Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Gandalf68 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:10:
@zwembroek

Kan je onderbouwen met een betrouwbste brond dat men problemen heeft met de koeling ?

Kan je onderbouwen dat het ontwerp nog niet klaar is.

Waaruit blijkt dat de geluid chips evenwaardig zijn ?

Het zijn aannames die je maakt .

Zolang sony zijn mond dicht houdt kunnen we niet oordelen en waarschijnlijk hebben ze goede redenen om te wachten met meer vrij te geven .

Ja de wereld draait door maar is wel erg donker inmiddels.
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:20:
[...]

Haha, door de mod aanpassing is de context van zijn post uit zijn verband getrokken. Hij is het denk ik eens met jou ;)
Hahaha precies dat..... :)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Segafreak83 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:23:
[...]

Jij vind het paniek om niks, ik en anderen zien het gewoon als dikke paniek..
Ik vind het ook paniek om niks, het enige wat je ze kwalijk kan nemen is dat ze het corona probleem niet goed hebben weten op te vangen, de rest is speculaas en heel veel onderbuik gevoel.

Moet Sony zich nou nog steeds bewijzen vraag ik mij dan af ?

Zelfde als met het Tflop verhaal. Peak tflops worden toch niet gehaald, dat lukt je alleen in syntetische benchmarks wellicht.

Het komt altijd aan op de developer en engines om het maximale uit de hardware te halen. Sony en zijn studios heeft zich op dat vlak redelijk bewezen lijkt mij ?

Ergo; ik heb meer vertrouwen in een iets zwakkere console maar waar meer uit gaat worden gehaald dan een sterker console met veel nieuwe studios die zich nog moeten bewijzen/groen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
De PS5 kan geen VRS doen en mist nog meer RDNA2 functionaliteit. De PS5 heeft een mindere vorm van Raytracing omdat de GPU maar 36 CU's heeft. De dedicated sound chip van de Series X is gelijkwaardig als die van de PS5.
En dat heb je ergens gelezen? Ben wel benieuwd wat ze nog meer missen dan. VRS was door een activision dev confirmed voor de PS5 op Era (kan de quote nog wel eens zoeken).

[ Voor 5% gewijzigd door Recon24 op 02-04-2020 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:31

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 298195 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 02:47:
[...]
Ergo; ik heb meer vertrouwen in een iets zwakkere console maar waar meer uit gaat worden gehaald dan een sterker console met veel nieuwe studios die zich nog moeten bewijzen/groen zijn...
Alsof er enkel maar games van nieuwe studio’s uitkomen op de XSX _O-

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:01
justifire schreef op donderdag 2 april 2020 @ 07:40:
[...]

Daar moet het wel vandaan gaan komen, tenzij MS de studio's van Gears, Forza en Halo een vrijbrief geeft om eens aan andere exclusieve IP's te gaan werken. Gears, Forza en Halo gaan komen voor de XSX en worden natuurlijk wel gewoon weer hele dikke games, maar er moet wel meer gebeuren bij MS.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 02-04-2020 07:59 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

justifire schreef op donderdag 2 april 2020 @ 07:40:
[...]

Dat zeg ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Recon24 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 06:16:
[...]

En dat heb je ergens gelezen? Ben wel benieuwd wat ze nog meer missen dan. VRS was door een activision dev confirmed voor de PS5 op Era (kan de quote nog wel eens zoeken).
Nee hoor dat is nog nergens te lezen. En ik geloof er ook niet in. Mijn post is door een mod zo bewerkt dat nu alles in de verkeerde context staat. Het ging mij om het feit dat veel mensen hier niet komen speculeren maar onderbuik gevoelens als feiten komen presenteren. En alles wordt negatief uitgelegd. Net als het SSD verhaal. Mensen praten erover alsof het inhouse ingenieurs zijn. Maar Sony komt gewoon met een dikke custom console waar ongelofelijke exclusives uitgeperst gaan worden. Dan heeft niemand het meer over die paper specs.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
zwembroek schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:16:
[...]

Nee hoor dat is nog nergens te lezen. En ik geloof er ook niet in. Mijn post is door een mod zo bewerkt dat nu alles in de verkeerde context staat. Het ging mij om het feit dat veel mensen hier niet komen speculeren maar onderbuik gevoelens als feiten komen presenteren. En alles wordt negatief uitgelegd. Net als het SSD verhaal. Mensen praten erover alsof het inhouse ingenieurs zijn. Maar Sony komt gewoon met een dikke custom console waar ongelofelijke exclusives uitgeperst gaan worden. Dan heeft niemand het meer over die paper specs.
Je gaat er in dit bericht (en dat doen er meer natuurlijk) dan wel vanuit dat dit alleen negatief gebeurd, maar andersom is ook waar, onderbuik gevoelens die als positief feit gepresenteerd worden. Gek genoeg maakt daar dan weer niemand een probleem van. Jij zelf doet het nu ook door te zeggen Maar Sony komt gewoon met een dikke custom console waar ongelofelijke exclusives uitgeperst gaan worden, leuk statement natuurlijk maar we weten nog helemaal niets van de games en daarmee is het een door jou zelf bekritiseerd onderbuik gevoel.

Het komt uiteindelijk allemaal door de warrige (spec) reveal van Sony, we weten gewoon nog niet wat we er mee moeten maar we willen allemaal wel wat zeggen in dit soort topics, negatief maar vooral ook positief.

Dan krijg je dat de Glas half vol mensen beschuldigd worden door de Glas half leeg mensen en andersom.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eigenlijk komt het er vooral op neer dat dit topic nog maar erg weinig bestaansrecht heeft, omdat we afgezien wat cijfers op papier nog helemaal niks weten, en dus eigenlijk nergens echt over kunnen discussiëren. Uiteraard is het een kroeg, maar als ik over voetbal klets in een echte kroeg dan weten we wel allemaal wie Messi en Ronaldo zijn en wat ze daadwerkelijk op het veld doen en kunnen. Kan de discussie alsnog hoog oplopen, maar er blijft een basis onder liggen. Die basis mist hier gewoon nog een poosje.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
Sony heeft zich op het gebied van games al lang en breed bewezen. Dat gaat nu ineens met nieuwe betere hardware niet veranderen. Microsoft daarentegen heeft nu alles te bewijzen met het uitbrengen van goede games. Qua hardware heeft Microsoft het meer dan dik in orde. De series X is op papier een beest van een machine. Ik voel dan niet de behoefte om in het Series X topic te komen speculeren dat de beste hardware nog geen garantie is op goede games. Maar het zal bij beide consoles wel loslopen. En Sony heeft deze discussie inderdaad helemaal aan zichzelf te danken. Het kan bijna niet anders dan dat ze hier van leren en de volgende keer met een overtuigende presentatie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:36:
Sony heeft zich op het gebied van games al lang en breed bewezen. Dat gaat nu ineens met nieuwe betere hardware niet veranderen
-
En Sony heeft deze discussie inderdaad helemaal aan zichzelf te danken. Het kan bijna niet anders dan dat ze hier van leren en de volgende keer met een overtuigende presentatie komen.
Ik zie eigenlijk niets in dit antwoord wat mijn eerdere bericht ontkracht, weer onderbuik gevoelens als feiten.
Laten we eerst maar eens zien wat die Sony studios dit keer voor moois brengen.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 02-04-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
zwembroek schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:36:
Sony heeft zich op het gebied van games al lang en breed bewezen. Dat gaat nu ineens met nieuwe betere hardware niet veranderen. Microsoft daarentegen heeft nu alles te bewijzen met het uitbrengen van goede games. Qua hardware heeft Microsoft het meer dan dik in orde. De series X is op papier een beest van een machine. Ik voel dan niet de behoefte om in het Series X topic te komen speculeren dat de beste hardware nog geen garantie is op goede games. Maar het zal bij beide consoles wel loslopen. En Sony heeft deze discussie inderdaad helemaal aan zichzelf te danken. Het kan bijna niet anders dan dat ze hier van leren en de volgende keer met een overtuigende presentatie komen.
Dit. We zijn het "aannames zijn dodelijk" spelletje nu wel een beetje heel ver aan het door duwen. 'We weten niets van de games van Sony en dus is het onderbuik gevoel'. 8)7

We weten dat de studio's van Sony tot de besten der aarde horen en het gros van ze heeft zich al lang bewezen. Er is geen reden om aan te nemen dat ze allemaal spontaan ineens al hun talent kwijt zijn. Dat het niet je games zijn, dat kan (voordat we die discussie weer gaan krijgen). Als je hier al niet vanuit kan en mag gaan, dan kunnen we het hele forum wel sluiten. Want ja, we weten ook niet of er volgende week een meteoriet op aarde knalt of dat een gek land een nuke op de hoofdkantoren van Sony en MS gooit. Als je zo gaat redeneren dan is de aanname dat je morgen kan gamen ook een onderbuik gevoel. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ach ooit waren de Microsoft Studios ook de top met Forza, Gears en Halo. We zien waar dat nu is.
Of zeiden we met zijn allen dat Nokia voor altijd zou bestaan.

Eerst zien dan beloven, tot die tijd zijn het aannames en onderbuik gevoelens. Ook als de fans ze graag anders presenteren.

Ik vind het prima verder dat die gevoelens er zijn, want ze zijn natuurlijk deels wel terecht maar spreek dan niet een ander er op aan als ze hetzelfde doen. Dat is gewoon kortzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Nee... aannames zijn prima, maar je moet beseffen dat het aannames zijn. Het verleden is geen garantie voor de toekomst. Dat heeft het verleden wel aangetoond. Wie had in de hoogtijdagen van Nokia nu gedacht dat ze zo ingehaald zouden worden?

Ik neem zelf ook aan dat Sony echt prachtige games gaat maken. Dat is gebaseerd op het verleden... Maar het is daarmee geen uitgemaakte zaak dat dat gaat gebeuren. Dat is het punt, en al helemaal als het gaat over de hardware... Ieder bedrijf kan ergens enorm de boot missen, of juist een gamechanger zijn. Vooralsnog kan de superSSD van Sony nog beide kanten op. Gewoon omdat we nog niks weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:58:
Nee... aannames zijn prima, maar je moet beseffen dat het aannames zijn. Het verleden is geen garantie voor de toekomst. Dat heeft het verleden wel aangetoond. Wie had in de hoogtijdagen van Nokia nu gedacht dat ze zo ingehaald zouden worden?

Ik neem zelf ook aan dat Sony echt prachtige games gaat maken. Dat is gebaseerd op het verleden... Maar het is daarmee geen uitgemaakte zaak dat dat gaat gebeuren. Dat is het punt, en al helemaal als het gaat over de hardware... Ieder bedrijf kan ergens enorm de boot missen, of juist een gamechanger zijn. Vooralsnog kan de superSSD van Sony nog beide kanten op. Gewoon omdat we nog niks weten.
Haha das ook toevallig, ik twijfelde nog wel voorbeeld ik wilde gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Kan echt niet wachten! Speel nu veel CoD en mijn oude ps4 trekt het echt heel slecht. Heel vaak happert de game. Verder zijn de wachttijden in Destiny meerdere minuten, vrij langzaam dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wackmack schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:00:
Kan echt niet wachten! Speel nu veel CoD en mijn oude ps4 trekt het echt heel slecht. Heel vaak happert de game. Verder zijn de wachttijden in Destiny meerdere minuten, vrij langzaam dus.
Dit is een betere discussie ;)

Ik ben de huidige consoles ook wel echt zat aan het worden. Gewoon straks weer echt volle kracht aan grafische nieuwigheden, en een lekker stabiele hoge framerate en geen opstarttijden meer (reminder, eerst wc en koffie, en pas dan de game opstarten :D ). (hopelijk dat echt alle games van de VRR gebruik gaan maken.)
Wat duurt oktober-december nog lang zeg ;)

/edit: wat ik ook hoop is dat de standby nu echt een stuk minder stroom gaat vragen. 8.5 wat voor de Pro vind ik echt veel, dat is 0.2kWh per dag. 2 zou een beetje het maximale moeten zijn voor mij om dat te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-04-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk van alle aannames die wij op dit moment kunnen maken dat de aanname "Sony zal wel weer met goede games komen" één van de veiligste aannames is van dit moment. Totdat het tegendeel bewezen wordt of er dusdanige redenen zijn om daaraan te gaan twijfelen.

MS zat in een zelfde positie in het veleden maar die hebben het destijds verspilt met Kinect. Hoewel dit vermakelijke games konden zijn, athans ik heb mij er destijds best mee vermaakt, waren het niet de groote/belangrijke/marketingnaamhier/etc titels die we gewend waren.

offtopic:
Ookal hoop ik zelf stiekem op meer pre-PS4 style games van Sony dan een herhaling van de PS4 gen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Anoniem: 298195 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 02:47:
[...]

Ik vind het ook paniek om niks, het enige wat je ze kwalijk kan nemen is dat ze het corona probleem niet goed hebben weten op te vangen, de rest is speculaas en heel veel onderbuik gevoel.

Moet Sony zich nou nog steeds bewijzen vraag ik mij dan af ?

Zelfde als met het Tflop verhaal. Peak tflops worden toch niet gehaald, dat lukt je alleen in syntetische benchmarks wellicht.

Het komt altijd aan op de developer en engines om het maximale uit de hardware te halen. Sony en zijn studios heeft zich op dat vlak redelijk bewezen lijkt mij ?

toon volledige bericht
Sony moet zich zeker nog bewijzen, kijk naar de PS3, onwijs moeilijk om voor te programmeren.

Of de PS4 Pro die veranderd in een vliegtuig, waardoor men zelf het een en ander moet gaan fröbelen (koelpasta vervangen, extra ventilatie / ventilator inbouwen in je meubel) om het nog enigszins binnen de perken te kunnen houden, de herrie.

Corona niet goed ingeschat, die gaan ze straks gebruiken als excuus bedoel je..

Peak teraflops die niet gehaald worden zeg je?! Zit je alsnog met 9 vs 12, en die ga je never nooit niet winnen, hoe snel je SSD ook mag zijn.

Concurrentie is goed, voor ons als consument, maar de roze bril mag wel eens af hier in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:02:
[...]

(hopelijk dat echt alle games van de VRR gebruik gaan maken.)
Is er ergens een mooi voorbeeld te vinden waar ze een game presenteren/ontleden met vrr of zonder? Ik weet wat het is, wat het doet, waarom ik het op een nieuwe tv zou moeten willen hebben, maar ik heb er nog geen enkel voorbeeld van kunnen zien. Of een goede in-depth of zo?

Gaat het echt zoveel schelen ten opzichte van een goede tv met weinig input lag en een hoge refresh rate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
vaagisdenaam schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:20:
[...]

Is er ergens een mooi voorbeeld te vinden waar ze een game presenteren/ontleden met vrr of zonder? Ik weet wat het is, wat het doet, waarom ik het op een nieuwe tv zou moeten willen hebben, maar ik heb er nog geen enkel voorbeeld van kunnen zien. Of een goede in-depth of zo?

Gaat het echt zoveel schelen ten opzichte van een goede tv met weinig input lag en een hoge refresh rate?
Heb je freesync of gsync, of ken je iemand die dat heeft en kun je bij die persoon kijken? Want dat is in de basis hetzelfde. Het gaat om tearing en schokkerigheid voorkomen. Dus zonder een monitor/tv die dat heeft kun je dat eigenlijk niet zien. met VRR wordt een 60 fps game die om een bepaalde reden naar de 50 zakt veel vloeiender.
Het maakt de beleving een stuk fijner is mijn ervaring na een aantal jaren freesync gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-07 22:09
8,5W in in standby?
Ik heb een pro (1e versie) en deze verbruikt in standby maar 1,4W ?!
[...]

Dit is een betere discussie ;)

Ik ben de huidige consoles ook wel echt zat aan het worden. Gewoon straks weer echt volle kracht aan grafische nieuwigheden, en een lekker stabiele hoge framerate en geen opstarttijden meer (reminder, eerst wc en koffie, en pas dan de game opstarten :D ). (hopelijk dat echt alle games van de VRR gebruik gaan maken.)
Wat duurt oktober-december nog lang zeg ;)

/edit: wat ik ook hoop is dat de standby nu echt een stuk minder stroom gaat vragen. 8.5 wat voor de Pro vind ik echt veel, dat is 0.2kWh per dag. 2 zou een beetje het maximale moeten zijn voor mij om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:29:
[...]

Heb je freesync of gsync, of ken je iemand die dat heeft en kun je bij die persoon kijken? Want dat is in de basis hetzelfde. Het gaat om tearing en schokkerigheid voorkomen. Dus zonder een monitor/tv die dat heeft kun je dat eigenlijk niet zien. met VRR wordt een 60 fps game die om een bepaalde reden naar de 50 zakt veel vloeiender.
Het maakt de beleving een stuk fijner is mijn ervaring na een aantal jaren freesync gebruik.
Helaas niet. Is dit een gevalletje OLED, als in je kunt het verschil niet zien in een vergelijking op een LCD monitor?

Het komt vaak voorbij als hét voordeel van hdmi2.1, vandaar mijn vraag.

Als ik het goed begrijp gaan framedrops dan dus minder opvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wackmack schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:00:
Ik had gisteren ook een dikke vastloper op mijn Pro. Moest de hele database rebuilden. Na een half uur kreeg ik de boel pas weer aan de praat.

Wat ik al eerder aangaf: ik kijk echt enorm uit naar de QoL improvements straks. Gewoon je console aanzetten en meerdere games direct kunnen resumen. Instant fast travel. Snelle downloads (hopelijk) en updates. Stel je hebt 400 uur Bloodborne gedaand deze generatie en je bent per uur 5x doodgegaan. Dat is heel zwart wit (en nog krap genomen ook) een seconde of 30 per death en 1.50 minuten per uur x 400. Als ik het goed uitreken zijn dat 110 seconden x 400 = 44.000 seconden / 60 = 733 minuten die je niet hebt kunnen spelen. Serieuze tijden. Tel daarbij alle fast travel onzin op en we krijgen een hoop speeltijd erbij.
vaagisdenaam schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:39:
[...]

Helaas niet. Is dit een gevalletje OLED, als in je kunt het verschil niet zien in een vergelijking op een LCD monitor?

Ze vallen vooral minder op en je hebt geen/minder screen tearing. Ik vraag me heel erg af of het echt een wereldschokkend verschil gaat zijn trouwens. En dan doe ik even de aanname dat games vaker stabiel zullen draaien de komende generatie. Ik weet trouwens neit of games dit ook moeten ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
vaagisdenaam schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:39:
[...]

Ja, OLED is een goede vergelijking.

ja, framedrops vallen veel minder op. (minimum is wel 40 bij de meeste TVs geloof ik, iig de mijne :) ) Bij een standaard 60 hz monitor is een frame of 1/60 ste van een seconde of 1/30 ste. bij 50 fps zit je dus met 4 frames op 1/60 en dan 1 frame op 1/30, dat stottert. bij VRR krijg je gewoon netjes 50 frames in die seconde die allemaal zo lang duren als ze geleverd worden. (Het is namelijk niet helemaal dat alle frames ook echt exact 1/50ste zijn.... maar goed.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
.

[ Voor 99% gewijzigd door Kenny_026 op 02-04-2020 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
[...]

Een lager standby verbuik zou zeer welkom zijn. Helaas ben je met de huidige update grote bijna verplicht je systeem in standby te laten staan.

Wat dat betreft mis ik de feature van de PS3 nog wel eens. De console gaat uit zichzelf op basis van een ingestelde tijd aan controleert op updates en sluit daarna volledig af.
bram1984 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:41:
[...]

Ik weet trouwens neit of games dit ook moeten ondersteunen?
VRR is iets wat prima op system niveau afgevangen kan worden. Op systeem niveau kan je alleen de, door de developer, ingestelde framerate limiet niet zo 123 aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:41:

Ze vallen vooral minder op en je hebt geen/minder screen tearing. Ik vraag me heel erg af of het echt een wereldschokkend verschil gaat zijn trouwens. En dan doe ik even de aanname dat games vaker stabiel zullen draaien de komende generatie. Ik weet trouwens neit of games dit ook moeten ondersteunen?
Het verschilt per persoon hoeveel baat je erbij hebt, maar in principe ervaart (bijna) iedereen wel dat het rustiger en smoother is. Maar de mensen die 30fps fijn vinden, of 60 fps geen meerwaarde vinden zullen het zelden een echte meerwaarde vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ga aub niet mee in de discussie, maar maak een TR aan

[ Voor 102% gewijzigd door Gropah op 02-04-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Ga aub niet mee in de discussie, maar maak een TR aan

[ Voor 177% gewijzigd door Gropah op 02-04-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Thanks voor de vrr antwoorden. Ik ga het eens proberen ergens live te zien.

Er zal een (of twee) nieuwe tv komen, ik probeer om die reden een beetje uit te vogelen wat de meerwaarde is. Vooral een grote tv is snel duur, en ik vraag me af of hdmi2.1 dan "noodzaak" zou zijn.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ga aub niet mee in de discussie

[ Voor 93% gewijzigd door Gropah op 02-04-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
vaagisdenaam schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:51:

Er zal een (of twee) nieuwe tv komen, ik probeer om die reden een beetje uit te vogelen wat de meerwaarde is. Vooral een grote tv is snel duur, en ik vraag me af of hdmi2.1 dan "noodzaak" zou zijn.

Bedankt!
Klein beetje off-topic, maat als je nu nog een nieuwe zoekt, zou ik zeker iets met 2.1 pakken. C9 van LG gaat flink zakken de komende tijd, verwacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 02-04-2020 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
vaagisdenaam schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:51:

Bedankt!
Ik zou persoonlijk echt geen nieuwe TV zonder HDMI 2.1 kopen. HDMI 2.1 heeft meer voordelen dan alleen VRR.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik ben even met de bezem door het topic aan het gaan, geef mij een seconde

Modbreak:Ok, het opruimen duurde wat langer door een bugje waar ik omheen moest werken.

Speculatie is prima, discussie ook, maar hou alsjeblieft op met het opzoeken van de PS5 vs XSX discussie. Die is ook hier niet ontopic en zal dus weggeknipt worden

[ Voor 61% gewijzigd door Gropah op 02-04-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De reactie waar je op reageerde was al lang verplaatst, en met een reden... Deze discussie heeft hier geen plek

[ Voor 98% gewijzigd door Gropah op 02-04-2020 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

*snip* TW

[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 02-04-2020 17:18 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Van de week mijn PS VR weer eens opgehad. Ik ben wel zeer benieuwd naar de VR plannen van Sony met de PS5. Vooral ook in hoeverre we verbetering gaan zien op de huidige headset, aangezien deze forward compatible is met de PS5.

Hopelijk krijgen we Half-Life: Alyx ook dan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
http://www.pushsquare.com...ill_boost_teraflops_count

We hebben nu dus ook terrafloppydisks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook wel benieuwd naar VR, dat zou voor mij een doorslaggevende factor kunnen zijn.

Al dan wel met een Sony VR bril 2.0 want de eerste had ik en dat vond ik op zijn zachts gezegd een hele matige ervaring. Niet eens de graphics maar vooral de tracking en de die move controller's vond ik ver ondermaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
date yesterday ;)

/edit: hij is wel grappig :P

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-04-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

*snip* Zie TW

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 02-04-2020 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
*snip* TR
Hehehehe :+
Donstil schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:24:
Ik ben ook wel benieuwd naar VR, dat zou voor mij een doorslaggevende factor kunnen zijn.

Al dan wel met een Sony VR bril 2.0 want de eerste had ik en dat vond ik op zijn zachts gezegd een hele matige ervaring. Niet eens de graphics maar vooral de tracking en de die move controller's vond ik ver ondermaats.
Misschien kunnen ze de tracking verbeteren met een nieuwe camera en nieuwe controllers. Maar goed, ik heb ook al behoorlijk unieke ervaringen gehad met DOOM, Astrobot en vooral Resident Evil 7. DOOM en RE7 heb ik gewoon met de controller zittend gespeeld. Als dat straks met een hogere resolutie kan, dan is het al top.

[ Voor 49% gewijzigd door Geronimous op 02-04-2020 17:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
Nieuw artikel van EG/DF.

https://www.eurogamer.net...mark-cerny-tech-deep-dive

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
PlayStation 5 New Details From Mark Cerny: Boost Mode, Tempest Engine, Back Compat + More

Zal even kijken of ik er wat dingen kan uitlichten. Deze is natuurlijk interessant voor de mensen die vrezen dat de koeling niet op orde is.
Interestingly, in his presentation, Mark Cerny acknowledged the difficulties of cooling PlayStation 4 and suggested that having a maximum power budget actually made the job easier. "Because there are no more unknowns, there's no need to guess what power consumption the worst case game might have," Cerny said in his talk. "As for the details of the cooling solution, we're saving them for our teardown, I think you'll be quite happy with what the engineering team came up with."
The CPU and GPU each have a power budget, of course the GPU power budget is the larger of the two," adds Cerny. "If the CPU doesn't use its power budget - for example, if it is capped at 3.5GHz - then the unused portion of the budget goes to the GPU. That's what AMD calls SmartShift. There's enough power that both CPU and GPU can potentially run at their limits of 3.5GHz and 2.23GHz, it isn't the case that the developer has to choose to run one of them slower.
Without duplication, drive performance drops through the floor - a target 50MB/s to 100MB/s of data throughput collapsed to just 8MB/s in one game example Cerny looked at. Duplication massively increases throughput, but of course, it also means a lot of wasted space on the drive. For Marvel's Spider-Man, Insomniac came up with an elegant solution, but once again, it leaned heavily on using RAM.

"Telemetry is vital in spotting issues with such a system, for example, telemetry showed that the city database jumped in size by a gigabyte overnight. It turned out the cause was 1.6MB of trash bags - that's not a particularly large asset - but the trash bags happened to be included in 600 city blocks," explains Mark Cerny. "The Insomniac rule is that any asset used more than four hundred times is resident in RAM, so the trash bags were moved there, though clearly there's a limit to how many assets can reside in RAM."

It's another example of how the SSD could prove transformative to next-gen titles. The install size of a game will be more optimal because duplication isn't needed; those trash bags only need to exist once on the SSD - not hundreds or thousands of times - and would never need to be resident in RAM. They will load with latency and transfer speeds that are a couple of orders of magnitude faster, meaning a 'just in time' approach to data delivery with less caching.

Behind the scenes, the SSD's dedicated Kraken compression block, DMA controller, coherency engines and I/O co-processors ensure that developers can easily tap into the speed of the SSD without requiring bespoke code to get the best out of the solid-state solution. A significant silicon investment in the flash controller ensures top performance: the developer simply needs to use the new API. It's a great example of a piece of technology that should deliver instant benefits, and won't require extensive developer buy-in to utilise it.
toon volledige bericht
Verder nog wat in-depth info over de audio. Echt heel tof dat ze daar zo vol op inzetten. Dat is het enige wat tot nu toe in verhouding echt achterblijft.

Straks dus games die zo klinken. Luisteren met hoofdtelefoon.

[YouTube: 3D sound WAR virtual reality sound]

[ Voor 154% gewijzigd door bram1984 op 02-04-2020 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Raar dat de VR ervaring zo wisselt. Bij mij, maar dat is n=1 uiteraard, werkt de tracking altijd feilloos. Ik lees er veel klachten over op internet, maar het lijkt alsof het óf volkomen goed gaat, óf echt ruk is. Misschien is je omgeving te licht of zo?

Los daarvan kijk ik ook uit naar een PSVR2, al denk ik dat er met de huidige bril ook nog veel mogelijk is qua graphics en bijvoorbeeld anti-aliasing op de ps5. Het hebben van een pro of OG PS4 maakt al veel verschil.

Wel hoop ik op inside out tracking bij een nieuwe versie, en OLED scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
vaagisdenaam schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:31:
Raar dat de VR ervaring zo wisselt. Bij mij, maar dat is n=1 uiteraard, werkt de tracking altijd feilloos. Ik lees er veel klachten over op internet, maar het lijkt alsof het óf volkomen goed gaat, óf echt ruk is. Misschien is je omgeving te licht of zo?

Los daarvan kijk ik ook uit naar een PSVR2, al denk ik dat er met de huidige bril ook nog veel mogelijk is qua graphics en bijvoorbeeld anti-aliasing op de ps5. Het hebben van een pro of OG PS4 maakt al veel verschil.

Wel hoop ik op inside out tracking bij een nieuwe versie, en OLED scherm.
Ik heb een PSVR gehad en heb me daar zeker mee vermaakt. Er zijn nu betere games en soms mis ik het nog weleens. De reden dat ik hem heb verkocht was omdat ik soms gewoon geen zin had om alles aan te sluiten (bekabeling van headset naar breakout box). Ik kijk ook enorm uit naar de PSVR2 en hoop ergens dat deze wel draadloos is, maar ik denk het niet (zie Valve Index).

Over de Valve Index gesproken, deze heb ik in bestelling staan (complete kit) incl HL Alyx. Hoop dat deze uiteindelijk ook naar de PS5 komt en Boneworks ook. Naar mijn mening de 2 vetste VR games, met Boneworks misschien nog wel gaver uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Recon24 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:39:
[...]

Ik heb een PSVR gehad en heb me daar zeker mee vermaakt. Er zijn nu betere games en soms mis ik het nog weleens. De reden dat ik hem heb verkocht was omdat ik soms gewoon geen zin had om alles aan te sluiten (bekabeling van headset naar breakout box). Ik kijk ook enorm uit naar de PSVR2 en hoop ergens dat deze wel draadloos is, maar ik denk het niet (zie Valve Index).

Over de Valve Index gesproken, deze heb ik in bestelling staan (complete kit) incl HL Alyx. Hoop dat deze uiteindelijk ook naar de PS5 komt en Boneworks ook. Naar mijn mening de 2 vetste VR games, met Boneworks misschien nog wel gaver uiteindelijk.
Als je er geen ruimte voor hebt, snap ik het volledig. Die van mij past gewoon naast de console in het TV meubel. Ik heb zo'n HDMI switch om het HDR signaal te omzeilen, dus heb geen issues met opnieuw aansluiten. Ik moet alleen mij console even opnieuw opstarten als ik VR heb gebruikt om zo HDR weer te activeren in de hardware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
bram1984 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:50:
[...]

Als je er geen ruimte voor hebt, snap ik het volledig. Die van mij past gewoon naast de console in het TV meubel. Ik heb zo'n HDMI switch om het HDR signaal te omzeilen, dus heb geen issues met opnieuw aansluiten. Ik moet alleen mij console even opnieuw opstarten als ik VR heb gebruikt om zo HDR weer te activeren in de hardware.
Ruimte is er wel, alleen had ik die tussen liggende kabel altijd los in de tv meubel. Het was ook een periode na RE7 dat ik hem niet zoveel mee gebruikte en met andere dingen bezig was. Met de Valve Index hoop ik de komende jaren op de PC wel mTee vooruit te gaan en de PSVR2 zien we wel wanneer deze is aangekondigd.

al gepost
Cerny:

"There's enough power that both CPU and GPU can run at their limits of 3.5GHz and 2.23GHz, it isn't the case that the developer has to choose to run one of them slower."
Nou kunnen we dat geneuzel over 9.2TF ook weglaten hier in de thread.

[ Voor 29% gewijzigd door Geronimous op 02-04-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vaagisdenaam schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:31:
Ja vreemd. Ik heb het zelfs in een lege kamer geprobeerd. Alles afgemeten volgens internet enz.

Kon er prima lol mee hebben wel maar ging veel mis mee.

Zoals hierboven al wordt geopperd lijkt zittend VR mij ook wel wat. Ik hier niet continu te staan en te springen maar een toffe race game in VR oid dan zou ik het zo weer overwegen.

Ik vind hem voor mijn hoofd wel perfect zitten overigens, ik heb ze bijna allemaal opgehad maar de Psvr zit me het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Recon24 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:02:
[...]

Ruimte is er wel, alleen had ik die tussen liggende kabel altijd los in de tv meubel. Het was ook een periode na RE7 dat ik hem niet zoveel mee gebruikte en met andere dingen bezig was. Met de Valve Index hoop ik de komende jaren op de PC wel mTee vooruit te gaan en de PSVR2 zien we wel wanneer deze is aangekondigd.

Edit:

[YouTube: PlayStation 5 New Details From Mark Cerny: Boost Mode, Tempest Engine, Back Compat + More]

[...]

toon volledige bericht
*al gepost*

Kijk eens van 13:18. Het is een korte test dat laat zien, dat ook al heb je dezelfde TF, meer CU's iets beter is. De TF die sony dan vermeldt zouden lagere performance moeten geven dan als je dezelfde TF hebt met meer CUs.

[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 02-04-2020 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Heel benieuwd naar de PS5 versie van boost mode voor PS4 titels :9
Recon24 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:02:
[...]

Niet om lullig te doen maar:

Mark praat hier over power (ie: stroom) niet over koelcapaciteit. Als er van beide voldoende is dan is de gehele variable frequency ook niet nodig.

In diezelfde video wordt rond 4:37 trouwens aangestipt dat meerdere developers hebben aangegeven dat ze de CPU trager laten draaien zodat de GPU op de max kan blijven draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door Caayn op 02-04-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:36
Matige video van DF. Vertellen eigenlijk niets nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrInfamous
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-07 14:48
Verwachten jullie dat voor online multiplayer, ps plus weer een vereiste wordt?
Indien ja, vind ik dit een reden om console gaming achter mij te laten. De afgelopen 6 jaar vond ik die gratis games nooit echt wat en heb ik toch een aardig bedrag uitgegeven. Daarnaast speel ik slechts sporadisch online waardoor de €60/jaar (dit jaar niet goed getimed met aanbiedingen) voor mij nog minder tot zijn recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als je toch niet online speelt hoef je toch ook geen plus te nemen? Kans bij mij is ook redelijk aanwezig dat ik alleen single player ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
MrInfamous schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:20:
Indien ja, vind ik dit een reden om console gaming achter mij te laten. De afgelopen 6 jaar vond ik die gratis games nooit echt wat en heb ik toch een aardig bedrag uitgegeven. Daarnaast speel ik slechts sporadisch online waardoor de €60/jaar (dit jaar niet goed getimed met aanbiedingen) voor mij nog minder tot zijn recht komt.
Denk dat de kans klein is dat PS+ geen vereiste meer is. Helemaal nu alle drie de console bouwers een paywall hebben voor online multiplayer.

De games die je bij een dergelijk abonnement kunnen mij ook niet zo boeien. Ik zou graag minder betalen voor online multiplayer ten koste van de inbegrepen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:32:
Als je toch niet online speelt hoef je toch ook geen plus te nemen? Kans bij mij is ook redelijk aanwezig dat ik alleen single player ga doen.
Snap het wel. Als je sporadisch online speelt is jammer. Zo speelde ik Mario Kart 8 op de Switch nog wel eens online, maar sinds Nintendo ook een multiplayer paywall heeft speel ik het een stuk minder en al helemaal niet meer online. En om nou voor die enkele keer een abonnement te nemen vind ik weer te gek.

Vergeet ook niet dat er meer achter PS+ zit zoals cloud saves en automatische game updates.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 02-04-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Hopelijk gaan ze toch eens kijken hoe ze PS+ en PS now kunnen verbeteren.
Over ps+ wordt precies steeds meer geklaagd en van PS now heb ik ook niet echt het gevoel dat het van de grond komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Segafreak83 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:16:
[...]

Sony moet zich zeker nog bewijzen, kijk naar de PS3, onwijs moeilijk om voor te programmeren.

Of de PS4 Pro die veranderd in een vliegtuig, waardoor men zelf het een en ander moet gaan fröbelen (koelpasta vervangen, extra ventilatie / ventilator inbouwen in je meubel) om het nog enigszins binnen de perken te kunnen houden, de herrie.

Corona niet goed ingeschat, die gaan ze straks gebruiken als excuus bedoel je..

Peak teraflops die niet gehaald worden zeg je?! Zit je alsnog met 9 vs 12, en die ga je never nooit niet winnen, hoe snel je SSD ook mag zijn.

Concurrentie is goed, voor ons als consument, maar de roze bril mag wel eens af hier in dit topic.
Als je je enigszins had verdiept had in de PS3 dan had je ook geweten waarom dat zo was en waarom die reden totaal niet van toepassing is nu.

Ja peak Tflops worden nooit gehaald , blijft theoretisch dus, het gaat erom hoe je de hardware gebruikt volgens mij had Cerny het er ook over dat het makkelijker is om minder CU's bezig te houden etc..

Zet jij dan die over de top pessimistische bril af en kan je openstaan voor het idee dat de SONY engineers geen nietsnutten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
MrInfamous schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:20:
Natuurlijk. Je denkt toch niet dat ze al dat geld gewoon weer even links laten liggen.
ArthurMorgan schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:32:
Ik speel ook nooit online, maar bij mij werkt de helft van mijn games niet meer zonder PS Plus. :+

Af en toe ook prima kortingen.
ion schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:31:
[...]

[mbr]*al gepost*[/]

Kijk eens van 13:18. Het is een korte test dat laat zien, dat ook al heb je dezelfde TF, meer CU's iets beter is. De TF die sony dan vermeldt zouden lagere performance moeten geven dan als je dezelfde TF hebt met meer CUs.
Ik denk dat zijn punt meer is dat die 10 nogwat TF "meestal" gehaald worden en dus niet een of ander theoretisch nummertje is om het verschil kleiner te laten lijken.
Caayn schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:57:
Heel benieuwd naar de PS5 versie van boost mode voor PS4 titels :9

[...]
Niet om lullig te doen maar:

Mark praat hier over power (ie: stroom) niet over koelcapaciteit. Als er van beide voldoende is dan is de gehele variable frequency ook niet nodig.

In diezelfde video wordt rond 4:37 trouwens aangestipt dat meerdere developers hebben aangegeven dat ze de CPU trager laten draaien zodat de GPU op de max kan blijven draaien.
Ik ben ook erg benieuwd naar die boost mode. Zou leuk zijn als titels als Spider-Man en Bloodborne op een hogere framerate of resolutie draaien. Die start ik sporadisch nog wel eens op.

En over die clocks. Misschien zeg ik nu iets geks, maar misschien hebben ze wel voor deze oplossing gekozen zodat koelen juist een stuk makkelijker is in een strakke compacte behuizing. Als we Cerny moeten geloven hebben ze veel aandacht aan de koeling gegeven (zie ook quote in mijn post met de video). Als we nu een Xbox One X-achtig design krijgen die muisstil is, dan is dat natuurlijk een enorm pluspunt.

Enfin, GPU hier, GPU daar. Kunnen we het misschien ook een keer over andere dingen hebben dan alleen het aantal PK's van een auto? Alles is er nu wel over gezegd toch? Ik ben veel enthousiaster over het verminderen/verwijderen van de echte bottlenecks van de huidige generatie: de CPU en de IO snelheid. En daarnaast ook nog de enorme sprong in audio die we klaarblijkelijk gaan maken. Verder heel benieuwd naar de DualShock 5. Gaan we inderdaad paddles krijgen zoals nu met de backbutton attachment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Je zegt het al zelf. Verwijderen van de echte bottlenecks van de vorige generatie. Dat is gedaan en nu is de GPU dus weer de bottleneck. GPU is altijd de bottleneck op 2160p of andere hoge resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ion schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:29:
Je zegt het al zelf. Verwijderen van de echte bottlenecks van de vorige generatie. Dat is gedaan en nu is de GPU dus weer de bottleneck. GPU is altijd de bottleneck op 2160p of andere hoge resoluties.
Geen idee. Ik ben geen dev en heb geen next gen dev kits staan. Los daarvan: resolutie en andere GPU intensieve taken zijn voor zover ik weet een stuk makkelijker terug te schalen dan taken die veel vragen van de CPU en storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Een artikel van eurogamer in samenwerking mit Digital foundry met wat meer achtergrond info over de PS5

https://www.eurogamer.net...mark-cerny-tech-deep-dive

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
PlayStation 5 New Details From Mark Cerny: Boost Mode, Tempest Engine, Back Compat + More

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 02-04-2020 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
ion schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:29:
De GPU’s zijn zelfs deze generatie geen bottleneck geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Recon24 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:34:
[...]

De GPU’s zijn zelfs deze generatie geen bottleneck geweest.
30fps :+ geen bottleneck nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
ion schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:38:
[...]

*kuch*CPU*kuch*.

Maarja wat verwacht je als je nog met een Nvidia ion zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee maar ziet er wel goed uit. Beetje de AppleTV interface zo te zien, werkt perfect dus laat maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Die devkit is toch gewoon gefotoshopt in de video :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:42:
Dat lijkt me een zware klus. 30 frames photoshoppen en dan weer achter elkaar plakken voor bewegend beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Anton.net schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:42:
Erg fake, die console is gerenederd in die video en als je naar het formaat kijkt is die smartphone ernaast bijna groter dan dat hele ding.

Overigens een kleine tl:dr van de DF video:
Sim points....

- Variable clock was choose due how difficult was to cool PS4 so that allowed a easy and effective cooling system in PS5.... he says you will be surprised here.
- The clock is not defined by temperature but workload so you won’t have unexpected performance drops... the opposite the performance is pretty consistent.
- Inside the APU there is a power control unit.
- All PS5 runs and delivery the same performance.
- The power budget is enough to run both CPU and GPU at max speeds.
- Both CPU and GPU runs most of time near to or at peak frequency.
- He tive an example that dropping the frequency in 10% give a 27% power draw decrease so they only need a few percent drop in frequency to 10% drop I’m power draw.

[ Voor 56% gewijzigd door Recon24 op 02-04-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ion schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:38:
[...]

Het is een combinatie van CPU en GPU, maar we kunnen wel redelijk tot de conclusie komen dat de CPU deze generatie veruit de grootste bottleneck was als het aankwam op fps/graphics. Zoals je zo vaak leest waren de CPU's in de 2013 eigenlijk al een beetje achterhaald. Met dezelfde GPU's en een betere CPU hadden we betere en hogere framerates gehaald dan met dezelfde CPU's en betere GPU's. Kijk naar de One X: 40% meer GPU kracht dan de PS4 Pro en voor zover ik weet is er geen enkele game die 60fps draait ten opzichte van 30fps op de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was dit jou de teardown van DF ? Pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

bram1984 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:07:
[...]

Het is een combinatie van CPU en GPU, maar we kunnen wel redelijk tot de conclusie komen dat de CPU deze generatie veruit de grootste bottleneck was als het aankwam op fps/graphics. Zoals je zo vaak leest waren de CPU's in de 2013 eigenlijk al een beetje achterhaald. Met dezelfde GPU's en een betere CPU hadden we betere en hogere framerates gehaald dan met dezelfde CPU's en betere GPU's. Kijk naar de One X: 40% meer GPU kracht dan de PS4 Pro en voor zover ik weet is er geen enkele game die 60fps draait ten opzichte van 30fps op de Pro.
Bij de one x draaien ze wel veel games op hogere resolutie dan de PS4 Pro. Ik vond zelf dat veel games op de pro er nog steeds onscherp uitzagen. Waar ik zeker naar uitkijk naar de aankomende generatie is prachtige echte 4k games. En geen upsampling.

Ik vraag me alleen af waarom AMD geen deep learning super sampling technieken heeft, want DLSS 2.0 ontwikkelingen zijn erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ion schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:17:
[...]

Bij de one x draaien ze wel veel games op hogere resolutie dan de PS4 Pro. Ik vond zelf dat veel games op de pro er nog steeds onscherp uitzagen. Waar ik zeker naar uitkijk naar de aankomende generatie is prachtige echte 4k games. En geen upsampling.

Ik vraag me alleen af waarom AMD geen deep learning super sampling technieken heeft, want DLSS 2.0 ontwikkelingen zijn erg interessant.
Lijkt me logisch als je 40% meer GPU power tot je beschikking hebt. En daarmee is zelfs de balans zover te zoeken, dat we al meerdere voorbeelden hebben van Pro titels die een stabielere framerate hebben. Daar heb je dus die CPU bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Anoniem: 298195 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:16:
Was dit jou de teardown van DF ? Pfff
Eh nee. Bij de teardown gaan ze de console helemaal uit elkaar trekken en zien we ook hoe deze eruitziet. Hoe kom je erbij dat dit de teardown is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

bram1984 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:23:
[...]

Lijkt me logisch als je 40% meer GPU power tot je beschikking hebt. En daarmee is zelfs de balans zover te zoeken, dat we al meerdere voorbeelden hebben van Pro titels die een stabielere framerate hebben. Daar heb je dus die CPU bottleneck.
Dat lijkt me eerder te wijten aan het feit dat veel developers de PS als target gebruikten en niet de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ion schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:26:
[...]

Dat lijkt me eerder te wijten aan het feit dat veel developers de PS als target gebruikten en niet de Xbox.
Ik denk eerder dat de GPU gewoon veel te krachtig is in verhouding tot de CPU, waardoor men teveel pushed op resolutie en de framerate daardoor uit de bocht vliegt. Zelfs The Outer Worlds had er last van terwijl die studio is gekocht door MS. En ook al is PS de target, met 40% extra power mag je toch wel een hogere resolutie met minstens gelijkwaardige framerate verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
De CPU heeft nagenoeg nul impact op resolutie en resolutie is dan ook volledig afhankelijk van de GPU en in mindere mate de beschikbare geheugen bandbreedte ;)
bram1984 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:26:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd naar die boost mode. Zou leuk zijn als titels als Spider-Man en Bloodborne op een hogere framerate of resolutie draaien. Die start ik sporadisch nog wel eens op.

En over die clocks. Misschien zeg ik nu iets geks, maar misschien hebben ze wel voor deze oplossing gekozen zodat koelen juist een stuk makkelijker is in een strakke compacte behuizing. Als we Cerny moeten geloven hebben ze veel aandacht aan de koeling gegeven (zie ook quote in mijn post met de video). Als we nu een Xbox One X-achtig design krijgen die muisstil is, dan is dat natuurlijk een enorm pluspunt.
Hoop het, ben in ieder geval zeer benieuwd naar het uiteindelijke ontwerp en wat voor design style ze nu gaan hanteren. Gebruiken ze een evolutie van het PS4 design of gaan ze terug naar de tekentafel met een compleet nieuw ontwerp.

Nog een toren hoop ik niet op, twee torens is een beetje teveel naast de TV :+ Of een kleinere toren dan wordt het een soort Dr Evil en Mini Me :o
Zet mij maar in team fake. Hoewel ik een nieuwe iteratie van de XMB zeker niet erg zou vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

bram1984 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:24:
[...]

Eh nee. Bij de teardown gaan ze de console helemaal uit elkaar trekken en zien we ook hoe deze eruitziet. Hoe kom je erbij dat dit de teardown is?
Ja daarom juist :P ik dacht dat het eerst volgende een teardown zou zijn en niet dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:39:
De CPU heeft nagenoeg nul impact op resolutie en resolutie is dan ook volledig afhankelijk van de GPU en in mindere mate de beschikbare geheugen bandbreedte ;)
Vergeet de SSD niet hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dit is een verdieping van de eerdere feiten wat aangevuld met zijn gesprek met Mark Cerny. Op het einde van dit filmpje zegt hij ook dat er nog een tearn down gaat komen. Verwacht overigens niet dat die teardown voor de reveal gaat zijn dus dat zal nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Last of us II weer uitgesteld, had zo gehoopt eind mei eindelijk te kunnen spelen.. was ideaal geweest nu in quarantaine, Pro staat in tussentijd stof te happen. Gaat enkel aan voor Lotr extended editions :o :*)
Benieuwd wat voor optimalisaties ND heeft doorgevoerd voor de ps5 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
BigF25 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:17:
Last of us II weer uitgesteld, had zo gehoopt eind mei eindelijk te kunnen spelen.. was ideaal geweest nu in quarantaine, Pro staat in tussentijd stof te happen. Gaat enkel aan voor Lotr extended editions :o :*)
Benieuwd wat voor optimalisaties ND heeft doorgevoerd voor de ps5 versie
Zoals al voorspeld dus, ze grijpen de crisis aan om dingen uit te stellen. TLOU 2 is nog maar het begin..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Segafreak83 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:24:
[...]

Zoals al voorspeld dus, ze grijpen de crisis aan om dingen uit te stellen. TLOU 2 is nog maar het begin..
Ze gebruiken het niet als excuus, het zorgt nu eenmaal voor vertraging. Ze stellen het niet uit omdat het hun goed uitkomt want uitstel betekend geen inkomsten maar wel extra kosten. En ND brengt niet iets op de markt wat niet af is hun standaard is nu eenmaal hoog.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 02-04-2020 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Chaoss schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:05:
[...]

Ze gebruiken het niet als excuus, het zorgt nu eenmaal voor vertraging. Ze stellen het niet uit omdat het hun goed uitkomt want uitstel betekend geen inkomsten maar wel extra kosten. En ND brengt niet iets op de markt wat niet af is hun standaard is nu eenmaal hoog.
Ze stellen het niet uit omdat het niet af is. Ze stellen het uit omdat ze de fysieke discs niet kunnen leveren op release date. Althans dat is zoals ik het lees. Heeft niets met de hoge standaard te maken...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:18:
[...]

Ze stellen het niet uit omdat het niet af is. Ze stellen het uit omdat ze de fysieke discs niet kunnen leveren op release date. Althans dat is zoals ik het lees. Heeft niets met de hoge standaard te maken...
Dan nog wordt het uitgesteld met een legitieme reden. Mischien nog wel legitiemer dan wanneer de game niet af was. Hierboven wordt gesuggereerd dat het corona virus als excuus wordt gebruikt omdat hun wel goed uitkomt. En dat is niet waar ND wil niets liever dan die game op tijd uitbrengen zeker als de game al bijna af is.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 02-04-2020 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Chaoss schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:27:
[...]

Dan nog wordt het uitgesteld met een legitieme reden. Mischien nog wel legitiemer dan wanneer de game niet af was. Hierboven wordt gesuggereerd dat het corona virus als excuus wordt gebruikt omdat hun wel goed uitkomt. En dat is niet waar ND wil niets liever dan die game op tijd uitbrengen zeker als de game al bijna af is.
Dat weet ik zo net nog niet. Ik heb het altijd maar raar gevonden dat ze hem niet gelijk trekken met de PS5 en een leuke upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Die game is nu al af dan gaan ze niet nu nog eens upgraden Die PS5 update komt er wel. Ze willen zoveel mogelijk verkopen dan wil je juist dat zo'n game op de PS4 uit komt.

Dit kost ND grof geld, die willen niets liever dan cashen, liever gister nog dan vandaag.

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 02-04-2020 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
uchiha tijntje schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:34:
[...]
Ik heb het altijd maar raar gevonden dat ze hem niet gelijk trekken met de PS5 en een leuke upgrades.
Omdat Playstation op meerdere paarden kan wedden. :9
Binnenkort komen ook nog Final Fantasy 7 en Ghost of Tsushima.
Voor de ps5 zijn er vast weer nieuwe games, met Godfall en die game van Bluepoint. Hopelijk volgen de nieuwe games van Guerilla en Insomniac ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Chaoss schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:38:
Die game is nu al af dan gaan ze niet nu nog eens upgraden Die PS5 update komt er wel. Ze willen zoveel mogelijk verkopen dan wil je juist dat zo'n game op de PS4 uit komt.

Dit kost ND grof geld, die willen niets liever dan cashen, liever gister nog dan vandaag.
Dan is het heel simpel.. Digitaal releasen en klaar. Maar daar zullen vast wel weer leuke contracten aan ten grondslag liggen dat dat niet kan. Als dat echter niet zo is. Dan is het een rare keuze.

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-04-2020 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:45:
[...]

Dan is het heel simpel.. Digitaal releasen en klaar. Maar daar zullen vast wel weer leuke contracten aan ten grondslag liggen dat dat niet kan. Als dat echter niet zo is. Dan is het een rare keuze.
Ik denk inderdaad niet dat Sony op verkeerde voet wil komen te staan met de retailers zeker niet vlak voor de release van een nieuwe console.

Daarnaast worden er nog altijd veel meer fysieke versies verkocht. Nu zullen genoeg mensen bereid zijn om meer te betalen voor de digitale versie maar er zijn ook zat consumenten die überhaupt geen digitale versie willen. En ND wil juist dat de game tegelijk voor iedereen beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Dit dus, en dat zetten ze kracht bij om geen nieuwe release datum te geven.

Verder beslist Naugty Dog niet eens wanneer die game gedrukt gaat worden, de game gaat gold en daarmee is Naughty Dog klaar (muv mogelijke first day patches en dat soort dingen).

Niet dat het uitmaakt, 8 vd 10 mensen gaan toch wachten op een PS5 versie. Die willen namelijk niet dubbel dippen zoals met GTA V destijds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Segafreak83 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:05:
[...]
Niet dat het uitmaakt, 8 vd 10 mensen gaan toch wachten op een PS5 versie. Die willen namelijk niet dubbel dippen zoals met GTA V destijds..
Lijkt me heel zwaar overdreven. De meeste fans halen de game meteen, en zij die gerust willen wachten zijn meestal ook de mensen die niet eens een ps5 gaan kopen op launch.

Bovendien is er backwards compatibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Anton.net schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:18:
[...]

Lijkt me heel zwaar overdreven. De meeste fans halen de game meteen, en zij die gerust willen wachten zijn meestal ook de mensen die niet eens een ps5 gaan kopen op launch.

ND en BC zijn helaas twee termen die niet samen gaan :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dat staat er idd. Al geven ze daar een marketing technische draai aan:

Logistically, the global crisis is preventing us from providing the launch experience our players deserve.

Wat natuurlijk gewoon betekent. “Anders liggen er geen schijfjes waar jullie mee naar de kassa kunnen om de Launch experience af te rekenen” :P

Ik vind het overigens wel prima. Vond het voor mij altijd al een PS5 titel, game zag er super gelikt uit maar tijdens (of rond) de laatste E3 voelde het toch wat gedowngrade.
justifire schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:27:
[...]

ND en BC zijn helaas twee termen die niet samen gaan :|
Wel als Sony ze daartoe verplicht. Zoals Microsoft al aangegeven heeft te gaan doen en Sony daardoor eigenlijk al niet meer kan achterblijven.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 03-04-2020 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Goed dat ze dit doen. Het laatste wat ik wil is dat mensen hem digitaal al hebben uitgespeeld en heel het web vol spoilers staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Tussen alle alu hoesjes door, hier nieuwe screenshots. Kom naar door met die PS5 upgrades. :9~

https://www.resetera.com/...art-2-screenshots.178775/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-07 14:31
Anton.net schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:18:
[...]

Dat zeg je nu wel, maar als erg groot fan twijfelde ik bij de oorspronkelijke release in mei al om te wachten op de ps5 versie. En die keuze is mij nu wel heel makkelijk gemaakt.

PS4 kan wat mij betreft nu al op marktplaats, komt niks boeiend meer aan imo :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:58
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:30:
[...]
Ik wacht het nog even af want dit was inderdaad het laatste spel wat ik echt wil spelen deze generatie en vind het geen verkeerd idee om de pro anders te verkopen.

FFVII Remake wacht ik wel op de bundel, die hopelijk voor op de PS5 komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:30:
[...]

Dat zeg je nu wel, maar als erg groot fan twijfelde ik bij de oorspronkelijke release in mei al om te wachten op de ps5 versie. En die keuze is mij nu wel heel makkelijk gemaakt.

Ik heb nog een backlog die me 1 jaar bezig kan houden, dus prima. Sowieso zijn er nog genoeg games die ik wil spelen die al een tijdje uit zijn, zowel in VR als standaard.
Pagina: 1 ... 3 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden