Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 17 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.823 views

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:02:
[...]

Killzone zie ik echt niet gebeuren. Hooguit een multiplayer spin-off, maar alles wijst erop (vacature voor een quest designer bijvoorbeeld) dat er een vervolg op Horizon Zero Dawn komt. Die game heeft ook behoorlijk goed verkocht.

@SD5k Godfall is sowieso een console exclusive die niet naar PS4 gaat komen. En volgens Jason Schreier wordt ook de nieuwe BluePoint een PS5 exclusive.

The Last of Us 2 wordt cross gen, maar daarna verwacht ik dat Naughty Dog gewoon vol aan de slag gaat voor alleen de next gen.
Die vacature is inderdaad meer iet voor HZD 2.

Maar er is er een die meer voor een game als Killzone is bedoeld,ik kan tenminste geen andere game van GG bedenken die matchmaking, tournaments, clans en leaderboards erin heeft dan Killzone 2 en Killzone 3.

-You will build a robust backend that can scale up to serve many concurrent users;

-You will work on systems like matchmaking, tournaments, clans and leaderboards;

-You will cooperate with game designers to achieve the vision for the game;

-You will work on systems to test and deploy a new server set without downtime;

https://boards.greenhouse.io/guerrilla/jobs/4465462002
https://segmentnext.com/2...rilla-games-killzone-ps5/

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleDutch op 13-01-2020 15:11 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:03:
[...]

Wel dus. Staat ook letterlijk in de quote:

[...]

Verder vraag ik me af of de stap kleiner gaat zijn. Raytracing en een SSD. Dat is op zich wel aardig wat. Ook de CPU gaat enorm veel vooruit.

Verder verwacht ik met Halo ook geen wereldschokkende feature, juist omdat deze ook op de One S moet draaien. Anders hadden ze misschien veel meer destructie in de omgeving kunnen stoppen, of voertuigen die veel sneller hadden gekund. We zullen het nooit weten waarschijnlijk.
Raytracing maakt een game mooier, maar veranderd weinig aan de gameplay. En het is niet onmogelijk om voor GT en shooters wat andere logica her en der aan te brengen. AI die dommer is op het oude platform bijvoorbeeld. Physics die meer berekeningen per seconde doen en daardoor realistischer is, maar toch ongeveer gelijke uitkomst heeft bij een simpeler algoritme. Vergeet niet hoe ver ze nu al zijn met diverse zaken dynamisch berekenen. Dat kun je op meer plekken toepassen. Idem met meer of minder NPC's. Het ziet er wat minder indrukwekkend uit, maar als je het niet kunt renderen, dan houdt het al snel op. Voegt verder dermate weinig toe dat je er wel mee weg komt voor een oudere generatie.

Ik zie genoeg mogelijkheden om het 1 en ander variabel te houden waarbij de ervaring op de oudere systemen minder is, maar niet meteen slecht.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@DoubleDutch Klopt, vandaar die multiplayer spin-off. ;)

@Martinspire Ik zeg toch ook niet dat raytracing gameplay verandert (hoewel, als je vijanden in ramen kunt zien, dan voegt dat wel iets toe)? Het is een reactie op jouw stelling dat de stap minder groot is dan vorige generatie. Ik denk dat je vooral de SSD onderschat.

En ja, je kunt tot op zekere hoogte dingen aanpassen maar dat altijd binnen de grenzen van het toelaatbare zonder dat het invloed heeft op gameplay en andere mechanics. Je bent hoe dan ook gebonden aan Jaguar en de HDD.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:05
Martinspire schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:56:
[...]

Laten we verder niet doen alsof de Xbox One en PS4 OG enorm trage machines zijn. Ze zullen alleen wel een zwaar limiet hebben voor wat betreft graphics. Die gaan geen 1080p/60fps draaien met de games die voor de nieuwe systemen uitkomen. De stap van PS3 naar PS4 is groter dan van PS4 naar PS5 bv.
De CPU zit ver onder het laagste wat je in een desktop kan steken tegenwoordig. Dat ding is echt stokoud. Iets als een Ryzen 3 1200 van 50 euro is al veel beter.
Je zei toch dat je graag verbeteren wil zien op het gebied van AI en Physics? wel daar heb je juist CPU power voor nodig.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ik zie ook veel liever meteen next gen exclusives. Als je bedenkt dat x360 en ps3 cpu al bijna sneller zijn dan current gen cpus. Geeft gewoon aan dat deze cpus echt heel traag en limiterend zullen gaan zijn voor next gen. Die stap van jaguar naar zen 2 is gewoon echt heel erg groot.
Blijft natuurlijk bizar wat ze current gen eruit gehaald hebben maar next gen willen we toch next gen shizzle zien.
Dan vind ik de keuze van Microsoft gewoon jammer. Leuk voor x1 gebruikers maar minder voor high end pc en series x gebruikers. Ben daarom wederom blij dat sony dit anders ziet.
Zvm exclusieve shizzle op ps5 zorgt voor snelle overstap. En dat is precies wat ze riepen dat mensen zsm overstappen op ps5.

Je kan ook de spellen niet te verschillend maken want als je online op x1 vs series x speelt mag de series x niet een groot voordeel hebben.
Dus hierdoor weet je al dat games gelimiteerd gaan worden.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Sony kennende komt er wel een exclusive bij de release. Zou zonde zijn om een HZD2 of last of us 2 te doen

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:37:
[...]

De bron is iemand die het op het ResetEra forum heeft gepost.

Maar hoe bedoel je "als dit inderdaad waar is"? Er staat gewoon feitelijke info.

Als je echter wilt dat de industrie op technisch gebied vooruit gaat en we zo snel mogelijk de nieuwste technologie omarmen, dan is de keuze van Sony de way to go. Ook als je wel meteen een next gen console haalt, is het vanzelfsprekend goed nieuws dat sommige exclusives meteen volle bak gaan.
Merci om nog even uit te breiden. Ik geef je gelijk, het enige wat ik dan verwacht is dat Sony binnen het eerste jaar van next-gen ook met een game zal uitkomen die features heeft die onmogelijk waren voor de XSX, omdat die rekening moest houden met de OneS en OneX. Af te wachten dus!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 16:59

Odieus

Onuitstaanbaar

G.Scholtens schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:31:
Sony kennende komt er wel een exclusive bij de release. Zou zonde zijn om een HZD2 of last of us 2 te doen
The Last of Us 2 heeft al een release date, dus dat zie ik niet gebeuren. HZD2 zou kunnen of wellicht Ghost of Tsushima aangezien daar nog geen release date voor is aangekondigd.

TLoU 2 zal denk ik wel een PS5 remaster krijgen net zoals bij de PS4.

[ Voor 7% gewijzigd door Odieus op 13-01-2020 15:46 ]

PSN: LinQ-NL

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Odieus schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:44:
[...]

The Last of Us 2 heeft al een release date, dus dat zie ik niet gebeuren. HZD2 zou kunnen of wellicht Ghost of Tsushima aangezien daar nog geen release date voor is aangekondigd.
Dat zou kunnen inderdaad, hopen dat we snel meer info krijgen

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00
Odieus schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:44:
[...]

TLoU 2 zal denk ik wel een PS5 remaster krijgen net zoals bij de PS4.
Ghost of Tsushima heeft een release date voor de zomer. Ik denk dat de game van Bluepoint de release exclusive wordt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 16:59

Odieus

Onuitstaanbaar

Raem schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:50:
[...]

Ghost of Tsushima heeft een release date voor de zomer. Ik denk dat de game van Bluepoint de release exclusive wordt.
Oh ja je hebt gelijk, geen specifieke datum. Had in mijn hoofd dat er nog helemaal niks gecommuniceerd was.

PSN: LinQ-NL

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Donstil schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:32:
[...]

Rockstar als Sony studio. Dan is het echt klaar voor Microsoft (en voor mijn twijfel)
Dit gaat niet gebeuren, Take Two/Rockstar verdient enorm veel aan de 'micro transacties' op alle systemen, die zullen zo breed mogelijk hun games uit willen brengen, net als bijvoorbeeld EA en UbiSoft.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• dehardstyler
  • Laatst online: 08:03
Jumpman schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:17:
[...]

Dit gaat niet gebeuren, Take Two/Rockstar verdient enorm veel aan de 'micro transacties' op alle systemen, die zullen zo breed mogelijk hun games uit willen brengen, net als bijvoorbeeld EA en UbiSoft.
Inderdaad. En volgens mij hebben ze ook gigantisch veel verdiend aan mensen die bijvoorbeeld GTA dubbel hebben gekocht. ( net zoals ik :P )
Ik zie het nog wel gebeuren dat GTA 6 op de PS4 en de PS5 uitkomt.

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Raem schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:50:
[...]

Ik vind persoonlijk Dark Souls nou niet echt een toegankelijke exclusive. ik verwacht wel meer exclusives.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Wat een discussie hier zeg. We zijn een jaar voor de launch van beide consoles. We hebben nog geen enkel beeld gezien van een PS5 game en nog geen enkele informatie over een sony exclusive maar blijkbaar zijn ze per definitie al wel beter dan de concurrent :+

Have fun hier :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• bram1984
uchiha tijntje schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:22:
Wat een discussie hier zeg. We zijn een jaar voor de launch van beide consoles. We hebben nog geen enkel beeld gezien van een PS5 game en nog geen enkele informatie over een sony exclusive maar blijkbaar zijn ze per definitie al wel beter dan de concurrent :+

Waar staat dat dan en vanwaar al dat zout? Het gaat gewoon inhoudelijk over wat er komen gaat. Is toch leuk om het daarover te hebben?

En we hebben wel al beeld: Godfall. Wel een cinematic net als Halo Infinite, waar je dus ook nog vrij weinig over kan zeggen.
Maart1992 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:22:
[...]

Ik vind persoonlijk Dark Souls nou niet echt een toegankelijke exclusive. ik verwacht wel meer exclusives.
Je bedoelt denk ik Demon's Souls? Niet echt toegankelijk, maar ik denk dat je je vergist in hoe populair de From software games zijn. Helemaal nadat Sekiro GOTY heeft gewonnen. Ik denk dat je er een hoop mensen mee richting de PS5 krijgt.

[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 13-01-2020 16:26 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nee uiteraard, dat begrijp ik :)

Ja maar, ja maar exclusives.

[ Voor 55% gewijzigd door Donstil op 13-01-2020 16:27 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Martinspire schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Raytracing maakt een game mooier, maar veranderd weinig aan de gameplay. En het is niet onmogelijk om voor GT en shooters wat andere logica her en der aan te brengen. AI die dommer is op het oude platform bijvoorbeeld. Physics die meer berekeningen per seconde doen en daardoor realistischer is, maar toch ongeveer gelijke uitkomst heeft bij een simpeler algoritme. Vergeet niet hoe ver ze nu al zijn met diverse zaken dynamisch berekenen. Dat kun je op meer plekken toepassen. Idem met meer of minder NPC's. Het ziet er wat minder indrukwekkend uit, maar als je het niet kunt renderen, dan houdt het al snel op. Voegt verder dermate weinig toe dat je er wel mee weg komt voor een oudere generatie.

Ik zie genoeg mogelijkheden om het 1 en ander variabel te houden waarbij de ervaring op de oudere systemen minder is, maar niet meteen slecht.
Tja, het gaat er juist om dat ik games wil die niet beperkt worden door de hardware van de vorige generatie. Ik koop geen PS5 om opgepoetste PS4-games te spelen. Die Jaguar-cpu was in 2013 al traag. Ontwikkelen voor een oud platform = concessies doen.

• -SaveMe-
  • Laatst online: 13:54

-SaveMe-

-klik-

Dat is toch de point van een topic als deze? :? Gewoon lekker kwakkelen over wat wel, wat niet, hoop dit, hoop dat, Sony zus, Microsoft zo, etc ...

Speculaties, het staat in de topic titel... Niks voor jou? Prima, gewoon in het PS4 topic blijven hangen :9 ;)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Ik heb nergens iemand zien schrijven dat Sony exclusives (voor PS5) per definitie al beter zijn dan de concurrent.
Wel weten we van de huidige generatie dat Sony overduidelijk de beste en meeste exclusives heeft (gehad).

Ik denk dat de meeste mensen (inclusief mijzelf) hoge verwachtingen hebben voor de games die gaan komen op PS5 en of er veel exclusives voor gaan komen weet nog niemand.
Maar je kunt wel aannemen dat als een game alleen voor next-gen ontwikkeld is, er meer van de nieuwe hardware gebruik gemaakt kan worden omdat ze niet gelimiteerd worden door de oude console op dat gebied.
Iets waar de xbox blijkbaar de eerste tijd last van zal hebben

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• NotSoSteady
Dat exclusieve PS-games beter zijn dan die van Microsoft lijkt me inmiddels ook wel een feit. :+

• Maart1992
NotSoSteady schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:42:
Dat exclusieve PS-games beter zijn dan die van Microsoft lijkt me inmiddels ook wel een feit. :+
Het blijft een kwestie van smaak maar als je bijvoorbeeld metacritic e bij zou pakken dan zou je kunnen stellen dat de ps exclusives feitelijk hoger scoren dan die van Microsoft.

• Raem
Maart1992 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:50:
[...]

Het blijft een kwestie van smaak maar als je bijvoorbeeld metacritic e bij zou pakken dan zou je kunnen stellen dat de ps exclusives feitelijk hoger scoren dan die van Microsoft.
Niet alleen dat, maar het zijn er ook meer en ze zijn gevarieerder. Ik heb sinds een maand of twee een Xbox One gekregen van iemand. Heb Sunset Overdrive erbij gehaald (wat ik een fantastische game vind) en ik heb Quantum Break gehaald. Maar dan houdt het voor mij al vrij snel op wat betreft exclusives.
Ori of Cuphead wil ik ook wel spelen, maar die zou ik nu eerder voor de Switch halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Raem op 13-01-2020 16:55 ]

• Donstil
  • Niet online
NotSoSteady schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:42:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :+

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ooooh, speculaties. Zeg dat dan. :P

Ik speculeer dat de PS5 enkel in een roze met witte stippen uitvoering komt zonder ethernet aansluiting en als je dat toch wilt een aparte adapter erbij kunt kopen.

Ik heb alleen geen bron, maar ach speculaties toch? ;)

Maar even terugkomend op de hele discussie. Ik heb even de PS4 exclusives bekeken die bij launch uitkwamen en de exclusives in 2014 en 2015. Zie hieronder.

2013 Retail
Killzone: Shadow Fall
Knack

2014 Retail
Driveclub
Infamous First Light
Infamous Second Son
LittleBigPlanet 3
MLB 14: The Show
The Last of Us Remastered

2015 Retail
Bloodborne
Call of Duty: Black Ops III
God of War III Remastered
Helldivers: Super-Earth Ultimate Edition
Journey Collector's Edition
MLB 15: The Show
Tearaway Unfolded
The Order: 1886
Uncharted: The Nathan Drake Collection
Until Dawn

Als ik dit lijstje bekijk en afzet tegen de vraag: welke van deze games zouden op basis van puur gamedesign niet op de PS3 kunnen worden geport. Dus niet vanwege uiterlijk vertoon of vanwege extra of langere laadmomenten. Als ik genereus ben kom ik uit op wellicht 2, misschien 3 games? Of misschien een van de diverse remasters :+

Ik hoef verder geen discussie te voeren over of een game die in dit lijstje staat wel of niet op de PS3 kon worden gespeeld. Want daar ga ik niet op in. Wat ik alleen hiermee probeer aan te geven is om de discussie even in perspectief te plaatsen gelet op de meest recente launch van een nieuwe console.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:13:
@Martinspire Ik zeg toch ook niet dat raytracing gameplay verandert (hoewel, als je vijanden in ramen kunt zien, dan voegt dat wel iets toe)? Het is een reactie op jouw stelling dat de stap minder groot is dan vorige generatie. Ik denk dat je vooral de SSD onderschat.

En ja, je kunt tot op zekere hoogte dingen aanpassen maar dat altijd binnen de grenzen van het toelaatbare zonder dat het invloed heeft op gameplay en andere mechanics. Je bent hoe dan ook gebonden aan Jaguar en de HDD.
Ik denk dat voorlopig de invloed van de SSD minimaal zal zijn. Er moet aardig wat ontwikkeld worden om SSD's efficienter in te zetten, plus nieuwe technieken te verzinnen die ook gameplay kunnen veranderen. Vooralsnog zullen devs alles in het geheugen laden (gok ik) om vervolgens daaruit hun levels op te zetten. Dat dit sneller gaat en dus minder/geen laadtijden geeft is mooi, maar wil je meer dan kost dat gewoon enorm veel ontwikkeltijd. Idem met Raytracing. Wil je het goed doen, dan kost dat gewoon veel tijd. Bovendien denk ik dat Raytracing breed toepassen nog steeds een brug te ver zal zijn voor de nieuwe hardware. Als je een 2080 TI op de knieën krijgt met wat uitgebreidere raytracing in Quake 2, dan gaat een next-gen GPU daar niet veel van toepassen zonder enorm veel in te leveren op grafische pracht.

Vergeet niet dat de afgelopen generatie de eerste was met een gegarandeerde opslag. Dat was sowieso al een hele stap. Maar afgezien van grotere installatiebestanden en dus meer assets, hebben we ook weer geen wereldschokkende stappen gezien. En ik verwacht ook van de SSD's geen wonderen nee. Zeker in de eerste generatie niet.

• NotSoSteady
uchiha tijntje schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:01:

Ik speculeer dat de PS5 enkel in een roze met witte stippen uitvoering komt zonder ethernet aansluiting en als je dat toch wilt een aparte adapter erbij kunt kopen.

Maar even terugkomend op de hele discussie. Ik heb even de PS4 exclusives bekeken die bij launch uitkwamen en de exclusives in 2014 en 2015. Zie hieronder.

2013 Retail
Knack

2014 Retail
Driveclub
Infamous First Light
Infamous Second Son
LittleBigPlanet 3

2015 Retail
Bloodborne
Tearaway Unfolded
Until Dawn

Als ik dit lijstje bekijk en afzet tegen de vraag: welke van deze games zouden op basis van puur gamedesign niet op de PS3 kunnen worden geport. Dus niet vanwege uiterlijk vertoon of vanwege extra of langere laadmomenten. Als ik genereus ben kom ik uit op wellicht 2, misschien 3 games? Of misschien een van de diverse remasters :+

Ik hoef verder geen discussie te voeren over of een game die in dit lijstje staat wel of niet op de PS3 kon worden gespeeld. Want daar ga ik niet op in. Wat ik alleen hiermee probeer aan te geven is om de discussie even in perspectief te plaatsen gelet op de meest recente launch van een nieuwe console.
Het verschil tussen de PS4 en PS5 is dan ook (heel) veel groter, dus dat lijstje van jou zegt in mijn ogen dan ook weinig en kun je niet zomaar even toepassen op de volgende generatie.
Martinspire schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:01:
[...]
Ik denk dat voorlopig de invloed van de SSD minimaal zal zijn. Er moet aardig wat ontwikkeld worden om SSD's efficienter in te zetten, plus nieuwe technieken te verzinnen die ook gameplay kunnen veranderen. Vooralsnog zullen devs alles in het geheugen laden (gok ik) om vervolgens daaruit hun levels op te zetten. Dat dit sneller gaat en dus minder/geen laadtijden geeft is mooi, maar wil je meer dan kost dat gewoon enorm veel ontwikkeltijd. Idem met Raytracing. Wil je het goed doen, dan kost dat gewoon veel tijd. Bovendien denk ik dat Raytracing breed toepassen nog steeds een brug te ver zal zijn voor de nieuwe hardware. Als je een 2080 TI op de knieën krijgt met wat uitgebreidere raytracing in Quake 2, dan gaat een next-gen GPU daar niet veel van toepassen zonder enorm veel in te leveren op grafische pracht.

Vergeet niet dat de afgelopen generatie de eerste was met een gegarandeerde opslag. Dat was sowieso al een hele stap. Maar afgezien van grotere installatiebestanden en dus meer assets, hebben we ook weer geen wereldschokkende stappen gezien. En ik verwacht ook van de SSD's geen wonderen nee. Zeker in de eerste generatie niet.
Grappig, ik lees alleen maar verhalen van ontwikkelaars dat ze juist rekening moesten houden met de beperkingen van de harde schijf en dat de overstap naar een SSD hun leven een stuk eenvoudiger gaat maken.
That’s just one consequence of an SSD. There’s also the speed with which a world can be rendered, and thus the speed with which a character can move through that world. Cerny runs a similar two-console demonstration, this time with the camera moving up one of Midtown’s avenues. On the original PS4, the camera moves at about the speed Spidey hits while web-slinging. “No matter how powered up you get as Spider-Man, you can never go any faster than this,” Cerny says, “because that's simply how fast we can get the data off the hard drive.” On the next-gen console, the camera speeds uptown like it’s mounted to a fighter jet. Periodically, Cerny pauses the action to prove that the surrounding environment remains perfectly crisp.

[ Voor 42% gewijzigd door NotSoSteady op 13-01-2020 17:13 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

NotSoSteady schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:06:
[...]

Het verschil tussen de PS4 en PS5 is dan ook (heel) veel groter, dus dat lijstje van jou zegt in mijn ogen dan ook weinig en kun je niet zomaar even toepassen op de volgende generatie.
[...]
Grappig, want het verschil in de zogeheten flops tussen de PS3 en base PS4 is relatief zelfs groter dan als het waarschijnlijke verschil tussen de base PS4 en de PS5. Het verschil tussen de PS4 pro en de PS5 is natuurlijk nog kleiner...

Sony released its PlayStation 3 console on November 11, 2006. With its Nvidia RSX Reality Synthesizer graphics solution, it offered 230.4 gigaFLOPS. Compared to its predecessor, the PS2, it offers 37.1x as many FLOPS and represents the largest generational jump in graphical performance on this list.

The PlayStation 4 is actually the first console to break through the one teraFLOP barrier with its 1.843 offering. Released on November 15, 2013, a week before the debut of the Xbox One, its integrated AMD Radeon GPU allowed it to offer 533 more gigaFLOPS than Microsoft's competing Xbox One console. It offers 7.9x as many FLOPS as its PS3 predecessor

https://www.gamespot.com/...ems-by-flop/2900-1334/16/

Dus tja, blijkbaar in the eye of the beholder. :)

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-01-2020 17:18 ]

• v8power67

v8power67

Jup maar cpu is bijna zelfde. En dat is dus limiterend. Geloof ps3 cpu zelfs sterker dan ps4 en x1.

• NotSoSteady
uchiha tijntje schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:16:
[...]

Grappig, want het verschil in de zogeheten flops tussen de PS3 en base PS4 is relatief zelfs kleiner dan als het waarschijnlijke verschil tussen de base PS4 en de PS5. Het verschil tussen de PS4 pro en de PS5 is natuurlijk nog kleiner...

Sony released its PlayStation 3 console on November 11, 2006. With its Nvidia RSX Reality Synthesizer graphics solution, it offered 230.4 gigaFLOPS. Compared to its predecessor, the PS2, it offers 37.1x as many FLOPS and represents the largest generational jump in graphical performance on this list.

The PlayStation 4 is actually the first console to break through the one teraFLOP barrier with its 1.843 offering. Released on November 15, 2013, a week before the debut of the Xbox One, its integrated AMD Radeon GPU allowed it to offer 533 more gigaFLOPS than Microsoft's competing Xbox One console. It offers 7.9x as many FLOPS as its PS3 predecessor

https://www.gamespot.com/...ems-by-flop/2900-1334/16/

Dus tja, blijkbaar in the eye of the beholder. :)
  • PS3 0.4 TFLOP
  • PS4 1.84 TFLOP
  • PS5 ~10 TFLOP
Als ik in de auto 20km/u haal en dat verdubbel rij ik nog langzaam. Als ik van 100km/u naar 200km/u ga ik hard. Daarnaast gaat het hier alleen nog maar om de gpu en laat ik de aanwezigheid van de harde schijf nog buiten beschouwing. Het verschil qua cpu was bovendien een stuk kleiner. In 2013 was de Jaguar al langzaam en dat heeft de voortgang deze generatie zeker tegengehouden.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 13-01-2020 17:28 ]

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
Ik zou graag een nieuwe Onimusha willen zien. (playstation 2) 🤤

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Het was niet mijn bedoeling om hier mensen te overtuigen. Het was mijn bedoeling om perspectief te brengen in een discussie die op weinig tot geen feiten gefundeerd is. Dat lukt me blijkbaar niet, aangezien het perspectief zelf direct wordt bediscussieerd. :)

Speculeer ze!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

uchiha tijntje schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:33:
Het was niet mijn bedoeling om hier mensen te overtuigen. Het was mijn bedoeling om perspectief te brengen in een discussie reeks posts die op weinig tot geen feiten speculaties gefundeerd is. Dat lukt me blijkbaar niet, aangezien het perspectief zelf direct wordt bediscussieerd. :)

Speculeer ze!
FTFY

https://untappd.com/user/OzzBier

• Donstil
  • Niet online

2013 Retail
Knack

2014 Retail
Driveclub
Infamous First Light
Infamous Second Son
LittleBigPlanet 3

2015 Retail
Bloodborne
Tearaway Unfolded
Until Dawn
Jeetje bijna al die games (behalve dan de remakes en Bloodborne) was ik al vergeten.
wat een middelmatigheid die eerste jaren, nu maar hopen dat dit met de Ps5 launch niet weer zo gaat zijn.

Vooral de echte launch line-up was pure schijt, matige shooter en een slechte platformer.
Dat ze daar (en de late release van de One natuurlijk) consoles mee verkocht hebben joh 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 13-01-2020 19:01 ]

• bram1984

2013 Retail
Knack

2014 Retail
Driveclub
Infamous First Light
Infamous Second Son
LittleBigPlanet 3

2015 Retail
Bloodborne
Tearaway Unfolded
Until Dawn

Echter had de PS4 wel nog steeds dezelfde beperking als we bijvoorbeeld de harde schijf pakken en de CPU was nu ook niet bepaald overdonderend veel beter dan de cell. Maar als ik er een paar moet gokken die de PS3 slecht zou trekken: Knack, de inFamous games en vanzelfsprekend Bloodborne.

@Martinspire Ik hoop toch dat je heel erg ongelijk gaat krijgen en dat ze de SSD flink gaan benutten, zoals hieronder te zien is.

[YouTube: PS5 Insane Speed Showed off by Sony! (PS5 Spider-Man / Specs)]
Donstil schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:59:
[...]

Jeetje bijna al die games (behalve dan de remakes en Bloodborne) was ik al vergeten.
wat een middelmatigheid die eerste jaren, nu maar hopen dat dit met de Ps5 launch niet weer zo gaat zijn.

Vooral de echte launch line-up was pure schijt, matige shooter en een slechte platformer.
Dat ze daar (en de late release van de One natuurlijk) consoles mee verkocht hebben joh 8)7
Zoals we van je gewend zijn wederom een negatieve en vooral totaal niets toevoegende post die werkelijk waar niets met het onderwerp noch het topic zelf te maken heeft. Maar om toch antwoord te geven: als je 100 euro goedkoper en krachtiger bent en wereldwijd meteen overal leverbaar (zoals je zelf al zegt), dan is het niet heel moeilijk om meer consoles te verkopen. Dus heel gek is dat niet.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:38:
[...]

Zoals we van je gewend zijn wederom een negatieve en vooral totaal niets toevoegende post die werkelijk waar niets met het onderwerp noch het topic zelf te maken heeft. Maar om toch antwoord te geven: als je 100 euro goedkoper en krachtiger bent en wereldwijd meteen overal leverbaar (zoals je zelf al zegt), dan is het niet heel moeilijk om meer consoles te verkopen. Dus heel gek is dat niet.
Jeetje Bram. Wat flauw en een typisch gevalletje van “pot verwijt de ketel...” :/

In de Stadia en Xbox Series X topics viel me je negatieve toon al op, maar als je gaat filteren op “Bram1984” icm “poster” dan schrik je van je negatieve berichtgevingen omtrent de andere consoles/platforms. Zodra er iets van slecht nieuws te melden is ben je er als de kippen bij daar.

Zelfs zodanig dat je bijna zou denken dat je in dienst bent van Sony :+

Waarom is dat nu nodig? Bang dat andere systemen het beter gaan doen? Ik denk niet dat dat snel gaat gebeuren, maar ik juich heftige concurrentie alleen maar toe. Is beter voor ons gamers.

Let wel, in tegenstelling tot voorgaande generaties is deze generatie de PS4 de enige console die ik in huis heb. Maar kritischer op je “eigen” systeem zijn mag wat mij betreft best, evenals een open en objectieve blik richting andere systemen.

Join het GoT Pulse-Team!

• Donstil
  • Niet online
Dat een console krachtiger is doet er niet toe dat hebben we nu de PlayStation 5 minder krachtig wordt juist met elkaar afgesproken, dat kan het tijdens de launch van de PlayStation 4 dus niet geweest zijn.

Het waren de exclusives waar het om draaide. Zoals Killzone en Knack, system sellers zeg maar 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 13-01-2020 20:01 ]

• bram1984
Denman schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:52:
[...]

Jeetje Bram. Wat flauw en een typisch gevalletje van “pot verwijt de ketel...” :/

In de Stadia en Xbox Series X topics viel me je negatieve toon al op, maar als je gaat filteren op “Bram1984” icm “poster” dan schrik je van je negatieve berichtgevingen omtrent de andere consoles/platforms. Zodra er iets van slecht nieuws te melden is ben je er als de kippen bij daar.

Zelfs zodanig dat je bijna zou denken dat je in dienst bent van Sony :+

Waarom is dat nu nodig? Bang dat andere systemen het beter gaan doen? Ik denk niet dat dat snel gaat gebeuren, maar ik juich heftige concurrentie alleen maar toe. Is beter voor ons gamers.

Let wel, in tegenstelling tot voorgaande generaties is deze generatie de PS4 de enige console die ik in huis heb. Maar kritischer op je “eigen” systeem zijn mag wat mij betreft best, evenals een open en objectieve blik richting andere systemen.
Dan kijk je niet goed. Toen Stadia beter presteerde dan verwachtte, heb ik dat daar ook gewoon vermeld. Series X negatief? Ik vind de vorm factor lelijk ja, net als dat PS5 toren concept dat hier langs kwam (ik hoop sowieso niet op een toren). Ik reageer in ieder geval inhoudelijk en on-topic (dat probeer ik althans) en probeer iets aan de discussie toe te voegen. Zoek je meteen ook even de historie van Donstil op? Bijna altijd negatief, vrijwel nooit inhoudelijk iets toe te voegen en vaak sarcastisch richting andere posters. En als je daarop reageert, blijft het ineens angstvallig stil, typisch. Sowieso best wel een beetje treurig dat je steeds terug moet vallen naar iets van bijna 7 jaar geleden Het zit nogal diep blijkbaar, als je dat allemaal nog zo goed weet en dat tot in den treuren toe moet herhalen om een punt te maken.

Ik hoop van harte dat "andere systemen" (?) het goed gaan doen en alle fabrikanten elkaar tot nieuwe hoogtepunten zullen duwen. Met dikke exclusieve apps komt hier na verloop van tijd gewoon een Xbox in huis hoor, net als dat hier inmiddels ook een Switch staat.

Edit: Maar ik blijf erbij dat ik de beslissing van MS om de eerste 1 à 2 jaar geen next gen exclusives uit te brengen, betreur. Snappen doe ik het wel, gezien hun huidige strategie, maar het is een backwards thinking wat mij betreft. Je pusht er minder Series X consoles mee dan je zou kunnen.
Donstil schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:58:
Dat een console krachtiger is doet er niet toe dat hebben we nu de PlayStation 5 minder krachtig wordt juist met elkaar afgesproken, dat kan het tijdens de launch van de PlayStation 4 dus niet geweest zijn.

Het waren de exclusives waar het om draaide. Zoals Killzone en Knack, system sellers zeg maar 8)7
Ik had zelf nog geen idee wat de specs waren toen ik de PS4 pre-order plaatste (hell, ik wist nog niet eens het verschil tussen 30- en 60fps totdat ik de Tomb Raider remaster speelde). Dat was volgens mij vlak na E3 2013. Ik wist alleen dat het de enige next gen console was die ik in Nederland kon kopen en dat ik er vroeg of laat Naughty Dog games op kon gaan spelen. Voor mij dus een no-brainer. Je ziet veel dingen die er niet zijn.

Maar wie zegt dan dat het toen om de exclusives draaide en waarom is dat relevant voor het PS5 speculatie topic? De exclusives op de PS4 waren best wel ruk namelijk op het begin. Xbox was superieur met games als Dead Rising 3, FM5, Killer Instinct en Ryse: Son of Rome. Nee, voor de launch exclusives zou ik absoluut geen PS4 hebben gekocht. En als Halo Infinite goed wordt + er komt een goede Forza titel en Sony heeft alleen Godfall en die BluePoint game die tegen kunnen vallen, dan kan het zomaar weer zijn dat Xbox een sterkere line-up heeft. :Y)

Edit 2: Er gaan nu (hardnekkige) geruchten dat Sony E3 dit jaar wederom gaat skippen. Die zag ik niet aankomen. Vandaag gaat er blijkbaar meer duidelijk worden en krijgen we hopelijk ook een datum voor de PS Meeting volgende maand. Dat blijft ook wel angstvallig stil. Als dit zo is, dan denk ik dat we Sony sowieso niet meer op de E3 gaan zien. Ergens wel jammer, maar eigen events zijn ook prima.

https://www.resetera.com/...ng-e3-later-today.164485/

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 13-01-2020 20:54 ]

• Donstil
  • Niet online
Nee dat is niet typisch, ik heb een filter op bepaalde usernames. Ik moest nu dus ook even uitgelogd naar dit topic kijken want je bleef het jezelf maar persoonlijk aantrekken zag ik aan de mentions.

Ik zou er lekker overheen lezen als ik jou was, doe ik dus ook met de “niet nader te noemen” fanboys.

• bram1984
Donstil schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:55:
Nee dat is niet typisch, ik heb een filter op bepaalde usernames. Ik moest nu dus ook even uitgelogd naar dit topic kijken want je bleef het jezelf maar persoonlijk aantrekken zag ik aan de mentions.

Ik zou er lekker overheen lezen als ik jou was, doe ik dus ook met de “niet nader te noemen” fanboys.
Persoonlijk? Waar? Eerder jij, aangezien je ontzettend in herhaling valt en steeds naar argumenten van 7 jaar oud terug grijpt.

Maar, hoe werkt dat, zo een filter? Dat wil ik ook.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:27:
[...]

Dan kijk je niet goed. Toen Stadia beter presteerde dan verwachtte, heb ik dat daar ook gewoon vermeld. Series X negatief? Ik vind de vorm factor lelijk ja, net als dat PS5 toren concept dat hier langs kwam (ik hoop sowieso niet op een toren). Ik reageer in ieder geval inhoudelijk en on-topic (dat probeer ik althans) en probeer iets aan de discussie toe te voegen. Zoek je meteen ook even de historie van Donstil op? Bijna altijd negatief, vrijwel nooit inhoudelijk iets toe te voegen en vaak sarcastisch richting andere posters. En als je daarop reageert, blijft het ineens angstvallig stil, typisch. Sowieso best wel een beetje treurig dat je steeds terug moet vallen naar iets van bijna 7 jaar geleden Het zit nogal diep blijkbaar, als je dat allemaal nog zo goed weet en dat tot in den treuren toe moet herhalen om een punt te maken.

Ik hoop van harte dat "andere systemen" (?) het goed gaan doen en alle fabrikanten elkaar tot nieuwe hoogtepunten zullen duwen. Met dikke exclusieve apps komt hier na verloop van tijd gewoon een Xbox in huis hoor, net als dat hier inmiddels ook een Switch staat.

Edit: Maar ik blijf erbij dat ik de beslissing van MS om de eerste 1 à 2 jaar geen next gen exclusives uit te brengen, betreur. Snappen doe ik het wel, gezien hun huidige strategie, maar het is een backwards thinking wat mij betreft. Je pusht er minder Series X consoles mee dan je zou kunnen.

[...]

Ik had zelf nog geen idee wat de specs waren toen ik de PS4 pre-order plaatste (hell, ik wist nog niet eens het verschil tussen 30- en 60fps totdat ik de Tomb Raider remaster speelde). Dat was volgens mij vlak na E3 2013. Ik wist alleen dat het de enige next gen console was die ik in Nederland kon kopen en dat ik er vroeg of laat Naughty Dog games op kon gaan spelen. Voor mij dus een no-brainer. Je ziet veel dingen die er niet zijn.

Maar wie zegt dan dat het toen om de exclusives draaide en waarom is dat relevant voor het PS5 speculatie topic? De exclusives op de PS4 waren best wel ruk namelijk op het begin. Xbox was superieur met games als Dead Rising 3, FM5, Killer Instinct en Ryse: Son of Rome. Nee, voor de launch exclusives zou ik absoluut geen PS4 hebben gekocht. En als Halo Infinite goed wordt + er komt een goede Forza titel en Sony heeft alleen Godfall en die BluePoint game die tegen kunnen vallen, dan kan het zomaar weer zijn dat Xbox een sterkere line-up heeft. :Y)

Edit 2: Er gaan nu (hardnekkige) geruchten dat Sony E3 dit jaar wederom gaat skippen. Die zag ik niet aankomen. Vandaag gaat er blijkbaar meer duidelijk worden en krijgen we hopelijk ook een datum voor de PS Meeting volgende maand. Dat blijft ook wel angstvallig stil. Als dit zo is, dan denk ik dat we Sony sowieso niet meer op de E3 gaan zien. Ergens wel jammer, maar eigen events zijn ook prima.

Valt het je ook op dat heel veel mensen heel vaak heel veel post van jou verkeerd opvatten?

Bovengemiddeld vaak zelfs. Best bijzonder.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
Martinspire schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:01:
[...]

Bedoel je de PS4 en Xbox one?
Want de PS3 had een standaard HDD en latere games hadden er verplicht een nodig op de 360 anders waren bepaalde games helemaal niet mogelijk. Dat is al zo'n 14 jaar

• bram1984
Flagg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:09:
[...]

Valt het je ook op dat heel veel mensen heel vaak heel veel post van jou verkeerd opvatten?

Bovengemiddeld vaak zelfs. Best bijzonder.
Yep. Ach, dat hebben sommige mensen nu eenmaal. Helemaal als je het hart op de tong en een uitgesproken mening hebt. Op een gegeven moment lezen sommigen ook alleen nog wat ze willen lezen (want ja, bram1984 die de X1 launch line-up sterker vond en vindt, dat klopt toch helemaal niet). Prima verder. :)

Maar goed, genoeg over gezegd. On-topic weer (of niet, whatever).

• v8power67

v8power67

Grote fout was destijds gt6 op ps3 te releasen. Terwijl ps4 voor deur stond..
Die hadden ze perfect als launch game kunne gebruiken. Ondanks dat ik die game hellemaal kapot gespeeld heb, was het een grove fout. Uiteindelijk maar 5miljoen keer verkocht geloof ik. En weet zeker dat dit veel meer zou zijn geweest als die op ps4 was gekomen. Al was het een remaster..
Begin ps4 was niet fantastisch. Reden ook dat ik pas in februari een ps4 kocht voor infamous.
Al was assassin's creed blackflag ook hele dikke game. Maar de reden voor mij en vele met mij was niet alleen krachtiger dan x1. Maar vooral die 100 euro goedkoper icm sterker. Gelijk al veel games die 720 of 900p waren en 1080p op ps4( vind hiervan wat je wil) en ja die 100 euro is lekker naar paar games gegaan. 1st party moest nog op stoom komen maar einde ps3 heeft voor mij toen veel vertrouwen gegeven. Maar sony gaat dat nunwel anders doen heb ik zo een idee. Nieuwe gen nieuwe kansen dus moeten ook hun weer aan de bak.

• bram1984
v8power67 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:34:
Grote fout was destijds gt6 op ps3 te releasen. Terwijl ps4 voor deur stond..
Die hadden ze perfect als launch game kunne gebruiken. Ondanks dat ik die game hellemaal kapot gespeeld heb, was het een grove fout. Uiteindelijk maar 5miljoen keer verkocht geloof ik. En weet zeker dat dit veel meer zou zijn geweest als die op ps4 was gekomen. Al was het een remaster..
Begin ps4 was niet fantastisch. Reden ook dat ik pas in februari een ps4 kocht voor infamous.
Al was assassin's creed blackflag ook hele dikke game. Maar de reden voor mij en vele met mij was niet alleen krachtiger dan x1. Maar vooral die 100 euro goedkoper icm sterker. Gelijk al veel games die 720 of 900p waren en 1080p op ps4( vind hiervan wat je wil) en ja die 100 euro is lekker naar paar games gegaan. 1st party moest nog op stoom komen maar einde ps3 heeft voor mij toen veel vertrouwen gegeven. Maar sony gaat dat nunwel anders doen heb ik zo een idee. Nieuwe gen nieuwe kansen dus moeten ook hun weer aan de bak.
Qua launch titels is het een beetje afwachten, denk ik. De laatste 2 generaties laten zien dat Sony pas later echt op stoom komt. Ik denk dat je van de grote jongens (Naughty Dog, Guerilla, Santa Monica en Insomniac) niks rond de release hoeft te verwachten (behalve wellicht een PS5 patch voor bijvoorbeeld TLoU2), al hoop ik stiekem op een enorme verrassing tijdens het aankomende event (een nieuwe Horizon ofzo). Ik verwacht echter dat we voornamelijk cross gen titels gaan spelen met enkele uitzonderingen (wat is nou die BluePoint game?!).

• v8power67

v8power67

bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:39:
[...]

Qua launch titels is het een beetje afwachten, denk ik. De laatste 2 generaties laten zien dat Sony pas later echt op stoom komt. Ik denk dat je van de grote jongens (Naughty Dog, Guerilla, Santa Monica en Insomniac) niks rond de release hoeft te verwachten (behalve wellicht een PS5 patch voor bijvoorbeeld TLoU2), al hoop ik stiekem op een enorme verrassing tijdens het aankomende event (een nieuwe Horizon ofzo). Ik verwacht echter dat we voornamelijk cross gen titels gaan spelen met enkele uitzonderingen (wat is nou die BluePoint game?!).
Bleupoint game is dark souls remake toch begreep ik op resetera. Is niet bevestigd maar was wel grootste verwachting geloof.ik.
Hoop zelf op iets anders ivm geen intresse maar we gaan zien. Ze hebben nog wel wat studios die begin van ps4 games gereleased hebben en erna nog niks dus wie weet. Een gt sport 2.0 of gt 7 zou voor mij al mega klapper zijn!!

Owh en nieuwe horizon is zo gek nog niet. Zelfde engine maar dan geupgrade. En je kan in die tijd mooie game maken. Maar liever nemen ze allema de tijd en produceren ze weer de masterpieces waarvoor we een ps5 willen !

[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 13-01-2020 21:46 ]

• bram1984
@v8power67 Nou een Demon's Souls remake, om precies te zijn. Er zijn nu remasters/remakes van alle Souls games, behalve de (volgens velen, ik heb hem nog nooit gespeeld) beste en de eerste. Weet alleen niet of ik daar heel blij van word. FROM games zijn bij mij hit or miss en tot nu toe heb ik alleen Bloodborne uitgespeeld. Die games zijn fysiek en mentaal gewoon vermoeiend, ondanks dat ze ontzettend goed zijn. Merk dat ik dat gewoon minder trek nu ik ouder word. Ik wil gewoon met mijn voetjes op tafel laidback ontspannen met een relaxte verhalende game.

Voor de techies onder ons (ik "versta" er geen reet van) trouwens een nieuwe NX Gamer video. Waarom we ons niet dood moeten staren op Tflops alleen.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:27:
[...]

Ik zag deze vanmiddag langskomen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EOLHUBjUcAAGKXk?format=jpg&name=large

Bron:

Verder ken ik die hele gast niet. Ik zal wel weer ergens onder een steen gelegen hebben gezien het aantal volgers op Twitter.

Dus wellicht 16 februari ? Ik ben iig benieuwd naar het design.

XBL: MRE Inc

• bram1984
@MRE-Inc Ja die zag ik net ook, alleen op ResetEra wordt nogal fel gereageerd op die dude van die tweet. Die heeft blijkbaar een dubieuze track record en geruchten door hem worden daar niet gewaardeerd. Maar op zich snijdt het wel hout. Vraag me dan af wat ze een maand lang gaan doen.

• Donstil
  • Niet online
Ja het wordt tijd dat Sony met iets komt. PS4 onthulling was ook in Februari dus dat is wel een aardige gok.

Niet naar de E3 gaan lijkt mij dan weer geen sterke zet. Afgelopen jaar waren ze er ook niet en bleken ze ook niets te hebben. Dat signaal wil je niet afgeven zo voor de release, ook al klopt het niet.

• v8power67

v8power67

Ach ik snap het wel. E3 deel je de aandacht en met een eigen show draait het allemaal om jou.
Las een tweet op resetera ;

E3 is in the worst shape it's ever been -- last year it was half-empty, and that was before they doxed thousands of attending journalists -- so Sony skipping again would make total sense. I'd expect them to announce their own big PS5 event(s) instead
https://mobile.twitter.co...tml%231216755397446504449

Moet zeggen vond de laatste tijd e3 ook weinig aan. Keek voornamelijk uit naar sony show. Ms show vind ik vaak weinig aan.
Dus als ze voortaan hun eigen show doen ( sony) vind ik prima.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Donstil schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:59:
Ja het wordt tijd dat Sony met iets komt. PS4 onthulling was ook in Februari dus dat is wel een aardige gok.

Niet naar de E3 gaan lijkt mij dan weer geen sterke zet. Afgelopen jaar waren ze er ook niet en bleken ze ook niets te hebben. Dat signaal wil je niet afgeven zo voor de release, ook al klopt het niet.
Ik denk eigenlijk dat zo'n beurs niet meer van deze tijd is.

Was vroeger redelijk belangrijk omdat je de hele wereldpers tegelijk kon aanspreken. Dat kan nu veel makkelijker en efficiënter via de youtubers en eigen Social media kanalen, en dan heb je ook meer controle welke informatie (en vooral hoe deze) bij je doelgroep aankomt. Je kan zelfs een beetje beïnvloeden hoe info bij verschillende doelgroepen land.

Dan nog wat "influencers" sponsoren die in het verleden toch al op je hand waren en zo'n dure beurs is niet meer nodig.

En af en toe een beetje lekken of een "patentaanvraag" wereldkundig (laten) maken.

Ben er van overtuigd dat minstens 80% van de "leaks" van het afgelopen jaar in meer of mindere mate geregiseerd zijn door de marketing afdeling.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Donstil
  • Niet online
Ja natuurlijk doet een eigen show het ook goed om aandacht te genereren maar je bent geen onderdeel meer van die media week die toch nog om de E3 hangt (althans tot afgelopen jaar dan).

De daadwerkelijke E3 beurs vloer doet er niet meer zo toe als vroeger dat zeker maar op het gebied van media aandacht zijn die dagen nog wel king zeker voor de “normale media”.

Dat kan je dan alsnog combineren met Youtubers enz.

• Anton.net
Opzich is E3 een leuk gegeven, maar dan moet het ook wel goed zijn. E3 vorig jaar viel echt zwaar tegen. Enige wat ik mij nog herinner is de reveal van WD Legion en wat gehype rond Cyberpunk met Keanu Reeves.
Bethesda was echt om te huilen en EA was slaapverwekkend. Vroeger zat er nog lekkere cringe in, maar dat is nu ook grotendeels weg. Microsoft had een redelijke show, maar dat was bijna allemaal third party stuff, die de massa dan gewoon op hun platform naar keuze koopt. Niet echt reclame voor MS dus.
Met een E3 zit je ook vast aan een deadline. Dat geforceerde gedoe om op die dag met het beste nieuws te komen, dat komt niemand ten goede. Studio's worden gedwongen om content te pushen die nog niet klaar is, dan krijg je van die inhoudsloze CGI trailers als reclame content.

Ik heb liever dat games gewoon getoond wordt als het klaar is, niet op 1 geforceerde datum in het jaar. Dat kan perfect via een online platform als State of Play.
E3 of State of play; voor mij als consument is het allemaal hetzelfde. Ik ben zelf toch niet aanwezig op die beurs, dus bekijk het allemaal vanaf mijn laptop.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Donstil schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:19:
Ja natuurlijk doet een eigen show het ook goed om aandacht te genereren maar je bent geen onderdeel meer van die media week die toch nog om de E3 hangt (althans tot afgelopen jaar dan).

De daadwerkelijke E3 beurs vloer doet er niet meer zo toe als vroeger dat zeker maar op het gebied van media aandacht zijn die dagen nog wel king op het gebied van de “normale media”.

Dat kan je dan alsnog combineren met Youtubers enz.
Ja maar het is gevaarlijker. Kijk naar Bethesda en fo76, vanaf de bekendmaking dat die pipo (Todd what's his name) op het podium stond is het misgegaan, de hele gaming "pers" is aan de haal gegaan met fo76 en is vakkundig de grond in geboord. Geheel terecht overigens, maar als ze zich bij je presentatie onverwachts tegen je keren heb je een trainwreck, en zeg nou zelf de game pers is zo rancuneus als de pest als ze de kans krijgen.

Dus ik zou het best begrijpen als ze de touwtjes meer in eigen hand willen houden, zeker omdat het tegenwoordig veel makkelijker kan. Veel influencers ed kunnen enkel leven van sponsorships en ik denk dat Sony het afgelopen jaar op de achtergrond al heel wat van deze mensen aan het inlijven is. Als 30% van je inkomen (indirect) van Sony komt ben je eerder geneigd er vriendelijker over te oordelen.

• Donstil
  • Niet online
Anton.net schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:32:
Opzich is E3 een leuk gegeven, maar dan moet het ook wel goed zijn. E3 vorig jaar viel echt zwaar tegen. Enige wat ik mij nog herinner is de reveal van WD Legion en wat gehype rond Cyberpunk met Keanu Reeves.
Natuurlijk moet het goed zijn maar dat geld natuurlijk altijd ook op eigen evenementen, Keanu is wel het fantastische voorbeeld dat de E3 nog werkt overigens. Iedereen had het daar over, de hype was (en nog steeds is eigenlijk) gigantisch daardoor. Zelfs vrienden en collega’s die niets met gamen hebben (maar wel met films) hadden het daar over.

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/5da95f8d44b36a5b55f2bc91eb0ac767/tenor.gif?itemid=14309950
Flagg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:33:
[...]

Ja maar het is gevaarlijker. Kijk naar Bethesda en fo76, vanaf de bekendmaking dat die pipo (Todd what's his name) op het podium stond is het misgegaan, de hele gaming "pers" is aan de haal gegaan met fo76 en is vakkundig de grond in geboord. Geheel terecht overigens, maar als ze zich bij je presentatie onverwachts tegen je keren heb je een trainwreck, en zeg nou zelf de game pers is zo rancuneus als de pest als ze de kans krijgen.

Dus ik zou het best begrijpen als ze de touwtjes meer in eigen hand willen houden, zeker omdat het tegenwoordig veel makkelijker kan. Veel influencers ed kunnen enkel leven van sponsorships en ik denk dat Sony het afgelopen jaar op de achtergrond al heel wat van deze mensen aan het inlijven is. Als 30% van je inkomen (indirect) van Sony komt ben je eerder geneigd er vriendelijker over te oordelen.
Op je bakkes gaan kan met een eigen persconferentie natuurlijk ook en misschien nog wel harder/langer als alle game gerelateerde camera’s op je gericht zijn.

“Vriendelijker” (laten we het zo noemen ;) ) schrijven is wel veel beter te sturen inderdaad.

Nou laten we hopen dat ze er niet wederom niet staan omdat ze niets hebben behalve de console.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 13-01-2020 23:14 ]

• Anton.net
En het is bevestigd dat Sony de E3 weer skipt
Playstation will not participate in E3 2020
"After thorough evaluation SIE has decided not to participate in E3 2020," said a Sony Interactive Entertainment spokesperson. "We have great respect for the ESA as an organization, but we do not feel the vision of E3 2020 is the right venue for what we are focused on this year.

"We will build upon our global events strategy in 2020 by participating in hundreds of consumer events across the globe. Our focus is on making sure fans feel part of the PlayStation family and have access to play their favorite content. We have a fantastic line up of titles coming to PlayStation 4, and with the upcoming launch of PlayStation 5, we are truly looking forward to a year of celebration with our fans."

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Het verbaasd mij niet E3 is al jaren aan het doodbloeden, Sony is niet de eerste die zich terugtrekt en zal ook niet de laatste zijn. Een grote stand daar kosten miljoenen euro's en als beurs levert het je niets op. Het hele concept van de E3 rammelt al jaren.

Ik denk dat Sony tijdens de E3 een eigen event gaat doen mogelijk in de buurt van de E3 zoals andere bedrijven dat ook doen.

Sony heeft naast een nieuwe console een aantal dikke releases dus ze gaan soweso knallen maar Sony neemt de regie in eigen handen.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 14-01-2020 00:58 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Wat is precies de strategie van de E3 dan en hoe verschilt die van vorige jaren? Volgens mij is het allemaal weer vrij gelijk naar het niveau van toen de huidige generatie uit kwam?
Chaoss schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 00:55:
Het verbaasd mij niet E3 is al jaren aan het doodbloeden, Sony is niet de eerste die zich terugtrekt en zal ook niet de laatste zijn. Een grote stand daar kosten miljoenen euro's en als beurs levert het je niets op. Het hele concept van de E3 rammelt al jaren.

Ik denk dat Sony tijdens de E3 een eigen event gaat doen mogelijk in de buurt van de E3 zoals andere bedrijven dat ook doen.

Sony heeft naast een nieuwe console een aantal dikke releases dus ze gaan soweso knallen maar Sony neemt de regie in eigen handen.
E3 was anders over zijn dip heen. Sony wil alleen de spotlights niet delen met de rest, gok ik, maar verder ging het nog als vanouds. Je kunt op die manier aardig wat reclame inkopen bij menig gaming kanaal en pers. Bovendien heb je ook meer pers omdat die simpelweg meer kunnen verdienen aan een evenement met de hoeveelheid nieuws die er (doorgaans) te vinden was. Kijk maar hoeveel van de Nederlandse pers elk jaar weer richting Los Angeles gaat. Nou is er wel wat verschoven en zijn er vooral online kanalen bijgekomen, maar de E3 blijft nog steeds een beurs waar je je producten voor de komende maanden in de picture kunt houden. En feedback krijgen op je product. Ik zie niet hoe dat anders is geworden.

Voor de PS5 is het wellicht geen goed moment om alles uit de doeken te doen, maar ik zie niet waarom ze niet simpelweg kiezen voor een groot eigen evenement voor de E3 en dan een bescheiden stand op de E3 zelf. De pers die daar doorgaans heen gaat, zal niet ineens afblazen nu Sony niet komt en je geeft je concurrentie meer mogelijkheden om zichzelf in de picture te zetten. En de laatste jaren hintte ze telkens naar grote shows van Gamescom, Tokio en Parijs maar dat was ook elke keer vrij matig. Het is voor mij persoonlijk al een tijdje geweest dat ik echt hyped was van een show van Sony, mede ook door de games die ze toonden (wat gewoon niet mijn ding is,vaak)

Dat de presentaties van Sony de laatste jaren wat minder werden, steeds weer dezelfde games, steeds weer die houterige presentatie, dat hebben ze aan zichzelf te danken en ik zie niet hoe dat ineens gaat veranderen met een eigen evenement. Dat wisselen tussen zalen en de toegenomen filler (muziek e.d.) werd ze niet in dank afgenomen, maar was ook wel terecht.

Goed, het scheelt in ieder geval wel weer een presentatie niet te hoeven kijken die tussen 2 en 4 (of was het 3 en 5) Nederlandse tijd uitgezonden wordt. Grote vraag nu is: gaan ze hun eigen ding voor of na de E3 doen en hoe reageert de rest!

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 14-01-2020 01:49 ]

• bram1984
Volgens Jason Schreier heeft Sony een beetje mot met de E3 organisatie.

Ik had naast dit nieuws wel gehoopt op de aankondiging van een eigen event, maar het blijft angstvallig stil.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
@Martinspire Er zijn ook andere bedrijven die tijdens de E3 iets in de buurt doen, een persco in een hotel, buiten op een terrein of in een andere hal, zou me niet verbazen dat Sony ook zoiets gaat doen. Dan maak je alsnog volledige gebruik van het moment van de E3. Een kleine stand zou ik nooit doen, dan steek je juist af tegenover de andere grote stands. Als beurs heeft de E3 weinig toegevoegde waarde en een persconferentie en industrie mensen uitnodigen kun je prima op een andere manier doen. Sony heeft aangegeven op alle andere consumenten beurzen aanwezig te zijn, daar hechten ze blijkbaar meer waarde aan.

Sony heeft dit jaar veel te melden, die marketing machine draait daar volop deze beslisisng komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Afbeeldingslocatie: https://www.spieltimes.com/wp-content/uploads/2020/01/Screenshot_1-1024x353.png
(geen idee hoe legit dit is.)

• Anton.net
Martinspire schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 01:48:
[...]

Wat is precies de strategie van de E3 dan en hoe verschilt die van vorige jaren? Volgens mij is het allemaal weer vrij gelijk naar het niveau van toen de huidige generatie uit kwam?
Ik had vernomen dat ze meer willen focussen op influencers en streamers en dat soort gedoe. Hier een artikel

• Raem
Anton.net schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:27:
[...]

Ik had vernomen dat ze meer willen focussen op influencers en streamers en dat soort gedoe. Hier een artikel
Dan krijg je van die fijne presentaties zoals die Youtube gast tijdens Need For Speed Payback. 8)7

YouTube: Jesse Wellens Fails Need For Speed Introduction **CRINGE ALERT** Live! _O-

[ Voor 13% gewijzigd door Raem op 14-01-2020 09:41 ]

• Donstil
  • Niet online
Met "niet naar de E3" had ik eigenlijk begrepen eerder dat ze er gewoon helemaal niet zijn, zoals afgelopen E3. "Niet naar de E3 beursvloer" vind ik persoonlijk wat anders.

Eerste kan een verkeerd signaal afgeven maar met het tweede ben je eigenlijk gewoon aanwezig maar dan op je eigen voorwaarden.

• bram1984
@Chaoss Ben nu wel benieuwd naar de afbeelding in je post. Hij doet het niet (meer) namelijk.

• -SaveMe-
  • Laatst online: 13:54

-SaveMe-

-klik-

Donstil schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:59:
Who cares about E3? Als Sony binnenkort een reveal event doet met een vette machine en deftige launch games ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Raem
Chaoss schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:03:
@Martinspire Er zijn ook andere bedrijven die tijdens de E3 iets in de buurt doen, een persco in een hotel, buiten op een terrein of in een andere hal, zou me niet verbazen dat Sony ook zoiets gaat doen. Dan maak je alsnog volledige gebruik van het moment van de E3. Een kleine stand zou ik nooit doen, dan steek je juist af tegenover de andere grote stands. Als beurs heeft de E3 weinig toegevoegde waarde en een persconferentie en industrie mensen uitnodigen kun je prima op een andere manier doen. Sony heeft aangegeven op alle andere consumenten beurzen aanwezig te zijn, daar hechten ze blijkbaar meer waarde aan.

Sony heeft dit jaar veel te melden, die marketing machine draait daar volop deze beslisisng komt niet zomaar uit de lucht vallen.

[Afbeelding]
(geen idee hoe legit dit is.)
Die screenshot komt van de Sony website: https://www.sony.com/square-nyc.html

@bram1984 De url van de afbeelding in een nieuw tabblad openen. Kan zijn dat je dan nog een error krijgt, maar met een refresh zou die het dan moeten doen.

• Donstil
  • Niet online
De media, het is nog steeds wel de week met het meeste game nieuws van het jaar. Een eigen evenement genereert uiteraard ook aandacht maar niet zoals de E3 doet (of in ieder geval de afgelopen jaren deed).

Andere gaan er niet voor niets omheen zitten als ze er voor kiezen niet op de beurs te staan.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
-SaveMe- schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:01:
[...]

Who cares about E3? Als Sony binnenkort een reveal event doet met een vette machine en deftige launch games ?
Ha, E3, was nog leuk tot en met de PS1 en toen internet niet standaard was. Tegenwoordig compleet achterhaald en zonde van je inspanningen / reistijd.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
En schiet eens op met die aankondiging! Duurt lang!

• Raem
Segafreak83 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:38:
[...]

Ha, E3, was nog leuk tot en met de PS1 en toen internet niet standaard was. Tegenwoordig compleet achterhaald en zonde van je inspanningen / reistijd.
Dit inderdaad. Door alle leaks van tegenwoordig zijn er eigenlijk ook (bijna) geen verrassingen meer en zit je alleen maar naar CGI trailers te kijken waarvan je al weet dat ze gaan komen.

• Donstil
  • Niet online
Vind het ook nu toch altijd wel leuk eigenlijk, Persconferenties kijken, soms wat sfeer impressies van de beursvloer.

Vooral de grote hoeveelheid van nieuws spreekt mij aan, dus niet veel kleine zaken met losse evenementen maar gewoon een week lang continu nieuwe games, trailers, details enz.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Donstil schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:06:
Vind het ook nu toch altijd wel leuk eigenlijk, Persconferenties kijken, soms wat sfeer impressies van de beursvloer.

Vooral de grote hoeveelheid van nieuws spreekt mij aan, dus niet veel kleine zaken met losse evenementen maar gewoon een week lang continu nieuwe games, trailers, details enz.
Ik vind de E3 en gamescom weken en de aanloop er naar toe altijd ook wel leuk als gamer. Lekker alle persconferenties kijken.

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Donstil schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:16:
[...]

De media, het is nog steeds wel de week met het meeste game nieuws van het jaar. Een eigen evenement genereert uiteraard ook aandacht maar niet zoals de E3 doet (of in ieder geval de afgelopen jaren deed).

Andere gaan er niet voor niets omheen zitten als ze er voor kiezen niet op de beurs te staan.
Wat als de ESA besluit te stoppen met de huidige E3, en zich vooral digitaal te gaan richten en meer een week lang online gameplatform worden, waar alle uitgevers en console makers kunnen laten zien wat ze hebben dmv "direct" achtige presentaties?

Niks hangt af van de E3, want de E3 is al lang niet meer "heilig" zoals vroeger. Je gaat je als organisatie toch niet blind staren of alles laten afhangen van een derde partij, als je het net zo goed allemaal zelf kan doen?

Of denk je serieus dat de mainstream de E3 zit te kijken? Of je nou een Sony presentatie terug kijkt wat zich tijdens de E3 speelde, of een presentatie terug kijkt wat op een andere datum was tijdens een eigen event. Maakt uiteindelijk voor de pers, media, mainstream etc geen reet uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Recon24 op 14-01-2020 12:47 ]

• Donstil
  • Niet online
Recon24 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:43:
[...]

Wat als de ESA besluit te stoppen met de huidige E3, en zich vooral digitaal te gaan richten en meer een week lang online gameplatform worden, waar alle uitgevers en console makers kunnen laten zien wat ze hebben dmv "direct" achtige presentaties.

<knip>

Of denk je serieus dat de mainstream de E3 zit te kijken? Of je nou een Sony presentatie terug kijkt wat zich tijdens de E3 speelde, of een presentatie terug kijkt wat op een andere datum was tijdens een eigen event. Maakt uiteindelijk voor de pers, media, mainstream etc geen reet uit.
Daar zijn voor nu geen plannen voor vanuit de ESA voor zover ik had begrepen, de beurs gaat dit jaar "gewoon" door.

De mainstream volgt misschien niet direct de E3 maar indirect zeer zeker.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 14-01-2020 12:50 ]

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Raem schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:10:
[...]

Die screenshot komt van de Sony website: https://www.sony.com/square-nyc.html

@bram1984 De url van de afbeelding in een nieuw tabblad openen. Kan zijn dat je dan nog een error krijgt, maar met een refresh zou die het dan moeten doen.
Access denied. Wat was t :?

• Donstil
  • Niet online
Deze van gisteren.
MRE-Inc schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:53:
Ik zag deze vanmiddag langskomen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EOLHUBjUcAAGKXk?format=jpg&name=large

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 14-01-2020 13:01 ]

• Maart1992
Wat raar is, er staat specifiek ps4 en psvr.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Maart1992 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:15:
[...]

Dit is in New York, een maand lang van 12PM - 7PM EST (18:00 - 01:00 CET), waar iedereen die uren van alles van PS4 en PSVR kan demo-en en uitproberen. Een volledige maand in het teken van het 25YearsOfPlay, 25 jarig bestaan van Playstation.
Hopelijk gaat dit afgesloten worden met een mooie Playstation Meeting waar eindelijk openheid gegeven wordt over de PS5.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Donstil
  • Niet online
Maart1992 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:15:
[...]

Ja misschien eindigt het met de PS5 persconferentie ofz.

• Anton.net
Ik zou er niet te veel achter zoeken eigenlijk, waarschijnlijk heeft het weinig met de ps5 te maken. PS is 25 jaar en PS US heeft blijkbaar besloten om een lokaal eventje te doen in NY. De reden waarom ze dit een maand na de anniversary doen, is waarschijnlijk omdat het niet praktisch was rond de feestdagen.
Als het echt belangrijk was, dan zouden ze er wel een wereldwijd event van maken.
Binnenkort gooien ze gewoon een nieuwsbericht online: PS5 reveal, Xx februari, volg het op stream.

[ Voor 7% gewijzigd door Anton.net op 14-01-2020 13:47 ]

• bram1984
Lees net dat het ook verdacht stil is op de social media van PS. Blijkbaar zijn ze dagelijks goed voor ca. 10 tweets en nu al 24 uur niks. Stilte voor de storm?

• X-Fighter
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:57:
Lees net dat het ook verdacht stil is op de social media van PS. Blijkbaar zijn ze dagelijks goed voor ca. 10 tweets en nu al 24 uur niks. Stilte voor de storm?
Ik had begrepen dat ze binnenkort nog een studio acquisitie gingen bekend maken.

• bram1984
X-Fighter schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:07:
[...]

Ik had begrepen dat ze binnenkort nog een studio acquisitie gingen bekend maken.
Ja die zag ik net ook langskomen. Een grote, als ik het moet geloven.

Ik kan alleen BluePoint bedenken.

• Maart1992
bram1984 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:23:
[...]

Of misschien Remedy. Who know.

• bram1984
Maart1992 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:27:
[...]

Of misschien Remedy. Who know.
Daar word ik niet heel warm van, eerlijk gezegd. Dan liever BP.

• Recon24
Donstil schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:47:
[...]

Daar zijn voor nu geen plannen voor vanuit de ESA voor zover ik had begrepen, de beurs gaat dit jaar "gewoon" door.

De mainstream volgt misschien niet direct de E3 maar indirect zeer zeker.
indirect kijken ze gewoon een trailertje op youtube omdat hoorde dat "COD nummer 200" eraan komt. Of dat nou tijdens de E3 was of niet zal geen worst uitmaken voor ze.
bram1984 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:23:
[...]

Bluepoint zal vast onderdeel worden van Sony, maar het is een studio die eigenlijk ook weer niet bekend is. Ik verwacht met deze aankondiging een grote naam en daar past Bluepoint niet echt in naar mijn mening.

[ Voor 31% gewijzigd door Recon24 op 14-01-2020 15:01 ]

• Donstil
  • Niet online
Als ik even naar de BluePoint wiki kijk (want ik kende ze niet) dan lijkt mij dat geen "grote" studio eigenlijk.
Ze zijn wel Playstation heavy want van de 10 games zijn er 8 voor het Sony platform, 1 Microsoft Exclusive en 1 multiplatform, op dat gebied dus wel een "kanshebber"
Recon24 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:57:
[...]

indirect kijken ze gewoon een trailertje op youtube omdat hoorde dat "COD nummer 200" eraan komt. Of dat nou tijdens de E3 was of niet zal geen worst uitmaken voor ze.
Ja dat zou ook kunnen, echt weten zullen we dat nooit helaas.
Wij Tweakers gokken ook maar wat :)

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 14-01-2020 15:06 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Misschien kopen ze wel Microsoft Game Studios! Dat is pas speculatie! :+

[insert rants dat een dergelijke acquisitie weggegooid geld is] :z

[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-01-2020 15:24 ]

• Raem
Capcom zou een paar jaar geleden nog wel logisch kunnen zijn, want toen deden ze het niet zo heel goed. Ik heb het idee dat dat ondertussen wel redelijk is bijgetrokken toch?

• Anton.net
@uchiha tijntje niemand verplicht je om hier te zijn hoor

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:23:

Nee ik denk dat Xbox series x games alleen op de ps5 werken, en ps5 games alleen op de xbox series x, er is een verschil tussen fantaseren en speculeren....

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Donstil schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:16:
[...]

De media, het is nog steeds wel de week met het meeste game nieuws van het jaar. Een eigen evenement genereert uiteraard ook aandacht maar niet zoals de E3 doet (of in ieder geval de afgelopen jaren deed). .
De regulier gamesmedia is ook klaar met de E3 de focus ligt volledig op youtubers/twitchers/streamers/influences die grijgen een betere behandeling dan de professionele pers.

• Donstil
  • Niet online

uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:23:

Zouden ze wel gelijk de goeie kant op gaan qua services :+
Chaoss schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:59:
[...]

De regulier gamesmedia is ook klaar met de E3 de focus ligt volledig op youtubers/twitchers/streamers/influences die grijgen een betere behandeling dan de professionele pers.
Mm hoop het niet, laat tweakers en/of gamekings oid ook maar in de poule blijven. Twitchers/streamers/influencers is niet echt mijn ding.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 14-01-2020 17:59 ]

• bram1984
https://twitter.com/Futterish/status/1217104243120836608

Ken hem niet, maar zo te zien een credible dude.
Just got some other interesting news about Sony. More soon.
Edit: Totaal niet boeiend. Gaat over Destination PlayStation of zo.
Okie. Here's what I'm hearing from multiple sources. (Just needed to confirm something before sharing.) Sony is not hosting Destination PlayStation, its annual closed event bringing together publishers and retailers. The event will still happen, but hosted by a retailer.

[ Voor 49% gewijzigd door bram1984 op 14-01-2020 16:49 ]

• Recon24
Apparently it cost 30+ million to be at E3 and Sony could spend the money in other ways.

They will have games to show by then so it’s not an issue of content but probably cost. Anyway it’s just a rumour for now. Guess we’ll find out soon.

• NotSoSteady
Donstil schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:19:
[YouTube: Dit is waarom Sony PlayStation niet op E3 2020 aanwezig is]

[...]

Zouden ze wel gelijk de goeie kant op gaan qua services :+

[...]

Mm hoop het niet, laat tweakers en/of gamekings oid ook maar in de poule blijven. Twitchers/streamers/influencers is niet echt mijn ding.
Suggereert hij nou echt dat de PS5 niet in 2020 uitkomt, omdat ze niet naar de E3 komen. :+

Sony gaat gewoon een afzonderlijk evenement gaan organiseren, ik snap niet wat daar nou zo bijzonder aan is. Ik vind hun persoonlijk maar weinig 'sense' maken, echt een tenenkrommende video vol met allerlei onnozele aannames.

[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 14-01-2020 18:40 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Wel een goeie video van Gamekings kan me er grotendeels in vinden alhoewel ze net zo goed speculeren om de discussie op gang te houden.

De E3 is gewoon aflopende zaak, Microsoft staat er ook al een aantal jaar niet en daar hoor je iemand over. Ik ga er vanuit dat Sony tijdens de E3 een eigen event gaat doen net als Microsoft en andere uitgevers die niet op de eigenlijke beurs staan.

• Donstil
  • Niet online
NotSoSteady schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:19:

Suggereert hij nou echt dat de PS5 niet in 2020 uitkomt, omdat ze niet naar de E3 komen. :+
Ze denken hier even hard op. Niet verkeerd verder, doen wij hier ook :+ .

Ik vind persoonlijk die uitleg met TLOU2 en die zwaard vecht game geen verkeerde overigens.

• bram1984
@Chaoss MS staat toch gewoon ieder jaar op de E3, of begrijp ik je verkeerd?
Pagina: 1 ... 17 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.