Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:55

v8power67

Psn: Mausosaurus

Las dat in denemarken ze hele hoge belasting hebben op elektronica.
The thing is, in Denmark we have huge taxes on electronics. The PS4 for example cost around 4000 - 5000 kr. (596.82 - 746.025 US Dollars) compared to the around 399 US Dollars it cost elsewhere

Uit comments op deze site ;
https://www.notebookcheck...most-wanted.459270.0.html

Heb verder niet gecontroleerd maar zou goed kunnen.

Dus dit zou in de 499 dollar/euro range komen dan.

[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 30-03-2020 18:16 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

v8power67 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:15:
Las dat in denemarken ze hele hoge belasting hebben op elektronica.
The thing is, in Denmark we have huge taxes on electronics. The PS4 for example cost around 4000 - 5000 kr. (596.82 - 746.025 US Dollars) compared to the around 399 US Dollars it cost elsewhere

Uit comments op deze site ;
https://www.notebookcheck...most-wanted.459270.0.html

Heb verder niet gecontroleerd maar zou goed kunnen.

Dus dit zou in de 499 dollar/euro range komen dan.
Op de zelfde site als van het gerucht kost de PS4 Pro 1TB 3.099 kr (±414 euro). Verder is de BTW daar 25%. Wel iets hoger dan hier, maar ook geen wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is daar wel iets duurder ja maar dat is procenten werk. Niet het verschil tussen €900,- en €499,-

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

MoietyMe schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:42:
[...]

Op de zelfde site als van het gerucht kost de PS4 Pro 1TB 3.099 kr (±414 euro). Verder is de BTW daar 25%. Wel iets hoger dan hier, maar ook geen wereld van verschil.
Hmm okee naja als dit gaat kloppen dan gaat er geen ps5 komen in dit huis. Ga mn leven niet 900 euro betalen voor een console.
Denk ook dat sony niet zo dom is dit ervoor te vragen. Zeker na de ps3 catastrofe launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Gandalf68 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:59:
Er gaat een gerucht www.foetex.dk/ps5/p/100532624

Deense site zegt 1 december verkoop en omgerekend komt het op 936€.

Ik neem het maar met een flinke korrel zout maar het kan ook een product placement zijn.

Maar als dit de prijs zou zijn denk ik niet dat ze potten gaan breken i de huidige tijd.
Haha geloof je het zelf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PS3 waren hele andere tijden. Dat kan je zo niet 1:1 door trekken en dan heb ik het niet eens over de inflatie enz.

Maar buiten dat is €900,- niet realistisch. Dat gaan ze echt niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:16

NoTimeRemains

I know

Chaoss schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:32:
Die devkit ziet er inderdaad erg lelijk uit, zo lelijk dat ik denk dat kan niet :P aan de andere die devkit zal niet voor niets zo'n specifieke vorm hebben. Het zou me niet verbazen als die vorm nodig is voor de koeling en aangezien we nu ook weten dat de PS5 erg hoge clocksnelheden gaat krijgen... Wat ik me van de vorige devkit kan herinneren zat die gewoon in een vierkante HTPC-achtige doos (ook lelijk trouwens). Ik zou het raar vinden om zo'n, dure, devkit te bouwen als dat niet een of ander nut heeft.

Maargoed de render van Letsgodigital is al een stuk strakker:[Afbeelding]

Als is het uiteindelijke ontwerp nog wat hoekiger wordt dan kan ik er mee leven.
als dit em is gaat ie toch in een kastje :r

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:01

Martinspire

Awesomeness

Die site wil gewoon even wat aandacht, niet in trappen

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
900 is voor Nederlandse begrippen al veel en veel te duur*. Moet je de rest van de wereld eens kijken.

Nee absoluut geen enkele kans dat we die kant op gaan.

*misschien niet voor een beperkte groep hardcore gamers, maar denk je dat die vader van dat kind van 14 dit zomaar even gaat betalen?

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:25
Met zulke hardware ( high end) dan ga je toch wel rond 599/699 zitten lijkt me.
Maar het is gewoon wachten welke van de 2 er eerst met prijzen gaat komen.
Denk toch echt dat sony of microsoft daarop gaat inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Een ander site in Canada neemt pre-orders aan voor omgerekend € 397,-. Dat lijkt me dan weer iets aan de lage kant. Ik ga nog steeds uit van € 499,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

399 euro zou ik gelijk voor tekenen. Dan heeft sony weer goud in de handen als ze dat lukt.
Maar denk ook eerder 499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
€499,- lijkt mij persoonlijk al optimistisch. €399,- wordt hem zeker niet met deze hardware.

Ik zou nu gokken op €599,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04 18:47
Ik gok op €599...

Gezien de hardware is €399 natuurlijk utopie, dit was de PS4 destijds ook maar dat was qua hardware echt veel minder imposant voor die tijd.

Wat betreft hardware is het meer in lijn met de PS3, en die zat ook rond die prijs volgens mij.

€499 of €549 is nog een optie als er concurrentie geboden moet worden.

Anyway het is helaas nog steeds heel erg afwachten...

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:29
499 lijkt mij echt de absolute maximumprijs.
In 2016 hebben ze zeer bewust gekozen om weer voor 399 te gaan. Ik zie ze daar nu wel 100 euro over gaan, maar echt niet meer. Met die relatief kleine GPU hebben ze nu weer aan kostenbesparing gedacht.
Bovendien gaan ze prijsconcurrentie hebben van MS, die op papier de betere CPU, GPU, RAM en groter geheugen heeft.

Misschien moet we het voor eens en altijd uitvechten in een poll, zodat dit onderwerp niet nog 128 keer moet terugkomen :+
Poll: Hoeveel kost de PS5?
€399
€449
€499
€549
€599
€600+
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402580&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Anton.net schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 00:21:
In 2016 hebben ze zeer bewust gekozen om weer voor 399 te gaan. Ik zie ze daar nu wel 100 euro over gaan, maar echt niet meer. Met die relatief kleine GPU hebben ze nu weer aan kostenbesparing gedacht.
Bovendien gaan ze prijsconcurrentie hebben van MS, die op papier de betere CPU, GPU, RAM en groter geheugen heeft.

Misschien moet we het voor eens en altijd uitvechten in een poll, zodat dit onderwerp niet nog 128 keer moet terugkomen :+
Poll: Hoeveel kost de PS5?
€399
€449
€499
€549
€599
€600+
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Echter is de SSD veruit het grootste verschil en we hebben geen idee wat die kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:03
Ik geloof niet in €599. Voor mij maakt het weinig uit, maar wil je een hoop negatief gezeik over de prijs dan kies je voor €599, want dat is wat er gaat gebeuren. Als ik van analisten hoor dat het ongeveer $450 zal kosten om de PS5 te produceren dan lijkt me €499 wel een realistisch bedrag. Misschien een klein verlies bij release, maar dat zullen ze snel genoeg omlaag kunnen brengen.

[ Voor 46% gewijzigd door NotSoSteady op 31-03-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Voor 549 gestemd: ~450 aan kosten, plus retailmarge, plus btw. 499 zou best kunnen als Sony verlies wilt nemen op de hardware, maar ik weet niet of dat aan de orde zal zijn, gelet op de huidige economische omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:39
Ik denk dat er nog een hele andere factor en rol gaat spelen. Eind dit jaar zijn we hopelijk al even uit de corona crisis, maar de naweeën zullen we nog zeker voelen. Kans is groot dat we dan wereldwijd in een economische crisis zitten en met heel veel pech nog een dikke ook. Dat gaat gevolgen hebben voor prijs, vraag, beschikbaarheid, etc ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:26
Ik heb voor 599 gestemd. Maar ik verwacht wel dat dit in combinatie gaat zijn met 1 game (fysiek/digitaal). Heb destijds ook 449 betaald voor de PS4 icm Infamous second son.

Ga bij de ps5 weer zo'n bundel kopen want een ps5 zonder spel heb ik niet echt iets aan. Dan kan ik net zo goed bij de PS4pro blijven die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jesp_J schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:48:
Ik heb voor 599 gestemd. Maar ik verwacht wel dat dit in combinatie gaat zijn met 1 game (fysiek/digitaal). Heb destijds ook 449 betaald voor de PS4 icm Infamous second son.

Ga bij de ps5 weer zo'n bundel kopen want een ps5 zonder spel heb ik niet echt iets aan. Dan kan ik net zo goed bij de PS4pro blijven die ik nu heb.
Ik zie eerlijk gezegd geen bundels verschijnen op de releasedatum. Helemaal niet met de verwachte schaarste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
eigenlijk zou er een tweede poll onder moeten zitten, wat ben je bereid te betalen? (wel afschermen voor de servers van Sony natuurlijk, die moeten denken dat de eerste poll ook gelijk de max is :P )

Voor mij is beiden 599 op dit moment. Als het daarboven zit is de kans dat ik wacht op mooie aanbiedingen een jaar later een stuk groter.

[ Voor 26% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-03-2020 11:13 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:01

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:09:
[...]

Ik zie eerlijk gezegd geen bundels verschijnen op de releasedatum. Helemaal niet met de verwachte schaarste.
Hangt van de launchgames af denk ik. Er was toch ook gewoon een Killzone bundel bij de PS4?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54
NotSoSteady schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:21:
Ik geloof niet in €599. Voor mij maakt het weinig uit, maar wil je een hoop negatief gezeik over de prijs dan kies je voor €599, want dat is wat er gaat gebeuren. Als ik van analisten hoor dat het ongeveer $450 zal kosten om de PS5 te produceren dan lijkt me €499 wel een realistisch bedrag. Misschien een klein verlies bij release, maar dat zullen ze snel genoeg omlaag kunnen brengen.
Dat denk ik ook. Moten ze goed zien te maken met abbonementsdiensten en verkopen via de PS store. Dat was in het PS3 tijdperk wel anders. Daarnaast was de kostprijs van de PS3 nog veel hoger. Die cell processor heeft miljarden gekost aan ontwikkeling en eigenlijk was die cell ongeschikt voor gaming. Doordat de ontwikkelingskosten al zo hoog opgelopen waren moest de cell wel het levenslicht gaan zien in de PS3. Voormalig CEO Ken Kutaragi pushte dat enorm. Cell was zijn kind en bijna de ondergang van Playstation.
Martinspire schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:34:
[...]
Hangt van de launchgames af denk ik. Er was toch ook gewoon een Killzone bundel bij de PS4?
Volgens mij zijn er bij launch nooit bundels. Ik kocht een kale PS4 bij launch... nouja meer bij beschikbaarheid in febr 2014. Op de achterkant van de doos stond iig wel heel groot Killzone en infamous second son, maar er zaten geen games bij.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 31-03-2020 12:12 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
-SaveMe- schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:06:
Ik denk dat er nog een hele andere factor en rol gaat spelen. Eind dit jaar zijn we hopelijk al even uit de corona crisis, maar de naweeën zullen we nog zeker voelen. Kans is groot dat we dan wereldwijd in een economische crisis zitten en met heel veel pech nog een dikke ook. Dat gaat gevolgen hebben voor prijs, vraag, beschikbaarheid, etc ...
Zonder vaccin zie ik echt geen einde aan de coronacrisis komen. Deze maatregelen zijn er vooral om de situatie controleerbaar te maken, niet om het daadwerkelijke probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
NotSoSteady schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:12:
[...]

Zonder vaccin zie ik echt geen einde aan de coronacrisis komen. Deze maatregelen zijn er vooral om de situatie controleerbaar te maken, niet om het daadwerkelijke probleem op te lossen.
Zodra de boel controleerbaar is kan er ook weer meer activiteit plaats gaan vinden. Corona verdwijnt daarmee niet, maar hopelijk kunnen we in juli / aug toch weer wat ondernemen met z'n allen en gaan internationaal weer wat grenzen open. Op een gegeven moment moet de kosten-baten analyse gemaakt worden. Goed dat de wereld deze maatregelen treft om eea beheersbaar te houden en aan damage control te doen, maar dat heeft weerslag op economie en achterstallige zorg wat nog veel meer impact heeft dan het hele corona virus. De niet geleverde zorg gaat naar verwachting nu al meer doden opleveren dan het hele coronavirus. Ben blij dat ik niet in de schoenen van staatshoofden en beleidsbepalers sta.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Ik heb mijn PS4 destijds begin april gekocht als Infamous second son bundel. Mochten er bij launch geen goeie games zijn die speciaal met de PS5 in gedachte ontwikkeld zijn dan wacht ik nog een tijdje. Het liefst alleen speelbaar op de PS5 en niet meer op de PS4 en PS4pro zodat ze ook echt gebruik maken van de nieuwe specs (vooral de ssd). Maar een spel die voor de PS5 een upgrade krijgt vind ik ook voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
*knip, lijkt me overbodig

[ Voor 100% gewijzigd door Chaoss op 31-03-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb op € 599,- gestemd, maar ik weet niet of de poll nou echt wat gaat zeggen, dat is meer "Wat hopen jullie dat het wordt" dan "wat verwachten jullie dat het wordt".

Ik denk dat iedereen die 399/449 en misschien ook wel 499,- stemt stiekem wel weet dat je deze hardware daarvoor niet mag verwachten.

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 31-03-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Donstil schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:58:
Ik heb op € 599,- gestemd, maar ik weet niet of de poll nou echt wat gaat zeggen, dat is meer "Wat hopen jullie dat het wordt" dan "wat verwachten jullie dat het wordt".

Ik denk dat iedereen die 399/449 en misschien ook wel 499,- stemt stiekem wel weet dat je deze hardware daarvoor niet mag verwachten.
Het aantal stemmen op de laagste bedragen vallen mee dus ik denk dat de meeste stemmers et wel overna gedacht hebben.

Gezien de hardware heb ik op 549,- gestemd, gezien de geschatte (hardware)kostprijs van 450 lijkt me dat een redelijk compromis tussen kostprijs en marketing.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:08:
[...]

De stemmen of de laagste bedragen vallen mee dus ik denk dat de meesten et wel overna gedacht hebben.

Gezien de hardware heb ik op 549,- gestemd, gezien de geschatte (hardware)kostprijs van 450 lijkt me dat een redelijk compromis tussen kostprijs en marketing.
Ja ben benieuwd. Een kostprijs van $450,- zonder marketing maar met BTW is al € 500,-
Dus dat lijkt mij dan de absolute bodem als die $450,- überhaupt klopt natuurlijk.

Want stel ze pakken 10% verlies dan is dat met 13,7 miljoen exemplaren (ps4 deed dat) wel een heel groot bedrag ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Donstil schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:13:
[...]

Ja ben benieuwd. Een kostprijs van $450,- zonder marketing maar met BTW is al € 500,-
Dus dat lijkt mij dan de absolute bodem als die $450,- überhaupt klopt natuurlijk.

Want stel ze pakken 10% verlies dan is dat met 13,7 miljoen exemplaren (ps4 deed dat) wel een heel groot bedrag ineens.
Tja, de verliezen waren met de PS3 nog veel groter. Ze willen de snelste transitie ooit realiseren en daar past een verkoopprijs van $599 in mijn ogen zeker niet bij. Al helemaal niet wanneer deze coronacrisis zich nog even gaat doorzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 31-03-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:32
De hardware is nu eenmaal een stuk krachtiger en daarmee duurder, het is niet meer zo'n mid-range PC setup zoals bij de current-gen bij launch, dat was al redelijk achterhaalde techniek en dus ook goedkoper.
499,- of 549,- lijkt me dan ook wel fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:19:
[...]

Tja, de verliezen waren met de PS3 nog veel groter. Ze willen de snelste transitie ooit realiseren en daar past een verkoopprijs van $599 in mijn ogen zeker niet bij.
Ik weet de verliezen bij de PS3 niet echt dus daar kan ik niet direct wat zinnigs over zeggen.
Wel weet ik dat de tijden van de PS3 heel anders waren, dat zie ik niet zo 1:1 gelijk toepasbaar op 2020.

Dit soort "luxe" is stevig duurder geworden de afgelopen jaren en daardoor zijn mensen ook bereid meer te betalen dan vroeger. Dat ooit, 15jaar geleden, € 599,- geen succes was lijkt mij daarom geen reden om nooit meer € 599,- te kunnen rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Donstil schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:23:
[...]

Ik weet de verliezen bij de PS3 niet echt dus daar kan ik niet direct wat zinnigs over zeggen.
Wel weet ik dat de tijden van de PS3 heel anders waren, dat zie ik niet zo 1:1 gelijk toepasbaar op 2020.

Dit soort "luxe" is stevig duurder geworden de afgelopen jaren en daardoor zijn mensen ook bereid meer te betalen dan vroeger. Dat ooit, 15jaar geleden, € 599,- geen succes was lijkt mij daarom geen reden om nooit meer € 599,- te kunnen rekenen.
Het ging destijds om honderden dollars mede vanwege de Blu-ray-laser.

Ja dat hoor ik er wel meer zeggen, maar er was toch een goede reden waarom de PS4 in 2013 voor 399 dollar werd verkocht en de PS4 Pro in 2016 eveneens voor hetzelfde bedrag. Ik koop de console sowieso wel, maar met $599 kun je in mijn ogen niet slechter beginnen. Bovendien heb je ook nog te maken met Microsoft, die veel meer doet met AMD dan alleen consoles en dat zal ze ongetwijfeld helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 31-03-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vergeet ook niet dat wij ondertussen 13 jaar (2007 EU release PS3) aan inflatie hebben gehad. €600,- ten tijde van de PS3 is nu grofweg €750,-.

Zonder het hele Corona gebeuren zou ik €600,- geen gekke prijs vinden om dan met een jaar €100,- van de prijs af te schaven. Maar nu met Corona heb ik eerlijk gezegd geen idee wat voor prijs wij mogen verwachten.

[ Voor 0% gewijzigd door Caayn op 31-03-2020 13:40 . Reden: Spellingscontrole... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:30:
[...]

Het ging destijds om honderden dollars mede vanwege de Blu-ray-laser.

Ja dat hoor ik er wel meer zeggen, maar er was toch een goede reden waarom de PS4 in 2013 voor 399 dollar werd verkocht en de PS4 Pro in 2016 eveneens voor hetzelfde bedrag. Ik koop de console sowieso wel, maar met $599 kun je in mijn ogen niet slechter beginnen. Bovendien heb je ook nog te maken met Microsoft, die veel meer doet met AMD dan alleen consoles.
Blu-ray laser was toen duur maar de speciale CPU/GPU ook. Waarom hij toen duur was doet er eigenlijk niet echt toe, de hardware is nu net zo indrukwekkend naar mijn idee.

€399,- in 2013 was een goeie instap maar de hardware was daar ook naar, dat was op uitkomst geen indrukwekkend iets en dat gelde voor de Pro in 2016 ook. Waarom die ook € 399,- was lijkt mij eerder om een mid-cycle refresh uit te testen.

Maar goed begrijp mij niet verkeerd, ik heb ook liever dat hij 399/449,- kost dan 599,- hoor. Ik hou mijn geld liever zelf natuurlijk :P . Ik zie het met deze hardware alleen niet gebeuren en daar ben ik eigenlijk wel blij om. Liever toffe hardware zoals ze nu doen en een hogere prijs dan weer instappen op een schrale prijs met dito hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:26

Major_ton

Shoot!

Wanneer Sony met een model onder de nu bekend gemaakte PS5 gaat komen, wat ik wel zie gebeuren vanwege de plannen van MS, dan is zelfs €699,- nog mogelijk als launch prijs. Ik hoop er ook niet op, maar ik hou er wel rekening mee.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Major_ton schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:56:
Wanneer Sony met een model onder de nu bekend gemaakte PS5 gaat komen, wat ik wel zie gebeuren vanwege de plannen van MS, dan is zelfs €699,- nog mogelijk als launch prijs. Ik hoop er ook niet op, maar ik hou er wel rekening mee.
Dat gaat niet gebeuren. Daar had al lang iets van gelekt geweest. Denk ook niet dat Sony zich heel druk maakt om het aantal modellen dat MS gaat uitbrengen. Dat goedkope model wordt waarschijnlijk ook een digital/streaming only machine. Gewoon basic één model op launch met exclusives en de hele PS4 catalogus. Het heeft voor Sony totaal geen zin om twee modellen uit te brengen. PS5 gaat toch wel als hotcakes verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Doe maar niet. Zie Topic Warning, Geen XsX talk in PS5 topic en vice versa

[ Voor 105% gewijzigd door BM op 01-04-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Doe maar niet. Zie Topic Warning, Geen XsX talk in PS5 topic en vice versa

Het feit dat ze zo mondjesmaat met info komen, heeft te maken met The Last of Us II, Ghost of Tsushima en FFVII. Allen PS4 games. Alleen iemand die er helemaal niks van snapt gaat nu een grote luidruchtige reveal doen en zo zijn PS4 en software sales laten kelderen met nog 3 zulke grote games in de pijplijn.

Zelf denk ik dat, als de prijs goed is, dat de PS5 makkelijk over de PS4 sales heen kan. Puur vanwege BC. PS4 is de op twee na best verkopende home console ooit, mede mogelijk gemaakt door de games die je erop kunt spelen. Je hebt straks met een PS5 directe toegang tot nagenoeg de gehele PS4 library. Reuze interessant voor iedereen die nog geen console heeft en helemaal voor die 100+ miljoen mensen die al in het eco systeem zitten.

[ Voor 53% gewijzigd door BM op 01-04-2020 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Hulleman schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:04:
[mbr]Doe maar niet. Zie Topic Warning, Geen XsX talk in PS5 topic en vice versa[/]
Mooi dat dit gemoderate wordt. Het was geen discussie over de 2 kampen. Ging mij puur om het feit dat ik niet denk dat de PS5 het zo goed gaat doen als de PS4, omdat ik het gevoel heb dat Sony de boel niet voor elkaar heeft en MS wel. Hierdoor hebben ze nog snel even de GPU hoger geclockt om bij de concurrentie in het vaarwater te blijven. Daarnaast maak ik me daarbij zorgen dat de PS5 te heet wordt en weer teveel lawaai gaat maken.Volgens mij moeten we dat prima tegen elkaar kunnen zeggen

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 01-04-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hulleman schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:37:
[...]
Ik niet denk dat de PS5 het zo goed gaat doen als de PS4, omdat ik het gevoel heb dat Sony de boel niet voor elkaar heeft. Hierdoor hebben ze nog snel even de GPU hoger geclockt om bij de concurrentie in het vaarwater te blijven. Daarnaast maak ik me daarbij zorgen dat de PS5 te heet wordt en weer teveel lawaai gaat maken.Volgens mij moeten we dat prima tegen elkaar kunnen zeggen
zoals altijd wacht ik daarom op revisie 2, die over het algemeen binnen 1 jaar na launch komt, waar de early adopter brugjes al uit zijn.

Verder heeft Sony nog steeds een verreweg superieure game line-up en exclusives, dat zie ik bij de PS5 niet zo snel veranderen.

/edit: plus de b/c met ps4 games die ze eindelijk gaan doen zal ook helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 01-04-2020 11:55 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Mooi dat dit gemoderate wordt. Het was geen discussie over de 2 kampen. Ging mij puur om het feit dat ik niet denk dat de PS5 het zo goed gaat doen als de PS4, omdat ik het gevoel heb dat Sony de boel niet voor elkaar heeft en MS wel. Hierdoor hebben ze nog snel even de GPU hoger geclockt om bij de concurrentie in het vaarwater te blijven. Daarnaast maak ik me daarbij zorgen dat de PS5 te heet wordt en weer teveel lawaai gaat maken.Volgens mij moeten we dat prima tegen elkaar kunnen zeggen
Vooral heel veel wilde speculatie en nergens echt op gebaseerd. Wat ik al aangaf: TLoU II, FFVII en GoT komen eraan. Dan ga je de sales van je huidige console niet tanken door met een luidruchtige reveal te komen van je nieuwe console. Ik ben überhaupt al verbaasd over het feit dat ze met het Cerny filmpje kwamen. Had ik niet verwacht. Daarbij ook bijzonder onhandig gebracht. Die reveal komt verwacht ik in juni.

Het ding is al jaren in ontwikkeling en ook devkits staan naar verluidt al een hele tijd bij devs op het bureau. Je doet alsof ze het ding 2 maanden geleden bedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
bram1984 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:06:
[...]

Vooral heel veel wilde speculatie en nergens echt op gebaseerd.

Het ding is al jaren in ontwikkeling en ook devkits staan naar verluidt al een hele tijd bij devs op het bureau. Je doet alsof ze het ding 2 maanden geleden bedacht hebben.
Dat klopt, is ook speculatie. Het is ook mijn gevoel wat ik heb bij de timing van het uitbrengen van info en keuzes van Sony. Dat die devkits er al lange tijd zijn wil niet zeggen dat je niet nog snel ff wat aanpassingen in de hardware door kunt voeren.
YakuzA schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:54:
Verder heeft Sony nog steeds een verreweg superieure game line-up en exclusives, dat zie ik bij de PS5 niet zo snel veranderen.
Eens, Sony heeft hele knappe studio's aan zich weten te binden afgelopen decennia. Daarom speel ik ook nog altijd Playstation :)

[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 01-04-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alles hier behalve de platte specs is speculatie natuurlijk.

Anton.net schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 00:21:

Oké €599,- it is :)
Nu maar hopen dat Sony het ook ziet en hij tegen ons advies in niet toch €649,- wordt.

[ Voor 86% gewijzigd door Donstil op 01-04-2020 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04 14:11

Pat-Juh

Patrick

[...]

Dat verwacht ik wat minder snel dan dat dit was/is bij de PS4 - Slim - Pro lijn. Deze zijn op 16nm gemaakt waar de PS5 op 7nm gemaakt zal worden. Kijkende naar wat een 3700x (7nm, octacore op 3,6-4,4gHz, 65W) kan ben ik positief over het verbruik, de warmte en het geluid.

Het is even afwachten wat voor heethoofd de RDNA2 GPU wordt. (zolang het geen herhaling van eerdere generaties is zal het wel goed komen :+ ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
bram1984 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:06:
[...]

Vooral heel veel wilde speculatie en nergens echt op gebaseerd. Wat ik al aangaf: TLoU II, FFVII en GoT komen eraan. Dan ga je de sales van je huidige console niet tanken door met een luidruchtige reveal te komen van je nieuwe console. Ik ben überhaupt al verbaasd over het feit dat ze met het Cerny filmpje kwamen. Had ik niet verwacht. Daarbij ook bijzonder onhandig gebracht. Die reveal komt verwacht ik in juni.

Helaas Bram, alle bronnen wezen op 9.2 TF. Daar klapte kamp groen volledig overheen met 12 TF.

Dus moest Sony aan de bak met overclocken om überhaupt bij de 10.x TF te komen. En dat is ook een van de redenen dat ze waarschijnlijk geen console kunnen laten zien.. Koeling enz.

Begrijp mij niet verkeerd, heb ook alle Sony consoles staan en ben een fan. Maar nu lijkt Sony de plank flink mis te slaan, de tijd zal het leren, en de prijs ook. €399 zou mooi zijn, maar meer realistisch is €449 of €499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-03 19:59
Segafreak83 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:18:
[...]

Helaas Bram, alle bronnen wezen op 9.2 TF. Daar klapte kamp groen volledig overheen met 12 TF.

Dus moest Sony aan de bak met overclocken om überhaupt bij de 10.x TF te komen. En dat is ook een van de redenen dat ze waarschijnlijk geen console kunnen laten zien.. Koeling enz.

Begrijp mij niet verkeerd, heb ook alle Sony consoles staan en ben een fan. Maar nu lijkt Sony de plank flink mis te slaan, de tijd zal het leren, en de prijs ook. €399 zou mooi zijn, maar meer realistisch is €449 of €499.
Ik weet niet of overclocken de juiste benaming is, maar die 10.28TF zou inderdaad alleen gehaald worden op 'maximum boost frequency.' en dus geen constante 10.28TF zijn.

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

alle bronnen wezen op 9.2 TF. Daar klapte kamp groen volledig overheen met 12 TF.

Begrijp mij niet verkeerd, heb ook alle Sony consoles staan en ben een fan. Maar nu lijkt Sony de plank flink mis te slaan.
Dat denk ik dus ook. Sony moet op onderdelen weer terug naar de tekentafel wat de reden is dat ze niks kunnen laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Net als in 2013 bedoel je? Oh nee, toen kregen we tijdens de officiële publieke reveal alleen de controller te zien en de console pas in juni tijdens de E3. Waarom zouden ze überhaupt de console laten zien tijdens een tech praatje over de specs? Wat een paniek om niks. Sony komt met de dikste SSD die je in een console kunt wensen en een GPU die slechts een procentje of 15 minder is (nogmaals: ze hebben nog nooit zo dicht bij elkaar gelegen) en ze slaan de plank volledig mis. Oké man. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:46:
[...]

Net als in 2013 bedoel je? Oh nee, toen kregen we tijdens de officiële publieke reveal alleen de controller te zien en de console pas in juni tijdens de E3. Waarom zouden ze überhaupt de console laten zien tijdens een tech praatje over de specs? Wat een paniek om niks. Sony komt met de dikste SSD die je in een console kunt wensen en een GPU die slechts een procentje of 15 minder is (nogmaals: ze hebben nog nooit zo dicht bij elkaar gelegen) en ze slaan de plank volledig mis. Oké man. :+
Omdat als je, na maanden van radiostilte, met een aankondiging komt op je mainstream mediakanalen dat er een techpraatje incl specs komt. Dan pas je je presentatie aan op je publiek, en had een foto/teaser zeker niet misstaan. Dus hiermee hebben ze wel flink de plank misgeslagen. En dat geeft een vreemde smaak in de mond als de dat afzet tegenover de concurrent die volledig transparant is.

En dat 15% klopt inderdaad, als die in boost mode draait. Zonder dat is het dus uiteraard wel meer ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Ik denk dat de discussie of Sony wel of niet de frequentie last minute verhoogt heeft niet zo interessant is op dit moment. Uiteraard is de kans is er maar wij komen dat op dit punt simpelweg niet te weten. Als de PS5 straks uit is en er zijn problemen met de koeling of de stabiliteit van de performance door fluctuerende frequenties dan zou je er een punt van kunnen maken. Voor nu is het teveel gis werk met de zeer beperkte informatie die we hebben. Wij weten niet eens wat de laagste frequentie waar de CPU/GPU naar terug kan vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26

justifire

Shut up and squat !!

Donstil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:08:
Alles hier behalve de platte specs is speculatie natuurlijk.

[...]

Oké €599,- it is :)
Hoop geld voor een ssd met een chipset :o

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:00:
[...]

Hoop geld voor een ssd met een chipset :o
Haha ja maar wel een Chipset die goed games kan draaien naar verwachting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:51:
[...]

Omdat als je, na maanden van radiostilte, met een aankondiging komt op je mainstream mediakanalen dat er een techpraatje incl specs komt. Dan pas je je presentatie aan op je publiek, en had een foto/teaser zeker niet misstaan. Maar hiermee hebben ze wel flink de plank misgeslagen. En dat geeft een vreemde smaak in de mond als de dat afzet tegenover de concurrent die volledig transparant is.

En dat 15% klopt inderdaad, als die in boost mode draait. Zonder dat is het dus uiteraard wel meer ;)
Ik denk dat we het allemaal wel met elkaar eens zijn dat deze "reveal" nergens op sloeg. Echter weten we ook dat dit oorspronkelijk voor devs was bedoeld op de GDC en het coronavirus flink roet in het eten heeft gegooid. We weten ook dat Sony 3 grote exclusives voor de PS4 op de rol heeft staan en dat een publieke commerciële reveal op dit moment onhandig is.

En dan is het meer dan 15%. Waar maak je je druk om? De 1X is maar liefst 40% krachtiger en in veel gevallen moet DF bij wijze van spreken alsnog 400% inzoomen om een extra karteltje te tonen, los van het feit dat we met RE3 Remake weer een game hebben met een betere framerate op de Pro (ik weet het, dit ligt niet aan de consoles, maar je snapt mijn punt). Nogmaals, waar maak je je druk om? Wat ik al voor de reveals van beide consoles heb aangegeven: ik ben veel enthousiaster over de sprong die we gaan maken op CPU gebied en vooral over de opslag. Persoonlijk had ik liever beide consoles op 8TF gehad met dezelfde SSD op 5,5GB/s, want daarvan verwacht ik echt veel meer op het gebied van QoL improvements en game design. Ik kijk op 4- en soms op 1TF al mijn ogen uit op dit moment. Resolutie gaat voor mij persoonlijk echt weinig meer toevoegen. Ik hoop dat we straks gewoon lekker 1440p performance modes kunnen kiezen die op 60fps of hoger draaien.

Edit: Overigens wil ik de 1X met bovenstaande niet downlplayen hoor. Dat is qua hardware en design de beste en mooiste console ooit gemaakt. Maar mijn punt spreekt voor zich. Een hoop mensen doen alsof het allergrootste verschil straks de GPU gaat zijn. Nee dus. :)

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 01-04-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:55:
Ik denk dat de discussie of Sony wel of niet de frequentie last minute verhoogt heeft niet zo interessant is op dit moment. Uiteraard is de kans is er maar wij komen dat op dit punt simpelweg niet te weten. Als de PS5 straks uit is en er zijn problemen met de koeling of de stabiliteit van de performance door fluctuerende frequenties dan zou je er een punt van kunnen maken. Voor nu is het teveel gis werk met de zeer beperkte informatie die we hebben. Wij weten niet eens wat de laagste frequentie waar de CPU/GPU naar terug kan vallen.
Nou dat laatste is best wel een interessant gegeven inderdaad. Voor nu zijn de snelheid specs allemaal gebaseerd op het maximale toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26

justifire

Shut up and squat !!

Donstil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:03:
[...]

Haha ja maar wel een Chipset die goed games kan draaien naar verwachting :)
Mag het wel hopen voor zes meijer O-)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:09:
[...]

Mag het wel hopen voor zes meijer O-)
Weekendje stappen overslaan joh :+, we zitten nu toch hier in de kroeg. Die is veel goedkoper.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 01-04-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04 14:11

Pat-Juh

Patrick

bram1984 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat we het allemaal wel met elkaar eens zijn dat deze "reveal" nergens op sloeg. Echter weten we ook dat dit oorspronkelijk voor devs was bedoeld op de GDC en het coronavirus flink roet in het eten heeft gegooid. We weten ook dat Sony 3 grote exclusives voor de PS4 op de rol heeft staan en dat een publieke commerciële reveal op dit moment onhandig is.

En dan is het meer dan 15%. Waar maak je je druk om? De 1X is maar liefst 40% krachtiger en in veel gevallen moet DF bij wijze van spreken alsnog 400% inzoomen om een extra karteltje te tonen, los van het feit dat we met RE3 Remake weer een game hebben met een betere framerate op de Pro (ik weet het, dit ligt niet aan de consoles, maar je snapt mijn punt). Nogmaals, waar maak je je druk om? Wat ik al voor de reveals van beide consoles heb aangegeven: ik ben veel enthousiaster over de sprong die we gaan maken op CPU gebied en vooral over de opslag. Persoonlijk had ik liever beide consoles op 8TF gehad met dezelfde SSD op 5,5GB/s, want daarvan verwacht ik echt veel meer op het gebied van QoL improvements en game design. Ik kijk op 4- en soms op 1TF al mijn ogen uit op dit moment. Resolutie gaat voor mij persoonlijk echt weinig meer toevoegen. Ik hoop dat we straks gewoon lekker 1440p performance modes kunnen kiezen die op 60fps of hoger draaien.
1440p optie mis ik in de huidige Ps4 Pro zeer zeker. HDMI 2.0 kan het met gemak aan en het aanbod betaalbare gaming monitoren op 1440p met 27-32” (die HDR ondersteunen) is veel groter dan een 4k variant. Daarnaast is 1440p met beter te behappen voor de huidige generatie, de next gen kan makkelijk 60-120Hz op 1440p met maximale grafische opties aan. Ik hoop ten zeerste dat die 1440p optie gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Pat-Juh schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:10:
[...]

1440p optie mis ik in de huidige Ps4 Pro zeer zeker. HDMI 2.0 kan het met gemak aan en het aanbod betaalbare gaming monitoren op 1440p met 27-32” (die HDR ondersteunen) is veel groter dan een 4k variant. Daarnaast is 1440p met beter te behappen voor de huidige generatie, de next gen kan makkelijk 60-120Hz op 1440p met maximale grafische opties aan. Ik hoop ten zeerste dat die 1440p optie gaat komen
Ja je bespaart serieus veel resources ten opzichte van native 4K en ik vind het verschil vanaf QHD echt verwaarloosbaar. Maar goed, mensen worden tegenwoordig meer geprikkeld door dat soort krachttermen dan het aantal frames per seconden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pat-Juh schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:10:
[...]

Op dergelijk kleine schermen zie je dat verschil tussen 1440p en native 4K misschien niet maar ga je (veel) groter blijft het nog steeds wel een voordeel om gewoon native 4K te renderen.

Ik zou in ieder geval wel teleurgesteld zijn als de next-gen consoles nu weer geen native 4K ondersteunen.
(Wat niet de verwachting is gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
"Weer geen native 4K ondersteunen"

Echter ondersteunen ze dat wel, net als de huidige consoles. Zowel X1X als PS4 Pro hebben meerdere native 4K games.

We gaan volgens mij weer een beetje richting het niveau van het gesloten topic. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
bram1984 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:46:
[...]

In 2013 hebben ze gewacht en flink geprofiteerd van de andere presentatie, vervolgens keihard ingepakt.

En nu lijkt het alsof ze niet eens weten wat ze moeten doen. Dikke SSD gaat niet alles oplossen, zeker niet als de rest "ondermaats" is.

Jij vind het paniek om niks, ik en anderen zien het gewoon als dikke paniek..

Buiten dat gaan de 3rd party developers uit van de langzaamste variant, dus dat voordeel zie ik nog niet zo snel..

*knip* Niet op de man aub

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 01-04-2020 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja misschien een handje vol native 4K games. Ik bedoel dan uiteraard gewoon alle games, dat lijkt mij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Segafreak83 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:23:
[...]

In 2013 hebben ze gewacht en flink geprofiteerd van de andere presentatie, vervolgens keihard ingepakt.

En nu lijkt het alsof ze niet eens weten wat ze moeten doen. Dikke SSD gaat niet alles oplossen, zeker niet als de rest "ondermaats" is.

Jij vind het paniek om niks, ik en anderen zien het gewoon als dikke paniek..

Buiten dat gaan de 3rd party developers uit van de langzaamste variant, dus dat voordeel zie ik nog niet zo snel..

Verder klink je als een enorme fanboy die alles maar goed probeert te praten.
PS4 reveal: februari 2013
Xbox One reveal: mei 2013

Klinkt inderdaad alsof Sony gewacht heeft.

En de rest is verder niet ondermaats. Dat maken alle teraflop soldaatjes ervan. Ik zal mezelf nogmaals herhalen: CPU en GPU hebben nog NOOIT zo dicht bij elkaar gezeten, procentueel gezien. Het grootste verschil (125%) is de snelheid in SSD. Ik weet wat je daar niet aan begrijpt? Ik zeg ook nergens dat een snellere SSD een marginaal verschil in resolutie gaat oplossen en dat boeit me ook verder heel weinig.

Maar weet je, aangezien je alles toch heel zwart wit en puur in getalletjes ziet. Ik kwam dit plaatje vanochtend tegen. Hopelijk plaatst dit een en ander in perspectief.
Presuming there's any value in the exercise, I drafted one that's actually to scale. The area of the squares below represents the published specifications as reflected in text on each box, with all the usual caveats about how these aren't guaranteed to reflect real-world performance. Since the silly exercise got started, though, it might as well be carried through. Series X in blue as the normalized reference, and PS5 in green to demonstrate visually how large / small these differences really are:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/edJ4khl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:04:
[...]

Persoonlijk had ik liever beide consoles op 8TF gehad met dezelfde SSD op 5,5GB/s, want daarvan verwacht ik echt veel meer op het gebied van QoL improvements en game design. Ik kijk op 4- en soms op 1TF al mijn ogen uit op dit moment. Resolutie gaat voor mij persoonlijk echt weinig meer toevoegen. Ik hoop dat we straks gewoon lekker 1440p performance modes kunnen kiezen die op 60fps of hoger draaien.
Nee danku. 8TF RDNA2 met 5.5GB/s storage zou voor mij een te (kleine) upgrade zijn (niet dat ik het niet zou kopen als het de enige upgrade wa s :+)

Zelf hoop ik vooral op meer performance modes nu we niet langer opgezadeld zitten met de Jaguar cores. Maar ik zou toch ook wel graag een grote boost in graphics willen hebben. Bijvoorbeeld (sorry voor de Xbox title maar die schiet mij nu te binnen O-) ):

FH4 is speelbaar in twee modes 1080p/60fps en 4K/30fps+lichtelijke verbeteringen in grafische effecten. Het verschil tussen beide modes is voor mij meer dan duidelijk (ook de resolutie) en ik zou graag de grafische praal van de 4K/30fps willen hebben maar weer niet ten kosten van de 60fps. Met een 8TF machine gaat het je niet lukken om de huidige 4K/30fps mode net zo stabiel in 4K/60fps te draaien. Dat is voor mij geen next-gen vooruitgang maar eerder weer een kleine upgrade alá PS4 Pro en XB1X.

Dat beide fabrikanten voor in ieder geval een verdubbeling (+ alle arch verschillen in Polaris/Vega -> RDNA2) ten opzichte van hun huidige consoles zijn gegaan vind ik juist positief.

Maar goed, ik geloof nog niet zo in de SSD, althans niet tussen snel en bloed snel :) Dat betekent echter niet dat ik niet heel nieuwsgierig ben naar wat de praktijk toepassingen hiervan en dat ik mij graag door de praktijk fout laat bewijzen. Plus dat ik de QoL verbeteringen dankzij de SSD graag toegemoet zie komen :)

(Let op: ik heb het niet over de verschillen tussen de PS5 en XSX!)
Donstil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:05:
[...]

Nou dat laatste is best wel een interessant gegeven inderdaad. Voor nu zijn de snelheid specs allemaal gebaseerd op het maximale toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Correct. Wij weten alleen de max.
Zullen wij niet beginnen met dit soort hopeloze plaatjes te posten? Je zou een dergelijk plaatje ook ten tijde van de PS3/360 kunnen maken maar dan met fysieke media (25GB vs 8.5GB) erbij en dan heb je net zo'n niets zeggend plaatje.

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 01-04-2020 14:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik moet toch wel een beetje grinneken om de verhoudingen van het plaatje hierboven, daar klopt niet veel van in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
bram1984 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:36:
[...]

PS4 reveal: februari 2013
Xbox One reveal: mei 2013

Klinkt inderdaad alsof Sony gewacht heeft.

En de rest is verder niet ondermaats. Dat maken alle teraflop soldaatjes ervan. Ik zal mezelf nogmaals herhalen: CPU en GPU hebben nog NOOIT zo dicht bij elkaar gezeten, procentueel gezien. Het grootste verschil (125%) is de snelheid in SSD. Ik weet wat je daar niet aan begrijpt? Ik zeg ook nergens dat een snellere SSD een marginaal verschil in resolutie gaat oplossen en dat boeit me ook verder heel weinig.

Maar weet je, aangezien je alles toch heel zwart wit en puur in getalletjes ziet. Ik kwam dit plaatje vanochtend tegen. Hopelijk plaatst dit een en ander in perspectief.

[...]

[Afbeelding]
De PS4 werd pas gerevealed in juni tijdens de E3. In februari kregen wij alleen een controller te zien. Dus als je met feiten komt, zorg dan ook dat ze kloppen.

Ik snap de SSD prima, ding is sneller, 3rd parties gaan die moeite er niet insteken om alles eruit te halen.

Verder gaan we het wel zien als beide consoles beschikbaar zijn en uitgebreid getest kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Dit zegt natuurlijk helemaal niks, behalve cijfertjes tegen elkaar wegzetten zonder de achterliggende factoren mee te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:42:
Correct. Wij weten alleen de max.
Aah toch, want dat zou in de praktijk ook nog wel wat kunnen verschillen natuurlijk.
Kan de koeling dat uren aan op die hoge snelheid, treed er thermal throttling op etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:46:
[...]

Aah toch, want dat zou in de praktijk ook nog wel wat kunnen verschillen natuurlijk.
Kan de koeling dat uren aan op die hoge snelheid, treed er thermal throttling op etc.
Ik ben heel benieuwd hoe de frequentie zich onder bepaalde workloads houdt. Maar ik verwacht wel dat de frequentie in de meeste gevallen op of vlak tegen de max aanzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:45:
[...]

De PS4 werd pas gerevealed in juni tijdens de E3. In februari kregen wij alleen een controller te zien. Dus als je met feiten komt, zorg dan ook dat ze kloppen.

Ik snap de SSD prima, ding is sneller, 3rd parties gaan die moeite er niet insteken om alles eruit te halen.
Daar ben ik ook wel bang voor, die pakken een bepaalde snelheid die op "alle systemen" gehaald kan worden en gaan daar mee programmeren.

Zou misschien wel een boost kunnen betekenen voor de PC markt, daar is een verplichte SSD nog niet zo gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:42:
Ik moet toch wel een beetje grinneken om de verhoudingen van het plaatje hierboven, daar klopt niet veel van in ieder geval.
Het is op schaal getekend. Staat er ook letterlijk boven uitgelegd. Wat klopt er volgens jou niet aan?

Dit als reactie op onderstaande. Deze klopt juist niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pb0iK9C.jpg

Los daarvan is het punt meer dat beide plaatjes totaal zinloos zijn in de discussie.

@Caayn RDNA2 biedt echter wel meer power dan wat we nu hebben op hetzelfde aantal TF. Ik ben het met je eens dat 1080p straks niet meer kan. Dat zei ik verder ook niet. Ik vind persoonlijk alles boven de 1440p echter wel verwaarloosbaar.
Segafreak83 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:45:
[...]

Verder gaan we het wel zien als beide consoles beschikbaar zijn en uitgebreid getest kunnen worden.
Een reveal is gelukkig veel meer dan het tonen van een plastic doosje. De reveal was in februari. Ze lieten in juni de fysieke console, games en prijs zien.

En ja, third parties gaan voor de lowest common denominator. Helaas. Maar in ieder geval kunnen first parties er hopelijk wel alles uit halen.
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:45:
[...]

Dit zegt natuurlijk helemaal niks, behalve cijfertjes tegen elkaar wegzetten zonder de achterliggende factoren mee te nemen :+
En dat is dus exact mijn punt. 15% GPU verschil schreeuwt iedereen van de daken, maar als een dergelijk plaatje alles in perspectief zet, dan zegt het ineens niks. Helemaal mee eens, het zegt totaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
De github leak van 9.2 TF was een chip zonder raytracing en waarschijnlijk alleen maar bedoeld om de backwards compatibility te testen. Ik geloof echt niet dat Sony last minute besloot om de frequenties te boosten omdat ze geschrokken waren van de 12TF van de Series X. Denk maar niet dat de Sony engineers koekenbakkers zijn. Bij Sony weten ze echt wel hoe ze een console moeten bouwen met veel custom design.
Ik denk dat we bij de Sony exclusives die optimaal gebruik maken van de 10,28 TF en de custom SSD games gaan zien die op geen enkel ander platform mogelijk zijn. Microsoft heeft op papier de beste specs in ruwe performance dat ziet iedereen, maar ik denk dat door het unieke custom design van de PS5 we hierop echte vernieuwende gameplay gaan zien. Het verschil is tussen 10 en 12 TF is echt niet zo groot dat je baanbrekende verschillen gaat zien. De gemiddelde gamer / consument ziet dit al helemaal niet. Dan moet je dus jezelf op andere gebieden gaan onderscheiden. En juist met die ultra snelle SSD kan je games maken die echt vernieuwend zijn en alleen mogelijk zijn op jou hardware. Dat gaat wel degelijk een verschil maken.
Daarbij komt dan nog dat juist Sony ook nog eens een heel leger aan top developers heeft met geweldige IP's. Die gaan echt top games uit die PS5 hardware persen. En reken er ook maar op dat ze het design met bijbehorende koeling op orde gaan hebben. Die gaan echt geen risico's nemen. En mijn verwachting is dat de prijs van de PS5 449,- gaat zijn. Misschien zelfs 399,-. De series X verwacht ik voor 499,-.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat er volgens mij niet klopt is dus de schaal.
Als ik GPU naast GPU leg is dat verschil niet het percentage verschil wat het in de cijfers wel is.

Maar goed ik heb helemaal geen zin om die kant van vertekenende plaatjes op te gaan. We willen gaan <Andere console> v.s. PS5 topic maar die plaatjes gaan wel die richting op. Gewoon lekker weglaten zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
zwembroek schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:57:
De github leak van 9.2 TF was een chip zonder raytracing en waarschijnlijk alleen maar bedoeld om de backwards compatibility te testen. Ik geloof echt niet dat Sony last minute besloot om de frequenties te boosten omdat ze geschrokken waren van de 12TF van de Series X. Denk maar niet dat de Sony engineers koekenbakkers zijn. Bij Sony weten ze echt wel hoe ze een console moeten bouwen met veel custom design.
Ik denk dat we bij de Sony exclusives die optimaal gebruik maken van de 10,28 TF en de custom SSD games gaan zien die op geen enkel ander platform mogelijk zijn. Microsoft heeft op papier de beste specs in ruwe performance dat ziet iedereen, maar ik denk dat door het unieke custom design van de PS5 we hierop echte vernieuwende gameplay gaan zien. Het verschil is tussen 10 en 12 TF is echt niet zo groot dat je baanbrekende verschillen gaat zien. De gemiddelde gamer / consument ziet dit al helemaal niet. Dan moet je dus jezelf op andere gebieden gaan onderscheiden. En juist met die ultra snelle SSD kan je games maken die echt vernieuwend zijn en alleen mogelijk zijn op jou hardware. Dat gaat wel degelijk een verschil maken.
Daarbij komt dan nog dat juist Sony ook nog eens een heel leger aan top developers heeft met geweldige IP's. Die gaan echt top games uit die PS5 hardware persen. En reken er ook maar op dat ze het design met bijbehorende koeling op orde gaan hebben. Die gaan echt geen risico's nemen. En mijn verwachting is dat de prijs van de PS5 449,- gaat zijn. Misschien zelfs 399,-. De series X verwacht ik voor 499,-.
Die 10 teraflops is natuurlijk ook niet helemaal het complete verhaal. Sony maakt gebruik van variabele kloksnelheden en Microsoft niet. Volgens Cerny zal dat ook zorgen voor een drop in prestaties bij games die het systeem tot het maximum pushen. Wat ik hier echt een beetje mis is een objectieve kijk op dingen. Ieder pluspunt wordt als het 'next big thing' gezien en iedere 'negatieve' eigenschap van de console wordt weggeschreven als een nietszeggend nummer. Nog maar te zwijgen over die plaatjes. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 01-04-2020 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:52:
[...]

[...]

En dat is dus exact mijn punt. 15% GPU verschil schreeuwt iedereen van de daken, maar als een dergelijk plaatje alles in perspectief zet, dan zegt het ineens niks. Helemaal mee eens, het zegt totaal niks.
Dit is dus niet hetzelfde he, dat snap je toch hopelijk zelf ook wel :+

Edit: Is er iemand die heel toevallig werkt of iemand kent die werkt bij een Gamemania achtige winkel en weet of er weer een console inruilactie komt? :P

[ Voor 16% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 01-04-2020 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
NotSoSteady schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:03:
[...]

Die 10 teraflops is natuurlijk ook niet helemaal het complete verhaal. Sony maakt gebruik van variabele kloksnelheden en Microsoft niet. Volgens Cerny zal dat ook zorgen voor een drop in prestaties bij games die het systeem tot het maximum pushen. Wat ik hier echt een beetje mis is een objectieve kijk op dingen.
Cerny heeft gezegd dat in de meeste scenario's de 10.3TF gehaald gaat worden. Hoe dat in de praktijk gaat uitvallen weet niemand. Dus hoe objectief kan je zijn? Maar hoeveel TF heb je nodig? Als je een target stelt van 4k / 60fps. Heb je dan 9 nodig of 12? Wanneer kom je tot een punt dat je qua visuals met een vooraf gestelde target genoeg hebt aan TF? Op een gegeven moment kan je wel meer TF willen maar heeft dat minimale impact op de visuals. Dan moet je kijken op welk gebied je nog wel vernieuwend kan zijn. En ik denk dat Sony met deze SSD techniek een nieuwe nog nooit vertoonde game ervaring kan neerzetten. Dan maken die 2 of 3 TF echt geen verschil meer. En raytracing zal misschien beter zijn op de series X, maar de PS5 heeft ook gewoon raytracing. Het is echt geen verschil tussen dag en nacht. Die custom SSD van de PS5 wel. Daar is de hele console omheen gebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:52:
[...]
@Caayn RDNA2 biedt echter wel meer power dan wat we nu hebben op hetzelfde aantal TF. Ik ben het met je eens dat 1080p straks niet meer kan. Dat zei ik verder ook niet. Ik vind persoonlijk alles boven de 1440p echter wel verwaarloosbaar.
Dat snap ik. Daarom stipte ik expres meerdere keren de architectuur aan in mijn post. het had misschien wel wat duidelijker gekund vanuit mijn kant :)

offtopic:
Ik ben niet een held wanneer het aankomt op het uittypen van mijn gedachtegang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
Een discussie houden is leuk maar laat het wel beetje reëel zijn en niet te idealistisch, 9 wint niet van 12, easy as that, daar is geen hoger wiskunde voor nodig.
GPU power, wat je eventueel 'tekort' komt maak je niet goed met SSD snelheid, dat zijn 2 verschillende factoren.
Je kan een spelwereld sneller laden of laadtijden tot een miniem beperken maar nee je poept er niet meer pixels of snellere raytracing uit, dat doet de GPU icm CPU. Als Sony een mooie middenweg heeft gevonden en daarmee op 449/479/499 zit, Top.
Over paar jaar komt er toch weer een Pro variant, ze hebben gezien dat mensen daar open voor staan. Als ze dat tegen die tijd ook voor 499 kunnen wegzetten, en de reguliere droppen in prijs,Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Donstil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:48:
[...]

Daar ben ik ook wel bang voor, die pakken een bepaalde snelheid die op "alle systemen" gehaald kan worden en gaan daar mee programmeren.

Zou misschien wel een boost kunnen betekenen voor de PC markt, daar is een verplichte SSD nog niet zo gebruikelijk.
Precies dit. En omdat er bij de X Box ook nog een mindere krachtige versie komt zullen 3th party ontwikkelaars (en de X Box studios trouwens ook) gaan ontwikkelen met die console in gedachte en dan een hogere resolutie en meer FPS voor de PS5 en dan voor de series X weer een iets hogere resolutie en/of FPS. De werelden zullen op alle consoles net zo groot en interactief zijn omdat ze bv niet uit kunnen gaan van een bloedsnelle SSD.

De PS5 is hoogstwaarschijnlijk de enige console van PlayStation bij launch en de PlayStation studios kunnen dan ook voor een PS5 only spel er direct vanuit gaan dat iedereen op zijn minst die specs heeft. Hoop ook snel op veel PS5 only spellen (en niet ook speelbaar op PS4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:22

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Haha dit topic is nog erger dan het oorspronkelijk topic.. :P

Als sony nu eerst maar eens aangeeft welke features ze van RDNA2 ondersteunen halen ze ook al wat kou uit de lucht. Want in een deep dive over de technische specs werd daar maar zeer stil over gedaan. Want het moest natuurlijk 3 kwartier gaan over de SSD. :)

*knip* onnodige opmerking.

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 01-04-2020 18:16 ]

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Modbreak:We gaan inderdaad weer richting een welles / nietus discussie, let hier op en houd het fatsoenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Donstil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:48:
[...]

Game engines zijn in de basis flexibel, je kunt een game bijvoorbeeld een vrij simpel een grotere drawing distance geven, daar hoef je echt niet de hele game opnieuw voor te programmeren.

PC games zijn ook prima schaalbaar van midrange tot highend pc's zonder dat daar een hele game opnieuw voor gemaakt hoeft te worden. Het is niet voor niets dat multi platform games er op een high end pc het beste uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:22:
[...]

Game engines zijn in de basis flexibel, je kunt een game bijvoorbeeld een vrij simpel een grotere drawing distance geven, daar hoef je echt niet de hele game opnieuw voor te programmeren.

PC games zijn ook prima schaalbaar van midrange tot highend pc's zonder dat daar een hele game opnieuw voor gemaakt hoeft te worden. Het is niet voor niets dat multi platform games er op een high end pc het beste uitzien.
Ja dat kan ook wel maar dat is meer voor de andere zaken CPU/GPU/Memory enz. Je past een engine niet aan van “Hele snelle SSD” naar “Bizar snelle SSD”. Althans zover ik weet gebeurt dat in de PC wereld toch niet?

Dan wordt het meer iets van: Cod map laad in 2 seconden op Platform Y en in 0,8 op de PlayStation 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:22:
[...]

Dat kan zolang dit binnen de engine toelaatbaar is. Tal voorbeelden die echter iets verder gaan dan resolutie en draw distance: Dead Rising 3 (launch game op de X1, kon onmogelijk op de 360 draaien). Vliegen op een Strombird in HZD (niet mogelijk op de PS4 vanwege HDD beperkingen, straks geen probleem op de next gen). Om er twee te noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar de vraag is dan vooral. Kan dat pas bij 9GB/s of kan dat ook al met 2,4/4,8/5 GB/s.

Dead Rising 3 was overigens geen HDD dingetje. Maar juist een CPU/GPU limitatie van de oude generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:57:
Maar de vraag is dan vooral. Kan dat pas bij 9GB/s of kan dat ook al met 2,4/4,8/5 GB/s.

Dead Rising 3 was overigens geen HDD dingetje. Maar juist een CPU/GPU limitatie van de oude generatie.
Dat is inderdaad de vraag. Maar je zou denken dat het ding er niet voor niets in zit.

Klopt van DR3. Was slechts een voorbeeld van een game die je niet simpelweg even terug kan schalen zonder het complete design aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat eerste is een aanname die je kunt doen maar ik zie dat dan liever bevestigd :)

Maar Dead Rising 3 is inderdaad een mooi voorbeeld waarom iemand warm kan worden van een krachtigere CPU en GPU.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 01-04-2020 19:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Zitten jullie nou nog steeds te bespreken of een snellere ssd nuttig gaat zijn ?
Alsof sony all in gaat op iets wat niet gaat werken ? Die hebben echt wel nagedacht over deze stap en hun zien het als nuttig. Genoeg toch ? Of moet elke zogenaamde tech expert dit nu tot het uiterste in twijfel trekken, en moet dit tot in het diepst besproken worden of forums.. zolang er geen voorbeelden zijn( pc vergelijking is niet handig ivm rekening houden ontelbare variaties in hardware) is het een nutteloze welles nietes.

Net als de cpu/gpu frequentie. Cerny zei duidelijk dat hier amper fluctuaties inzitten omdat met een klein percentage lager al veel stroom werd bespaart(dus warmte). Duidelijk toch. Maar nee moet tot op het bot uitgezocht worden weer zonder enig bewijs erbij. Laten we wachten tot er daadwerkelijk games en voorbeelden zijn. Reken maar dat sony wil gaan laten zien waarom ze voor deze ssd oplossing gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nouhja als je gaat zoeken naar reakties van game developers nav de spec release dan lees je veel enthousiaste reacties over de PS5 en dat zijn niet alleen first party developers. Blijkbaar geeft de SSD toch een leuk voordeel.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 01-04-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:23:

Zitten jullie nou nog steeds te bespreken of een snellere ssd nuttig gaat zijn ?
Alsof sony all in gaat op iets wat niet gaat werken ? Die hebben echt wel nagedacht over deze stap en hun zien het als nuttig. Genoeg toch ?
Ja maar jij reageert nu toch ook weer :+
Vooral niet doen als jij het er persoonlijk niet over wilt hebben, genoeg hier die dat wel willen klaarblijkelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 01-04-2020 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
*knip* geen olie op het vuur smijten aub SSD is alleen maar goed voor snellere laadtijden of het sneller inladen van werelden. (Dat is echt niet waarom die SSD is ontwikkeld. Waarom zou je daar uberhaubt zoveel resources aan besteden als een gewone SSD dit ook al kan.) Dan het gezeur dat de 10.3 TF niet constant gehaald kan worden door de variabele kloksnelheden. Sony zit met de koeling in de maag. Het uiteindelijke ontwerp is nog niet klaar omdat ze terug naar de tekentafel moeten. De PS5 kan geen VRS doen en mist nog meer RDNA2 functionaliteit. De PS5 heeft een mindere vorm van Raytracing omdat de GPU maar 36 CU's heeft. De dedicated sound chip van de Series X is gelijkwaardig als die van de PS5. Waar hebben we het over? Wees blij dat de Series X aan al je verwachtingen voldoet en hoop dat er ook goede games voor uit komen. Want de games daar gaat het uiteindelijk om. Laten we de games afwachten die spreken straks voor zich en zeggen meer dan duizend woorden. Dan pas kan je zeggen welk platform de mooiste en beste games voortbrengt.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 01-04-2020 20:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Modbreak:Nogmaals laten we een beetje oppassen met de wellus nietus discussie. Speculeren mag maar ga niet zomaar van alles roepen

Vergeet niet dat er nog steeds geen PS5 reveal is geweest en dat die er bij de PS4 ook pas tijdens de E3 was.

Nogmaals, speculeren mag maar probeer het wel te onderbouwen of ergens op te baseren, breng het anders als een mening en niet als een feit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:38
Donstil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:34:
[...]

Ja maar jij reageert nu toch ook weer :+
Vooral niet doen als jij het er persoonlijk niet over wilt hebben, genoeg hier die dat wel willen klaarblijkelijk.
jij ook toch...je keuze stond vast en toch blijven reageren in het sony kamp?

Beide kampen zitten wel goed,tuurlijk de een is wat beter dan de ander dat blijft altijd zo. 2 jaar later komt de ps5 pro op de markt voor dezelfde prijs als ps5.

Concurrentie is alleen maar goed,anders wordt sony te lui met zo'n grote fanbase :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amaze86 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:31:
[...]

jij ook toch...je keuze stond vast en toch blijven reageren in het sony kamp?
Mijn keuze stond vast? Geen idee waarom je mij hier persoonlijk op aanspreekt verder, dat is naast onterecht ook nog eens jou taak niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 01-04-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:49

epo

Laat maar komen de PS5, vandaag na een half jaar mijn PS4 pro weer aangezet.. Graphics en laadtijden is echt wel vergane glorie, direct ook maar weer uitgezet 😀

Geef mij ook maar een duurder topmodel met nog betere specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-04 13:53
@zwembroek

Kan je onderbouwen met een betrouwbste brond dat men problemen heeft met de koeling ?

Kan je onderbouwen dat het ontwerp nog niet klaar is.

Waaruit blijkt dat de geluid chips evenwaardig zijn ?

Het zijn aannames die je maakt .

Zolang sony zijn mond dicht houdt kunnen we niet oordelen en waarschijnlijk hebben ze goede redenen om te wachten met meer vrij te geven .

Ja de wereld draait door maar is wel erg donker inmiddels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:22

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Gandalf68 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:10:
@zwembroek

Kan je onderbouwen met een betrouwbste brond dat men problemen heeft met de koeling ?

Kan je onderbouwen dat het ontwerp nog niet klaar is.

Waaruit blijkt dat de geluid chips evenwaardig zijn ?

Het zijn aannames die je maakt .

Zolang sony zijn mond dicht houdt kunnen we niet oordelen en waarschijnlijk hebben ze goede redenen om te wachten met meer vrij te geven .

Ja de wereld draait door maar is wel erg donker inmiddels.
Haha, door de mod aanpassing is de context van zijn post uit zijn verband getrokken. Hij is het denk ik eens met jou ;)

Gamertag: VAS taijyn

Pagina: 1 2 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden