Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/NlJA4u20gLpvt1jC5jvYILJb.png

Welkom in het PS5 Aanloop naar release topic, dis topic is voor discussie over datgene van de PS5 wat reeds bekend is. Hou het netjes and have fun! :)

Release: 19 november 2020

De PS5 was al eerder aangekondigd maar is op 11 juni officieel onthuld tijdens het PS5: The future of gaming event, dit event kun je hier terug kijken:

Mocht je geen zin hebben in het volledige event, hier is e reveal trailer:

Afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FW_AO_TQKdSbTLh41BItWRk_8w=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/575MjWmilKV8bVC1LoomuL9F.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_Tby8EC01-WZvgYmHQ3sWd-Bsw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcEdBV2LmbEzOo0IVReEGaW5.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezCAaLRJPF7CNeFMKQQw7UByZ_4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2inmoeV3jVUTv03hvEz0yBRn.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmquZ4Z4Z7sOMR8c8N8O-5AXg00=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLtwVGWe6nZnyN79wpUOGS8V.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-nAAo8g-3h7el07AFsX6KFzOBU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzJyVHAOcIUiaLJFyKxVe0Ij.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkB2Erf89qSHbN73DMFnn5U9uV4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/8IFCZMmcwlrUDPhTxff0uyiW.png?f=fotoalbum_medium

Games:

Dit zijn de tot dusver bevestigde games die beschikbaar zijn bij Launch:
Astro Playroom
NBA 2k21
Godfall
Outriders
Destiny
Spiderman
Deathloop
Dirt
Madden
Vampire Masquerade
Observer
Jett
Bugsnax
Rainbow Six
Assassins Creed

Specificaties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qu6H_2x_0mZGioNUWidrO4TV-AQ=/f/image/eHmWSDBCYzRcoa4Ssttj3U5N.jpg
Artikel op de Tweakers frontpage over de PS5 specificaties

Aanvullende informatie / uitleg over de PS5 specificaties, het is raadzaam om deze video's te bekijken voordat je mee gaat doen aan de discussie
digital foundry:

NX Gamer - PS5 Full Spec Analysis:

backwards compatibility

Er was tijdens de spec reveal wat onduidelijkheid maar Sony heeft bevestigd dat de meeste PS4 titels vanaf de launch van de PS5 speelbaar zijn op de PS5: nieuws: Sony: overgroot deel van PS4-games is speelbaar op PlayStation 5

[ Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 21-09-2020 09:08 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Wanneer denken jullie dat we een reveal krijgen van het uiterlijk en we kunnen gaan pre-orderen?

En wat voor uiterlijk hopen jullie dat hij krijgt?
Van mij mag het eigenlijk best iets zijn in de vorm van de devkit, liever geen toren ontwerp, maar het maakt me weinig uit eigenlijk maar ben wel erg benieuwd wat het gaat worden.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor mij graag een beetje een strak design. Dat van de Devkit vind ik bijvoorbeeld vreselijk en dat van mijn huidige Pro wint ook geen schoonheidsprijs.

Liever wat strakker dan weer dat Aziatische, met al die schuine of ronde vormen erin.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:18
Waar ik heel benieuwd naar ben is wat voor invloed de hele corona situatie gaat hebben op de prijs van de PS5.

Dan doel ik niet specifiek op de retailprijs bij release, maar met name het aantal verkochte units.

Als ik lees hoeveel bedrijven er waarschijnlijk failliet gaan, hoeveel werkeloosheids uitkeringen er nu al worden aangevraagd in andere landen en hoe de zzpers in mijn directe omgeving zich nu al zorgen maken hoe ze zich de komende tijd staande moeten houden.

Dan te bedenken dat het hele gezeik eigenlijk net pas is begonnen en waarschiinlijk nog maanden zal duren.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat "veel" gezinnen tegen die tijd hun handen vol hebben met het hoofd boven water houden en hun geld aan belangrijkere zaken moeten uitgeven dan een brand new console voor de kids.

Laten we hopen dat het allemaal meevalt, de komende jaren worden hele mooie jaren voor gamers en dat gun ik iedereen. :)

Oja, ben ook wel benieuwd naar het design! ik blijf erbij dat ik het design van de ps5 devkit best slick vind.

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 26-03-2020 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kalder schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:16:
Wanneer denken jullie dat we een reveal krijgen van het uiterlijk en we kunnen gaan pre-orderen?
Ik verwacht ergens rond de periode van de eigenlijke E3. Weet niet precies waarom maar dat voelt gewoon logisch. :P

Qua design het liefst zo strak mogelijk, als het een 4 kante doos wordt, prima en als ze de koeling maar op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-03 16:39
Als de productiekosten 450 dollar zijn zoals het Bloomberg artikel aangaf, dan hoop ik op een prijs van 459 euri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Slurpie Blauw schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:15:
Als de productiekosten 450 dollar zijn zoals het Bloomberg artikel aangaf, dan hoop ik op een prijs van 459 euri.
Dat was puur kostprijs hardware, daar komt nog research en development, P&R, distributie en marge voor de winkel bij. De vraag is hoeveel Sony wil/kan verliezen In de begin periode. Ik ga uit van 499,- en mischien meer maar minder kan ik me niet voorstellen

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 26-03-2020 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:53
Deze hier al eens posten:
Epic Games Publishing Announces Partnerships with gen DESIGN, Playdead, and Remedy Entertainment

Lijkt mij een heel goede deal voor alle stakeholders!

Dit ontkracht ook de speculaties over Sony die Remedy zou willen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:44

Martinspire

Awesomeness

Was er eigenlijk al ergens bekend gemaakt of PSVR compatible zou zijn (al dan niet een nieuwe iteratie uitgebracht wordt)?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:57
Martinspire schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 00:36:
Was er eigenlijk al ergens bekend gemaakt of PSVR compatible zou zijn (al dan niet een nieuwe iteratie uitgebracht wordt)?
“I won't go into the details of our VR strategy today,” he says, “beyond saying that VR is very important to us and that the current PSVR headset is compatible with the new console.”
https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/

Die van mij ligt na RE7 al stof te happen. Volgens Bloomberg moet het nieuwe model in 2021 verschijnen.
Donstil schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:40:
Voor mij graag een beetje een strak design. Dat van de Devkit vind ik bijvoorbeeld vreselijk en dat van mijn huidige Pro wint ook geen schoonheidsprijs.

Liever wat strakker dan weer dat Aziatische, met al die schuine of ronde vormen erin.
Als ze dat ontwerp kiezen dan ga ik een eigen behuizing bouwen. :+ Dat ding is echt next level lelijk.

Afbeeldingslocatie: https://www.want.nl/wp-content/uploads/2019/10/PS5-devkit.jpg

Het had ook de GameStation X2000 van AliExpress kunnen zijn. ;w

[ Voor 38% gewijzigd door NotSoSteady op 27-03-2020 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hier nog het laatste nieuws bij de buren: Sony: PlayStation 5 wordt nog steeds voor de feestdagen uitgebracht

Dus 2020 wordt nog even een duur jaar zo :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 27-03-2020 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik hoop dat hij plat blijft en een beetje saai. En hoe minder leds hoe beter. Gewoon mooi onopvallend naast mijn TV. Alleen geen idee of de koeling nog toelaat dat hij plat is.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik ben zeer benieuwd naar het uiterlijk. Zolang hij er maar niet uit komt te zien als de devkit, wat een monster is dat. Voelt heel retro aan, een beetje als een namaak console uit de jaren 90.

Zelf hoop ik vooral dat het geen glossy zwarte onderdelen heeft, het ziet er vaak wel mooi uit maar het is niet zo praktisch. Het over tijd onbekrast houden maar tussendoor wel schoonmaken is vaak een hele uitdaging. Bij mijn originele XB1, PS3 en PS4 is dat helaas ook niet gelukt, die zitten ondertussen vol miniscule/haar krasjes, hoewel ik dat wel mooie consoles vindt. Ondanks dat ik geen fan ben van glossy hoop ik dat de PS5 design technisch wel dichter in de buurt ligt van de PS4 dan de PS4 Pro en Slim welke ik dan weer niet geslaagd vind.

Zelf verwacht ik dat wij rond de E3 meer gaan zien, de prijzen zullen horen en de pre-orders open zullen gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 27-03-2020 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik gok (en hoop) op een pc like doos, net als de xbox. De at maakt de bende koel houden makkelijker en daarmee is is stiller en kan ie langer op hogere snelheid door. Ik moffel dat ding wel ergens weg, function over form.

Minder leds is wel beter inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Die devkit ziet er inderdaad erg lelijk uit, zo lelijk dat ik denk dat kan niet :P aan de andere die devkit zal niet voor niets zo'n specifieke vorm hebben. Het zou me niet verbazen als die vorm nodig is voor de koeling en aangezien we nu ook weten dat de PS5 erg hoge clocksnelheden gaat krijgen... Wat ik me van de vorige devkit kan herinneren zat die gewoon in een vierkante HTPC-achtige doos (ook lelijk trouwens). Ik zou het raar vinden om zo'n, dure, devkit te bouwen als dat niet een of ander nut heeft.

Maargoed de render van Letsgodigital is al een stuk strakker:Afbeeldingslocatie: https://nl.letsgodigital.org/uploads/2019/08/playstation-5-1024x676.jpg

Als is het uiteindelijke ontwerp nog wat hoekiger wordt dan kan ik er mee leven.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 27-03-2020 08:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-03 19:59
Martinspire schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 00:43:
Hier nog het laatste nieuws bij de buren: Sony: PlayStation 5 wordt nog steeds voor de feestdagen uitgebracht

Gelukkig kunnen we dit jaar niet op vakantie, dus einde jaar heeft iedereen geld zat voor (beide) consoles :+

[ Voor 10% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 27-03-2020 08:52 ]

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-03 19:59
Is er eigenlijk al bekend of er een nieuwe versie van PSVR komt?

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Van mij mag het eigenlijk best iets zijn in de vorm van de devkit, liever geen toren ontwerp, maar het maakt me weinig uit eigenlijk maar ben wel erg benieuwd wat het gaat worden.
Juni, rond de E3, verwacht ik.

@Martinspire Ja de huidige PS VR is compatible. Hoop ook dat huidige titels beter zullen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwacht wel dat er een betere PSVR gaat komen maar niet bij of kort na de lauch, misschien over 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:55:
Verwacht wel dat er een betere PSVR gaat komen maar niet bij of kort na de lauch, misschien over 2 jaar?
Was al aangegeven inderdaad dat dat niet meteen zou volgen. Ik gok dat de combinatie dusdanig duur zou zijn dat het af zou schrikken. Also: meer devtijd: eerst non-VR launch en portfolio op orde, dan de 'complicatie' van VR toevoegen. Mijn gok zou reveal na goed een jaar, launch na 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

@Chaoss het plaatje in de TS laad niet.
Kun je hem binnen Tweakers hosten?

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Martinspire schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 00:43:

Ga jij beide halen meteen, Martin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Bas170 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:12:
@Chaoss het plaatje in de TS laad niet.
Kun je hem binnen Tweakers hosten?
Bij mij werkt 'ie wel hoor.

Over de vorm: liefst strak zodat 'ie in mijn meubel past, mits goede koeling. Als hij alleen goed koelt in het roze en in pyramide vorm, dan ook prima.

[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 27-03-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Bij mij werkt 'ie wel hoor.
Ik zie het al, Privacy Badger houd hem tegen.

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Laatst online: 18:57
Ik ben misschien een van de weinige die niet echt wakker ligt van de vorm, zolang hij maar stil is en niet staat te flikkeren. Hoe minder licht, hoe beter.
Maar opnieuw, stil. Ik wil gewoon dat het stil is. Mijn huidige PS4 is een straaljager en dat wil ik echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13

JSchut

.....

1 van de redenen dat ik mijn PS4 weg had gedaan was het hoge stozuigergehalte. Dus hoop echt dat de PS5 stil is. Anders zal hij waarschijnlijk weer in de verkoop gaam. Mooi uiterlijk zou top zijn maar geen vereiste.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 00:38:
Als ze dat ontwerp kiezen dan ga ik een eigen behuizing bouwen. :+ Dat ding is echt next level lelijk.

[Afbeelding]

Het had ook de GameStation X2000 van AliExpress kunnen zijn. ;w
Ja dit is echt een smerig ding. En de Romeinse vijf is ook nog eens verkeerd om waardoor die redenering eigenlijk nergens ook nergens op slaat enz.

Dus dan blijft alleen test koeling over zou je zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 27-03-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03 14:14

Pat-Juh

Patrick

Hopelijk krijgt de PS5 een Vesa-mount aan de achter/onderzijde zodat je deze netjes op kan hangen. Zou voor de XSX ook een mooie toevoeging zijn. Momenteel heb ik dit ook met mijn Ps4 Pro gedaan dmv een speciale beugel.

Een mooie nette "vierkantere" case zou mij ook meer aanstaan, past beter bij de strakke ontwerpen die je tegenwoordig ziet in de media-meubels in woonkamers.

Verder laat ik het op me afkomen, ik zie tegen die tijd wel wat ik doe. Momenteel vermaak ik mij nog meer dan prima met een 4Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 00:57
Donstil schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Ja dit is echt een smerig ding. En de Romeinse vijf is ook nog eens verkeerd om waardoor die redenering eigenlijk nergens ook nergens op slaat enz.

Dus dan blijft alleen test koeling over zou je zeggen.
Ach dat dit niet het daadwerkelijke ontwerp wordt blijkt wel uit het feit dat ze het ontwerp hebben ingediend zonder verzoek tot geheimhouding. Bovendien vind ik die verklaring 'ze hebben er veel werk aan gedaan, dus dit is vermoedelijk het definitieve ontwerp' ook niet bepaald sterk. Net of een bedrijf geen aandacht mag besteden aan een devkit. Ik ga hier in ieder geval een game naar keuze verloten als dit het daadwerkelijke ontwerp wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 27-03-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 08:13

DarkSide

theres no place like ::1

Ik verwacht ook niet dat de devkit representatief is voor het Final Design.

Zelf vind ik het Tower model van Xbox wel stoer Maar idd wel lastiger te plaatsen in mijn TV meubel.
Prefereer daarom wel meer een standaard ontwerkt. Als we nu hebben.

Als het powerdesign van de PS5 ook goed is, kunnen de deurtjes ook dicht blijven.
En mag hij wat dat betreft paars met gele stippen worden ;-)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ik zie dat meerdere mensen hopen dat er geen verlichting e.d. opzit. Zelf hoop dat ik het er wel opzit, maar dat je het vanuit het besturingssysteem kan aanpassen (en wellicht volledig uitzetten).

Lijkt mij dat het wel mogelijk moet zijn, maar dat is afwachten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Bas170 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:53:
Ik zie dat meerdere mensen hopen dat er geen verlichting e.d. opzit. Zelf hoop dat ik het er wel opzit, maar dat je het vanuit het besturingssysteem kan aanpassen (en wellicht volledig uitzetten).

Lijkt mij dat het wel mogelijk moet zijn, maar dat is afwachten :)
Uitzetten zal vast niet gaan. Verlichting erop is zo irritant! Al mijn ledjes (TV, geluidsapparatuur, alles, gaat uit).

Alleen bij de PS4 en Xbox One kan dat weer niet. Zelfde voor de controllers :r. En kom niet aan dat het nodig is voor VR, dan kun je dat altijd nog forceren als ontwikkelaar / Sony zijnde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
DarkSide schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:42:
Ik verwacht ook niet dat de devkit representatief is voor het Final Design.

Zelf vind ik het Tower model van Xbox wel stoer Maar idd wel lastiger te plaatsen in mijn TV meubel.
Prefereer daarom wel meer een standaard ontwerkt. Als we nu hebben.

Als het powerdesign van de PS5 ook goed is, kunnen de deurtjes ook dicht blijven.
En mag hij wat dat betreft paars met gele stippen worden ;-)
Ik ga het niet eens proberen om het apparaat in een kastje te zetten, hoe help je je apparaat het snelste omzeep. (ja, ik snap dat er mannen/vrouwen in huis zijn, die het graag weggewerkt zien :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Segafreak83 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Ik ga het niet eens proberen om het apparaat in een kastje te zetten, hoe help je je apparaat het snelste omzeep. (ja, ik snap dat er mannen/vrouwen in huis zijn, die het graag weggewerkt zien :+).
Mijn audio meubel heeft wel genoeg ventilatie.
Mijn versterken kan ook genoeg ademen.
Alleen de PS4 als hij druk is blaast echt te veel waardoor er toch meer lucht bij moet.

Hij zal net zo hard blazen als ik hem op het meubel zou zetten.
Daar mag de PS5 echt wel verbeteringen in brengen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:40:
[...]

Uitzetten zal vast niet gaan. Verlichting erop is zo irritant! Al mijn ledjes (TV, geluidsapparatuur, alles, gaat uit).

Alleen bij de PS4 en Xbox One kan dat weer niet. Zelfde voor de controllers :r. En kom niet aan dat het nodig is voor VR, dan kun je dat altijd nog forceren als ontwikkelaar / Sony zijnde.
Dit idd. Alles uit.
Zo verbaas ik mij ook altijd op de frontpage als er weer een of andere RGB regenboog voor gamers wordt aangekondigd. Ik ben overduidelijk de doelgroep niet maar snap de meerwaarde ook gewoon echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik kan het iedereen aanraden, verdonker je gameroom als je gaat spelen. Je zit zoveel dieper in het spel als je echt alleen het beeldscherm ziet. Maar dan moet je dus niet van die leds erbij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:05
JSchut schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:03:
1 van de redenen dat ik mijn PS4 weg had gedaan was het hoge stozuigergehalte. Dus hoop echt dat de PS5 stil is. Anders zal hij waarschijnlijk weer in de verkoop gaam. Mooi uiterlijk zou top zijn maar geen vereiste.
Hoop het. Maar gezien de speciale SSD zal wel een koelblok nodig hebben.
En dan de CPU/GPU. Is het nou wel of niet een 1 unit geval APU iets?

Heeft dat ding misschien wel 2/3 Heatsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ArthurMorgan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:34:
Ik kan het iedereen aanraden, verdonker je gameroom als je gaat spelen. Je zit zoveel dieper in het spel als je echt alleen het beeldscherm ziet. Maar dan moet je dus niet van die leds erbij hebben.
Ik pleur ook altijd alle lichten uit. Liefst ook tijdens een film of serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
DarkSide schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:50:
[...]

Mijn audio meubel heeft wel genoeg ventilatie.
Mijn versterken kan ook genoeg ademen.
Alleen de PS4 als hij druk is blaast echt te veel waardoor er toch meer lucht bij moet.

Hij zal net zo hard blazen als ik hem op het meubel zou zetten.
Daar mag de PS5 echt wel verbeteringen in brengen.
Nee dus, op het meubel heeft ie veel meer ventilatie! En in het meubel blaast ie de warme lucht tegen de kast aan, die vervolgens weer gebruikt gaat worden als koeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:53
Maakt die ventilatie in de realiteit eigenlijk veel uit?
Mijn ervaring is vooral dat als je een luide ps4 hebt, dan heb je gewoon pech. Goede ventilatie of niet, het ding blijft luid :+

Voor de verlichting: ik vind dat ze het goed hebben gedaan op de ps4 slim; gewoon klein lampje in de power button

[ Voor 7% gewijzigd door Anton.net op 27-03-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Qua licht hoop ik vooral dat ze niet de DS4 herhalen en in de DS5 een mini zaklamp zetten die je niet uit kan doen.

De oranje LED strip op de huidige PS4 en PS4 Pro modellen vind ik niet irritant omdat hij toch niet in rest modus staat :+
Anton.net schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:35:
Mijn ervaring is vooral dat als je een luide ps4 hebt, dan heb je gewoon pech. Goede ventilatie of niet, het ding blijft luid :+
Variatie hou je altijd, meestal in beperkte mate. Echter met een goede lucht af- en toevoer voorkom je dat de console zijn eigen opgewarmde lucht gaat gebruiken om te koelen. Goede ventilatie voorkomt met name dat de geluidsproductie hoger wordt voor jouw console.

Volgens mij komt de variatie bij de PS4 vooral omdat niet iedere PS4 dezelfde fan en koelblok gebruikt. Zo waren er rond de launch periode van de PS4 twee verschillende fans in omloop waarvan er eentje beduidend stiller was dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Voor de verlichting: ik vind dat ze het goed hebben gedaan op de ps4 slim; gewoon klein lampje in de power button
Ik merk dat het in mijn meubel toch wel erg warm wordt.
Dus extra lucht is wel nodig bij mij.
Ondanks dat er genoeg ruimte boven en achter is.

Maar. We gaan het merken hoe de PS5 zich staande houdt.
Het idee van werken op basis van Power staat me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:32
Voor HTPC's, alle consoles van Sony en Microsoft sinds de PS3/X360 generatie en andere high-power apparatuur zoals eindversterkers, grote receivers, amplifiers geldt altijd dat je voor een goede airflow moet zorgen in al die gelikte design 'AV' meubels in de woonkamer. Die zijn vaak niet berekend op apparaten die 150+ watt verbruiken. Wat wel een behoorlijk stuk kan schelen is als de achterkant van de meubels open is en het monteren van wat silent 120/140mm casefans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Trishul schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:28:
Voor HTPC's, alle consoles van Sony en Microsoft sinds de PS3/X360 generatie en andere high-power apparatuur zoals eindversterkers, grote receivers, amplifiers geldt altijd dat je voor een goede airflow moet zorgen in al die gelikte design 'AV' meubels in de woonkamer. Die zijn vaak niet berekend op apparaten die 150+ watt verbruiken. Wat wel een behoorlijk stuk kan schelen is als de achterkant van de meubels open is en het monteren van wat silent 120/140mm casefans.
Ja dit heb je eerder aangegeven. Ik ga er toch maar eens mee aan de slag 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mijn pro (tweede al) maakt het geen verschil of ik hem in of op mijn meubel zet. Geluid (vooral in menu’s enz) is net zo hard.

Heb ook niet het idee dat het echt warmte is. Als dat ding heel de dag uit (lees:stand-by) heeft gestaan, ik start COD en zit in het menu te wachten op wat vrienden gaat hij direct op vol vermogen blazen.

Het is eerder een combinatie van frame rate unlocked en daar softwarematig op proberen in te springen ofz.

Edit: Ik had bij GOW bijvoorbeeld tijdens het spelen niet altijd last maar ging ik naar de map dan gelijk vol de fan aan. Dat heeft niets met warmte of afgesloten tv meubels te maken maar puur met hoe dat geprogrammeerd is.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 28-03-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:39
Design enzo kan me gestolen worden, ik hoop gewoon dat de release nog wel eind dit jaar gaat zijn ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Febster
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-04 22:15
Er is nog heel weinig bekend over eventuele launch games is het niet? Ben benieuwd of ze een mooie troef uit de hoge hoed kunnen toveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Bij mijn pro (tweede al) maakt het geen verschil of ik hem in of op mijn meubel zet. Geluid (vooral in menu’s enz) is net zo hard.

Heb ook niet het idee dat het echt warmte is. Als dat ding heel de dag uit (lees:stand-by) heeft gestaan, ik start COD en zit in het menu te wachten op wat vrienden gaat hij direct op vol vermogen blazen.

Het is eerder een combinatie van frame rate unlocked en daar softwarematig op proberen in te springen ofz.

Edit: Ik had bij GOW bijvoorbeeld tijdens het spelen niet altijd last maar ging ik naar de map dan gelijk vol de fan aan. Dat heeft niets met warmte of afgesloten tv meubels te maken maar puur met hoe dat geprogrammeerd is.
Er zit een sensor in de cpu die meet hoe warm de cpu wordt. Aan de hand daar van loopt de snelheid waarmee de fan draait geregeld.

Op het moment dat de warmte in een kast niet om een PS blijft hangen en er een goede airflow is zal de console in zijn totaliteit koeler blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:10:
[...]

Er zit een sensor in de cpu die meet hoe warm de cpu wordt. Aan de hand daar van loopt de snelheid waarmee de fan draait geregeld.

Op het moment dat de warmte in een kast niet om een PS blijft hangen en er een goede airflow is zal de console in zijn totaliteit koeler blijven.
Dit inderdaad.

Daarboven op kan een bepaalde workload de temperatuur van een CPU/GPU in een korte tijd zeer snel doen stijgen. Afhankelijk van de gebruikte fan curve kan de fan dan ineens vanuit het niets vrij hard gaan draaien. Hierdoor heb je dat je PS4 bij sommige spellen/scenes/handelingen een stuk stiller is dan bij andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:10:
[...]

Uiteraard, maar niet Alleen op die sensor gaat die fan aan. Dat is wat ik bedoelde te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-04 13:53
zit je in een spel, druk je bv op de ps knop voor je menu dan gaat hij bij sommige spellen ook behoorlijk blazen. Ik moet een kennis nog eens vragen mijn ps4 open te maken. Ik weet hoe het moet maar lukt me nog niet , bang om wat te breken.

Dan maar eens goed proberen te ontstoffen. Wat ook niet helpt is de gering invoer van koudere lucht te weinig openingen.

een rechthoekig model met goede inlaat en uitlaat lijkt me wel wat maar dat is allemaal afwachten. Denk dat ook de interne voeding mee speelt bij warmte ontwikkeling ! zijn er eigenlijk geen thermal images van een ps4 pro zit ik me net te bedenken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nu is dit het kroeg topic maar babbelen over de PS4 koeling graag in het PS4 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Chaoss schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:46:
Nu is dit het kroeg topic maar babbelen over de PS4 koeling graag in het PS4 topic.
sorry , was afgeleid door dat het ging over koeling bij de playstation.... me bad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:12
Wat is het stil zeg.. er is totaal geen nieuws te melden rondom de console(s) .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bram1984
Exclusive ertegenaan flikkeren dan maar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 617899

YouTube: AMD's Checkmate

Filmpje van Coreteks over de consoles, AMD etc. Wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Fijn dat er langzaam maar zeker meer PS5 titels verschijnen, hoewel ik bij deze beelden nauwelijks een next-gen gevoel krijg, het ziet eruit alsof het op de PS4 is.
Ik vond dat filmpje van Godfall er beter uit zien.

Edit: In de omschrijving van die video staat dat hij ook op PS4 komt, dus het is niet echt een PS5 exclusive ;)
Edit2: Oh zelfs in de titel staat het, die werd alleen ingekort in de embedded video

[ Voor 20% gewijzigd door Kalder op 29-03-2020 11:52 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-04 14:12
fevo-1190 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 07:35:
Wat is het stil zeg.. er is totaal geen nieuws te melden rondom de console(s) .
Denk dat Corona hierbij ook niet echt meehelpt.

Buiten het feit dat ik zelf inmiddels ook erg benieuwd ben naar het design van de PS5, kijk ik ook erg uit naar daadwerkelijke gameplay van de PS5/XSX. De voortekeningen zijn super (weinig geen laadtijden, meerdere games op standby laten staan, véél meer rekenkracht bij zowel GPU áls eindelijk ook de CPU) dat de sprong groot zou moeten zijn. Maar hoe groot dan? Ik wil dat zien! :+

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik denk dat we de eerste echte gameplay beelden tijdens de reveal krijgen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij een niet te noemen ander console platform hadden ze al aangegeven dat de games ook minimaal nog twee jaar (een jaar na release zeg maar) cross-gen uitkomen.

Dat verwacht ik voor Sony ook en deze “exclusive” bewijst dat wel een beetje zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
GodFall is niet cross gen (alleen voor PC) en de game van BluePoint schijnt ook PS5 exclusive te zijn. Daarbij heeft Jason Schreier tevens gezegd dat de PS5 rond de launch exclusives gaat krijgen. Dit bewijst dus helemaal niks. :)

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 29-03-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:55:
Bij een niet te noemen ander console platform hadden ze al aangegeven dat de games ook minimaal nog twee jaar (een jaar na release zeg maar) cross-gen uitkomen.

Dat verwacht ik voor Sony ook en deze “exclusive” bewijst dat wel een beetje zo lijkt het.
Als dat al gebeurt dan net als bij het andere kamp waarschijnlijk alleen voor de eigen exclusives. Ik verwacht niet dat studio's als rockstar daar aan mee gaan doen, en eigenlijk hoop ik dat ook niet. Hoe minder beperkt door de huidige generatie hoe sneller er echt gebruik gemaakt wordt van de voordelen van bijvoorbeeld de SSD.
Dat gezegd hebbende hoop ik dus eigenlijk dat Sony die uitspraak gewoon niet gaat doen. Het zou spiderman weer tegen beperkingen laten aanlopen die ze nu juist geslecht hadden. Prima als er spellen komen waarbij het weinig uitmaakt, maar laten we ook zo snel mogelijk de pracht en praal van de vernieuwingen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:09:
[...]

Als dat al gebeurt dan net als bij het andere kamp waarschijnlijk alleen voor de eigen exclusives. Ik verwacht niet dat studio's als rockstar daar aan mee gaan doen, en eigenlijk hoop ik dat ook niet. Hoe minder beperkt door de huidige generatie hoe sneller er echt gebruik gemaakt wordt van de voordelen van bijvoorbeeld de SSD.
Dat gezegd hebbende hoop ik dus eigenlijk dat Sony die uitspraak gewoon niet gaat doen. Het zou spiderman weer tegen beperkingen laten aanlopen die ze nu juist geslecht hadden. Prima als er spellen komen waarbij het weinig uitmaakt, maar laten we ook zo snel mogelijk de pracht en praal van de vernieuwingen krijgen.
Ik denk dat de multiplatforms dat juist wel gaan doen, in 2021 komt alles nog op alle platformen uit. Al is het alleen maar omdat next-gen only te weinig sales zou betekenen. Waarom een markt van 200 miljoen bestaande consoles links laten liggen?

Buiten dat verwacht ik van de snellere SSD’s de komende jaren alleen maar snellere laadtijden voor de multiplatforms, zolang een SSD van dergelijke snelheid in PC’s niet de standaard is worden er geen engines voor gebouwd.

De echte winst voor die snelle SSD zoek ik eerder bij de Sony studio’s ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:20
[...]

Ik verwacht sowieso geen Rockstar game op korte termijn, die moeten ze eerst nog aankondigen en ophypen voor er ook maar een releasedatum bekend is. Die wachten tot iedereen over is naar de nieuwe generatie, tot die tijd is het voor hen niet interessant.

Multiplatform developers kunnen het blijven ondersteunen met een 'legacy' variant; je kunt de nieuwe game spelen op de oude hardware, maar dan wel de engine van voorgaande games. Voor eyecandy moet je over naar de nieuwe consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Juist net andersom. Multiplats zullen voorlopig cross gen zijn vanwege de playerbase. Maar de nieuwe Insomniac, ND, SSM en Guerilla zie ik echt niet meer voor PS4 verschijnen.

Spider-Man hebben ze natuurlijk ook niet voor niets laten zien bij het demonstreren van de SSD.

@dutchgio Het gaat juist niet om eyecandy maar om de mogelijkheden van de SSD. Vliegen in de nieuwe HZD, Spider-Man een hogere snelheid geven. Dingen die op de PS4 gewoon niet mogelijk zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 29-03-2020 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Of in Skyrim, als je de oorlog start en je kijkt achter je dat er iets meer dan 6 man mee rennen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:48:
Of in Skyrim, als je de oorlog start en je kijkt achter je dat er iets meer dan 6 man mee rennen 😊
Al is dat meer een CPU limitatie vanuit de originele gen 7 releases waar Bethesda nooit de moeite heeft genomen om daar meer personages actief te laten zijn met de gen 8 re-release :/

Maar goed. Ik verwacht mooie dingen nu we eindelijk een gigantische sprong in CPU kracht krijgen na de toch iet wat teleurstellende Jaguar cores waar we nu op teren.

Benieuwd wanneer wij gameplay van The Elder Scrolls VI gaan zien :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
bram1984 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:04:
GodFall is niet cross gen (alleen voor PC) en de game van BluePoint schijnt ook PS5 exclusive te zijn. Daarbij heeft Jason Schreier tevens gezegd dat de PS5 rond de launch exclusives gaat krijgen. Dit bewijst dus helemaal niks. :)
Heeft hij gezegd dat rond de launch PS5 exclusives zullen komen, of enkel Playstation exclusives?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Rossi46 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Heeft hij gezegd dat rond de launch PS5 exclusives zullen komen, of enkel Playstation exclusives?
https://wccftech.com/sony-ps5-only-launch-schreier/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Duidelijk!

Tsja, als het dan toch een PS5 exclusive wordt, dan moet het ook wel een kraker zijn die al fors gebruik maakt van de nieuwe mogelijkheden van de PS5. Heel benieuwd welke dat wordt. Van de bekende grote Playstation IP's zit niks in het vat dat duidt op een PS5 exclusive, toch? De nieuwe Last of Us zeker niet. Uncharted is dood geloof ik? Nieuwe Horizon Zero Dawn zou dan ook al wel uitgelekt zijn momenteel. Nieuwe Spiderman lijkt te vroeg? Gran Turismo wellicht? Men verwacht al een tijdje weer een echt nieuwe Gran Turismo (dus niet de Sport variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Rossi46 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:40:
[...]

Duidelijk!

Tsja, als het dan toch een PS5 exclusive wordt, dan moet het ook wel een kraker zijn die al fors gebruik maakt van de nieuwe mogelijkheden van de PS5. Heel benieuwd welke dat wordt. Van de bekende grote Playstation IP's zit niks in het vat dat duidt op een PS5 exclusive, toch? De nieuwe Last of Us zeker niet. Uncharted is dood geloof ik? Nieuwe Horizon Zero Dawn zou dan ook al wel uitgelekt zijn momenteel. Nieuwe Spiderman lijkt te vroeg? Gran Turismo wellicht? Men verwacht al een tijdje weer een echt nieuwe Gran Turismo (dus niet de Sport variant).
Horizon zou kunnen, hoewel dat wel erg snel zou zijn. Die Bluepoint is op dit moment naar verluidt de enige. Maar niemand weet nog wat dat is. Geruchten zeggen een Demon's Souls remake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
First-party studios exclusives wordt de vraag inderdaad, dat zou gaaf zijn om gelijk potentie te laten zien.

Van die onafhankelijke studio’s die wat sales proberen te genereren door een middelmatige game Console launch exclusive te maken wordt ik niet warm in ieder geval.

Althans de afgelopen console generaties was dat nooit zoveel soeps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:32
Je kunt ervan uit gaan dat met de PS5 weer nieuwe IP geboren wordt uit SCE studios. Naughty Dog zie ik zeker weer iets nieuws proberen naast hun bestaande AAA, Guerilla zal wel druk zijn met HZD2/KZ, Santa Monica kan met van alles komen, enz. Een HZD2 zou weleens revolutionair kunnen zijn op het gebied van leveldesign en gameplay als je straks zeer snel zou kunnen verplaatsen over de hele map zonder laadtijden bv. Interessant ook wat dit voor een GTA6 zou kunnen betekenen w.b.t details in de wereld. Rockstar kan dan uitgaan van min. 2,4GB/s troughput vanaf storage t.o.v. de pakweg 100MB/s waar ze nu mee moeten omgaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Locaties betreden zonder laadtijden, een viewing distance van heb ik jou daar, en de map kan ook nog veel groter worden doordat de snelheid van voertuigen niet beperkt is tot de snelheid waarmee data ingeladen kan worden, wat nu wel het geval is.
En het aloude euvel waarbij je een bepaald type auto nooit kunt vinden, maar als je er eenmaal zelf in rijd staat ie op iedere hoek van de straat is ook verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:30
dutchgio schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:28:
[...]

Ik verwacht sowieso geen Rockstar game op korte termijn
Wat bijzonder is, is dat Rockstar voor het eerst in een Playstation generatie geen nieuwe GTA heeft uitgebracht in het current-gen tijdperk. RDR2 is voor mij de grootste teleurstelling op gamegebied ooit. Of Far Cry 5.... nee RDR2.

Hopelijk komt er snel een next-gen GTA. Als je ziet wat Rockstar met RDR2 op de current-gen kon toveren is GTA 5 maar een lelijk eendje op de current-gens.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hulleman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:18:
[...]

Wat bijzonder is, is dat Rockstar voor het eerst in een Playstation generatie geen nieuwe GTA heeft uitgebracht in het current-gen tijdperk. RDR2 is voor mij de grootste teleurstelling op gamegebied ooit. Of Far Cry 5.... nee RDR2.

Hopelijk komt er snel een next-gen GTA. Als je ziet wat Rockstar met RDR2 op de current-gen kon toveren is GTA 5 maar een lelijk eendje op de current-gens.
R* kennende komt een nieuwe GTA gewoon uit voor de current gen. Die zien geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:39:
[...]

GTA Online II -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-04 14:18
Zou mij niets verbazen als Rockstar weer met 2 versies komt. Eind vh jaar nog ff voor de huidige gen en dan weer in april 2021 oid met next gen.

Al met al heb ik enorm veel zin in aankondigingen vd PS5. Gewoon om te zien welke kant we op gaan zometeen :)

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
oviMivo schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:46:
Zou mij niets verbazen als Rockstar weer met 2 versies komt. Eind vh jaar nog ff voor de huidige gen en dan weer in april 2021 oid met next gen.

Al met al heb ik enorm veel zin in aankondigingen vd PS5. Gewoon om te zien welke kant we op gaan zometeen :)
PS5 wordt toch backwards compatibel met o.a. PS4? Zou dan niet veel uitmaken ;)

Reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
dennisk. schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:05:
[...]

Zou dan niet veel uitmaken? Een GTA voor de PS4 en X1 uitbrengen betekent dat de game gebouwd wordt met 7 jaar oude hardware als baseline. Beperkingen rondom geheugen en harde schijven. Kijk naar hoe RDR2 eruitziet en vergelijk deze met GTA 5. Een GTA alleen voor de next gen consoles zou op vrijwel ieder vlak een andere game zijn dan een GTA die ook op de current gen moet draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-04 14:18
dennisk. schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:05:
[...]

Klopt. Maar als ze nieuwe GTA specifiek voor nieuwe consoles ontwerpen dan kunnen ze veel meer gebruik maken vd nieuwe opties/specificaties.

Op moment dat ze met ps4 in het achterhoofd programmeren moeten ze rekening houden met oa. De HDD ipv SSD.

Dus het mooiste zou zijn geen PS4 versie :p maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren haha

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Daar had ik even niet bij stilgestaan :+

Zelf ga ik maar wachten tot het op de PS5 te spelen is dan :)

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

Ik hoop echt op een strak design, vind het design van de huidige Xbox series bijvoorbeeld erg geslaagd.

Als ik kijk naar Sony, vind ik de PS3 erg onpraktisch qua design. Ik heb lange tijd een PS2 slim gehad en die vind ik bij Sony nog steeds het mooist.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
oviMivo schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:09:
[...]

Klopt. Maar als ze nieuwe GTA specifiek voor nieuwe consoles ontwerpen dan kunnen ze veel meer gebruik maken vd nieuwe opties/specificaties.

Op moment dat ze met ps4 in het achterhoofd programmeren moeten ze rekening houden met oa. De HDD ipv SSD.

Dus het mooiste zou zijn geen PS4 versie :p maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren haha
Ze hebben GTA VI nog niet eens aangekondigd, en zelfs dan duurt het nog zo twee jaar voor de game uit komt. Die gaat echt niet meer komen op de current-gen. Tegen die tijd is de PS5 ook geen next-gen meer. :)

Dat er geen nieuwe GTA uit is gekomen voor de huidige generatie is ook vooral iets voor de bühne. Zowel GTA V als RDR2 heeft behoorlijk goed verkocht op de current-gen, R* heeft optimaal gepresteerd door relatief eenvoudig GTA V opnieuw uit te brengen en deze vervolgens met GTAO actief te onderhouden, want ook dat levert goed geld op.

Nu kunnen ze een flinke stap zetten door direct voor de nieuwe console te ontwikkelen. Dat is een lange termijn visie met een nieuwe GTAO die door de jaren heen onderhouden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
bram1984 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:39:
[...]

Ik doel er meer op dat er geen dedicated GTA was voor deze generatie. Gaat ook nog wel ff duren voordat een nieuwe GTA uit gaat komen. Nog geen aankondiging en hype, dus die verwacht ik niet voor 2022. Of ie dan nog op de Ps4 en one x komt....

[ Voor 27% gewijzigd door Hulleman op 30-03-2020 10:34 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
dennisk. schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:14:
Daar had ik even niet bij stilgestaan :+

Zelf ga ik maar wachten tot het op de PS5 te spelen is dan :)
Ik ben vooral benieuwd of R* eindelijk eens afstapt van dat achterhaalde gamedesign en die houten klompen gameplay. Als ze daar niks aan wijzigen, dan sla ik een nieuwe GTA volledig over, denk ik.
GS88 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Ik hoop echt op een strak design, vind het design van de huidige Xbox series bijvoorbeeld erg geslaagd.

Als ik kijk naar Sony, vind ik de PS3 erg onpraktisch qua design. Ik heb lange tijd een PS2 slim gehad en die vind ik bij Sony nog steeds het mooist.
De One X bedoel je? Die is zeker strak. De Series X vind ik verre van strak, maar eerder lomp. Ik ben alleen bang dat je de boel niet kan koelen in een One X/PS4 Pro design. Misschien dan toch maar een externe PSU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-04 15:42
bram1984 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:09:
[...]

Zou dan niet veel uitmaken? Een GTA voor de PS4 en X1 uitbrengen betekent dat de game gebouwd wordt met 7 jaar oude hardware als baseline. Beperkingen rondom geheugen en harde schijven. Kijk naar hoe RDR2 eruitziet en vergelijk deze met GTA 5. Een GTA alleen voor de next gen consoles zou op vrijwel ieder vlak een andere game zijn dan een GTA die ook op de current gen moet draaien.
Is natuurlijk deels waar. Digital Foundry laat vaak in hun analyses zien dat het ook andersom gaat, ontwikkeld op de superior device (PC/Console wat dan ook) en dan specifiek downgraden om op een lagere console uit te komen. Ontwikkelaars willen natuurlijk ook dat een game die zij uitbrengen er zo goed mogelijk uit komt te zien binnen de tijd die ze gegeven is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
bram1984 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:34:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of R* eindelijk eens afstapt van dat achterhaalde gamedesign en die houten klompen gameplay. Als ze daar niks aan wijzigen, dan sla ik een nieuwe GTA volledig over, denk ik.
Echt ja? Het gave van Rockstar games vind ik de levendigheid van de wereld en dat er gewoon enorm veel te doen is. Niemand kan tippen aan de levendigheid van de open wereld games van Rockstar. Vond ik bij RDR2 ook ongeëvenaard, alleen de gameplay leidde er wat mij betreft teveel onder. Als het de pace en lol had van GTA had ik RDR veel meer gewaardeerd. Ik snap de keuze die ze gemaakt hebben, maar helaas niets voor mij.

Anyway, PS5 topic hier! Ik hoop snel op een DF video waarin ze PC rigs maken die vergelijkbaar zijn met de XSX en PS5 om te laten zien wat ze kunnen. Ik zie ook graag een analyse van ze waar ze de voordelen van die rete snelle SSD van de PS5 laten zien tov een regulier snelle SSD wat de XSX heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Remmetje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:35:
[...]

Is natuurlijk deels waar. Digital Foundry laat vaak in hun analyses zien dat het ook andersom gaat, ontwikkeld op de superior device (PC/Console wat dan ook) en dan specifiek downgraden om op een lagere console uit te komen. Ontwikkelaars willen natuurlijk ook dat een game die zij uitbrengen er zo goed mogelijk uit komt te zien binnen de tijd die ze gegeven is...
Echter vergeet je dat er in dat geval alleen maar gesproken wordt over resolutie en framerate. De SSD's in de nieuwe consoles kunnen revolutionair zijn voor gamedesign. Je ziet op de huidige generatie al games die onmogelijk zijn op de PS3/360: Shadow of Mordor met het nemesis systeem, Dead Rising, World War Z. Met de sprong de we zo gaan maken, ga je heel snel tegen limieten aanlopen als je nog voor de huidige generatie moet ontwikkelen. Dat is niet een kwestie van wat pixels uitschakelen en dan draait de boel weer. Ander voorbeeld is Horizon Zero Dawn. Ze hadden eerst het idee om ook Stormbirds te kunnen temmen zodat je daarop kon vliegen, maar de traagheid van de HDD maakte dit niet mogelijk. Dat gaat dus in een nieuw deel wel aanwezig zijn en dit gaat zeker niet werken op de PS4.

Edit:
Hulleman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Echt ja? Het gave van Rockstar games vind ik de levendigheid van de wereld en dat er gewoon enorm veel te doen is. Niemand kan tippen aan de levendigheid van de open wereld games van Rockstar. Vond ik bij RDR2 ook ongeëvenaard, alleen de gameplay leidde er wat mij betreft teveel onder. Als het de pace en lol had van GTA had ik RDR veel meer gewaardeerd. Ik snap de keuze die ze gemaakt hebben, maar helaas niets voor mij.

Anyway, PS5 topic hier! Ik hoop snel op een DF video waarin ze PC rigs maken die vergelijkbaar zijn met de XSX en PS5 om te laten zien wat ze kunnen. Ik zie ook graag een analyse van ze waar ze de voordelen van die rete snelle SSD van de PS5 laten zien tov een regulier snelle SSD wat de XSX heeft.
Ja, ik heb het dan ook niet aan hoe levendig de wereld is. Daarmee is weinig mis inderdaad.

[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 30-03-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

dutchgio schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:35:
Locaties betreden zonder laadtijden, een viewing distance van heb ik jou daar, en de map kan ook nog veel groter worden doordat de snelheid van voertuigen niet beperkt is tot de snelheid waarmee data ingeladen kan worden, wat nu wel het geval is.
En het aloude euvel waarbij je een bepaald type auto nooit kunt vinden, maar als je er eenmaal zelf in rijd staat ie op iedere hoek van de straat is ook verleden tijd.
"Is verleden tijd" is wat voorbarig. Het zou verleden tijd moeten zijn ;)

De reden om die acties te doen, was nog altijd om processorkracht en geheugen te besparen. Als men nu te gortig is met allerlei stuff toevoegen, dan gaan ze die methodes gewoon weer hanteren. Of als een game op meerdere platformen uitgebracht wordt (bv ook huidige consoles en mobile of switch), dan verwacht ik eigenlijk niet dat ze dat er voor deze consoles uit gaan halen.

Rockstar is goed genoeg om het wel toe te passen, maar niet elke dev is Rockstar...

En hoewel sommige dingen bij launch kunnen zijn, is het niet onmogelijk om dat later aan te passen. Maar ook lang niet elke dev gaat nog een poot uitsteken om iets te verbeteren. Ook op de One X draait Battlefield 4 nog steeds op 720p. En ja dat is irritant... (niet om er meteen een Xbox discussie aan te hangen, maar dat is het eerste voorbeeld wat in me opkwam)

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 30-03-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De Quantum Error dev zegt 'We are gonna do it all' op de vraag wat ze qua ray tracing gaan doen.

https://twitter.com/quant.../1244267704946700289?s=20

Ik heb een beetje moeite om dat te geloven, als je ziet hoeveel resources RT nu al vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
bram1984 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:13:
De Quantum Error dev zegt 'We are gonna do it all' op de vraag wat ze qua ray tracing gaan doen.

Ik heb een beetje moeite om dat te geloven, als je ziet hoeveel resources RT nu al vraagt.
Wordt met full ray tracing, path tracing bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:13:

Als ik lees dat de game ook op de PS4 uitkomt geloof ik het eerlijk gezegd niet. Een spel wat volledig op ray tracing draait en dus geen gebruik meer maakt het van het "klassieke" rasterization voor het grote deel van de graphics (ie: Path tracing) is al een prestatie opzich. Laat staan dat ze dan ook nog een versie met rasterization voor de PS4 uitbrengen.

Ik zou graag verrast worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hulleman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:10:
[...]

Wordt met full ray tracing, path tracing bedoelt?
Open de Tweet. Hij bedoelt audio, global illumination, schaduwen en reflecties. Dus alle vormen.
Caayn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:21:
[...]
Als ik lees dat de game ook op de PS4 uitkomt geloof ik het eerlijk gezegd niet. Een spel wat volledig op ray tracing draait en dus geen gebruik meer maakt het van het "klassieke" rasterization voor het grote deel van de graphics (ie: Path tracing) is al een prestatie opzich. Laat staan dat ze dan ook nog een versie met rasterization voor de PS4 uitbrengen.

Ik zou graag verrast worden :)
Misschien is mijn kennis niet toereikend, maar een game als Metro Exodus werkt toch ook gewoon met en zonder ray tracing? Net als Control en nog tig andere games die het ondersteunen. Als je kaart het niet heeft, dan staat het gewoon uit. Net als HDR.

[ Voor 59% gewijzigd door bram1984 op 30-03-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
bram1984 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:31:
[...]

Open de Tweet. Hij bedoelt audio, global illumination, schaduwen en reflecties. Dus alle vormen.
Heb ik gedaan. In de tweet staat in het plaatje als allerlaatste "full ray tracing". Of wordt daarmee al het voorgaande bedoelt wat jij hier op schrijft? Ik dacht namelijk dat path tracing (Minecraft en Quake 2 mods) weer superieur is aan global illumination en schaduwen en reflecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hulleman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:46:
[...]

Heb ik gedaan. In de tweet staat in het plaatje als allerlaatste "full ray tracing". Of wordt daarmee al het voorgaande bedoelt wat jij hier op schrijft? Ik dacht namelijk dat path tracing (Minecraft en Quake 2 mods) weer superieur is aan global illumination en schaduwen en reflecties.
Zoals ik het begrijp wel. Je kan ook alleen audio of schaduwen ray tracen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:31:
[...]

[...]

Misschien is mijn kennis niet toereikend, maar een game als Metro Exodus werkt toch ook gewoon met en zonder ray tracing? Net als Control en nog tig andere games die het ondersteunen. Als je kaart het niet heeft, dan staat het gewoon uit. Net als HDR.
Tomb Raider, Metro Exodus, Battlefield en Control zijn voorbeelden van "hybrid" Ray-Tracing. De core van de graphics wordt nog steeds berekent doormiddel van rasterization waarboven op ray tracing wordt gebruikt ter invulling van bepaalde elementen zoals reflecties, schaduwen of GI.

Bijvoorbeeld: Bij Battlefield wordt de scene gewoon door middel van rasterization berekent maar worden de reflecties berekent met behulp van ray tracing dit gebeurt door zeer selectief "ray" te schieten naar reflectieve oppervlaktes:
Afbeeldingslocatie: https://www.nvidia.com/content/dam/en-zz/Solutions/geforce/news/geforce-dxr-ray-tracing/reflections-dxr-explainer-850px.jpg

Mocht je zin hebben in leesvoer, hier een artikel van NVIDIA over rasterization ten opzichte van Ray Tracing: https://blogs.nvidia.com/...ay-tracing-rasterization/

Voorbeelden van games die volledig op ray tracing draaien zijn Quake 2 RTX en de Minecraft demo voor Xbox Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Er gaat een gerucht www.foetex.dk/ps5/p/100532624

Deense site zegt 1 december verkoop en omgerekend komt het op 936€.

Ik neem het maar met een flinke korrel zout maar het kan ook een product placement zijn.

Maar als dit de prijs zou zijn denk ik niet dat ze potten gaan breken i de huidige tijd.

[ Voor 17% gewijzigd door Gandalf68 op 30-03-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gandalf68 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:59:
Er gaat een gerucht www.foetex.dk/ps5/p/100532624

Deense site zegt 1 december verkoop en omgerekend komt het op 936€.

Ik neem het maar met een flinke korrel zout maar het kan ook een product placement zijn.

Maar als dit de prijs zou zijn denk ik niet dat ze potten gaan breken i de huidige tijd.
Ik zou het betalen voor deze cutting edge hardware maar deze prijs gaan ze nooit doen joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Caayn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:20:
[...]
Tomb Raider, Metro Exodus, Battlefield en Control zijn voorbeelden van "hybrid" Ray-Tracing. De core van de graphics wordt nog steeds berekent doormiddel van rasterization waarboven op ray tracing wordt gebruikt ter invulling van bepaalde elementen zoals reflecties, schaduwen of GI.

Bijvoorbeeld: Bij Battlefield wordt de scene gewoon door middel van rasterization berekent maar worden de reflecties berekent met behulp van ray tracing dit gebeurt door zeer selectief "ray" te schieten naar reflectieve oppervlaktes:
[Afbeelding]

Mocht je zin hebben in leesvoer, hier een artikel van NVIDIA over rasterization ten opzichte van Ray Tracing: https://blogs.nvidia.com/...ay-tracing-rasterization/

Voorbeelden van games die volledig op ray tracing draaien zijn Quake 2 RTX en de Minecraft demo voor Xbox Series X.
Voorheen werd dat gedaan door gewoon een bitmap in de plas te plaatsen die de omgeving simuleert, maar dit wordt dus realtime gedaan en werkt automatisch. Zodat de devs niet bij elke plas de omgeving hoeven te gaan spiegelen en je ook bij dynamische weereffecten de nodige aanpassingen kunt doen.

Ik moet zelf zeggen dat ik me nooit heb gestoord aan de reflecties in plassen.

Pagina: 1 2 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden