Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 16 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.813 views

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Buiten dat €449,- natuurlijk niet gaat gebeuren is dat exclusief btw ook nog eens bijna $100,- goedkoper dan de prijs in de vs zonder Sales tax ($411 EU omgerekend tegen $499,-). Dat gaat nooit gebeuren, tech is hier veel duurder dan aan de andere kant van het water.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Zou jammer zijn als de PS5 maar 10 TF's heeft tov de Xbox Series X 12 TF's (nee, ik wil geen flame starten, maar is een aanzienlijk verschil).

Mocht de leak waar zijn, €450 is een mooie prijs, je kan alles meenemen van je PS4. Als er een inruil actie komt, dan sta ik sowieso vooraan, zo niet, dan koop ik hem alsnog ;).

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

-SaveMe- schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:45:
PS5 leak on 4Chan:

[...]

Wel heel gedetailleerd, benieuwd of het klopt ...

Oh, enne, 8K is echt bullocks en zooo overbodig. Dat verschil zien wij niet eens ...
Laatst nog een mooi filmpje van gezien. 4k oled vs. 8k led scherm. De 4k oled won. Vooral door contrast. Was een blinde test verder vooral niks wetenschappelijks aan. Maar de oled won duidelijk.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Leoon. schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:23:
[...]

Laatst nog een mooi filmpje van gezien. 4k oled vs. 8k led scherm. De 4k oled won. Vooral door contrast. Was een blinde test verder vooral niks wetenschappelijks aan. Maar de oled won duidelijk.
Verbaast me niks. OLED is gewoon superieur als het op beeldkwaliteit aankomt.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:13:
Zou jammer zijn als de PS5 maar 10 TF's heeft tov de Xbox Series X 12 TF's (nee, ik wil geen flame starten, maar is een aanzienlijk verschil).
Het ding is een beetje dat console gamers hier geen reet om geven. Die willen gewoon spelen waar hun vrienden op spelen. Microsoft Speelt daar zo op in en mijnsinziens grote onzin.

Doet me heel erg denken aan een video met Simon Sinek alleen is het dan apple vs microsoft.

[YouTube: Simon Sinek talks about the perspective | How Apple works differently]

Psssst @bram1984 check

[ Voor 8% gewijzigd door Kenny_026 op 11-01-2020 08:40 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

kbloem schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 08:34:
[...]

Het ding is een beetje dat console gamers hier geen reet om geven. Die willen gewoon spelen waar hun vrienden op spelen. Microsoft Speelt daar zo op in en mijnsinziens grote onzin.

Doet me heel erg denken aan een video met Simon Sinek alleen is het dan apple vs microsoft.

[YouTube: Simon Sinek talks about the perspective | How Apple works differently]

Psssst @bram1984 check
Veel gamers zijn zo schizofreen als het maar zijn kan. :) Als hun favoriete console de beste specs heeft dan is dat ineens belangrijk. Check de launch van de vorige generatie maar :p.

Mensen zoeken altijd naar argumenten om hun persoonlijke voorkeur te verdedigen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• bram1984
uchiha tijntje schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:46:
[...]

Veel gamers zijn zo schizofreen als het maar zijn kan. :) Als hun favoriete console de beste specs heeft dan is dat ineens belangrijk. Check de launch van de vorige generatie maar :p.

Mensen zoeken altijd naar argumenten om hun persoonlijke voorkeur te verdedigen.
Het is vooral mooi meegenomen maar niet funest (anders waren mensen wel massaal op de X1X gesprongen). Wel typerend trouwens dat jouw voorbeeld blijkbaar altijd maar 1 kant op werkt. Mensen die toen riepen dat 720p prima was, zijn nu ineens geobsedeerd door het feit dat een game op 2160p draait en niet op 1800p. :+

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

bram1984 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:11:
[...]

Het is vooral mooi meegenomen maar niet funest (anders waren mensen wel massaal op de X1X gesprongen). Wel typerend trouwens dat jouw voorbeeld blijkbaar altijd maar 1 kant op werkt. Mensen die toen riepen dat 720p prima was, zijn nu ineens geobsedeerd door het feit dat een game op 2160p draait en niet op 1800p. :+
Het is het PS5 topic. Wilde me dan ook op Sony focussen ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• bram1984
uchiha tijntje schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:18:
[...]

Het is het PS5 topic. Wilde me dan ook op Sony focussen ;)
Hoe dan ook, ik hoop niet op teveel TF's, want het moet wel betaalbaar blijven. ;)

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

bram1984 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:35:
[...]

Hoe dan ook, ik hoop niet op teveel TF's, want het moet wel betaalbaar blijven. ;)
Je kunt ook hopen dat er lekker veel TF's in zitten én het betaalbaar blijft... Ik geloof niet dat de specs van de PS5 al op straat liggen, dat geloof ik pas als Sony het zelf bevestigd. Ik verwacht wel dat ze in februari de specs zullen onthullen en misschien ook wel een prijs, maar heb het vermoeden dat Sony eerst wil dat Microsoft een prijs opnoemt.

Hoe dan ook, mij gaat het niet om wie er meer TF heeft of wie er kwa prijs/TF verhouding er beter bij staat, voor mij is de grootste reden om op dag 1 een PS5 te kopen het feit dat ik er mijn hele PS4 games-bibliotheek ook op kan spelen en de verwachting dat PS4 games er nog beter uit gaan zien op de PS5 en de hoop dat Sony de exclusive trend voortzet op PS5 en dat PS5 wederom de place to be is voor exclusives.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:46:
[...]

Precies en anders zeggen we gewoon “dat zie ik toch niet als ik met 3,5m afstand van de tv op de bank zit”.

En als de PlayStation dan toch ook 12 TP’s krijgt kom je gewoon op alles terug en vind je het ineens toch belangrijk. Alles opgelost :+

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

dat is nu eenmaal menselijk.

PS kampt zegt is niet erg als wij minder TF hebben. WIj hebben X,Y en Z.
XB kampt zegt. MSFT is de beste. Kijk maar eens naar die TF's die wij hebben.

En als blijkt dat Sony iets uit de hoge hoed tovert. En 2TF meer dan XB heeft. Dan is het opeens niet meer belangrijk.

Voor mij gaat het om het totaal plaatje.
Je kan niet zomaar zeggen mijn auto heeft meer PK en is beter dan die van de buren.
Die van de buren heeft misschien wel meer gadgets of is groter of......

Reden voor een PS5 zijn voor mij nog steeds niet het aantal TF;s.
Maar mijn huidige PS4 backlog. De exclusives aan games die ik tof vind (Nieuwe spiderman, GoW, HZD2 etc). En misschien wel nieuwe PSVR.
Dan maar wat minder TF's.

Als de PS5 weer 2 TF's minder heeft dan de XB is het gat toch relatief kleiner tov PS4 pro en XoX.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
DarkSide schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:52:
dat is nu eenmaal menselijk.

PS kampt zegt is niet erg als wij minder TF hebben. WIj hebben X,Y en Z.
XB kampt zegt. MSFT is de beste. Kijk maar eens naar die TF's die wij hebben.

En als blijkt dat Sony iets uit de hoge hoed tovert. En 2TF meer dan XB heeft. Dan is het opeens niet meer belangrijk.

Voor mij gaat het om het totaal plaatje.
Je kan niet zomaar zeggen mijn auto heeft meer PK en is beter dan die van de buren.

Reden voor een PS5 zijn voor mij nog steeds niet het aantal TF;s.
Maar mijn huidige PS4 backlog. De exclusives aan games die ik tof vind (Nieuwe spiderman, GoW, HZD2 etc). En misschien wel nieuwe PSVR.
Dan maar wat minder TF's.

Als de PS5 weer 2 TF's minder heeft dan de XB is het gat toch relatief kleiner tov PS4 pro en XoX.
Maar dit is precies wat ik probeerde te zeggen aan de hand van de video van Simon Sinek. Ik heb heel sterk het idee dat Sony bezig is de gamers een zo goed mogelijke ervaring te geven en dat Microsoft bezig is om beter te zijn dan de Playstation. Ze proberen met specs een standaard te creëren waar je aan moet voldoen om een goede console te hebben. Ik hoor inmiddels als jaren dat ze een krachtigere console hebben. Waar moet ik die voor kopen? Crackdown?

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57
Dit soort dingen zijn toch alleen van belang als je 12 bent neem ik aan?

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
En als je die hard fanboy bent, ach wat dat betreft hebben beide kampen van die kinderachtige 12 jarige ;)

• bram1984
Kalder schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:29:
[...]

Je kunt ook hopen dat er lekker veel TF's in zitten én het betaalbaar blijft... Ik geloof niet dat de specs van de PS5 al op straat liggen, dat geloof ik pas als Sony het zelf bevestigd. Ik verwacht wel dat ze in februari de specs zullen onthullen en misschien ook wel een prijs, maar heb het vermoeden dat Sony eerst wil dat Microsoft een prijs opnoemt.

Hoe dan ook, mij gaat het niet om wie er meer TF heeft of wie er kwa prijs/TF verhouding er beter bij staat, voor mij is de grootste reden om op dag 1 een PS5 te kopen het feit dat ik er mijn hele PS4 games-bibliotheek ook op kan spelen en de verwachting dat PS4 games er nog beter uit gaan zien op de PS5 en de hoop dat Sony de exclusive trend voortzet op PS5 en dat PS5 wederom de place to be is voor exclusives.
Uiteraard hoop je op de beste prijs-performance verhouding, maar de krachtigste machine alleen maar voor de sake of it, vind ik onzinnig. Je hebt ook nog eens de balans van de machine die goed moet zijn. Kijk naar de X1X, die soms onderdoet voor de Pro ondanks de betere specs, omdat devs teveel pixels pushen. De CPU is eigenlijk te slecht in verhouding met de GPU en het geheugen. Daarmee zeg ik overigens niet dat de Pro perfect is.

Zolang de prijs goed is, is krachtiger mooi meegenomen, maar als ik dan toch zelf wat USP's mag aanhalen die ik belangrijker vind, dan is dat bijvoorbeeld meer opslag, VR en met uitstek natuurlijk games.

Ik hoop bijvoorbeeld dat Sony toch wel 1 of 2 goede next gen exclusives heeft bij de launch en niet alles eerst 1 of 2 jaar ook naar de PS4 brengt. Dat zit je alsnog met games die beperkt zijn door een oude CPU en een harde schijf.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Van mij mag de xbox 100 tflops meer hebben. Ik weet sinds einde ps3 generatie wie beste games maakt voor mij en dat is niet Microsoft.
Ps5 moet een betaalbare maar brute machine worden. En idd Microsoft is alleen maar bezig een 1up te doen over sony. Naja good for them. Maar zolang ze niet de kwaliteit hebben van sony 1st party zullen ze mij niet binnen halen.
Je merkt ook aan alles dat sony not impressed is en zich geen zorgen maakt.
Microsoft released zowat hele console en specs maar nog steeds doet sony zn eigen ding.
Laat zich niet rushen of bang maken.
Zeker na nieuws 106 miljoen ps4s. Sony weet wat ze hebben en wat op spel staat. Die weten dat ze vele van die 106 miljoen weer als klant hebben ivm geïnvesteerd in hun ecosysteem.
Ze weten dat ze mega sterke line up aan games hebben en als een van de weinige echt met veel nieuwe ips komt.
Dus ja laat ze vooral een gebalanceerd apparaat op de markt brengen. Ik als fan van ps4 pro weet wel dat ding helaas niet perfect was. Geheugen bandbreedte was bv een probleem.
Naja dit soort dingen moeten ze nu voorkomen. Hoeft niet snelste maar wel all round goed. Geen bottlenecks zoals sata over usb...
En precies zoals hierboven al aangekaart werd als alleen om power ging was iedereen wel op de xox boot gesprongen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:14:
[...]

Ik hoop bijvoorbeeld dat Sony toch wel 1 of 2 goede next gen exclusives heeft bij de launch en niet alles eerst 1 of 2 jaar ook naar de PS4 brengt. Dat zit je alsnog met games die beperkt zijn door een oude CPU en een harde schijf.
Als we willen dat de nieuwe games op 4k 60fps kunnen draaien, dan kan het toch zeker op de vorige generatie wel 1080p met 60fps of wellicht 30fps draaien? Feit blijft dat nu 4k de norm gaat worden maar dat de upgrade van 1080p naar 4k dermate groot is, dat de oude generatie het wel enigszins kan bijbenen. Harde schijf is dan alleen limiterend in de hoeveelheid die je ziet en hoe ver je kunt kijken. Ik denk dat de eigenaren van de huidige consoles heus wel rekening kunnen houden met het feit dat ze niet de laatste hardware hebben en dus genoegen moeten nemen met mindere grafische pracht.

Daarnaast moeten we niet doen alsof de huidige generatie een pentium 2 processor heeft en 64mb ram. Er zit ook gewoon prima hardware in om de games mee te tonen. De stap naar de nieuwe generatie gaat in andere zaken zitten dan alleen pixels pompen. Bovendien moeten SDK's nog verbeteren zodat developers straks meer uit de nieuwe generatie halen. Dat verschil zal bij launch niet zo groot zijn en pas na een jaar of 2 ga je de grote verschillen zien. Als ik zie wat de base PS4 al kan tonen bij games als Spiderman, Horizon Zero Dawn of Uncharted, dan kun je toch niet concluderen dat we echt toe zijn aan een nieuwe generatie. De huidige consoles bieden ontwikkelaars al bizar veel mogelijkheden om een toffe game te maken dat ik niet verwacht dat we de nieuwe generatie echt nodig hebben voor baanbrekende titels. Sure een map snel inladen is leuk, maar dat maakt een game niet meteen vermakelijk.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Donstil
  • Niet online
v8power67 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:15:
Je merkt ook aan alles dat sony not impressed is en zich geen zorgen maakt.
Microsoft released zowat hele console en specs maar nog steeds doet sony zn eigen ding.
Laat zich niet rushen of bang maken.
Dat is iets wat jij graag wilt zien natuurlijk want uit niets blijkt op zeker dat Sony “not impressed” is.
Weten wij veel, misschien is het hierdoor wel crisis bij Sony in huis en hadden ze ook allang naar buiten gewild met dergelijke zaken.

Verwijderd

Leoon. schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:23:
[...]

Appels met peren vergelijken, ze doen hier twee testen tegelijk.

Vergelijk eens 4k/8k oled of 4k/8k led met elkaar en dan heb je een eerlijke vergelijking.

• Donstil
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:52:
Maar we weten allemaal dat auto’s met meer vermogen doorgaans nou een maal leuker rijden dan vergelijkbare auto’s met minder :P

Edit: Althans die van ons wel eens leuke auto’s rijden dan, de 12 jarige van hierboven niet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 11-01-2020 12:56 ]

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:53:
[...]

Vergelijk eens 4k/8k oled of 4k/8k led met elkaar en dan heb je een eerlijke vergelijking.
Volgens mij ken ik het filmpje. Het doel was, volgens mij, niet appels met appels vergelijken.
Of technieken met technieken. Maar meer of 8k aan resolutie echt wat toevoegd tov huidige technieken op 4k.

Hoewel een 8k oled vs 8k oled (of LCD vs LCD) ook interesant is.
Had voor mij het filmpje wel toegevoegde waarde. Sommige cijfers zijn leuk. Maar een goede beeldtechniek (OLED of quantomdots of.....) heeft meer toegevoegde waarde dan alleen maar resolutie verhogen.
En ik zou liever mijn huidige OLED vervangen voor een nieuwe (high-end) 4K OLED.
Dan een 8K LCD (of OLED) met een premium bedrag.
Donstil schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:55:
[...]

Maar we weten allemaal dat auto’s met meer vermogen doorgaan nou een maal leuker rijden dan vergelijkbare auto’s met minder :P
True. Maar opties en luxe en gadgets zijn ook leuk.
Dus ook hier dient een balans te komen.
Daarom nu geen passat met 150pk en minder opties, maar een volgeladen golf met 130 pk.

Anyway.
Ieder heeft zijn eigen beweegredenen om een bepaalde keuze te maken.

Wie weet verrast MSFT mij wel en zeg ik alsnog vaarwel tegen de PS5 >:)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik ben erg benieuwd naar het design van de PS5. De rest zoals specs kunnen me onderhand een beetje gestolen worden, want we weten dat dit krachtige machines worden. Mensen praten alleen over TF's terwijl zo'n machine veel meer componenten heeft wat het verschil kan maken (zeker deze generatie).

We moeten sowieso blij wezen dat deze machines minimaal 10TF zijn, dat was ook het "minimale" wat men hoopte.

Grafisch zal er geen verschil zijn tussen beide games (in third party). Ze hebben nu dezelfde CPU's aan boord en de GPU's zullen dicht bij elkaar in de buurt liggen dat juist, geheugen en SSD het verschil kunnen maken.

• Donstil
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:01:
True. Maar opties en luxe en gadgets zijn ook leuk.
Dus ook hier dient een balans te komen.
Daarom nu geen passat met 150pk en minder opties, maar een volgeladen golf met 130 pk.

Anyway.
Ieder heeft zijn eigen beweegredenen om een bepaalde keuze te maken.

Wie weet verrast MSFT mij wel en zeg ik alsnog vaarwel tegen de PS5 >:)
Precies. Dat heb ik ook, Sony moet mij ook verrassen, van de laatste generatie heb ik mij eigenlijk alleen echt vermaakt met God of War, Uncharted en in mindere maten met Days Gone (toen die eenmaal 15x gepatched ws) als het aankomt op exclusives. De rest was gewoon niet voor mij, ik speel wel veel multi platform. Dus als ik dan toch multi platform speel dan maar net zo goed op de krachtigste van de twee. Welke dat ook mogen zijn.

Maar Ik hoop natuurlijk dat Sony met een paar killer exclusives gaat komen die wat nieuws gaan doen.
Recon24 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:23:
Grafisch zal er geen verschil zijn tussen beide games (in third party).
Kan je in die glazen bol ook gelijk even kijken welke exclusives er komen en wat hij gaat kosten?

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 11-01-2020 13:31 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:15
Recon24 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:23:
We moeten sowieso blij wezen dat deze machines minimaal 10TF zijn, dat was ook het "minimale" wat men hoopte.
Ik denk niet dat dat al officieel is, toch?
Die tests van AMD zaten onder de 10.

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Donstil schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:24:
[...]

Precies. Dat heb ik ook, Sony moet mij ook verrassen, van de laatste generatie heb ik mij eigenlijk alleen echt vermaakt met God of War, Uncharted en in mindere maten met Days Gone (toen die eenmaal 15x gepatched ws) als het aankomt op exclusives. De rest was gewoon niet voor mij, ik speel wel veel multi platform. Dus als ik dan toch multi platform speel dan maar net zo goed op de krachtigste van de twee. Welke dat ook mogen zijn.

Maar Ik hoop natuurlijk dat Sony met een paar killer exclusives gaat komen die wat nieuws gaan doen.

[...]

Kan je in die glazen bol ook gelijk even kijken welke exclusives er komen en wat hij gaat kosten?
Ik heb meer vertrouwen dat Sony met killer exclusives aankomt dan hun concurrent. En deze generatie was het grafisch verschil ook nauwelijks namelijk, maar vooral vooral resolutie verschillen.

• bram1984
@Martinspire Ja dat terugschalen is geen probleem, maar feit blijft dat gamedesign fundamenteel anders is als je rekening moet houden met een CPU van 7/8 jaar oud en een harde schijf. Minder NPC's, kleinere steden, minder dicht begroeide bossen etc.

Spider-Man zou zich bijvoorbeeld met een veel hogere snelheid door de stad bewegen als men de aankomende SSD tot zijn beschikking had. Shadow of Mordor is op zijn beurt weer beperkt v.w.b. het nemesis systeem op last gen. En ook The Witcher 3 heeft concessies gedaan (muren aan het einde van straten in Novigrad omdat de draw distance anders te intensief zou zijn voor PS4/X1 CPU).

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:19
In mijn ogen worden de eerste games voor de PS5 en Xbox Series X juist opgeschaald. Het zullen namelijk gewoon PS4- en Xbox-games zijn met betere graphics. Je kan niet oneindig blijven schalen. Wil je een grote stap zetten dan zal je afscheid gaan moeten nemen van de Jaguar-cores. Ik neem ze dat overigens niet kwalijk, want je hebt het over een groep van 150 miljoen consoles waar je nog geld aan kan verdienen.

• Donstil
  • Niet online
Recon24 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:03:
[...]

Ik heb meer vertrouwen dat Sony met killer exclusives aankomt dan hun concurrent.
Ja dat is precies mijn punt. Ze doen er voor mij persoonlijk niet zo toe want in 6 jaar PlayStation 4 waren er maar 3 echt naar mijn smaak.

Voor mij te weinig om een hele console generatie keuze op te baseren.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 11-01-2020 15:21 ]

• bram1984
NotSoSteady schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:17:
In mijn ogen worden de eerste games voor de PS5 en Xbox Series X juist opgeschaald. Het zullen namelijk gewoon PS4- en Xbox-games zijn met betere graphics. Je kan niet oneindig blijven schalen. Wil je een grote stap zetten dan zal je afscheid gaan moeten nemen van de Jaguar-cores. Ik neem ze dat overigens niet kwalijk, want je hebt het over een groep van 150 miljoen consoles waar je nog geld aan kan verdienen.
Yep. Zou me ook niks verbazen als Sony hetzelfde gaat doen als MS en de eerste exclusives cross gen laat zijn. Ik hoop het natuurlijk niet, maar als het zo is dan is het zo. Ik verwacht nog steeds een backlog te hebben tegen die tijd en een titel als Cyberpunk pak ik pas op als next gen game. En een NG+ playthrough van TLoU II en Ghost of Tsushima zal ook geen straf zijn, schat ik zo in.

• Anton.net
Als ze de ps5 versie van TLoU II goed uitvoeren, dan heb je al een game die aanvoelt als next gen denk ik. De footage van die game vind ik al een serieuze stap vooruit tov de meeste andere games deze gen. Er zit zoveel detail in die omgevingen, en de animations zijn wat mij betreft al next gen.
Stel je dat voor met hardware die 3x zo krachtig is, met die 'ray tracing' van Sony.
Ik denk dat de ps5 versie van TLoU II nog voor een behoorlijke tijd DE benchmark gaat zijn qua games.

Sorry, moest even fanboyen :P

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:53:
[...]
Rare opmerking. Het punt is juist dat zelfs op lagere resolutie de OLED voorkeur krijgt op hoger resolutie LED. Wat denk je dan dat de resultaten gaan zijn als je 8K OLED gaat vergelijken met 8K LED ? Dat ineens LED het gaat winnen of zo ?

Deze test is in lijn met iets dat ik lang geleden al eens gelezen had. Was ook ergens een 'onderzoek' waarin ze keken welke aspecten mensen het belangrijkst vinden. Resolutie kwam daar helemaal niet zo hoog uit, en contrast en kleur waren veel belangrijker.

• Donstil
  • Niet online
Anton.net schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:50:
Als ze de ps5 versie van TLoU II goed uitvoeren, dan heb je al een game die aanvoelt als next gen denk ik. De footage van die game vind ik al een serieuze stap vooruit tov de meeste andere games deze gen. Er zit zoveel detail in die omgevingen, en de animations zijn wat mij betreft al next gen.
Stel je dat voor met hardware die 3x zo krachtig is, met die 'ray tracing' van Sony.
Ik denk dat de ps5 versie van TLoU II nog voor een behoorlijke tijd DE benchmark gaat zijn qua games.

Ja die TLOU2 gameplay die we een paar jaar geleden (twee?) zagen lijkt mij wat voor de Ps5, wat we nu zagen leek een downgrade gekregen te hebben dus dat zal de Ps4 dan wel zijn.

Daarom laat ik TLOU2 ook liggen op de Ps4 en bewaar ik die voor Next-Gen :).
Dat heb ik ook een beetje met Cyberpunk, die wil ik eigenlijk ook op Next-Gen spelen maar daar mee wordt wachten heel moeilijk verwacht ik.

• bram1984
Anton.net schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:50:

Dit. Uncharted laat eigenlijk al zien waar ND toe in staat is op PS4. Het Libertalia level laat mooi zien wat we kunnen gaan verwachten met die begroeide omgevingen en dan op een doorontwikkelde ND engine. Komt weinig bij in de buurt. Qua animaties is het sowieso van ongekend niveau.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Flagg schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:00:
[...]

Jawel hoor, de Benq w2700 is meer dan voldoende. Ik zie het verschil tussen 4k en pixelshift toch niet. :)

De enige reden dat ik die nog niet gekocht heb is omdat ik enkel de PS4 erop aangesloten heb. Heeft nie zoveel nut nie dan nie. :)
Ik bedoelde meer projectietechniek, contrastverhoudingen en lichtopbrengst.. dan zit je minimaal wel op 3-4000,- ;w

Verwijderd

Twixie schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:59:
[...]

Rare opmerking. Het punt is juist dat zelfs op lagere resolutie de OLED voorkeur krijgt op hoger resolutie LED. Wat denk je dan dat de resultaten gaan zijn als je 8K OLED gaat vergelijken met 8K LED ? Dat ineens LED het gaat winnen of zo ?

Deze test is in lijn met iets dat ik lang geleden al eens gelezen had. Was ook ergens een 'onderzoek' waarin ze keken welke aspecten mensen het belangrijkst vinden. Resolutie kwam daar helemaal niet zo hoog uit, en contrast en kleur waren veel belangrijker.
Ze vergelijken twee technieken en tegelijk twee resoluties met elkaar!! Terwijl ze willen aantonen dat 8k niet beter is dan 4k. Dat kun je niet aantonen als je twee verschillende niet gelijkwaardige technieken gebruikt.

Het wel of niet bestaande voordeel van 8k kun je alleen aantonen als zowel de 4k als 8k tv dezelfde techniek gebruikt, beide oled of beide led.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2020 17:03 ]

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:59:
[...]

Ze vergelijken twee technieken en tegelijk twee resoluties met elkaar!! Terwijl ze willen aantonen dat 8k niet beter is dan 4k. Dat kun je niet aantonen als je twee verschillende niet gelijkwaardige technieken gebruikt.

Het wel of niet bestaande voordeel van 8k kun je alleen aantonen als zowel de 4k als 8k tv dezelfde techniek gebruikt, beide oled of beide led.
Ligt aan je definitie.
Voor mij is dit een prima vergelijk. Namelijk kijken of een techniek met 4k maar betere zwartwaarde etc het op kan nemen tegen een 8k scherm. Waarbij scherpte vanwege 8k dus misschien verwacht wordt dat dit meer oplevert dan alleen contrast bv.

Zelfde als vroeger intel en AMD vergelijken. Intel hogere klok snelheid.(dus beter???)
Maar performance van AMD sneller en goedkoper.

Zijn beide CPU's. Maar ander ontwerp.

Beide gaat het dus niet puur om 1 soort cijfer (resolutie). Maar is er meer uit een scherm te halen dan alleen hogere resolutie.

Straks als 8k gemeengoed is zou je kunnen kijken of je voor een 65" 8k Oled 5000,- over hebt of dat 65" 4k oled voor 2500,- voldoende is.

Anyway terug naar geruchten voor de PS5 :P

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:59:
[...]

Volgens mij zeggen jullie hetzelfde 😊 Test zuigt gewoon ballen...

@DarkSide ik denk dat de tv, 4k en 8k momenteel niet te vermijden zijn in dit topic 😊

Veel mensen staan voor dezelfde keuze dus laten we lekker de mening geven allemaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Kenny_026 op 11-01-2020 17:51 ]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

poor Leno schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:57:
[...]

Ik bedoelde meer projectietechniek, contrastverhoudingen en lichtopbrengst.. dan zit je minimaal wel op 3-4000,- ;w
Welnee ga maar eens een moderne projector goed bekijken van 1500€.

Ja als je overdag tv wil kijken met alle gordijnen open prima.

Ik probeer al jaren mijn hersenen duidelijk te maken dat we naar een wit scherm aan het kijken zijn en dat dat helemaal niet zwart is, maar ze weigeren het te erkennen. :P

Mensen die nog nooit een projector gehad hebben roepen altijd "ja maar contrast!!"

Maar in de "mancave" die ik vaak niet eens verduister maar alleen directe zonnestralen weer van het scherm wil ik toch echt geen tv meer, en ja op papier is contrast vast heel veel minder maar in de praktijk is de immersion (jeukwoord) vele malen hoger, en dat is gedeeltelijk omdat je naar geweerkaatst licht kijkt en niet naar de lichtbron zelf. En uiteraard formaat.

En ik heb geen verstand van hdr maar als ik de gemiddelde professional moet geloven zijn we zover dat de projectoren zoals de w2700 (isf gekalibreerd af fabriek) een betere hdr hebben dan een oled tv. Beter kleurbereik oid?

Als je enkel naar specificaties in de folder kijkt wint vast de oled het als ik met mijn ogen irl kijk wint de projector het toch. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Flagg schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:46:
[...]

Welnee ga maar eens een moderne projector goed bekijken van 1500€.

Ja als je overdag tv wil kijken met alle gordijnen open prima.

Ik probeer al jaren mijn hersenen duidelijk te maken dat we naar een wit scherm aan het kijken zijn en dat dat helemaal niet zwart is, maar ze weigeren het te erkennen. :P

Mensen die nog nooit een projector gehad hebben roepen altijd "ja maar contrast!!"

Maar in de "mancave" die ik vaak niet eens verduister maar alleen directe zonnestralen weer van het scherm wil ik toch echt geen tv meer, en ja op papier is contrast vast heel veel minder maar in de praktijk is de immersion (jeukwoord) vele malen hoger, en dat is gedeeltelijk omdat je naar geweerkaatst licht kijkt en niet naar de lichtbron zelf. En uiteraard formaat.

En ik heb geen verstand van hdr maar als ik de gemiddelde professional moet geloven zijn we zover dat de projectoren zoals de w2700 (isf gekalibreerd af fabriek) een betere hdr hebben dan een oled tv. Beter kleurbereik oid?

Als je enkel naar specificaties in de folder kijkt wint vast de oled het als ik met mijn ogen irl kijk wint de projector het toch. :)
Maar dat is het. Ik wil gewoon alles open kunnen houden als ik dat wil, fatsoenlijk zwart, contrast en kleuren hebben.

Maar vooral een projector zonder regenboogeffect en motionblur, daar ben ik nogal gevoelig voor.

En degene die heb gehad en getest voldoen daar niet aan :/

• Flagg
  • Niet online

Flagg

poor Leno schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 21:16:
[...]

Maar dat is het. Ik wil gewoon alles open kunnen houden als ik dat wil, fatsoenlijk zwart, contrast en kleuren hebben.

Maar vooral een projector zonder regenboogeffect en motionblur, daar ben ik nogal gevoelig voor.

En degene die heb gehad en getest voldoen daar niet aan :/
Volgens mij is het regenboog effect met de huidige colorwheels nagenoeg weg maar durf ik niet met zekerheid te zeggen, heb er zelf een weekje last van gehad daarna nooit meer gelukkig.

Als je daar last van hebt (en houdt) is het idd wel irritant, maar bij de meeste mensen is het met een weekje weg gek genoeg.

Maar als de zon op je tv schijnt heb je ook geen kleuren meer over het algemeen, maar een tv blijft praktischer ja je kan met meer licht in de kamer kijken dat zal altijd wel zo blijven.

Dan zul je je moet blijven behelpen met een tv, wel jammer natuurlijk. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
https://www.psx-sense.nl/...esign-lekt-uit-via-4chan/

Mogelijk het ontwerp van de ps5.

[ Voor 15% gewijzigd door BasGrunn op 11-01-2020 21:26 ]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Of iemand met een 3d printer op zoek naar internet punten. :)

Over een half jaartje weten we het zeker. :P

Heeft niet iemand een 3d printer hier en wat zwarte PLA over? Eens kijken of we een flinke roddel de wereld in kunnen helpen. >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Flagg op 11-01-2020 21:58 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Het design heeft ergens wel iets logisch..

• bram1984
Afgrijselijk. Dan nog liever het Series X design.

Edit: vers gerucht: PS5 krijgt wel exclusieve next gen titels.

https://www.resetera.com/...-titles-at-launch.164238/

[ Voor 23% gewijzigd door bram1984 op 11-01-2020 23:45 ]

• bram1984

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Twixie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:04:
Valt me nu wel op dat de EUR prijs dus goedkoper is dan de USD prijs. Dat zou me sterk verbazen eigenlijk, en doet me toch wel twijfelen over de geloofwaardigheid van de leak. En een GT7 at launch lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.
Idd, dat is al een reden om die leak niet te geloven :P usd en eur prijs is altijd gelijk geweest dus ik verwacht niet dat ze saar vanaf stappen.

Dus als het ding usd 499 gaat kosten verwacht ik ook eur 499,- alsnog een prima prijs als de specs goed zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kalder

Kalder

Oei wat lelijk, kan me niet voorstellen dat dit een serieus ontwerp is. Dit is nog lelijker dan de PS4, welke versie dan ook.
Doe mij dan toch maar liever de devkit i.p.v. dit.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik zeg fake, dan geloof ik nog eerder dat de final versie op de devkit lijkt.

Die playstation meet begin februari lijkt me vrij zeker, zou leuk zijn als het ontwerp daar getoond wordt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Die foto is toch zo fake als iets. Zoals iemand hierboven al zei, lijkt het me gewoon een 3D print van iemand. Er is totaal geen logo, noch aansluitingen te zien. Al kan het natuurlijk ook dat Sony nog maar alleen dat heeft en dat ergens intern laten zien heeft en gelekt is.

• Donstil
  • Niet online
Ah ik hoop zo dat ze niet weer voor vreemd Aziatisch design gaan zoals met de Ps4Slim en Pro.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:22

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zou dit veel beter vinden.... Instant buy!

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

NotSoSteady schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:17:
Jaguar cores zijn toch gewoon x86-x64??? Dus kunnen ze mogelijk ook nieuwere games draaien met lagere instellingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2020 12:49 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Das toch wat de nieuwe Xbox gaat doen?

Ik hoop dat het een liggende wordt, want anders ga ik wel moeten stoeien met mn tv meubel.. ik denk veel mensen :/

• Kalder

Kalder

poor Leno schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:55:
[...]

Ik hoop dat het een liggende wordt, want anders ga ik wel moeten stoeien met mn tv meubel.. ik denk veel mensen :/
check het filmpje ff, deze kan ook liggen, en zou zelfs dan een goede airflow moeten kunnen hebben.
Vind het een beter ontwerp, goed na gedacht over de koeling zo te zien, wel jammer dat het slechts een fan made concept is. Had hiermee wel kunnen leven, maar de echte PS5 zal denk ik compleet anders worden.

• Anton.net
Met zo'n driehoekig design is de bruikbare ruimte maar heel klein. In die hoeken kan je geen componenten steken.
Ik vind het er uitzien als zo'n draadloze bluetooth speaker.
Dan is de Series X veel beter geslaagd imo :*)

Over dat 'geleakt' design hierboven: de meeste mensen vinden het precies heel lelijk, maar ik vind het persoonlijk zeker niet slechter dan het design van de ps4. Dat schuin hamburger design trekt toch ook op niks...

[ Voor 32% gewijzigd door Anton.net op 12-01-2020 15:43 ]

• bram1984
poor Leno schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:55:
[...]

Ik hoop ook niet op een toren, maar als het zoiets wordt, dan zet ik 'm gewoon rechtop achter de TV of naast het TV meubel op de grond.

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:02:
[...]

Jaguar cores zijn toch gewoon x86-x64??? Dus kunnen ze mogelijk ook nieuwere games draaien met lagere instellingen.
Dat ligt eraan wat ze met die games willen. Op een gegeven moment moet je gewoon de switch maken. Je kan niet continu doorgaan met schalen. Volgens de doorgaans goed geïnformeerde Jason Schreier van Kotaku heeft Sony voor de launch al games die exclusief voor de PS5 verschijnen.
Die ontwerpen die hier voorbijgekomen zijn overigens echt allemaal graflelijk, maar deze staat op 1. Als je zegt dat het een Bluetooth-speaker is van de Action dan had ik je ook geloofd. Is het echt zo moeilijk om een eenvoudige stijlvolle zwarte behuizing te maken met een normale vorm die ik gewoon in mijn televisiemeubel kan plaatsen.

[ Voor 28% gewijzigd door NotSoSteady op 12-01-2020 15:37 ]

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57
Zullen stuk voor stuk toppers zijn zoals bij elke launch.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:54

-SaveMe-

-klik-

@NotSoSteady Ja, eentje is er zelfs al bekend: Godfall!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• bram1984
-SaveMe- schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:27:
@NotSoSteady Ja, eentje is er zelfs al bekend: Godfall!
Soort van. Godfall komt ook naar PC.

Ik hoop vooral op een grote verrassing in de vorm van Spider-Man 2, een nieuwe God of War of Horizon Zero Dawn 2 die op release uit gaat komen, maar ik denk dat het daar iets te kort dag voor is. Ze moeten absoluut niet haasten om de release te halen.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@bram1984 Ik hoop zelf ook op HZD 2, dat zou echt wel een system seller zijn ...

• Anton.net
Ik hoop vooral op nieuwe IP's.
GoW 2, Spiderman 2, HZD2.. er mag wel wat nieuws komen.
Maar heb wel vertrouwen dat er nieuwe dingen komen. Deze generatie zijn er ook veel nieuwe games gekomen. De enige IP die ze een beetje hebben uitgemolken is Uncharted imo, met eerst 4 en dan nog Lost Legacy.
De enige sequel waar ik op hoop, is Bloodborne 2.

In die Wired artikels ging het ook nadrukkelijk over Bluepoint, dus ik verwacht hun game bij launch.

[ Voor 6% gewijzigd door Anton.net op 12-01-2020 17:43 ]

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:15

CR1691

Hero of Time

5 games valt toch best mee? Bovendien waren ze allen (moet LL nog spelen) van hoogstaande kwaliteit.

Ik hoop zelf ook op veel nieuws maar ga zeker niet klagen als we HZD2 krijgen en nog een andere al bestaande topper.

PSN: Finally_Chris

• Donstil
  • Niet online
Anton.net schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:42:
Ik hoop vooral op nieuwe IP's.
GoW 2, Spiderman 2, HZD2.. er mag wel wat nieuws komen.
Maar heb wel vertrouwen dat er nieuwe dingen komen. Deze generatie zijn er ook veel nieuwe games gekomen. De enige IP die ze een beetje hebben uitgemolken is Uncharted imo, met eerst 4 en dan nog Lost Legacy.
De enige sequel waar ik op hoop, is Bloodborne 2.

In die Wired artikels ging het ook nadrukkelijk over Bluepoint, dus ik verwacht hun game bij launch.
Ja ik hoop ook voornamelijk op nieuwe ip’s inderdaad, behalve God Of War, dat was ook geen nieuwe ip natuurlijk maar de weg die ze zijn ingeslagen met deel 4 voelde wel zo, dat is voor mij de uitzondering op de regel.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

En ik zou wel een nieuwe Ratchet & Clank willen, die was verrassend goed. Denk zelfs de game die mij het meest heeft verbaasd in positieve zin deze generatie!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:42
Ik hoop op een game als State of Decay, maar dan goed!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

-SaveMe- schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:35:
@bram1984 Ik hoop zelf ook op HZD 2, dat zou echt wel een system seller zijn ...
Ik hoop met je mee. Maar wat is de kans dat we nog een Killzone als launchtitel krijgen ipv HZD2?

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Naast een HZD2 zou ik heel graag de nieuwe game van TeamIco/GenDesign zien. Zulke aparte maar toffe games maken het wel uniek.
TLG had ik ook echt niet willen missen. De game heeft het moeilijk gehad en dat merk je maar de ervaring blijft me toch altijd bij

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Martinspire schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:56:
[...]

Ik hoop met je mee. Maar wat is de kans dat we nog een Killzone als launchtitel krijgen ipv HZD2?
HZD is een groter succes geweest dan Killzone, ik gok daarom ook dat er sowieso een HZD2 in ontwikkeling is. Daarnaast zoekt Guerilla een quest designer. bron.

• v8power67

v8power67

Ik zie een gran turismo 7 wel gebeuren. Tegen tijd dat ps5 launched is gt sport alweer 3 jaar oud. Dus of een gt7 of een gt sport 2.0 patch zie ik wel gebeuren. Met ray tracing wat ze al getoond hebben op een of andere meeting.
Damn zou echt gaaf zijn. Na jaren bijna dagelijks gt sport gespeeld te hebben zou ik geen nee zeggen tegen een nieuwe! Ze hebben behoorlijk wat gratis dlc gebracht. Maar denk dat op achtergrond er nog veel meer achtergehouden is voor een nieuwe game. Ik zeg in ieder geval geen nee tegen een opvolger van mijn game of the generation!!

• Donstil
  • Niet online
Ja en misschien kunnen ze met de power van de PlayStation 5 eindelijk eens realistische tegenstanders maken zodat we geen “Tegenstanders op rails simulator 7” krijgen.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kalder schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:16:
[...]

check het filmpje ff, deze kan ook liggen, en zou zelfs dan een goede airflow moeten kunnen hebben.
Vind het een beter ontwerp, goed na gedacht over de koeling zo te zien, wel jammer dat het slechts een fan made concept is. Had hiermee wel kunnen leven, maar de echte PS5 zal denk ik compleet anders worden.
Ja nee ik heb t gezien, maar ten eerste wordt ie dan waarsch nog te hoog voor de ruimtes in t kastje, en ten tweede hoe moet je dan je bluray erin krijgen?? :D

• v8power67

v8power67

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door v8power67 op 12-01-2020 23:14 . Reden: Nvm ]

• MRE-Inc
  • Laatst online: 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Zomaar wat je tegenkomt online, maar mocht dit het definitieve design zijn, wat ik overigens niet denk, maar dan vind ik hem prachtig !!! Speciaal voor @poor Leno een witte ook nog...

(En ja, ik weet het, te groot voor hier, maar er zullen hier vast wel wat zijn die hem ergens als achtergrond gaan gebruiken :P )

Afbeeldingslocatie: https://www.broadbandbullies.com/wp-content/uploads/2020/01/IMG_20200112_221332.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.broadbandbullies.com/wp-content/uploads/2020/01/IMG_20200112_214928.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door MRE-Inc op 13-01-2020 07:16 ]

XBL: MRE Inc

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

MRE-Inc schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:15:
Zomaar wat je tegenkomt online, maar mocht dit het definitieve design zijn, wat ik overigens niet denk, maar dan vind ik hem prachtig !!! Speciaal voor @poor Leno een witte ook nog...

(En ja, ik weet het, te groot voor hier, maar er zullen hier vast wel wat zijn die hem ergens als achtergrond gaan gebruiken :P )

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi, jazeker (y)

Realistisch helaas niet i.v.m. cooling etc. :P

Right for all the wrong reasons.

• Maart1992
Als 12 februari klopt als aankondiging datum, vanaf wanneer zou Sony dan de invites sturen? Ergens volgende week?

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

MRE-Inc schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:15:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lijkt wel een Apple product. Geen aansluitingen op de voorkant? Te clean naar mijn idee.
Maart1992 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:57:
Als 12 februari klopt als aankondiging datum, vanaf wanneer zou Sony dan de invites sturen? Ergens volgende week?
3 weekjes van te voren, dus dan praat je over volgende week inderdaad.

https://untappd.com/user/OzzBier

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Hoop op een GTA 6. Deeltje 5 is alweer 7 jaar oud geloof ik..

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:07
OzzieMann schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:05:
[...]

Lijkt wel een Apple product. Geen aansluitingen op de voorkant? Te clean naar mijn idee.
De PS4 heeft ook zo'n rand waar je de disc in kan duwen met daarnaast usb poorten die je dus ook niet ziet als je schuin van boven kijkt. Alleen de rand van de ps4 is hoger maar als hier usb-c in komt scheelt dat ook wat voor hoogte je nodig hebt. Vind het eigenlijk nog niet zo slecht bedacht (als het niet echt is)

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Utoka schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:36:
[...]

De PS4 heeft ook zo'n rand waar je de disc in kan duwen met daarnaast usb poorten die je dus ook niet ziet als je schuin van boven kijkt. Alleen de rand van de ps4 is hoger maar als hier usb-c in komt scheelt dat ook wat voor hoogte je nodig hebt. Vind het eigenlijk nog niet zo slecht bedacht (als het niet echt is)
Niet slecht bedacht nee, maar duidelijk geinspireerd door iemand die fan is van Apple. :+
Sony is en blijft een Japans bedrijf, we hoeven dus echt niet zo'n clean design te verwachten.
Mij maakt het verder niet uit, ik heb echter wel graag function over form aangezien deze bij mij toch achter een dicht deurtje staat als ik deze niet gebruik.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Donstil
  • Niet online
DCNY schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:35:
Hoop op een GTA 6. Deeltje 5 is alweer 7 jaar oud geloof ik..
Rockstar als Sony studio. Dan is het echt klaar voor Microsoft (en voor mijn twijfel)

• bram1984
Rockstar is van Take-Two, dus dat gaat natuurlijk niet zo snel gebeuren.

Edit: Dit is trouwens een goede en interessante uitleg hoe het ongeveer werkt met terugschalen en wat het inhoudt om alleen voor next gen te ontwikkelen en voor beide. John van DF heeft dit ook al eens zo uitgelegd.

#@uchiha tijntje en @X-Fighter ook voor jullie denk ik interessant, aangezien we het er gisteren over hadden.
But please stop with downplaying obvious game design limits waving with a 'but scalability' argument.

I'll give you a few examples:
- You can't scale the physics written for a better CPU from the ground up. Either you water the whole engine to match the lowest CPU (because crossplay parity) or you create two radically different versions, and this is not an option. Microsoft's own Forza series will suffer among the first because of this decision, actually. I would even argue and say, that despite the stellar visuals. car physics this gen hardly progressed both in GT and FM, especially when you compare tthem with CPU-heavy AC Competizione, iRacing or rFactor 2. Jaguar is the limiting factor even now.

- You can't make a universal XSX/XO game with highly interactive environments(destruction, landscape deformation). You either remove the features alltogether, or they will bear little to no effect on overall gamedesign. Because naturally, you don't want to build a game around a tech feature that you can't scale. It's actually the reason why current gen games (even the first party ones) are so static and limited when you try to interact with them. Walls are indestructable, beer cans are made of solid bricks, and there is no Burnout-like game around. Jaguar simply can't hold a candle in the face of a serious mayhem.

- Slow HDD and Weak Jaguar as a lowest target = Less unique asstets you can place on a location (cuz streaming, you'll need to duplicate a lot of things because of bandwith limits), strict limit om interactive NPCs you can spawn, slower travel speeds that you can afford within a streaming budget, less sounds you can play simultaneously. If you're building your game around those features (rich sound palette, lots of unique objects to look at, crowds of NPCs with tons of unique animations to interact with), many features are not scalable. That's why the whole Nemesis system is missing from past-gen Shadows of Mordor altogether.

The Horde system in Days Gone, for example, is possible entirely because PS4' GPU can (barely) handle huge crowds. You can't scale this feature to PS3 or X360. And it's the main routine that the game is build around. Days Gone is clearly working on the bleeding edge though, I guess the hordes in the sequel will be much smarter thanks to a better CPU. And framerate whould be smoother.

- Slow CPU will actually seriously limit procedural generation in your game, especially in NMS-clone or something like Dwarf Fortress. Mind you, DF could be a tough game even for current top PC chips. And everything in DF is build around procedural generation.

- Better CPU = better netcode and way better AI. You can't scale those things down to Jaguar from Zen without hurting the integrity of your vision. The Jaguar baseline it just too low. Honestly, XBO/PS4 CPU wan't great even back then. The player limit in MP will be tied to Jaguar, the density of the Battle Royale map will be tied to 5400rpm of XO' HDD and the brains of your AI-teammates in Halo will be limited by the ancient CPU.

[ Voor 95% gewijzigd door bram1984 op 13-01-2020 11:05 ]

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:40
Ooooh ik hoop zo dat in Feb de aankondiging komt van de PS5 en dat dan Hermen Hulst het podium betreedt en de nieuwe Killzone 5 aankodigd, net als met de PS4 en Killzone Shadow Fall (kippenvel momentje).
Ik hoor al tijden dat Killzone dood is, maar er zit nog zo veel potentie in een nieuw deel, multiplayer ala Battlefield 4 met voertuigen en goed uitgewerkte clan system. 🤤

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

DoubleDutch schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:27:
Ooooh ik hoop zo dat in Feb de aankondiging komt van de PS5 en dat dan Hermen Hulst het podium betreedt en de nieuwe Killzone 5 aankodigd, net als met de PS4 en Killzone Shadow Fall (kippenvel momentje).
Ik hoor al tijden dat Killzone dood is, maar er zit nog zo veel potentie in een nieuw deel, multiplayer ala Battlefield 4 met voertuigen en goed uitgewerkte clan system. 🤤
Jij bent dan misschien fan van de Killzone serie, maar ik denk dat Sony zelf ook wel weet dat het geen systemseller is. Ik denk dat ze meer kunnen bereiken met HZD2 of een nieuwe IP.
bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:06:

Edit: Dit is trouwens een goede en interessante uitleg hoe het ongeveer werkt met terugschalen en wat het inhoudt om alleen voor next gen te ontwikkelen en voor beide. John van DF heeft dit ook al eens zo uitgelegd.

#@uchiha tijntje en @X-Fighter ook voor jullie denk ik interessant, aangezien we het er gisteren over hadden.

[...]
Heldere uitleg, ik denk dat Sony de keuze om exclusief voor PS5 te ontwikkelen of de PS4 ook nog te ondersteunen gewoon aan de ontwikkelaars over laat. Het is onzin om dit af te gaan dwingen, maar ik denk dat Microsoft het op dit gebied vooral over hun first party games heeft.
Een EA bv zie ik de PS4 nog wel 2 jaar ondersteuning bieden met hun sport games, puur door de grote install base.

[ Voor 40% gewijzigd door SD5k op 13-01-2020 12:44 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:39
En omdat dat soort games ook niet moeilijk om te onderhouden zijn. Ze worden verkocht als 'legacy version' en krijgen enkel de spelersselectie update vanuit de PS5 variant, de engine etc. wordt niet meer aangepast.

• bram1984
DoubleDutch schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:27:
Killzone zie ik echt niet gebeuren. Hooguit een multiplayer spin-off, maar alles wijst erop (vacature voor een quest designer bijvoorbeeld) dat er een vervolg op Horizon Zero Dawn komt. Die game heeft ook behoorlijk goed verkocht.

@SD5k Godfall is sowieso een console exclusive die niet naar PS4 gaat komen. En volgens Jason Schreier wordt ook de nieuwe BluePoint een PS5 exclusive.

The Last of Us 2 wordt cross gen, maar daarna verwacht ik dat Naughty Dog gewoon vol aan de slag gaat voor alleen de next gen.

• Maart1992
bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:02:
[...]

Killzone zie ik echt niet gebeuren. Hooguit een multiplayer spin-off, maar alles wijst erop (vacature voor een quest designer bijvoorbeeld) dat er een vervolg op Horizon Zero Dawn komt. Die game heeft ook behoorlijk goed verkocht.

@SD5k Godfall is sowieso een console exclusive die niet naar PS4 gaat komen. En volgens Jason Schreier wordt ook de nieuwe BluePoint een PS5 exclusive.

The Last of Us 2 wordt cross gen, maar daarna verwacht ik dat Naughty Dog gewoon vol aan de slag gaat voor alleen de next gen.
Toevallig zij ik gister het zelfde! Horizon Zero Dawn deed het inderdaad beter dan Killzone. Hier staat de vacature open voor quest designer.

Fijn dat ze een extra quest designer zoeken, naast het verzamelen van het power cell armor was er vrij weinig aan side missies en quest. Ik betwijfel alleen wel of HZD2 dit jaar bekend gemaakt zal worden.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Quest is toch niet veel anders dan missies. Killzone had ook open delen waar een quest gedaan kon worden en je zelf kon bepalen hoe je dingen aanviel. Ik zou niet teveel lezen in hoe de naam van een rol binnen een dergelijke ontwikkelaar genoemd wordt. De vacature is ook niet echt duidelijk in wat men wil doen. Een open world Killzone zou zelfs nog kunnen.

Ik denk wel dat Killzone een reboot nodig heeft, maar zie ook gebeuren dat het Horizon Zero Dawn wordt. Ik vraag me alleen af of die dan net zo interessant kan worden als het origineel, gezien de hoeveelheid verhaal daar al in zat over het verleden. Zoveel vragen zijn er nou ook weer niet en ik denk dat een deel van de magie van deel 1 toch wel het ontdekken was en hoe de wereld in elkaar zat of zo is gekomen.

• Anton.net
@Maart1992 gamestudio's zijn altijd op zoek naar nieuwe mensen met talent. Die hebben in principe voor iedere functie een vacature open staan.
1 extra vacature voor quest design betekent niet meteen dat er dikke side content in HZD2 gaat zitten :P

Over killzone: een goede first-party shooter mist wel op de ps4.
Een dikke campaign met goede controls, en verhalend zoals TLoU of GoW. En dan ook een goede multiplayer. :*)
Killzone heeft een beetje het imago van 'middelmatig', dus ze kunnen beter met een nieuwe IP komen.

• bram1984
Martinspire schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:43:
Quest is toch niet veel anders dan missies. Killzone had ook open delen waar een quest gedaan kon worden en je zelf kon bepalen hoe je dingen aanviel. Ik zou niet teveel lezen in hoe de naam van een rol binnen een dergelijke ontwikkelaar genoemd wordt. De vacature is ook niet echt duidelijk in wat men wil doen. Een open world Killzone zou zelfs nog kunnen.

Ik denk wel dat Killzone een reboot nodig heeft, maar zie ook gebeuren dat het Horizon Zero Dawn wordt. Ik vraag me alleen af of die dan net zo interessant kan worden als het origineel, gezien de hoeveelheid verhaal daar al in zat over het verleden. Zoveel vragen zijn er nou ook weer niet en ik denk dat een deel van de magie van deel 1 toch wel het ontdekken was en hoe de wereld in elkaar zat of zo is gekomen.
Het universum van HZD is natuurlijk redelijk uniek en je kunt er alle kanten mee op. Nu duidelijk is waarom alles is zoals het is, kun je natuurlijk een geheel nieuw verhaal verzinnen. Kan gewoon een good vs. evil verhaal worden met hier en daar een twist. Qua verbetering is er nog zat mogelijk. Ik hoop op meer verticaliteit en misschien aan AC-achtig parkour systeem waarbij we echt shit kunnen beklimmen. Wellicht vliegende robots waar we op kunnen zitten.

• Maart1992
Er zat aan het einde van HZD toch een duidelijke hint naar deel 2? of vergis ik me nu?

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Maart1992 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:03:
Er zat aan het einde van HZD toch een duidelijke hint naar deel 2? of vergis ik me nu?
Ja, klopt. Die gast die jou hielp, deed iets. Ik zal niet zeggen wat (spoiler).

Make music, not war

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:06:

[...]
Thanks, goed punt, kan je wel ook nog een bron toevoegen.

Als dit inderdaad waar is, dan is het een mindere keuze van Microsoft geweest als blijkt dat Sony wel games kan voorleggen die hier helemaal gebruik van maken. Als dan nu blijkt dat de games die Sony uitbrengt op PS5 eigenlijk nog steeds van hetzelfde niveau zijn als die op XSX, dan begrijp ik volledig dat Microsoft 1 jaar extra voor Xbox One games uitbrengt.

• NotSoSteady
X-Fighter schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:09:
[...]

Als dit inderdaad waar is, dan is het een mindere keuze van Microsoft geweest als blijkt dat Sony wel games kan voorleggen die hier helemaal gebruik van maken. Als dan nu blijkt dat de games die Sony uitbrengt op PS5 eigenlijk nog steeds van hetzelfde niveau zijn als die op XSX, dan begrijp ik volledig dat Microsoft 1 jaar extra voor Xbox One games uitbrengt.
Microsoft lijkt een andere tactiek toe te passen dan Sony, waarbij het ze niet veel lijkt uit te maken op welke apparaten de game wordt gespeeld. Alle exclusieve titels van Microsoft verschijnen bijvoorbeeld ook voor de pc.

• bram1984
X-Fighter schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:09:
[...]

De bron is iemand die het op het ResetEra forum heeft gepost.

Maar hoe bedoel je "als dit inderdaad waar is"? Er staat gewoon feitelijke info. De hordes in Days Gone zijn niet mogelijk op de last gen consoles. Het nemesis systeem uit Shadow of Mordor is niet mogelijk op de last gen consoles. Hij legt het verder gewoon uit. Dat is hoe het is. Sure, als je gewoon een lineaire game maakt die technisch niets bijzonder onder de motorkap doet, dan kun je prima dingen terugschalen. Ik twijfel er verder ook niet aan dat Halo Infinite er prachtig uit gaat zien, maar toch blijf ik me dan afvragen wat het echt had kunnen zijn.

En als je perse iemand wilt hebben die er verstand van heeft. John van Digital Foundry zegt er het volgende over:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bHMrDW0/Knipsel.png

Er is verder ook niet echt een goed of slecht. Voor beide is natuurlijk iets te zeggen.

Het is nobel van MS om hun games op het begin voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar te maken en als je geen plannen hebt meteen over te stappen op een next gen console, dan is dit natuurlijk fijn.

Als je echter wilt dat de industrie op technisch gebied vooruit gaat en we zo snel mogelijk de nieuwste technologie omarmen, dan is de keuze van Sony de way to go. Ook als je wel meteen een next gen console haalt, is het vanzelfsprekend goed nieuws dat sommige exclusives meteen volle bak gaan.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:33
bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:37:
[...]

Maar hoe bedoel je "als dit inderdaad waar is"? Er staat gewoon feitelijke info. De hordes in Days Gone zijn niet mogelijk op de last gen consoles. Het nemesis systeem uit Shadow of Mordor is niet mogelijk op de last gen consoles. Hij legt het verder gewoon uit. Dat is hoe het is. Sure, als je gewoon een lineaire game maakt die technisch niets bijzonder onder de motorkap doet, dan kun je prima dingen terugschalen. Ik twijfel er verder ook niet aan dat Halo Infinite er prachtig uit gaat zien, maar toch blijf ik me dan afvragen wat het echt had kunnen zijn.

En als je perse iemand wilt hebben die er verstand van heeft. John van Digital Foundry zegt er het volgende over:

[Afbeelding]

Er is verder ook niet echt een goed of slecht. Voor beide is natuurlijk iets te zeggen.

Het is nobel van MS om hun games op het begin voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar te maken en als je geen plannen hebt meteen over te stappen op een next gen console, dan is dit natuurlijk fijn.

Als je echter wilt dat de industrie op technisch gebied vooruit gaat en we zo snel mogelijk de nieuwste technologie omarmen, dan is de keuze van Sony de way to go. Ook als je wel meteen een next gen console haalt, is het vanzelfsprekend goed nieuws dat sommige exclusives meteen volle bak gaan.
Ik denk dat je een erg sterk punt hebt. Hoe het uitpakt is wel een ander verhaal. Rembember dat 'wij' nogal freaks zijn, die het beste willen en zonder blikken of blozen zomaar even een nieuwe XOSX of PS5 aan zullen schaffen. Het gros van de markt is dat natuurlijk niet, die zijn meer gebaad bij een bredere onsteuning van een nieuwe game.

Ik ben wel bang voor het sentiment rondom MS. Die hebben eerder best aardige ideeën gehad, die volledig werden afgefikt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• bram1984
Rossi46 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat je een erg sterk punt hebt. Hoe het uitpakt is wel een ander verhaal. Rembember dat 'wij' nogal freaks zijn, die het beste willen en zonder blikken of blozen zomaar even een nieuwe XOSX of PS5 aan zullen schaffen. Het gros van de markt is dat natuurlijk niet, die zijn meer gebaad bij een bredere onsteuning van een nieuwe game.

Ik ben wel bang voor het sentiment rondom MS. Die hebben eerder best aardige ideeën gehad, die volledig werden afgefikt.
Mogelijk wel. Sowieso gaat men het maximale er nog niet uithalen op het begin, vanzelfsprekend.

De "discussie" was in ieder geval dat Halo Infinite grafisch de mooiste game zou gaan worden indien de Series X het meest krachtig is. En mijn punt was dat dit dus valt te betwijfelen, aangezien deze ook op de X1S met draaien.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:37:
[...]

[Afbeelding]

Hangt het ook niet helemaal af van wat voor games op het punt staan om te lanceren en in welk stadium die naar de volgende generatie zijn verplaatst? Ik denk dat menig game ontwikkeld is vanuit het perspectief om op current gen te lanceren. Dan verlies je effectief weinig.

Laten we verder niet doen alsof de Xbox One en PS4 OG enorm trage machines zijn. Ze zullen alleen wel een zwaar limiet hebben voor wat betreft graphics. Die gaan geen 1080p/60fps draaien met de games die voor de nieuwe systemen uitkomen. De stap van PS3 naar PS4 is groter dan van PS4 naar PS5 bv.

Maar als je bv kijkt naar Forza of Gran Turismo, dan staat er weinig in de weg om deze ook op de vorige generatie uit te brengen. Als Sony met bepaalde titels komt waar elementen in zitten die ze niet op de PS4 kunnen brengen, dan is dat jammer.

De grote bepalende factor is vooral: in wat voor resolutie moeten ze gaan draaien? Ik ben van mening dat als de vorige generatie op 720p/30fps draait, je de nieuwe generatie prima 4k/60fps kunt laten doen en weinig in hoeft te boeten op content/mogelijkheden. Feit blijft dat de nieuwe generatie 4k machines moeten worden, waar de huidige generatie beter op 1080p kan blijven. Vergeet niet hoeveel kracht je nodig gaat hebben voor een mooie 4k game. Daar ga je veel TFlops aan kwijtraken.

En idem met Halo of welke andere shooter, ik ga qua gameplay niet een wereldschokkende feature verwachten die een nieuw platform vereist. Zeker niet de eerste generatie spellen als de SDK's nog niet uitontwikkeld zijn. Het lijkt me duidelijk dat Microsoft op safe gaat spelen wat betreft eerste games, maar dat betekent niet dat ze lelijke games gaan maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 13-01-2020 14:57 ]

• bram1984
Martinspire schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:56:
[...]

Maar als je bv kijkt naar Forza of Gran Turismo, dan staat er weinig in de weg om deze ook op de vorige generatie uit te brengen. Als Sony met bepaalde titels komt waar elementen in zitten die ze niet op de PS4 kunnen brengen, dan is dat jammer.

De grote bepalende factor is vooral: in wat voor resolutie moeten ze gaan draaien? Ik ben van mening dat als de vorige generatie op 720p/30fps draait, je de nieuwe generatie prima 4k/60fps kunt laten doen en weinig in hoeft te boeten op content/mogelijkheden. Feit blijft dat de nieuwe generatie 4k machines moeten worden, waar de huidige generatie beter op 1080p kan blijven. Vergeet niet hoeveel kracht je nodig gaat hebben voor een mooie 4k game. Daar ga je veel TFlops aan kwijtraken.

En idem met Halo of welke andere shooter, ik ga qua gameplay niet een wereldschokkende feature verwachten die een nieuw platform vereist. Zeker niet de eerste generatie spellen als de SDK's nog niet uitontwikkeld zijn. Het lijkt me duidelijk dat Microsoft op safe gaat spelen wat betreft eerste games, maar dat betekent niet dat ze lelijke games gaan maken.
Wel dus. Staat ook letterlijk in de quote:
Microsoft's own Forza series will suffer among the first because of this decision, actually. I would even argue and say, that despite the stellar visuals. car physics this gen hardly progressed both in GT and FM, especially when you compare tthem with CPU-heavy AC Competizione, iRacing or rFactor 2. Jaguar is the limiting factor even now.
Verder vraag ik me af of de stap kleiner gaat zijn. Raytracing en een SSD. Dat is op zich wel aardig wat. Ook de CPU gaat enorm veel vooruit.

Verder verwacht ik met Halo ook geen wereldschokkende feature, juist omdat deze ook op de One S moet draaien. Anders hadden ze misschien veel meer destructie in de omgeving kunnen stoppen, of voertuigen die veel sneller hadden gekund. We zullen het nooit weten waarschijnlijk.
Pagina: 1 ... 16 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.