Financial District bezorgde mij de meeste problemen. De hoeveelheid vijanden en de reinforcements zorgden voor veel te veel retries. De overige onderdelen waren pittig, maar zelden erg frustrerend. Inderdaad moet je op grounded zoveel mogelijk je wapens balanceren en je health negeren; je bent immers toch in één klap dood.Meister Sachs schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:42:
[...]
De encounter die ik zelf erg lastig vond, was het moment waarop je Ellie voor het eerst leert hoe zij met een geweer moet omgaan. Zodra de desbetreffende cutscene over is, ben je in een wat groter gebied waar je alle vijanden moet verslaan voordat je verder kan. Dit eerste gedeelte kun je volledig stealth doen (op Grounded kostte mij dat wel meerdere retries). Hierna spawnt een tweede groep vijanden. Het vervelende is dat die tweede groep op de één of andere manier globaal je locatie weet, de vijanden in deze groep lopen altijd in de juiste richting. Dat maakte dat tweede gedeelte zo frustrerend.
Het uitspelen van TLOU op Grounded was één van de meest bevredigende ervaringen wat betreft hoge difficulty settings wat mij betreft.