Ik geloof dat tijdens de PS meeting in februari 2013 enkel de controller werd getoond en de console pas echt tijdens E3. Verschil is wel dat we op dit moment al meer weten over de PS5 vergeleken met wat we van de PS4 wisten eind 2012. Dus wellicht krijgen we al meer te zien begin volgend jaar, ik hoop het!bram1984 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:00:
[...]
De E3? Het lijkt me dat je het ontwerp in Q1 al gaat zien tijdens de PS meeting. Ik ga er vanuit dat de onthulling weer in februari of wellicht maart zal plaatsvinden. Bij de PS4 lieten ze ook meteen het ontwerp zien.
Ik ga de PS5 pas kopen als hij een jaartje oud is, dan zullen er wel mooie bundels zijn voor de feestdagen van 2021. En dan zijn de eventuele kinderziektes uit het productieproces.
Desalniettemin toch heel nieuwsgierig naar die nieuwe controller en het design. Verschiet er van dat ze al zoveel info hebben gelost. Beetje schrik toch van Google en Microsoft?
Desalniettemin toch heel nieuwsgierig naar die nieuwe controller en het design. Verschiet er van dat ze al zoveel info hebben gelost. Beetje schrik toch van Google en Microsoft?
Van Google.jef schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:38:
Ik ga de PS5 pas kopen als hij een jaartje oud is, dan zullen er wel mooie bundels zijn voor de feestdagen van 2021. En dan zijn de eventuele kinderziektes uit het productieproces.
Google Stadia, nieuw platform dat als concurrent gezien kan worden van andere game consoles.
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Stadia is wel de reden dat ze PSnow in prijs verlaagd hebben, maar bang voor Stadia zijn ze echt nog niet bij Sony. Wellicht wel bij de volgende next generation, tegen de tijd dat Amazon zich er ook mee gaat bemoeien.
https://untappd.com/user/OzzBier
Bang is ook niet het goede woord, ik denk dat Sony en Microsoft met belangstelling kijken naar hoe Stadia zich op de markt gaat zetten. Tot nu toe is er ook geen reden om bang te zijn, Stadia gaat niet uit de startblokken knallen met een groot game aanbod ofzo. Wat dat betreft zijn ze nog niet heel erg competitief.OzzieMann schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:41:
Stadia is wel de reden dat ze PSnow in prijs verlaagd hebben, maar bang voor Stadia zijn ze echt nog niet bij Sony. Wellicht wel bij de volgende next generation, tegen de tijd dat Amazon zich er ook mee gaat bemoeien.
PSnow is dan ook niet echt vergelijkbaar met Stadia, want dat is een game abonnement. Stadia is een console-vervanger, de games moeten nog los gekocht worden.
Ik koop de PS5 straks vooral voor de PS exclusives (specifiek de singleplayer adventure games). Dat was ook mijn reden voor de PS4. Daar kan een ander medium niets aan veranderen.
@PSV-EHV daarnaast het zijn de games die vaak op de meeste consoles al uitkomen.
En mensen kopen ook nog eens een console voor de first party games ongeacht welke dat is.
Dus ik zie het niet echt waarom ze proberen. Of de prijzen moeten zo laag zijn t.o.v consoles dat het aantrekkelijk wordt om naar te kijken.
En mensen kopen ook nog eens een console voor de first party games ongeacht welke dat is.
Dus ik zie het niet echt waarom ze proberen. Of de prijzen moeten zo laag zijn t.o.v consoles dat het aantrekkelijk wordt om naar te kijken.
Oftewel gaat google er keihard geld tegen aan gooien, zoals epic heeft gedaantheduke1989 schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:22:
@PSV-EHV daarnaast het zijn de games die vaak op de meeste consoles al uitkomen.
Als ze echt geen markt aandeel krijgen of een grip op de markt, zie 'k ze wel vreselijk agressief uit de hoek komen
Dan denk 'k bijvoorbeeld aan een thirth party game uitstellen voor een jaar of een paar maanden. En volgens mij heeft google ook meer middelen dan een bedrijf als sony
Zou die mannen toch echt niet gaan onderschatten wat ze teweeg kunnen brengen op de markt
[ Voor 90% gewijzigd door XhizorBE op 04-11-2019 17:55 ]
@XhizorBE maar ik zie nog steeds geen first party Games er voor. Ik denk onderhand wel dat er toch echt iets tevoorschijn moet komen qua goede content.
Want de meeste hebben nju al een console of pc dus daar valt de meerwaarde al van af.
Want de meeste hebben nju al een console of pc dus daar valt de meerwaarde al van af.
Verwijderd
Sony zou dan in een zelfde soort niche kunnen komen te zitten als Nintendo. Waar men nu een Nintendo console koopt voor Mario Kart e.d. Zou dat voor Sony en/of Microsoft natuurlijk net zo kunnen gelden.
Het grote verschil is alleen dat Sony, Microsoft en Google wel aantrekkelijk zijn voor (grote) 3rd party studio's om games op uit te brengen. Nintendo loopt daar toch echt op achter.
Het wordt de komende generatie dus nog belangrijker om in exclusieve games te investeren.
Het grote verschil is alleen dat Sony, Microsoft en Google wel aantrekkelijk zijn voor (grote) 3rd party studio's om games op uit te brengen. Nintendo loopt daar toch echt op achter.
Het wordt de komende generatie dus nog belangrijker om in exclusieve games te investeren.
Bij Nintendo ligt dat wel anders, die maken bewust de keuze om met name op first party titels in te zetten. Nintendo consoles zijn simpelweg niet krachtig genoeg om qua 3th party te concureren. Maar dat houdt de prijs van een nieuwe nintendo console wel relatief laag, en hun aanbod is qua first party titels groot genoeg om dat te rechtvaardig. Daarnaast is de Switch een unieke combinatie van handheld en console.
Wat dat betreft stond Sony deze generatie erg sterk. Krachtig genoeg om qua 3th party te concurreren met Ms en daarnaast ijzersterke first party titels.
Google Stadia ben ik enorm sceptisch over, het is sowieso een moeilijke markt om tussen te komen. Daarnaast is always online is een dingetje en als Google na 2 jaar besluit de stekker er uit te trekken heb je niets meer aan je games.
Wat dat betreft stond Sony deze generatie erg sterk. Krachtig genoeg om qua 3th party te concurreren met Ms en daarnaast ijzersterke first party titels.
Google Stadia ben ik enorm sceptisch over, het is sowieso een moeilijke markt om tussen te komen. Daarnaast is always online is een dingetje en als Google na 2 jaar besluit de stekker er uit te trekken heb je niets meer aan je games.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ga jij de ps5 op dag 1 halen dan? Dat is natuurlijk een vraag die iedereen voor zichzelf moet beantwoorden, en met bc is het iets interessanter dan normaal, maar voor mijzelf is het antwoord nee. Ik zou dus het zelfde doen in jouw geval denk ik (helemaal met die gamemania acties....)Raziel schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:04:
[...]
Had ik ook. Zat geen stofje in, maar ding leek wel een straaljager. Hoorde hem door mijn koptelefoon heen. Uiteindelijk maar een nieuwe gekocht ook al komt de PS5 over een jaar.
Ik verwacht wel dat de meeste regulars en lezers hier dermate fanatiek zijn dat ze wel idd zsm er voor gaan.
Daarnaast wil ik sowieso een ps4 houden tot ik weet hoe de bc in de praktijk werkt (ik denk ook nog aan hoe het met ps3 ging, al hoewel ik voorzichtig durf te stellen dat ze hiervan geleerd hebben....) EN ik vind het ook fijn om de ps4 dan toe te voegen aan mijn (retro) gameroom, ps5 komt in woonkamer op de main tv, maar ps4 mag lekker 'hier' in mijn kantoor/retro hokkie,
10 second ninja DONE
Nee, daar heb je wel een punt. Ik heb de PS4 denk ik na een half jaar gekocht, niet direct.PS4 pro wel, omdat ik de PS4 toen nog voor een leuk bedrag kon verkopen, waardoor die pro relatief 'goedkoop' werd. Het is echter ook niet zo dat ik wacht tot een 2e revisie, wat met de pro wel handig was geweest. Die 3e revisie is echt best wel stil (CUH-7216B).Sagat schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:18:
[...]
Ga jij de ps5 op dag 1 halen dan? Dat is natuurlijk een vraag die iedereen voor zichzelf moet beantwoorden, en met bc is het iets interessanter dan normaal, maar voor mijzelf is het antwoord nee. Ik zou dus het zelfde doen in jouw geval denk ik (helemaal met die gamemania acties....)
Ik verwacht wel dat de meeste regulars en lezers hier dermate fanatiek zijn dat ze wel idd zsm er voor gaan.
Daarnaast wil ik sowieso een ps4 houden tot ik weet hoe de bc in de praktijk werkt (ik denk ook nog aan hoe het met ps3 ging, al hoewel ik voorzichtig durf te stellen dat ze hiervan geleerd hebben....) EN ik vind het ook fijn om de ps4 dan toe te voegen aan mijn (retro) gameroom, ps5 komt in woonkamer op de main tv, maar ps4 mag lekker 'hier' in mijn kantoor/retro hokkie,
Bij mij ongeveer hetzelfde, al hoewel de ps4 denk ik al meer richting een jaar uit was toen ik hem kocht, maar omdat ik zou baalde van de geluids prod idd, met de pro vrijwel direct overgegaan, daar geluk gehad want mijn pro is bijna altijd redelijk stil (god of war maakt wel wat herrie, maar dat was tijdens de tropen hitte in de zomer, kan je niet veel van zeggenRaziel schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:02:
[...]
Nee, daar heb je wel een punt. Ik heb de PS4 denk ik na een half jaar gekocht, niet direct.PS4 pro wel, omdat ik de PS4 toen nog voor een leuk bedrag kon verkopen, waardoor die pro relatief 'goedkoop' werd. Het is echter ook niet zo dat ik wacht tot een 2e revisie, wat met de pro wel handig was geweest. Die 3e revisie is echt best wel stil (CUH-7216B).
10 second ninja DONE
Google Stadia is wat mij betreft alleen een echte concurrent als ze op zijn minst de third party titels hebben die mensen willen spelen en als het gamen op meerdere apparaten goed werkt. Playstation en Nintendo waren/zijn bezig met portable gaming (PSP, PS Vita, Nintendo Switch) en een van Google Stadia's main selling points zal zijn dat je dezelfde games op elk apparaat kan streamen. Daar kan Google Stadia zich onderscheiden van de rest.
Ik verwacht alleen dat het lastig zal zijn om de consument bij launch al richting Stadia te lokken, want er zijn maar een handjevol games beschikbaar vanaf launch. Als Google zijn zaakjes niet op orde heeft voor de launch van PS5 kan je het sowieso wel vergeten.
Ontopic: afhankelijk van de precieze release date denk ik dat ik een jaartje ga wachten met PS5. In het najaar koop ik meestal alleen FIFA en ik verwacht dat ie een paar maanden erna pas uitkomt, dus dan haal ik hem het jaar erop wel in een bundel.
Ik verwacht alleen dat het lastig zal zijn om de consument bij launch al richting Stadia te lokken, want er zijn maar een handjevol games beschikbaar vanaf launch. Als Google zijn zaakjes niet op orde heeft voor de launch van PS5 kan je het sowieso wel vergeten.
Ontopic: afhankelijk van de precieze release date denk ik dat ik een jaartje ga wachten met PS5. In het najaar koop ik meestal alleen FIFA en ik verwacht dat ie een paar maanden erna pas uitkomt, dus dan haal ik hem het jaar erop wel in een bundel.
[ Voor 15% gewijzigd door PSV-EHV op 05-11-2019 09:44 ]
Het ligt wat mij betreft sterk aan welke spellen er uitkomen voor de PS5 wil ik hem kopen. Een nieuwe Dragon Age of Diablo IV zal dat proces fors versnellen.
Overigens had ik, toen ik de PS4 kocht, hem eerst nog even aan de kant gezet omdat ik de Witcher 2 nog op de X360 moest uitspelen van mezelf.
Mijn vriendin raakt steeds meer geïnteresseerd in de Playstation. We spelen Diablo 3 nu regelmatig. Aangezien Vikings: Wolves of Midgard nu in de aanbieding was, heb ik die aangeschaft. Het enige wat het redt is dat we het samen kunnen spelen, maar erg goed is het niet. Van de week Hidden Agenda met vrienden gespeeld - dat was ook wel geinig. Helaas heeft het niet heel veel zin om het vaker te spelen.
Overigens had ik, toen ik de PS4 kocht, hem eerst nog even aan de kant gezet omdat ik de Witcher 2 nog op de X360 moest uitspelen van mezelf.
Mijn vriendin raakt steeds meer geïnteresseerd in de Playstation. We spelen Diablo 3 nu regelmatig. Aangezien Vikings: Wolves of Midgard nu in de aanbieding was, heb ik die aangeschaft. Het enige wat het redt is dat we het samen kunnen spelen, maar erg goed is het niet. Van de week Hidden Agenda met vrienden gespeeld - dat was ook wel geinig. Helaas heeft het niet heel veel zin om het vaker te spelen.
Ik heb mijn PS4 pas gekocht eind vorige jaar dus denk dat ik met de PS5 ook wel ff kan wachtenLapras schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:44:
Het ligt wat mij betreft sterk aan welke spellen er uitkomen voor de PS5 wil ik hem kopen. Een nieuwe Dragon Age of Diablo IV zal dat proces fors versnellen.
Voorheen zat ik kort op de launch date maar tegenwoordig hoeft dat voor mij niet meer.
Ik wacht sowieso tot er een nieuwe revisie uitgebracht wordt dan zien we wel verder
Ik ga de PS5 zeker op release halen, zou niet weten waarom niet. Ben wel weer toe aan een upgrade en ik denk dat het ook een flinke sprong voorwaarts gaat zijn! En BC ben ik helemaal niet in geinteresseerd...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Net de PS4 voor de kid besteld met Crash bandicoot racing game.
Zelf wacht ik op de PS5 waneer er een nieuwe battlefront 3 uitkomt dus dat gaat zoiezo denk ik nog wel een halfjaar tot een jaar duren.
Zelf wacht ik op de PS5 waneer er een nieuwe battlefront 3 uitkomt dus dat gaat zoiezo denk ik nog wel een halfjaar tot een jaar duren.
Content. Pas als er echt een game is die ik wil spelen ontstaat er een 'noodzaak' om een nieuwe console te kopen. Als ze The last of us 2 doorschuiven naar de PS5 als launchtitle zou dat (voor mij) een systemseller kunnen zijn.-SaveMe- schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:38:
Ik ga de PS5 zeker op release halen, zou niet weten waarom niet. Ben wel weer toe aan een upgrade en ik denk dat het ook een flinke sprong voorwaarts gaat zijn! En BC ben ik helemaal niet in geinteresseerd...
Ik heb nog steeds een originele PS4 en zal na de release van de PS5 waarschijnlijk wel vrij snel een exemplaar aanschaffen, juist vanwege de compatibiliteit met PS4. De reden dat de compatibele PS5 voor de deur staat (nou ja ...) is voor mij een reden om nu niet meer te 'upgraden' naar een PS4 Pro.-SaveMe- schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:38:
halen op release date, voordelen-SaveMe- schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:38:
- het dikke gevoel van als een van de eerste spelen, supertof
nadelen
- duur
- kan lastig zijn om er uberhaupt een te krijgen zonder pre-order
- beperkt aantal games om uit te kiezen
- mogelijke kinderziektes
vooral nr 3 en 4 vind ik persoonlijk zwaarder wegen dan het voordeel.
Maar disclaimer, ik ben (ook) retro gamer en vermaak met ook prima met 16 en zelfs sommige 8 bit games dus kan me voorstellen dat niet iedereen mijn mening deelt (klein beetje dan
10 second ninja DONE
Dat verhaal over kinderziektes vind ik een beetje onzin. Sinds je je console aan het internet kunt hangen, zul je jarenlang updates krijgen. Waar houden die kinderziektes zogenaamd op dan?
het is maar een simpele console, gewoon spelletje starten en spelen. bugs zal je altijd hier en daar hebben.
Daarom geloof ik nooit in 'kinderziektes' in softwarematige dingen die 'rechtgezet' kunnen worden via verbinding.
Een kinderziekte op een hardware...dat is pas een probleem.
het is maar een simpele console, gewoon spelletje starten en spelen. bugs zal je altijd hier en daar hebben.
Daarom geloof ik nooit in 'kinderziektes' in softwarematige dingen die 'rechtgezet' kunnen worden via verbinding.
[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 05-11-2019 14:11 ]
Ja en die heb je dus ook (de hardeware kinderziektes) ik kan me nog genoeg verhalen herinneren dat mensen persé de nieuwere hardware revisie van de PS4 wilde hebben vanwege reasons.Hamazaki schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:09:
Dat verhaal over kinderziektes vind ik een beetje onzin. Sinds je je console aan het internet kunt hangen, zul je jarenlang updates krijgen. Waar houden die kinderziektes zogenaamd op dan?
Ik heb tot nu toe ook gewacht op de eerste hardware revisies, niet zozeer gewacht eigenlijk, tegen de tijd dat ik de behoefte had iets nieuws te kopen was de revisie er al.
Zolang er nog spellen uitkomen voor de PS4 die ik wil spelen koop ik geen ps5 waarschijnlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 05-11-2019 14:32 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Hoewel zeker relevant moeten we denk ik niet teveel over stadia praten, dat heeft zijn eigen topic.PSV-EHV schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:41:
Google Stadia is wat mij betreft alleen een echte concurrent als ze op zijn minst de third party titels hebben die mensen willen spelen en als het gamen op meerdere apparaten goed werkt. Playstation en Nintendo waren/zijn bezig met portable gaming (PSP, PS Vita, Nintendo Switch) en een van Google Stadia's main selling points zal zijn dat je dezelfde games op elk apparaat kan streamen. Daar kan Google Stadia zich onderscheiden van de rest.
Maar mochten ze een psnow equivalent krijgen (en ik meende dat er al iets van een uplay and/or epic store samenwerking is aangekondigd, dan speelt dat voor mij zeker mee.)
Ik heb (2x ot

Qua portabilitieit vind ikzelf het niet zo spannend, zie mezelf niet in de trein zitten met een controller onder mijn telefoon en ik HAAT touch controls voor 'echte' (lees non phone games), maar een goede second screen functionaliteit die waardeer ik absoluut wel. bij playstation werkte dit in het verleden erg slecht voor me maar dit moet ik nog is opnieuw testen, en (eindelijk on topic
10 second ninja DONE
Hier ga ik toch ook nog wat wachten, denk ik. PS4 heb ik ook pas 2 jaar later gekocht (leuke was dat ik op dat moment al een honderdtal PS+ games had voor de PS4). Al had dat ook veel te maken met ondertussen kinderen hebben, terwijl we alle consoles van de generaties ervoor praktisch op day 1 hadden.
Grootste minpunt is toch steeds de nogal karige line-up, met zelden echt uitschieters erbij. Anderzijds game ik nu weer meer dan ten tijde van de PS4 launch (ook omdat de kinderen nu vaak mee gamen), waardoor het met de PS5 toch geen 2 jaar zal duren, denk ik. Al is het maar omdat ze zelf de oren van mijn kop zullen zagen om de PS5 te halen
.
Grootste minpunt is toch steeds de nogal karige line-up, met zelden echt uitschieters erbij. Anderzijds game ik nu weer meer dan ten tijde van de PS4 launch (ook omdat de kinderen nu vaak mee gamen), waardoor het met de PS5 toch geen 2 jaar zal duren, denk ik. Al is het maar omdat ze zelf de oren van mijn kop zullen zagen om de PS5 te halen
Ik ga er van uit dat er een nieuwe Battlefield redelijk snel na launch komt. Dus eigenlijk wil ik m wel zo snel mogelijk hebben
PSN id: PENo1
Horizon was voor mij de 'noodzaak' aka systemseller. Uncharted 3/4 op tweede plek. De pro werd pas een noodzaak toen ik de 65 inch 4k oled tv in huis haalde. Maar als ik de geruchten op de frontpage mag geloven en Horizon Zero Dawn 2 een release launch title gaat zijn dan haal ik de Ps5 meteen in huis. Vooral als ie net als de PS3 eerste batch gewoon BC heeft met bestaande ps4 games.Raziel schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:01:
[...]
Content. Pas als er echt een game is die ik wil spelen ontstaat er een 'noodzaak' om een nieuwe console te kopen. Als ze The last of us 2 doorschuiven naar de PS5 als launchtitle zou dat (voor mij) een systemseller kunnen zijn.
Verder, mocht HZD2 uitgesteld worden dan kan het wel wachten. Heb nog genoeg PS4 titels om uit te spelen. Idem toen de PS4 er al was. Was nog met Black Flag bezig op de 360 dus ik had geen zin om die voor de PS4 nog een keer te kopen.
Sagat schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:01:
[...]
halen op release date, voordelen
- het dikke gevoel van als een van de eerste spelen, supertof
- betere, mooiere, snellere, minder laden, minder popup, hogere draw distance games
- Hopelijk stil(ler)
nadelen
- duur Zal meevallen. Indien nodig kun j er al voor gaan sparen, duurt nog even. Ik ga er sowieso ook een 4K TV voor kopen
- kan lastig zijn om er uberhaupt een te krijgen zonder pre-order
ik voorzie geen problemen en ga zeker een preorder plaatsen zodra dat kan
- beperkt aantal games om uit te kiezen
Eén dikke launch game en ik kan al weer vooruit, in het slechtse geval Cyberpunk nog maar eens op de 5 spelen![]()
- mogelijke kinderziektes
ben ik ook niet bang voor, dan kun je haast niks kopen...
Aargh, niet als mod hoor, maar voor leesbaarheid volgende keer split qoute gebruiken aub
-betere gfx, sneller laden etc
Helemaal eens, MAAR voor mijn gevoel, en mogelijk juist de door mid console update, heb ik minder het gevoel dat de consoles op zijn dan bij x360&ps3. Hierom voor mij persoonlijk minder 'druk'.
-stiller
Als ik nog met mijn launch ps4 zat opgescheept, dan had ik zeker meer interesse in een ps5 gehad, zeker weten. Maar heb met mijn huidige pro geen/nauwelijks last van het geluid dus n/a.
----------
duur:
Ja misschien is duurder een betere term, maar na 1-2 jaar of prijsdaling of bundel met games en/of extra controller of meer hd space.......dus ik vind het relevant. Zal idd veel uitmaken of je het geld ervoor makkelijke kan of wil missen. En eens als je het graag wilt gewoon sparen, sterker nog, dan hald je al bij kopen ps4 elke maand 7,50 ofzo kunnen wegleggen, was je al eind op weg
En ja, 4k (vergeet HDR aub ook niet) en ps5 is natuurlijk een leuke combo!
- verkrijgbaarheid
Als je nu preordert zit je nog wel goed, maar als je 1 of misschien wel 2-3 maanden voor launch bedenkt dat het wel leuk is, kan het tricky zijn. Ik vind het iig wel rustgevend als ik op mijn gemaktje bundels kan vergelijken en dan op mijn gemakkie kopen of bestellen in de wetenschap dat het dan bijna direct gefixed is.
- launch games:
eens, een topgame zou genoeg moeten zijn, maar als die topgame net je smaak niet is (ik zou begrijpen dat gta6 voor veel mensen hemels zou zijn, maar ik heb er geen behoefte aan.......dat principe) is gewoon voordeel van wachten. En doorgaags kunnen maar weinig launch games echt terugkijken op goede cijfers.
- kinderziektes:
Tsja het is een acceptable risk, maar x360/ps3/ps4 en n u ook weer de switch, ze hebben allemaal hun issues gehad, met wachten bespaar je jezelf dan wat issues.
Anyways kijk de launch sowieso meet veel interesse tegemoet, deze maand al stadia (wat ik met bovenstaande uiteraard niet direct koop
En dat is misschien een mooie TLDR, ik ben dus soort van console verzamelaar die ook nog steeds geniet van 'ouwe meuk' dat maakt wachten erg makkelijk.
10 second ninja DONE
ik begrijp de argumenten als: betere gfx, snellere laadtijd, stiller niet. dit zijn toch vanzelfsprekende dingen die je op zn minst kan verwachten bij een nieuwe generatie console? daar ga je juist ook de hoofdprijs voor betalen.
mijn enige argument is: de nieuwste spellen/exclusives zsm bemachtigen op de krachtigste console.
mijn enige argument is: de nieuwste spellen/exclusives zsm bemachtigen op de krachtigste console.
[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 05-11-2019 16:38 ]
Precies, dat is toch juist HET argument om een nieuwe console te kopen! Een van de dingen waar ik enorm naar uitkijk is het achter ons laten van een legacy device als de normale HD. Dat maakt in huidige gen dat laden lang duurt, draw distances en detail redelijk dichtbij de player liggen, textures sloom laden en niet te groot mogen zijn, etc.Hamazaki schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:33:
ik begrijp de argumenten als: betere gfx, snellere laadtijd, stiller niet. dit zijn toch vanzelfsprekende dingen die je op zn minst kan verwachten bij een nieuwe generatie console? daar ga je juist ook de hoofdprijs voor betalen.
Het is toch niet omdat het vanzelfsprekende zaken zijn, dat het geen argumenten zouden kunnen zijn ?!Hamazaki schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:33:
ik begrijp de argumenten als: betere gfx, snellere laadtijd, stiller niet. dit zijn toch vanzelfsprekende dingen die je op zn minst kan verwachten bij een nieuwe generatie console?
Sinds de PS3 haal ik alles direct, doe zo snel mogelijk een pre order.
Bij de PS4 was die zo lang niet te krijgen dat ik hem met dikke winst had kunnen doorverkopen als ik spijt had gehad.
En die €100 korting met een jaar wachtten vind ik een jaar eerder kunnen spelen wel waard 😊
Maar goed, het moet wel kunnen natuurlijk
Bij de PS4 was die zo lang niet te krijgen dat ik hem met dikke winst had kunnen doorverkopen als ik spijt had gehad.
En die €100 korting met een jaar wachtten vind ik een jaar eerder kunnen spelen wel waard 😊
Maar goed, het moet wel kunnen natuurlijk
PS4 heb ik ge-pre-ordered zodra de E3 presentatie was afgelopen en de prijs bekend was.
Grote kans dat ik voor de PS5 ook een pre order plaats mits de prijs, specs en presentatie van de console me aanspreken.
Grote kans dat ik voor de PS5 ook een pre order plaats mits de prijs, specs en presentatie van de console me aanspreken.
Playstation biedt sinds kort de functie aan waarmee je met je PS4 naar Android en iPhone kan streamen. Ik weet niet of dit qua ervaring in de buurt gaat komen als Stadia met dedicated servers maar dit kan wel interessant zijn.PSV-EHV schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:41:
https://www.playstation.c...ps4/features/remote-play/
Gezien de extra snelheid van de PS5 en een aantal geruchten over de DS5 met directe wifi verbinding zou dit best een goeie optie kunnen worden.
En die spellen gaan waarschijnlijk allemaal ook op de PS5 komen (en zo niet, zijn ze BC speelbaar) waarbij ze er in dat geval beter uitzien en ook betere performance bieden. Dan is de keuze voor mij simpel: dag 1. Los daarvan kan ik dus sowieso mijn hele PS4 library op het ding spelen, dus ik zie geen enkel voordeel in het behouden van mijn PS4, behalve geld besparen.Flagg schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:29:
[...]
Ja en die heb je dus ook (de hardeware kinderziektes) ik kan me nog genoeg verhalen herinneren dat mensen persé de nieuwere hardware revisie van de PS4 wilde hebben vanwege reasons.
Ik heb tot nu toe ook gewacht op de eerste hardware revisies, niet zozeer gewacht eigenlijk, tegen de tijd dat ik de behoefte had iets nieuws te kopen was de revisie er al.
Zolang er nog spellen uitkomen voor de PS4 die ik wil spelen koop ik geen ps5 waarschijnlijk.
ik heb toch mijn vraagtekens of de PS5 echt 'full BC' is en/of er bepaalde complicaties gaan ontstaan bij bepaalde PS4 games.
[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 06-11-2019 08:36 ]
Ik denk dat games er marginaal beter uit gaan zien van de PS4 op de PS5 als je dat bedoeld.. De PS4 games zijn gepoort/gemaakt voor de PS4 hardware er komen lijkt mij niet ineens meer effecten bij, en 4K is 4K, framerate dat zal wel beter zijn. Maar er beter uitzien, denk het niet.bram1984 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:34:
[...]
En die spellen gaan waarschijnlijk allemaal ook op de PS5 komen (en zo niet, zijn ze BC speelbaar) waarbij ze er in dat geval beter uitzien en ook betere performance bieden. Dan is de keuze voor mij simpel: dag 1. Los daarvan kan ik dus sowieso mijn hele PS4 library op het ding spelen, dus ik zie geen enkel voordeel in het behouden van mijn PS4, behalve geld besparen.
[ Voor 4% gewijzigd door Wowhead op 06-11-2019 08:38 ]
We gaan het zien, maar in principe heeft Cerny het al bevestigd. Ik ben meer benieuwd hoe het staat met PS1 t/m 3 games.Hamazaki schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:36:
ik heb toch mijn vraagtekens of de PS5 echt 'full BC' is en/of er bepaalde complicaties gaan ontstaan bij bepaalde PS4 games.
https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/Because it’s based in part on the PS4’s architecture, it will also be backward-compatible with games for that console.
Ik heb het vooral over cross gen titels die een release op beide consoles krijgen. En late (first party) titels (Death Stranding, The Last of Us II, Ghost of Tsushima etc.) zullen ongetwijfeld een PS5 patch krijgen.Wowhead schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:36:
[...]
Ik denk dat games er marginaal beter uit gaan zien van de PS4 op de PS5 als je dat bedoeld.. De PS4 games zijn gepoort/gemaakt voor de PS4 hardware er komen lijkt mij niet ineens meer effecten bij, en 4K is 4K, framerate dat zal wel beter zijn. Maar er beter uitzien, denk het niet.
De nieuwe Assassins Creed bijvoorbeeld, zal ongetwijfeld ook nog op de current gen uitkomen vanwege de gigantische install base. Maar daarnaast dus ook op de PS5 enhanced. Net als Black Flag eigenlijk, destijds.
@bram1984 ps1/ps3 games? heb ik iets gemist?
Ik denk het. Paar weken terug was er een insider die een gerucht de wereld in slingerde. Het "team" zou op dat moment druk bezig zijn geweest met het werkend krijgen van BC. Aangezien de PS5 in principe dezelfde of vergelijkbare architectuur gaat krijgen als de PS4, is het onwaarschijnlijk dat dit over PS4 BC gaat. Het gerucht is dus dat dit om in ieder geval PS1 en PS2 games gaat (hoewel daar ook weinig moeilijkheden in zouden moeten zitten) en mogelijk ook PS3 games.
Ik kan het toch niet laten 
Poll: Koop je een ps5 op dag 1?
• Ja
• Nee
• Weet nog niet

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Koop je een ps5 op dag 1?
• Ja
• Nee
• Weet nog niet
Ook een poll maken? Klik hier
10 second ninja DONE
Naast wat Bram zegt was er begin dit jaar ook nieuws over een patent dat Sony had aangevraagd over volledige BC met alle consoles.
https://www.reddit.com/r/...a_new_system_of_backward/
Goed, patenten worden zo vaak aangevraagd waar vervolgens niks mee wordt gedaan, maar het geeft toch wel een kleine hoop dat PS1 t/m PS3 straks ook te spelen zijn op de PS5.
Ligt er ook een beetje aan of de thrustmaster en pedalen compatible zijn met de ps5. Zal wel weer niet natuurlijk, al kan ik geen goede (technische) reden verzinnen waarom niet.bram1984 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:34:
[...]
En die spellen gaan waarschijnlijk allemaal ook op de PS5 komen (en zo niet, zijn ze BC speelbaar) waarbij ze er in dat geval beter uitzien en ook betere performance bieden. Dan is de keuze voor mij simpel: dag 1. Los daarvan kan ik dus sowieso mijn hele PS4 library op het ding spelen, dus ik zie geen enkel voordeel in het behouden van mijn PS4, behalve geld besparen.
Ik ga geen 2 consoles gebruiken iig.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Dat geldt ook voor mij. PS4 gaat ergens vlak voor de PS5 release op Marktplaats.Flagg schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:11:
[...]
Ligt er ook een beetje aan of de thrustmaster en pedalen compatible zijn met de ps5. Zal wel weer niet natuurlijk, al kan ik geen goede (technische) reden verzinnen waarom niet.
Ik ga geen 2 consoles gebruiken iig.
De poll verloopt op zich redelijk zoals ik had verwacht, al hoewel de 'weet ik niet'-ers iets meer zijn dan ik aannam!
Op basis waarvan de twijfel? Is dat dan met name prijs of ook nog andere factoren?
Op basis waarvan de twijfel? Is dat dan met name prijs of ook nog andere factoren?
10 second ninja DONE
Voor mij is het vooral wat ik hier eerder al heb gezegd: op welk moment komt ie uit en welke games wil ik erop spelen vanaf dag 1?Sagat schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:46:
De poll verloopt op zich redelijk zoals ik had verwacht, al hoewel de 'weet ik niet'-ers iets meer zijn dan ik aannam!
De vorige keer heb ik gepre-orderd en kwam ie in mei geloof ik pas binnen. Toen was er niet echt een game voor de PS4 die ik graag wilde spelen en toen heb ik Fifa 14 PS4 editie maar gekocht (terwijl ik deze al had voor de Xbox 360).
Ik zit nu ook nog te spelen op een HD tv, dus ik kan ook nog niet profiteren van 4k voordelen van de PS5 (plan is wel om binnenkort een nieuwe tv te kopen) dus voor mij is het nog niet zeker of ik hem vanaf dag 1 wil hebben.
mag ik dat samenvatten als launchgames? En ja ik vind dat zeker ook een goede reden (daarom al initieel genoemdPSV-EHV schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:52:
[...]
Voor mij is het vooral wat ik hier eerder al heb gezegd: op welk moment komt ie uit en welke games wil ik erop spelen vanaf dag 1?
De vorige keer heb ik gepre-orderd en kwam ie in mei geloof ik pas binnen. Toen was er niet echt een game voor de PS4 die ik graag wilde spelen en toen heb ik Fifa 14 PS4 editie maar gekocht (terwijl ik deze al had voor de Xbox 360).
Ik zit nu ook nog te spelen op een HD tv, dus ik kan ook nog niet profiteren van 4k voordelen van de PS5 (plan is wel om binnenkort een nieuwe tv te kopen) dus voor mij is het nog niet zeker of ik hem vanaf dag 1 wil hebben.
Oh en for the record, ik snap heel goed dat er mensen dus wel day 1 willen. als je je ps4 veel gebruikt dan zijn alle (verwachte) upscaling en laad voordelen met ps4 al een heel groot pluspunt zelfs al heb je geen launchgame die je interessant vind, en meestal binnen 1 tot 2 maanden is de keuze echt al groot genoeg.
10 second ninja DONE
Prijs, launch games en volledige BC (dus incl ps1 t/m ps3). Twee van deze drie factoren wil ik positief kunnen afstrepen om hem op dag 1 te halen.Sagat schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:46:
Launch games zijn er toch wel ,zelfs al is het cross gen. Daar maak ik me echt niet druk om. Sony gaat er echt wel voor zorgen dat één of meerdere van hun late PS4 exclusives een dikke PS5 patch krijgen.
Zelf hecht ik niet zoveel belang aan BC naar de eerste generaties eigenlijk. Dat je games van de vorige generatie kan blijven spelen is wel fijn, maar ik zie mezelf echt geen PS3 of oudere games spelen. Ik kom nu al niet toe aan het spelen van de games die ik heb.
Launch games zie ik dan wel, mijn grootste irritatie is het rete-trage menu van de PS4, of hoe lang het wel niet duurt om een game te quiten in BFV, dus als dat gefixt is bij de PS5 ben ik al lang blij. Prijs geloof ik ook wel, ik reken op 600.
Launch games zie ik dan wel, mijn grootste irritatie is het rete-trage menu van de PS4, of hoe lang het wel niet duurt om een game te quiten in BFV, dus als dat gefixt is bij de PS5 ben ik al lang blij. Prijs geloof ik ook wel, ik reken op 600.
Cross gen titels (ik denk dan vooral aan Ubisoft games als AC of Watch Dogs, of een CoD of Fifa), zijn voor mij geen games om een nieuwe console voor te halen. de late PS4 exclusives speel ik meteen op de PS4, dus die hoef ik ook niet perse daarna alweer op de PS5 te spelen.bram1984 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:35:
Launch games zijn er toch wel ,zelfs al is het cross gen. Daar maak ik me echt niet druk om. Sony gaat er echt wel voor zorgen dat één of meerdere van hun late PS4 exclusives een dikke PS5 patch krijgen.
Launch games als een HZD2 of een Spider-man 2 zou mij wel direct overhalen om de PS5 te halen.
Mag ik mn antwoord nog aanpassen?
Ik had eerst "Ja" maar eigenlijk is t meer "Weet ik nog niet"..
Want als dat ding 599,- wordt, tsja dan ga ik mezelf nog even achter mn oren krabben
-
Wat ik wel overigens een goede zaak vind, want waarschijnlijk is dat o.a. ook om het spel te optimaliseren voor de nextgens.. Het is namelijk veel moeilijker om 'snel' te moeten programmeren voor een console die net uit is
Want als dat ding 599,- wordt, tsja dan ga ik mezelf nog even achter mn oren krabben

-
Je hebt het nieuws dus niet meegekregen? BFV wordt met een jaar verlengd, de eerste BF komt pas in 2021..P.E.No.1 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:49:
Ik ga er van uit dat er een nieuwe Battlefield redelijk snel na launch komt. Dus eigenlijk wil ik m wel zo snel mogelijk hebben
Wat ik wel overigens een goede zaak vind, want waarschijnlijk is dat o.a. ook om het spel te optimaliseren voor de nextgens.. Het is namelijk veel moeilijker om 'snel' te moeten programmeren voor een console die net uit is
[ Voor 60% gewijzigd door poor Leno op 06-11-2019 18:13 ]
Oei Battlefield op launch krijg ik de kriebels van. Dat was de enige game die ik bij mijn launch PS4 had en speelde de eerste dagen voor geen meter.
Voor nu zit ik wel in de boot “kopen op release” en dan hoop ik dat TLoU2 daar gelijk bij beschikbaar is met de graphics zoals ze aan het begin getoond zijn.
Voor nu zit ik wel in de boot “kopen op release” en dan hoop ik dat TLoU2 daar gelijk bij beschikbaar is met de graphics zoals ze aan het begin getoond zijn.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Misschien is dat nog wel een leukere poll, hoe duur word de ps5? De goede start van de ps4 kwam imho zeker doordat de prijs 100 minder was, nu we deze keer niet met kinect zitten, zou het zo maar is andersom kunnen zijn. Ps5 600 en xbs500 of 550?poor Leno schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:07:
Mag ik mn antwoord nog aanpassen?![]()
-
[...]
Je hebt het nieuws dus niet meegekregen? BFV wordt met een jaar verlengd, de eerste BF komt pas in 2021..
400 lijkt me in deze tijd en met deze hardware echt niet te doen, 600 vind ik wel weer vrij prijzig dus ik zet zelf in op 500, maar kan me voorstellen dat er na een paar maanden al snel wat bundels en/of prijs verlagingen komen.
10 second ninja DONE
Ik lees nu inderdaad in het fiscale jaar 2022. Die begint op 31 maart 2021.poor Leno schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:07:
Mag ik mn antwoord nog aanpassen?![]()
-
[...]
Je hebt het nieuws dus niet meegekregen? BFV wordt met een jaar verlengd, de eerste BF komt pas in 2021..
EA's CFO Blake Jorgensen said the main goal of Battlefield skipping FY2021 is to "really take advantage of a large install base of new consoles." EA CEO Andrew Wilson said: "Battlefield is known for being the cutting edge, bleeding edge in digital fidelity and gameplay and multiplayer, and launching into next-gen platforms was going to offer tremendous possibilities of innovation. Launching battlefield in FY2022 is a strong move for us, it offers us stronger room for growth."
Read more: https://www.tweaktown.com...oject-scarlett/index.html
Dan moeten we heel lang nog BFV spelen! Hoop maar dat er nog genoeg content gedropt wordt dan....
PSN id: PENo1
Zelf reken ik op €600 (minder is beter) maar wil dan ook meteen een nieuwe 4k tv kopen.
Eerst maar eens de presentatie afwachten in februari / maart
.
Eerst maar eens de presentatie afwachten in februari / maart
Ik denk even duur als de PS4 bij launch met inflatiecorrectie erover.Sagat schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:38:
[...]
Misschien is dat nog wel een leukere poll, hoe duur word de ps5? De goede start van de ps4 kwam imho zeker doordat de prijs 100 minder was, nu we deze keer niet met kinect zitten, zou het zo maar is andersom kunnen zijn. Ps5 600 en xbs500 of 550?
400 lijkt me in deze tijd en met deze hardware echt niet te doen, 600 vind ik wel weer vrij prijzig dus ik zet zelf in op 500, maar kan me voorstellen dat er na een paar maanden al snel wat bundels en/of prijs verlagingen komen.
[Edit]hmm dat zou +/- 425€ betekenen. Nope das te laag dus 499 it is.
[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 07-11-2019 17:46 ]
Ik hoop dat er een kwalitatief goede console komt. Ook de koeling goed op orde heeft. Die makkelijk 4K/60 FPS kan draaien. Verder design is niet helemaal onbelangrijk. Prijs vind ik persoonlijk veel minder belangrijk. Gezien ze een groot marktaandeel willen is 599.- misschien aan de hoge kant, maar een beetje liefhebber zal dat wel betalen.
Wat zijn de penalties in je NDA ?bram1984 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:02:
Sprak Hermen net. Het wordt € 499.-.
499,- voor de base versie van 1tb en 599, - voor een 'pro' met 2tb.
Meteen 2TB in dat geval.Chaoss schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:40:
499,- voor de base versie van 1tb en 599, - voor een 'pro' met 2tb.
voor die €100 koop ik zelf wel een extra schijf, tenzij het een 2TB super snelle SSD is die niet te vervangen is.
Maar ik vermoed dat het systeem een SSD en HDD krijgt, SSD van 128GB ofzo super snel die laadtijden minimaliseert, en een HDD van een of twee TB voor opslag.
[ Voor 23% gewijzigd door Kalder op 07-11-2019 18:51 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Sowieso wordt het een SSD,, zou me niet verbazen dat Sony gelijk bij launch al 2 versies gaat aanbieden en dat er meer verschil is dan alleen de opslag.
Dat verwacht ik ook. Direct een basis (1080P als insteek) en een pro voor de 4k. Qua prijzen 400/500 en 600/650 (al zou ik zelf ook nog rustig meer betalen als ze echt strakke 4k kunnen leveren met een hele stabiele 60fps.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dat zou mij eigenlijk wel verbazen, omdat daar op dit moment helemaal geen geruchten over zijn. Microsoft zou in eerste instantie ook 2 consoles gaan uitbrengen volgend jaar en dat gerucht was al vrij hardnekkig. Volgens mij hebben ze dat uiteindelijk wel de nek om gedraaid.Chaoss schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:50:
Sowieso wordt het een SSD,, zou me niet verbazen dat Sony gelijk bij launch al 2 versies gaat aanbieden en dat er meer verschil is dan alleen de opslag.
base/pro versie on release
Vind het ook niet logisch, juist in het begin wil je je kunnen focussen op een prod proces. Zou mij ook erg verbazen (en zoals de poll aantoonde
) er is toch al interesse, 1 base model en proberen max prijs er uit te halen, en dan kun je naar 1/2 maanden altijd nog verlagen of bundel maken ofzo
Vind het ook niet logisch, juist in het begin wil je je kunnen focussen op een prod proces. Zou mij ook erg verbazen (en zoals de poll aantoonde
10 second ninja DONE
Denk ook geen 2 versies bij Release.
De nieuwe Base wordt sowieso beter/sneller dan de huidige PS4 pro.
Daarmee kan je weer een hele groep mensen bedienen.
Denk wel dat de Pro versies uitbrengen goed bevallen is bij Sony en MIcrosoft.
En verwacht later in de levenscyclus wel weer een pro versie.
Dan kan de base goedkoop aangeboden worden om weer een doelgroep te bereiken.
De pro zorgt er dan ook voor dat de "die-hards" hun base omruilen voor een Pro. Wat weer extra inkomsten geeft.
De nieuwe Base wordt sowieso beter/sneller dan de huidige PS4 pro.
Daarmee kan je weer een hele groep mensen bedienen.
Denk wel dat de Pro versies uitbrengen goed bevallen is bij Sony en MIcrosoft.
En verwacht later in de levenscyclus wel weer een pro versie.
Dan kan de base goedkoop aangeboden worden om weer een doelgroep te bereiken.
De pro zorgt er dan ook voor dat de "die-hards" hun base omruilen voor een Pro. Wat weer extra inkomsten geeft.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik ben zo'n sukkel die hier heel gevoelig voor is..
Ik ben overgegaan van PC gaming naar de PS omdat ik t financieel niet meer kon bijbenen.. Ik moet namelijk altijd het beste en t snelste hebben.
De gedachte dat iemand anders een betere PC had en daardoor mij 10ms eerder zou kunnen kunnen zien en killen (online shooters), kon ik niet uitstaan..
Dus een hele sloot aan CPU's en GPU's etc versleten
Dus overgestapt op de PS, denkende dat iedereen hetzelfde heeft, zoals altijd bij conoles, geen upgrade opties, dus geen probleem
KOMEN ZE @$@# VERVOLGENS HALVERWEGE MET EEN PRO!! $#%^@^^@%@!!!!!
..dus die moet ik dan hebben
Dus als ze bij release 2 versies hebben, dan móet ik de snelste (lees: duurste natuurlijk) hebben, anders kan ik niet met gerust hart Battlefielden
Ik hoop dus dat ze hetzelfde rotgeintje niet weer uithalen. 1 PS5 voor iedereen, de hele lifecycle lang.
Maarja de Pro heeft super verkocht dus ik vrees er weer voor..
Ik ben overgegaan van PC gaming naar de PS omdat ik t financieel niet meer kon bijbenen.. Ik moet namelijk altijd het beste en t snelste hebben.
De gedachte dat iemand anders een betere PC had en daardoor mij 10ms eerder zou kunnen kunnen zien en killen (online shooters), kon ik niet uitstaan..

Dus overgestapt op de PS, denkende dat iedereen hetzelfde heeft, zoals altijd bij conoles, geen upgrade opties, dus geen probleem
..dus die moet ik dan hebben
Dus als ze bij release 2 versies hebben, dan móet ik de snelste (lees: duurste natuurlijk) hebben, anders kan ik niet met gerust hart Battlefielden

Ik hoop dus dat ze hetzelfde rotgeintje niet weer uithalen. 1 PS5 voor iedereen, de hele lifecycle lang.
Twee versie's bij release, dat roep ik al tijden.
Een instapper voor "Iedereen" en dan een maxed out versie waarvan nu wat specs bekend zijn.
Hardware als Luxe product is nou een maal duurder geworden sinds de launch van de 4 (Smartphones, tablets, enz), dus de prijs van de 5 kan wat mij betreft best omhoog. Ik ga voor 499,- en 699,-
Een instapper voor "Iedereen" en dan een maxed out versie waarvan nu wat specs bekend zijn.
Hardware als Luxe product is nou een maal duurder geworden sinds de launch van de 4 (Smartphones, tablets, enz), dus de prijs van de 5 kan wat mij betreft best omhoog. Ik ga voor 499,- en 699,-
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nou de eerste stap is je probleem onderkennen, das het lastigste, dan kun je nu aan jezelf gaan werken zodat je er geen last meer van hebt. Succes!poor Leno schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:46:
Ik ben zo'n sukkel die hier heel gevoelig voor is..![]()
Dus overgestapt op de PS, denkende dat iedereen hetzelfde heeft, zoals altijd bij conoles, geen upgrade opties, dus geen probleem![]()
..dus die moet ik dan hebben![]()
Dus als ze bij release 2 versies hebben, dan móet ik de snelste (lees: duurste natuurlijk) hebben, anders kan ik niet met gerust hart Battlefielden![]()
Lol, maar t stomme is dat ik t alleen bij gaming heb, voor de rest boeien me dat soort dingen nietFlagg schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:52:
[...]
Nou de eerste stap is je probleem onderkennen, das het lastigste, dan kun je nu aan jezelf gaan werken zodat je er geen last meer van hebt. Succes!

Enige verschil op de consoles is de grafische pracht en praal. Verder speel je hetzelfde spel. Heb zelf ook een Ps4 Pro hoor dat terzijde (goede aanbieding en dus een klein prijs verschil) maar voor de 5 sla ik dit denk ik over.poor Leno schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:46:
Ik ben zo'n sukkel die hier heel gevoelig voor is..![]()
Dus overgestapt op de PS, denkende dat iedereen hetzelfde heeft, zoals altijd bij conoles, geen upgrade opties, dus geen probleem![]()
..dus die moet ik dan hebben![]()
Dus als ze bij release 2 versies hebben, dan móet ik de snelste (lees: duurste natuurlijk) hebben, anders kan ik niet met gerust hart Battlefielden![]()
Dat zou je denken, en dát is helaas niet zoPat-Juh schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:44:
[...]
Enige verschil op de consoles is de grafische pracht en praal. Verder speel je hetzelfde spel.

Bij Battlefield 1 dropte de fps behoorlijk hard als je met een boel man bij 1 capture punt stond.. Als er kogels en bommen en weetikveel rondvlogen trok de gewone PS4 het niet. Gevolg: 99% van de keren werd Leno gekilled midden in het stotteren en haperen, zonder dat ik ook maar iets kon doen
Toen na uitstellen (omdat ik dat ook dacht) uiteindelijk toch maar voor een Pro gegaan (en toen de witte kwam), en sindsdien bij dat soort momenten nergens last van en kon ik gewoon doorspelen..
En dát zijn juist de dingen waar ik niet tegen kan bij t gamen

Die ervaringen heb ik nooit gehad toen ik bij kennissen op een non-pro speelde. Enkel minder draw distance en wat lagere render resolutie... Dit kan natuurlijk aan de soort games liggen en moment opnames.poor Leno schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:19:
[...]
Dat zou je denken, en dát is helaas niet zo
Bij Battlefield 1 dropte de fps behoorlijk hard als je met een boel man bij 1 capture punt stond.. Als er kogels en bommen en weetikveel rondvlogen trok de gewone PS4 het niet. Gevolg: 99% van de keren werd Leno gekilled midden in het stotteren en haperen, zonder dat ik ook maar iets kon doen
Toen na uitstellen (omdat ik dat ook dacht) uiteindelijk toch maar voor een Pro gegaan (en toen de witte kwam), en sindsdien bij dat soort momenten nergens last van en kon ik gewoon doorspelen..
[ Voor 3% gewijzigd door Pat-Juh op 10-11-2019 14:38 ]
Cartridges als uitbreidbare opslagruimte?
https://nl.letsgodigital....playstation-geheugen/amp/
Ik zie het wel gebeuren, is de enige manier dat ze de snelheid van hun systeem kunnen garanderen terwijl de users toch kunnen uitbreiden.
Ik zie het wel gebeuren, is de enige manier dat ze de snelheid van hun systeem kunnen garanderen terwijl de users toch kunnen uitbreiden.
Geen idee wat de kosten zijn van een cartridge met een 100gb flashdrive. Maar als je cartridges incl game kunt kopen dan heb geen installatie tijd en toch snelle storage... die goede oude tijd
@Chaoss ja, die goed oude tijd. Gaan ze vast niet doen, gaat iedereen weer lopen klagen dat de ps5 geen BD pakt.
Het is gewoon weer het zoveelste bericht in de media waarbij men er van uitgaat dat een patent-aanvraag automatisch betekent dat er effectief plannen zijn om het te implementeren. Als 10% van alle patent-aanvragen ook effectief geïmplementeerd wordt door de aanvrager, zal het veel zijn.
Was Sony niet altijd al wat..,eigenwijs en wellicht toch ook met enige financie beweegredenen bezig met ‘eigen’ opslag media? Met foto cameras en ook de psp/vita. Ik word niet heel erg warm van dit idee! Sterker nog de mogelijkheid voor eigen(en dan met name intern) hard disc is juist iets wat ik altijd briljant vond.
10 second ninja DONE
Eigen interne hard discs gaan denk niet meer gebeuren, de focus op geen laadtijden en supersnel inladen van alles gaat dat niet toelaten. Games worden daarop geprogrammeerd, met een eigen disc zal het spel niet meer lopen zoals bedoeld is.
Extern zal gerust nog wel mogelijk zijn om eigen storage aan te koppelen, alhoewel ik dan ook denk dat deze niet voor PS5 games gebruikt kan worden maar hoogstens voor PS4 games en andere media.
De interne SSD wordt een custom made SSD om bepaalde laadsnelheden te garanderen. Een oplossing als deze cartridge is voor de game-ervaring een manier (de enige) om storage uitbreiding mogelijk te maken zonder op de ervaring in te leveren. Tevens zal Sony dan maar 1 variant van de PS5 op de markt hoeven brengen wat de productiekosten weer ten goede komt.
Ik weet het, het is een patent. Maar niet geheel ondenkbaar dat ze deze kant opgaan.
Extern zal gerust nog wel mogelijk zijn om eigen storage aan te koppelen, alhoewel ik dan ook denk dat deze niet voor PS5 games gebruikt kan worden maar hoogstens voor PS4 games en andere media.
De interne SSD wordt een custom made SSD om bepaalde laadsnelheden te garanderen. Een oplossing als deze cartridge is voor de game-ervaring een manier (de enige) om storage uitbreiding mogelijk te maken zonder op de ervaring in te leveren. Tevens zal Sony dan maar 1 variant van de PS5 op de markt hoeven brengen wat de productiekosten weer ten goede komt.
Ik weet het, het is een patent. Maar niet geheel ondenkbaar dat ze deze kant opgaan.
OzzieMann schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:46:
Cartridges als uitbreidbare opslagruimte?

Bestaat al voor highend cinema cameras. Hopen dat de prijzen wel lager zijn dan deze modules haha...
USB 3.2 is meer dan snel genoeg voor games en medis. Als ze dna ook Usb-c connectors ipv micro en usb-a connectors gebruiken ben ik happy. Niet meer pielen met kabeltjes en oriëntaties.
1tb SSD of SSHD voor de non-pro intern ps5 is reëel denk ik.
Of het is weer voor kinderspeelgoed zoals de vorige cartridge die Sony ontwikkelde. Niet alles is natuurlijk Playstation gerelateerd.
Verwijderd
Een SSHD gaat het niet worden, want die zijn veel te langzaam is gebleken.Pat-Juh schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:48:
1tb SSD of SSHD voor de non-pro intern ps5 is reëel denk ik.
Verplicht een SSD en er zouden in theorie weinig zaken miskunnen lijkt me?OzzieMann schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:08:
Eigen interne hard discs gaan denk niet meer gebeuren, de focus op geen laadtijden en supersnel inladen van alles gaat dat niet toelaten. Games worden daarop geprogrammeerd, met een eigen disc zal het spel niet meer lopen zoals bedoeld is.
Wederom, waarom geen externe ssd?Extern zal gerust nog wel mogelijk zijn om eigen storage aan te koppelen, alhoewel ik dan ook denk dat deze niet voor PS5 games gebruikt kan worden maar hoogstens voor PS4 games en andere media.
hmm ok, als het een custom high speed ssd is, dan is het anders, maar hierover had ik nog niets gezien, heb je wellicht een link met meer info?De interne SSD wordt een custom made SSD om bepaalde laadsnelheden te garanderen.
Tsja nogmaals persoonlijk wist ik alleen SSD, niet speciale custom high speed ssd, in het 2e scenario kan ik me er enigsinds iets bij voorstellen, maar erg praktisch vind ik het niet en eerder stap terug dan voorwaart, maar goed tijd zal het leren.Een oplossing als deze cartridge is voor de game-ervaring een manier (de enige) om storage uitbreiding mogelijk te maken zonder op de ervaring in te leveren. Tevens zal Sony dan maar 1 variant van de PS5 op de markt hoeven brengen wat de productiekosten weer ten goede komt.
10 second ninja DONE
@Sagat o.a. hier wordt er over gesproken.
De exclusive van Wired.
De exclusive van Wired.
Sneller dan wat er momenteel beschikbaar is voor PC, redelijk custom voor de PS5 dus.At the moment, Sony won’t cop to exact details about the SSD—who makes it, whether it utilizes the new PCIe 4.0 standard—but Cerny claims that it has a raw bandwidth higher than any SSD available for PCs. That’s not all. “The raw read speed is important,“ Cerny says, “but so are the details of the I/O [input-output] mechanisms and the software stack that we put on top of them. I got a PlayStation 4 Pro and then I put in a SSD that cost as much as the PlayStation 4 Pro—it might be one-third faster." As opposed to 19 times faster for the next-gen console, judging from the fast-travel demo.
[ Voor 5% gewijzigd door OzzieMann op 13-11-2019 10:45 ]
Heb net gelezen dat Intel bijv PCIe 4.0 gewoon gaat overslaan omdat de 5.0 al bijna klaar is. Misschien gaat Sony een "4.5" gebruiken die ze zelf hebben ontwikkeld voor de PS5.
Het wordt toch tijd dat ze nog eens een beetje info loslaten...
Het wordt toch tijd dat ze nog eens een beetje info loslaten...
Ligt eraan hoe het ingezet gaat worden. 128-256gb ssd en de rest hdd. Met de meeste games kunnen omgevingen vooraf geladen worden naar de ssd.Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:22:
[...]
Een SSHD gaat het niet worden, want die zijn veel te langzaam is gebleken.
Afijn we zullen wel zien. Compleet SSD is niet veel duurder op grote schaal en een goede NVME ssd is al vrij rap met hoe lees en schrijf snelheden...
Hier een plaatje uit de patentaanvraag:Raem schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:10:
Of het is weer voor kinderspeelgoed zoals de vorige cartridge die Sony ontwikkelde. Niet alles is natuurlijk Playstation gerelateerd.

Daar staat toch echt Sony PlayStation...
Dat is volgens mij een door LetsGoDigital zelf gemaakt plaatje. Maar ik lees nu dat de aanvraag door SIE is gedaan, dus je mag mijn vorige post vergeten.Aenea schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:21:
[...]
Hier een plaatje uit de patentaanvraag:
[Afbeelding]
Aenea schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:21:
[...]
Hier een plaatje uit de patentaanvraag:
[Afbeelding]

Is niet voor opslag. Zijn een soort dongles, wanneer je hdr wil moet je de hdr dongle er in doen (50€), je hebt een 4k dongle straks (ook 50€) multiplayer dongle (25€) en de ultimate dongle waar je alles mee kan (200€) je hebt maar ruimte voor 1 dongle tegelijk voor de base ps5.
Tenzij je de pro (1000€) koopt dan kan je er 2 kwijt, maar de base dongles passen niet in de pro en vice versa.
That would be fun.
Tenzij je de pro (1000€) koopt dan kan je er 2 kwijt, maar de base dongles passen niet in de pro en vice versa.
That would be fun.
Zo klink je net als EAFlagg schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:53:
Is niet voor opslag. Zijn een soort dongles, wanneer je hdr wil moet je de hdr dongle er in doen (50€), je hebt een 4k dongle straks (ook 50€) multiplayer dongle (25€) en de ultimate dongle waar je alles mee kan (200€) je hebt maar ruimte voor 1 dongle tegelijk voor de base ps5.
That would be fun.
Ach na de update draait het spel een stuk beter op de standaard PS4, dus Leno is weer aardig uit zijn zakken gekloptpoor Leno schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:19:
[...]
Dat zou je denken, en dát is helaas niet zo
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]
-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-
Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:
- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic
Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]
-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-
Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:
- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic
Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.