Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 14 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.803 views

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:25

Oxigeon

En zo is dat!

Twixie schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:10:
1 jaar op voorhand al spreken over ergens te gaan pre-orderen 8)7 . Volgens mij gaan de meeste winkels sowieso maar pre-orders aanvaarden eens de officiële prijs en release-datum gekend is.
Zie game mania. Je kan daar voor 50 euro een pre order plaatsen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
OMG FLIPPERS!!!!! *O* *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/2986/3920/files/tenor_ee731d14-8b15-4552-98f8-0d0a4809ce65_large.gif?v=1541786198

paddles, triggers, flippers whatever ;)

[ Voor 5% gewijzigd door poor Leno op 30-12-2019 12:56 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:16

v8power67

Psn: Mausosaurus

https://www.playstationli...evs-talk-ps5-ray-tracing/

Devs praten over ps5 en dat ray tracing ze in de buurt brengt van film cgi!
Hierbij dus weer bevestigd dat er ray tracing aanwezig is op ps5 !
Verheug me nu al op raytracing in gt7 ! Als je bedenkt dat ze ( gt sport) nu al de beste lighting engine hebben van alle racers ! Wat gaat ps5 dan brengen voor ons ! Word absurd.

https://www.resetera.com/...80%9D-at-ces-2020.161958/

SONY SAYS “THE FUTURE IS COMING” AT CES 2020

Zou wat zijn begint 6 januari dus misschien wel info ps5! Hopelijk een techdemo erbij !

[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 30-12-2019 12:57 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
v8power67 schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:57:
https://www.playstationli...evs-talk-ps5-ray-tracing/

Devs praten over ps5 en dat ray tracing ze in de buurt brengt van film cgi!
Hierbij dus weer bevestigd dat er ray tracing aanwezig is op ps5 !
Verheug me nu al op raytracing in gt7 ! Als je bedenkt dat ze ( gt sport) nu al de beste lighting engine hebben van alle racers ! Wat gaat ps5 dan brengen voor ons ! Word absurd.

https://www.resetera.com/...80%9D-at-ces-2020.161958/

SONY SAYS “THE FUTURE IS COMING” AT CES 2020

Zou wat zijn begint 6 januari dus misschien wel info ps5! Hopelijk een techdemo erbij !
CES is geen plek voor gaming, dus zet 6 januari niet met te dikke letters in je agenda.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:18
.

[ Voor 102% gewijzigd door Anton.net op 06-01-2020 21:54 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Oxigeon schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:06:
[...]

Zie game mania. Je kan daar voor 50 euro een pre order plaatsen
Pagina was net offline, maar doet het inmiddels weer. Natuurlijk onzin om daar € 50,- voor aan te gaan betalen. Ik pre-order wel bij Bol zodra dat kan met achteraf betalen.

@Anton.net Zag net ook een tweet van Cory Barlog. Die is er ook.

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 30-12-2019 13:24 ]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

bram1984 schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:04:
[...]

Pagina was net offline, maar doet het inmiddels weer. Natuurlijk onzin om daar € 50,- voor aan te gaan betalen. Ik pre-order wel bij Bol zodra dat kan met achteraf betalen.

@Anton.net Zag net ook een tweet van Cory Barlog. Die is er ook.
Onzin vind ik het eigenlijk niet echt. Als je zag wat een chaos het was bij Bol.com de vorige keer en je niet wist wanneer je aan de beurt was. Dat werkt ook niet.

Door mensen 50 euro te laten aanbetalen wordt de drempel lager om dat ding op 10 plaatsen te reserveren.

Buiten dat krijg je eventueel wel het geld terug als je annuleert. Dus in feite kost het je niks

• bram1984
Oxigeon schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:33:
[...]

Onzin vind ik het eigenlijk niet echt. Als je zag wat een chaos het was bij Bol.com de vorige keer en je niet wist wanneer je aan de beurt was. Dat werkt ook niet.

Door mensen 50 euro te laten aanbetalen wordt de drempel lager om dat ding op 10 plaatsen te reserveren.

Buiten dat krijg je eventueel wel het geld terug als je annuleert. Dus in feite kost het je niks
Als je op tijd bestelde was er niks aan de hand hoor. Bij Wehkamp kreeg ik hem gewoon netjes op release dag en dat zal bij Bol niet anders zijn.

Ik begrijp ook wel dat je die 50 piek terugkrijgt als je annuleert, maar ik vind het gewoon onzin. Dat ding heeft nog niet eens een SKU en is niet aangekondigd. Waarom zou ik ze € 50,- geven een jaar van tevoren?

• Anton.net
Die pre-order van Gamemania geeft je geen enkele garantie. Je betaalt 50 euro om je naam op een lijstje te zetten, that's it. In mijn lokale gamemania stonden blijkbaar al meer dan 100 pre-orders in november. Game Mania gaat het moeten doen met de aantallen die ze vanuit Sony krijgen. Als dat filiaal bv maar 50 units krijgt, dan zit je gewoon in de 2e of 3e batch.

Beter wacht je tot de grote shops (Bol, Coolblue, Amazon..) hun pre-order aanbieden, na de volledige ps5 reveal. Die gaan veel meer units ter beschikken krijgen dan Gamemania.

• bram1984
poor Leno schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:53:
[...]

OMG FLIPPERS!!!!! *O* *O* *O*

[Afbeelding]

paddles, triggers, flippers whatever ;)
Ik ben zeer benieuwd hoeveel hiervan klopt. Zou echt heel tof zijn als ze het gaan doen. Indien de concurrentie het niet doet, moet je je marketing hier ook vol op gooien. Dikke USP dan.

Denk dat ik ook die flipper attachment ga halen volgende maand. Kan ik lekker draadloos en kost geen zak. :)

• v8power67

v8power67

bram1984 schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:00:
[...]

Ik ben zeer benieuwd hoeveel hiervan klopt. Zou echt heel tof zijn als ze het gaan doen. Indien de concurrentie het niet doet, moet je je marketing hier ook vol op gooien. Dikke USP dan.

Denk dat ik ook die flipper attachment ga halen volgende maand. Kan ik lekker draadloos en kost geen zak. :)
Ga hem ook halen en ben benieuwd hoe dat speelt in gt sport. Op en terug schakelen erop bv. Voor 30 euro wil ik het wel proberen. En hoop echt dat sony die 2 knoppen extra doet op ds5. Zeker in een game als gt sport kan je die extra knoppen wel gebruiken. Moet nu kiezen tussen een of ander en dan kan alles.

• bram1984
v8power67 schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:40:
[...]

Ga hem ook halen en ben benieuwd hoe dat speelt in gt sport. Op en terug schakelen erop bv. Voor 30 euro wil ik het wel proberen. En hoop echt dat sony die 2 knoppen extra doet op ds5. Zeker in een game als gt sport kan je die extra knoppen wel gebruiken. Moet nu kiezen tussen een of ander en dan kan alles.
Schakelen kan je in principe toch ook met de bumpers/triggers doen?

• v8power67

v8power67

bram1984 schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:46:
[...]

Schakelen kan je in principe toch ook met de bumpers/triggers doen?
Nee ik geef gas en rem met de triggers dus opschakelen en terug op r1 en l1 is noet te doen voor mij. Gebruik nu rondje en vierkantje. Maar lijkt me wel wat om dus schakelen op die extra knoppen te zetten. Is het niks zet ik de koplampen erop en drs op de andere. Hoe dan ook extra knoppen zijn welkom!

• Anton.net

DF geeft wat meer uitleg bij de huidige 'leaks'.
In het kort: AMD heeft een half jaar geleden tests gedaan met een chip van 9,2tf, gemaakt voor ps5. Die setup had 'amper' 32cu, maar wel 2,0Ghz (wat mij redelijk hoog lijkt?). Het is niet zeker dat deze specs ook de uiteindelijke specs worden van de ps5, maar het zegt wel al iets.
Momenteel lijkt het er op dat de Series X een (veel) hogere target heeft qua power.
Dat gaat nog interessant worden. Ik denk nog steeds dat Sony een prijs van 499 in gedachte heeft. Als MS voor die prijs de Series X kan aanbieden, dan heeft Sony wel een probleempje :P

Leuk voor de consument, die concurrentie >:)

• v8power67

v8power67

Ik denk dat die sterke x series echt duur gaat worden. Denk dat de ps5 al 499 word met deze specs misschien zelfs duurder. Word de x series makkelijk 599 of meer..
Word dan echt een niche machine denk ik.
Denk dat de ps5 de wat meer prijs kwaliteit word. En dat is voor mij prima heb geen liggende gelden en 499 is echt max voor mij maar liever 399.
Ben benieuwd hoeveel hiervan waar is. Maar 1 ding is denk wel zeker Microsoft wil perse de performance crown! Maar ik blijf toch meer geïnteresseerd in ps5. Puur door 1st party!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28

DarkSide

theres no place like ::1

@v8power67 geldt voor mij ook.
Ik heb juist gekozen voor de PS4 vanwege games als Uncharted, horizon zero dawn, GoW, etc.

Leuk als de Xbox sterker is. Maar als ik daar niet op game is het een sterke boekensteun :9 .

Ik blijf dus bij PlayStation.

Ergste wat er kan gebeuren is dat games die op beide platformen uitkomen "voor geen meter" op de ps5 draaien. En super op de Xbox.

Maar de extra pixelpeeping van DF kan mij in veel gevallen niet zo schelen.

Ps5 wordt sowieso beter dan mijn ps4 en denk dat ie meer dan genoeg zal performen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Anton.net schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:15:
[YouTube: PlayStation 5/ Xbox Series X New GPU Spec Leak Analysis: 9.2TF vs 12TF?]
DF geeft wat meer uitleg bij de huidige 'leaks'.
In het kort: AMD heeft een half jaar geleden tests gedaan met een chip van 9,2tf, gemaakt voor ps5. Die setup had 'amper' 32cu, maar wel 2,0Ghz (wat mij redelijk hoog lijkt?). Het is niet zeker dat deze specs ook de uiteindelijke specs worden van de ps5, maar het zegt wel al iets.
Momenteel lijkt het er op dat de Series X een (veel) hogere target heeft qua power.
Dat gaat nog interessant worden. Ik denk nog steeds dat Sony een prijs van 499 in gedachte heeft. Als MS voor die prijs de Series X kan aanbieden, dan heeft Sony wel een probleempje :P

Leuk voor de consument, die concurrentie >:)
Sony heeft dan alleen een probleem als er daadwerkelijk iemand zich een zak aantrekt welke het snelste is.

De wereld is een stuk groter dan Tweakers die op cijfertjes geilen. ;)

Oftewel daar gaat Sony niks van merken. Het enige wat telt is de games, de ene wil de games van de Xbox de ander van de playstation.

En de fanboys gaan in de krochten van het interwebz elkaar maar virtueel de hersens in slaan, de verkopen zullen er niet onder lijden.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Enige wat DF doet is de geruchten van afgelopen dagen weer bij elkaar rapen om ook wat clicks te genereren. Een half jaar geleden is een chip getest op 9.2TF en als ik Neogaf en Era mag geloven, ging het hier om een chip zonder RT namelijk. Geruchten gaan dus dat de chip die Sony uiteindelijk gaat gebruiken met RDNA+/2 (of features van RDNA2) nog getest moet worden en dat deze datasheets dus nog helemaal niet naar buiten zijn gekomen. Het gaat hier om datasheets van een half jaar terug, onderhand weten we niet wat ze dus al verder getest hebben.

12TF voor de Xbox is ook nooit vastgezet of geroepen door Microsoft.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EMnq01EW4AEVZPh?format=jpg&name=large

[ Voor 6% gewijzigd door Recon24 op 30-12-2019 19:26 ]

• bram1984
Recon24 schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:09:
Enige wat DF doet is de geruchten van afgelopen dagen weer bij elkaar rapen om ook wat clicks te genereren. Een half jaar geleden is een chip getest op 9.2TF en als ik Neogaf en mag geloven, ging het hier om een chip zonder RT namelijk. Geruchten gaan dus dat de chip die Sony uiteindelijk gaat gebruiken met RDNA+/2 (of features van RDNA2) nog getest moet worden en dat deze datasheets dus nog helemaal niet naar buiten zijn gekomen. Het gaat hier om datasheets van een half jaar terug, onderhand weten we niet wat ze dus al verder getest hebben.

12TF voor de Xbox is ook nooit vastgezet of geroepen door Microsoft.

[Afbeelding]
Letterlijk door Phil Spencer gezegd dat de Series X tweemaal de GPU performance van de X1X heeft = 12 TF.

• Recon24
bram1984 schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:13:
[...]

Letterlijk door Phil Spencer gezegd dat de Series X tweemaal de GPU performance van de X1X heeft = 12 TF.
Nee dat is nog niet bevestigd omdat je niet weet wat hij bedoelt met 2x de performance. 12TF is een kans maar meerdere developers hebben dit jaar al geroepen dat de PS5 krachtiger is en was dan de nieuwe Xbox, dus ik vraag me dus af of deze chip daadwerkelijk final is, wat de meeste mensen ook met een korrel zout nemen. 2x zo krachtig is GCN vs RDNA TF's namelijk. 9.2 TF RDNA is 13+TF GCN namelijk.

Dat wil zeggen dat beide consoles rond de 10+TF zitten.

• Anton.net
Flagg schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:55:
[...]
Sony heeft dan alleen een probleem als er daadwerkelijk iemand zich een zak aantrekt welke het snelste is.
Waarom zijn er dan uberhaupt mid gen consoles geweest, als toch niemand iets geeft om performance?
Nog beter: waarom zijn er dan uberhaupt next gen consoles?

Voor mij is het prima ALS(!) er grotere verschillen zijn in performance, zolang die producten dan ook verschillend in de markt worden gezet, met een verschillende prijs. Als straks blijkt dat we 2 consoles krijgen van 499, waarbij de eene 30% krachtiger zou zijn, dan is het toch logisch dat je je wenkbrauwen fronst?

Heeft voor mij verder 0 met 'fandom' te maken hoor. Als ik een broodbakmachine koop, dan vergelijk ik de specificaties ook.

Maargoed, niets is zeker. Zoals hierboven al werd gezegd

[ Voor 3% gewijzigd door Anton.net op 30-12-2019 19:35 ]

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:04
Het belangrijkste blijft toch de prijs voor de meeste mensen.
Een console van 399 verkoopt nou eenmaal beter dan een console van 499.
Dan maakt het niet uit dat de volgende call of duty of FIFA21 net iets lekkerder draait op de duurdere console.

Wij Tweakers zijn gewoon cijferfetisjisten. Als ik weet dat de volgende Xbox voor 100 euro meer een betere performance neerzet op papier dan wordt ik gewoon erg zenuwachtig.. Ook al zou ik dat in de praktijk waarschijnlijk niet eens zien.

• bram1984
Anton.net schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:34:
[...]

Waarom zijn er dan uberhaupt mid gen consoles geweest, als toch niemand iets geeft om performance?

Voor mij is het prima ALS(!) er grotere verschillen zijn in performance, zolang die producten dan ook verschillend in de markt worden gezet, met een verschillende prijs. Als straks blijkt dat we 2 consoles krijgen van 499, waarbij de eene 30% krachtiger zou zijn, dan is het toch logisch dat je je wenkbrauwen fronst?

Heeft voor mij verder 0 met 'fandom' te maken hoor. Als ik een broodbakmachine koop, dan vergelijk ik de specificaties ook.

Heeft die broodmachine ook exclusieve broodsoorten? :+

Een snellere PS5 is leuk meegenomen, net als vorige gen, maar ik zal er verder niet wakker van liggen als deze niet het snelst is, net als nu met de Pro en de X. De PS5 is de enige zekerheid voor mij persoonlijk. Andere consoles hangen puur af van de software.

• Recon24
https://www.neogaf.com/th...d.1517362/#post-256345354

[ Voor 4% gewijzigd door Recon24 op 30-12-2019 19:50 ]

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Ik zou heel graag willen dat de controller groter wordt. Ik zit al in de PS familie sinds de PS1, ik ben gegroeid maar de controller is nooit meegegroeid. Merk nu echt dat m'n handen stuk groter zijn dan fijn is met de controller.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:48
Echt een leuke periode om te speculeren en enthousiast te geraken.
Hoe de kaarten er nu voorliggen gaat er keuze zat zijn voor de gamer:

€399 Xbox series S? ~4 Teraflops?
€499 PS5? ~9,2 Teraflops?
€599 Xbox Series X? ~12 Teraflops?

Ik vraag me af of de vormfactor en hogere stroomafname van de XsX Sony verrast zou hebben. Tenzij de PS5 veel goedkoper is, zou dit een probleem kunnen zijn voor Sony en enkel de concurrentie maar kunnen aanwakkeren.

Ik hoop op een evenwichtige strijd waarbij beide bedrijven nek aan nek gaan. Goed voor de consument!
Het zal de komende weken/maanden enkel maar interessanter worden om het nieuws te volgen.

Microsoft gaat hopelijk ook wat verder kijken dan enkel USA en UK. Buiten deze twee markten staan ze vandaag niet zo ver.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Xbox gaat geen 100 euro duurder zijn dan PS5, MS heeft bakken met geld dus met wat verlies verkopen ( indien nodig ) is geen ramp voor hun + een groot deel van de inkomsten komt van Game Pass en diensten.

Daarbij moeten ze ook voet aan de grond krijgen aan de start van deze gen en dat doe je niet als je 100 euro duurder bent ( zie de huidige gen op launch ) en nog geen huge track record hebt van solid exlusives.
MS zal er alles aan doen om gewoon Sony te price matchen deze gen, als Sony het kan verkopen voor die prijs kan MS dat zeker.

• Recon24
Microsoft gaat hopelijk ook wat verder kijken dan enkel USA en UK. Buiten deze twee markten staan ze vandaag niet zo ver.
Dat proberen ze al jaren en doen ze al jaren lang, maar dat is gewoon een verloren strijd. Dat gaat volgende generatie niet veranderen, daar PlayStation gewoon een veel grotere en belangrijkere brand is.

Verder als je kijkt naar de PS5 devkit is het hele systeem gebouwd rondom het koelsysteem. 3TF verschil zie ik dus ook niet gauw gebeuren.

• DarkSide

DarkSide

waarom zou de Xbox series x niet 100,- duurder zijn de de PS5?

De One X was initieel ook 499,- terwijl de Pro 399 was.

Als de nieuwe X echt sneller is. Mag hij best duurder zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
@Katmi Inderdaad, Microsoft heeft diepere zakken dan Sony en Microsoft wil de komende generatie niets liever dan keihard terug slaan dus zullen ze de prijs gelijk houden met die van Sony.

Los van de Teraflipfloppers gaat het gewoon keihard om de graphics ik hoor en lees overal dat gamers vooral super slicke graphics verwachten. Dat zal met de terug/opkomst van PC gaming te maken hebben. Zowel Sony als Microsoft zullen hun best doen om de console vanuit dat oogpunt te promoten maar ik betwijfel of ze ooit met een uitspraak komen in de vorm van aantal TF.
DarkSide schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:41:
waarom zou de Xbox series x niet 100,- duurder zijn de de PS5?

De One X was initieel ook 499,- terwijl de Pro 399 was.
Omdat ze van hun fouten hebben geleerd, dat prijsverschil heeft ze gewoon verkopen gekost. De hele marketing van de One X was gewoon bar slecht.

Sony is ook heel bewust last minute onder de prijs van de One X gedoken een dat heeft ze veel verkopen. Opgeleverd.

[ Voor 30% gewijzigd door Chaoss op 30-12-2019 20:50 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Recon24
Chaoss schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:45:
@Katmi Inderdaad, Microsoft heeft diepere zakken dan Sony en Microsoft wil de komende generatie niets liever dan keihard terug slaan dus zullen ze de prijs gelijk houden met die van Sony.

Los van de Teraflipfloppers gaat het gewoon keihard om de graphics ik hoor en lees overal dat gamers vooral super slicke graphics verwachten. Dat zal met de terug/opkomst van PC gaming te maken hebben. Zowel Sony als Microsoft zullen hun best doen om de console vanuit dat oogpunt te promoten maar ik betwijfel of ze ooit met een uitspraak komen in de vorm van aantal TF.
Omdat het aantal TF komende generatie dus ook niet de belangrijke factor zal zijn, maar voor CPU, memory i/o en storage. In de huidige consoles zijn de CPU's de bottleneck en niet de GPU's namelijk.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Precies, noemen van aantal TF kan alleeen maar nadelig werken en een vertekend beeld geven. Maar om een of andere reden gaat een gedeelte van de community er helemaal op los.

• DarkSide

DarkSide

Ik denk dat het altijd leuk/makkelijk is om appels met appels te vergelijken door te kijken naar "cijfers".

Zie Mhz, MP's, TF's etc.

Dit zijn ook makkelijk te begrijpen voor tante mien. Meer Terraflopjes is vast beter.

De dozen van de nieuwe consoles zullen vast vol staan met dergelijke Techno Mumbo Jumbo.

Supersnelle SSD. Meer FPS, 8k. Ultra performance. etc.

Voor nu is het gewoon afwachten. Maar het is toch wel een beetje leuk om te speculeren.
Hoe wordt de architectuur opgebouwd. Hoe wordt RAM etc aangesproken, hoe snel draait alles etc.

• Anton.net
Als MS er in slaagt om 3TF extra te koelen, dan slagen ze er wss ook in om de cpu hoger te clocken bijvoorbeeld.

@Chaoss Uit die Wired artikels kreeg ik niet echt het gevoel dat de focus van de ps5 op power ligt.
-PS5: snelste console (NVMe SSD met een sausje?) + wat nieuwe features zoals betere UI
-Series X: krachtigste console

• Recon24
Anton.net schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:59:
Als MS er in slaagt om 3TF extra te koelen, dan slagen ze er wss ook in om de cpu hoger te clocken.

@Chaoss Uit die Wired artikels kreeg ik niet echt het gevoel dat de focus van de ps5 op power ligt.
-PS5: snelste console (NVMe SSD met een sausje?) + wat nieuwe features zoals betere UI
-Series X: krachtigste console
Microsoft riep krachtigste Xbox die ze ooit hebben gemaakt, en niet "krachtigste console". Microsoft houdt ervan graag in het typisch Amerikaanse "Power praat".

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:04
Wel een nvme ssd gebaseerd op pcic 4. Masr het gaat om het totaal plaatje en de games.

Daar heeft ms deze generatie voor een deel op verloren

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Anton.net schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:34:
[...]

Ik omring mij irl niet met technerds, en de mensen die ik ken met een Xbox of ps heb ik er nooit op kunnen betrappen de verschillen in snelheid te weten tussen 2 generaties consoles.

Behalve de marketing praat en "kijk hoe [random game] eruit ziet!!" Zal het ze een rotzorg zijn. En godzijdank zeg, sommige kan je zelfs een gesprek mee voeren zonder dat het over tech gaat. :+

Sommige zijn iets "verder" en roepen een willekeurig YouTube kanaal na, maar dat is voor de rest van de consumenten al iemand die er "verstand van heeft".

Als je lekker hier in je bubbel zit en het daadwerkelijk belangrijk vind tja dan kan je je best druk maken om tflops.

De rest van de wereld heeft heel andere interesses maar spelen ook wel eens een spelletje. En sorrie maar de laatste groep is vele malen groter en veel belangrijker voor Sony. Ze zeggen wel For the Player, maar stiekem bedoelen ze gewoon "For the Masses."

Zolang er geen bizarre verschillen ontstaan die breed uitgemeten worden over het hele internet, doen de cijfertjes er gewoon niet toe.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• bram1984
Katmi schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:34:
Xbox gaat geen 100 euro duurder zijn dan PS5, MS heeft bakken met geld dus met wat verlies verkopen ( indien nodig ) is geen ramp voor hun + een groot deel van de inkomsten komt van Game Pass en diensten.

Daarbij moeten ze ook voet aan de grond krijgen aan de start van deze gen en dat doe je niet als je 100 euro duurder bent ( zie de huidige gen op launch ) en nog geen huge track record hebt van solid exlusives.
MS zal er alles aan doen om gewoon Sony te price matchen deze gen, als Sony het kan verkopen voor die prijs kan MS dat zeker.
Wel dus als ze 2 SKU's gaan lanceren. Een ervan gaat goedkoper zijn dan de PS5 en de ander een stuk duurder.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
bram1984 schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:21:
[...]

Wel dus als ze 2 SKU's gaan lanceren. Een ervan gaat goedkoper zijn dan de PS5 en de ander een stuk duurder.
Dus dan launch je vis noch vlees, niemand wilt een next gen console op launch die minder krachtig is dan je grootste concurrent ook al gaat er 100 euro af en niemand wilt 100 euro meer betalen dan je grootste concurrent want je hebt deze gen niks bewezen op first party gebied ( buiten franchises die je al aanbied sinds de 1ste Xbox en waar de rek nu wel uit is na bijna 20 jaar )

ALS er 2 SKU's zijn verwacht ik die ook niet allebei meteen op launch maar dat de ''sterke'' xbox de PS5 price matched en dan later een goedkopere SKU om de mensen over te krijgen die anders een hele gen nog op een One S of One X blijven zitten.

Nuja zal me worst wezen, zolang ik niet in bed kan gamen ermee blijf ik bij mijn Switch :P

[ Voor 5% gewijzigd door Katmi op 30-12-2019 23:28 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Flagg schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:16:
[...]

Ik omring mij irl niet met technerds, en de mensen die ik ken met een Xbox of ps heb ik er nooit op kunnen betrappen de verschillen in snelheid te weten tussen 2 generaties consoles.

Behalve de marketing praat en "kijk hoe [random game] eruit ziet!!" Zal het ze een rotzorg zijn. En godzijdank zeg, sommige kan je zelfs een gesprek mee voeren zonder dat het over tech gaat. :+

Sommige zijn iets "verder" en roepen een willekeurig YouTube kanaal na, maar dat is voor de rest van de consumenten al iemand die er "verstand van heeft".

Als je lekker hier in je bubbel zit en het daadwerkelijk belangrijk vind tja dan kan je je best druk maken om tflops.

De rest van de wereld heeft heel andere interesses maar spelen ook wel eens een spelletje. En sorrie maar de laatste groep is vele malen groter en veel belangrijker voor Sony. Ze zeggen wel For the Player, maar stiekem bedoelen ze gewoon "For the Masses."

Zolang er geen bizarre verschillen ontstaan die breed uitgemeten worden over het hele internet, doen de cijfertjes er gewoon niet toe.
Ik ben het met je eens hoor, het maakt allemaal maar vrij weinig uit en voor sommigen is het inderdaad het goedpraten van hun aankoop. Net als het tof vinden dat er exclusives zijn. Anderen de lol niet gunnen van een goede game, ik snap dat nooit. Vanuit de marketing is het logisch (er moeten consoles verkocht worden), maar dat men er in mee gaat niet.

Overigens zou ik het muf/ironisch vinden als hier ineens geen probleem wordt gemaakt van de mogelijk tragere hardware. Bij de huidige generatie was het juist 1 van de speerpunten van de discussies alhier. Elke pixel die sneller werd gerenderd was wereldnieuws, de benchmarks vlogen je om de oren en de Xbox werd weggezet als pentium 2 (terwijl achteraf nog steeds de verschillen minimaal waren en het vooral luiheid van ontwikkelaars was wat de klok sloeg, kijk naar een GTA 5 die op beide systemen 1080p kon doen met een keurige 30fps of 60fps op de vernieuwde modellen). Waarom Battlefield nooit op 720p heeft gedraaid op de OG X1 is me altijd een raadsel gebleven. Wat de Xbox bewees is hoeveel een slechte launch je verkoop beïnvloed. In vrijwel heel Europa is het nu Playstation wat de klok zwaait.

Anyways, consoles zijn altijd een combinatie geweest van aardige hardware voor een zacht prijsje die moderne games betaalbaar maken en zonder poespas te spelen zijn. Dat er nu waarschijnlijk 2 versies komen is niet helemaal nieuw. Eerder hadden we ook altijd al onderscheid tot hoeveelheid opslag (of uberhaupt een HDD), maar dat verschil wordt nu groter. De moeder met 3 banen zal graag een goedkoper model aanschaffen zodat zoonlief (of dochter) toch een beetje mee kan doen.

Ik denk overigens dat die goedkopere toestellen veel interessanter worden, want die leggen de effectieve limiet neer voor games. Je kunt 100 TB aan Ram hebben, maar als het goedkope model er maar 4GB heeft (even voorbeeld) dan gaan games nog niet heel denderend schalen/laden. De topmodellen zullen hiermee wel wat meer kunnen (hogere resoluties, meer FPS) zodat de circlejerkers nog wat hebben om op los te gaan, maar eigenlijk is dat niet de interessantste hardware die er komen gaat. Raytracing kun je ook wel vergeten bij die goedkope en qua laadtijden wordt het interessant wat de limieten worden.

Zelf vind ik de huidige toptoestellen al prima qua graphics en heb ik liever dat ze weer gaan innoveren op AI, physics en gameplay/balans, maar het zal wel weer meer pixelneuken worden want achteraf gezien is dat het makkelijkst om mee te scoren. Doe mij maar een game waar alles stuk kan of waar je een leuke strijd hebt, dan een game waar alles er heel mooi uit ziet, statisch is en waar 1 team altijd dominant is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Donstil
  • Niet online
Recon24 schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:41:
Dat proberen ze al jaren en doen ze al jaren lang, maar dat is gewoon een verloren strijd. Dat gaat volgende generatie niet veranderen, daar PlayStation gewoon een veel grotere en belangrijkere brand is.
Dat lijkt mij een te kortzichtige visie. Natuurlijk heeft Sony een grote voorsprong maar niets zegt dat dit de volgende generatie automatisch ook zo gaat zijn.
Recon24 schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:25:
[...]

Nee dat is nog niet bevestigd omdat je niet weet wat hij bedoelt met 2x de performance. 12TF is een kans maar meerdere developers hebben dit jaar al geroepen dat de PS5 krachtiger is en was dan de nieuwe Xbox,
Welle developers hebben dat gezegd? Dat klinkt interessant.
DarkSide schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:39:

Ik heb juist gekozen voor de PS4 vanwege games als Uncharted, horizon zero dawn, GoW, etc.
Ik heb ook voor de PlayStation 4 gekozen voor de exclusives maar ga juist daarom niet blind op de Playstation5. Ik zie liever nieuwe Ip’s dan Uncharted 6 of Auto op rails simulator 7.

• bram1984
Katmi schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:27:
[...]

Dus dan launch je vis noch vlees, niemand wilt een next gen console op launch die minder krachtig is dan je grootste concurrent ook al gaat er 100 euro af en niemand wilt 100 euro meer betalen dan je grootste concurrent want je hebt deze gen niks bewezen op first party gebied ( buiten franchises die je al aanbied sinds de 1ste Xbox en waar de rek nu wel uit is na bijna 20 jaar )

ALS er 2 SKU's zijn verwacht ik die ook niet allebei meteen op launch maar dat de ''sterke'' xbox de PS5 price matched en dan later een goedkopere SKU om de mensen over te krijgen die anders een hele gen nog op een One S of One X blijven zitten.

Nuja zal me worst wezen, zolang ik niet in bed kan gamen ermee blijf ik bij mijn Switch :P
Ja het is niet mijn idee, maar op zich snijdt het wel hout. Zoals het ernaar uitziet gaan ze een dedicated 1080p console lanceren met dezelfde CPU en opslag als de Series X voor de mensen die echt goedkoop willen en toch geen 4K TV hebben en daarnaast de Series X die ze dan kunnen adverteren als de meest krachtige console ooit (hoewel ze vooralsnog terughoudend zijn en expliciet steeds aangeven dat het "The most powerful console we've ever made" is. Ben benieuwd of Sony weer een "GDDR5'je" doet nu Microsoft al zoveel bekend heeft gemaakt.

@Martinspire Er waren natuurlijk een aantal zaken die de hele Xbox One launch een gigantische clusterfuck maakten. Vooraf al meteen € 499,- roepen en Kinect door de strot van de consument duwen om vervolgens met een voor veel mensen zeer onaantrekkelijke vormfactor op de proppen te komen die in veel gevallen nog lagere resoluties uitpoepte dan wat er op de X360 en PS3 al bijna 10 jaar mogelijk was. Het was beschamend en niet van deze tijd. En aan de andere kant: de mensen die toen riepen dat 720p vs. 1080p nauwelijks zichtbaar was, stonden bij de launch van de X1X vooraan "Xbox delivers" te roepen en 2160p vs. 1800p en 2160p vs. 2160cb (wat overigens stukken minder goed zichtbaar is) als een abnormaal verschil te bestempelen terwijl voor het gemak werd vergeten dat de X1X een jaar later uitkwam en € 100,- duurder was. Dus ja. :Y)

Maar wat ik eerder al aangaf, het draait bij mij vooral om de games. Ik koop maximaal 2 consoles per generatie en als mijn preference een performance voordeel heeft is dat mooi meegenomen, maar ik zal er voor de rest niet wakker van liggen. Als sommige games checkerboarding doen op de één en op de ander native 4K voor € 100,- meer, dan kies ik met alle liefde voor checkerboarding en haal ik voor die 100 piek wel 2 extra games. Echt onzichtbaar voor mij op de afstand waarop ik zit en met mijn ogen.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik hoop dat beide nextgen consoles redelijk gelijkwaardig zijn qua specs. Ik vind de huidige games al mooi genoeg om me in de game te trekken dus dat zal op nextgen alleen maar beter worden. Denk ook dat bij de netgen de pixels minder relevant gaan worden en dat het nog belangrijker wordt welke games op de platformen draaien. Ik ga op de release voor de PS5, zelfs als die minder krachtig gaat zijn dan de nieuwe Xbox, omdat ik denk dat qua singleplayer games Sony's platform het meest te bieden heeft. En als er dan op de Xbox echt wat games verschijnen die ik toch graag wil spelen, dan komt die er waarschijnlijk ook wel. Maar main blijft playstation voorlopig ....

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Donstil
  • Niet online
Ik hoop eigenlijk dat een van de twee veel krachtiger gaat zijn, dat zou het kiezen voor mij persoonlijk makkelijker maken want nu hebben ze alle twee evenveel maar compleet andere pluspunten.

Xbox: GamePass, Elite controller, X Cloud misschien
Playstation: Al mijn vrienden zitten daar (deze generatie, die hiervoor was het 360), Sony Studio's, Back Catalog (die ik waarschijnlijk nooit meer zal aanraken)

Ik ben daarom ook wel benieuwd naar het verhaal van @Recon24, dat "meerdere" developers gezegd hebben dat de Playstation 5 krachtiger wordt dan de Series X. Op Google kan ik dit zo 1.2.3 niet vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 31-12-2019 13:43 ]

• Recon24
Donstil schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:39:
Ik hoop eigenlijk dat een van de twee veel krachtiger gaat zijn, dat zou het kiezen voor mij persoonlijk makkelijker maken want nu hebben ze alle twee evenveel maar compleet andere pluspunten.

Xbox: GamePass, Elite controller, X Cloud misschien
Playstation: Al mijn vrienden zitten daar (deze generatie, die hiervoor was het 360), Sony Studio's, Back Catalog (die ik waarschijnlijk nooit meer zal aanraken)

Ik ben daarom ook wel benieuwd naar het verhaal van @Recon24, dat "meerdere" developers gezegd hebben dat de Playstation 5 krachtiger wordt dan de Series X. Op Google kan ik dit zo 1.2.3 niet vinden.
Dan weet ik niet hoe je zoekt...

Het gaat mij meer om de geruchten die geheel het jaar al voorbij zijn gekomen, waaruit geen enkel heeft geroepen dat dit andersom is. Dit gaat natuurlijk om de devkit en niet retail console, dus we zullen zien.

https://www.reddit.com/r/...ner_ps5_is_more_powerful/

https://metro.co.uk/2019/...-insider-source-11213664/

https://bgr.com/2019/11/2...s-games-better-right-now/

https://www.dailystar.co....update-early-ps5-20937584

https://comicbook.com/gam...ystation-5-more-powerful/

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dit zijn geruchten van geheel het jaar en geruchten dat de Xbox Series X krachtiger zou zijn, is nooit naar buiten gekomen. Dit kan natuurlijk zijn veranderd maar ik heb het vermoeden dat er wel meer is dan het beetje oude data wat Github had over een 9.2TF chip zonder RT, die een half jaar geleden in test was.

[ Voor 7% gewijzigd door Recon24 op 31-12-2019 14:07 ]

• Donstil
  • Niet online
Aah keurig alleen allemaal oude artikelen helaas, ik zocht recenter. Of dit nog relevant is valt te bezien maar zou goed nieuws kunnen zijn.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Een devkit heeft toch altijd krachtigere hardware aan boord zodat men ook dingen kan opnemen, zowel beeld als data en deze later kan analyseren?

Verder is headlines maken ook een ding:
"‘Right now, game performance is better on PS5. I believe that is probably because PS5 development hardware and software are in a more advanced state. I fully expect Scarlett to close that gap once they ship more mature dev kits and software’, said Kleegamefan."

Dus daar is nog niks over te zeggen.

En gezien er 2 verschillende versies hardware lijken te komen, kan ik me voorstellen dat devs wellicht moeten werken met de traagste van de 2 om te weten wat er mogelijk is, om dit vervolgens op te schalen naar de snellere variant. Zoals ook nu de Pro-patches voor diverse games zijn uitgebracht.

Ik ben nooit zo'n fan van dit soort vage geruchten omdat het vrijwel nooit de hele waarheid vertelt. Maar goed, fanboys gonna fanboy. Specs maakt me allemaal geen fluit uit, laat me maar toffe games zien die een reden geven om een console bij launch te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 31-12-2019 14:24 ]

• Anton.net
@Donstil Eigenlijk is (en wordt) er gewoon vanalles gezegd.
Jason Schreier bijvoorbeeld zei dat het allemaal dicht op elkaar zat, en dat zowel PS als XBox een target hadden die hoger is dan de 10.7TF van google stadia. (maar again: dan kom je weer bij het verhaaltje dat Stadia draait op Vega GCN vs next gen RDNA)
Blijkbaar zijn er veel meer devkits van de ps5 in omgang, terwijl het rond de nieuwe Xbox redelijk stil bleef. Van daaruit is denk ik veel hype onstaan dat de ps5 ZO krachtig zou zijn; over de nieuwe Xbox wist men gewoon nog niet zo veel...

Probleem is vooral dat we de strategie van Sony niet kennen. Iedereen verwacht dat ze met een krachtige console komen die bijgevolg ook wat duurder is. Maar misschien is hun doel gewoon om zoveel mogelijk bang for your buck te hebben aan de klassieke 399, net als in 2016 met de pro. Als ze dat lukt met de specs die nu op tafel liggen, dan hebben ze gewoon een gigantische hit. Zelfs aan 499 is het nog een goede deal.

• Antigo
Recon24 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:03:
[...]

Dan weet ik niet hoe je zoekt...

Het gaat mij meer om de geruchten die geheel het jaar al voorbij zijn gekomen, waaruit geen enkel heeft geroepen dat dit andersom is. Dit gaat natuurlijk om de devkit en niet retail console, dus we zullen zien.

[YouTube: The PS5 Dev Kit is more Powerful than Xbox Project Scarlett Specs | Playstation 5 & Xbox Anaconda]

https://www.reddit.com/r/...ner_ps5_is_more_powerful/

https://metro.co.uk/2019/...-insider-source-11213664/

https://bgr.com/2019/11/2...s-games-better-right-now/

https://www.dailystar.co....update-early-ps5-20937584

https://comicbook.com/gam...ystation-5-more-powerful/

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dit zijn geruchten van geheel het jaar en geruchten dat de Xbox Series X krachtiger zou zijn, is nooit naar buiten gekomen. Dit kan natuurlijk zijn veranderd maar ik heb het vermoeden dat er wel meer is dan het beetje oude data wat Github had over een 9.2TF chip zonder RT, die een half jaar geleden in test was.
en zo blijft de geruchtenmolen draaien. :-)
Volgens Tom Warren van The Verge zijn er weinig scarlett devkits in omloop momenteel.

Blijkbaar zou de scarlett devkit vooral focussen op CPU en SSD om zo de ontwikkelaars reeds te laten ontwikkelen en later de devkits te vervangen naar de volledige power.

https://twitter.com/tomwarren/status/1200823939326459904

Kan allemaal broodje aap zijn. Maar leuk is het wel om erover te speculeren. :-)

• Donstil
  • Niet online
Anton.net schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:26:
Jason Schreier bijvoorbeeld zei dat het allemaal dicht op elkaar zat, en dat zowel PS als XBox een target hadden die hoger is dan de 10.7TF van google stadia. (maar again: dan kom je weer bij het verhaaltje dat Stadia draait op Vega GCN vs next gen RDNA)
Blijkbaar zijn er veel meer devkits van de ps5 in omgang, terwijl het rond de nieuwe Xbox redelijk stil bleef. Van daaruit is denk ik veel hype onstaan dat de ps5 ZO krachtig zou zijn; over de nieuwe Xbox wist men gewoon nog niet zo veel...

Probleem is vooral dat we de strategie van Sony niet kennen. Iedereen verwacht dat ze met een krachtige console komen die bijgevolg ook wat duurder is. Maar misschien is hun doel gewoon om zoveel mogelijk back for your buck te hebben aan de klassieke 399, net als in 2016 met de pro. Als ze dat lukt met de specs die nu op tafel liggen, dan hebben ze gewoon een gigantische hit. Zelfs aan 499 is het nog een goede deal.
Dat laatste gaat niet gebeuren verwacht ik.
Er is door Sony al meermaals gehint op een hogere prijs dan afgelopen generatie.

Kenichiro Yoshida noemde de Ps5 al eens een niche product in een interview met the WSJ en gaf aan dat het een visie heeft op de hardcore gamers.

Ook zei hij dat de hardware in de Ps5 “concurrerend geprijsd” zou worden.

Dat is politiek zeggen: “Ga maar alvast sparen” 8)7

• bram1984
Het is inderdaad wel grappig hoe het heen en weer gaat. Ik geloof dat we zijn begonnen met een gerucht dat de nieuwe Xbox krachtiger is, toen zou de PS5 krachtiger zijn en nu na de DF video is de XSX weer krachtiger. :+

Ach, leuke tijden zijn dit altijd voor de consument. Ik heb zin in de reveals van beide.

• Recon24
Anton.net schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:26:

Probleem is vooral dat we de strategie van Sony niet kennen. Iedereen verwacht dat ze met een krachtige console komen die bijgevolg ook wat duurder is. Maar misschien is hun doel gewoon om zoveel mogelijk back for your buck te hebben aan de klassieke 399, net als in 2016 met de pro. Als ze dat lukt met de specs die nu op tafel liggen, dan hebben ze gewoon een gigantische hit. Zelfs aan 499 is het nog een goede deal.
Een 10TF console is wat we sowieso allemaal minimaal een beetje in gedachten hadden. 12/13TF was vooral wishfull thinking en zou de prijs enorm laten stijgen. Komende generatie zal het aantal TF even wat minder de markerting aandacht krijgen omdat ze op velen andere vlakken veel meer verbeteren.

Mocht dit een 9.2/10TF console zijn, dan heeft Sony dat erg goed gedaan en dan zal dat ook hun doel zijn geweest om juist andere aspecten in de console te optimaliseren wat ervoor zorgt dat het verschil met de 12TF console van Microsoft (als dat daadwerkelijk zo is) heel erg klein is.
toen zou de PS5 krachtiger zijn en nu na de DF video is de XSX weer krachtiger.
DF heeft een video gemaakt omtrent de geruchten op ResetEra en de half jaar oude data van Github. Hier heeft DF dus niks aan research hoeven te doen en zouden ze ook geen credits voor hoeven/moeten krijgen.

Niet iedereen leest ResetEra of Neogaf natuurlijk, dus willen alle sites en youtubers ook wat extra clicks voor het einde van het jaar genereren.

[ Voor 11% gewijzigd door Recon24 op 31-12-2019 14:40 ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Matched ook een beetje met DigitalFoundry:
https://www.eurogamer.net...ries-x-spec-leak-analysed

Met een conclusie die alles wel een beetje samenvat:
And straight comparisons with existing Navi PC hardware can only go so far. The fact that hardware-accelerated ray tracing is confirmed for PS5 also demonstrates clearly that Sony has had the same access to future AMD roadmap features that it had with PS4 Pro. None of these features are the focus for testing in the leaked documents but that doesn't suggest that they are not there - particularly when Mark Cerny is saying that they are.

It's also worth re-emphasising that the leak is sparse on concrete details in terms of the next-gen Xbox - there are hints about the two processor designs for the Lockhart and Anaconda boxes, but nothing massively conclusive about what separates them. In fact, I understand that there are absolutely no details whatsoever for the cheaper Lockhart box beyond a potential codename for the processor (Sparkman - again, this is unconfirmed). In fact, what little we can glean about Series X from this leak suggests a top-end, premium-priced console that practically demands some kind of cheaper, mass market stablemate - and with that in mind, it's curious that nothing substantial about that chip has leaked.

Overall, this latest next-gen leak is fascinating and potentially fills in some blanks - but it's definitely limited in scope. The Xbox data raises more questions than it answers in several respects and while the PS5 data is more comprehensive, the bottom line is that all that we really have is more of a block diagram of one component of the processor bolstered by assumptions from PC-based Navi parts. And let's not forget that developers have achieved results from current-gen consoles that simply haven't been matched by Radeon-equivalent hardware. What we do know for sure is that both machines are targeting holiday 2020 for their release and if we look back at the timescales in how PlayStation 4 and Xbox One were revealed back in 2013, we shouldn't have too long to wait for more concrete information.

[ Voor 30% gewijzigd door Martinspire op 31-12-2019 14:47 ]

• Anton.net
Wel grappig dat Playstation toevallig deze tweet online gooide na de DF video:
"Everything is true, except for the lies."
– Fragile, Death Stranding
#GameQuotes2019
:+

• Donstil
  • Niet online
Recon24 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:38:
goed gedaan en dan zal dat ook hun doel zijn geweest om juist andere aspecten in de console te optimaliseren wat ervoor zorgt dat het verschil met de 12TF console van Microsoft (als dat daadwerkelijk zo is) heel erg klein is.
Het lijkt mij geen verkeerde aanname om te denken dat die “optimalisatie” bij Microsoft ook gewoon heeft plaats gevonden. Zaken als een SSD zullen ook daar gewoon aanwezig zijn.

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Ik ben van mening dat de kracht van de nieuwe consoles voornamelijk een selling point is voor het eerste levensjaar van de console. Na het eerste jaar zijn het toch echt de exclusieve games die het onderscheid maken. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19
Recon24 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:38:
[...]
DF heeft een video gemaakt omtrent de geruchten op ResetEra en de half jaar oude data van Github. Hier heeft DF dus niks aan research hoeven te doen en zouden ze ook geen credits voor hoeven/moeten krijgen.

Niet iedereen leest ResetEra of Neogaf natuurlijk, dus willen alle sites en youtubers ook wat extra clicks voor het einde van het jaar genereren.
Ook wel iets te kort door de bocht. De geruchten/bron die ze gebruiken bleken voor de Ps4 en pro de juiste te zijn. Dus waarom dan niet voor de PS5? Ik verwacht dat de XsX krachtiger gaat zijn dan de PS5, maar de PS5 de goedkopere console zal zijn. Het zou mij nog steeds verbazen als de XsX een 12Tflop navi GPU gaat krijgen. Een 9,2Tflop GPU die DF in de PS5 verwacht is veel realistischer als de consoles voor € 499 verkocht moeten worden. Voor € 499 kan er gewoon geen 12Tflop navi GPU in zitten.

Voor mij is de PS5 bijna een no-brainer, maar de XsX lijkt me een interessant apparaat. Ben benieuwd wat de consoles als totaal pakketje gaan bieden die mij over de streep kan trekken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Maart1992 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:52:
Ik ben van mening dat de kracht van de nieuwe consoles voornamelijk een selling point is voor het eerste levensjaar van de console. Na het eerste jaar zijn het toch echt de exclusieve games die het onderscheid maken. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik ben het met je eens dat het niet meer zo zeer gaat om de kracht van de consoles, maar meer om de games.
Ik ben nu al behoorlijk "satisfied" met de graphics van de PS4 Pro, het word er wel mooier op volgende generatie, maar het is mooi vergelijken met NOG mooier. Bij PS3 en PS4 was er een gigantisch verschil in graphics naar mijn mening, toen was het van redelijke graphics naar echt mooie graphics (helemaal na de komst van de Pro).

Desalniettemin geloof ik niet dat de PS5 9,2Tflops gaat krijgen waar de XSX er 12 zou krijgen, dat is bijna 1/3e meer power. Kan me niet voorstellen dat Sony dat genoeg vind en ik ga er dan ook gewoon vanuit dat de recente geruchten over een oude leak niet waar zijn.
Ik denk echt dat MS die 12Tflops hebben omgerekend naar GCN (polaris) om zo de vergelijking met de oude console goed te kunnen maken, immers heeft die 6Tflops GCN en MS zei letterlijk 2 keer zo krachtig, niet 2,5 keer zo krachtig.

Dus als die 9,2Tflops klopt, dan heeft die XSX waarschijnlijk ook niet meer dan 9,5Tflops RDNA

Maar helaas weten we over next gen games nog zo goed als niets, vandaar dat ik maar weer over de rekenkracht begin |:(

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Hulleman
Kalder schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:32:
[...]

Ik ben het met je eens dat het niet meer zo zeer gaat om de kracht van de consoles, maar meer om de games.
Ik ben nu al behoorlijk "satisfied" met de graphics van de PS4 Pro, het word er wel mooier op volgende generatie, maar het is mooi vergelijken met NOG mooier. Bij PS3 en PS4 was er een gigantisch verschil in graphics naar mijn mening, toen was het van redelijke graphics naar echt mooie graphics (helemaal na de komst van de Pro).

Desalniettemin geloof ik niet dat de PS5 9,2Tflops gaat krijgen waar de XSX er 12 zou krijgen, dat is bijna 1/3e meer power. Kan me niet voorstellen dat Sony dat genoeg vind en ik ga er dan ook gewoon vanuit dat de recente geruchten over een oude leak niet waar zijn.
Ik denk echt dat MS die 12Tflops hebben omgerekend naar GCN (polaris) om zo de vergelijking met de oude console goed te kunnen maken, immers heeft die 6Tflops GCN en MS zei letterlijk 2 keer zo krachtig, niet 2,5 keer zo krachtig.

Dus als die 9,2Tflops klopt, dan heeft die XSX waarschijnlijk ook niet meer dan 9,5Tflops RDNA

Maar helaas weten we over next gen games nog zo goed als niets, vandaar dat ik maar weer over de rekenkracht begin |:(
Wat jij hier zegt verwacht ik dus ook. 2x de kracht omgerekend naar Polaris, dus idd ruim 9Tflop Navi. Dat is gegeven het prijspunt van € 499 ook realistisch.

Het verschil in Tflop van 30% klinkt heel veel, maar dat verschil was er ook tussen de base OneX en PS4 bij launch in het voordeel van de PS4. Waarom nu niet andersom? :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Anton.net
Kalder schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:32:
[...]
Bij PS3 en PS4 was er een gigantisch verschil in graphics naar mijn mening, toen was het van redelijke graphics naar echt mooie graphics (helemaal na de komst van de Pro).
En nu gaan we van echt mooie graphics naar fotorealisme 8)

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:12
Anton.net schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:07:
[...]

En nu gaan we van echt mooie graphics naar fotorealisme 8)
Mag je toch aannemen van wel :P

• Maart1992
Tweet van Cory Barlog (God Of War)

https://twitter.com/coryb.../1212439831042617345?s=20

Eric Williams heeft dus meerdere God of War delen op zijn portfolio staan.
Mogelijk een verwijzing naar een ps5 God of War?

• Anton.net
@Maart1992 Misschien, maar Cory Barlog liket en tweet zoveel, daar heb je eigenlijk weinig aan. Het is vrij zeker dat er nog GoW games komen, we weten alleen niet wanneer. Er waren ook wat vage geruchten dat Barlog nu bezig is met een soort futuristische sci fi game

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Maart1992 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:31:
Tweet van Cory Barlog (God Of War)

https://twitter.com/coryb.../1212439831042617345?s=20

Eric Williams heeft dus meerdere God of War delen op zijn portfolio staan.
Mogelijk een verwijzing naar een ps5 God of War?
Deze meneer gaat ook aanwezig zijn op de komende CES. Ga er dus maar vanuit dat er vanuit hem wat gaat komen. Eventueel met wat info van Sony over de ps5

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:44

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Interessant gerucht:
https://twitter.com/HipHo.../1212511692254375936?s=19

Volgens deze zou PS5 BC zijn met PS1 tm PS4 games, welke dan allemaal enhanced worden door een remastering engine.

https://untappd.com/user/OzzBier

• bram1984
OzzieMann schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 08:29:
Interessant gerucht:
https://twitter.com/HipHo.../1212511692254375936?s=19

Volgens deze zou PS5 BC zijn met PS1 tm PS4 games, welke dan allemaal enhanced worden door een remastering engine.
Is op ResetEra al ontkracht. Pure speculatie en dus geen gerucht. Oftewel wishful thinking.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

On_E

Housemusic

Maart1992 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:52:
Mee eens, de launch(window) games zijn het belangrijkste.

Of er moet een enorm verschil in power zijn tussen beide consoles wat ook duidelijk zichtbaar is, maar dat verwacht ik niet.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:44

OzzieMann

PSN: OzzieMann

bram1984 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:19:
[...]

Is op ResetEra al ontkracht. Pure speculatie en dus geen gerucht. Oftewel wishful thinking.
Ah, zover had ik niet gekeken op zaterdag ochtend. Dan staat mijn research-ability op non-actief. ;)

https://untappd.com/user/OzzBier

• Antigo
https://www.techpowerup.c...s/playstation-5-gpu.c3480

Ik kan het moeilijk geloven dat er maar 8gb video geheugen zou zijn. Tenzij video en systeem geheugen gescheiden is.

[ Voor 49% gewijzigd door Antigo op 04-01-2020 18:55 ]

• Anton.net
Ze hebben daar gewoon de specs van een rx5700 xt overgenomen denk ik.
De One X heeft al 12gb ram, dus de next gen consoles zullen in totaal wel min 16gb krijgen.
Ze zijn nu toch ook met een techniek bezig waardoor de SSD als een soort 'virtueel' ram gebruikt kan worden, maar hoe dat juist gaat werken is me nog niet duidelijk.

Ik geloof de geruchten over de Series X alleszins meer dan die van de ps5. 2000MHz in een console lijkt me erg hoog?

• bram1984
Antigo schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 18:54:
https://www.techpowerup.c...s/playstation-5-gpu.c3480

Ik kan het moeilijk geloven dat er maar 8gb video geheugen zou zijn. Tenzij video en systeem geheugen gescheiden is.
Placeholders. Rustig doorlopen dus.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
bram1984 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:19:
[...]

Mja, en wat men op ResetEra vooral steeds ontkracht is de PS3 BC, PS1 en 2 denken ze wel dat het mogelijk is maar vergeten vooral eventjes dat de PS3 op een redelijke PC best goed te emuleren is op dit moment. De PS4 was daar niet krachtig genoeg voor maar de PS5 gaat dat zeker wel zijn en als Sony zelf een emulator schrijft met alle kennis van hun eigen systemen moet dat voor de PS5 zeker goed te doen zijn.

Geruchten zeggen ook dat men eerst eind 2019 de PS5 wilde introduceren maar dat BC meer tijd nodig had, nou voor PS4 BC kan ik me niet voorstellen dat ze daar een jaartje extra voor nodig hebben! Voor PS1 en PS2 ook niet want daar hebben ze zelf al hede goede emulatoren voor (PS1 in de latere PS2 versies was BC in software, ook de PSP en Vita hadden een software PS1 emulator, op de PS4 zijn er veel PS2 games verschenen die werken middels een emulator, etc.) dus de enige reden die ik zie voor een jaar vertraging voor BC voor de PS5 is de PS3 BC....

Nu moet ik eerlijk zijn dat ik niet echt heel erg zit te wachten op BC met PS1 en PS2, PS4 zeer zeker wel (heb een backlog van hier tot Tokyo!) en zelfs PS3 zou ik nog wel leuk vinden maar verder terug, nah....

• DarkSide

DarkSide

Retro gaming is wel populair (volgens mij)
Games spelen van de PS1 zal best aantrekkelijk zijn voor een groep mensen (denk aan wat Nintendo ook doet op de switch.

Echter het spelen van PS1 games wil niet meteen zeggen dat de PS5 BC is.

Vraag is of de PS5 ook echt daadwerkelijk de fysieke discs leest? Dat is "echte" BC in mijn optiek.

Mij maakt het niet uit. Heb hoogstwaarschijnlijk nog een paar PS4 games die ik dan nog wil/moet spelen.
Dus alleen PS4 ondersteuning is voor mij meer dan voldoende

• Maart1992
Er zijn nieuwe leaks opgedoken van de devkit, niet heel boeiend verder. Maar hier zie je dat de controller ronder is dan de dS4?

https://www.pushsquare.co...he_console_and_controller

Verwijderd

Antigo schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 18:54:
Ik kan het moeilijk geloven dat er maar 8gb video geheugen zou zijn.
8GB Videogeheugen is toch gewoon een betere waarde als laat ik zeggen 4GB? Met 8GB videogeheugen kom je echt wel ver hoor ;)

• bram1984
Aenea schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:52:
[...]

Mja, en wat men op ResetEra vooral steeds ontkracht is de PS3 BC, PS1 en 2 denken ze wel dat het mogelijk is maar vergeten vooral eventjes dat de PS3 op een redelijke PC best goed te emuleren is op dit moment. De PS4 was daar niet krachtig genoeg voor maar de PS5 gaat dat zeker wel zijn en als Sony zelf een emulator schrijft met alle kennis van hun eigen systemen moet dat voor de PS5 zeker goed te doen zijn.

Geruchten zeggen ook dat men eerst eind 2019 de PS5 wilde introduceren maar dat BC meer tijd nodig had, nou voor PS4 BC kan ik me niet voorstellen dat ze daar een jaartje extra voor nodig hebben! Voor PS1 en PS2 ook niet want daar hebben ze zelf al hede goede emulatoren voor (PS1 in de latere PS2 versies was BC in software, ook de PSP en Vita hadden een software PS1 emulator, op de PS4 zijn er veel PS2 games verschenen die werken middels een emulator, etc.) dus de enige reden die ik zie voor een jaar vertraging voor BC voor de PS5 is de PS3 BC....

Nu moet ik eerlijk zijn dat ik niet echt heel erg zit te wachten op BC met PS1 en PS2, PS4 zeer zeker wel (heb een backlog van hier tot Tokyo!) en zelfs PS3 zou ik nog wel leuk vinden maar verder terug, nah....
Yep, dat is wat ik bedoel. Ik zie PS4 alleen met zekerheid gebeuren, de rest niet per se. Ik vind PS4 ook alleen maar interessant, dus prima.

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Ik zat alweer te kijken voor een high-end game pc, echter heb ik geduld denk ik dit jaar om de ps5 pro te kopen. kosten maken me niet zoveel uit als hij maar veel sneller is en dikke graphics kan leveren.
Ik hoop eigenlijk ook dat hij duurder wordt met betere hardware zodat er niet bespaard wordt op performance/graphics.

Gamen op console blijft makkelijker met patches socials etc.. Het wordt nu wel tijd dat de upgrade er komt. Ps4 heeft zn tijd wel gehad.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 20:55
shakespeare schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:05:
Ik zat alweer te kijken voor een high-end game pc, echter heb ik geduld denk ik dit jaar om de ps5 pro te kopen. kosten maken me niet zoveel uit als hij maar veel sneller is en dikke graphics kan leveren.
Ik hoop eigenlijk ook dat hij duurder wordt met betere hardware zodat er niet bespaard wordt op performance/graphics.

Gamen op console blijft makkelijker met patches socials etc.. Het wordt nu wel tijd dat de upgrade er komt. Ps4 heeft zn tijd wel gehad.
Grappig, ik ben met hetzelfde bezig, maar een aantal dingen vallen me daarbij wel. Met name dat de PC wereld zich voornamelijk op fps richt, i.p.v. op resolutie. Het is daar niet ongebruikelijk dat nog op 1080p gespeeld wordt, op systemen die veel duurder dan zijn dan een Xbox One X.

Aan de andere kant wordt de console ook steeds meer PC, merk ik de laatste tijd. Inclusief de nukken van een niet vloeiend lopend OS (op de Xbox One X nota bene) maar ook om de haverklap updates die veel te traag gaan.

Social is op console inderdaad wel iets praktischer in elkaar gestoken, maar aan de andere kant zijn de mogelijkheden (grote lobby en 'party' bijvoorbeeld) op PC weer veel groter.

De PC komt er zeker wel, maar schrik toch een beetje van de kosten t.o.v. een console.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Rossi46 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Grappig, ik ben met hetzelfde bezig, maar een aantal dingen vallen me daarbij wel. Met name dat de PC wereld zich voornamelijk op fps richt, i.p.v. op resolutie. Het is daar niet ongebruikelijk dat nog op 1080p gespeeld wordt, op systemen die veel duurder dan zijn dan een Xbox One X.

Aan de andere kant wordt de console ook steeds meer PC, merk ik de laatste tijd. Inclusief de nukken van een niet vloeiend lopend OS (op de Xbox One X nota bene) maar ook om de haverklap updates die veel te traag gaan.

Social is op console inderdaad wel iets praktischer in elkaar gestoken, maar aan de andere kant zijn de mogelijkheden (grote lobby en 'party' bijvoorbeeld) op PC weer veel groter.

De PC komt er zeker wel, maar schrik toch een beetje van de kosten t.o.v. een console.
Klopt, wat ook een pluspunt is voor mij de controller. uiteraard kan je de controller op pc aansluiten maar je zit met je OS met kbm.
Ik gebruik al een poos de scuf impact en ben daar aan gewend geraakt, ik heb vorige week het corsair k63 lapboard met nieuwe logitech gamemuis en k63 keyboard gekocht om vanaf de bank te proberen met toetsenbord & muis te spelen. Dit werkt best goed, echter de voordelen van een console op de bank blijven bij mij toch groter dan een heel game systeem te plaatsen met HDMI>4k tv.

Tevens het patchen met drivers etc... op de pc is allemaal niet nodig, en icm exclusive titels en het meestal feilloos draaien op de ps gaat mijn voorkeur toch uit naar console nog steeds. Bij veel game is crossplay al mogelijk dus ik verwacht dat we uiteindelijk bijna geen verschil meer gaan hebben.

• bram1984
Rossi46 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Dat is toch niet heel opvallend. Volgens mij is dat juist dé reden om op de PC te gaan gamen. Mensen zweren daar al jaren bij 60- en 120fps.

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Ik hoop persoonlijk gewoon dat we nu consoles krijgen die altijd stabiel de eye candy kunnen laten zien (en dat developers hier ook tijd insteken (buiten de first party studio's) Of het nu 30fps of 60 is, beide zijn afhankelijk van het genre voor mij acceptabel.

[ Voor 14% gewijzigd door whyz op 06-01-2020 13:43 ]

Right for all the wrong reasons.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:37:
[...]

8GB Videogeheugen is toch gewoon een betere waarde als laat ik zeggen 4GB? Met 8GB videogeheugen kom je echt wel ver hoor ;)
8GB gaat echt te weinig zijn voor 4k textures en zo. Ik verwacht minimaal 12GB video memory, maar eerder 16GB memory en wellicht ook nog extra gewoon DDR memory voor OS / game ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• v8power67

v8power67

graag normale namen gebruiken! De xbox
krijgt 16 gb waarvan 13 gb voor games. Dan gaat ps5 echt niet alleen al 12gb video geheugen krijgen en dan nog losse gbs voor systeem.
Word gewoon 16gb gddr6 gedeeld door hele systeem. Net als de xbox.

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 06-01-2020 13:30 ]

• bram1984
Maart1992 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:27:
Er zijn nieuwe leaks opgedoken van de devkit, niet heel boeiend verder. Maar hier zie je dat de controller ronder is dan de dS4?

https://www.pushsquare.co...he_console_and_controller
Ik ben trouwens benieuwd of deze devkit enigszins iets zegt over het uiteindelijke design. Normaal zijn het altijd grijze saaie dozen. Deze is toch wel erg opvallend ontworpen. Ik vind dit net als de Series X niet bepaald mooi, maar het past wel een stuk beter in mijn meubel.

• Hulleman
v8power67 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:07:
[mbr]graag normale namen gebruiken! De xbox [/mbr]
krijgt 16 gb waarvan 13 gb voor games. Dan gaat ps5 echt niet alleen al 12gb video geheugen krijgen en dan nog losse gbs voor systeem.
Word gewoon 16gb gddr6 gedeeld door hele systeem. Net als de xbox.
Is die 16GB unified memory al bevestigd? Vind ik best weinig, omdat de PS4 al 8GB unified geheugen heeft.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07
bram1984 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:00:
[...]

Ik ben trouwens benieuwd of deze devkit enigszins iets zegt over het uiteindelijke design. Normaal zijn het altijd grijze saaie dozen. Deze is toch wel erg opvallend ontworpen. Ik vind dit net als de Series X niet bepaald mooi, maar het past wel een stuk beter in mijn meubel.
Dev kit is wss zo ontworpen om ze goed te kunnen stacken maar wel nog fatsoenlijke koeling te hebben.
Als dat het werkelijke design zou zijn, switch ik wel weer terug naar XBox. :+

[ Voor 52% gewijzigd door Albinoraptor op 06-01-2020 14:24 ]

• bram1984
Albinoraptor schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:24:
[...]

Dev kit is wss zo ontworpen om ze goed te kunnen stacken maar wel nog fatsoenlijke koeling te hebben.
Als dat het werkelijke design zou zijn, switch ik wel weer terug naar XBox. :+
Maar dat wilden ze bij vorige devkits toch ook? Volgens mij kan het ontwerp een stuk eenvoudiger dan dit, maar wellicht heb je gelijk.

• Maart1992
bram1984 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:00:
[...]

Ik gok dat ze voor dit design hebben gekozen vanwege de koeling, ik verwacht niet dat dit meegenomen zal worden naar het uiteindelijke ontwerp.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:04
Die devkit zegt volgens mij helemaal niks.
Volgens mij zit niemand te wachten op zo’n gekke vorm console.
Denk gewoon dat het een V vorm heeft omdat dat het cijfer voor 5 is.

Ik hoop in ieder geval dat we gewoon een saaie rechthoekige doos krijgen als PlayStation. Eentje die prima in mijn AV meubel past.

• bram1984
Maart1992 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:39:
[...]

Ik gok dat ze voor dit design hebben gekozen vanwege de koeling, ik verwacht niet dat dit meegenomen zal worden naar het uiteindelijke ontwerp.
Ja kan ook gewoon een lompe hoge box met roosters maken vanwege de koeling. Dat is een stuk goedkoper dan dit. Het is maar een devkit. Ik vind deze vormfactor zeer opvallend in vergelijking met normale devkits.
yorroy schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:39:
Die devkit zegt volgens mij helemaal niks.
Volgens mij zit niemand te wachten op zo’n gekke vorm console.
Denk gewoon dat het een V vorm heeft omdat dat het cijfer voor 5 is.

Ik hoop in ieder geval dat we gewoon een saaie rechthoekige doos krijgen als PlayStation. Eentje die prima in mijn AV meubel past.
Normaal gesproken niet, omdat het dus altijd een simpele grijze doos is. En waarom zou je met een devkit rekening houden met het cijfer 5? Niemand behalve de developers zien dat ding (normaal gesproken).

• Maart1992
bram1984 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:52:
[...]

Ja kan ook gewoon een lompe hoge box met roosters maken vanwege de koeling. Dat is een stuk goedkoper dan dit. Het is maar een devkit. Ik vind deze vormfactor zeer opvallend in vergelijking met normale devkits.

[...]

Normaal gesproken niet, omdat het dus altijd een simpele grijze doos is. En waarom zou je met een devkit rekening houden met het cijfer 5? Niemand behalve de developers zien dat ding (normaal gesproken).
Doe even niet zo panisch over een devkit, het kan allemaal toeval zijn, voorgaande devkits leken ook totaal niet op het eindproduct. Sony zou vast een goede reden gehad hebben om voor deze devkit gekozen hebben. Ik maak mij totaal niet zorgen.

• bram1984
Maart1992 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:59:
[...]

Doe even niet zo panisch over een devkit, het kan allemaal toeval zijn, voorgaande devkits leken ook totaal niet op het eindproduct. Sony zou vast een goede reden gehad hebben om voor deze devkit gekozen hebben. Ik maak mij totaal niet zorgen.
Panisch? Zorgen? Waar heb jij het nou weer over?

Ik zeg alleen maar dat ik dit ontwerp zeer opvallend vind in vergelijking met hoe devkits er normaal gesproken uitzien. Er is duidelijk meer aandacht besteed aan het uiterlijk dan je normaal ziet. je kunt koeling ook op veel simpelere manieren regelen.

@yorroy Trouwens, wat jij zegt, hoop ik dus niet. Dan krijg je geheid iets met mindere specs omdat die vormfactor niet volstaat qua koeling.

• Hulleman
bram1984 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:08:
[...]
@yorroy Trouwens, wat jij zegt, hoop ik dus niet. Dan krijg je geheid iets met mindere specs omdat die vormfactor niet volstaat qua koeling.
De XsX is toch ook een saaie rechthoekige doos?

• bram1984
Hulleman schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:38:
[...]

De XsX is toch ook een saaie rechthoekige doos?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij hiermee een Series X vormfactor bedoelt.

• Anton.net
Deze nacht zijn de CES presentaties van AMD en Sony.
Misschien dat ze daar al iets klein teasen over de ps5

• Hulleman
Anton.net schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:23:
Deze nacht zijn de CES presentaties van AMD en Sony.
Misschien dat ze daar al iets klein teasen over de ps5
Jup, zou mooi zijn. Hopelijk het uiterlijk alvast :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Vorige dev kits zaten in een pc achtig kast gewoon omdat dat het goedkoopst is.

Je maakt mij niet wijs dat dit ontwerp alleen maar gemaakt is voor de devkit dat is gewoon zonde van de ontwikkeling- en productiekosten van zo'n behuizing. Het lijkt mij dat ze in dit geval de behuizing willen testen qua koeling/geluid (omdat dit bij de PS4 best een nadeel is). En ik denk dus dat we hier iig iets van terug zullen zien in het uiteindelijke ontwerp.

Overigens vind ik dit ontwerp op de laatste foto's al een stuk beter overkomen omdat je nu pas de verhoudingen ziet. Hij leek op eerdere foto's lomp groot terwijl ik hem er nu vrij klein uit vind zien.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:40
Chaoss schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:35:
Hij leek op eerdere foto's lomp groot terwijl ik hem er nu vrij klein uit vind zien.
Ik vind hem er op deze foto nog altijd lomp uit zien. Kijk naar de hoogte alleen al. Voortgaand op de muis die er voor ligt, schat ik hem minstens 10cm hoog.

• Donstil
  • Niet online
Lag al niet echt in de verwachting maar geen PlayStation 5 nieuws vanaf de Sony CES persconferentie zo te zien.

Edit: ooh ff met verkeerde tijdzone gerekend. Hij moet nog komen

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 07-01-2020 00:28 ]

• Maart1992
Er is een logo!
En meer,
https://twitter.com/shino.../1214360067782381575?s=21

[ Voor 71% gewijzigd door Maart1992 op 07-01-2020 07:31 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.