Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:32
Vorige week ook pas voor het eerst over PSErebus gehoord. De tweets die ik toen zag, zagen me er ook niet echt geloofwaardig uit. Was over backward compatibility geloof ik. Moet hier paar dagen geleden gepost zijn (want buiten dit topic volg ik geen PS5 nieuws).
Met 2700 volgers is het in elk geval niet iemand die een gigantische following heeft. En die 2700 zijn ongetwijfeld ook een hoop nieuwe volgers nav zijn recente tweets.

EDIT: zijn tweet over de prijs en 2TB SSD dateert overigens ook al van bijna een week geleden. Raar dat sites het nu ineens oppikken.

Twixie wijzigde deze reactie 25-11-2019 13:31 (13%)

Anton.net schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:26:
[...]

En ken jij die bron dan? Ik niet alleszins.
Wat heeft deze persoon in het verleden al geleakt?

Dat account is nog geen jaar oud. Vorige week had hij een kleine 1000 volgers, wat nu meer dan verdubbeld is.
Ik geloof er niks van :O
Nee. Ik houd me ook niet echt bezig met bronnen en betrouwbaarheid. Ik las alleen ergens dat hij het vaker wel dan niet bij het rechte eind had (maar wellicht is dat ook wel een gerucht). ;)

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:31:
[...]

Nee. Ik houd me ook niet echt bezig met bronnen en betrouwbaarheid. Ik las alleen ergens dat hij het vaker wel dan niet bij het rechte eind had (maar wellicht is dat ook wel een gerucht). ;)
Das ook wel een beetje het probleem op het interwebz tegenwoordig, alles wordt klakkeloos herhaalt en het maakt niet uit of het glasharde leugens zijn. ;)

Ik geloof dan ook vrijwel niks meer wat ik lees. :+

Flagg wijzigde deze reactie 25-11-2019 14:10 (5%)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:27
poor Leno schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:58:
[...]

In principe is dat wat 3D audio doet, ik verwacht dat de PS headsets het iig zullen ondersteunen.
Volgens Sony heb je zelfs een headset nodig om het op de juiste manier te ervaren.
bram1984 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:31:
[...]

Zijn 'trackrecord' is tot op heden gebaseerd op het correct voorspellen van de releasedate van The Last of Us Part II.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 25-11-2019 14:12 (41%)

@NotSoSteady Een 100% score dus. :p

• NotSoSteady
Dat klopt, maar ik dacht dat hij/zij claimt dat er begin december ook nog een nieuwe exclusieve PS4 Pro verschijnt. In dat geval kunnen we de bron weer iets serieuzer nemen.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 25-11-2019 15:14 (10%)

• Kwistnix
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:45
Die Pro versie met 2TB HDD is al in Japan uitgebracht, dus zou zomaar kunnen.
NotSoSteady schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:11:
Zijn 'trackrecord' is tot op heden gebaseerd op het correct voorspellen van de releasedate van The Last of Us Part II.
Had het ook gelezen ja. Ik ben een redelijk TLOU fanboy en heb zijn naam of 'leak' nooit ergens voorbij zien komen. :+
Er waren al verschillende geruchten die verwezen naar februari. (oa Ashley Johnson die zich versprak in een interview). Als je dan weet dat de meeste ps exclusives uitkomen op een vrijdag, kan je met een gokje wel een datum 'leaken'.

Maargoed we zullen zien of zijn 2TB ps4 er komt. Dat ding ga ik dan meteen kopen, die 500 million versie is nu al een klein fortuin waard |:(

• NotSoSteady
Anton.net schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:56:
[...]

Had het ook gelezen ja. Ik ben een redelijk TLOU fanboy en heb zijn naam of 'leak' nooit ergens voorbij zien komen. :+
Er waren al verschillende geruchten die verwezen naar februari. (oa Ashley Johnson die zich versprak in een interview). Als je dan weet dat de meeste ps exclusives uitkomen op een vrijdag, kan je met een gokje wel een datum 'leaken'.

Maargoed we zullen zien of zijn 2TB ps4 er komt. Dat ding ga ik dan meteen kopen, die 500 million versie is nu al een klein fortuin waard |:(
Dat zou natuurlijk kunnen. Of simpelweg meerdere tweets aanmaken en daarna de tweets met de foute datum verwijderen, zoals de 'voorspellers' dat bij de voetbal ook doen. :+

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-01 13:32
@Twixie, we zitten ook in het speculatie en geruchten topic en niet in het "betrouwbaarste bron topic".
Als die informatie vanuit Sony was gekomen was het ook geen speculatie/gerucht meer geweest.

Interessant gerucht $499 met 2TB SSD.
Als Sony daar op in gaat zetten met de PS5 is dat echt een hele knappe prijs met de hardware die er in komt. Kunnen ze wellicht ook nog gaan voor een 1TB SSD voor $ 50-100 minder?

Hulleman wijzigde deze reactie 27-11-2019 14:25 (20%)

• OzzieMann
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:11

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Gerucht! Samsung gaat SSD leveren voor next gen.
https://www.google.com/am...lle-samsung-ssd-33251/amp

PS4 game community, Youtube, PVoutput

• Twixie
Hulleman schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:23:
@Twixie, we zitten ook in het speculatie en geruchten topic en niet in het "betrouwbaarste bron topic".
Sure, maar dat betekent even zeer dat we geruchten of leakers in vraag mogen stellen.

• Gandalf68
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:26
Ik ben erg benieuwd naar de PS5 , op de open dag van Hardware info heb ik even gesproken met iemand van AMD en over de nieuwe processors en o.a over pci 4 en er staan nog wel wat leuke dingen te wachten zei hij mbt de toekomstige generatie consoles.

Uiteraard mocht hij er helaas niks over zeggen … maar het zou zo kunnen dat bepaalde dingen / futures op de next gen komen en relatief later naar de pc ….

Het belooft in ieder geval veel goeds.

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 25-01 09:36
@Gandalf68 Tuurlijk en hij mocht er wel over praten hmm. We zien het allemaal wel als het zo ver is.

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik las een tijdje terug dat de PS5 backwards compatible zou zijn met PS4 games.

Gaat dat om zowel fysieke als digitale games gekocht in de PSN store?

Overweeg namelijk om een paar games digitaal aan te schaffen ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• NotSoSteady
Greatsword schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:37:
Ik las een tijdje terug dat de PS5 backwards compatible zou zijn met PS4 games.

Gaat dat om zowel fysieke als digitale games gekocht in de PSN store?

Overweeg namelijk om een paar games digitaal aan te schaffen ;)
Beide natuurlijk.

• Twixie
Ik hoop vooral dat ze een beetje flexible zijn qua concurrent log-ins.
Vandaag is het al een serieus gedoe en kluwen om thuis 2 PS4s te hebben en optimaal te kunnen gebruiken met andere familieleden, omdat je maar op 1 tegelijk kunt inloggen en je dus goed moet nadenken welke je primary is en welke secondary.
Hopelijk kunnen we dus wél tegelijk een PS4 en PS5 als primary hebben en dus thuis zowel een PS4 als PS5 hebben waar op allebei iedereen thuis alle games op kan spelen. Zeker in combinatie met de BC zou dat geweldig zijn, maar ook juist omwille van die BC en de beperking die vandaag geldt voor 2 PS4s, vrees ik het ergste.

• Kalder
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:30
Twixie schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:24:
Ik hoop vooral dat ze een beetje flexible zijn qua concurrent log-ins.
Vandaag is het al een serieus gedoe en kluwen om thuis 2 PS4s te hebben en optimaal te kunnen gebruiken met andere familieleden, omdat je maar op 1 tegelijk kunt inloggen en je dus goed moet nadenken welke je primary is en welke secondary.
Hopelijk kunnen we dus wél tegelijk een PS4 en PS5 als primary hebben en dus thuis zowel een PS4 als PS5 hebben waar op allebei iedereen thuis alle games op kan spelen. Zeker in combinatie met de BC zou dat geweldig zijn, maar ook juist omwille van die BC en de beperking die vandaag geldt voor 2 PS4s, vrees ik het ergste.
1st world problems? :+

• Twixie
Ja, so ? Of is de prijs van de PS5 een jaar op voorhand nog niet kennen geen 1st world problem of zo ? :P

Die controller op de rechtse devkit lijkt een prototype
-De touchpad steekt wat hoger uit boven de controller. Het is ook 1 rechthoekig vlak, het loopt niet meer door over de rand zoals bij de DS4
-De usb connector zit hoger, de connector aan de kabel lijkt ook usb C
-Geen lightbar
-De handvaten zijn wat dikker
-Geen logo's op de facebuttons (?)
-De uiteinden van de handvaten lijken niet meer grijsachtig (wat die controller rechtsboven bv wel heeft)

Anton.net wijzigde deze reactie 30-11-2019 19:15 (34%)

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:49
-De handvaten zijn wat dikker
Mooi
-Geen lightbar
Mooi hoop dat dit de accuduurt wat verbeterd accuduur van de de ps4 controller is echt slecht.

mooiste zou zijn als de ps4 een xbox controller zou supporten, kan gewoon niet wennen aan de ps4 layout .

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
De controller ziet er inderdaad wat robuuster uit, ben benieuwd of hij ook echt ietsje groter is, mag van mij wel.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• BrbZrk
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:00
Ik hoop dat bij de Dualshock 5 de schouder knoppen weer wat hoger uitvallen dan bij de DS4. Terug naar DS1/2/3 dus.
Die van de 4 vind ik ECHT te laag krijg kramp aan mn vingers.

Aan de foto te zien blijft mn kramp.

• Maart1992
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:50
Wat is een redelijke hoeveelheid RAM voor de ps5? Op Reddit gaan echt bizarre hoeveelheden ten ronde van 32 tot 64 gig. Zou 12 tot 16 gig niet aannemelijker zijn?

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
64 GB ram, 2 Tb SSD, 5700 TX... en dat allemaal voor 400 euro, welkom bij Reddit ;)

Nee, idd gewoon 12 tot 16, gezien de (redelijkerwijs) te verwachten specificaties zal dat ook meer dan genoeg zijn.

I got a bad feeling about this.

• Kalder
Maart1992 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:02:
Wat is een redelijke hoeveelheid RAM voor de ps5? Op Reddit gaan echt bizarre hoeveelheden ten ronde van 32 tot 64 gig. Zou 12 tot 16 gig niet aannemelijker zijn?
Ik heb zo'n vermoeden dat dit rond de 24 tot 32 gb zal zijn, maar ik kan er ook compleet naast zitten. Ik verwacht dat we daar zo rond februari meer over te horen krijgen. Ookal schijnt dat hele PS Meeting event ook maar een gerucht te zijn.

• nickko
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 24-01 18:26
ArthurMorgan schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:25:
64 GB ram, 2 Tb SSD, 5700 TX... en dat allemaal voor 400 euro, welkom bij Reddit ;)

Nee, idd gewoon 12 tot 16, gezien de (redelijkerwijs) te verwachten specificaties zal dat ook meer dan genoeg zijn.
Releaseprijs ligt vaak rond de €599,-
Dat was bij de PS3 en PS4 het geval :). Dan komen ze toch alweer dicht in de buurt met die specs :+

Intel Xeon 5650 @3.4ghz, Corsair dominator 12bg 1333mhz 2*6gb tripple channel, EVGA GeForce GTX 1080 FTW2 GAMING iCX, MSI X58 Platinum, OCZ Fatal1ty 1000W @ Antec Nine Hundred Two

• OzzieMann

OzzieMann

@nickko PS4 releaseprijs was toch echt 399.

Wat de PS5 moet gaan kosten is afwachten, ik hoop op 499, maar 599 zal me niet tegenhouden.

• Maart1992
De release prijs van de ps3 is toch even een ander verhaal. De 599,- kwam voornamelijk door de CELL processor en de blu-ray speler. De goedkoopste Sony Blue-ray speler rond die tijd was toen ook rond de 900,-. De ps3 prijs is niet vergelijkbaar.

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Toch zou je een trend kunnen zien. De PS3 had inderdaad vooruitstrevende techniek en daardoor een hoge verkoopprijs. De PS4 is qua hardware best wel matig/gemiddeld en kon dus goedkoper in de markt gezet worden. Als we de geruchten mogen geloven krijgt De PS5 aardig dikke specs, en dan is het niet verbazend als ook de prijs weer hoger zal zijn.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 00:30
Als de prijs al hoog ligt zal de grootste dader wel de SSD zijn, als Sony blijft gooien met termen als snelste SSD en nog nooit gezien en dit en dat is de kans groot dat dit iets custom is of waar ze veel werk hebben ingestoken, beetje het CELL verhaal wat ook een heel custom CPU was met eigen design.

Ja de PS5 heeft dikke specs maar niets bijzonder wat de prijs 200 euro zou opdrijven tov de PS4, ram geheugen kost geen drol in zulke hoeveelheden die ze kopen ( en zelfs op pc is 16gb totaal ingezakt qua prijs op een jaar tijd )

En die APU is niet heel bijzonder of specifiek ( wat de CELL wel was ), Ryzen based cpu's bestaan al een paar jaar nu op PC dus als Sony weer tientallen miljoenen stuks koopt van AMD moet dat niet perse duurder zijn dan de Jaguar APU in 2013 was, is ook maar gewoon een x86 architecture.

Raytracing zit ook op pc gpu's en bestaat dus al dus is niet revolutionair, en laten we de performance of implementatie ook maar eerst afwachten want een console moet ook altijd rekening houde met power consumption / heat generation / airflow.
Als ik een console maker zie gooien met termen als '' raytracing for ultra realistic lightning conditions '' en dit en dat maar het werkt nog niet eens zonder een serieuze performance hit op een dedicated pc gpu dan is dat toch een ''wait and see'' dingetje voor mij.

Daarmee dat ik de PS5 niet lek steek met cynisme maar ik zie nu al iedereen overal de specs vergelijken met een Ryzen 3700X en een 5700XT GPU maar wat men dan vergeet is dat je die full potential niet krijgt in een console want het nog steeds een '' gesloten doos'' met 1 vorm van koeling.

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19:03

kazuka

Building Better Worlds

Katmi schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:12:
Daarmee dat ik de PS5 niet lek steek met cynisme maar ik zie nu al iedereen overal de specs vergelijken met een Ryzen 3700X en een 5700XT GPU maar wat men dan vergeet is dat je die full potential niet krijgt in een console want het nog steeds een '' gesloten doos'' met 1 vorm van koeling.
Sowieso is het lastig off the shelf PC onderdelen te vergelijken qua performance met wat er uiteindelijk in de consoles komt te zitten. Als je ziet wat een matige CPU die Jaguar is in de PS4 vandaag de dag maar wat met name 1st party devs er dan nog uit kunnen persen aan grafische pracht is dat knap.

Als er voor slechts 1 specifieke hardware configuratie hoeft te worden ontwikkeld en de SDK puur gericht is op het maximale uit die configuratie te halen verwacht ik eigenlijk dat ze in de PS5 leuke dingen kunnen doen met de ray tracing hardware. Misschien niet op dag 1 maar wel een aantal jaar in de levenscyclus van de PS5.

PSN ID: Jetpaction

• Maart1992
Er zijn vandaag de PlayStation Awards en daarnaast bestaat PlayStation 25 jaar. Het zou een kans kunnen bieden op meer info over de ps5. Ik gok van niet hoor maar het zou kunnen.

• NotSoSteady
Nou we kunnen in ieder geval een streep zetten door de informatie van PSErebus. Helemaal niks van hem of haar is uitgekomen.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:49
NotSoSteady schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:00:
Nou we kunnen in ieder geval een streep zetten door de informatie van PSErebus. Helemaal niks van hem of haar is uitgekomen.
Zat dar een houdbaarheidsdatum aan dan?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• NotSoSteady
Donstil schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:29:
[...]

Zat dar een houdbaarheidsdatum aan dan?
Nou als je claimt dat Sony een PS4 Pro 25th Anniversary Edition gaat aankondigen op 3 december en het enige wat Sony doet zijn wat prijzen uitdelen aan ontwikkelaars, dan neem ik je in ieder geval niet meer serieus. Het is een luchtfietser in mijn ogen.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 03-12-2019 12:41 (6%)

• Donstil
NotSoSteady schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:39:
[...]

Nou als je claimt dat Sony een PS4 Pro 25th Anniversary Edition gaat aankondigen op 3 december en het enige wat Sony doet zijn wat prijzen uitdelen aan ontwikkelaars, dan neem ik je in ieder geval niet meer serieus.
Mm zegt mij nog niet zoveel over de ps5 geruchten welke hij deponeerde en in dat topic zitten we hier :)

• NotSoSteady
Donstil schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:42:
[...]

Mm zegt mij nog niet zoveel over de ps5 geruchten welke hij deponeerde en in dat topic zitten we hier :)
Dat zegt je niks? 8)7

• Donstil
Ja dit soort zaken zijn nooit met 100% garantie. Dat 1 ding niet uitkomt betekend niet dat de rest automatisch ook onzin is.

Maar goed zie jij het vooral wel zo want dat wil je kennelijk graag 8)7

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 24-01 07:54
Een idee: kunnen die cardigdes niet alleen een hardware key bezitten zodat de game word gedownload?

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• NotSoSteady
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:48:
Een idee: kunnen die cardigdes niet alleen een hardware key bezitten zodat de game word gedownload?
Welke cartridges? Die zichtbaar waren in dat patent? Die zijn niet voor de PS5, maar voor de Sony TOIO.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 03-12-2019 13:02 (12%)

• Maart1992
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:48:
Zou het niet gewoon een soort SSD houder zijn? Zodat mensen zelf nog kunnen uitbreiden?

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:25
NotSoSteady schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:50:
[...]

Welke cartridges? Die zichtbaar waren in dat patent? Die zijn niet voor de PS5, maar voor de Sony TOIO.

[Afbeelding]
Het zou mij nog steeds niet verbazen als ze tòch die extra uitbreidingen gaat uitbrengen voor de PS5.

Waarom:
- Extra (snelle) opslag
- Gegarandeerde snelheid voor alle de spelers
- Extra inkomsten voor Sony (ipv andere flash drive bouwers).

• Twixie
Ik las op een ander forum nog een zeer goed/sterk argument voor die cartridges: op die manier zijn de games portable naar andere consoles. Maakt het onder vrienden gemakkelijk om even jouw digitale aankopen mee te nemen en bij iemand anders te spelen.
Een interessante vraag zou dan ook nog zijn of je op die manier vooralsnog digitale games zou kunnen doorverkopen. Al is die kans wellicht zeer klein, zelfs al is het technisch mogelijk.

• Twixie
NotSoSteady schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:00:
Hij is alleszins lekker mysterieus vandaag op Twitter, ondanks de vele commentaren/kritieken die hij daar nu krijgt. En hij verdedigt zich ook dat hij in elk geval toch ook de officiële hashtag #25yearsofplay goed had.
EDIT: wat ook al in vraag gesteld wordt, want 5 jaar geleden was de hashtag #20yearsofplay dus zo moeilijk was het dus blijkbaar ook niet om de hashtag van nu te raden :).

Twixie wijzigde deze reactie 03-12-2019 18:15 (15%)

• NotSoSteady
Twixie schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:06:
[...]

Hij is alleszins lekker mysterieus vandaag op Twitter, ondanks de vele commentaren/kritieken die hij daar nu krijgt. En hij verdedigt zich ook dat hij in elk geval toch ook de officiële hashtag #25yearsofplay goed had.
EDIT: wat ook al in vraag gesteld wordt, want 5 jaar geleden was de hashtag #20yearsofplay dus zo moeilijk was het dus blijkbaar ook niet om de hashtag van nu te raden :).
Ja, hij gokt gewoon op basis van eerdere evenementen. Daarnaast was de verwachting dat The Last of Us: Part II in februari zou worden uitgebracht. Vermoedelijk heeft hij gewoon meerdere tweets geplaatst toen hij nog geen volgers had en de tweets met de incorrecte data verwijderd, waarbij de exclusieve titels ook altijd op een vrijdag worden uitgebracht. Nee, PSErebus ga ik nooit meer serieus nemen. Zijn claims dat de PS5 backwards compatibel is met alle eerdere PS-consoles zal wel gebaseerd zijn op de patenten die in de afgelopen periode zijn opgedoken. Zo zie je maar hoe snel je een 'insider' kan worden op het internet.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 03-12-2019 19:04 (15%)

• Maart1992
Even om als discussie punt aan te snijden, er zijn dus geruchten dat er een beeldscherm in de controller gaat komen, zie video. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zouden jullie dit willen?

Ik persoonlijk eigenlijk niet. Ik zou het niet chill vinden en het zou wat mij betreft zonde van de batterij zijn.

Zie op 12:50 YouTube: PS5 - MAJOR Leaks Update - Price, Graphics & more!

• OzzieMann

OzzieMann

@Maart1992 pfff, alsjeblieft niet. Zo nutteloos, alsof ik tijdens het gamen zo'n schermpje wil zitten kijken.
Implementeer dan een goede secondscreen voor op de smartphone, die je bijvoorbeeld als HUD kan gebruiken. Of om dingen in party of wat dan ook te regelen zonder game te verlaten.

Geloof hier ook helemaal niets van. Laat ze lekker focussen op die game-changing haptic feedback en op een goede batterijduur.

OzzieMann wijzigde deze reactie 06-12-2019 10:51 (18%)

OzzieMann schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:48:
@Maart1992 pfff, alsjeblieft niet. Zo nutteloos, alsof ik tijdens het gamen zo'n schermpje wil zitten kijken.
Implementeer dan een goede secondscreen voor op de smartphone, die je bijvoorbeeld als HUD kan gebruiken. Of om dingen in party of wat dan ook te regelen zonder game te verlaten.

Geloof hier ook helemaal niets van. Laat ze lekker focussen op die game-changing haptic feedback en op een goede batterijduur.
Hoewel ik me niet kan voorstellen dat zo'n klein schermpje lekker kan werken, biedt het wel leuke mogelijkheden op het gebied van bijvoorbeeld inventory management. Als je bijvoorbeeld The Last of Us speelt en op het schermpje direct de inhoud van je rugzak kan zien en spul kan craften. Maar ja, dat kan ook met een second screen op je smartphone.

• Twixie
Verbaasd dat jullie hier 2nd screen via smartphone een alternatief vinden boven een schermpje in de controller. Hoe zie je dat voor je, tegelijkertijd een controller vasthouden en je smartphone moeten bekijken/bedienen ?
Ik vind het wel een leuk feature, maar anderzijds is het maar de vraag hoe developers PlayStation-only features gaan supporteren (behalve in exclusives). Ook de concern naar battery life is terecht. Uiteindelijk was dat ook het idee met de Wii U maar dat is uiteindelijk toch maar een grote flop geworden.

2nd screen via app bestaat ook al, maar ik kan de keren dat ik het gebruikt heb op 1 hand tellen. Ik herinner me zelfs alleen maar dat je in Plants vs Zombies een map kon gebruiken op je mobiel device en wat bommen gooien of zo. Deed dat dan nog co-op met mijn zoontje die met de controller speelde.
EDIT: lijst is langer dan ik dacht met redelijk wat AAA titles waarvan ik niet eens wist dat ze het hadden : https://www.neogaf.com/th...reen-experiences.1100271/ (en dat is dan nog een lijst uit 2015).

Twixie wijzigde deze reactie 06-12-2019 12:28 (12%)

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18:26
lol, enig idee wat zo'n controller dan gaat kosten?? _O-
Zo'n schermpje lijkt me eerder een gimmick dan een nuttige feature; Als je aan het gamen bent, dan wil je toch niet weg moeten kijken van je scherm? Het is toch veel handiger als die info gewoon verwerkt zit in de HUD, dan dat je telkens naar je controller moet staren?

Ik heb met black friday goedkoop een Xbox One gekocht, is ook de eerste keer dat ik intensief gebruik maak van hun controller. Ik moet zeggen: die rumble in de triggers is een coole feature, goed dat de DS5 dit ook gaat doen.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

poor Leno schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:29:
lol, enig idee wat zo'n controller dan gaat kosten?? _O-
10 tientje meer? 3 inch touch displays koop je in bulk voor minder dan 5€ per stuk als je er 100 koopt ofzo.

Sony betaald dan ws 3$ voor 100.000 stuks. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• poor Leno
Flagg schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:07:
[...]

10 tientje meer? 3 inch touch displays koop je in bulk voor minder dan 5€ per stuk als je er 100 koopt ofzo.

Sony betaald dan ws 3$ voor 100.000 stuks. :)
Nou reken maar dat ie dan meer richting de 100 gaat..

• Flagg
  • Niet online

Flagg

poor Leno schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:25:
[...]

Nou reken maar dat ie dan meer richting de 100 gaat..
Sony kennende wel ja :) maar dat ligt meer aan de wat-een-gek-ervoor-geeft factor dan aan de kostprijs.

Iets met move controllers... :)

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:07

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Voor de wii u had de dreamcast natuurlijk al schermpjes op de controllers mits je de memory cards (vmu) had. Ik schat in dat deze qua toepassing iets meer lijken op wat de ps5 gaat doen, dan de wii u. Wat primair gewoon tv vervanger was en waar enkele games daadwerkelijk iets nuttigs deden. Ik denk met name aan mario maker, maar zelfs die is er nu gewoon ook op de switch.

Moet er gelijk bij toegeven dat ik er niet heel veel nuttige dingen meer van kan herinneren maar bij voorbeeld een penal nemen in fifa in couch mp of een strategie kiezen in madden....je kan er wel wat mee en zoals flagg aangeeft hoeft dat ook niet mega duur te zijn.

Verder komt er een (casual?)console uit die dit ook doet in de vorm van de ‘intellivision amico’. Kan me niet voorstellen dat ze bij sony dat als serieuze concurrent zien, maar denk dat ze hun wii lesje geleerd hebben en dus alvast voorbereid willen zijn.

Sagat wijzigde deze reactie 07-12-2019 07:33 (17%)

10 second ninja DONE

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:41

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01:11
Ik zie helemaal niets confirmed :? Enkel dat in een interview gezegd is dat ze nieuwe technologie zouden moeten kunnen gaan gebruiken in de levensloop van PS5 Die site is imo trouwens wel echt een voorbeeld van clickbait fake news

• Donstil
Maart1992 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:00:
Even om als discussie punt aan te snijden, er zijn dus geruchten dat er een beeldscherm in de controller gaat komen, zie video. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zouden jullie dit willen?

Ik persoonlijk eigenlijk niet. Ik zou het niet chill vinden en het zou wat mij betreft zonde van de batterij zijn.

Zie op 12:50 YouTube: PS5 - MAJOR Leaks Update - Price, Graphics & more!
Ik kreeg dat filmpje toevallig net aangeboden door het YouTube Algoritme (daarom kwam ik hier) en vind het best wel een tof idee.

Vanwege het formaat misschien niet om input mee te geven maar als het game informatie zou weergeven tijdens het spelen kan dat wel eens heel geinig zijn. Schatkaarten bij de nieuwe Uncharted game bijvoorbeeld. Of je Minimap in COD. Dat soort zaken.

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01:11
Donstil schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:42:
[...]

Ik kreeg dat filmpje toevallig net aangeboden door het YouTube Algoritme (daarom kwam ik hier) en vind het best wel een tof idee.

Vanwege het formaat misschien niet om input mee te geven maar als het game informatie zou weergeven tijdens het spelen kan dat wel eens heel geinig zijn. Schatkaarten bij de nieuwe Uncharted game bijvoorbeeld. Of je Minimap in COD. Dat soort zaken.
Dat klinkt in theorie leuk maar waardeloos in de praktijk. Met Final Fantasy Crystal Chronicles bv, leuk met meerder mensen maar telkens naar je schermpje kijken haalt je de hele tijd uit de game. Met de Wii U is dat ook wel gebleken. Ik zie het nut er niet zo van en vraag me af of er wel een scherm in komt. Maar laat me graag verrassen

• Donstil
Mutatie schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:56:
[...]

Dat klinkt in theorie leuk maar waardeloos in de praktijk. Met Final Fantasy Crystal Chronicles bv, leuk met meerder mensen maar telkens naar je schermpje kijken haalt je de hele tijd uit de game. Met de Wii U is dat ook wel gebleken. Ik zie het nut er niet zo van en vraag me af of er wel een scherm in komt. Maar laat me graag verrassen
Ooh ik vond dat met games waar een goeie iPad app voor was die dat deed het juist wel wat toevoegen.

• NotSoSteady
WIJ BREKEN HET KARTEL VAN DE ONLINE JOURNALISTIEK, SLUIT JE AAN BIJ ONS!
8)7

Wat een irritante site is dat zeg. Ze brengen altijd alles alsof het de waarheid is, net als met die cartridges destijds.

• DarkSide

DarkSide

NotSoSteady schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:01:
[...]

[...]

8)7

Wat een irritante site is dat zeg. Ze brengen altijd alles alsof het de waarheid is, net als met die cartridges destijds.
Ja. Maar er wordt toch veel gespeculeerd en dit is toch iets van "nieuws" en "grappig" om te vermelden.
Mutatie schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:17:

[...]

Ik zie helemaal niets confirmed :? Enkel dat in een interview gezegd is dat ze nieuwe technologie zouden moeten kunnen gaan gebruiken in de levensloop van PS5 Die site is imo trouwens wel echt een voorbeeld van clickbait fake news
Daarom ook Confirmed tussen aanhalingstekens.

Site idd verder niet echt betrouwbaar. Maar er zijn nu eenmaal veel van dit soort bronnen en geruchten.
Dat ik dacht deze kan je ook wel noemen.

Verder wordt er hier ook van alles gespeculeerd over 1 console met launch of 2 consoles.
DIt paste, mijn inziens, in die discussie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• NotSoSteady
DarkSide schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:17:
[...]

Ja. Maar er wordt toch veel gespeculeerd en dit is toch iets van "nieuws" en "grappig" om te vermelden.

[...]

Daarom ook Confirmed tussen aanhalingstekens.

Site idd verder niet echt betrouwbaar. Maar er zijn nu eenmaal veel van dit soort bronnen en geruchten.
Dat ik dacht deze kan je ook wel noemen.

Verder wordt er hier ook van alles gespeculeerd over 1 console met launch of 2 consoles.
DIt paste, mijn inziens, in die discussie.
Het was ook geen aanval op jou hoor, maar meer op de manier waarop het bericht is samengesteld. :)

• DarkSide

DarkSide

NotSoSteady schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:25:
[...]

Het was ook gewoon aanval op jou hoor . Meer op de manier waarop het bericht is samengesteld. :)
En bedankt he :9
Maar het voelde ook niet als aanval. PS5 is gewoon hot topic. En dit kwam voor in mijn nieuwsoverzicht.
en dacht deel het gewoon.

Komende maanden zullen we nog vele z.g. leaks krijgen. Ik wacht gewoon rustig af en speel ondertussen lekker verder op de PS4

• NotSoSteady
DarkSide schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:28:
[...]

En bedankt he :9
Maar het voelde ook niet als aanval. PS5 is gewoon hot topic. En dit kwam voor in mijn nieuwsoverzicht.
en dacht deel het gewoon.

Komende maanden zullen we nog vele z.g. leaks krijgen. Ik wacht gewoon rustig af en speel ondertussen lekker verder op de PS4
Oeps foutje, lekker blijven delen. :)

• Donstil
Ach zonder dit soort websites kan dit topic ook wel dicht natuurlijk. Meer hebben we simpelweg niet.

• Maart1992
Er is morgen een state of play. Ik gok niet op ps5 nieuws hoor maar dit zou wel de laatste State of play kunnen zijn die volledig gefocust is op de ps4.

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:28
Maart1992 schreef op maandag 9 december 2019 @ 07:34:
Er is morgen een state of play. Ik gok niet op ps5 nieuws hoor maar dit zou wel de laatste State of play kunnen zijn die volledig gefocust is op de ps4.
Er is ook al vanuit Sony bevestigd dat aankomende state of play geen ps5 nieuws bevat :)

Xbox one: I ColoSsuZz I - PS4: I-ColoSsuZz-I

• Maart1992
De specs van de nieuwe Xbox zijn mogelijk gelekt: https://www.windowscentra...__twitter_impression=true

Het is wel aannemelijk dat de ps5 vergelijkbare specs zal krijgen.

• Turfschipper
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-01 00:31
Hoop dat de ps5 dolby atmos gaat ondersteunen.
Maart1992 schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:12:
De specs van de nieuwe Xbox zijn mogelijk gelekt: https://www.windowscentra...__twitter_impression=true

Het is wel aannemelijk dat de ps5 vergelijkbare specs zal krijgen.
Jammer dat ze ook met een 4TF model gaan komen. Dat gaat hoe dan ook multiplatform titels en Xbox exclusives tegenhouden.

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:36
Een 4TF variant is ook wel erg mager tov de 12TF variant. Rare zet imho ... Dan kunnen ze net zo goed de One X als instap model houden ...

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• poor Leno
-SaveMe- schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:19:
Een 4TF variant is ook wel erg mager tov de 12TF variant. Rare zet imho ... Dan kunnen ze net zo goed de One X als instap model houden ...
Idd want de huidige 1X heeft 6 Teraflops.. Beetje raar dat de 'goedkope' minder zal hebben.

Maar als de XBox dit soort grapjes gaat uithalen, kán het bijna niet anders dan dat Playstation ook met 2 versies gaat komen.. (Ervan uitgaande dat het waar is)

Ben benieuwd of XBox weer de sterkere van de twee zal hebben, zoals nu in vergelijking met de PsPro.

• -SaveMe-
Ik geloof niet in de 2 varianten theorie op launch. Beide console gaan BC zijn en zullen de huidige topmodellen als instapmodellen houden en de nieuwe modellen zijn voor de Pro's. Afhankelijk van sales en de markt kunnen daar in de loop van de generatie nog weer plus modellenvan komen.

TLDR;

een revised PS4 Pro als instap en een nieuwe PS5 als de nextgen ...

• poor Leno
Trouwens, ben wel benieuwd hoe het gaat met de fps vs performance. Ze gaan voor de 120fps met de XBox X2.. Had ergens gelezen dat PS dat ook wil. Zou dat op 4K zijn? Denk t niet :X

Maar de meeste mensen hebben 'slechts' een 50/60Hz TVscherm. Ik heb zelf met opzet een TV met true 100Hz scherm gekocht (die volgens mij geen120 kan doen), maar wat gebeurt er dan met de rest vd frames :?

Ik hoop dat je m bijvoorbeeld kan locken op 60 of 100 en dat de rest van de kracht naar de grafische praal kan gaan? :/

• -SaveMe-
Ik heb leiver 30/60 fps met meer details. Maar 60 zal het worden denk ik. Hoger is echt bullocks, mede vanwege de refreshrates van TV's inderdaad ...

• Maart1992
-SaveMe- schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:04:
Ik geloof niet in de 2 varianten theorie op launch. Beide console gaan BC zijn en zullen de huidige topmodellen als instapmodellen houden en de nieuwe modellen zijn voor de Pro's. Afhankelijk van sales en de markt kunnen daar in de loop van de generatie nog weer plus modellenvan komen.

TLDR;

Ik geloof ook niet dat Sony een goedkopere ps5 vanaf day 1 op de markt gaat zetten. Daarentegen geloof ik wel dat Microsoft dit zou kunnen gaan doen. Ze hebben nu de Xbox One S, en volgens mij was dat ding met Black Friday 119,99.

• poor Leno
Maart1992 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:48:
[...]

Ik geloof ook niet dat Sony een goedkopere ps5 vanaf day 1 op de markt gaat zetten. Daarentegen geloof ik wel dat Microsoft dit zou kunnen gaan doen. Ze hebben nu de Xbox One S, en volgens mij was dat ding met Black Friday 119,99.
Nouja, als XB dat doet dan móet PS dat ook doen ivm verkopen denk ik :/
-SaveMe- schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:19:
poor Leno schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:02:
[...]

Idd want de huidige 1X heeft 6 Teraflops.. Beetje raar dat de 'goedkope' minder zal hebben.

Maar als de XBox dit soort grapjes gaat uithalen, kán het bijna niet anders dan dat Playstation ook met 2 versies gaat komen.. (Ervan uitgaande dat het waar is)

Ben benieuwd of XBox weer de sterkere van de twee zal hebben, zoals nu in vergelijking met de PsPro.
Jullie hebben het item denk ik niet gelezen wat gepost is door Windowscentral. Die 4TF slaat eigenlijk alleen op de GPU. Het ding heeft namelijk wel dezelfde processor en SSD opslag als de Anaconda, wat er dus op wijst dat ze zich met de Lockhart op de 1080p ervaring gaan richten. Dat wordt dus wel raytracing en hogere fps waarschijnlijk, alleen niet in 4K. Dus onderaan de streep is het een betere console dan de One X.

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22:31

Major_ton

Shoot!

poor Leno schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:09:
Trouwens, ben wel benieuwd hoe het gaat met de fps vs performance. Ze gaan voor de 120fps met de XBox X2.. Had ergens gelezen dat PS dat ook wil. Zou dat op 4K zijn? Denk t niet :X

Maar de meeste mensen hebben 'slechts' een 50/60Hz TVscherm. Ik heb zelf met opzet een TV met true 100Hz scherm gekocht (die volgens mij geen120 kan doen), maar wat gebeurt er dan met de rest vd frames :?

Ik hoop dat je m bijvoorbeeld kan locken op 60 of 100 en dat de rest van de kracht naar de grafische praal kan gaan? :/
Het lijkt mij stug dat je TV geen 120Hz aankan (welke heb je?), maar anders heb je jezelf lekker in de voet geschoten. 24, 30 en 60fps content zal nooit judder vrij afgespeeld kunnen worden op een 100hz paneel. Alleen PAL TV broadcast wat op 25fps is opgenomen zal dan een goede cadance hebben.

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - Asus ROG G751JT - Asus UX430 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

Ik ga er vanuit dat naarmate de volgende generatie vordert, we steeds meer 30fps games gaan zien, maar ik hoop dat ik ongelijk krijg.

• Twixie
poor Leno schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:09:
Zoals @Major_ton al zegt, zou het ook mij zeer zwaar verbazen dat een TV die 100Hz heeft voor 50p/i signalen, dan geen 120Hz kan doen voor de 60p/i die hij ook supporteert. Zelfs als een TV geadverteerd wordt als 100Hz, zal hij ook 120Hz doen als hij 60p/i ondersteunt.

• Kalder
bram1984 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:44:
Ik ga er vanuit dat naarmate de volgende generatie vordert, we steeds meer 30fps games gaan zien, maar ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Denk eerlijk gezegd dat we daar vooral in het begin van de PS5 vooruit op gaan, in de zin dat ik verwacht dat de meeste games 60fps zullen krijgen, maar wat je zegt na verloop van tijd willen developers nog meer details in hun game om de voorgangers te overtreffen, waardoor we misschien bij erg demanding games uiteindelijk toch weer richting de 30fps gaan, wat dan juist misschien weer een goede reden zou zijn om een PS5 pro te introduceren..

Kalder wijzigde deze reactie 11-12-2019 14:36 (6%)

• Segafreak83
bram1984 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:44:
Hoop ook dat je ongelijk krijgt.. Ze moeten zich schamen als ze inderdaad terug gaan naar 30fps.. 60fps zou minimaal moeten zijn, meteen vanaf launch!

Nu wil ik wel eens fatsoenlijke vooruitgang zien ipv een halfbakken PS3.5.

• Donstil
-SaveMe- schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:04:

TLDR;

Maar BC is geen “FC”. Dus neem je de huidige Pro als instapper betekend dat niet dat die ps5 games kan spelen vanwege BC.

Games die straks specifiek voor de ps5/Scarlett gemaakt gaan worden maken daardoor ook gebruik van de snelle SSD’s en dito voordelen. Dat kan simpelweg niet op de OneX/Ps4Pro en daarmee is die console als instapper eigenlijk al van de baan.

Dan is ps5 voor de ps5 games op HD kwaliteit en een ps5-<geef het beestje een naam> voor het volle pakket met 4K60 geen vreemde gedachte.
Maart1992 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:48:
[...]
Ik geloof ook niet dat Sony een goedkopere ps5 vanaf day 1 op de markt gaat zetten.
Er komt ook geen “goedkopere Ps5”
Er zou dan een Ps5 komen en een duurdere Ps5 ;)

Donstil wijzigde deze reactie 12-12-2019 02:25 (5%)

Segafreak83 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 23:56:
[...]

Hoop ook dat je ongelijk krijgt.. Ze moeten zich schamen als ze inderdaad terug gaan naar 30fps.. 60fps zou minimaal moeten zijn, meteen vanaf launch!

Nu wil ik wel eens fatsoenlijke vooruitgang zien ipv een halfbakken PS3.5.
Waarom zouden ze zich moeten schamen en wie is "ze"? Sommige van de beste games draaien op 30fps. Net als bij iedere andere generatie is het zo dat plaatjes achterop het doosje en shiny graphics in trailers een game verkopen en niet het aantal beeldjes per seconde. Er gaan ongetwijfeld developers zijn die de extra CPU kracht voor hele andere dingen gaan gebruiken dan een hoge framerate. Ik denk wel dat je vaker een performance mode zal kunnen kiezen, maar als ik bijvoorbeeld een nieuwe Uncharted op een locked 30fps kan spelen met bijvoorbeeld een hogere resolutie en draw distance, meer en betere effecten, meer particles, betere schaduwen (om wat voorbeelden te noemen), dan kies ik daar gewoon voor. Dat speelt voor mij persoonlijk meer dan prima.

• Segafreak83
bram1984 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:38:
[...]

Waarom zouden ze zich moeten schamen en wie is "ze"? Sommige van de beste games draaien op 30fps. Net als bij iedere andere generatie is het zo dat plaatjes achterop het doosje en shiny graphics in trailers een game verkopen en niet het aantal beeldjes per seconde. Er gaan ongetwijfeld developers zijn die de extra CPU kracht voor hele andere dingen gaan gebruiken dan een hoge framerate. Ik denk wel dat je vaker een performance mode zal kunnen kiezen, maar als ik bijvoorbeeld een nieuwe Uncharted op een locked 30fps kan spelen met bijvoorbeeld een hogere resolutie en draw distance, meer en betere effecten, meer particles, betere schaduwen (om wat voorbeelden te noemen), dan kies ik daar gewoon voor. Dat speelt voor mij persoonlijk meer dan prima.
Zoveel mensen, zoveel wensen :). We gaan het zien, ik kies zelf liever voor performance (en 60 FPS ipv 30) dan graphics.
Kan me nog herinneren dat Naughty Dog na de remaster van TLoU zei dat 60fps de nieuwe standaard moest worden, want TLoU op ps3 (30fps) voelde broken in vergelijken met de 60fps op PS4.
2 jaar later kwam Uncharted 4 uit, in 30fps :+

Maar ik denk wel dat er bij ps5 veel meer 60fps gaat zijn. Heb het gevoel dat er een lichte mindshift is; er wordt tegenwoordig steeds meer over frames gepraat, het is belangrijker dan 5 jaar geleden.
+ de CPU van de ps5 is niet meer de bottleneck, wat bij de ps4 zeker het geval is.
Anton.net schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:33:
Kan me nog herinneren dat Naughty Dog na de remaster van TLoU zei dat 60fps de nieuwe standaard moest worden, want TLoU op ps3 (30fps) voelde broken in vergelijken met de 60fps op PS4.
2 jaar later kwam Uncharted 4 uit, in 30fps :+

Maar ik denk wel dat er bij ps5 veel meer 60fps gaat zijn. Heb het gevoel dat er een lichte mindshift is; er wordt tegenwoordig steeds meer over frames gepraat, het is belangrijker dan 5 jaar geleden.
+ de CPU van de ps5 is niet meer de bottleneck, wat bij de ps4 zeker het geval is.
Klopt. Target voor Uncharted 4 was in eerste instantie ook 60, maar de game voelt wat mij betreft prima vloeiend op 30.

Verder denk ik dat je gelijk hebt. De CPU én de opslag bieden natuurlijk gigantisch veel potentieel en zijn een enorme upgrade.
Segafreak83 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:13:
[...]

Zoveel mensen, zoveel wensen :). We gaan het zien, ik kies zelf liever voor performance (en 60 FPS ipv 30) dan graphics.
Ja, maar dat is verder ook niet echt relevant voor het onderwerp, maar oké. :)

• Donstil
Ik speel al jaren op 30fps en dat vind ik eigenlijk prima, Doe mij maar grafische pracht!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Segafreak83 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:13:
[...]

Hangt voor mij van het genre af, een Uncharted kan prima op 30fps, maar een goede racegame kan weer meer profijt hebben van 60 fps.

Beste is gewoon nooit te switchen, als je 120 fps op de pc gewend ben ga je niet meer blij worden van 30 fps denk ik. Al heb ik ook het idee dat die hele fps discussie flink gevoed wordt door de hardware verkopende industrie... ;)

En ik heb liever een strakke 30 fps door het hele spel, dan een spel wat zo een beetje tussen de 30 en 60 fps schommelt.

Flagg wijzigde deze reactie 12-12-2019 13:17 (9%)

Geen gerucht, maar wel de eerste (denk ik?) aankondiging van een PS5 (console) exclusive.

• rajackar
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 24-01 11:41

rajackar

Blood minister

bram1984 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 07:00:
Geen gerucht, maar wel de eerste (denk ik?) aankondiging van een PS5 (console) exclusive.

[YouTube: Godfall - Reveal Trailer]
Hmm. Deze trailer zegt natuurlijk nog weinig over de game maar de graphics geven nog niet echt een "Next Gen" gevoel.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 3700X

rajackar schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:06:
[...]

Hmm. Deze trailer zegt natuurlijk nog weinig over de game maar de graphics geven nog niet echt een "Next Gen" gevoel.
Nee, het lijkt me ook best een slechte game verder. Maar ik vond het noemenswaardig omdat het volgens mij samen met Hellblade 2 zo ongeveer de eerste game is die exclusief voor next gen aangekondigd is. Dat gezegd hebbende, ziet bijvoorbeel GoT er beter uit inderdaad.

Sagat wijzigde deze reactie 13-12-2019 12:53 (2%)

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:49
Ik heb de PS5 geruchtenmolen een tijdje links laten liggen, in hoeverre komen de getallen over de specs van de XSX overeen met die van de PS5?

Martinspire - PC, PS4, X1

• OzzieMann

OzzieMann

@Martinspire

Een overzichtje.
https://www.ign.com/wikis...Series_X_Comparison_Chart
Hoop TBA nog natuurlijk.
CPU GPU is ook wel wat er in de PS5 verwacht wordt.
Storage zal ook wel NVMe in PS5 zijn, maar misschien wel een techniek als ReRam van Sony zelf?

Voor de rest valt er niet zoveel te zeggen zolang er weinig/niets confirmed is.

Martinspire schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:50:
Ik heb de PS5 geruchtenmolen een tijdje links laten liggen, in hoeverre komen de getallen over de specs van de XSX overeen met die van de PS5?
Ga er maar vanuit dat ze behoorlijk identiek zullen zijn. De geruchten v.w.b. de PS5 zitten ook een beetje rond de 12TF.

Belangrijkste stap is de SSD storage en de enorme sprong in CPU die voor beide zullen gelden.

• NotSoSteady
12 teraflops voor de gpu is echt verrassend veel. Mijn RTX 2080 Ti zit net boven de 13tflops en bovendien is de RDNA-architectuur ook nog een klap beter.

• Gusev
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:58
rajackar schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:06:
[...]

Wat moet ik me hierbij voorstellen? Het beste wat ik er van kan maken is een Apex Legends achtig spel maar dan 3rd person en niet perse battle royale in een Soul Calibur wereld? /confused
Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True