Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 15 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.882 views

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://cdn.reshift.nl/media/media/thumbnails/640/20200107073037580867109700064/ps5-logo-ces_01-06-20_002.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.reshift.nl/media/media/thumbnails/640/20200107073037340793547065514/ps5-logo-ces_01-06-20_001.jpg

Voor de mensen die niet op een link willen klikken.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
En nog wat HW features die we eigenlijk al een soort van wisten (SSD, hardware-based ray tracing, haptic triggers etc.).

Ben benieuwd wanneer de meeting is.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ENpGeDsWsAALhN7.jpg

Voor de mensen die niet op een link willen klikken :+ .

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:31:
En nog wat HW features die we eigenlijk al een soort van wisten (SSD, hardware-based ray tracing, haptic triggers etc.).

Ben benieuwd wanneer de meeting is.
De UHD BluRay speler had ik misschien niet verwacht..
Ergens wel, maar ik had ook het idee dat er misschien een optionele stand-alone speler zou komen voor de mensen die perse nog dicks discs willen en als je alleen digitaal wil, dan heb je een console zonder speler :)

Maar zit ingebouwd dus :)

@bram1984 hieronder: :X

[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 07-01-2020 11:16 ]

• bram1984
poor Leno schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:12:
[...]

Ergens wel, maar ik had ook het idee dat er misschien een optionele stand-alone speler zou komen voor de mensen die perse nog dicks willen en als je alleen digitaal wil, dan heb je een console zonder speler :)

Goeie, die had ik inderdaad ook niet verwacht.

Lekkere typo trouwens. :p

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:14:
[...]

Goeie, die had ik inderdaad ook niet verwacht.

Lekkere typo trouwens. :p
Als ik even kijk naar de capaciteit van een UHD-BR, dan is dat max 100GB.

Veel spellen zullen daar misschien wel op passen, maar een aantal games, nu al, gaan daar overheen (RDR2, Battlefield/Front).
Nu is dit wel met updates, maar de toekomstige spellen zullen sowieso wel veel groter zijn.
Ik verwacht dat alleen de basis op de discs zullen staan en dat je de rest gaat moeten downloaden, de updates niet eens meegerekend.

Ik denk dat daarom de basis SSD idd wel 1TB zal zijn, misschien zelfs wel 2TB

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
poor Leno schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:24:
[...]

Ik verwacht dat alleen de basis op de discs zullen staan en dat je de rest gaat moeten downloaden, de updates niet eens meegerekend.

Dat zal idd wel gaan gebeuren. Een 2TB SSD verwacht ik niet gezien de kosten. 1TB zal het wel worden en is voor mij prima. Ik speel toch niet meer dan 2 à 3 single player games simultaan en zal niet meer dan 5 spellen tegelijkertijd geïnstalleerd hoeven hebben. Maar voor veel mensen is dit wellicht wel een probleem. Externe SSD over USB-C dan maar :P Is al bekend of er USB-C komt? lijkt me wel toch?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• bram1984
Hulleman schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:50:
[...]

Dat zal idd wel gaan gebeuren. Een 2TB SSD verwacht ik niet gezien de kosten. 1TB zal het wel worden en is voor mij prima. Ik speel toch niet meer dan 2 à 3 single player games simultaan en zal niet meer dan 5 spellen tegelijkertijd geïnstalleerd hoeven hebben. Maar voor veel mensen is dit wellicht wel een probleem. Externe SSD over USB-C dan maar :P Is al bekend of er USB-C komt? lijkt me wel toch?
Mwah 2 TB per stuk bij de distri vind je al onder de € 200,-. Sony gaat bij 50 miljoen stuks (en waarschijnlijk oplopend) ongetwijfeld een stuk minder betalen, dus met een prijs van € 499,- zie ik 2 TB makkelijk kunnen. 1 TB lijkt me echt veel te weinig met spellen die straks honderden GB's zullen zijn. Modern Warfare is inclusief DLC al iets van 175 GB geloof ik.

Zou het gek vinden als er geen USB-C op zit.

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:24:
[...]

Als ik even kijk naar de capaciteit van een UHD-BR, dan is dat max 100GB.

Veel spellen zullen daar misschien wel op passen, maar een aantal games, nu al, gaan daar overheen (RDR2, Battlefield/Front).
Nu is dit wel met updates, maar de toekomstige spellen zullen sowieso wel veel groter zijn.

Met 2 TB SSD wordt de productie wel erg duur, dan gaan ze 499/599 niet redden.
Daar is flash (ook in grotere aantallen) te duur voor.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:43
In hoeverre kan de blu ray drive de bottleneck zijn in vergelijking met de rest van de hardware?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

yorroy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:18:
In hoeverre kan de blu ray drive de bottleneck zijn in vergelijking met de rest van de hardware?
hoe bedoel je?

Games zullen toch vanaf Disc naar Storage gekopieerd moeten worden.
Verwacht geen "bottleneck"

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• yorroy
Dan zou dus de hele blu-ray gekopieerd worden naar de drive en niet meer vanaf de blu-ray zelf gelezen worden?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:20
Dat gebeurd nu ook al.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

idd. De disc moet alleen in het systeem om te controleren of je hem nog hebt (en dus niet kunt installeren en dan de disc weer verkopen).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:13
Het zou leuk zijn als er voor de PS5, een VR is die draadloos is. Dit is voor mij de reden om deze nu nog niet aan te schaffen voor de ps4 pro.

PS5 komt in december. Hopelijk in 2021 draadloze VR ervaring. Ben benieuwd, of is hier al iets meer over bekend?

[ Voor 4% gewijzigd door harley2009 op 07-01-2020 22:00 ]

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 15:31
yorroy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:25:
Dan zou dus de hele blu-ray gekopieerd worden naar de drive en niet meer vanaf de blu-ray zelf gelezen worden?
Of nog erger. Dat de BR alleen als key een installatiebestandje bevat van 2 GB en dat de game van 100GB daarna pas wordt gedownload.

Ja ik kijk naar jou Activison :/

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Ik verwacht eerder. Ik denk voor of met black friday. De ps4 kwam uit op 15 november.

• bram1984
yorroy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:25:
Hoe is dat anders dan nu? Of denk je dat PS4 en X1 games direct vanaf een disc gelezen worden? Ze moeten niet voor niets eerst een half uur installeren.

En als een Blu-ray al te klein is, dan zal de rest gedownload worden, vermoed ik.
donald_dick schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:43:
[...]

Of nog erger. Dat de BR alleen als key een installatiebestandje bevat van 2 GB en dat de game van 100GB daarna pas wordt gedownload.

Ja ik kijk naar jou Activison :/
Kopiëren naar de schijf gebeurt nu dus al.
harley2009 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:38:
Het zou leuk zijn als er voor de PS5, een VR is die draadloos is. Dit is voor mij de reden om deze nu nog niet aan te schaffen voor de ps4 pro.

PS5 komt in december. Hopelijk in 2021 draadloze VR ervaring. Ben benieuwd, of is hier al iets meer over bekend?
Ik zie nog niet zo snel iets draadloos komen. De huidige headset is sowieso compatible met PS5. Ik denk eerder dat ze met een model komen met een heel dun flexibel kabeltje. Draadloos wordt wel heel duur. Ik ben sowieso wel benieuwd wat ze nog uit de huidige headset kunnen trekken. Die is natuurlijk vooral beperkt door de console hardware zelf.

Verwijderd

Lord of the Rings: Gollum Confirmed for PS5, Xbox Series X - IGN

https://nl.ign.com/the-lo...gd-voor-ps5-xbox-series-x

:9~

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:26

Oxigeon

En zo is dat!

Maart1992 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:23:
[...]

Ik verwacht eerder. Ik denk voor of met black friday. De ps4 kwam uit op 15 november.
Ik gok ook op deze datum. Of ergens rond deze tijd. Sony weet ook wel wanneer over de hele wereld de feestdagen vallen. En de meeste vallen toch wel van begin december tot half januari. Dus voor die tijd moet dat ding uit zijn.

Maar nogmaals. Sony is echt niet dom. Beter is eerst wachten op xbox met prijs/releasedatum en dan spoedberaad en daarop zelf je prijs/releasedatum aanpassen. Maar ongetwijfels zal xbox hetzelfde willen. Want een debakel als vorige keer wil xbox zeker niet nog eens meemaken.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
poor Leno schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:12:
[...]

Ergens wel, maar ik had ook het idee dat er misschien een optionele stand-alone speler zou komen voor de mensen die perse nog dicks discs willen en als je alleen digitaal wil, dan heb je een console zonder speler :)

@bram1984 hieronder: :X
Had je serieus anders verwacht? Snap niet waar dat vandaan komt en logisch is het niet, om je main console er niet mee uit te rusten.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:16
Oxigeon schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:29:
[...]

Ik gok ook op deze datum. Of ergens rond deze tijd.
Of iig ergens dit jaar. Of anders volgend jaar.

• bram1984
Recon24 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:47:
[...]

Had je serieus anders verwacht? Snap niet waar dat vandaan komt en logisch is het niet, om je main console er niet mee uit te rusten.
Wat dacht je van de PS4? Die heeft ook geen UHD speler.

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 16:31
Oxigeon schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:29:
[...]

Ik gok ook op deze datum. Of ergens rond deze tijd. Sony weet ook wel wanneer over de hele wereld de feestdagen vallen. En de meeste vallen toch wel van begin december tot half januari. Dus voor die tijd moet dat ding uit zijn.

Maar nogmaals. Sony is echt niet dom. Beter is eerst wachten op xbox met prijs/releasedatum en dan spoedberaad en daarop zelf je prijs/releasedatum aanpassen. Maar ongetwijfels zal xbox hetzelfde willen. Want een debakel als vorige keer wil xbox zeker niet nog eens meemaken.
Dat vraag ik mij dus af. De waiting-game, zoals je uitlegt, wordt op dit moment helemaal niet gespeeld door Xbox. Tuurlijk wilt Xbox niet te vroeg al hun kaarten prijs geven maar het lijkt er deze generatie op dat Xbox juist als eerste de show wilt stelen voordat Sony hun console presenteert. Dat komt ook mede omdat Xbox wederom de uitdager op de markt is en zeker geen marktleider. Sony hoeft niet zozeer al hun kaarten zo vroeg te laten zien juist omdat ze zo'n ontzettend sterke naam hebben in de meeste markten.

Desalniettemin, wat ze op de CES deden was wel lachwekkend. Dat moeten ze niet meer doen...

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:38
Remmetje schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:32:
[...]
Desalniettemin, wat ze op de CES deden was wel lachwekkend. Dat moeten ze niet meer doen...
Mwa, dat was gewoon de typische investors talk die ze altijd doen. Beetje opscheppen met verkoopcijfers en dan benadrukken dat ze in de toekomst nog sterk in de markt gaan staan met de ps5.
Via de kanalen van Playstation is ook niet gecommuniceerd over die presentatie, omdat de 'gamers' niet het doelpubliek was.

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:47
Ik hoop dat ze ook eindelijk native Bluetooth voor headsets gaan supporten

• Recon24
bram1984 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:23:
[...]

Wat dacht je van de PS4? Die heeft ook geen UHD speler.
Dat was de PS4 en dat doet er niet toe in dit verhaal. Een UHD speler voor de PS5 was al aangekondigd en was ook logisch. Voor games was UHD niet nodig in deze generatie, maar dat is met de volgende generatie wel anders.

Hij had het overigens over een discless console wat hij had verwacht, wat mij dus verbaasd dat iemand dat überhaupt zou verwachten?

• Hulleman
Rowwan schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:00:
Ik hoop dat ze ook eindelijk native Bluetooth voor headsets gaan supporten
Eens. Zou fijn zijn als mijn, notabene SONY, 1000XM2 koptelefoon via BT aan de PS5 gekoppeld kan worden. Belachelijk dat dit nu niet werkt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hulleman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:47:
[...]

Eens. Zou fijn zijn als mijn, notabene SONY, 1000XM2 koptelefoon via BT aan de PS5 gekoppeld kan worden. Belachelijk dat dit nu niet werkt.
Het kan wel via een Bluetooth adapter. Ik heb deze sinds een tijdje en koppel daar mijn Audio Technica headset aan. Werkt perfect. De beste resultaten krijg je met een koptelefoon die AptX Low Latency ondersteund vanwege audio sync.

Ik hoop inderdaad wel dat Sony dit standaard gaat ondersteunen in de PS5 maar als er geen Low Latency ondersteuning aanwezig is krijg je problemen met audio die out of sync loopt (lip sync etc.).

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Ik hoop vooral dat ze all out gaan op hardware. Ik betaal liever 599 voor een beest, dan 399 voor een knuffelbeest :9

GamiQ, de game notes app met game maps!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 20:17

OzzieMann

PSN: OzzieMann

@-SaveMe- Dan de gulden middenweg 499 voor een -tame but fierce- beest

https://untappd.com/user/OzzBier

• Anton.net
-SaveMe- schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:15:
Ik hoop vooral dat ze all out gaan op hardware. Ik betaal liever 599 voor een beest, dan 399 voor een knuffelbeest :9
Maar wat bedoel je daar dan concreet mee? ;)
Wat hoop je te krijgen voor 599?
In het allerslechtste geval krijgen we iets vergelijkbaar met een rx5700, dat is al 2,5x zo goed als de ps4 pro. En dan hebben we niet eens over de SSD en ryzen chip.
Er zijn best veel reacties als die van jou, dat de ps5 duur moet zijn zodat er dikke graphics komen. Waarschijnlijk heeft dat ook veel met perceptie te maken.
Stel dat ze voor de lage prijs van 399 gaan, dan komen er sowieso reacties als: "waarschijnlijk is de hardware ruk". Als ze diezelfde specs voor 499 zouden verkopen: "WoW, dikke prijs, de hardware is vast en zeker heel goed!" :P

De stap van ps4 (pro) naar ps5 gaat groot zijn, dat is zeker.

[ Voor 4% gewijzigd door Anton.net op 08-01-2020 15:00 ]

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-10 12:28

snmght

imho dan he

Misschien ben ik dan geen echte tweaker maar ik heb nog nooit een seconde gekeken naar wat er nou voor hardware in mijn consoles zit. Dus in die zin eens met @Anton.net . :D

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 15:31
bram1984 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:47:

Kopiëren naar de schijf gebeurt nu dus al.
Dat is al jaren zo. Het is pas iets van de laatste 2 jaar dat de BR bijna leeg is en de gehele game gedownload moet worden.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Hulleman
kazuka schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:29:
[...]
Het kan wel via een Bluetooth adapter. Ik heb deze sinds een tijdje en koppel daar mijn Audio Technica headset aan. Werkt perfect. De beste resultaten krijg je met een koptelefoon die AptX Low Latency ondersteund vanwege audio sync.

Ik hoop inderdaad wel dat Sony dit standaard gaat ondersteunen in de PS5 maar als er geen Low Latency ondersteuning aanwezig is krijg je problemen met audio die out of sync loopt (lip sync etc.).
Mooi dat het via die adapter kan, maar vind ik best een prijzige oplossing voor iets wat Sony gewoon in moet bakken. Maak iig Sony apparatuur dan compatible. De 1000XM2 die ik heb ondersteunt AptX, dus die adapter zou een optie kunnen zijn begrijp ik. dank iig.

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:56

Pat-Juh

Patrick

Anton.net schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:44:
[...]

Maar wat bedoel je daar dan concreet mee? ;)
Wat hoop je te krijgen voor 599?
In het allerslechtste geval krijgen we iets vergelijkbaar met een rx5700, dat is al 2,5x zo goed als de ps4 pro. En dan hebben we het nog niet over de SSD en ryzen chip.
Er zijn best veel reacties als die van jou, dat de ps5 duur moet zijn zodat er dikke graphics komen. Waarschijnlijk heeft dat ook veel met perceptie te maken.
Stel dat ze voor de lage prijs van 399 gaan, dan komen er sowieso reacties als: "waarschijnlijk is de hardware ruk". Als ze diezelfde specs voor 499 zouden verkopen: "WoW, dikke prijs, de hardware is vast en zeker heel goed!" :P

De stap van ps4 (pro) naar ps5 gaat groot zijn, dat is zeker.
Agh zonder goede games maakt het toch niets uit ;). Persoonlijk is €399 een fijne prijs maar ik kan mij voorstellen dat dit niet voor iedereen op gaat. Mocht het wat meer worden kan ik er mee leven, immers voor de komende 5 jaar zit je goed... Een “kale” €299,- versie en een “dikke” €499,- versie zie ik ook nog wel gebeuren.

• bram1984
Ik vind € 599,- persoonlijk wel echt grof hoor, voor een console. Ik heb het vermoeden dat de Series X die kant op gaat. Ik verwacht dat de PS5 op € 499,- zit.

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is wat die € 599,- dan extra gaat opleveren. Als het om een extra boompje in de verte gaat en scherpere randjes om de schaduwen die je met een vergrootglas pas ziet, dan koop ik voor die € 100,- met alle liefde 2 games. Ik ga er niet vanuit dat er 30fps vs. 60fps verschillen gaan zijn.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Recon24 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:47:
[...]

Omdat je dan je duurste en sterkste console goedkoper kan maken en aanbieden. En voor degenen die toch een UHD-BR willen kunnen de player los erbij aanschaffen :)

(..en je kunt m evt kleiner houden of voor betere koeling/circulatie zorgen)

[ Voor 9% gewijzigd door poor Leno op 08-01-2020 16:37 ]

• OzzieMann

OzzieMann

poor Leno schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:45:
[...]

Omdat je dan je duurste en sterkste console goedkoper kan maken en aanbieden. En voor degenen die toch een UHD-BR willen kunnen de player los erbij aanschaffen :)
Dat gaat pas gebeuren als er geen fysieke games meer gemaakt gaan worden.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:31:
Ik vind € 599,- persoonlijk wel echt grof hoor, voor een console. Ik heb het vermoeden dat de Series X die kant op gaat. Ik verwacht dat de PS5 op € 499,- zit.

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is wat die € 599,- dan extra gaat opleveren. Als het om een extra boompje in de verte gaat en scherpere randjes om de schaduwen die je met een vergrootglas pas ziet, dan koop ik voor die € 100,- met alle liefde 2 games. Ik ga er niet vanuit dat er 30fps vs. 60fps verschillen gaan zijn.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt.
Er vanuit gaande dat er ook een minder krachtige variant komt moet de CPU in zoverre gelijk zijn dat games op beide platformen kunnen draaien. Dus dan zal het verschil met name in de GPU moeten zitten.
En als de CPU een game op 60 fps kan draaien wat AI en world simulatie betreft dan kan dat ook in een lagere resolutie of met lagere graphics settings.

Nu het wel duidelijk lijkt dat Microsoft met een premium (dure) series X gaat komen maar ook met een meer mainstream variant ben ik enorm benieuwd of Sony direct de strijd aan gaat om de hoogste specs of wellicht een jaartje wacht om dan een nóg krachtigere premium PS5 uit te brengen die weer boven de series X staat.
Hoe dan ook, het worden interessante tijden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
OzzieMann schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:53:
[...]

Dat gaat pas gebeuren als er geen fysieke games meer gemaakt gaan worden.
Oh ik denk dat schijfloze consoles er eerder zullen zijn dan dat. Dan kun je kiezen tussen goedkopere console maar duurdere spellen en viceversa :)

• Donstil
  • Niet online
-SaveMe- schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:15:
€399,- lijkt mij sowieso veel te optimistisch maar verder eens, vandaar dat ik nog steeds wel geloof in 2 consoles op launch. Console voor €499,- met SSD enz maar minder "Grafische kracht" en een duurdere met alles erop en eraan.

• Anton.net
bram1984 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:31:
Denk ook aan zaken als bouwkwaliteit en geluid. Microsoft gaat waarschijnlijk voor een wat grotere chip. Die is krachtiger, maar gaan ze ook wat lager kunnen clocken waardoor het ding stiller wordt.
Die AMD leak van ps5 had het over 36 compute units op 2000mhz. dat gaat lekker heet worden. Hang daar een cheapo fan aan als die van de ps4, en je weet al hoe laat het is :|
Dan betaal ik persoonlijk liever 100 euro extra.

Puur qua GPU is het verschil tussen ps4 pro en One X bijna 50%, zo groot gaat het verschil niet zijn tussen de next gen consoles.

• Recon24
poor Leno schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:45:
[...]

(..en je kunt m evt kleiner houden of voor betere koeling/circulatie zorgen)
De UHD speler is nu al lang niet meer een duur stukje hardware. Het enige wat het kan schelen is ruimte, maar dat is ook echt alles.

En los kopen, ken je de HDDVD speler nog die je los kon kopen bij de Xbox 360?

Gaat hem niet worden, en daar wordt niemand vrolijk van.

• bram1984
Anton.net schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:23:
[...]

Denk ook aan zaken als bouwkwaliteit en geluid. Microsoft gaat waarschijnlijk voor een wat grotere chip. Die is krachtiger, maar gaan ze ook wat lager kunnen clocken waardoor het ding stiller wordt.
Die AMD leak van ps5 had het over 36 compute units op 2000mhz. dat gaat lekker heet worden. Hang daar een cheapo fan aan als die van de ps4, en je weet al hoe laat het is :|
Dan betaal ik persoonlijk liever 100 euro extra.

Puur qua GPU is het verschil tussen ps4 pro en One X bijna 50%, zo groot gaat het verschil niet zijn tussen de next gen consoles.
En die 50% vind ik dus verwaarloosbaar als je kijkt naar de daadwerkelijke verschillen (afgezien van games als Modern Warfare en Outer Worlds die zelfs beter zijn op de Pro), terwijl het heel veel klinkt. Ik heb moeite om 1440p en 2160p te onderscheiden in mijn persoonlijke situatie en checkerboarding zie ik zelfs helemaal niet.

Als de een wat vaker een dynamische resoluties of checkerboarding toepast en de framerates blijven vergelijkbaar, dan betaal ik graag € 100,- minder.

En met je eens dat het ding dan wel wat stiller moet zijn dan de Pro. Heel graag.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:31
bram1984 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:44:
[...]

En die 50% vind ik dus verwaarloosbaar als je kijkt naar de daadwerkelijke verschillen (afgezien van games als Modern Warfare en Outer Worlds die zelfs beter zijn op de Pro), terwijl het heel veel klinkt. Ik heb moeite om 1440p en 2160p te onderscheiden in mijn persoonlijke situatie en checkerboarding zie ik zelfs helemaal niet.

Als de een wat vaker een dynamische resoluties of checkerboarding toepast en de framerates blijven vergelijkbaar, dan betaal ik graag € 100,- minder.

En met je eens dat het ding dan wel wat stiller moet zijn dan de Pro. Heel graag.
Ik deel je mening. Ik kijk nog wel eens de comparison video's van Digital Foundry en ik moet hier altijd wel om lachen. Ze gebruiken dan screenshots en zoomen in om de verschillen te laten zien. Ik vind de verschillen vaak minimaal. Die hele 4K discussie vind ik ook niet zo boeiend. Ik heb liever een steady 1080P met alle eyecandy op max, dan medium settings 4K.

PSN ID Binloading_nl

• yorroy
Donstil schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:08:
[...]

€399,- lijkt mij sowieso veel te optimistisch maar verder eens, vandaar dat ik nog steeds wel geloof in 2 consoles op launch. Console voor €499,- met SSD enz maar minder "Grafische kracht" en een duurdere met alles erop en eraan.
Toch was de PS4 bij launch ook 399 toch? Wat dat betreft zou het niet heel gek zijn.

De PS3 kwam voor 499 geloof ik. Ik kan me herinneren dat ik toen echt schrok van de prijs en toen maar een Xbox 360 kocht. Toen was ik uiteraard ook 12 jaar jonger en minder te besteden, maar toch.

• Maart1992
yorroy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:26:
[...]

Toch was de PS4 bij launch ook 399 toch? Wat dat betreft zou het niet heel gek zijn.

De PS3 kwam voor 499 geloof ik. Ik kan me herinneren dat ik toen echt schrok van de prijs en toen maar een Xbox 360 kocht. Toen was ik uiteraard ook 12 jaar jonger en minder te besteden, maar toch.
Was het eerste ps3 model niet zelfs 599,- bij launch? Iets later kwam een 40 gig model en die was inderdaad 499,-.

• Donstil
  • Niet online
yorroy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:26:
[...]

Ja €399,- op launch idd maar andere tijden natuurlijk, “tech” was toen sowieso veel goedkoper.

Was de PlayStation 3 niet zelfs €599,- de eerste maanden?

• Jumpman
  • Laatst online: 10:00
Ik verwacht in ieder geval € 499,00 bij de introductie. Ryzen met redelijk nieuwe techniek wat GB's werkgeheugen, een UHD speler en een SSD of hybride SSD/HDD. Een beetje een SSD van 1TB bijvoorbeeld doet de prijs wel stijgen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Dat ding gaat echt wel duurder worden dan €500,- lijkt mij. Denk persoonlijk ergens rond de €600,-

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 23:03
Donstil schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:32:
[...]

Ja €399,- op launch idd maar andere tijden natuurlijk, “tech” was toen sowieso veel goedkoper.

Was de PlayStation 3 niet zelfs €599,- de eerste maanden?
Klopt, toevallig ook de zwaarste periode voor de PlayStation-divisie. Ik heb het systeem destijds wel gehaald vanwege de PS2-chip en Blu-ray-speler, die waren destijds nog krankzinnig duur.

Volgens analist Daniel Ahmad zullen de productiekosten van de PS5 en Xbox Series X uitkomen op 460 tot 520 dollar. Mocht hij in de buurt zitten dan lijkt me een prijs van 499 euro aannemelijk. Persoonlijk heb ik totaal geen idee wat de inkoopprijzen zijn voor Sony en Microsoft, maar ik vermoed dat leveranciers er erg veel aan gelegen is om beide bedrijven binnen te hengelen.

[ Voor 29% gewijzigd door NotSoSteady op 09-01-2020 13:03 ]

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:32
NotSoSteady schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:56:
[...]

Klopt, toevallig ook de zwaarste periode voor de PlayStation-divisie. Ik heb het systeem destijds wel gehaald vanwege de PS2-chip en Blu-ray-speler, die waren destijds nog krankzinnig duur.

Volgens analist Daniel Ahmad zullen de productiekosten van de PS5 en Xbox Series X uitkomen op 460 tot 520 dollar. Mocht hij in de buurt zitten dan lijkt me een prijs van 499 euro aannemelijk. Persoonlijk heb ik totaal geen idee wat de inkoopprijzen zijn voor Sony en Microsoft, maar ik vermoed dat leveranciers er erg veel aan gelegen is om beide bedrijven binnen te hengelen.
Bovendien verkopen ze zeker in het begin een console vaak tegen verlies, om een zo groot mogelijke marketshare te krijgen.

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

• Anton.net
Lijkt me vrij moeilijk om nu schattingen te gaan maken over de inkoopprijs of productieprijs.
Zoveel ongekende zaken die invloed hebben op prijs
-Kleine chip met 36cu's of groot met 54 cu's?
-Wat houdt die ray tracing juist in? (AMD..?)
-Wat houdt die NVMe SSD met 'secret sauce' in?
-Is Sony bereid om een groter budget in de cooling te steken, of wordt het gelijkaardig aan de ps4?

399 of 599; het is allemaal mogelijk momenteel :P

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heeft een OLED TV met HDMI 2.1 trouwens toegevoegde waarde voor de toekomstige PS5?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• bram1984
Greatsword schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:27:
Heeft een OLED TV met HDMI 2.1 trouwens toegevoegde waarde voor de toekomstige PS5?
Ja. Ik zou heel gek opkijken als dit niet zo zou zijn.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@bram1984 Wat zal je daar in de praktijk van kunnen merken dan?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• bram1984
Greatsword schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:36:
@bram1984 Wat zal je daar in de praktijk van kunnen merken dan?
Google even op HDMI 2.1 of variable refresh rate. Of Gsync.

• pagani
  • Niet online
4k met meer dan 30fps kan enkel met hdmi 2.1 (tenzij je trucjes gaat toepassen die zowel de tv als ps5 snappen)

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-10 13:54
pagani schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:54:
4k met meer dan 30fps kan enkel met hdmi 2.1 (tenzij je trucjes gaat toepassen die zowel de tv als ps5 snappen)
Neen hoor. 4K 60fps is HDMI 2.0.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Antigo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:01:
[...]

Dat kan de mijne iig :9

Alleen verwacht ik niet dat de spellen die ik speel (zoals Battlefield enzo) 4K60 gaan halen, en al helemaal niet met Raytracing enzo :X

• Recon24
Random Twitter Account Claims Sony Is About to Reveal a 'Major Studio Acquisition'
The thirst for new information on the PlayStation 5 is at an all-time high, to the point where even a random Twitter account posting complete nonsense can make its way to the top of a Reddit page. A tweet from a user named @foxygames_uk claims that Sony is on the verge of revealing "a major studio acquisition" to the world, but we really don't think you should be getting your hopes up off the back of this.

Of course, Sony has proven in the past that it'll announce developer purchases completely randomly, of which the acquisition of Insomaniac Games is a shining example, but this Twitter account doesn't actually know what the Japanese giant's plans really are. Taking a look through their most recent tweets, claims of three separate reveal events for the PS5 and a marketing tagline of "Live the PS5 Dream" are enough for us to easily denounce this rumour as a load of rubbish.

Sony probably does have plans to announce further studio acquisitions before the launch of its next-generation console, but we don't expect to hear word of them before the system's reveal event takes place. Hopefully, that'll be next month, and for a list of which studios the hardware manufacturer could realistically buy, head on through the link.
Volgens zijn twitter account en Neogaf is hij niet zo "random" als Pushsquare laat blijken.

bron: https://www.pushsquare.co..._major_studio_acquisition

https://www.neogaf.com/th...-acquisition-sie.1519456/

• pagani
  • Niet online
Antigo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:01:
[...]

Excuus, meer dan 60fps (100), dat kan met 2.0 niet.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
pagani schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:08:
[...]

Excuus, meer dan 60fps (100), dat kan met 2.0 niet.
Nouja, tegen de tijd dat PC's, laat staan consoles, met 4K100+ op high/ultra kunnen gamen, ben ik toch alweer toe aan een nieuwe TV _O-

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
steefje schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:09:
[...]

Ik deel je mening. Ik kijk nog wel eens de comparison video's van Digital Foundry en ik moet hier altijd wel om lachen. Ze gebruiken dan screenshots en zoomen in om de verschillen te laten zien. Ik vind de verschillen vaak minimaal. Die hele 4K discussie vind ik ook niet zo boeiend. Ik heb liever een steady 1080P met alle eyecandy op max, dan medium settings 4K.
ik deel deze mening ook. Ik ga nu helemaal los op The Witcher en vind de gamer er meer dan prima uit zien voor iets van vier jaar oud. Uiteindelijk zijn er vaak andere zaken belangrijker dan graphics. Van mij hoeft de graphics update niet zo. Laat ontwikkelaars de creativiteit maar weer terug vinden ipv al die remastered warmastered en revisited edities. Ik als eerste generatie gamer zit daar heel niet op te wachten. Een wereld zonder microtransacties, pay to win, progression wall bullshit vind ik belangrijker dan graphics.

Mensen zeggen vaak dat je 4k niet kunt zien en checkerboard rendering ook niet maar als ik bij een maatje van mij naar binnen loop die op 1080p speelt schrik ik wel een beetje. Als hij mijn 4k scherm ziet vindt ie het een enorm verschil.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:40

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Als je eenmaal gespeeld hebt op een goede 4k tv dan wil je echt niet meer terug naar 1080 :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:35

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:34:
Als je eenmaal gespeeld hebt op een goede 4k tv dan wil je echt niet meer terug naar 1080 :)
Zou ik ook zeggen met een Sony A1 :7

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• OzzieMann

OzzieMann

Ik hoop dat mijn oude Sony 1080 teeveetje het nog max 11 maandjes vol kan houden. Kom op, een teevee moet toch makkelijk de 9 jaar kunnen redden? :fingerscrossed:

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
OzzieMann schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:53:
Ik hoop dat mijn oude Sony 1080 teeveetje het nog max 11 maandjes vol kan houden. Kom op, een teevee moet toch makkelijk de 9 jaar kunnen redden? :fingerscrossed:
Je klinkt nu als mijn vrouw. Ik vind nieuwe console, nieuwe tv dus eens per 7-8 jaar.

Al heb ik zelf drie jaar geleden een ks8000 gekocht en wil ik nu weer een nieuwe met de ps5 😂

• OzzieMann

OzzieMann

kbloem schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:09:
[...]

Je klinkt nu als mijn vrouw. Ik vind nieuwe console, nieuwe tv dus eens per 7-8 jaar.

Al heb ik zelf drie jaar geleden een ks8000 gekocht en wil ik nu weer een nieuwe met de ps5 😂
Ik typte mijn tekst ook met de stem van mijn vrouw. :+

Dit jaar gaat er zeker een nieuwe komen, maar met de komst van de PS5 hoop ik dat de huidige het toch nog eventjes uithoudt tot einde jaar.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
OzzieMann schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:14:
[...]

Ik typte mijn tekst ook met de stem van mijn vrouw. :+

Dit jaar gaat er zeker een nieuwe komen, maar met de komst van de PS5 hoop ik dat de huidige het toch nog eventjes uithoudt tot einde jaar.
Normaal ben ik niet zo van het wachten maar ik denk dat je januari 2021 wel een mooie 8k kunt vinden voor normale prijzen. Toen ik drie jaar geledrn kocht was reaktietijd nog een dingetje. Dat is nu gelukkig niet meer...

• bram1984
Eens, alleen al vanwege HDR.
kbloem schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:33:
[...]

Normaal ben ik niet zo van het wachten maar ik denk dat je januari 2021 wel een mooie 8k kunt vinden voor normale prijzen. Toen ik drie jaar geledrn kocht was reaktietijd nog een dingetje. Dat is nu gelukkig niet meer...
Ik weet niet wat jij een normale prijs vindt, maar op dit moment vinden de meeste mensen high end OLEDs en LED tv's nog te duur. 8K hoef je volgend jaar echt nog niet op het huidige standaard prijspijl te verwachten. Die zullen alleen voor de rijkere mensen zijn weggelegd.

• Lipton1
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-10 15:47
Zou een PS4 inruilprogramma geen optie zijn voor Sony? Ik ben zelf bijvoorbeeld niet van plan om meteen bij release een PS5 te kopen, maar mocht ik bijvoorbeeld 100 Euro korting krijgen bij het inleveren van m'n PS4 zou ik toch wel geneigd zijn om er goed over na te denken

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:56:
[...]

Eens, alleen al vanwege HDR.

[...]

Ik weet niet wat jij een normale prijs vindt, maar op dit moment vinden de meeste mensen high end OLEDs en LED tv's nog te duur. 8K hoef je volgend jaar echt nog niet op het huidige standaard prijspijl te verwachten. Die zullen alleen voor de rijkere mensen zijn weggelegd.
Ja dat is inderdaad heel persoonlijk. Maar een 55" 4k begint tegenwoordig al bij 400€ met de QLED rond de 1000€. Ik kan niet beoordelen of dat veel geld is voor iemand maar het zijn wel de gewone prijzen die we voor een goede LCD mogen verwachten.

Persoonlijk ben ik altijd bereid rondom de 2500€ voor een tv te betalen en ik denk dat we daar volgend jaar wel een goede 8K voor hebben.
Lipton1 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:21:
Zou een PS4 inruilprogramma geen optie zijn voor Sony? Ik ben zelf bijvoorbeeld niet van plan om meteen bij release een PS5 te kopen, maar mocht ik bijvoorbeeld 100 Euro korting krijgen bij het inleveren van m'n PS4 zou ik toch wel geneigd zijn om er goed over na te denken
Sony zelf niet maar houd de Gamemania in de gaten. Daar heb ik toen voor 149€ mijn gewone PS4 ingeruild voor een Pro.

• bram1984
@kbloem We gaan het zien, maar ik kan me er weinig bij voorstellen. 4K wordt nu pas echt goed betaalbaar, maar voor een goede HDR set ben je alsnog veel geld kwijt. Ik verwacht dat het wel weer 3 of 4 jaar gaat duren voordat 8K is ingeburgerd en betaalbaar is.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:52
kbloem schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:44:
[...]

Ja dat is inderdaad heel persoonlijk. Maar een 55" 4k begint tegenwoordig al bij 400€ met de QLED rond de 1000€. Ik kan niet beoordelen of dat veel geld is voor iemand maar het zijn wel de gewone prijzen die we voor een goede LCD mogen verwachten.

Persoonlijk ben ik altijd bereid rondom de 2500€ voor een tv te betalen en ik denk dat we daar volgend jaar wel een goede 8K voor hebben.

[...]

Sony zelf niet maar houd de Gamemania in de gaten. Daar heb ik toen voor 149€ mijn gewone PS4 ingeruild voor een Pro.
Een goeie 4K tv begint bij 1300,- en dat is een oled. 8K is op moment en volgend jaar nog pure onzin. Wat is nu de dag het aanbod in echt 4K dan?

• Anton.net
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6ThSNyn.png
klik op de afbeelding voor grotere versie

Deze concept art is wel sexy :9~
Dat zwart ziet er goed uit

[ Voor 11% gewijzigd door Anton.net op 10-01-2020 12:02 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Zeker! Maar ik ga nog even wachten, wil er een met HDMI 2.1 (ja er is al een OLED met 2.1). Anders schiet ik mijzelf in de voet.. Zit je met een dikke console, kan je tv het niet aan.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
baronruud schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:17:
[...]

Een goeie 4K tv begint bij 1300,- en dat is een oled. 8K is op moment en volgend jaar nog pure onzin. Wat is nu de dag het aanbod in echt 4K dan?
Het is ook heel persoonlijk denk ik. Het aanbod in 4K is er natuurlijk in overvloed op de on demand diensten. Daarnaast denk ik dat de stap van 1080 naar 2160 groter is dan van 2160 naar 4320. Maar als ik met de introductie van de PS5 welke 8K media playback ondersteunt en ik ook 8 jaar in de woonkamer moet hebben hangen dan heeft het voor mij zeker nut en is het zeker geen pure onzin.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:04
Nooit een PS3 gehad dus ? :P

• Donstil
  • Niet online
4K OLED is geregeld onder de €1000,- te krijgen overigens. Ik zocht voor de slaapkamer een 55” en hield toen dit topic in de gaten: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2. Misschien een tip voor sommige die samen met de ps5 gaan upgraden.
Segafreak83 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:05:
[...]

Zeker! Maar ik ga nog even wachten, wil er een met HDMI 2.1 (ja er is al een OLED met 2.1). Anders schiet ik mijzelf in de voet.. Zit je met een dikke console, kan je tv het niet aan.
Ik heb een hdmi2.0 tv (toevalligerwijs een Sony 85”) maar kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ik iets van de SeriesX/Ps5 ga missen als ik de consoles daar op aansluit. Alles wat de nieuwe generatie zou moeten zijn (4k60 bijvoorbeeld) gaat daar gewoon overheen.

[ Voor 50% gewijzigd door Donstil op 10-01-2020 13:20 ]

• Maart1992
Even wat anders, ik zag dat de ps4 aankondiging op 20 februari was, zou Sony de ps5 ook aankondigen rond deze tijd? Gewoon op een eigen event waardoor ze alle aandacht krijgen.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 23:03
Maart1992 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:23:
Even wat anders, ik zag dat de ps4 aankondiging op 20 februari was, zou Sony de ps5 ook aankondigen rond deze tijd? Gewoon op een eigen event waardoor ze alle aandacht krijgen.
Een eigen evenement gaat het denk ik sowieso wel worden en dat ze een soortgelijke planning zullen gebruiken ligt ook wel voor de hand. Op de manier kunnen ze het mooi uitspreiden richting de E3 en daarna de release.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Maart1992 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:23:
De geruchten zijn er al wel een poosje

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:41

Martinspire

Awesomeness

Donstil schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:16:
4K OLED is geregeld onder de €1000,- te krijgen overigens. Ik zocht voor de slaapkamer een 55” en hield toen dit topic in de gaten: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2. Misschien een tip voor sommige die samen met de ps5 gaan upgraden.

[...]

Ik heb een hdmi2.0 tv (toevalligerwijs een Sony 85”) maar kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ik iets van de SeriesX/Ps5 ga missen als ik de consoles daar op aansluit. Alles wat de nieuwe generatie zou moeten zijn (4k60 bijvoorbeeld) gaat daar gewoon overheen.
Variabele framerates is pas vanaf HDMI 2.1 mogelijk. Dus waarschijnlijk als een game geen 60fps kan halen maar 48, zal jouw tv waarschijnlijk 30fps laten zien, terwijl een HDMI 2.1 scherm dan wel gewoon 48 toont. Iets soepeler dus, maar niet wereldschokkend. Ik denk dat je alsnog zit te kwijlen dat je 30 fps ziet met wat er met de volgende generatie nodig is om die specs op de knieën te krijgen :P

Verder vind ik 1080p ook prima voor de meeste games en dan zit ik er vrij dicht met mn snufferd op. Ik zie liever vooruitgang in AI, vernietigbare omgevingen en diepgaande verhalen dan dat ik 16x meer pixels zie. Ook vond ik 30fps bij veel games deze generatie prima. Ja het kan mooier maar daar wordt de game niet leuker van imo.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 10-01-2020 14:35 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Martinspire schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:33:
[...]

Variabele framerates is pas vanaf HDMI 2.1 mogelijk. Dus waarschijnlijk als een game geen 60fps kan halen maar 48, zal jouw tv waarschijnlijk 30fps laten zien, terwijl een HDMI 2.1 scherm dan wel gewoon 48 toont. Iets soepeler dus, maar niet wereldschokkend. Ik denk dat je alsnog zit te kwijlen dat je 30 fps ziet met wat er met de volgende generatie nodig is om die specs op de knieën te krijgen :P
Volgens mij haal je hier een paar dingen door elkaar, het gaat om variabele refresh rates, dus dat je TV de refresh rate aanpast aan de framerate die binnen komt. Games met variabele framerate bestaan al jaren, dat heb je gewoon als de framerate niet gelockt is.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:31
Ik werk bij een retailer die 8k tv’s verkoopt en zie het nog niet gebeuren dat een prijspunt van 2500 wordt aangetikt. Vooral omdat die dingen meestal vanaf77” zijn. Ik zie zelf de meerwaarde ook niet erg. Heb ze nu een paar keer gezien in het echt. Voor gaming kan je ook je vraagtekens stellen. Zie dat niet zo snel gebeuren op de next gen. Heel misschien video, mocht dat doorbreken

PSN ID Binloading_nl

• OzzieMann

OzzieMann

Voor mij gewoon 4K 65", met uitstekende HDR weergave en ondersteuning en natuurlijk lage inputlag op gamemode.
Dat moet goed genoeg zijn voor de PS5 en dus de komende 7 a 8 jaar.

• -SaveMe-
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

PS5 leak on 4Chan:
More major PlayStation 5 news will be unveiled at a PlayStation Meeting event for the press/media on February 5, 2020
PlayStation Meeting will be held at the Sony Hall in NYC (Sony Hall is an indoor venue in which Sony sponsors and supplies tech inside the theatre)
The console design, controller, UI/home screen, certain features, console specs, talk from third parties/indie publishers, as well as announcements for PS5 exclusives will be shown.

Buzz words for the console’s features include “little to no load times”, “blazing fast downloads”, “immersive controls”, “modular installs for games, download whatever”, “disc drive included”, and “download the games, or stream the games as an option” (we’re looking at you Stadia)

PlayStation Now plays a vital role. You can either access games through a subscription fee or own the games out right. Sony (for a limited time) will bundle a 3-month PS Now subscription with the PS5 in select regions in an effort to promote the service to many new owners

Remote Play is a big feature too, allowing to play your PS5 games on your smartphone, tablet, laptop or desktop. Play those game anywhere, so long there’s a Wi-Fi or cellular connection. The console will act as the database for those games to be streamed wherever

The PlayStation app on mobile gets updated for PS5, adding a new design and other features to enhance your PS5 experience

Backwards compatiblty with all PS4 games is also a big feature. Through a new transferring features, users will easily transfer their PS4 games to the PS5 if those games are downloaded. Save data/backups for PS4 games will also be transferable

Backwards compatibility is such a major feature, that games from all 5 PlayStation platforms (PS1, PS2, PSP, PS3 and PS4), will be compatible on PS5, making it an “ultimate PlayStation console”, putting an emphasis on past and present gaming. More details about backwards compatiblty will be discussed at a later date, especially at E3

DualSchock 4 controllers, PSVR, and other PS4 accessories will be forwards compatible on the console as well, making it easy for existing PS4 to transition to the PS5 as well
Gran Turismo 7, MLB The Show 21, Demon Souls Remastered, Godfall and Legendz (new IP from SIE Santa Monica Studio) are some of the launch titles for the console

Other games are teased, such as a new Horizon game, new Spider Man from Insomniac, new Crash Bandicoot game, new sci-fi IP from Naughty Dog, new IPs from SIE Japan and London Studio, Final Fantasy 16 qnd a new Resident Evil title

PS5 will launch worldwide in October 2020. Priced at $499 USD / £449 UK / €449 EU / ¥54,999 JP
Launching in one model only. No “pro” model at launch

Specs to be almost on par with Xbox Series X (which will be $100 more), and more powerful than Xbox Lockhart (a console that’s $100 less with 4TFlops of compute power compared to the PS5’s 10TFlops)
Press/media will go hands on with the PS5 and it’s software demos after the presentation. Expect lots of news coverage that day

Pre orders for the PS5 will go up on the same day in select regions
Sony will return to E3 for 2020 to discuss more on the PS5 and other upcoming titles
“IT’S TIME TO PLAY.” is PlayStation’s new slogan for the PS5 and the brand as a whole
Wel heel gedetailleerd, benieuwd of het klopt ...

Oh, enne, 8K is echt bullocks en zooo overbodig. Dat verschil zien wij niet eens ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Anton.net
@-SaveMe- mja moeilijk te zeggen of dit pure zever is of een echte leak.
De enige reden waarom ik dit niet volledig in de vuilbak gooi, is omdat ze beweren dat Santa Monica een nieuwe game maakt genaamd 'Legendz'. Dat is wel heel specifiek om te verzinnen. We will see :P

• Twixie
Benieuwd hoeveel daarvan zal waar zijn.

€449 zou toch wel een sterke prijs zijn en dan in combinatie met die full BC wordt dit toch wel een must-buy. Ineens mijn hele PS1/2/3/4 collectie op de grote TV (de PS1/2/3 staan nu nog in onze home cinema die tegenwoordig vooral de Netflix-cave is voor Mrs. Twixie :p ). Dus mogelijk mijn eerste pre-order/day-1 sinds de PS3.

Wordt wel minder warm van het hele streaming verhaal. PS Now vital role, dus ze zetten volop in op streaming. Remote Play zoals het beschreven staat lijkt ook streaming van servers aangezien de PS5 dan enkel dient als een 'database' (die ik lees als license-repository) voor de games, eerder dan als rendering machine. Voordeel hiervan is wel dat je Internet thuis dan geen rol speelt. Met 5G de komende jaren wordt dat dan nog wel fun om mobiel te gamen.

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 16:20

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Hou er rekening mee dat PS Now nu ook al stream of download is op PS4.

Het zou me alleen niet verbazen als de PS1,2 & 3 compatibility uiteindelijk wel alleen streaming blijkt te zijn.
En ook grappig dat ze alles behalve de Vita noemen (maar wel de PSP)

Taru tossing moet een olympische sport worden

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Het mooiste zou wel zijn dat we over ruim 10 maanden op een nieuwe console aan het spelen zijn. Mocht hij echt 449 kosten is dat echt een mooie prijs en jatten ze weer veel spelers weg bij de Xbox. Nouja. Na hun meeting zullen we meer weten

• Twixie
Valt me nu wel op dat de EUR prijs dus goedkoper is dan de USD prijs. Dat zou me sterk verbazen eigenlijk, en doet me toch wel twijfelen over de geloofwaardigheid van de leak. En een GT7 at launch lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 10-01-2020 18:08 ]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Lipton1 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:21:
Dan koop ik de ps5 bij launch zelfs, hoef ik niet op mp te zeuren met een PS4 of hem weer (net als de PS3) gewoon weg te geven. :)

Dan alleen nog een 4k projector.... Maar die zijn zeker betaalbaar eind volgend jaar, want dat zijn ze min of meer nu al. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• OzzieMann

OzzieMann

Twixie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:04:
Valt me nu wel op dat de EUR prijs dus goedkoper is dan de USD prijs. Dat zou me sterk verbazen eigenlijk, en doet me toch wel twijfelen over de geloofwaardigheid van de leak. En een GT7 at launch lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.
En anders is het wel ongeloofwaardig dat ie ook £449 gaat kosten wat ongeveer €530 is.
$499 is momenteel wel rond €449.
Maar dan zou de Engelse prijs toch toch eerder £399 moeten zijn.

• Twixie
Hier nog een heleboel meer argumenten waarom deze leak wellicht compleet fake is : https://www.reddit.com/r/...t_information_4chan_leak/

• bram1984
Ziet er inderdaad goed fake uit. Veel zaken worden al jaren door fans geroepen (ND sci-fi game) of liggen voor de hand (HZD2 en nieuwe Spider-Man.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Flagg schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:22:
[...]

Dan alleen nog een 4k projector.... Maar die zijn zeker betaalbaar eind volgend jaar, want dat zijn ze min of meer nu al. :P
Ja.. maar nog lang niet met de specs die je eigenlijk wil -O-

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

poor Leno schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:33:
[...]

Ja.. maar nog lang niet met de specs die je eigenlijk wil -O-
Jawel hoor, de Benq w2700 is meer dan voldoende. Ik zie het verschil tussen 4k en pixelshift toch niet. :)

De enige reden dat ik die nog niet gekocht heb is omdat ik enkel de PS4 erop aangesloten heb. Heeft nie zoveel nut nie dan nie. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Flagg op 10-01-2020 23:10 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1 ... 15 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.