Hamazaki schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:19:
[...]

heb ik nu gedaan, door jouw bericht te lezen. klinkt opeens interessant :P
Zo zie je maar weer. ;)
bram1984 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:34:
Dit ziet er wel lekker uit. Kan wel eens mijn winter game gaan worden.

[YouTube: Star Wars Jedi: Fallen Order – Launch Trailer]
ieuw 60 fps.. zo glad.. :X

Ben ook wel heel benieuwd naar deze, alleen ik zet nog wat vraagtekens bij het vechten.. de AI zag er in voorgaande filmpjes nogal slap en dom uit..
Waar komt deze game vandaan?

Ik krijg er een Prey vibe bij and that’s a good thing!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04:45
-SaveMe- schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 00:30:

[YouTube: Close To The Sun | Launch Trailer | PS4]

lol ik zag nog niet je 2e zin bij het zien van de trailer en dacht Prey 2.0!
Heb er ook niks van gehoord :?

Ziet er goed uit! Eerst Death Stranding en The Outer Worlds. Ik overleef het wel tot de reden waarom ik een PS4 nam, FFVIIR. De PS4 knalt echt deze generatie _/-\o_

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 12:35

Die zag ik al op PC uitkomen en zag er wel tof uit. Is overigens geen game met vijanden en vechten, het blijft een soort walking simulator maar wel met wat horror-elementen. Dus Prey gaat wel wat verder dan dat.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Ziet er wel tof uit, alleen zijn de reviews zo te zien niet al te best.

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:34:
Dit ziet er wel lekker uit. Kan wel eens mijn winter game gaan worden.

[YouTube: Star Wars Jedi: Fallen Order – Launch Trailer]
(Scheldwoord) Door jou heb ik de game net in de preorder gezet. Wat mij vooral over de grens trok was het robotje dat de speler bij zich heeft en natuurlijk: Star Wars.

Gaat mijn winter game worden samen met Modern Warfare.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04:45
Martinspire schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 02:28:
[...]

Die zag ik al op PC uitkomen en zag er wel tof uit. Is overigens geen game met vijanden en vechten, het blijft een soort walking simulator maar wel met wat horror-elementen. Dus Prey gaat wel wat verder dan dat.
Oh jammer, de trailer gaf me wel dat idee

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-10 16:54
Tof!

Nioh en Outlast 2 zijn de PS+ games van volgende maand 😄

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-10 16:54
En zojuist zie ik de aftiteling van The Last of Us over het scherm rollen.

Ik was dus ook en van de weinige die dit pareltje niet kende en man! Wat een toffe game!!!

Uiteindelijk wel op easy mode gespeeld vanwege de beperkte speeltijd die ik heb maar wat heb ik meegeleefd en zitten genieten!

_/-\o_

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Stef120 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:20:
En zojuist zie ik de aftiteling van The Last of Us over het scherm rollen.

Ik was dus ook en van de weinige die dit pareltje niet kende en man! Wat een toffe game!!!

Uiteindelijk wel op easy mode gespeeld vanwege de beperkte speeltijd die ik heb maar wat heb ik meegeleefd en zitten genieten!

_/-\o_
Ik speel bijna alles op easy. Ik wil genieten van het verhaal, niet me ergeren aan de frustrerend langzame voortgang ;)

Zo zou Spider-man nog wel een tikkeltje gemakkelijker mogen van mij.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:26
Nioh 2 release date is bekend gemaakt.

13-03-2020

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nog iemand die uitkijkt naar Blacksad?

YouTube: Blacksad: Under the Skin - Story Trailer | PS4

De release nadert in ieder geval dus de pre-order staat uit. Ook Death Stranding toch maar in de pre-order gegooid :)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik ben weer met de Uncharted series begonnen. 8)7

Deel 1 al eens op normal en hard uitgespeeld en nu op crushing(?), maar je merkt wel dat de besturing uit het jaar kruik is.

Ga vrij vaak dood, maar 80% van de tijd is dat omdat de mechanics zoals dekking zoeken toch wel erg gedateerd zijn. En reload op R1 en granaat op L1 wil nog wel eens ervoor zorgen dat ik een granaat neerleg ipv reload. :+

Voor de rest blijft het een leuk spel, de eerste 20 seconden valt het gebrek aan grafische pracht op, daarna zit ik in de game en merk ik er echt niks meer van.

Ga gewoon de hele serie nog een keertje achter elkaar doen op de moeilijkste setting, ben nu af en toe met één schot gewoon dood. Das in het begin wel frustrerend maar als je gevechten wat tactischer gaat (lees: voorzichtig) aanpakken kom je er wel doorheen.

[ Voor 13% gewijzigd door Flagg op 31-10-2019 09:08 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Ik moet ook nog eens verder doen. Destijds Uncharted totaal aan mij voorbij laten gaan, alhoewel het wel mijn genre is. Maar dan in augustus the Collection gekocht voor een prikje. Kort daarna deel 1 (uit)gespeeld op Normal. Ik vond het grafisch wel zeer mooi, wetende dat dit een remaster was. Controls konden soms wat beter, maar ik vond in het algemeen het dekking zoeken en vanuit dekking schieten (eventueel met shoulder change) nog wel vrij goed werken. Enkel granaten gooien (en vooral het juist mikken) was wel lastig.
Wat me wat tegenviel was hoe kort de game was, en ook dat er vrij weinig variatie in zat.

Zit nu volop in HZD en dat gaat nog wel een tijdje duren (pas op 30% na 40u spelen).

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 31-10-2019 09:42 ]

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10 21:19
Morgen verloopt het review-embargo van Death Stranding. Op zich benieuwd naar de scores, al lijkt dit me een typisch gevalletje hate it or love it, dus de reviewer moet wel een soort van bekend voor me zijn wil ik het helemaal serieus nemen.
Die launch-trailer doet heerlijk 'Lynciaans' aan, dit kan wel eens wat worden zeg. Precies de impuls die gaming nodig heeft, voor mij althans.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Flagg schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:05:
Ik ben weer met de Uncharted series begonnen. 8)7

Deel 1 al eens op normal en hard uitgespeeld en nu op crushing(?), maar je merkt wel dat de besturing uit het jaar kruik is.

Ga vrij vaak dood, maar 80% van de tijd is dat omdat de mechanics zoals dekking zoeken toch wel erg gedateerd zijn. En reload op R1 en granaat op L1 wil nog wel eens ervoor zorgen dat ik een granaat neerleg ipv reload. :+

Voor de rest blijft het een leuk spel, de eerste 20 seconden valt het gebrek aan grafische pracht op, daarna zit ik in de game en merk ik er echt niks meer van.

Ga gewoon de hele serie nog een keertje achter elkaar doen op de moeilijkste setting, ben nu af en toe met één schot gewoon dood. Das in het begin wel frustrerend maar als je gevechten wat tactischer gaat (lees: voorzichtig) aanpakken kom je er wel doorheen.
Ik heb uncharted destijds op de PS3 gespeeld en op de PS4 de remastered nog een keer op die 'no trophy' mode, wat hem dus belachelijk simpel zou moeten maken. Is ook wel zo hoor, maar het viel me nog tegen hoe vaak ik toch nog dood ging. Wilde de settings gewoon nog een keer beleven. Controls voelen inderdaad wat gedateerd, maar dat krijg je bij een remaster, of sowieso als je een oudere game oppakt. Heb me in het begin zwaar geergerd aan de controls van Witcher 3, wat was dat stroperig / houterig. Uiteindelijk went het en is het toch een gave belevenis.
Wel gek dit. Na CoD weer een game die ondanks een lagere resolutie beter presteert op de PS4 Pro en ook base PS4, dan op de X. En dat is dit van een studio die MS net heeft opgekocht waarbij er eerst het gerucht ging dat de Pro versie helemaal niet enhanced was.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2vLBI8U.jpg

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-11 15:19
Owh nee een nieuwe grassgate !
Denk dat ze bij de xbox one x teveel doodstaren op halen van 4k ofzo. Zeker bij cod is verschil soms heel groot qua fps. Heb toch liever een stabiele fps zeker bij 60fps games. Maar ja heb nog steeds een 1080tv dus maakt mij met al die resoluties toch niet zo uit ja het is iets scherper ivm downsampling wat mooi meegenomen is :)
Maar 60fps zie ik dan wel weer goed.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

v8power67 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:13:
Owh nee een nieuwe grassgate !
Denk dat ze bij de xbox one x teveel doodstaren op halen van 4k ofzo. Zeker bij cod is verschil soms heel groot qua fps. Heb toch liever een stabiele fps zeker bij 60fps games. Maar ja heb nog steeds een 1080tv dus maakt mij met al die resoluties toch niet zo uit ja het is iets scherper ivm downsampling wat mooi meegenomen is :)
Maar 60fps zie ik dan wel weer goed.
Nou het gekke is dat X ook gewoon een dynamische res heeft. Het lijkt er meer op alsof ze simpelweg de base Xbox versie hebben gepakt en die op een hogere res hebben gegooid. Kijk naar RDR2 die zo goed als native draait op de X (ja daar hebben veel meer mensen aan gewerkt, maar toch). De X versie moet er gezien de betere specs altijd beter uitzien en betere of gelijkwaardige performance leveren.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-11 15:19
Ja zie topic op resetera net idd. Is idd wat je zegt base xbox upres klaar.
Qua fps is verschil minimaal 29.77 xox vs 29.87 ps4 pro, dat verschil merk je niet.
Maar dit gaat gepatched worden. Kan natuurlijk niet dat een game van nu xbox studio beter uitziet op ps4 pro. Verschil is best groot want ook draw distance is beter op ps4, en ook het verschil in gras is echt een groot verschil. Apart verhaal dit.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:02

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Komt misschien omdat je het spel voor nop kan spelen op de Xbox als je gamepass hebt ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

v8power67 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:28:
Ja zie topic op resetera net idd. Is idd wat je zegt base xbox upres klaar.
Qua fps is verschil minimaal 29.77 xox vs 29.87 ps4 pro, dat verschil merk je niet.
Maar dit gaat gepatched worden. Kan natuurlijk niet dat een game van nu xbox studio beter uitziet op ps4 pro. Verschil is best groot want ook draw distance is beter op ps4, en ook het verschil in gras is echt een groot verschil. Apart verhaal dit.
ff auto analogie pakken, ik ben op mijn fiets sneller ergens dan een persoon in een bugatti veyron als de bestuurder blind is :P

aka: bad programming, worse results..........verder wel eens dat je zou mogen verwachten dat een x het beter doet.

10 second ninja DONE

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Twixie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:41:
Ik moet ook nog eens verder doen. Destijds Uncharted totaal aan mij voorbij laten gaan, alhoewel het wel mijn genre is. Maar dan in augustus the Collection gekocht voor een prikje. Kort daarna deel 1 (uit)gespeeld op Normal. Ik vond het grafisch wel zeer mooi, wetende dat dit een remaster was. Controls konden soms wat beter, maar ik vond in het algemeen het dekking zoeken en vanuit dekking schieten (eventueel met shoulder change) nog wel vrij goed werken. Enkel granaten gooien (en vooral het juist mikken) was wel lastig.
Wat me wat tegenviel was hoe kort de game was, en ook dat er vrij weinig variatie in zat.

Zit nu volop in HZD en dat gaat nog wel een tijdje duren (pas op 30% na 40u spelen).
Het mooiste is toch wel de laadtijden of iig het gebrek eraan. :)

Als je dan een gevecht 20x opnieuw moet aangaan met een laadtijd van 5 seconden is het niet zo erg.

Ik zou zeggen alle graphics 10 jaar terug in de tijd en laadtijden onder de 5 sec. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Exorcist
  • Niet online
Toevallig met m'n zus nog wat Singstar gedaan vanavond, maar deze mail binnen (zij ook):
Per 1 februari 2020 om 00:59 uur CET worden de SingStore-servers uitgeschakeld. Alle online functionaliteit, netwerkfuncties en digitale muziekdownloads worden onmiddellijk uitgeschakeld. Je kunt deze games wel nog steeds in de offline modus spelen en ervan genieten.

De volgende functionaliteit kan nog steeds worden gespeeld in de offline modus:

• Nummers op fysieke discs afspelen
• Digitale nummers afspelen die eerder gekocht en naar de harde schijf gedownload zijn
• Alleen PS4-gebruikers kunnen eerder gedownloade en verwijderde nummers opnieuw downloaden. Let op: dit is niet mogelijk voor PS3-/PS2-gebruikers, waar een gedownload nummer dat verwijderd is, niet opnieuw kan worden gedownload
• De Party-modus spelen
• Topscores offline opslaan en volgen
• Video's en foto's maken en opslaan op de harde schijf van je PlayStation
• Afspeellijsten met nummers maken

Vanaf 1 februari 2020 zal de online functionaliteit op de volgende manier veranderen:

• Het kopen of downloaden van nieuwe nummers is niet mogelijk of beschikbaar
• Je kunt geen enkele door gebruikers gegenereerde online content (UCG) bekijken, uploaden of gebruiken
• Je kunt opgenomen media aan het einde van een optreden niet delen op een van de beschikbare openbare platforms voor delen (bijv. Facebook, Twitter, PSN of de SingStar-community)
• Je kunt online geen hoge scores bijhouden en vastleggen
• Je kunt online uitdagingen niet voltooien
• Je kunt de volgende trofeeën niet ontgrendelen:
 o Zapper
 o Concertdebuut
 o Stars in my eyes
Dat het er aan zat te komen en logisch is, is één. Dat je straks op de PS3 niets meer kunt downloaden is 2.
Ik heb voor honderden Euro's aan content gekocht in Singstar (en vrijwel alle discs fysiek voor PS2, PS3 en PS4). Die staan nu op mijn PS3 en PS4 maar let op:

- je kunt content maar op één PS3 kwijt en op één PS4; als je deze wilt downloaden op een andere PS3 moet je Sony support bellen/contacteren en laten overhevelen. Dit kan straks niet meer.
- niet alle content die wél digitaal op de PS3 beschikbaar is, is ook op de PS4 beschikbaar. Als ik een inschatting moet maken ligt dit tussen de 50 en 60%
- als je PS3 met digitale songs defect/zoek raakt ben je dus ook direct je Singstar content kwijt; deze kun je na de genoemde periode niet meer downloaden

Ik vind het kwalijk en ik vind het dé reden om alles op disc te hebben ipv afhankelijk te zijn van digitale diensten. Ik heb enorm veel uren zitten in Singstar en het is en blijft naast spellen als Buzz! één van de games waar ik vaak op teruggrijp bij leuk bezoek/kerst/oud en nieuw etc.
Als mijn main PS3 met de digitale content de vaan strijkt ben ik dus het bokje. Nu heb ik veel PS3's (20 of iets) maar die in de woonkamer is nog mijn originele phat; deze zijn niet het meest betrouwbaar dus ik zou mijn content moeten gaan overhevelen naar één van mijn slims om iets meer zeker te zijn van een PS3 die het wellicht nog wat jaren volhoudt.

Lang verhaal kort: ik word hier niet vrolijk van, het bewijst maar weer waarom ik (mede) zo'n fel tegenstander ben van louter digitale downloads.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:42
Tweet van Bluepoint:
So calm this spooky night. A symphony of rumors - not one, but two - return from shadow. A resistance to dart home as black monsters escape twisted hills to wander lands and syphon souls. Filter your candy collections, soft from solid, and be eco-friendly. Have a metal Halloween.
2 remakes?
Metal Gear Solid? Demon Souls? Syphon Filter? Resistance? Castlevania?...

Of ze zijn volledig aan het trollen 8)7

• Martinspire
Exorcist schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:41:
Toevallig met m'n zus nog wat Singstar gedaan vanavond, maar deze mail binnen (zij ook):

[...]

Dat het er aan zat te komen en logisch is, is één. Dat je straks op de PS3 niets meer kunt downloaden is 2.
Ik heb voor honderden Euro's aan content gekocht in Singstar (en vrijwel alle discs fysiek voor PS2, PS3 en PS4). Die staan nu op mijn PS3 en PS4 maar let op:

- je kunt content maar op één PS3 kwijt en op één PS4; als je deze wilt downloaden op een andere PS3 moet je Sony support bellen/contacteren en laten overhevelen. Dit kan straks niet meer.
- niet alle content die wél digitaal op de PS3 beschikbaar is, is ook op de PS4 beschikbaar. Als ik een inschatting moet maken ligt dit tussen de 50 en 60%
- als je PS3 met digitale songs defect/zoek raakt ben je dus ook direct je Singstar content kwijt; deze kun je na de genoemde periode niet meer downloaden

Ik vind het kwalijk en ik vind het dé reden om alles op disc te hebben ipv afhankelijk te zijn van digitale diensten. Ik heb enorm veel uren zitten in Singstar en het is en blijft naast spellen als Buzz! één van de games waar ik vaak op teruggrijp bij leuk bezoek/kerst/oud en nieuw etc.
Als mijn main PS3 met de digitale content de vaan strijkt ben ik dus het bokje. Nu heb ik veel PS3's (20 of iets) maar die in de woonkamer is nog mijn originele phat; deze zijn niet het meest betrouwbaar dus ik zou mijn content moeten gaan overhevelen naar één van mijn slims om iets meer zeker te zijn van een PS3 die het wellicht nog wat jaren volhoudt.

Lang verhaal kort: ik word hier niet vrolijk van, het bewijst maar weer waarom ik (mede) zo'n fel tegenstander ben van louter digitale downloads.
Rot voor je, ik snap het probleem. Heb ook veel muziek bij Rock Band lopen en hoop dat ze daar nog gewoon een nieuwe game van uitbrengen. Het levert Sony toch gewoon geld op? Waarom niet een nieuwe game releasen met het nieuwe platform en daarbij gewoon backwards compatible zijn met de muziek? Lijkt me weinig werk verder, want zo spannend zijn dit soort games niet om te maken.

Dit is weer echt iets van de muziekindustrie die gewoon niet leuk samen kunnen spelen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Van Playstation Support / Playstation mail:
Per 1 februari 2020 om 00:59 uur CET worden de SingStore-servers uitgeschakeld. Alle online functionaliteit, netwerkfuncties en digitale muziekdownloads worden onmiddellijk uitgeschakeld. Je kunt deze games wel nog steeds in de offline modus spelen en ervan genieten.

De volgende functionaliteit kan nog steeds worden gespeeld in de offline modus:

• Nummers op fysieke discs afspelen
• Digitale nummers afspelen die eerder gekocht en naar de harde schijf gedownload zijn
• Alleen PS4-gebruikers kunnen eerder gedownloade en verwijderde nummers opnieuw downloaden. Let op: dit is niet mogelijk voor PS3-/PS2-gebruikers, waar een gedownload nummer dat verwijderd is, niet opnieuw kan worden gedownload
• De Party-modus spelen
• Topscores offline opslaan en volgen
• Video's en foto's maken en opslaan op de harde schijf van je PlayStation
• Afspeellijsten met nummers maken

Vanaf 1 februari 2020 zal de online functionaliteit op de volgende manier veranderen:

• Het kopen of downloaden van nieuwe nummers is niet mogelijk of beschikbaar
• Je kunt geen enkele door gebruikers gegenereerde online content (UCG) bekijken, uploaden of gebruiken
• Je kunt opgenomen media aan het einde van een optreden niet delen op een van de beschikbare openbare platforms voor delen (bijv. Facebook, Twitter, PSN of de SingStar-community)
• Je kunt online geen hoge scores bijhouden en vastleggen
• Je kunt online uitdagingen niet voltooien
• Je kunt de volgende trofeeën niet ontgrendelen:
 o Zapper
 o Concertdebuut
 o Stars in my eyes
Van Singstar.com:
Aankondiging

Na 15 ongelooflijke jaren hebben we de moeilijke beslissing moeten nemen om de SingStore-servers op 31 januari 2020 uit te schakelen. Na die datum kun je nog steeds genieten van je gedownloade nummers, maar zijn alle online functies en netwerkfuncties niet langer beschikbaar en kun je geen nieuwe nummers meer kopen in de SingStore. Alle SingStar-content die je op SingStar.com hebt gedeeld, wordt verwijderd. PS3-gebruikers: zorg dat je je digitale aankopen die je wilt houden vóór 31 januari 2020 op je console hebt gedownload. Als je een PS3-gebruiker bent en na die datum content verwijdert, kun je deze niet opnieuw downloaden.

Natuurlijk blijven SingStar-discs die je eerder gekocht hebt in de offline modus werken, hoewel je niet alle trofeeën kunt verkrijgen. Meer informatie over de sluiting van de digitale store vind je hier: https://www.playstation.com/nl-nl/legal/gameservers

We vonden het leuk de gemeenschap te zien groeien en hebben heel veel goede herinneringen aan het werken aan SingStar. Jullie steun gedurende al die jaren heeft heel veel voor ons betekend.

Ontzettend bedankt en heel veel liefs,
Het SingStar-team

[ Voor 26% gewijzigd door Jorgen op 01-11-2019 01:11 ]

Jorgen schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:43:
Van Playstation Support / Playstation mail:
[...]
Seriously... 8)7

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sorry? Want?

Leek me nuttige info voor de zangers en zangeressen onder ons.

Want kijk eens naar de 3 posts boven je... 8)7

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Twixie schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 01:22:
[...]

Want kijk eens naar de 2 posts boven je... 8)7
Oepsie... had ik niet gezien. :P

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:50

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Anton.net schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:05:
Tweet van Bluepoint:

[...]

2 remakes?
Metal Gear Solid? Demon Souls?
Wie moet ik pijpen to make that happen :9 :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:29
Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet logisch... Ik zie vaak het sentiment van ja je kan niet verwachten dat ze het tot het einde der tijden beschikbaar houden (de downloads)... Maar waarom niet? Voor een bedrijf als Sony is dat toch net niks, misschien een paar extra schijven in je data center. Je hoeft het ook niet per se in elk datacenter te houden als je er veel hebt op de wereld, dan gaan de downloads maar wat trager, maar het gewoon compleet weg halen vind ik raar. Als de hele dienst op een gegeven moment zou stoppen te bestaan dan ok, maar die is er gewoon nog.

Ze willen gewoon een paar dollar besparen op hun bottom line en ik begrijp niet dat mensen ze daar zo makkelijk mee weg laten komen...

Gamertag: FinrazielNL

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:11
Anton.net schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:05:
Tweet van Bluepoint:

[...]

2 remakes?
Metal Gear Solid? Demon Souls? Syphon Filter? Resistance? Castlevania?...

Of ze zijn volledig aan het trollen 8)7
Steel Panther: The Game 😎

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Regent reviews voor Death Stranding (ook Tweakers is er snel bij deze keer). Zoals sommigen hier dus ook al voorspeld hadden is het een ‘love it or hate it’ game. Geniaal maar tegelijk ook langdradig tot saai. Reviews lopen dan ook heel uiteen met scores van 100 tot 35. Metacritic score momenteel 84 dus niet de knaller waar sommigen op hoopten of verwachtten. Dus zeker geen spel voor iedereen.
Finraziel schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:23:
Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet logisch... Ik zie vaak het sentiment van ja je kan niet verwachten dat ze het tot het einde der tijden beschikbaar houden (de downloads)... Maar waarom niet? Voor een bedrijf als Sony is dat toch net niks, misschien een paar extra schijven in je data center. Je hoeft het ook niet per se in elk datacenter te houden als je er veel hebt op de wereld, dan gaan de downloads maar wat trager, maar het gewoon compleet weg halen vind ik raar. Als de hele dienst op een gegeven moment zou stoppen te bestaan dan ok, maar die is er gewoon nog.

Ze willen gewoon een paar dollar besparen op hun bottom line en ik begrijp niet dat mensen ze daar zo makkelijk mee weg laten komen...
Zoals iemand al noemde, het is de muziek industrie, die zijn enorm op het beschermen van hun rechten/royalties. Nieuwe fenomeen is dat muziek uit je games gepatched kan worden. Speel je gta vice city op je ps2 is het gewoon zoals je het je herinnert. Ga je gta4 nog spelen? jammer joh muziek weg. Met dank aan patches.

Dus laten we zeggen dat zij mogen beslissen wat er mijn mijn betaalde content gebeurd, ik ook zelf mag beslissen of ik betaal.
Ik respecteer alleen wat er in de (normale) winkel ligt, maar op het moment dat het geen current gen is, is het open season wat mij betreft.

10 second ninja DONE

• Spud82
Twixie schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:21:
Regent reviews voor Death Stranding (ook Tweakers is er snel bij deze keer). Zoals sommigen hier dus ook al voorspeld hadden is het een ‘love it or hate it’ game. Geniaal maar tegelijk ook langdradig tot saai. Reviews lopen dan ook heel uiteen met scores van 100 tot 35. Metacritic score momenteel 84 dus niet de knaller waar sommigen op hoopten of verwachtten. Dus zeker geen spel voor iedereen.
Je zegt het zelf al min of meer: dit is zoals verwacht hate it or love it, dus dan is zo'n gemiddelde score nauwelijks relevant.
Ook zoals verwacht: je leest vooral veel over 'vernieuwing' en 'een game zoals je nog niet eerder gespeeld hebt'. Ik ben echt ontzettend benieuwd in ieder geval, kan niet wachten.

[ Voor 12% gewijzigd door Spud82 op 01-11-2019 09:32 ]

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-11 17:25
Is het de nieuwe rage, games die een kunstwerk zijn maar de gameplay is boring en herhalend. Als ik enkele reviews lees, krijg ik een flashback naar RDR2, ik laat hem dus mooi schieten en speel hem wel keer als hij stukken goedkoper is.

• Spud82
Albinoraptor schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:36:
Is het de nieuwe rage, games die een kunstwerk zijn maar de gameplay is boring en herhalend. Als ik enkele reviews lees, krijg ik een flashback naar RDR2, ik laat hem dus mooi schieten en speel hem wel keer als hij stukken goedkoper is.
Hope so, maar denk het niet. De meeste mensen willen toch gewoon tieten, schieten en helikopters. Je zou maar ergens moeite voor moeten doen :)
Het embargo verliep om 8 uur, dus ja dan komen de reviews allemaal tegelijk online. ;)

Ik vind de scores wel indrukwekkend eigenlijk. Ja ik had er wel een paar verwacht die het gemiddelde onderuit zouden halen omdat de game duidelijk niet voor iedereen is, maar als ik op MC kijk: 69 reviews waarvan 57 positief. En bij de 57 zitten 13 volle 100 scores en 27 ervan zitten zitten op 90 of hoger.

DF is ook zeer onder de indruk van het technische gedeelte.

Ik ga 'm ooit wel spelen, maar niet meteen.

• Martinspire
Ik vind het vooral opvallend dat de meeste reviews gaan over wat de game precies is en niet zozeer wat er nou leuk aan is en voor wie deze game nou eigenlijk bedoelt is. Een walking simulator met vreemde sci-fi, horror, transportinnovatie en post-apocalyptische setting met onzichtbare multiplayer lijkt me toch niet zo moeilijk om te benoemen en ik denk dat ook het probleem is dat de game wellicht wat verkeerde verwachtingen schept met de trailers ten opzichte van wat voor gameplay er is. Ik weet nu nog steeds niet of het een game voor mij is. Met name de snelheid van de game en hoeveel verhaal er werkelijk in zit, is me nog onduidelijk en veel reviews doen niet echt hun best om te verkondigen waarom het nou echt zulke hoge cijfers waard is. Ja het is uniek maar op zichzelf is dat geen reden om een 10 te krijgen imo.

Finraziel schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:23:
Ik zie vaak het sentiment van ja je kan niet verwachten dat ze het tot het einde der tijden beschikbaar houden (de downloads)... Maar waarom niet? Voor een bedrijf als Sony is dat toch net niks, misschien een paar extra schijven in je data center.
Volledig eens. Vooral het feit dat PS3 gebruikers niet langer hun gekochte content zullen kunnen downloaden, maar PS4 gebruikers wél, vind ik zeer vreemd. Om te beginnen zou ik verwachten dat de nummers zelf gewoon op een uniforme manier op hun servers staan en niet afzonderlijk voor PS3 of PS4, maar blijkbaar is dat dus niet het geval. Ook het argument van @Sagat dat de oorzaak de muziek-industrie is, wordt hiermee onderuit gehaald.

Voor mij illustreert het gewoon de vrees dat vroeg of laat ook mijn volledige digitale library niet meer te downloaden zal zijn. Probleem is dat ik ook niet zomaar alles kan gaan downloaden, want mijn library op bvb PS3 is een veelvoud van de 500GB die ik beschikbaar heb. Wat ik ooit eens van plan ben (of misschien plan ik het beter nu al, zeker nu er geen PS+ games voor PS3 meer zijn) is om de games te gaan onderverdelen in groepen van <500GB. Ik zet zo een volledige groep op mijn PS3 en neem vervolgens een PS3 backup. Wipe alles, en download de volgende groep, en terug backup. Full backups van PS3 zijn vergelijkbaar met images met gewoon 1 folder met een hoop 4GB files in. Wanneer ik dan toch nog eens een game wil spelen, is het een kwestie van de juiste backup te restoren. Een hoop gedoe, maar ik heb dan wel nog al mijn games.

De vraag gaat ook nog zijn hoelang PS+ games nog speelbaar zullen zijn. Als support voor de PS3 een gegeven moment helemaal verdwijnt, zie ik het ook nog gebeuren dat zelfs een simpele license check of je actief PS+ hebt, niet eens meer zal werken en je hele PS+ collectie in 1 klap onspeelbaar wordt. We weten zelfs niet eens wat voor contracten Sony heeft met uitgevers wiens game op PS+ komt. Het is even goed mogelijk dat daar een termijn op zit, en games bvb na 10 jaar toch verdwijnen, zelfs al bestaat PS+ dan nog steeds.

En bovenstaande gaat dan wel vooral over PS3, maar 5j later kan dezelfde vraag gestelde worden over de PS4. Grote pluspunt daar echter is de backwards compatilibity die de PS5 zal hebben, dus in die optiek kan Sony het nog minder maken van ineens PS4 content te gaan verwijderen van hun servers, zolang de PS5 nog een gesupporteerde console is (en dan spreken we al snel over minstens 10 jaar van nu - PS3 is ook al 13j oud).

Nu, ik lig er minder wakker van dan wat het 10j geleden zou geweest zijn. We hebben hier nog een hoop retro consoles met honderden games op disk en cartridge, en buiten het feit dat het er indrukwekkend uitziet in een dedicated game/movie room, is het eigenlijk vooral muurvulling. Ik kan me al lang niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst de N64, Gamecube of PS1 aangezet heb... Over 10j ga ik wellicht hetzelfde denken van de PS3.

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-11 10:15

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Het zal wel een persoonlijk dingetje zijn, maar een 84 op een schaal van honderd is een tegenvaller? 8)7
Waar kan ik tekenen dat al mijn spellen die ik vanaf nu ga spelen maar een magere 84tjes zijn? :+

Het staat en valt natuurlijk met je definitie van "Knaller" (voor de één een knaller, voor de ander een tegenvaller oid ;) )
GRDavies75 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:52:
[...]
Het staat en valt natuurlijk met je definitie van "Knaller" (voor de één een knaller, voor de ander een tegenvaller oid ;) )
Ik zei ook nergens een 'tegenvaller', maar een knaller is voor mijn een 90+ game. Het valt me ook dat de positieve reviews het vooral hebben over de pracht en technische prestaties, een veel minder over gameplay. Valt ook op in de Tweakers review.

Overigens lijkt het juist wél een game voor mij te zijn, want ik houd eigenlijk veel meer van slowly paced games dan van hectische actie. Zo is bvb een Bloodborne ook niets voor mij, ondanks zijn 92 MC score.

• Raziel
Ik wacht voor DS sowieso eerst de user reviews af. Noem me wantrouwend, maar ik verwacht dat deze reviews (deels) 'gesponsored' zijn. Zou niet de eerste keer zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Raziel op 01-11-2019 11:19 ]

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Raziel schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:18:
Ik wacht voor DS sowieso eerst de user reviews af. Noem me wantrouwend, maar ik verwacht dat deze reviews (deels) 'gesponsored' zijn. Zou niet de eerste keer zijn.
Dit is 100% niks voor mij _O-

https://twitter.com/jasonschreier/status/1190209510637477890

• Albinoraptor
Spud82 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:53:
[...]

Hope so, maar denk het niet. De meeste mensen willen toch gewoon tieten, schieten en helikopters. Je zou maar ergens moeite voor moeten doen :)
Heerlijk, zelfde reactie als bij kritiek op RDR2, omdat mensen geen zin hebben in trage en herhalende gameplay en niet onder de indruk zijn van het technische hoogstandje/kunstwerk wat de game dan wel is, moeten die gamers idd wel lui zijn en geen moeite willen doen. |:(

Ik voorspel dat dit weer zo'n game wordt waar de negatieve kanten en repeterende gameplay op gegeven moment de idiote positiviteit die er nu hangt beetje verbreekt en dan komen er wat meer mensen met kritiek.

En blijken de reviews toch weer wat positief alleen maar omdat het een kunstwerk is maar een belabberde game.

Sowieso reviews met 10-en kan je net zo goed vertrouwen als reviewers die een 1 geven.

• Spud82
Albinoraptor schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:30:
[...]

Heerlijk, zelfde reactie als bij kritiek op RDR2, omdat mensen geen zin hebben in trage en herhalende gameplay en niet onder de indruk zijn van het technische hoogstandje/kunstwerk wat de game dan wel is, moeten die gamers idd wel lui zijn en geen moeite willen doen. |:(

Ik voorspel dat dit weer zo'n game wordt waar de negatieve kanten en repeterende gameplay op gegeven moment de idiote positiviteit die er nu hangt beetje verbreekt en dan komen er wat meer mensen met kritiek.

En blijken de reviews toch weer wat positief alleen maar omdat het een kunstwerk is maar een belabberde game.

Sowieso reviews met 10-en kan je net zo goed vertrouwen als reviewers die een 1 geven.
Huh wat is daar 'heerlijk' aan dan?.. Het zou mij verder jeuken hoor, wie dit niet en wel speelt en wat men er (op voorhand) van vindt, ik signaleer alleen maar.

En inderdaad kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat mensen tegenwoordig al snel in de stress schieten als een game (maar ook andere vormen van entertainment als film bijv.) voor onconventionele wegen kiest (die ik juist toejuich, of ik het dan wel of niet dig moet blijken, geldt ook voor deze game overigens). Zie ook die tweet hierboven: even geen tempo, er gebeurt iets wat 'raar' is en het wordt direct lacherig etc.

En kijk ook vooral naar je zelf. Je hebt de game inmiddels al belabberd, traag, herhalend genoemd en verbaast je over de 'iditote positiviteit' zonder nog maar een seconde gespeeld te hebben. Kortzichtigheid troef als je het mij vraagt. Maar ieder zijn ding hoor.

Ik snap overigens de scheidslijn niet die je trekt tussen 'kunstwerk' en een 'slechte game'. Als je (sommige) games als kunstvorm benadert, gaat dit toch hand in hand lijkt me..
Dat death Stranding laat ik voorlopig voor wat het is. Wordt er niet erg warm van, misschien vergis ik me, en ik heb zat te spelen ...

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Als ik dat Twitter bericht lees, bekruipt mij het gevoel van afgrijzen. :)

Vrijwillig naar blehrende baby's luisteren. Binnen 10 minuten schud ik die pod tot het schuim op het "vruchtwater" staat. :P

Dit heeft ws ermee te maken dat onze vorige buren een "kinderopvang" hadden, wat een godvergeten teringherrie zeg. Zelfs met een vrijstaand huis. :)

[Edit] dat gezegd hebbende zal ik hem was wel een keertje kopen, maar niet direct. Kunnen ze hem wel "de meester" noemen maar ik ben nauwelijks onder de indruk van hem geweest de afgelopen 10 jaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Flagg op 01-11-2019 12:45 ]

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:10

Mauz1978

Console War Veteran

Ik heb DS tot de tweakers review echt links laten liggen. Maar ik hou juist van solistische games, grote vlaktes waarop elk moment wat kan gaan gebeuren, sluipen, stilzijn en door. Vind dat juist de gaafste postapocalyptische films/series/games ipv hordes zombies af te moeten slachten. Ik ben positief verrast door de review (hoewel ik de controller geluid uit zal zetten) en zal m zeker halen.

Something under the bed is drooling

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:10
Who the fuck is Jason Schreier?

• Ambition88
Wat boeit dat, wat hij zegt is toch ook gewoon irritant?

• RubenSaurus
Redelijke bekende schrijver/journalist voor Kotaku

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Albinoraptor schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:30:
[...]

Ik snap wat je zegt en voor een gedeelte kan ik daar ook in meegaan. Ik denk echter dat veel reviewers de game ook beoordelen op het feit dat dit vrij uniek is in de AAA gaming space waar vrijwel alle games het op safe spelen en beproefde templates gebruiken om maar zo min mogelijk risico's te lopen en als het even kan microtransacties of GAAS elementen inbouwen om eventueel tegenvallende verkopen te kunnen opvangen (CoD deeltje 24, Assassins Creed deeltje 12, etc). Zelfs als de gameplay lang niet iedereen zal aanspreken of zelfs op momenten kan frustreren denk ik dat we dit soort games op z'n tijd moeten toejuichen.

Ik vind deze reactie op Eurogamer het zeer goed samenvatten:
We need games like this to be made, even if it's not to your taste. The gaming industry is predominately so risk-averse and focused on maximising profits over pure game design so I hope people like Kojima keep getting supported.
https://www.eurogamer.net...ting-grand-folly#comments

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:16
Death Stranding ga ik zeker proberen, maar ik wacht eerst tot de prijs goed zakt. Ik heb een enorme backlog. en da blijf ik zeggen. Ondertussen blijf Gran Turismo Sport, Battlefield en FIFA maar opstarten. Reden: bijna altijd te weinig tijd om lang een game te spelen. :(

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
DS is net zo'n game als die apen evolutie game van een paar maanden geleden, je moet er van houden. Ik niet dus ik pas :)

Over OLD en salty gesproken

https://twitter.com/PeterMolydeux/status/1190219497090752512

• Spud82
@kazuka
Inderdaad spijker op de kop, ook van Eurogamer. Vernieuwing zou je toch toe moeten juichen, of het nou wel of niet je smaak is. Zielloos hetzelfde formulewerkje uitpoepen kan iedere ontwikkelaar wel.

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-10 15:43

Odieus

Onuitstaanbaar

shoombak schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:50:
DS is net zo'n game als die apen evolutie game van een paar maanden geleden, je moet er van houden. Ik niet dus ik pas :)

Over OLD en salty gesproken

https://twitter.com/PeterMolydeux/status/1190219497090752512
Zijn bio, hence MoluDeux en niet Molyneux:
Obviously this isn't the real Peter Molyneux, just a parody based on the legendary British Game Designer

[ Voor 4% gewijzigd door Odieus op 01-11-2019 15:12 ]

PSN: LinQ-NL

Dat kun je natuurlijk ook gewoon even Googlen. ;)

Vrij bekend en prominent figuur in de gaming scene. Editor bij Kotaku, schrijver van boeken, host etc.

Ik ga DS wel een keer halen als die iets goedkoper is. Alleen is het maar voor het ronddwalen door de prachtige landschappen.
WTF, in lijn met de posts hierboven ivm verdwijnende content alweer zoiets voor. Blijkbaar is de Battlefield Anniversary Bundle verdwenen uit de Store. Die zat vorige week nog in sale voor €15 maar vandaag is die verdwenen uit mijn Wishlist en ook in de Store vind ik die niet meer... Zucht

EDIT: Ook op de Microsoft Store staat die als 'momenteel niet beschikbaar'.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 01-11-2019 15:23 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

kazuka schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:40:
[...]

Ik snap wat je zegt en voor een gedeelte kan ik daar ook in meegaan. Ik denk echter dat veel reviewers de game ook beoordelen op het feit dat dit vrij uniek is in de AAA gaming space waar vrijwel alle games het op safe spelen en beproefde templates gebruiken om maar zo min mogelijk risico's te lopen en als het even kan microtransacties of GAAS elementen inbouwen om eventueel tegenvallende verkopen te kunnen opvangen (CoD deeltje 24, Assassins Creed deeltje 12, etc). Zelfs als de gameplay lang niet iedereen zal aanspreken of zelfs op momenten kan frustreren denk ik dat we dit soort games op z'n tijd moeten toejuichen.

Ik vind deze reactie op Eurogamer het zeer goed samenvatten:

[...]

https://www.eurogamer.net...ting-grand-folly#comments
Zeker, vernieuwing is altijd welkom. Echter vernieuwing moet niet altijd maar gepaard gaan met hallelujah reviews. :) Zelf diverse reviews gelezen en gezien, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het spel grafisch een zeer mooi hoogstandje is, maar dat het een 50 uur durende walking simulator is... :) Ik ben dus ook benieuwd hoe gamers dit spel ervaren als een game en niet als het is een "kojima" game dus het is per definitie awesome. :)

• schumi2004
bram1984 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:15:
[...]

Dat kun je natuurlijk ook gewoon even Googlen. ;)

Vrij bekend en prominent figuur in de gaming scene. Editor bij Kotaku, schrijver van boeken, host etc.

Ik ga DS wel een keer halen als die iets goedkoper is. Alleen is het maar voor het ronddwalen door de prachtige landschappen.
Had idd kunnen Googlen maar was natuurlijk sarcastisch bedoeld ;)

/edit
Verder ook nog nooit van gehoord van die man...

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 01-11-2019 16:25 ]

Verwijderd

PlayStation Europe 💀

Are you skilled enough to earn the Mark of the Demon Slayer?

Prove it in the Nioh 2 Open Beta, live now on PS4:

https://store.playstation...17702_00-NIOH2BETAEU00000

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EITK23GWkAMtBIu?format=jpg&name=small

Ik ga het straks checken, wie nog meer?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:59
Ik vond Nioh verrassend goed, de Japanse setting staat mij (net als bij Sekiro) wel aan.
Dark Souls achtige combat met een lootsysteem zoals in Diablo maakte dat je ontzettend veel kanten op kon met je char. Ook zijn alle levels in (online) co-op te spelen, wat het voor nieuwkomers in het genre wellicht wat toegankelijker maakt.
Deel 2 ga ik zeker even checken :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Twixie schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:45:
[...]

Volledig eens. Vooral het feit dat PS3 gebruikers niet langer hun gekochte content zullen kunnen downloaden, maar PS4 gebruikers wél, vind ik zeer vreemd. Om te beginnen zou ik verwachten dat de nummers zelf gewoon op een uniforme manier op hun servers staan en niet afzonderlijk voor PS3 of PS4, maar blijkbaar is dat dus niet het geval. Ook het argument van @Sagat dat de oorzaak de muziek-industrie is, wordt hiermee onderuit gehaald.

Voor mij illustreert het gewoon de vrees dat vroeg of laat ook mijn volledige digitale library niet meer te downloaden zal zijn. Probleem is dat ik ook niet zomaar alles kan gaan downloaden, want mijn library op bvb PS3 is een veelvoud van de 500GB die ik beschikbaar heb. Wat ik ooit eens van plan ben (of misschien plan ik het beter nu al, zeker nu er geen PS+ games voor PS3 meer zijn) is om de games te gaan onderverdelen in groepen van <500GB. Ik zet zo een volledige groep op mijn PS3 en neem vervolgens een PS3 backup. Wipe alles, en download de volgende groep, en terug backup. Full backups van PS3 zijn vergelijkbaar met images met gewoon 1 folder met een hoop 4GB files in. Wanneer ik dan toch nog eens een game wil spelen, is het een kwestie van de juiste backup te restoren. Een hoop gedoe, maar ik heb dan wel nog al mijn games.

De vraag gaat ook nog zijn hoelang PS+ games nog speelbaar zullen zijn. Als support voor de PS3 een gegeven moment helemaal verdwijnt, zie ik het ook nog gebeuren dat zelfs een simpele license check of je actief PS+ hebt, niet eens meer zal werken en je hele PS+ collectie in 1 klap onspeelbaar wordt. We weten zelfs niet eens wat voor contracten Sony heeft met uitgevers wiens game op PS+ komt. Het is even goed mogelijk dat daar een termijn op zit, en games bvb na 10 jaar toch verdwijnen, zelfs al bestaat PS+ dan nog steeds.

En bovenstaande gaat dan wel vooral over PS3, maar 5j later kan dezelfde vraag gestelde worden over de PS4. Grote pluspunt daar echter is de backwards compatilibity die de PS5 zal hebben, dus in die optiek kan Sony het nog minder maken van ineens PS4 content te gaan verwijderen van hun servers, zolang de PS5 nog een gesupporteerde console is (en dan spreken we al snel over minstens 10 jaar van nu - PS3 is ook al 13j oud).

Nu, ik lig er minder wakker van dan wat het 10j geleden zou geweest zijn. We hebben hier nog een hoop retro consoles met honderden games op disk en cartridge, en buiten het feit dat het er indrukwekkend uitziet in een dedicated game/movie room, is het eigenlijk vooral muurvulling. Ik kan me al lang niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst de N64, Gamecube of PS1 aangezet heb... Over 10j ga ik wellicht hetzelfde denken van de PS3.
Ik geef gelijk toe dat er wat onderbuikgevoelens meespelen, maar mijn argument onderuit trekken omdat ps4 spelers zowaar hun gekochte content mogen benaderen....dat geeft imho de muziek industrie geen vrijbrief. Ik zou zeggen dat die ps4contracten iets langer lopen en dan is het ook klaar. En met bc van ps5 heeeel misschien wat bonus. Maar sooner or later is ook dat klaar. Technisch zijn er opties, dus imho zijn dan alleen de rechten dan als dader te noemen voor dit gedrag.
En verder, ik vind het aan de ene kant ook fair dat digitaal een keer eindigd maar dit voelt toch relatief snel.

Ik speel overigens ook niet heel vaak op retro systemen, maar geniet er wel van dat het kan wanneer ik wil. Als emulatie meetelt uhm ja dan eigenlijk best veel :D

10 second ninja DONE

• Ambition88
Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:12:
PlayStation Europe 💀

Are you skilled enough to earn the Mark of the Demon Slayer?

Prove it in the Nioh 2 Open Beta, live now on PS4:

https://store.playstation...17702_00-NIOH2BETAEU00000

[Afbeelding]

Ik ga het straks checken, wie nog meer?
Sowieso! net gedownload, ga hem morgen ffe checken.

Duurt sowieso nog wel ffe voor ik het volledige spel kan spelen, ga hem op steam halen.
dvdkiwi schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:22:
Ik vond Nioh verrassend goed, de Japanse setting staat mij (net als bij Sekiro) wel aan.
Dark Souls achtige combat met een lootsysteem zoals in Diablo maakte dat je ontzettend veel kanten op kon met je char. Ook zijn alle levels in (online) co-op te spelen, wat het voor nieuwkomers in het genre wellicht wat toegankelijker maakt.
Deel 2 ga ik zeker even checken :)
Hmmmmm, dan moet ik deel mss toch maar eens proberen. Dat japanse trekt mij minder, maar dacht dat de game veel meer hardcore vechten was dan de Souls games ...

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:59
Als je de game solo uitspeelt is het aardig bikkelen hoor ;)
Gelukkig zijn er wel wat attributen om de game een stuk makkelijker te maken zoals bv de Sloth talisman, die halveert de snelheid van de enemies (en dus ook van bosses).

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• RubenSaurus
hahaha ja en het gaat nog super lang duren voor het uitkomt _O-
''Not coming soon, not even Blizzard soon.''

• Jumpman
Death Stranding houdt de gemoederen behoorlijk bezig op het Internet. Ik had de game eigenlijk al afgeschreven na enkele plaatjes te hebben gezien en futuristisch is niet mijn ding. Maar ik ben nu toch wel hyped na vandaag. Maar waar haal ik 40 tot 72 uur vandaan? :)

• RubenSaurus
Jumpman schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:27:
Death Stranding houdt de gemoederen behoorlijk bezig op het Internet. Ik had de game eigenlijk al afgeschreven na enkele plaatjes te hebben gezien en futuristisch is niet mijn ding. Maar ik ben nu toch wel hyped na vandaag. Maar waar haal ik 40 tot 72 uur vandaan? :)
weekje ziekmelden?

• Jumpman
Haha, dat gaat te ver.

DigitalError schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:27:
[...]

hahaha ja en het gaat nog super lang duren voor het uitkomt _O-
''Not coming soon, not even Blizzard soon.''
Klopt, al noemen ze alleen nog current gen en dat zou betekenen dat het niet heel ver weg is...

En dit ziet er natuurlijk wel bruut uit...

:Y

En PUSH SQUARE geeft Death Stranding een 10. En dat staat er dit bij minpunten: Certain chapters can grow tiresome... 8)7

Dan kan het toch gewoon geen 10 zijn :/

EDIT
En mijn Pro wordt helemaal gek:

En dan klinkt het in het filmpje nog zacht, het overstemt gewoon het geluid uit de boxen ;(

[ Voor 28% gewijzigd door -SaveMe- op 02-11-2019 15:13 ]

Blij dat ik Shadow of the Tomb Raider heb kunnen lenen van iemand. Wat een pulp zeg.

Zojuist spontaan verwijderd nadat ik kreunende Lara voor de zoveelste keer door een smalle opening moest duwen of een muurtje moest laten afbreken. Continue maar op de survival knop met irritant geluidje moeten rammen om shit te laten oplichten. Vervelende puzzels die het tempo eruit halen. Skills die geen reet toevoegen. Continue dezelfde setting. Dramatische pacing. Een ongelooflijk matig en oninteressant verhaal met totaal niet boeiende karakters. En helemaal tot de nok toe gevuld met filler in de vorm van collectibles en andere meuk die je moet oprapen. En dan mis ik blijkbaar na 20-30 uur nog steeds instrumenten waardoor ik niet bij sommige plekken kan. Laat dit maar de laatste zijn want beter gaat het niet meer worden, ben ik bang.

De voorgaande delen (vooral Rise) zijn echt een stuk beter. En wat een verschil met Uncharted 4. Vergeleken daarmee voelt Shadow als een low budget B-game.

@-SaveMe- Ja zo klonk die van mij ook wel, ongeveer. Ik laat je nog even weten hoe en wat.
@bram1984 Ik heb me toch wel vermaakt met ook Shadow moet ik eerlijk zeggen. Ik stoorde me niet zo aan de punten die jij noemt. Smaken verschillen zullen we maar zeggen ...

-SaveMe- schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:51:
@bram1984 Ik heb me toch wel vermaakt met ook Shadow moet ik eerlijk zeggen. Ik stoorde me niet zo aan de punten die jij noemt. Smaken verschillen zullen we maar zeggen ...
Ja ik had het ook niet verwacht. Mijn favoriete genre dit. Maar ik werd er gewoon lichamelijk moe van op een gegeven moment.
bram1984 schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:52:
[...]

Ja ik had het ook niet verwacht. Mijn favoriete genre dit. Maar ik werd er gewoon lichamelijk moe van op een gegeven moment.
Als je je teveel ergert aan een game, of andere ongemakken ervaart dan kun je inderdaad beter stoppen met die game en een andere gaan spelen. Dat gezegd hebbende, neem ik mijn eigen raad niet helemaal in acht en worstel ik me nog steeds door A Knight's Quest, terwijl ik me dood erger aan van alles en nog wat in die game ... 8)7

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-11 17:35
Unto The End is misschien ook wel een nieuwe titel om in de gaten te houden:
Unto The End is a 2D cinematic combat-adventure, featuring a nuanced combat system and handcrafted encounters, which follows a father’s journey through an unforgiving wilderness to get back to his family.
Turn based tactical combat van de geestelijk vader van de X-com series, komt ook naar de PS4 in 2020:

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-SaveMe- schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:35:
Turn based tactical combat van de geestelijk vader van de X-com series, komt ook naar de PS4 in 2020:

[YouTube: Phoenix Point - E3 2019 Demo Mission - Narrated]
Xcom heb ik belachelijk veel uren inzitten op de PS4, maar buggy as hell, zo erg dat Ironman mode onmogelijk af te maken is.

Hoop dat deze het beter gaat doen.

Uncharted 1 en 2 inmiddels op crushing gedaan nu bezig met 3. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 03-11-2019 17:50 ]

• Tweakmans
Voor wie bergen wil afdalen op twee wielen is er Lonely Mountains: Downhill.
Just you and your bike - take it on a thrilling ride down an unspoiled mountain landscape. Make your way through thick forests, narrow trails and wild rivers. Race, jump, slide and try not to crash - all the way from the peak to the valley!

• Albinoraptor
Al meer mensen trouwens Outer Wilds gespeeld/aan het spelen. Wat een geweldige game, al aardig wat uurtje lekker aan het onderzoeken, op zo'n lompe manieren dood gegaan. Hoe de planeten vervormen en naarmate van tijd sommige lokaties toegangkelijk of onmogelijk worden in de 20 min die je steeds hebt, is er leuk gedaan, zeker gezien de verschillende manier van vervormen.

En op gegeven moment dacht ik, ok zal nu wel ongeveer 50% gedaan hebben, maar nee blijf steeds nieuwe stukken op de planeten vinden.

Voor alle duidelijkheid, The Outer Wilds niet The Outer Worlds. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Albinoraptor op 03-11-2019 22:46 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Albinoraptor schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:45:
Al meer mensen trouwens Outer Wilds gespeeld/aan het spelen. Wat een geweldige game, al aardig wat uurtje lekker aan het onderzoeken, op zo'n lompe manieren dood gegaan. Hoe de planeten vervormen en naarmate van tijd sommige lokaties toegangkelijk of onmogelijk worden in de 20 min die je steeds hebt, is er leuk gedaan, zeker gezien de verschillende manier van vervormen.

En op gegeven moment dacht ik, ok zal nu wel ongeveer 50% gedaan hebben, maar nee blijf steeds nieuwe stukken op de planeten vinden.

Voor alle duidelijkheid, The Outer Wilds niet The Outer Worlds. :+
The Outer Wilds is mijn game of the year denk ik. Heb me echt zo ontzettend vermaakt met die game. Wat een geweldige sfeer, ook al zit er geen voice acting in :P. Ik kan het iedereen aanraden om er even een uurtje of 2 voor uit te trekken om te kijken of het een game is die bij je past. Zelf heb ik in lange tijd niet zo'n tof avontuur meegemaakt. Het gevoel dat je krijgt als je op basis van de genuanceerde mission logs nieuwe gebieden ontdekt en puzzels oplost heb ik niet vaak meer in adventure games. Met uitzondering van From Software games.
Tweakmans schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:25:
Voor wie naar bergen wil afdalen op twee wielen is er Lonely Mountains: Downhill.

[YouTube: Lonely Mountains: Downhill - Launch Trailer | PS4]
Ik ben er zaterdag aan begonnen. Vind het echt een tof spel! Een soort Trials maar dan net wat anders. Het vinden en masteren van shortcuts blijft elke keer leuk. Ik ga dit spel zeker op 100% zetten, mits de glitched achievements worden gefixt.

Oja, beide games zijn gratis te spelen in gamepass :P

• Tweakmans
Kratos uit God of War helpt bij het scheren en nog meer onzin in de nieuwste promospot van PlayStation :+ :

[YouTube: It's Time to Play | PS4]
Hoe idioot die melding van die V-Bucks of die PEGI 18 bij Kratos 8)7 . Breekt compleet het effect, vind ik, en is ook totaal onnodig want er wordt niet expliciet reclame voor Fortnite of GoW gemaakt...

• Raziel
-SaveMe- schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:49:
[...]

En mijn Pro wordt helemaal gek:
[YouTube: PS4 Pro Taking off!]
En dan klinkt het in het filmpje nog zacht, het overstemt gewoon het geluid uit de boxen ;(
Had ik ook. Zat geen stofje in, maar ding leek wel een straaljager. Hoorde hem door mijn koptelefoon heen. Uiteindelijk maar een nieuwe gekocht ook al komt de PS5 over een jaar.

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Nog een laaste vraag, ik ga streamen naar youtube direct van de PS4. 720p standaard, werkt die speech to text ook voor youtube? of werkt dat alleen met Twitch comments als je naar Twitch streamt.

Ik heb namelijk eerder verschillende streaming software gebruikt op de PC en die konden namelijk niet altijd goed overweg met youtube comments, en soms was het een pain in de butt om het werkend te krijgen.

Vandaar ik het hier even wil vragen :)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
PS5 discussie verplaatst naar het juiste topic

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• schumi2004
Weet iemand of zo'n mini microfoon gaat werken op een DS4?
Geluid gaat hier ten alle tijden over de boxen maar om voor de input die achterlijke 1 ear headset van Sony te gebruiken werkt niet echt, iig niet als je met wat vrienden aan het gamen bent.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PdwVHl7.jpg

/Edit
Ali beweert van wel, voor die anderhalve euro kan ik het wel eens proberen.

https://s.click.aliexpress.com/e/kunZiyKsb

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 05-11-2019 22:56 ]

• RubenSaurus
schumi2004 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:50:
Weet iemand of zo'n mini microfoon gaat werken op een DS4?
Geluid gaat hier ten alle tijden over de boxen maar om voor de input die achterlijke 1 ear headset van Sony te gebruiken werkt niet echt, iig niet als je met wat vrienden aan het gamen bent.

[Afbeelding]
geluid over je boxen en dan dit in je ds4 proppen? dan ga ik niet bij je in de party in ieder geval :+

• schumi2004
DigitalError schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:55:
[...]

geluid over je boxen en dan dit in je ds4 proppen? dan ga ik niet bij je in de party in ieder geval :+
Je moet je boxen ook niet snoei hard zetten natuurlijk ;)

Maar das met een headset niet veel anders (mits audio over de TV/boxen gaat)

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 05-11-2019 22:58 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Als je veel in parties speelt kun je het beste in een degelijke headset investeren, waarom geen Sony Gold of Platinum headset?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Exorcist
  • Niet online
bram1984 schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:42:
Blij dat ik Shadow of the Tomb Raider heb kunnen lenen van iemand. Wat een pulp zeg.

Zojuist spontaan verwijderd nadat ik kreunende Lara voor de zoveelste keer door een smalle opening moest duwen of een muurtje moest laten afbreken. Continue maar op de survival knop met irritant geluidje moeten rammen om shit te laten oplichten. Vervelende puzzels die het tempo eruit halen. Skills die geen reet toevoegen. Continue dezelfde setting. Dramatische pacing. Een ongelooflijk matig en oninteressant verhaal met totaal niet boeiende karakters. En helemaal tot de nok toe gevuld met filler in de vorm van collectibles en andere meuk die je moet oprapen. En dan mis ik blijkbaar na 20-30 uur nog steeds instrumenten waardoor ik niet bij sommige plekken kan. Laat dit maar de laatste zijn want beter gaat het niet meer worden, ben ik bang.

De voorgaande delen (vooral Rise) zijn echt een stuk beter. En wat een verschil met Uncharted 4. Vergeleken daarmee voelt Shadow als een low budget B-game.

@-SaveMe- Ja zo klonk die van mij ook wel, ongeveer. Ik laat je nog even weten hoe en wat.
Dit heeft meer met je eigen bui te maken dan met het spel. Daarmee beweer ik niet dat het spel perfect is, maar wel dat de door jou genoemde punten meer beïnvloed zijn door je eigen humeur dan door de setting van het spel zelf. Het is net als Uncharted een no-brainer. Relatief hersenloos doorheen, mooie animaties en settings, leuk verhaal en meer niet. Natuurlijk is het dan een low budget B film als je het zo bekijkt, dat zou Uncharted ook zijn. Games kun je pas waarderen als je eigen humeur er ook voor open staat, anders niet. Als ik jouw bericht lees denk ik alleen maar: je bent in een kutbui.
@Exorcist Eindelijk iemand die mij echt goed kent. :+

Bijzonder vrolijk nu en ik sta nog steeds achter al mijn onderbouwde punten. Dus nee.

• schumi2004
Chaoss schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:16:
Als je veel in parties speelt kun je het beste in een degelijke headset investeren, waarom geen Sony Gold of Platinum headset?
Nee ik zit nauwelijks in parties, is meer incidenteel.
Het is meer 1 op 1 met iemand als er bv een maatje over de vloer is, dan werkt zo'n headset ook niet.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

Winkiller

De Mopperpot

Exorcist schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:26:
[...]

Dit heeft meer met je eigen bui te maken dan met het spel. Daarmee beweer ik niet dat het spel perfect is, maar wel dat de door jou genoemde punten meer beïnvloed zijn door je eigen humeur dan door de setting van het spel zelf. Het is net als Uncharted een no-brainer. Relatief hersenloos doorheen, mooie animaties en settings, leuk verhaal en meer niet. Natuurlijk is het dan een low budget B film als je het zo bekijkt, dat zou Uncharted ook zijn. Games kun je pas waarderen als je eigen humeur er ook voor open staat, anders niet. Als ik jouw bericht lees denk ik alleen maar: je bent in een kutbui.
bram1984 schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:42:

En dan mis ik blijkbaar na 20-30 uur nog steeds instrumenten waardoor ik niet bij sommige plekken kan. Laat dit maar de laatste zijn want beter gaat het niet meer worden, ben ik bang.
Je kan je beter afvragen waarom hij 20-30 uur nodig heeft om door te krijgen dat hij een spel niet leuk vind. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Winkiller op 06-11-2019 12:39 ]

Woei! Nog een vette RPG die ook naar consoles komt, ik hoopte er al op:

:)

Pagina: 1 ... 131 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.