieuwe PS4 spelers die nog nooit Uncharted, The Last of Us en Shadow of the Colossus hadden gespeeld.Segafreak83 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 01:03:
[...]
Kijk hoeveel remasters ze al hebben uitgebracht voor de PS4, daar gaan ze gewoon mee door hoor.
Uitgebracht door Konami. Die bezitten waarschijnlijk ook de IP? Ik zie niet in wat Hideo die voor Sony werkt (hij werkt overigens niet voor Sony en is onafhankelijk) hiermee heeft te maken?theduke1989 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 01:16:
Wat is er nou zo lastig aan het hele BC en remaster verhaal? De PS3 had een compleet andere architectuur waardoor PS3 games niet op een PS4 kunnen draaien. Tenzij via emulatie wat niet haalbaar is, dus blijven remasters de enige mogelijkheid. Met de PS4 en PS5 is dat compleet anders. De PS5 is 'gewoon' een snellere PS4, dus PS4 games kunnen gepatched worden voor meer grafische pracht and there you go. Ik verwacht overigens nog wel remasters van oudere generaties PS games, al dan niet met ray tracing.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Ik denk dat we wel moeten oppassen niet teveel gaan verwachten van 'raytracing'. Dat werk op de PC met de Nvidia kaarten die dat kunnen ook nog niet top: je levert 50% van je framerate in...
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
@Geronimous Mee eens. De kracht die je in ray tracing steekt zou je ook ergens anders kunnen gebruiken, zoals mooiere textures en viewing distances. Het zal een afweging worden.
Maar ben wel benieuwd wat SIE studio's er mee kunnen bereiken. Er moet zeker iets mogelijk zijn. 30fps met ray tracing ofzo. In de toekomst gaan ze sowieso manieren vinden om RT efficienter toe te passen.
Vrees wel een beetje dat je het weer zo'n holle marketing gaat worden, zoals 4K momenteel. Je kan nu al voorspellen dat straks op ieder doosje "ray tracing supported" gaat staan.
Het is ook niet de bedoeling dat devs het gaan gebruiken, puur om het te gebruiken.
Maar ben wel benieuwd wat SIE studio's er mee kunnen bereiken. Er moet zeker iets mogelijk zijn. 30fps met ray tracing ofzo. In de toekomst gaan ze sowieso manieren vinden om RT efficienter toe te passen.
Vrees wel een beetje dat je het weer zo'n holle marketing gaat worden, zoals 4K momenteel. Je kan nu al voorspellen dat straks op ieder doosje "ray tracing supported" gaat staan.
Het is ook niet de bedoeling dat devs het gaan gebruiken, puur om het te gebruiken.
Het lastige met BC is dat console games enorm worden geoptimaliseerd voor een bepaalde hardware combinatie. Op het moment dat je dit wil draaien op nieuwe hardware is het vaak nodig om deze nieuwe hardware naar beneden te klokken om dezelfde kloksnelheid en andere specificaties te halen. Dit is ook het geval bij de PS4 Pro.Major_ton schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:54:
Wat is er nou zo lastig aan het hele BC en remaster verhaal?
Alleen als de ontwikkelaar een patch uitbrengt kan je eventueel ook echt verbeteringen verwachten (zowel grafisch als performance). Dus voor PS5 backwards compatibility is het waarschijnlijk nodig voor de meeste games waar geen patch voor wordt verwacht de hardware te kunnen schalen naar PS4/PS4 Pro niveau.
Dat is waarschijnlijk ook waarom er laatst nieuws uitkwam dat Sony druk bezig is te proberen om 99‰ BC te halen op de PS5.
Bij de PC games is er best een trend te zien waarbij 4K upscaling (DLSS bijvoorbeeld) wordt gebruikt om een deel van het verlies in framerate te compenseren. Je ziet ook dat Ray tracing in sommige gevallen zoveel realisme en diepgang toevoegt dat het af te wegen is tegen non-native 4K.Geronimous schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:08:
Ik denk dat we wel moeten oppassen niet teveel gaan verwachten van 'raytracing'. Dat werk op de PC met de Nvidia kaarten die dat kunnen ook nog niet top: je levert 50% van je framerate in...
[ Voor 24% gewijzigd door SgtCaffran op 13-10-2019 15:31 ]
@woytek , op de PS4 heb je ook zoiets als "boost mode" en dat werkt ook perfect. Zie het gebruik van een PS4 game op een PS5 als een dikkere boost mode.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ah interessant, ik dacht dat dat alleen kon met een patch!Blaat schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:41:
@woytek , op de PS4 heb je ook zoiets als "boost mode" en dat werkt ook perfect. Zie het gebruik van een PS4 game op een PS5 als een dikkere boost mode.
Volgens mij doet boost mode het alleen als je geen 4K tv hebt, want zelfs al zet ik de resolutie op 1080p, kan ik op mijn Pro niet bij de instelling om boost mode aan te zetten, beetje jammer wel, want sommige games vind ik prettiger draaien op 1080p maar dan is bij sommige andere spellen bijvoorbeeld de antialiasing heel slecht.Blaat schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:41:
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Waar de interne hardware en de UI/OS vele malen belangrijker zijn, begint het bij mij toch te kriebelen van nieuwsgierigheid naar het design van de PS5 :-)
Boostmode werkt alleen met games die niet pro enhanced zijn. Zou gewoon moeten werken op een 4K tv. Sinds de release van de pro (q4 2016?) zijn alle PS4 games pro enhanced, dus je moet oudere games spelen wil je gebruik maken van de boostmode.Kalder schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:26:
[...]
Volgens mij doet boost mode het alleen als je geen 4K tv hebt, want zelfs al zet ik de resolutie op 1080p, kan ik op mijn Pro niet bij de instelling om boost mode aan te zetten, beetje jammer wel, want sommige games vind ik prettiger draaien op 1080p maar dan is bij sommige andere spellen bijvoorbeeld de antialiasing heel slecht.
Bij pro enhanced games heb je veelal de keuze tussen resolution of performance mode, waarbij de performance mode de boost modus is.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Meh.. ik hoop écht niet dat ie zoiets wordt.. De vorm is wel een "V" (5) dus misschien ergens op gebaseerd?

(alleen bij de gedachte al, dat het de PSV zou gaan heten, geeft me BFV trauma's

poor Leno schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:47:
[...]
Meh.. ik hoop écht niet dat ie zoiets wordt.. De vorm is wel een "V" (5) dus misschien ergens op gebaseerd?
(alleen bij de gedachte al, dat het de PSV zou gaan heten, geeft me BFV trauma's)

PS4 Dev Kit en de PS4.
Om je gerust te stellen
Ja kloptRedHat schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:49:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PS4 Dev Kit en de PS4.
Om je gerust te stellen
Maar toch vind ik de vorm van de nieuwe wel heel specifiek/bijzonder voor een devkit.. Waarom zo'n vorm als een vierkant doosje ook volstaat
Misschien zijn ze bepaalde vormen van koeling aan t testen ofzo..
Kans is groot dat het gewoon een curveball is van Sony. Misschien wel wat interne humor onder de developers. Eens een jaren 80 design als devkit eruit gooien en dan lol hebben om de reacties. Vind het ding er namelijk niet uitzien.poor Leno schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:06:
[...]
Ja klopt
Maar toch vind ik de vorm van de nieuwe wel heel specifiek/bijzonder voor een devkit.. Waarom zo'n vorm als een vierkant doosje ook volstaat![]()
Misschien zijn ze bepaalde vormen van koeling aan t testen ofzo..
Niet dat het me veel interesseert hoe hij eruit gaat zien to be honest.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Oh dat vind ik juìst het leukste!Flagg schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:21:
[...]
Niet dat het me veel interesseert hoe hij eruit gaat zien to be honest.
Het leukste van de ps5 vindt je hoe die eruit ziet?
Ja bijzonder, maar kan prima natuurlijk. Whatever floats your goat.
Vind je dat zo bijzonder ja?Flagg schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:31:
[...]
Het leukste van de ps5 vindt je hoe die eruit ziet?
Ja bijzonder, maar kan prima natuurlijk. Whatever floats your goat.
Met de hardware zal het wel goed komen, het zal beter zijn en alle nieuwe spellen kunnen er mooi op draaien. Verder zal het ongeveer gelijk zijn aan de Xbox.
Het is toch precies hetzelfde als de nieuwe iPhone er aan komt, of de nieuwe RedBull F1 bolide die onthuld wordt, etc.?
Wat floats jouw goat dan?
Digital foundry bouwt een pc die mogelijk verhelijkbaar is met next gen en vergelijkt met ps4 pro en xox en andere pc shizzle.
Zit een mooi stuk in dat ze een pc cpu die ook jaguar cores heeft net als huidige consoles en dan deze vergelijkt met een zen 2 op rumour3d ghz draait. Is soms gewoon 7x sneller(vs ps4 pro cpu).. bizar hoe crap de ps4 pro en xox cpu eigenlijk was toen al en hoeveel sommige devs er nog uitgehaald hebben..
Cinebench R15
Athlon 5370 at 1.6GHz (Jaguar CPU Core x 4)
1T (Single thread) - 35
MT (Multi thread) - 128
8 core (Projected, 100% scaling assumption) - 256
Athlon 5370 at 2.3GHz (Jaguar CPU Core x 4)
1T (Single thread) - 49
MT (Multi thread) - 183
8 core (Projected, 100% scaling assumption - 366
Richard also makes a comparison with Intel's 2008 Quad-core CPU, the Intel Core 2 Quad Q6600.
Intel Q6600 Stock (2.4GHz Quad Core)
MT (Multi-thread) - 245
Ryzen 7 3700X at 2.3GHz
1T (Single thread) - 110 (2.24X faster than Jaguar at the same clock speed)
MT (Multi thread) - 618 (3.37x faster than Jaguar at the same clock speed)
Octo-Core Score - 1220 (4.76x faster than Jagua rat the same clock speed)
Ryzen 7 3700X at 3.2GHz
1T (Single thread) - 152 (3.1x faster than 2.3GHz Jaguar)
MT (Multi thread) - 868 (4.74x faster than 2.3GHz Jaguar)
Octo-Core Score - 1702 (4.65x faster than 2.3GHz Jaguar)
Gaming Performance
This was performed by using console equivalent settings, Alex contribtuied in finding the console equivalent settings for Hitman 2, IO Interactive (the developers of the game) helped with this also.
PlayStation 4 PRO - 36 Compute Units at 911MHz (4.2 TF)
Xbox One X - 40 Compute Units at 1172 MHz (6 Teraflops)
5700 - NAVI GPU featuring 36 Compute Units at 1800MHz (8.29 TF)
5700 XT - NAVI GPU featuring 40 Compute Units at 1800MHz (9.2 Teraflops)
Hitman 2
5700 vs PS4 Pro - The 5700 is 126% faster at 1440p
5700 XT vs Xbox One X - The 5700 XT is 83% faster at 4K
Wolfenstein 2: The New Colossus
5700 vs PS4 Pro - The 5700 is around 3x faster at 1440p
5700 XT vs Xbox One X - The 5700 XT is around 2x faster at 4K
Zit een mooi stuk in dat ze een pc cpu die ook jaguar cores heeft net als huidige consoles en dan deze vergelijkt met een zen 2 op rumour3d ghz draait. Is soms gewoon 7x sneller(vs ps4 pro cpu).. bizar hoe crap de ps4 pro en xox cpu eigenlijk was toen al en hoeveel sommige devs er nog uitgehaald hebben..
Cinebench R15
1T (Single thread) - 35
MT (Multi thread) - 128
1T (Single thread) - 49
MT (Multi thread) - 183
Richard also makes a comparison with Intel's 2008 Quad-core CPU, the Intel Core 2 Quad Q6600.
MT (Multi-thread) - 245
Ryzen 7 3700X at 2.3GHz
Ryzen 7 3700X at 3.2GHz
Gaming Performance
This was performed by using console equivalent settings, Alex contribtuied in finding the console equivalent settings for Hitman 2, IO Interactive (the developers of the game) helped with this also.
Hitman 2
[ Voor 100% gewijzigd door v8power67 op 19-10-2019 20:53 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Nou ik game er graag mee, das eigenlijk wel het belangrijkste van de ps5 voor mij eigenlijk.poor Leno schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:11:
[...]
Vind je dat zo bijzonder ja?![]()
Met de hardware zal het wel goed komen, het zal beter zijn en alle nieuwe spellen kunnen er mooi op draaien. Verder zal het ongeveer gelijk zijn aan de Xbox.
Het is toch precies hetzelfde als de nieuwe iPhone er aan komt, of de nieuwe RedBull F1 bolide die onthuld wordt, etc.?
Wat floats jouw goat dan?
Zelfde geldt voor phones ja. Function over form.
Oh zoo, ik bedoelde in de aanloop naar de releaseFlagg schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:33:
[...]
Nou ik game er graag mee, das eigenlijk wel het belangrijkste van de ps5 voor mij eigenlijk.Looks en specs. /Care
Zelfde geldt voor phones ja. Function over form.
Houd ook rekening met het opgenomen vermogen. Een 3700x en 5700(xt) nemen meer op dan de 4 Pro of XOX volgens mij. Een 5700xt zit al tegen de 240-250w dacht ik...v8power67 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:14:
Digital foundry bouwt een pc die mogelijk verhelijkbaar is met next gen en vergelijkt met ps4 pro en xox en andere pc shizzle.
[YouTube: In Theory: Zen 2/Navi PC vs Xbox One X/PS4 Pro - How Much More Performance Could We Get?]
Cinebench R15
1T (Single thread) - 35
MT (Multi thread) - 128
1T (Single thread) - 49
MT (Multi thread) - 183
MT (Multi-thread) - 245
Ryzen 7 3700X at 2.3GHz
Ryzen 7 3700X at 3.2GHz
Gaming Performance
Hitman 2
Cool, digital foundry maakt vaak goede content met goede inhoud. Mag er altijd graag naar kijkenv8power67 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:14:
Bizarre keus toentertijd om de consoles te voorzien van een mobile cpu. Bij release was de jaguar al niks, maar de consoles moesten spot goedkoop worden om te produceren en een lage prijs meekrijgen bij release. Dus wat je zegt, knap dat devs zoveel uit de cpu's hebben weten te persen. De jaguars zijn ook de grootste bottleneck voor de huidige generatie om 60fps te halen. Een PS4 pro met meer dan dubbel zoveel gpu power als een PS4 kan Uncharted 4 niet op 1080p @60fps draaien doordat de cpu niet mee kan.
Als je ziet wat voor hardware de PS5 en Scarlett krijgen dan gaat dat meer de PS3/X360 kant op. Die consoles waren toentertijd voorzien van behoorlijke setups en kan het bijna niet anders dan dat die dingen € 599 bij release gaan kosten. En dat is dan alsnog spotgoedkoop voor een Ryzen 3 cpu, Navi 2 (5700 ish) gpu, 24-32gb? gedeeld RAM en een SSD setup.
[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 21-10-2019 08:51 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Als ik kijk naar hoeveel en hoe lang ik de PS4 gebruik, dan hoop ik op een wat hogere verkoopprijs zodat de hardware dit keer echt een sprong vooruit is. Alle berichtgeving lijkt dit ook te bevestigen met geruchten over high end hardware.
Er zijn zelfs geruchten waarbij Sony 100 euro inlegt op de eerste consoles met de verwachting dat de productiekosten vrij snel zullen dalen. Alhoewel dat met een schep zout mag worden genomen...
Er zijn zelfs geruchten waarbij Sony 100 euro inlegt op de eerste consoles met de verwachting dat de productiekosten vrij snel zullen dalen. Alhoewel dat met een schep zout mag worden genomen...
499 zou me echt verbazen, maar prima natuurlijk! 399 kan nooit voor die hardwarepoor Leno schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:58:
[...]
Ik verwacht zelf €499,- , maar hoop dat ze de 399,- gewoon aanhouden. Maar dat zal wel niet
Natuurlijk is goedkoper beter maar je moet wel realistisch blijven, 499,- is een prima prijs als de hardware daar naar is. 399,- lijkt me ook heel erg sterk.
Gingen ook gewrichten dat er bij release al 2 versies zouden zijn. Dan lijkt 499,- en 599,- of 649,- voor een 'pro' versie ook ondenkbaar.
Ben wel heel erg benieuwd wie van de 2 (Sony / Microsoft) als eerste met een prijs gaat komen en of de concurrent daar dan ook net onder duikt
Gingen ook gewrichten dat er bij release al 2 versies zouden zijn. Dan lijkt 499,- en 599,- of 649,- voor een 'pro' versie ook ondenkbaar.
Ben wel heel erg benieuwd wie van de 2 (Sony / Microsoft) als eerste met een prijs gaat komen en of de concurrent daar dan ook net onder duikt
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik denk eerder dat er meer versies komen gebaseerd op opslag.
Dus een 1tb ssd erin of 2tb ssd.
Denk niet dat ze meteen met een pro versie komen.
Dat gebeurt weer na jaar of 3 denk ik.
Vrees ook dat zelf interne opslag uitbreiden verleden tijd is. En dat externe opslag ook aan strengere eisen moet voldoen. Bv externe ssd met snelste usb aansluiting enz.
Anders als je dan spellen hebt die volledig ontwikkelt worden met mega snelle streaming ga je in problemen komen als je die game op een trage 7200rpm externe hdd hebt staan.
Dus een 1tb ssd erin of 2tb ssd.
Denk niet dat ze meteen met een pro versie komen.
Dat gebeurt weer na jaar of 3 denk ik.
Vrees ook dat zelf interne opslag uitbreiden verleden tijd is. En dat externe opslag ook aan strengere eisen moet voldoen. Bv externe ssd met snelste usb aansluiting enz.
Anders als je dan spellen hebt die volledig ontwikkelt worden met mega snelle streaming ga je in problemen komen als je die game op een trage 7200rpm externe hdd hebt staan.
Sony kan er toch niet meer insteken dan dat ze hebben dus voor de prijs gaat dat weinig uitmaken.SgtCaffran schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:38:
Als ik kijk naar hoeveel en hoe lang ik de PS4 gebruik, dan hoop ik op een wat hogere verkoopprijs zodat de hardware dit keer echt een sprong vooruit is. Alle berichtgeving lijkt dit ook te bevestigen met geruchten over high end hardware.
Er zijn zelfs geruchten waarbij Sony 100 euro inlegt op de eerste consoles met de verwachting dat de productiekosten vrij snel zullen dalen. Alhoewel dat met een schep zou mag worden genomen...
Ze hebben maar keuze uit 1 custom ontwikkelde APU, enige wat prijsverschillen kan opleveren is als je verschillende SKU's krijgt met verschillende SSD sizes ( 500gb, 1TB )
Geld op toeleggen is al sinds de PS1 standaard, met deze hardware lijkt het me sterkt dat ze het deze keer niet zouden doen. Maar Sony maakt tenminste winst in een generatie door mooie machines met geweldige games neer te zetten, MS koopt hun plekje op de markt en draait in 2 generaties nog verliesSgtCaffran schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:38:
Er zijn zelfs geruchten waarbij Sony 100 euro inlegt op de eerste consoles met de verwachting dat de productiekosten vrij snel zullen dalen. Alhoewel dat met een schep zou mag worden genomen...

Zie ik ook meteen weer als nadeel, EA MS heeft een erg grote zak geld, als die er meer op gaan toeleggen komende generatie kan de verkoopprijs weer verschil maken wie marktleider word, en ik zie liever niet dat MS dat word met hun fratsen
[ Voor 14% gewijzigd door Mutatie op 21-10-2019 22:35 ]
Inderdaad dat verlies nemen ze bij launch en in het eerste (half) jaar voor lief, daarna wordt de console wel met winst verkocht. Neemt niet weg dat ook Sony dat verlies zo klein mogelijk wil houden, dus duurdere hardware betekend ook hogere lauch prijs. De PS3 werd verkocht voor 599,- en zelfs daar draaide Sony verlies op.
De Ps4 is nooit met verlies verkocht dacht ik. Dat is iets van de ps1/2/3
Als de markt daar de komende generatie (al) naartoe gaat moet Sony flink aan de bak en of ze dat gaan redden met alleen maar wat gehuurde Amazon servetjes is nog maar de vraag.
Mm aan de ene kant wil ik natuurlijk een ps5 vanwege de studio’s en de games maar aan de andere kant heb ik wel meer vertrouwen in Microsoft als het aankomt op services.Mutatie schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:28:
[...]
Geld op toeleggen is al sinds de PS1 standaard, met deze hardware lijkt het me sterkt dat ze het deze keer niet zouden doen. Maar Sony maakt tenminste winst in een generatie door mooie machines met geweldige games neer te zetten, MS koopt hun plekje op de markt en draait in 2 generaties nog verliesEn dan met de One nog gewoon weer flink mis slaan
(eerste xbox 5miljard verlies dat in de tijd vd 360, hello RROD, nog niet terug verdiend was)
Zie ik ook meteen weer als nadeel, EA MS heeft een erg grote zak geld, als die er meer op gaan toeleggen komende generatie kan de verkoopprijs weer verschil maken wie marktleider word, en ik zie liever niet dat MS dat word met hun fratsen
Als de markt daar de komende generatie (al) naartoe gaat moet Sony flink aan de bak en of ze dat gaan redden met alleen maar wat gehuurde Amazon servetjes is nog maar de vraag.
[ Voor 89% gewijzigd door Donstil op 21-10-2019 23:07 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Klopt!Donstil schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:04:
[...]
Mm aan de ene kant wil ik natuurlijk een ps5 vanwege de studio’s en de games maar aan de andere kant heb ik wel meer vertrouwen in Microsoft als het aankomt op services.
Weer een mooi bullshit onderzoek. Die pc pakt veel meer vermogen, dat dan de PS4 Pro of Xbox One X mag / kan leveren..v8power67 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:14:
[YouTube: In Theory: Zen 2/Navi PC vs Xbox One X/PS4 Pro - How Much More Performance Could We Get?]
Cinebench R15
1T (Single thread) - 35
MT (Multi thread) - 128
1T (Single thread) - 49
MT (Multi thread) - 183
MT (Multi-thread) - 245
Ryzen 7 3700X at 2.3GHz
Ryzen 7 3700X at 3.2GHz
Gaming Performance
Hitman 2
En dan gaan roepen dat een pc sneller is..
Je ziet al dat ze sommige kaarten op hogere snelheden laten draaien, natuurlijk kunnen ze dan meer outputten dan de PS4..
Nu je het zegt, bij de ps4 ging ik er vanuit maar kan inderdaad wel zo zijn.Donstil schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:04:
[...]
Mm aan de ene kant wil ik natuurlijk een ps5 vanwege de studio’s en de games maar aan de andere kant heb ik wel meer vertrouwen in Microsoft als het aankomt op services.
Ik denk ook wel dat je daar gelijk aan hebt als het op services aankomt, daar is MS veel sterker in. De komende generatie zou zomaar echt eens de laatste grote oldskool hardware generatie kunnen zijn, het werd al vaak geroepen maar nu lijkt het in de loop van de komende generatie echt die kant op te kunnen slaan. Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet denken, het voelt niet zo lekker, streaming, niks zelf hebben, maar ik ben misschien best ouderwets

Zou het echt zonde vinden als Sony zou verdwijnen, hun telefoons ben ik ook altijd wel fan van, jammer vd camera's er op maar ze waren fijn en net even wat anders. Die afdeling gaat ook al niet lekker. Tja en als kind al een My First Sony radio casette player speelgoed gehad, daarna sony walkmans, indoctrinatie
Ik ga sowieso voor de PS5, want alle games van Microsoft kan ik gewoon op de pc spelen. Bovendien zijn de exclusives van Sony in mijn ogen alleen al voldoende om een aankoop te rechtvaardigen. Streaming heb ik momenteel geen interesse in, misschien als Google wat AAA-games gaat maken echter heeft Microsoft wel laten zien dat dit geen eenvoudige taak is. Dat mensen nu al praten over het verdwijnen van Sony vind ik overigens echt lachwekkend.

[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 22-10-2019 01:08 ]
Nou verdwijnen van Sony lijkt mij ook wat overdreven maar dat er iets moet veranderen is wel duidelijk.
Of dat de komende generatie is of die erna moet nog even blijken maar over 15 jaar spelen we geen nieuwe games meer vanaf fysieke media in onze woonkamer in ieder geval.
Of dat de komende generatie is of die erna moet nog even blijken maar over 15 jaar spelen we geen nieuwe games meer vanaf fysieke media in onze woonkamer in ieder geval.
Dit is precies wat de markt gaat veranderen maar dan in een veelvoud, later gaan we voor <platform x> omdat we dat "Gewoon op de pc spelen". Of "Gewoon op de tablet spelen" of "gewoon in een browser spelen" en ga zo maar doorNotSoSteady schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 01:06:
Ik ga sowieso voor de PS5, want alle games van Microsoft kan ik gewoon op de pc spelen.
[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 22-10-2019 08:31 ]
Volgens mij vergis jij je ernstig in hoe goed internetverbindingen wereldwijd gemiddeld zijn. De meeste mensen kunnen volgens mij niet eens fatsoenlijk streamen. Hardware zie ik de komende generaties zeker niet verdwijnen, tenzij het internet een enorme vlucht neemt en iedereen toegang heeft tot een razendsnelle stabiele verbinding.Mutatie schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 00:50:
[...]
Nu je het zegt, bij de ps4 ging ik er vanuit maar kan inderdaad wel zo zijn.
Ik denk ook wel dat je daar gelijk aan hebt als het op services aankomt, daar is MS veel sterker in. De komende generatie zou zomaar echt eens de laatste grote oldskool hardware generatie kunnen zijn, het werd al vaak geroepen maar nu lijkt het in de loop van de komende generatie echt die kant op te kunnen slaan. Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet denken, het voelt niet zo lekker, streaming, niks zelf hebben, maar ik ben misschien best ouderwets![]()
Zou het echt zonde vinden als Sony zou verdwijnen, hun telefoons ben ik ook altijd wel fan van, jammer vd camera's er op maar ze waren fijn en net even wat anders. Die afdeling gaat ook al niet lekker. Tja en als kind al een My First Sony radio casette player speelgoed gehad, daarna sony walkmans, indoctrinatie
Je hebt het filmpje ook gekeken? De Ryzen X3700 werd netjes teruggeclocked op snelheden van de jaguar in de OneX om een indicatie te krijgen van de mogelijke snelheid van de PS5 cpu.Segafreak83 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:28:
[...]
Weer een mooi bullshit onderzoek. Die pc pakt veel meer vermogen, dat dan de PS4 Pro of Xbox One X mag / kan leveren..
[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 22-10-2019 10:42 ]
Juist er word perfect vergeleken tussen wat power verschil is. Qua cpu door op zelfde clock te draaien als xox. En qua gpu door een 5700 op zelfde clock als ps4 pro en 5700xt op zelfde clock als xox te vergelijken. 5700 heeft evenveel cu's als pro en xt zelfde als xox.
Zo kan je heel goed vergelijken wat de nieuwe tech qua sprong maakt.
Zo hebben ze nu dus gezien dat bv 6tflops van xox en 6 tflops van de nieuwe rdna chip niet zelfde is en de rdna stukken sneller is. Ondanks zelfde tflops.
Dus als ze met een 6tflops console zouden komen met dus de nieuwe rdna erin is deze nog steeds stukken sneller dan xox. Puur op videochip, cpu word hellemaal bizarre stap!
Digital foundry weet echt wel wat ze doen zijn echt slimme mensen met mega kennis.
Tuurlijk zal de pc meer verbruiken maar dat komt ook omdat het allemaal.losse componenten zijn. Dalijk alles in een apu is het compleet anders.
Ik verheug me echt op moment dat we eerste beelden van sony first party gaan zien ! Dat word gewoon absurd!
Zo kan je heel goed vergelijken wat de nieuwe tech qua sprong maakt.
Zo hebben ze nu dus gezien dat bv 6tflops van xox en 6 tflops van de nieuwe rdna chip niet zelfde is en de rdna stukken sneller is. Ondanks zelfde tflops.
Dus als ze met een 6tflops console zouden komen met dus de nieuwe rdna erin is deze nog steeds stukken sneller dan xox. Puur op videochip, cpu word hellemaal bizarre stap!
Digital foundry weet echt wel wat ze doen zijn echt slimme mensen met mega kennis.
Tuurlijk zal de pc meer verbruiken maar dat komt ook omdat het allemaal.losse componenten zijn. Dalijk alles in een apu is het compleet anders.
Ik verheug me echt op moment dat we eerste beelden van sony first party gaan zien ! Dat word gewoon absurd!
Ik denk ook dat het een kwestie van tijd is tot de grote game uitgevers de faciliterende hardware van Microsoft, Sony en Nintendo niet meer nodig hebben. Zodra streamen op grote schaal gemeengoed en gebruiksvriendelijk is, dan zal je daar je abonnement moeten afsluiten om games te spelen. De markt zal dan wellicht (tijdelijk?) versplinteren zoals nu met films en series aan de hand is. Tot die tijd genieten van een mooi stukje hardware in je kast in de vorm van een Sony PlayStation 5(?).
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
5700XT in de PS5? De gpu kost alleen al 500 euro. Als dit zo is dan kan de PS5 toch niet onder de 500 euro verkocht worden zonder dik verlies te draaien?
Is ook zo, ik heb niet een heel goed beeld hoe dat er wereldwijd precies voor staat en of in die gebieden ook veel de nieuwste consoles worden gekocht. De PS2 was in veel gebieden DE console toen de PS3 op al zn eind wasbram1984 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:26:
[...]
Volgens mij vergis jij je ernstig in hoe goed internetverbindingen wereldwijd gemiddeld zijn. De meeste mensen kunnen volgens mij niet eens fatsoenlijk streamen. Hardware zie ik de komende generaties zeker niet verdwijnen, tenzij het internet een enorme vlucht neemt en iedereen toegang heeft tot een razendsnelle stabiele verbinding.
Nja, ik zie ze niet zomaar verdwijnen. Maar er is een tijd geweest (nog?) dat bijna heel Sony enkel leunde op de Playstation tak, zonder waren ze misschien wel echt omgevallenDonstil schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:28:
Nou verdwijnen van Sony lijkt mij ook wat overdreven maar dat er iets moet veranderen is wel duidelijk.
[...]
Dit is precies wat de markt gaat veranderen maar dan in een veelvoud, later gaan we voor <platform x> omdat we dat "Gewoon op de pc spelen". Of "Gewoon op de tablet spelen" of "gewoon in een browser spelen" en ga zo maar door
Voordeel is dat de ps5 alleen de gpu die nodig heeft. De 5700xt is er al vanaf 424 euro, en dat is dus de complete videokaart. Koeler geheugen enz.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:51:
5700XT in de PS5? De gpu kost alleen al 500 euro. Als dit zo is dan kan de PS5 toch niet onder de 500 euro verkocht worden zonder dik verlies te draaien?
Waar de ps5 alleen de echte die nodig heeft. Geheugen word een shared pool met cpu.
Plus sony koopt er zo weer tientallen miljoenen in want ps5 gaat dit makkelijk eerste jaren halen, dus prijzen zijn dan ook anders.
En we zijn ook weer jaar verder wanneer de ps5 in de winkel ligt dus prijzen zakken enz enz enz.
Een ps5 voor 499/550/599* met deze specs is best mogelijk.
*Afhankelijk van echte specs en mogelijke verlies bij verkoop!
Edit: plus kan ook zijn dat ze weer voor custom gaan. De ps4 gpu was ook anders dan de op de markt destijds gpu. En de pro idem.( Xox enz zelfde).
Word misschien wel combi tussen 5700 en xt. Met misschien rdna2 spullen zoals raytracing.
Misschien gaan ze voor veel cu's en een lagere clockspeed. Het is allemaal nog gokken.
Maar zouden ze rond de 8/9 rdna tflops komen heb je echt een hele rappe machine! Met 8core 16 threads en minimaal 16gb hopelijk richting 24 gddr6.
Dan heb je echt een beest.
[ Voor 26% gewijzigd door v8power67 op 22-10-2019 12:49 ]
Maar ja dan nog, dat is de generatie na de ps5 weer zo anders.Mutatie schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:51:
[...]
Is ook zo, ik heb niet een heel goed beeld hoe dat er wereldwijd precies voor staat en of in die gebieden ook veel de nieuwste consoles worden gekocht. De PS2 was in veel gebieden DE console toen de PS3 op al zn eind was
Daar hang je nu geen conclusies aan op.
Zoals jij het hier schetst verwacht ik het ook. € 599 is een heel reële prijs voor deze hardware en daar moet Sony verwacht ik al op bijleggen. € 599 is een prijs die commercieel niet heel lekker is, dus € 549? De PS5 krijgt een (voor nu) custom RDNA chip met Raytracing technologie. Hopelijk mikken ze op 9tflops/5700XT (ca vergelijkbaar met 14/15 Tflops op de pro/X gpu's) en absoluut minimaal 24gb geheugen. 16GB gedeeld geheugen is te weinig voor 4K assets/textures. De CPU moet Ryzen 3 3700X achtig worden. Dat icm een 5700XT-ish GPU met Raytracing, 24gb DDR6 geheugen en een SSD voor € 500- € 600. Dikke deal en relatief gezien ook de dikste console ooit gelanceerd, rekening houdend met wat nu high-end is in pc land! Ben heel benieuwd wat voor dikke graphics daar uit geperst kunnen worden door first party ontwikkelaars.v8power67 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:40:
[...]
Voordeel is dat de ps5 alleen de gpu die nodig heeft. De 5700xt is er al vanaf 424 euro, en dat is dus de complete videokaart. Koeler geheugen enz.
Waar de ps5 alleen de echte die nodig heeft. Geheugen word een shared pool met cpu.
Plus sony koopt er zo weer tientallen miljoenen in want ps5 gaat dit makkelijk eerste jaren halen, dus prijzen zijn dan ook anders.
En we zijn ook weer jaar verder wanneer de ps5 in de winkel ligt dus prijzen zakken enz enz enz.
Een ps5 voor 499/550/599* met deze specs is best mogelijk.
*Afhankelijk van echte specs en mogelijke verlies bij verkoop!
Edit: plus kan ook zijn dat ze weer voor custom gaan. De ps4 gpu was ook anders dan de op de markt destijds gpu. En de pro idem.( Xox enz zelfde).
Word misschien wel combi tussen 5700 en xt. Met misschien rdna2 spullen zoals raytracing.
Misschien gaan ze voor veel cu's en een lagere clockspeed. Het is allemaal nog gokken.
Maar zouden ze rond de 8/9 rdna tflops komen heb je echt een hele rappe machine! Met 8core 16 threads en minimaal 16gb hopelijk richting 24 gddr6.
Dan heb je echt een beest.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 22-10-2019 14:28 ]
Tja, zolang niemand weet wat het produceren van een gpu kost, is dit natuurlijk niet met zekerheid te zeggen. Je moet niet vergeten dat hier gaat om een order die uiteindelijk boven de 100 miljoen exemplaren zal uitvallen. Sony koopt bovendien niet alleen de gpu in, maar ook de cpu. Een vergelijking met de consumentenprijzen is in ieder geval volledig nutteloos.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:51:
Een adviesprijs van 549,99 geloof ik al helemaal niet, want ik verwacht dat Sony net als met de vorige consoles gaat kiezen voor *99,99, waarbij 499,99 aannemelijker lijkt dan 599,99.
[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 22-10-2019 14:42 ]
Heeft AdoredTV niet een keertje de wafer calculator losgelaten op Navi? Volgens mij kwam deze neer op ongeveer 70,- dollar per chip.
Dat is echter alleen de GPU, qua kostprijs. Daar moet nog assemblage en marge overheen.
Dat is echter alleen de GPU, qua kostprijs. Daar moet nog assemblage en marge overheen.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Gaan we nu letterlijk tot volgend jaar kerst elke dag discussieren en speculeren over wat de eventuele prijs zou kunnen zijn? lekker nutteloos, niemand weet het. We horen het vanzelf.
Zou kunnen, dat sluit in ieder geval een stuk beter aan bij mij verwachtingen dan bedragen van 300 of 400 euro.Blaat schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:43:
Heeft AdoredTV niet een keertje de wafer calculator losgelaten op Navi? Volgens mij kwam deze neer op ongeveer 70,- dollar per chip.
Jij hebt de titel van het topic gemist?Ambition88 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:37:
Gaan we nu letterlijk tot volgend jaar kerst elke dag discussieren en speculeren over wat de eventuele prijs zou kunnen zijn? lekker nutteloos, niemand weet het. We horen het vanzelf.
[PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
[ Voor 31% gewijzigd door NotSoSteady op 22-10-2019 16:39 ]
Dubbel.
[ Voor 97% gewijzigd door NotSoSteady op 22-10-2019 16:39 ]
Weet wel wat er nuttelozer is....Ambition88 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:37:
De Playstation 4 is overigens in het begin ook met verlies verkocht (60 dollar) , al heerst het beeld dat dit niet zo was! De terugverdientijd was wel erg kort, orde van maanden.
Dus als de PS5 inderdaad weg gaat voor tussen de 500 en 600 en ze besluiten meer verlies te nemen per unit, dan zou het best kunnen dat de kostprijs op 600/650 euro ligt.
Dat in combinatie met enorm inkoop voordeel en de leaks tot nu toe stemt mij positief!
Dus als de PS5 inderdaad weg gaat voor tussen de 500 en 600 en ze besluiten meer verlies te nemen per unit, dan zou het best kunnen dat de kostprijs op 600/650 euro ligt.
Dat in combinatie met enorm inkoop voordeel en de leaks tot nu toe stemt mij positief!
Irritante presentator
die render van hun ziet er wel strakker uit maar het blijft een lelijk ding. Hoop toch echt dat ze er gewoon een vierka te doos van maken. Mocht het die V vorm worden dan zou het wel schelen als je de console met die opening naar beneden kunt plaatsen.
Dat prototype is echt lelijk, hopelijk doen ze dat om gewoon niet te veel van het uiteindelijke ontwerp prijs te geven.
Ik vond de PlayStation 4 ideaal, gewoon een vierkant met een CPU, GPU erin en alleen de benodigde aansluitingen. Simpel design, kosten zo laag mogelijk houden en gaan.
Ik vond de PlayStation 4 ideaal, gewoon een vierkant met een CPU, GPU erin en alleen de benodigde aansluitingen. Simpel design, kosten zo laag mogelijk houden en gaan.
Prototypes zijn wel vaker out there. Zie hier het prototype van de originele xbox

bron van MS medewerker
bron van MS medewerker
En opgescheept zitten met een vliegtuig, nee dank je wel!Jumpman schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:04:
Dat prototype is echt lelijk, hopelijk doen ze dat om gewoon niet te veel van het uiteindelijke ontwerp prijs te geven.
Maak hem maar zoals het prototype, lekker veel koeling en stil
Er gaan iedere keer weer een hoop Amerikanen over de zeik als er een one day patch uitgebracht wordt van 50GB.Mutatie schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:51:
[...]
Is ook zo, ik heb niet een heel goed beeld hoe dat er wereldwijd precies voor staat en of in die gebieden ook veel de nieuwste consoles worden gekocht. De PS2 was in veel gebieden DE console toen de PS3 op al zn eind was
Dat is voor veel van hen blijkbaar een kwart of 10% van hun maandelijkse download cap. Daarna moeten ze per GB bij betalen.
Ik denk dat je Nederland en Scandinavië kan rekenen tot de landen waar een exceptioneel goed en goedkoop breedband netwerk ligt met een hoge penetratie.
Ik denk zelfs dat mijn 4g abbo stabieler, sneller en goedkoper is dan (let op internet percentage volgt
Denk dat mijn breedband verbinding van 15 (20 misschien al wel) jaar geleden (Telekabel) al beter was dan veel westerse landen nu hebben. We zijn best verwend hier, en uiteraard klagen we nog steeds dat het allemaal k*t is.
Ik heb alleen met de PlayStation 4 Pro een keer een vliegtuig gehad. Met de originele PlayStation 4 gekocht op 29 november 2013 niet. De PlayStation 4 Pro die ik nu heb is ook stil. Speciaal naar de Nidec fan variant gezocht.Segafreak83 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:03:
[...]
En opgescheept zitten met een vliegtuig, nee dank je wel!.
Maak hem maar zoals het prototype, lekker veel koeling en stil
Ik wil dat ze gewoon dat ze de kwaliteit over elke console trekken, het kan want kijk bv maar naar de One X qua geluid.
Dat je speciaal moet gaan zoeken naar Fan type Y van Guan de fan Chinees zodat je dan een stille console hebt is gewoon slecht design, ik betaal even veel er voor dan persoon B dus ik wil dezelfde kwaliteit.
Dat je speciaal moet gaan zoeken naar Fan type Y van Guan de fan Chinees zodat je dan een stille console hebt is gewoon slecht design, ik betaal even veel er voor dan persoon B dus ik wil dezelfde kwaliteit.
Nee. Die zijn er nog amper, laat staan dat de massa erover een jaar eentje in huis heeft. Zou wel een compleet bizarre vereiste zijn.Sbakker1982 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:52:
Zal een tv met hdmi 2.1 nodig zijn voor de ps5?
Wat ik wil zeggen is, dat het niets met het design van doen heeft. Dit zijn gewoon de interne onderdelen en de kwaliteitscontrole. Eens dat alle consoles gewoon dezelfde kwaliteit moeten zijn, ongeacht de batch.Katmi schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:44:
Ik wil dat ze gewoon dat ze de kwaliteit over elke console trekken, het kan want kijk bv maar naar de One X qua geluid.
Nee dat lijkt mij niet, zie niet in waarom.Sbakker1982 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:52:
Wat begrijp jij onder het woord speculaties, dit is hier de bedoeling van dit topicAmbition88 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:37:

Niet nodig maar waarschijnlijk wel aan te raden!Sbakker1982 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:52:
HDMI 2.1 komt met VRR, oftewel Variable Refresh Rate. Dit zorgt ervoor dat de tv pas een nieuw beeld laat zien als het volledig klaar staat. Wanneer dit niet wordt gebruikt krijg je screen tearing, een grafisch effect waarbij de tv op een constante framerate beelden weergeeft maar deze beelden soms niet klaar zijn.
Hierdoor kan er een horizontale mismatch bestaan waarbij een beeld eigenlijk bestaat uit zowel een oud als nieuw beeld en er dus ergens een zichtbare overgang is van het een naar het andere.
Zie ook YouTube: NVIDIA G-Sync Technology
Ik zou daarom voor de PS5 zeker op zoek gaan naar een 4K HDR tv met HDMI 2.1 voor de optimale game ervaring. Liefst een OLED TV ivm hoog contrast en lage input lag.
Waarom? Huidige consoles doen het ook prima zonder en het is niet alsof je gaming ervaring er zeer veel minder op wordt als je console v-sync gebruikt ipv VRR.SgtCaffran schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:02:
[...]
Niet nodig maar waarschijnlijk wel aan te raden!
[...]
Dat gezegd hebbende, ik wil wel meer games zien die strak op 60fps draaien ipv 30fps. De motion interpolation van mijn tv maakt er wel 120 van. Dat heb ik liever dan een game met VRR tussen de 60 en de 85 hebben schommelen.
Tearing is de schuld van de bron en niet van de TV. De output aan de bron is immers nog altijd een vaste framerate. Als die bron echter halverwege de output frame ineens al een nieuw berekend frame gaat tonen, krijg je inderdaad tearing.SgtCaffran schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:02:
[...]
HDMI 2.1 komt met VRR, oftewel Variable Refresh Rate. Dit zorgt ervoor dat de tv pas een nieuw beeld laat zien als het volledig klaar staat. Wanneer dit niet wordt gebruikt krijg je screen tearing, een grafisch effect waarbij de tv op een constante framerate beelden weergeeft maar deze beelden soms niet klaar.
VRR laat dus in eerste instantie toe dat een bron telkens een volledig frame kan doorgeven, ongeacht hoe lang het genereren duurt. Uiteraard moet een display dat dan ook ondersteunen. Vraag me enkel af hoe nuttig dat is. Zonder VRR gaat een deftige bron gewoon een frame dupliceren wat in theorie een kleine hiccup is, maar zolang de framerate niet dramatisch dropt, merk ik daar eigenlijk niets van (en dan evalueer ik dat gewoon op reviews van Digital Foundry waar ze dan soms een framerate 1 of 2 fps zien droppen, maar waar ik het in het beeld echt niet zie).
Vsync heeft best een aantal nadelen, de belangrijkste voor gamen is waarschijnlijk input lag maar ook beperkingen op je framerate. Een game net onder de 60 fps draaien met vsync is niet mogelijk, dan krijg je effectief 30 fps. Prima dus als je genoeg rekenkracht hebt om altijd boven de 60 fps uit te komen, minder prima voor consoles die zwaar geoptimaliseerd worden.Blaat schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:18:
[...]
Waarom? Huidige consoles doen het ook prima zonder en het is niet alsof je gaming ervaring er zeer veel minder op wordt als je console v-sync gebruikt ipv VRR.
Dat gezegd hebbende, ik wil wel meer games zien die strak op 60fps draaien ipv 30fps. De motion interpolation van mijn tv maakt er wel 120 van. Dat heb ik liever dan een game met VRR tussen de 60 en de 85 hebben schommelen.
Ik heb nog nooit met VRR gespeeld maar van wat ik lees lijkt me dit zeker een goede toevoeging voor de PS5 en een eventueel daarbij gekochte TV.
Zoals je zelf al aangeeft zit het inderdaad in de combinatie bron + TV. VRR haalt deze hindernis weg zodat de TV netjes beeld voor beeld weergeeft wat de bron aanlevert. Zoals hierboven ook beschreven biedt dit best een aantal voordelen ten opzicht van double/triple buffer en vsync.Twixie schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:29:
[...]
Tearing is de schuld van de bron en niet van de TV. De output aan de bron is immers nog altijd een vaste framerate. Als die bron echter halverwege de output frame ineens al een nieuw berekend frame gaat tonen, krijg je inderdaad tearing.
Ik ben er zelf in ieder geval benieuwd naar! Volgend jaar staat er toch wel een OLED op de planning met 4K, HDR, lage input lag en hdmi 2.1!
Ben blij dat ik deze generatie met de ps4 pro niet in de 4k televisie gekte gestapt ben.
Heb geen geld voor elke paar jaar nieuwe tv, doe nu al ruim 10 jaar met mn huidige lg 42 incher op 1080peasant resolutie.
Maar volgend jaar met komst ps5 ga ik zeker de tv markt bekijken, variabele refresh rate klinkt heel goed.
En hopelijk is dan een 4k oled op 55 inch of groter beetje betaalbaar. Maar ben blij dat ik gewacht heb want dalijk komen er hele mooie tech naar hopelijk betaalbare tvs. En moet zeggen ps4 pro op mn lgtje nu ziet er nog steeds super uit dus kan makkelijk wachten
Heb geen geld voor elke paar jaar nieuwe tv, doe nu al ruim 10 jaar met mn huidige lg 42 incher op 1080peasant resolutie.
Maar volgend jaar met komst ps5 ga ik zeker de tv markt bekijken, variabele refresh rate klinkt heel goed.
En hopelijk is dan een 4k oled op 55 inch of groter beetje betaalbaar. Maar ben blij dat ik gewacht heb want dalijk komen er hele mooie tech naar hopelijk betaalbare tvs. En moet zeggen ps4 pro op mn lgtje nu ziet er nog steeds super uit dus kan makkelijk wachten
Beetje rare redenering, want als je een TV met VRR/HDMI2.1 gaat willen, ga je toch de volle pot mogen betalen want dat gaat initieel toch echt alleen op premium toestellen zitten. Je zegt zelf dat je op je PS4 speelt op een TV van 10j oud, dus dat is sowieso al lang niet meer 'elke paar jaar'. Dus waarom je blij moet zijn dat je nu nog geen nieuwe TV gekocht hebt, is me toch niet echt duidelijk. Wij hebben ook nog een 42" plasma (welliswaar slechts HDReady) die nog heel goed speelt (en gebruikt wordt voor PS3 met Netflix) maar die komt toch echt niet in de buurt van de 65" UHD/HDR TV waar mijn PS4 Pro aan hangt. En het is niet zozeer de 4K die het verschil maakt, maar wel de grootte en de HDR. Maar meer nog, ik denk echt niet dat er de komende jaren iets essentieel op TVs komt waardoor het een must wordt in combinatie met een PS5.v8power67 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:22:
Ben blij dat ik deze generatie met de ps4 pro niet in de 4k televisie gekte gestapt ben.
Je kan vandaag toch ook helemaal niet meer over 4K gekte spreken. 4K is -zeker bij gaming- gewoon volkomen standaard, en bij TVs moet je echt al bij de budget TVs gaan zoeken om nog TVs te vinden die geen 4K of HDR hebben. 55" OLEDs zijn ook zeker het laatste jaar heel betaalbaar geworden. De echte gekte is nu 8K en dat is pas compleet belachelijk op dit moment want letterlijk nog niets qua content.
Ik bedoel meer dat ik blij ben dat ik niet all in gegaan was destijds met de ps4 pro terwijl er dalijk rond de ps5 launch veel betere tvs met veel betere tech te koop zijn voor zelfde of minder geld.Twixie schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:48:
[...]
Beetje rare redenering, want als je een TV met VRR/HDMI2.1 gaat willen, ga je toch de volle pot mogen betalen want dat gaat initieel toch echt alleen op premium toestellen zitten. Je zegt zelf dat je op je PS4 speelt op een TV van 10j oud, dus dat is sowieso al lang niet meer 'elke paar jaar'. Dus waarom je blij moet zijn dat je nu nog geen nieuwe TV gekocht hebt, is me toch niet echt duidelijk. Wij hebben ook nog een 42" plasma (welliswaar slechts HDReady) die nog heel goed speelt (en gebruikt wordt voor PS3 met Netflix) maar die komt toch echt niet in de buurt van de 65" UHD/HDR TV waar mijn PS4 Pro aan hangt. En het is niet zozeer de 4K die het verschil maakt, maar wel de grootte en de HDR. Maar meer nog, ik denk echt niet dat er de komende jaren iets essentieel op TVs komt waardoor het een must wordt in combinatie met een PS5.
Je kan vandaag toch ook helemaal niet meer over 4K gekte spreken. 4K is -zeker bij gaming- gewoon volkomen standaard, en bij TVs moet je echt al bij de budget TVs gaan zoeken om nog TVs te vinden die geen 4K of HDR hebben. 55" OLEDs zijn ook zeker het laatste jaar heel betaalbaar geworden. De echte gekte is nu 8K en dat is pas compleet belachelijk op dit moment want letterlijk nog niets qua content.
Dan had ik dus met ps5 alweer redelijk oude tv gehad en bepaalde features van ps5 niet kunnen gebruiken.
En tuurlijk mijn tv is echt pure bagger vergeleken met bv mijn broer zn 65 inch qled enz enz. Maar aangezien ik maar 1x in de zoveel jaar ( 900 euro voor deze tv 10 jaar terug)zo een groot bedrag kan uitgeven ben ik gewoon blij dat ik niet met de 4k hype meeging. En dalijk als ik voor een 4k tv ga is het gelijk met zoveel mogelijk de nieuwste tech.
Alles begint nu een beetje te settelen. Hdr begint nu op meeste tvs goed te worden waar in begin van hdr tvs veel bagger bij was. Dus persoonlijk vind ik het een keuze geweest.
Ok, maar je hoeft natuurlijk ook niet persé de aanschaf van een nieuwe TV te koppelen aan de aanschaf van een nieuwe console (al is het altijd leuk ineens helemaal in het nieuw te zitten). Onze 65" hebben we ook nog maar een kleine 2 jaar. Daarvoor was het PS4 op een 48" FullHD LCD, en het verschil nu tegenover vroeger is best wel groot (neem dat vooral letterlijk). Size is eigenlijk wel underrated, vind ik. Ik was eigenlijk zelfs gewoon van plan een 55" te kopen, maar het was dan uitgerekend mijn vrouw die me zei dat het verschil met 48" toch niet zo groot zou zijn dan, dus is het uiteindelijk een 65" geworden. Nog altijd dankbaar voor
.
kijk eindelijk eens een vrouw die mee werkt ipv tegenTwixie schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:18:
Ok, maar je hoeft natuurlijk ook niet persé de aanschaf van een nieuwe TV te koppelen aan de aanschaf van een nieuwe console (al is het altijd leuk ineens helemaal in het nieuw te zitten). Onze 65" hebben we ook nog maar een kleine 2 jaar. Daarvoor was het PS4 op een 48" FullHD LCD, en het verschil nu tegenover vroeger is best wel groot (neem dat vooral letterlijk). Size is eigenlijk wel underrated, vind ik. Ik was eigenlijk zelfs gewoon van plan een 55" te kopen, maar het was dan uitgerekend mijn vrouw die me zei dat het verschil met 48" toch niet zo groot zou zijn dan, dus is het uiteindelijk een 65" geworden. Nog altijd dankbaar voor.
Snap het helemaal, zou ook een mooie vooruitgang zijn als je tegen die tijd een mooie tv bij een ps5 neemt.v8power67 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:09:
[...]
Ik bedoel meer dat ik blij ben dat ik niet all in gegaan was destijds met de ps4 pro terwijl er dalijk rond de ps5 launch veel betere tvs met veel betere tech te koop zijn voor zelfde of minder geld.
Dan had ik dus met ps5 alweer redelijk oude tv gehad en bepaalde features van ps5 niet kunnen gebruiken.
En tuurlijk mijn tv is echt pure bagger vergeleken met bv mijn broer zn 65 inch qled enz enz. Maar aangezien ik maar 1x in de zoveel jaar ( 900 euro voor deze tv 10 jaar terug)zo een groot bedrag kan uitgeven ben ik gewoon blij dat ik niet met de 4k hype meeging. En dalijk als ik voor een 4k tv ga is het gelijk met zoveel mogelijk de nieuwste tech.
Alles begint nu een beetje te settelen. Hdr begint nu op meeste tvs goed te worden waar in begin van hdr tvs veel bagger bij was. Dus persoonlijk vind ik het een keuze geweest.
Het is dat ik vorig jaar hier op tweakers een gave SONY 55" 4k HDR smart tv heb gewonnen dus ik kan wel even vooruit
Same here, ben al jaren de 4k projectors in de gaten aan het houden, en ook al op het punt gestaan om naar een pro te gaan met en 4k projector. Maar ben ook blij het niet gedaan te hebben, de 4k pixelshifters zijn nu op het punt gekomen dat ze in rap tempo betaalbaar worden en de kwaliteit wordt beter en beter.v8power67 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:09:
[...]
Ik bedoel meer dat ik blij ben dat ik niet all in gegaan was destijds met de ps4 pro terwijl er dalijk rond de ps5 launch veel betere tvs met veel betere tech te koop zijn voor zelfde of minder geld.
4k op de pro vind ik achteraf toch een beetje een gevalletje "we willen wel maar we kunnen niet."
Dus kan nu nog een jaar wachten dat de prijzen van de projectors verder zakken, maar weet nog niet of ik eerst de projector ga vervangen of eerst de ps5 en dan later de projector. Beide tegelijk wordt wel een erg grote kostenpost om in één keer aan een beetje gamen uit te geven.
Als de projector niet de geest geeft wordt het eerst de ps5 denk ik. Maar de projector heeft er al ongeveer 3500 uur (2de lamp) op zitten dus de kans is aanwezig dat ie een keertje serieus de geest geeft. 1st world problems.
Kun je dat nader verklaren ? Als je het hebt over checkerboarding, vind ik dat toch een gevalletje pixelneuken. Heeft er echt al iemand een game in 4K gespeeld en gedacht: damn, dit is geen echte 4K, ze spelen vals met checkerboarding of met 1440p upscaling ? Denk het niet.Flagg schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:03:
[...]
4k op de pro vind ik achteraf toch een beetje een gevalletje "we willen wel maar we kunnen niet."
Als je sommige analyses ziet op Digital Foundry, dan zitten veel verschillen toch echt wel in details die je volgens mij bij het gamen nooit ziet. Omwille daarvan vind ik 4K ook ietwat overroepen, al is het natuurlijk moeilijk om te vergelijken, want ik heb nog geen enkel game afwisselend in HD vs 4K gespeeld. Wel zie je andere enhancements op de Pro die volgens mij wél beter zichtbaar zijn, zoals meer details gerenderd, langere draw distance, soepeler frame rate...
Meestal gaat de performance toch achteruit. Geen 60 maar 30fps bijvoorbeeld.Twixie schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:06:
[...]
Kun je dat nader verklaren ? Als je het hebt over checkerboarding, vind ik dat toch een gevalletje pixelneuken. Heeft er echt al iemand een game in 4K gespeeld en gedacht: damn, dit is geen echte 4K, ze spelen vals met checkerboarding of met 1440p upscaling ? Denk het niet.
Als je sommige analyses ziet op Digital Foundry, dan zitten veel verschillen toch echt wel in details die je volgens mij bij het gamen nooit ziet. Omwille daarvan vind ik 4K ook ietwat overroepen, al is het natuurlijk moeilijk om te vergelijken, want ik heb nog geen enkel game afwisselend in HD vs 4K gespeeld. Wel zie je andere enhancements op de Pro die volgens mij wél beter zichtbaar zijn, zoals meer details gerenderd, langere draw distance, soepeler frame rate...
Ik zal het er maar even bijzetten voordat meer mensen weer een verklaring willen
Hangt van de game af voor mij. 4K checkerboarding (God of War, Horizon) of native (WipeOut) ziet er prima uit. Maar in principe heb ik liever gewoon dikke HDR en een schone IQ.Flagg schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:10:
[...]
Meestal gaat de performance toch achteruit. Geen 60 maar 30fps bijvoorbeeld.
Ik zal het er maar even bijzetten voordat meer mensen weer een verklaring willen, 4k op de pro is het voor mij net niet. Voor jou wel? Prima maar /care voor mij.
*knip*
[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 28-10-2019 13:41 ]
Het verstil is wel dat ze dit keer een patent hebben aangevraagd op het ontwerp van de dev-kit. daaruit kun je concluderen dat ze dit ontwerp ook voor de final PS5 willen gebruiken, of in ieder geval iets wat hier sterk op lijkt.Gropah schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:10:
Prototypes zijn wel vaker out there. Zie hier het prototype van de originele xbox
[Afbeelding]
bron van MS medewerker
Maar goed function over form. als dat ding mega goed koelt en stil is dan is dat ook wat waard. De final versie zal er ongetwijfeld strakker uitzien dan de dev-kit op de foto, maar heeft wellicht wel die V-vorm.
Ben benieuwd of we het ontwerp op de E3 krijgen te zien.
Iets concluderen op basis van een patent is compleet onzinnig in mijn ogen. Dat het patent nu al zichtbaar is wijst er juist op dat dit helemaal niets met het uiteindelijke ontwerp heeft te doen. Net of je bovendien geen ontwerp kan maken dat er strak uitziet en goede koeling heeft.Chaoss schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:30:
[...]
Het verstil is wel dat ze dit keer een patent hebben aangevraagd op het ontwerp van de dev-kit. daaruit kun je concluderen dat ze dit ontwerp ook voor de final PS5 willen gebruiken, of in ieder geval iets wat hier sterk op lijkt.
Maar goed function over form. als dat ding mega goed koelt en stil is dan is dat ook wat waard. De final versie zal er ongetwijfeld strakker uitzien dan de dev-kit op de foto, maar heeft wellicht wel die V-vorm.
[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 28-10-2019 12:45 ]
Ik denk dat dat anno 2019 ook meer 'nodig' is omdat dit soort geruchten en leaks meer aandacht krijgen dan dat ze vroeger kregen. De gaming-industrie is enorm gegroeid.Chaoss schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:30:
[...]
Het verstil is wel dat ze dit keer een patent hebben aangevraagd op het ontwerp van de dev-kit.
Sony wil denk ik vooral voorkomen dat er producten verschijnen die op de geruchten lijken, waar een hele hoop persaandacht over zal ontstaan. Sony heeft liever wat PR-aandacht die omtremt de patentaanvraag ontstaat
Persoonlijk denk ik dat Sony wel wat leuks kan doen met die V-vorm trouwens, maar ik zie ze echt niet voor een 'spaceship' gaan zoals die devkit het is.
[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 28-10-2019 13:36 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
De E3? Het lijkt me dat je het ontwerp in Q1 al gaat zien tijdens de PS meeting. Ik ga er vanuit dat de onthulling weer in februari of wellicht maart zal plaatsvinden. Bij de PS4 lieten ze ook meteen het ontwerp zien.Chaoss schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:30:
[...]
Het verstil is wel dat ze dit keer een patent hebben aangevraagd op het ontwerp van de dev-kit. daaruit kun je concluderen dat ze dit ontwerp ook voor de final PS5 willen gebruiken, of in ieder geval iets wat hier sterk op lijkt.
Maar dan kan je beter op de Ps5 Pro wachten. Want dan zijn tv’s nog veel beter.v8power67 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:09:
[...]
Of als je toch bezig bent. Wacht gelijk op de Ps6
Versche geruchten over de GPU. Schijnt wel een beukertje te worden als het klopt.
https://www.resetera.com/...9753/page-2#post-25880934
https://www.resetera.com/...9753/page-2#post-25880934
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]
-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-
Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:
- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic
Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]
-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-
Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:
- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic
Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.