Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 11 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.799 views

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Bintzak schreef op donderdag 14 november 2019 @ 04:11:
[...]

Ach na de update draait het spel een stuk beter op de standaard PS4, dus Leno is weer aardig uit zijn zakken geklopt :Y)
Nah, kon toen op de Black Friday in Duitsland mn Pro voor 280,- kopen, en mn oude voor 220 verkopen :7

Maar welke update heb je t over?

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
poor Leno schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:31:
[...]

Nah, kon toen op de Black Friday in Duitsland mn Pro voor 280,- kopen, en mn oude voor 220 verkopen :7

Maar welke update heb je t over?
Bedoel dat het spel in de loop van de tijd wat verbeterd is. Maar speel toch 75% van de games op de pc en dan zijn framedrops sowieso onacceptabel.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik heb het al een tijd gezegd, flash storage zou wel eens het nieuwe ding kunnen zijn. Dan koop je elke game met zijn eigen snelle storage. De interne hdd gebruik je dan voor patched e.d. ... we gaan het zien ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Games op eigen storage gaat er niet komen. Daarvoor is snelle flash storage te duur en te schaars.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:12
Zeker als je ziet hoeveel plek die games innemen... RDR2 vlotjes 100Gb. Als dat telkens flash storage gaat zijn? Kostelijke grap...

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
.jef schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:35:
Zeker als je ziet hoeveel plek die games innemen... RDR2 vlotjes 100Gb. Als dat telkens flash storage gaat zijn? Kostelijke grap...
En daarbij, gaat het hele idee van digitaal/downloaden van je games compleet verloren.. Je hebt sowieso een interne SSD nodig..

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:24
Sony registreert Dual Shock 5 patent in Japan:
[Twitter: https://twitter.com/Nibellion/status/1196415538618159104]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJqEzVRX0AEJTz6?format=png&name=4096x4096

Iemand bij VideoGamesChronicler heeft reeds een mock-up gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://www.videogameschronicle.com/files/2019/11/Untitled-7-768x470.jpg

• .jef
Ik vind de DS4 een prima controller, dus ben blij dat ze het warme water niet proberen opnieuw uit te vinden. De meerwaarde van de lightbar is met altijd een mysterie gebleven, mag gerust weg. (wordt gebruikt voor PSVR, maar is volgens mij altijd een flauwe manier geweest van tracking)

Hoop vooral dat de batterij nog beetje groter is. Ik ben de enige die PS4 speelt en heb twee dual shocks gewoon om te wisselen als de ene z'n batterij leeg is. (durft wel gebeuren op een grijze zondag zoals gisteren)

[ Voor 10% gewijzigd door .jef op 18-11-2019 15:30 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik wil standaard flippers op de achterkant :(

• .jef
Vernieuwde versie van de mock-up zonder light-bar;

Afbeeldingslocatie: https://www.videogameschronicle.com/files/2019/11/Untitled-8-768x470.jpg

*edit* hier is de DS4 ineens erbij om makkelijker te vergelijken;
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/7/4/4/9200000064884470.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door .jef op 18-11-2019 15:46 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
die 'share' onzin moet echt verdwijnen van de controller. dit kan makkelijk softwarematig geïntegreerd worden. echt zonde. verder jammer dat het niet wat 'spannender' uitziet.

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 18-11-2019 16:12 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 23:56
.jef schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:35:
Een ssd is ook flash storage.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Hamazaki schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:11:
die 'share' onzin moet echt verdwijnen van de controller. dit kan makkelijk softwarematig geïntegreerd worden. echt zonde. verder jammer dat het niet wat 'spannender' uitziet.
Ik heb veel liever dat ze het ontwerp van de analoge sticks verduurzamen. Ik ga netjes om met mijn controllers, echter ook m'n 2e v2 ds4 begint met een kleine afwijking aan de rechter stick, hij beweegt dus automatisch. Bij de eerste had hij problemen met de linker; sprinten wilde niet meer goed en op een gegeven moment begon hij automatisch te rennen in shooters. Nu heb ik replacement sticks van Ali express alleen zijn mijn soldeerskills niet zo goed. Dus heb al 1 controller goed vernaggelt (door slecht werk met een soldeer lint, ga nu zo'n pompje halen als dat goed werkt heb ik voor een paar euro weer een goede controller zonder issues.).

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48
ToFast schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:27:
[...]

Ik heb veel liever dat ze het ontwerp van de analoge sticks verduurzamen. Ik ga netjes om met mijn controllers, echter ook m'n 2e v2 ds4 begint met een kleine afwijking aan de rechter stick, hij beweegt dus automatisch. Bij de eerste had hij problemen met de linker; sprinten wilde niet meer goed en op een gegeven moment begon hij automatisch te rennen in shooters. Nu heb ik replacement sticks van Ali express alleen zijn mijn soldeerskills niet zo goed. Dus heb al 1 controller goed vernaggelt (door slecht werk met een soldeer lint, ga nu zo'n pompje halen als dat goed werkt heb ik voor een paar euro weer een goede controller zonder issues.).
Ik ben het met je eens dat Sony het op dat vlak beter kan doen. Zo hebben mijn gen1 controllers het beruchte probleem met de coating die los laat van de sticks. Een probleem wat ik sinds 3 maanden na launch heb opgelost door van die overzet dopjes te kopen bij de MM. Investering van 4 Euro en nog betere grip ook. Ik praat het niet goed want slordig is het zeker, maar overkomelijk. Ik weet niet of het met latere generaties is opgelost eigenlijk. Was zo slim om 3 controllers te halen van de 1e batch :')

Het probleem wat je boven beschrijft heb ik ook een keer gehad, toen opgelost (geloof ik) door de stick rond te draaien en op elke mogelijke plek tussen het pookje en de controller zo hard mogelijk te blazen. Volgens mij komt het hier op neer: https://twinfinite.net/20...alog-stick-drift-how-fix/
Dat heeft voor mij sindsdien gewerkt.

Ik zag van de week renders voorbij komen van PS5 controllers waar het touchpad vervangen is door een schermpje waar je makkelijk je vrienden en berichten etc. in kan zien. Kijk... dat zou natuurlijk echt heel gaaf zijn. Net als de Dreamcast een scherm in je controller. Wordt natuurlijk totaal onbetaalbaar op die manier en gaat ook echt niet gebeuren, maar dat zou wel eens heel nuttig kunnen zijn :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 23:05
Hopelijk zijn PS4 controllers ook compatibel met de PS5, maar dat zal dan wel weer niet. -O-

Shikata ga nai.

Verwijderd

Shinobi-vs-Gast schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:34:
Hopelijk zijn PS4 controllers ook compatibel met de PS5, maar dat zal dan wel weer niet. -O-
Sowieso wel voor de backwardcompatible games. Voor originele PS5 games mogelijk niet. Zou wel ideaal zijn, hoef ik voor multiplayer geen extra controllers aan te schaffen. Ik ben vooral benieuwd hoe dat gaat met de PSVR. Gaat die de extra kracht van de PS5 benutten en compatibel zijn met de nieuwe games? Of ook alleen een backwardcompatible optie?

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:55:
[...]
Sowieso wel voor de backwardcompatible games.
Sowieso ? De PS3 kan ook PS1 discs afspelen. Good luck om je PS1 controllers in een PS3 te pluggen :).
Maar aangezien het nu allemaal draadloos/BT is, is de kans natuurlijk nu wel veel groter dat het wel gesupporteerd zal worden.

Verwijderd

Twixie schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:35:
[...]

Sowieso ? De PS3 kan ook PS1 discs afspelen. Good luck om je PS1 controllers in een PS3 te pluggen :).
Maar aangezien het nu allemaal draadloos/BT is, is de kans natuurlijk nu wel veel groter dat het wel gesupporteerd zal worden.
Mijn glazen bol denkt dat de light bar / touchpad van de PS4 controller anders wordt bij de PS5 controller. En dat er daarom voor bepaalde games zoals bijv Astro Bot, een PS4 controller aangesloten moet worden. Maar mijn glazen bol heeft er vaker naast gezeten...

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Als de nieuwe controller geen lightbar heeft... Dan zou je verwachten dat dat niet meer nodig zou zijn voor een eventuele PSVR2, en dat de PSVR2 dus niet met licht punten en een camera zal werken.
Twixie schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:35:
[...]

Gelukkig kun je PS1 games ook met een DS3 controller spelen, zelfs DS4 werkt als je hem via kabel aansluit op je PS3.

[ Voor 54% gewijzigd door Kalder op 19-11-2019 10:10 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Kalder

Kalder

sorry dubbel post, requesting deletion.

[ Voor 94% gewijzigd door Kalder op 19-11-2019 10:10 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
poor Leno schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:35:
Ik wil standaard flippers op de achterkant :(
Paddles bedoel je? Dat gaat niet gebeuren out of the box. Daar zal je een strike pack of third party controller voor moeten aanschaffen.

Hier nog een gerucht over de storage (excuses indien al langsgekomen).

https://www.resetera.com/...o-existing-patent.153938/

Naar verluidt gaat Sony dus expandable storage verkopen. Hopelijk geen Vita praktijken.

• Twixie
Kalder schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:06:
Gelukkig kun je PS1 games ook met een DS3 controller spelen, zelfs DS4 werkt als je hem via kabel aansluit op je PS3.
Uiteraard, want wat zou anders het nut zijn van PS1 games op een PS3 te kunnen spelen.
Het ging over de vraag of de controllers van de oude console ook zouden werken op de nieuwe console. En dat backwards compatibility niet wil zeggen dat dat automatisch zo is (want terug: voor PS1 BC op PS3 is de implementatie gewoon met de PS3 controllers, niet met de oude PS1 controllers).

• Twixie
bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:16:
[...]
Hier nog een gerucht over de storage (excuses indien al langsgekomen).
Excuses aanvaard, al verwacht ik wel beter van een PlayStation Karmakeizer ;).
Hoedanook gaat het daar dus om een patent, wat totaal niets zegt over effectieve implementatie, laat staat release. Sowieso zou het wel zeer slecht vallen onder de consumenten als ze ineens terug de PS4 feature van externe storage over USB zouden laten vallen voor iets proprietary.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Lol dat is de tweede keer in dit topic dat je me "corrigeert".. Voor mij zijn t flippers. Achter m'n autostuur heb ik ook flippers voor de versnelligsbak. Zelfde principe, daar heten ze wel zo.

Dus flippers :>

• bram1984
poor Leno schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:44:
[...]

Lol dat is de tweede keer in dit topic dat je me "corrigeert".. Voor mij zijn t flippers. Achter m'n autostuur heb ik ook flippers voor de versnelligsbak. Zelfde principe, daar heten ze wel zo.

Dus flippers :>
Is dat zo? Kan het me niet herinneren. Ik wist niet of je bedoelde wat ik dacht dat je bedoelde, vandaar de vraag. Sorry als je het gevoel hebt dat ik je "corrigeer". Ze heten overigens op alle sites paddles (Scuff, Xbox Elite, FPS Strikepack), maar noem ze vooral hoe je wilt.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:56:
[...]

Is dat zo? Kan het me niet herinneren. Ik wist niet of je bedoelde wat ik dacht dat je bedoelde, vandaar de vraag. Sorry als je het gevoel hebt dat ik je "corrigeer". Ze heten overigens op alle sites paddles (Scuff, Xbox Elite, FPS Strikepack), maar noem ze vooral hoe je wilt.
Haha ja maar is niet erg, ik kan nooit op t woord paddles komen. Fippers zit er te vast ingebrand :>

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hopelijk gaan ze met de PS5 nu eens meer gebruik maken van de extra mogelijkheden van de touchbar. Een paar games doen dat nu maar. En ik zou ook zeer blij zijn met een standaard quick save optie / knop....

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14

SkyStreaker

Move on up!

Joosie200 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:51:
[...]

Horizon was voor mij de 'noodzaak' aka systemseller. Uncharted 3/4 op tweede plek. De pro werd pas een noodzaak toen ik de 65 inch 4k oled tv in huis haalde. Maar als ik de geruchten op de frontpage mag geloven en Horizon Zero Dawn 2 een release launch title gaat zijn dan haal ik de Ps5 meteen in huis. Vooral als ie net als de PS3 eerste batch gewoon BC heeft met bestaande ps4 games.

Verder, mocht HZD2 uitgesteld worden dan kan het wel wachten. Heb nog genoeg PS4 titels om uit te spelen. Idem toen de PS4 er al was. Was nog met Black Flag bezig op de 360 dus ik had geen zin om die voor de PS4 nog een keer te kopen.
Ik mag toch wel hopen dat er een HZD2 PS4 Editie komt :F ;w Die PS5 die komt, ik heb ze allemaal gehad van Sony, allemaal. Herhaaldelijk zelfs, maar... mja Vergelijk het aanbod van de PS4 nou met de PS3 en dan helemaal met de PS2... Het wordt, mager...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:22
-SaveMe- schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:34:
Hopelijk gaan ze met de PS5 nu eens meer gebruik maken van de extra mogelijkheden van de touchbar. Een paar games doen dat nu maar.
Mja, de komst van de ps5 zou daar eigenlijk niets aan veranderen. Na 6 jaar is het volgens mij wel bewezen dat die touchpad vrij nutteloos is. Het is nooit verder gekomen dan wat exclusives die het gebruiken om te swipen. Ze kunnen het beter volledig achterwege laten imo, bespaart ook weer batterij. O-)

@SkyStreaker Uncharted 4, Ratchet & Clank, Infamous, The Order 1886, God Of War, Spider-Man, Detroit, Bloodborne, Days Gone, Death Stranding, Driveclub, Gran Turismo, Persona 5, Gravity Rush 2, Until Dawn, Uncharted Lost Legacy enzovoort...

• Twixie
-SaveMe- schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:34:
Hopelijk gaan ze met de PS5 nu eens meer gebruik maken van de extra mogelijkheden van de touchbar.
Het probleem is dat allemaal platform-unieke features zijn. Gevolg is dat developers ook een alternatief moeten bedenken als ze hun game multi-platform willen maken, dus vaak ignoren ze de mogelijkheden dan maar al direct.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14

SkyStreaker

Move on up!

Anton.net schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:59:
[...]

Mja, de komst van de ps5 zou daar eigenlijk niets aan veranderen. Na 6 jaar is het volgens mij wel bewezen dat die touchpad vrij nutteloos is. Het is nooit verder gekomen dan wat exclusives die het gebruiken om te swipen. Ze kunnen het beter volledig achterwege laten imo, bespaart ook weer batterij. O-)

@SkyStreaker Uncharted 4, Ratchet & Clank, Infamous, The Order 1886, God Of War, Spider-Man, Detroit, Bloodborne, Days Gone, Death Stranding, Driveclub, Gran Turismo, Persona 5, Gravity Rush 2, Until Dawn, Uncharted Lost Legacy enzovoort...
Ja, in verhouding is dat nog steeds niet veel tov. de vorige generaties. Maar, vrees niet. Je hoeft geen punt te maken, ik ben een fan en ook de PS5 komt in huis.

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 20-11-2019 19:29 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@DarkSide 2TB en 499,-? Geloof ik voor geen meter.

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 20-11-2019 20:10 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Greatsword schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:10:
@DarkSide 2TB en 499,-? Geloof ik voor geen meter.
Zou iets te mooi wezen.

Verwacht eerder 449 - 500GB editie, 499 - 1TB editie en 599 - 2TB editie als ze hem al gaan aanbieden.

• Donstil
  • Niet online
Wel gelijk een Pro volgens deze leaker. Lijkt mij heel logisch, de gelekte “te goed om waar te zijn” specs zijn dan van dat model.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:04
Donstil schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:14:
Wel gelijk een Pro volgens deze leaker. Lijkt mij heel logisch, de gelekte “te goed om waar te zijn” specs zijn dan van dat model.
Wat is er te goed om waar te zijn dan? Sluit bovendien niet erg goed bij zijn overige tweets aan. Een tweede console zou ook niet bepaald logisch zijn vanuit een zakelijk oogpunt. De PS4 Pro was een perfect product om de markt weer nieuw leven in te blazen, waarom zou je die keuze direct willen aanbieden. Ik geloof voorlopig nog weinig van die 2TB SSD, maar hij claimt ook dat er begin december een nieuwe PS4 Pro verschijnt dus ik ben benieuwd.

[Twitter: https://twitter.com/PSErebus/status/1196420302378541057]
[Twitter: https://twitter.com/PSErebus/status/1196435508789944320]

[ Voor 54% gewijzigd door NotSoSteady op 20-11-2019 20:24 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Afwachten, deze uitspraken hebben net zoveel waarde als die van welke twitteraar (of tweaker) dan ook. 499,- voor een 2TB versie zou mij meevallen zeker als de console ook nog eens een dikke cpu en gpu krijgt.

Opzich geloof ik wel dat Sony gaat voor pc-like prestaties maar daar hangt nu eenmaal een prijskaartje aan.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Anton.net
Iemand al eens gehoord van deze 'lekker met reputatie'? Ik niet alleszins...
Ik geloof er ook niets van dat er nu al een specifieke datum vaststaat

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:16

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ik lees gt7 !! Holy crap als dat waar is moet ik sowieso day one ps5 ! Heb dan geen keuze meer.
Holy crap heb nu al zin in gt7 op ps5. Dat kan niet anders dan zwaar bizar gaaf worden!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• DarkSide
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

ik verwacht ook geen 2TB voor 499.
Is zeker nog een behoorlijke korrel zout nemen.
Maar kwam het tegen en opzich denk ik verder ook aan 499 als prijs.

GT7 ook nog weinig over gehoord. Maar zou op zich wel cool zijn.
Dan meer als oude GT's en niet als GT sport

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Donstil
  • Niet online
NotSoSteady schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:15:
[...]

Wat is er te goed om waar te zijn dan? Sluit bovendien niet erg goed bij zijn overige tweets aan. Een tweede console zou ook niet bepaald logisch zijn vanuit een zakelijk oogpunt. De PS4 Pro was een perfect product om de markt weer nieuw leven in te blazen, waarom zou je die keuze direct willen aanbieden. Ik geloof voorlopig nog weinig van die 2TB SSD, maar hij claimt ook dat er begin december een nieuwe PS4 Pro verschijnt dus ik ben benieuwd.
Past juist perfect bij de markt op zakelijk oogpunt. Een “pro” device gelijk op launch uitbrengen is heel normaal nu in diverse product categorieën, zie niet in waarom dat bij consoles niet ook zou kunnen.

Voor de mid cycle refresh verzinnen ze dan wel weer een andere naam (al kwam die pas 1x dus niets ik zeker).

Verder zijn er eerder door Sony specs getoond/geteased (of was het gelekt?) die voor €499,- wel te goed om waar te zijn kijken. Bijvoorbeeld dit onderschrijft dat naar mijn idee:
[Twitter: https://twitter.com/PSErebus/status/1196420302378541057]
Dat is politiek correct zeggen
”die shit wordt duur. Bereid je maar voor”

2TB voor €499,- zie ik ook niet echt gebeuren verder. Daar is dat type geheugen te prijzig voor. Ook als je het met tientallen miljoenen te gelijk inkoopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 20-11-2019 20:55 ]

• NotSoSteady
Donstil schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:50:
[...]

Past juist perfect bij de markt op zakelijk oogpunt. Een “pro” device gelijk op launch uitbrengen is heel normaal nu in diverse product categorieën, zie niet in waarom dat bij consoles niet ook zou kunnen.

Voor de mid cycle refresh verzinnen ze dan wel weer een andere naam (al kwam die pas 1x dus niets ik zeker).

Verder zijn er eerder door Sony specs getoond/geteased (of was het gelekt?) die voor €499,- wel te goed om waar te zijn kijken. Bijvoorbeeld dit onderschrijft dat naar mijn idee:
[Twitter]
Dat is politiek correct zeggen
[...]

2TB voor €499,- zie ik ook niet echt gebeuren verder. Daar is dat type geheugen te prijzig voor. Ook als je het met tientallen miljoenen te gelijk inkoopt.
Tja, dat past dan mooi bij een prijs van 499 euro. Je lijkt te vergeten dat de PS4 voor 399 euro op de markt werd gebracht. Bovendien is de genoemde hardware ook niet zo uitzonderlijk. Als je het vergelijkt met een reguliere pc misschien, maar dit zijn compleet andere deals en niet te vergelijken.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 20-11-2019 21:01 ]

• Anton.net
@NotSoSteady
Jim Ryan zei vorige week toevallig dit:
"We've done well with exclusive content -- that has been a point-of-difference. But I think the interesting thing this time is the community that we've built. These are gamers who are networked and sticky and engaged and passionate about PlayStation to an extent that we've not seen in previous generations. As we move towards the next-generation in 2020, one of our tasks -- probably our main task -- is to take that community and transition it from PlayStation 4 to PlayStation 5, and at a scale and pace that we've never delivered on before.
Het doel is dus om mensen zo snel mogelijk te laten overstappen van ps4 naar ps5.
Klinkt dus niet echt als een niche product

• NotSoSteady
Anton.net schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:58:
@NotSoSteady
Jim Ryan zei vorige week toevallig dit:

[...]

Het doel is dus om mensen zo snel mogelijk te laten overstappen van ps4 naar ps5.
Klinkt dus niet echt als een niche product
Sowieso lijkt me het vreemd om je console die zoveel mogelijk mensen moet bereiken te beschrijven als een nicheproduct.

• Donstil
  • Niet online
NotSoSteady schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:58:
[...]

Tja, dat past dan mooi bij een prijs van 499 euro. Je lijkt te vergeten dat de PS4 voor 399 euro op de markt werd gebracht.
Nee hoor dat ben ik niet vergeten. Maar de markt is in 7 jaar enorm veranderd. €499,- voor de instap hardware kan nu veel beter dan ten tijden van de PS4 launch.
NotSoSteady schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:00:
Sowieso lijkt me het vreemd om je console die zoveel mogelijk mensen moet bereiken te beschrijven als een nicheproduct.
Toch deed hij dat wel. Dat hebben niet de fans er van gemaakt.

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 20-11-2019 21:06 ]

• NotSoSteady
Donstil schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:02:
[...]

Nee hoor dat ben ik niet vergeten. Maar de markt is in 7 jaar enorm veranderd. €499,- voor de instap hardware kan nu veel beter dan ten tijden van de PS4 launch.

[...]

Toch deed hij dat wel. Dat hebben niet de fans er van gemaakt.
Ik weet dat hij dat heeft gezegd, maar daarom vind ik het nog wel onzin. De PS4 is meer dan 100 miljoen keer verkocht, niet bepaald een nicheproduct. Lijkt me voornamelijk een hoop marketing blabla, net als het gezever over gamen in 8K. Loop inmiddels lang genoeg mee om de verwachtingen enigszins te temperen. In het artikel staat zelfs "PlayStation has become Sony’s flagship consumer product". :+

• Donstil
  • Niet online
Weet je wie pas lang mee loopt? Kenichiro Yoshida :+

• NotSoSteady
Donstil schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:27:
Weet je wie pas lang mee loopt? Kenichiro Yoshida :+
Exact, die weet hoe het spelletje moet worden gespeeld. :) De PS5 in de markt zetten als de console voor hardcore gamers. Vermoedelijk hebben ze nog een keer de Xbox One E3-presentatie bekeken om te kijken hoe het niet moet.

• Donstil
  • Niet online
We gaan het zien. Ik geloof in ieder geval niet in €499,- voor het volledige pakket (Laat staan €399,-) en zou mijn geld zetten op een Ps5 en een betere Ps5<Hoe die dan ook heet> op release.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Donstil schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:35:
We gaan het zien. Ik geloof in ieder geval niet in €499,- voor het volledige pakket (Laat staan €399,-) en zou mijn geld zetten op een Ps5 en een betere Ps5<Hoe die dan ook heet> op release.
Het lijkt mij persoonlijk erg raar om meteen 2 versies op de markt te brengen.

De pro werkte uitstekend om de aandacht halverwege een generatie weer even flink aan te wakkeren.

En wat moeten ze dan halverwege verzinnen, de ps5 pro pro of pro ultraturbo?

Het kan best natuurlijk, maar lijkt mij een vreemd strategie. Zeker omdat de base ps5 dan eigenlijk meteen als inferieur wordt gezien. Ik zie geen enkel voordeel voor Sony als ik eerlijk ben.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:50
Is die 'niche' niet gewoon om in een underdog positie te komen?

Doen alsof het allemaal wel meevalt en alleen een upgrade voor de hardcore gamers is, totdat al het kannonnen geschut naar buiten wordt gebracht en iedereen er één wil hebben.

Een Pro bij launch zie ik ook niet gebeuren, dan neig je nog meer naar een PC 'platform' waarbij er nogal wat verschillende hardware varianten zijn, ook als de PS4 (Pro) voorlopig nog ondersteund moet worden.
Dat moet juist een manier zijn om een paar jaar na launch de markt weer wat op te schudden met een nieuwer model.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Donstil schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:35:
€499 is de sweetspot wat mij betreft. Zeker nu zeer waarschijnlijk is dat de "cartridge" gewoon gaat zorgen voor 1 model ps5 bij launch en men extra (dure?!!) ruimte kan bijkopen.

Geloof er geen bal van dat ze 2 versies gaan lanceren bij launch. Ze zijn gek, extra nutteloze ontwikkeling nu, terwijl het ding al retesnel is.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik betaal liever 599,- voor een zo krachtig mogelijke console...

Wat ook een mogelijkheid gaat zijn is dat een revised PS4 pro straks de instap gaat zijn en de 5 target dan de core gamers... zeer goed mogelijk als ze bc zijn...

[ Voor 56% gewijzigd door -SaveMe- op 21-11-2019 00:52 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De PS4 Pro was volgens mij vooral met een specifiek achterliggende gedachte uitgebracht: de opkomst van 4K TV's. Daar lag de nadruk bij het media event in 2016 ook heel erg op. En daar was de standaard PS4 gewoon niet krachtig genoeg voor (en zelfs de Pro hanteert regelmatig technieken om die 4K resolutie te halen). Achteraf gezien is de CPU in de PS4 niet krachtig genoeg gebleken om die hogere resoluties fatsoenlijk weer te geven.

Van wat we tot nu toe lezen lijkt de PS5 relatief gezien vanaf launch een stuk krachtiger te worden dan die van de PS4 (Zen+ of Zen2) dus ik vraag me af of de noodzaak voor een mid-cycle refresh er deze keer weer zal zijn. Ik verwacht niet dat we in 2023 met z'n allen al massaal aan de 8K schermen zitten bijvoorbeeld.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik geloof wel in 2 versies bij launch, daar zijn we net aan gewend met de PS4 en IMHO zetten ze die lijn door. Er is geen reden om daar halverwege de cycle pas mee te komen dat is bij vorige generaties ook niet gebeurd. Dat er uiteindelijk een slim komt of dat de opslag vergroot wordt tijdens de cycle is niet zo interessant.

De markt veranderd, mensen verwachten grafisch een beter resultaat en een stabielere fps, de PC heeft een flinke comeback gemaakt en is een grotere concurrent dan 7-8 jaar geledem. Sony wil niet hun consumenten zien overstappen naar de PC omdat daar de prestaties veel beter zijn en al helemaal niet omdat Microsoft een ijzersterke pakkage deal heeft met Game Pass.

Dus voor de hardcore gamers een pro, en voor de meer casual gamers de gewone PS5. Zo zijn de PS4 en de PS4 pro ook in de markt gezet. De PS4 pro was nodig om te concurreren met xbox die wel 4k aan kon en om ons te laten wennen aan het idee dat er een instap model en een krachtiger model naast elkaar in de markt staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 21-11-2019 00:57 ]

• Segafreak83
Chaoss schreef op donderdag 21 november 2019 @ 00:52:
Ik geloof wel in 2 versies bij launch, daar zijn we net aan gewend met de PS4 en IMHO zetten ze die lijn door. Er is geen reden om daar halverwege de cycle pas mee te komen dat is bij vorige generaties ook niet gebeurd. Dat er uiteindelijk een slim komt of dat de opslag vergroot wordt tijdens de cycle is niet zo interessant.

De markt veranderd, mensen verwachten grafisch een beter resultaat en een stabielere fps, de PC heeft een flinke comeback gemaakt en is een grotere concurrent dan 7-8 jaar geledem. Sony wil niet hun consumenten zien overstappen naar de PC omdat daar de prestaties veel beter zijn en al helemaal niet omdat Microsoft een ijzersterke pakkage deal heeft met Game Pass.

Dus voor de hardcore gamers een pro, en voor de meer casual gamers de gewone PS5. Zo zijn de PS4 en de PS4 pro ook in de markt gezet. De PS4 pro was nodig om te concurreren met xbox die wel 4k aan kon en om ons te laten wennen aan het idee dat er een instap model en een krachtiger model naast elkaar in de markt staan.
Dat is bij de vorige generatie dus wel gebeurd, zie de One X en PS4 Pro. Waarbij de Pro maar minimaal beter was..

Hoe zie je of iemand anders überhaupt 2 versies voor je, met wat voor een verschil tussen deze 2?

De enige mogelijkheid is meer opslag voor x bedrag. Waarom zou je het jezelf moeilijk gaan maken om meteen al 2 versies te moeten ondersteunen / ontwikkelen, en ook mbt de games.

Als men naar de pc wil, dan gaan ze toch wel.

De meeste gamers blijven hun merk trouw en gaan gewoon een PS5 kopen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dat is de huidige generatie... Vorige generaties zijn PS1 tm PS3.

• Kalder

Kalder

Ik geloof totaal niet in 2 versies bij launch, misschien dat er over een paar jaar wel weer een PS5 pro komt, maar zelfs dat betwijfel ik, ik vind veel PS4 games op de Pro nog steeds erg mooi eruit zien, we weten al dat de PS5 een enorme leap in grafische rekenkracht krijgt. Als de PS5 al zo'n enorm sprong vooruit brengt waarom zouden ze dan bij launch al 2 verschillende consoles lanceren? Één met de rekenkracht van de dev kit zoals die nu is en nog een die nog krachtiger is? No way, geloof ik echt niet.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:59

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Sony wil iedereen met een PS4 zsm over laten gaan op een PS5, ze hebben in een interview gezegd de transitie zo makkelijk en snel mogelijk te laten verlopen. Dit betekend ook dat ze er dit keer niet tegen aan willen lopen dat de PS5 ergens niet op voorraad is. Lijkt mij dus niet dat ze de productie van dat ding gaan splitten op normal en Pro, gewoon volle kracht 1 versie produceren.
Dus er komt volgens mij gewoon 1 versie op de markt eind 2020, tegelijk met een door Sony ondersteunde inruilactie voor de PS4/PS4Pro zodat ook de twijfelaars over de streep getrokken worden.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Kalder

Kalder

OzzieMann schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:01:
Sony wil iedereen met een PS4 zsm over laten gaan op een PS5, ze hebben in een interview gezegd de transitie zo makkelijk en snel mogelijk te laten verlopen. Dit betekend ook dat ze er dit keer niet tegen aan willen lopen dat de PS5 ergens niet op voorraad is. Lijkt mij dus niet dat ze de productie van dat ding gaan splitten op normal en Pro, gewoon volle kracht 1 versie produceren.
Dus er komt volgens mij gewoon 1 versie op de markt eind 2020, tegelijk met een door Sony ondersteunde inruilactie voor de PS4/PS4Pro zodat ook de twijfelaars over de streep getrokken worden.
Inruilactie, yes please.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:25
Splitsen levert ook 1.5x zoveel geld op denk ik. Eerst koopt iedereen een normale ps5 (want dat is dan de enige keuze), en 1.5 jaar later koopt de helft daarvan nog eens een pro variant.

• TDB
  • Laatst online: 09:13

TDB

Ik moet zeggen dat ik via marktplaats meestal hogere bedragen kreeg, dan bij een inruilactie. Bijvoorbeeld van de PS4 naar de PS4 Pro.

PSN: TDBtje

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Klopt, alleen veel mensen (zoals ik) kiezen graag voor het gemak. Je weet na afloop zeker dat je geen gezeur krijgt ;)

off topic: Ik geef tegenwoordig nog bijna liever dingen weg aan vrienden/familie dan me op marktplaats te begeven.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Kalder

Kalder

TDB schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:09:
[...]

Ik moet zeggen dat ik via marktplaats meestal hogere bedragen kreeg, dan bij een inruilactie. Bijvoorbeeld van de PS4 naar de PS4 Pro.
Moet eerlijk zeggen dat als en PS4 Pro inruilen voor een PS5 niet rond de €200 korting oplevert ik ook niet echt interesse heb.
Aan de andere kant, als de PS5 straks uit is, gaan al die PS4's op marktplaats en zal de tweedehands prijs ook wel weer sterk dalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 21-11-2019 09:13 ]

• Jumpman
  • Laatst online: 12:29
Ik verwacht ook één variant van de nieuwe PlayStation bij launch. Eerst zo snel mogelijk je 'install base' zo groot mogelijk maken (ook al is het tegen kostprijs) en dan een Pro er in knallen, dat genereert veel meer geld. Snelle hardware is duur in het begin, maar wordt naarmate levensduur van de console voortduurt goedkoper.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Donstil
  • Niet online
Flagg schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:09:
Het lijkt mij persoonlijk erg raar om meteen 2 versies op de markt te brengen.

De pro werkte uitstekend om de aandacht halverwege een generatie weer even flink aan te wakkeren.

En wat moeten ze dan halverwege verzinnen, de ps5 pro pro of pro ultraturbo?
Nou ja Playstation 4 Pro is natuurlijk niets Pro's aan, daar kan je best een ander naampje voor verzinnen.
Je ziet in de markt dat dit nu veel gebeurd, iPad en iPad Pro, OnePlus 7 en 7 Pro, enz. Zelfde producten maar met iets betere specs.

Dat lijkt mij iets waar ze als console bouwers ook prima naartoe kunnen. De marketing strategie die je hierboven beschrijft (Halverwege de aandacht aan wakkeren) kan ook met een ander "naampje" natuurlijk.
-SaveMe- schreef op donderdag 21 november 2019 @ 00:49:
Ik betaal liever 599,- voor een zo krachtig mogelijke console...
Ja ik dus ook, gamers worden steeds ouder, hebben meer te besteden dan vroeger, enz enz.
Basekid schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:05:
Splitsen levert ook 1.5x zoveel geld op denk ik. Eerst koopt iedereen een normale ps5 (want dat is dan de enige keuze), en 1.5 jaar later koopt de helft daarvan nog eens een pro variant.
Maar dat kan met Ps5 en Ps5 pro op launch natuurlijk ook gewoon. Dan doe je na een paar jaar (anderhalf lijkt mij wel wat snel) het Pro model als instap (als Slim bijvoorbeeld) en dan kom je met een nieuwe "pro" op de markt.

Als er twee consoles uit komen gooit dat de deur tot refresh absoluut niet dicht.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:29:
Ik verwacht ook één variant van de nieuwe PlayStation bij launch. Eerst zo snel mogelijk je 'install base' zo groot mogelijk maken (ook al is het tegen kostprijs) en dan een Pro er in knallen, dat genereert veel meer geld. Snelle hardware is duur in het begin, maar wordt naarmate levensduur van de console voortduurt goedkoper.
gaat niet gebeuren. de reden dat er een tussen model kwam was, omdat (Sony) 4K en HDR begon door te zetten met TV's en UHD materiaal.

en als we tegen 8K aanzitten, zal de PS6 komen denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 21-11-2019 11:02 ]

• Twixie
Chaoss schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:30:
Dat is de huidige generatie... Vorige generaties zijn PS1 tm PS3.
Ja, maar daar zijn zelfs nooit verschillende versies van uitgekomen (behalve meer opslag), laat staan tegelijk bij launch. Dus die zijn totaal irrelevant in je argument over 2 verschillende PS5 versies at launch.

• Twixie
Segafreak83 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 00:20:
[...]
Zeker nu zeer waarschijnlijk is dat de "cartridge" gewoon gaat zorgen voor 1 model ps5 bij launch en men extra (dure?!!) ruimte kan bijkopen.
Waar haal jij dat ? Toch niet in die publicaties over een patent aanvraag, hoop ik. 90% van de patenten wordt nooit geimplementeerd.
Ik denk dat het gebruik van cartridges zeer slecht onthaald zou worden. Temeer daar je met de PS4 gewoon goedkope externe opslag kunt toevoegen via USB en dat door het OS ook gewoon ondersteund wordt om je games op te installeren. Het enige argument zou kunnen zijn dat ze zeker willen zijn dat je games alleen van SSD speelt voor 'optimale ervaring' en daardoor willen kunnen enforcen dat games enkel op SSD kunnen gezet worden.

EDIT: als ik wat google, zie ik een hoop media het hebben over 'Sony confirms...', 'PS5 will have SSD cartridges...' enzovoort, en zonder uitzondering lees je in het artikel dan telkens enkel over de patenten. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 21-11-2019 11:30 ]

• OzzieMann

OzzieMann

Hamazaki schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:57:
[...]

gaat niet gebeuren. de reden dat er een tussen model kwam was, omdat (Sony) 4K en HDR begon door te zetten met TV's en UHD materiaal.
.
Of was de reden om de transitie van het ene systeem naar het andere te oefenen?
Een test om te kijken waar men tegen aan loopt om de transitie van PS4 naar PS5 zo soepel mogelijk te maken.
:+

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
@Twixie , die cardridges zijn juist voor snelle media, ik stel me zo voor dat het met een pci-achtige interface werkt en dat is sneller dan usb. Het zou me niet verbazen als de PS5 juist geen usb schijven ondersteund om de snelheid te waarborgen.

• OzzieMann

OzzieMann

@Chaoss Ze zullen USB schijven vast wel ondersteunen voor spellen die niet ontwikkeld zijn voor de snelheid van de SSD in de PS5. Nergens voor nodig om PS4 (en oudere) games op de custom SSD te zetten als deze de snelheid niet optimaal gebruiken.

• Segafreak83
OzzieMann schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:14:
@Chaoss Ze zullen USB schijven vast wel ondersteunen voor spellen die niet ontwikkeld zijn voor de snelheid van de SSD in de PS5. Nergens voor nodig om PS4 (en oudere) games op de custom SSD te zetten als deze de snelheid niet optimaal gebruiken.
De kans zit erin, dat ze juist externe normale schijven (al dan niet SSD) niet meer ondersteunen op de ps5.

Als ik nu al zie en merk, hoe vaak ik moet wachten op mensen zonder SSD op de PS4 pro :+

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
OzzieMann schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:14:
Games hoef je niet te ontwikkelen voor een SSD, een PS4 game zal onaangepast al veel sneller zijn. De optimalisaties zullen vooral in het OS zelf zitten.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Chaoss schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:36:
[...]

Games hoef je niet te ontwikkelen voor een SSD, een PS4 game zal onaangepast al veel sneller zijn. De optimalisaties zullen vooral in het OS zelf zitten.
Is dat zo? Ik dacht dat de doorvoer snelheid van de HD ook invloed had op popups ed. Als je dan rekening houdt met de doorvoer snelheid van een interne SSD (met navenant snelle interface uiteraard) wil je geen externe 5400rpm schijfje via USB tegenkomen. :P

Maar geen idee waar ik dat eens heb gelezen en of de bron betrouwbaar was. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Twixie
Ja, daarom mijn laatste zin ook hierboven ivm kunnen garanderen dat games snel genoeg zullen zijn, zelfs op externe opslag. Als dat gewoon via standaard interfaces als USB of SATA gaat, kan het toestel mogelijks niet zien of het een SSD of HDD is die aangesloten is.

USB gaan ze sowieso nog voorzien voor externe apparaten, en ook voor USB opslag voor backups.

• OzzieMann

OzzieMann

Chaoss schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:36:
[...]

Ja snap ik. Alle laadtijden zullen inderdaad veel sneller zijn, dat is ook waarom ik een SSD in mijn PS4Pro heb zitten.
Segafreak83 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:21:
[...]

De kans zit erin, dat ze juist externe normale schijven (al dan niet SSD) niet meer ondersteunen op de ps5.

Als ik nu al zie en merk, hoe vaak ik moet wachten op mensen zonder SSD op de PS4 pro :+
Dat wachten zal niet veranderen bij multi-generational multiplayer games. Leuk dat je dan veel sneller klaar bent met laden maar dan sta je alsnog te wachten tot de rest erbij zit. Die games kunnen dan dus prima op een normale USB HDD.

Verwijderd

OzzieMann schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:58:
Leuk dat je dan veel sneller klaar bent met laden maar dan sta je alsnog te wachten tot de rest erbij zit.
Het voordeel van snel laden heb ik in multiplayer games ervaren:

1. In Black Ops 4 kon ik als eerste een specialist kiezen omdat de anderen nog niet zover waren.

2. In Battlefield games kon ik als eerste een voer of vliegtuig kiezen omdat anderen nog niet zover waren.

• Segafreak83
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:49:
[...]

1. In Black Ops 4 kon ik als eerste een specialist kiezen omdat de anderen nog niet zover waren.

2. In Battlefield games kon ik als eerste een voer of vliegtuig kiezen omdat anderen nog niet zover waren.
Dat niet alleen, ook het menu zelf. Of zelfs de menu's in Destiny 2, wat een verademing.

Het kopiëren na een update gaat ook veel sneller, dus kun je eerder spelen / weer verder.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:46
Toch ergens anders voor bedoeld. 🤔

https://nl.letsgodigital....artridge-ps5-console/amp/

• OzzieMann

OzzieMann

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:49:
[...]

Zeker dat ik het voordeel ook heb ervaren op.de genoemde manieren. Maar gelukkig zijn er ook nog talloze andere soorten multiplayer games naast shooters 😉 Daar zal het dus altijd wachten zijn op de minst snelle van de party.

• Segafreak83
Jammer, ik had het wel een mooi systeem gevonden..

• Donstil
  • Niet online
Ja dat zat er dik in, 69,95 games en dan verwachten dat de hele game op een SSD staat, not gonna happen 8)7

• Twixie
Zoals ik enkele posts ervoor dus al zei... Zelfs op deze pagina zie je nog dat LetsGoDigital enkele dagen ervoor het nog had over "Sony bevestigt SSD cartridge voor PlayStation 5 game console" terwijl je in het artikel las dat het puur over een patent aanvraag ging wat allesbehalve een bevestiging is. Maar ja, alles voor de kliks. Had vroeger nog nooit over LetsGoDigital gehoord en nu refereert iedereen naar hen ivm PS5 renders e.d. maar echte nieuwswaarde is er nooit.

• Kalder

Kalder

Twixie schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:11:
[...]

Zoals ik enkele posts ervoor dus al zei... Zelfs op deze pagina zie je nog dat LetsGoDigital enkele dagen ervoor het nog had over "Sony bevestigt SSD cartridge voor PlayStation 5 game console" terwijl je in het artikel las dat het puur over een patent aanvraag ging wat allesbehalve een bevestiging is. Maar ja, alles voor de kliks. Had vroeger nog nooit over LetsGoDigital gehoord en nu refereert iedereen naar hen ivm PS5 renders e.d. maar echte nieuwswaarde is er nooit.
Heb het idee dat het enige wat ze goed deden om bekend te worden is het overtrekken en inkleuren van die patent afbeeldingen. Die werden vervolgens door alles en iedereen gebruikt omdat die van hogere kwaliteit waren dan de afbeeldingen op het patent.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Denken jullie dat sony nog wat speciaals gaat doen met het 3D geluid icm gamingheadsets voor de ps5...wil bijna een nieuwe astro a50 kopen maar de ps5 houdt mij tegen haha. Denk toch maar een jaartje wachten.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Segafreak83
TDB schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:09:
[...]

Doe mij maar een inruilactie, geen gezeur, geen gezeik, geen mensen aan je deur. Voor die €50 die je minder krijgt is mij dat wel waard.

En ik heb mijn pro voor een leuke prijs kunnen kopen destijds. Dus als inruil mij €200 oplevert, waar kan ik tekenen?

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Donstil schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:14:
Mja, het artikel suggereert dat het de komst van een PS5 Pro bevestigd terwijl dat helemaal niet zo is, the is volgens mij een tikfoutje....

Ze baseren het hier op:
"Mark Cerny is the lead system architect for PlayStation® Vita, PlayStation®4 (PS4™), PlayStation®4 Pro (PS5™ Pro) and PlayStation®5 (PS5™)"

Kortom, bevestigd dus 0,0 :)

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Amaze86 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:15:
Denken jullie dat sony nog wat speciaals gaat doen met het 3D geluid icm gamingheadsets voor de ps5...wil bijna een nieuwe astro a50 kopen maar de ps5 houdt mij tegen haha. Denk toch maar een jaartje wachten.
Ik verwacht Dolby Atmos support. Maar of er ook headsets zijn die dat (gaan) doen ...

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
-SaveMe- schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:44:
[...]

Ik verwacht Dolby Atmos support. Maar of er ook headsets zijn die dat (gaan) doen ...
In principe is dat wat 3D audio doet, ik verwacht dat de PS headsets het iig zullen ondersteunen.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Aenea schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 02:18:
[...]

Mja, het artikel suggereert dat het de komst van een PS5 Pro bevestigd terwijl dat helemaal niet zo is, the is volgens mij een tikfoutje....

Ze baseren het hier op:
"Mark Cerny is the lead system architect for PlayStation® Vita, PlayStation®4 (PS4™), PlayStation®4 Pro (PS5™ Pro) and PlayStation®5 (PS5™)"

Kortom, bevestigd dus 0,0 :)
Dit bevestigd eerder dat er geen ps5 pro is, anders zou die ook specifiek genoemd zijn na de ps5. :) Tenzij de 5 pro een andere lead architect heeft natuurlijk... :P

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 24-11-2019 10:19 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Het bevestigd idd helemaal niets, totdat Sony met een uitspraak komt blijft het gissen. Op dit moment is er net zoveel kans dat er een PS5 Pro komt als dat er geen PS5 Pro komt :P

Hopelijk maakt Sony tijdens hun event wat meer bekend.

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:03
Het gerucht gaat dat de introductieprijs van PS5 op $499 zal liggen en dat je daar 2TB SSD opslag voor gaat krijgen. Lijkt mij een nogal onwaarschijnlijk lage prijs.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Chaoss schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:54:
Het bevestigd idd helemaal niets, totdat Sony met een uitspraak komt blijft het gissen. Op dit moment is er net zoveel kans dat er een PS5 Pro komt als dat er geen PS5 Pro komt :P

Hopelijk maakt Sony tijdens hun event wat meer bekend.
Was ook volledig niet serieus, maar vind het grappig dat iedereen van alles roept dat een bevestiging zou zijn van wat dan ook. Dacht doe ff lekker mee. *O*

• Twixie
Kwistnix schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:18:
Het gerucht gaat dat de introductieprijs van PS5 op $499 zal liggen en dat je daar 2TB SSD opslag voor gaat krijgen.
Weer zo een site waar ik nog nooit van gehoord heb, en aan de artikels daar te zien is het voornamelijk clickbait.

• bram1984
Twixie schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:12:
[...]

Weer zo een site waar ik nog nooit van gehoord heb, en aan de artikels daar te zien is het voornamelijk clickbait.
Ken je Gamesradar, FHM en Dailymail wel? Want die melden het namelijk ook. ;)

Je moet afgezien daarvan niet naar de site kijken, maar naar de bron. Blijkbaar komt dit van een bekende leaker die het wel vaker bij rechte eind heeft. Dan nog korreltje zout en zo, maar een sappig gerucht is het zeker.

Als ik zoiets op Twitter roep, dan kraait waarschijnlijk geen haan ernaar.

• Twixie
Ook niet bepaald een journalistieke referentie ;).

• bram1984
Twixie schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:22:
[...]

Ook niet bepaald een journalistieke referentie ;).
Vandaar dat ik ook zei: kijk naar de bron.

• Anton.net
bram1984 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:23:
[...]
Vandaar dat ik ook zei: kijk naar de bron.
En ken jij die bron dan? Ik niet alleszins.
Wat heeft deze persoon in het verleden al geleakt?

Dat account is nog geen jaar oud. Vorige week had hij een kleine 1000 volgers, wat nu meer dan verdubbeld is.
Ik geloof er niks van :O

[ Voor 32% gewijzigd door Anton.net op 25-11-2019 13:29 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.