• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-10 16:54
-SaveMe- schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:50:
Woei! Nog een vette RPG die ook naar consoles komt, ik hoopte er al op:

[YouTube: DISCO ELYSIUM - Launch Trailer (Official)]

:)
Whahaha lache!
Was niet bekend met de game maar lees net een review en de beelden.

"Een bijzondere game" was mijn conclusie na het lezen van het stuk.

Als ben ik er niet helemaal achter hoe de combat verloopt.

Ik zet hem op m'n wishlist
Excuses indien al gepost, maar Hermen Hulst is de nieuwe head of WWS. Leuk nieuws. Een Nederlander aan de leiding.

https://www.gamesindustry...head-of-worldwide-studios

En Yoshida "Becomes Head of Newly Formed Independent Developer Initiative".

https://www.sie.com/en/corporate/release/2019/191107.html

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59
Ben ik de enige die de prijs (€ 199,99) van de Death Stranding Collectors Edition behoorlijk hoog vind voor die extra's?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:59
Vast niet :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Ik vind 6 tientjes voor de normale versie al te veel :+
DigitalError schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:58:
_O-
ik wacht op plus of sale voor minder dan 10 euro, dan wil ik die gok (net net) wel wagen :)

10 second ninja DONE

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Death Stranding is in ieder geval zojuist verzonden, morgenavond met een maat aan de slag. 't lijkt me geen geweldig spel (voor mij dan) maar ik laat me verrassen :+

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:30
Jumpman schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:44:
Ben ik de enige die de prijs (€ 199,99) van de Death Stranding Collectors Edition behoorlijk hoog vind voor die extra's?
Dit is de nieuwe standaardprijs voor alle CE's met een plastic beeldje.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-11 15:17
Exorcist schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:20:
Death Stranding is in ieder geval zojuist verzonden, morgenavond met een maat aan de slag. 't lijkt me geen geweldig spel (voor mij dan) maar ik laat me verrassen :+
Ik wens je veel sjouw plezier ;-)

Althans, dat is de indruk uit de reviews. Kruising tussen pak-ezel spelen, Route 66 lopend doen, veel cut-scenes kijken en Lindsay Wagner ge-de-aged.....

Mijne komt maandag zo te zien.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Exorcist
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:44:
[...]

Ik wens je veel sjouw plezier ;-)

Althans, dat is de indruk uit de reviews. Kruising tussen pak-ezel spelen, Route 66 lopend doen, veel cut-scenes kijken en Lindsay Wagner ge-de-aged.....

Mijne komt maandag zo te zien.
Ja, nou, ik pak er een biertje bij en kijk wel hoe die maat van me lekker gaat sjouwen..zal niet veel anders zijn dan een (saaie) film :+

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:35:
Excuses indien al gepost, maar Hermen Hulst is de nieuwe head of WWS. Leuk nieuws. Een Nederlander aan de leiding.

https://www.gamesindustry...head-of-worldwide-studios

En Yoshida "Becomes Head of Newly Formed Independent Developer Initiative".

https://www.sie.com/en/corporate/release/2019/191107.html
Ha, dat is wel tof voor hem! Ik riep het toevallig al toen Shawn Layden vertrok, dat ik het niet eens een gekke gedachte zou vinden dat Hermen z'n plaats zou innemen.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ben ik de enige die alle collectors edition's overpriced vind?
Hamazaki schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:00:
[...]

ben ik de enige die alle collectors edition's overpriced vind?
9miljard+ mensen op aarde, statistisch gezien lijkt de kans me niet super groot B)

/standaard flauwe internet humor off.

edit:
ok de kans is in realiteit ietsjes groter dan ik hierboven dacht.
7,53 miljard (2017) :+

'i'll see myself out'

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 07-11-2019 13:11 ]

10 second ninja DONE

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:42
Ruime schatting:
Game: 60
Steelbook: 10
In-game/digital meuk: 10
BB: 50
Case: 20
Sleutelhanger: 5
Rol tape: 5

= 160 euro max

Ohja, + 40 euro fandom natuurlijk ;)

• loekf2
Exorcist schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:50:
[...]

Ja, nou, ik pak er een biertje bij en kijk wel hoe die maat van me lekker gaat sjouwen..zal niet veel anders zijn dan een (saaie) film :+
Een van de reviewers (geloof Arstechnica) had het over een bijna 2 uur durende end-game cut-scene. Bizar...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
kazuka schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:58:
[...]

Ha, dat is wel tof voor hem! Ik riep het toevallig al toen Shawn Layden vertrok, dat ik het niet eens een gekke gedachte zou vinden dat Hermen z'n plaats zou innemen.
Ik nu al uit naar Herman op het podium in maart (??) volgend jaar als Sony de PS *bleep* aankondigd. Aangezien HZ:D in 2017 uit kwam en de gemiddelde AAA game toch drie jaar kost, moet het vervolg toch wel volgend jaar uitkomen. Hopelijk ook nog op PS4... met engine tweaks uit Death Stranding.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04:45
DigitalError schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:58:
Not me :D Al betaald en gekozen voor afhalen, ben ik de bezorger voor en geen kans op bezorgfoutjes :P Erg lang geleden dat ik zoveel zin in een nieuwe game had en de nieuwprijs betaalde.
Nu alleen nog wachten tot morgen, waarom duurt het laatste stukje zo lang! Maar dit weekend is ervoor gereserveerd, lekker pakjes bezorgen en likes geven! *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 07-11-2019 14:58 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Top voor Hermen Hulst, wel verdiend en iemand die al vanaf de vroege jaren in de games industrie werkt dus hij weet waar hij het over heeft. Hopelijk brengt hij veel goeds naar het Playstation merk.

Frontpage: nieuws: Topman Guerrilla Games vertrekt en wordt hoofd van PlayStation Worldw...

[ Voor 44% gewijzigd door Chaoss op 07-11-2019 18:19 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
Exorcist schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:50:
[...]

Ga dan, om het wat interessanter maken, gewoon heel enthousiast commentaar leveren. Alsof het de Tour de France is of Formule 1 :P

"KIJK, DÁÁR LOOPT HIJ! OVER STRAAT! WAT IS DIT SPANNEND MENSEN! HIJ DRAAGT OOK EEN RUGTAS! EEN GRIJZE! EN EEN BLAUW-GELE JAS! OH NEE, HET GAAT REGENEN! WAT ZAL ER GEBEUREN!"

:+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Mutatie
Vrijdag schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:22:
[...]

Ga dan, om het wat interessanter maken, gewoon heel enthousiast commentaar leveren. Alsof het de Tour de France is of Formule 1 :P

"KIJK, DÁÁR LOOPT HIJ! OVER STRAAT! WAT IS DIT SPANNEND MENSEN! HIJ DRAAGT OOK EEN RUGTAS! EEN GRIJZE! EN EEN BLAUW-GELE JAS! OH NEE, HET GAAT REGENEN! WAT ZAL ER GEBEUREN!"

:+
Zal ff happen :p

COD: KIJK, KIJK!! HIJ RICHT HET KRUISJE OP HET POPPETJE MENSEN!!! HIJ HEEFT WEER HET KRUISJE OP HET POPPETJE GERICHT!! MENSEN WAT GEBEURD HIER, HIJ RICHT HET KRUISJE WEER OP HET POPPETJE!! :+

Nah doe mij maar iets anders in een interessantere setting. En toch wel mooi al die postbode reacties, teken dat we in onze luxe 1e wereldlanden* zijn vergeten hoe belangrijk, eervol en gevaarlijk dat beroep ooit was en hoe makkelijk we het nu hebben :)

Kan natuurlijk ook flink tegenvallen maar we zullen het zien.

EDIT:
*offtopic: Er zijn nog landen/plaatsten waar het niet makkelijk is

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 07-11-2019 19:25 ]

• RubenSaurus
Mutatie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:18:
[...]

COD: KIJK, KIJK!! HIJ RICHT HET KRUISJE OP HET POPPETJE MENSEN!!! HIJ HEEFT WEER HET KRUISJE OP HET POPPETJE GERICHT!! MENSEN WAT GEBEURD HIER, HIJ RICHT HET KRUISJE WEER OP HET POPPETJE!! :+

Nah doe mij maar iets anders in een interessantere setting. En toch wel mooi al die postbode reacties, teken dat we in onze 1e parade wereld zijn vergeten hoe belangrijk, eervol en gevaarlijk dat beroep ooit was en hoe makkelijk we het nu hebben :)

Kan natuurlijk ook flink tegenvallen maar we zullen het zien
wat is een 1e parade wereld? :+

• Mutatie
Een mislukte uitdrukking (zie edit 8)7 )

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
Mutatie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:18:
[...]

Nah doe mij maar iets anders in een interessantere setting. En toch wel mooi al die postbode reacties, teken dat we in onze luxe 1e wereldlanden* zijn vergeten hoe belangrijk, eervol en gevaarlijk dat beroep ooit was en hoe makkelijk we het nu hebben :)

Kan natuurlijk ook flink tegenvallen maar we zullen het zien.

EDIT:
*offtopic: Er zijn nog landen/plaatsten waar het niet makkelijk is
Naja, ik speelde vroeger al met veel plezier Paperboy. En ik had nog een echte krantenwijk ook 8)7 Daar betaalde ik mijn spellen, cd's en bandshirts van :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:37
Mijn hemel zeg wat een ellende in de pc-topic van RDR2 8)7 Crashes, halve menu’s, decrypten, specs gezever...

Ik gun de pc-gamers alles behalve bovenstaande maar ik ga zometeen mijn PS4 aaien.
Schijf erin, heel lang downloaden, en gaan *;

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

D. Ninjai schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:02:
Mijn hemel zeg wat een ellende in de pc-topic van RDR2 8)7 Crashes, halve menu’s, decrypten, specs gezever...
Ja, bestond er maar iets met standaard hard en software waardoor die issues niet zo vaak optreden O-)
loekf2 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:42:
[...]
Ik nu al uit naar Herman op het podium in maart (??) volgend jaar als Sony de PS *bleep* aankondigd. Aangezien HZ:D in 2017 uit kwam en de gemiddelde AAA game toch drie jaar kost, moet het vervolg toch wel volgend jaar uitkomen. Hopelijk ook nog op PS4... met engine tweaks uit Death Stranding.
Tsssk H:ZD met een gemiddelde AAA game vergelijken :N

[ Voor 41% gewijzigd door YakuzA op 07-11-2019 22:31 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

YakuzA schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:28:
[...]

Ja, bestond er maar iets met standaard hard en software waardoor die issues niet zo vaak optreden O-)

[...]

Tsssk H:ZD met een gemiddelde AAA game vergelijken :N
Laten we het er op houden dat elk platform zijn voor en nadelen heeft. Ik speel sf5, althans ik speelde sf5 omdat ik van de laadtijden op ps4 gek werd. Denk dat dit op de pc heel wat beter gaat zijn (nou ja een enigsinds recente pc dan, op mijn huidige gebakje wil en kan ik geen sf5 spelen :P )

10 second ninja DONE

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sagat schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:37:
[...]

Laten we het er op houden dat elk platform zijn voor en nadelen heeft. Ik speel sf5, althans ik speelde sf5 omdat ik van de laadtijden op ps4 gek werd. Denk dat dit op de pc heel wat beter gaat zijn (nou ja een enigsinds recente pc dan, op mijn huidige gebakje wil en kan ik geen sf5 spelen :P )
Als de laadtijden op de PS je te gortig zijn, druk je er toch een ssd in net als in je pc?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

YakuzA schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:42:
[...]

Als de laadtijden op de PS je te gortig zijn, druk je er toch een ssd in net als in je pc?
Alleen heeft dat geen zin, omdat de interne aansluitingen van de PS4 gewoon allemaal usb zijn en geen snelle pcie etc ... Je hebt wel wat winst, maar niet zoveel dat het de prijs van een ssd rechtvaardigd ...

PS5 en X2 gaan wel volle snelheden SSD achtige techniek gebruiken. Ik kijk er erg naar uit...

GamiQ, de game notes app met game maps!

YakuzA schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:42:
[...]

oh als ik veel open world games zou spelen zou dat een optie zijn, bij sf5 zou in theorie de laadtijd een heel stuk minder moeten zijn dan wat het is, de mindere cpu ps4, idd geen ssd maar voornamelijk bad programming is imho het grootste probleem.
Een ssd helpt maar ook weer niet heel veel (van wat ik gelezen heb met testen voor deze game).
Maar met de dalende prijzen misschien niet eens een gek idee.

Moet zeggen dat ik de gameplay van sf5 ook niet zo geweldig vind (van de 5 games vind ik het zelfs de op een na slechtste) en verder hebt ik doorgaans weing last van de ps4 laadtijden. Dus dan ook weer niet heel veel zin om geld uit te geven :)

10 second ninja DONE

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
-SaveMe- schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:35:
Turn based tactical combat van de geestelijk vader van de X-com series, komt ook naar de PS4 in 2020:

[YouTube: Phoenix Point - E3 2019 Demo Mission - Narrated]
Hm, zou interessant kunnen zijn. Hoewel ik dat ook dacht van XCOM 2, omdat ik EU en EW bijzonder tof vond, alleen viel die mij erg tegen.
Kwistnix schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:02:
[...]

Hm, zou interessant kunnen zijn. Hoewel ik dat ook dacht van XCOM 2, omdat ik EU en EW bijzonder tof vond, alleen viel die mij erg tegen.
Ik heb me anders erg goed vermaakt met xcom 2. Wat vond je er minder aan dan?

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10 21:19
Yesss, vandaag los met Death Stranding. Nou maar hopen dat m'n pakketje op tijd bezorgd wordt...

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:26
Spud82 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:44:
Yesss, vandaag los met Death Stranding. Nou maar hopen dat m'n pakketje op tijd bezorgd wordt...
That irony. :p veel plezier!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

D. Ninjai schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:02:
Het ergste is dat als je wel kunt spelen, je in zo'n topic niks leest over de game en gameplay zelf. Altijd alleen maar specs vergelijken en gezever over drivers.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-11 06:49

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Tom schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:06:
[...]

Het ergste is dat als je wel kunt spelen, je in zo'n topic niks leest over de game en gameplay zelf. Altijd alleen maar specs vergelijken en gezever over drivers.
Zeker wel! Ik heb in dat topic 1 reactie daarover gezien op de laatste pagina.

Namelijk dat de gameplay vrij traag is en dat hij zich afvraagt of het nog wat meer wordt dan horseback simulator. _O-

Helaas maat, dat is precies wat RDR2 is. :Y)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Farabi
  • Niet online
wat ben ik blij dat ik van een game-pc afgestapt ben als ik dat topic zie. zit je daar met je pctje van €1200+ te klooien om het werkend te krijgen.

• Kwistnix
-SaveMe- schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:25:
[...]

Ik heb me anders erg goed vermaakt met xcom 2. Wat vond je er minder aan dan?
Timers. Ik haat timers. Voornamelijk geïntroduceerd om overmatig gebruik van overwatch tegen te gaan, maar dat ik vind dat eerlijk gezegd een brakke 'oplossing'. Basis uitbouwen was niet interessant. De wereldkaart vond ik in ieder geval in het begin onoverzichtelijk en verwarrend. En zeker in het begin waren de vijanden gewoon te sterk, maar gedurende 't spel bleef het eigenlijk wel noodzakelijk om een geactiveerde groep direct volledig uit te schakelen. Ik vond het meer frustrerend dan vermakelijk en heb eigenlijk nooit een playthrough afgemaakt.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:09
Tom schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:06:
[...]

Ik snap het idee achter de twee topics (normaal en slowchat) ook niet als er niet op gehandhaafd wordt. Ik kijk af en toe in het PC topic omdat ik benieuwd ben wat PC-gamers nou van de game vinden, maar lees inderdaad alleen maar dingen over specs, terwijl daar juist het slowchat topic voor gemaakt is. (tenminste, ik denk dat het slowchat topic daarvoor bedoeld is).

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Ambition88
Hamazaki schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:25:
wat ben ik blij dat ik van een game-pc afgestapt ben als ik dat topic zie. zit je daar met je pctje van €1200+ te klooien om het werkend te krijgen.
Als 9/10 mensen er last van hebben dan heeft het weinig met de hardware van een pc te maken, alsof er op de console geen spellen op de markt zijn die super slecht geoptimaliseerd zijn met dips in de 20 fps.

• Farabi
  • Niet online
Ambition88 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:11:
[...]

Als 9/10 mensen er last van hebben dan heeft het weinig met de hardware van een pc te maken, alsof er op de console geen spellen op de markt zijn die super slecht geoptimaliseerd zijn met dips in de 20 fps.
dat verandert het feit nog niet dat gamen op een pc irritant blijft. geloof me, het was bijna bij ieder AAA spel gezeik. of het spel was slecht geoptimaliseerd of het werkte slecht in combinatie met je hardware etc.

op een console zijn de tweaks al voor je gedaan en kan je zonder stress genieten. ik ben nog geen slecht geoptimaliseerd spel tegengekomen op mijn ps4 pro. (of het werd sneller gepatched dan een pc-spel)

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 08-11-2019 11:16 ]

• Ambition88
Hamazaki schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:13:
[...]

dat verandert het feit nog niet dat gamen op een pc irritant blijft. geloof me, het was bijna bij ieder AAA spel gezeik. of het spel was slecht geoptimaliseerd of het werkte slecht in combinatie met je hardware etc.

op een console zijn de tweaks al voor je gedaan en kan je zonder stress genieten. ik ben nog geen slecht geoptimaliseerd spel tegengekomen op mijn ps4 pro. (of het werd sneller gepatched dan een pc-spel)
Ik vind dat je zwaar overdrijft. heel makkelijk om een sneer te maken nu rockstar een belachelijke pc release heeft gedaan, ik game al bijna 20 jaar op de pc en met uitzonderingen daar gelaten zoals bijv een AC unity die volgens mij op consoles ook dramatische fps had, heb ik nergens last van. :+

Maargoed, voor we weer dezelfde discussie gaan voeren, iedereen moet lekker gamen op hetgeen wat hij/zij gelukig maakt, jij blij met je console, ik met mn pc. :9

[ Voor 8% gewijzigd door Ambition88 op 08-11-2019 11:20 ]

• Farabi
  • Niet online
Ambition88 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:19:
[...]

Ik vind dat je zwaar overdrijft. heel makkelijk om een sneer te maken nu rockstar een belachelijke pc release heeft gedaan, ik game al bijna 20 jaar op de pc en met uitzonderingen daar gelaten zoals bijv een AC unity die volgens mij op consoles ook dramatische fps had, heb ik nergens last van. :+

Maargoed, voor we weer dezelfde discussie gaan voeren, iedereen moet lekker gamen op hetgeen wat hij/zij gelukig maakt, jij blij met je console, ik met mn pc. :9
ik wil hier heel hard tegen in gaan (7 jaar high-end gegamed op pc). maar, dit is niet de plek.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Hamazaki schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:13:
[...]

Denk er dan maar niet aan om de race game Wreckfest te kopen, is al een tijdje uit op PS4, en zit nog propvol met bugs.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Farabi
  • Niet online
Kalder schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:03:
[...]

Denk er dan maar niet aan om de race game Wreckfest te kopen, is al een tijdje uit op PS4, en zit nog propvol met bugs.
echt ook een spel dat niemand boeit en uitzonderingen heb je altijd.

• Kalder

Kalder

Hamazaki schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:05:
[...]

echt ook een spel dat niemand boeit en uitzonderingen heb je altijd.
Dus als het jou niet boeit, boeit niemand het, duidelijk... Vreemd ook dat er nog genoeg online spelers te vinden zijn.

• Farabi
  • Niet online
Kalder schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:06:
[...]
Dus als het jou niet boeit, boeit niemand het, duidelijk... Vreemd ook dat er nog genoeg online spelers te vinden zijn.
dat was in de zin van: Het is geen AAA-game. heeft maar een kleine doelgroep.

• Kalder

Kalder

Hamazaki schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:21:
[...]

dat was in de zin van: Het is geen AAA-game. heeft maar een kleine doelgroep.
Maar dan nog, en zoals Ambition88 al zei, de game AC: Unity, wat wel een AAA game is/was. Had in het begin op de PS4 ook enorm veel problemen en is dé reden dat ik die game niet heb uitgespeeld, ik was gewoon te telleur gesteld nadat ik de Bastille editie gekocht had en dus erg grote verwachtingen had van de game, dat verpeste het hele spel voor me.

Niet elke game word even goed getest voordat ze uit komen, en er kunnen altijd bugs zijn die nog niet ontdekt waren in de tests, maar het is niet dat het dus niet of zelden voor komt. En ook met iedere nieuwe update of extra content kunnen er nieuwe bugs ontstaan die dan weer gepatched moeten worden. Alleen de ene developer fixed de problemen sneller dan andere.

[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 08-11-2019 12:31 ]

• Farabi
  • Niet online
Kalder schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:27:
[...]

Maar dan nog, en zoals Ambition88 al zei, de game AC: Unity, wat wel een AAA game is/was. Had in het begin op de PS4 ook enorm veel problemen en is dé reden dat ik die game niet heb uitgespeeld, ik was gewoon te telleur gesteld nadat ik de Bastille editie gekocht had en dus erg grote verwachtingen had van de game, dat verpeste het hele spel voor me.
om ac unity iedere keer op te noemen is ook zoiets. Alle andere AC's zijn gewoon 'probleemloos' uitgebracht. als dat de enige AAA-game is op een console zeg ik, chapeau!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

Winkiller

De Mopperpot

Iemand hier die de nieuwe NFS Heat speelt op de PS4 Pro ? Hoe is de car handling ? ik vond Payback en die daarvoor nogal indirect (sloom) spelen en zit er over te denken om hem toch maar op de Pc te gaan kopen als ik een poging wil ondernemen, de reviews zijn namelijk redelijk positief.
Kwistnix schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:30:
[...]

Timers. Ik haat timers. Voornamelijk geïntroduceerd om overmatig gebruik van overwatch tegen te gaan, maar dat ik vind dat eerlijk gezegd een brakke 'oplossing'. Basis uitbouwen was niet interessant. De wereldkaart vond ik in ieder geval in het begin onoverzichtelijk en verwarrend. En zeker in het begin waren de vijanden gewoon te sterk, maar gedurende 't spel bleef het eigenlijk wel noodzakelijk om een geactiveerde groep direct volledig uit te schakelen. Ik vond het meer frustrerend dan vermakelijk en heb eigenlijk nooit een playthrough afgemaakt.
Die timers ben ik ook niet zo van en vond ik in het begin ook niks. Maar Als je eenmaal een goed team hebt dan lukt het wel. Je moet in die missies inderdaad wat aanvallender zijn, maar dat had ook wel wat. Al met al gewoon op normaal uitgespeeld en me goed mee vermaakt.

Misschien moet je eens kijken naar Mutant Year Zero in de psn store. Ook een erg vermakelijke turn based game, ziet er mooi uit, en speelt zeer lekker. En geen timers!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 13:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Winkiller schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:37:
Iemand hier die de nieuwe NFS Heat speelt op de PS4 Pro ? Hoe is de car handling ? ik vond Payback en die daarvoor nogal indirect (sloom) spelen en zit er over te denken om hem toch maar op de Pc te gaan kopen als ik een poging wil ondernemen, de reviews zijn namelijk redelijk positief.
Hij ligt in de brievenbus klaar, dus vanavond ga ik aan de slag op de PS4, twijfelde om hem ook op de PC te kopen, maar had nog een bol cadeaukaart liggen en NFS speel ik liever lang uit op de bank met een controller :)

Deze versie heeft heel nieuw handling model waarbij jezelf voorkeur kan geven voor grip of drift etc..
Wat ik tot nu toe heb gezien en gelezen zijn de bekende reviewers wel positief.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Kwistnix
-SaveMe- schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:27:

Misschien moet je eens kijken naar Mutant Year Zero in de psn store. Ook een erg vermakelijke turn based game, ziet er mooi uit, en speelt zeer lekker. En geen timers!
Ja, Mutant Year Zero heb ik wel gevolgd, maar weet niet of het echt mijn ding is. Wellicht probeer ik 'm nog wel 'ns.

• Winkiller
  • Laatst online: 21:49

Winkiller

De Mopperpot

ricjuh schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:12:
[...]

Hij ligt in de brievenbus klaar, dus vanavond ga ik aan de slag op de PS4, twijfelde om hem ook op de PC te kopen, maar had nog een bol cadeaukaart liggen en NFS speel ik liever lang uit op de bank met een controller :)
Ik heb hem op Pc gekocht, doet het voortreffelijk op een GTX980 van 5 jaar oud. :)

• Exorcist
  • Niet online
Paar uur Death Stranding gespeeld met een maat deze avond/nacht, Ik weet het niet. Ben wel iets wijzer qua verhaal maar het is naar mijn mening/smaak te veel SF. Geven het binnenkort weer een kans/vervolgen het verhaal want we hebben er nu 3 uur opzitten of iets, daarna maar wat anders gaan doen.

Ik loop in ieder geval niet over van enthousiasme.

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 03:14:
Paar uur Death Stranding gespeeld met een maat deze avond/nacht, Ik weet het niet. Ben wel iets wijzer qua verhaal maar het is naar mijn mening/smaak te veel SF. Geven het binnenkort weer een kans/vervolgen het verhaal want we hebben er nu 3 uur opzitten of iets, daarna maar wat anders gaan doen.

Ik loop in ieder geval niet over van enthousiasme.
Same here. Verhaal pakt me totaal niet, het is allemaal té vaag. En het lopen door het terrein wordt echt heel snel vervelend en repetitief.

Ga er nog wel mee verder, maar dit spel spelen voelt niet als “fun” maar als vervelende klusjes die je moet opknappen. Daar is (iig vooralsnog) weinig lol aan te beleven.

Cijfer tot dusver: 6.

Motor-forum.nl

Verwijderd

Bedankt voor de tips over het saaie Death Stranding. Ik had al verwacht dat het spel beter uit de budgetbak gehaald kan worden.
Als ik wil wandelen, ga ik hier het bos wel in. DS kan voor mij dan op de hoop NOTs!

• Farabi
  • Niet online
zo, death stranding net verkocht. prachtig verhaal en cutscenes, maar heb me erg verveeld met de gameplay. ik ging op een gegeven moment praatprogramma's openen op mijn telefoon tijdens het pakketjes bezorgen.

het spel is met veel liefde gemaakt dat kun je wel zien, maar zoals ik in de DS-topic zei, is dit niet zo innovatief als het lijkt. veel gameplay elementen en menu/kaart/map is direct gekopieerd van MGS5. wat boring en onduidelijk was.

Nu ga ik weer terug naar RDR2, ook een spel die ik in het begin had afgebrand. maar, weet het nu te waarderen. dit wordt een veradiming na DS.

[ Voor 39% gewijzigd door Farabi op 09-11-2019 17:19 ]

• Anton.net
@-SaveMe- @Verwijderd
Lees ook even mee in het DS topic. Heel wat mensen zijn er ook erg positief over. Ik heb 10 uur gespeeld en vind het een toffe game.
Je moet de gameplay niet zien als puur 'wandelen' of thumbstick vooruit duwen.
Er zit echt wel een challenge achter.
Anton.net schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:28:
@-SaveMe- @Verwijderd
Lees ook even mee in het DS topic. Heel wat mensen zijn er ook erg positief over. Ik heb 10 uur gespeeld en vind het een toffe game.
Je moet de gameplay niet zien als puur 'wandelen' of thumbstick vooruit duwen.
Er zit echt wel een challenge achter.
Ik heb genoeg reviews en gameplay videos gezien om te weten dat het gewoon erg saai is en erg veel filler. Hij komt vast ooit in de plus en dan zal ik hem misschien, misschien een kansje geven. Tot die tijd zijn er betere games die mijn aandacht verdienen :9

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 01:56

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Voor de mensen die Death Stranding een saaie walking simulator vinden kan ik Lonely Mountains: Downhill aanraden! Snelheid is key! ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 12:35
uchiha tijntje schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:54:
Voor de mensen die Death Stranding een saaie walking simulator vinden kan ik Lonely Mountains: Downhill aanraden! Snelheid is key! ;)
En als je graag een berg af wilt rollen, kan Ghost Recon Breakpoint ook nog wel :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

MGS5 heb ik ook wel genoeg van gezien. Dozen laten spawnen waarin je je kunt verstoppen, ballonnetjes die je aan soldaten vast kunt maken waarna ze op cartooneske wijze weg vliegen, vreemde bovennatuurlijke vijanden (de verklaring daarvoor zal wel in een van de vorige games aanwezig zijn die ik niet gespeeld heb) en stealth gameplay die bij mij al snel verzandt in full alert alles neermaaien wat niet eens zoveel moeite kost. Het is nog sneller ook om een missie te voltooien. En die schiet-actie voelt niet eens heel lekker. Kojima, het zal wel. :+

Zo krimpt de backlog lekker in.

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
gisteren op de PS4 van mijn zoontje BF2 gespeeld en man wat is het vet, hiervoor zat ik toch wel vaak te kloten op mijn PC met een GTX1080TI. Grafisch i de PS4 wel ietjes minder maargoed nog zeer prima.

Live streamen vanaf de PS4 is super makkelijk! vergeleken met OBS elke keer weer ellende uit het niets.

Wel had ik nog een vraagje, is het mogelijk om de audio volume van de mic harder te zetten? het klonk nogal zachtjes nu ik de live stream terug kijk.

Ik neem aan van wel.
Zit halfweg Horizon: Zero Dawn en geniet er wel ten volle van. Wat me echter wel tegenvalt zijn de bugs die er 2.5j na release nog in zitten. Gisteren zelfs een enorm frustrerende waarbij een Quest uit meerdere fights vlak na elkaar bestaat. Ik had last met de 2de fight en was blij dat het me eindelijk lukte. Keer ik snel terug naar het Campfire vlak vóór de locatie waar je de 3 fights doet, om te saven. Ga ik weer door, blijkt alles van fight 2 terug gerespawnd te zijn, en mag ik herbeginnen ! Gelukkig wist ik nu wel hoe ik het moest aanpakken, maar leuk was het allerminst.

Het was hier:
spoiler:
Maker’s End. Het tweede stuk van het camp, waar er ook een Corrupter zit. Ik had al gemerkt dat als je te ver terugtrok in het eerste stuk, de Cultist die aan het entry point staat en van op afstand al zichtbaar was ook telkens respawnde maar het was dus blijkbaar de hele objective die resette...

Ik vond de Tweakers Review op dat vlak ook wat raar, waar Jurian zegt dat je veel vroeger dan je lief is
spoiler:
de Deathbringer moet bevechten
, terwijl mijn Game Progress al op 53% staat, dus je zit qua verhaal al zeker over de helft op dat moment.

[ Voor 34% gewijzigd door Twixie op 11-11-2019 09:47 ]

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
nog een vraagje, ik zoek een NL website voor de Playstation (fan site) net als Xboxworld waar ik al ruim 17 jaar een member ben. Ik kan niets vinden van de Playstation in nederland. gewoon een site met een leuke forum. De officiele Playstation site is niet erg leuk.

Ik vind de threads hier niet slecht op tweakers alleen zoek ik meer, gelieve de link in een PM sturen ivm de regels hier op tweakers.

Alvast dank voor de tips.

[ Voor 5% gewijzigd door Wowhead op 11-11-2019 09:52 ]

• 418O2
  • Laatst online: 21:28
Wowhead schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:51:
nog een vraagje, ik zoek een NL website voor de Playstation (fan site) net als Xboxworld waar ik al ruim 17 jaar een member ben. Ik kan niets vinden van de Playstation in nederland. gewoon een site met een leuke forum. De officiele Playstation site is niet erg leuk.

Ik vind de threads hier niet slecht op tweakers alleen zoek ik meer, gelieve de link in een PM sturen ivm de regels hier op tweakers.

Alvast dank voor de tips.
www.psx-sense.nl is de enige die ik ken

• Jumpman
[...]

Deze houd ik al een tijdje in de gaten, staat nog op mijn wenslijst.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 12:35
[...]

Waar heb je het in hemelsnaam over? Die game draait als een zonnetje? Of je moet wel erg aan het mierenneuken zijn, misschien?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Kalder

Kalder

Martinspire schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:41:
[...]

Waar heb je het in hemelsnaam over? Die game draait als een zonnetje? Of je moet wel erg aan het mierenneuken zijn, misschien?
Ik heb hem op bluray, iedere keer na het opstarten en nadat ik 1 event doe word de moeilijkheidsgraad op expert gezet zonder melding. Heb erg veel grafische glitches. En als ik te snel na het opstarten verder wil gaan met een reeks racen, selecteert hij de verkeerde reeks en kan ik overnieuw beginnen.

Die grafische glitches (zwarte vlekken uit het niets, flikkerende hekken, enzv) kan ik misschien toekennen aan het feit dat m'n PS4 pro al wat ouder is en nog nooit is ontstoft, dus wellicht dat dat daarmee te maken heeft, maar ik merk vooral veel bugs op in de UI, zo word niet altijd weergegeven hoeveel credits ik erbij krijg na een race enzv (en nee dat zijn niet alleen de levels waar je een auto voor krijgt ipv credits)

Oh ja, en om de zoveel races loopt hij vast tijdens het laden en blijven er 2 percentage getallen (random, maar wel altijd opeenvolgende nummers bv 50 en 51% of 75 en 76%) en 2 van die tips die links bovenin staan tijdens het laden, die gaan dan door elkaar heen flikkeren en dan kun je tot sint juttemus wachten maar verder komt ie niet.

En als ik in één van de championships blader en naar rechts blader door de levels, trillen de nummers onder de events.

Ik zal de game eens verwijderen en opnieuw installeren, zien of dat helpt, maar ik betwijfel het eigenlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 11-11-2019 12:47 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Reacties verplaatst, vanaf nu mag alle Death Stranding discussie in het desbetreffende topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 11-11-2019 20:39 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:40:
@Kalder De game is ook beschikbaar op cartridge of zo? ;)
waar slaat dat nou weer op? Ik weet niet of je het weet, maar je hebt de digitale download versie, en de versie op een bluray schijfje... Hoe kom jij in godsnaam bij cartridge???

[ Voor 27% gewijzigd door Kalder op 12-11-2019 07:41 ]

Kalder schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 07:39:
[...]

waar slaat dat nou weer op? Ik weet niet of je het weet, maar je hebt de digitale download versie, en de versie op een bluray schijfje... Hoe kom jij in godsnaam bij cartridge???
Weet ik, maar waarom is dat relevant om te vermelden? In beide gevallen wordt de game op je schijf geïnstalleerd.

Verder laat naar bed gegaan of de smiley in mijn post gemist?

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:06:
[...]

Weet ik, maar waarom is dat relevant om te vermelden? In beide gevallen wordt de game op je schijf geïnstalleerd.

Verder laat naar bed gegaan of de smiley in mijn post gemist?
Ik had in dat bericht eerst ipv bluray "schijf" staan, maar bedacht me later pas dat dat als beide gezien kan worden, harde schijf, of bluray schijf. Dacht dat je grap daar mee te maken had.
Maar ik weet niet in hoeverre hij data van de bluray leest, de game word wel geinstalleerd op de hdd, maar je hebt altijd nog de bluray nodig om te spelen, dus weet niet in hoeverre alles op de hdd gezet word.

Anyway, ga de game vanmiddag eens opnieuw installeren, ik kan op internet ook niet echt mensen vinden met dezelfde ervaring als ik, dus misschien is er iets mis gegaan bij het installeren of updaten ofzo.

Kalder schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:34:
[...]

Ik had in dat bericht eerst ipv bluray "schijf" staan, maar bedacht me later pas dat dat als beide gezien kan worden, harde schijf, of bluray schijf. Dacht dat je grap daar mee te maken had.
Maar ik weet niet in hoeverre hij data van de bluray leest, de game word wel geinstalleerd op de hdd, maar je hebt altijd nog de bluray nodig om te spelen, dus weet niet in hoeverre alles op de hdd gezet word.

Anyway, ga de game vanmiddag eens opnieuw installeren, ik kan op internet ook niet echt mensen vinden met dezelfde ervaring als ik, dus misschien is er iets mis gegaan bij het installeren of updaten ofzo.
De disc wordt gewoon als verificatie gebruikt om te checken of jij nog steeds de eigenaar van de licentie bent. Je kunt de schijf er mogelijk ook gewoon uithalen tijdens het spelen en dan kan je gewoon verder. Vandaar dat het niet echt relevant is om bugs/glitches wel of niet uit te sluiten.

Maar ik hoop voor je dat een herinstallatie werkt, succes.

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
heeft er iemand ervaring met het toevoegen van een externe harddisk aan de ps4, loopt nu echt wel tegen capaciteit issues aan op mijn ps4. Ik dacht zelf aan een 500gb ssd zodat ik in ieder geval door kan tot de ps5.

Is dit lastig te installeren of is het peanuts als in usb aansluiten en wordt gezien en kan er games op installeren?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 09:27
boemmie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:55:
heeft er iemand ervaring met het toevoegen van een externe harddisk aan de ps4, loopt nu echt wel tegen capaciteit issues aan op mijn ps4. Ik dacht zelf aan een 500gb ssd zodat ik in ieder geval door kan tot de ps5.

Is dit lastig te installeren of is het peanuts als in usb aansluiten en wordt gezien en kan er games op installeren?
Koop dan eerder een hybrid HDD van 2TB:
pricewatch: Seagate Firecuda Compute, 2TB

(Ik herken de slechte reviews zelf niet trouwens)

• boemmie
Basekid schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:59:
[...]

Koop dan eerder een hybrid HDD van 2TB:
pricewatch: Seagate Firecuda Compute, 2TB

(Ik herken de slechte reviews zelf niet trouwens)
en deze gewoon in een usb bracket gooien en gaan?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 09:27
boemmie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:01:
[...]

en deze gewoon in een usb bracket gooien en gaan?
Oh nee bedoel je interne PS4 hdd vervangen voor deze. Dan heb je meer ruimte + alles laad sneller :)

Verwijderd

Externe SSD is een aanrader, uit eigen ervaring, aansluiten via USB en snel gaan met die banaan.
bram1984 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:39:
[...]
De disc wordt gewoon als verificatie gebruikt om te checken of jij nog steeds de eigenaar van de licentie bent.
@Kalder , @bram1984 : ipv te bekvechten hadden jullie al lang even jullie versie-nummer van de game kunnen delen zodat je zeker bent dat het over dezelfde patches ging ;).

Verwijderd

Basekid schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:14:
[...]

Oh nee bedoel je interne PS4 hdd vervangen voor deze. Dan heb je meer ruimte + alles laad sneller :)
Zo'n SSHD moet je niet intrappen, is amper sneller als je meerdere spellen gaat spelen, mijn externe SSD laad bijvoorbeeld met een spel als Fallout 4 de game 20 t/m 30 seconden sneller en met een SSHD 2 of 3 seconden sneller als je alleen dat spel gaat spelen.

• Exorcist
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:39:
[...]

De disc wordt gewoon als verificatie gebruikt om te checken of jij nog steeds de eigenaar van de licentie bent. Je kunt de schijf er mogelijk ook gewoon uithalen tijdens het spelen en dan kan je gewoon verder.
Nee, de PS4 keert naar het homescreen als je een disc eject tijdens het spelen. Anders had het destijds met de 1st gen PS4's ook een minder hot item geweest (random disc ejects tijdens het spelen).

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:08

Shiro

Serenity

Ik heb in mijn PS4 Pro gelijk bij aanschaf een SSD van 1TB ingebouwd. Niet veel moeilijker dan een hardeschijf verwisselen van een pc.

Check wel ff de instructies van Sony zelf:
https://www.playstation.c...pgrade-playstation-4-hdd/

Van de reviews die ik heb gelezen, scheelt het heel veel, maar aangezien ik nooit met een normale harddisk hebt gespeeld, heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Moet wel zeggen dat ik het soms nog traag vind met games als bijv. GT Sports. Ik zou dus niet willen weten hoe het zou zijn met een normale hardeschijf :P

Edit: zie nu dat het gaat om een externe hardeschijf, ook dat zou als goed is veel schelen qua snelheid zoals anderen het al beamen... maar mocht je nieuwsgierig zijn naar het intern inbouwen, zie boven :)

[ Voor 8% gewijzigd door Shiro op 12-11-2019 12:44 ]

Juniper RWD

• Anton.net
@Verwijderd Ik heb een SSHD. Duidelijk sneller dan de originele HDD. Maargoed, ik speel nooit meer dan 2-3 games tegelijk

• Kalder

Kalder

Twixie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:17:
[...]

@Kalder , @bram1984 : ipv te bekvechten hadden jullie al lang even jullie versie-nummer van de game kunnen delen zodat je zeker bent dat het over dezelfde patches ging ;).
Ik heb de game opnieuw geinstalleerd maar nog niet echt tijd gehad om te spelen (ja 1 raceje), dus weet nog niet helemaal of het heeft geholpen. Ik heb nu versie 1.11, voor de herinstallatie was dat geloof ik nog 1.10 (er is blijkbaar net een nieuwe update uitgekomen, blij dat ze de game in ieder geval nog updaten).

Misschien dat het wel verschil maakt of je op een base PS4, of op een PS4 pro speelt, ik speel op de pro in ieder geval. Ook gebruik ik niet een controller maar een Logitech G29 race stuurtje, zou dat ook nog voor complicaties kunnen zorgen? Merk wel dat de FFB soms voorafgaande van de race niet werkt tot je na de start het stuur een beetje draait.

De bug omtrent credits die niet goed getoond werden na een race is volgens mij hiermee wel opgelost, althans, ze hebben nu een icoontje voor credits ipv de letters "Cr." en zag zo snel even niets wat niet klopte. De trillende nummers bij het kiezen van een challange als je naar rechts scrollt zijn nog niet verholpen in ieder geval (maar dat is ook niet echt storend en na verloop van tijd gaan ze minder trillen tot ze uiteindelijk gewoon weer na een paar tellen stil staan).

• Kwistnix
Shiro schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:43:
Van de reviews die ik heb gelezen, scheelt het heel veel, maar aangezien ik nooit met een normale harddisk hebt gespeeld, heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Moet wel zeggen dat ik het soms nog traag vind met games als bijv. GT Sports. Ik zou dus niet willen weten hoe het zou zijn met een normale hardeschijf :P
Meten is weten en met een SSD win je niet zo veel als je zou denken. Het is niet te vergelijken met een SSD in een (redelijk) recente PC, omdat je bij de PS4 vast zit aan SATA II. Een SSD is dan nog wel vlotter dan de standaard HDD, maar een SSHD is eigenlijk de beste keuze, omdat je dan veel meer opslag capaciteit krijgt voor je euro's en ook nog een performance boost.

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 12:49

Is peanuts. Geen schrik voor hebben. Ik heb een 4TB-schijf eraan gehangen en klaar. De PS4 is wel heel traag met formateren van harde schijven of het overzetten van een game van de ene naar de andere. Buiten dat werkt het super.

Als je naar je instellingen gaat van je gebruikte capaciteit, staan er dan gewoon twee balkjes onder elkaar. Eentje interne schrijf en de andere externe.

• RubenSaurus
Anton.net schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:46:
@Verwijderd Ik heb een SSHD. Duidelijk sneller dan de originele HDD. Maargoed, ik speel nooit meer dan 2-3 games tegelijk
ik speel altijd maar 1 game tegelijk, doe jij dan splitscreen of 2 monitoren? :+

• Jumpman
Wat een sfeertje hier tegenwoordig.

• Anton.net
DigitalError schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:42:
[...]
ik speel altijd maar 1 game tegelijk, doe jij dan splitscreen of 2 monitoren? :+
Je weet wat ik bedoel. ;)

@Jumpman iedereen is lastig omdat het nog een jaar duurt voor de ps5 uitkomt.
Bovendien is een hele reeks games recent uitgesteld, dat helpt ook niet voor het humeur :>

• Kwistnix
[...]

Ik denk dat hij doelt op 't feit dat de cache van een SSHD zichzelf continue optimaliseert. Wanneer je vaak veel verschillende games speelt heb je dan minder profijt van dat mechanisme, omdat de kans dan redelijk aanwezig is dat de resources van die game dan al uit de cache gemieterd zijn ten gunste van een andere game.

Verwijderd

[...]

Dat heeft met de werking van een SSHD te maken, die maar kleine stukjes van veel gebruikte spellen opslaat in het snelle geheugen van de SSHD, als je veel verschillende spellen achter elkaar gaat spelen heeft het dus weinig nut.
Kwistnix schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:37:
[...]
Meten is weten en met een SSD win je niet zo veel als je zou denken. Het is niet te vergelijken met een SSD in een (redelijk) recente PC, omdat je bij de PS4 vast zit aan SATA II.
Als je wat verder doorklikt op die site, zie je echter dat het met een Pro nog meer de moeite is, o.a. omdat die wél SATA III heeft : https://www.ps4storage.com/ps4-pro-ssd-vs-hdd/ .

• RubenSaurus
kijk al die mega serieuze reacties hier op een grap _O- bedankt voor dit gratis entertainment vandaag!

• Kwistnix
Twixie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:06:
[...]

Als je wat verder doorklikt op die site, zie je echter dat het met een Pro nog meer de moeite is, o.a. omdat die wél SATA III heeft : https://www.ps4storage.com/ps4-pro-ssd-vs-hdd/ .
Maar boemmie heeft het over een PS4, niet een Pro.

• boemmie
Kwistnix schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:24:
[...]

Maar boemmie heeft het over een PS4, niet een Pro.
correct, heb een oud beestje met 500gb opslag

• Jumpman
DigitalError schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:08:
kijk al die mega serieuze reacties hier op een grap _O- bedankt voor dit gratis entertainment vandaag!
Haha, het ging niet zo zeer om jou opmerking, maar ik had net even wat pagina's gelezen in dit topic.

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-11 17:35
Spirit of the North:

Yaga:

Pagina: 1 ... 132 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.