bram1984 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:04:
[...]
Persoonlijk had ik liever beide consoles op 8TF gehad met dezelfde SSD op 5,5GB/s, want daarvan verwacht ik echt veel meer op het gebied van QoL improvements en game design. Ik kijk op 4- en soms op 1TF al mijn ogen uit op dit moment. Resolutie gaat voor mij persoonlijk echt weinig meer toevoegen. Ik hoop dat we straks gewoon lekker 1440p performance modes kunnen kiezen die op 60fps of hoger draaien.
Nee danku. 8TF RDNA2 met 5.5GB/s storage zou voor mij een te (kleine) upgrade zijn (niet dat ik het niet zou kopen als het de enige upgrade wa s

)
Zelf hoop ik vooral op meer performance modes nu we niet langer opgezadeld zitten met de Jaguar cores. Maar ik zou toch ook wel graag een grote boost in graphics willen hebben. Bijvoorbeeld (sorry voor de Xbox title maar die schiet mij nu te binnen

):
FH4 is speelbaar in twee modes 1080p/60fps en 4K/30fps+lichtelijke verbeteringen in grafische effecten. Het verschil tussen beide modes is voor mij meer dan duidelijk (ook de resolutie) en ik zou graag de grafische praal van de 4K/30fps willen hebben maar weer niet ten kosten van de 60fps. Met een 8TF machine gaat het je niet lukken om de huidige 4K/30fps mode net zo stabiel in 4K/60fps te draaien. Dat is voor mij geen next-gen vooruitgang maar eerder weer een kleine upgrade alá PS4 Pro en XB1X.
Dat beide fabrikanten voor in ieder geval een verdubbeling (+ alle arch verschillen in Polaris/Vega -> RDNA2) ten opzichte van hun huidige consoles zijn gegaan vind ik juist positief.
Maar goed, ik geloof nog niet zo in de SSD, althans niet tussen snel en bloed snel

Dat betekent echter niet dat ik niet heel nieuwsgierig ben naar wat de praktijk toepassingen hiervan en dat ik mij graag door de praktijk fout laat bewijzen. Plus dat ik de QoL verbeteringen dankzij de SSD graag toegemoet zie komen
(Let op: ik heb het niet over de verschillen tussen de PS5 en XSX!)
Correct. Wij weten alleen de max.
Zullen wij niet beginnen met dit soort hopeloze plaatjes te posten? Je zou een dergelijk plaatje ook ten tijde van de PS3/360 kunnen maken maar dan met fysieke media (25GB vs 8.5GB) erbij en dan heb je net zo'n niets zeggend plaatje.
[
Voor 9% gewijzigd door
Caayn op 01-04-2020 14:46
]