Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
GodFall info uit Official PlayStation Magazine UK.
Full Summary

- Godfall is a PS5 console exclusive, no PS4 or cross gen. Tailored to run on PS5

- PS5 allows Godfall to feel and play like no other game thanks to PS5 CPU and GPU

- Made by a team of 75 people

- Monster Hunter World in terms of gameplay, with elements of Dark Souls in combat.

- Some ex-Destiny 2 team members are involved

- The game rewards agressive play. Skill based combat based on timing in order to hit max damage

- Visual style and world building influenced by The Stormlight Archive, The First Law and Foundation series

- Positives around animation

- High fantasy setting divided into Earth, Air, Fire and Spirit Elements

- You are one of the least remaining Knight's Order tasked with stopping an apocolyptic event

- Start of the game you set a classed based on type of armour = 3 sets to pick from. A lot of customization to unlock as you progress

- Bosses designed to repel multiple people at once ie. in co-op bosses can take both of you out

- Game based around drop in and drop out gameplay like Destiny and Monster Hunter World with heavy Dark Souls Influence
En stukje uit het interview met de dev:
“The exceptionally powerful SSD on the PlayStation 5 offers a new level of detail for each individual object as well as seamless loading of our expansiveness world,” Lee said in an interview with PlayStation Lifestyle. “Our combat is kinesthetic in nature, so the new controller’s ‘adaptive triggers’ and haptic feedback will make moment-to-moment combat feel exhilarating and visceral.”

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 07-04-2020 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Monster Hunter World like gameplay *O*

Dark souls like combat -O-

Hopelijk kan je in tegenstelling tot Destiny en Monster Hunter World wel pauzeren als je alleen speelt. Vind dat maar een zeer irritante design keuze.

[ Voor 52% gewijzigd door Caayn op 07-04-2020 19:33 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
DUALSENSE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cdr-8fOeL4TK-9Rnd7MsizCujLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZUO0RfqT6XuQGt9fx12l4A3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOOBXOj2iDYWpfDmqTvYZYJRFxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VM0D1GsM5zjqBsVx0YSoS9tQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Anton.net op 07-04-2020 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09
Ziet er stijlvol en comfortabel uit. Een doorontwikkeling van de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Nu ben ik wel heel benieuwd naar het design van de PS5...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Teleurstellend dat ze de d-pad niet hebben aangepast.

Kleur is vreselijk, maar dat kan ook komen door de witte achtergrond.

Het ziet er wel comfortabel uit dus dat lijkt mij een pluspunt (de belangrijkste pluspunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nice! Even wennen aan de kleur, maar ik dig 'm wel hoor. Geen paddles dus, zo te zien. Hopelijk kan ik de backbutton attachment erop zetten.

Edit: Je kan nu ook met 99% zekerheid zeggen dat ze van een zwarte console af gaan stappen. Die moet haast wel iets met deze kleur hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door bram1984 op 07-04-2020 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Laatst online: 13-08 00:40
Die controller ziet er wel cool uit. :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:12:
Nu ben ik wel heel benieuwd naar het design van de PS5...
Ja geeft mij ook sterk het gevoel dat ie niet zwart gaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
ik denk dat de controller ook wat gaat zeggen over het design van de ps5 ... persoonlijk heb ik liever zwart dan deze kleur ...

zo wie zo is de controller qua model aardig afwijkend ten opzichte van de vorige series. zo te zien kan je het vlak weer indrukken . we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Alleen van voren gezien was ik ff bang dat ie zj'n kenmerkende vorm kwijt was, maar met de render van de zijkant zag ik gelukkig dat dat niet het geval was. Lijkt op de grootste revolutie op controllergebied tot dusver, en moet zeggen dat de dual-tone me erg bevalt *O*

Ben nu inderdaad wel heel erg benieuwd naar hoe de PS5 zelf hierop gaat aansluiten qua design :Y

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
2 tone wit met grijs zou ik willen zien, dat zou er ook sexy uit zien.

Als ik kijk naar dit design van de DualSense, dan verwacht ik een beetje dat ze met een futuristische PS5 komen qua design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
en geen micro usb aansluiting meer maar usb C zo te zien (inzoomen op plaatje van voorkant )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Geronimous schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:26:
Alleen van voren gezien was ik ff bang dat ie zj'n kenmerkende vorm kwijt was, maar met de render van de zijkant zag ik gelukkig dat dat niet het geval was. Lijkt op de grootste revolutie op controllergebied tot dusver, en moet zeggen dat de dual-tone me erg bevalt *O*

Ben nu inderdaad wel heel erg benieuwd naar hoe de PS5 zelf hierop gaat aansluiten qua design :Y
Volgens mij was de grootste revolutie de controller met een thumbstick in PS/N64/Dreamcast tijdperk... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-04-2020 22:28 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Ik moet er even aan wennen maar het lijkt op een betere versie van de ds4, dat moet wel goed komen. ;)

Wordt interessant om te zien of ze die lijn ook bij de ps5 zelf doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
uchiha tijntje schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:28:
[...]

Volgens mij was de grootste revolutie de controller met een thumbstick in PS/N64/Dreamcast tijdperk... ;)
Ik doelde ook qua vorm binnen de PS familie...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
Zwarte mock up

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wAxlLJ8_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 09:29

Ozz

Dat witte is echt lelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 16:00
Geen back paddles? Het is zo'n logische stap in de evolutie van de controller en Playstation ziet het niet? Oef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Voor aanzicht heeft iets te veel weg van een goedkope third-party controller imo. Misschien komt dat ook puur door de foto/render, de andere foto ziet er beter uit. Het gebruik van twee kleuren vind ik wel leuk.

Dat gezegd hebbende ziet de DS5 eruit als een mooie verbetering over de DS4. Rumble triggers zijn een fantastische feature. Ik ben ook blij om USB-C te zien en dat de lightbar niet langer op de achterzijde zit maar mooi weg gewerkt is rondom het touchpad.

Ik kan alleen niks terug vinden over de 3.5mm poort of iets over paddles. Had eerlijk gezegd verwacht dat Sony wel wat nadruk zou leggen op de ingebouwde DAC van de DS5 gezien audio een belangrijk punt was tijdens de PS5 presentatie van een tijdje terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 07-04-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
ook een knop om de microfoon te muten zo te zien ! ook wel handig ...

en het playstation logo kan je ook indrukken zo te zien, misschien wel om een menu op te roepen...

[ Voor 42% gewijzigd door Gandalf68 op 07-04-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Ja hij is wel gaaf. Ziet er lekker fris uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ThijsWTF schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:33:
Geen back paddles? Het is zo'n logische stap in de evolutie van de controller en Playstation ziet het niet? Oef.
Ik denk dat vooral de mainstream er heel weinig mee heeft. Vooral als je ze gaat verplichten. Het vergt toch een specifieke grip die veel mensen niet gewend zijn. Als je ze niet gaat verplichten, dan maak je de controller onnodig duur. Ik denk dat ze gewoon voortborduren op de attachment. Natuurlijk zien ze dat dus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Caayn schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:33:

Ik kan alleen niks terug vinden over de 3.5mm poort of iets over paddles. Had eerlijk gezegd verwacht dat Sony wel wat nadruk zou leggen op de ingebouwde DAC van de DS5 gezien audio een belangrijk punt was tijdens de PS5 presentatie van een tijdje terug.
Als je de foto ver genoeg inzoomed zie je onderaan een opening dat lijkt op een 3.5mm jack.

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 07-04-2020 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Wel opvallend dat ze afscheid nemen van de klassieke PS kleuren op de face buttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Anton.net schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:43:
Wel opvallend dat ze afscheid nemen van de klassieke PS kleuren op de face buttons
Zouden er mss RGB leds onder zitten zodat de knoppen alsnog de PS kleuren (kunnen) krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Lijkt wel zo'n concept foto. Alsof ze in 1999 gevraagd hebben hoe een controller eruit ziet in 2030 :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
bram1984 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:40:
[...]

Ik denk dat vooral de mainstream er heel weinig mee heeft. Vooral als je ze gaat verplichten. Het vergt toch een specifieke grip die veel mensen niet gewend zijn. Als je ze niet gaat verplichten, dan maak je de controller onnodig duur. Ik denk dat ze gewoon voortborduren op de attachment. Natuurlijk zien ze dat dus wel.
Die attachment die ze ooit aangekondigd hebben, uitverkocht raakte en niet meer beschikbaar is.
Dat is niet echt aangeslagen.

Het had mits standaard meegenomen in een nieuwe generatie nog wel wat kunnen worden, al is dat met het touchpad eigenlijk ook mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
dutchgio schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:52:
[...]

Die attachment die ze ooit aangekondigd hebben, uitverkocht raakte en niet meer beschikbaar is.
Dat is niet echt aangeslagen.

Het had mits standaard meegenomen in een nieuwe generatie nog wel wat kunnen worden, al is dat met het touchpad eigenlijk ook mislukt.
Dan is het toch juist wel aanslagen? Ding was bijna overal al via pre-order uitverkocht. Dat was natuurlijk ook op het corona hoogtepunt in China. Drie keer raden waar dat ding gemaakt wordt. Die komt wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Volgens mij was dat al ver voor de Corona crisis zo. Ik had het idee dat ze het ding na de pre-order hebben laten doodbloeden, ik zag het nergens meer voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pep5
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-11-2023
Ok, geen lightbar aan de voorkant meer. Wat betekent dit voor PSVR support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Pep5 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:59:
Ok, geen lightbar aan de voorkant meer. Wat betekent dit voor PSVR support...
Er zit nog wel een lightbar in. Lees de tekst.

Hij lijkt overigens een stuk groter dan de DS4.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IEx0KIQ_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pep5
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-11-2023
bram1984 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:00:
[...]

Er zit nog wel een lightbar in. Lees de tekst.

Hij lijkt overigens een stuk groter dan de DS4.

[Afbeelding]
Niet meer aan de voorkant, lees zelf de tekst. Ik weet niet of je bekend bent met PSVR, maar op deze manier gaat de camera de controller zeker niet kunnen tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Pep5 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:01:
[...]

Niet meer aan de voorkant, lees zelf de tekst. Ik weet niet of je bekend bent met PSVR, maar op deze manier gaat de camera de controller zeker niet kunnen tracken.
Klopt, maar waarom zouden ze die erin stoppen als het niet meer voor tracking is. Zal vast een functie hebben. En ja, ik heb een PS VR.

@dutchgio Moeilijk te zeggen. Februari lag China volgens mij volledig plat en nu pas starten ze weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:53

Oxigeon

En zo is dat!

Wie bedenkt het nu om een controller wit te maken? Is het niet zo als je daar met zweethandjes aan zit het op een gegeven moment een beetje vatsig wordt?

Ik ga er nu eigenlijk ook van uit dat we een witte is krijgen

[ Voor 17% gewijzigd door Oxigeon op 07-04-2020 23:06 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Design kan me wel bekoren. Gewaagd om zo'n two-tone zwart witte controller als default te nemen. Valt toch wel op in de huiskamer, zeker als de PS5 eenzelfde kleurstelling gaat krijgen. Geeft wel leuke mogelijkheden voor andere kleurcombinaties later.

Gelukkig geen gehannes meer met Micro-USB. Mijn grootste wens is echter dat de batterijduur stukken beter wordt, die vind ik echt zwaar ondermaats bij de PS4.

Ben ook wel benieuwd hoe ze tracking gaan doen met de PSVR. Wellicht gewoon je DS4 gebruiken en de PSVR2 krijgt dan inside out tracking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:51
Oxigeon schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:06:
Wie bedenkt het nu om een controller wit te maken? Is het niet zo als je daar met zweethandjes aan zit het op een gegeven moment een beetje vatsig wordt?

Ik heb ook gewoon een witte controller gekocht en die ziet er echt niet smerig uit. Die tweekleurige DualShock 4-controller vind ik persoonlijk mooier gedaan dan deze DualSense. Dat zwarte gedeelte ziet er een beetje raar uit.

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 07-04-2020 23:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bram1984
Zo is 'ie helemaal af.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FTo28y1_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
maarja deze huidige backbutton voor de ds4 gaat hier niet oppassen, hopelijk komen ze wel met zoiets dat was eindelijk ( in het laatste jaar ps4) een goede accesoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:06
Ik hoop in ieder geval dat ze ook met een zwarte variant komen, want dat wit is echt een stijlbreuk ten opzichte van de vorige controllers.

Shikata ga nai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik snap de mockup keuze maar op de een of andere manier vind ik hem zo wat oubolliger ogen dan het originele design.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Geronimous
De PS5 is ook gerevea....... oh wacht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZpBoxYjk0PlI51syK-r6v0Taf8=/f/image/rdUjOvZy2KnY2ziN2qH86y9J.png

[ Voor 58% gewijzigd door Geronimous op 07-04-2020 23:14 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Geronimous schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:11:
De PS5 is ook gereve....... oh wacht...

[Afbeelding]
Daar dacht ik ook al aan.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.autowereld.nl/I426402112/1280x0/bmw-i3-120ah-sportpakket-comfort-pack-advanced-connectivity-pack-dab-radio-stoelverwa.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 07-04-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ik denk dat we ook wel een streep kunnen zetten door een klassiek en stijlvol ontwerp voor de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Ben opzich ook wel benieuwd of de DS5 wel compatible is met de huidige versie van PSVR gezien de nieuwe positie van de light bar.
Oxigeon schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:06:

Zolang het juiste materiaal gebruikt is kan wit prima goed blijven. Heb hier enkele witte controllers liggen die er nog prima uitzien. Je moet uiteraard geen cheetos eten terwijl je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
NotSoSteady schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:17:
Ik denk dat we ook wel een streep kunnen zetten door een klassiek en stijlvol ontwerp voor de PS5.
Wat versta je onder een 'klassiek en stijlvol' ontwerp? :)

Als ik de controller bekijk kan die PS5 er best gelikt uit gaan zien ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Wat een gedrocht van een controller :r.

Is puur smaak, maar wit als controller is geen handige kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 01:54
NotSoSteady schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:17:
Dat kunnen we pas zeggen als de console getoond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Geronimous schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:19:
[...]

Wat versta je onder een 'klassiek en stijlvol' ontwerp? :)

Als ik de controller bekijk kan die PS5 er best gelikt uit gaan zien ;)
Dit in ieder geval niet. Gelukkig heb ik een tv-meubel met kastjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
Segafreak83 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:20:
Wat een gedrocht van een controller :r.

Is puur smaak, maar wit als controller is geen handige kleur.
Niet handig want.... je bent roker en ik wil niet weten hoe je afstandsbedieningen utizien? :+

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Wel handig die ingebouwde microfoon, kun je af en toe toch nog even wat tegen je tegenstander zeggen wanneer je hem of haar afslacht. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
NotSoSteady schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:24:
Wel handig die ingebouwde microfoon, kun je af en toe toch nog even wat tegen je tegenstander zeggen wanneer je hem of haar afslacht. :+
Of even snel ranten: "N00BTUBE!!!111!!1!1" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
xoniq schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:25:
[...]

Of even snel ranten: "N00BTUBE!!!111!!1!1" :+
Uhh... die is uit te zetten, toch? Die micorfoon?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qByZWmve-yLbpxuJFs1_F9jk8fo=/f/image/Le8e3DpZ2lhWsG6GldjbEMMX.png

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Geronimous schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:27:
[...]

Uhh... die is uit te zetten, toch? Die micorfoon?
[Afbeelding]
Haha! Ja ik zag een knopje, waarschijnlijk voor tap to speech ofzo. (Of wellicht een config optie of je tap to speech wil of tap-aan tap-uit.

(In het midden, onderin. Waar op de 2e generatie PS1 controllers de 'dual shock' button zat.

[ Voor 10% gewijzigd door xoniq op 07-04-2020 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:48
Gandalf68 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:34:
ook een knop om de microfoon te muten zo te zien ! ook wel handig ...

en het playstation logo kan je ook indrukken zo te zien, misschien wel om een menu op te roepen...
PS5 aanzetten en naar je dashboard lijkt me, zoals nu ook bij de DS4 het geval is.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Die tweet staat alweer op 135k likes. Hongerige mensen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Raem schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:29:
[...]

PS5 aanzetten en naar je dashboard lijkt me, zoals nu ook bij de DS4 het geval is.
Sterker nog, aanzetten, dashboard. En zoals hij zei, om menu op te roepen, dat is immers nu ook het geval door ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Geronimous schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:22:
[...]

Niet handig want.... je bent roker en ik wil niet weten hoe je afstandsbedieningen utizien? :+
Omdat wit gewoon sneller een viezer aanzicht krijgt, ook al maak je hem regelmatig schoon.

En nee, geen rook hier, dàt is nog veel smeriger!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Segafreak83 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 00:00:
[...]

Omdat wit gewoon sneller een viezer aanzicht krijgt, ook al maak je hem regelmatig schoon.

En nee, geen rook hier, dàt is nog veel smeriger!
Ik heb al 5 jaar een witte als enige controller en is nooit ranzig geworden en nooit schoon hoeven maken.

Buiten dat wordt een zwarte net zo ranzig alleen zie je het niet, das alleen voordelig voor struisvogels dus. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
He shit zeg is er eindelijk nieuws mis ik het.
Vind de controller er wel oké uit zien! Dat wit wordt natuurlijk mega snel smerig (ik ben geen roker) maar design enz speekt mij wel aan. Functies wisten we deels al natuurlijk en daar ben ik dan ook zeker benieuwd naar.
Nou ik rijd dagelijks een i3 en zeer regelmatig in een i8, als ik net zo veel ga houden van de ps5 als van mijn i3 dan zit ik geramd. Man wat een fantastisch fijne wagen is dat voor alledaags gebruik.
kazuka schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:10:
[...]

Ik snap de mockup keuze maar op de een of andere manier vind ik hem zo wat oubolliger ogen dan het originele design.
Ja zeker, oubolliger dan de ds4 ook.
Jesp_J schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:49:
[...]

Zouden er mss RGB leds onder zitten zodat de knoppen alsnog de PS kleuren (kunnen) krijgen?
Laten we hopen van niet zeg, gadsie

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 08-04-2020 00:42 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik vind de controller er goed uit zien, maar voor een echt oordeel moet je hem toch vasthouden. Nu lees ik wel dat hij kleiner zou zijn dan de DS4 maar dat hoop ik toch niet..

Two-tone wit/zwart vind ik tof, echt een verfrissend ontwerp zo. Ben nu wel extra benieuwd naar het ontwerp van de console zelf en of die misschien ook wit gaat worden. IMHO zou een zwarte console met een overwegend witte controller wel raar zijn.

Ben benieuwd wanneer de eerste echte foto's lekken van de nieuwe controller.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op woensdag 8 april 2020 @ 00:34:
Ik vind de controller er goed uit zien, maar voor een echt oordeel moet je hem toch vasthouden. Nu lees ik wel dat hij kleiner zou zijn dan de DS4 maar dat hoop ik toch niet..
Ooh dat hoop ik ook niet, de DS4 heb ik eigenlijk al te grote handen voor.
uchiha tijntje schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:28:
[...]

Ja precies en ook als je binnen de ps familie blijft is de overstap naar Dual Analog de revolutie.
Dit is gewoon fijne evolutie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nieuws: Sony toont DualSense-controller voor PlayStation 5

Sony heeft de nieuwe controller laten zien, die vanaf nu DUALSENSE heet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cdr-8fOeL4TK-9Rnd7MsizCujLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZUO0RfqT6XuQGt9fx12l4A3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOOBXOj2iDYWpfDmqTvYZYJRFxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VM0D1GsM5zjqBsVx0YSoS9tQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 08-04-2020 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Serieus een witte controller ? :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Q_1XfKOCs0f3CvbYX3oQVP_LdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZaR2wGfdJ0uoEDCaEvTvGWLc.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Sowieso geen verkeerde gewoonte om je klauwen re wassen voordat je gaat gamen, wel zo fris ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
justifire schreef op woensdag 8 april 2020 @ 00:44:
Serieus een witte controller ? :X

x
Werk je nog inde mijnen ja?

Serieus: ik heb al een flinke tijd een witte DS4, dat ding is nog steeds spierwit. En ik maak 'm niet overdreven veel schoon... Als er nou wit rubber aan had gezeten (thumbsticks bijv), had je nog een punt gehad...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Xbox One S heeft toch ook gewoon een witte controller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Is dat nooit eerder gedaan ofzo?... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Flagg schreef op woensdag 8 april 2020 @ 00:11:
[...]

Ik heb al 5 jaar een witte als enige controller en is nooit ranzig geworden en nooit schoon hoeven maken.

Buiten dat wordt een zwarte net zo ranzig alleen zie je het niet, das alleen voordelig voor struisvogels dus. :P
Dan zal ie wel 5 jaar in de kast gelegen hebben :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Geronimous schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:22:
[...]

Mensen met smerige afstandsbedieningen heb ik nooit gesnapt. Ik krijg dat niet voor elkaar om die smerig te krijgen, zelfs niet na meerdere jaren..

OT: Zelfs mensen op Reddit kunnen nog mooiere mock-ups maken, zelfs met een retro knipoog, met gekleurd ps logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:37
Ziet er goed uit,hopelijk op meer kleuren dan alleen wit.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:02
Zou de kleur van deze controller ook direct verklappen dat de console ook voornamelijk wit met een tintje zwart is?
De controller ziet er wel leuk uit, vind hem er apart, maar ook wel modern uitzien. Stiekem toch wel een net ding.
Ik vind de vorige Dual Shock controllers niet prettig werken met de grote handen die ik heb. En vooral die thumbsticks zijn vreselijk. Ik ben benieuwd naar deze controller :)

*Na een lekker bakje koffie al gezien dat het dezelfde klote thumbsticks zijn.. Jammer :(

[ Voor 17% gewijzigd door Mosin op 08-04-2020 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:42
Ik vind het een mooie controller. Heb zelf een witte Xbox controller en die is na jaren gebruik ook nog gewoon wit. Ligt ook heel erg aan het materiaal natuurlijk en hoe fris je zelf bent ;-)

Hoop zelf dat de console ook wit wordt, dit past denk beter in t interieur van mensen ( ik doe hierbij de aanname dat menig woonkamer meer lichte tinten bevat dan donkere).

Qua pc cases kies ik ook altijd voor de witte variant, volgens mij zijn die ook wel populair?

[ Voor 16% gewijzigd door kwdtje op 08-04-2020 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:11
Mooie controller hoor!
Ja eindelijk wat tijd en energie in de design gestoken (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hij is erg mooi. Maar ik wil hem wel graag in het zwart hebben. Niet vanwege vlekken of zo, maar vind zwarte console en controller gewoon mooier.

[ Voor 39% gewijzigd door ArthurMorgan op 08-04-2020 06:48 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52
Wauw, ziet er stijlvol uit en gelukkig iets groter dan de DS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
"Sony is dropping the ball"

https://www.resetera.com/...post-on-instagram.180761/

Ik ben wel zeer benieuwd naar die haptic feedback in de triggers. Voor zover ik weet is dat echt een primeur (niet te vergelijken met rumble triggers of triggers die je handmatig weerstand kan geven). Vooral ook hoeveel batterij het scheelt als je het uitzet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D. Ninjai schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:09:
Wauw, ziet er stijlvol uit en gelukkig iets groter dan de DS4.
Groter? Kleiner toch juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Goed uitziende controller hoor! Jammer dat we geen plaatje zien van de onderkant, dus we kunnen denk wel aannemen nu dat er geen extra paddles/buttons onder op zitten. Jammer wel eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Aenea schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:50:
Goed uitziende controller hoor! Jammer dat we geen plaatje zien van de onderkant, dus we kunnen denk wel aannemen nu dat er geen extra paddles/buttons onder op zitten. Jammer wel eigenlijk
Zat net te denken. Zullen ze er misschien stiekem toch onder zitten en bewaren ze dat voor een later moment? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:30

Satom

Verzamel ervaringen

Mosin schreef op woensdag 8 april 2020 @ 05:12:
*Na een lekker bakje koffie al gezien dat het dezelfde klote thumbsticks zijn.. Jammer :(
Dan hoop ik dat ze exact dezelfde afmetingen hebben als voor de DS4, kan ik mooi de opzet-stukjes overzetten/hergebruiken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Ja ook dat kan natuurlijk, maar toch lijkt me dat je dat nu dan toch ook wel zou laten zien, maar je weet het nooit natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Waar staat dat deze kleiner is? Had deze overlay al eerder geplaatst. Hier zijn de sticks exact op elkaar gezet, er vanuit gaande dat ze even groot zijn qua diamter.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IEx0KIQ_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Edit: Over die sticks. Zijn altijd al kut geweest. Was het maar vanwege de hoogte. Zet er toch weer grips op. Dit is mijn controller nu.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/s2WtK7r/BF61541-D-6-D12-48-E6-9-F00-9-DCFF3865-F67.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door bram1984 op 08-04-2020 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Of ze worden weer optioneel net als bij de huidige DS4. Lijkt me dat niet iedereen behoefte heeft aan die paddles zo maken ze de controller niet onnodig duurder.

Verder ziet het ontwerp er goed uit, ben benieuwd hoe de controller in de hand ligt dat is toch het belangrijkst. Hoop ook dat ze degelijk materiaal gebruiken en dat dit wit niet te snel verweerd of smerig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aah kwam online al een paar keer (ook hier in het topic dacht ik) tegen dat hij kleiner was.

Als dit klopt (verhoudingen foto enz) dan zou ik wel blij zijn met een iets grotere controller, ook al is het maar een klein beetje. De DS4 is mij eigenlijk te klein voor lange sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Ik ben een groot fan van paddles maar ik verwacht niet dat er standaard paddles opzitten maar dat ze net als bij de DS4 door middel van een extra accessoire kunnen worden toegevoegd. Wie weet kom Sony met zijn eigen balls to the wall Elite tegenhanger :9

Denk niet dat je de massa moet gaan verwarren met nog meer knoppen, als ik kijk naar mijn vriendin die zo nu en dan een spel speelt en al blij is dat ze de gewone facebuttons ondertussen doorheeft. Paddles zal voor de massa alleen maar onnodige complexiteit toevoegen wat mogelijk afschrikt en voor Sony onnodig de kosten verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben positief over deze nieuwe controller die iets groter lijkt te zijn geworden. Komt wat meer in lijn met de Xbox controller. Ik ben geen fan van de huidige DS4 en dat is een van de redenen waarom ik geen PS4 meer heb. Het is voor mij een serieus minpunt van de PS4. Goed om te zien dat dit nu wordt aangepakt met de DS5, voor mij persoonlijk wordt het nu een stuk aantrekkelijker om een PS5 in huis te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Segafreak83 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 01:22:
[...]

Dan zal ie wel 5 jaar in de kast gelegen hebben :+.
Uhm kan geen precieze uren aangeven maar de projector heb ik bij 1500 en 2500 uur de lamp vervangen en zit denk ik rond de 500 uur in deze lamp. En wordt enkel gebruikt met de PS4 en enkel met de witte controller. :P

Kleur maakt mij overigens esthetisch niet zoveel uit. Wilde een witte PS4 vanwege de verhalen over de koeling destijds en ga ervan uit dat een witte koeler blijft dan een zwarte, hoop dus dat de ps5 bij launch al meteen wit is hoef ik niet te wachten. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Flagg op 08-04-2020 09:34 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Geronimous schreef op woensdag 8 april 2020 @ 01:09:
[...]

Werk je nog inde mijnen ja?
Scheelt niet veel, maar de wereld biedt meer beroepen waar je vieze klauwen van krijgt ;)
Ziet er naar uit er dat de PS5 hoofdzakelijk gericht is op kantoor mensen met poezelig schone handjes.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Vind de dualsence wel mooi en ziet er fijn uit. Speel tegenwoordig weer veel met een stock ds4( stock als in standaard sticks heb ook een ds4 met xbox one sticks) en heb er nooit problemen mee. Dus hoop niet dat het grotere formaat ook echt anders in de hand valt. Krijg namelijk pijn in mijn handen met de xbox one controller na paar uur. Met ds4 niet. Dus hoop dat dit niet veranderd.
Maar puur uiterlijk vind ik wel strak, maar geef eigenlijk niks om uiterlijk van een controller. Als maar goed speelt.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

justifire schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:31:
[...]

Scheelt niet veel, maar de wereld biedt meer beroepen waar je vieze klauwen van krijgt ;)
Ziet er naar uit er dat de PS5 hoofdzakelijk gericht is op kantoor mensen met poezelig schone handjes.
Hij is wellicht niet specifiek gericht op mensen die hun smerige klauwen nooit wassen en die vooral in de waan willen blijven dat hun controller nog heel schoon is omdat je het toch niet kan zien.

Ik denk dat Sony die doelgroep redelijk veilig kan negeren zonder dat de verkoopcijfers in het geding komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zit het eigenlijk met andere controllers, is dat ook backward compatibility enz?
Ik heb een Nacon Revolution Unlimited Pro en die wil ik eigenlijk wel blijven gebruiken i.v.m. de Xbox Layout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Wat ik als eerste zag toen ik de PS5 controller bekeek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AaBEXBO8YGY9nO_xidUpxLNMrQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Os3Rn6VHliodgIVJYPgGAxg.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry voor de slechte snelle photoshop.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 08-04-2020 09:44 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52
Hebben jullie al een pre-order geplaatst voor de PS5? Elke keer als ik bij Nedgame kom dan zit ik te twijfelen want ik heb nog nooit een console op release gehaald en het moet toch een eerste keer zijn. Wil een dergelijk magisch moment wel meemaken :P
Ik weet het niet meer of destijds de PS4 ook lastig te bemachtigen was in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Phusebox schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:43:
Wat ik als eerste zag toen ik de PS5 controller bekeek:

[Afbeelding]

Sorry voor de slechte snelle photoshop.
Moest eerder aan een bikini denken met dat zwarte :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
D. Ninjai schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:49:
Hebben jullie al een pre-order geplaatst voor de PS5? Elke keer als ik bij Nedgame kom dan zit ik te twijfelen want ik heb nog nooit een console op release gehaald en het moet toch een eerste keer zijn. Wil een dergelijk magisch moment wel meemaken :P
Ik weet het niet meer of destijds de PS4 ook lastig te bemachtigen was in het begin.
Nee, maar dat gaat ook lastig zolang de prijs en releasedatum nog niet bekend is. :)
Dat wacht ik nog wel even af en dan plaats ik een pre-order bij een grote keten die grote aantallen kan bestellen, dan verwacht ik dat ik m wel op tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:19:
Ik ben positief over deze nieuwe controller die iets groter lijkt te zijn geworden. Komt wat meer in lijn met de Xbox controller. Ik ben geen fan van de huidige DS4 en dat is een van de redenen waarom ik geen PS4 meer heb. Het is voor mij een serieus minpunt van de PS4. Goed om te zien dat dit nu wordt aangepakt met de DS5, voor mij persoonlijk wordt het nu een stuk aantrekkelijker om een PS5 in huis te halen. :)
Er bestaan toch ook third party controllers voor de PS4 met een Xbox lay-out?

Mooie controller hoor :Y als ik nu naar de DS4 controller kijk, lijkt die meteen zo verouderd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee niet gedaan, ga hem wel op release halen maar niet nu al pre-orderen bij een dergelijke Toko.
Dan gok ik eerder op de (grotere) partijen wanneer de echte pre-orders los gaan.

Topics als deze in de gaten houden geeft trouwens ook wel goed resultaat.
Bij de Ps4 had ik geen pre-order maar werden de week voor release hier heel veel tips gedeeld waar nog reserveringen beschikbaar waren etc. Ik heb er toen een gebeld en op release opgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Nee, zolang dat officieel nog niet kan, wacht ik even. Helemaal nu met die crisis. Een club als Nedgame gaat echt niet duizenden exemplaren ontvangen, dus grote kans dat je er daar naast grijpt. Zodra het kan, pre-order ik wel bij Bol of zo.
justifire schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:31:
[...]

Ja want een zwarte controller wordt natuurlijk niet vies. Of is het dan niet erg omdat je het niet ziet? Ik weet niet wat ik dan smeriger vind. Je kan ook gewoon een keer je handen wassen. Dat kan natuurlijk nooit kwaad. Helemaal in deze tijd kan je veel oefenen.
Pagina: 1 ... 5 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden