Denman schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:52:
[...]
Jeetje Bram. Wat flauw en een typisch gevalletje van “pot verwijt de ketel...”
In de Stadia en Xbox Series X topics viel me je negatieve toon al op, maar als je gaat filteren op “Bram1984” icm “poster” dan schrik je van je negatieve berichtgevingen omtrent de andere consoles/platforms. Zodra er iets van slecht nieuws te melden is ben je er als de kippen bij daar.
Zelfs zodanig dat je bijna zou denken dat je in dienst bent van Sony
Waarom is dat nu nodig? Bang dat andere systemen het beter gaan doen? Ik denk niet dat dat snel gaat gebeuren, maar ik juich heftige concurrentie alleen maar toe. Is beter voor ons gamers.
Let wel, in tegenstelling tot voorgaande generaties is deze generatie de PS4 de enige console die ik in huis heb. Maar kritischer op je “eigen” systeem zijn mag wat mij betreft best, evenals een open en objectieve blik richting andere systemen.
Dan kijk je niet goed. Toen Stadia beter presteerde dan verwachtte, heb ik dat daar ook gewoon vermeld. Series X negatief? Ik vind de vorm factor lelijk ja, net als dat PS5 toren concept dat hier langs kwam (ik hoop sowieso niet op een toren). Ik reageer in ieder geval inhoudelijk en on-topic (dat probeer ik althans) en probeer iets aan de discussie toe te voegen. Zoek je meteen ook even de historie van Donstil op? Bijna altijd negatief, vrijwel nooit inhoudelijk iets toe te voegen en vaak sarcastisch richting andere posters. En als je daarop reageert, blijft het ineens angstvallig stil, typisch. Sowieso best wel een beetje treurig dat je steeds terug moet vallen naar iets van bijna 7 jaar geleden Het zit nogal diep blijkbaar, als je dat allemaal nog zo goed weet en dat tot in den treuren toe moet herhalen om een punt te maken.
Ik hoop van harte dat "andere systemen" (?) het goed gaan doen en alle fabrikanten elkaar tot nieuwe hoogtepunten zullen duwen. Met dikke exclusieve apps komt hier na verloop van tijd gewoon een Xbox in huis hoor, net als dat hier inmiddels ook een Switch staat.
Edit: Maar ik blijf erbij dat ik de beslissing van MS om de eerste 1 à 2 jaar geen next gen exclusives uit te brengen, betreur. Snappen doe ik het wel, gezien hun huidige strategie, maar het is een backwards thinking wat mij betreft. Je pusht er minder Series X consoles mee dan je zou kunnen.
Donstil schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:58:
Dat een console krachtiger is doet er niet toe dat hebben we nu de PlayStation 5 minder krachtig wordt juist met elkaar afgesproken, dat kan het tijdens de launch van de PlayStation 4 dus niet geweest zijn.
Het waren de exclusives waar het om draaide. Zoals Killzone en Knack, system sellers zeg maar

Ik had zelf nog geen idee wat de specs waren toen ik de PS4 pre-order plaatste (hell, ik wist nog niet eens het verschil tussen 30- en 60fps totdat ik de Tomb Raider remaster speelde). Dat was volgens mij vlak na E3 2013. Ik wist alleen dat het de enige next gen console was die ik in Nederland kon kopen en dat ik er vroeg of laat Naughty Dog games op kon gaan spelen. Voor mij dus een no-brainer. Je ziet veel dingen die er niet zijn.
Maar wie zegt dan dat het toen om de exclusives draaide en waarom is dat relevant voor het PS5 speculatie topic? De exclusives op de PS4 waren best wel ruk namelijk op het begin. Xbox was superieur met games als Dead Rising 3, FM5, Killer Instinct en Ryse: Son of Rome. Nee, voor de launch exclusives zou ik absoluut geen PS4 hebben gekocht. En als Halo Infinite goed wordt + er komt een goede Forza titel en Sony heeft alleen Godfall en die BluePoint game die tegen kunnen vallen, dan kan het zomaar weer zijn dat Xbox een sterkere line-up heeft.
Edit 2: Er gaan nu (hardnekkige) geruchten dat Sony E3 dit jaar wederom gaat skippen. Die zag ik niet aankomen. Vandaag gaat er blijkbaar meer duidelijk worden en krijgen we hopelijk ook een datum voor de PS Meeting volgende maand. Dat blijft ook wel angstvallig stil. Als dit zo is, dan denk ik dat we Sony sowieso niet meer op de E3 gaan zien. Ergens wel jammer, maar eigen events zijn ook prima.
https://www.resetera.com/...ng-e3-later-today.164485/
[
Voor 16% gewijzigd door
bram1984 op 13-01-2020 20:54
]