Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 13 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.802 views

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
12 tflops en dan nog kunnen optimaliseren I.v.m. SSD en altijd gelijke hardware. Dat worden mooie tijden.
Kan toch haast niet voor €499,- zou je zeggen of ze moeten wel erg veel verlies gaan draaien per console.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Het is een 'looter-slasher'. Ziet er inderdaad best slecht uit, alleszins niet het type game dat je verwacht van een playstation exclusive.

Xbox heeft als eerste haar console voorgesteld. Sony zal binnenkort wel volgen dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 13-12-2019 12:53 ]

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Sagat

Is pappa x2!

Modbreak:Graag beetje op het taalgebruik letten, ik heb een paar post ge-edit hierop.

10 second ninja DONE

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:07
Martinspire schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:50:
Ik heb de PS5 geruchtenmolen een tijdje links laten liggen, in hoeverre komen de getallen over de specs van de XSX overeen met die van de PS5?
Denk max een half tot 1TF verschil voor één van beide partijen. Tenzij Sony besluit de PS5 voor 399 te prijzen, dan wordt het een ander verhaal.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Donstil schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:10:
Ik speel al jaren op 30fps en dat vind ik eigenlijk prima, Doe mij maar grafische pracht!
Ik heb gewoon interpolation aan staan op mijn TV. Ja, het brengt wat artifacts met zich mee en ook wat extra lag, maar ik neem daar gerust genoegen mee als dat betekend dat mijn game er vloeiend uit ziet.

Ik ga de PS5 sowieso kopen, hopelijk komen ze ook met een goedkopere en duurdere variant. In dat geval zal de duurdere er bij mij komen. Ik lees geruchten over GTA6, maar daar geloof ik vooralsnog weinig van. Ook al zal de hardware in de nieuwe generatie 3-4X zo snel zijn, zal dat nog niet betekenen dat een game zó veel groter wordt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Donstil schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:26:
12 tflops en dan nog kunnen optimaliseren I.v.m. SSD en altijd gelijke hardware. Dat worden mooie tijden.
Kan toch haast niet voor €499,- zou je zeggen of ze moeten wel erg veel verlies gaan draaien per console.
Het zal nog even van het aantal GDDR6 RAM afhangen. Dat is ook aardig prijzig geworden namelijk, net als de grootte van de SSD. Ik verwacht dat die meer als cache gaat dienen dan als opslag.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:00:
[...]

Het zal nog even van het aantal GDDR6 RAM afhangen. Dat is ook aardig prijzig geworden namelijk, net als de grootte van de SSD. Ik verwacht dat die meer als cache gaat dienen dan als opslag.
Ja 1 TB SSD lijkt mij ook wat te optimistisch.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Kuusj schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:12:
[...]

Ik heb gewoon interpolation aan staan op mijn TV. Ja, het brengt wat artifacts met zich mee en ook wat extra lag, maar ik neem daar gerust genoegen mee als dat betekend dat mijn game er vloeiend uit ziet.

Ik ga de PS5 sowieso kopen, hopelijk komen ze ook met een goedkopere en duurdere variant. In dat geval zal de duurdere er bij mij komen. Ik lees geruchten over GTA6, maar daar geloof ik vooralsnog weinig van. Ook al zal de hardware in de nieuwe generatie 3-4X zo snel zijn, zal dat nog niet betekenen dat een game zó veel groter wordt.
Wacht ff, je hoopt dat er een goedkopere komt want dan koop je de duurdere?

Als je toch al van plan bent de duurdere te kopen wat is dan het voordeel als er ook een goedkopere komt? *Confused* :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Kuusj

Kuusj

Flagg schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:47:
[...]

Wacht ff, je hoopt dat er een goedkopere komt want dan koop je de duurdere?

Als je toch al van plan bent de duurdere te kopen wat is dan het voordeel als er ook een goedkopere komt? *Confused* :P
Ik hoop dat er 2 varianten komen. Niet zoals de PS4 waar de Pro pas na een tijdje kwam. Ik heb geen zin om 2 consoles te moeten kopen namelijk, ik heb liever at launch zowel de 'zwakke' als de 'sterke' variant om dit te voorkomen.

• Anton.net
  • Nu online
Kuusj schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:18:
[...]
Ik hoop dat er 2 varianten komen. Niet zoals de PS4 waar de Pro pas na een tijdje kwam. Ik heb geen zin om 2 consoles te moeten kopen namelijk, ik heb liever at launch zowel de 'zwakke' als de 'sterke' variant om dit te voorkomen.
Als ze volgend jaar met een sterke variant komen, dan is die in 2023 hoe dan ook alweer verouderd. Daarom ben ik persoonlijk fan van 1 model bij launch en een pro model halfweg de generatie.

• Kuusj

Kuusj

Anton.net schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:55:
[...]

Als ze volgend jaar met een sterke variant komen, dan is die in 2023 hoe dan ook alweer verouderd. Daarom ben ik persoonlijk fan van 1 model bij launch en een pro model halfweg de generatie.
Tja, bij PS4 betekende dat mid-end hardware bij launch en mid-end hardware 2/3 jaar later.. Maar goed, we zullen het vanzelf gaan zien.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:56
Kuusj schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:18:
[...]

Lijkt me niks, de sloomste is je baseline waar je de hele generatie mank mee bent, en een Pro is zo goed als zeker, heb je straks minimaal 3 PS's met verschillende specs en de snelste gehandicapped door de sloomste.
Ik hoop op 1 powerhouse en paar jaar later dan een Pro
Kuusj schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:58:
[...]

Tja, bij PS4 betekende dat mid-end hardware bij launch en mid-end hardware 2/3 jaar later.. Maar goed, we zullen het vanzelf gaan zien.
Dat had ook te maken met de economische crisis, dat was de generaties ervoor wel anders.

[ Voor 26% gewijzigd door Mutatie op 13-12-2019 17:39 ]

• Kuusj

Kuusj

Mutatie schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:36:
[...]

Lijkt me niks, de sloomste is je baseline waar je de hele generatie mank mee bent, en een Pro is zo goed als zeker, heb je straks minimaal 3 PS's met verschillende specs en de snelste gehandicapped door de sloomste.
Ik hoop op 1 powerhouse en paar jaar later dan een Pro

[...]

Dat had ook te maken met de economische crisis, dat was de generaties ervoor wel anders.
Kijk, als er één PS5 uitkomt komend jaar die over dezelfde specs beschikt als nu voor de nieuwe X is aangekondigd heb ik daar geen problemen mee. Ik heb echter weinig zin in één PS5 die 'iets' sneller is dan de PS4 Pro en dan 3 jaar later pas eentje die echt weer een stuk sneller is.

Ik hoop dus gewoon dat ik in 2020 een PS5 kan kopen die op dat moment top-specs heeft, en of die specs dan komen in een 2-tier systeem (met 1 minder snelle en 1tje met de top-specs) of een 1-tier systeem (dus altijd met de top-specs) zal mij roesten.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:56
Kuusj schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:13:
[...]

Kijk, als er één PS5 uitkomt komend jaar die over dezelfde specs beschikt als nu voor de nieuwe X is aangekondigd heb ik daar geen problemen mee. Ik heb echter weinig zin in één PS5 die 'iets' sneller is dan de PS4 Pro en dan 3 jaar later pas eentje die echt weer een stuk sneller is.
Ik geloof echt nooit dat Sony een iets betere PS4 pro als PS5 uitbrengt. De vorige generatie had zo zn redenen en deze keer komt er echt wel high end hardware in.
Ik hoop dus gewoon dat ik in 2020 een PS5 kan kopen die op dat moment top-specs heeft, en of die specs dan komen in een 2-tier systeem (met 1 minder snelle en 1tje met de top-specs) of een 1-tier systeem (dus altijd met de top-specs) zal mij roesten.
Wat heb je dan aan de snelste als deze gebottlenecked word door de sloomste? De GPU is misschien makkelijker schaalbaar maar het optimaliseren word minder, en sommige type games leunen sterk op CPU power, daar valt dan niet alles uit te halen want dan draait het niet op de sloomste.
Nja dat is hoe ik het een beetje zie, liever zo veel mogelijk te benutten hardwarepower gedurende de hele generatie.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:04
Ik geloof niet dat er 2 versies komen.
Sony en MS hadden vooral te kampen met het feit dat 4K televisies razendsnel mainstream werden, sneller dan we allemaal hadden kunnen bedenken.
We hadden al vrij vroeg het probleem dat een 50 euro kostende mediaspeler beter 4K kon spelen dan een PS of Xbox.
Daarbij werd 4K gaming op een PC toch ook vrij snel populair. Ze moesten wel iets om niet te veel achterstand op te lopen.

Ik hoop dat er nu maar 1 variant komt van beide. 8k gaming zal met huidige techniek de komende jaren echt niet lukken, laat ze zich daar dan ook AUB niet op focussen. Überhaupt 8K op TV schermen heeft volgens mij geen meerwaarde.

De grootste verandering voor mij zal niet de grafische pracht zijn, maar juist de SSD. Ik kan me echt storen aan de lange laadtijden op de PS4.

De PS4 heb ik bij de release gekocht, maar dat doe ik met de PS5 denk ik niet. Voorlopig nog voldoende te spelen op de 4 en te weinig tijd.

De Xbox gaat er uiteindelijk ook wel komen, ook met het oog op de backwards compatibiliteit. Heb nog redelijk was Xbox en 360 games liggen die nog wel herspeelwaarde hebben.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Ik hoop ook dat er maar één variant PS5 komt, mag dan wat mij betreft na 3-4 jaar wel weer een pro komen.
Maar 8K en 120fps, interesseren mij geen moer, ik ga de komende jaren geen nieuwe TV halen tenzij deze het begeeft, en mijn huidige TV accepteert maximaal 60Hz @ 4K ookal heeft hij een max refresh rate van 1000Hz, dat word alleen gebruikt als je vloeiend beeld mode aan zet, die dan extra beelden tussen de frames in genereert wat bij snel bewegende beelden al snel resulteert in lelijke artifacts.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 14-12-2019 18:51 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
yorroy schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:16:
Ik geloof niet dat er 2 versies komen.
Sony en MS hadden vooral te kampen met het feit dat 4K televisies razendsnel mainstream werden, sneller dan we allemaal hadden kunnen bedenken.
We hadden al vrij vroeg het probleem dat een 50 euro kostende mediaspeler beter 4K kon spelen dan een PS of Xbox.
Daarbij werd 4K gaming op een PC toch ook vrij snel populair. Ze moesten wel iets om niet te veel achterstand op te lopen.

Ik hoop dat er nu maar 1 variant komt van beide. 8k gaming zal met huidige techniek de komende jaren echt niet lukken, laat ze zich daar dan ook AUB niet op focussen. Überhaupt 8K op TV schermen heeft volgens mij geen meerwaarde.

De grootste verandering voor mij zal niet de grafische pracht zijn, maar juist de SSD. Ik kan me echt storen aan de lange laadtijden op de PS4.

De PS4 heb ik bij de release gekocht, maar dat doe ik met de PS5 denk ik niet. Voorlopig nog voldoende te spelen op de 4 en te weinig tijd.

De Xbox gaat er uiteindelijk ook wel komen, ook met het oog op de backwards compatibiliteit. Heb nog redelijk was Xbox en 360 games liggen die nog wel herspeelwaarde hebben.
Een SSD is geen wondermiddel, zelfs in een PS4 Pro scheelt het wel wat, maar daar is de architectuur en throughput een probleem.

Zelfs Stadia is nog sneller met het streamen en laden van Destiny 2, om maar een voorbeeld te geven.

• yorroy
Segafreak83 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:00:
[...]

Een SSD is geen wondermiddel, zelfs in een PS4 Pro scheelt het wel wat, maar daar is de architectuur en throughput een probleem.

Zelfs Stadia is nog sneller met het streamen en laden van Destiny 2, om maar een voorbeeld te geven.
Nee, maar dat is natuurlijk wel het verschil met de PS5, die is wél gebouwd om met een SSD te werken

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14

SkyStreaker

Move on up!

yorroy schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:02:
[...]

Nee, maar dat is natuurlijk wel het verschil met de PS5, die is wél gebouwd om met een SSD te werken
Idealiter M.2 en dan gewoon PCI-e 3.0, snel zat en dan blijft 1TB nog betaalbaar. Extra slot erbij voor makkelijke uitbreiding en eventueel een USB 3.2 aansluiting voor externe opslag, al zou ik het daarbij ook appreciëren dat ook een beetje "extern" de behuizing in kan ipv aan een draad.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• yorroy
SkyStreaker schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:37:
[...]

Idealiter M.2 en dan gewoon PCI-e 3.0, snel zat en dan blijft 1TB nog betaalbaar. Extra slot erbij voor makkelijke uitbreiding en eventueel een USB 3.2 aansluiting voor externe opslag, al zou ik het daarbij ook appreciëren dat ook een beetje "extern" de behuizing in kan ipv aan een draad.
Ik kan me niet voorstellen dat we in de praktijk een verschil gaan merken tussen een sata SSD en een NVME SSD.
Qua kosten kun je toch redelijk wat besparen als je voor het eerste gaat lijkt me?
Maar wie weet krijgen we toch echt 8k mogelijkheden en biedt een NVME toch veel verschil

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Microsoft heeft al aangegeven een NVME disk in de Xbox series x te gaan gebruiken. Dan acht ik de kans groot dat de PS5 ook een NVME SSD krijgt.

Ben wel benieuwd wanneer Sony met nieuws komt, nu de Series X is getoond kunnen ze niet wachten tot de E3 om de PS5 te tonen.

Ik moest er eerst aan wennen maar de Series X ziet er wel strak uit, in ieder geval 100x beter dan het prototype PS5

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:47
Chaoss schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:30:
Microsoft heeft al aangegeven een NVME disk in de Xbox series x te gaan gebruiken. Dan acht ik de kans groot dat de PS5 ook een NVME SSD krijgt.

Ben wel benieuwd wanneer Sony met nieuws komt, nu de Series X is getoond kunnen ze niet wachten tot de E3 om de PS5 te tonen.

Ik moest er eerst aan wennen maar de Series X ziet er wel strak uit, in ieder geval 100x beter dan het prototype PS5
Wat denken jullie? State of Play om de PS5 aan te kondigen? Lijkt mij persoonlijk niet. In januari wel PAX South, zou een optie kunnen zijn of GDC 2019 in maart, maar lijkt me weer te ver en E3 helemaal.

• Anton.net
  • Nu online
Sony zegt trouwens dit over Godfall (ps5 launch game)
You can expect to hear much more about Godfall next spring
E3? Beetje vreemd dat ze het niet gewoon benoemen als E3. Zou ook een eigen event kunnen zijn?

Ik denk dat ze nog een keer of 2-3 met kleine nieuwtjes komen via artikels of een blogpost. De volledige reveal volgt dan in de lente.

• Kalder

Kalder

Je zou toch denken dat nu Microsoft de next gen Xbox getoond heeft, dat Sony niet al te lang zou willen wachten om de PS5 te tonen. Ben zeer benieuwd met wat voor ontwerp Sony komt nu Xbox gekozen heeft voor een toren. Behalve dat ik de Xbox toren oerlelijk vind, denk ik wel dat de Xbox met dit design veel betere effectievere koeling kan inbouwen dan bij een traditioneel console ontwerp. En de PS5 zal ook wel goede koeling nodig hebben dus zal me niets verbazen als de PS5 ook een stuk groter word dan de PS4. Maar hoop toch op een design dat ik makkelijk in de kast kan zetten of gewoon onder de TV, naast de voet van de TV, zoals mijn PS4 Pro nu zit. Niet dat het me uit zou maken hoe hij eruit ziet, kopen doe ik hem toch wel, en als het echt een gedrocht wordt om naar te kijken (zoals de devkit bijvoorbeeld), schaf ik gewoon een kast aan die ik makkelijk kan aanpassen waardoor hij niet in het zicht staat en toch nog voldoende openingen heeft voor de koeling.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
De PS4 is destijds tijdens een eigen persconferentie aangekondigd, ergens in februari. Ligt voor de hand om dit met de PS5 ook te doen.

• dutchgio
  • Laatst online: 15:50
Anton.net schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:51:
Sony zegt trouwens dit over Godfall (ps5 launch game)

[...]

E3? Beetje vreemd dat ze het niet gewoon benoemen als E3. Zou ook een eigen event kunnen zijn?

Ik denk dat ze nog een keer of 2-3 met kleine nieuwtjes komen via artikels of een blogpost. De volledige reveal volgt dan in de lente.
Sony doet zelf toch nooit mee aan de E3 maar heeft eigen events?
'Spring' hint ook meer naar een eerdere datum dan de E3 in juni lijkt me.

De devkit gaat hem echt niet worden, de devkit van de Xbox was ook gewoon plat en rechthoekig, geen tower.
Het zal een uitdaging worden om dit bij menig TV meubel te plaatsen maar als het de prestaties ten goede komt door een betere airflow is dat wel te overzien.

• Anton.net
  • Nu online
@dutchgio Normaal zijn ze er altijd bij. 2019 was tot nu toe een uitzondering omdat ze eigenlijk geen content hadden om te tonen.
Maar inderdaad, bij 'lente' denk ik ook eerder aan april of mei

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:59:
De PS4 is destijds tijdens een eigen persconferentie aangekondigd, ergens in februari. Ligt voor de hand om dit met de PS5 ook te doen.
De console zelf werd pas tijdens de E3 getoond, de specs en de aankondiging werden inderdaad in februari gedaan.
Ik zelf verwacht ook dat ze nu alles bij een eigen event gaan laten zien.

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Microsoft heeft dus bekend gemaakt dat oude controllers ook gewoon werken op de Xbox Series X. Als jullie het zo inschatten, denken jullie dat de DS4 ook gebruikt kan worden op de PS5?

Ik heb er namelijk 3 liggen waarvan nog 2 in goede staat.

• dutchgio
  • Laatst online: 15:50
Ik verwacht van wel.
Vooralsnog lijkt het er niet echt op dat er dusdanig andere knoppen komen dat het niet zou werken.
Een touchscreen lijkt me wat vergezocht, hoewel de huidige invulling met het touchpad ook niet erg effectief is.
En aangezien Microsoft het nu al aanbiedt..

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Onder voorbehoud, ik zoek nog een goede betrouwbare bron:

foto in de Japanse media:

fake

2 modellen, standard (1 TB SSD) Premium (4 TB) de Premium ook een beter grafische performance

20 december 2020

/edit: Google op japans gezet en daar niks kunnen vinden, dus fake vrees ik

[ Voor 21% gewijzigd door ArthurMorgan op 16-12-2019 12:24 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Kalder

Kalder

Maart1992 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:52:
Microsoft heeft dus bekend gemaakt dat oude controllers ook gewoon werken op de Xbox Series X. Als jullie het zo inschatten, denken jullie dat de DS4 ook gebruikt kan worden op de PS5?

Ik heb er namelijk 3 liggen waarvan nog 2 in goede staat.
Ik weet het vrijwel zeker, de DS4 heeft nog een lightbar waar de DS5 die waarschijnlijk niet heeft. Ik dacht gehoord te hebben dat de PSVR ook op de PS5 zou werken, dus dan lijkt het me dat je toch ook de lightbar van een DS4 controller nodig hebt.

[ Voor 191% gewijzigd door Kalder op 16-12-2019 12:36 ]

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:12
Is door Sony zelf bevestigd dat de PSVR ook met de PS5 zal werken, en dan is je denkpiste inderdaad vrij realistisch om te stellen dat de PSVR nog de DS4 zal nodig hebben om te werken.

Is deels offtopic, maar ik verwacht een PSVR2 in 2022. Twee jaartjes na de release van de PS5 omdat het team dat aan de PS5 werkt dan de tijd heeft gehad voor de nieuwe PSVR.

• Maart1992
ArthurMorgan schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:19:
Onder voorbehoud, ik zoek nog een goede betrouwbare bron:

foto in de Japanse media:

fake

2 modellen, standard (1 TB SSD) Premium (4 TB) de Premium ook een beter grafische performance

20 december 2020

/edit: Google op japans gezet en daar niks kunnen vinden, dus fake vrees ik
Sowieso is 20 december als release date ongeloofwaardig. De ps4 kwam ook uit voor black friday en ik verwacht dat de ps5 ook zal uitkomen voor black friday.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Maart1992 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:20:
[...]

Sowieso is 20 december als release date ongeloofwaardig. De ps4 kwam ook uit voor black friday en ik verwacht dat de ps5 ook zal uitkomen voor black friday.
Ja en die aftermarket Nacon controller erbij..

• Ciske
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
-snip-

[ Voor 92% gewijzigd door Ciske op 14-02-2020 18:06 ]

• Maart1992
Cybro schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:49:
Ik vind de tot nu toe gereleasde Devkits van de PS5's ontwerp niet echt bepaald mooi. Lijkt me meer een ontwerp voor een DVD-speler...
Jij bent zeker niet zo bekend met devkits of wel?

• Gusev
PS4 (vier) devkit:

Afbeeldingslocatie: https://www.psdevwiki.com/ps4/images/thumb/9/9d/DUH-D1000AA_-_front_lateral.png/800px-DUH-D1000AA_-_front_lateral.png :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
En toch komt die PS4 de kit anders over dat is simpelweg een doos waar ze de hardware in gestopt hebben, ze hebben er op geen enkele manier iets aan gedaan om het nog ergens op te laten lijken.

Bij de PS5 devkit lijkt er veel mee aandacht aan het ontwerp te zijn besteed, waarom al die moeite voor een devkit? Ook is het ontwerp ditmaal vast gelegd in een patent.

Ik hoop dat ik er helemaal naast zit, maar ik heb er niet helemaal blind vertrouwen in :+

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 19:36
Chaoss schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:57:
Bij de PS5 devkit lijkt er veel mee aandacht aan het ontwerp te zijn besteed, waarom al die moeite voor een devkit? Ook is het ontwerp ditmaal vast gelegd in een patent.
Ik dacht gelezen te hebben dat het zo ontworpen was om meerdere devkits op elkaar te kunnen stapelen en dat koeling iig goed bleef op deze manier.

[ Voor 49% gewijzigd door Albinoraptor op 16-12-2019 21:20 ]

• Anton.net
  • Nu online
@Chaoss Inderdaad.
Aangezien ze voor dit V-design hebben gekozen bij de devkit, zijn ze op een bepaald moment toch tot de conclusie gekomen dat dit een heel goede manier is om het apparaat te koelen.
Ik zie niet in waarom ze dat bij de uiteindelijke ps5 zomaar in de vuilbak zouden gooien.

Dat verhaal over de koeling bij het stapelen is wel waar ja

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Alleen om de devkits te stapelen lijkt me wat vergezocht maar wie weet.

Het ontwerp ziet er ook wel uit alsof het goed koelt en dat is wel een probleem bij de PS4, een van de redenen waarom ik ook bang ben dat dit ontwerp gedeeltelijk gebruikt gaat worden.

De PS4 vind ik que ontwerp best ok, lekker simpel en strak maar als ze hem wat minder klein hadden gehouden waren er minder koelingsproblemen geweest. Ook is het materiaal gebruik ruk, goedkoop plastic en flimsy knopjes. Heb het idee dat de laatste generatie xboxen beter in elkaar zitten. Ook de xbox series x zag er op de render goed uit, beetje een Apple design.

• Gusev
En toch komt die PS4 de kit anders over dat is simpelweg een doos waar ze de hardware in gestopt hebben, ze hebben er op geen enkele manier iets aan gedaan om het nog ergens op te laten lijken.

Ik hoop dat ik er helemaal naast zit, maar ik heb er niet helemaal blind vertrouwen in :+
Ik snap wat je zegt, maar ook bij de PS4 dev kit was het belangrijk om de warmte goed kwijt te kunnen.

Wie weet dat ze iets van het dev kit design inderdaad meenemen naar de final ps5 versie, maar hoop het ook niet haha.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Chaoss schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:30:
Alleen om de devkits te stapelen lijkt me wat vergezocht maar wie weet.

Het ontwerp ziet er ook wel uit alsof het goed koelt en dat is wel een probleem bij de PS4, een van de redenen waarom ik ook bang ben dat dit ontwerp gedeeltelijk gebruikt gaat worden.

De PS4 vind ik que ontwerp best ok, lekker simpel en strak maar als ze hem wat minder klein hadden gehouden waren er minder koelingsproblemen geweest. Ook is het materiaal gebruik ruk, goedkoop plastic en flimsy knopjes. Heb het idee dat de laatste generatie xboxen beter in elkaar zitten. Ook de xbox series x zag er op de render goed uit, beetje een Apple design.
Ik denk dat het een gewoon rechthoekige (zwarte of witte) doos wordt met een V iets verhoogd (1 cm?) er bovenop waar de randen van de V openingen hebben voor de koeling.

Misschien de randen nog iets schuin om iets van een V vorm te krijgen in het voor aanzicht.

Maar niet zo'n vreselijk jaren 80 scifi design als de devkit. Neem ik toch aan, dat ding is te lelijk voor woorden. :P

Al maakt het me nog niks uit, van mijn part wordt het een paars ei. Als tie maar presteert. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:04
Dit is Sony, 0 kans dat de devkit eruit komt te zien als de versie voor consumenten. Gaat gewoon een mooie strakke behuizing worden in het zwart. Gezien de Xbox Series X zal het een flinke unit gaan worden, hoewel ik hoop dat die niet zo belachelijk hoog is.

[ Voor 54% gewijzigd door NotSoSteady op 16-12-2019 22:57 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Die xbox kan ook plat liggen. Liever een doos die groter is dan een kleine met teveel lawaai. En dan een wat hoogwaardigere afwerking.

Maar Sony kan wel lelijke dingen maken de originele PS3 phat bijvoorbeeld :p

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 16-12-2019 23:10 ]

• Donstil
  • Niet online

Dit idd, dat er nu moeite in de vorm is gestoken geeft wel een aardige hint dat het uiteindelijke design er iets weg van zal hebben.
Chaoss schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:09:
Maar Sony kan wel lelijke dingen maken de originele PS3 phat bijvoorbeeld :p
Of de PS4 pro, raar Aziatisch design.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 16-12-2019 23:19 ]

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Flagg schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:51:
[...]

Ik denk dat het een gewoon rechthoekige (zwarte of witte) doos wordt met een V iets verhoogd (1 cm?) er bovenop waar de randen van de V openingen hebben voor de koeling.

Misschien de randen nog iets schuin om iets van een V vorm te krijgen in het voor aanzicht.

Maar niet zo'n vreselijk jaren 80 scifi design als de devkit. Neem ik toch aan, dat ding is te lelijk voor woorden. :P

Al maakt het me nog niks uit, van mijn part wordt het een paars ei. Als tie maar presteert. :)
V als in Romijns cijfer 5, A.K.A. PSV? :)

Ik zie die ‘V’ nog wel terug komen in het final design, alleen wat subtieler dan in de devkit.

[ Voor 7% gewijzigd door Siebelouis op 17-12-2019 00:59 ]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Siebelouis schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 00:58:
[...]

V als in Romijns cijfer 5, A.K.A. PSV? :)

Ik zie die ‘V’ nog wel terug komen in het final design, alleen wat subtieler dan in de devkit.
Yep lijkt me een design zekerheidje dat die ergens verwerkt zal worden. En ik denk op de bovenkant. Geen idee hoor. :)

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:23

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Flagg schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:14:
[...]

Yep lijkt me een design zekerheidje dat die ergens verwerkt zal worden. En ik denk op de bovenkant. Geen idee hoor. :)
Dat wordt voor mij dan de zijkant. :+

https://untappd.com/user/OzzBier

• .jef
Het design zal wel ok zijn, ik hoop gewoon dat een PS5 die paar uurtjes gestressed wordt, niet klinkt alsof hij aan't taxiën is om op te stijgen...

• Origins
  • Niet online
ik erger me nog niet aan het lawaai als deze heel hard gaat blazen maar het zou wel fijn zijn als ze hier rekening mee houden met de nieuwe console.
Tevens hoop ik dat de controller wat langer meegaat, als er 1 irritatie factor is bij de PS4 zijn de controllers die echt snel leeg zijn.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:09

Typhone

Who Dares Wins

Origins schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:35:
ik erger me nog niet aan het lawaai als deze heel hard gaat blazen maar het zou wel fijn zijn als ze hier rekening mee houden met de nieuwe console.
Tevens hoop ik dat de controller wat langer meegaat, als er 1 irritatie factor is bij de PS4 zijn de controllers die echt snel leeg zijn.
Dan zijn ze oud denk ik. Die van mij gaan heel wat uren mee - als in van 12:00 tot 21:00 zeker -.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

De controllers van de PS3 gingen veel langer (dagenlang) mee. Dat was bij de PS4 wel een flinke achteruitgang. Je moet er nu meer rekening mee houden. Hoop inderdaad dat ze dat verbeteren.

• Kalder

Kalder

Typhone schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:39:
[...]

Dan zijn ze oud denk ik. Die van mij gaan heel wat uren mee - als in van 12:00 tot 21:00 zeker -.
Denk ik ook, die van mij gaan ook best lang mee naar mijn idee, en volgens mij maakt het ook nog verschil als je die lightbar dimt, het zijn volgens mij niet de meest zuinige leds in die controller.
Ik game bijna nooit meer 9 uur achter elkaar maar 4-5 dagen 2 uurtjes spelen is meestal wel te doen op een volle controller, moet wel zeggen dat ik de controllers bijna nooit tussentijds oplaad, meestal laad ik ze pas op als ze helemaal leeg zijn, had gehoord dat je accu's op die manier het langst mee gaan, maar weet niet of dat waar is eigenlijk.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Kalder schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:53:
[...]

Denk ik ook, die van mij gaan ook best lang mee naar mijn idee, en volgens mij maakt het ook nog verschil als je die lightbar dimt, het zijn volgens mij niet de meest zuinige leds in die controller.
Ik game bijna nooit meer 9 uur achter elkaar maar 4-5 dagen 2 uurtjes spelen is meestal wel te doen op een volle controller, moet wel zeggen dat ik de controllers bijna nooit tussentijds oplaad, meestal laad ik ze pas op als ze helemaal leeg zijn, had gehoord dat je accu's op die manier het langst mee gaan, maar weet niet of dat waar is eigenlijk.
Volgens mij was dat met die eerste Lithium Ion dingen zo maar is dat inmiddels achterhaald.

• Gusev
Ik heb mijn PS3 er laatst bijgepakt voor LBP2, maar mijn vermoeden is dat de PS3 controller minimaal 2x zo lang meegaat. Zal wel iets te maken hebben met de 2 light bars op de DualShock 4. Kost allemaal extra voor een nutteloze functie.

• Origins
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:39:
[...]

Controllers zijn een jaar oud, ik vind 8+ niet zo heel veel eigenlijk, dat is bij Xbox One controller en die Play and charge kit beter geregeld. (volgens mij 20+ uur)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Origins schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:18:
[...]

Controllers zijn een jaar oud, ik vind 8+ niet zo heel veel eigenlijk, dat is bij Xbox One controller en die Play and charge kit beter geregeld. (volgens mij 20+ uur)
Ja ik speel nooit zo lang aan 1 stuk dus de precieze tijd weet ik echt niet. Maar die nieuwe met die lightbar in het touchpad gaan wel een klap langer mee dan het model ervoor.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik heb er iig geen problemen mee, ik heb in de instellingen de Lightbar zo zacht mogelijk gezet. Maar als de accu leeg is prik ik de usb er in en doorgaan maar, heb geen last van het kabeltje.

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Ik heb gewoon een extra controller. Als er niet gegamed wordt, staan ze allebei in een oplaadstation. Als er tijdens 't gamen één leeg is, dan schakel ik over op de ander.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Kwistnix schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:42:
Ik heb gewoon een extra controller. Als er niet gegamed wordt, staan ze allebei in een oplaadstation. Als er tijdens 't gamen één leeg is, dan schakel ik over op de ander.
Dat dus. En er is bij mij zelfs een 3e als backup van de backup. Verder heb ik de lightbar minimaal en als het kan de vibration uit (vind ik irritant). Nooit problemen met lege controllers eigenlijk.

• .jef
Idem dito hier. Heb tijdens black friday nog een titanium blue modelletje bijgekocht en dan merk je plots het verschil wel tussen een nieuwe batterij en een DS4 die jaartje oud is...

Nooit de moeite gedaan om het op te zoeken, maar ik kan me inbeelden dat je die batterij wel zelf kan vervangen als je beetje handig bent. Vergelijkbaar met een iPhone en dergelijke.

Heb trouwens ook mijn lightbar op zachtste stand staan, geen idee of dat zoveel verschil maakt, maar het gedacht doet veel... Als het wel zoveel doet, zal de DS5 alleszins zuiniger zijn zonder de lightbar...

[ Voor 7% gewijzigd door .jef op 17-12-2019 12:59 ]

• Donstil
  • Niet online
Aah dat van de accu is voor mij ook grote haat. Dat moeten ze even oplossen in de volgende versie maar ook de snelheid van het laden. vijf minuutjes aan de lader en weer een uurtje kunnen spelen.
.jef schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:59:
Nooit de moeite gedaan om het op te zoeken, maar ik kan me inbeelden dat je die batterij wel zelf kan vervangen als je beetje handig bent. Vergelijkbaar met een iPhone en dergelijke.
Ja dat kan ook wel, niet heel lastig overigens.
Ik had in mijn eerste DS4 (die van de launch zeg maar), Xbox One Elite sticks en een bettere accu. Scheelde wel iets maar geen dag en nacht verschil helaas.

[ Voor 56% gewijzigd door Donstil op 17-12-2019 15:34 ]

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Sagat

Is pappa x2!

Kwistnix schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:42:
Ik vind het zelf ook interessant om te lezen hoe mensen met de relatief korte batterij duur omgaan maar.....weet niet of we dit hier nog veel diepgaander moeten gaan bespreken en stel voor om dan bijvoorbeeld hier verder te gaan

[PS4] PlayStation 4 - Deel 10

We hebben het immers over ps4 controllers.

10 second ninja DONE

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Interessante video, benieuwd in hoeverre dit straks allemaal echt zo is...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Over controllers gesproken, een Italiaanse artiest heeft een render gemaakt van de PS5 controller, gebaseerd op het patent dat een tijd geleden gepubliceerd werd:

• Maart1992
Wat opvalt is dat Sony relatief grote games heeft gepland voor 2020 op de ps4, denk aan Dream (feb), The Last of us (mei) en ghost of tsushima (ergens in de zomer)

Als ik zo mag gokken denk ik ook dat deze games patches zullen krijgen voor de ps5, vanaf dag 1. Als Sony nog 2 grote titels weet uit te geven op de release van de ps5 dan hebben ze wat mij betreft echt een sterke line up. Als ik ook hier mag gokken:
- Nieuwe Gran Turismo
- Een game van Sony Japen
- mogelijk een vervolg op Horizon Zero Dawn.

• Donstil
  • Niet online
Maart1992 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:22:
Wat opvalt is dat Sony relatief grote games heeft gepland voor 2020 op de ps4, denk aan Dream (feb), The Last of us (mei) en ghost of tsushima (ergens in de zomer)

Als ik zo mag gokken denk ik ook dat deze games patches zullen krijgen voor de ps5, vanaf dag 1. Als Sony nog 2 grote titels weet uit te geven op de release van de ps5 dan hebben ze wat mij betreft echt een sterke line up. Als ik ook hier mag gokken:
- Nieuwe Gran Turismo
- Een game van Sony Japen
PS4 games met patches lijkt mij juist geen sterke line-up, die games kan iedereen immers al spelen op de PS4. Natuurlijk doen sommige het voor de grafische pracht maar je verkoopt er niet echt consoles mee verwacht ik.

Maar aan de andere kant had de PS4 ook geen drol op launch. Dus of Sony het echt belangrijk vind valt te betwijfelen.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Maart1992 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:22:
Ik denk ook dat die aangekondigd gaat worden als launch game voor de PS5!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Was het bij de PS4 ook niet zo dat er initieel vooral geüpgrade versies van PS3 games waren? Ik heb hem toen gekocht voor The Last of Us en Black Flag, beide ook op de PS3 beschikbaar. Battlefield 4 en COD Ghosts waren ook op de PS3. Ze hebben dus geen echte killer launch game nodig voor de PS5, met een paar gepatchte PS4 games heb je ook een mooie line-up.

Qua design mag het wat mij betreft wat zakelijker, media-cabinet achtig. Ik hoef er toch niet naar te kijken, dan liever iets wat makkelijk in de kast past.

[ Voor 18% gewijzigd door Erapaz op 27-12-2019 09:26 ]

• Donstil
  • Niet online
The last of us was niet beschikbaar op launch voor de Ps4 toch? Die kwam later pas opnieuw uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 27-12-2019 10:32 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Zou een mogelijke aankondiging kunnen betekenen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.psx-sense.nl/wp-content/uploads/2019/12/SonyCES.png
Donstil schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:41:
[...]

PS4 games met patches lijkt mij juist geen sterke line-up, die games kan iedereen immers al spelen op de PS4. Natuurlijk doen sommige het voor de grafische pracht maar je verkoopt er niet echt consoles mee verwacht ik.

Maar aan de andere kant had de PS4 ook geen drol op launch. Dus of Sony het echt belangrijk vind valt te betwijfelen.
Tuurlijk vindt Sony dat wel belangrijk, Sony snapt juist als geen ander dat games de console verkopen. Maar je kunt nu eenmaal niet uitkomen met 5 triple A titels bij launch.

Je wilt zelfs de meeste titels op beide consoles uitbrengen want dan verkoop je de meeste games, en aan games wordt verdiend aan consoles niet.

En ik denk dat er genoeg mensen een PS5 kopen alleen al om games als TLOU2, Cyperpunk en Ghost of Tsushima te spelen op de manier zoals ze bedoeld zijn dus met alle grafische pracht en praal.

De PS4 pro verkocht ook gelijk goed en daarbij was het grafische voordeel zeer klein toch waren er genoeg games die voor de beste console gaan, idem voor de PS5

[ Voor 82% gewijzigd door Chaoss op 27-12-2019 15:27 ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Chaoss schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:20:
Zou een mogelijke aankondiging kunnen betekenen:
[Afbeelding]

[...]

Tuurlijk vindt Sony dat wel belangrijk, Sony snapt juist als geen ander dat games de console verkopen. Maar je kunt nu eenmaal niet uitkomen met 5 triple A titels bij launch.

Je wilt zelfs de meeste titels op beide consoles uitbrengen want dan verkoop je de meeste games, en aan games wordt verdiend aan consoles niet.

En ik denk dat er genoeg mensen een PS5 kopen alleen al om games als TLOU2, Cyperpunk en Ghost of Tsushima te spelen op de manier zoals ze bedoeld zijn dus met alle grafische pracht en praal.

De PS4 pro verkocht ook gelijk goed en daarbij was het grafische voordeel zeer klein toch waren er genoeg games die voor de beste console gaan, idem voor de PS5
Ik verwacht bij CES eerder andere zaken, met name TV's. Oprolbare TV's bijvoorbeeld. LG was er vorig jaar volgens mij al mee op de stand, maar wellicht heeft Sony een bruikbaar product klaar. CES is ook niet echt een plek voor gaming. Op wat gadgets en accessoires na, gebeurt er niet veel. Ik zou het eerder op een esports evenement verwachten dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 27-12-2019 15:41 ]

• Donstil
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:20:

Games verkopen consoles inderdaad. Dus als je die niet hebt dan upgraden mensen niet voor dezelfde games met meer textures. Ik zie dat niet gebeuren in ieder geval.

PlayStation 4 Pro lijkt mij daarin ook geen goed voorbeeld. Dat is gewoon een PlayStation 4 die games “iets mooier speelt”. Dus als je dan in de PlayStation 4 generatie instapt neem je die voor dat honderdje meer.

Nu bij de 5 wordt dat heel anders. Waarom op launch gelijk een 5 halen als daar alleen maar opgepoetste 4 games voor zijn? Dat doen wij fanatiekelingen uiteraard wel maar de normale consument zie ik dat niet zo 1.2.3 doen eigenlijk.

Die gaan wachten op nieuwe games en als Sony die op de E3 niet kan tonen dan kan de volgende generatie wel weer eens een lekker spannende worden.

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 27-12-2019 15:46 ]

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Martinspire schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:40:
[...]

Ik verwacht bij CES eerder andere zaken, met name TV's. Oprolbare TV's bijvoorbeeld. LG was er vorig jaar volgens mij al mee op de stand, maar wellicht heeft Sony een bruikbaar product klaar. CES is ook niet echt een plek voor gaming. Op wat gadgets en accessoires na, gebeurt er niet veel. Ik zou het eerder op een esports evenement verwachten dan.
Ja op zich, maar XBox heeft die van hun al gerevealed, dus Sony kan niet te lang wachten.. :/

Verwijderd

Nvidia claims RTX 2080 Max-Q is faster than PS5, Xbox Series X:

https://www.notebookcheck...ox-Series-X.448695.0.html

• Katmi
  • Laatst online: 06-09 00:17
Makes sense, een rx 5700 xt is ook ongeveer 9.7 TFLOPS en men gaat ervan uit dat de PS5/Xbox series X gpu daarop is gebaseerd.

Dat 9.2-9.7 tflops puntje komt ook terug in de DF video over de series X van gisteren of eergisteren, en daar is aangehaald dat ze wel 12 TFLOPS kunnen bereiken, MS zou dit blijkbaar doen ( 2x sneller dan One X dus zou 12 moeten zijn ) had iets te maken met clock speeds en andere technische jumbo dus ik zou die video bekijken maar ze weten momenteel nog niet wat MS of Sony van plan zijn met uiteindelijke clock speeds dus ja.

Ik bekijk ook enkel nog maar DF analysis videos voor launch, heel die rumours videos die elke Youtuber upload is gewoon altijd feiten of rumours herkauwen die 10x per week voorbij komen voor views.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Zeer benieuwd naar de prijs, mag er gelijk 8 afnemen.
Zal wel 600 euro (of meer) zijn

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Anton.net
  • Nu online
Ik denk ook dat Sony eerder voor 9-10 RDNA TF gaat gaan.Tot nu toe heeft Sony het vooral gehad over de hoge snelheid van hun schijf en wat extra features zoals de DS5 of verbetering in de UI. 'Power' is voorlopig nog niet echt de verkoopsterm van de PS5, MS trekt die kaart wel heel erg met de Series X. Zou me dus niet verbazen als die Series X krachtiger wordt (en duurder wss).

9TF RDNA (dikke 11TF GCN) zou in theorie al meer dan 2.5x zo krachtiger zijn als ps4 pro (4,2TF GCN)

• Maart1992
Is toch bullshit? Dat ding is 800 euro. 🤣

• Maart1992
Ik kwam er dus achter dat de eerste ps4 versie meer teraflops had dan de eerste Xbox One, echter presteerde de Xbox One op bepaalde momenten toch beter. Zie: YouTube: What The Hell Is A Teraflop Anyway?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

TF zegt op zich niet zo veel.
De huidige Consoles hebben niet veel TF maar weten er toch nog behoorlijke graphics uit te halen.
Een losse kaart voor de PC zou altijd meer TF hebben naar mijn idee.

Het gaat er volgens mij om hoe effectief je er tegen programmeert. De Xbox one x heeft ook meer TF dan een PS4 pro. Echter dat zie je niet altijd. Er zijn sommige games die beter geschreven zijn voor de PS4 en daarop dus beter presteren.

Ik verwacht ongeveer 9-10 TF op de nieuwe consoles. Daarmee haal je nu een behoorlijke performance win.
En zal er later nog een stuk optimalisatie plaatsvinden zoals dat met de huidige consoles ook gebeurt is.

Een directe vergelijking met de PC is voor mij niet belangrijk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Donstil
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:18:
TF zegt op zich niet zo veel.
De huidige Consoles hebben niet veel TF maar weten er toch nog behoorlijke graphics uit te halen.
Ja kan je nagaan wat er gaat gebeuren met 12 TF en snelle hardware als SSD’s waar ze nu voor het eerst echt voor kunnen gaan programmeren. Dat wordt een groot feest :)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Maart1992 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:01:
Ik kwam er dus achter dat de eerste ps4 versie meer teraflops had dan de eerste Xbox One, echter presteerde de Xbox One op bepaalde momenten toch beter. Zie: YouTube: What The Hell Is A Teraflop Anyway?
Met welke games presteerde de 1X beter?

@DarkSide Volgens mij is de Series X al bevestigd op 12TF.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

@bram1984 waar is de 12 TF dan bevestigd?

Volgens mij heeft MSFT alleen gezegd 2x meer power als de Xbox one X.
Wat precies "power" is? dat laten ze een beetje in het midden.

2x aantal TF's tov de XoX dan kom je idd op zo'n 12 TF uit. Maar ze hebben, volgens mij, nergens hard het aantal TF genoemd. Alleen "power".

Dit kan betekenen dat de Series X "slechts" 9-10 TF heeft, maar door andere verbeteringen (SSD, etc)
er nog meer 'power' uithaalt. En dus op "12" TF uit komt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• bram1984
DarkSide schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:20:
@bram1984 waar is de 12 TF dan bevestigd?

Volgens mij heeft MSFT alleen gezegd 2x meer power als de Xbox one X.
Wat precies "power" is? dat laten ze een beetje in het midden.

2x aantal TF's tov de XoX dan kom je idd op zo'n 12 TF uit. Maar ze hebben, volgens mij, nergens hard het aantal TF genoemd. Alleen "power".

Dit kan betekenen dat de Series X "slechts" 9-10 TF heeft, maar door andere verbeteringen (SSD, etc)
Phil had het over GPU power, of deze quote klopt niet.

"We wanted to have a dramatic upgrade from the Xbox One base console. So when we do the math, we're over eight times the GPU power of the Xbox One, and two times what an Xbox One X is."

https://www.gamespot.com/...s-xbox-one-/1100-6472198/

• Mast3rWill
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 18:40

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

bram1984 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:14:
[...]

Met welke games presteerde de 1X beter?

@DarkSide Volgens mij is de Series X al bevestigd op 12TF.
Ik dacht ook: huh, Xbox one beter? Zal wel komen door de lagere resolutie op de Xbox One van veel multiplats. Maar nee.
In de video worden Assassins Creed unity en Hitman tussen PS4 en Xbox One vergeleken waarbij de Xbox One beter fps heeft in gebieden waar de CPU het meest belast wordt.
Xbox One heeft een hoger CPU-klok dan PS4.

12TF is bevestigd door bronnen dichtbij Microsoft >:) (via Windows Central die als eerste met 12TF begonnen te gooien)

• Anton.net
  • Nu online
DarkSide schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:20:
SSD etc gaan een grote impact hebben op de ervaring, maar hebben niets met het TF verhaal te maken.
Die verwarring tussen 9TF of 12TF komt omdat er 2 'standaarden' zijn. De oude GCN en de huidige RDNA. RDNA is ongeveer 25% efficienter.

Je kan die quote van Phil op 2 manieren interpreteren:
-Xbox One X (6TF GCN) x2 = 12 TF GCN = +- 9,5TF RDNA (ongeveer RX5700 XT)
-Xbox One X (6TF GCN) x2 = 12 TF RDNA = +- 15TF GCN

Voorlopig is het het enkel gokken wat het gaat worden

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:23

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Anton.net schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:48:
[...]

Ze hebben alleen gezegd 2 times more powerfull, dus dan gok ik op 12 TF GCN = 9,5 TF RDNA. Bij 12 TF RDNA zitten ze op 2,5x meer power.

Volgens mij hebben ze express het aantal TF niet genoemd, omdat ze dan 9,5 hadden moeten zeggen en iedereen weer hard roept dat er weer geen echte sprong genaakt is. Mensen kijken nou eenmaal niet verder dan hun scherm laat zien.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ze gaan waarschijnlijk zelf geen TF aantallen noemen omdat dit ook vroeger altijd van derde partijen kwam na inschattingen. Alleen de Xbox One X heeft volgens mij TFlops in officiële mededelingen gehad. Geen enkele Playstation bijvoorbeeld. Het zijn sowieso altijd schattingen en het zegt ook niks over de bruikbaarheid van die flops en met welke bottleneck ze te maken hebben. Je kunt prima een grafische kaart hebben met 1 miljard teraflops, maar als je er een 5400 toeren schijfje of Pentium 3 processor aan hangt, ga je er weinig profijt van hebben (even kort gezegd).

Staar je dus ook niet blind op TFlops. Kijk dan eerder naar de FPS-metingen bij de eerste games voor een indicatie. En zelfs dat is nog niks ivm de verbeteringen die in het 2e en 3e jaar toegevoegd gaan worden. Pas dan kun je echt wat zeggen over de lange termijn mogelijkheden.

• Donstil
  • Niet online

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:16

v8power67

Psn: Mausosaurus

Martinspire schreef op zondag 29 december 2019 @ 00:24:
Ze gaan waarschijnlijk zelf geen TF aantallen noemen omdat dit ook vroeger altijd van derde partijen kwam na inschattingen. Alleen de Xbox One X heeft volgens mij TFlops in officiële mededelingen gehad. Geen enkele Playstation bijvoorbeeld. Het zijn sowieso altijd schattingen en het zegt ook niks over de bruikbaarheid van die flops en met welke bottleneck ze te maken hebben. Je kunt prima een grafische kaart hebben met 1 miljard teraflops, maar als je er een 5400 toeren schijfje of Pentium 3 processor aan hangt, ga je er weinig profijt van hebben (even kort gezegd).

Staar je dus ook niet blind op TFlops. Kijk dan eerder naar de FPS-metingen bij de eerste games voor een indicatie. En zelfs dat is nog niks ivm de verbeteringen die in het 2e en 3e jaar toegevoegd gaan worden. Pas dan kun je echt wat zeggen over de lange termijn mogelijkheden.
Sony heeft op 20 februari 2013 weldegelijk de specs bekend gemaakt inclusief tflops;
https://www.polygon.com/p...ch-specs-hardware-details
En met de ps4 pro was dit volgend mij zelfde. Dat ze ook de tflops bekend maakte.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik ben het in deze volledig eens met @Martinspire, ik vind ook dat er veel te veel nadruk wordt gelegd op die hele TFlops speculatie om in te schatten hoe krachtig een console wordt. Het is sowieso niet 1 op 1 te vergelijken met de TFlops die een PC produceert n.a.v. de AMD of Nvidia kaart die erin zit. En ook niet met de huidige consoles aangezien het aannemelijk is dat zo'n beetje alle componenten in die PS5 van een nieuwere generatie of modernere architectuur zullen zijn. Alsof TFlops dan het toverwoord is wat gaat bepalen hoe krachtig de PS5 gaat zijn. Zie wat de PS4 met z'n 1.87 TFlops (en dan nog, hoe worden die exact berekend? Hoe vergelijken die zich met een PC uit 2013?) nog aan grafische pracht kan produceren.

Ik denk dat veel belangrijker is dat de grootste performance winst ten opzichte van de huidige generatie consoles hem zit in de CPU die relatief gezien veel krachtiger gaat zijn in vergelijking met de huidige Jaguar cores en de sprong van conventionele HDD opslag naar flash storage die, naar wat we tot nu toe weten, op zijn minst net zo snel gaat zijn als NVME SSD's die we in onze PC's hebben zitten. Dat soort zaken zijn veel tastbaarder om vast te stellen waar de grote sprong voorwaarts zit dan die hele TFlops speculatie.

Het zou mij dan ook echt 0,0 boeien of de PS5 straks 9,2 geadverteerde Tflops heeft of 12.

• Kalder

Kalder

Anton.net schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:48:
[...]

SSD etc gaan een grote impact hebben op de ervaring, maar hebben niets met het TF verhaal te maken.
Die verwarring tussen 9TF of 12TF komt omdat er 2 'standaarden' zijn. De oude GCN en de huidige RDNA. RDNA is ongeveer 25% efficienter.

Als ik kijk naar video's op youtube over dat lek dat de PS5 "maar" 9,2 Tflops zou hebben, is iedereen simpelweg de vergelijking aan het maken 12Tflops > 9,2 Tflops, maar niemand lijkt zich te realiseren dat een RDNA Tflop 25% meer power heeft dan een GCN Tflop. En sinds ze bij Xbox letterlijk gezegd hebben dat de XSeriesX 2× zo krachtig is als de XOneX, ga ik ervan uit dat ze die 12Tflops al omgerekend hebben naar GCN om de vergelijking met de XOneX te maken die 6Tflops GCN heeft. Dat zou betekenen dat de XSeriesX 9,5 Tflops RDNA zou hebben.

Als de XSeriesX 9,5 Tflops RDNA heeft vind ik die 9,2Tflops voor de PS5 nog best acceptabel.
Maar non the less, het zou gaan om oude geruchten die opnieuw in de speculatie molen terecht zijn gekomen.

Ik zelf denk niet dat de PS5 veel minder power heeft dan de XSeriesX, zal denk ik ongeveer gelijk zijn.
Bovendien heeft Sony nog niets los gelaten over specs dus het zou mij niet verbazen als we straks iets anders horen van Sony zelf.

Verwijderd

'Men heeft nog nooit zo gemakkelijk games ontwikkeld als op PS5'
Aldus Sony

Ontwikkelaars zouden tegen Sony claimen dat ze nog nooit zo gemakkelijk games hebben ontwikkeld als op PlayStation 5.
Dat meldt Shuhei Yoshida, de directeur van Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, in een interview met het Japanse magazine Dengeki PlayStation.

Yoshida meldt dat PlayStation 3 de moeilijkste console was om voor te ontwikkeling in de geschiedenis van Sony-consoles, en dat PlayStation 4 expres zo in elkaar stak dat het gemakkelijker was om voor te ontwikkelen. Die lijn wil het bedrijf met de PS5 doorzetten, en daarom zouden ontwikkelaars volgens hem niet eerder zo gemakkelijk spellen voor een console hebben gemaakt als voor de PS5.

PlayStation 5 moet eind 2020 in de winkels liggen. De officiële onthulling van de console en diens eerste games moet nog plaatsvinden.

Bron: https://gamer.nl/artikele...es-ontwikkeld-als-op-ps5/

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

Binnenkort toch maar eens ergens een pre order plaatsen voor de ps5. Alleen nog even afwachten wat die gaat kosten. Daarna nog een plek zoeken om hem te pre orderen.

De hele discussie of terraflops etc laat ik aan me voorbij gaan. Dat is me te veel Tweak praat :P

[ Voor 23% gewijzigd door Oxigeon op 30-12-2019 10:19 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• bram1984
Oxigeon schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:19:
Binnenkort toch maar eens ergens een pre order plaatsen voor de ps5. Alleen nog even afwachten wat die gaat kosten. Daarna nog een plek zoeken om hem te pre orderen.

De hele discussie of terraflops etc laat ik aan me voorbij gaan. Dat is me te veel Tweak praat :P
Succes daarmee. Volgens mij kan dat alleen bij de Zweedse Media Markt voor € 9999,-

Er is nog geen SKU bekend, dus in principe kan je officieel nog niet pre-orderen. Dat zal na het reveal event pas kunnen.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:40
1 jaar op voorhand al spreken over ergens te gaan pre-orderen 8)7 . Volgens mij gaan de meeste winkels sowieso maar pre-orders aanvaarden eens de officiële prijs en release-datum gekend is.
Pagina: 1 ... 13 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.