Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
bram1984 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:18:
[...]

Ik heb nog een backlog die me 1 jaar bezig kan houden, dus prima. Sowieso zijn er nog genoeg games die ik wil spelen die al een tijdje uit zijn, zowel in VR als standaard.
Backlog van een jaar?! :o

Komt dat dan doordat je zoveel games speelt of door een tijdtekort?
Ik heb letterlijk niks meer wat ik nog wil uitspelen, behalve sommige games voor 2e keer ( vorige week weer begonnen met God of War)

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:28:
[...]

Backlog van een jaar?! :o

Komt dat dan doordat je zoveel games speelt of door een tijdtekort?
Ik heb letterlijk niks meer wat ik nog wil uitspelen, behalve sommige games voor 2e keer ( vorige week weer begonnen met God of War)
Ben nog met DOOM bezig. Gisteren The Division 2 gekocht voor een tientje. Eerder deze week MW2 campaign. Ik heb nog diverse VR titels staan (Firewall bijvoorbeeld nog nooit opgestart) die ik uit moet spelen: Astrobot en Farpoint. Verder nog World War Z waar ik nog wat levels voor moet halen. The Witcher 3 heb 60 uur in gestopt maar die blijft ook even liggen. En dan heb ik nog andere games die ik nog nooit opgestart heb: The Evil WIthin, Outlast 2, Erica, Life is Strange, Until Dawn. En dan nog heb ik titels op de wishlist staan als A Plague Tale, Vanquish, Outer Wilds en Moss, among others.

Los daarvan ook nog genoeg titels die ik zo nu en dan eens opstart voor de fun of een tweede playthroughh: Bloodborne, Spider-Man, TLoU.

En dan zijn er ook nog onafgemaakte games die ik halverwege weer verwijderd heb, als ik écht nks meer te doen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

nieuws: Sony geeft uitleg over variabele kloksnelheden in PlayStation 5
Artikel over de kloksnelheden van de PS5.

Lijkt mij als leek een slimme oplossing :)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:04:
[...]

Ben nog met DOOM bezig. Gisteren The Division 2 gekocht voor een tientje. Eerder deze week MW2 campaign. Ik heb nog diverse VR titels staan (Firewall bijvoorbeeld nog nooit opgestart) die ik uit moet spelen: Astrobot en Farpoint. Verder nog World War Z waar ik nog wat levels voor moet halen. The Witcher 3 heb 60 uur in gestopt maar die blijft ook even liggen. En dan heb ik nog andere games die ik nog nooit opgestart heb: The Evil WIthin, Outlast 2, Erica, Life is Strange, Until Dawn. En dan nog heb ik titels op de wishlist staan als A Plague Tale, Vanquish, Outer Wilds en Moss, among others.

Los daarvan ook nog genoeg titels die ik zo nu en dan eens opstart voor de fun of een tweede playthroughh: Bloodborne, Spider-Man, TLoU.

En dan zijn er ook nog onafgemaakte games die ik halverwege weer verwijderd heb, als ik écht nks meer te doen heb.
Ah ook aardig wat oudere games dus. Als ik bij een game halverwege stop, dan is dat vaak omdat ik het niet boeiend genoeg vind en verschijnt die dus ook niet meer op mijn backlog. Plague Tale goed voorbeeld van bijv.

Vandaar dat mijn backlog denk bijna altijd zo goed als leeg is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:32:
[...]

Ah ook aardig wat oudere games dus. Als ik bij een game halverwege stop, dan is dat vaak omdat ik het niet boeiend genoeg vind en verschijnt die dus ook niet meer op mijn backlog. Plague Tale goed voorbeeld van bijv.

Vandaar dat mijn backlog denk bijna altijd zo goed als leeg is :+
Ja dat heb ik eigenlijk ook altijd wel. Alles wat er nu staat staat niet voor niets op mijn “backlog”.

Al vind ik verkopen ook weer zo wat. Die paar tientjes extra maken mij persoonlijk niet uit maar stel de volgende generatie wordt toch uitgesteld ben ik einde van het jaar mooi de pineut zonder console 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Bas170 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:31:
Artikel over de kloksnelheden van de PS5.

Lijkt mij als leek een slimme oplossing :)
Dit is ook wel een goede post die een en ander mooi toelicht:

https://www.resetera.com/...ndry.178710/post-30458018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Ik ben stiekem toch een beetje bang dat dat hele boost en power verhaal opgehangen wordt om de wat magere power te verbloemen. Dat de SSD veel. verbetering gaat opleveren lijkt me dan weer duidelijk ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Yup, klinkt voor deze leek als een prima excuus om niet te hoeven zeggen dat de koeling niet toereikend is om beide op max te laten draaien wanneer dat nodig is. Maar uiteindelijk zie ik de relevantie voor mezelf niet. Ik kies een console niet op power maar op library. En aangezien ik nooit een xbox en een ps naast elkaar zal zetten, zal ik eventuele mindere graphics niet ervaren als een downgrade.

Oh en mijn tv is 1080 en blijft dat nog wel een jaar of wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39
Bundin schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:48:
Yup, klinkt voor deze leek als een prima excuus om niet te hoeven zeggen dat de koeling niet toereikend is om beide op max te laten draaien wanneer dat nodig is. Maar uiteindelijk zie ik de relevantie voor mezelf niet. Ik kies een console niet op power maar op library. En aangezien ik nooit een xbox en een ps naast elkaar zal zetten, zal ik eventuele mindere graphics niet ervaren als een downgrade.

Oh en mijn tv is 1080 en blijft dat nog wel een jaar of wat :P
Ik kan het verkeerd hebben.. maar gaf Cerny in dat artikel niet juist aan dat de CPU en GPU juist wél altijd op max KUNNEN draaien?

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oviMivo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:03:
[...]

Ik kan het verkeerd hebben.. maar gaf Cerny in dat artikel niet juist aan dat de CPU en GPU juist wél altijd op max KUNNEN draaien?
Hij zegt dat er genoeg power is dat het samen kan. Of dat even tijdelijk is of “altijd” heeft hij het niet over maar de term potentially doet vermoeden van niet.
"The CPU and GPU each have a power budget, of course the GPU power budget is the larger of the two," adds Cerny. "If the CPU doesn't use its power budget - for example, if it is capped at 3.5GHz - then the unused portion of the budget goes to the GPU. That's what AMD calls SmartShift. There's enough power that both CPU and GPU can potentially run at their limits of 3.5GHz and 2.23GHz, it isn't the case that the developer has to choose to run one of them slower."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Op de frontpage staat ook een artikel over de DF video:.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Donstil schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:43:
[...]

Hij zegt dat er genoeg power is dat het samen kan. Of dat even tijdelijk is of “altijd” heeft hij het niet over maar de term potentially doet vermoeden van niet.

[...]
Ik weet niet hoor maar..........
it isn't the case that the developer has to choose to run one of them slower."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Recon24 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 22:20:
[...]
Ik weet niet hoor maar.
[...]
Ja dat is wat tegenstrijdig inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 03-04-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Dat houdt volgens mij in dat de PS5 dat voor de developer doet... Niet het feit dat ze alle twee op max clock blijven of dat de developer dat zelf moet bepalen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
achja, of het nu 9,9tf of 10,1tf is..
Het is veel interessant om te zien wat ps5 gaat doen met reconstructie technieken à la VRS, DLSS, checkerboarding..
Daar kunnen ze veel meer mee winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*snip* kappen met dit getroll

[ Voor 73% gewijzigd door Geronimous op 03-04-2020 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
*snip*
Het ding is minder krachtig dan de Series X, dat weten we nu wel.
Dus nu ben ik meer benieuwd naar wat de ps5 gaat doen om zo efficiënt mogelijk gebruik te maken van de hardware.

Met goede constructie technieken win je veel meer dan met een TF meer of minder.
Heb em ooit al eens gepost, maar bekijk deze video eens als je het nog niet hebt gezien:
Wolfenstein Youngblood - Ray Tracing/VRS/DLSS in id Tech 6 - A Next-Gen Features Showcase?

[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 03-04-2020 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*snip*

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 03-04-2020 23:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
*snip*
Het technische specificatie verhaal is altijd leuk, maar uiteindelijk is Sony nog steeds de marktleider op homeconsoles gebied. Wel of geen krachtigste console (kijk maar naar het PS2, en in mindere mate, het PS3 tijdperk). Sony is marktleider vanwege de kracht van het merk Playstation, met het Sony DNA. Zeer sterke 1st party line-up, marktdominantie vanwege het Playstation merk (wereldwijd dominant) en eigenlijk zou je kunnen stellen dat de kaarten voor de nieuwe generatie al geschud zijn. In de PS4/X1 generatie zijn de ecosystemen namelijk al opgebouwd, versterkt door de grote toevlucht aan digitale aankopen in de stores.

[ Voor 63% gewijzigd door BM op 05-04-2020 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Die cooling rumour kan ook de deur uit. Een YouTube comment overgenomen door iemand van Windows Central die erom bekend staat onzin over de PS5 te posten. Inmiddels meerdere malen debunked door jschreier.

https://www.resetera.com/...9097/page-2#post-30487616

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Oh my die alu hoedjes op resetera zijn nog veel erger dan hier op tweakers _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
Het feit dat er zoveel onzin threads door xfans worden gemaakt op Era, om de PS5 constant te downplayen. Of die idioten van Windows Central die zelfs fud gaan verspreiden erover, zegt mij waar de onderbuik gevoelens liggen en onzekerheid of Microsoft wel kan deliveren.

Men zal eind van het jaar hun woorden wel terug nemen als de PS5 gelanceerd is.

[ Voor 13% gewijzigd door Recon24 op 04-04-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
GodFall (PC + PS5 exclusive) staat op de aankomende PSM cover. En zo te zien ook nieuws over Ghost of Tsushima.

https://www.resetera.com/...-cover-is-godfall.178762/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Als het geen PS5 nieuws is, wat doet het dan in dit topic?

[ Voor 81% gewijzigd door BM op 05-04-2020 11:28 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chaoss schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:50:
Oh my die alu hoedjes op resetera zijn nog veel erger dan hier op tweakers _O-
Of het erger is dan hier weet ik niet maar er hangt idd een sterke voorkeur op resetera.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
v8power67 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:17:
[YouTube: Control vs DLSS 2.0: Can 540p Match 1080p Image Quality? Full Ray Tracing On RTX 2060?]

Weet dit is geen ps5 nieuws, maar deze tech is wel echt serieus indrukwekkend! Hoop dat sony en/of amd dit ook kan doen op de ps5. Zou geniaal zijn.
Zeker de internal resolution op 1080p en dan naar 4k via dlss 2.0 is echt extreem indrukwekkend! Dit is de toekomst !
Laat ze maar lekker veel trucs toepassen om met zo min mogelijk resources een goed resultaat neer te zetten. Pomp de rest lekker in framerate, AI en extra veel NPC's en dat soort zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
[YouTube: Control vs DLSS 2.0: Can 540p Match 1080p Image Quality? Full Ray Tracing On RTX 2060?]

Weet dit is geen ps5 nieuws, maar deze tech is wel echt serieus indrukwekkend! Hoop dat sony en/of amd dit ook kan doen op de ps5. Zou geniaal zijn.
Zeker de internal resolution op 1080p en dan naar 4k via dlss 2.0 is echt extreem indrukwekkend! Dit is de toekomst !
Ik ga het even testen, ik heb Control nog geïnstalleerd staan. Ik kreeg die toen samen met Young Blood met mijn RTX 2080super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Zolang het afhankelijk is van NVIDIA hardware (Tensor cores) zal het niet snel op AMD hardware en dus de XSX/PS5 gaan werken, helaas. Hopelijk heeft AMD en/of Sony/MS een soortgelijke techniek in de oven zitten. Al heb ik DLSS nog niet met mijn eigen ogen in het echt gezien het belooft in ieder geval een stuk beter eindresultaat neer te zetten het ellendige checkerboarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Caayn schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:10:
[...]
Zolang het afhankelijk is van NVIDIA hardware (Tensor cores) zal het niet snel op AMD hardware en dus de XSX/PS5 gaan werken, helaas. Hopelijk heeft AMD en/of Sony/MS een soortgelijke techniek in de oven zitten. Al heb ik DLSS nog niet met mijn eigen ogen in het echt gezien het belooft in ieder geval een stuk beter eindresultaat neer te zetten het ellendige checkerboarding.
RDNA2 heeft ook iets van machine learning, als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
bram1984 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:14:
[...]

RDNA2 heeft ook iets van machine learning, als ik mijn niet vergis.
RDNA2 lijkt ook ondersteuning te hebben voor FP16 (~2xFP32 performance) en 4bit integers(~8x FP32 performance) welke veel gebruikt worden bij dergelijke usecases. MS heeft in ieder geval aangekondigd dat beide features aanwezig zijn in de XSX GPU doormiddel van DirectML. Gezien de PS5 ook een custom variant van RDNA2 gebruikt ga ik er vanuit dat ook de PS5 ondersteuning heeft voor dergelijke features, ik kan dit alleen niet zo 123 terug vinden of Sony dit ergens heeft bevestigd.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 04-04-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Caayn schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:27:
[...]
RDNA2 lijkt ook ondersteuning te hebben voor FP16 (~2xFP32 performance) en 4bit integers(~8x FP32 performance) welke veel gebruikt worden bij dergelijke usecases. MS heeft in ieder geval aangekondigd dat beide features aanwezig zijn in de XSX GPU doormiddel van DirectML. Gezien de PS5 ook een custom variant van RDNA2 gebruikt ga ik er vanuit dat ook de PS5 ondersteuning heeft voor dergelijke features, ik kan dit alleen niet zo 123 terug vinden of Sony dit ergens heeft bevestigd.
Volgens mij niet. Er zijn nog veel dingen onbekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
Dying Light 2 heeft ray tracing. Er staat PS5 in de titel, maar het artikel kijkt alleen over PC te spreken.

https://gamingideology.co...fects-teased-by-techland/

Enfin, dit doet me trouwens afvragen of we de optie gaan krijgen om het uit te schakelen ten faveure van framerate.

Edit: Komt uit OPM mei editie trouwens.

Edit 2: Reveal in juni? Ligt wel voor de hand.

https://www.pushsquare.co...gests_ps5_blowout_in_june

Edits keep on coming (3): Remedy over Control en PS5 (komt ook uit OPM overigens):
Lead programmer Sean Donnelly praised the SSD, saying ‘… it’s the new SSD that really stands out; essentially streaming will become something that we don’t really have to worry so much about and it will free up some extra CPU bandwidth in the process. ‘For something like Control that could translate to an even deeper destruction system, richer, more detailed worlds, and simple quality-of-life improvements like instant reloading after dying.’ Comms director Thomas Puha added that it wouldn’t only be graphics that will be improved with the PlayStation 5: ‘We tend to forget that it’s not just about getting better graphics in games with a new console, but it’s that the overall experience of using and playing on the console will get significantly better. ‘PlayStation 5 is about making a really smooth, quick-to-load experience, and a hardware base that’s easy to use for us developers, which is great because it allows us to harness the hardware power quicker.’

[ Voor 89% gewijzigd door bram1984 op 05-04-2020 08:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bram1984
Interview met een Crytek engineer.

https://www.resetera.com/...-peak-performance.179612/

Er staan wat interessante quotes in de thread die ik hier maar niet plaats om een PS5 vs. SX discussie te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
bram1984 schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:13:

Er staan wat interessante quotes in de thread die hier maar niet plaats om een PS5 vs. SX discussie te voorkomen.
Boeiende info. Google vertaalde het artikel best goed :)
Zitten toch wel wat tegenstrijdigheden in met wat Digital Foundry liet zien. DF liet met een de 5700 en XT versie zien dat meer CU's een hogere framerate oplevert bij eenzelfde aantal TF's (is uiteraard RDNA 1.0). Crytek zegt het tegenovergestelde en geeft dus aan dat vooral de software van de PS5 het verschil gaat maken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hulleman schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:34:
[...]

Zitten toch wel wat tegenstrijdigheden in met wat Digital Foundry liet zien. DF liet met een de 5700 en XT versie zien dat meer CU's een hogere framerate oplevert bij eenzelfde aantal TF's (is uiteraard RDNA 1.0). Crytek zegt het tegenovergestelde en geeft dus aan dat vooral de software van de PS5 het verschil gaat maken.
Ja behalve dat games laden onder de 0 seconden kost op PS5. :+

Ik heb begrepen dat hij iets in de strekking van instant loading/onder de 1 seconde bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Er staan wat interessante quotes in de thread die ik hier maar niet plaats om een PS5 vs. SX discussie te voorkomen.
Samenvatting: Het is leuk als je een grote piemel hebt maar het gaat erom wat je er mee doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:19:
[...]
Samenvatting: Het is leuk als je een grote piemel hebt maar het gaat erom wat je er mee doet.
Dat zeggen maar een type mannen hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kenny_026 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:19:
[...]

Het ondersteunt vooral wat Jason Schreier al aangaf na devs te hebben gesproken: dat ontwikkelen voor een console nog nooit zo "makkelijk" is geweest.

We gaan ongetwijfeld vroeg of laat in de gen resolutie verschillen "zien" als in 3840x2160 vs 3560x2000, maar het mooie is dat het er naar uitziet dat devs op de PS5 al vroeg het onderste uit de kan kunnen trekken. Dat is wel eens anders geweest, waarbij we pas in het laatste jaar echt zien waar een console toe in staat is.
Developers say that the PlayStation 5 is the easiest console we've ever coded into so we can reach the console's peak performance. In terms of software, coding on the PlayStation 5 is extremely simple and has many features that leave the developer free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
bram1984 schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:13:
[...]

Het ondersteunt vooral wat Jason Schreier al aangaf na devs te hebben gesproken: dat ontwikkelen voor een console nog nooit zo "makkelijk" is geweest.

We gaan ongetwijfeld vroeg of laat in de gen resolutie verschillen "zien" als in 3840x2160 vs 3560x2000, maar het mooie is dat het er naar uitziet dat devs op de PS5 al vroeg het onderste uit de kan kunnen trekken. Dat is wel eens anders geweest, waarbij we pas in het laatste jaar echt zien waar een console toe in staat is.

[...]
Zou super zijn, als ze snel het onderste uit de kan kunnen halen! Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24

Weer een dev die erg te spreken is over de tools die Sony levert en de manier hoe de PS5 is ontwikkeld. Maar ik snap idd waarom je de quotes niet plaatst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
*snip* niet doen...

[ Voor 87% gewijzigd door Geronimous op 06-04-2020 12:35 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Hulleman schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:34:
[...]

Mwa. Gezien de hardware verschillen tussen de twee en waar ze juist verschillen geloof ik best dat de (momenteel) PS5 makkelijker is om voor te ontwikkelen en sneller goed gebruik van de beschikbare resources te hebben. Het lijkt mij althans makkelijker om in de basis bezig te zijn met het power management dan twee verschillende RAM bandbreedtes.

Voor het CU stukje ben ik het met je eens dat ik het tegenstrijdige info vind, misschien niet zozeer tegenstrijdig maar meer van mindere relevantie. Het zal ongetwijfeld eenvoudiger zijn om een kleiner aantal GPU cores bezig te houden. Echter wijst de huidige praktijk erop dat het verschil effectieve verwaarloosbaar is en soms zelfs in het voordeel van meer cores valt. Kijk inderdaad RDNA1 zoals al aanstipte of huidige iteraties van game engines die weinig moeite lijken te hebben met het gebruiken van de 4000+ core monsters die wij elders zien.

*snip*

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 06-04-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dude heeft z'n tweets ingetrokken vanwege "personal reasons". Zijn LinkedIn profiel kwam ook voorbij, dus het ligt voor de hand dat mensen hem hebben lastig gevallen. Wat een treurnis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Begint wel een saaie kroeg te worden zo. We gaan van het ene resetera linkje naar het andere maar eigenlijk in rondjes.

Waar blijft dat design, de controller of belangrijker nog de games!

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 06-04-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Heel triest inderdaad. 8 jaar geleden met de PS4 en Xbox waren die online discussies ook maar het lijkt dit keer wel erger te zijn. Toch meer en vooral jongere mensen die niet weten hoe ze hun stem online moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:01:
Heel triest inderdaad. 8 jaar geleden met de PS4 en Xbox waren die online discussies ook maar het lijkt dit keer wel erger te zijn. Toch meer en vooral jongere mensen die niet weten hoe ze hun stem online moeten gebruiken.
Ah joh dat is van alle tijden. Online, offline, gebeurd overal waar je fans hebt.

Geen enkele kant in geen enkel voorbeeld is daarin heilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Donstil schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:00:
Begint wel een saaie kroeg te worden zo. We gaan van het ene resetera linkje naar het andere maar eigenlijk in rondjes.

Waar blijft dat design, de controller of belangrijker nog de games!
Ik gok op een reveal in juni dus dat duurt nog wel ff :P

We zijn net kleine kinderen met Sinterklaas, geen geduld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:03:
[...]

Ik gok op een reveal in juni dus dat duurt nog wel ff :P

We zijn net kleine kinderen met Sinterklaas, geen geduld :P
Haha dat laatste inderdaad en dan zijn de echte kroegen nog dicht ook 8)7

Vind het wel knap dat het allemaal zo onder de pet blijft. In andere product categorieën lekken er altijd maanden lang fysieke zaken uit en ik vind dat stiekem wel leuk altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Achja, hoe meer tijd er voorbij gaat, hoe verder weg die next gen consoles lijken.
Heel de wereld staat nu even op pauze en alles gaat trager.
Sony heeft net haar grootste game van de voorbije jaren voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Ook al komt de ps5 uit in oktober/november, dan zou het nog steeds kunnen dat een boel najaarsgames worden uitgesteld.

Gelukkig is FF7 uitgekomen, wat een lekkere game is dat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vind ik overigens wel lekker. Die wilde ik toch al op de next-gen spelen :) , FF7 sla ik met liefde over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Nu de concurrentie groot lijkt in te zetten op Game Pass en dat abonnement om een console + GamePass maandelijks af te tikken ipv eenmalig, wat zijn eigenlijk de geruchten uit kamp Sony of ze daar nog wat mee gaan doen?

Mij lijkt het wel wat, een vast bedrag om alle exclusives van Sony te doen. Maar het blijft akelig stil. Dat Sony de lippen op elkaar hangt is nog wel te verwachten, maar ook devs laten niks los. Gezien het toch een kroeg-topic is, gaat Sony mee of niet? (en dan in de discussie even minder de nadruk op de concurrentie dus).

Ik denk zelf dat Sony wel wat meer exclusives heeft en daardoor de prijs ook niet gelijk kan zijn, maar daar krijg je dus wel wat meer spellen voor terug. Ik zou er op zich geen probleem mee hebben als ze de console uitbrengen waarbij je dus ook als abonnement voor 2 jaar lekker uitspreidt (en er meer over blijft voor games rond launch), zeker als dat gewoon inclusief game-abonnement blijft gaan.

Even het rekenvoorbeeld:

$15 per maand voor het game abonnement
$20 per maand voor de console (2 jaar, dus 480 in totaal voor een console die dan 499 was, maar eigenlijk al voor minimaal 100 minder te krijgen is)

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 06-04-2020 17:13 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 21:51
Martinspire schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:07:
Nu de concurrentie groot lijkt in te zetten op Game Pass en dat abonnement om een console + GamePass maandelijks af te tikken ipv eenmalig, wat zijn eigenlijk de geruchten uit kamp Sony of ze daar nog wat mee gaan doen?

Mij lijkt het wel wat, een vast bedrag om alle exclusives van Sony te doen. Maar het blijft akelig stil. Dat Sony de lippen op elkaar hangt is nog wel te verwachten, maar ook devs laten niks los. Gezien het toch een kroeg-topic is, gaat Sony mee of niet? (en dan in de discussie even minder de nadruk op de concurrentie dus)
Dat hebben ze toch al met PlayStation Now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:09:
[...]

Dat hebben ze toch al met PlayStation Now.
PlayStation Now is wel een andere dienst dan wat hier omschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Donstil schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:10:
[...]

PlayStation Now is wel een andere dienst dan wat hier omschreven wordt.
Met PlayStation Now kun je ook gewoon PS4-games downloaden en spelen. Het zijn alleen niet de allernieuwste titels. Voor de rest zie ik geen verschillen, afgezien dat je bij Sony ook kan streamen.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 06-04-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Met PlayStation Now kan je toch ook gewoon (sommige) PS4 games downloaden om ze lokaal te spelen in plaats van via de PS Now servers? De insteek van PS Now lijkt echter wel anders te zijn dan bij GamePass.

Het is wel een stuk stiller omtrent PS Now qua nieuws dan het is om Game Pass en Xcloud (dat laatste is niet zo gek gezien Xcloud nog niet uit beta is) imo.

Zelf vind ik het niet zo erg omdat ik er geen fan van ben, maar ik snap dat andere dat juist wel zijn :)

[ Voor 24% gewijzigd door Caayn op 06-04-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Gamepass zijn toch ook niet per definitie alle nieuwe titels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Chaoss schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:12:
Alleen die van Microsoft zijn 100% gegarandeerd, Blair Witch heb ik ook op de dag van release gespeeld. Ik heb beide en het is best handig in deze periode zonder games die mij erg boeien. Vorig maand Control gespeeld via PlayStation Now, gewoon lokaal downloaden en spelen. Ik denk eerder dat Microsoft de weg van Sony gaat volgen en Game Pass met xCloud gaat bundelen.

[ Voor 47% gewijzigd door NotSoSteady op 06-04-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Chaoss schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:12:
Klopt. Soms wel, soms niet. De exclusives allemaal wel, maar zo was laatst Totally Accurate Delivery Service ook meteen beschikbaar. Soms zitten er wel leuke indie-titels bij.

Ding wat ik nu heb: ik heb teveel games al aangeschaft om er echt profijt van te hebben, maar als een console lanceert, begin je vanaf 0 en kan het dus een stuk interessanter worden.

Verder moet PS Now ook wel wat gaan upgraden. Qua streaming doe je nu 720p + stereo geluid en kun je geen DLC gebruiken of aanschaffen. Volgens mij werkt sharen/opnemen/uitzenden ook niet.

Ik gebruik de dienst zelf alleen niet omdat ik de meeste games toch wel heb en ik niet warm werd van de rest van de games destijds. Maar we beginnen bij een nieuwe console dus weer vanaf 0 en dat maakt het wel interessanter imo. PS Now is ook meer gericht op streaming, al zouden ze het wel een upgrade kunnen geven voor de nieuwe generatie. Dán heb ik er ook wel oren naar. Maar de vraag is dus: gaat dat wel gebeuren?

En verder dus ook: een abonnement voor online diensten + console voor 2 jaar. Wie heeft daar (nog meer) interesse in? Wat voor maandprijs zou je dan acceptabel vinden?

[ Voor 43% gewijzigd door Martinspire op 06-04-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Martinspire schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:15:
[...]

Klopt. Soms wel, soms niet. De exclusives allemaal wel, maar zo was laatst Totally Accurate Delivery Service ook meteen beschikbaar. Soms zitten er wel leuke indie-titels bij.

Ding wat ik nu heb: ik heb teveel games al aangeschaft om er echt profijt van te hebben, maar als een console lanceert, begin je vanaf 0 en kan het dus een stuk interessanter worden.

Verder moet PS Now ook wel wat gaan upgraden. Qua streaming doe je nu 720p + stereo geluid en kun je geen DLC gebruiken of aanschaffen. Volgens mij werkt sharen/opnemen/uitzenden ook niet.

Ik gebruik de dienst zelf alleen niet omdat ik de meeste games toch wel heb en ik niet warm werd van de rest van de games destijds. Maar we beginnen bij een nieuwe console dus weer vanaf 0 en dat maakt het wel interessanter imo. PS Now is ook meer gericht op streaming, al zouden ze het wel een upgrade kunnen geven voor de nieuwe generatie. Dán heb ik er ook wel oren naar. Maar de vraag is dus: gaat dat wel gebeuren?

En verder dus ook: een abonnement voor online diensten + console voor 2 jaar. Wie heeft daar (nog meer) interesse in? Wat voor maandprijs zou je dan acceptabel vinden?
Tegenwoordig is het veel minder gericht op streaming. Alle PS4-titels zijn nu gewoon te downloaden, alleen de PS3-games moet je streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
[...]

Moet je trouwens PS+ hebben om je lokale save games te synchroniseren wanneer je op een PS Now server speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:11:
[...]

Met PlayStation Now kun je ook gewoon PS4-games downloaden en spelen. Het zijn alleen niet de allernieuwste titels. Voor de rest zie ik geen verschillen, afgezien dat je bij Sony ook kan streamen.
Nou gewoon tussen air quotes want het is vooral oud(er) spul.

Maar dan nog is het wel wat anders dan @Martinspire hier aanhaalt. “abonnement om een console + GamePass

Ben overigens wel benieuwd wat Sony nou wil met Now. Het is streaming maar toch ook weer niet, het is ps1/2/3 games maar dat zit weer in het vaarwater van backwards compatibility en een dienst om de Sony exclusives te spelen is het ook niet (echt).

Heb niet het gevoel dat Sony er gas op aan het geven is. Alsof ze het zelf ook niet echt weten ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
PSNow blijft zoals het is vermoed ik. Het zit iig niet in het vaarwater van BC want de PS5 is alleen BC met PS4 games.

En eigenlijk denk ik ook niet dat er in de nabije toekomst veel aan PS+ gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:49:
PSNow blijft zoals het is vermoed ik. Het zit iig niet in het vaarwater van BC want de PS5 is alleen BC met PS4 games.

En eigenlijk denk ik ook niet dat er in de nabije toekomst veel aan PS+ gaat veranderen.
Ah alleen ps4 die beperking had ik ff gemist. Dan zou het nog een dienst kunnen zijn om oudere generatie games te spelen met af en toe een semi recente titel. Maar dan is €9,95 wel weer wat prijzig.

Edit: ooh geen Ps1 en 2 games zie ik online. Nou dan snap ik het helemaal niet meer 8)7

Ik zou daar best naar kijken denk ik. Eigendom van zulke apparaten doet me niet zoveel alleen een goeie prijs daaraan hangen is ook weer lastig, het moet onder de streep wel hetzelfde kosten.

Als ik naar mijzelf kijk dan heb ik sinds 2013 3 PlayStation 4’s moeten kopen. 1x vanilla op release, 1x Pro op release en nog Pro toen de eerste pro defect ging. Daarbij heb ik gemiddeld 1 Sony exclusive per jaar gespeeld schat ik.

Dus 3x 399,- + 7x 70,- / maanden sinds release. Dan kom ik op €20,- per maand. Wat mij wel erg laag lijkt. Zelfs met 25% extra marge is €25,- wel wat weinig voor een dergelijke bundel.

[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 06-04-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb die video van Wolfenstein met Ray Tracing eens goed bekeken... Dat is we heel erg vet zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Mocht een dergelijk leaseplan er al komen dan kun je er wel zeker van zijn dat je er in Nederland geen gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
NotSoSteady schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:22:
Mocht een dergelijk leaseplan er al komen dan kun je er wel zeker van zijn dat je er in Nederland geen gebruik van kan maken.
Waarom niet? Rente is vrij universeel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
Ik snap even niet zo goed waarom Sony nou Microsoft zou moeten volgen met Gamepass? De marktleider heeft een eigen visie. En heeft met PSnow (hoewel dit iets anders is..) al streaming voor hoe lang, 3 jaar ofzo?

Wel interessant om te zien dat m'n comment van het weekend nu door twee mods onder handen is genomen, met verschillende moderering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

NotSoSteady schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:22:
Ik denk het wel, maar dan zal het ala telefoons wel bij de BKR gemeld worden. Dus dat is idd wel een handicap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Krijg je geen hypotheek omdat je een playstation heb geleased :+

Ik zie er ook geen toegevoegde waarde in om een product met zo'n geringe aanschaf op de pof te doen. Spaar er voor en schaf het dan in 1x aan, geeft je een veel beter gevoel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Kenny_026 schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:37:
[...]

Waarom niet? Rente is vrij universeel denk ik.
Omdat Nederland / EU vaak al naast de pot pist met leuke deals (mooi voorbeeld: PSN tegoed als je een platinum trofee haalt).

Niet dat ik een PS5 wil leasen hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Segafreak83 op 06-04-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Trishul schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:54:
Ik snap even niet zo goed waarom Sony nou Microsoft zou moeten volgen met Gamepass? De marktleider heeft een eigen visie. En heeft met PSnow (hoewel dit iets anders is..) al streaming voor hoe lang, 3 jaar ofzo?

Wel interessant om te zien dat m'n comment van het weekend nu door twee mods onder handen is genomen, met verschillende moderering..
Dat gaan ze denk ik ook niet doen. Hun games brengen op moment veel te veel geld op om day one op PS Now te zetten. Ik denk wel dat ze verder gaan investeren in PS Now, maar zie er geen hele nieuwe titels op verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:08:
[...]

Omdat Nederland / EU vaak al naast de pot pist met leuke deals (mooi voorbeeld: PSN tegoed als je een platinum trofee haalt).

Niet dat ik een PS5 wil leasen hoor.
Kick, wat krijg je dan voor tegoed? Gratis week ofz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Donstil schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:59:
[...]

Kick, wat krijg je dan voor tegoed? Gratis week ofz?
Je hebt platinum rewards:

https://www.playstation.c...ard-terms-and-conditions/

En Sony rewards:

https://www.playstation.com/en-us/explore/sony-rewards/

Bovenste alleen USA en Canada muv Quebec.
Onderste alleen USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:10:
[...]

Je hebt platinum rewards:

https://www.playstation.c...ard-terms-and-conditions/

En Sony rewards:

https://www.playstation.com/en-us/explore/sony-rewards/

Bovenste alleen USA en Canada muv Quebec.
Onderste alleen USA.
Ah cool. Best leuk als extra motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik lees dat en denk, waar maak je je druk om. Ik weet niet eens welke trophys er zijn of welke ik heb :+

Generatie verschil ik merk dat mijn dochtertje ook veel meer bezig is met rewards in games... Maar daar schuld ook weer iets verslavend in.

Overigens is het geen onwil om geen concole te leasen, maar in nederland/Europa zijn er (gelukkig) strengere eisen aan het lenen van geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:27:
Ik lees dat en denk, waar maak je je druk om. Ik weet niet eens welke trophys er zijn of welke ik heb :+

Generatie verschil ik merk dat mijn dochtertje ook veel meer bezig is met rewards in games... Maar daar schuld ook weer iets verslavend in.

Overigens is het geen onwil om geen concole te leasen, maar in nederland/Europa zijn er (gelukkig) strengere eisen aan het lenen van geld.
Ik heb überhaupt maar 3 platinum trophies geloof ik. De laatste jaren merk ik wel dat ik vaker alle shit (secrets en ervaringspunten/dingen/upgrades) binnen een level of game graag wil halen, maar het boeit me vrij weinig of daar een trophy aan verbonden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:27:

Ik vind dat altijd wel lache, speel ik Singple Player games net iets verder door uit meestal (behalve ff door de verhaallijn raggen), is voor mij ook een van de redenen waarom ik op een platform blijf zou kunnen blijven, zit zoveel tijd in etc.

Geen idee overigens of ik op het gebied van generatie richting je dochtertje ga maar ik heb zo het idee dat dit niet het geval is :). Verwacht ook niet dat leeftijd daar iets mee van doen heeft eigenlijk ik ken persoonlijk zat oudere gamers die dit ook leuk vinden. Edit: Ik ken er overigens ook een hele hoop die het helemaal doet 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 07-04-2020 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ik begin met een instelling dat ik alles wil halen, maar na 25-30 uur heb ik een game vaak wel gezien en tegen het einde wil ik het zo snel mogelijk uitspelen in plaats van ieder hoekje uit te kammen om een collectible te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
NotSoSteady schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:58:
Ik begin met een instelling dat ik alles wil halen, maar na 25-30 uur heb ik een game wel vaak gezien en tegen het einde wil ik het zo snel mogelijk uitspelen in plaats van ieder hoekje uit te kammen om een collectible te vinden.
Dit, basically.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Vind het eigenlijk ook wel leuk als ze iets van platinum trophy rewards wereldwijd beschikbaar maken. En waarom laat je de uitgever van het spel niet beslissen over welke reward je krijgt en de kosten voor hun rekening nemen voor de trophy die men dan krijgt (kan een dynamic theme zijn of een gratis DLC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
NotSoSteady schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:58:
Ik begin met een instelling dat ik alles wil halen, maar na 25-30 uur heb ik een game vaak wel gezien en tegen het einde wil ik het zo snel mogelijk uitspelen in plaats van ieder hoekje uit te kammen om een collectible te vinden.
Haha dit!

AC: Odyssey was daar goed voorbeeld van. In het begin elk vraagtekentje af en exploren, na 25-30 uur zo snel mogelijk door de hele map racen en z.s.m. story uitspelen en klaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Vroeger kreeg je nog wel eens ingame rewards voor het behalen van een achievement/trophy zoals een gamerpicture of een ingame item, op Xbox krijg je geloof ik soms een avater item (niet dat iemand om avatars geeft :P).

Zo actief met het behalen van achievements/trophies ben ik niet meer, met name omdat games steeds vaker uitbreidingen lijken te krijgen waardoor er alweer nieuwe zijn toegevoegd tegen de tijd dat ik de 100% aantik... (Of simpelweg een absurde lijst heeft.) Wel moet ik bekennen dat achievements/trophies mij nog wel eens zover krijgen om ingame dingen te proberen die ik anders niet zo snel zou proberen, zoals een andere speelstijl, één activiteit extra voltooien omdat ik er bijna ben of een minigame of een secret die ik anders had overslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Dit is toch best frapant
https://gamer.nl/artikele...over-playstation-5-terug/
Nu zegt de Crytek-ontwikkelaar dat hij vanwege persoonlijke redenen niet meer achter de inhoud van het interview te staan. Het hele interview is offline getrokken en ook de Twitter-gebruiker@man4deadheeft alle tweets verwijderd waarin hij quotes uit het interview had vertaald.
Zal wel op z'n donder hebben gekregen haha :+

[ Voor 4% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 07-04-2020 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:13:
[...]

Haha dit!

AC: Odyssey was daar goed voorbeeld van. In het begin elk vraagtekentje af en exploren, na 25-30 uur zo snel mogelijk door de hele map racen en z.s.m. story uitspelen en klaar :+
Ik zal met 225 uur AC: Odyssey, alle Trophy's, alle DLC Trophy's en alle vraagtekens even mijn mond houden 8)7

Edit: Ik vind Days Gone een mooi voorbeeld van een game die mij door de Trophy's toch een leuke ervaring heeft gegeven. Ik kocht die game op release, keek er al een tijdje naar uit want de setting en Sony samen dat moest ik spelen, bleek op release echter een enorme drollenbak te zijn, ik had zo ongeveer last van alle bekende bugs die er waren. Na een uurtje of 20 en tien keer bijna willen wegleggen later kwam ik op een punt waar ik bijna een gouden trophy haalde, toen dacht ik "die doe ik nog even en dan is het klaar". Bleek dat ik daardoor naar een nieuw stuk ging waar bijna alles veranderde, later ook nog een grote patch die ik anders ongetwijfeld gemist zou hebben en uiteindelijk de game dus wel uitgespeeld (en dus op Platinum trophy)

[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 07-04-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:29:
Dit is toch best frapant
https://gamer.nl/artikele...over-playstation-5-terug/

[...]

Zal wel op z'n donder hebben gekregen haha :+
Hij staat onder NDA. Dus hij had zijn bevindingen waarschijnlijk niet zo gedetailleerd mogen vrijgeven. Maar als ik dan de reacties weer lees op gamers.nl, alsof Sony devs zou betalen om positieve uitspraken te laten doen lol...

Even vergeten dat er een speciale secret discord was opgezet om slecht PS5 nieuws te verspreiden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Recon24 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:09:
[...]

Hij staat onder NDA. Dus hij had zijn bevindingen waarschijnlijk niet zo gedetailleerd mogen vrijgeven. Maar als ik dan de reacties weer lees op gamers.nl, alsof Sony devs zou betalen om positieve uitspraken te laten doen lol...

Even vergeten dat er een speciale secret discord was opgezet om slecht PS5 nieuws te verspreiden....
Ik denk juist niet dat hij onder NDA staat. Anders ga je toch niet met je gezonde verstand een interview geven, lijkt me? Verder bevestigde hij nergens dat hij daadwerkelijk met devkits werkte. Het leek er meer op dat hij de ervaringen van zijn collega's deelde. Aangezien zijn LinkedIn rond ging, denk ik eerder dat hij werd lastiggevallen. Er stond ook niets geks in het interview wat we nog niet specifiek wisten. Meer gewoon ervaringen.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 07-04-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:13:
[...]

Haha dit!

Waarbij gezegd moet worden dat je voor de laatste paar AC games niet alle missies hoeft te doen voor de achievements. Ik heb op Xbox ook alles behaald, maar niet alle icoontjes weg op de kaart en ook vrijwel geen dagelijkse missies gedaan. Eigenlijk alles wat leuk is zit achter een achievement, de rest gaat niet zo ver :P

Ik vind ook dat alles halen in veel games maar irritant is. Er is altijd wel een missie, race of objective die gewoon frustrerend is en die alle lol uit het spel haalt. Dan liever een optionele trophy die verder niet geldt als progressie en meer een leuk ding is in game. Dat je bv een ballon-zwaard krijgt of whatever, zonder dat het je Trophy OCD irriteert :P

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 07-04-2020 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Dat heb ik met new game+ en speedrun throphies. Die laat ik instant voor wat het is, ik ga niet "verplicht" nog eens uren steken in een game die ik net uit heb gespeeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
bram1984 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:24:
[...]

Ik denk juist niet dat hij onder NDA staat. Anders ga je toch niet met je gezonde verstand een interview geven, lijkt me? Verder bevestigde hij nergens dat hij daadwerkelijk met devkits werkte. Het leek er meer op dat hij de ervaringen van zijn collega's deelde. Aangezien zijn LinkedIn rond ging, denk ik eerder dat hij werd lastiggevallen. Er stond ook niets geks in het interview wat we nog niet specifiek wisten. Meer gewoon ervaringen.
Dan is het nog steeds een NDA dingetje intern, of dat nou zijn eigen ervaring is of van collega's. Ik hoor ook mensen roepen "hij is nog maar 1.5 jaar bij Crytek". Ik bedoel ja en? Hij is niet aangenomen omdat hij geen verstand heeft van tech en rendering.

We zullen het allemaal zien, maar dat meer devs zich positief uiten over de PS5 is een feit. Waar rook is, is vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vaagisdenaam schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:10:
Dat heb ik met new game+ en speedrun throphies. Die laat ik instant voor wat het is, ik ga niet "verplicht" nog eens uren steken in een game die ik net uit heb gespeeld...
Dat doe ik ook idd, moet in de normale play te doen zijn, anders niet.
Net zoals verplichte online trophy's, die zijn ook dikke haat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:58:
[...]

Ik zal met 225 uur AC: Odyssey, alle Trophy's, alle DLC Trophy's en alle vraagtekens even mijn mond houden 8)7

Edit: Ik vind Days Gone een mooi voorbeeld van een game die mij door de Trophy's toch een leuke ervaring heeft gegeven. Ik kocht die game op release, keek er al een tijdje naar uit want de setting en Sony samen dat moest ik spelen, bleek op release echter een enorme drollenbak te zijn, ik had zo ongeveer last van alle bekende bugs die er waren. Na een uurtje of 20 en tien keer bijna willen wegleggen later kwam ik op een punt waar ik bijna een gouden trophy haalde, toen dacht ik "die doe ik nog even en dan is het klaar". Bleek dat ik daardoor naar een nieuw stuk ging waar bijna alles veranderde, later ook nog een grote patch die ik anders ongetwijfeld gemist zou hebben en uiteindelijk de game dus wel uitgespeeld (en dus op Platinum trophy)
Voor die platinum trophy had je in amerika na 225 uur toch 3 dagen psn gehad ter waarde van 50 cent.

Enorm gemis hier in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:47:
[...]

Voor die platinum trophy had je in amerika na 225 uur toch 3 dagen psn gehad ter waarde van 50 cent.

Enorm gemis hier in Nederland.
*O*, Je zegt er je baan niet voor op maar je speelt de game toch al, en graties is altijd goed.
(87 cent overigens :P 8,99/31*3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:53:
[...]

*O*, Je zegt er je baan niet voor op maar je speelt de game toch al, en graties is altijd goed.
(87 cent overigens :P 8,99/31*3)
Dan ben je duur 😊

37€/365*3 is 30 cent 😂😂
Chaoss schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:06:
Krijg je geen hypotheek omdat je een playstation heb geleased :+
Dit is inderdaad wel een dingetje... Ik heb met mijn schoonmoeder de afgelopen maanden een huis gekocht (klinkt gek, i know...) maar je mag blijkbaar sinds 1 januari al niet eens meer een toestel bij je telefoon abb. leasen. Die BKR registratie is al genoeg om de hypotheek af te ketsen.

Ik schat zo in dat er genoeg starters zijn die zo’n playstation/xbox lease interessant zouden vinden en om die redenen is het alleen al beter om het gewoon niet te doen in Nederland.

[ Voor 50% gewijzigd door Kenny_026 op 07-04-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:07:
[...]

Dan ben je duur 😊

37€/365*3 is 30 cent 😂😂
€37,- per jaar, Waar is dat? Ik betaal nu per maand €8,99 namelijk dus heb zeker oren naar die deal.
Edit: Als ik er op Google kom ik alleen een bol sale tegen van 6 jaar geleden, dus please share.

[ Voor 71% gewijzigd door Donstil op 07-04-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:40:
[...]

€37,- per jaar, Waar is dat? Ik betaal nu per maand €8,99 namelijk dus heb zeker oren naar die deal.
Edit: Als ik er op Google kom ik alleen een bol sale tegen van 6 jaar geleden, dus please share.
Geen 37, maar 49 op instant gaming. Nog steeds goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:40:
[...]

Klopt niet helemaal. Ik heb een jaar of 5 geleden voor 37€ drie jaar gekocht bij mycom en later nig eens een black friday sale ook voor 3 jaar. Heb tot ergens maart 2021 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aah jammer, vroeger daar koop ik nu niets voor.

Die wel echt bestaande aanbieding van €49 is misschien wel interessant. Dat is toch ruim 50% korting tov wat ik nu betaald. Ik ga er eens naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[edit]Zie hieronder :+

[ Voor 97% gewijzigd door Flagg op 07-04-2020 18:06 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[Edit] oh was het het ps5 topic? Nevermind... :+

[ Voor 92% gewijzigd door Flagg op 07-04-2020 18:06 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Modbreak:We gaan weer aardig offtopic. Nu maar weer over de PS5

Pagina: 1 ... 4 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden